Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:11:
uh. zover ik weet wordt mijn huidige auto gewoon overgenomen door getronics consulting...
Dat je huidige auto wordt overgenomen, wat heeft dat te maken met het leasen van een swift of een smart ??
Bij Getronics is een merkenbeleid van uit m'n hoofd gezegd acht stuks en daar zit geen Suzuki of Smart tussen (Volvo wel).
Met uitzondering van hybride auto's kun je niets leasen buiten deze acht merken.
Vandaar mijn opmerking dat je die twee auto's zowieso niet kunt leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Blijkbaar hoeft niet iedereen te bezuinigen:

http://www.telegraaf.nl/d...joen_in_2008__.html?p=2,1
AMSTERDAM (AFN) - Topman Ad Scheepbouwer van KPN heeft vorig jaar, naast zijn basissalaris van 1 miljoen euro, een bedrag van circa 4,3 miljoen euro aan bonussen ontvangen. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag van het telecombedrijf.

Scheepbouwer kreeg 1,3 miljoen euro in contanten uitbetaald voor het halen van de doelstellingen op de korte termijn. Ook ontving hij een bonus in aandelen ter waarde van bijna 3 miljoen euro. Beide bonussen zijn hoger dan in 2007.

Volgens de raad van commissarissen van KPN past de beloning bij de prestaties van KPN in 2008. Het bedrijf weerstond de financiële en economische crisis en boekte meer omzet en winst. Ook andere KPN-bestuurders gingen erop vooruit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regio randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Die link wilde ik ook al posten memphis, wij krijgen een actie-broekriem-email en de grote baas neemt 5 miljoen mee naar huis ... ridicuul ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Blij dat ik nu onder de Capgemini vlag val dan. Bedankt KPN! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Yanze schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:32:
Die link wilde ik ook al posten memphis, wij krijgen een actie-broekriem-email en de grote baas neemt 5 miljoen mee naar huis ... ridicuul ...
Om eerlijk te zijn, vind ik dit wel eerlijk. KPN is een van de sterkste telecomaanbieders in Europa. In het contract met Scheepbouwer zijn een aantal targets vastgelegd die hij blijkbaar allemaal gehaald heeft. Dat verdient dus de bonus die op dat moment afgesproken is.

Zouden ze bij mij ook niet moeten doen als de afrekening klaar is ...

[ Voor 6% gewijzigd door bartgabriels op 03-03-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:20:
Na het lezen van dat mailtje kreeg ik een beetje oud-Getronics flashbacks, het roze begint een beetje te verdwijnen lijkt wel.
Nogal wiedes, het roze is verkocht, voor het grootste deel aan Capgemini. Vind ik wel prima zo, ik zie bij Cap veel meer voor mij interessante opdrachten voorbij komen dan bij Getronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gehoord of de CAO nu eindelijk getekend is en over wanneer we nu eindelijk onze beoordeling in financiële gevolgen vertaald zien worden ?

Een collega heeft een promotie toegezegd gekregen, maar door de recente uitspraken van onze CEO lijkt deze twijfelachtig te worden. Zouden prmoties vanaf januari nog gewoon doorgang vinden ?

Ook de uitspraken die Erik doet lijken mij niet rechtsgeldig. Cao-tekst is rechtsgeldig en dit zou natuurlijk in overleg met de bonden aangepast kunnen worden mits daar hééééle goede argumenten voor zijn, die zijn er nu nog niet. Zie ook caogetronics.nl

Getronics is mijns inziens bezig met een demotivatie beleid, dit is een zorgelijke ontwikkeling...

Groeten en werkze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

bartgabriels schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:30:
[...]

Om eerlijk te zijn, vind ik dit wel eerlijk. KPN is een van de sterkste telecomaanbieders in Europa. In het contract met Scheepbouwer zijn een aantal targets vastgelegd die hij blijkbaar allemaal gehaald heeft. Dat verdient dus de bonus die op dat moment afgesproken is.

Zouden ze bij mij ook niet moeten doen als de afrekening klaar is ...
Ja, en als een gewone medewerker het goed doet en zijn targets haalt krijgt 'ie te horen dat het economisch slechter gaat. Dikke L*L. Nee bij mij gaat het er niet in! Dit soort dingen zijn niet goed voor het moraal. Gasten lopen moeilijk te doen over een standaard CAO verhoging.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

Arno

PF5A

Ben benieuwd of we volgende maand de OTI nog krijgen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
FrankGuthrie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:38:
[...]

