leuk cadeautje hebben we trouwens ook gehad..lekkere peppermints :-)
Verwijderd
best leuk toch....
Het was natuurlijk helemaal leuk als er een 8GB USB dingetje bij had gezeten. Maar een gegeven paard enzo...
Het was natuurlijk helemaal leuk als er een 8GB USB dingetje bij had gezeten. Maar een gegeven paard enzo...
DIe zul je altijd blijven houden, want er lopen nog genoeg mensen rond die zichzelf nog als "oude garde CMG" zien.Donde schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:03:
Nu zijn we eindelijk één bedrijf met één naam. Geen discussies meer over CMG en Logica apart!
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Iemand enig idee wat het winstpercentage nu is voor L-ned? Daar hangt toch de All staff bonus vanaf?
Ongetwijfeld zul je die nog hebben, maar we zijn nu één bedrijf geworden en het zullen dan nutteloze discussies worden. Als je liever voor CMG wil werken, zoek dan een bedrijf op wat CMG lijkt en vertrek!Xochiquetzal schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:48:
[...]
DIe zul je altijd blijven houden, want er lopen nog genoeg mensen rond die zichzelf nog als "oude garde CMG" zien.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
De regeling spreekt over een factor die afhangt van "NL resultaat" t.o.v. "budget".Voxie2 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:07:
Iemand enig idee wat het winstpercentage nu is voor L-ned? Daar hangt toch de All staff bonus vanaf?
On budget geen bonus, daarboven loopt het op. Maar wat precies "budget" inhoudt...?
Ik heb het gevoel dat de begroting qua uitgaven wordt bedoeld. In dat geval is budget gelijk aan break-even punt, en het percentage boven budget gelijk aan de operationele marge van Logica NL. De staat in het persbericht over de jaarcijfers en bedraagt geloof ik 8,9%.
Maar ja, ik heb geen officiele dingen gelezen dus het blijft afwachten of dit getal inderdaad wordt bedoeld.
Zijn die er dan nog?Donde schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:12:
[...]
.. zoek dan een bedrijf op wat CMG lijkt ...
Volgens mij was de CMG vrij uniek in de IT markt. Overigens, ik ben van na de fusie
Nee.. volgens mij hebben ze het over de gebudgeteerde operationele marge.t_captain schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:00:
[...]
De regeling spreekt over een factor die afhangt van "NL resultaat" t.o.v. "budget".
On budget geen bonus, daarboven loopt het op. Maar wat precies "budget" inhoudt...?
Ik heb het gevoel dat de begroting qua uitgaven wordt bedoeld. In dat geval is budget gelijk aan break-even punt, en het percentage boven budget gelijk aan de operationele marge van Logica NL. De staat in het persbericht over de jaarcijfers en bedraagt geloof ik 8,9%.
Maar ja, ik heb geen officiele dingen gelezen dus het blijft afwachten of dit getal inderdaad wordt bedoeld.
Toevallig sprak ik van de week nog met mijn CD (competence director) en die verwacht pas de 2e week van maart meer informatie.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Haha, ik heb dat stickertje voor mijn badge dus over het hoofd gezien.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:12:
leuk cadeautje hebben we trouwens ook gehad..lekkere peppermints :-)
Ligt nu in de kliko
Wel even mijn secretaresse gevraagd of zo de stickers in de gaten kon houden voor me.
Zat die ook in het pakket? Heb ik nog helemaal niet gezien. Ik heb nog niets weggegooid, dus zal ik zo meteen even zoeken
Gegeven paard? Ammehoela! Een kleine anderhalve ton omzet per jaar werk ik voor Logica bij elkaar en dat geld wordt uitgegeven aan een vlagje, pepermuntjes en een usb stick van 512 mb?!Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:03:
best leuk toch....
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Wel lekker pepermuntjes...Testert schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:00:
[...]
Gegeven paard? Ammehoela! Een kleine anderhalve ton omzet per jaar werk ik voor Logica bij elkaar en dat geld wordt uitgegeven aan een vlagje, pepermuntjes en een usb stick van 512 mb?!
Verwijderd
ok is er 75K besteed, blijft er nog 75k over..........t_captain schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:33:
[...]
Wel lekker pepermuntjes...En, er worden ook wat minder belangrijke zaken van betaald zoals een leaseauto en je salaris
Nou, ook aan de backoffice, de huur of hypotheek van het pand, de schoonmakers enzovoort. Kortom, aan alles wat niet bij de klant zit en niet declarabel is.Testert schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:00:
Gegeven paard? Ammehoela! Een kleine anderhalve ton omzet per jaar werk ik voor Logica bij elkaar en dat geld wordt uitgegeven aan een vlagje, pepermuntjes en een usb stick van 512 mb?!
Los daarvan is het bedrag wat jij aan omzet genereert niet relevant, of dat nu een ton of een miljoen is. Je hebt een contract en daarin staat precies waar je recht op hebt, niet meer en niet minder. Al het overige is extra, en dus wel degelijk een cadeautje. Ze hadden het niet hoeven doen. Wees blij: ik heb wel eens bij een Engels bedrijf gewerkt en daar kreeg ik een bonbon ter gelegenheid van Kerst. Geen hele doos, gewoon een enkele bonbon. Daar keek ik wel van op.
Ter zake: weet iemand iets af van een klasje voor een nieuw clubje testers, die na de opleiding gaat werken in Leeuwarden? Ik ben benaderd door een soort headhunter voor een dergelijke functie, maar van Logica hoor ik maar steeds niets. Als ze daar niet mee opschieten ga ik ergens anders solliciteren, ik wil wel eens aan de slag.
Je zou even op de algemene site kunnen kijken onder de masterclass en zien wie er verantwoordelijk is voor de MC Testerts... Die moet jou meer kunnen vertellen dunkt mij.grun93 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:08:
[...]
Ter zake: weet iemand iets af van een klasje voor een nieuw clubje testers, die na de opleiding gaat werken in Leeuwarden? Ik ben benaderd door een soort headhunter voor een dergelijke functie, maar van Logica hoor ik maar steeds niets. Als ze daar niet mee opschieten ga ik ergens anders solliciteren, ik wil wel eens aan de slag.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Volgende week is er net een MC klaar, geloof ik. Waar die komen te werken, weet ik niet. Of je in Leeuwarden aan de slag kunt is afhankelijk van de vraag bij de klant daar. Je zegt dat je maar niets hoort van Logica... Waar verwacht je een reactie op? Op een sollcitatiebrief? Op een specifieke vraag? (Zo ja: Welke?) Wanneer heb je hoe contact opgenomen met Logica? Met "van Logica hoor ik maar steeds niets" kan ik niet veel.grun93 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:08:
[...]
Nou, ik ben een ervaren IT'er, maar ook wat moeilijk(er) plaatsbaar vanwege m'n leeftijd. Een headhunter heeft mijn CV aangeboden aan Logica en die zien het volgens hem wel zitten. De bedoeling is om een klas van 10-15 personen bij elkaar te zoeken, die vervolgens opgeleid gaan worden om uiteindelijk te gaan werken als tester voor de (grote) klant in Leeuwarden (naast het station, je weet wel wie ik bedoel).Xochiquetzal schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:26:
Volgende week is er net een MC klaar, geloof ik. Waar die komen te werken, weet ik niet. Of je in Leeuwarden aan de slag kunt is afhankelijk van de vraag bij de klant daar. Je zegt dat je maar niets hoort van Logica... Waar verwacht je een reactie op? Op een sollcitatiebrief? Op een specifieke vraag? (Zo ja: Welke?) Wanneer heb je hoe contact opgenomen met Logica? Met "van Logica hoor ik maar steeds niets" kan ik niet veel.
De headhunter zegt steeds dat ik binnen een paar dagen gebeld wordt door Logica voor een intake, maar verder hoor ik niks, en dat speelt al vier weken zo. Dus ik wil langzamerhand wel eens weten waar ik nu eigenlijk aan toe ben. Op zich lijkt het me prima werk wat ik graag wil doen maar als het nog lang duurt ga ik het ergens anders proberen. Ik heb nu lang genoeg achter de geraniums gezeten.
Ik ga er vanuit dat je headhunter je van eerlijke informatie voorziet en er inderdaad belangstelling bestaat vanuit LCMG, sorry "L"grun93 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:55:
[...]
Nou, ik ben een ervaren IT'er, maar ook wat moeilijk(er) plaatsbaar vanwege m'n leeftijd. Een headhunter heeft mijn CV aangeboden aan Logica en die zien het volgens hem wel zitten. De bedoeling is om een klas van 10-15 personen bij elkaar te zoeken, die vervolgens opgeleid gaan worden om uiteindelijk te gaan werken als tester voor de (grote) klant in Leeuwarden (naast het station, je weet wel wie ik bedoel).
De headhunter zegt steeds dat ik binnen een paar dagen gebeld wordt door Logica voor een intake, maar verder hoor ik niks, en dat speelt al vier weken zo. ...
In dat geval zal het op prijs gesteld worden als je zelf kontakt zoekt. Assertiviteit is een persoonlijkheidskenmerk wat we in het algemeen graag zien bij potentiele consltants.
[ Voor 29% gewijzigd door t_captain op 04-03-2008 16:53 ]
Vooralsnog is het nog niet duidelijk waar het blijft hangen: Bij de 'headhunter' of bij Logica. Mijn ervaring met Logica is, dat ze vaak dezelfde dag, maar in ieder geval binnen een week contact met je opnemen.
Ik sluit me aan bij mijn voorganger en adviseer je om zelf contact op te nemen met Logica. Je kunt altijd eerst een informatief gesprek aangaan. Dan kun je meteen peilen hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk in Leeuwarden aan de slag kunt. Ik heb er zelf niet zoveel inzicht op, maar ik sta er wel van te kijken dat ze (headhunter of Logica?) nu al aangeeft dat je daat aan de slag kunt, zelfs al voor je hebt gesolliciteerd. Tenzij ze bedoelen dat er een kans bestaat dat je daar terecht komt, maar ik begrijp dat de headhunter jou min of meer al heeft verteld dat dat gaat gebeuren?
Ik sluit me aan bij mijn voorganger en adviseer je om zelf contact op te nemen met Logica. Je kunt altijd eerst een informatief gesprek aangaan. Dan kun je meteen peilen hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk in Leeuwarden aan de slag kunt. Ik heb er zelf niet zoveel inzicht op, maar ik sta er wel van te kijken dat ze (headhunter of Logica?) nu al aangeeft dat je daat aan de slag kunt, zelfs al voor je hebt gesolliciteerd. Tenzij ze bedoelen dat er een kans bestaat dat je daar terecht komt, maar ik begrijp dat de headhunter jou min of meer al heeft verteld dat dat gaat gebeuren?
De headhunter heeft in eerste instantie mijn CV geselecteerd en me vervolgens voor een gesprek uitgenodigd. Hij wilde natuurlijk wel even eerst zelf zien wat voor vent ik ben en hoe het met mijn motivatie staat. Vervolgens is hij met een stapel CV's van, volgens hem, geschikte kandidaten naar Logica gestapt en heeft ze een voor een met HR doorgenomen. De headhunter zegt dat ook Logica mij (op basis van mijn CV) wel ziet zitten maar logischerwijs willen zij mij ook eerst zien en spreken voordat ze me een contract aanbieden.Xochiquetzal schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:22:
Tenzij ze bedoelen dat er een kans bestaat dat je daar terecht komt, maar ik begrijp dat de headhunter jou min of meer al heeft verteld dat dat gaat gebeuren?
[edit:] Inmiddels heb ik van een van jullie wat gegevens per email ontvangen. Allemaal bedankt dus voor de ondersteuning tot zover, maar ik ga het nu per email en/of telefonisch afhandelen.
[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 05-03-2008 07:42 ]
Verwijderd
Al iets gehoord?Syndicaat892 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:01:
Hellow! Ik heb hier niemand nog iets over het ASBS (all staff bonus scheme) horen zeggen, worden de targets altijd gehaald of....
Doe eens rustig iedereen. Zie de startpost: het ASBS keert uit in april. dus gewoon nog effe geduld.
En tevens zijn dat zaken die je liever intern bespreekt als hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 07-03-2008 17:22 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Ik ga 1 april beginnen bij Logica. Ik krijg dus ook 717,00 euro leasebijdrage. Je kunt eigenlijk leasen wat je wilt als het maar een diesel is (in mijn geval). Ik heb een lijstje gekregen waar percentages staan voor duurdere auto's (10/25 %).
Voor een duurdere auto betaal je een prive bijdrage.
Kan iemand mij een voorbeeld geven van wat bijvoorbeeld een beetje aangeklede Renault Megane Grand Tour 1.5 dci ongeveer kost in de lease. Het gaat mij even om een beeld te krijgen bij wat een gem. auto mij gaat kosten (32.000 km/jr / 4 jr).
thnx!
Kan iemand mij een voorbeeld geven van wat bijvoorbeeld een beetje aangeklede Renault Megane Grand Tour 1.5 dci ongeveer kost in de lease. Het gaat mij even om een beeld te krijgen bij wat een gem. auto mij gaat kosten (32.000 km/jr / 4 jr).
thnx!
Je hebt geluk. Het leasebedrag is verhoogd naar 735 voor autos die na 1 maart besteld worden
En voor auto's die na 1 maart geleverd zijn?Voxie2 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:14:
Je hebt geluk. Het leasebedrag is verhoogd naar 735 voor autos die na 1 maart besteld worden
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Moet dan ook even in de openingspost aangepast worden.Voxie2 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:14:
Verwijderd
Dus voor iedereen wordt de leasebijdrage verhoogd naar 735? Da's mooi meegenomen. Zijn de leaseprijzen niet toevallig ook met +/- 20,00 euro verhoogd? Hoe werkt het eigenlijk precies? Kan ik gewoon een auto bestellen met opties/accesoires en geeft de leasemij daar dan een prijs voor af?Voxie2 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:14:
Nee, lezen: alleen voor auto's die na 1 maart 2008 besteld zijn. Wat mij alleen niet duidelijk is, of het dan ook geldt voor auto's die na 1 maart geleverd worden. Immers, voor beide geldt dat de rekening pas na 1 maart betaald wordtVerwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:00:
[...]
Dus voor iedereen wordt de leasebijdrage verhoogd naar 735? Da's mooi meegenomen. Zijn de leaseprijzen niet toevallig ook met +/- 20,00 euro verhoogd? Hoe werkt het eigenlijk precies? Kan ik gewoon een auto bestellen met opties/accesoires en geeft de leasemij daar dan een prijs voor af?
Denk je niet dat er dan gestaan zou hebben besteld OF geleverd na 1 maart 2008Microkid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:34:
[...]
Nee, lezen: alleen voor auto's die na 1 maart 2008 besteld zijn. Wat mij alleen niet duidelijk is, of het dan ook geldt voor auto's die na 1 maart geleverd worden. Immers, voor beide geldt dat de rekening pas na 1 maart betaald wordt
Volgens mij wordt de leaseprijs vastgelegd op de besteldatum. Op hetzelfde moment ook je leasenorm, zodat vanaf dat moment tot aan het einde van je contract duidelijk is hoeveel EB je gaat betalen.Microkid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:34:
[...]
Nee, lezen: alleen voor auto's die na 1 maart 2008 besteld zijn. Wat mij alleen niet duidelijk is, of het dan ook geldt voor auto's die na 1 maart geleverd worden. Immers, voor beide geldt dat de rekening pas na 1 maart betaald wordt
Klopt!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Het leasebedrag wordt aangepast als de leasprijsindex meer dan 2% gewijzigd is. Hij is dus verhoogd omdat de auto's duurder geworden zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:00:
[...]
Dus voor iedereen wordt de leasebijdrage verhoogd naar 735? Da's mooi meegenomen. Zijn de leaseprijzen niet toevallig ook met +/- 20,00 euro verhoogd? Hoe werkt het eigenlijk precies? Kan ik gewoon een auto bestellen met opties/accesoires en geeft de leasemij daar dan een prijs voor af?
Verwijderd
Ik lees net aan het begin van dit forum: "De 735 euro is excl brandstof, deze wordt namelijk buiten het leasetarief afgerekend. Hiervoor krijg je een Shell brandstof pas."
Ik dacht dat ik hier eerder heb gelezen dat de brandstofkosten gewoon in de leaseprijs zat? Het kan zijn dat ik dit eerder verkeerd gezien heb (het scheelt nl. wel enorm of je incl./excl. brandstof moet leasen).
Ander vraagje. Kan iemand mij vertellen op welke dagen de "2 Logica" dagen in 2008 vallen?
Ik dacht dat ik hier eerder heb gelezen dat de brandstofkosten gewoon in de leaseprijs zat? Het kan zijn dat ik dit eerder verkeerd gezien heb (het scheelt nl. wel enorm of je incl./excl. brandstof moet leasen).
Ander vraagje. Kan iemand mij vertellen op welke dagen de "2 Logica" dagen in 2008 vallen?
Verwijderd
voor IDT is het 2 mei en 24 decemberVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:53:
gaan er mensen naar het IDT jaarfeest?
De leaseprijs is inclusief brandstof. Dat lijkt me een foutje in de OP.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:53:
Ik lees net aan het begin van dit forum: "De 735 euro is excl brandstof, deze wordt namelijk buiten het leasetarief afgerekend. Hiervoor krijg je een Shell brandstof pas."
En omdat hij inclusief brandstof is, krijg je een shellpas waarmee in je in heel europa bij Shell kan tanken en de rest kan declareren mocht het nodig zijn.
Bij EUT ook op 2 mei en 24 december.. en je boekt ze op H..
Voor FS is het op 21 maart en 2 mei. Dit omdat bij de klant meestal goede vrijdag ook een vrije dag is.
Leuk feestje trouwens, gisteren. Synergize! Ben blij dat ik gegaan ben.
Leuk feestje trouwens, gisteren. Synergize! Ben blij dat ik gegaan ben.
[ Voor 26% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-03-2008 08:00 ]
De Megane Grand Tour met de genoemde motor (1.5 DCi 105) zit ongeveer tussen 730 en 810, afhankelijk van de uitrusting. De basisversie past dus in je leasebudget, daarboven moet je iets bijbetalen (wat je overigens weer van de bijtelling kan aftrekken. Het gaat dus om een bruto bijdrage.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:23:
Ik ga 1 april beginnen bij Logica. Ik krijg dus ook 717,00 euro leasebijdrage. Je kunt eigenlijk leasen wat je wilt als het maar een diesel is (in mijn geval). Ik heb een lijstje gekregen waar percentages staan voor duurdere auto's (10/25 %).
thnx!
Cataloguswaarde (voor de bijtelling) tussen 25.000 en 28.500.
Verwijderd
Count me in, Aquabest here we comeVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:16:
[...]
voor IDT is het 2 mei en 24 december
gaan er mensen naar het IDT jaarfeest?
Eindhoven is van de partij!
* AngelDust meldt ook weer 
Nog steeds werkzaam en tevreden... alleen jammer dat mijn Performance Review is verschoven van 3 maart naar 17 april... heb alles al ingeleverd en nu zijn dr weer wat dingen veranderd... naja, dan mondeling maar

Nog steeds werkzaam en tevreden... alleen jammer dat mijn Performance Review is verschoven van 3 maart naar 17 april... heb alles al ingeleverd en nu zijn dr weer wat dingen veranderd... naja, dan mondeling maar
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Hoezo, er zijn dingen veranderd? Het is toch een review over 2007?
Er zijn kleine verschillen met vorig jaar.Xochiquetzal schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:47:
tis je review van de vorige tot de huidige lijkt me.... naja, maakt ook niet zo heel veel uit...Xochiquetzal schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:47:
komt wel goed
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Heb toch al een donkerbruin vermoeden wat de uitslag zal zijn.
Naar verwachting!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Even inhaken. Het ligt een beetje aan de divisie (BU is een CMG woordCroga schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:17:
hehIk zie hier al meteen twee reacties staan dat de projectleider rol dun gezaaid is..... Bij het bedrijf waar ik nu werk staan er continue minimaal 100 aanvragen voor projectleiders uit. We krijgen de mensen niet aangesleept!
Dus als men zegt dat de opdrachten voor projectleiders dun gezaaid zijn ben ik bang dat er iets mis is met de account managers. Of met het imago van het bedrijf.... De markt voor projectleiders is enorm.

Ik ben zelf als ontwikkelaar begonnen (>10 jaar terug) en ben nu manager bij Logica. In die jaren heb ik meerdere mensen zien groeien vanuit een developer rol naar PL. Ligt ook vaak aan de mensen zelf, heb je het in je om een PL/PM te zijn, creeer je zelf je kansen en soms moet je inderdaad ook een beetje geluk hebben. Zorg ervoor dat de mensen om je heen weten dat je een PL rol wil en zorg dat je daar ook trainingen in volgt. Praat eens met sales mensen over dit soort rollen zodat je op het netvlies staat. Het gaat allemaal niet vanzelf, dat is nergens het geval.
Vergeet vooral ook je CV niet. Wordt altijd een beetje lacherig over gedaan, maar vooral wanneer je kansen wilt in andere divisies moet je zorgen dat die up-to-date is, ik zie heel vaak dat mensen een leuke klus missen omdat we niet kunnen praten met de klant...
Mijn manager heeft me meerdere malen gezegd dat het over 2007 is. Maar dat als er nu nog in 2008 belangrijke dingen zijn gebeurd die echt opvallen, dat die wel meegenomen kunnen worden.AngelDust schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:26:
[...]
tis je review van de vorige tot de huidige lijkt me.... naja, maakt ook niet zo heel veel uit...
komt wel goed
En dat is? Het is trouwens ook niet vreemd dat je dat hebt, want er zou ook niets nieuws aan het licht moeten komen tijdens je review.Wijnands schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:33:
Heb toch al een donkerbruin vermoeden wat de uitslag zal zijn.
Ik had mijn review gisteren en was er erg blij mee!
[ Voor 29% gewijzigd door Xochiquetzal op 18-03-2008 07:50 ]
Mijn hoekje van het bedrijf weet men, lijkt het, maar een cijfer uit te delen, een 4. En dat hoor ik van meer kanten.Xochiquetzal schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:47:
[...]
[...]
En dat is? Het is trouwens ook niet vreemd dat je dat hebt, want er zou ook niets nieuws aan het licht moeten komen tijdens je review.
Ik had mijn review gisteren en was er erg blij mee!
Dat er voor het grootste gedeelte 4en utigegeven zullen worden, lijkt me redelijk eenvoudig te verklaren.Wijnands schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:36:
[...]
Mijn hoekje van het bedrijf weet men, lijkt het, maar een cijfer uit te delen, een 4. En dat hoor ik van meer kanten.
Maar je bent er toch zelf bij?
Als je het niet eens bent met je cijfer, zul je het er over moeten hebben met je manager en niet achteraf met je collega's..
Ik wou het niet zeggen, maar.... IK OOK

avotar schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:08:
[...]
Als je het niet eens bent met je cijfer, zul je het er over moeten hebben met je manager en niet achteraf met je collega's..

[ Voor 40% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-03-2008 20:06 ]
Verwijderd
Kan me toch niet houden van commentaar:
Je kan het bij ons fijn tegen je manager zeggen maar dat haalt weinig uit hoor..
Goed tegen collega's zeggen haalt net zo min iets uit
/me vindt het een waardeloos systeem
Je kan het bij ons fijn tegen je manager zeggen maar dat haalt weinig uit hoor..

Goed tegen collega's zeggen haalt net zo min iets uit
/me vindt het een waardeloos systeem
Waar baseer je dat op?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:30:
Ik woon in het Oosten des lands, Hengelo OV om precies te zijn. Dat bevalt me goed hier en ik wil eigenlijk niet verhuizen naar de randstad. Ook wil ik eigenlijk niet meer dan ~45m reistijd hebben. Best of both worlds zeg maar... Natuurlijk heb ik eigenlijk al wel door dat die vlieger niet op zal gaan.
Ben een beetje op zoek naar bevestiging daarvan (of liever juist niet natuurlijk). Zijn er mensen die in eenzelfde soort situatie voor Logica gekozen hebben? Hoe bevalt dat?
Ben een beetje op zoek naar bevestiging daarvan (of liever juist niet natuurlijk). Zijn er mensen die in eenzelfde soort situatie voor Logica gekozen hebben? Hoe bevalt dat?
Ik woon in Deventer (iets minder oostelijk) en heb ook voor Logica gekozen, wetende dat daar veel reizen bij hoort (rij nu iets van 60k per jaar). Als je niet meer dan 45 minuten reistijd wil hebben, moet je denk ik niet voor Logica of welke IT-club dan ook kiezen, aangezien het reizen er dan altijd bij zal horen.R4NCOR schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:10:
Ik woon in het Oosten des lands, Hengelo OV om precies te zijn. Dat bevalt me goed hier en ik wil eigenlijk niet verhuizen naar de randstad. Ook wil ik eigenlijk niet meer dan ~45m reistijd hebben. Best of both worlds zeg maar... Natuurlijk heb ik eigenlijk al wel door dat die vlieger niet op zal gaan.
Om voor mij de reistijd enigszins binnen de perken te houden zit ik 's ochtends om 6.00 uur al in de auto, om zo 's middags tegen 15.30 uur naar huis te gaan (wordt regelmatig wel iets later trouwens). Ter illustratie, ik werk er nu zo'n 1,5 jaar en heb al opdrachten in Hoofddorp, Groningen, Amsterdam Z-O en Utrecht gehad. Ik zou er dus ook niet direct op rekenen dat je in de regio terecht kan
.....
Verwijderd
Ik denk dat dat alleen geldt voor consultancy. Als je bij een bedrijf werkt dat productontwikkeling doet, dan is dat meestal wel een vaste locatie.Sabelhout schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:48:
Als je niet meer dan 45 minuten reistijd wil hebben, moet je denk ik niet voor Logica of welke IT-club dan ook kiezen, aangezien het reizen er dan altijd bij zal horen.
Ik woonde in Hengelo (OV) toen ik bij (toen nog) LogicaCMG solliciteerde. Ik kreeg een contract mee, maar daarbij werd wel duidelijk gemaakt dat ik dichter bij de vestiging Arnhem moest gaan wonen. Na een half jaar ben ik in Arnhem gaan wonen en sindsdien heb ik altijd een reistijd van ongeveer 1 uur enkele reis gehad. Dit vind ik persoonlijk goed te doen.
Als je per se in Hengelo wil blijven wonen vraag ik me af of je überhaupt wordt aangenomen en áls je wordt aangenomen, ga er dan vanuit dat er klussen bij zitten waardoor je ver moet reizen. In Twente zijn gewoon niet zo heel veel klanten van Logica.
Als je per se in Hengelo wil blijven wonen vraag ik me af of je überhaupt wordt aangenomen en áls je wordt aangenomen, ga er dan vanuit dat er klussen bij zitten waardoor je ver moet reizen. In Twente zijn gewoon niet zo heel veel klanten van Logica.
bla-di-bla
Woon ook in Hengelo en werkte bij LCMG.R4NCOR schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:10:
Moest binnen 1 jaar verhuizen (had dit niet gedaan/kon het gewoon weg niet financieel). Weet dat ze (als het erop aankomt) er niet heel moeilijk over gaan doen.
Maar heb ruim 1.5 jaar in apeldoorn gezeten. +/- 50 min reizen. Vind het goed te doen.
Pech is wel dat als de markt slechter word, dat je gelijk meer moet reizen (of zelfs in hotel). Dit heb ik niet mee gemaakt, maar wel gehoord van wat langer zittende collega's. (maar dat is bij elk detacherings bedrijf.)
Achteraf blij dat ik niet uit het mooie "tukkerland" verhuisd ben
maar ja.. als je moet verhuizen, dan is de vraag of je in groningen (of ergens anders in het noorden) wil wonen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:01:
Hoi, je kunt ook de vestiging groningen overwegen, er zitten uiteraard klanten in Zwolle, meppel en hoogeveen, maar niet superveel uiteraard. Dus of verhuizen richting randstad, of naar het noorden (als je de files wilt ontwijken is die laatste optie het best!)
Verwijderd
klopt, maar als je in hengelo blijft dan zit je precies er tussen in, dus dan heb je altijd lange reistijd
dus is qua locatie / werk gewoon beetje lastig denk ik.
dus is qua locatie / werk gewoon beetje lastig denk ik.
Eens, maar dan zal R4NCOR waarschijnlijk dichter bij Arnhem moeten gaan wonen. Hengelo OV - Arnhem zal nog steeds ruim een uur rijden zijn lijkt mij.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:21:
[...]
Ik denk dat dat alleen geldt voor consultancy. Als je bij een bedrijf werkt dat productontwikkeling doet, dan is dat meestal wel een vaste locatie.
Dit zal denk ik per competence weer anders zijn. Ik ken weinig mensen uit mijn competence die minder dan een uur reistijd hebben (enkele reis). Het kortste wat ik tot nu toe heb gehad is 1,5 uur enkele reistijd (bij een gemiddelde filedruk). Maar ik hield er van te voren rekening mee toen ik in dienst trad, dus ik beschouw het ook niet als een probleem. Als ik echter de post van R4NCOR zie, vermoed ik dat het voor hem wel een probleem zou kunnen (gaan) worden (uiteraard weet ik niet in welke competence hij terecht zou komen).Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:29:
[...]
Ik ben het niet met de post hierboven eens dat je dan niet voor Logica moet kiezen,
ik heb juist voor Logica gekozen vanwege weinig reistijd en dat is tot nu toe ook waargemaakt.
Eerste klant zat op 15-20 minuten rijden en nu zit ik op 45 minuten rijden.
In principe bedien je alleen de klanten in je eigen regio tenzij er geen werk is of tenzij je het leuk vind om een klus buiten de regio te doen
.....
Bevestigd inderdaad wel zo'n beetje wat ik vermoedde
Bedankt voor de reacties.
moneycarswomen, begrijp ik dat jij ook in Twente woont?
moneycarswomen, begrijp ik dat jij ook in Twente woont?
ABSB is afgeschoten. Gaat niet door, omdat er zogenaamd te weinig winst is gemaakt...

Bron?Xochiquetzal schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:07:
ABSB is afgeschoten. Gaat niet door, omdat er zogenaamd te weinig winst is gemaakt...
Ik kan het ook bevestigen, ondanks een boven verwachting EYR geen bonus

Erg jammer, ik had er een beetje op gerekend.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Wat is de bron dan?T-8one schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:55:
[...]
Ik kan het ook bevestigen, ondanks een boven verwachting EYR geen bonus
Erg jammer, ik had er een beetje op gerekend.
Ik zie het nergens staan.
Of is dit 1 april
M'n manager en m'n review en zodoende ben ik je bronRoadman schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:04:
[...]
Wat is de bron dan?
Of is dit 1 april
Geen idee of dit ook ergens op het intranet te vinden is.
Ik verbaasde mij er ook een beetje over dat ik het pas te horen kreeg toen ik er naar vroeg en er verder niet over gecommuniceerd is.
ik doe niet aan 1 April
[ Voor 3% gewijzigd door T-8one op 01-04-2008 16:19 ]
* avotar mompelt iets over honden die slapenT-8one schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:18:
[...]
M'n manager en m'n review en zodoende ben ik je bron
Geen idee of dit ook ergens op het intranet te vinden is.
Ik verbaasde mij er ook een beetje over dat ik het pas te horen kreeg toen ik er naar vroeg en er verder niet over gecommuniceerd is.
ik doe niet aan 1 April
Verwijderd
Tja,....kun iedereen wel raden toch? 
Hopen op een (nieuwe) eindejaars-bonus dan maar?
hahaha
Hopen op een (nieuwe) eindejaars-bonus dan maar?
Roadman schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:04:
[...]
Wat is de bron dan?
Of is dit 1 april

Tenminste, dat was de bedoeling... Volgens mij gaat het gewoon door en speelt T-8one gewoon mee....

Er staat een pagina over op het intranet die 22 februari 2008 nog voor het laatst geüpdatet is. Als ie niet door zou gaan, zou deze pagina er waarschijnlijk ook niet op staan. Je vindt hem onder HR>Arbeidsvoorwaarden>Beloning>Variabele beloning>All Staff Bonus Scheme.
Ik vond em wel grappig...

Maar even serieus... de EYR is toch nog niet bekend, of wel? Zo wel: Waar kan ik em vinden?
[ Voor 56% gewijzigd door Xochiquetzal op 01-04-2008 20:44 ]
Het gaat wel door, maar de omzet is niet ver genoeg boven het budget uitgekomen om bonussen uit te reiken.Xochiquetzal schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:34:
[...]
![]()
![]()
Tenminste, dat was de bedoeling... Volgens mij gaat het gewoon door en speelt T-8one gewoon mee....
Wat het budget was, en hoe dat berekend werd a.d.h.v. de omzet is mij niet helemaal duidelijk.
Maar ik wil het morgen wel even herhalen voor de 1 april believers
Persoonlijk vind ik die ASBS een wassen neus. Hoe goed je zelf ook presteert, je bent altijd afhankelijk van de NL resultaten. Pas als die boven verwachting goed uitvallen, dan maak je een keer kans op een bonus van 1-3% ofzo.
bla-di-bla
Is nogal wiedes, want van een kale kip kun je niet plukken. Daarnaast zijn je prestaties wél van belang, want die zijn bepalend voor een deel. Verder zijn die natuurlijk ook bepalend voor de reguliere salarisverhoging. Die ASBS zal niet veel zijn, maar vergeet niet dat het iets éxtra's is. Het is niet alsof je je vakantieplannen er vanaf kunt laten hangen...
Verwijderd
Nou ja, Logica heeft natuurlijk wel een lease-auto met 13500km vrij privé, volledig vergoede ziektekostenverzekering, pensioenpremie en levensverzekering. Dat zie ik veel andere bedrijven niet doen.
Mocht je zelf willen weten of je loon onder of boven gemiddeld is, check www.loonwijzer.nl.
Mocht je zelf willen weten of je loon onder of boven gemiddeld is, check www.loonwijzer.nl.
Uhmmmm er is nog niets bekend, hè?Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:12:
Introduceer dan geen bonus-regeling die vervolgens weer een dooie mus is, daar maak je mensen alleen maar ontevreden mee.
Overigens.. een golfje kun je er niet eens meer van leasen als je veroordeelt bent tot het rijden van diesel..Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:42:
de lease auto vergoeding is vrij duur (zie vergelijking sites),
13500 km is niet veel prive, veel organisaties heb je meer of zelfs onbeperkt!
en lang niet bij alle it-bedrijven heb je een boeteclausule bij uit dienst gaan
bovendien is 735 p/maand leuk als je begint, maar hoe ouder je wordt hoe minder interessant dit leasebedrag is. Het golfje wat je er van kunt leasen is veel te karig als je straks 40 bent en veel werkervaring hebt.
de pensioenbijdrage is premievrij maar heb je wel eens uitgerekend hoeveel premie er jaarlijks in gestort wordt en wat dat je gaat opleveren? De levensverzekering is hieraan gekoppeld en kost alleen geld waardoor er minder geld in je pensioen gestoken kan worden.
De ziektekostenverzekering is wel netjes, maar hebben veel andere organisaties ook.
Ik ben niet ontevreden hoor! Ze beloven nu echter al wel een tijdje het "cafetaria model" waarin je zelf wat meer keuze hebt in hoe je je geld verdeeld over je arbeidsvoorwaarden. Dat lijkt mij in ieder geval al een enorme vooruitgang.
En wil Logica echt beter dan gemiddeld belonen dan lijkt me een bonusregeling of 13e maand de beste optie.
Hopen dat er in de toekomst meer en mooiere Hybrides komen. Deze mag je ook als je diesel rijdt zonder problemen leasen. (= zijn vaak namelijk benzine auto's). Hybride diesel komen er trouwens ook aan (citroen c4)avotar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:31:
[...]
Overigens.. een golfje kun je er niet eens meer van leasen als je veroordeelt bent tot het rijden van diesel..
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Dan moet hij wel aan de (imho belachelijk strenge) 14% norm voldoen. Dat betekent voor een diesel 90 gr/km CO2 i.p.v. 110.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:21:
[...]
daar zit ik ook een beetje op te wachten, een BPM die wat lager is en dat je dan ook net in de 14% regeling valt, en als die auto dan ook nog een beetje leuk is. Het leasen wordt steeds duurder, dat is echt jammer.
Peugeot schijnt de 308 Als HDi hybride (hatchback, vooralsnog geen SW) maar net op 90 gr/km te krijgen. Ik weet niet of dat met een C4 ook gaat lukken.
Deze spanking komt mij toe, ik zat te neuzelen over CO2Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:47:
Volkswagen komt ook met een zuinige golf hybride diesel
ik heb de cijfers toen gezien en die voldeden wel aan die eisen, maar goed, dit topic ging over Logica ahum.... (voordat ik voor de zoveelste keer gespanked wordt door moderators hier)
heeft iemand nog iets gehoord over de ASBS? Gaat het nu wel of niet door en wanneer wordt dit met ons gecommuniceerd?
Wat betreft ASBS heb ik nog niets officieels gehoord, maar ik reken er zelf niet op.
Ik heb ooit op een BU meeting de cijfers gezien t/m oktober meen ik. Die waren ook als "winst t.o.v. budget" [%], dus dezelfde norm die voor ASBS wordt gebruikt. Wat die gebudgeteerde winst nou precies inhoudt is me nooit duidelijk geworden. Misschien de streefomzet * de gewenste brutomarge.
Hieruit kwam naar voren:
- PS deed het erg goed (130%)
- FS erg slecht (10 of 20%)
- IDT en EUT zaten dicht tegen de norm aan.
(dit is geen confidentiele informatie meer, want de jaarcijfers zijn gepubliceerd - inclusief verdeling naar land/regio en naar business)
Als je zo het gemiddelde van NL neemt dan denk ik dat we onder budget zijn uitgekomen, terwijl ASBS pas gaat uitbetalen als de resultaten boven budget zijn.
Zoals hierboven al gesteld: De lease regeling van Logica was altijd vrij aardig totdat ze de referentiegroep los lieten. Tegenwoordig is hij vrij karig. De meeste bedrijven in dezelfde sector beginnen op 750 euro in plaats van 735, en dan met onbeperkte privé kilometers (hoewel je het vroeger bij LCMG wel heel erg bont moest maken wilde je manager je aanspreken op je kilometers boven de 13.5k)Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:51:
Nou ja, Logica heeft natuurlijk wel een lease-auto met 13500km vrij privé, volledig vergoede ziektekostenverzekering, pensioenpremie en levensverzekering. Dat zie ik veel andere bedrijven niet doen.
Pensioen en levensverzekering is ook al vrij standaard, blijft er alleen nog de ziektekosten over en daarvan betaald Logica alleen de basis. Alles wat je meer wilt (en dat wil je!) kost alsnog geld.
In feite wordt je salaris dus verhoogd met een euro of 70 per maand ten opzichte van de conculegas maar daar lever je ook heel wat voor in...
En dat Cafetaria model.... Daar werd in de tijd van CMG al over gepraat "Daar zijn we mee bezig...."... Het lijkt wel een IT project zeg
Ondertussen hebben, bijvoorbeeld, Atos (sinds de tijd dat het nog Origin heette!) en Sogeti het wel gewoon volledig draaien. En ik geniet er nog maandelijks van
Atos doet het zeker goed. Er gaan een aantal medewerkers volgende week staken...Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
[...]
Ondertussen hebben, bijvoorbeeld, Atos (sinds de tijd dat het nog Origin heette!) en Sogeti het wel gewoon volledig draaien. En ik geniet er nog maandelijks van
Sogeti heeft volgens mij een lager leasebudget dan Logica(ze hebben wel weer onbeperkt prive kilometers!). En je mag je auto chippen.
Dat is de best draaiende toko binnen Logica. En ik ben één van de PS members...t_captain schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:26:
[...]
Hieruit kwam naar voren:
- PS deed het erg goed (130%)
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Levensverzekering durf ik niet te zeggen. Pensioen wordt echter bij de meeste bedrijfen 50%-80% betaald en bij Logica 100%.Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
[...]
Pensioen en levensverzekering is ook al vrij standaard,
Ik heb de aanvullende verzekering en die wordt gewoon helemaal door Logica betaald.Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
[...]
blijft er alleen nog de ziektekosten over en daarvan betaald Logica alleen de basis. Alles wat je meer wilt (en dat wil je!) kost alsnog geld.
hehDonde schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:11:
Atos doet het zeker goed. Er gaan een aantal medewerkers volgende week staken...
750 euro per maand. Als ik lees dat Logica 735 euro per maand geeft dan is de rekensom erg makkelijk. Overigens geld 750 euro per maand bij de "laagste" beroepsgroep. Bij promotie kan het meer worden (exacte details heb ik eigenlijk nooit naar gekeken).Sogeti heeft volgens mij een lager leasebudget dan Logica(ze hebben wel weer onbeperkt prive kilometers!). En je mag je auto chippen.
Ik zeg niet dat het bij Sogeti nou zo enorm goed is, of bij Atos. Maar de "enorme voordelen" waarmee Logica probeert mensen te werven zijn eigenlijk helemaal niet zo groot. Wat ze doen voorkomen als "bijzonder goede" arbeidsvoorwaarden is eigenlijk al vrij normaal in de branche en alles waarvan ze beweren het niet nodig te hebben omdat "het al in het salaris zit verwerkt" klopt niet omdat ze echt niet meer vast salaris betalen dan de rest van de branche.
Uiteindelijk moet dat allemaal ook helemaal niet de reden zijn waarom je ergens wilt werken. De manier waarop het bedrijf in elkaar zit, de opdrachten die je kunt doen, de collegas, de manier van met elkaar om gaan, is allemaal veel meer waard dan een paar tientjes of een paar euro in de maand meer op je bankrekening. Plezier in je werk kun je niet kopen....
Van dat ene werkgeversvergelijk scoorde Logica dan ook 5/5 sterren op werksfeer. Ik had hem gisteren nog voor m'n neus, maar kan 'm niet meer vinden. Iemand?
Verwijderd
Even als voorbeeld Capgemini:Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
[...]
Zoals hierboven al gesteld: De lease regeling van Logica was altijd vrij aardig totdat ze de referentiegroep los lieten. Tegenwoordig is hij vrij karig. De meeste bedrijven in dezelfde sector beginnen op 750 euro in plaats van 735, en dan met onbeperkte privé kilometers (hoewel je het vroeger bij LCMG wel heel erg bont moest maken wilde je manager je aanspreken op je kilometers boven de 13.5k)
Pensioen en levensverzekering is ook al vrij standaard, blijft er alleen nog de ziektekosten over en daarvan betaald Logica alleen de basis. Alles wat je meer wilt (en dat wil je!) kost alsnog geld.
In feite wordt je salaris dus verhoogd met een euro of 70 per maand ten opzichte van de conculegas maar daar lever je ook heel wat voor in...
En dat Cafetaria model.... Daar werd in de tijd van CMG al over gepraat "Daar zijn we mee bezig...."... Het lijkt wel een IT project zeg
- geen leasebijdrage maar mobiliteitsvergoeding (je kunt kiezen wat je ermee doet). Is bovendien afhankelijk van niveau. Een beetje senior consultant gaat snel richting €850/900. Je krijgt ook geen verplichting om diesel/benzine te rijden. Alles mag! Alles wat je niet aan een auto besteed krijg je uitbetaald. Er zijn mensen die geen auto nemen en zo een behoorlijke bijdrage op hun salaris hebben. Berijders van een leaseauto krijgen bovendien een NS businesscard (i.h.k.v. MVO).
- cafetariamodel werkt al jaren prima en naar grote tevredenheid medewerkers. Je hebt deel flexibel salaris waar je zelf over kunt beschikken. Uitbetalen of voor dagenkoop/kinderopvang/etc.
- pensioen = premievrij
- ziektekosten zijn voor eigen rekening (alleen collectiviteitskorting bij CZ).
- performance tantieme (winstuitkering). Loopt op tot 1,2,3 maandsalarissen (afhankelijk van wat jouw tantieme is + prestaties van jezelf = 50% & collectief = 50%).
Verwijderd
Komt dit niet gewoon op hetzelfde neer als een salaris van 900 euro hoger, zonder reiskostenvergoeding? Dat is wel vervelend voor mensen die verder weg wonen, want zij moeten dus meer salaris inleveren om te kunnen reizen.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:13:
Even als voorbeeld Capgemini:
- geen leasebijdrage maar mobiliteitsvergoeding (je kunt kiezen wat je ermee doet). Is bovendien afhankelijk van niveau. Een beetje senior consultant gaat snel richting €850/900. Je krijgt ook geen verplichting om diesel/benzine te rijden. Alles mag! Alles wat je niet aan een auto besteed krijg je uitbetaald. Er zijn mensen die geen auto nemen en zo een behoorlijke bijdrage op hun salaris hebben. Berijders van een leaseauto krijgen bovendien een NS businesscard (i.h.k.v. MVO).
Bij Logica geldt het leasebedrag van 735 euro voor 32000km. Als je meer rijdt, krijg je dezelfde auto, en hoef je geen eigen bijdrage te betalen.
Voor beide systemen is wat te zeggen
Ik denk dat vooral het niet verplicht zijn om diesel te moeten rijden bij grotere afstanden een groot voordeel zou zijn voor iemand als mij.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:33:
[...]
Komt dit niet gewoon op hetzelfde neer als een salaris van 900 euro hoger, zonder reiskostenvergoeding? Dat is wel vervelend voor mensen die verder weg wonen, want zij moeten dus meer salaris inleveren om te kunnen reizen.
Bij Logica geldt het leasebedrag van 735 euro voor 32000km. Als je meer rijdt, krijg je dezelfde auto, en hoef je geen eigen bijdrage te betalen.
Ik ben ook een nieuwe wagen aan het uitzoeken, maar als je alleen al kijkt naar het enorme verschil in bijtelling tussen de benzine en diesel varianten van auto's... daar wordt je eng van.
Hoe bedoel je?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:33:
[...]
Komt dit niet gewoon op hetzelfde neer als een salaris van 900 euro hoger, zonder reiskostenvergoeding? Dat is wel vervelend voor mensen die verder weg wonen, want zij moeten dus meer salaris inleveren om te kunnen reizen.
Als je meer dan 32000 km rijdt, hoef je dan geen eigen bijdrage te betalen?
Dat zou betekenen, als je bijvoorbeeld een eigen bijdrage heb van 50 euro per maand, dat je dan in december of januari 600 euro terugkrijgt via je loon?
Vindt dit een beetje apart, kan je het onderbouwen?
Verwijderd
Het is idd aan de medewerker of hij/zij de mobiliteitsvergoeding besteed aan een leaseauto of aan extra salaris. Voor de leaserijders gelden leaseprijzen o.b.v. 40K/Jaar. Benzine/diesel/LPG is vrije keuze.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:33:
[...]
Voor de 'eigen rijders' is de keuze om hun zakelijke km's uit hun flex.salaris te laten betalen(bruto/netto voordeel). Veel cappers stappen over op privé rijden i.v.m. steeds hogere bijtelling en compenseren hun zakelijke km's door deze als bruto/netto uit te laten betalen (0,18 p.km).
Capgemini heeft geen eigen bijdrage voor privé gebruik alleen een eigen bijdrage voor duurdere auto's (bedrag boven jouw leasebudget). Verder is het boetevrij inleveren en onbeperkt privé km's + tanken in het buitenland.
Verwijderd
Nee. Ik bedoel dat, als je bij 32.000km een standaard golf kunt rijden zonder eigen bijdrage, je dat bij 60.000km ook kunt. Dit terwijl het leasebedrag wat Logica betaalt aan de leasemaatschappij veel hoger is in het laatste geval.wegbijcentric schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:18:
[...]
Hoe bedoel je?
Als je meer dan 32000 km rijdt, hoef je dan geen eigen bijdrage te betalen?
Dat zou betekenen, als je bijvoorbeeld een eigen bijdrage heb van 50 euro per maand, dat je dan in december of januari 600 euro terugkrijgt via je loon?
Vindt dit een beetje apart, kan je het onderbouwen?
Verwijderd
Dat is bijna overal zo (ook bij Capgemini). Bedrijven stellen een leasenorm voor het gemiddelde aantal km's dat een medewerker rijdt (gemiddelde van alle leaserijders). Zit je daar boven heb je het 'voordeel' dat je voor 32Km's betaald. Zit je eronder betaal je mee aan de km's van de rest.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:51:
[...]
Nee. Ik bedoel dat, als je bij 32.000km een standaard golf kunt rijden zonder eigen bijdrage, je dat bij 60.000km ook kunt. Dit terwijl het leasebedrag wat Logica betaalt aan de leasemaatschappij veel hoger is in het laatste geval.
Dit topic is gesloten.