"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
De bonusregeling staat zwart op wit.
85% van de bonus = uren
15% = uren en PIM
wat heeft dat met de financieele omstandigheden te maken ?
Heel simpel. Als de target niet behaald worden is je bonus lager dan die 100% van 15% van je jaarsalaris.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:38:
FrankGuthrie
De bonusregeling staat zwart op wit.
85% van de bonus = uren
15% = uren en PIM
wat heeft dat met de financieele omstandigheden te maken ?
Nog simpeler uitgeleged, als er weining of geen winst wordt gemaakt krijg jij echt geen 15% van de jaarsalaris.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
die bonus is niet afhankelijk van de winst van het concern maar puur van je eigen omzet (aantal declarable uren) + je huishouden netjes doen. Scoor je allebei goed krijg je gewoon je bonus ook als het concern als geheel verlies maakt. Althans dat was altijd zo tm 2007 voor IPS&C. Er zit dus geen enkele koppeling met concern omzet/winst/target..etcFrankGuthrie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:41:
[...]
Heel simpel. Als de target niet behaald worden is je bonus lager dan die 100% van 15% van je jaarsalaris.
Nog simpeler uitgeleged, als er weining of geen winst wordt gemaakt krijg jij echt geen 15% van de jaarsalaris.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
minder aanvragen en wel wat mensen op de bank, tevens lopen er veel contracten af eind van het jaar.
ze verwachten een "moeilijk' jaar volgend jaar.
Het zal wel steeds rustiger worden in dit topic
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dan blijf ik lekker zitten waar ik zit op projectVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:30:
Ze beginnen wel wat te merken al
minder aanvragen en wel wat mensen op de bank, tevens lopen er veel contracten af eind van het jaar.
ze verwachten een "moeilijk' jaar volgend jaar.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zou je mij hier iets over willen vertellen? ik ben mijn opleiding bi aan het afronden en zo langzamerhand een beetje rond aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:22:
Hey, ik heb inmiddels contract ondertekend, en begin in januari bij Getronics Consulting als young professional. Ik kijk er al naar uit \o/
Hoe ziet het traject eruit wat je gaat doorlopen? En hoe is het met de voorwaarden?
ik hoop dat je hier iets over wilt vertellen.
Verwijderd
kortom ze hebben ons een jaartje aan het lijntje gehouden....en nu er een recessie komt/is moeten we "boeten"
mocht de CAO nog niet rond zijn in januari kan je altijd persoonlijke afspraken maken met je CM aangezien je dan geen CAO meer hebt ( dit staat in de wet ).
Dus ik ga maar eens een afspraak inplannen en me eigen CAO afspraken maken voor 2009.
Ik zit toch nog heel 2009 op een klus dus met die recessie heb ik weinig te maken aangezien ik gewoon wel geld op ga brengen.....
Verwijderd
Huichelarij! Toen het goed ging en er een hoge inflatie was/is, keken ze de andere kant op. Dus mogen ze er nu ook niet naar kijken.
Die inflatie-correctie moet sowieso nog komen en dan moeten de bonden met een eis van minimaal 3,5 % komen! En niet minder. Ook wordt die variabele beloning versoberd, dus is die 3,5 % nog karig.
In het geruchten circuit is me ter ore gekomen dat ze voor januari 2009 een CAO gaan tekenen!!!!
Als dat zou kloppen, zal deze wel eens erg teleurstellend uit kunnen pakken.
Wie heeft hier meer van gehoord?
Verwijderd
En variabele beloning versoberd ? ik heb daar iig niks over gehoord.
We hebben nog altlijd de bonden, die gaan echt niet zomaar akkoord, die kunnen hopelijk ook nog wel herinneren wat er in 2008 is gebeurd.
Verwijderd
http://www.deunie.nl/cms/...showpage.asp?pageid=15484
De bonden moeten zorgen dat ze zich niet aan de kant laten zetten. Maar ze hebben ook te weinig leden om dit kracht bij te zetten. Als ze goed gaan werven en een goede acties (staken bij grote klanten, met bonus-malus regeling) organiseren, worden er vast heel veel lid. Ik ook!
We willen niet minder dan 3.5 %!!!!!!!
Verwijderd
Ik ben inmiddels een week bezig met cursussen, bevalt prima!
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Garantie regeling voor de bonus.
gematigde eenmalige uitkering
CAO verhoging +/- 2.5% misschien Getronics Consulting nog iets hoger ( aparte loonlijn )
best kans dat de bonden nog wat weten te bedingen en dat er dan een akkoord komt.
Verwijderd
Maar feit is dat er in 2008 2% is gegeven, hetgeen dus onder de inflatie was en dus lopen alle Getronics-medewerkers achter!!!!
Met dit gegeven moet er gewoon 3.5 % bij, zodat er van achteruitgang geen sprake zal zijn.
De bonden kunnen pas een vuist maken als er meer leden zijn, is me duidelijk geworden.
Wie weet als het zover komt.....
Kan jij dat nog vinden dan?? Die site is onoverzichtelijk.Arno schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:13:
Staat op Getranet, rond de 24e van de maand. Met kerst is het doorgaans eerder
Russian Blue Neji
Kate Bush
Nu heb ik dat krantje weggeknikkerd en kan nergens meer wat terug vinden, ik heb toch de afweging gemaakt en besloten in de detachering te willen werken om zodoende (nog) meer werkervaring op te kunnen doen en eventueel cursussen./studies te volgen.
Kan iemand mij even op weg helpen? Het heette Code 9 (volgens mijn vriendin) maar ik kan dat nergens terug vinden met bovenstaande criteria :-)
Mijn dank is groot!
Dat onderdeel heet Code 6, maar dat is verkocht met APS&C aan Cap dacht ik:roodbwoy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:16:
Ik heb een week geleden in een krant een vacature gezien van Getronics/Pinkroccade waar je als young professional aan de slag kan en in deels eigen tijd en deels baas tijd je HBO diploma kan behalen.
Nu heb ik dat krantje weggeknikkerd en kan nergens meer wat terug vinden, ik heb toch de afweging gemaakt en besloten in de detachering te willen werken om zodoende (nog) meer werkervaring op te kunnen doen en eventueel cursussen./studies te volgen.
Kan iemand mij even op weg helpen? Het heette Code 9 (volgens mijn vriendin) maar ik kan dat nergens terug vinden met bovenstaande criteria :-)
Mijn dank is groot!
http://www.codezes.nl
[ Voor 5% gewijzigd door MP83 op 09-12-2008 20:03 ]
Ik ben u zeer erkentelijk!Martijn van der Poel schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:54:
[...]
Dat onderdeel heet Code 6, maar dat is verkocht met APS&C aan Cap dacht ik:
http://www.codezes.nl
2x jaFrankGuthrie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:01:
Kan jij dat nog vinden dan?? Die site is onoverzichtelijk.
Staat ergens onder HR dacht ik

Jeremy Clarkson
http://www.telegraaf.nl/d...name_Wehkamp__.html?p=1,2
Kan iemand me deze regeling geven, vertellen waar ik het vindt of een indicatie van het bedrag en leasemaatschappij geven? ben namelijk erg benieuwd!
Verwijderd
Ik kijk er al naar uit (hopelijk kan ik goed slapen vannacht, zodat ik morgen goed uitgerust ben).
Verwijderd
=> http://www.unie.nl/cms/pu...ment.asp?document_id=2997
Beknopt: 2,6% loonsverhoging in het hart van de matrix, 0,75% eenmalig (12x bruto maandsalaris), aparte loonlijnen voor de consulting tak en het overige werkvolk, uitbetaling variabele beloning vanaf 90%.Geinteresseerd ? Lees verder...
Dit wordt nu door de bonden voorgelegd aan de leden ter stemming.
Mijn idee: het voorstel is mager, maar toch in het hart 2,6% en een eenmalige uitkering. Vorig jaar is het niet gelukt om de Cao tot stand te brengen, laten we met z'n allen zorgen dat het dit jaar wel lukt !! Oftewel laten we instemmen met dit bod !!!
Groeten !
Kan ik beter een extra week standby lopen, dat levert nog meer op

Jeremy Clarkson
Verwijderd
Die 0,75% is een lachertje natuurlijk! Dat zal iets van 300 Bruto (-42%) worden, kun je nog niet eens een
WII voor kopen.
Nee de bonden zullen dus met dat kluitje niet akkoord moeten gaan, maar een half % loonstijging eisen, dat levert structureel iets op. Dan kan een akkoord voor 2009 zo getekend worden.
Verwijderd
Het voorstel wat er voor dit jaar ligt vind ik gezien omstandigheden voldoende.
Wat het mager maakt is dat ze zich zo makkelijk van het vorige jaar af willen maken, echter ik heb niet de illusie dat de werkgever met iets structureels zal gaan komen. Mogelijk zou men als signaal aan de bonden kunnen geven dat het voorstel in principe voldoende is, maar dat er voor vorig jaar wél een beter bod zal moeten komen (1,5% o.i.d.) !!! Hopelijk komt er nu wel een nieuwe CAO tot stand, laten we daar in ieder geval voor gaan.
Groeten allen!
2,6% lijkt wel aardig, maar met een gemiddelde inflatie van 2,5% blijft er niets over (Dat is hetzelfde als de banken doen 4% rente op je spaarrekening is eigenlijk ook maar 1,5).
De variabele beloning grens bijstellen van 60 naar 90% is absurd (Dat halen units alleen nog als ze alle overhead er uit gooien (hmm geen slecht idee
Laten ze liever eens naar de percentages kijken van mensen die niet in de CAO regeling vallen.
15% procent krijgen die maar liefst. De rest wordt met 4% afgescheept (met een maximum van 8% aan eind van de 4 jaar opbouwtijd). Maar ja gezien bovenstaande kunnen we dat wel schudden. Wel weer slim op het moment dat het om substantiele bedragen (een maandsalaris extra) begint te gaan gooien ze de regeling op de helling.
En dan hebben we nog het naar beneden bijstellen van de salaristabellen. Waardoor nog meer mensen bovenschalig worden. Vergeet niet dat Getronics het moet hebben van outsourcingsdeals waarbij het "overblijvende" personeel vaak wordt overgenomen (Lees dure ouwe lullen).
Zoals ze in het spel DEAL or no DEAL zeggen "NO DEAL"
Ik ben ook wel benieuwd wat onze zojuist aangeschoven KPN collegae voor deal meekrijgen.
Verwijderd
Indien zij op 80 - 90% van het 'normsalaris' zitten krijgen zij er 5% bij. (IT-verhogingstabel)
Voor Getronics geldt: 70-85% en een goed beoordeling is 3%, 85-100% en een goed = 2.6%.
Ook worden de salarisschalen netjes met 2% verhoogd per 01-01-2009 zoals het hoort, maar niet bij getronics...
Zie: http://www.cnvpubliekezaa...009%20december%202007.pdf
Tja, verschil moet er wezen, maar zoveel ???
Adieu
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 16:39 ]
Verwijderd
http://www.automatisering...202009%201%20procent.aspx
Dus kan het nog erger en zouden we met die 2,6 % tevreden moeten zijn en de bonden akkoord moeten gaan.
Want zeggen ze nee: dan gebeurd hetzelfde als vorig jaar: Getronics voert zelf een loonsverhoging in en die zal dan een stukken lager liggen. Vorig jaar kwamen ze eerst ook met 3 %, maar doordat de bonden niet met de versoberde variabele beloning akkoord gingen zijn onderhandelingen gestopt.
En kijk: die variabele beloning gaat toch op de schop en hebben de bonden verkeerd gegokt en verloren.
Dus ja zeggen tegen bod, maar verder onderhandelen over compensatie 2008!
Verwijderd
Lijkt mij vrij simpel. Je kijkt wat het 100%-maximum in de schaal van je functie is. Dan deel je je huidige maandsalaris daarmee. Als je nu 80 verdient en het maximum is 100 dan zit je dus op 80/100*100=80 procent.Frieda schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:17:
hoe wordt er nu eigenlijk precies berekend op hoeveel % van je schaal je zit? hoeveel % is de ondergrens van de schaal bijvoorbeeld?
Verwijderd
Verhogingsmatrix per 1 januari 2009
Beoordeling <70 70-85 85-100 <100 boven max.
1 0,00% 0,00% 0,00% 0,00% 0,00%
2 1,70% 1,30% 0,90% 0,00% 0,00%
3 3,30% 3,00% 2,60% 1,00% 0,00%
4 4,50% 4,10% 3,10% 1,20% 0,00%
5 5,60% 5,10% 3,60% 1,50% 0,00%
En deze week hebben de kaderleden van de bonden overleg om een advies uit te brengen naar de leden. Als die positief reageren, gaan de bonden weer met Getronics om tafel om eventueel een akkoord te sluiten.
TOPPER
De matrix van KPN (zelfde bedrijf dus) is veel lucratiever. Met 73% nominaal pis ik weer goed langs de pot qua verhoging.
Jeremy Clarkson
ja, dat gedeelte snap ik dus niet. er zijn 3 vaste bedragen: een ondergrens, de 100% en een bovengrens. welk bedrag moet ik gebruiken voor de berekening? is dat de bovengrens of de 100%?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:23:
[...]
Lijkt mij vrij simpel. Je kijkt wat het 100%-maximum in de schaal van je functie is. Dan deel je je huidige maandsalaris daarmee. Als je nu 80 verdient en het maximum is 100 dan zit je dus op 80/100*100=80 procent.
Minimum: 2.035
100%: 3.392
Maximum: 3.901
dus 70% van 3392 = 2374,40
en 85 % = 2883,20
Dat betekent als je hier tussenin zit met je bruto maandsalaris, dan zit je op 3% verhoging bij normale beoordeling.
Weer neem ik schaal 8 als voorbeeld.
Minimum | 100% | Maximum | ||
2006-2007 | 2035 | 3392 | 3901 | |
Consulting | 2125 | 3542 | 4073 | + 4,4% |
Gewoon | 1917 | 3195 | 3674 | - 5,8% !!! |
Als je dus om wat voor reden dan ook niet onder consulting valt, dan gaat de schaal omlaag en kan het zomaar zijn dat je salaris BOVEN de 100% uitkomt en je dus geen 2,6% maar slechts 1% erbij krijgt !!!
Wat is het criterium dat bepaalt onder welke tabel je gaat vallen?
Verwijderd
Dus als je een leuk startsalaris van 3200 hebt in schaal 8, zoals boven vermeld, dan zit je al op 100% en krijg je de volgende loonsverhoging bijna niets (1%).
Voor de zittende populatie geld nog 5 jaar de oude schalen, dus over 5 jaar maar eens goed onderhandelen bonden!
Voor nieuwkomers: kijk uit nu! Bedenk goed dat je in de lage loonschaal komt!
Zoek een andere werkgever!
Verwijderd
Maar uiteindelijk telt nog steeds dat we leuk werk hebben, anders waren we waarschijnlijk wel weggelopen. Dit is het bod wat er ligt en het is gewoon slikken of stikken. Pak het aan en laat de nieuwe CAO alsjeblieft tot stand komen, uiteindelijk is dat het beste voor ons allemaal !
Groeten.
van het vaste jaarsalaris (het in de voorafgaande 12 maanden uitbetaalde vaste
bruto maandsalaris) betaald aan alle medewerkers binnen de werkingssfeer van de
CAO, ongeacht de beoordeling en/of de schaalpositie en op 1 april 2009 in dienst
van Getronics."
Ik vind dit ook zo krom... en de overuren dan? Die zijn al gewerkt en daar hoort net zo goed een uitbetaling over plaats te vinden...
Moeten ze eens proberenVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:41:
Komt het persoonlijk budget van 450 euro nu ook te vervallen?
Jeremy Clarkson
Of je zit vast, derhalve onvoldoende competenties voor een hogere schaal of men vindt het goed genoeg (eigen keuze van de medewerker).
Als je nog groei hebt zal je normaliter zeker bij de 80 - 90% naar een volgende schaal moeten promoveren. Als dat niet lukt (boven de 90% moet je gaan nadenken): bijstuderen, nog harder werken of accepteren dat de grens is bereikt.
In het begin is dat simpel. Tot schaal 10 is het best mogelijk elke 1-2 jaar promotie te krijgen. Vanaf 10 naar 11 wordt dit lastig, van 11 naar 12 is een erg groot gat, laat staan een nog hogere schaal.
Op een unit zitten vaak maar een paar mensen in 11 en 12 (van de niet kantoormedewerkers). Boven de 12 schuift men vaak door naar de lucratieve BU's als BUCO.
Overigens zijn er al IT bedrijven welke een 0-lijn gaan hanteren dit jaar. Dan is het aanbod van Getronics nog niet zo slecht.
Ik zit op 70,45% , dat kost me weer enkele euro's
Lijkt er toch wel op dat dit definitief gaat zijn.
Ik ga geheel vrijwillig. Daar hoef ik niet voor gewurgd te worden.memphis schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:13:
Hier ook nog mensen gewurgd om komende woensdag te moeten komen?

Jeremy Clarkson
Email is nog tot daaraantoe, wat veel storender is is dat je een telefoontje krijgt en vervolgens getrakteerd wordt op "You ain't seen nothing yet" op het moment dat je netjes het gesprek wilt beantwoorden.Arno schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:45:
Gewurgd is een groot woord, maar ik ben de mails hierover intussen wel goed beu
Vervolgens log je in en begint dat ding tijdens het inloggen ook weer te knetteren met "You ain't seen nothing yet"
Wen daar maar aan, talloze "telefoontjes" gehad met dergelijke boodschappen in de afgelopen maanden, jarenninjazx9r98 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:39:
[...]
Email is nog tot daaraantoe, wat veel storender is is dat je een telefoontje krijgt en vervolgens getrakteerd wordt op "You ain't seen nothing yet" op het moment dat je netjes het gesprek wilt beantwoorden.
Vervolgens log je in en begint dat ding tijdens het inloggen ook weer te knetteren met "You ain't seen nothing yet"
Ach, na de eerste toon herken je het al en druk je het weg.
Ik erger me meer aan de merchandising die ik ineens thuis gestuurd krijgt, zogenaamde goede aanbiedingen. Een beetje shoppen in de stad levert al meer op aan kortingen, laat staan via het het inet!
Haha inderdaad. Ik werk lekker eigenwijs in een werkgroepje, maar toen ze vrijdag die wav in het loginscript hadden gedonderd, wist een collega niet hoe snel hij zn laptop uit moest krijgen. Hij had zijn geluid nog vol open staanninjazx9r98 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:39:
Jeremy Clarkson
Wat houdt deze klasse normaliter in ?
“mobiele medewerker”, leasecategorie 3
[ Voor 31% gewijzigd door bartgabriels op 10-02-2009 12:04 ]
Jeremy Clarkson
Hoe verhoud zich de kost van de brandstof dan tov de waarde van de wagen? Aangezien ik wekelijks naar Amsterdam rij (vanuit Antwerpen) (300km enkel) en dagelijks naar Brussel (100km enkel), rij ik maandelijks dus 5500 km (enkel woon-werkverkeer). Aan de huidige prijzen, met een verbruik van 7l per 100km, kom ik op bijna 400€ brandstof per maand.Arno schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:56:
Dat je een leasebak kunt bestellen tot 780e ongeveer. Is inclusief brandstof. Eigen keuze voertuig, beperkt tot ongeveer 7 merken.
In het algemeen wordt er niet met jouw persoonlijke kilometers gerekend, maar met een normbedrag aan brandstof. Dat is gebaseerd op het type auto, de brandstof en het nominale aantal kilometers per jaar conform het leaseregelement. Dan staat er bijvoorbeeld voor een Passat 2.0 TDI 190 euro per maand aan brandstofkosten, en voor een Polo 1.4 TDI 145 euro. Dat bedrag wordt opgeteld bij de kale leaseprijs en verzekeringskosten, en dat is wat die bepaalde auto kost.bartgabriels schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:49:
[...]
Hoe verhoud zich de kost van de brandstof dan tov de waarde van de wagen? Aangezien ik wekelijks naar Amsterdam rij (vanuit Antwerpen) (300km enkel) en dagelijks naar Brussel (100km enkel), rij ik maandelijks dus 5500 km (enkel woon-werkverkeer). Aan de huidige prijzen, met een verbruik van 7l per 100km, kom ik op bijna 400€ brandstof per maand.
Je hebt een bepaald budget. Ga je daar overheen betaal je bij.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ze hadden in Utrecht ook geen idee wat hen overkwam met alle Getronics-mensen.memphis schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:17:
En helemaal jammer om na die sprookjesvertellingen bijna 2 uur stilgestaan te hebben op de parkeerplaats en daardoor andere afspraken gemist te hebben.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/204918
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/204932
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 13:25 ]
Jeremy Clarkson
Verwijderd
http://www.deunie.nl/cms/...showpage.asp?pageid=15721
Verwijderd
Moeten de andere twee bonden er niet eerst nog iets over zeggen? Of zou De Unie daar al mee overlegd hebben?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:40:
2 februari 2009 - Ruim 90% van de Unieleden is akkoord gegaan met het eindbod van Getronics voor de cao 2009. Hierdoor heeft Getronics – na een “cao-loos” jaar in 2008 - weer een nieuwe cao.
http://www.deunie.nl/cms/...showpage.asp?pageid=15721
Verwijderd
Trouwens al was er maar 1 bond akkoord gegaan, dan kon die bond al een CAO afsluiten.
Verwijderd
totaal geen last gehad, nog ff wat kunnen eten en bij een kennis langs om zijn laptop te fixen ;-)
p.s welke debiel verzint het ook om tijdens de spits zo'n meeting te houden ?
Dat hele "exco" team wat daar op het podium stond en wat bakken met geld verdiend kan waarschijnlijk nieteens even logisch nadenken!
Het communiceren bij GPR gaat me de laatste tijd steeds meer tegenstaan...zelfs op je vrije dagen krijg je sms'jes of een voicemail.
als je 30 minuten te laat bent met je uren insturen hangen ze al boos aan de telefoon terwijl je een escalatie hebt bij de klant ( flikker op met je uren ! klant is belangrijker ! ).
Heel veel dingen zelf aangeven zoals klussen of opleidingen en er word amper op gereageerd ( omdat ze zo druk zijn ?! ) en wel kunnen bellen voor de uren.
Grote kans dat ik daar snel weg ben.....ook om andere redenen zoals een 36 urige werkweek ipv 40.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 23:19 ]
Ben namenlijk opzoek naar een junior beheersfunctie.
Alle info per e-mail of dm is welkom
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Jeremy Clarkson
Daar heb ik geen voorkeur voor, woon zelf tussen Apeldoorn en Zwolle.Arno schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:51:
Welke regio ?
Heb gewerkt in Amsterdam, Den Haag , Utrecht en nu Amersfoort, heb een lease auto en ben dus vrij flexibel
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Ik ben aan het kijken voor een leuke YP plek en het liefst in het zuiden (regio sittard-maastricht). Iets in de richting business analist, cosultant, oid (raakvlak business en IT iig)
Ik hoorde dat getronics daar flink gaat uitbreiden maar dat is in het global service center beheer/outsourcing lijkt me niet de business waar ik in wil zitten. Kan iemand mij vertellen of getronics iets doet in het zuiden qua consulting?
Jeremy Clarkson
Nomen nescio
Verwijderd
Gaat lekker

Jeremy Clarkson
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik denk dat we nog gelukkig mogen zijn dat er toch een opslag komt voor de meesten onder ons, ook al geen tussentijdse opslagen meer. In andere bedrijven is er helemaal geen ruimte meer.Arno schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:18:
Iemand de mail van Erik vd Meijden al gezien? Verplichte vrije dagen, overuren niet meer uitbetalen, GSM/laptop/auto wordt niet vernieuwd, salarisverhogingen worden tussentijds niet meer gedaan..
Gaat lekker
Uiteraard, bij bepaalde functies is dit inherent aan de werkzaamheden. Overuren moeten overigens verplicht TvT geboekt worden, je bent niet alles gewoon kwijtMotrax schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:21:
Wordt er wel verwacht dat je overuren maakt, wanneer nodig?
Jeremy Clarkson
Ik moet een nieuwe auto uitzoeken maar er wordt op dit moment de ene na de andere serviceregeling voorgeschotelt en ik zie nu hier verplicht grijs staan waarbij ik dus vrees dat mijn enige gele keuze in rook op gaat. Kunnen die lui dan echt geen rekening houden dat engineers die verplicht worden in serviceauto's te rijden ook nog misschien een familie thuis hebben en niets aan grijs hebben?

geen geld meer, niks overuren betalen, bla bla.
ik vind het weer zuur en ik ga toch weer twijfelen of ik niet moet gaan verkassen. lastig hoor.

mag er eigenlijk wel aan secundaire arbeidsvoorwaarden zoals overuren worden gesleuteld?
[ Voor 35% gewijzigd door Frieda op 26-02-2009 23:44 ]
Met alle respect hoor, maar ik werk ook voor Getronics en heb géén leaseauto onder m'n kont, ik rij gewoon privé. Ik vind het niet raar dat ze in deze tijd hun kosten willen inperken, en daar hoort een serviceauto ook gewoon bij. Er staat je niks in de weg om gewoon privé een auto aan te schaffen, net zoals ieder ander. Een leaseauto is een voorrecht, zeker bij Getronics, dat vergeten veel mensen hier nog wel eens.memphis schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:38:
Ik zit net de mail te lezen en ik denk bij mijzelf....niet weer.....
Ik moet een nieuwe auto uitzoeken maar er wordt op dit moment de ene na de andere serviceregeling voorgeschotelt en ik zie nu hier verplicht grijs staan waarbij ik dus vrees dat mijn enige gele keuze in rook op gaat. Kunnen die lui dan echt geen rekening houden dat engineers die verplicht worden in serviceauto's te rijden ook nog misschien een familie thuis hebben en niets aan grijs hebben?![]()
@Yanze:
Ziet er wel naar uit ja, hoewel we bij Pink ook twee jaar gehad hebben zonder salarisverhoging (althans bij onze BU).
Kan niet zeggen dat ik er vrolijk van word, maar inderdaad, we hebben dit jaar nog gewoon salarisverhoging, je mag je overuren compenseren, en we hebben in ieder geval nog een baan.
Oh ja, de kantineprijzen zijn ook deels vrijgegeven. Daar heb ik persoonlijk nog het meeste moeite mee, 't was al niet goedkoop.
[ Voor 19% gewijzigd door Bra-Jo op 27-02-2009 11:03 ]
Nomen nescio
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Met alle respect..... Het stukje auto wordt in het algemeen gezien als secundaire arbeidsvoorwaarden en dus ook een stukje salaris (wat wel te merken is in mijn gewone salaris). Ik zie dit als een keiharde snoei in mijn salaris. Belachelijker is de keuze die je krijgt, geef mij een vergelijkbare leasebedrag en ik weet zeker een auto te vinden die aan mijn en hun eisen kan voldoen maar die keuze krijg ik niet, omdat het om een serviceauto gaat krijgen we een beperkte keuze.Brabo-Joossie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:00:
[...]
Met alle respect hoor, maar ik werk ook voor Getronics en heb géén leaseauto onder m'n kont, ik rij gewoon privé. Ik vind het niet raar dat ze in deze tijd hun kosten willen inperken, en daar hoort een serviceauto ook gewoon bij. Er staat je niks in de weg om gewoon privé een auto aan te schaffen, net zoals ieder ander. Een leaseauto is een voorrecht, zeker bij Getronics, dat vergeten veel mensen hier nog wel eens.
Inderdaad heb ik de keuze voor een prive auto, ik heb dan alleen niet de keuze om de serviceauto te laten schieten, ofwel: ik zit met 2 auto's en als ik geen bijtelling wil hebben ook nog eens met een achtelijke ritadministratie, ook niet echt om vrolijk van te worden. Ik ken collega's die midden in de stad wonen en al moeite hebben om 1 parkeervergunning te krijgen, laat staan 2.
Maar ja, we gaan het wel weer zien.....
Zo zijn er mensen die vanwege de bijtelling bewust een kleinere auto leasen en zijn er meer en meer mensen die een hybride auto leasen.
Op het moment dat je een auto uit de pool krijgt wordt er in feite vanuit het bedrijf een beslissing genomen over de financiele consequenties (bijtelling) die dat heeft voor de werknemer.
Het kan dan gewoon gebeuren dat je een auto "door je strot geduwd" krijgt uit de pool en direct een stuk omhoog schiet qua bijtelling tov de (kleine) auto die je inlevert.
Vraag me overigens af of managers die geen mobiele functie hebben nu binnen een half jaar hun auto moeten inleveren
Verwijderd
Hoe wil je dat doen dan aangezien beide auto's niet te leasen zijn bij Getronics ?Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:43:
als iemand nu mijn auto zou willen overnemen (c30) zou ik zo in een swift of een smart gaan rijden. scheel veel in bijtelling en daarmee kun je wel overal nog parkeren...
Verwijderd
btw een fin die me auto leent is ook een optie, maar om een of andere reden kiezen die auto voor polo's enzo.