Ja, en als een gewone medewerker het goed doet en zijn targets haalt krijgt 'ie te horen dat het economisch slechter gaat. Dikke L*L. Nee bij mij gaat het er niet in! Dit soort dingen zijn niet goed voor het moraal. Gasten lopen moeilijk te doen over een standaard CAO verhoging.
Heb je dan een betere oplossing? Het gaat slecht met de economie, het gaat slecht met de bedrijven. Ze hebben niet genoeg geld om een fatsoenlijke salarisverhoging te geven aan al hun medewerkers. Waar vind jij dan waar ze het geld vandaan moeten halen?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Xochiquetzal schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:51:
[...]
Heb je dan een betere oplossing? Het gaat slecht met de economie, het gaat slecht met de bedrijven. Ze hebben niet genoeg geld om een fatsoenlijke salarisverhoging te geven aan al hun medewerkers. Waar vind jij dan waar ze het geld vandaan moeten halen?
Het zou de hoge heren sieren (en dat geldt niet alleen voor Getronics) als ze zelf af zouden zien van allerlei bonussen ed op het moment dat het slechter gaat.
Allerlei offers vragen/verlangen van het personeel op de vloer en zelf een dikke bonus in je zak steken komt op mij (en vele anderen als ik af mag gaan op het ongenoegen in de koffiehoek de afgelopen dagen nadat eea bekend werd) niet geloofwaardig over.
Wees dan solidair en neem zelf ook genoegen met wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

omdat dit een ervaringen topic is, zal ik mijn ervaring hier ook neerzetten; heb er niet gewerkt maar een tijd geleden wel via de site (getronicsconsulting) mijn cv + motivatie achter gelaten om gewoon eens te kijken of er (wellicht in de toekomst) iets interessants is voor beide partijen. Maar heb er niets meer van gehoord... ook geen "helaas geen interesse/ruimte" bericht.

[ Voor 14% gewijzigd door Frenkpie op 06-03-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:11:
[...]

Het zou de hoge heren sieren (en dat geldt niet alleen voor Getronics) als ze zelf af zouden zien van allerlei bonussen ed op het moment dat het slechter gaat.
Allerlei offers vragen/verlangen van het personeel op de vloer en zelf een dikke bonus in je zak steken komt op mij (en vele anderen als ik af mag gaan op het ongenoegen in de koffiehoek de afgelopen dagen nadat eea bekend werd) niet geloofwaardig over.
Wees dan solidair en neem zelf ook genoegen met wat minder.
Voor zover ik weet wordt er niet bezuinigd op de bonussen (hierrond is voor zover ik weet niets gecommuniceerd).
Waarschijnlijk zal ook de CEO een jaartje langer met zijn wagen moeten rijden, zal zijn laptop niet vervangen worden, zal hij ook de hogere kosten in de cafetaria moeten betalen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Maar met 4 miljoen bonus lig je daar niet wakker van :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

4 miljoen aan bonus verdeeld over de engineers is ook voor de engineer nog steeds een leuke bonus...
En doelstellingen bereiken doen wijk ook, dankzij het goed geleverde werk ons team zijn er ook nieuwe contracten voor de komende jaren afgesloten maar een prestatiebeloning zit er niet in.....

Maar die 2.6% die je nu krijgt sta je aan de andere kant weer in te leveren in de vorm van verminderende specs auto. Zeker een deel mensen die grijs moeten gaan rijden zullen moeten investeren in een 2e auto voor de deur om prive er mee uit de voeten te kunnen komen. Ik heb een collega die zelfs zijn auto wil inleveren maar mag dat niet, hoe krom kan het zijn....

En dan dit weer:
DEN HAAG (AFN) - Telecomconcern KPN heeft besloten om de voorlopige belastingaanslag van 2009 dit kwartaal in een keer vooruit te betalen. Het bedrijf stelt tijdelijk te beschikken over een ruimere kaspositie. Ook kan het concern naar eigen zeggen rekenen op een korting van 10 miljoen euro.

[ Voor 19% gewijzigd door memphis op 06-03-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe verrassend, als je opeens een 90dg betalingstermijn invoert :P. Beetje jammer dat we nu geregeld problemen hebben met externe partijen vanwege betalingsachterstanden...

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Arno schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:49:
Maar met 4 miljoen bonus lig je daar niet wakker van :P
Die 4 miljoen bonus was niet veer Erik van der Meijden maar voor KPN baas Scheepbouwer....

De bonus van Scheepbouwer moet gecommuniceerd worden, maar die van Erik van der Meijden niet omdat hij geen beursgenoteerd bedrijf leid, maar daar "gewoon" werkt.

Maar het blijft overtrokken. Wat we natuurlijk wel moeten bedenken is dat hij de bonsu heeft gekregen op basis van zijn afspraken in 2008 ( toen alles nog goed ging, en er geen recessie was ) en Afspraak is Afspraak.

Indien wij een bonus afspraak hadden gemaakt in 2008 zou die nu ook uitgekeerd worden.

Wat anders is, is dat als we in 2010 zien dat er weer een bonus van X miljoen is uitgegeven aan de heer, terwijl de afspraken in economisch moeilijke tijden zijn gemaakt....

Het is niet leuk om te zien dat er nog een bonus word uitgegeven terwijl wij net te horen krijgen dat we allemaal moeten inleveren. Maar ik ga ervan uit dat ook de managers in moeten leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
SlinkingAnt schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:12:
Hoe verrassend, als je opeens een 90dg betalingstermijn invoert :P. Beetje jammer dat we nu geregeld problemen hebben met externe partijen vanwege betalingsachterstanden...
Die is niet opeens ingevoerd.... Dat doen ze al jaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Speedyb schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:47:
Indien wij een bonus afspraak hadden gemaakt in 2008 zou die nu ook uitgekeerd worden.
Hebben we ook, de OTI :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:07:
[...]

Nogal wiedes, het roze is verkocht, voor het grootste deel aan Capgemini. Vind ik wel prima zo, ik zie bij Cap veel meer voor mij interessante opdrachten voorbij komen dan bij Getronics.
Wat een onzin. Het deel wat nu Capgemini heet, is zijn met name de oude Roccade applicatie-bedrijven. Het roze kwam van het echte Pink Elephant, en dat heet nu Getronics Consulting. Het roze deel is alive and kicking binnen Getronics.
Pas toen Getronics langskwam gingen de oude Roccade applicatiebedrijven zich vereenzelvigen met de naam Pink. Maar dit deel is nooit echt "Pink" geweest. Echte Pinkers weten wat ik hiermee bedoel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Speedyb schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:48:
[...]

Die is niet opeens ingevoerd.... Dat doen ze al jaren....
het verschil is dat ze de bedrijven daar nu over ingelicht hebben en voorheen gewoon aan de late kant betaalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Frenkpie schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:31:
omdat dit een ervaringen topic is, zal ik mijn ervaring hier ook neerzetten; heb er niet gewerkt maar een tijd geleden wel via de site (getronicsconsulting) mijn cv + motivatie achter gelaten om gewoon eens te kijken of er (wellicht in de toekomst) iets interessants is voor beide partijen. Maar heb er niets meer van gehoord... ook geen "helaas geen interesse/ruimte" bericht.
Gisteren gebeld door een recruiter met de mededeling dat ze nu geen (semi)-starters zoeken voor de consultancy tak maar wellicht later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Leuk interview(tje) van 11 minuten met de directeur van Getronics Consulting:

http://verwijderd

edit: Kreeg een telefoontje dat dit interview helaas niet zo public was als de URL deed vermoeden.

[ Voor 39% gewijzigd door Yanze op 09-03-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Frieda schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:16:
[...]

het verschil is dat ze de bedrijven daar nu over ingelicht hebben en voorheen gewoon aan de late kant betaalden.
Ik hoor andere verhalen van leveranciers.
Pas als ze gaan bellen en klagen omdat rekeningen plotseling (nog) veel later betaald worden krijgt men te horen dat er een eenzijdig besloten is om de betalingstermijn te wijzigen naar 90 dagen en dat geldt ook voor lopende contracten.
Ik zou dat iig geen inlichten willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
Tja... Wat moet ik er van zeggen, even gewerkt, mooie dingen beloofd, niks gekregen. Ben er inmiddels alweer een aantal maanden weg maar krijg nog steeds een declaratie + vakantiedagen van ze (die ik waarschijnlijk toch niet ga krijgen). De manager van mijn BU reageert gewoon niet. Erg kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben een paar weken geleden aangenomen bij de klant Philips van Getronics pinkroccade en ik begin volgende maand.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik daar precies kan verwachten en wat voor een ondersteuning ik moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:04:
Hoi,

Ik ben een paar weken geleden aangenomen bij de klant Philips van Getronics pinkroccade en ik begin volgende maand.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik daar precies kan verwachten en wat voor een ondersteuning ik moet geven?
Als je bent aangenomen weet je dat toch al :?
Boeie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:29:
Tja... Wat moet ik er van zeggen, even gewerkt, mooie dingen beloofd, niks gekregen. Ben er inmiddels alweer een aantal maanden weg maar krijg nog steeds een declaratie + vakantiedagen van ze (die ik waarschijnlijk toch niet ga krijgen). De manager van mijn BU reageert gewoon niet. Erg kinderachtig.
Verjaartermijn is 5 jaar. Gewoon blijven lastigvallen er mee.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41
PcDealer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:02:
[...]

Verjaartermijn is 5 jaar. Gewoon blijven lastigvallen er mee.
Een geldvordering verjaart niet mits de claim af en toe herhaalt.

Maar wat druk erop door een mooie brief met een Mr. titel in het briefhoofd en waarin de wettelijke rente wordt gevorderd kan lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:04:
Hoi,

je hebt dan toch ook een sollicitatiegesprek gehad neem ik aan? is dit niet ter sprake gekomen, of heb je er niet naar gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Waar bij Philips kom je te werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

smeerbartje schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:34:
Waar bij Philips kom je te werken dan?

Zo groot is Philips toch niet :+

En welke functie heb je?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het sollicitatiegesprek wisten ze nog niet eens waar ik terecht zou komen ik heb dit zelf bij het detacheringsbureau moeten vragen en die konden mij alleen zeggen dat ik bij Philips kwam, verder hadden ze helemaal geen info erover ik heb overal gezocht ook andere medewerkers van getronics gesproken maar niemand schijnt het te weten...
Vandaar dat ik het hier mar vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:42:
Bij het sollicitatiegesprek wisten ze nog niet eens waar ik terecht zou komen ik heb dit zelf bij het detacheringsbureau moeten vragen en die konden mij alleen zeggen dat ik bij Philips kwam, verder hadden ze helemaal geen info erover ik heb overal gezocht ook andere medewerkers van getronics gesproken maar niemand schijnt het te weten...
Vandaar dat ik het hier mar vraag
En toch accepteer jij het contract? Stel je voor dat je aan de slag mag als parkeerwachten ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, zelfs dat is beter dan mijn huidige baan bij twenty4help..
Ze weten dat het telefonische ondersteuning is maar of het nu bijvoorbeeld over consumentenelektronica gaat of medische elektronica van Philips kunnen ze mij niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:50:
Lol, zelfs dat is beter dan mijn huidige baan bij twenty4help..
Ze weten dat het telefonische ondersteuning is maar of het nu bijvoorbeeld over consumentenelektronica gaat of medische elektronica van Philips kunnen ze mij niet zeggen
Weet je wel waar je gaat werken ??
Daarmee bedoel ik dus de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:45:
[...]

Weet je wel waar je gaat werken ??
Daarmee bedoel ik dus de plaats.
ik denk dat ie op de helpdesk in Beek komt. maar het verbaast me dat je zo weinig weet en toch tekent.. als de recruiter het al niet weet, hoe kun je dan weten wat je komt doen.

wat ik weet is dat in beek de helpdesk voor alle bedrijfsonderdelen van philips zit of nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notehoutelade schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:23:
[...]

ik denk dat ie op de helpdesk in Beek komt. maar het verbaast me dat je zo weinig weet en toch tekent.. als de recruiter het al niet weet, hoe kun je dan weten wat je komt doen.

wat ik weet is dat in beek de helpdesk voor alle bedrijfsonderdelen van philips zit of nog komt.
Zal inderdaad wel voor de interne ICT helpdesk van Philips zijn. In Beek of Sittard zitten inderdaad 2 servicedesken die voor 2 of 3 onderdelen van philips werken. Dus dat is ondersteuning van de eigen medewerkers van philips op werkplek gebied.

Overigens verbaast het me niks van die requiters. Ben laatst ook door een detacheringsbureau uit Amsterdam gebeld, of ik intresse had om bij Getroncis te gaan werken. Ze konden zeer weinig vertellen, en wat ze vertelde klopte helemaal niet eens. Als ze overigens mijn CV goed hadden gelezen, hadden ze geweten dat ik net een paar maanden daar weg was, en dus zeer goed op deh oogte was, wat er werkelijk speelt. En de mooie praatjes over door groei, opeleiding e.d. niet geheel kloppen.

Ze hebben dus een detacherings bureau in de hand genomen uit Amsterdam, die moet werven voor Limburg. Die eigenlijk niet weten, hoe de cultuur daar is, en wat het werk inhoudt. Hoe wil je dan mensen motiveren om daar te gaan werken. Daarbij dacht ik dat ze kosten wilde besparen, waarom zijn ze dan mensen aan het inhuren.. dat is toch 2 tot 3x zo duur ??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 13:27
Laten ze die Notes dan eens goed configureren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi nevocom,

Weet je ook welke interne onderdelen van Philips dat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

smeerbartje schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:55:
Laten ze die Notes dan eens goed configureren! :)
Notes is bagger, hoe goed je het ook configureert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:38:
Hoi nevocom,

Weet je ook welke interne onderdelen van Philips dat zijn ?
Je gaat werken voor Philips Corporate Eindhoven en Amsterdam, Brugge, Turnhout, Roosendaal, Lighting Oss en Lighting Uden, Consumer Lifestyle Eindhoven en Drachten, Philips Lighting Eindhoven en nog iets in Belgie. Het betreft inderdaad 1e lijns telefonische ondersteuning. Zowel incident als change.
Ik ben de voormalig incident coordinator van een van die teams (doe Niels & co de groeten ;-)). Opzich heb je wel voor iets leuks getekend, het is een van de meest uitdagende teams op de servicedesk as far as I know.
Overigens werkt Philips niet meer met notes maar met Exchange 2007.

[ Voor 3% gewijzigd door holoX op 18-03-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pjaminon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:56:
[...]

Je gaat werken voor Philips Corporate Eindhoven en Amsterdam, Brugge, Turnhout, Roosendaal, Lighting Oss en Lighting Uden, Consumer Lifestyle Eindhoven en Drachten, Philips Lighting Eindhoven en nog iets in Belgie. Het betreft inderdaad 1e lijns telefonische ondersteuning. Zowel incident als change.
Ik ben de voormalig incident coordinator van een van die teams (doe Niels & co de groeten ;-)). Opzich heb je wel voor iets leuks getekend, het is een van de meest uitdagende teams op de servicedesk as far as I know.
Was het pand in Oss niet gesloten? Of was dat alleen het productie gedeelte (zat vlak in de buurt van de Boerenbond, VW Dealer en het spoor)?

En inderdaad hebben ze Exchange, misschien dat hij die kan fixen, want de verbinding met de server geeft geregeld problemen in Outlook (om de paar minuten komt er een melding dat de verbinding is verbroken en weer is hersteld).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
.Gertjan. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:20:
[...]

Was het pand in Oss niet gesloten? Of was dat alleen het productie gedeelte (zat vlak in de buurt van de Boerenbond, VW Dealer en het spoor)?

En inderdaad hebben ze Exchange, misschien dat hij die kan fixen, want de verbinding met de server geeft geregeld problemen in Outlook (om de paar minuten komt er een melding dat de verbinding is verbroken en weer is hersteld).
Oss is grotendeels een fabriek en nog wat kantoormedewerkers. Ongeveer 200 seats dacht ik.
Die problemen die jij voorschrijft fix je niet zomaar ;-) Er staat een enorme omgeving maar er zitten nog enkele bottlenecks in. Dat heeft meer met sla's en contracten te maken dan met het technische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
pjaminon schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:13:
[...]

Oss is grotendeels een fabriek en nog wat kantoormedewerkers. Ongeveer 200 seats dacht ik.
Die problemen die jij voorschrijft fix je niet zomaar ;-) Er staat een enorme omgeving maar er zitten nog enkele bottlenecks in. Dat heeft meer met sla's en contracten te maken dan met het technische aspect.
Op deze manier wordt het wel een "Werken bij Philips" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

bartgabriels schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:05:
[...]

Op deze manier wordt het wel een "Werken bij Philips" topic
offtopic:
Of "Werken bij Philips via Getronics". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
.Gertjan. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:25:
[...]

offtopic:
Of "Werken bij Philips via Getronics". :P
Let wel voor veel mensen bij Getronics is het vaak dat ze meer binding hebben met de klant als met hun eigen onderdeel.

Ik zit momenteel in een project team dat ook bij Philips bezig is, en wij zien dit dagelijks.
Op zich zegt dit ook wel iets, dat je door de klant als eigen gezien word, en niet zozeer als een externe.

@PJaminon.... Jammer dat je weg bent gegaan... We missen je wel hoor :-p Hoe bevalt het in je nieuwe job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Speedyb schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Let wel voor veel mensen bij Getronics is het vaak dat ze meer binding hebben met de klant als met hun eigen onderdeel.

Ik zit momenteel in een project team dat ook bij Philips bezig is, en wij zien dit dagelijks.
Op zich zegt dit ook wel iets, dat je door de klant als eigen gezien word, en niet zozeer als een externe.

@PJaminon.... Jammer dat je weg bent gegaan... We missen je wel hoor :-p Hoe bevalt het in je nieuwe job?
Dat komt ook waarschijnlijk omdat Philips vrij veel externen in dienst heeft. Ik zit ook op een project bij Philips en er zijn hier bijna meer externen dan philips medewerkers en die externen komen weer van meerdere bedrijven af. Wel grappig om te zien, want was eerste in de veronderstelling dat ik de enige externe van de afdeling was.

Als er zoveel "vreemden" binnen een afdeling zijn dan zijn deze mensen eigenlijk niet "vreemd" meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Dat gevoel hadden wij ook inderdaad, wij voelden ons grotendeels Philips.

@speedyB nieuwe baan bevalt uitstekend. Uiteraard mis ik Getronics nog! Ben op vrijdagmiddag af en toe in Beek te vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer, sterke uitspraak over Notes, waarschijnlijk ben je net nieuw in de ict :-)

Notes en Exchange zijn tegenhangers met elk sterke en zwakke punten. Mensen die het ene product wel kennen en het andere niet kraken dat meestal af. Microsoft is agressiever in de pr en het produkt ziet er mooier uit. De hoge heren op de golfbaan zullen daardoor eerder geneigd zijn om voor exchange te kiezen. Qua beheer en mogelijkheden overtreft Notes verreweg. Tevens is dit een pakket wat veel meer kan dan alleen mailtjes versturen en agenda functionaliteit...
PcDealer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:42:
[...]

Notes is bagger, hoe goed je het ook configureert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:37:
PcDealer, sterke uitspraak over Notes, waarschijnlijk ben je net nieuw in de ict :-)

Notes en Exchange zijn tegenhangers met elk sterke en zwakke punten. Mensen die het ene product wel kennen en het andere niet kraken dat meestal af. Microsoft is agressiever in de pr en het produkt ziet er mooier uit. De hoge heren op de golfbaan zullen daardoor eerder geneigd zijn om voor exchange te kiezen. Qua beheer en mogelijkheden overtreft Notes verreweg. Tevens is dit een pakket wat veel meer kan dan alleen mailtjes versturen en agenda functionaliteit...

[...]
We hebben er een CRM omgeving in gebouwd. Ik ken beide pakketten. Iedereen hier klaagt erover als een offerte opeens corrupt is, de server gereboot moet worden of Notes gewoon hangt. Vandaag nog meegemaakt omdat ik blijkbaar iets moeilijks zocht en kon searchpane niet cancellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Het kost niet veel moeite om honderdduizend mensen te vinden die kotsen op Notes. Dat zullen namelijk ongeveer alle Philips werknemers zijn die er langer dan een jaar werken. Een client waar je zogenaamd mee kon E-mailen, clientapplicaties zo gaar als wat, webapplicaties net altijd een factor 10 brakker dan de gemiddelde LAMP/ASP oplossing, een serverinfrastructuur waarbij schaalbaarheid blijkbaar toch niet zo makkelijk te beheersen was ondanks de goede configureerbaarheid, en dan is dat slechts het topje van de ijsberg.

Alleen developers en beheerders houden van notes. Naar verluid vanwege de goede configureerbaarheid en opties, maar waarschijnlijk nog meer voor de schier oneindige job-security die het leek te bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
O.a. is die job security vormgegeven door de belachelijke wildgroei aan crappy databases en forms die er om heen hangen.

Ik vermoed dat alleen Access het wint van Notes databeestjes, maar dat komt alleen maar omdat Access vaker geinstalleerd is dan Notes }:|

Edit: laten we het maar weer over Getronics hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 18-03-2009 22:26 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjaminon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:56:
[...]

Wel leuk om te horen :)
Ze zeiden ook al dat Philips wat uitdagender was, want ik had een goede score voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeiden ook al dat Philips wat uitdagender was, want ik had een goede score voor de test.

Ik ben lost.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
hmmm... is dit nou een getronics of een philips topic?

ontopic: wat vinden jullie van die gvu training die iedereen voor 31 maart gedaan moest hebben? Ik vond het een beetje een mager testje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Is dat die security ding ?
Nog niet naar gekeken, heeft bij ons ook geen prioriteit. Wel heeft ons team als 1 van de doelstellingen ieder jaar 3 GVU cursussen te volgen, alsof bv. 3 talencursussen voor je vakantie een aanwinst is voor je dagelijkse bezigheden. |:(

De cursussen die wij moeten hebben die onze dagelijkse werkzaamheden ondersteunen staan niet op GVU.... Maar OK, er is afgesproken dat die ook mee gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 17:02
Rukapul schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:18:
Het kost niet veel moeite om honderdduizend mensen te vinden die kotsen op Notes. Dat zullen namelijk ongeveer alle Philips werknemers zijn die er langer dan een jaar werken. Een client waar je zogenaamd mee kon E-mailen, clientapplicaties zo gaar als wat, webapplicaties net altijd een factor 10 brakker dan de gemiddelde LAMP/ASP oplossing, een serverinfrastructuur waarbij schaalbaarheid blijkbaar toch niet zo makkelijk te beheersen was ondanks de goede configureerbaarheid, en dan is dat slechts het topje van de ijsberg.

Alleen developers en beheerders houden van notes. Naar verluid vanwege de goede configureerbaarheid en opties, maar waarschijnlijk nog meer voor de schier oneindige job-security die het leek te bieden.
Ik heb een maand of 9 bij een bedrijf gezeten dat ook Notes gebruikt, en heb daar nooit last gehad van storingen of wat dan ook. Enige wat ik vind is dat de client er niet uit ziet (hoewel de laatste versie wel iets verbeterd was), en de menu's niet echt intuïtief zijn opgebouwd, maar verder is er prima mee te mailen en een agenda in bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor die lotus notes: +1 kotser: men vriendin die bij achmea zat... vreselijk vond ze het.

ik heb twee vragen:
wie hier loopt zelf of kent mensen die aan hardlopen doen en meedoen aan business runs ed? ik kom graag in contact.

wie hier zit bij een bam/heijmans/rdw/bouwert, ik ben op zoek naar een klus bij een bouw/infra club, ik kom graag in contact met je.

dank en een fijne vrijmibo straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
sianto schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:23:
Wat vinden jullie van die gvu training die iedereen voor 31 maart gedaan moest hebben? Ik vond het een beetje een mager testje...
Dat is nog een understatement :/

Ik had alle vragen goed, certifcaat uitgeprint en doorgemaild naar mijn CM, case closed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik weet van niets :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Heeft in de Interne Info email gestaan Arno, die ben je verplicht om te lezen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
Hier ook 100% score op de security test....
al zijn we het niet eens met de antwoorden....

Als een collega onbehoorlijke sites bezoekt, wil je natuurlijk ook die URLS hebben.... maar dat kun je niet antwoorden....

@Yanze, Cert nog niet gemailed... maar Ad is toch skieen... Leg het wel op zijn bureau maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirindre
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Niet zeker of dit (nog) ontopic is, maar in Deel 1 ging het vooral over call2, voor een groot gedeelte...?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen voor de CAO voor call2, bij het googlen kom ik wel CAO's tegen, maar dan staat erin dat deze voorwaarden niet gelden voor o.a. call2.

PS: topic is veel minder 'leuker' dan vorige, ik ervaar het als depressief...

- Ik vraag dit, omdat ik al enige tijd.. zo een maand of twee al, informatie zoek om mijn IT - cariëre te beginnen.

Ik zeg beginnen, omdat ik namelijk 1e jaars student ben (Kunstmatige intelligentie), maar ik zie het niet helemaal meer zitten (ben geinteresseerd in werk/leer combinatie)

Ook omdat ik uiteraard geinteresseerd ben in de loonschalen e.d. van call2, in de '2005 / 2006 ' gedeelte 1 van dit topic, heb ik veel gelezen, maar gezien de overname van GPR door KPN, denk ik dat call2 misschien ook andere cao voorwaarden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
t_captain schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:01:
[...]

In het algemeen wordt er niet met jouw persoonlijke kilometers gerekend, maar met een normbedrag aan brandstof. Dat is gebaseerd op het type auto, de brandstof en het nominale aantal kilometers per jaar conform het leaseregelement. Dan staat er bijvoorbeeld voor een Passat 2.0 TDI 190 euro per maand aan brandstofkosten, en voor een Polo 1.4 TDI 145 euro. Dat bedrag wordt opgeteld bij de kale leaseprijs en verzekeringskosten, en dat is wat die bepaalde auto kost.

Je hebt een bepaald budget. Ga je daar overheen betaal je bij.
Waar vind je deze info op het getranet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
bartgabriels schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:50:
[...]

Waar vind je deze info op het getranet ?
Ik zou het niet weten, werk niet bij Getronics ;)

Mijn post was een algemene uitleg over hoe de costing van een leaseauto werkt met normkilometers etc, Dat is niet specifiek voor GPR, AO, Logica, CG of welk bedrijf dan ook, omdat alle bekende bedrijven op een vergelijkbare manier werken met nominale leasetijden en kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wirindre schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:23:
Niet zeker of dit (nog) ontopic is, maar in Deel 1 ging het vooral over call2, voor een groot gedeelte...?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen voor de CAO voor call2, bij het googlen kom ik wel CAO's tegen, maar dan staat erin dat deze voorwaarden niet gelden voor o.a. call2.

PS: topic is veel minder 'leuker' dan vorige, ik ervaar het als depressief...

- Ik vraag dit, omdat ik al enige tijd.. zo een maand of twee al, informatie zoek om mijn IT - cariëre te beginnen.

Ik zeg beginnen, omdat ik namelijk 1e jaars student ben (Kunstmatige intelligentie), maar ik zie het niet helemaal meer zitten (ben geinteresseerd in werk/leer combinatie)

Ook omdat ik uiteraard geinteresseerd ben in de loonschalen e.d. van call2, in de '2005 / 2006 ' gedeelte 1 van dit topic, heb ik veel gelezen, maar gezien de overname van GPR door KPN, denk ik dat call2 misschien ook andere cao voorwaarden heeft?
Call2 heeft nog steeds zijn eigen financiële beleid. Maar ondanks dat vallen ze, volgens mij, gewoon onder het CAO van Getronics.

Vergis je niet, studeren en werken ernaast schijnt wel moeilijk te zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk vanaf thuis je Getronics Exchange Mail te benaderen? Via Outlook Web Access kan ik gewoon mijn e-mail benaderen, maar zou dit ook graag willen kunnen via Microsoft Outlook.

Ik heb al geprobeerd via Configuratiescherm -> E-mail een Exchange account toe te voegen met mijn Getronics gebruikersnaam en wachtwoord en de Outlook Web Access hostname als Exchange hostname. Helaas werkt dit niet. Ook heb ik DOMEIN\gebruikersnaam al geprobeerd als gebruikersnaam. Dit functioneert helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Tot zover ik weet niet, alleen via citrix of via een VPN client kan je en echte outlook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Jawel hoor, je kunt Outlook gewoon configureren via RPC over HTTP, werkt super!

Volgens mij staat er ergens op Getranet wel een handleiding hoe dit in te stellen (niet zo heel moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik word weer niet vrolijk van de mail van vanmorgen :/

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja viel te verwachten, 700 man eruit in nederland.
Hopen dat je nog op een klus zit ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Zouden die 700 FTE's inclusief of exclusief de mensen die nu nog bij NXP zitten?

Zie:
NXP dumpt Getronics als werkplekbeheerder

We zullen wel weer zien hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nou... De enige reden die ik lees in de mail is om na de so-called crisis koploper te willen te zijn in de markt. Dat externen worden bedankt kan ik me wel voorstellen, maar om mensen die jaren met hart voor de zaak gewerkt hebben op straat te donderen kweek je bij mij geen begrip :(

Mensen op straat -> nog minder geld in de economie...

[ Voor 3% gewijzigd door Arno op 31-03-2009 09:05 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
had het na de mails van gisteren al een beetje verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Fucking typisch weer he... :( Ontslagronde nummer zoveel. :'(

Mooi ook dat ze de mail sturen om 8:21u, en dat het om 8:22u al op nu.nl te vinden is. Je zou denken dat ze eerst de mensen informeren die het het meest aangaat, en het dan pas de wereld in schoppen. Maar nee, blijkbaar is het belangrijker dat de pers eerder weet dat jij je baan gaat verliezen dan dat jij dat zelf weet. :r

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

KPN spreekt van een voorzorgsmaatregel die de doelstellingen van de winstgevendheid van Getronics moet waarborgen.
Zoals ik al zeg, alles om de centen :/ En dan vooral een voorzorgsmaatregel :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jep. Tijd dat Getronics nog dacht in mensen ipv FTE / salarisrondes is heel ver weg inmiddels... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Weet iemand al waar de mensen er uit gaan? Immers, de servicedesk zocht nog steeds mensen (en zoekt ook nog steeds geloof ik).

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Daar is nog geen uitspraak over helaas, ik hoor dat er hier een daar wat mensen op de bank zitten, beste kans dat die eerst gaan.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Op de SD zijn nog wel mensen nodig, maar er is ook een inhuurstop, waarschijnlijk vanwege het Getronics-brede beleid. Ik sluit niet uit dat mensen straks de keuze krijgen: naar Beek, of naar huis.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Ik heb vorige week een uitnodiging ontvangen om binnenkort eens kennis te komen maken.
Naar verluidt heeft men interesse in mij voor de managed services-tak.
Wat denken jullie: Heeft het wel nut om dit gesprek ( & wellicht het traject wat erna komt) door te zetten?
Ik heb weinig trek in een logica-experience eerlijk gezegd, dan kijk ik liever nog even verder :/

[ Voor 1% gewijzigd door Pinyin op 31-03-2009 11:21 . Reden: Groeten hoeft niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

WMS vallen de zwaarste klappen lees ik net, ik zou even afwachten...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

drugsbunny schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:21:
Ik heb vorige week een uitnodiging ontvangen om binnenkort eens kennis te komen maken.
Naar verluidt heeft men interesse in mij voor de managed services-tak.
Wat denken jullie: Heeft het wel nut om dit gesprek ( & wellicht het traject wat erna komt) door te zetten?
Ik heb weinig trek in een logica-experience eerlijk gezegd, dan kijk ik liever nog even verder :/
Ik zou ook even nadenken over waar je zelf staat. Ben je een starter, dan kan het geen kwaad om in ieder geval kennis te maken. Moet je er een vaste baan voor opgeven, dan lijkt de keuze mij vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
drugsbunny schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:21:
Alternatief is een arbeidsovereenkomst zonder proeftijd en een vastgelegde minimale afkoopsom bij ontslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Iets zegt mij dat ook dit al bekend was met de goedkeuring van de nieuwe CAO. De bonden lieten ons geloven dat een hart van 2.6% boven het marktgemiddelde lag maar direct na het CAO akkoord kwam de eerste melding van bezuinigingen en nu deze.

Ik krijg een beetje het idee dat de goedmakertjes in de CAO al helemaal gepland was om die dubbel en dwars weer terug te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

Arno schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:35:
[...]
Zoals ik al zeg, alles om de centen :/ En dan vooral een voorzorgsmaatregel :X
dus jij ziet liever dat een bedrijf verlies gaat maken, falliet gaat en dat alle mensen dan ontslagen worden ipv dat er een deel ontslagen word (vermoedelijk een groot deel ook nog via natuurlijk verloop) en dat de rest gewoon fijn kan doorwerken? Een detacheerder heeft het gewoon moeilijk in deze tijden. De knip blijft dicht en voor ICT projecten is geen geld meer.

Dit is nog wel de meest begrijpelijke bezuinigin.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bull. Getronics is tegenwoordig onderdeel van KPN. Ja, het zijn klotetijden qua economie enzo, maar het is niet te verkopen dat een organisatie zo veel mensen buitengooit bij een dochterbedrijf om de nettowinst niet te hoeven drukken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik zie liever dat ze denken aan de mensen in plaats van de aandeelhouders. Als het uit voorzorg is hadden ze ook even kunnen afwachten.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Laatst online: 08-09 11:53
memphis schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:52:
Iets zegt mij dat ook dit al bekend was met de goedkeuring van de nieuwe CAO. De bonden lieten ons geloven dat een hart van 2.6% boven het marktgemiddelde lag maar direct na het CAO akkoord kwam de eerste melding van bezuinigingen en nu deze.

Ik krijg een beetje het idee dat de goedmakertjes in de CAO al helemaal gepland was om die dubbel en dwars weer terug te pakken.
Toevallig zei ik net precies hetzelfde tijdens de lunch tegen een collega.
Volgens mij zat dit begin van het jaar al aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ben niet op de hoogte van de regels voor ontslag aanvragen bij het UWV/CWI, maar mij lijkt 10% van je personeel willen ontslaan om de winstgevendheid te waarborgen niet echt een geldige reden.
Ik zeg laat die scheepbouwer het goede voorbeeld geven door zijn bonus in te leveren. Als hij dan vraagt of de rest van het personeel dit ook doet, is die 60 miljoen zo binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik hoop dat de OR dat ook als standpunt zal gaan inzien.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Laten we het hopen... Ik heb geen praktijkervaring met de OR van Getronics, maar bij een rechtsvoorganger (noemen ze dat zo) zaten de OR-leden stuk voor stuk tot aan de elleboog in de kont van de directie... :X

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Laatst online: 08-09 11:53
Inmiddels zijn er al ontslagen gevallen op de GSC Beek (aantal externe en een nieuwe trainingsgroep die vandaag zou beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Externen zijn geen ontslagen, dat is het risico van externe inhuur zijn...

Van die trainingsgroep, waren die mensen nog in hun proeftijd?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

http://www.nu.nl/economie...-ontslagen-getronics.html
Hierbij sluit Huug Brinkers van De Unie zich aan. ''Het kan en mag niet zo zijn dat deze reorganisatie vooral bedoeld is om aandeelhouder KPN tevreden te stellen.'' De vakbond gaat alleen akkoord met de ontslagen als het noodzakelijk is voor het voortbestaan van Getronics.
En terecht dat ze dit standpunt aannemen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn er ook ontslagen in Eindhoven e.o.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
Motrax schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:24:
Externen zijn geen ontslagen, dat is het risico van externe inhuur zijn...

Van die trainingsgroep, waren die mensen nog in hun proeftijd?
Training is 1 maand. Als Servicedesk Analyst begin je met een proeftijd van 1 maand. Zal idd dus proeftijd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

PcDealer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:59:
Zijn er ook ontslagen in Eindhoven e.o.?
Details zijn pas over 2 maanden oid bekend, dus iedereen mag lekker weken onzeker zijn.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:20
Arno schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:24:
WMS vallen de zwaarste klappen lees ik net, ik zou even afwachten...
Waar lees je dat?

Ben ik blij dat ik per 01-04 ICS ben. (moeten er ook 190 uit)
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste