Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
mr_obb schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Ik zou ook even nadenken over waar je zelf staat. Ben je een starter, dan kan het geen kwaad om in ieder geval kennis te maken. Moet je er een vaste baan voor opgeven, dan lijkt de keuze mij vrij duidelijk.
Ik studeer in juli dit jaar af, in die zin heb ik dus geen haast met het vinden van een baan.
Er is ook geen hyptheek/huur die betaald moet worden; ik hoef het huis pas uit zodra ik kwa werk een beetje m'n plekkie heb gevonden.

Waarschijnlijk ga ik volgende week wel, maar dan meer met de intentie om sollicitatietraining op te doen.
(Maar dat hoeft die recruiter dan weer niet te weten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad leuk dat er om 8.20 een mailtje verstuurd word naar het personeel en voor 8 uur al in de auto zat richting klant. Nog leuker als je bij de klant binnen komt en je gevraagd word of jouw baan ook op de tocht staat terwijl je nog van niks weet.
Dan ga je als persoon en als bedrijf redelijk af bij je klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:13:
Inderdaad leuk dat er om 8.20 een mailtje verstuurd word naar het personeel en voor 8 uur al in de auto zat richting klant. Nog leuker als je bij de klant binnen komt en je gevraagd word of jouw baan ook op de tocht staat terwijl je nog van niks weet.
Dan ga je als persoon en als bedrijf redelijk af bij je klanten!
Inderdaad heel raar, en zeker niet netjes.
Mocht het nu inderdaad nog een beurs genoteerd bedrijf zijn geweest, hebben ze de verplichting medewerkers en media tegelijk in te lichten. Dit om voorkennis handel te voorkomen. Maar daar is nu geen sprake van.

Maar goed, communicatie is nog nooit een hoog scoorder geweest.
Laat staan, menselijkheid. Het personeel (o nee.. FTE) is maar een nummer.
Een nummer die ze nu te duur is.

Maar het blijft opvallend.
Eerst doen als of er niks aan de hand is.. mooi CAO afspreken, voor de zekerheid een sociaal plan.
En als alles rond is.... hop de bijl erin. Maar goed, is niet de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:06:
Laten we het hopen... Ik heb geen praktijkervaring met de OR van Getronics, maar bij een rechtsvoorganger (noemen ze dat zo) zaten de OR-leden stuk voor stuk tot aan de elleboog in de kont van de directie... :X
Heb hier wel ervaring mee.. al was het maar een paar maanden.
Maar de OR van Getronics bestaat voornamelijk uit vakbondsleden en die hebben toch het beste voor met hun achterban. Weet alleen niet of dat nu nog steeds is... maar 6 maanden terug nog wel.

overigens nog steeds voor RWS bezig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:48:
[...]

Maar de OR van Getronics bestaat voornamelijk uit vakbondsleden en die hebben toch het beste voor met hun achterban. Weet alleen niet of dat nu nog steeds is... maar 6 maanden terug nog wel.

Helaas heb ik zelf een andere ervaring, heb zelf 2 jaar in de OR gezeten en het opvallende is dat het merendeel van de OR vooral uit managers bestaat die er naar mijn mening vooral zitten ten gunste van hun eigen carriere binnen Getronics.
Opvallend aan de samenstelling is dat er maar heel erg weinig OR leden zijn die van de 'werkvloer' komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:17:
[...]

Opvallend aan de samenstelling is dat er maar heel erg weinig OR leden zijn die van de 'werkvloer' komen....
Dat ligt dan aan het aannamebeleid binnen de OR.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:33:
[...]

Gelukkig word ook bij Getronics de OR democratisch gekozen, dus er is natuurlijk geen 'aannamebeleid' ,schijnbaar stelt alleen management zich verkiesbaar of redden de 'gewone man/vrouw' het niet in de verkiezingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:48:
[...]

offtopic:
Yep. Never-ending story. ;) Streefdatum is nu 04-2010... Jouw clubje is bijna helemaal opgedeeld tussen andere teams, maar dat wist je vast al wel. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
pjaminon schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Training is 1 maand. Als Servicedesk Analyst begin je met een proeftijd van 1 maand. Zal idd dus proeftijd zijn :)
Ja is proeftijd. Ik zit nu zelf ook nog in de training. Hopelijk kan ik hem nog afmaken en nog enkele certificaten meenemen. Van wat ik gehoord heb zijn er al een aantal man ontslagen vandaag bij ons (zie ook fp artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:33:
[...]

Is denk ik ook per divisie verschillend. Binnen MI vond ik het wel mee vallen persoonlijk.
Kwam overigens zelf ook van de werkvloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Revres schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:59:
[...]

Ja is proeftijd. Ik zit nu zelf ook nog in de training. Hopelijk kan ik hem nog afmaken en nog enkele certificaten meenemen. Van wat ik gehoord heb zijn er al een aantal man ontslagen vandaag bij ons (zie ook fp artikel).
Ik zou deze mensen adviseren de check op ontslagnet te doen (www.ontslagnet.nl) ivm het recht op ww etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou 1 mei beginnen, ivm het ontslag van die 700nl collega's men manager gebeld met de vraag hoe een en ander voor mij zat. kon hij niet aangeven. hij wilde me wel graag hebben, bladibla, maar kon het niet echt bepalen. gevraagd hoe het zat met overname lease auto, was nog niet geregeld. lekkere gang van zaken. kan mij zo ff een paar ruggen gaan kosten omdat de aandeelhouders fte's willen bezuinigen. dan had ik net zo goed bij mijn oude werkgever kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Er zijn in Beek alleen mensen van Tempo ontslagen. De mensen van Manpower zijn gebleven (tot nog toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:33:
ik zou 1 mei beginnen, ivm het ontslag van die 700nl collega's men manager gebeld met de vraag hoe een en ander voor mij zat. kon hij niet aangeven. hij wilde me wel graag hebben, bladibla, maar kon het niet echt bepalen. gevraagd hoe het zat met overname lease auto, was nog niet geregeld. lekkere gang van zaken. kan mij zo ff een paar ruggen gaan kosten omdat de aandeelhouders fte's willen bezuinigen. dan had ik net zo goed bij mijn oude werkgever kunnen blijven.
Dat men het contract in de proeftijd eventueel gaat opzeggen (per nulde seconde) betekent allerminst dat andere bepalingen uit de overeenkomst of aanvullende afspraken vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de mail die vandaag rond is gegaan staat dat er bij de servicedesk 90 mensen weg moeten, 15% van 't totaal. Ik dacht dat er alleen in Beek een Servicedesk lag, met zo'n 300 man ofzo ? maar als 90 man 15% is, dan zou dat in totaal zo'n 600 man ofzo zijn. Ligt er nog ergens een servicedesk dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:50:
In de mail die vandaag rond is gegaan staat dat er bij de servicedesk 90 mensen weg moeten, 15% van 't totaal. Ik dacht dat er alleen in Beek een Servicedesk lag, met zo'n 300 man ofzo ? maar als 90 man 15% is, dan zou dat in totaal zo'n 600 man ofzo zijn. Ligt er nog ergens een servicedesk dan ?
Volgens mij in Amsterdam.... voor o.a. ING Nederland
Maar dat gaat weg daar, en komt naar Beek. heb ik van horen zeggen.
Dus al die mensen, zullen wel ontslagen worden i.v.m. overbodigheid..
Zijn er wel enkele 10 tallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
als ik de interne info goed begrijp gaat icto nu weer naar budapest... ze weten ook echt niet waar ze dat willen hebben...

maargoed, dan zullen die servicedeskers waarschijnlijk op de nominatie lijst staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Mja, wel toevallig dat in juni alles geregeld is, dezelfde maand dat het management dat ontslagspul geregeld heeft...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Zijn hier toevallig ook mensen van DCHS, waarvan "opeens" de toegangspas niet meer werkt per april of van andere afdelinge ?

Inmiddels heb ik zelf wat aan mensen zitten rondvragen en het totaal wat ik nu heb, komt op 5 waarvan de passen zonder "geldige" reden geblocked zijn, ow toch wel >> "foutje" [kuch, kuch..] vanuit HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:17:
Helaas heb ik zelf een andere ervaring, heb zelf 2 jaar in de OR gezeten en het opvallende is dat het merendeel van de OR vooral uit managers bestaat die er naar mijn mening vooral zitten ten gunste van hun eigen carriere binnen Getronics.
Ik kan me nog wel een vergadering in Assen herinneren waarin opnieuw een oproep gedaan werd aan de aanwezigen om zich toch vooral te melden als OR-kandidaat. Er waren meer vacatures dan dat er kandidaten waren, maw: iedereen die zich meldde zou ook automatisch gekozen worden. Toch liep het niet storm. Dat is nog maar een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Revres schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:59:
Zelf zat ik in 2000 als leidinggevende bij een van de vele rechtsvoorgangers van Getronics (om precies te zijn TAS uit Baarn) en heb toen meegemaakt hoe zo'n ontslag in de proeftijd ging. Ik heb het nu over de vier mensen die, als ik het me goed herinnner, in september 2000 ontslagen werden (het kan ook oktober zijn). Dat ging tot mijn verbazing met de botte bijl en echt behoorlijk rigoreus. Die vier collega's, die op dat moment nog in hun basisopleiding (dat ook de proeftijd was) zaten, werden apart genomen door een resource- of accountmanager en tegelijkertijd werden hun jassen, tassen en andere persoonlijke bezittingen achter hun rug om uit de lokalen gehaald en hun toegangspassen geblokkeerd. Gelegenheid om afscheid te nemen nemen was er verder niet, ze konden hun autosleutels inleveren, er werd een taxi besteld en vervolgens werden ze met een treinkaartje naar huis op het station afgeleverd. Ik hoop dat Getronics wat menselijker met de huidige ontslagenen omspringt, al heb ik daar weinig hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:06:
Jawel hoor, je kunt Outlook gewoon configureren via RPC over HTTP, werkt super!

Volgens mij staat er ergens op Getranet wel een handleiding hoe dit in te stellen (niet zo heel moeilijk)
Op http://remote.getronics.com is inderdaad een handleiding te downloaden. Keurig in MS Word formaat met veel afbeeldingen waarbij alle stappen langsgegaan worden. Ik krijg alleen uiteindelijk het volgende scherm, of ik nu via VPN ben ingelogd of niet.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/z77fk.jpg
Dit scherm kreeg ik de vorige keer ook, toen ik de Outlook Web Access Server instelde als proxy-server/RPC. Ik kan hiermee niet inloggen met de gegevens die ik op overige Getronics sites gebruik.

Ik gebruik Windows Vista, Microsoft Office 2007 en heb zowel inloggen via VPN als zonder VPN geprobeerd. Welke gegevens moet jij invullen als je dit scherm krijgt bij het verbinden via proxy? Het viel me overigens ook op dat \\UNITY nergens naartoe leidt als ik verbonden ben via Getronics VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
Ik ben inmiddels op kennismakingsgesprek geweest.
Dit was mijn eerste gesprek ooit waarbij onduidelijk was of er uberhaupt wel vacatures open stonden; laat staat of ik daar voor in aanmerking kan komen. Het vervolgtraject is uniek in zijn eenvoud en laat weinig (of juist heel veel!) te wensen over: "U hoort nog van ons, We nemen hoe dan ook nog even contact op. Ooit..."

Voor de getronicers in de zaal een anecdote voor op het personeelsfeestje als dat er nog eens komt:
Na aankomst in het gebouw was de telefoniste (bij de ingang) blijkbaar even vergeten dat ik nog braaf zat te wachten in de ontvangsthal, want de beste mevrouw begon me daar een telefonische rand af te steken over haar werkgever. :X
Haar bonus werd blijkbaar geschrapt in het nieuwe contract en blijkbaar werd haar te kennen gegeven dat ze blij moest zijn dat de bonus uit het voorgaande contract niet terug werd gevorderd. De mevrouw was danig over de zeik en liet het hier niet bij zitten. Wie ze ook aan de lijn had; die gene moest en zou ervan overtuigd worden dat haar hier groot onrecht werd aangedaan. Die bonus was dan wel niet middels CAO vastgelegd, het stond wel in haar contract en dient derhalve gerespecteerd te worden!

** Hallo!! Ik zit hier te wachten op een kennismakingsgesprek!! :X :X **

[ Voor 13% gewijzigd door Pinyin op 04-04-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

drugsbunny schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:12:
Binden en boeien + leuke werksfeer
Was dat geen reden om je af te melden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:16:
[...]
Op http://remote.getronics.com is inderdaad een handleiding te downloaden. Keurig in MS Word formaat met veel afbeeldingen waarbij alle stappen langsgegaan worden. Ik krijg alleen uiteindelijk het volgende scherm, of ik nu via VPN ben ingelogd of niet.

Dit scherm kreeg ik de vorige keer ook, toen ik de Outlook Web Access Server instelde als proxy-server/RPC. Ik kan hiermee niet inloggen met de gegevens die ik op overige Getronics sites gebruik.

Ik gebruik Windows Vista, Microsoft Office 2007 en heb zowel inloggen via VPN als zonder VPN geprobeerd. Welke gegevens moet jij invullen als je dit scherm krijgt bij het verbinden via proxy? Het viel me overigens ook op dat \\UNITY nergens naartoe leidt als ik verbonden ben via Getronics VPN.
Ik log inderdaad ook altijd in met mijn Europe account, net zoals in jouw screenshot.
Probeer het eens zonder een VPN te maken en zonder een proxy in IE in te stellen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
drugsbunny schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:12:
Voor de getronicers in de zaal een anecdote voor op het personeelsfeestje als dat er nog eens komt:
Ja, de telefoniste had inderdaad discreter moeten zijn maar dat geldt imho ook voor jou. Denk niet dat je anoniem bent, je geboortedatum staat gewoon in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
PcDealer schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:56:
[...]
Was dat geen reden om je af te melden? :)
Nope, zelfs met de wetenschap hoe deze werkgever is voor zijn personeel kan het gesprek wat op dat moment nog moet komen een interessant leermoment vormen. Uiteraard heeft het telefoongesprek van de telefoniste zo zijn uitwerking op mijn beeldvorming over getronics.
grun93 schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:03:
[...]

Ja, de telefoniste had inderdaad discreter moeten zijn maar dat geldt imho ook voor jou. Denk niet dat je anoniem bent, je geboortedatum staat gewoon in je profiel.
Dat ben ik niet met je eens. Het bedrijf heeft dit kennismakinggesprek zelf geinitieerd en zich zo aan mij gepresenteerd. Dat deze gang van zaken enigzins opmerkelijk genoemd mag worden lijkt me duidelijk, het staat me vrij om daar mijn verwondering over uit te spreken. Dat ik (in het geheel) niet anoniem ben is mij bekend en als risico geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
drugsbunny schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:57:
Dat ben ik niet met je eens. Het bedrijf heeft dit kennismakinggesprek zelf geinitieerd en zich zo aan mij gepresenteerd. Dat deze gang van zaken enigzins opmerkelijk genoemd mag worden lijkt me duidelijk, het staat me vrij om daar mijn verwondering over uit te spreken. Dat ik (in het geheel) niet anoniem ben is mij bekend en als risico geaccepteerd.
Ik wijs je slechts op de mogelijkheid dat je als toekomstige ICT'er bij veel bedrijven over de vloer zult komen, en daar heel wat zaken aan zult treffen die, in de ogen van een buitenstaander, eigenaardig, afwijkend of opmerkelijk genoemd zouden worden, maar waarbij het geenszins de bedoeling is dat je dat dan ook wereldkundig maakt door het op het internet te gooien. Daarmee benadeel je de inlener, je werkgever en uiteindelijk ook jezelf. Geheimhouding is ook een van de arbeidsvoorwaarden waaronder je je handtekening zet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
grun93 schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:11:
[...]

Ik wijs je slechts op de mogelijkheid dat je als toekomstige ICT'er bij veel bedrijven over de vloer zult komen, en daar heel wat zaken aan zult treffen die, in de ogen van een buitenstaander, eigenaardig, afwijkend of opmerkelijk genoemd zouden worden, maar waarbij het geenszins de bedoeling is dat je dat dan ook wereldkundig maakt door het op het internet te gooien. Daarmee benadeel je de inlener, je werkgever en uiteindelijk ook jezelf. Geheimhouding is ook een van de arbeidsvoorwaarden waaronder je je handtekening zet trouwens.
Point taken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Bedoeling of niet als bezoeker (sollicitant) ben je nergens aan gebonden. Op dat moment ben je namelijk de buitenwereld. Wil niet zeggen dat er geen fatsoensregels zijn, maar in de vorm zoals hierboven zie ik niet in wat er onfatsoenlijk aan is. Het bevestigt slechts anekdotisch een reeds vastgestelde trend.

Zelfs als er voor geheimhouding is getekend dan houdt dat niet in dat er niets gemeld mag worden wat in ruimste zin met het bedrijf te maken heeft. Werknemers hebben nog steeds de vrijheid van meningsuiting (hieronder valt het vormen en uitdrukken van een mening over de eigen arbeidsvoorwaarden). Men zal dus zelf die afweging moeten maken, waarbij het contractueel-, fatsoens-, vertrouwens-, en carriereperspectief afgewogen moet worden.

Opvallend is dat de traditionele productieslaaf meer vrijheden heeft verworven op dit vlak dan de kantoorslaaf.

Degene die hier de echte fout maakt is de receptioniste door in haar rol dergelijke uitspraken te doen. Drugsbunny is slechts een buitenstaander, observant als sollicitant en heeft dus meer mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 05-04-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 19:35
drugsbunny schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:57:
[...]
Het bedrijf als in het bedrijf Getronics ?
Het is namelijk nog maar de vraag of de daar aanwezige receptioniste inderdaad werkzaam is bij Getronics danwel werkzaam is voor een derde die ingehuurd is door Getronics om daar receptie werkzaamheden uit te voeren.
Blijft overigens een feit dat het absoluut niet netjes is wat daar gebeurt is maar helaas heb ik in de afgelopen 10+ jaar al vele malen meegemaakt (oa bij/met klanten) dat je ongewenst deelgenoot wordt van gesprekken waarbij de vuile was flink buiten gehangen wordt.
Tot de dag van vandaag heb ik daar moeite mee en als het ook maar enigszins kan probeer ik asap een ander onderwerp onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:29:
Blijft overigens een feit dat het absoluut niet netjes is wat daar gebeurt is maar helaas heb ik in de afgelopen 10+ jaar al vele malen meegemaakt (oa bij/met klanten) dat je ongewenst deelgenoot wordt van gesprekken waarbij de vuile was flink buiten gehangen wordt.
Tot de dag van vandaag heb ik daar moeite mee en als het ook maar enigszins kan probeer ik asap een ander onderwerp onder de aandacht te brengen.
Dat je ingrijpt als het medewerkers van jouw werkgever zijn snap ik. Dat doe ik ook.

Ingrijpen terwijl jij de derde bent snap ik niet geheel. Je hebt er niks mee te maken en het is potentieel nuttige info (wel rekening houdend met de overwegingen die ik hierboven al noemde).

Ieder z'n eigen verantwoordelijkheid :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 05-04-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
ninjazx9r98 schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:29:
[...]

Het bedrijf als in het bedrijf Getronics ?
Het is namelijk nog maar de vraag of de daar aanwezige receptioniste inderdaad werkzaam is bij Getronics danwel werkzaam is voor een derde die ingehuurd is door Getronics om daar receptie werkzaamheden uit te voeren.
Er zijn enkele groepen (waaronder oa de receptie posten) die in een aparte BV vallen. Maar die BV is zeker nog wel onderdeel zijn van Getronics.

iig wel toen ik vertrok bij Getronics, en da's nog niet zo heel lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Domino schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:56:
[...]

Er zijn enkele groepen (waaronder oa de receptie posten) die in een aparte BV vallen. Maar die BV is zeker nog wel onderdeel zijn van Getronics.

iig wel toen ik vertrok bij Getronics, en da's nog niet zo heel lang geleden.
Er zijn ook vestigingen waar je mensen van G4S tegenkomt bij de receptie en dat is geen onderdeel van Getronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Enkele weken terug nog cursus gaan volgen bij Getronics, bleek dat eigenlijk iedereen 3rd party was die er zat :)
Niet mijn cup of tea denk ik, Getronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

ninjazx9r98 schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:16:
Er zijn ook vestigingen waar je mensen van G4S tegenkomt bij de receptie en dat is geen onderdeel van Getronics.
Receptie medewerkers zijn sinds vorige week van G4S.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb enkele weken gesolliciteerd als Service Desk Medewerker bij een interim bureau. Na wat opzoekwerk kwam ik er achter dat dit voor Getronics was. Ik heb dan ook maar rechtstreeks via Getronics gesolliciteerd en na de online testen en een telefonisch interview mocht ik er op sollicitatiegesprek gaan.
Daar aangekomen moest ik weer een test afleggen die ik zonder problemen heb afgelegd.
Daarna nog een gesprek met hun en uiteindelijk werd beslist dat ik werd aangenomen. Nu is de procedure bij hun dat ze je contract opsturen. Ik zou 1 mei beginnen met de opleiding en zo en deze week zou ik mijn contract ontvangen. Het probleem is echter dat ik nog werkzaam ben ik een bedrijf waar volgende maan de helft van de mensen ontslagen gaan worden. Je kunt je ook vrijwillig opgeven om ontslagen te worden om zo je werkloosheidsvergoeding te behouden. Nu is mijn vraag, wat kunnen ze bij Getronics doen in je proefperiode?? Kunnen ze je van de ene dag op de andere buiten gooien ook al heb ik een contract getekend van zeg maar 6 maanden??
Anders kan ik beter nog afwachten in het bedrijf waar ik nu zit. Als ik ontslagen word loop ik geen risico om bij Getronics te beginnen omdat ik dan toch mijn werkloosheidsuitkering heb. Als ik zelf ontslag neem krijg ik die uitkering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Je hebt een proeftijd, dus dan kunnen ze je laten gaan. Moeten ze natuurlijk wel een goede reden hebben (zie discussie bij Logica).

Maar dan nog, na 6 maanden hoeven ze je contract niet eens te verlengen, dan kunnen ze sowieso van je "af" komen. Of ze dat doen ligt er denk ik aan of het goedkoper is om je opleiding kwijt te schelden dan je aan te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door JBrennan op 06-04-2009 08:12 . Reden: opleiding over het hoofd gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ddkiller0900 schreef op maandag 06 april 2009 @ 07:13:
Nu is mijn vraag, wat kunnen ze bij Getronics doen in je proefperiode?? Kunnen ze je van de ene dag op de andere buiten gooien ook al heb ik een contract getekend van zeg maar 6 maanden?? Anders kan ik beter nog afwachten in het bedrijf waar ik nu zit. Als ik ontslagen word loop ik geen risico om bij Getronics te beginnen omdat ik dan toch mijn werkloosheidsuitkering heb. Als ik zelf ontslag neem krijg ik die uitkering niet.
Ja, beide partijen kunnen in de proefperiode weer van elkaar af, zelfs zonder opgave van redenen. Dus Getronics kan inderdaad tegen je zeggen dat je morgen niet weer hoeft te komen, maar omgekeerd kun jezelf dat ook tegen hen zeggen, zonder verdere verplichtingen. Dat is niet specifiek iets voor Getronics maar dat is bij de meeste bedrijven heel gebruikelijk. Hooguit kun je bedingen dat ze afzien van de proefperiode maar dan moeten ze wel heel erg graag willen hebben.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies met uitkering bedoelt? Als je bij je huidige werkgever zelf ontslag neemt krijg je dan een x-bedrag aan geld mee van hen? Dan zou ik daar nog even op wachten en dan pas ergens anders solliciteren. Het kan ook zijn dat je de WW bedoelt. Die krijg je als je voldoende arbeidsverleden hebt opgebouwd (er staat me iets bij over 26 weken en de 4 uit 5 jaren regel).

Waarom zou je bang zijn om ontslagen te worden in de proefperiode? Mocht dat gebeuren dan is dat jou schuld immers niet en val je weer terug in de WW-uitkering die je had. Die uitkering is maar een schijnzekerheid, ze is lager dan wat je op de arbeidsmarkt kunt verdienen en ze is eindig, ik snap niet zo goed waarom je dat kennelijk prefereert boven een nieuwe kans op de arbeidsmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JBrennan schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:11:
Je hebt een proeftijd, dus dan kunnen ze je laten gaan. Moeten ze natuurlijk wel een goede reden hebben (zie discussie bij Logica).
Die discussie ken ik niet. Maar is dat kennelijk veranderd dan, dat je nu ook een reden moet hebben? Dat was vroeger niet zo (eigen ervaring), dan kon je gewoon zeggen: het is toch niet helemaal wat ik me ervan voorgesteld had, toedeloe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
grun93 schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:33:
[...]

Die discussie ken ik niet. Maar is dat kennelijk veranderd dan, dat je nu ook een reden moet hebben? Dat was vroeger niet zo (eigen ervaring), dan kon je gewoon zeggen: het is toch niet helemaal wat ik me ervan voorgesteld had, toedeloe.
Ik bedoelde dat als je economische gronden als reden opgeeft, en je wist als bedrijf al dat het slecht ging, je weleens (als bedrijf) nat kunt gaan. Als de werknemer niet in het team past is natuurlijk (tijdens proeftijd) gewoon een goede reden.

Ik doelde op de discussie in de Logica thread, waarin mensen vroegen of ze tijdens hun proeftijd konden ontslagen worden op economische gronden (bv recessie). Nu ben ik geen advocaat of HR persoon, dus als ik het mis heb hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Ik woon en werk in België bij het bedrijf Alro NV. Ze willen tegen eind mei 385 mensen ontslaan. Aangezien we hier met een 700-tal mensen werken is de kans groot dat ik erbij zit. Ik heb almet het syndicaat gepraat of Alro mij niet wou ontslaan maar dat wouden ze momenteel niet doen. Als ik zelf ontslag neem verlief ik het recht op mijn dopgeld (1150 euro per maand). Dit vind ik niet erg in die zin dat ik minimum een maand Getronics kan werken. Dan heb ik daar nl. wel recht op. In een email vertelde Getronics mij dat ze geen garanties konden geven daarop.
Dat snap ik zelf eigenlijk niet want waarom zou je geld investeren in die opleidingen van je werknemers om ze halverwege te ontslaan.Er zijn natuurlijk nog genoeg bedrijven waar ik kan solliciteren maar bij Getronics kom je makkelijk binnen en zodoende kan ik wat ervaring opdoen in de ICT wereld. De bedoeling is om later ergens als netwerkbeheerder te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

In Nederland is er de Vaststellingsovereenkomst (7:900 BW) waarin in staat dat het initiatief tot ontslag bij de werkgever ligt en je zo de werkloosheidsuitkering (ww) niet in gevaar wordt gebracht. Daarnaast is het zo dat bij zelf ontslag nemen niet automatisch de ww-rechten vervallen.

Zie ook https://www.werk.nl/porta...slag/wederzijdsgoedvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Mja, anders moet ik eens proberen te praten met de personeelsdienst van Alro samen met iemand van het syndicaat zodat ze mij misschien toch ontslaan. Ik werk er nu al 5 jaar en de bedoeling was eigenlijk om daar maximum een jaar te werken. Aangezien niemand een persoon aanneemt die geen ervaring heeft in de it ben ik daar wat blijven hangen eigenlijk. Ik zal straks eens naar het syndicaat gaan om mij nog wat te bevragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

JBrennan schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:28:
[...]

Ik bedoelde dat als je economische gronden als reden opgeeft, en je wist als bedrijf al dat het slecht ging, je weleens (als bedrijf) nat kunt gaan. Als de werknemer niet in het team past is natuurlijk (tijdens proeftijd) gewoon een goede reden.

Ik doelde op de discussie in de Logica thread, waarin mensen vroegen of ze tijdens hun proeftijd konden ontslagen worden op economische gronden (bv recessie). Nu ben ik geen advocaat of HR persoon, dus als ik het mis heb hoor ik het graag :).
Er is bij Logica geen officele reden opgegeven, ook al kan je raden dat de reden op het economisch vlak ligt. Er is ook niet bewezen dat ontslag in proeftijd om economische reden een ongeldig ontslag is.

Tot nu toe moet je er als werknemer van uit gaan dat ontslag in proeftijd ten alle tijden geldig is, tenzij je wel heel vreemde gang van zaken op papier en dus bewijsbaar hebt. Maar de meeste werkgevers zullen niet op papier even zetten dat je ontslag vanwege de economische situatie was en het daarmee aanvechtbaar maken.

Persoonlijk zou ik in deze tijd in NL niet solliciteren bij een detacheerder, maar ergens op zoek gaan naar een vaste werkgever (niet detachering). De IT staat er nog best goed voor, ook al doen de ontslagberichten in de media over de IT-detachering anders vermoedden. Maar dat komt omdat als eerste de inhuur bij organisaties er uit wordt gegooid bij besparingen. Er is nog steeds een structureel tekort aan IT'ers, globaal gezien en als werknemer is dat een luxe situatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:27:
[...]

Ik log inderdaad ook altijd in met mijn Europe account, net zoals in jouw screenshot.
Probeer het eens zonder een VPN te maken en zonder een proxy in IE in te stellen.
Het is uiteindelijk gelukt via de handleiding. Het inloggen ging simpelweg de 1e keer niet goed en ik wilde niet het risico lopen na 3x geblokkeerd te worden. Ik had vervolgens het idee om eerst via OWA in te loggen zodat het 1x mislukt weer op 0 komt te staan. De eerste keer toen ik weer inlogde op Exchange met Outlook ging goed.

De handleiding gaf aan dat ik ook msst://owa.... moest instellen bij het tweede deel. Ook was ik de 1e keer niet via VPN ingelogd en had geen UNITY ingesteld bij Exchange-server, maar daar ook owa.

Bedankt voor jullie hulp! Ik ben blij dat er een handleiding online stond, gezien de Servicedesk zei dat het onmogelijk was en dat het niet ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Nu gewoon voor jezelf ff een paar screenshotjes van de settings maken en dan heb je het volgende keer in 5 minuten gepiept ;)

En gelocked worden is niet erg hoor, dat is me de laatste weken al 5 x gebeurd 8)7
Gelukkig neemt de servicedesk de telefoon meteen op en binnen 5 minuten kun je alweer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog mensen die een promotie toegezegd hebben gekregen, maar nog niks hebben gekregen ?

Krijg je op basis van prestatie een promotie "toegezegd" vanuit de beoordeling, en vervolgens krijg je te horen dat vanwege de bezuinigingen (welke ook nog is discutabel is) dat het helaas niet door kan gaan.

Motiverend ? Nee belachelijk, absurd en debiel tot en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hier zijn alle toegezegde promoties per 1 januari 2009 voor onbepaalde tijd uitgesteld. Ik ben blij dat ik al eerder gepromoveerd ben ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ach, er zijn nog bedrijven die wel mensen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

* mutsje vind het grappig dat de Osiris omgeving nog steeds bestaat en groter is geworden en de beheerder er geen ruk van snapt :+

Vind het nog steeds jammer dat GPR in 2006 niet een goede loonsverhoging wou geven wat mij deed besluiten weg te gaan. Is leuke toko als je op juiste afdeling zit.

Veel suc6 allemaal met behoud van banen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen beveiliging heb ik weinig. Echter moet het niet overdreven worden. Ik speel regelmatig een spelletje Pro Evolution Soccer en Football Manager op de computer en sinds ik mijn werk Exchange account heb toegevoegd, krijg ik om de 10 minuten het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/sb4pit.jpg

Het scherm vraagt opnieuw om de gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk vanwege extra veiligheid. Veel ervaring met Exchange heb ik niet, dus ik vraag me af of dit normaal is, of dat er vanaf te komen is?

Het is enorm vervelend om midden tijdens een aanval in PES een pop-up scherm te hebben om de inloggegevens terwijl het spel op de achtergrond gewoon verder speelt.

Een oplossing is natuurlijk Outlook niet meer op de achtergrond de e-mail te laten controleren. Het afsluiten van Outlook.exe helpt hierbij echter niet. Het aanpassen van de instellingen zal vast helpen, maar dan wordt er overdag als ik thuis werk ook geen melding gemaakt van nieuwe e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 03:12:
Tegen beveiliging heb ik weinig. Echter moet het niet overdreven worden. Ik speel regelmatig een spelletje Pro Evolution Soccer en Football Manager op de computer en sinds ik mijn werk Exchange account heb toegevoegd, krijg ik om de 10 minuten het volgende scherm:

Het scherm vraagt opnieuw om de gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk vanwege extra veiligheid. Veel ervaring met Exchange heb ik niet, dus ik vraag me af of dit normaal is, of dat er vanaf te komen is?

Het is enorm vervelend om midden tijdens een aanval in PES een pop-up scherm te hebben om de inloggegevens terwijl het spel op de achtergrond gewoon verder speelt.

Een oplossing is natuurlijk Outlook niet meer op de achtergrond de e-mail te laten controleren. Het afsluiten van Outlook.exe helpt hierbij echter niet. Het aanpassen van de instellingen zal vast helpen, maar dan wordt er overdag als ik thuis werk ook geen melding gemaakt van nieuwe e-mails.
Misschien een idee om die servernaam even te blurren?

Als jij Outlook.exe al afgesloten hebt en die popup komt nog steeds dan heeft het niets met de instellingen van Outlook te maken. Heb je andere programma's lopen, misschien wel dat spelletje, die de optie hebben om mail te controleren of versturen en dan jouw standaard mail profiel openen (vandaar die popup). En ook als je Outlook op de achtergrond wel gewoon openen hebt staan tijdens een spelletje mag deze popup niet langs komen, het enige wat je zou kunnen storen is dat desktop alert windowtje dat even langs komt bij een nieuw mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Heren, voor tech-vragen is er de Getronics helpdesk of de GoT techfora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Yanze schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:13:
Misschien een idee om die servernaam even te blurren?
Boeiend, die is toch niet via het web te bereiken :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Arno schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:01:
[...]
Boeiend, die is toch niet via het web te bereiken :+
Oh nee? Dat is toch anders wel de naam van 'mijn' Exchange server en die bereik ik vanaf thuis, vanaf de klant of vanaf waar ze dan ook maar internet hebben.

Hoe lees jij je mail vanaf thuis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:09:
[...]

Oh nee? Dat is toch anders wel de naam van 'mijn' Exchange server en die bereik ik vanaf thuis, vanaf de klant of vanaf waar ze dan ook maar internet hebben.

Webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Yanze schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:09:

Inderdaad via webmail :)

Verder is Outlook Anywhere ook via de OWA url ingesteld en niet via de interne FQDN.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Inderdaad, bij de Outlook Anywhere settings staat owa.blabla ingevuld, maar bij Exchange Server staat toch echt bovenstaande FQDN en die werkt vanaf overal. Geen idee hoe dat op de achtergrond werkt, maar da's toch offtopic, blijven jullie maar bij webmail dan hou ik het bij Outlook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:23:
Inderdaad, bij de Outlook Anywhere settings staat owa.blabla ingevuld, maar bij Exchange Server staat toch echt bovenstaande FQDN en die werkt vanaf overal. Geen idee hoe dat op de achtergrond werkt, maar da's toch offtopic, blijven jullie maar bij webmail dan hou ik het bij Outlook ;)
Heb jij geen last van pop-ups die telkens opnieuw om je login gegevens vragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:16:
[...]
Heb jij geen last van pop-ups die telkens opnieuw om je login gegevens vragen? :?
Nee, ik start (vanaf thuis/klant) mijn Outlook 2007 op en connect dan, na eenmalig inloggen, via RPC over HTTP (Outlook Anywhere) en dat blijft de gehele dag gewoon werken zonder popups. Collega's alhier doen dat ook zo en ervaren hetzelfde als ik.

En nu hou ik erover op, want er moet wel geld verdiend worden natuurlijk :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
Sinds mijn gesprek bij Getronics (Nu een week of 3/4 geleden) heb ik niks meer gehoord.
Is het een normale gang van zaken om te beloven dat men iets laat horen en dat vervolgens niet nakomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
In welke regio had jij gesolliciteerd?? Ik heb daar ook anderhalve maand geleden ofzo gesolliciteerd en heb inmiddels mijn contract opgestuurd gekregen gehad en morgen is mijn eerste werkdag. 8)
Anders moet je eens zelf contact met hun opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
Ik ben in Apeldoorn op gesprek geweest. Men zei toen al dat ze geen concrete toezeggingen kon doen; maar wel dat ik op korte termijn iets van ze zou horen. Ik begrijp best dat het er nu ff niet in zit om starters aan te nemen, maar zeg dat dan gewoon... :)

Ik was overigens sowieso al van plan om even contact op te nemen, begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

drugsbunny schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:24:
Is het een normale gang van zaken om te beloven dat men iets laat horen en dat vervolgens niet nakomt?
Ja, dat is helaas heel normaal in de wereld van HRM en recruiting Nederland. (dus niet specifiek Getronics) Het afgelopen half jaar diverse gesprekken her en der gehad en NOOIT kwam men de belofte na om terug te bellen c.q. te mailen.
Altijd moest ik daar achterheen, en zelfs dan kreeg je maar schoorvoetend antwoord.
Dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig. :'(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ben benieuwd hoeveel mensen over 5 dagen hun telefoon durven op te nemen -O-

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

drugsbunny schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:48:

Ik was overigens sowieso al van plan om even contact op te nemen, begin volgende week.
En, hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
Enigzins teleurstellend,
telefonisch kwam ik er niet doorheen & op mijn e-mail werd niet gereageerd.
De conclusie lijkt me dat ze op dit moment geen mogelijkheden hebben. Ik vind het wat jammer dat men niet even de moeite heeft genomen om dit even mede te delen. Een simpel briefje met de tekst "Helaas hebben we ff niks, wellicht in de toekomst wel. Dank voor uw interesse in $bedrijf." was al voldoende geweest.

Ondertussen solliciteer ik rustig verder. Mocht iemand nog een leuke vacature tegen komen waarin informatiebeveiliging of technisch(forensisch) onderzoek achteraf een aanzienlijke rol speelt in de driehoek Den bosch-Tilburg-Eindhoven(of max. 15 km daarbuiten), dan hou ik me aanbevolen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

drugsbunny schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:39:
[...]

Ondertussen solliciteer ik rustig verder. Mocht iemand nog een leuke vacature tegen komen waarin informatiebeveiliging of technisch(forensisch) onderzoek achteraf een aanzienlijke rol speelt in de driehoek Den bosch-Tilburg-Eindhoven(of max. 15 km daarbuiten), dan hou ik me aanbevolen ;) .
De Politie geprobeerd? Wat houd jouw vakgebied dan in? Ik denk niet dat je beveiliging met firewalls bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drugsbunny, zie je pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ziet ie zo ook wel bij elke refresh van de FP of GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Arno schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:50:
Ben benieuwd hoeveel mensen over 5 dagen hun telefoon durven op te nemen -O-
Is toch geen manier van doen... ;( Blijkt maar eens te meer dat Getronics geen mensen, maar FTE in dienst heeft...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het is de KPN he. De sfeer hier is er in elk geval niet beter op geworden...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06-2014
drugsbunny schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:39:
[...]

Enigzins teleurstellend,
telefonisch kwam ik er niet doorheen & op mijn e-mail werd niet gereageerd.
De conclusie lijkt me dat ze op dit moment geen mogelijkheden hebben. Ik vind het wat jammer dat men niet even de moeite heeft genomen om dit even mede te delen. Een simpel briefje met de tekst "Helaas hebben we ff niks, wellicht in de toekomst wel. Dank voor uw interesse in $bedrijf." was al voldoende geweest.

misschien had je moeten zeggen dat je stage kwam lopen of dat je vanuit een re-integratie traject komt >:) , die mensen zoeken ze nu bij Getronics, tenminste in beek op de desk. maar ja gratis werken kun je overal.

en dat de sfeer er niet goed meer is, dat is met al die ontslagen en onzekerheid of je contract wel of niet verlengt word, wel te verwachten. dat is niet alleen bij Getronics, maar bij de meeste grote bedrijven het geval. ik ben sinds 3 weken weg bij Getronics, jammer genoeg, ik was liever blijven werken. beter dan een uitkering. in iedergeval heb ik op de desk toch veel geleerd, daar ben ik wel blij mee.

ik heb nu sinds 3 weken,17 sollicitatie's verricht, maar van de meeste heb ik nog niets gehoord, van de 4 sollicitatie gespreken die ik nu al gehad heb, worden naderhand toch de jonkie's aangenomen. de arbeids markt voor de ict is in het zuiden, laat ik het optimistisch noemen, niet erg goed.

Arno, waarom zouden de mensen niet de telefoon durven op te nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

junk01 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:32:
Arno, waarom zouden de mensen niet de telefoon durven op te nemen??
dan krijgen de medewerkers te horen of ze ontslagen gaan worden bij getronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:01:
[...]

dan krijgen de medewerkers te horen of ze ontslagen gaan worden bij getronics
Ehmm.. kleine correctie: Dan krijgen ze te horen dat ze ontslagen worden. En per direct ook in de meeste gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightMare schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:56:
[...]

Ehmm.. kleine correctie: Dan krijgen ze te horen dat ze ontslagen worden. En per direct ook in de meeste gevallen...
Juist, de volgende dag mag je dan gelijk je ontslagbrief in ontvangst komen nemen, per direkt ook gelijk op non-actief en je verliest ook per direkt het recht op je eventuele lease auto. Leve KPN!
Less fans everyday..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:40:
[...]

Juist, de volgende dag mag je dan gelijk je ontslagbrief in ontvangst komen nemen, per direkt ook gelijk op non-actief en je verliest ook per direkt het recht op je eventuele lease auto. Leve KPN!
Ik ben een paar jaar geleden ook ontslagen geweest en ik moest per direkt de wagen inleveren. Mijn wagen stond echter ter reparatie in de garage, omdat ik net een ongeluk gehad had. Maar de manager geloofde me blijkbaar niet, dacht dat ik dit gebruikte als een excuus en hij begon meteen van zijn toren te blazen. Hij zei : reparatie of niet, ik eis dat jij de wagen onmiddelijk inlevert en dat die binnen het half uur op de parking staat! Toen gaf ik hem de sleutels en zei : Tja, dan heb jij de eer persoonlijk die wagen te gaan ophalen, want hij is echt niet meer rijvaardig en staat 50km hier vandaan. 8)7 Hij keek toen ineens héél raar. O-) En toen zei hij plots: Neen laat maar, ga even naar boven naar de grote baas om dit te bespreken. En toen moest ik een extra contract tekenen. Ik moest toen de wagen pas 2 weken later inleveren.

[ Voor 60% gewijzigd door makila op 06-06-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
op de dag dat ik te horen kreeg dat ik onslagen was, was er ook een vergadering, iemand stelde de vraag hoeveel mensen nog ontslagen zouden worden. het antwoord daarop was dat de ontslagrondes voorbij waren.

nu een paar weken later is dat blijkbaar niet het geval.

ik wens die mensen veel sterkte, een uitkering en nu weer ander werk zoeken is geen pretje.

[ Voor 15% gewijzigd door junk01 op 08-06-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

junk01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:41:

Nu een paar weken later is dat blijkbaar niet het geval. Er gaat/ging een verhaal de ronde dat Philips wil vertreken bij Getronics. Ik hoop voor hen dat dit geen werkelijkheid gaat worden.
Gek dat Philips niet bij Atos Origin zit. Immers een afsplitsing van vroeger (Origin). Of via een grote hardware leverancier een contract afnemen zoals Dell, HP, Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:40:
[...]

Arbeidsrechtelijk is dat toch wel weer het opzoeken van het randje. Zo is op non-actief gesteld worden normaal gesproken alleen mogelijk om zwaarwegende redenen en lease-auto's worden over het algemeen als secundaire arbeidsvoorwaarde beschouwd welke niet zomaar afgenomen kunnen worden (afhankelijk van wat is overeengekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Rukapul schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:34:
[...]

Arbeidsrechtelijk is dat toch wel weer het opzoeken van het randje. Zo is op non-actief gesteld worden normaal gesproken alleen mogelijk om zwaarwegende redenen en lease-auto's worden over het algemeen als secundaire arbeidsvoorwaarde beschouwd welke niet zomaar afgenomen kunnen worden (afhankelijk van wat is overeengekomen).
Tja... Getronics beschouwt de leaseauto als een stuk gereedschap, als je het in een nieuwe functie niet meer nodig hebt mag je hem zonder verdere compensaties/regelingen inleveren. Zo moeten we binnenkort ook allemaal een grijs kenteken gaan rijden, erg fijn als je gezin/familie een beetje afhankelijk is van de auto...
Zo heb ik onlangs nog een aanbod gehad om door te stromen naar een betere functie maar na een simpele berekening (auto en kleding tegen een stukje reiskosten en geen salarisaanpassing) bleek dat ik er op toe moest leggen, dan is de keuze simpel gemaakt.

Maar ontslag in een dergelijke bezuinigingsronde kan mijn inziens nooit een per direct non actief betekenen en ik denk ook dat dat nu wel zal meevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door memphis op 06-06-2009 09:56 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
memphis schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:54:
[...]

Tja... Getronics beschouwt de leaseauto als een stuk gereedschap, als je het in een nieuwe functie niet meer nodig hebt mag je hem zonder verdere compensaties/regelingen inleveren. Zo moeten we binnenkort ook allemaal een grijs kenteken gaan rijden, erg fijn als je gezin/familie een beetje afhankelijk is van de auto...
Als dat de afspraak is: fair enough :)
Zo heb ik onlangs nog een aanbod gehad om door te stromen naar een betere functie maar na een simpele berekening (auto en kleding tegen een stukje reiskosten en geen salarisaanpassing) bleek dat ik er op toe moest leggen, dan is de keuze simpel gemaakt.
Komt een beetje kortzichtig over, maar wellicht is dat niet zo aangezien het bepaald wordt door het toekomstperspectief dat er aan vast zit. Op het moment dat ik naar een andere functie bij mijn huidige werkgever ga dan staat voor 99% vast dat de salarisschaal, salaris en alle arbeidsvoorwaarden in eerste instantie gelijk blijven, terwijl ik wel een hele specifieke bonusregeling aan m'n huidige functie achter me laat (de regeling is nog wel van toepassing maar het aantal maal per jaar dat je er gebruik van maakt zal naar 0 dalen). Voor het perspectief op groei moet je soms tijdelijk een klein stapje terug doen. Moet dat perspectief er natuurlijk wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
ik kan me wel voorstellen dat mensen op non actief geplaatst worden. je kunt als helpdesk medewerker iedereen het werken onmogelijk maken (als je weet hoe) en een hoop schade aanrichten.

waarom heb je een lease auto nodig als je alleen maar op 1 plek werkt? in dat opzicht geef ik Getronics wel gelijk. scheeld ook nog in je eigen belasting bijtelling. een beetje zuinige auto op lpg, dus geen dikke v8 op benzine, en je houdt geld over van je reiskosten.

in de huidige economische situatie geef ik Rukapul gelijk als het gaat om een hogere functie, ook al doe je eerst een stapje terug (financiel gezien), later kan de hogere functie je wel helpen om een grotere stap te doen in je carriere en in de financiele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Maar ontslag in een dergelijke bezuinigingsronde kan mijn inziens nooit een per direct non actief betekenen en ik denk ook dat dat nu wel zal meevallen.
Ben wel nieuwsgierig wat de reden is om te denken dat men niet direct op non actief gezet wordt.
Als je alle communicatie leest mbt de aanzeggingen is er eigenlijk geen andere conclusie mogelijk dan dat men per direct (dwz meteen na/tijdens het telefoontje) op non actief staat.
Dinsdagavond tussen 19:00 en 20:00 telefoon betekent woensagochtend een gesprek met je leidinggevende, donderdag en vrijdag informatiebijeenkomsten en de daaropvolgende maandag een intakegesprek om te kijken of er nog een toekomst is binnen Getronics/KPN danwel buiten de organisatie.
Ik heb zelf ook het sterke vermoeden dat je indien je gebeld bent je op woensdag ook niet zondermeer toegang hebt tot de locatie waar je werkt en dat je bij de receptie zult worden opgewacht/opgevangen.
Lijkt me niet dat er enige vorm van contact mogelijk is met (ex)collega's op de werkvloer maar zoals gezegd is dat slechts een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]
erg fijn als je gezin/familie een beetje afhankelijk is van de auto...
Een keus die je zelf maakt met een tool die is bedoeld om klanten te bezoeken m.i. Vergeet ook niet de bijtelling vanwege 500km+ privé. MIsschien is het interessanter zelf een auto te rijden en reiskosten te declareren. Kun je met de auto doen wat je wil en wellicht een beter salaris regelen. Heb je bij ontslag -> ww ook veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
junk01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:41:
op de dag dat ik te horen kreeg dat ik onslagen was, was er ook een vergadering, iemand stelde de vraag hoeveel mensen nog ontslagen zouden worden. het antwoord daarop was dat de ontslagrondes voorbij waren.

nu een paar weken later is dat blijkbaar niet het geval.
Ik denk dat elk detacheringsbedrijf, ergens dit jaar wél gezegd heeft, dat het deze keer echt wel de laatste ronde was. Helaas krijg ik de indruk dat de ergste klap nog moet komen. De zomer komt eraan. En herstel of niet, in de zomer stromen er nooit veel opdrachten binnen. In tegendeel, de klant gaat op jaarlijkse vakantie en zal massaal contracten op de vuilnisbelt dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
makila schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat elk detacheringsbedrijf, ergens dit jaar wél gezegd heeft, dat het deze keer echt wel de laatste ronde was. Helaas krijg ik de indruk dat de ergste klap nog moet komen.
Dat is hier (op het moment) helemaal niet van toepassing.
Het antwoord mbt de ontslagrondes is niet goed gegeven danwel begrepen.
Enkele weken geleden was de ontslagronde namelijk nog helemaal niet voorbij, de mensen die er aanstaande dinsdag uitvliegen zijn onderdeel van de 700 in Nederland zoals eind maart aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
makila schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat elk detacheringsbedrijf, ergens dit jaar wél gezegd heeft, dat het deze keer echt wel de laatste ronde was. Helaas krijg ik de indruk dat de ergste klap nog moet komen. De zomer komt eraan. En herstel of niet, in de zomer stromen er nooit veel opdrachten binnen. In tegendeel, de klant gaat op jaarlijkse vakantie en zal massaal contracten op de vuilnisbelt dumpen.
bij mij werd bij aanvang door het detacheringsbedrijf verteld, dat na een half jaar het contract over zou gaan in een Getronics contract. toen na de cao onderhandelingen al diverse mensen moesten vertrekken, had ik al gevraagt wat met mijn contract zou gebeuren, volgens sommige teamleiders was er niks aan de hand en ook bij navraag door het detacheringsbedrijf was een nieuw contract geen probleem. tot 3.5 week voor het einde van het contract werd verteld dat er geen nieuw contract komt.
Dat is hier (op het moment) helemaal niet van toepassing.
Het antwoord mbt de ontslagrondes is niet goed gegeven danwel begrepen.
Enkele weken geleden was de ontslagronde namelijk nog helemaal niet voorbij, de mensen die er aanstaande dinsdag uitvliegen zijn onderdeel van de 700 in Nederland zoals eind maart aangekondigd.
die 700 mensen waren toen al ontslagen, volgens de teamleiders in die vergadering. de mensen hoefde niet bang te zijn dat er nog mensen ontslagen werden. het merendeel was ontslagen nog voor dat de ondernemingsraad een advies uitbracht. kijk maar op de desk, hoeveel mensen zijn daar verdwenen? onder de field mensen zijn ook veel mensen verdwenen of hebben te horen gekregen dat ze moesten verdwijnen. dan heb ik het nog niet over ander personeel.

maar als je kijkt hoeveel werk er op het moment nog is op de (noem maar iets) de Philips afdeling, waar het aanbod calls ingestort is, kan ik me wel voorstellen dat Getronics van de situatie gebruik maakt om nog meer mensen te ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
junk01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:57:
[...]

die 700 mensen waren toen al ontslagen, volgens de teamleiders in die vergadering. de mensen hoefde niet bang te zijn dat er nog mensen ontslagen werden. het merendeel was ontslagen nog voor dat de ondernemingsraad een advies uitbracht. kijk maar op de desk, hoeveel mensen zijn daar verdwenen? onder de field mensen zijn ook veel mensen verdwenen of hebben te horen gekregen dat ze moesten verdwijnen. dan heb ik het nog niet over ander personeel.

maar als je kijkt hoeveel werk er op het moment nog is op de (noem maar iets) de Philips afdeling, waar het aanbod calls ingestort is, kan ik me wel voorstellen dat Getronics van de situatie gebruik maakt om nog meer mensen te ontslaan.
Dan is er maar één conclusie mogelijk, de bewuste teamleiders hebben glashard gelogen.
De mensen die tot nu toe ontslagen zijn waren extern ingehuurd of het einde van hun (half)jaar contract kwam in zicht.
Hoeveel dat er precies geweest zijn geen idee maar komende dinsdag is nog steeds onderdeel van de ontslagronde die eind maart is aangekondigd en niet een extra ronde zoals jij het doet voorkomen.

Edit :
Overigens is het ook helemaal niet zo makkelijk zo niet onmogelijk om zomaar een grote groep personeel op straat te zetten, zeker niet als het om eigen cq vast personeel gaat.
Mensen die je makkelijk kunt weg sturen zijn gedetacheerden en mensen met een eindig contract en dat is kennelijk wat vooral plaats heeft gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-06-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Rukapul schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:04:

Komt een beetje kortzichtig over, maar wellicht is dat niet zo aangezien het bepaald wordt door het toekomstperspectief dat er aan vast zit.
De nieuwe functie viel gewoon onder dezelfde functiegroep, salarisschaal etc. helemaal geen verandering en dus allemaal dezelfde voorwaarden waar ik nu al mee zit, totaal geen toekomstperspectief....
PcDealer schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:15:
Een keus die je zelf maakt met een tool die is bedoeld om klanten te bezoeken m.i. Vergeet ook niet de bijtelling vanwege 500km+ privé. MIsschien is het interessanter zelf een auto te rijden en reiskosten te declareren. Kun je met de auto doen wat je wil en wellicht een beter salaris regelen. Heb je bij ontslag -> ww ook veel meer aan.
Je wordt wel veplicht om het kreng voor je deur te parkeren en als je dan voor de prive omstandigheden een 2e moet parkeren weet ik dat het de mensen die in de stad wonen hier problemen mee kunnen hebben. En nee, er is geen keuze om prive een auto te rijden als je aan een serviceauto vast zit. De serviceauto is een verplichting en komt met wat verplichtingen dus vind ik dat daar best wel wat tegenover mag staan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

junk01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:57:
ik kan me wel voorstellen dat mensen op non actief geplaatst worden. je kunt als helpdesk medewerker iedereen het werken onmogelijk maken (als je weet hoe) en een hoop schade aanrichten.
Beetje ver gezocht vind ik. Je kunt in elke functie het werk voor je collega's onmogelijk maken en schade aanrichten. Of je nou op een helpdesk werkt of als developer aan een product aan het werk bent of als manager/project leider ergens zit. Ik als developer zou ook net voor mijn vetrek de sourcesafe database kunnen leeggooien, maar dat doe je gewoon niet.

Als mensen na de mededeling de boel verzieken zegt dat wel iets over die mensen. Als je je tot dat niveau verlaagt ben niet echt goed bezig. Als je werkgever je op straat zet is dat heel vervelend, maar de boel verzieken is nergens voor nodig. En als je dat doet zal de werkgever je echt nog wel een schop na geven. Je moet als werknemer altijd de eer aan jezelf houden. Ik snap dat het verleidelijk is, maar je schiet er gewoon niets mee op.

Overigens zegt het ook wel iets over het vertrouwen dat de werkgever in de mensen zou hebben als ze dit al reden gebruiken om mensen direct op non actief te zetten.

Ik heb ook een tijdje met een haat gevoel tegen een oud werkgever gelopen. Ik wist veel schadelijke dingen over het bedrijf en zaken zoals admin wachtwoorden voor diverse dingen. Toen er een rechtszaak aan te pas moest komen om de laatste betaling te eisen kriebelde het wel om eens wat schade aan te richten, maar ik wilde me niet tot het zelfde lage niveau verlagen als het bedrijf. Uiteindelijk heb ik toch mijn recht en mijn geld gekregen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als je aantoonbare schade aanricht, zullen ze de kosten op jou verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
.Gertjan. schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Beetje ver gezocht vind ik. Je kunt in elke functie het werk voor je collega's onmogelijk maken en schade aanrichten. Of je nou op een helpdesk werkt of als developer aan een product aan het werk bent of als manager/project leider ergens zit. Ik als developer zou ook net voor mijn vertrek de sourcesafe database kunnen leeggooien, maar dat doe je gewoon niet.
een normaal denkend mens zal zich bedenken voor dat hij/zij dit soort dingen doet, maar die mensen, die hun ontslag niet kunnen verkroppen, zijn er wel. ik heb het hellaas het al een keer mee gemaakt dat een ontslagen systeem beheerder alle paswoorden gewijzigd had, inclusief de admin wachtwoorden voor de servers. het bedrijf heeft toen bijna 2 dagen niks kunnen doen. hoe het met de systeem beheerder afgelopen is en wat voor een maatregelen tegen die gast genomen zijn, dat weet ik niet.
Hoeveel dat er precies geweest zijn geen idee maar komende dinsdag is nog steeds onderdeel van de ontslagronde die eind maart is aangekondigd en niet een extra ronde zoals jij het doet voorkomen.
ninjazx9r98, als jij een bedrijf hebt, en er zit een deel mensen niks te doen, omdat het werkaanbod laag is, blijf je toch ook niet betalen voor ze, dan kijk je als bedrijf ook of je de overtollige mensen kwijt kunt. naderhand, als de werk druk weer toeneemt kun je weer mensen aannemen. maar goed, ik kan het fout hebben en Getronics betaald graag voor mensen die niks zitten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
junk01 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 08:49:
[...]

ninjazx9r98, als jij een bedrijf hebt, en er zit een deel mensen niks te doen, omdat het werkaanbod laag is, blijf je toch ook niet betalen voor ze, dan kijk je als bedrijf ook of je de overtollige mensen kwijt kunt. naderhand, als de werk druk weer toeneemt kun je weer mensen aannemen. maar goed, ik kan het fout hebben en Getronics betaald graag voor mensen die niks zitten te doen.
Je kunt roepen wat je wilt en zo in eerste instantie klinkt het aardig cq logisch maar ga je eerst eens verdiepen in hoe een en ander in de praktijk werkt.
Je kunt in Nederland gewoon niet zondermeer een grote groep mensen op straat zetten omdat je ze niet (meer) nodig hebt.
Geen enkel bedrijf betaalt graag voor mensen die niks zitten te doen maar voor ieder bedrijf geldt gewoon de Nederlandse wet en regelgeving en je kunt dus niet zondermeer een grote groep mensen op straat zetten.
Overigens doe je het ook een beetje voorkomen alsof zo'n beetje iedereen die bij Getronics werkt dat doet op de servicedesk en/of bij/voor Philips wat ook totaal niet klopt.
Ik werk zelf bij Getronics, heb niets met de servicedesk danwel Philips te maken, doe technisch werk maar niet 'in de field' en wacht net als mijn collega's al sinds eind maart op de dingen die komen gaan.
Zoals gezegd, komende dinsdag is nog steeds onderdeel van dezelfde ontslagronde die eerder aangekondigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
ninjazx9r98 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:12:
[...]

Je kunt roepen wat je wilt en zo in eerste instantie klinkt het aardig cq logisch maar ga je eerst eens verdiepen in hoe een en ander in de praktijk werkt.
Je kunt in Nederland gewoon niet zondermeer een grote groep mensen op straat zetten omdat je ze niet (meer) nodig hebt.
Geen enkel bedrijf betaalt graag voor mensen die niks zitten te doen maar voor ieder bedrijf geldt gewoon de Nederlandse wet en regelgeving en je kunt dus niet zondermeer een grote groep mensen op straat zetten.
Overigens doe je het ook een beetje voorkomen alsof zo'n beetje iedereen die bij Getronics werkt dat doet op de servicedesk en/of bij/voor Philips wat ook totaal niet klopt.
Ik werk zelf bij Getronics, heb niets met de servicedesk danwel Philips te maken, doe technisch werk maar niet 'in de field' en wacht net als mijn collega's al sinds eind maart op de dingen die komen gaan.
Zoals gezegd, komende dinsdag is nog steeds onderdeel van dezelfde ontslagronde die eerder aangekondigd is.
ik had de service desk alleen als voorbeeld genomen, ik zeg niet dat Getronics alleen maar een service desk is. Getronics doet inderdaad veel meer dan dat. je zegt dat je niet zondermeer een grote groep mensen op straat kunt zetten. in theorie heb je volledig gelijk, maar misschien moet je dan het nieuws wat beter in de gaten houden, er zijn genoeg bedrijven die een paar honderd mensen ontslaan, waaronder ook vast personeel. kijk eens bij HP of een andere grote ict dienst verlener. of als je buiten de ict wilt kijken, een voorbeeld, DSM waar in het begin van het jaar 1000 mensen op straat werden gezet, in april 250 mensen en in mei opeens nog eens 350 mensen omdat er niet genoeg werk meer is. en hoeveel mensen zijn er al niet bij Philips ontslagen dit jaar? ik kan me niet voorstellen dat die mensen allemaal voor een uitzend of detachering bureau werken. schijnbaar is het dan toch mogelijk om een grote groep mensen op straat te zetten, al zullen daar kosten aan verbonden zijn voor het bedrijf (ontslagvergunningen, afkopen contracten ect.).

prettig is het allemaal niet en ik hoop voor de medewerkers van Getronics, dat er niet meer mensen ontslagen worden, dan aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
junk01 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:53:
[...]

ik had de service desk alleen als voorbeeld genomen, ik zeg niet dat Getronics alleen maar een service desk is. Getronics doet inderdaad veel meer dan dat. je zegt dat je niet zondermeer een grote groep mensen op straat kunt zetten. in theorie heb je volledig gelijk, maar misschien moet je dan het nieuws wat beter in de gaten houden, er zijn genoeg bedrijven die een paar honderd mensen ontslaan, waaronder ook vast personeel. kijk eens bij HP of een andere grote ict dienst verlener. of als je buiten de ict wilt kijken, een voorbeeld, DSM waar in het begin van het jaar 1000 mensen op straat werden gezet, in april 250 mensen en in mei opeens nog eens 350 mensen omdat er niet genoeg werk meer is. en hoeveel mensen zijn er al niet bij Philips ontslagen dit jaar? ik kan me niet voorstellen dat die mensen allemaal voor een uitzend of detachering bureau werken. schijnbaar is het dan toch mogelijk om een grote groep mensen op straat te zetten, al zullen daar kosten aan verbonden zijn voor het bedrijf (afkopen contracten ect.).
Zucht, ik zeg toch ook niet dat het onmogelijk is ??
Om mensen te ontslaan heb je oa een ontslagvergunning nodig en daar komt heel wat meer bij kijken dan alleen maar "ik heb een aantal mensen die weinig tot niets te doen hebben"
Het is dus geen kwestie van "contract afkopen" en dan staan er ineens tientallen zo niet honderden op straat.
Ik zou zeggen zoek eens wat op over ontslagrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junk01
je hebt gelijk, er komt inderdaad meer bij kijken. ik heb het bericht iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Is het dan bij jullie zo dat ook de normale ingezette billables in de gevarenzone zitten?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
ik vraag me af wat de bedoeling is als je op het moment dat ze bellen nog aan het werk bent.... moet je dan alles laten vallen (zelfs als er bijvoorbeeld een major is)?
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste