Verwijderd

Marc H schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:13:
Gewoon via je manager een aanvraag indienen om de juiste software te laten installeren. Niet dat het snel gaat.
Die optie was me al bekend; mijn manager kan inderdaad hiervoor calls aanmaken. Echter, juist voor mijn werk is het makkelijk om snel iets zelf te kunnen installeren.
Bijvoorbeeld: als ik in de trein zit en diverse tooltjes wil uitproberen, zodat ik gelijk voor een volgende dag weet of het iets is, dan lukt me dat niet. Het aanmaken van een call via mijn manager is mogelijk, maar niet bepaald een realistische oplossing ;).
Ik kan zelfs niet eens alle websites bezoeken: de websites waar Flash actief is worden incompleet getoond. Want de Flash-plugin is niet geïnstalleerd in de webbrowser, iets wat ook weer enkel met Administrator-rechten kan...

Nu heb ik een laptop van mezelf waarmee ik deze zaken gelukkig wel kan doen, maar het is zonde dat het bedrijf best krachtige middelen verstrekt waar je uiteindelijk niet veel mee kan (een alledaags verhaal eigenlijk bij veel bedrijven :P ).

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:43

mulder

ik spuug op het trottoir

Owww, je moet gewoon local administrator rechten aanvragen. Iedere ontwikkelaar moet dat op z'n laptop zijn, anders kun je idd weinig doen ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon een tooltje overheen halen die het password van Administrator reset, doen we allenaal O-)

Dan kan je als administrator erin en de nodige software installeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00

Arno

PF5A

Ik snap niet dat er mensen het geduld hebben om op ICTO te wachten :O

Bij de uitlevering van mijn D820 was het eerste wat ik deed een XP (tegenwoordig Vista) erin en leegbutsen :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Heb nu nog een D610 en draai al meer dan een jaar (?) naar tevredenheid onze Vista-build.
En deze laptop gebruik ik thuis ook om bv avi's te kijken in bed (nee, niet die ;) ) en om op tafel om te internetten of webmail (of Outlook over HTTP).

Nog een paar weken en dan komt er een D830 aan als het goed is :)
En dat wordt dan Hyper-V erop, virtuele Vista build + wat VM's om te prutsen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
memphis schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:11:
Gewoon een tooltje overheen halen die het password van Administrator reset, doen we allenaal O-)

Dan kan je als administrator erin en de nodige software installeren.
Ik kreeg bij uitlevering het admin password bijgeleverd.
Die zou na de eerste keer inloggen op het netwerk verandert worden.
Maar voor die tijd had ik mijn eigen domain account al in de local admin groep geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ja, 1 oktober beginnen met training :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Nieuwsgierig? :P

Ik in ieder geval niet, geldverspilling is namelijk een talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwsgierig ?

JA! Ik ben erg nieuwsgierig naar de nieuwe CAO :-)

p.s zoveel ophef om een nieuw logo...omfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Kan iemand mij misschien meer vertellen over de vestiging in Heerlen van Getronics? Of is dit maar een zeer klein kantoor waar geen mogelijkheden voor starters zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Heerlen ken ik niet, Beek wel :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hmm, krijg vandaag wat GPR spul binnen met het nieuwe logo erin. Ook een foto van de nieuwe issue Astra. Deze wordt dus zwart met een G erop van raamrubber tot bijna de sierstrip met onder de C stijl het complete logo en over de gehele lengte diverse fel gekleurde strepen.

Genaaid :+

*blij is met vrije keuze auto*

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Goed gezien Arno :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Arno schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:
Heerlen ken ik niet, Beek wel :)
Beek ken ik ook, daar heb ik mijn afstudeerstage dit jaar gedaan ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Heerlen zit Getronics op de wijngaardsweg.
Hier zit `Document Services` gevestigd, een afdeling die te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik vind het nieuwe log echt afschuwelijk. Lettertype is so basic. Volgens mij heeft iemand hier een kwartier aan gewerkt. Kan niet geloven dat ze hierover zo lang moesten nadenken :r

[ Voor 8% gewijzigd door FrankGuthrie op 13-10-2008 09:36 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank, ze hebben meer tijd besteed aan de hele marketing eromheen.

Het logo zelf kan binnen een dagje ontworpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:42:
Frank, ze hebben meer tijd besteed aan de hele marketing eromheen.

Het logo zelf kan binnen een dagje ontworpen zijn.
Volgens mijn manager is er gestegel geweest rondom het logo. Want de datum is steeds verder naar achteren gepushed. En met resultaat dit, afschuwelijk.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is er nou geen gesteggel over ?

Ik begin me steeds meer te ergeren aan de prioriteiten die ze hebben.
tevens word ik steeds negatiever over onze cm's en accountmanagers die geen zak lijken uit te voeren of alleen de regels van de directeur blijken te volgen.

Zo zijn er vorig jaar een aantal Place2Be sessies geweest waar heel veel uit de medewerkers zelf is gekomen.
bijvoorbeeld de bonus per kwartaal regelen, lease regeling aanpassen en nog veel meer zaken.
De uitkomst van die sessies lijkt nu gewoon in de prullebak te zijn geflikkerd en er veranderd gewoon NIETS!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:38:
waar is er nou geen gesteggel over ?

Ik begin me steeds meer te ergeren aan de prioriteiten die ze hebben.
tevens word ik steeds negatiever over onze cm's en accountmanagers die geen zak lijken uit te voeren of alleen de regels van de directeur blijken te volgen.

Zo zijn er vorig jaar een aantal Place2Be sessies geweest waar heel veel uit de medewerkers zelf is gekomen.
bijvoorbeeld de bonus per kwartaal regelen, lease regeling aanpassen en nog veel meer zaken.
De uitkomst van die sessies lijkt nu gewoon in de prullebak te zijn geflikkerd en er veranderd gewoon NIETS!
Ik denk dat met de overname door KPN de place to be sessies een beetje naar achtergrond zijn verdwenen. Deze zullen vast weer een keer naar voren komen, hoop ik.

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn CM, als ik mail krijg ik altijd snel antwoord, dus daar heb ik niks te klagen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:00:
In Heerlen zit Getronics op de wijngaardsweg.
Hier zit `Document Services` gevestigd, een afdeling die te koop staat.
offtopic:
Hoe bevalt je nieuwe baan? :)

Kleine aanvulling ;):
Is feitelijk niet veel meer dan een drukkerij, inclusief "printstraat" (of hoe heet dat ook weer) enzo, en een stuk of 7,8 kleine kantoren voor de ondersteunende functies.

Overigens zouden er inmiddels "onderhandelingen" zijn over een extra pand voor de Servicedesk. Ik gok op het KPN-pand in centrum Heerlen (wat op zich raar zou zijn, want lijkt me dat ze daar niet voor zouden hoeven onderhandelen, maar goed). Even afwachten hoe ze dat gaan aanpakken: gaan ze er de nieuwe klanten neerzetten, of gaan ze alles omgooien? Het laatste zou m.i. één groot voordeel hebben (hartje centrum, dus pauze is erg prettig) en twee nog veel grotere nadelen: het is centrum Heerlen dus weinig parkeergelegenheid (hét probleem van Beek), en het is voor iedereen die van boven Beek komt, twintig minuten tot een half uur langer reizen.

Ik ben benieuwd.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:38:

Zo herkenbaar. Dit was ook een van de redenen dat ik uiteindelijk weg ben gegaan. Ik had een prima CM-er hoor, maar had meer het vermoeden dat het een vooruitgeschoven post was van de directeur zonder enige speelruimte. Ook de Place2Be ken ik (en aan meegedaan). Ik had toen serieus de verwachting dat men nu concrete punten had om aan te werken. Wel werd er van te voren aangegeven dat het even kon duren voordat dit zich ging vertalen naar iets concreets.

Als ik nu lees dat hier nog steeds niets mee gedaan is, is dit een bevestiging van mijn vermoedens: het komt niet door alle politieke lagen heen om daadwerkelijk opgepakt te worden. Jammer, want signalen van de medewerkers daar moet je echt wat mee doen.

Maargoed, inmiddels al ruim een jaar elders aan de slag waar wel oprechte intresse en aandacht voor je is.
Natuurlijk is het gras bij de buren altijd groener, maar voor mij is het groen genoeg.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:01:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ik begin pas 3 november, nu nog lekker genieten van 3 weken verlof :Y

Heb overigens in de wandelgangen vernomen, dat het 2e pand in een straal van 15 km ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een contract aangeboden gekregen als Young Professional bij de nieuwe Getronics Consulting. Het bedrijf lijkt me leuk, en het is zeker een echte optie. Wat ik wel vergeten ben te vragen, en niet 1,2,3 kan vinden in het contract/CAO, hoe zit het met een tankpas? Krijg je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Hey hallo,

Ik werk op dit moment ben een concollega maar merk dat de opdrachten in de regio noord brabant, limburg en zuid gelderland tot een minimum tery gelopen zijn.
Ik ben een ervaren service manager met ongeveer 10 jaar IT ervaring.

Kan iemand me vertellen hoe het met de opdrachten bij GPR gesteld is op het wat hogere niveau?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:53:
Vandaag een contract aangeboden gekregen als Young Professional bij de nieuwe Getronics Consulting. Het bedrijf lijkt me leuk, en het is zeker een echte optie. Wat ik wel vergeten ben te vragen, en niet 1,2,3 kan vinden in het contract/CAO, hoe zit het met een tankpas? Krijg je die?
Als je een lease auto krijgt zit daar ook een tankpas bij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:43

mulder

ik spuug op het trottoir

Helaas alleen Shell, hoewel je wel bij andere mag tanken, alleen moet je het dan declareren. Het mooiste is dat je overal in Europa mag tanken en declareren ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:26:
[...]

offtopic:
Ik begin pas 3 november, nu nog lekker genieten van 3 weken verlof :Y

Heb overigens in de wandelgangen vernomen, dat het 2e pand in een straal van 15 km ligt.
offtopic:
Vuile vuile... :P

Vers gerucht: zou het oude DSM-pand in Sittard zijn (die witte kubussen zeg maar).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvisser87 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:14:
[...]

Als je een lease auto krijgt, zit daar ook een tankpas bij :Y
Awesome :)

Trouwens, tijdens de borreltje, had ik met iemand gepraat over een verhuisregeling. Kon niks echt terugvinden in de CAO, en hij wist ook niet zeker of het nog bestond. Weet iemand hier iets meer over?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:02:
[...]

Awesome :)

Trouwens, tijdens de borreltje, had ik met iemand gepraat over een verhuisregeling. Kon niks echt terugvinden in de CAO, en hij wist ook niet zeker of het nog bestond. Weet iemand hier iets meer over?
Als je op eigen initiatief gaat verhuizen krijg je 1 dag verlof, en als de werkgever het verlangt krijg je 2 dagen.
Volgens mij kan je als je op verzoek van de werkgever gaat verhuizen (dichterbij kantoor) je ook aanspraak maken dat zij de verhuiskosten (verhuisbedrijf) betalen. Stond altijd in 't CAO bij bedrijfsregelingen. Echter kan het nu ook 123 niet vinden.

Okeej, was ff zoeken: Op getranet, kies je links voor "Werken bij".
Daar maak je de keuze voor "Mobiliteit" aan de rechterkant.
Hier staat ook de verhuisregeling beschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Vuile vuile... :P

Vers gerucht: zou het oude DSM-pand in Sittard zijn (die witte kubussen zeg maar).
Volgens mij zit daar DSM zelf nog in. Is toch dat pand, naast het station ??
Daarbij hebben die zelf 1 afdeling tijdelijk in een huurpand er tegenover zitten vanwege plaats gebrek.
Aan de andere kantis het wel een ideale loctie voor zowel openbaar vervoer als parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

Okeej, was ff zoeken: Op getranet, kies je links voor "Werken bij".
Daar maak je de keuze voor "Mobiliteit" aan de rechterkant.
Hier staat ook de verhuisregeling beschreven.
Eh..heb geen toegang tot getranet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Eh..heb geen toegang tot getranet :P
Zal je toch moeten wachten, tot je er werkt om het te bekijken of opvragen bij de requiter die je heeft aangenomen. Ga namelijk geen bedrijfsregelingen in detail hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 09:32:
[...]

Zal je toch moeten wachten, tot je er werkt om het te bekijken of opvragen bij de requiter die je heeft aangenomen. Ga namelijk geen bedrijfsregelingen in detail hier posten.
Ik kreeg bij het contract gelijk een cd-rommetje met de CAO e.d. erop. Dus volgens mij moet je dit al eerder kunnen opvragen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met nogal een lastige beslissing. Ik heb een aanbieding gekregen, maar is het in deze tijd verstandig deze te accepteren. Bij mijn huidige baan heb ik momenteel zekerheid, maar ben opzoek naar een nieuwe uitdaging. Zijn de huidige economische berichtgevingen te merken in het bedrijf? Zijn er meer bankzitters of wordt er duidelijk minder geinvesteerd?

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:01:
[...]

offtopic:

Kleine aanvulling ;):
Is feitelijk niet veel meer dan een drukkerij, inclusief "printstraat" (of hoe heet dat ook weer) enzo, en een stuk of 7,8 kleine kantoren voor de ondersteunende functies.
Is dat niet de afdeling waar men voor derden loonstroken e.d. vanuit stuurt? Of polissen van Dela?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:45:
[...]

Is dat niet de afdeling waar men voor derden loonstroken e.d. vanuit stuurt? Of polissen van Dela?
Bingo, dat is het helemaal..
De grote vestiging hiervan staat in Apeldoorn.

Dit bedrijfsonderdeel staat overigens in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zie dat de naam in het subject is veranderd in Getronics. Dit is bijna goed. Het oude Getronics PinkRoccade is opgedeeld in 2 delen onder KPN. Getronics en Getronics Consulting.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja klopt, maar consulting is wel een onderdeel van. Vandaar dat ik het zo verzocht heb aan te passen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Is dat zo? Zijn wij als Getronics Consulting onderdeel van Getronics?
Als ik het goed begrepen heb vallen wij rechtstreeks onder KPN en hebben in principe met 'jullie' niks te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Doe maar een beter voorstel dan :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
"Getronics Consulting, a KPN company" staat er bij mij op mijn nieuwe visitekaartjes, misschien wordt het dan "ervaring werken bij KPN"? Niet dat ik me echt een KPN-er voel, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nah, Getronics (al dan niet Consulting) wordt door KPN bewust als eigen merk in de markt gehouden, dus werken bij KPN slaat niet echt op de bedoelingen van onze nieuwste topmanagers :)

Ben trouwens benieuwd hoe snel mijn nieuwe kaartjes binnen zijn :P

[ Voor 15% gewijzigd door Arno op 20-10-2008 19:40 ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik zag op kantoor in zoetermeer stapels dozen met visitekaartjes staan waar ik de mijne stiekem uit heb gevist.. ik weet niet waar jouw standplaats is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Eindhoven, maar ik heb ze zelf besteld bij ons secretariaat :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mag iedereen visite kaartes aanvragen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:41:
Ik zit met nogal een lastige beslissing. Ik heb een aanbieding gekregen, maar is het in deze tijd verstandig deze te accepteren. Bij mijn huidige baan heb ik momenteel zekerheid, maar ben opzoek naar een nieuwe uitdaging. Zijn de huidige economische berichtgevingen te merken in het bedrijf? Zijn er meer bankzitters of wordt er duidelijk minder geinvesteerd?

Bedankt voor jullie reacties.
Bij ons (BAS) is er niets te merken van de financiele situatie. We hebben historisch weinig mensen op de bank (afgelopen tijd zelfs 'uitverkocht') en investeringen v.w.b. cursussen e.d. lopen (voor mij) niet zichtbaar terug.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

FrankGuthrie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:00:
Mag iedereen visite kaartes aanvragen?
Bij mijn weten is dat functie gerelateerd :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat houdt "MI" in? (zomaar even een n00b vraag...)

Als je in Adam-ZO komt te werken, bij AS (application services) en Data Hosting komt te werken in het Utility en COPS-team, wat wil dat exact zeggen?

Dus geen detachering, maar 1200+servers bedienen vanachter je bureau, zit je dan bij "MI"?

Sorry dat het zo loos overkomt, maar die termen zeggen mij niet zoveel...

Ik krijg wel de indruk dat GPR enigzins aan de onderkant van de salarismarkt zit, in vergelijking met andere werkgevers, maar de opl. mogelijkheden lijken mij weer beter (certificeringen etc.)
Uiteindelijk toch een goede werkgever voor starters? Flink ervaring op doen en certificeren en mocht je dan qua salaris achterblijven, ligt de keuze bij jezelf?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

MI is Managed Infrastructures. Is een vrij brede club waar veel dingen onder hangen. Detachering hangt er niet bepaald tussen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mooi nieuw Getronics logo. Kan iemand er niet alvast een screensaver van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tim2005 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:33:
Mag ook wat kosten de campagne er omheen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Tim2005 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:33:
Sinds de logo-lancering heb ik automatisch een nieuwe screensaver gekregen op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik niet :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Misschien moet je een keer op je werk komen en daar op 't netwerk inloggen... :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Doe ik minimaal 1x per week :P

Maar ik heb niet zo'n grote boodschap aan de AD en de bijbehorende policies :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik moet wat bekennen... ik heb op de reclame van Getronics geklikt over het nieuwe logo :$

En het filmpje gekeken :o

Het nieuwe logo, okay. Maar een nietszeggend filmpje over ICT in het dagelijks leven in het algemeen, zonder referentie naar Getronics? Ehm, okay. En dan nog juichen bij het type toegangspoortje waar je nauwelijks je tas door heen krijgt 8)7

Desalniettemin gefeliciteerd ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk het andere filmpje waar bij iedere actie flink gejuigd wordt....

Maar dat slaat toch wel een beetje op ons dagelijks leven? Teminste bij mij wel....

- Het is een wonder dat je met zo'n salaris nog geld kan pinnen
- Heb met grote regelmaat lang mogen wachten op activatie zodat mijn pasje toegang gaf

Op dat soort momenten maak je ook een juigkreet..... ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Yanze schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:44:
[...]

Sinds de logo-lancering heb ik automatisch een nieuwe screensaver gekregen op mijn laptop.
Mail mij die even, ik zit niet op Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Tim2005 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:41:
[...]

Mail mij die even, ik zit niet op Europe.
Hier een downloadlink die 10 dagen geldig is:

http://filetrans.be.getro...password=pJN0KSmg&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

:D

Nee die niet. Idd het filmpje waar iedere keer wordt gejuigd als er iets IT'erigs werkt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Even een vraagje die misschien iemand hier kan beantwoorden. Ik heb momenteel een aanbod liggen voor een functie binnen APS&C (deze wordt per 1 december bij Capgemini gevoegd, maar het aanbod wat er ligt is namens Getronics PinkRoccade).

De functie die mij wordt aangeboden is "Application Developer II, jr." Het jr. verbaast mij een beetje omdat ik al ongeveer 4 jaar relevante werk ervaring heb (waaronder wat grotere projecten waar ik mede verantwoordelijk was voor het opstellen van functionele ontwerpen en dergelijke). Wel is het zo dat ik bij mijn vorige werkgevers nooit relevante certificaten heb kunnen behalen.

Is het gebruikelijk dat mensen die vanuit kleinere bedrijven instromen met een aantal jaar ervaring, maar geen certificaten als Junior beginnen? Ik heb namelijk bij de term junior het gevoel weer onderaan de ladder te moeten beginnen en het gevoel dat mijn werkervaring niet echt serieus wordt genomen.

En hoe is dan verder de doorstroom? Hoe lang zou het duren voordat je geen junior meer bent?

Is er ook een "Application Developer I" en wat is het verschil?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ik heb even de verschillen tussen I & II uit een pdf gehaald, dus beide functies omvatten nog meer:

Application Developer I

Taken & Verantwoordelijkheden
  • Ontwerpt de applicatiestructuur volgens vooraf opgestelde programmaspecificaties.
  • Test de applicatiesoftware en implementeert deze volgens de vastgestelde methode.
Application Developer II

Taken & Verantwoordelijkheden
  • Definieert het implementatiegegevensmodel.
  • Ontwerpt applicatiestructuren en definieert programmaspecificaties.
  • Beoordeelt functionele en detailontwerpen op standaarden of vooraf opgestelde criteria.
  • Ontwikkelt en test applicatiesoftware en prototype informatiesystemen.
  • Test de software volgens testplan.
En op zich is het helemaal niet slecht om als junior te beginnen, je kunt dan groeien naar medior en senior en groeien = schalen omhoog = meer salaris! En volgens mij kun je na een jaar al als junior naar medior (mits je voldoet natuurlijk). En na dat jaar of twee jaar kun je bijvoorbeeld naar junior ADII waarna je na een jaar weer medior kunt worden, etc ... zoiets ...

Maar het kan ook zijn dat jij gewoon echt kei super mega goed bent en tonnen per jaar binnen sleept, dan zal er wel een passendere functie volgen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Yanze op 11-11-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
je kan ook als application developer I senior beginnen hoor, als je dat liever hebt.. verdien je wel minder maar ben je iig van dat nare "junior" af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Thanks voor de replies.

Nu ik wat meer details over de functie Application Developer II lees denk ik dat de functie best goed op mij wensen aansluit. Was in eerste instantie bang dat het alleen om programmeren ging. Bij mijn gesprek heb ik zoveel informatie te verwerken gekregen dat ik eigenlijk vergeten ben om door te vragen hoe het qua functies zit, maar wat ik zo lees over de functie denk ik dat hij wel op mijn wensen aansluit. En het is ook fijn dat je kan blijven groeien, zo houd je wel uitdaging in je werk (en je salaris ;))...

Ook grappig te horen dat je eigenlijk beter junior application developer II kan zijn dan een senior application developer I :) Was gewoon een beetje bang helemaal onderaan te beginnen (en dus al mijn ervaring ineens niet meer relevant was). Maar gelukkig is dat niet zo.

Bij mijn vorige werkgevers is de term Junior een beetje verpest in mijn ogen. Daar waren alleen de afstudeerders juniors (die werden zonder enkele reden mediors na 2 maanden en sommige deden daar meer dan een jaar over) of kregen mensen een junior titel om ze een beetje laag te houden in de afdelingsstructuur. Daarom schrok ik een klein beetje van de term junior, maar dat is gelukkig onterecht!

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik ben al 2 jaar jr in mijn functie :X

Maar als het goed is is dat binnenkort afgelopen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Arno schreef op woensdag 12 november 2008 @ 06:52:
Ik ben al 2 jaar jr in mijn functie :X

Maar als het goed is is dat binnenkort afgelopen :)
Uit nieuwsgierigheid: Wat voor functie heb je dan (en is dit je eerste functie binnen het bedrijf of ben je al eerder doorgegroeid)? En hoe komt het dat dat binnenkort is afgelopen? Behalen van certificaten en/of doelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik loop al wat langer hier rond, maar ik ben geen software ontwikkelaar :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

.Gertjan. schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:29:

Ook grappig te horen dat je eigenlijk beter junior application developer II kan zijn dan een senior application developer I :) Was gewoon een beetje bang helemaal onderaan te beginnen (en dus al mijn ervaring ineens niet meer relevant was). Maar gelukkig is dat niet zo.

Bij mijn vorige werkgevers is de term Junior een beetje verpest in mijn ogen. Daar waren alleen de afstudeerders juniors (die werden zonder enkele reden mediors na 2 maanden en sommige deden daar meer dan een jaar over) of kregen mensen een junior titel om ze een beetje laag te houden in de afdelingsstructuur. Daarom schrok ik een klein beetje van de term junior, maar dat is gelukkig onterecht!
Je moet bij termen als Junior, Qualified/Medior en Senior niet druk maken. De schalen zijn belangrijker.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

FrankGuthrie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:25:
[...]

Je moet bij termen als Junior, Qualified/Medior en Senior niet druk maken. De schalen zijn belangrijker.
Dat gevoel begin ik ook steeds meer te krijgen. Sommige bedrijven (maar ook developers zelf) gaan wel heel creatief om junior/medior en senior titels. Schijnbaar om hun naam hoog te houden (bijv: "we hebben maar liefst 90% seniors", dat die seniors dan pas 2 jaar ervaring wordt voor het gemak even weggelaten).

Dit is voor het eerst dat ik bij een groot bedrijf ga werken waarbinnen concrete functie omschrijvingen zijn opgesteld (zoals Yanze al aangaf) en een junior niet meteen betekent dat je helemaal niets te zeggen hebt en geen verantwoordelijkheden hebt.

Het is even wennen, ik ga vanuit een klein bedrijf, waar de developers slechts een kleine groep vormen en waar software/IT niet de hoofdfocus is, naar een groot bedrijf waar IT wel serieus genomen wordt :) en waar je kunt groeien.

Ik ga er voor en heb er in ieder geval zin in *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Welkom ... en binnenkort houdoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

:D

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Promotie is erdoor *O*

Het staat in ESS en dat lijkt me zekerheid zat :Y)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
En wat ben je nu geworden Arno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

SAAII qualified, na 2 jaar ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeuj,, feli met je 100 (?) euro bruto per maand extra, kan je weer paar biertjes extra drinken hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Riiiight :+

Over salarisverhoging dit jaar geen klagen :Y)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ga hoogstwaarschijnlijk (nog niet getekend, wél contract liggen) ook starten als YP bij GPR in de BUFM. Ik heb een aantal vragen.

1) Het bod is voor een WO relevante studie €2300 startsalaris. Ik heb echter al €2500 verdiend en ben 29 jaar. Ik vindt 2300 dan ook net aan de magere kant. Heb ik kans van slagen als ik meer vraag? Of zijn het standaard bedragen waar niet over onderhandeld wordt?

2) Ik val in leasecategorie 1 met € 661. Wat zijn de voor en nadelen van wel/niet het volledige lease bedrag besteden? Hoger lease bedrag = betere auto maar toch ook meer bijtelling? Hoe zit dat? Wat is gunstig?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno, Ik heb ook geen klagen dit jaar ( herijking en promotie rond de 15% verhoging bij elkaar ) maar de standaard verhoging die je erbij krijgt als je promotie maakt is niet heel erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

@koekeeghan: leasecat 1 is een grijze Astra of Corsa, echt keus heb je niet :)

@Rotaderp29: mwa, ik vind 7% toch niet om te klagen bij promotie.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
koekeeghan schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:40:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk (nog niet getekend, wél contract liggen) ook starten als YP bij GPR in de BUFM. Ik heb een aantal vragen.

1) Het bod is voor een WO relevante studie €2300 startsalaris. Ik heb echter al €2500 verdiend en ben 29 jaar. Ik vindt 2300 dan ook net aan de magere kant. Heb ik kans van slagen als ik meer vraag? Of zijn het standaard bedragen waar niet over onderhandeld wordt?
[...]
Waarom word je dan ingeschaald als een starter?

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:39

Ypho

Allround Nerd

koekeeghan schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:40:
Het bod is voor een WO relevante studie €2300 startsalaris. Ik heb echter al €2500 verdiend en ben 29 jaar. Ik vindt 2300 dan ook net aan de magere kant. Heb ik kans van slagen als ik meer vraag? Of zijn het standaard bedragen waar niet over onderhandeld wordt?
Je kan het altijd proberen. Ik heb een HBO studie en verdien ook €2300, na onderhandeling welteverstaan. Toen was ik nog 20! Ik zou het zeker proberen, niet geschoten is altijd mis.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik begin 1 december als servicedeskmedewerker. Startsalaris 1760 bruto als HBO'er (echter niet echt een IT opleiding, heb Marketing Management gedaan). Ik heb voor Getronics gekozen omdat ik er de nodige cursussen kan doen en mezelf zo kan ontwikkelen, wil toch een beetje de IT kant op.

Tijdens 't sollicitatiegesprek is me verteld dat ik het eerste jaar zo'n 300 euro bruto erop vooruit kan gaan door wat benodigde cursussen met succes af te ronden en verder nog wat positieve beoordelingen op wat meetpunten te krijgen. Ik neem aan dat dit gewoon klopt?

Verder staat in het contract dat er nog een 5% bonus beschikbaar kan zijn bij goed functioneren o.i.d.. Bedoelen ze hiermee het eerder genoemde bedrag of is dit ook nog eens extra (die 300 is uiteraard meer dan die 5%, maar goed). Weet iemand dit ? Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kan iemand me vertellen wat de meest recente arbeidsvoorwaarden inhouden als je als YP gaat starten? In dit geval zou het SAP YP zijn bij BAS richting de overheden. Ik lees hier diverse (erg lage?) bedragen als startsalaris, zoals 1750 en 1800 euro en ook de leasevergoeding is bijvoorbeeld een aantal keren anders.

Zelf heb ik 1 jaar werkervaring als consultant richting overheden (niet-IT) en verdien nu 2300 bpm. Zijn bovenstaande bedragen dan eveneens van toepassing of wordt daar wel rekening mee gehouden?

Daarnaast is reizen en overnachten in hotels ter sprake gekomen, heb je in dat geval de beschikbaarheid over een laptop? Je moet toch iets doen in het hotel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Je krijgt een laptop als je die nodig hebt en die kun je vervolgens gerust mee naar je hotel nemen. En als jij met je CM (Competence Manager) kunt regelen dat jij die avond perse x aantal uren online moest zijn dan kan die x euro vast wel gedeclareerd worden. Bij een vdValk hebben ze geloof ik KPN wireless netwerken en kun je 1 uur per maand gratis via je XS4ALL account internetten, volgens mij is het zelfs tegenwoordig onbeperkt gratis nu ik erover nadenk ... Maar bijvoorbeeld bij het NH hotel kon je voor (uit mijn hoofd) 10 euro per uur online, da's dan wel weer heel prijzig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Yanze schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:08:
Je krijgt een laptop als je die nodig hebt en die kun je vervolgens gerust mee naar je hotel nemen. En als jij met je CM (Competence Manager) kunt regelen dat jij die avond perse x aantal uren online moest zijn dan kan die x euro vast etgedeclareerd worden. Bij een vdValk hebben ze geloof ik KPN wireless netwerken en kun je 1 uur per maand gratis via je XS4ALL account internetten, volgens mij is het zelfs tegenwoordig onbeperkt gratis nu ik erover nadenk ... Maar bijvoorbeeld bij het NH hotel kon je voor (uit mijn hoofd) 10 euro per uur online, da's dan wel weer heel prijzig vind ik.
Het is meer dat ik thuis nog wel eens WoW wil spelen en het jammer zou vinden als ik minder kan spelen omdat ik 'regelmatig' in een hotel overnacht. Dus ik dacht als je nou een laptop heb en internet....maar dat kun je vast niet declareren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:15:
Hoi,

Ik begin 1 december als servicedeskmedewerker. Startsalaris 1760 bruto als HBO'er (echter niet echt een IT opleiding, heb Marketing Management gedaan). Ik heb voor Getronics gekozen omdat ik er de nodige cursussen kan doen en mezelf zo kan ontwikkelen, wil toch een beetje de IT kant op.

Tijdens 't sollicitatiegesprek is me verteld dat ik het eerste jaar zo'n 300 euro bruto erop vooruit kan gaan door wat benodigde cursussen met succes af te ronden en verder nog wat positieve beoordelingen op wat meetpunten te krijgen. Ik neem aan dat dit gewoon klopt?

Verder staat in het contract dat er nog een 5% bonus beschikbaar kan zijn bij goed functioneren o.i.d.. Bedoelen ze hiermee het eerder genoemde bedrag of is dit ook nog eens extra (die 300 is uiteraard meer dan die 5%, maar goed). Weet iemand dit ? Alvast bedankt voor eventuele reacties!
die 5% klinkt als een variabele beloning die niet per se afhankelijk is van alleen jouw functioneren, maar van de resultaten van de divisie waar je werkzaam bent enz. dit komt bovenop die 300 euro verhoging waar je dan wel directe invloed op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Owja, de incentives. Dat gaat er ook weer aankomen :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heeft iemand het assesment voor Young Professionals gehad bij Mentaspex? Graag zou ik jullie ervaringen horen over de dag, de testen en rollespellen en de resultaten daarvan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes, 1735 uur declarabel dit jaar ( als ik niet ziek word in de laatste weken )
100% bonus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:16:
yes, 1735 uur declarabel dit jaar ( als ik niet ziek word in de laatste weken )
100% bonus !
Waar kan je dat zien?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja goede vraag :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je uurtjes zelf tellen....:(
een echt overzicht is er niet naar mijn weten.

volgens mij mag je +/- 37 dagen vrij/cursus/ziek zijn per jaar als je de rest declarabel bent pak je 85%.
en dan kan je nog 7.5% verdienen voor de uren op tijd inleveren en 7.5% voor PIM regelmatig bijwerken.

100% bonus = 15% van het jaarsalaris.

Deze bonus regeling is van toepassing bij Getronics Consulting ( IPS&C ) !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:20:
je uurtjes zelf tellen....:(
een echt overzicht is er niet naar mijn weten.

volgens mij mag je +/- 37 dagen vrij/cursus/ziek zijn per jaar als je de rest declarabel bent pak je 85%.
en dan kan je nog 7.5% verdienen voor de uren op tijd inleveren en 7.5% voor PIM regelmatig bijwerken.

100% bonus = 15% van het jaarsalaris.

Deze bonus regeling is van toepassing bij Getronics Consulting ( IPS&C ) !
En denk je dat dat gehaald is met alle financiele problemen? Volgens mij niet. Zal geen 100% worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Uren rapporteren doe ik sowieso op tijd :P

PIM ken ik niet en ik maak zoveel uren dat ik echt wel billable zat ben :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Arno schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:16:
Uren rapporteren doe ik sowieso op tijd :P

PIM ken ik niet en ik maak zoveel uren dat ik echt wel billable zat ben :+
PIM niet kennen??? Moet jij je CV niet updaten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, PIM ken je niet ?
nou dat scheelt je 7.5% hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Hebben jullie ENIG idee hoeveel tools er zijn voor dezelfde dingen? Wij hebben dus een andere tool :p

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste