"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 10-10-2011 11:24 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit.Rukapul schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:24:
"Werkgever P (voor overname bekend onder Q)"
Gewoon de laatste naam gebruiken
"
1985 - 2011 Microsoft (voor overname bekend onder de naam KleineToko)
Functies:
1985 - 2010 directeur/eigenaar
2010 - 2011 lead developer
"
Geen woord gelogen maar toch incorrect
Edit: ik zou dus voor/na overname splitsen. Behalve als je inderdaad wil benadrukken dat je geen jobhopper bent.
[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2011 11:31 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Vooral oneens omdat voor mij de keuze afhankelijk zou zijn van wat ik met mijn CV wil overbrengen. Soms kan het beter zijn om 2 werkgevers te hebben, soms nietF_J_K schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:29:
Oneens, afhankelijk van de grootte en status van P en Q.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb bij m'n eerste werkgever een naamsverandering meegemaakt, en de nieuwe naam (paar letters verschil) op m'n CV staan.
Bij de 2de werkgever (die had 2 bv's) en is overgenomen door de directeur, en heeft die 2 samengevoegd naar 1 bedrijf. Dus eigenlijk ook niets anders dan een naamsverandering. En ook daar gewoon de nieuwe naam gebruikt.
Ik zou het doen zoals Rukapul zegt, maar precies andersom.
"Werkgever Oude naam (overgenomen door Nieuwe naam)"
Bij een nieuwe functie dan weer gewoon de nieuwe naam gebruiken.
Het is echt puur en alleen informatief, er wegen verders geen 'gevaren' aan natuurlijk.
Het kan natuurlijk zou zijn dat het bedrijf wel is overgenomen, maar de BV gewoon blijft bestaan. Dan hoef je de overkoepelende organisatie niet te vermelden. Zo hangt de gefuseerde BV in een andere holding dan over de overname van eigenaar, en dat is niet eens het melden waard.
Afkorting voor "voorheen handelend onder de naam". Is vrij gebruikelijk meen ik.
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Het is niet direct hoe ik het wil (heb nu bijna 13 dienstjaren), maar wat het meest gebruikelijke is. Ik ben geen jobhopper en een tweede regel werkgever heb ik ook geen bezwaar meegambieter schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:24:
Wat wil je bereiken met je CV, wil je aangeven dat je eigenlijk gewoon dezelfde werkgever hebt, of wil je het laten overkomen dat je twee werkgevers hebt gehad? Je kunt toch gewoon zeggen (20.. - heden: werkgever (voorheen oude werkgever).
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Kijkende naar Tweakers.net, is de eigenaar tegenwoordig VNU Media, maar de werknemers hangen alsnog onder de Tweakers.net BV (vermoed ik dan he). Dat vermelden heeft dus weinig nut.
[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 10-10-2011 12:13 ]
Jeremy Clarkson
Goed, nu krijg ik niet veel cv's onder ogen. Maar ik heb nog nooit van die afkorting gehoord. Schrijf er dan "Voorheen x", dat kost evenveel ruimte maar is wel een stuk duidelijker. Imho.Ardana schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:46:
Vhondn x.
Afkorting voor "voorheen handelend onder de naam". Is vrij gebruikelijk meen ik.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
KPN -> TNT -> TPG -> TNT -> PostNL
Ik zou zelf kijken voor een melding als:
1
2
3
4
| 2005 - heden Systeembeheer bij Bedrijfsnaam te Plaatsnaam Per 1 - 12 - 2011 Bedrijfsnaam overgenomen door Anderbedrijf Kleine opsomming van de inhoud van de functie. |
Bij een functie verandering pas de nieuwe naam hanteren. Maar een CV hoeft niet persee politiek en juridisch correct te zijn. Niet elk bedrijf hanteerd de zelfde functie-namen bijvoorbeeld. Kan dus zijn dat het nieuwe bedrijf de functie-namen anders gaat indelen, maar ook dat zou ik - als het niet inhoudelijk anders wordt - niet eens opnemen.
Bij m'n vorige werkgever worden print-operators 'medewerker ICT' genoemd. Slaat dus echt nergens op.
En eigemijk inderdaad even kijken hoe beide namen in de markt staan, als de oude naam goed in de markt stond moet je die niet van de CV wissen, als de oude naam slecht in de markt heeft gestaan is het misschien beter om alleen voor de hele periode de nieuwe naam te gebruiken.
Voor mijn werk is mijn positie niet veranderd maar de naam wel.
De overnemende partij is geen bekende naam onder de mensen in NL,terwijl de oude naam dat wel is,ik zal deze dan ook zeker wel ergens erbij zetten in de trant van huidige werkgever : werk (voor overname bedrijf x) iets in die trant
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1