Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

sianto schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:27:
ik vraag me af wat de bedoeling is als je op het moment dat ze bellen nog aan het werk bent.... moet je dan alles laten vallen (zelfs als er bijvoorbeeld een major is)?
Tja... de interesse in een stukje service zal direct verdwijnen en heb je laks aan heel Getronics, waarom uberhaupt nog inzet tonen als je weet dat je de volgende dag niet meer hoeft te komen. Ik zou idd ter plekke de HDD laten vallen, de spullen pakken en wegwezen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
Bij mensen met een contract voor bepaalde tijd of inhuur kan je verwachten dat die nog doorwerken tot de einddatum die in hun contract staat. Feitelijk worden ze niet ontslagen, het contract eindigt gewoon van rechtswege.

Bij echt ontslag van mensen met een contract voor onbepaalde tijd moet een juridische procedure opgestart worden, omdat er bijvoorbeeld ontslag op grond van bedrijfs economische redenen aangevraagd wordt. Gangbaar is dat ze per direct vrijgesteld worden van hun werkzaamheden. Onder zulke omstandigheden kan je je werk niet meer goed doen; wellicht veroorzaak je zelfs (on)gewild schade en je moet allerlei zaken gaan regelen. Gangbaar is een aanbod van een half tot een heel maandsalaris per dienstjaar.

Mema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met spanning op het bericht van mijn manager dat ik morgen of overmorgen ga ontvangen (of niet).
In dit stadium is het ontslag vrijwel onvermijdelijk geworden, als je al op de lijst staat.

Ik denk dat we nu eens moeten kijken op welke manier we het onderste uit de kan kunnen halen van deze reogranisatie. Met andere woorden: hoe en waarover te onderhandelen tijdens je ontslag zodat je maximaal profiteert van de kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist kwam onze manager met een lijst aanzetten waarop we onze mobiele en privé nummers moesten opschrijven.... Zegt wel genoeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Mwa, ze moeten toch die 10-15% zien te bereiken morgen. Als ze dan van iedereen de nummers vragen is er toch nog geen extra reden tot zorgen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:05:
Zojuist kwam onze manager met een lijst aanzetten waarop we onze mobiele en privé nummers moesten opschrijven.... Zegt wel genoeg ;(
Goede manager die niet eens z'n administratie van z'n afdeling op orde heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06-2014
sianto schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:27:
ik vraag me af wat de bedoeling is als je op het moment dat ze bellen nog aan het werk bent.... moet je dan alles laten vallen (zelfs als er bijvoorbeeld een major is)?
ze zouden toch bellen tussen 19.00 en 20.00? dan zijn de meeste mensen thuis.
waarom uberhaupt nog inzet tonen als je weet dat je de volgende dag niet meer hoeft te komen. Ik zou idd ter plekke de HDD laten vallen, de spullen pakken en wegwezen.
ik heb toen ik te horen kreeg dat ik mocht vertrekken, de rest van de dag vrij gepakt, daarna ben ik gewoon blijven werken tot aan de laatste minuut van het contract. het was niet prettig, wetende dat je er toch uitgaat, maar ik denk dat je, je zelf in de vingers snijdt als je je ziek meldt, zomaar weg blijft of andere dingen uithaald. ooit zul je toch verder moeten, als een nieuwe werkgever voor een referentie belt, wil je graag een goede referentie.

zover ik het bij Getronics al een paar heb gezien, zul je, als je iets uithaalt waarschijnlijk direct kunnen vertrekken, nog voor het einde van het contract. met alle gevolgen vandien. een klein voorbeeld, je hebt een korte arbeids verleden (geen 4 jaar achter elkaar gewerkt) of een langere tijd in een uitkerende situatie gezeten, je hebt een half jaar contract, maar je word 1 week voor het einde van het contract er uit gezet, dan heb je al geen recht meer op een ww uitkering. iets om over na te denken dacht ik. bijstand is wel het laatste wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Even een paar dingen die sommigen (denk dat ze niet bij Getronics werken?) niet helemaal duidelijk zijn:

* Nadat je woensdag je ontslag papieren in ontvangst hebt genomen hoef je NIET meer te werken
* Donderdag en vrijdag zijn de info bijeenkomsten voor de mensen die ontslagen zijn
* De week daarna de intake gesprekken

Je staat dus per direkt op non-actief, de mensen met een lease auto mogen die op zeer korte termijn inleveren, die auto heb je namelijk alleen nodig voor het werk wat je toch niet meer uitvoert tot 15-7 , namelijk je officiele ontslagdatum.
> Hier wringt wat mij betreft in ieder geval de schoen, Getronics laat namelijk voorkomen dat ze er alles aan doen je te begeleiden in het vinden van een andere baan. Het word reuze lastig om op sollicitatie gesprek te gaan zonder enig vervoer, lijkt me meer dan billik dat je je auto van de zaak dus mag houden totdat de ontslagpremie betaald is die je dan kunt gebruiken om een prive auto aan te schaffen!

- Getronics gaat uit in het sociaal plan van de oude kantonrechters formule, dat is dus 1 maand per gewerkt jaar, voor de jaren boven de 40 is dat 1,5 maand per gewerkt jaar.

Ik wens alle betrokkenen veel sterkte morgen tussen 19.00 en 20.00 !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:16:
- Even een paar dingen die sommigen (denk dat ze niet bij Getronics werken?) niet helemaal duidelijk zijn:

* Nadat je woensdag je ontslag papieren in ontvangst hebt genomen hoef je NIET meer te werken
* Donderdag en vrijdag zijn de info bijeenkomsten voor de mensen die ontslagen zijn
* De week daarna de intake gesprekken

Je staat dus per direkt op non-actief, de mensen met een lease auto mogen die op zeer korte termijn inleveren, die auto heb je namelijk alleen nodig voor het werk wat je toch niet meer uitvoert tot 15-7 , namelijk je officiele ontslagdatum.

- Getronics gaat uit in het sociaal plan van de oude kantonrechters formule, dat is dus 1 maand per gewerkt jaar, voor de jaren boven de 40 is dat 1,5 maand per gewerkt jaar.

Ik wens alle betrokkenen veel sterkte morgen tussen 19.00 en 20.00 !
De kantonrechtersformule is dit jaar aangepast in 1/5 maand per gewerkt jaar ipv 1 maand.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Vandaag een brief over de variabele bonus ontvangen, leuk voor degene die morgen een telefoontje krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:18:
[...]
De kantonrechtersformule is dit jaar aangepast in 1/5 maand per gewerkt jaar ipv 1 maand.
Goed lezen, Getronics gaat deze ontslagronde nog uit van de OUDE kantonrechtersformule.
DUS: Voor ieder jaar 1 maand voor de jaren onder de 40, en 1,5 voor de jaren boven de 40 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:07
Wijkt de nieuwe CAO zo erg af van de oude (2006-2007)? Ten eerste was opzeggen in het verleden alleen mogelijk tegen het einde van de maand en bedroeg de opzegtermijn 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> Hier wringt wat mij betreft in ieder geval de schoen, Getronics laat namelijk voorkomen dat ze er alles aan doen je te begeleiden in het vinden van een andere baan. Het word reuze lastig om op sollicitatie gesprek te gaan zonder enig vervoer, lijkt me meer dan billik dat je je auto van de zaak dus mag houden totdat de ontslagpremie betaald is die je dan kunt gebruiken om een prive auto aan te schaffen!
Ik kan me wel voorstellen dat leaserijder de auto zo snel mogelijk moeten inleveren. Ik denk dat ze bang zijn dat de auto zwaar misbruikt zullen worden, of even de gehele familie laten meegenieten van de tankpas.

Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als openbaar vervoer. De auto is niet het enigste vervoersmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Voor diegene die toegang hebben tot getranet, het staat allemaal vermeld bij: Questions & Answers vervolgstappen reductieproces.

Dit dus ook oa: Ik ben aangezegd, wanneer moet ik mijn leaseauto inleveren?

Leaseauto’s moeten op 1 augustus 2009 worden ingeleverd. Indien je verlof hebt aangevraagd dat voor 1 augustus start, mag je je leaseauto direct na je verlof inleveren. Indien je verlof hebt aangevraagd dat start op of na 1 augustus, dien je je leaseauto op 1 augustus in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Ik ben geen Getronics man/vrouw, maar dit zo lezend wens ik iedereen die is/wordt aangezegd heel veel sterkte. Neem het niet persoonlijk en zie het als een kans om jezelf weer uit te vinden, opzoek naar een nieuwe baan die je het oude doet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024

Bij het solliciteren naar een baan zijn de kosten van een treinkaartje danwel de kosten voor de kilometers gewoon te factureren aan het bedrijf waar je je gesprek hebt.. Overigens wat hieronder ook gezegt word, dan moet je maar het openbaar vervoer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoeney
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 17:06
vergeten degene die het bericht krijgen niet hun out of office reply en hun voicemail te wijzigen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Right }:|

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

mierenfokker schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:54:
[...]

Bij het solliciteren naar een baan zijn de kosten van een treinkaartje danwel de kosten voor de kilometers gewoon te factureren aan het bedrijf waar je je gesprek hebt.. Overigens wat hieronder ook gezegt word, dan moet je maar het openbaar vervoer pakken.
Is dat niet op basis van de welwillenheid van het betreffende bedrijf? Ik kan me een topic daarover herinneren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt een 'leuke' vaderdag voor velen (waaronder ikzelf, misschien). Kan je een stropdas kado vragen voor je sollicitaties. En zo'n leren map om onder je arm te steken met je CV erin. En een kadobon van de kapper. Kortom kansen genoeg voor leuke sollicitatie-kado's.

Een vriend werd bij een andere IT bedrijf ontslagen, hij mocht nog heel lang lease auto en laptop gebruiken want dat hielp bij het solliciteren. Totale paranoide onzin dat GTR bang is voor misbruik, sabotage e.d. Tussen die 700 man is misschien 1 psychopaat die dat doet, en daartegen zijn ze vast wel verzekerd. Ze zouden imho alles moeten doen wat in hun macht ligt om de ontslagen mw's te ondersteunen, en die auto+laptop kost ze weinig tot niets. Tekenend voor het beleid bij GTR.

Ik zal daarom geen seconde rouwen om mijn baan of GTR als ik wordt ontslagen, alleen maak ik me zorgen over de arbeidsmarkt, vind ik wel een nieuwe job? Met mij een hoop concurrentie op de arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:08:
Dat wordt een 'leuke' vaderdag voor velen (waaronder ikzelf, misschien). Kan je een stropdas kado vragen voor je sollicitaties. En zo'n leren map om onder je arm te steken met je CV erin. En een kadobon van de kapper. Kortom kansen genoeg voor leuke sollicitatie-kado's.

Een vriend werd bij een andere IT bedrijf ontslagen, hij mocht nog heel lang lease auto en laptop gebruiken want dat hielp bij het solliciteren. Totale paranoide onzin dat GTR bang is voor misbruik, sabotage e.d. Tussen die 700 man is misschien 1 psychopaat die dat doet, en daartegen zijn ze vast wel verzekerd. Ze zouden imho alles moeten doen wat in hun macht ligt om de ontslagen mw's te ondersteunen, en die auto+laptop kost ze weinig tot niets. Tekenend voor het beleid bij GTR.

Ik zal daarom geen seconde rouwen om mijn baan of GTR als ik wordt ontslagen, alleen maak ik me zorgen over de arbeidsmarkt, vind ik wel een nieuwe job? Met mij een hoop concurrentie op de arbeidsmarkt.
Zo'n ontslagronde is niet leuk, maar jouw stukje is stemmingmakerij. Wacht eerst maar eens af. Getronics biedt iedereen die "aangezegd" wordt in ieder geval ondersteuning aan en gaat daarbij verder dan alleen het helpen vinden van een nieuwe baan. Heb je je wel verdiept in het sociaal plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:08:
Ze zouden imho alles moeten doen wat in hun macht ligt om de ontslagen mw's te ondersteunen, en die auto+laptop kost ze weinig tot niets.
Kost ze weinig tot niets??? Verdiep je daar eerst maar eens in :) Hoeveel kost een auto jou, als je die prive koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
mierenfokker schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:51:
[...]

Kost ze weinig tot niets??? Verdiep je daar eerst maar eens in :) Hoeveel kost een auto jou, als je die prive koopt?
In de tijd dat ik nog bij Getronics werkte kocht Getronics de auto's van opel Nederland met flinke korting. Hierna werd de auto voor de volle mep doorgesluisd naar de lease maatschappij. Vandaar ook de belachelijk hoge lease prijzen die de service auto's op moeten leveren.

Overigens weet ik niet of nog steeds dezelfde constructie gebruikt wordt.

Iedereen veel succes vanavond, vooral de ex-collega's in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

:/ leuke avatar..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
offtopic:
Haha, da's de eerste keer dat ik iemand tegenkom met dezelfde ava.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar ik em vandaan heb gehaald.

Ik zal em wel aanpassen, heb em al een tijdje.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 09-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 16-09 11:41
Mensen,

Succes in deze onzekere tijden.
Jammer genoeg zal deze werkgever waarschijnlijk over 4 maanden weer je een aanbieding willen gaan doen omdat de markt weer aantrekt en ze weer mensen te weinig hebben.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 18:35

defiant

Moderator General Chat
Zosas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:30:
Jammer genoeg zal deze werkgever waarschijnlijk over 4 maanden weer je een aanbieding willen gaan doen omdat de markt weer aantrekt en ze weer mensen te weinig hebben.
Mja, dit is het Hire-Fire (of dit geval, Fire-Hire) model wat iedereen eigenlijk al jaren wil. Je kan de werkgever daar moeilijk op aanspreken of kwalijk nemen als dit gewoon de algemene teneur is die in de maatschappij heerst.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zosas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:30:
Mensen,

Succes in deze onzekere tijden.
Sterker nog, ik zag gisteren op de frontpage van tweakers een 3tal Getronics vacatures staan. Maar wat ik zo begrepen heb gaan ze ook kijken of ze mensen intern kunnen "verschuiven".

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik wens iedereen succes vanavond!
Voor diegenen die vandaag hun laatste draaien hoop ik dat het toch nog een 'leuke' dag wordt collegiaal gezien.

De nerveusiteit hier op het werk is wel te merken zo onderhand, can't blame no-one...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Mja, dit is het Hire-Fire (of dit geval, Fire-Hire) model wat iedereen eigenlijk al jaren wil. Je kan de werkgever daar moeilijk op aanspreken of kwalijk nemen als dit gewoon de algemene teneur is die in de maatschappij heerst.
Ja, maar aan de andere kant bied de regering in deze crisistijd de mogelijkheid mensen tijdelijk in de WW te zetten.... Maar dat is niet de gedachte die Getronics heeft, verhaal hier achter is een heel erg forse bezuiniging zodat de winstverwachting ondanks de crisistijd toch waar gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:33

Tank80

Cyanide&&Happiness

[...]

8)7 :D

Als je dat doet dan snap je het volgens mij ook niet helemaal hoor. Je gaat jezelf vol enthousiasme verkopen en dan ga je 2 tientjes declareren. Is de uurtje-factuurje mentaliteit er zo hard ingeramd? Ik ben geen consultant of zoiets dus misschien dat het daar aan ligt? Niet te persoonlijk nemen hoor, maar zo'n instelling snap ik echt helemaal niets van. Wees creatief, leen ergens een auto ofzo...

Voor de mensen in moeilijke tijden, veel sterkte de komende tijd!

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:20:
[...]

Ja, maar aan de andere kant bied de regering in deze crisistijd de mogelijkheid mensen tijdelijk in de WW te zetten.... Maar dat is niet de gedachte die Getronics heeft, verhaal hier achter is een heel erg forse bezuiniging zodat de winstverwachting ondanks de crisistijd toch waar gemaakt kan worden.
deeltijd WW is hier niet van toepassing. Dit is namelijk niet een crisis-gerelateerde maar een structurele maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Tank80 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:43:
[...]

8)7 :D

Als je dat doet dan snap je het volgens mij ook niet helemaal hoor. Je gaat jezelf vol enthousiasme verkopen en dan ga je 2 tientjes declareren. Is de uurtje-factuurje mentaliteit er zo hard ingeramd? Ik ben geen consultant of zoiets dus misschien dat het daar aan ligt? Niet te persoonlijk nemen hoor, maar zo'n instelling snap ik echt helemaal niets van. Wees creatief, leen ergens een auto ofzo...
Ik heb niet gezegt dat ik het doe, ik vind dat persoonlijk niets, dan maar die paar eurootjes slikken. Maar het kan wel :). En jij denkt dat lenen ook niks kost? Volgens de reclamecodecommisie is het: "Lenen kost geld :P "

[ Voor 7% gewijzigd door mierenfokker op 09-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Elke keer mijn telefoon trilts (email, SMS, ...) krijg ik het benauwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
[...]

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=84383
Vraag
Ik solliciteer momenteel op verschillende plekken in Nederland. Nu hoorde ik dat een bedrijf, dat je uitnodigt voor een sollicitatiegesprek, je gemaakte reiskosten kan vergoeden. Is het bedrijf dit verplicht, of is het alleen een gunst ten opzichte van de sollicitant?

Antwoord
Reis je per openbaar vervoer, dan kan het bedrijf je de reiskosten volledig belastingvrij vergoeden. Voorwaarde is dan wel dat je de plaatsbewijzen aan het bedrijf overhandigt. Wanneer je met de auto reist, dan kan het bedrijf maximaal
€ 0,28 per kilometer belastingvrij aan je vergoeden. Het bedrijf is overigens niet wettelijk verplicht om tot vergoeding van reiskosten over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

bartgabriels schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:19:
Elke keer mijn telefoon trilts (email, SMS, ...) krijg ik het benauwd ...
Je bent nog vroeg hoor ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Nummerherkenning uitzetten en dan je collega's gaan bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

.Gertjan. schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:47:
[...]

Sterker nog, ik zag gisteren op de frontpage van tweakers een 3tal Getronics vacatures staan. Maar wat ik zo begrepen heb gaan ze ook kijken of ze mensen intern kunnen "verschuiven".
Ze zijn wettelijk verplicht interne vacatures een intern personeel voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
we wachten met spanning af tot we zometeen te horen krijgen dat onze afdeling opgeheven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

En welke afdeling is dat waar jij zit ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcracker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-12-2020
we mogen hier op de afdeling zo vast het licht uit doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N :) og geen belletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Tis ook nog geen 20.00 uur he

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, maar de helft van de tijd zit erop... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
en me collega werd net gebeld door zijn vriendin... hij schrok echt zo enorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcracker
not funny.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog effe....http://www.dejuistetijd.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Maar wie zegt dat de telefoongesprekken niet kunnen uitlopen tot na 20.00uur ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hun zelf, als ze zeggen tussen 7 en 8 moeten ze echt niet gaan bellen om half 9.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Er is vrij hard gezegd, tussen 7 en 8. Mag lijen dat ze niet nog om 10 over 8 gaan bellen, dan pak ik echt niet meer op. Sterker nog, ik informeer om 8.01 even per sms bij een paar collega's, en dan gaat het ding gewoon uit.

Edit:
Nondeklere, m'n gsm springt net in de toetsenbordlock en dan gaat het lampje blijkbaar even aan. Ik schrik me te barsten... :X

[ Voor 22% gewijzigd door Bra-Jo op 09-06-2009 19:51 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gebeld met de mededeling dat de arbeidsplaats op termijn komt te vervallen. Verwachten ze nou dat we nog 2 maanden die Hongaren gaan inwerken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:56

Marc H

- - Is wakker - -

Blijkbaar wel..... (zelfde bericht gehad :( )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Had je een vast of tijdelijk contract?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Tank80 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:43:
[...]

Voor de mensen in moeilijke tijden, veel sterkte de komende tijd!
Even off topic nu we toch bezig zijn ..

Ik declareer nooit mijn kosten als ik ga solliciteren. Maar soms heb ik wel eens zin om het het doen ..

Bijvoorbeeld, toen het crisis was, heb ik tot 2x meegemaakt dat ik tot 5x(jawel 5x!) moest terugkomen op interview. Dat koste mij toen 2x50€ in benzine, want de potentiele werkgever was telkens toch een eindje rijden verwijderd. Uiteindelijk had ik 2x de job niet. Als ze zo'n fratsen uithalen, dan heb ik toch soms wel eens zin, om de kosten voor de benzine door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

collega’s van wie de arbeidsplaats vervalt vanavond (dinsdag 9 juni) tussen 19.00 en 20.00 uur telefonisch geinformeerd en uitgenodigd voor een aanzeggesprek.

Tussen 19;00 en 20;00 uur...niet na

Nog 5 minuutjes te gaan.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:56

Marc H

- - Is wakker - -

Arno schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:55:
Had je een vast of tijdelijk contract?
Vast

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd is om 20;00 uur clock...telefoon uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Helaas, mijn buur is helaas aangezegd. Arno kent hem ook.
Erg vervelend voor hem, maar hij is nu wel van zijn studieschuld, misschien iets te dure auto en kan nu overal beginnen zonder concurentiebeding.

Ook vervelend voor ons, want hij zit nu op project bij een klant en dat mogen we nu overnemen. Ben benieuwd hoeveel ruimte er is voor overdracht en ondersteuning voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die aangezegd zijn veel sterkte en voor de achterblijvers idem dito...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hennie-M schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:01:
AM? Een ander met een (te) dure leasebak kan ik me zo niet voor de geest halen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:02:
Voor degene die aangezegd zijn veel sterkte en voor de achterblijvers idem dito...
Met hem. Klote jongens, veel succes... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Met hem. Klote jongens, veel succes... :/
Helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcracker
Nou dan gaan we maar het licht uit doen hier op het OC in Amsterdam....
En dan maar wachten wat ze te vertellen hebben morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ben ook eens benieuwd naar de algemene stemming op de Desk morgen. De mensen die ik tot nu toe gesproken heb, zijn allemaal safe, maar dat geldt geheid niet voor iedereen... ;(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Hennie-M schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:01:
Erg vervelend voor hem, maar hij is nu wel van zijn studieschuld, misschien iets te dure auto en kan nu overal beginnen zonder concurentiebeding.

Ook vervelend voor ons, want hij zit nu op project bij een klant en dat mogen we nu overnemen. Ben benieuwd hoeveel ruimte er is voor overdracht en ondersteuning voor hem.
En wat als de klant dit niet wil, en die persoon gewoon overneemt? Dan wil ik het nog wel eens zien, dat Getronics met het concurrentiebeding in de lucht zwaait. Elke redelijke rechter zal dan zeggen : U had hem maar niet moeten ontslaan terwijl ie bij de klant zit. Eigen schuld, dikke bult.

Nu ja, ik veronderstel dat Getronics zoiets altijd eerst met de klant bespreekt, anders krijg je dus problemen he?

Wel klote. Dan denk je dat je veilig weg zit, op een project(oef ik zit niet op de bench gevoel) en dan krijg je je C4 in de bus! :/

[ Voor 16% gewijzigd door makila op 09-06-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sterkte voor iedereen die telefoon heeft gehad.
Ik ben niet gebeld, ook sterkte voor de werkpaarden die het gemis van 700 collega's mogen opvangen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier gelukkig ook niet gebeld... maar voor diegenen die morgen wél een gesprek aan mogen gaan: Héél veel sterkte .... en waarschijnlijk wel weer een keer "tot ziens".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
ik ben niet gebeld...

maar persoonlijk aangesproken door een of andere hoge pief en een HR consulent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dat klinkt ook niet prettig -O-

Ik mag in elk geval morgen terugkomen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Ook niet gebeld en direct mijn leiding gevende maar ff achter de broek aangezeten of hij mijn dagje vrij voor morgen ff wou goedkeuren...

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die weg moet, in mijn directe omgeving dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcracker
Onze directe leidinggevende zijn ook ontslagen, vandaar de "hoge pief" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Nee, het is niet je direct leidinggevende, omdat het gesprek ander te emotioneel en/of te lang gaat worden.
Voor 700 man in een uur te bellen heb je wat extra mensen nodig die niet direct in de lijn zitten.
Tevens zou het natuurlijk ook kunnen dat er wat managers uitgeknikkerd zijn.

Op onze afdeling waren we met 9. Er zijn er drie "uitgeleend" voor een project voor maanden. Dus zijn er nog 6 over. Heb net gehoord dat er nu drie (van die zes) zijn aangezegd.
Ik wordt hier niet vrolijk van (hoewel ik zelf niets heb gehoord).

Iedereen die zijn baan kwijt is, veel sterkte.

[ Voor 7% gewijzigd door Muttley op 09-06-2009 21:51 ]

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Vriend van me (clan maatje) die toevallig bij Getronics werkt is ook aangezegd geworden. Enige probleempje is dat hij op 4 projecten zit (waarvan 1 op dit moment stand by dienst draaiende :x ) en dat Getronics niet wist dat hij gedetacheerd was.

Was eerder lullig voor diegene die belde dan hij zelf.

Ben eens benieuwd op de desk in Maastricht morgen. Er werdt weinig verwacht vanuit de teamleads, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vraag me af hoe het er bij Getronics Consulting aan toe gaat. Volgens mij haal je het niet met alleen natuurlijk verloop.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Voor zover ik begrepen heb, is er hier op de Desk niemand aangezegd. Schijnt dat het hele OC (waar sianto zit?) opgeheven is... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
oops... was gisteravond om half 12 thuis van het werk.... en ben nu net wakker, ben dus een beetje laat voor mijn aanzeg gesprek om 8 uur...

maarja, die gasten denken dat ze 8 uur 's ochtends het gesprek kunnen doen terwijl je tot 10 uur 's avonds hebt gewerkt... erg handig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Vanaf 9 uur zijn de gesprekken toch?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:51:
Vanaf 9 uur zijn de gesprekken toch?
Ben een van de collega's van Muttley hierboven, ik ben dus wel aangezegd.

Ik zou in eerste instantie 10 over half 10 moeten, maar in mail stond een andere tijd. 9 uur zou kunnen kloppen

Vanmorgen gebeld en aangegeven dat ik van andere tijd uitging, en het dus niet kon halen. 1 collega moest eerder, andere zat ziek thuis. Mag nu vanmiddag :(

Ik werd vanmorgen nog gebeld over een uitgevoerde change. Volgens mij correct aangegeven dat ik aangezegd ben, gelijk voicemail maar aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mag ik je complimenteren met je houding?
Ik denk dat als ze mij aangezegd hadden, ik echt 0,0 moeite meer gedaan had, inclusief die godvergeten afwezigheidsassistent en voicemail.
Dat stoort me nog het meest aan deze hele gang van zaken: ze zetten je zo ongeveer op staande voet buiten, en verwachten dan ook nog dat je het verdedigt naar de klant toe. :N

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Op de desk druppelen langzaam namen binnen. Namen waarvan het totaal niet verwacht werd (van mij uit). Zit nu slechter in m'n vel dan gisteravond.

Echt, iedereen sterkte in deze donkere tijd voor Getronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:56:
Mag ik je complimenteren met je houding?
Ik denk dat als ze mij aangezegd hadden, ik echt 0,0 moeite meer gedaan had, inclusief die godvergeten afwezigheidsassistent en voicemail.
Dat stoort me nog het meest aan deze hele gang van zaken: ze zetten je zo ongeveer op staande voet buiten, en verwachten dan ook nog dat je het verdedigt naar de klant toe. :N
Ik ga er van uit dat iemand in de toekomst als externe nog wel eens ingehuurd zou kunnen worden. Of je dat dan wil hangt van de persoon af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Nouja, werk is werk toch? Ik ben redelijk simpel wat dat betreft (alhoewel ik niks met Getronics te maken heb). Als ik 2 maand thuis zou zitten en m'n oude werkgever belde me dat hij/zij werk voor me heeft, dan pak ik dat aan. Er moet tenslotte brood op de plank komen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:18:
Voor zover ik begrepen heb, is er hier op de Desk niemand aangezegd. Schijnt dat het hele OC (waar sianto zit?) opgeheven is... :/
Dat klopt, echter het OC verdwijnt niet per direct maar per 15/9 en een deel per 15/11. Inclusief de leidinggevenden.
Omdat ze in Budapest hun zaakjes nog niet op orde hebben (en ze nog graag ingewerkt worden door het OC :( ) wordt er gevraagd langer te blijven. Als 'worst' wordt 2 maanden salaris als bonus voorgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Wat een organisatie zeg.. Als daar nog mensen willen werken in de toekomst als de markt weer aantrekt, dan snap ik het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcracker
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:30:
[...]

Dat klopt, echter het OC verdwijnt niet per direct maar per 15/9 en een deel per 15/11. Inclusief de leidinggevenden.
Omdat ze in Budapest hun zaakjes nog niet op orde hebben (en ze nog graag ingewerkt worden door het OC :( ) wordt er gevraagd langer te blijven. Als 'worst' wordt 2 maanden salaris als bonus voorgehouden.
Ik weet niet wat de rest van onze collega's gaan doen hier op het OC, maar ik zal wel aanwezig zijn die laatste paar maandjes (voor de cash! :/ ).... maar met "aanwezig" is dan ook alles gezegd... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
ligt eraan hoe ze het willen overdragen aan budapest... ik wil best wel een weekje in budapest zitten als afscheids cadeautje van getronics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Nutcracker schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Ik weet niet wat de rest van onze collega's gaan doen hier op het OC, maar ik zal wel aanwezig zijn die laatste paar maandjes (voor de cash! :/ ).... maar met "aanwezig" is dan ook alles gezegd... :O
Inderdaad, wat willen ze doen, je nog eens ontslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
valt me wel op dat ze eerst koersgevoelige informatie (vanuit COR advies) openbaar maken voor medewerkers, en wat later een mail sturen dat die koersgevoelige informatie is verwijderd vanwege de kpn beursnotering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sianto schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:18:
valt me wel op dat ze eerst koersgevoelige informatie (vanuit COR advies) openbaar maken voor medewerkers, en wat later een mail sturen dat die koersgevoelige informatie is verwijderd vanwege de kpn beursnotering...
Dat is gewoon prutserig. Zit er op de informatievoorziening niet iemand die daar op let? Oeh, die is zeker ontslagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:46:
Vraag me af hoe het er bij Getronics Consulting aan toe gaat. Volgens mij haal je het niet met alleen natuurlijk verloop.
Werk inmiddels niet meer bij Consulting, zelf een switch gemaakt naar een klant, maar ben ook wel benieuwd of daar ook ontslagen zijn gevallen. Hoorde laatst dat het aantal bankzitters daar dramatische vormen begon aan te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Even een vraagje, er wordt hier gesproken over ontslagen van mensen met vaste contracten ook.
Zijn jullie dan allemaal per groep uitwisselbare functies in leeftijdsgroepen in gedeeld, waarbij per leeftijdsgroep geldt: last in= first out?

Want zover ik begrepen heb, is dat tegenwoordig de wettelijke status en een werkgever kan geen voorkeur maken, wie er dan per groep ontslagen wordt.
Je krijgt hierbij natuurlijk wel, dat er gevallen zijn, die langer werken dan iemand anders in andere groep en toch ontslagen worden.

Vroeg me namelijk af, hoe het in zn werk is gegaan, deze keuzes.
Verwacht namelijk zelf ook binnen 1 jaar reorganisatie, is waarschijnlijk niet aan te ontkomen.

Sterkte, degenen die baan verloren hebben trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
X-G schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:40:
Vriend van me (clan maatje) die toevallig bij Getronics werkt is ook aangezegd geworden. Enige probleempje is dat hij op 4 projecten zit (waarvan 1 op dit moment stand by dienst draaiende :x ) en dat Getronics niet wist dat hij gedetacheerd was.

Was eerder lullig voor diegene die belde dan hij zelf.
Sorry hoor maar dit klinkt toch echt als een broodje aap verhaal.
De aanzeggingen zijn gedaan door de eigen leidinggevende en niet door een of ander willekeurig persoon.
Het moet toch wel heel raar lopen als je eigen leidinggevende niet weet dat je ergens gedetacheerd bent. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen ze met de jaarcontracten? Ik hoorde vaag dat deze aan het einde van de rit beëindigd worden en dat het cheaper was om deze mensen aan te houden. :?

Ik weet niet hoor, maar toen ik vanmorgen binnen kwam op werk en zag een aantal oud-medewerkers met ontredderde gezichten in de lobby zitten, wachtend op een bezoekerspas, draaide mijn maag zich toch even om.

Vandaag jij, morgen ik- dacht ik even. Het laat maar weer zien dat je uiteindelijk altijd 'een nummertje' bent. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

ninjazx9r98 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:01:
De aanzeggingen zijn gedaan door de eigen leidinggevende en niet door een of ander willekeurig persoon.
Bij ons werd de aanzegging gedaan door het hoogste management en niet door de eigen manager.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Bij ons in N`gein zijn er 9 van de 10 Qualified project engineers uitgebonjourd van dezelfde afdeling.

We kregen nog een verzoek of we nog 2,5 week wilde doorwerken voor een bonus van 600 bruto maar daar heb ik persoonlijk voor bedankt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
In België is er blijkbaar niemand aangezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de 1800 beheerders die remote werktten hebben we slechts 34 accounts moeten disablen (<2%). ik heb alleen het idee dat men deze reductie gebruikt heeft om makkelijk af te komen van enkele afdelingen. Bijv. ik wist al dat het OC weg moest, daar was zelfs al ruim een jaar sprake van. Toch triest dat het zo moet lopen...

maar goed, alle klanten overzetten naar budapest kan niet... Als men dat wel gaat doen, dan komt er wel media aandacht dat Getronics "staatsgeheimen" over de landsgrenzen smokkelt. eens kijken of het management daarover nagedacht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met getronics wat doet de afdeling OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik begreep een stuk remote monitoring.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snoopp17 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:28:
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met getronics wat doet de afdeling OC
OC doet idd 7x24 uur monitoring van servers en netwerkcomponenten van heel veel klanten.
Maar ook > 2000 Argos taken per maand (taken zijn vooraf ingeplande beheer/administratieve taken).
Het OC doet een groot deel Osiris beheer. Osiris is 't basisplatform voor de 1800 remote beheerders die voor hun klant aan het werk moeten.
Verder doet het OC 'after hours' support in geval er meldingen komen uit bijv. MOM voor enkele klanten van 17.00 tot 8.00 uur,.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste