DarkSide schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:48:
Ik werk ook al meer zo'n 10 jaar voor dit bedrijf. En heb gewoon 780 euro aan bonus gekregen.
Ben een oud getronics man maar was tevreden over mijn bonus. En dat wordt volgend jaar nog meer ook. Weet niet voor welke afdeling je werkt, ben zelf werkzaam bij IPS&C. Mijn collega heeft ongeveer hetzelfde gehad.
Het wordt opgebouwd uit je bruto jaarsalaris van vorig jaar (2007) + 8% vakantiegeld.
Als jij een hoog salaris heb, dan kan dit bedrag zeker vrij hoog zijn. Maar wat heb je nu gehad aan procenten ? ook 1,25% en wat moet je over 4 jaar hebben ?
Weet dat een SD Agent op 1,25 zit en over 4 jaar op 5% moet zitten.
Een teamleader daar integen krijgt 8% over 4 jaar en begint nu dit jaar met 2%
Let op, dit bovenstaande geldt dus alleen voor mensen die voor 2007 in dienst al waren. De andere die na 1 jan 2007 in dienst zijn gekomen krijgen wel de volle mep (mits ze alle maanden gewerkt hebben, anders alleen een rato van het gewerkte maanden.
Ik werk zelf bij MI en ook al meer dan 10 jaar en ik ben afgescheept met € 204 bruto dit eerste jaar.
Dit had meer kunnen zijn, maar MI heeft maar een rating van 89,6% behaald, dus het is ook niet de volle 100%. Daarbij wordt het dan nog eens naar 70% afgerond (geen idee waarom) dus ja zo blijft er natuurlijk weinig over. Maar vind het een groot verschil:
1,25% van de volle 100% had me 292 opgeleverd, en nu maar 204
en als ik de volle 5% had gehad, had ik mooi 1168 gehad. Dat had ik nog eens een mooie bonus gevonden. Nu hadden ze het van mij mogen houden, zeker omdat dit lage bedrag ook nog eens bruto is.
Maar ja, zo zie je maar.. je hoeft niks te doen om genaaid te worden.