Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

persoonlijk vind ik het leuk hoe sommigen in dit topic reageren ze ook eens persoonlijk ontmoet heb. Ik heb de citrix omgeving opgezet in amsterdam genaamd osiris woei in mijn eentje beheerd etc en ik heb begrepen dat het nu nog net zo is als toen ik het achterliet. Dus kennis gebrek begint een issue te worden bij GPR. Wel jammer want er zitten heel veel mensen met hart voor de zaak knepperhard te werken en krijgen onderbetaald als je naar de markt kijkt. Ik heb toen een overstap naar Yacht gedaan en was daar binnen 10mnd weer weg. Niet mijn club dus weg. Nu werk ik voor een kleine ict dienstverlener waar ik woon heb een eigen klanten kring en ben inmiddels bijna 50% meer gaan verdienen dan toen ik bij GPR werkte. Het gras is zeker niet groener waar ik nu werk maar wel beter onderhouden. Het ik ga weg roept iedereen wel het doen is wat anders. GPR is een goede club als je nog veel moet leren, op het moment dat je veel kennis/ervaring hebt ga je achterlopen op loon helaas. Het management bij GPR ziet dat nog steeds niet in hoewel in sommige situaties wel bij vrienden van me op me ouwe afdeling dus wel. Het kan wel maar je moet wel een manager hebben die voor je wil knokken en je moet belangrijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De shortlist voor de overname kandidaten van bas is min of meer gelekt:

TSS (Tas(s)-oprichter Rinse Strikwerda )
Ordina,
Atos Origin
Capgemini.
(.... ik dacht dat de shortlist 5 bedrijven zou bevatten....)

bron:
http://www.fd.nl/csFdArti...ikwerda_aast_op_Getronics

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:07:
Best kans dat dat in Eindhoven gaat worden. Er is op FF een pand gebouwd voor de onderdelen die tijdens de bouw in de vitrine zijn gezet.
Als ze dat zouden gaan doen, is dat wel heel dom.
Al het personeel wat ze nu hebben en nog steeds hard nodig hebben komt allemaal uit het zuiden.
Die gaan straks echt geen 1 uur enkele reis maken naar Eindhoven. Als ze dat doen, kunnen ze denk ik ook heel veel nieuw personeel gaan werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Zeer waarschijnlijk zeker weten dat die nieuwe locatie in de buurt van de huidige Beek locatie gaat komen. Heb nog een beetje met het HRM gesproken daar en volgens hem werdt het allemaal vertraagd door de overname.

De bedoeling is gewoon hier in de buurt te blijven, grote markt met 'untapped potential' in vergelijking met een gebied als de randstad en daarnaast goede doorgroei mogelijkheden in de buurt met KPN nu.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Grote markt met untapped potential? Heb jij de laatste tijd nog eens gekeken wat ze allemaal aan 't binnentrekken zijn? :X
Even generaliserend is het gros gewoon (al dan niet) gesjeesde MBO'ers met een willekeurige opleidingsrichting, heb ik 't gevoel. Bij ons in 't team zit iemand die bejaardenverzorging of ziekenverzorging ofzo gedaan heeft...

Als ze blijven betalen zoals ze betalen en de ingezette richting (qua CAO, regelingen e.d.) aanhouden, houdt het binnen niet al te lange tijd op in Z-Limburg, ben ik bang. Sowieso is het nu al driekwart 24-Help wat er binnen komt, maar die bron droogt ook een keer op.

Denk dat het grote voordeel van de SD Beek is, dat er in het diepe zuiden verder nauwelijks ICT-bedrijven zitten waardoor er (mondjesmaat) toch wel mensen zullen blijven komen; als je de ICT in wil in Z-Limburg, heb je GPR. Punt. En de eerstvolgende banenmarkt is Eindhoven.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:52:
Grote markt met untapped potential? Heb jij de laatste tijd nog eens gekeken wat ze allemaal aan 't binnentrekken zijn? :X
Even generaliserend is het gros gewoon (al dan niet) gesjeesde MBO'ers met een willekeurige opleidingsrichting, heb ik 't gevoel. Bij ons in 't team zit iemand die bejaardenverzorging of ziekenverzorging ofzo gedaan heeft...

Als ze blijven betalen zoals ze betalen en de ingezette richting (qua CAO, regelingen e.d.) aanhouden, houdt het binnen niet al te lange tijd op in Z-Limburg, ben ik bang. Sowieso is het nu al driekwart 24-Help wat er binnen komt, maar die bron droogt ook een keer op.

Denk dat het grote voordeel van de SD Beek is, dat er in het diepe zuiden verder nauwelijks ICT-bedrijven zitten waardoor er (mondjesmaat) toch wel mensen zullen blijven komen; als je de ICT in wil in Z-Limburg, heb je GPR. Punt. En de eerstvolgende banenmarkt is Eindhoven.
Goed gesproken.. lijkt inderdaad wel of ze zeker de laatste 2 / 3 maanden iedereen van de straat (lees goot) pakken en na 4 weken als ICT-er laten door gaan. Weet je wat windows is.. ja.. mooi aangenomen. Zo gaat de selectie momenteel.

Maar dat over Eindhoven werd gezegd door Arno. Als ik me niet vergis is Arno wel OR lid voor de divisie WMS - MI waar Beek ondervalt. De OR krijgt dit soort advies aanvragen meestal onder ogen, dus er zou wel eens een waarheid in kunnen zitten, dat men het naar Eindhoven wil verplaatsen zodra het pand daar leeg staat (schatting eind deze maand, begin juli).

Overigens hoorde ik van een KPN collega uit Heerlen naar hun ook naar Beek verhuizen in september. En wel naar het gebouw van GTI. Daar gaat blijkbaar al het kantoorpersoneel weg, en komt dat gebouw vrij. KPN blijkt / schijnt dit gehuurt te hebben. Dus wie weet.... is daar ook plek voor de service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 13:29

Arno

PF5A

Er zijn meer hondjes die Fikkie heten ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Brabo-Joossie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:52:
Ja, oke. Maar de stof die gevraagd wordt te beheersen binnen een jaar is nu dan ook niet echt robotica ofzo. MCSA is zeer goed te doen voor een beginnende / niets-wetende computeraar. Het punt is wel dat de mensen die wel van een MBO-ICT / HBO-ICT opleiding afkomen met ervaring binnen het troubleshooten in ICT zeer zeker een groot voordeel over hun hebben.

Uiteindelijk zijn die gesjeesde MBOérs / ziekenverzorgers diegene die na hun MCSA niet verder erin gaan en de komende 10 jaar werken bij Getronics Beek. Moeten ze zelf weten, ik ga fijn voor m'n MCSE en dan door naar een andere tak.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is er niks mis met werken bij GPR, het hangt er wel sterk van af in welke bedrijfsonderdeel je terecht komt. Ik zou persoonlijk niet bij de hele grote afdelingen binnen GPR willen zitten.
Opleidingen zijn er voldoende en in de baas zijn tijd.

Overigens hoop ik wel dat de kwaliteit van de SD in Beek wat gaat verbeteren. De eerste lichting HBO'ers is inmiddels weg en dat is duidelijk merkbaar. Wat er nu zit is aanzienlijk minder van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in de laatste ronde van mijn sollicitatie procedure bij Getronics op de afdeling LG in Eindhoven.

Mijn laatste fase is een assessment in Apeldoorn. Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit assessment? Dus wat kan ik precies verwachten? Tips en tricks misschien? ;-).

Alvast bedankt!

Groeten,

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wordt LG niet verkocht door KPN?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Jaaaahhhhh. eindelijk de lang verwachte spannende brief betreffende de jaarlijkse salarisverhoging ontvangen en de beloofde 2% is waargemaakt. Einde deze maand wordt de verhoging vanaf januari met je salaris gestort.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:16
memphis schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:06:
Jaaaahhhhh. eindelijk de lang verwachte spannende brief betreffende de jaarlijkse salarisverhoging ontvangen en de beloofde 2% is waargemaakt. Einde deze maand wordt de verhoging vanaf januari met je salaris gestort.
Cynisch bedoeld?
Of ben je altijd zo blij wanneer je er in koopkracht op achteruit gaat? :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

memphis schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:06:
-O-
Idem hier: 0%, maar 't klopt niet. Kan ik morgen weer stennis gaan bouwen.
Waarom moet het altijd the hard way? :N

[ Voor 15% gewijzigd door Bra-Jo op 18-06-2008 22:22 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:04

Marc H

- - Is wakker - -

mutsje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:11:
persoonlijk vind ik het leuk hoe sommigen in dit topic reageren ze ook eens persoonlijk ontmoet heb. Ik heb de citrix omgeving opgezet in amsterdam genaamd osiris woei in mijn eentje beheerd etc en ik heb begrepen dat het nu nog net zo is als toen ik het achterliet.
Met andere woorden, Osiris was al een puinhoop toen jij het beheerde?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mr_Blobby schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:12:
Cynisch bedoeld?
Of ben je altijd zo blij wanneer je er in koopkracht op achteruit gaat? :?
Niet voor iedereen is het 2% hoor ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Beter iets dan niets......
Nu nog wachten dat de CAO onderhandelingen nog een vervolg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt allemaal niet zo positief wat ik zo lees over Getronics. Ik sta op het punt om in dienst te treden. Raden jullie dit af?
memphis schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:00:
Beter iets dan niets......
Nu nog wachten dat de CAO onderhandelingen nog een vervolg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als je als YP binnenkomt, kun je het slechter treffen. Mijn ervaring is dat GPR over het algemeen beter met nieuwe mensen omgaat dan met oudgedienden. Ligt ook een beetje aan je plannen/verwachtingen voor de toekomst, en bij welk onderdeel je aan de bak gaat. Bij MI gaat het de laatste tijd niet zo lekker (komen ook de meeste klagers hier vandaan volgens mij), maar 't schijnt bij bv IPS&C vrij goed te gaan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:29:
Het klinkt allemaal niet zo positief wat ik zo lees over Getronics. Ik sta op het punt om in dienst te treden. Raden jullie dit af?

[...]
Ligt aan de afdeling waar je terecht komt denk ik, ik zit zelf bij MAS. Ik zit hier net een jaar en vind het prima. Had een salarisverhoging afgesproken van te voren, bonus was 1500 euro bruto, ben naar TechEd geweest, cursussen/certificeringen gedaan en gaat GPR mijn deeltijd HBO studie sponsoren.

Alleen weet ik niet of we over 2 maanden nog GPR zijn, BAS (zo'n 3000 man) staat in z'n geheel in de verkoop. Ik verwacht niet dat er heel veel voor ons gaat veranderen trouwens.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:29:

[...]
Dat zou wel een beetje kort door de bocht zijn :)

GPR is een groot bedrijf dat door fusies is ontstaan. Of het bij jou past hangt dus van twee factoren af:
1. van jou natuurlijk
2. van welk onderdeel van GPR je wil gaan werken

Kennelijk heb je wel een klik ervaren tijdens je sollicitatie en dat zegt waarschijnlijk meer dan onze goedbedoelde adviezen.

Als je kijkt naar de negativiteit in dit topic, dan komen twee dingen naar voren:
- er zit nog altijd wat spanning in de organisatie. Dit heeft te maken met de geschiedenis (flinke verschillen tussen bedrijfsonderdelen) en mer de toekomst (onzekerheid vanwege de matige financiele performance)
- medewerkers hebben het gevoel dat hun salarisgroei achterblijft bij de markt (vastgelopen CAO onderhandelingen, lage verhogingen etc)

Je moet jezelf dus de volgende vragen stellen:
- "kom ik bij een onderdeelterecht dat misschien straks in de verkoop zit?"
- "zo ja, maakt het mij uit als mijn bedrijfsonderdeel wordt verkocht?"
- "is het aanbod voor indiensttreding goed genoeg om een periode van matige loonsverhogingen te compenseren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gesolliciteerd bij de divisie Business Solutions, sector Local Government
Het aanbod is goed, arbeidsvoorwaarden ook.

Maar de afdeling LG gaat wel de verkoop in, en dit is een beetje mijn zorg. Vooral door de eerste 2 maanden proeftijd.
En ik neem toch aan dat de nieuwe CAO onderhandelingen voor heel het bedrijf gelden. Het zit nu prima in elkaar, maar hoe gaat dit er binnenkort uitzien?
t_captain schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:47:
[...]

Dat zou wel een beetje kort door de bocht zijn :)

GPR is een groot bedrijf dat door fusies is ontstaan. Of het bij jou past hangt dus van twee factoren af:
1. van jou natuurlijk
2. van welk onderdeel van GPR je wil gaan werken

Kennelijk heb je wel een klik ervaren tijdens je sollicitatie en dat zegt waarschijnlijk meer dan onze goedbedoelde adviezen.

Als je kijkt naar de negativiteit in dit topic, dan komen twee dingen naar voren:
- er zit nog altijd wat spanning in de organisatie. Dit heeft te maken met de geschiedenis (flinke verschillen tussen bedrijfsonderdelen) en mer de toekomst (onzekerheid vanwege de matige financiele performance)
- medewerkers hebben het gevoel dat hun salarisgroei achterblijft bij de markt (vastgelopen CAO onderhandelingen, lage verhogingen etc)

Je moet jezelf dus de volgende vragen stellen:
- "kom ik bij een onderdeelterecht dat misschien straks in de verkoop zit?"
- "zo ja, maakt het mij uit als mijn bedrijfsonderdeel wordt verkocht?"
- "is het aanbod voor indiensttreding goed genoeg om een periode van matige loonsverhogingen te compenseren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:49:
Ik heb gesolliciteerd bij de divisie Business Solutions, sector Local Government
Het aanbod is goed, arbeidsvoorwaarden ook.
Je hebt het aanbod en je hebt toegang tot deze thread, dus dan heb je (uitgaande van voortzetting onder GPR CAO) een goed beeld van wat je nu en straks kan verwachten op arbeidsvoorwaarden-gebied. Als je er tevreden mee bent dan is dit geen issue.
Maar de afdeling LG gaat wel de verkoop in, en dit is een beetje mijn zorg. Vooral door de eerste 2 maanden proeftijd.
En ik neem toch aan dat de nieuwe CAO onderhandelingen voor heel het bedrijf gelden. Het zit nu prima in elkaar, maar hoe gaat dit er binnenkort uitzien?

[...]
Maak je om die 2 maanden proeftijd geen zorgen. Waarom zou een nieuwe eigenaar je ineens willlen ontslaan binnen twee maanden nadat de oude eigenaar je graag erbij wou hebben? :)
Ik weet niet op wat voor functie je hebt gesolliciteerd. In het geval het een "overhead" functie (secretariaat, management, accounting, etc) betreft dan moet je misschien een klein beetje bezorgd zijn - soms moeten rond een verkoop de winstcijfers nog even wat opgekrikt. Door de oude eigenaar om meer geld te krijgen voor het bedrijfsonderdeel, of door de nieuwe eigenaar om een goede indruk te maken op de aandeelhouders.
Maar waarschijnlijk betreft het een primaire functie zoals consultant. Die functies zijn gewoon winstgevend en geen van de partijen heeft er baat bij om de kip met de gouden eieren te slachten.

Waar ik wel serieus bij zou stilstaan, is de vraag wie de potentiele nieuwe eigenaar is. En of je belangstelling hebt om daar te werken. Je hebt immers gesolliciteerd bij GPR en niet daar.

Bij "local government" denk ik al gauw aan de naam Centric want dei zetten sterk in op die markt, ook d.m.v. acquisities. Dat is een naam die niet altijd even goed bekend staat qua personeelsbeleid. Ik zou het in elk geval zelf niet prettig vinden om daaraan verkocht te worden omdat mijn huidige werkgever (Logica) waarschijnlijk veel betere doorgroeimogelijkheden biedt.
Als jij dergelijke bedenkingen bezwaar niet hebt, gewoon doorzetten.

Wat betreft de CAO: vaak wordt een CAO voor 1 a 2 jaar gesloten. Zolang deze nog geldig is, val je onder de lopende CAO. Of de nieuwe eigenaar moet opnieuw met vakbonden/ondernemingsraad om tafel om de omzetting van de CAO te bespreken.
Na die periode kom je in principe onder de CAO van de nieuwe eigenaar, met dien verstande dat ze niet zomaar je arbeidsvoorwaarden mogen verslechteren. Maar je kunt sommige secundaire arbeidscoorwaarden wel krijtraken, en je kunt meemaken dat het salarisplafond voor jouw functie een stuk omlaag gaat (en daarmee je persoonlijke vooruitzichten).

[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 19-06-2008 12:01 . Reden: CAO geldigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er veel gepraat wordt over het CAO (en dat het niet veel soeps is volgens veel van jullie ;) ), maar wat zijn de arbeidsvoorwaarden van Getronics PinkRoccade dan? Dat wordt mij niet echt duidelijk uit dit topic.

Kunnen jullie daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:13:
Ik zie dat er veel gepraat wordt over het CAO (en dat het niet veel soeps is volgens veel van jullie ;) ), maar wat zijn de arbeidsvoorwaarden van Getronics PinkRoccade dan? Dat wordt mij niet echt duidelijk uit dit topic.

Kunnen jullie daar meer over vertellen?
De arbeidsvoorwaarden staan in de CAO en daar is volgens mij niet veel mis mee. Zie http://docs.minszw.nl/pdf//174/2007/174_2007_13_3475.pdf

Probleem is dat er nog steeds geen nieuwe CAO is omdat KPN wel voorwaarden wil verslechteren maar niet met redelijke loonsverhoging over de brug wil komen. Uiteindelijk zijn allerlei voorwaarden gewoon in geld uit te drukken en daar schort het op dit moment aan. Dit is het derde jaar op rij dat de meeste medewerkers er ongeveer 2 procent bijkregen. Als je een zeer goede beoordeling had of heel laag in je schaal zat dan kwam er nog een half procent tot maximaal een procent bij.

Automatisch in je schaal groeien zoals je voorbeeld bij ambtenaren en KPN zelf ziet heb je dus nauwelijks bij GPR, maximaal inflatiecorrectie is het devies. Aangezien de inflatie dit jaar boven de 2 procent uitkomt en de meeste CAOlonen meer dan 3 procent stijgen is 2 procent loonsverhoging wat magertjes. http://www.nrc.nl/economi...n_stijgen_met_3,3_procent

Mocht je dus bij GPR gaan werken, regel meteen een goed salaris want meer zal het niet worden, tenzij je promotie maakt naar een hogere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Mocht je dus bij GPR gaan werken, regel meteen een goed salaris want meer zal het niet worden, tenzij je promotie maakt naar een hogere functie.
Ik geloof in mijn eigen kunnen. Het is zaak dat ook aan de "baas" duidelijk te maken door hard te werken, niet zeuren en de klant aan je baas te laten vertellen dat je geweldig bent ;)

Resultaat?

40 - 30 - 20 - 2 en dit jaar weer 20% loonsverhoging.

Motto: ga van jezelf uit! Creeer je kansen! Het kan wel degelijk bij GPR, alleen verwacht niet dat ze naar jou toekomen, maar maak zelf stappen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
[...]

De arbeidsvoorwaarden staan in de CAO en daar is volgens mij niet veel mis mee. Zie http://docs.minszw.nl/pdf//174/2007/174_2007_13_3475.pdf

Probleem is dat er nog steeds geen nieuwe CAO is omdat KPN wel voorwaarden wil verslechteren maar niet met redelijke loonsverhoging over de brug wil komen. Uiteindelijk zijn allerlei voorwaarden gewoon in geld uit te drukken en daar schort het op dit moment aan. Dit is het derde jaar op rij dat de meeste medewerkers er ongeveer 2 procent bijkregen. Als je een zeer goede beoordeling had of heel laag in je schaal zat dan kwam er nog een half procent tot maximaal een procent bij.

Automatisch in je schaal groeien zoals je voorbeeld bij ambtenaren en KPN zelf ziet heb je dus nauwelijks bij GPR, maximaal inflatiecorrectie is het devies. Aangezien de inflatie dit jaar boven de 2 procent uitkomt en de meeste CAOlonen meer dan 3 procent stijgen is 2 procent loonsverhoging wat magertjes. http://www.nrc.nl/economi...n_stijgen_met_3,3_procent

Ok, dit maakt het al een stuk duidelijker. Ik zit met nog wat vragen :

- Hoe zit het met lease regeling (als die al aanwezig is)?
- Moet er een studiecontract worden ondertekend in het geval met opleidingen?
- Zijn de opleidingen zelfstudie of cursussen?
- Andere (leuke) secundaire voorwaarden?

Ik ben inderdaad benaderd door GPR, maar ik wil zoveel mogelijk op de hoogte van de organisatie zijn. Vandaar dat ik dit forum regelmatig bekijk. Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:55:
[...]

Ok, dit maakt het al een stuk duidelijker. Ik zit met nog wat vragen :

- Hoe zit het met lease regeling (als die al aanwezig is)?
- Moet er een studiecontract worden ondertekend in het geval met opleidingen?
- Zijn de opleidingen zelfstudie of cursussen?
- Andere (leuke) secundaire voorwaarden?

Ik ben inderdaad benaderd door GPR, maar ik wil zoveel mogelijk op de hoogte van de organisatie zijn. Vandaar dat ik dit forum regelmatig bekijk. Alvast bedankt voor de informatie.
1. Zeker niet de top van de markt, maar ook niet slecht. Beduidend goedkoper dan prive een gelijke wagen rijden ;). YP: corsa oid
2. Formeel wel, wordt niet altijd toegepast
3. Wat jij wil. Alles is mogelijk, mits je het maar kan vercommercialiseren
4. 450 bruto budget, uitkeren, spaarloon, sportschool, bonus, leuke uitjes, laptop (ligt aan noodzaak en functie), internetvergoeding, etc.

Maar bovenal een leuk bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

blue eyes schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:52:
[...]

1. Zeker niet de top van de markt, maar ook niet slecht. Beduidend goedkoper dan prive een gelijke wagen rijden ;). YP: corsa oid
2. Formeel wel, wordt niet altijd toegepast
3. Wat jij wil. Alles is mogelijk, mits je het maar kan vercommercialiseren
4. 450 bruto budget, uitkeren, spaarloon, sportschool, bonus, leuke uitjes, laptop (ligt aan noodzaak en functie), internetvergoeding, etc.

Maar bovenal een leuk bedrijf!
Je weet het wel te brengen! :o

Hou er rekening mee dat zelfs de secundaire en tertiaire voorwaarden bij GPR kunnen verschillen per divisie en onderdeel.
Voorbeeld: volgens de CAO heeft iedere werknemer recht op een GSM van GPR. Bij MI (specifiek de SD in Beek) krijg je er echter geen.
Nog een voorbeeld: leuke uitjes is ook geen garantie. Indien eea niet declarabel is bij de klant dan wel een extraatje t.b.v. de klant betreft, zul je er niet gauw budget voor los krijgen.

Let wel: ik spreek vanuit de SD in Beek; bij andere onderdelen zal het (hopelijk voor hen) op sommige gebieden makkelijker gaan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Yup :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet het wel te brengen!

Hou er rekening mee dat zelfs de secundaire en tertiaire voorwaarden bij GPR kunnen verschillen per divisie en onderdeel.
Voorbeeld: volgens de CAO heeft iedere werknemer recht op een GSM van GPR. Bij MI (specifiek de SD in Beek) krijg je er echter geen.
Nog een voorbeeld: leuke uitjes is ook geen garantie. Indien eea niet declarabel is bij de klant dan wel een extraatje t.b.v. de klant betreft, zul je er niet gauw budget voor los krijgen.

Let wel: ik spreek vanuit de SD in Beek; bij andere onderdelen zal het (hopelijk voor hen) op sommige gebieden makkelijker gaan.
Ik solliciteer voor de IPS&C afdeling. Hoe zit het daarmee? Kan iemand daar wat over zeggen, gezien de bovenstaande opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu bijna 2 jaar bij IP&C en prima naar me zin, goede voorwaarden, redelijke salarissen, bijna onbeperkte studie mogelijkheden zonder studieschuld, bonusregeling is erg goed ( vorig jaar rond de 2600 bruto ) terwijl ik echt heel veel dagen niet declarabel was. ( collega's pakten 3600 en 5000 )

Als je je gewoon inzet en je best doet kan je zeker veel meer salarisverhoging krijgen dan de CAO aangeeft.

Je mag je eigen richting bepalen, als je een klus aangeboden krijgt kan je daar altijd over overleggen.

En er word veel georganiseerd: kennis sessies ( wel in je eigen tijd ), Spectaculair Nieuwjaarsfeest, BBQ in een strandtent op scheveningen bijv, gezinsuitje ( pretpark ), kerstdiner

Het is ook algemeen bekend bij GPR dat IPS&C de "beste" divisie is.

p.s gsm en lappie van de zaak was ook geen probleem.

p.s2 het is ook algemeen bekend dat MI een van de slechtere divisies is, ik heb met een paar MI collega's gewerkt op een klus maar die werden er niet echt vrolijk van:
( amper studie mogelijkheden, geen laptop, geen leaseauto ( of heel soms ) en nog meer ongein van het management )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:34:
Ik werk nu bijna 2 jaar bij IP&C en prima naar me zin, goede voorwaarden, redelijke salarissen, bijna onbeperkte studie mogelijkheden zonder studieschuld, bonusregeling is erg goed ( vorig jaar rond de 2600 bruto ) terwijl ik echt heel veel dagen niet declarabel was. ( collega's pakten 3600 en 5000 )
Onbeperkt zonder studieschuld? Lijkt me heel sterk dat IPS&C dit als enige zou aanbieden. Opleidingen zijn ingedeeld in 3 soorten, die soorten zijn niet per divisie verschillend. Als je inschrijft voor een cursus die je op jouw eigen initiatief gaat volgen krijg je gewoon vanuit Trainingdate een studieovereenkomst voor een type A, B of C opleiding;

- Eigen initiatief; zelf betalen (hetzij door arbeidsverplichting/studieschuld, hetzij in geld)
- Initiatief werkgever; niet betalen of schuld
- Voorstel werkgever; vaak gedeeltelijk schuld
Als je je gewoon inzet en je best doet kan je zeker veel meer salarisverhoging krijgen dan de CAO aangeeft.

Je mag je eigen richting bepalen, als je een klus aangeboden krijgt kan je daar altijd over overleggen.

En er word veel georganiseerd: kennis sessies ( wel in je eigen tijd ), Spectaculair Nieuwjaarsfeest, BBQ in een strandtent op scheveningen bijv, gezinsuitje ( pretpark ), kerstdiner

Het is ook algemeen bekend bij GPR dat IPS&C de "beste" divisie is.
Dat vindt elke divisie van zichzelf natuurlijk. :+
Bij APS&C/BAS is dit exact hetzelfde. Klussen kiezen we over het algemeen zelf uit in PIM. Salaris in CAO is (zeker de eerste paar jaar) totaal oninteressant. Groeien doe je door in je functie uit te blinken of door te groeien naar beter betaalde functies. Dan gaat het niet meer over 2 of 3%... gelukkig :)
p.s gsm en lappie van de zaak was ook geen probleem.
Same here. Ik wist niet eens dat ik ze zou krijgen, maar ze lagen op dag 1 voor me klaar.
p.s2 het is ook algemeen bekend dat MI een van de slechtere divisies is, ik heb met een paar MI collega's gewerkt op een klus maar die werden er niet echt vrolijk van:
( amper studie mogelijkheden, geen laptop, geen leaseauto ( of heel soms ) en nog meer ongein van het management )
MI is een andere divisie, die met hele andere mensen in een hele andere business bezig is. Leaseauto's zijn -kijk maar in de bedrijfsautoregeling- niet standaard als je geen mobiele/wisselende werkplek hebt. Binnen MI rijden veel en veel meer service- en poolauto's rond. Niet onlogisch.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
ToMaSZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:48:Onbeperkt zonder studieschuld? Lijkt me heel sterk dat IPS&C dit als enige zou aanbieden. Opleidingen zijn ingedeeld in 3 soorten, die soorten zijn niet per divisie verschillend. Als je inschrijft voor een cursus die je op jouw eigen initiatief gaat volgen krijg je gewoon vanuit Trainingdate een studieovereenkomst voor een type A, B of C opleiding;

- Eigen initiatief; zelf betalen (hetzij door arbeidsverplichting/studieschuld, hetzij in geld)
- Initiatief werkgever; niet betalen of schuld
- Voorstel werkgever; vaak gedeeltelijk schuld
Waar haal je die informatie vandaan? Ik zit ook bij IPS&C maar weet niets van een A, B, of C-studie.
Wij vragen cursussen die we willen doen aan bij de CM, de cursus komt in trainingdate terecht en je ontvangt een uitnodiging. Vroeger (ex-Getronics) had ik wel een studieschuld tijdens mijn MCSE NT4 klasje, maar sinds de fusie met Pink is daar gelukkig niets meer van over. Qua studie, opleidingen en certificeringen kun je mijns inziens nergens beter aan de bak dan bij Getronics ... en dan inderdaad niet bij MI nee ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik train toch echt zoveel als ik wil :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zo gaat het inderdaad bij MI. de 100 euro voor mijn itil foundation examen werd toendertijd ook over 3 jaar uitgesmeerd 8)7 kennelijk is er nog niks veranderd. bij IPS&C regel je alles gewoon via je CM. grote trajecten wordt soms wel een studieovereenkomst voor afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

blue eyes schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Ik geloof in mijn eigen kunnen. Het is zaak dat ook aan de "baas" duidelijk te maken door hard te werken, niet zeuren en de klant aan je baas te laten vertellen dat je geweldig bent ;)

Resultaat?

40 - 30 - 20 - 2 en dit jaar weer 20% loonsverhoging.

Motto: ga van jezelf uit! Creeer je kansen! Het kan wel degelijk bij GPR, alleen verwacht niet dat ze naar jou toekomen, maar maak zelf stappen !
Helemaal mee eens. Hoor alleen mensen klagen. Maar die wille dikke verhogingen bij niks doen :r. Je moet er wel wat voor doen. Als het opgemerkt wordt dan zal dan niet zomaar voorbij gaan. En je eigen mond gebruiken is wel handig. Als je goed presteert gaan ze niet zomaar dikke verhogingen aanbieden, daar moet je om vragen. Wie vraagt die krijgt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja onbeperkt, een HBO opleiding van 8000 euro moet je wel even voor tekenen.

maar alle trainingen die ik tot nu toe heb gevolgd ( tot 3000 euro voor 4 dagen ) geen studieschuld.
en dat was wel op eigen initiatief, maar wel heel nuttig om mij weg te zetten bij de klanten en voor mijn algemene kennis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg ook een wat negatieve indruk als ik de meeste mensen hier zo hoor, maar gelukkig zijn er ook nog wat positieve reacties over GPR.
Ik ben blij om te horen dat inzet dus (toch) beloont wordt.

Maar ik begrijp dat een leaseauto niet echt standaard is voor een YP (daar solliciteer ik momenteel voor) tenzij je veel onderweg. (denk aan detachering?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Natuurlijk wordt goede inzet beloond, maar je moet je tzt wel laten horen en resultaten laten zien. Als jij netjes je papieren haalt, tevreden klanten scoort maar als een muis stil in hoekje gaat zitten ... tsja ... dan doe je jezelf tekort.

De hoofdprijs qua salaris kun je bij GPR wel vergeten, maar marktconform is wel mogelijk. En als jij de weg op moet, moet je een auto hebben ... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Helemaal mee eens. Hoor alleen mensen klagen. Maar die wille dikke verhogingen bij niks doen :r. Je moet er wel wat voor doen. Als het opgemerkt wordt dan zal dan niet zomaar voorbij gaan. En je eigen mond gebruiken is wel handig. Als je goed presteert gaan ze niet zomaar dikke verhogingen aanbieden, daar moet je om vragen. Wie vraagt die krijgt.
Wat is dat nou voor opmerking, met die :r smiley? Ik hoef helemaal geen dikke verhoging voor niks. Ik wil wel inflatiecorrectie als het ff kan. Dit is het derde of vierde jaar achtereen dat ik er bij GPR op achteruit ga (lees: 2% of minder salarisverhoging, dus minder dan inflatie). En dat jij bij IPS&C of waar dan ook zit en je declarabel kunt maken en dus meer salarisverhoging en bonussen krijgt, hartstikke mooi voor jou. Maar de mensen die niet bij de klant zitten, zijn afhankelijk van hun manager en diens manager en zelfs diens manager om declarabel te zijn, als dat uberhaupt mogelijk is. Als ik hier tegen mijn baas zeg, ik wil 5% of ik kom niet meer, dan lacht ie me buiten. :w

Verplaats je svp ook even in de andere tig duizend medewerkers...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Wat is dat nou voor opmerking, met die :r smiley? Ik hoef helemaal geen dikke verhoging voor niks. Ik wil wel inflatiecorrectie als het ff kan. Dit is het derde of vierde jaar achtereen dat ik er bij GPR op achteruit ga (lees: 2% of minder salarisverhoging, dus minder dan inflatie). En dat jij bij IPS&C of waar dan ook zit en je declarabel kunt maken en dus meer salarisverhoging en bonussen krijgt, hartstikke mooi voor jou. Maar de mensen die niet bij de klant zitten, zijn afhankelijk van hun manager en diens manager en zelfs diens manager om declarabel te zijn, als dat uberhaupt mogelijk is. Als ik hier tegen mijn baas zeg, ik wil 5% of ik kom niet meer, dan lacht ie me buiten. :w

Ga dan ergens anders werken als je niet tevreden bent. Zit niet alleen maar te klagen man. Als je het niet aandruft om weg te gaan, moet je niet zeuren vind ik. Basta!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:32:
nouja onbeperkt, een HBO opleiding van 8000 euro moet je wel even voor tekenen.

maar alle trainingen die ik tot nu toe heb gevolgd ( tot 3000 euro voor 4 dagen ) geen studieschuld.
en dat was wel op eigen initiatief, maar wel heel nuttig om mij weg te zetten bij de klanten en voor mijn algemene kennis dan.
Ik heb in al de jaren nog nooit een contract ondertekend, heb binnenkort ook weer een cursus van 5000 euro, hoef niets te tekenen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:18:
[...]

Ik solliciteer voor de IPS&C afdeling. Hoe zit het daarmee? Kan iemand daar wat over zeggen, gezien de bovenstaande opmerking?
Zie mijn post iets erboven, ik werk voor IPS&C. En de uitgebreidde post onder je vraag.
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Binnen GPR is het heel goed mogelijk elke 2 jaar een promotie te krijgen (verhoging van dubbele cijfers), zeg tot en met schaal 11. Niet automatisch, maar daar moet je zelf naar toewerken. Als je al 5 jaar 2 % krijgt heb je geen promoties gehad en moet je daar ook eens over nadenken.

Maar ik praat dan sec over IPSC, over jouw afdeling kan ik uiteraard niets roepen. Maar weggaan is altijd een keuze. Bij ons komen werken ook. Let wel, er zit nogal wat verschil tussen een vaste en detacheringsmentaliteit. Je moet het net willen (en kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:01:
Ik kreeg ook een wat negatieve indruk als ik de meeste mensen hier zo hoor, maar gelukkig zijn er ook nog wat positieve reacties over GPR.
Ik ben blij om te horen dat inzet dus (toch) beloont wordt.

Maar ik begrijp dat een leaseauto niet echt standaard is voor een YP (daar solliciteer ik momenteel voor) tenzij je veel onderweg. (denk aan detachering?)
YP bij IPS&C krijgt een leasewagen.

Inzet wordt overal beloont, niet alleen bij GPR. GPR heeft idd lagere salarissen zoals vermeld, maar daar kan jezelf veel aan doen (ik spreek over IPS&C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Ga dan ergens anders werken als je niet tevreden bent. Zit niet alleen maar te klagen man. Als je het niet aandruft om weg te gaan, moet je niet zeuren vind ik. Basta!
Het is niet altijd klagen.
Werk zelf 11 jaar bij dit bedrijf, en nog steeds met alle plezier. Zou voor de sfeer en het werk zeker niet weg gaan. Maar als je in 11 jaar (binnen MI) bijna geen groei hebt, dan mag je toch klagen.
Gelukkig ben ik wel 2x al van schaal veranderd, waardoor ik toch groei heb gehad.
Heb een 36 uren contract, maar maak er gemiddeld 60 of meer de afgelopen maanden. Heb me altijd voor 200% en meer ingezet. Komt ook mooi in je beoordeling te staan e.d. Maar er financieel voor beloont worden zit er niet bij.

Opleidingen heb ik niet over te klagen. Mag alles volgen wat ik wil, maar wel een studie overeenkomst tekenen. Geen probleem mee.. is ook investering in mezelf.

Krijg de kans om door te groeien naar YP binnen PS&C. Als ik de verhalen hier zo hoor, kan dat alleen maar beloning en vooruit gang voor me zijn. Als ik daar heen kan, zie ik dat als de beloning, van me vele jaren harde inzet.

Heb vaak getwijfeld om weg te gaan, en ook al aanbiedingen gehad. Maar het gras is altijd groener aan de over kant. GPR is zo'n slecht bedrijf nog niet. En ben er trots op, dat ik er werken mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Geloof me, wordt aan gewerkt. Door privé-omstandigheden* heb ik niet de mogelijkheid om NU te solliciteren, maar zo gauw dat afgehandeld is, ben ik pleite. En dat weet m'n baas ook.

Ik blijf bij m'n punt dat je je ook in anderen moet verplaatsen. Niet heel GPR is IPS&C. Niet iedereen met een grote bek (je mag zelf bepalen of je dat als positief of negatief interpreteert) kan promotie maken of een salarisverhoging eisen. Ja, ze zoeken in Beek nog steeds (veel) mensen. Maar zoals De Baas het pasgeleden zelf nog bracht: "als je het niet zint, dan donder je maar op." Bij uitstek het motto van Beek, naar mijn beleving.

@blue eyes: Niet heel GPR is IPS&C. Ja, ik val in herhaling. Ik weet niet of hier nog mensen lurken of posten die op de SD in Beek zitten, maar die kunnen mijn verhaal bevestigen. Als SD-medewerker kun je met veel geluk teamleider worden, en dan houdt 't wel zo ongeveer op. Of je moet al 100 kilometer verderop aan de slag willen, in Eindhoven, maar als je daartoe bereid bent, kun je net zo goed in Eindhoven voor een ander bedrijf gaan werken.

*Weet niet of je in de HK kunt, daar heb ik vaker over mijn "omstandigheden" gepost. Niks dramatisch, wel voldoende om op 't moment niet actief te solliciteren.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:31:
[...]
@blue eyes: Niet heel GPR is IPS&C. Ja, ik val in herhaling. Ik weet niet of hier nog mensen lurken of posten die op de SD in Beek zitten, maar die kunnen mijn verhaal bevestigen. Als SD-medewerker kun je met veel geluk teamleider worden, en dan houdt 't wel zo ongeveer op. Of je moet al 100 kilometer verderop aan de slag willen, in Eindhoven, maar als je daartoe bereid bent, kun je net zo goed in Eindhoven voor een ander bedrijf gaan werken.
Dat zal best kloppen. Ik kan daar niet over oordelen. Wel weet ik dat je een keus hebt om voor IPSC te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:25:
[...]

Het is niet altijd klagen.
Werk zelf 11 jaar bij dit bedrijf, en nog steeds met alle plezier. Zou voor de sfeer en het werk zeker niet weg gaan. Maar als je in 11 jaar (binnen MI) bijna geen groei hebt, dan mag je toch klagen.
Gelukkig ben ik wel 2x al van schaal veranderd, waardoor ik toch groei heb gehad.
Heb een 36 uren contract, maar maak er gemiddeld 60 of meer de afgelopen maanden. Heb me altijd voor 200% en meer ingezet. Komt ook mooi in je beoordeling te staan e.d. Maar er financieel voor beloont worden zit er niet bij.

Opleidingen heb ik niet over te klagen. Mag alles volgen wat ik wil, maar wel een studie overeenkomst tekenen. Geen probleem mee.. is ook investering in mezelf.

Krijg de kans om door te groeien naar YP binnen PS&C. Als ik de verhalen hier zo hoor, kan dat alleen maar beloning en vooruit gang voor me zijn. Als ik daar heen kan, zie ik dat als de beloning, van me vele jaren harde inzet.

Heb vaak getwijfeld om weg te gaan, en ook al aanbiedingen gehad. Maar het gras is altijd groener aan de over kant. GPR is zo'n slecht bedrijf nog niet. En ben er trots op, dat ik er werken mag.
Je durft dus gewoon niet weg te gaan. Dan moet je niet klagen. Als ik 60 uur zou moeten werken voor een 36-urig salaris was ik weg. Blijkbaar vind je het goed. Dus de CM die denkt kassa, en zo ook GPR. Als jij en meer mensen dit doen gaat GPR echt niet zijn salarisbeleid aanpassen. Waarom zouden ze? Geef ze groot gelijk. Betaal mensen mesen net genoeg dat ze gaan klagen, maar niet durven weg te gaan. Meer winst voor het bedrijf. Daarvoor mijn comlimenten aan GPR.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Staat zojuist op het intranet:

Getronics PinkRoccade uitgeroepen tot Top ICT Werkgever 2008

Getronics PinkRoccade is na onafhankelijk onderzoek van CRF, specialist op het gebied van internationaal onderzoek naar arbeidsvoorwaarden, uitgeroepen tot Top ICT Werkgever 2008. Dit keurmerk wordt enkel uitgereikt aan ICT werkgevers die voldoen aan de strenge toetsingscriteria. Wie aan de hoogstaande eisen voldoet, mag zich een jaar lang Top ICT Werkgever noemen.
Volgens de juryleden scoort Getronics PinkRoccade het hoogste cijfer op de onderdelen `Interne Promotiekansen' en `Opleiding & Training. Ook ‘Secundaire Arbeidsvoorwaarden’ en ‘Innovatie’ scoren goed. Hieronder een overzicht van de scores waarbij 5 de maximale score is:

Primaire Arbeidsvoorwaarden 4 sterren
Secundaire Arbeidsvoorwaarden 4,5 sterren
Interne Promotiekansen 5 sterren
Bedrijfscultuur 4 sterren
Opleiding & Training 5sterren
Innovatie 4,5 sterren

Met deze uitstekende waardering toont Getronics PinkRoccade aan een aantrekkelijke werkgever te zijn in de ICT-markt. Voor meer informatie over onze mogelijkheden, kunt u terecht op www.enjoyfreedom.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.getronicspinkroccade.nl/NR/rdonlyres/C1E9F173-045C-4A91-9F7E-E8E62333B563/0/top_ict_werkgever.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

En ieder jaar scoort de MTO dezelfde cijfers in een schaal van 1 tot 10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

:D

Ik snap overigens niet waar ze die onzin vandaan hebben, GPR heeft best wat goede dingen, maar zeker met die laatse uitspraken van het management verdienen ze dit echt niet -O-

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ze hebben al eens eerder zo'n soort prijs gewonnen, vorig jaar meen ik. Je krijgt echt de indruk dat ze alleen management interviewen voor zoiets ofzo, of bijv. alleen een divisie waar het ontzettend goed gaat (IPS&C?).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
En wat betreft IPS&C zou het dan ook zomaar waar kunnen zijn, want bij ons is het, uitgezonderd de leaseregeling, echt wel fijn leren & werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Zo gek is het toch ook weer niet? Als je objectief kijkt (ik ken dan alleen de BAS-onderdelen) is e.e.a. best heel goed geregeld. Promotiekansen zijn er zeker, opleiding is (nagenoeg) unlimited en de salarissen zijn niet vreselijk om te huilen. Het gras lijkt ergens anders altijd groener, maar ik heb recentelijk e.e.a. vergeleken en GPR komt zeer zeker niet als slecht uit de bus, integendeel..

Uitspraken van bijv. v.d. Meijden doen daar niets aan af. Behalve dan dat de zin om 'voor' zo'n figuur te blijven werken wordt aanzienlijk minder. Gelukkig heeft in de dagelijkse werkzaamheden niemand last van 'm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, binnenkort heb ik een gesprek bij GPR. Zelf zit ik te denken over een functie die raakpunten heeft of een leerttraject biedt tot Functioneel Ontwerper of Procesanalyse, -verbeteraar.

Ik vroeg mij af wat een indicatie zou zijn van het salaris.

Ik ben 22 jaar, heb een opleiding Bedrijfskundige Informatica (HBO) gedaan. Verder heb ik een half jaar ervaring in het werken op ICT gebied. Ik bechik over de certificaten: ASL, BiSL, TMAP en ITIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:22:
Hallo, binnenkort heb ik een gesprek bij GPR. Zelf zit ik te denken over een functie die raakpunten heeft of een leerttraject biedt tot Functioneel Ontwerper of Procesanalyse, -verbeteraar.

Ik vroeg mij af wat een indicatie zou zijn van het salaris.

Ik ben 22 jaar, heb een opleiding Bedrijfskundige Informatica (HBO) gedaan. Verder heb ik een half jaar ervaring in het werken op ICT gebied. Ik bechik over de certificaten: ASL, BiSL, TMAP en ITIL.
Met HBO kun je sowieso het Young Professional traject in. Startsalaris is 2000 euro en de komende 2 jaar per half jaar 150 euro erbij bij goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 15:47
Bij mij is het startsalaris zelfs al 2100

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaitman schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:13:
[...]

Met HBO kun je sowieso het Young Professional traject in. Startsalaris is 2000 euro en de komende 2 jaar per half jaar 150 euro erbij bij goed functioneren.
En gezien het feit dat ik de foundation certificaten van ITIL, BiSL, ASL en TMap al bezit?
Heeft dat nog invloed op het startsalaris?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Je legt wel erg veel druk neer bij de primaire arbeidsvoorwaarden... Als je daarvoor werkt ken ik nog wel andere sectoren waar dat sneller gaat.

Het feit dat GTPR nu die award heeft gewonnen staat voor mij in ieder geval voor een prettige werksituatie, alhoewel dat voor 50% bij jezelf ligt.

Ik ga daar in ieder geval eens een balletje opgooien als afgestudeerde CMD'er, kijken wat ik daar aan professioneel traject kan volgen.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:07:
[...]

En gezien het feit dat ik de foundation certificaten van ITIL, BiSL, ASL en TMap al bezit?
Dat zal zeker invloed hebben ja. Ik weet wel een recruiter bij GPR die graag een keer met je om de tafel zal willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
Echt waar?

*mompelt iets van aanbrengbonus* ;)
ToMaSZ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:57:
[...]

Dat zal zeker invloed hebben ja. Ik weet wel een recruiter bij GPR die graag een keer met je om de tafel zal willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
vandiekie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:06:
Echt waar?

*mompelt iets van aanbrengbonus* ;)

[...]
Hence the ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
ter info (komt van de FP)

Getronics voegt testafdelingen samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
'Getronics moet CAO-overleg hervatten'
getronics pinkroccade

De vakbonden hebben directeur Erik van der Meijden van Getronics PinkRoccade opgeroepen weer om tafel te gaan over de cao voor 2008. Medewerkers zijn ontevreden en hebben geen begrip voor de impasse.

Kaderleden van de vakbonden hebben ceo Erik van der Meijden van Getronics PinkRoccade opgeroepen het afgebroken cao-overleg te hervatten. Ze hebben daartoe een petitie aangeboden op het hoofdkantoor in Zoetermeer. De vakbondsleden vinden dat het een onverstandig besluit was het overleg af te breken en hopen dat de automatiseerder alsnog tot een marktconforme cao voor 2008 te komen. Volgens de kaderleden staat de medezeggenschapsraad van de onderneming achter de oproep.

Uit een enquête onder medewerkers van Getronics PinkRoccade blijkt 98 procent een goede collectieve arbeidsovereenkomst belangrijk te vinden. 92 procent is niet overtuigd dat bij het bedrijf ‘pas op de plaats' moet worden gemaakt. Bovendien vindt 90 procent de doorgevoerde loonsverhoging van gemiddeld 2 procent onvoldoende. Ongeveer 1500 medewerkers zouden de vragenlijst hebben ingestuurd.
Onzekerheid

Volgens de kaderleden zijn veel medewerkers ontevreden en hebben ze geen begrip voor de impasse. Ze wijzen ook op de onzekerheid onder het personeel, door de beoogde verkoop van bepaalde bedrijfsonderdelen, de integratie van KPN-onderdelen en de reorganisaties bij stafafdelingen. De bonden roepen Van der Meijden op te luisteren naar zijn medewerkers en ze serieus te nemen.

Eind april 2008 trok de directie van Getronics PinkRoccade zich terug uit het cao-overleg met de vakbonden CNV Dienstenbond, De Unie en FNV Bondgenoten. De automatiseerder zegt een totale loonruimte van 3,3 procent te bieden, maar die wordt volgens de bonden gefinancierd door de variabele beloningsregeling te verslechteren. Het is de bedoeling dat de uiteindelijke cao voor 2008 moet gelden voor ongeveer tienduizend werknemers.

Getronics PinkRoccade heeft nog niet gereageerd op de petitie.
Artikel van Computable

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Denk dat het voorlopig nog wel huilen blijft. Is niet de eerste keer dat er botword gevangen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Je moet meer de kansen zien dan de bedreigingen. Van jezelf uitgaan!

Als je het van een CAO moet hebben is het niet goed. Promoties is wat geld opleverd. Promoties kan je zelf initieren.

Bijv.:

- volg de juiste opleidingen
- hard werken
- en meer van deze inkoppertjes

[ Voor 19% gewijzigd door blue eyes op 06-07-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:16
blue eyes schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:26:
Je moet meer de kansen zien dan de bedreigingen. Van jezelf uitgaan!

Als je het van een CAO moet hebben is het niet goed. Promoties is wat geld opleverd. Promoties kan je zelf initieren.

Bijv.:

- volg de juiste opleidingen
- hard werken
- en meer van deze inkoppertjes
Het is verbazingwekkend, maar er zijn (echt waar!) mensen die (nog) geen zin hebben om te promoveren.
Waarom?
Ze zijn bijvoorbeeld gelukkig met de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die ze nu hebben. Ze zien mensen promoveren en dood ongelukkig worden van de extra verantwoordelijkheden (kopzorgen) en gewijzigde werkzaamheden (minder techniek, meer politiek). Ze hebben geen zin om vrije tijd op te offeren om papiertjes te halen. Ze voelen weinig voor het maken van veel overuren omdat ze ook een priveleven hebben. etc.
Al wat die mensen vragen is dat ze jaarlijks op z'n minst worden gecompenseerd voor de stijgende prijzen. Is dat teveel gevraagd?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Mijn persoonlijke mening is dat een werkgever niet verantwoordelijk is om de werknemers inflatie compensatie te geven.

Dat dat wellicht handig is om te doen ivm verloop is een ander verhaal. Er zijn ook wel andere redenen te bedenken waarom het handig zou zijn om meer loonsverhoging te geven.

En idd, niet iedereen wil promotie maken, en op een gegeven moment kan je ook aan je plavond zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 16-09 19:42
blue eyes schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:25:
Mijn persoonlijke mening is dat een werkgever niet verantwoordelijk is om de werknemers inflatie compensatie te geven.

Dat dat wellicht handig is om te doen ivm verloop is een ander verhaal. Er zijn ook wel andere redenen te bedenken waarom het handig zou zijn om meer loonsverhoging te geven.

En idd, niet iedereen wil promotie maken, en op een gegeven moment kan je ook aan je plavond zitten.
En een werkgever past zijn prijzen die hij zijn klanten voorrekent ook niet aan aan de inflatie volgens jou? Das wel kortzichtig. Als je als werkgever je personeel waardeerd, dan zou je op z'n minst de relatieve beloning gelijk moeten houden. Mag ik je er even aan herinneren dat in de tijd dat 't economisch minder ging er volgens mij twee jaar op rij een nullijn is aangehouden en dat er toen belooft is in betere tijden dit te compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik zeg alleen dat hij daar geen verplichting toe heeft. Of het "handig" is om niet te doen is een ander verhaal.

Aanpassing uurtarief is in mijn beleving ook een aanpassing van je eigen salaris, daar ga ik 200% in mee.

[ Voor 32% gewijzigd door blue eyes op 06-07-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
4 juli, nieuws van de vakbonden http://www.caogetronics.nl

Vandaag heeft een groepje kaderleden van de 3 bonden in Zoermeer een petitie aangeboden aan CEO Erik van der Meijden en HR directeur Jan Timmer. In de petitie wordt aangedrongen op een snelle hervatting van het CAO-overleg bij Getronics PinkRoccade met als doel om tot marktconforme afspraken te komen over salaris en salarisontwikkeling. Bij het aanbieden waren bestuurders van de 3 vakbonden aanwezig en COR-voorzitter Jurriaan Phaff. Voorafgaand aan het aanbieden is door kaderlid Ernst Kuntz (FNV Bondgenoten) een korte toespraak gehouden, waarin hij aandacht besteedde aan het meedenkniveau van de 3 vakbonden, de complexiteit op het gebied van arbeidsvoorwaarden bij Getronics PinkRoccade en de P/PM-balans. Erik van der Meijden heeft de petitie in ontvangst genomen en toegezegd deze goed te zullen bestuderen. Er zijn geen verdere afspraken gemaakt of toezeggingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen voor de verkoop van BAS wel geen CAO afsluiten, dat kan de verkoopprijs maar negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Yoehoe we gaan naar Cap!

Weer een krat bier gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 16-09 19:24
Chielos schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:55:
Yoehoe we gaan naar Cap!

??? waar tover je die info vandaan?

Heb het al:

http://www.nl.capgemini.c...ctiviteiten_sterk_uit.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door miel op 25-07-2008 09:26 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Chielos schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:55:
Yoehoe we gaan naar Cap!

welkom bij Cap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik denk dat je het slechter had kunnen treffen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:07:
[...]

Even Off Topic, een vraagje. Dat TMAP Foundation examen. Op hoeveel tijd kun je dit degelijk instuderen zodat je erdoor geraakt op het examen? Hoelang heb jij eraan gestudeerd? En waren de vragen moeilijk? En was dat TMAP of TMAP Next?

[ Voor 5% gewijzigd door makila op 02-08-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje omtrent consignatie-regeling bij GPR. Er gaan verschillende verhalen de ronde: Indien je niet in aanmerking komt voor een vaste toelage op je salaris, geldt dan onderstaande voor een 24x7 dienst ?

Normale werktijden 08:00 - 18:00 (dus 14 uur p/d consignatie)?
5x14x2,11=147,70
2x24x2,58=123,84
Totaal=271,54

Of reken ik mezelf weer rijk :-)

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:31:
Vraagje omtrent consignatie-regeling bij GPR. Er gaan verschillende verhalen de ronde: Indien je niet in aanmerking komt voor een vaste toelage op je salaris, geldt dan onderstaande voor een 24x7 dienst ?

5x14x2,11=147,70
2x24x2,58=123,84
Totaal=271,54

Bedankt !
Zelf draai ik ook consignatie diensten en daar is de regeling:
5x15,5x2,11=163,53
2x24x2,58=123,84
Totaal=287,37

Normaal werk je toch niet van 08:00 tot 18:00, of jullie werken in "ploegen".
Een vroege en een late dienst, dan kan het natuurlijk wel zo zijn dat je eigenlijk maar 14 consignatie loopt op een normale werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik 15½ op een normale werkdag :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:31:

5x14x2,11=147,70
2x24x2,58=123,84
Totaal=271,54

Bedankt !
Klopt wel ongeveer we zitten oook van 08:00 tot 18:00 op kantoor. Dus 14 uur voor 2.11 en inderdaad 48 uur weekend voor 2,58.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makila schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:10:
[...]

Even Off Topic, een vraagje. Dat TMAP Foundation examen. Op hoeveel tijd kun je dit degelijk instuderen zodat je erdoor geraakt op het examen? Hoelang heb jij eraan gestudeerd? En waren de vragen moeilijk? En was dat TMAP of TMAP Next?
Het was TMAP Next (heb eerlijk gezegd geen idee wat het verschil is met TMAP). Het examen was naar mijn mening de moeilijkste van de vier, de overige waren ITIL, ASL en BiSL. Zorg ervoor dat je het hoofdstuk waar dat hele faseringsmodel (dacht H6) heel goed kent.
Verder is het zaak dat je op het examen zelf de vragen extreem goed leest, klinkt misschien als een open deur, maar er zit veel verschil tussen "Wat is een belangrijk aspect van..." en "Wat is het belangrijkste aspect van...".

Ik heb klassieke sessies gehad, dus had ik een overvloed aan aantekeningen en uittreksels, vooral die hebben mij geholpen met het bestuderen van de stof.
Ik had 28/40 score, bij 26/40 was je geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Tmap is de voorloper van TMAP Next. (Dus als je examen TMAP had gedaan ipv TMAP Next, dan had je me niet kunnen helpen. Want ik moet dus TMAP Foundation Next doen)

Thanks. Ik krijg ook eerst nog een weekje les met allerhande studiemateriaal. Dus als ik die goed instudeer + ik blok het hoofdstuk van het faseringsmodel goed + ik blok wat belangrijke tekeningen(zoals het V-model en zo? of is dat juist dat hoofdstuk?), dan moet het wel lukken.

Kreeg je ook oefeningen(laatste hoofdstukken over testtechnieken en zo) of alleen theorie?(want ik weet dat je maar een deel van het boek moet kennen, niet alles)

Hoeveel tijd had je nodig om alles in te studeren? Is een week voldoende? Of eerder een maand of nog langer??

[ Voor 13% gewijzigd door makila op 08-08-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:48

sebasd

loopt op espresso

makila schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:52:
Thanks. Ik krijg ook eerst nog een weekje les met allerhande studiemateriaal. Dus als ik die goed instudeer + ik blok het hoofdstuk van het faseringsmodel goed + ik blok wat belangrijke tekeningen(zoals het V-model en zo? of is dat juist dat hoofdstuk?), dan moet het wel lukken.
Zorg ervoor dat je ook het hoofdstuk over testontwerptechnieken (ik dacht hoofdstuk 14 (?)) goed kent, ook daar komen een heel aantal vragen uit.
Kreeg je ook oefeningen(laatste hoofdstukken over testtechnieken en zo) of alleen theorie?(want ik weet dat je maar een deel van het boek moet kennen, niet alles)
Bij mijn examen (en ik dacht ook bij het oefenexamen dat ik gedaan had) zijn er 26 vragen over de echte theorie, veel uit H2 en H6.2 t/m H6.4 inderdaad (dus precies genoeg om het te halen) en de rest gaat grotendeels over de testontwerptechnieken uit (dacht ik) H14. Pin je hier alleen absoluut niet op vast :)
Hoeveel tijd had je nodig om alles in te studeren? Is een week voldoende? Of eerder een maand of nog langer??
Hangt er echt helemaal vanaf. Om de testontwerptechnieken onder de knie te krijgen duurt wel even als je alleen maar zelfstudie doet, de theorie valt allemaal wel mee. Ik heb het bij mijn basisopleiding gehad, en daarnaast nog drie avonden cursus waar veel uit TMap Next werd besproken.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Weet iemand een link naar de CAO van Getronics? Heb net mijn contract voorstel gekregen (die er niet onaardig uitziet ;) ), maar het CAO was niet bijgeleverd.

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Madje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:15:
Weet iemand een link naar de CAO van Getronics? Heb net mijn contract voorstel gekregen (die er niet onaardig uitziet ;) ), maar het CAO was niet bijgeleverd.
Momenteel hebben we geen CAO, omdat Getronics uit het overleg met de bonden is gestapt.
Zie ook de volgende link:
http://www.debondenbijgetronics.nl/

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
Madje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:15:
In navolging van de vorige post (over het uitblijven van een nieuwe CAO) is dus alles wat je in je contract laat beschrijven leidend, zolang er geen nieuwe CAO is....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
vandiekie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:03:
[...]

In navolging van de vorige post (over het uitblijven van een nieuwe CAO) is dus alles wat je in je contract laat beschrijven leidend, zolang er geen nieuwe CAO is....
CAOs bevatten soms een bepaling dat de werking zich gedurende een bepaalde tijd voortzet wanneer er geen nieuwe CAO is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
:)

[ Voor 124% gewijzigd door makila op 19-08-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Is er bij GPR sprake van een "dresscode"? (verschilt misschien nog qua onderdeel?)
Ik heb maandag een sollicitatie voor de vacature van service desk analyst (Maastricht-Aachen airport) en wil niet uit de toon vallen qua kleding.
Misschien (ex)medewerkers die me iets kunnen zeggen over de kledingstijl op de servicedesk.
Is hiervoor een pak nodig (ben ik overigens niet gewend te dragen) of is dat overdone en is nette broek icm. colbertje ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Over het algemeen is er een minimum drescode van geen sportschoenen en geen T-shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

memphis schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:11:
Over het algemeen is er een minimum drescode van geen sportschoenen en geen T-shirts.
Over het algemeen op de Service Desk dan toch he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Shirts kan best hoor, afhankelijk van waar je zit :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
gewoon netjes voor je sollicitatie, daarna maakt het niet meer uit :)

stropdas hoeft niet, gewoon nette pantalon, net overhemd en een jasje dat je meteen over je stoel kan hangen zodra je binnenloopt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 05-09-2008 18:21 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kickje.

En StrayDog, aangenomen? Best kans dat je gesprek hebt gehad met mijn TL. :)

Nomen nescio

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:03:
Kickje.

En StrayDog, aangenomen? Best kans dat je gesprek hebt gehad met mijn TL. :)
euh, is dat een voordeel als je met jou TL (w.r.) een gesprek heb ?? _/-\o_

Verwijderd

Sinds iets meer dan twee maanden ben ik in dienst gekomen bij GPR en heb het tot nu toe nog wel naar mijn zin. Prima begeleiding, leuke omgeving en fijne collega's.
Maar de eigenlijke bedoeling van deze post is betreft een vraag over de laptop die je als (standaard) bedrijfsmiddel krijgt toegewezen. Het is momenteel enkel een medium om te internetten en je zakelijke email uit te lezen. Ik kan de laptop niet gebruiken voor uitbreiding op mijn huidige functie (ontwikkeling software systemen bij diverse klanten) omdat ik geen tools, applicaties of zelfs plugins kan installeren (geen Administrator rechten). Dat maakt de laptop voor mij dus vrij nutteloos, aangezien ik mijn zakelijke email prima kan uitlezen op mijn werk (via webmail).

Wat ik me nu dus afvraag is wat de meeste mensen van GPR met hun laptop doen? Ligt dat geval bij de meeste mensen nu ook thuis te verstoffen of sjouwt men dat geval dagelijks mee naar de werkplek?

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Zelf lees ik ook alleen mijn webmail erop en gebruik het voor de e-learning modules (ja die zijn ook te gebruiken op je thuis computer maar toch). Bij ons op kantoor staan geen vaste pc's en gezien ik nog een interne opleiding zit, is het wel makkelijk om een eigen laptop te hebben waarop je kan werken.

Thuis gebruik ik hem soms als er in de buurt even geen andere laptop is, of als ik op de netwerk schijven moet kijken voor een bepaald bestand.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:04

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:11:
Sinds iets meer dan twee maanden ben ik in dienst gekomen bij GPR en heb het tot nu toe nog wel naar mijn zin. Prima begeleiding, leuke omgeving en fijne collega's.
Maar de eigenlijke bedoeling van deze post is betreft een vraag over de laptop die je als (standaard) bedrijfsmiddel krijgt toegewezen. Het is momenteel enkel een medium om te internetten en je zakelijke email uit te lezen. Ik kan de laptop niet gebruiken voor uitbreiding op mijn huidige functie (ontwikkeling software systemen bij diverse klanten) omdat ik geen tools, applicaties of zelfs plugins kan installeren (geen Administrator rechten). Dat maakt de laptop voor mij dus vrij nutteloos, aangezien ik mijn zakelijke email prima kan uitlezen op mijn werk (via webmail).

Wat ik me nu dus afvraag is wat de meeste mensen van GPR met hun laptop doen? Liggen dat geval bij de meeste mensen nu ook thuis te verstoffen of sjouwt men dat geval dagelijks mee naar de werkplek?
Gewoon via je manager een aanvraag indienen om de juiste software te laten installeren. Niet dat het snel gaat.

Het gaat voor mij om de volgende software:

- Visual Studio 2005/2008
- Virtual PC
- Notepad ++
- Internet Explorer 7

Niet bepaald een indrukwekkende lijst met software, zou je denken.

De call is aangemaakt op 13-6-2008. Hij is nog steeds niet gesloten. Wat misschien niet geholpen heeft is dat ik net terug ben van zeven weken vakantie ( :9 ), maar de laptop had ik achtergelaten op het werk, in de verwachting dat hij klaar zou zijn als ik terug was. Ik heb zelf toch geen invloed erop, want de call staat op naam van mijn manager.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Er zijn gewoon software shares waar je software kunt weg trekken. VPC of VMware er op zetten, zodat je ontwikkelomgevingen door elkaar kunt gebruiken.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste