Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bruto.

Ik hoor net van een collega bij een ander team die daar hetzelfde werk doet als ik, dat ie bijna vier keer zo veel krijgt als ik.
Heb een formeel verzoek bij m'n chef neergelegd dat ik uitleg wil over hoe en wat die bonus is opgebouwd. Wat een prutlijers zeg...

[ Voor 95% gewijzigd door Bra-Jo op 23-04-2008 11:26 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26

DarkSide

theres no place like ::1

Ik werk ook al meer zo'n 10 jaar voor dit bedrijf. En heb gewoon 780 euro aan bonus gekregen.
Ben een oud getronics man maar was tevreden over mijn bonus. En dat wordt volgend jaar nog meer ook. Weet niet voor welke afdeling je werkt, ben zelf werkzaam bij IPS&C. Mijn collega heeft ongeveer hetzelfde gehad.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:48:
Ik werk ook al meer zo'n 10 jaar voor dit bedrijf. En heb gewoon 780 euro aan bonus gekregen.
Ben een oud getronics man maar was tevreden over mijn bonus. En dat wordt volgend jaar nog meer ook. Weet niet voor welke afdeling je werkt, ben zelf werkzaam bij IPS&C. Mijn collega heeft ongeveer hetzelfde gehad.
Het wordt opgebouwd uit je bruto jaarsalaris van vorig jaar (2007) + 8% vakantiegeld.
Als jij een hoog salaris heb, dan kan dit bedrag zeker vrij hoog zijn. Maar wat heb je nu gehad aan procenten ? ook 1,25% en wat moet je over 4 jaar hebben ?

Weet dat een SD Agent op 1,25 zit en over 4 jaar op 5% moet zitten.
Een teamleader daar integen krijgt 8% over 4 jaar en begint nu dit jaar met 2%
Let op, dit bovenstaande geldt dus alleen voor mensen die voor 2007 in dienst al waren. De andere die na 1 jan 2007 in dienst zijn gekomen krijgen wel de volle mep (mits ze alle maanden gewerkt hebben, anders alleen een rato van het gewerkte maanden.

Ik werk zelf bij MI en ook al meer dan 10 jaar en ik ben afgescheept met € 204 bruto dit eerste jaar.
Dit had meer kunnen zijn, maar MI heeft maar een rating van 89,6% behaald, dus het is ook niet de volle 100%. Daarbij wordt het dan nog eens naar 70% afgerond (geen idee waarom) dus ja zo blijft er natuurlijk weinig over. Maar vind het een groot verschil:

1,25% van de volle 100% had me 292 opgeleverd, en nu maar 204
en als ik de volle 5% had gehad, had ik mooi 1168 gehad. Dat had ik nog eens een mooie bonus gevonden. Nu hadden ze het van mij mogen houden, zeker omdat dit lage bedrag ook nog eens bruto is.

Maar ja, zo zie je maar.. je hoeft niks te doen om genaaid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nee dat is waar. Zit zelf op zo'n 2,2 procent nu. van de max 3% dacht ik.
over 4 jaar zou dat, dacht ik, zo'n 12,5 % moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:01:
[...]

Het wordt opgebouwd uit je bruto jaarsalaris van vorig jaar (2007) + 8% vakantiegeld.
Als jij een hoog salaris heb, dan kan dit bedrag zeker vrij hoog zijn. Maar wat heb je nu gehad aan procenten ? ook 1,25% en wat moet je over 4 jaar hebben ?

Weet dat een SD Agent op 1,25 zit en over 4 jaar op 5% moet zitten.
Een teamleader daar integen krijgt 8% over 4 jaar en begint nu dit jaar met 2%
Let op, dit bovenstaande geldt dus alleen voor mensen die voor 2007 in dienst al waren. De andere die na 1 jan 2007 in dienst zijn gekomen krijgen wel de volle mep (mits ze alle maanden gewerkt hebben, anders alleen een rato van het gewerkte maanden.

Ik werk zelf bij MI en ook al meer dan 10 jaar en ik ben afgescheept met € 204 bruto dit eerste jaar.
Dit had meer kunnen zijn, maar MI heeft maar een rating van 89,6% behaald, dus het is ook niet de volle 100%. Daarbij wordt het dan nog eens naar 70% afgerond (geen idee waarom) dus ja zo blijft er natuurlijk weinig over. Maar vind het een groot verschil:

1,25% van de volle 100% had me 292 opgeleverd, en nu maar 204
en als ik de volle 5% had gehad, had ik mooi 1168 gehad. Dat had ik nog eens een mooie bonus gevonden. Nu hadden ze het van mij mogen houden, zeker omdat dit lage bedrag ook nog eens bruto is.

Maar ja, zo zie je maar.. je hoeft niks te doen om genaaid te worden.
Volkomen vergelijkbare situatie als waar ik (en een paar andere collega's) in zitten. Zit jij in Beek toevallig?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Weet iemand of 5 mei bevrijdingsdag een (verplichte) vrije dag is bij Getronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:48:
[...]

Volkomen vergelijkbare situatie als waar ik (en een paar andere collega's) in zitten. Zit jij in Beek toevallig?
Zelfs bij jou op de vloer als ik het goed heb, alleen vandaag en morgen ff niet (verlof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:58:
Weet iemand of 5 mei bevrijdingsdag een (verplichte) vrije dag is bij Getronics?
Dat is 1x in de 5 jaar een verplichte vrije dag voor heel Nederland.
Dat is het dit jaar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:02:
[...]

Zelfs bij jou op de vloer als ik het goed heb, alleen vandaag en morgen ff niet (verlof)
Had al zo'n idee. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Spurlie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:58:
volgens mij ligt het er aan waar je gedetacheerd zit?

De overheden zijn namelijk allemaal gesloten... Vandaar dat ik ook pas 6 mei met nieuw project ga beginnen (niet via gpr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04

Arno

PF5A

Qua bonus, ze hebben mijn bonus berekend op mijn oude salaris, ik heb per 1-1-208 een verhoging gekregen en dat hebben ze voor het gemak niet meegemomen :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:15:
Qua bonus, ze hebben mijn bonus berekend op mijn oude salaris, ik heb per 1-1-208 een verhoging gekregen en dat hebben ze voor het gemak niet meegemomen :X
Neem aan dat je met bonus de variabele beloning bedoeld.
Zo ja, dan klopt het.. want die gaat over 2007. Dus ook over je bruto jaar salaris van 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 16:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ook ik kwam uit op 1.25% :(

Een bonus noemen ze dat, ik noem het niet eens een fooi of anders een inflatiecorrectie waar ik (en jullie) ook al sinds januari op zit te wachten. Maar inderdaad 255 bruto, netto is dat een 140 euro....
Nou ja, ik kan de komende maand weer even luxe maanzaadbolletjes voor mijn ontbijt eten ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Tja och, voorgaande jaren was het 0% dus het is sowieso meegenomen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het uitdienst gaan bij GPR...(vast wel..:-)) ,, en de verrekening eigen bijdrage van de lease auto voor de resterende looptijd van het contract?

Details: ben van plan uit dienst te gaan, heb een mooi aanbod liggen. Echter, omdat ik bij mijn GPR boven mijn lease tarief lease zit daar een eigen bijdrage bij die ik bij eerder verlaten, de restschuld (eigen maandbijdrage x resterende looptijd in maanden) moet voldoen.

Mijn nieuwe werkgever neemt de schuld niet over, maar geeft wel een maandelijkse vergoeding hiervoor voor 2j, bruto..
Vind de verrekening bij GPR ook plaats met mijn bruto salaris dan is het prima. Echter doen zij het netto dan betekent dit wel een behoorlijk verschil.

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van de vakbonden:

Nieuwengein, 23 april 2008

Beste medewerkers van GPR,

Vandaag heeft GPR het CAO overleg voor onbepaalde tijd opgeschort. Een teleurstellende en zorgelijke ontwikkeling. Wat ging hier aan vooraf?

Het zal u niet ontgaan zijn dat sinds de overname van GPR door KPN het overleg met vakbonden uitermate moeizaam is verlopen. Ook de CAO onderhandelingen vormen hierop geen uitzondering.

De afgelopen weken hebben vakbonden intensief overlegd met de kaderleden. Dit overleg was noodzakelijk omdat GPR alleen bereid was te komen tot een acceptabele CAO verhoging als vakbonden akkoord gingen met een aanpassing van de variabele beloningsregeling. Een aanpassing die de bestaande regeling behoorlijk zou verslechteren.

Uitkomst van het kaderoverleg is dat vakbonden blijven streven naar marktconforme CAO afspraken en dat de voorgestelde aanpassing van de “variabele beloningsregeling (het optrekken van de ondergrens van de uitbetalingstaffel van 60% naar 90%) en de daarbij voorgestelde compensaties niet acceptabel zijn. Deze conclusie baseren we op de cijfers zoals deze op 2 april 2008 door GPR gepresenteerd aan vakbonden en een delegatie van de financiële commissie van de Centrale Ondernemingsraad.

In reactie hierop heeft GPR aangegeven terug te willen keren naar een loonruimte van 2,3% (dit betekend een overigens een percentage van 2% in het hart van de matrix). Dit uitgangspunt is eigenlijk nooit echt onderhandelbaar is geweest, alhoewel de CEO update van april 2008 van Erik van der Meijden anders deed vermoeden. Hierin sprak hij in ieder geval nog van een loonruimte van 3,3%. Het behoeft uiteraard geen toelichting dat we met een percentage van 2% in het hart van de matrix niet akkoord kunnen gaan. Als compensatie voor de inflatie, productiviteitsstijging en persoonlijke groei is dit echt beneden alle peil en verre van marktconform.

Daarnaast wil men geen afspraken maken over de bescherming van arbeidsongeschikte medewerkers, tegemoetkoming ziektekosten, uitbreiding zorgverlof, thuis- / telewerkregeling, flexibele arbeidstijden, enz., enz.

Wat is uw mening?
Het is nu duidelijk dat de verbeteringen van de CAO 2008 van GPR niet meer mogen kosten dan 2,3% van de loonsom. Maar waarom moeten medewerkers nu meebetalen aan het sneller laten stijgen van de bedrijfsresultaten? Dit heeft GPR ons niet kunnen uitleggen.

Klaarblijkelijk is de mogelijke opbrengst van de verkoop van GPR onderdelen voor KPN niet genoeg en wil men de medewerkers van GPR opzadelen met een goedkoop CAO-akkoord. Een CAO akkoord dat nota bene ook veel goedkoper is dan de eigen KPN CAO.

We hebben helaas moeten concluderen dat het ons als onderhandelaars en delegatieleden niet is gelukt GPR te overtuigen van de noodzaak om in 2008 een marktconforme CAO af te sluiten.

De hele gang van zaken is voor vakbonden uitermate teleurstellend. Het is en blijft onbegrijpelijk dat GPR op dit moment haar personeel geen passende CAO gunt. Onze wensen zijn meer dan redelijk en we zijn zelfs bereid geweest op veel onderwerpen concessies te doen. Door de huidige starre opstelling van GPR is er feitelijk nooit echt onderhandeld en lijkt men willens en wetens te kiezen voor de huidige impasse.

Voor vakbonden is het nu van belang dat u uw mening geeft. Daarom is besloten om komende weken als gezamenlijke vakbonden bij GPR een website te introduceren. Op deze website zullen we een korte toelichting geven, een enquête houden en u de gelegenheid geven verder te reageren. Omdat daarbij een zo groot mogelijke respons van belang is zullen we de website openstellen voor zowel leden alsook niet leden. Er vanuit gaande dat u onze kritiek deelt is het is onze bedoeling de reacties te verzamelen en in een later stadium aan te bieden aan de directie van GPR.

Wellicht dat de directie wel wil luisteren naar de mening van de eigen medewerkers!

Zodra de website “in de lucht” gaat zullen wij u uiteraard informeren. De verwachting is dat dit in de week na Pinksteren het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jep, gaat uitstekend bij GPR. ;(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Wat een gezeur zeg. Ik was erg hoopvol na dat bericht over die 3,nogwat procent maar daar zijn ze dus van teruggekomen! Wat een goedkope stunt!

Jammer zeg, had echt gehoopt dat het allemaal wat beter ging worden. :/ Ik ben erg teleurgesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 24-04-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

:X

Geen woorden voor eik...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 2007 een beoordeling zeer goed...tot op heden er nog niks bij gekregen vanwege dit CAO gezeik......dit schiet dus niet echt op. Geld alleen is niet mijn drijfveer om een overstap te maken, maar op deze manier maken ze het je wel heel erg makkelijk. GPR success maar zonder mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is trouwens compleet van de zotte als je een functie omhoog gaat en daarbij het leasebudget ook dat je dat niet direct krijgt maar of 2 jaar moet wachten ( mobiliteitsregeling )
of pas als je nieuwe leasecontract ingaat !

echt onacceptabel dat geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Leasewagens was altijd al hoor ?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:36:
het is trouwens compleet van de zotte als je een functie omhoog gaat en daarbij het leasebudget ook dat je dat niet direct krijgt maar of 2 jaar moet wachten ( mobiliteitsregeling )
of pas als je nieuwe leasecontract ingaat !

echt onacceptabel dat geneuzel.
Dat is het enige wat tegenvalt van de nieuwe regeling.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:00

eisbaer

Zie signature

FrankGuthrie schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:16:
[...]
Dat is het enige wat tegenvalt van de nieuwe regeling.
Waar zitten de meevallers?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

eisbaer schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:16:
[...]

Dat je nog steeds een stabiele baan hebt en een stabiele inkomsten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een dikke tegenvaller van 2000 euro netto....

en dat leasebudget hebben ze al wel in de schaal gerekend aangezien je maar 100 euro bruto omhoog gaat van schaal 8 naar schaal 9.

word echt wel keihard genaaid met die regeling helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

eisbaer schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:16:
[...]

Hybride auto die in de 14% regeling valt. Benzine auto rijden bij 30.000 kilometer. Benzine auto's kosten minder en dus is de bijtelling lager. tel uit je winst.

Wat kunnen sommige mensen super negatief zijn zeg :/

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie: negatieve punten worden altijd "overbelicht" en positieve punten worden als normaal beschouwd, dat is normaal bij de werknemers altijd maar zeiken over elk negatief puntje.

als je alles tegen elkaar op gaat wegen hebben we het zo slecht nog niet bij GPR, ik heb zeker geen klagen. er is nog wel wat te verbeteren maarja waar is dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

De meevallers die genoemd worden geven geen schokkende verbeteringen denk ik. Ik weet even niet wat een Hybride auto kost maar 25% op 17.000 euro of 14% op 27.000 euro maakt natuurlijk ook niet zoveel uit.

Er zijn auto's zoals de kleine wagentjes zoals een Smart en zo'n Honda van 11.000 euro die ook in de 14% vallen en dan scheelt het wel een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

memphis schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:15:
De meevallers die genoemd worden geven geen schokkende verbeteringen denk ik. Ik weet even niet wat een Hybride auto kost maar 25% op 17.000 euro of 14% op 27.000 euro maakt natuurlijk ook niet zoveel uit.

Er zijn auto's zoals de kleine wagentjes zoals een Smart en zo'n Honda van 11.000 euro die ook in de 14% vallen en dan scheelt het wel een boel.
Een auto van 17.000 gaan vergelijken met een hyvride van 24.000??? Als je met dit soort voorbeelden gaat argumenteren denk ik dat je blij moet zijn dat de vakbond over de salaris onderhandelingen gaat. Want je voorbeeld is totaal niet realistisch.

Als je de standaard uitrusting van de Honda Civic gaat vergelijken met een diesel/benzine auto kom je een stuk duurder uit.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

De meriva 1.3cdti als standaard auto voor de engineers kost 20.000 (ik dacht even 17.000 maar das ex btw), 25% maakt 5000, de Prius kost 27.000, daar 14% is 3750. Uiteindelijk op een maandbasis netto scheelt dat 3 tientjes, ik noem dat nu niet echt een groot verschil.

Heb je zo'n klein auto'tje met een lage CO uitstoot vanwege de 1 liter motor zit je op een bedrag van de helft van een Prius en dus ook maar de helft bijtelling, dan scheelt het veel tov. de Meriva 1.3, dan praat je over een 80 euro winst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan liever 80 euro meer betalen voor een goede auto waar je ook nog op de linkerbaan auto's kan inhalen .....pffff

Ik moet nu ook 55 euro netto bijbetalen voor een altea stylance 1.6.
maar wat een heerlijke auto is dat zeg.
kost me wel 100 netto bijbetalen+bijtelling maar het is niet anders, kan er zelf echt geen auto voor rijden.

in de aankomende jaren zullen er wel meer leuke auto's in de 14% regeling komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

memphis schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:32:
De meriva 1.3cdti als standaard auto voor de engineers kost 20.000 (ik dacht even 17.000 maar das ex btw), 25% maakt 5000, de Prius kost 27.000, daar 14% is 3750. Uiteindelijk op een maandbasis netto scheelt dat 3 tientjes, ik noem dat nu niet echt een groot verschil.

Heb je zo'n klein auto'tje met een lage CO uitstoot vanwege de 1 liter motor zit je op een bedrag van de helft van een Prius en dus ook maar de helft bijtelling, dan scheelt het veel tov. de Meriva 1.3, dan praat je over een 80 euro winst....
Errm, waarom de Prius. Er is ook zoiets dat heeft Civic Hybride. Voor €23.900 heb je een behoorlijk aangekleede wagen. Kost je 3346 in het jaar. En Ik krijg een lease budget om te leasen. Als wat ik overhoudt wordt bruto bij mijn salaris gestort. Dus ik tel me winst dubbel uit.

5000/12 = €416
3346/12 = €278 + nog restant leasebedrag. Daar hou ik netto ongeveer per maand 150 euro meer aan dan wat ik nu betaal. Daar doe ik het wel voor. Alle kleine beetjes zijn meegenomen.

Nogmaals vergelijk de Civic qua uitrusting met en diesel/bezine. Dat lijk je steeds te vergeten! Als je die Opel qua uitrusting gelijkt trek aan die hybride betaal je een stuk meer aan bijtelling en kom je nog over je leasebedrag. Dat bedrag moet je zelf betalen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de kwartaal cijfers van KPN zijn ook weer bekend...no furthur comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 23 april 2008 zijn met u gesprekken gevoerd in het kader van de CAO voor Getronics PinkRoccade Nederland BV. De inhoud van deze gesprekken was van dien aard, dat de directie van Getronics PinkRoccade heeft besloten het overleg op te schorten voor onbepaalde tijd om zich te beraden op haar positie in de onderhandelingen.

Dat beraad heeft inmiddels plaatsgevonden en heeft geleid tot het volgende besluit:
Gegeven het feit dat reeds enkele maanden standpunten en informatie worden uitgewisseld, zonder dat gebleken is dat er een reële kans is dat partijen op korte termijn tot een akkoord kunnen komen, acht ik het verder voeren van overleg niet zinvol. Om die reden heb ik het besluit genomen om het overleg af te breken.

Ik informeer u hierbij dat ik gelijktijdig met het afbreken van de onderhandelingen vandaag de medewerkers van Getronics PinkRoccade daarover zal berichten. Tevens informeren wij onze medewerkers over het uitvoeren van een salarisronde, in overeenstemming met de systematiek van de CAO 2006/2007. Deze systematiek houdt in dat in het ‘hart van de matrix’ 2,0% zal worden opgenomen en dat de verhoudingsgetallen bij andere beoordelingsscores/relatieve schaalposities gelijk zijn aan die zoals opgenomen in de CAO 2006/2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
Uit het persbericht van de kwartaalcijfers van KPN:
Solide prestatie van Getronics
en
Getronics boekte over het eerste kwartaal een goede omzet van 515 miljoen euro bij een EBITDA van 24 miljoen euro. De integratie en de verkoop van niet-kernactiviteiten liggen op schema. In het eerste kwartaal werden als nieuwe klanten onder andere Nestlé en PSN binnengehaald.
Kan iemand me uitleggen waarom dit aanleiding is om minder dan inlatiecorrectie te bieden?
Geboden is 2,0% en het CPB schat de inflatie in op 2,5% (bron).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08-2022
Hierbij de matrix.

Verhogingsmatrix per 1 januari 2008 Beoordeling
<70 70-85 85-100 100> boven max.
1 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
2 1,3% 1,0% 0,7% 0,0% 0,0%
3 2,5% 2,3% 2,0% 0,8% 0,0%
4 3,5% 3,1% 2,4% 1,0% 0,0%
5 4,3% 3,9% 2,8% 1,1% 0,0%

Is erg mager bv bij een score 4 dat is boven gemiddeld functioneren (sal 85-100) 1% erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08-2022
oops ik heb verkeerd gekeken ik bedoel 2,4% ,tja dat is net zoveel als de inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beis schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:15:
oops ik heb verkeerd gekeken ik bedoel 2,4% ,tja dat is net zoveel als de inflatie.
Ben blij dat ik onder de 70% nog net uitkom (scheelt maar een paar euro) en een beoordeling 4 heb.
Maar had liever 3,5% in het hard de matrix gehad. Dan had ik 5% nu gekregen i.p.v. 3,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:19:
[...]
Ben blij dat ik onder de 70% nog net uitkom (scheelt maar een paar euro) en een beoordeling 4 heb.
Maar had liever 3,5% in het hard de matrix gehad. Dan had ik 5% nu gekregen i.p.v. 3,5%
Aangezien er geen echte cao is, maar enkel het dictaat van de directie kan er nog altijd een cao komen waarin andere dingen geregeld zijn.

Verder goed de bonden in de gaten houden
Wat is uw mening?
Voor vakbonden is het nu van belang dat u uw mening geeft. Daarom is introduceren de gezamenlijke bonden binnenkort een website. De verwachting is dat de site in de week na Pinksteren in de lucht is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:20:
[...]

Aangezien er geen echte cao is, maar enkel het dictaat van de directie kan er nog altijd een cao komen waarin andere dingen geregeld zijn.

Verder goed de bonden in de gaten houden

[...]
Verwacht persoonlijk niet dat de directie nog met iets anders komt.
Maar de bonden zullen zeker na Pinksteren verder gaan, zoals ook al eerder medegedeeld is begin deze week. Zie inderdaad ook de link naar de Unie site, voor FNV geld exact het zelfde..
http://www.fnvbondgenoten..._z/getronics_pinkroccade/

We moeten ons niet laten afschepen, we moeten laten merken dat we het er niet mee eens zijn.
Hoe meer leden bij de bonden, hoe sterker we staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, als dit de CAO benadering is van KPN ben ik blij dat ik bij een onderdeel werk dat voor KPN geen kernactiviteit is (en, i.t.t. de rest van Getronics, wel een goede winst maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:57:
Oei, als dit de CAO benadering is van KPN ben ik blij dat ik bij een onderdeel werk dat voor KPN geen kernactiviteit is (en, i.t.t. de rest van Getronics, wel een goede winst maakt).
Als je de kwartaalcijfers mag geloven heeft KPN juist dit kwartaal ze omzet te danken aan GPR.

Enkele citaten uit het persbericht:
"De omzet van KPN in Nederland nam toe met ruim een kwart. Dat was vrijwel volledig toe te schrijven aan Getronics...." en "Zonder de bijdrage van Getronics daalde de winst bij KPN Nederland licht" Vandaar dat het zo raar is, dat er een magere beloning tegenover staat.

De medewerkers die het wel gedaan hebben. Nee steek het geld maar in de aandeelhouders en bestuurders. Die hadden toch nog niet genoeg.

Maar de aanhouder wint. Want het is niet zo netjes van GPR om éénzijdig de onderhandelingen geheel te stoppen. Dat is niet het beeld van een goede werkgever, die voor z'n mensen opstaat. De mensen, waar ze het juist van moeten hebben. Dus ze kunnen nog een flinke slag terug verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me niet handig op de huidige arbeidsmarkt: ze doen heel veel moeite om er mensen bij te krijgen maar dit soort berichten werken dat weer tegen. 't Is nog geen Atos Origin maar toch niet positief.

Effin, ik ben voorlopig wel tevreden (ben er vorig jaar flink op vooruit gegaan toen ik overstapte naar GPR) dus ik zie het wel. Begin over een week aan een nieuwe opdracht dus het wordt weer druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even berekend. Vanuit gaande dat de inflatie / koopkracht correctie op 2,5% is vast gesteld voor 2008.

Moet je dus minimaal een 4 beoordeling hebben en onder de 85% zitten. Anders blijf je stil staan of ga je erop achteruit. Binnen mijn devisie is dat dus 80% van de FTE die erop achteruit gaat. (+/- 250 mensen die in schaal 5 zitten en net onder of boven de 70% zitten). Deze mensen worden hier echt niet gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:24:
Heb net even berekend. Vanuit gaande dat de inflatie / koopkracht correctie op 2,5% is vast gesteld voor 2008.

Moet je dus minimaal een 4 beoordeling hebben en onder de 85% zitten. Anders blijf je stil staan of ga je erop achteruit. Binnen mijn devisie is dat dus 80% van de FTE die erop achteruit gaat. (+/- 250 mensen die in schaal 5 zitten en net onder of boven de 70% zitten). Deze mensen worden hier echt niet gelukkig van.
Misschien conclusie trekken en acties eraan verbinden? Als mensen dit soort dingen blijven slikken wordt het er echt niet beter op.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Er wordt weer een onderdeeltje verkocht:

Getronics zoekt strategische partner voor Document Services

Getronics maakt vandaag bekend op zoek te gaan naar een strategische partner voor Document Services, het bedrijfsonderdeel dat gespecialiseerd is in print- en maildienstverlening.
Getronics concentreert zich op het leveren van generieke ICT-diensten en ondersteunt grote organisaties bij het verbeteren van hun productiviteit door medewerkers op een veilige en efficiënte manier te laten samenwerken, waar en wanneer ze dat willen. Gezien deze sterke focus op generieke infrastructuurgerelateerde dienstverlening heeft Getronics besloten om voor de ambities en continuïteit van Document Services te kijken naar een oplossing buiten Getronics. Er wordt daarom gezocht naar een strategische partner.

"We zijn van mening dat print- en maildienstverlening niet meer binnen ons assortiment van generieke infrastructuurgerelateerde dienstverlening in Nederland past” zegt Erik van der Meijden, CEO van Getronics. “Door op zoek te gaan naar een strategische partner borgen we de verdere ontwikkeling van Document Services voor haar klanten en medewerkers."

Conform de reguliere formele procedures is de ondernemingsraad van Getronics voorzien van alle benodigde informatie aangaande dit voorgenomen besluit.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik zie een gelijkenis:

nieuws: Atos Origin ziet niets meer in cao-overleg

overeenkomsten: eis=3.5%, bedrijf stopt onderhandeling en geeft 2%, nu alleen de stakingen nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memphis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:03:
Ik zie een gelijkenis:

nieuws: Atos Origin ziet niets meer in cao-overleg

overeenkomsten: eis=3.5%, bedrijf stopt onderhandeling en geeft 2%, nu alleen de stakingen nog?
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen.
Elke stap die AO neemt, die neemt GPR na een paar weken ook...

Echter het gerucht gaat, (en dat waarschijnlijk wordt dat deze week nog bevestigd), dat de Nederlandse tak van AO in de verkoop gaat. Zou me dan niks verbazen dat KPN dat ook opkoopt, gezien zij momenteel veel uitbesteden aan AO qua ICT.
Iedereen is er dan bijgebaat, dat het bedrijf zo goedkoop mogelijk is, zodat het makkelijker verkoopt.

Getronics (lees KPN) doet dat nu ook bij zich zelf. Hoe lager / simpeler het CAO hoe voordeliger het in de markt ligt voor verkoop van onderdelen. Denk aan BAS en nu ook Document Services.

Hoorde trouwens ook, dat ze facilities weg gaat. Het schijnt goedkoper te zijn, om dit uit te besteden. Alle facilities medewerkers, worden blijkbaar wel door het andere bedrijf mee overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
FrankGuthrie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:08:
[...]

Helaas is het voor mensen die al voor de nieuwe regeling van 15% werkten voor Getronics 10%, dit wordt per jaar opgebouwd met 1,25%(4 jaar). Beetje oneerlijk, maar mij hoor je niet klagen.
Ik ga van 22% naar 11,25%.............

Dus mij hoor je wel klagen.

Gelukkig heb ik met GPR een oplossing gevonden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door blue eyes op 08-05-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die op de Service Desk in Beek werken of hebben gewerkt?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen gezien de mogelijkheid hier te kunnen starten.
Er is gesproken over ruime (doorgroei)mogelijkheden en indivuele aandacht binnen de organisatie maar zou graag wat praktijkervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 21:18
Kan iemand mij vertellen hoe het werken is als systeembeheer bij Data Center en Hosting Services van Getronics PinkRoccade in Apeldoorn en of het een beetje betaald?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor het salaris moet je niet bij GPR zijn. Dat kan ik je als medewerker wel vertellen. De lease regeling is ook niet super. Als je hier mee kan leven dan is het wel een goede werkgever. (ik kan er voorlopig mee leven)

Er zijn ook veel positieve kanten aan GPR. Je mag veel cursusen doen, leuke uitstapjes, kom net van de Efteling :). Leuke collega's, porjecten en je kan er erg veel leren. Daarom werk ik er voolopig nog ;) Als het salaris mij niet genoeg compenseert kijk ik wel verder. Maar voorlopig kom ik goed rondt.

Als je salaris belangrijk is zou ik het bij kleinere detacheerder proberen. Veel van mijn ex-collega's verdienen behoorlijk meer nu. Met kleine bedoel ik geen Peak-IT en dergelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door FrankGuthrie op 17-05-2008 21:55 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:33:
Zijn er mensen die op de Service Desk in Beek werken of hebben gewerkt?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen gezien de mogelijkheid hier te kunnen starten.
Er is gesproken over ruime (doorgroei)mogelijkheden en indivuele aandacht binnen de organisatie maar zou graag wat praktijkervaringen horen.
ManicMark, het is de bedoeling dat je 1,5 jaar op de SD werkt. Aan het begin krijg je een basic training en tijdens de rest van de tijd op de SD kun je, op kosten van de baas, Microsoft certificaten halen. Het ligt natuurlijk aan hoe je je profileert, waar je interesse naar uit gaat en hoe goed je ergens in bent welke en hoeveel doorgroei mogelijkheden er beschikbaar zijn.

Relatief gezien ligt er vrij weinig in het zuiden van GPR.... Servicedesk, On site service, klein onderdeel SAP, klein deel netwerkbeheer... Er zijn al redelijk wat personen vanuit de SD doorgestroomd naar andere onderdelen.

Wil je meer weten p.m. me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ey Erikk, profileert is met een T.
:P
En je DM staat uit, ff wijzigen bij je prefs.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij iemand al de cao verhoging doorgevoerd? niet dat dat echt opschiet maar toch. Had het wel verwacht maar stond nog niet op de loonstrook, toch weer een biertje extra..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:57:
bij iemand al de cao verhoging doorgevoerd? niet dat dat echt opschiet maar toch. Had het wel verwacht maar stond nog niet op de loonstrook, toch weer een biertje extra..:-)
Nee.
Kan ook niet want we hebben geen CAO omdat de heer Van der Meijden nog niet eens inflatiecorrectie biedt :( :
Open brief vakbonden.pdf

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:29:
[...]
Nee.
Kan ook niet want we hebben geen CAO omdat de heer Van der Meijden nog niet eens inflatiecorrectie biedt :( :
Open brief vakbonden.pdf
We krijgen ook geen CAO meer, als 't aan van der Meijden ligt.
Overigens wordt de 2% verhoging in het hart van de matrix door gevoerd in het salaris van juni en dat met terug werkende kracht.

Mocht je recht hebben op promotie of andere loonsverhoging in mei of juni.. zal dit pas in juli worden verrekend. ook mweer met terug werkende kracht.

Van der Meijden is trouwens genomineerd voor de computable award 2008
Hoop dat hij hem niet krijgt. Want een CEO die geen CAO kan afspreken, kan in mijn ogen ook geen CEO van 't jaar worden.
http://www.computable.nl/...vijf-ceos-voor-award.html

De openbrief die de bonden hadden gestuurd, is dinsdag antwoord opgekomen.
Het antwoord van Erik van der Meijden. Hij wil niet discussieren over de beschikbare financiële ruimte tbv de cao.
dat willen de bonden ook niet, maar die weten wel dat er meer financiële ruimte is dan 2 % in het midden van matrix. Het is een kwestie van willen en niet van kunnen. Dat is dan ook gelijk het 'conflict' in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getronics laakt vakbonden
Bestuursvoorzitter Van der Meijden weigert cao-onderhandelingen te voeren met FNV

Johan Leupen
Amsterdam

Bestuursvoorzitter Erik van der Meijden van KPN-dochter Getronics weigert nog langer met de vakbonden te overleggen over een nieuwe cao. Daarmee reageert hij op een open brief van FNV Bondgenoten en de CNV Dienstenbond, die hem op 16 mei persoonlijk opriepen de dialoog over loonsverhoging te heropenen. ‘Ik heb te maken met een onderhandelingspartner die geen centimeter toegeeft. Het is een kwestie van geven en nemen. Wie die daar niet mee kan leven, gaat maar ergens anders werken’, zegt de bedrijfsbestuurder in gesprek met deze krant.

Begin deze maand brak Van der Meijden het cao-overleg af. ‘Wat mij betreft is de kou daarmee uit de lucht.’ De twee struikelblokken zijn de voorgestelde loonsverhoging van 3,5 % en de variabele beloningsregeling. Van der Meijden stelt voor dat werknemers pas in aanmerking komen voor extra’s wanneer ze 90% van hun doelstelling hebben gehaald. De bonden houden vast aan de 60 procent van voorheen. ‘In feite moet ik werknemers belonen voor wanprestaties’, vindt Van der Meijden. ‘Het houdt een keer op.’ De bestuursvoorzitter is vorig jaar door koper KPN aangesteld om orde op zaken te stellen bij de geplaagde ICT-dochter.

De impasse tussen de bonden en Getronics valt nagenoeg samen met een ander groot cao-conflict in de automatiseringssector, namelijk dat tussen IT-dienstverlener Atos Origin en FNV Bondgenoten. Ook Atos staakte deze maand het overleg over een voorstel voor 3,5 % loonsverhoging.

Bestuurder Bob Bolte van FNV ontkent desgevraagd dat er sprake is van gecoördineerde acties, al vindt hij wel dat men in de ICT-sector ‘moet wennen aan het plegen van overleg’. ‘Die arbeidsovereenkomst komt er, linksom of rechtsom’, aldus Bolte over Getronics. Hij waarschuwt voor spanningen tussen Getronics-personeel en KPN-werknemers, die recentelijk wel 3,5 % loonsverhoging kregen.

Van der Meijden van Getronics zegt ‘nog meer te doen te hebben dan onderhandelen met de bonden’. Zo is KPN-dochter Getronics bezig haar activiteiten op het gebied van softwareapplicaties af te stoten. Eigenaar KPN wil de activiteiten voor werkplekbeheer, rekencentra en advies behouden.

Bij de verkoop was ook voormalig Getronics-bestuursvoorzitter Klaas Wagenaar betrokken, zo kreeg Van der Meijden bevestigd van potentiële koper Capgemini.
Wagenaar zou Capgemini aanvankelijk geadviseerd hebben over onderdelen die te koop stonden. Na onderling contact deelde Capgemini mee dat Wagenaar in een eerder stadium ‘uit dat traject was gehaald’. ‘Daarmee was de kous af’, zegt Van der Meijden.

Volgens Capgemini is Wagenaar wel adviseur, maar houdt hij zich bezig met ‘het binnenhalen van opdrachten, en niet met overnameactiviteiten’, aldus een woordvoeder. Wagenaar zou Capgemini wel hebben gewezen op de mogelijkheid van een adviesrol met betrekking tot Getronics, maar Capgemini zou hier niet op in zijn gegaan. [/left]

Bron: Financieel Daglad - 28 mei 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een kwestie van geven en nemen. Wie die daar niet mee kan leven, gaat maar ergens anders werken’, zegt de bedrijfsbestuurder in gesprek met deze krant.

De bonden houden vast aan de 60 procent van voorheen. ‘In feite moet ik werknemers belonen voor wanprestaties’, vindt Van der Meijden. ‘Het houdt een keer op.’

Dat zijn toch wel erg harde uitspraken naar het personeel van GPR toe.
of wij niet genoeg geven, qua inzet en qua verdiensten voor GPR.

Hij lijkt ons als vee te behandelen lekker denigerend naar het personeel toe.
tevens wilt hij minder als de inflatie correctie geven dus hij geeft helemaal niks qua salaris !
( het was toch geven en nemen ? )

misschien ga ik er dan inderdaad wel over denken om ergens anders te gaan werken waar ik
wel ( meer ) gewaardeerd word!

het houd ook een keer op voor het personeel die jouw hele dikke salaris verdienen Dhr Van der Meijden......

begrijp me niet verkeerd, ik heb het erg naar me zin bij GPR, en mij boeiend die paar % niet maar wat onze CEO nu flikt met zijn uitspraken kan gewoon niet.

p.s en dat is ook nogeens genomineerd voor CEO van het jaar ? 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Kun je nagaan hoe de rest het personeel behandelt :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:18
Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij GPR, maar puur en alleen n.a.v. de neerbuigendheid kots-en-kots-misselijkmakende arrogantie van van der Meijden richting medewerkers serieus aan het kijken naar een andere plek. Een beetje het 'Wie niet horen wil moet maar voelen' principe.
Daarnaast, als voldoende gekwalificeerd personeel de tent uit wandelt, hoef je je ook niet meer druk te maken over arbeidsvoorwaarden, nietwaar?

Alsof GPR een uitzonderlijk gul betalende toko met de meest briljante arbeidsvoorwaarden van de wereld is. Mag ik een bakje?

[ Voor 18% gewijzigd door ToMaSZ op 30-05-2008 15:29 ]

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Laatst een salarisindicatie gedaan bij de site van de CNV. Ik kan mij voorstellen dat ze dat ze misschien nog boven gemiddeld zitten maar je wordt er niet vrolijk van.

Krom is het wel om te lezen dat KPN laatst betere cijfers had door de aankoop van Getronics en onze KPN collega's wel de 3.5% hebben gekregen. Overigens had ik wel meer dan 90% van mijn doelstellingen gehaald maar de bonus van 1.5% en daar overheen een correctie naar 70% noem ik nog steeds een fooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:01:
Het is een kwestie van geven en nemen. Wie die daar niet mee kan leven, gaat maar ergens anders werken’, zegt de bedrijfsbestuurder in gesprek met deze krant.

De bonden houden vast aan de 60 procent van voorheen. ‘In feite moet ik werknemers belonen voor wanprestaties’, vindt Van der Meijden. ‘Het houdt een keer op.’
De eerste Alinea is inderdaad super arrogant. De 2de Alinea vind ik niet erg.Als ik zie hoe vaak mensen zogenaamd ziek zijn en dan toch nog in aanmerking komen voor een bonus, walgelijk. Dus daar heb ik geen moeite mee.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FrankGuthrie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:23:
[...]

De eerste Alinea is inderdaad super arrogant. De 2de Alinea vind ik niet erg.Als ik zie hoe vaak mensen zogenaamd ziek zijn en dan toch nog in aanmerking komen voor een bonus, walgelijk. Dus daar heb ik geen moeite mee.
Als mensen onterecht ziek zijn zijn daar andere midddelen voor.
-beoordelings gesprek.
-Arbodienst die er bovenop zit.

En door het woord "bonus" te gebruiken in plaats van variabel salaris dan ga je dus de mist in. kijk de brief van de bonden nog maar na. Wat mij betreft persoonlijk kan het hele variable salaris de prullebak in, want als individu heb je weinig invloed op de percentages :
Bedrijfsresultaten hangen af van targets, dus als je targets hoog legt .....
Persoonlijke resultaten hangen af van je inzetbaarheid, dus voor een belangrijk gedeelde van de successen van sales. maar dus ook van wat men in scholing heeft geinvesteerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Meijden vindt dat : "De bonden houden vast aan de 60 procent van voorheen. ‘In feite moet ik werknemers belonen voor wanprestaties’.

Dit is een zeer botte uitspraak gezien het feit dat je als werknemer geen volledige invloed hierop hebt, anders zou het een terechte stelling kunnen zijn.
Van der Meijden zou zijn huiswerk wat beter kunnen doen in deze.

En wat is nou erger als verlies van motivatie onder je personeel (ter informatie: degene die de toko draaiende houden en de klant gelukkig maken met hun kennis en kunde !!).

Moet een CEO die zo'n slechte prestatie weet neer te zetten dan wel beloont worden voor wanprestatie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of ze nou wel of niet presteren als CEO, een dikke beloning van miljoenen krijgen ze toch wel...
en dan lopen ze te piepen als wij max 3000 tot 10000 euro bruto per jaar ( ff ruim genomen ) kunnen verdienen met een bonusregeling ( lees pay for performerance )

waar gaat het nog over.....
ze willen personeel behouden en de beste werkgever voor ze zijn ( !!!!! ) maar met zulke "domme" uitspraken en voorstellen gaat ze dat niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ben blij dat er nu een bonus regeling is. Als oude Getronics man is dat voor mij onbekend terrein. Wel moet het eerlijker verdeeld worden.
Ik vindt dat je best mag werken voor je bonus, maar daar moet dan ook een goede bonus tegenoverstaan.
Ze zijn nu weer lekker aan het rommelen binnen GPR. Iets wat al jaren zo is, en na alle beloften van hou nog even vast, en nog even geduld dan komt alles goed lijkt op deze manier weinig van terecht te komen.
Ik hoop dat Getronics Consulting onder deze nare regeling uit kan komen. En wel zijn medewerkers goed kan belonen en een goed gevoel geven. Want juist daar heb ik de laatste jaren een positieve verandering gezien die ik hoop dat ze die kunnen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik de uitspraken van Erik van der Meijden walgelijk vindt.

Maarrrr Getronics stond er heel slecht voor qua liquide middelen. Het is nu zijn taak om Getronics weer financieel gezond te maken. En daarmee wordt het hele bedrijf bedoelt. Dus de partijen zoals IPS&C en andere onderdelen die betalen mee aan de wat mind goed lopende onderdelen. Dat is nu eenmaal een feit. Het is 1 bedrijf. Hoe oneerlijk het ook is!

Ik ben verbaasd over Erik van der Meijden zijn communicatie technieken, maar ik begrijp wel waar hij mee bezig is.

Ik heb tot nu toe op alle projecten wel een collega er tussen gehad die vaak ziek is/was. Helaas wordt dit vaak bij GPR weggewuivd. Ik heb het wel eens aan een CM aangegeven en die zei: Tja als iemand ziek is ' ie ziek' Viel bijna van mijn stoel. Langdurig ziekteverzuim wordt te veel in de hand gehouden door de lakse/zachte houding naar de werknemers toe van CM's en GPR. Ik zie dat met mijn eigen ogen. Dus wat mij betreft gaan mensen maar harder werken voor een variable beloning, in plaats van dat geklaag.

Als het je echt niet bevalt, wat let je dan om weg te gaan? Soms denk ik dat mensen alleen maar een grote mond hebben hier en op de werkvloer, maar zelf niks durven te ondernemen. Erik van der Meijden zal dat als CEO ook wel weten. Mensen lullen veel maar durven niks. Hij zal niet zomaar deze zet gemaakt hebben. Er zal zeker schade zijn van mensen die weggaan, maar het overgrote deel is alleen maar geblaat van mensen, en dat laat iemand als Erik van der Meijden zo over zich heen gaan. De mensne die er blijven slikken de voorwaarden en het loopt nu te goed in de ICT om niet snel mensen te vinden. Je raakt wel ervaring en kennis kwijt, maar denk je nou echt dat een CEO dat kan schelen? Zolang het geld maar binnen stroomt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FrankGuthrie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:33:
Ik heb tot nu toe op alle projecten wel een collega er tussen gehad die vaak ziek is/was. Helaas wordt dit vaak bij GPR weggewuivd. ......... Dus wat mij betreft gaan mensen maar harder werken voor een variable beloning, in plaats van dat geklaag.
Ik weet niet in welke regeling jij precies valt, maar als je pas bij 90% gaat uitbetalen, en iemand is reeds 1 maand niet inzetbaar geweest(zal wel lager liggen, ik reken daar niet zo aan) , dan maakt het ook niet meer uit of hij daarna ziek blijft of weer gaat werken, hij kan nooit meer zijn variabel salaris terugkrijgen dat jaar. (jaar? of toch kwartaal).

Als je mensen enkel en alleen laat werken voor een bonus regeling gaan mensen alleen werken om die bonus te bereiken, wat niet noodzakelijk het beste is voor het bedrijf. Dat is weer geregeld doordat een deel van het variabele salaris gekoppeld is aan bedrijfsresultaten, en die krijgen je zieke werknemers weer wel gewoon? kortom, variabel salaris als stuurmiddel voor ziekteverzuim gaat niet echt werken.

/edit: frankgurtie, ik zie in je post historie je naam bij peakit, logicacmg en sogiti staan, :P :9 :? wil je toch even wijzen op Jobhoppen is slecht voor marktwaarde. Maar dat is weer een nieuw topic waard.

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 02-06-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

FrankGuthrie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:33:
Maarrrr Getronics stond er heel slecht voor qua liquide middelen. Het is nu zijn taak om Getronics weer financieel gezond te maken. En daarmee wordt het hele bedrijf bedoelt. Dus de partijen zoals IPS&C en andere onderdelen die betalen mee aan de wat mind goed lopende onderdelen. Dat is nu eenmaal een feit. Het is 1 bedrijf. Hoe oneerlijk het ook is!
Ik weet niet welke mails jij gehad hebt maar in het afgelopen jaar las ik alleen maar interne mails dat het zo goed ging........ Uiteraard konden de kranten daartegen wel het nodige slechte nieuws beschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eenzijdig bij Getronics doorgevoerde salarisronde is net iets beter dan stilstand, maar biedt ook amper de mogelijkheid om een beetje te groeien in je schaal, ook niet als je nog maar op de helft van je schaal zit. Ik vond deze tabellen wat dat betreft wel verhelderend. Enige optie om vooruit te komen is dus om je op te werken en een schaal omhoog te gaan. Dan krijg je automatisch een extra salarisverhoging.

Verhogingentabel Getronics per 1-1 2008 en 1-1 2007
        onv red  goed zg   uitm (beoordeling)
RSP <70 -   1,3  2,5  3,5  4,3
70-85   -   1,0  2,3  3,1  2,4
85-100  -   0,7  2,0  2,4  2,8
100-115 -   -    0,8  1,0  1,1
>115    -   -    -    -    -

Ter vergelijking de verhogingen bij de IT-ers van KPN:
KPN-IT verhogingentabel per 1-1-2009 en 1-1-2008
RSP <80 -   1,5  5,8  8,9  12,5
80-90   -   1,3  5,0  7,2  10,5
90-100  -   -    4,2  6,1  8,4
100-110 -   -    -    3,7  5,0
110-120 -   -    -    -    3,7
>120    -   -    -    -    -

RSP is relatieve positie in salarisschaal.

Er is trouwens net een nieuwe site over de Getronics CAO maar daar staat nog weinig op.
www.caogetronics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:56:
De eenzijdig bij Getronics doorgevoerde salarisronde is net iets beter dan stilstand, maar biedt ook amper de mogelijkheid om een beetje te groeien in je schaal, ook niet als je nog maar op de helft van je schaal zit. Ik vond deze tabellen wat dat betreft wel verhelderend. Enige optie om vooruit te komen is dus om je op te werken en een schaal omhoog te gaan. Dan krijg je automatisch een extra salarisverhoging.

Er is trouwens net een nieuwe site over de Getronics CAO maar daar staat nog weinig op.
www.caogetronics.nl
De tabel voor gpr medewerkers kende ik al, maar die voor KPN is nieuw voor me. Maar jeetje, wat een groot verschil is dat. In mijn geval scheelt dat een 5,4%..

Wat die site betreft: deze is nog niet officieel online. Vanaf donderdag zal deze actueel zijn en ook officieel live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Tering wat een verschil :X :'(

Verder krijg je bij een schaalverhoging alleen meer salaris als je onder de schaalgrens zit. Dat is helaas vrijwel nooit.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
hoe zijn dan de salarisschalen van KPN ingedeeld? zijn de bedragen in combinatie met de functies vergelijkbaar met die van GPR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

leuk_he schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:20:
[...]
/edit: frankgurtie, ik zie in je post historie je naam bij peakit, logicacmg en sogiti staan, :P :9 :? wil je toch even wijzen op Jobhoppen is slecht voor marktwaarde. Maar dat is weer een nieuw topic waard.
Hhehehe. Geloof me. als ik hetzelfde gevoel krijg als sommige hier, blijf ik niet hange bij GPR hoor. Daarom ben ik altijd aan het kijken hoe het bij andere bedrijven is. Als het moet ben ik weg. Loyaliteit van mij is te koop :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:25:
Tering wat een verschil :X :'(

Verder krijg je bij een schaalverhoging alleen meer salaris als je onder de schaalgrens zit. Dat is helaas vrijwel nooit.
Die uitspraak klopt niet helemaal.
Als je qua functie door promotie of wat dan ook naar een andere schaal gaat (hoger). Dan moet de volgende regel worden toegepast:

Voor zover het maximum van de nieuwe salarisschaal niet wordt overschreden wordt bij promotie het bruto maandsalaris verhoogd met 75% van het verschil van het beginsalaris van de oude schaal en de nieuwe salarisschaal of zoveel meer als nodig is om het minimum van de nieuwe salarisschaal te bereiken.

Weet wel dat men voor het nieuwe CAO deze 75% wilde verlagen naar 50%. Maar hoe dan ook krijg je dus altijd wel iets erbij, al is het inderdaad niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wat ook geen vetpot is :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:56:

Allemensen, da's een langzaam systeem van GPR.

Als je consistent een beoordeling "goed" haalt, dan kost het maar liefst 10 jaar om van RSP 80 naar RSP 100 te komen. Bij KPN ben je in 5 jaar op dat punt. Ik heb een tijd bij ASML gewerkt, die hadden ook zo'n Hays systeem, en de verhogings-percentages daar leken ook meer op de tabel van KPN dan op die van GPR.

Wat me verder opvalt aan de tabel, is dat er maar weinig verschil zit tussen beoordeling goed en uitmuntend. Bij RSP 85-100 is dat 2.0 vs. 2.8%? Volgens mij zou daar altijd een verhouding 1:2 in moeten zitten, de huidige verhouding van 5:7 lijkt me niet echt motiverend voor een uitblinker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:45:
Allemensen, da's een langzaam systeem van GPR.

Als je consistent een beoordeling "goed" haalt, dan kost het maar liefst 10 jaar om van RSP 80 naar RSP 100 te komen. Bij KPN ben je in 5 jaar op dat punt. Ik heb een tijd bij ASML gewerkt, die hadden ook zo'n Hays systeem, en de verhogings-percentages daar leken ook meer op de tabel van KPN dan op die van GPR.
Volgens mij haal je nooit de 100 procent als je continu 'goed' scoort. De verhoging bij RSP 85-100 is 2,0 procent, exact gelijk aan de verhoging van de schalen. Je blijft dan dus op dezelfde positie. Onder de 85 procent kruip je enkele tienden van een procent in je schaal omhoog zodat je in 10 jaar van 80 naar 82,4 kunt groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:44:
[...]

Volgens mij haal je nooit de 100 procent als je continu 'goed' scoort. De verhoging bij RSP 85-100 is 2,0 procent, exact gelijk aan de verhoging van de schalen. Je blijft dan dus op dezelfde positie. Onder de 85 procent kruip je enkele tienden van een procent in je schaal omhoog zodat je in 10 jaar van 80 naar 82,4 kunt groeien.
Bij een Hays systeem heb je toch aparte verhogingen voor je persoonlijke RSP en de collectieve verhoging?
Zo was het tenminste bij ASML geregeld. RSP stijgingen waren altijd per 1-Jan (muv de aanloopgroepen die 2x per jaar werden beoordeeld op 1-1 en 1-7). De CAO verhogingen gingen wel eens op andere data in omdat dan bijvoorbeeld een CAO voor 15 maanden was overeengekomen.

Meestal heeft zo'n Hays systeem de volgende karakteristiek:
- onder verwachting/matig --> RSP zal niet boven de 85/90 stijgen
- volgens verwachting/goed --> RSP gaat richting het eindpunt van 100
- boven verwachting/zeer goed --> RSP gaat naar eindpunt van 110/115
- ver boven verwachting/uitmuntend --> RSP gaat door richting 120/130

Als de stijging voor "goed" inclusief de collectieve stijging maar 2 a 2.3% oplevert, dan krijg je dus compleet geen compensatie voor je extra ervaringsjaar? En zelfs met een top-beoordeling ga je hooguit een half procentje vooruit?
Wie zit er dan ooit aan een RSP100 in dat systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:01:
[...]
Die uitspraak klopt niet helemaal.
Als je qua functie door promotie of wat dan ook naar een andere schaal gaat (hoger). Dan moet de volgende regel worden toegepast:

Voor zover het maximum van de nieuwe salarisschaal niet wordt overschreden wordt bij promotie het bruto maandsalaris verhoogd met 75% van het verschil van het beginsalaris van de oude schaal en de nieuwe salarisschaal of zoveel meer als nodig is om het minimum van de nieuwe salarisschaal te bereiken.
Detail: in deze salaris ronde zijn dus wel de salaris in het centrum (=gemiddeld?) 2% omhoog gegaan, maar niet de salaris schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Detail: in deze salaris ronde zijn dus wel de salaris in het centrum (=gemiddeld?) 2% omhoog gegaan, maar niet de salaris schalen.
Als je salaris in de categorie 85 - 100% valt en je hebt een beoordeling 3, dan gaat je salaris 2% omhoog.

Het is niet zo, dat het 100% salaris in de schaal 2% omhoog gaat. De schalen zijn in deze ronde boven, onder en in het midden niet aangepast. Zolang dit niet gebeurt, kan je dus inderdaad wel groeien naar de 100% binnen een tigtal jaar.

Gemiddeld ga je er op dit moment een € 100 bruto op vooruit als je een schaal omhoog gaat qua functie. (gerekend met de 50% verschil regeling).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:27:
Als je salaris in de categorie 85 - 100% valt en je hebt een beoordeling 3, dan gaat je salaris 2% omhoog.

Het is niet zo, dat het 100% salaris in de schaal 2% omhoog gaat. De schalen zijn in deze ronde boven, onder en in het midden niet aangepast. Zolang dit niet gebeurt, kan je dus inderdaad wel groeien naar de 100% binnen een tigtal jaar.
OK, ik ging er vanuit dat in de regel de salarisschalen evenveel omhoog gaan als het salaris van iemand in de top van zijn schaal met een gemiddelde beoordeling. Volgens mij was dat de afgelopen twee jaar wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik hou het gevoel dat het bij GPR wel heel langzaam gaat. Iemand met beoordeling "goed" moet het dus inderdaad doen met 2 a 2.3%? En dus geen aparte collectieve stijging daarboven?

100 euro erbij als je een schaal hoger gaat, dat lijkt me ook niet veel. Heb je het dan over het soort promotie van bv. senior engineer naar architect? Of heb je veel meer schalen en heb je dus regelmatig die 100 euro te pakken?

Dan zit ik toch beter bij Logica geloof ik. Vorig jaar had ik een beoordeling "boven verwachting" en een stijging van ruim 6.5%. Dat was wel inclusief de indexatie, bij Logica is er namelijk geen aparte collectieve stijging en zit alles in de individuele verhogingen. Dan heb je het over een RSP rond de 85%, dus het is ook niet zo dat ik onder het schaalminimum zat.

[ Voor 0% gewijzigd door t_captain op 04-06-2008 13:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had afgelopen jaar een zeer goed en kreeg er dus 3% bij....EUR 124 per maand bruto...extra...voor een zeer goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:16:
ik had afgelopen jaar een zeer goed en kreeg er dus 3% bij....EUR 124 per maand bruto...extra...voor een zeer goed....
Maar er wel blijven werken. Doen ze dus wel iets goed bij GPR.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Er is meer dan alleen de euro's, maar dat wordt wel helaas minder...

En als 3% 124 euro is, heb je echt niet te klagen :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mocht je extern zitten en het gemist hebben: De gezamelijke bonden heb dus een website over de de cao opgezet:

caogetronics.nl

(en wat staat er bij de links? juist, dit topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:38:
[...]

Maar er wel blijven werken. Doen ze dus wel iets goed bij GPR.
Niet dus, dit was niet de reden om op te stappen maar GPR heeft mijn ontslag inmiddels wel ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Niet dus, dit was niet de reden om op te stappen maar GPR heeft mijn ontslag inmiddels wel ontvangen
Respect dat je het hebt gedaan. Maar denk je nou echt dat iedereen dat doet? Je behoort tot een zeer kleine percentage. Erik van der Meijden weet dit ook. Ander had ie niet zo'n grote mond. en voor die kleine percentage die weggaat staan er genoeg mensne in de rij om je positie te vervullen. Dat je kennis meeneemt is niet belnagrijk voor management. Dat je 1 op 1 kan worden vervangen is belangrijker. Met andere woorden, je bent een nummer. Wanneer je een onderbetaalde nummer wordt is het tijd om te gaan :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Respect dat je het hebt gedaan. Maar denk je nou echt dat iedereen dat doet? Je behoort tot een zeer kleine percentage. Erik van der Meijden weet dit ook. Ander had ie niet zo'n grote mond. en voor die kleine percentage die weggaat staan er genoeg mensne in de rij om je positie te vervullen. Dat je kennis meeneemt is niet belnagrijk voor management. Dat je 1 op 1 kan worden vervangen is belangrijker. Met andere woorden, je bent een nummer. Wanneer je een onderbetaalde nummer wordt is het tijd om te gaan :P
Ooit zal hij toch mensen te kort gaan komen om de diensten nog uitgevoerd te krijgen. Het is nu al moeilijk om aan goed personeel te komen.

Zo hebben ze op de servicedesk in Beek voor september nog 60 nieuwe mensen nodig om de ICT diensten van KPN over te nemen, die nu geloof ik bij Atos liggen. Daarbij voor eind december nog eens 50 voor een andere nieuwe klant. Dit zijn toch al weer 110 nieuwe mensen, en dan moet je ook het verloop nog eens opvangen. Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar je hoopt toch dat ze niet aan die eerste 60 kunnen komen. Dan weet 't moederbedrijf KPN ook gelijk dat het geen koek en ei is binnen GPR. Maar jha, of dat wat gaat veranderen...

Zelf heb ik ook al vaak gezegd ik ga weg, maar het gras is echt niet altijd groener aan de overkant. Ik werk er echt met plezier al vele jaren, alleen de beloning, waardering en andere personele zaken zouden wel beter mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

FrankGuthrie schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:59:
[...]
Wanneer je een onderbetaalde nummer wordt is het tijd om te gaan :P
Zo is dat. Ik vond dat ik ondergewaardeerd werd, dus na enkele gesprekken met lokaal management en het baasje daarvan met niet meer dan dezelfde belofte over loopbaan als de afgelopen zes (!) jaar was het de Exitdoos voor DeBolle bij GPR. Enkele collega's op strategische plekken hebben dezelfde ontslagbrief ingediend en vertrekken per 1 juli/ 1 augustus / zijn al vertrokken. De gewone ICT "handjes" zijn echt wel goed, snel en goedkoop te krijgen, maar een hele ploeg innovatieve leaders en kartrekkers heeft impact op de lange termijn.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 13:49

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ikzelf volg het topic nog terwijl ik inmiddels al een jaar weg ben bij GPR. En ik moet zeggen dat het reilen en zeilen omtrend KGPR me meer en meer doet sterken in de juiste beslissing van toen. Ik ben inmiddels t.o.v. GPR 25% gegroeid in Salaris. Werk nu voor een internationaal bedrijf als data system engineer voor EMEA. Geen gezeik omtrend kosten die gemaakt moeten worden op buitenland reizen. Geen gezeik omtrend telefoons. Geen gezeik omtrend auto's. En bovenal een directie die het waardeert als je je volop inzet. Als ik voorheen voor GPR bij een klant een avond moest doorhalen. Iets wat ook bij de manager bekend werd gemaakt gezien de overuren dan werd er niet op gereageerd. Bij het huidige bedrijf word die waarderen wel uitgesproken. Al is het maar een simpel mailtje bedankt voor je inzet. Het zijn de kleine dingen. Als ik die uitspraken zie van Meijer dan zou dat een directe reden zijn voor mij om op te stappen. Dat is je personeel gewoon voor vuil uitmaken. Dat doe je niet! Volgens mij verliezen veel IT bedrijven het grootste kapitaalgoed echt uit het oog en dat zijn nog altijd de mensen die er werken. De mensen die de centjes binnen brengen. En niet de dure panden. De golfuitjes. Alle andere "bling bling" zaken waarmee de grote mannen naam proberen te maken.

Ik denk dat als we over een jaar gaan kijken het nog steeds rommelt. Het rommelt al sinds 2000 bij Getronics. Dat is langzaam aan gekomen maar zal nooit meer weg gaan. Dit schip is zinkende en iemand die dat niet wil geloven zou wel eens als rat in de val kunnen komen te zitten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:04:
[...]
Ooit zal hij toch mensen te kort gaan komen om de diensten nog uitgevoerd te krijgen. Het is nu al moeilijk om aan goed personeel te komen.

Zo hebben ze op de servicedesk in Beek voor september nog 60 nieuwe mensen nodig om de ICT diensten van KPN over te nemen, die nu geloof ik bij Atos liggen. Daarbij voor eind december nog eens 50 voor een andere nieuwe klant.
Voor zover mijn info strekt: in november is de vorige helpdesker eruit gekicked, en sindsdien doet Call2 de helpdesk in Amersfoort, maar deze gaat inderdaad verhuizen richting Beek. Dit zal pas gaan gebeuren zodra er in Beek genoeg mensen zitten om 't over te nemen, en zal nog wel ff duren denk ik zo ;). Zeker als ze ook nog 50man voor een andere klant moeten vinden, heb je dat niet 1-2-3 gedaan.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmpf, met dik 20 man per maand komt dat wel goed tegen December denk ik, De eerste groep is nog net niet klaar en de 3e begint alweer terwijl de 2e groep al over de helft van het trainingstraject zit.

Ansich loopt Beek niet slecht maar er zijn wel degelijk problemen facilitair gezien. Zo zijn er gewoon té weinig parkeerplekken en daarnaast werken er te veel mensen in het gebouw om het klimaat systeem stabiel te houden, lastig maar waar. Met nog eens 110 (!) mensen erbij in dit gebouw gaan we een groot probleem krijgen dus ik denk dat er een tweede gebouw in Limburg zal moeten gaan komen.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-G schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:19:
Hmmpf, met dik 20 man per maand komt dat wel goed tegen December denk ik, De eerste groep is nog net niet klaar en de 3e begint alweer terwijl de 2e groep al over de helft van het trainingstraject zit.

Ansich loopt Beek niet slecht maar er zijn wel degelijk problemen facilitair gezien. Zo zijn er gewoon té weinig parkeerplekken en daarnaast werken er te veel mensen in het gebouw om het klimaat systeem stabiel te houden, lastig maar waar. Met nog eens 110 (!) mensen erbij in dit gebouw gaan we een groot probleem krijgen dus ik denk dat er een tweede gebouw in Limburg zal moeten gaan komen.
Klimaat heeft niks met de hoeveelheid mensen te maken...
Want toen de servicedesk er nog niet zat, en alleen de 3e en begande grond gevuld was. Was er ook al een probleem met het klimaat. Belangrijk is, dat de ramen dicht blijven, anders kunnen de blowers niks doen.

En ja, er wordt gekeken naar een 2e pand of compleet nieuw pand waar alles in kan.
Vorige week zou hier een beslissing over genomen worden. Echter heb nog niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Best kans dat dat in Eindhoven gaat worden. Er is op FF een pand gebouwd voor de onderdelen die tijdens de bouw in de vitrine zijn gezet.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Valt me op dat mensen tegenwoordig al heel snel klagen dat ze weinig verdienen.

Er zijn genoeg voorbeelden bekent van mensen die ook 10 - 40% per jaar stijgen, en een aantal jaar achter elkaar. Wellicht is zelfoverschatting tov het beeld wat de markt van je heeft wat anders?

Niet om te schoppen of te stoken. Ik denk dat we een serieus probleem hebben bij GPR mbt de leegloop , salarissen van GPR.

Ik denk wel als je zo hard roept dat je te weinig krijgt je van baan moet veranderen. De markt is groen, ben je echt zo goed als je zegt en GPR biedt dat niet ga je toch naar de concurrent? Als je overtuigt bent van jezelf is dat geen moeite en geen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin meer om alleen maar voor het geld over te stappen naar een andere werkgever.
tevens heb ik het prima naar me zin bij GPR, en ik word redelijk betaald.

ik hoorde een verhaal over een ex collega die is ook voor veel meer geld weg gegaan naar een kleiner deta bureau.

maar die mag nu wel even naar leeuwarden reizen vanuit de randstad en daar was niks tegenin te brengen, en dat terwijl hij net een 2de kind heeft.
studies worden daar amper gegeven omdat ze alleen maar uren moeten scoren of alles is in eigen tijd en nog veel meer van dat soort gezeik.

dan moet je toch even afwegen of dat die paar 100 ( of zelfs 1000 euro bruto meer ) het waard is.
dan verdien ik liever iets minder zonder al teveel gezeik en met veel andere voordelen.

het gras is natuurlijk altijd groener bij de buren, best leuk natuurlijk veel geld verdienen als je 4 uur per dag onderweg bent en tevens dik achter gaat lopen qua kennis.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 19:50 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste