wat valt onder de noemer kansrijk dan?
Kansrijk zijn de functies waarvan verwacht wordt dat ze (nu óf op korte termijn) binnen KPN één op één te herplaatsen zijn. Hierbij wordt zuiver naar de functies in het functiehuis gekeken en niet naar persoonlijk functioneren binnen die functies.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Tja, het minder hoogwaardige werk verdwijnt in een hoog tempo uit NL.
In Bangalore kunnen ze het beter en goedkoper.
Dus het ziet er inderdaad naar uit dat een aantal kanslozen op zoek moet naar ander werk.
Maar zo is de realiteit nu eenmaal.
En voor iedereen die hier over loopt te klagen het volgende.
Er is niks nieuws aan het offshoren van werk.
Hoeveel schoenfabrieken staan er nog in Brabant ? Hoeveel mijnwerkers wonen er nog in Limburg.
Kortom, vervelend maar het is niet anders.
Dus het ziet er inderdaad naar uit dat een aantal kanslozen op zoek moet naar ander werk.
Hoeveel schoenfabrieken staan er nog in Brabant ? Hoeveel mijnwerkers wonen er nog in Limburg.
Er gaat wel meer dan "minder hoogwaardig" werk naar Bangalore, dus de vergelijking met mijnwerkers of schoenlappers gaat niet echt op.
[ Voor 94% gewijzigd door Arno op 06-10-2011 11:47 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Het ambachtelijk maken van schoenen is niet bepaald eenvoudig, en is imho wel degelijk hoogwaardig werk. Hetzelfde geldt voor mijnwerken, dat lijkt eenvoudiger dan dat je zo zou denken.
Maar als je andere voorbeelden wilt: Hoeveel hoogwaardige technologie wordt er nu nog bij Philips in EHV gemaakt ?
Maar als je andere voorbeelden wilt: Hoeveel hoogwaardige technologie wordt er nu nog bij Philips in EHV gemaakt ?
Wow, en daarvoor heb je je hier net aangemeld?Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:28:
Ik (als GTN medewerker) zit momenteel al als een soort offshore vorm bij een klant, onze opdrachtgever is de contracthouder bij het bedrijf waar ik zit en zo hebben we met vele partijen te maken die allemaal ingehuurd worden.
Weet je wat het probleem is met deze constructie? Het wordt amper goed gecoördineerd.
Wij lopen continu tegen dezelfde problemen en complete muren op omdat men binnen het contract wilt/moet blijven, constructieve oplossingen zijn amper omschreven in de contracten en dus doet men er niets aan en het willen veranderen schijnt lastig te zijn. Laat ik het maar niet hebben over de gebieden die tussen de contracten in vallen, daar worden klanten niet vrolijk van. Een mooi voorbeeld is een zwenkarm op een bureau, is geen ICT apparatuur maar blijkbaar ook geen meubulair, het heeft 5 maanden geduurt totdat iemand buiten de contractafspraken ging om die arm te vervangen om de klant tevreden te stellen.
Praat ook niet over hoe goed de 1e en 2e lijns helpdesken in India zijn, met veel tegenzin willen ze hier nog de helpdesk bellen omdat ze amper te verstaan zijn en totaal geen kunde tonen dan alleen lijstjes van hun scherm opnoemen. Die lijstjes zijn vaak ook nog eens verouderd omdat er namelijk geen coördinatie is om ook daar die lijsten te updaten met nieuwe info wat er in het veld speelt.
En dan ga je beweren dat offshoren beter is en klantvriendellijker?
Neem van mij aan dat deze ontwikkelingen heel veel verliezers en zeer weinig winnaars kent, de enige winnaars zijn de heren op kantoor die hun zakken vullen met de contracten want personeel hoeven ze niet meer aan te sturen.
En om nog even verder hierop in te gaan, div. bedrijven zijn met het idee van offshoren ons al voor geweest en langzaam zie je dat ze het weer terug draaien en weer hun oude personeelsbestand willen opbouwen.....
[ Voor 7% gewijzigd door memphis op 06-10-2011 16:10 ]
je lijkt wel een manager typisch een antwoord om het balletje terug te kaatsen. Kom gewoon met feiten ipv vragen. Getronics is uitgehold afgekloven en verkocht. Nu doet KPN er nog een schepje bovenop door nog meer mensen eruit te schoppen. Blij dat ik er toch al een tijd niet meer werk.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:27:
Het ambachtelijk maken van schoenen is niet bepaald eenvoudig, en is imho wel degelijk hoogwaardig werk. Hetzelfde geldt voor mijnwerken, dat lijkt eenvoudiger dan dat je zo zou denken.
Verwijderd
Management_gtr steekt zijn hoofd in het zand. Ik wil hem wel eens horen als hij zelf tot de kanslozen gaat behoren. Misschien gaat hij dan wel schoenenpoetsen omdat schoenen in nederland niet meer gemaakt worden.
Er blijft weinig over van Getronics. Het grote probleem binnen getronics is dat er slechte communicatie tussen de verschillende afdelingen is. Men denkt dat dit wordt opgelost door laagbetaalde (hoogopgeleide???) Indieers. Er komt alleen een extra laag tussen. Om deze laag te kunnen begrijpen moet het personeel zelfs op een cultuurcursus. Bovendien lopen er klanten weg omdat ze niet willen dat hun ICT in het buitenland wordt ondergebracht. Dit was voorheen nog een uniek sellingpoint.
Getronics is een beursgenoteerd bedrijf waardoor het rendement de belangrijkste drijfveer is. Dit is volgens mij de belangrijkste reden om elk halfjaar in het personeel te snoeien. Daarnaast ontbreekt het mijns insziens aan een langetermijnvisie.
Er blijft weinig over van Getronics. Het grote probleem binnen getronics is dat er slechte communicatie tussen de verschillende afdelingen is. Men denkt dat dit wordt opgelost door laagbetaalde (hoogopgeleide???) Indieers. Er komt alleen een extra laag tussen. Om deze laag te kunnen begrijpen moet het personeel zelfs op een cultuurcursus. Bovendien lopen er klanten weg omdat ze niet willen dat hun ICT in het buitenland wordt ondergebracht. Dit was voorheen nog een uniek sellingpoint.
Getronics is een beursgenoteerd bedrijf waardoor het rendement de belangrijkste drijfveer is. Dit is volgens mij de belangrijkste reden om elk halfjaar in het personeel te snoeien. Daarnaast ontbreekt het mijns insziens aan een langetermijnvisie.
uiteraard vervelend als je eruit gemikt wordt... Maar mijn inziens is er niet per se iets mis met off shoring (even los gezien van het aantal banen ten koste van off shoring). Je werkt met een ander type mensen, maar dat hoeft niet per se nadelig te zijn.
aangaande je uniek selling point argument: ik heb de afgelopen lange tijd erg weinig in het nieuws gezien over nieuwe dienstverlening voor Getronics, dus ik vraag me af of dat selling point dan is aangeslagen op de markt?
aangaande je uniek selling point argument: ik heb de afgelopen lange tijd erg weinig in het nieuws gezien over nieuwe dienstverlening voor Getronics, dus ik vraag me af of dat selling point dan is aangeslagen op de markt?
Verwijderd
Het word pas echt vervelend als je niet gebeld wordNotehoutelade schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:43:
uiteraard vervelend als je eruit gemikt wordt...
Ik heb mijn manager maar gevraagd of ze mijn nummer wel hadden
Mijn functie valt helaas buiten scoop en mag waarschijnlijk het licht uit doen straks

Verwijderd
@HTimmer: Dat het werk in NL uitvoeren een Unique Selling Point is ben ik helemaal met je eens. KPN/Getronics is de laatste grote IT leverancier die alles nog in NL deed. HP, Atos, Cape Gemini etc. zitten al lang in India.
Wat dan wel opvallend is, is dat we de laatste jaren ondanks dit USP alleen maar deals en klanten verloren hebben en er nauwelijks iets hebben bijgekregen.
Dus wellicht moet je KPN/Getronics niet verwijten dat ze uiteindelijk nu ook (moeten) gaan offshoren, maar zou je je moeten richten op de klanten die niet willen betalen voor het voorrecht door een geheel NL bedrijf bediend te worden, maar uitsluitend gaan voor de laagste prijs !
Voor wat betreft het (gaan) behoren tot de Kanslozen: Er zijn nu een aantal functies benoemd die "kansarm" zijn. En voor jouw informatie, mijn functie zit daar ook bij. Dus je opmerking lijkt me behoorlijk ongepast.
Wat dan wel opvallend is, is dat we de laatste jaren ondanks dit USP alleen maar deals en klanten verloren hebben en er nauwelijks iets hebben bijgekregen.
Dus wellicht moet je KPN/Getronics niet verwijten dat ze uiteindelijk nu ook (moeten) gaan offshoren, maar zou je je moeten richten op de klanten die niet willen betalen voor het voorrecht door een geheel NL bedrijf bediend te worden, maar uitsluitend gaan voor de laagste prijs !
Voor wat betreft het (gaan) behoren tot de Kanslozen: Er zijn nu een aantal functies benoemd die "kansarm" zijn. En voor jouw informatie, mijn functie zit daar ook bij. Dus je opmerking lijkt me behoorlijk ongepast.
je bedoeld dat de klanten hetzelfde doen als wat KPN/GTN doet mbt salaris en randvoorwaardes richting het personeel ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:45:
maar zou je je moeten richten op de klanten die niet willen betalen voor het voorrecht door een geheel NL bedrijf bediend te worden, maar uitsluitend gaan voor de laagste prijs !
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Typisch management geblaat: Getronics heeft ook geëxperimenteerd met een service desk in het voormalige oostblok. Als er ergens geld mee te verdienen (of te besparen) was liep Getronics voorop.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:45:@HTimmer: Dat het werk in NL uitvoeren een Unique Selling Point is ben ik helemaal met je eens. KPN/Getronics is de laatste grote IT leverancier die alles nog in NL deed. HP, Atos, Cape Gemini etc. zitten al lang in India.
Verwijderd
@Polthemol; Je hoeft hier niet te werken. Maar klaarblijkelijk zijn er nog heel veel ontevreden mensen die desondanks toch niet weggaan. Als die arbeidsvoorwaarden echt zo slecht zijn solliciteer je toch gewoon ergens anders ? Ik weet zeker dat ze bij Atos, HP, EDS, IBM etc. staan te springen om mensen met jouw kwaliteiten, en dat ze je daar een fantastisch salaris en arbeidsvoorwaarden zullen gaan bieden :-)
mmm, proef het sarcasme. Ik geef slechts aan dat gtn zelf net zo goed doet waar je de klanten van beticht in een paar posts hierboven. Je persoonlijke visie waar mijn arbeidstoekomst zou liggen mag je gewoon netjes voor je houden, al helemaal als je een dergelijk advies met een dergelijke neerbuigende toon meent te moeten brengen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:44:
@Polthemol; Je hoeft hier niet te werken. Maar klaarblijkelijk zijn er nog heel veel ontevreden mensen die desondanks toch niet weggaan. Als die arbeidsvoorwaarden echt zo slecht zijn solliciteer je toch gewoon ergens anders ? Ik weet zeker dat ze bij Atos, HP, EDS, IBM etc. staan te springen om mensen met jouw kwaliteiten, en dat ze je daar een fantastisch salaris en arbeidsvoorwaarden zullen gaan bieden :-)
(vind de verdediging waarmee je komt in ieder geval vrij dunnetjes en vooral vreemd dat je daarvoor speciaal een account aanmaakt hier, anyways).
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik kan me voorstellen dat er heel veel getronics medewerkers van het zinkende schip afgestuurd willen worden om zo nog een zakje geld mee te krijgen. Dat is uiteindelijk voordeliger dan zelf gaan.
Ik ben ergens wel blij dat mijn afdeling in 2009 al naar budapest gestuurd was. Toen waren de regelingen blijkbaar wat mooier voor de medewerkers dan nu. Ook het jaarlijkse afwachten of je positie ineens "overbodig" is kan stress met zich mee brengen. Daar zit je toch niet op te wachten volgens mij.
Ik ben ergens wel blij dat mijn afdeling in 2009 al naar budapest gestuurd was. Toen waren de regelingen blijkbaar wat mooier voor de medewerkers dan nu. Ook het jaarlijkse afwachten of je positie ineens "overbodig" is kan stress met zich mee brengen. Daar zit je toch niet op te wachten volgens mij.
Verwijderd
@ Polthemol
Mijn account is niet speciaal hiervoor aangemaakt maar bestaat al een behoorlijk tijdje. Eerst feiten checken aub. Maar verdediging ? Nee hoor, geen behoefte aan. Ik geef gewoon mijn mening en als je het daar niet mee eens bent prima.
Mijn account is niet speciaal hiervoor aangemaakt maar bestaat al een behoorlijk tijdje. Eerst feiten checken aub. Maar verdediging ? Nee hoor, geen behoefte aan. Ik geef gewoon mijn mening en als je het daar niet mee eens bent prima.
Verwijderd
Kan iemand toevallig iets vertellen over de werksfeer/-cultuur en gemiddelde leeftijd bij het kantoor in Nieuwegein? Zit te denken om binnen Healthcare af te studeren en het kantoor in Nieuwegein ligt wat betreft lokatie het meest voor de hand...
Edit: he, is dit niet meer het topic over PinkRoccade...?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 15:16 ]
Bestaat toch niet meer is uiteindelijk toch KPN?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:02:
Zie ook Werkgever overgenomen, hoe in je CV te verwerken?
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 12-10-2011 17:11 ]
PinkRoccade is weer een aparte organisatie tegenwoordig
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
@Michail8 Het kantoor in Nieuwegein is erg rustig, staat al een tijd leeg. Of PinkRoccade moet een kantoor in Nieuwegein hebben ? Getronics zit in Houten, mooi en leuk kantoor met een goede sfeer en cultuur !
Beetje vreemd om nog te spreken over Getronics terwijl deze naam (in Nederland) ondertussen alweer twee weken niet meer bestaatVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:10:
@Michail8 Het kantoor in Nieuwegein is erg rustig, staat al een tijd leeg. Of PinkRoccade moet een kantoor in Nieuwegein hebben ? Getronics zit in Houten, mooi en leuk kantoor met een goede sfeer en cultuur !
Sinds één oktober is het tenslotte KPN geworden en wordt de naam Getronics alleen nog in het buitenland gebruikt.
Kijkend naar de topic titel klopt deze dus ondertussen ook niet meer
Verwijderd
@Ninjazx9R98: Klopt helemaal, correctie : KPN Corpoate Market (afgekort KPN CoMa).
Het kantoor in Houten is leuk, qua leeftijd, meubilair, sfeer etc. Parkeren is soms wel een uitdaging :-)
Het kantoor in Houten is leuk, qua leeftijd, meubilair, sfeer etc. Parkeren is soms wel een uitdaging :-)
Als je net als ik om 6.45 in Houten aankomt, is er ruimte genoeg 
Later op de dag is inderdaad wel een uitdaging, al heb ik steevast de mazzel dat er net iemand voor 'mijn' ingang (oude Newtel ingang) weggaat
Later op de dag is inderdaad wel een uitdaging, al heb ik steevast de mazzel dat er net iemand voor 'mijn' ingang (oude Newtel ingang) weggaat
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Het wordt steeds gekker...Arno schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:00:
PinkRoccade is weer een aparte organisatie tegenwoordig
Verwijderd
http://www.pinkroccade-healthcare.nl/contact.aspxVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:10:
Zoals je ziet heeft PinkRoccade inderdaad een kantoor in Nieuwegein. Ik dacht ook dat ik in het Getronics/PinkRoccade topic reageerde, maar die was al gesloten ofzo. Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Maar niemand weet dus iets over hoe het is om bij PinkRoccade Healthcare in Nieuwegein te werken?
Wel een geinige naam voor een bedrijf dat niet zo goed ligt bij de werknemersVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:28:
@Ninjazx9R98: Klopt helemaal, correctie : KPN Corpoate Market (afgekort KPN CoMa).
*knip* trollen doe je maar elders
[ Voor 81% gewijzigd door Rukapul op 14-10-2011 13:32 ]
Jeremy Clarkson
Hetzelfde gaat zeker op voor het verkassen van de servicedesk naar Budapest? Kom op zeg .. ik heb de foto's gezien destijds tijdens de training en het verschil zie je er wel aan af. Waar je je in Nederland als organisatie nog bezig moet houden met diverse Arbo regels is dat in het buitenland (lees, oostblok e.d.) wel anders.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:28:
Daarnaast zijn het ook niet per definitie "kanslozen" die daar werken. In sommige Nederlandse regio's is er gewoonweg minder werk in de IT te vinden, het is dan ook niet zo heel gek dat Getronics daar een GSD heeft. Een grote vijver om uit te vissen, want mensen moeten toch werk hebben.
Zo gek is dat niet. PinkRoccade is nog altijd een sterke naam op de markt. De belanghebbenden die PinkRoccade aan getronics verkochten hadden dat ook in de gaten en hebben de merknaam volgens mij ook niet meeverkocht, maar slechts in bruikleen gegeven als onderdeel van de verkoopdeal.
De voorloper van PinkRoccade is Pink Elephant en die is ook doorgestart omdat het een sterke naam is.PROnline schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
Zo gek is dat niet. PinkRoccade is nog altijd een sterke naam op de markt. De belanghebbenden die PinkRoccade aan getronics verkochten hadden dat ook in de gaten en hebben de merknaam volgens mij ook niet meeverkocht, maar slechts in bruikleen gegeven als onderdeel van de verkoopdeal.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
@De Bastaard: Op papier klinkt dat leuk, de "hoge" kwaliteit van de medewerkers in Beek t.o.v. Budapest of Bangalore. Helaas is de praktijk heel anders. Beek is nu vooral bezet door MBO'ers (absoluut geen HBO-niveau) die al moeite hebben met hun beheersing van de engelse taal. Tegenwoordig wordt zo'n beetje alles wat het woord Computer foutloos kan spellen aangenomen. De beloofde 80% oplossend vermogen hebben ze nog nooit gehaald (nou ja, als er maar 1 call in de maand van een klant is en je lost hem per ongeluk op dan scoor je 100%, maar bij grote klanten in ieder geval niet).
Dus verplaatsen naar een land waar de helpdeskmedewerkers wel een behoorlijke opleiding hebben gehad (in plaats van tandartsassistenete of kapster) en het werken ook nog eens goedkoper is lijkt mij in ieder geval een goed idee. Maar dat is slechts mijn mening, jij hebt uiteraard alle recht daar anders over te denken.
Dus verplaatsen naar een land waar de helpdeskmedewerkers wel een behoorlijke opleiding hebben gehad (in plaats van tandartsassistenete of kapster) en het werken ook nog eens goedkoper is lijkt mij in ieder geval een goed idee. Maar dat is slechts mijn mening, jij hebt uiteraard alle recht daar anders over te denken.
Ik vind dat je je als "management" wel heel negatief uitlaat over mijn en mogelijk jouw collega's. In hoeverre het correct is, is niet door mij te controleren, maar je publiekelijk zo negatief uitlaten is not done.
Jeremy Clarkson
Ik wil niet met modder gooien maar toch... waar zou dat dan aan liggen?Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:51:
@De Bastaard: Op papier klinkt dat leuk, de "hoge" kwaliteit van de medewerkers in Beek t.o.v. Budapest of Bangalore. Helaas is de praktijk heel anders. Beek is nu vooral bezet door MBO'ers (absoluut geen HBO-niveau) die al moeite hebben met hun beheersing van de engelse taal. Tegenwoordig wordt zo'n beetje alles wat het woord Computer foutloos kan spellen aangenomen. De beloofde 80% oplossend vermogen hebben ze nog nooit gehaald (nou ja, als er maar 1 call in de maand van een klant is en je lost hem per ongeluk op dan scoor je 100%, maar bij grote klanten in ieder geval niet).
Een verkeerd werknemersbeleid in de sollicitatie procedure?
Een bijzonder matige beloningsstructuur?
Elk initiatief dat op 90% van alle afdelingen de kop wordt ingedrukt?
Tevens heb ik erg sterk het idee dat je een verkeerde voorstelling hebt van het opleidingsniveau in het buitenland. Dat ze in Bangalore de Engelse taal meer machtig zijn als in Beek lijkt me vrij duidelijk. Het is de officiële voertaal daarzo. Budapest is duidelijk niet van hetzelfde niveau.
Ik wil jou als management best het voordeel van de twijfel geven, maar als je niet weet wat er speelt binnen het voormalige Getronics ben je aardig blind voor de onvrede onder de werknemers.
Maar dit speelt al jaren, het klinkt en beetje als oude koeien uit de sloot halen, ware het niet dat die 'koeien' zelf weer op de kant klauteren en in ieders zicht gaan staan
@management_gtr
Bedankt voor jouw input in dit draadje. Ik kreeg laatst een telefoontje van Getronics/KPN of ik interesse had voor een sollicitatie gesprek, ze hadden mijn CV en gegevens in een zogenaamde "Talent pool" zitten. Toevallig heb ik dit draadje al een tijdje gevolgd, en ik heb dus vriendelijk bedankt voor het telefoontje en verteld dat ik geen interesse heb.
Nu wil ik niet alle eer van mijn beslissing aan management_gtr toeschuiven, want de hele fusie met KPN en de ontslagrondes die ze nu aan het uitvoeren zijn hebben natuurlijk ook enorm meegewogen.
Maar door de negatieve uitlatingen van deze persoon management_gtr heb ik toch het gevoel dat ik mijzelf een hoop ellende heb bespaard door niet in te gaan op de uitnodiging van Getronics/KPN.
Bedankt voor jouw input in dit draadje. Ik kreeg laatst een telefoontje van Getronics/KPN of ik interesse had voor een sollicitatie gesprek, ze hadden mijn CV en gegevens in een zogenaamde "Talent pool" zitten. Toevallig heb ik dit draadje al een tijdje gevolgd, en ik heb dus vriendelijk bedankt voor het telefoontje en verteld dat ik geen interesse heb.
Nu wil ik niet alle eer van mijn beslissing aan management_gtr toeschuiven, want de hele fusie met KPN en de ontslagrondes die ze nu aan het uitvoeren zijn hebben natuurlijk ook enorm meegewogen.
Maar door de negatieve uitlatingen van deze persoon management_gtr heb ik toch het gevoel dat ik mijzelf een hoop ellende heb bespaard door niet in te gaan op de uitnodiging van Getronics/KPN.
wel apart dat meerdere negatieve berichten in dit topic niet zo'n impact hebben als iemand met als username 'management_gtr'
...
Ook apart om in een beslissing over het wel of niet op sollicitatie gesprek te gaan de woorden mee te laten wegen van iemand die mogelijk niet eens iets te maken heeft met het management van KPN/Getronics.
Voor hetzelfde geld betreft het hier gewoon een troll die het een leuke naam vond en de boel een beetje loopt op te naaien.
Voor hetzelfde geld betreft het hier gewoon een troll die het een leuke naam vond en de boel een beetje loopt op te naaien.
Dat zou inderdaad goed kunnen, echter in sommige posts kom ik wel info tegen die een volledige buitenstaander niet zou weten
Jeremy Clarkson
@management_gtr
Heb je al een nickchange aangevraagd op tweakers?
Het voeren van de Getronics naam en verwijzingen is al sinds 1 okt. not-done.
Rebranding gemist?
Heb je al een nickchange aangevraagd op tweakers?
Rebranding gemist?
[ Voor 7% gewijzigd door PROnline op 17-10-2011 20:17 ]
En PR Online bestaat al vele jaren niet meer.... *zucht*PROnline schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:17:
@management_gtr
Heb je al een nickchange aangevraagd op tweakers?![]()
Rebranding gemist?
Ik heb geen management functie maar heb eerlijk gezegd nog geen info gezien wat alleen bekend zou zijn op management niveau.Arno schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:03:
Dat zou inderdaad goed kunnen, echter in sommige posts kom ik wel info tegen die een volledige buitenstaander niet zou weten
Het is info die bekend is bij medewerkers en mogelijk ook bij kennissen/vrienden/familie van medewerkers.
Zo spannend is het allemaal niet wat hij geroepen heeft.
verdere discussie over de achtergrond en nickname van management_gtr / kunstenaar is offtopic en ongewenst
Ah ik moest even zoeken naar de een nieuwe post van management_gtr, maar ook hij heeft zich laten rebranden zie ik 
Over je reactie op mijn post:
Het is inderdaad zo dat er veel MBO'ers werken bij Getronics, maar om nu te zeggen dat het randdebielen zijn slaat natuurlijk nergens op.
Je reactie laat me overigens wel twijfelen of je nu wel of niet een echte medewerker/manager bent bij Getronics. Ik vraag me dan ook af hoe de rest van je collega's c.q. managers zou reageren op het feit dat jij de medewerkers in Beek behoorlijk te kakken zet.
Over je reactie op mijn post:
Het is inderdaad zo dat er veel MBO'ers werken bij Getronics, maar om nu te zeggen dat het randdebielen zijn slaat natuurlijk nergens op.
Je reactie laat me overigens wel twijfelen of je nu wel of niet een echte medewerker/manager bent bij Getronics. Ik vraag me dan ook af hoe de rest van je collega's c.q. managers zou reageren op het feit dat jij de medewerkers in Beek behoorlijk te kakken zet.
Offtopic?! Dit kan je niet menen. Meneer doet zich voort als een manager van Getronics en schoffeert een complete afdeling. Ik vind het erg kortzichtig om te zeggen dat een discussie over deze gebruiker offtopic en ongewenst is. Het is nogal logisch dat een dergelijke uitspraak van een manager deze reacties los maakt, een manager hoort zich niet zo te gedragen.Rukapul schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:31:
[mbr]verdere discussie over de achtergrond en nickname van management_gtr / kunstenaar is offtopic en ongewenst[/]
Echter vind ik het verfrissend om te lezen wat een manager nou echt denkt i.p.v. van de standaard door een corporate communicatie afdeling geschreven tekst op te dreunen. Verstandig, nee. Verfrissend, ja
Verwijderd
Wie de schoen past, trekke hem aan.Loev schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
Offtopic?! Dit kan je niet menen. Meneer doet zich voort als een manager van Getronics en schoffeert een complete afdeling. Ik vind het erg kortzichtig om te zeggen dat een discussie over deze gebruiker offtopic en ongewenst is. Het is nogal logisch dat een dergelijke uitspraak van een manager deze reacties los maakt, een manager hoort zich niet zo te gedragen.
Echter vind ik het verfrissend om te lezen wat een manager nou echt denkt i.p.v. van de standaard door een corporate communicatie afdeling geschreven tekst op te dreunen. Verstandig, nee. Verfrissend, ja
Jammer om te zien dat de waarheid zoveel pijn doet, en dat dit ook duidelijk doorklinkt in de reacties.
Maar het bewijst eens te meer dat offshoring geen wens maar een noodzaak is, gezien het niveau van de reacties hierboven.
Blijf je nu aan het zeuren over jouw/mijn collega's? Als je zulke opmerkingen blijft maken heb je toch een pallet planken voor je kop...
Jeremy Clarkson
Ik zal er weinig woorden aan vuilmaken: de volgende die op een persoon in plaats van een zaak reageert nomineert zichzelf voor een afkoelban. Bitchen doe je maar elders.Trollen idem overigens. Nicknames ed zijn aangepast om duidelijk te maken dat eenieder hier namens zichzelf spreekt.
[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 24-10-2011 13:07 ]
Inhoudelijk: ik kan me stevige kritiek op Getronics in Beek heel goed voorstellen. Daarvoor hoef je slechts op 'beek' te zoeken in dit topic of zoals ondergetekende afhankelijk te zijn geweest van de 'diensten' zoals geleverd vanuit Beek. Mijn persoonlijke ervaring is bijvoorbeeld dat de primaire kwaliteit het snel sluiten van tickets is. Daar komt bij dat ik het niet vind kunnen om helpdeskwerk te leveren met zo'n sterk accent dat het de communicatie in de weg zit ongeacht of dat Limburgs of Indiaas is.
Blijkbaar heeft Getronics en haar opdrachtgevers zo'n situatie laten ontstaan.
Blijkbaar heeft Getronics en haar opdrachtgevers zo'n situatie laten ontstaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 24-10-2011 13:08 ]
voor een limburger is een hollands (of wat dan ook) net zo'n sterk accent als het accent van een limburgs accent voor een hollander
. Staat los van onduidelijke communicatie wat mij betreft.
Beetje een slechte discussie hier momenteel naar mijn bescheiden mening. 't Lijkt er op dat de pot de ketel aan het verwijten is dat 'ie zwart ziet waarbij er alleen maar argumenten aangehaald worden welke een oorzaak vinden in het laatste jaar.
Persoonlijk ben ik van mening dat er beter gekeken kan en moet worden naar dát wat er de laatste jaren echt "mis" gelopen is bij WMS (Custom/Remote) & het GDC, en de achterliggende oorzaken daarvan achterhalen en oplossen/wegnemen,
Vanuit mijn bescheiden rol zie ik gelukkig wél dat er op die vlakken ook een kentering plaats vind.
Persoonlijk ben ik van mening dat er beter gekeken kan en moet worden naar dát wat er de laatste jaren echt "mis" gelopen is bij WMS (Custom/Remote) & het GDC, en de achterliggende oorzaken daarvan achterhalen en oplossen/wegnemen,
Vanuit mijn bescheiden rol zie ik gelukkig wél dat er op die vlakken ook een kentering plaats vind.
http://www.computable.nl/...nicsbanen-naar-india.html
[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 26-10-2011 06:17 ]
Ik heb binnenkort een gesprek met de afdeling Recruitment & een BU manager voor een mogelijk YP traject.
Wanneer zij een positief advies over mij hebben, mag ik een capaciteiten test afleggen. Kan iemand mij ongeveer schetsen wat voor soort gesprek en wat voor soort test dit is, heeft er iemand misschien voorbeelden?
Ik heb bijvoorbeeld alwel de self-assessment van CAP gemaakt, maar is deze te vergelijken?
Wanneer zij een positief advies over mij hebben, mag ik een capaciteiten test afleggen. Kan iemand mij ongeveer schetsen wat voor soort gesprek en wat voor soort test dit is, heeft er iemand misschien voorbeelden?
Ik heb bijvoorbeeld alwel de self-assessment van CAP gemaakt, maar is deze te vergelijken?
Ik denk het wel. Een methode om inzichtelijk te maken van wat je sterke punten zijn en waar ruimte voor verbetering is, gok ik zo.knights16 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:18:
Moet de topic title niet aangepast worden? Pink Roccade heet het allang niet meer en sinds een tijdje is de naam Getronics ook verdwenen. KPN it is!
Had ik destijds ook voorgesteld in een TR, maar is niets mee gedaan.
Jeremy Clarkson
Op dat moment had Getronics zelf nog niets in de externe branding zoals haar website aangepast en derhalve stond die TR nog keurig 'pending'Arno schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:04:
Had ik destijds ook voorgesteld in een TR, maar is niets mee gedaan.
Persoonlijk vind ik het zelfs nu nog een complete puinhoop in de communicatie. Via Getronics.nl word je doorgeleid naar een pagina waarbij onduidelijk is wat de echte naam is en op de KPN website ligt het van het pad dat je doorklikt wat je tegenkomt en het op 'Corporate' lijkt te houden.
Het is zelfs zo beroerd dat als je op kpn.nl op zakelijk klikt dat er daarna het woord corporate naast prive en zakelijk verschijnt, maar dat slaat dan weer niet op KPN Corporate Market

Al met al heb ik dus nog steeds geen uitsluitsel wat de beste naam betreft.
[ Voor 48% gewijzigd door Rukapul op 14-12-2011 20:13 ]
Wat destijds Getronics was, heet nu KPN Corporate Market. Het voormalige Getronics Consulting heet nu KPN Consulting. Aangezien het topic nu over Getronics gaat, lijkt mij dat KPN Corporate Market de wijziging van de titel prima dekt
Jeremy Clarkson
Done.
Als afgestudeerde bij KPN (Research) voelt dit onwennig. Van gerespecteerd lab naar IT boer zegmaar
Als afgestudeerde bij KPN (Research) voelt dit onwennig. Van gerespecteerd lab naar IT boer zegmaar
* PcDealer denkt met weemoed terug aan KPN Qwest.
Wat een geweldig nieuwjaarsgeschenk weer...
Alessi fruitschaal "Blow Up" dan was de reader van vorig jaar helemaal zo gek nog niet...
Alessi fruitschaal "Blow Up" dan was de reader van vorig jaar helemaal zo gek nog niet...
Dit vind ik weer erg teleurstellend...net zoals de wijnkoeler, en de reader van vorig jaar was ook niet echt best.
Deze oerlelijke fruitschaal kan ik dus weer gaan weggeven aan familie.
We werken toch bij KPN ?
Geef ons een mooie telefoon/tablet cadeau of een mobiel abbonnementje met data etc etc
Ik denk dat dat veel meer word gewaardeerd, en dat hoeft voor KPN nog niet eens zoveel te kosten.
Deze oerlelijke fruitschaal kan ik dus weer gaan weggeven aan familie.
We werken toch bij KPN ?
Geef ons een mooie telefoon/tablet cadeau of een mobiel abbonnementje met data etc etc
Ik denk dat dat veel meer word gewaardeerd, en dat hoeft voor KPN nog niet eens zoveel te kosten.
[ Voor 15% gewijzigd door Rotaderp2 op 26-01-2012 12:15 ]
Het thema "verbinding" deed nog hoop geven.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat ze op marktplaats te vinden zijn.
Hoewel ik de fruitschaal niet echt een top cadeau vindt. Denk ik niet dat we kunnen verwachten dat we allemaal maar even een tablet krijgen van min 400,-.
En als ze een el cheapo doen van 99,- is dat ook niet goed. (al had ik natuurlijk stiekum wel iets gehoopt om via Internet./wifi met elkaar in verbinding konden komen)
De tas vindt ik nog steeds een mooi cadeau. Gebruik hem dagelijks
De wijnkoeler is allang niet meer in mijn bezit
De reader vond ik ook niet slecht. Heb er toch menig boekje op gelezen.
En dit jaar de fruitschaal
Volgend jaar dus weer een top cadeau.
Gelukkig dit jaar wel een kerstpakket gekregen (ook van de klanten).
En als ze een el cheapo doen van 99,- is dat ook niet goed. (al had ik natuurlijk stiekum wel iets gehoopt om via Internet./wifi met elkaar in verbinding konden komen)
De tas vindt ik nog steeds een mooi cadeau. Gebruik hem dagelijks
De wijnkoeler is allang niet meer in mijn bezit
De reader vond ik ook niet slecht. Heb er toch menig boekje op gelezen.
En dit jaar de fruitschaal
Volgend jaar dus weer een top cadeau.
Gelukkig dit jaar wel een kerstpakket gekregen (ook van de klanten).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het kerstpakket van KPN was zeker wel heel goed trouwens.
De rugtas was ook wel een aardig cadeau
Een goed tabblet hoeft zeker geen 400 euro te kosten, vooral niet voor KPN.
en ik heb nu ook een smartphone voor 85 euro waar ik uiterst content mee ben ( bijvoorbeeld )
Ik ben van mening dat ze toch wel wat beters kunnen verzinnen dan een fruitschaal ?
Ik snap nog steeds niet hoe ze erop komen zelfs.....
splits het dan op voor kantoorpersoneel en techneuten met andere cadeaus bijvoorbeeld.
De rugtas was ook wel een aardig cadeau
Een goed tabblet hoeft zeker geen 400 euro te kosten, vooral niet voor KPN.
en ik heb nu ook een smartphone voor 85 euro waar ik uiterst content mee ben ( bijvoorbeeld )
Ik ben van mening dat ze toch wel wat beters kunnen verzinnen dan een fruitschaal ?
Ik snap nog steeds niet hoe ze erop komen zelfs.....
splits het dan op voor kantoorpersoneel en techneuten met andere cadeaus bijvoorbeeld.
Nieuwjaars geschenk?
Niet lang de eerste is er gisteravond al opgezet nieuw in doos !
p.s nee niet de mijne......
tombola schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:46:
Het thema "verbinding" deed nog hoop geven.
Waarom hebben jullie allemaal al die fruitschaal en ik nog niet? De fruitschaal hier in huis is nog steeds een kerstpakketding wat ik ooit van Achmea gehad heb als externe. Nu ja, we zien het wel. Geef mij maar gewoon een classic kerstpakket (wat ik vervolgens weer mag (moet) doorpassen naar de vrouw des huizes).
Er staan er al meer, allemaal sinds gisteren, en veel vanuit Zoetermeer, LOLRotaderp2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:12:
Niet lang de eerste is er gisteravond al opgezet nieuw in doos !![]()
![]()
Heb hem ook nog niet hoor. Heb ook nog geen bericht gehad dat hij klaar staat. En kom voorlopig ook niet op kantoor.(en heb er voor de fruitschaal ook geen haast mee).Yanze schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:11:
Waarom hebben jullie allemaal al die fruitschaal en ik nog niet? De fruitschaal hier in huis is nog steeds een kerstpakketding wat ik ooit van Achmea gehad heb als externe. Nu ja, we zien het wel. Geef mij maar gewoon een classic kerstpakket (wat ik vervolgens weer mag (moet) doorpassen naar de vrouw des huizes).
En classic kertpakket hebben we ook gehad. Dat was prima en lekker (vooral het biertje)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb hem ook nog niet, en dat terwijl ik bijna elke dag langs kantoor rij....
dat zegt wel genoeg denk ik...
p.s dat biertje uit het kerstpakket was inderdaad heerlijk !
dat zegt wel genoeg denk ik...
p.s dat biertje uit het kerstpakket was inderdaad heerlijk !
Yanze schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:11:
[ Voor 5% gewijzigd door Rotaderp2 op 27-01-2012 09:49 ]
Na meer dan 14 jaar gaat vandaag het Getronics-boek dicht en ga ik aan de gang bij IT Concern. Aan alle collega's waar ik gedurende mijn diensttijd prettig mee samen heb mogen werken: bedankt
Suc-6, JôngYanze schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 07:17:
Na meer dan 14 jaar gaat vandaag het Getronics-boek dicht en ga ik aan de gang bij IT Concern. Aan alle collega's waar ik gedurende mijn diensttijd prettig mee samen heb mogen werken: bedankt
Hoppa, en maandag weer een telefoonronde....
In de mail:
Deze adviesaanvraag heeft betrekking op Managed Services (Customer Teams 1, Customer Teams 2, Platform Infra en Platform Business) en Professional Services.
Gelijktijdig met deze adviesaanvraag is een adviesaanvraag ingediend rondom overcapaciteit OSO (Platform Infra) en een adviesaanvraag voor ICT Partners (Customer Teams 2).
Deze adviesaanvraag heeft betrekking op Managed Services (Customer Teams 1, Customer Teams 2, Platform Infra en Platform Business) en Professional Services.
Gelijktijdig met deze adviesaanvraag is een adviesaanvraag ingediend rondom overcapaciteit OSO (Platform Infra) en een adviesaanvraag voor ICT Partners (Customer Teams 2).
die eventuele belronde komt dan toch pas minimaal over 6 weken?
Nee, maandag avond dusNotehoutelade schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:31:
die eventuele belronde komt dan toch pas minimaal over 6 weken?

Jeremy Clarkson
Beetje inherent aan een bedrijf wat beursgenoteerd is, toch?
Ik sta ervan te kijken dat na zo'n vijf jaar de naam 'Managed Services' überhaupt nog bestaat.
Geeft wel aan hoeveel er altijd gerommeld is binnen GTN.
Nou ja, voor de ex collegae die er nog werken, succes.
Is die belronde afgelopen maandag al geweest? Zijn er veel mensen weg?
De belronde was alleen voor de mensen die een toekomstvaste baan hebben (hoe verzinnen ze het, je bent opzich overbodig, maar je kan misschien ergens anders binnen het bedrijf terecht). Als je geen toekomst vaste baan hebt/had werd je later in de week hiervan op de hoogte gebracht. Hoe verschilde enorm per afdeling, sommige kregen het gelijk dinsdag al te horen, maar er waren ook afdelingen die woensdag nog een belronde hadden.Hennie-M schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:03:
Is die belronde afgelopen maandag al geweest? Zijn er veel mensen weg?
De snijden langzaam de onderkant weg, dat is allemaal India, ook veel coördinerende banen die niet toekomst vast zijn.
rm -r *
Oftewel alles wordt weer gereshored? Ze zullen niet het eerste bedrijf zijn dat merkt dat offshoring en kostenbesparing toch een ietwat moeilijk huwelijk zijn.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Zo, na vorige week enkele van mijn collega's plots uit de scope zijn getrokken en het stopzetten van een ontslagronde bij een compleet ander team waarmee we samen onsite zitten is het mijn tijd geworden om vanavond een telefoon te verwachten.
Yep, Martketing en Sales bij C&C
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Maar ook OSO en field... Ík was ook de "gelukkige". Je bent boventallig maar ondertussen lopen er een zooi uitzendkrachten rond om het werk aan te kunnen, wie snapt dat nog?
Verwijderd
Kan iemand vertellen wat het het starters salaris is voor een young professional WO
En verdere arbeidsvoorwaarden (secundair)??
En verdere arbeidsvoorwaarden (secundair)??
Hier ook boventallig per 01-12, ben wel al vrijgesteld van werk dus heb nu vakantie. Na 7 jaar vond ik het ook wel mooi geweest.
Ik zie hier een kans om je boventalligheid/ontslag aan te vechten als het dezelfde functie/werkzaamheden betreft die jij ook doet en er geen vacatures zijn in dezelfde range.memphis schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:
Maar ook OSO en field... Ík was ook de "gelukkige". Je bent boventallig maar ondertussen lopen er een zooi uitzendkrachten rond om het werk aan te kunnen, wie snapt dat nog?
Moet je wel met heel sterk bewijs komen denk ik.PcDealer schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:33:
[...]
Ik zie hier een kans om je boventalligheid/ontslag aan te vechten als het dezelde functie/werkzaamheden betreft die jij ook doet en er geen vacatures zijn in dezelfde range.
Bij de OR of HR aankloppen heeft weinig zin denk ik, want dat is alleen maar ja en amen (in je nadeel bedoel ik dan), maar bij een bond of rechtshulp, en een goeie onafhankelijke advocaat kan je daar wel mee terecht.
Ik heb alles al door de rechtbijstand laten toetsen en die zeggen dat het niet geheel netjes is maar wel kan en dat het aanvechten alleen onnodig rekken zal worden
De bond vond het vreemd en heeft verhaal gehaald bij KPN waar een niet geheel correct antwoord uit kwam wat ik even heb aangegeven en dan hoor je niets meer. Ondertussen heb ik begrepen dat de mensen die uiteindelijk mochten blijven alsnog per juni aangezegd gaan worden dus is er ook geen winst meer te behalen.
KPN zal tegen die tijd geheel Field en OSO afgebouwd hebben denk ik.
De bond vond het vreemd en heeft verhaal gehaald bij KPN waar een niet geheel correct antwoord uit kwam wat ik even heb aangegeven en dan hoor je niets meer. Ondertussen heb ik begrepen dat de mensen die uiteindelijk mochten blijven alsnog per juni aangezegd gaan worden dus is er ook geen winst meer te behalen.
Even advocaat van de duivel spelen: Wát doet een bond én waarom wordt/ben/blijf je er lid?memphis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:57:
Ik heb alles al door de rechtbijstand laten toetsen en die zeggen dat het niet geheel netjes is maar wel kan en dat het aanvechten alleen onnodig rekken zal worden
Mja... een goede vraag, ik had er meer van verwacht.
Ik moet zeggen dat ik wel een goede indruk van Qlix heb gekregen, die zijn toch wel veel actiever en harder tegen KPN in gegaan wat ik op hun site allemaal terug kan lezen.. Eerst maar eens kijken wat voor een baan ik weer zal vinden, de 1e afwijzing is alweer binnen.
Ik moet zeggen dat ik wel een goede indruk van Qlix heb gekregen, die zijn toch wel veel actiever en harder tegen KPN in gegaan wat ik op hun site allemaal terug kan lezen.. Eerst maar eens kijken wat voor een baan ik weer zal vinden, de 1e afwijzing is alweer binnen.
Welke afdeling ?memphis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:57:
Ondertussen heb ik begrepen dat de mensen die uiteindelijk mochten blijven alsnog per juni aangezegd gaan worden dus is er ook geen winst meer te behalen.
Jeremy Clarkson
Volgens mij alle restanten wat nog onder het project "big apple" valt wat een jaar geleden is opgestart en per eind 2012 afgerond moet zijn. Ik weet niet als ik inhoudelijk veel kan zeggen want het was nogal vertrouwelijk.
Maar intussen wel kunnen uitkijken naar een andere werkgever en je inkomsten behouden i.p.v. ww...memphis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:57:
Ik heb alles al door de rechtbijstand laten toetsen en die zeggen dat het niet geheel netjes is maar wel kan en dat het aanvechten alleen onnodig rekken zal worden.
Tsja de ontslag regeling gaat veranderen dus krijg je minder mee als je ontslagen word.memphis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:57:
Tuurlijk willen ze dan rekken.
[ Voor 18% gewijzigd door MarElo op 06-10-2012 11:12 ]