Als ik dit forum lees krijg ik de indruk dat de N78 nog niet goed kan werken met Tomtom, hoewel in enkele berichten wordt gesuggereerd dat het juist wel kan. Ik overweeg de N78 aan te schaffen, maar voor mij is het wel belangrijk dat de N78 goed met Tomtom overweg kan. Wie geeft mij duidelijkheid?
Het schijnt te werken. Alleen de mensen die het even willen 'proberen' dmv. een torrent komen vaak bedrogen uit heb ik het gevoel. Maar het zou moeten werkenVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:38:
Als ik dit forum lees krijg ik de indruk dat de N78 nog niet goed kan werken met Tomtom, hoewel in enkele berichten wordt gesuggereerd dat het juist wel kan. Ik overweeg de N78 aan te schaffen, maar voor mij is het wel belangrijk dat de N78 goed met Tomtom overweg kan. Wie geeft mij duidelijkheid?
Nokia Maps 2.0 werkt overigens prima
[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 05-09-2008 00:52 ]
Hier ook een tevreden gebruiker van Mcguider! Werkt perfect.
TomTom werkt bij mij niet omdat de benodigde bt applicatie niet werkt. De telefoon loopt daarop vast. Deze applicatie zorgt ervoor dat TomTom de interne GPS ontvanger als externe bluetooth ontvanger ziet. Maar er zijn meer goedwerkende routebegeleiders, zoals Sygic McGuider en Nokia Maps. Route 66 werkt ook niet, waarschijnlijk door Servicepack 2.
[ Voor 26% gewijzigd door boaty op 05-09-2008 08:22 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
- Tomtom: Het zou moeten werken, schreef Leolinedance hierboven. Wie heeft hier ervaring mee op de N78? Op de site van Tomtom staat de N78 overigens niet vermeld als compatibel (wel een aantal andere Nokia’s).
- Mcguider: 'k Had niet eerder gehoord van Mcguider. Even gekeken op www.mcguider.com . Goedkoper dan Tomtom zag ik. Wie heeft hier nog meer ervaring mee op de N78? Voor- en nadelen ten opzichte van Tomtom? Op de site van Mcguider staat de N78 overigens niet vermeld als compatibel (wel een aantal andere Nokia’s).
- Nokia Maps: wie heeft hier ervaring mee op de N78? Wat zijn de kosten? Voor- en nadelen ten opzichte van Tomtom?
- Mcguider: 'k Had niet eerder gehoord van Mcguider. Even gekeken op www.mcguider.com . Goedkoper dan Tomtom zag ik. Wie heeft hier nog meer ervaring mee op de N78? Voor- en nadelen ten opzichte van Tomtom? Op de site van Mcguider staat de N78 overigens niet vermeld als compatibel (wel een aantal andere Nokia’s).
- Nokia Maps: wie heeft hier ervaring mee op de N78? Wat zijn de kosten? Voor- en nadelen ten opzichte van Tomtom?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 09:07 ]
TomTom heeft zover ik weet sowieso een externe ontvanger nodig.
Over McGuider loopt een topic.
Kosten zijn de eerste drie maanden niets en vervolgens betaal je voor een periode maar ook over Nokia Maps loopt een topic.
Kosten zijn de eerste drie maanden niets en vervolgens betaal je voor een periode maar ook over Nokia Maps loopt een topic.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Deze informatie komt mij goed van pas. Bedankt boaty! Vooral de topic over McGuider geeft op het eerste gezicht veel goede info. Ik ga het straks verder lezen. Misschien kies ik inderdaad voor McGuider.boaty schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:50:
TomTom heeft zover ik weet sowieso een externe ontvanger nodig.
Weet iemand een programma om met de n78 ook VOIP gesprekken te voeren? Ik zou namelijk graag mijn low-rate voip account ook via de n78 gebruiken. Volgens low-rate voip kan dat met SIP apparaten. Dus eigenlijk is de vraag hoe maak ik van de n78 een SIP apparaat? Zijn daar clients voor?
DanTM: dank u. Ik had fring net zelf ook gevonden en geinstalleerd. Werkt perfect! Dat werkt toch een stuk comfortabeler dan een headset.
DanTM: dank u. Ik had fring net zelf ook gevonden en geinstalleerd. Werkt perfect! Dat werkt toch een stuk comfortabeler dan een headset.
[ Voor 19% gewijzigd door Munchkin op 05-09-2008 12:52 ]
Met Fring moet dat lukken, de N78 heeft helaas geen native VOIP support.Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:08:
Weet iemand een programma om met de n78 ook VOIP gesprekken te voeren? Ik zou namelijk graag mijn low-rate voip account ook via de n78 gebruiken. Volgens low-rate voip kan dat met SIP apparaten. Dus eigenlijk is de vraag hoe maak ik van de n78 een SIP apparaat? Zijn daar clients voor?
Bij de meeste N78's krijg je een proef abbo van 3 maanden voor Nederland, België, Luxemburg, delen van Duitsland, Frankrijk en de UK (Benenux Plus) voor Nokia Maps. Die kan je dus kostenloos proberen (moet het overigens wel op de doos vermeldt staan en je moet Nokia Maps 2 installeren).Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:32:
- Tomtom: Het zou moeten werken, schreef Leolinedance hierboven. Wie heeft hier ervaring mee op de N78? Op de site van Tomtom staat de N78 overigens niet vermeld als compatibel (wel een aantal andere Nokia’s).
Ik heb zelf wat problemen gehad met de activatie van de proeflicentie, maar inmiddels werkt het. Ik heb wel gemerkt dat Nokia Maps niet altijd de meest logische route berekend en je soms of om laat rijden, of een kortere, maar veel langzamere weg pakt (bijvoorbeeld dwars door een plaats, terwijl met 1 à 2 km omrijden je de snelweg volgt). De optimalisaties lijken daar niet altijd even goed mee om te gaan. De kortste route klopt wel altijd, maar de snelste of geoptimaliseerde route is vaak wat apart. Ook is de berekening niet consistent. Als ik van mijn huis naar m'n ouders rij, geeft hij een andere route, dan de andere kant op, terwijl de hele weg 2 richtingsverkeer is. De route naar mijn huis is wel de meest optimale, de weg daar vanaf maakt een rare omweg.
Maar dat bovenstaande heb ik sowieso altijd ervaren met satnav's op de TomTom na, die vrijwel altijd wel de goede route plot.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik had software om de N78 als zaklamp te gebruiken gedownload, AiO torch. Cetrificaatfout
Het is ook altijd wel wat. Hoe maak ik nu gewoon simpel van mijn N78 een zaklamp?
Certificaatfout is heel erg makkelijk op te lossen, effe je tijd terugzettten naar 2006 of als dat niet werkt nog eerder et voila installeren. Vervolgens tijd terugzetten, en de applicatie is geinstalleerd
.
Zelfs dat helpt niet meer.. Ik krijg ook daarna nog een foutmelding, en heb bij de comments op deze website: http://series-sixty.blogspot.com/2007/09/update-all-in-one-torch.html gelezen dat meerdere mensen het niet kunnen installeren (dus ook niet met de ''datum-terugzet-methode'')boaty schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:04:
Certificaatfout is heel erg makkelijk op te lossen, effe je tijd terugzettten naar 2006 of als dat niet werkt nog eerder et voila installeren. Vervolgens tijd terugzetten, en de applicatie is geinstalleerd.

Edit: ik heb wat lopen testen enzo en wat blijkt; je hoeft niet het miso-bestand te installeren, het werkt ook zonder!!
[ Voor 21% gewijzigd door Lau26 op 05-09-2008 18:25 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
Ik heb ook een vraag over de Nokia N78, is het bij jullie ook zo dat de navigatie-knop om de paar seconden verlicht? Ik zag in het begin dit staan:
"binnenin de navigatietoets bevindt zich een oplichtende rand, die bijvoorbeeld aangeeft wanneer je een SMS hebt ontvangen (deze optie is uitschakelbaar)"
Maar ik kan nergens deze optie vinden, kunnen jullie mij verder helpen?
"binnenin de navigatietoets bevindt zich een oplichtende rand, die bijvoorbeeld aangeeft wanneer je een SMS hebt ontvangen (deze optie is uitschakelbaar)"
Maar ik kan nergens deze optie vinden, kunnen jullie mij verder helpen?
Dit heet breathing, om deze optie aan of uit te zetten ga naar Menu-->Instrumenten-->Instellingen-->Algemeen-->Navigatiewieltje en hier vind je de optie Breathing. Heb je deze aanstaan dan zie je als hij in standbye op de toetsenblokkering staat om de zoveel tijd die ring aan de binnenzijde van de navigatietoets oplichten. Als je dan een sms ontvangen hebt licht hij in plaats van een keer, twee keer achter elkaar kort op.
[ Voor 13% gewijzigd door boaty op 06-09-2008 11:09 ]
Verwijderd
Geweldig bedankt!
Ik had "breathing" wel al zien staan, maar wist niet wat het inhield.
Thanks!
Ik had "breathing" wel al zien staan, maar wist niet wat het inhield.
Thanks!
Verwijderd
Horen jullie met de nieuwe firmware (12.046) ook twee pieptonen als je de telefoon uitzet? Heb het voor de update dacht ik nooit gehoord.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 18:57 ]
Dat zat ook al in de vorige firmware. Ik had hiervoor een chinees toestel met 10.XXX en daar zat het ook al in.
Horen jullie trouwens wel het bekende Nokia opstart deuntje bij het opstarten? Of de camera geluiden? Geen van beide werkt bij mij.
Ik hoor het beide (en wil dat eigenlijk niet). Het Nokia deuntje is wel gemoderniseerd.Propane schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:27:
Horen jullie trouwens wel het bekende Nokia opstart deuntje bij het opstarten? Of de camera geluiden? Geen van beide werkt bij mij.
Verder vind ik het uitschakelen en inschakelen van de telefoon storend lang duren.
Ik heb een bug gevonden denk ik
-Als je je browser opstart en vervolgens "Ga naar webadres" aanklikt en een adres intypt waar je al een keer bent geweest, dan verschijnt het "auto aanvullen" scherm, met onlangs bezochte pagina's. Echter verdwijnt deze soms niet als je een enter geeft nadat je het adres hebt ingetypt. Gevolg: er blijft een dikke zwarte balk in beeld met bezochte adressen die niet meer verdwijnt totdat je je browser opnieuw opstart.
Dit gebeurd vrij regelmatig bij mij, een oplossing is het verwijderen van de browse geschiedenis, dan heeft ie natuurlijk niks meer om te laten zien
Omslachtig is het wel. Meer mensen hier last van?
Ook merkte ik 3 dagen geleden dat mijn hele T9 woordenboek was gewist! De woorden die ik zelf had toegevoegd dan. Kon ik alles weer opnieuw in gaan lopen tikken
Ben benieuwd of alles er nu wel gewoon in blijft staan!
Is het trouwens mogelijk om een wachtwoord in te stellen voor je berichten? Deze optie heb ik niet kunnen vinden, terwijl ik die wel vaak gebruikte bij m'n E900.
-Als je je browser opstart en vervolgens "Ga naar webadres" aanklikt en een adres intypt waar je al een keer bent geweest, dan verschijnt het "auto aanvullen" scherm, met onlangs bezochte pagina's. Echter verdwijnt deze soms niet als je een enter geeft nadat je het adres hebt ingetypt. Gevolg: er blijft een dikke zwarte balk in beeld met bezochte adressen die niet meer verdwijnt totdat je je browser opnieuw opstart.
Dit gebeurd vrij regelmatig bij mij, een oplossing is het verwijderen van de browse geschiedenis, dan heeft ie natuurlijk niks meer om te laten zien
Omslachtig is het wel. Meer mensen hier last van?
Ook merkte ik 3 dagen geleden dat mijn hele T9 woordenboek was gewist! De woorden die ik zelf had toegevoegd dan. Kon ik alles weer opnieuw in gaan lopen tikken

Ben benieuwd of alles er nu wel gewoon in blijft staan!
Is het trouwens mogelijk om een wachtwoord in te stellen voor je berichten? Deze optie heb ik niet kunnen vinden, terwijl ik die wel vaak gebruikte bij m'n E900.
[ Voor 22% gewijzigd door stijnos1991 op 09-09-2008 08:37 ]
Verwijderd
TELFORT EN MMS EN INTERNET
Ik begin nog maar weer eens over het niet werken van mms en internet op de N78 wanneer je een Telfort abonnement hebt.
De Telfort klantenservice blijft volhouden dat ze "dit probleem nog niet eerder tegen gekomen" zijn en ook Nokia zegt van niets te weten.
Terwijl dit nu al een maand of twee bekend is.
Na enig aandringen wordt gezegd dat de technische dienst terug zal bellen en dat heeft de td van Telfort nu 1 keer gedaan om door te geven dat het inderdaad niet werkt maar dat het de schuld van Nokia is.
Ondertussen heb ik voor een toestel van 400 euro al 100 euro aan belkosten voor een slechte klantenservice gemaakt!!
De klantenservice van Nokia blijft een mailtje terug sturen of ik de instellingen per sms al gebruikt heb......
Ik denk dat ik of van de N78 afmoet of van Telfort of misschien wel van beide.
Wie kan mij duidelijkheid geven
Ik begin nog maar weer eens over het niet werken van mms en internet op de N78 wanneer je een Telfort abonnement hebt.
De Telfort klantenservice blijft volhouden dat ze "dit probleem nog niet eerder tegen gekomen" zijn en ook Nokia zegt van niets te weten.
Terwijl dit nu al een maand of twee bekend is.
Na enig aandringen wordt gezegd dat de technische dienst terug zal bellen en dat heeft de td van Telfort nu 1 keer gedaan om door te geven dat het inderdaad niet werkt maar dat het de schuld van Nokia is.
Ondertussen heb ik voor een toestel van 400 euro al 100 euro aan belkosten voor een slechte klantenservice gemaakt!!
De klantenservice van Nokia blijft een mailtje terug sturen of ik de instellingen per sms al gebruikt heb......
Ik denk dat ik of van de N78 afmoet of van Telfort of misschien wel van beide.
Als ik jou was zou ik van de N78 afscheid nemen. Ik heb het ook gedaan, en eigenlijk was ik ook wel weer blij dat ik naar de E-series vben gegaan. Eerst E66, en nu E71. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De N78 is geloof ik op dit moment het enige toestel dat geen data kan versturen en ontvangen op het Telfort netwerk. Ik heb het met de KPN sim van me pa op de N78 geprobeerd, en dat werkt dus wel perfect! (Heb daarom de N78 aan mn vader verkocht haah).
Verwijderd
hoho, MP's hebben wel degelijk te maken met kwaliteit. Een Canon Powershot heeft een iets wat betere lens denk ik zo dan de N78...Leolinedance schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:06:
[...]
Megapixels hebben niks met kwaliteit te maken. Mijn oude 3.2 MP Canon Powershot A70 maakt vele malen mooiere foto's dan de N78.
Ik ben van mening dat een 3 MP camera betere foto's kan maken van een 8 MP camera hoor..Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:43:
[...]
hoho, MP's hebben wel degelijk te maken met kwaliteit. Een Canon Powershot heeft een iets wat betere lens denk ik zo dan de N78...
8 MP (bijvoorbeeld) is alleen maar interessant als je foto's op formaat groter dan A4 af gaat drukken. En hoe vaak doe je dat?
@ stijnos1991
Ik heb hetzelfde probleem met de webbrowser. Maar alleen bij bepaalde sites! Iemand een idee hoe dit op is te lossen?
Volgens mij alleen bij websites waar je ook dieper hebt gesurft, dus op meerdere pagina's bent geweest binnen 1 site. Dan komt er een heel lijstje met links in beeld en dan crasht ie daar als het ware.
Gisteren en vandaag even RSS feeds ingesteld(helemaal vergeten vorige week!) en ook dat werkt perfect. Feeds worden redelijk snel binnen gehaald/bijgewerkt, het langste deel van het proces is het verbinding maken met het WiFi netwerk denk ik zo. Eenmaal binnen worden ze vliegensvlug geopend en leest het snel en prettig weg
5 abonnementen en nog geen problemen of onregelmatigheden gehad.
Gisteren en vandaag even RSS feeds ingesteld(helemaal vergeten vorige week!) en ook dat werkt perfect. Feeds worden redelijk snel binnen gehaald/bijgewerkt, het langste deel van het proces is het verbinding maken met het WiFi netwerk denk ik zo. Eenmaal binnen worden ze vliegensvlug geopend en leest het snel en prettig weg
5 abonnementen en nog geen problemen of onregelmatigheden gehad.
Verwijderd
Hopelijk is de update 12.046 binnenkort ook voor de nederlandse N78's beschikbaar!
Net zoals N-Gage!
Net zoals N-Gage!
De update is al beschikbaar voor de Nederlandse N78 alleen N-Gage nog niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:35:
Hopelijk is de update 12.046 binnenkort ook voor de nederlandse N78's beschikbaar!
Net zoals N-Gage!
Verwijderd
Waarom kan ik hem dan nergens downloaden? Niet via Software Updater, en ook niet via de telefoon zelf. Telefoon heb ik via T-mobile.boaty schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:59:
[...]
De update is al beschikbaar voor de Nederlandse N78 alleen N-Gage nog niet.
Hoe kom ik er dan aan?
Misschien heb je toch geen Nederlandse telefoon? Welke productcode heb je? Dit staat onder je batterij in de telefoon. Waar heb je de telefoon gekocht?
Verwijderd
Ik heb de telefoon via de T-mobile site gekocht, bij het vernieuwen van mijn contract.
Mijn productcode is 0569863.
En mijn telefoon is wel nederlands (denk ik), er is namelijk ook nederlandse taal geinstalleerd.
Mijn productcode is 0569863.
En mijn telefoon is wel nederlands (denk ik), er is namelijk ook nederlandse taal geinstalleerd.
@VerMax
Ik heb precies hetzelfde toestel (zelfde productcode) ook via T-Mobile. Om de één of andere reden is deze productcode nog steeds niet bekend op de update-servers van Nokia. Een paar weken terug had ik daar al over geklaagt bij Nokia Care, die dat inderdaad bevestigde. Het blijkt dat de datebase maar eens in de zoveel weken/maanden wordt bijgewerkt, en dat deze productcode bij de laatste update (eind juli werd mij verteld) er nog niet bij geplaatst was, maar dat bij een volgende update hij wel bekend zou moeten zijn. Ik ben daar eigenlijk nog geduldig op aan het wachten.
Mocht je, net zoals ik, bij T-Mobile een non-branded gsm hebben gekregen (waarschijnlijk wel, gezien de productcode), dan kan je hem ook ongestraft bij een service-punt laten updaten.
Ook een leuk testje om te doen, stop er eens een SIM in van een andere provider. Mijn N78 blijkt namelijk SIM-lock vrij te zijn.
Ik heb precies hetzelfde toestel (zelfde productcode) ook via T-Mobile. Om de één of andere reden is deze productcode nog steeds niet bekend op de update-servers van Nokia. Een paar weken terug had ik daar al over geklaagt bij Nokia Care, die dat inderdaad bevestigde. Het blijkt dat de datebase maar eens in de zoveel weken/maanden wordt bijgewerkt, en dat deze productcode bij de laatste update (eind juli werd mij verteld) er nog niet bij geplaatst was, maar dat bij een volgende update hij wel bekend zou moeten zijn. Ik ben daar eigenlijk nog geduldig op aan het wachten.
Mocht je, net zoals ik, bij T-Mobile een non-branded gsm hebben gekregen (waarschijnlijk wel, gezien de productcode), dan kan je hem ook ongestraft bij een service-punt laten updaten.
Ook een leuk testje om te doen, stop er eens een SIM in van een andere provider. Mijn N78 blijkt namelijk SIM-lock vrij te zijn.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb vandaag weer eens gemaild met de vrienden van Nokia en Telfort, het ligt helaas nog steeds in onderzoek. In het mailtje heb ik ook de contactgegevens van iemand gekregen die wat dichter bij het vuur zou moeten zitten wat betreft de oplossing. Helaas kon ik die persoon vandaag niet bereiken. Zodra ik meer weet zal ik het hier voor je posten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:13:
TELFORT EN MMS EN INTERNET
{knip}
Verwijderd
Thanks, Ik wacht met smart af!robertwebbe schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:49:
[...] Nokia en Telfort, [...] Zodra ik meer weet zal ik het hier voor je posten.
Kwam net weer een mailtje over binnen; volgende week komen er een paar Nokia engineers naar Nederland om verder te onderzoeken. Met het onderzoek vanuit Finland is het niet gelukt.
Ik vind het maar een raar verhaal, blij dat ik geen Telfort hebrobertwebbe schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:38:
[...]
Kwam net weer een mailtje over binnen; volgende week komen er een paar Nokia engineers naar Nederland om verder te onderzoeken. Met het onderzoek vanuit Finland is het niet gelukt.
Ik heb helaas wel telfort en een internet abo. Ik betaal al 3 maanden abonnementsgeld terwijl ik niet kan internetten. Ik heb ze een brief geschreven 3 weken terug maar nog niets over gehoord. Ik ga ze ook niet bellen want het kost €0,30 p/m. Ik baal verschrijkelijk van deze toestandLeolinedance schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:13:
[...]
Ik vind het maar een raar verhaal, blij dat ik geen Telfort hebMaar hoe kan dit nou zeg..
Dat is inderdaad balen ja. Ik neem aan dat je wel geld terug zult krijgen, hier kun jij immers niks aan doen. Ook raar dat de helpdesk voor abo houders niet gratis is. Dat is bij de andere providers volgens mij wel zo.adsa schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:32:
[...]
Ik heb helaas wel telfort en een internet abo. Ik betaal al 3 maanden abonnementsgeld terwijl ik niet kan internetten. Ik heb ze een brief geschreven 3 weken terug maar nog niets over gehoord. Ik ga ze ook niet bellen want het kost €0,30 p/m. Ik baal verschrijkelijk van deze toestand
Ik heb nog een klein vraagje waar ik mee zit. Het heeft niet zozeer met de N78 zelf te maken, maar toch:
Fring staat geinstalleerd en werkt met MSN. Nu schijnt het ook mogelijk te zijn om SIP calls te maken(en als ik het goed begrijp is dat bellen over internet naar vaste en/of mobiel en/of internet(IP?VOIP?) Als ik een MSN contact"Bel" dan wordt er een voice over IP belletje gepleegd en degene die dan online is op MSN krijgt een audio oproep. Werkt.
Is het ook mogelijk om met dit programma via internet naar mijn vaste telefoon te bellen?
Of is daar een ander programma voor nodig? En ik moet dan betalen voor de belletjes, echter minder dan reguliere telefoon gesprekken, toch?
Fring staat geinstalleerd en werkt met MSN. Nu schijnt het ook mogelijk te zijn om SIP calls te maken(en als ik het goed begrijp is dat bellen over internet naar vaste en/of mobiel en/of internet(IP?VOIP?) Als ik een MSN contact"Bel" dan wordt er een voice over IP belletje gepleegd en degene die dan online is op MSN krijgt een audio oproep. Werkt.
Is het ook mogelijk om met dit programma via internet naar mijn vaste telefoon te bellen?
Of is daar een ander programma voor nodig? En ik moet dan betalen voor de belletjes, echter minder dan reguliere telefoon gesprekken, toch?
Ik was aan het bellen en verwijderde tijdens het gesprek de kabel die de telefoon verbind met de computer. Toen viel de de telefoon gewoon uit en startte opnieuw op!
Verwijderd
Hetzelfde heb ik ook. Ik kon TomTom starten maar deze crashte al bij de instellingen die je de 1e x moet instellen. Ik heb dit wel werkend gekregen op mijn N82 en N95 maar niet op mn N78. Waarschijnlijk moeten we wachten op een nieuwe versie voor bt.sis. Misschien dat TomTom het na een herinstallatie het wel zou doen maar heeft geen nut zonder dat bt.sis werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:39:
Ik heb ook de TomTom met de 1.bt.sis en dergelijke geprobeerd. Bij mij hangt 1.bt.sis ook. Daarna heb ik toch 2.GPSd even geprobeerd en die laat wel zien dat ie een GPS positie krijgt. Tomtom kon ik wel starten maar ik kon niet de binpda gps selecteren. Ik vermoed dat, dat komt omdat die 1.bt.sis niet goed uitgevoerd is. Dus ja, ik herken je probleem. Heb nog geen oplossing.......
Nou ik heb em eindelijk ook! Welke navigatie kan ik het best gebruiken? En heeft iemand toevallig een windows live messenger die wel werkt? Had die van de n95 geprobeerd maar die instaleerd wel maar krijg geen verbinding. En sygic geeft bij mij een fout melding met instaleren.
DaveD
mijn toetsen aan de rechterkant kraken wel een beetje. Las in dit topic dat sommigen hun toestel hierdoor hadden terug gebracht. Nou was mijn vraag of dit niet overgaat na een tijd of dat het blijft. Ik heb mijn toestel bij 2call gekocht en stuur een liever niet terug.
DaveD
Vandaag ben ik gebeld door telfort. Kreeg bekend verhaal te horen van een aardige mevrouw dat internet en N78 elkaar niet altijd mogen bij Telfort. In ieder geval krijg ik abbonementskosten en de kosten dat ik met servicedesk belde vergoed. Vind ik wel aardig van Telfort. Nu nog internet werkend krijgen op mijn N78 en dan ben ik helemaal tevreden.adsa schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:32:
[...]
Ik heb helaas wel telfort en een internet abo. Ik betaal al 3 maanden abonnementsgeld terwijl ik niet kan internetten. Ik heb ze een brief geschreven 3 weken terug maar nog niets over gehoord. Ik ga ze ook niet bellen want het kost €0,30 p/m. Ik baal verschrijkelijk van deze toestand
Ik heb op het moment een andere irritatie bij mijn N78 en GPS. Als ik de navigatie aan heb, dan krijg ik eerst de vraag of ik verbinding wil maken met een server voor het a-GPS systeem. Prima, geen probleem. Maar als de telefoon vervolgens moeite krijgt om een lock te krijgen of te houden, dan kan het gebeuren dat hij soms om de seconde weer vraagt om bevestiging. Het maakt niet uit of Nokia-maps online of offline staat. Hetzelfde, maar nog veel erger heb ik met de ingebouwde gps-app. Die blijft werkelijk continu zeuren over een verbinding...
Dit is nogal irritant, want op het moment dat die vraag komt, houdt de spraak begeleiding namelijk op met werken en springt de gsm na een minuut op de toetsen blokkering. Daarnaast krijg ik nou niet echt het idee dat ik sneller een lock krijg als ik op ja druk (een tijdje terug heb ik bijna 10 minuten kunnen wachten voor ik eindelijk eens een gps-lock had, na vele keren op ja gedrukt te hebben).
Wat ook nogal typisch is, dat als je op nee drukt, hij gewoon direct dezelfde vraag weer stelt. Ik krijg het dus ook niet weg of uitgeschakeld...
Dit is nogal irritant, want op het moment dat die vraag komt, houdt de spraak begeleiding namelijk op met werken en springt de gsm na een minuut op de toetsen blokkering. Daarnaast krijg ik nou niet echt het idee dat ik sneller een lock krijg als ik op ja druk (een tijdje terug heb ik bijna 10 minuten kunnen wachten voor ik eindelijk eens een gps-lock had, na vele keren op ja gedrukt te hebben).
Wat ook nogal typisch is, dat als je op nee drukt, hij gewoon direct dezelfde vraag weer stelt. Ik krijg het dus ook niet weg of uitgeschakeld...
Hebben jullie het thema al op 'Haze' gezet? Die is veel cooler dan het standaard-thema
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Met de nutteloze effectjes aan is het helemaal smullenYohan schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:41:
Hebben jullie het thema al op 'Haze' gezet? Die is veel cooler dan het standaard-thema
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja idd, is echt een heel vet thema, heb al gezocht naar andere thema's met dezelfde effecten op internet maar tot nog toe onsuccesvol
.
@Hieronder: weinig last van.
@Hieronder: weinig last van.
[ Voor 10% gewijzigd door boaty op 22-09-2008 21:07 ]
Effecten = traagheid helaas. Wel grappig die effecten, maar als je daardoor moet wachten op menu's voegt het weinig toe vind ik persoonlijk.
Ik merk weinig van vertraging. Wel wil mijn N78 niet meer connecten met mijn laptop. De software maar eens opnieuw installeren dus...duurt weer een uur ofzo. Waarom moet er ook 600 mb aan software meegeleverd worden..Propane schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:58:
Effecten = traagheid helaas. Wel grappig die effecten, maar als je daardoor moet wachten op menu's voegt het weinig toe vind ik persoonlijk.
Ja ik vind ook dat die effecten traag gaan. Ja ze lopen wel soepel, maar je moet toch weer 1 a 2 seconden wachten en dat stoort mij echt enorm. Als ik een SMS ontvang vind ik het eigenlijk al te lang duren, zonder effecten! Als ik op weergeven druk wacht ik een dikke seconden voordat ik wat te zien krijg.
Al helemaal bij het openen van de lijst met contactpersonen als je een sms wilt sturen...
Nee m'n vorige telefoon (samsung) deed dat echt een heel stuk beter.. klik klik zonder wachten en weg je sms.
Al helemaal bij het openen van de lijst met contactpersonen als je een sms wilt sturen...
Nee m'n vorige telefoon (samsung) deed dat echt een heel stuk beter.. klik klik zonder wachten en weg je sms.
Bij onze N78 is de accu in het toestel leeggelopen. Mijn vriendin was een bericht aan het maken toen het toestel uitviel. Na het openhalen van het toestel bleek dat de accu gesmolen was en er kwam allemaal zwarte smurrie uit de accu lopen. Het toestel is opgestuurd naar Nokia en ze zeggen dat het toestel niet voor garantie in aanmerking komt omdat deze vochtschade had. Dit komt echter door de leeggelopen accu. Weet iemand wat ik nog kan doen om garantie te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door [Edwin] op 16-11-2010 13:16 ]
Dat méén je niet. Wow ik schrik hier best wel van, en al helemaal dat Nokia hier geen garantie op geeft! Dit doet meer overkomen als een fabrieksfout..
Bij de theme Haze merk ik geen vertragend effectPropane schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:58:
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Bel eerst eens met Nokia hierover. Wellicht dat je dan een ander verhaal hoort.bokzelluf schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:23:
Bij onze N78 is de accu in het toestel leeggelopen. Mijn vriendin was een bericht aan het maken toen het toestel uitviel. Na het openhalen van het toestel bleek dat de accu gesmolen was en er kwam allemaal zwarte smurrie uit de accu lopen:
[afbeelding]
Het toestel is opgestuurd naar Nokia en ze zeggen dat het toestel niet voor garantie in aanmerking komt omdat deze vochtschade had. Dit komt echter door de leeggelopen accu. Weet iemand wat ik nog kan doen om garantie te krijgen?
En anders... Tsja, heb je rechtsbijstand? En weet je zeker dat het toestel is opgestuurd?
De dealer is overigens aansprakelijk, maar die zal wel alles ontkennen.
Je kan je wenden tot de consumentenbond als je daar lid van bent, en anders tot de ombudsman.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Ik heb wel eens gehoord dat Nokia accu's beschermd zijn met een vochtsensor.bokzelluf schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:23:
Bij onze N78 is de accu in het toestel leeggelopen. Mijn vriendin was een bericht aan het maken toen het toestel uitviel. Na het openhalen van het toestel bleek dat de accu gesmolen was en er kwam allemaal zwarte smurrie uit de accu lopen:
[afbeelding]
Het toestel is opgestuurd naar Nokia en ze zeggen dat het toestel niet voor garantie in aanmerking komt omdat deze vochtschade had. Dit komt echter door de leeggelopen accu. Weet iemand wat ik nog kan doen om garantie te krijgen?
Misschien is die smurrie op de vochtsensor gekomen en daardoor lijkt het op 'vochtschade' ?
Dat zeggen ze altijd.... standaard...
Zo ging het ook bij mijn E900 terwijl ding nooit in de regen of iets dergelijks heeft gelegen... en waar sta je dan als consument? nergens... flikkers dat het zijn.
Ik zou een klacht indienen bij consuwijzer of iets dergelijks.
Zo ging het ook bij mijn E900 terwijl ding nooit in de regen of iets dergelijks heeft gelegen... en waar sta je dan als consument? nergens... flikkers dat het zijn.
Ik zou een klacht indienen bij consuwijzer of iets dergelijks.
Had je hem bij een winkel laten opsturen of bij een NSP?bokzelluf schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:23:
[afbeelding]
indien winkel, ff naar een NSP gaan, waar deze zitten kun je hier zien.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Het toestel is opgestuurd door de dealer. Heb met Nokia Benelux gebeld en mag het toestel nu opsturen naar Belgie met de omschrijving van de klacht. Het toestel staat in hun database wel met vochtschade maar ze begrepen mijn verhaal. Hoop dat ze over een paar weken met goed nieuws komen.
Heb dit probleem ook. Best vervelend. Jij toevallig al een oplossing gevonden?Gallant schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:52:
Ik loop tegen een probleempje aan met de de fm radio ontvanger. Het schakelen naar andere zenders doet tie niet goed. Hij blijft maar zoeken naar de zender ook heeft tie die allang gevonden. Het scherm geeft soms de tekst aan " afstemmen" maar het komt ook voor dat de grijze balk leeg blijft met helemaal geen info, dan is tie ook nog aan het afstemmen. Ik moet dan op stoppen drukken en kom terug bij de zender waar ik dan vandaan gekomen ben. Dit gebeurd zowel bij het schakelen naar voorgeprogrammeerde zenders als ook bij het zoeken naar een nieuwe zender. De radio opnieuw opstarten heeft geen nut ik moet de phone resetten dan werkt het weer even goed.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ja dit probleem heb ik dus ook.
Ah mooi.bokzelluf schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:40:
Het toestel is opgestuurd door de dealer. Heb met Nokia Benelux gebeld en mag het toestel nu opsturen naar Belgie met de omschrijving van de klacht. Het toestel staat in hun database wel met vochtschade maar ze begrepen mijn verhaal. Hoop dat ze over een paar weken met goed nieuws komen.
Hopelijk komt het goed!
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Bij mij werkt tomtom met een externe GPS-ontvanger. Bij het bt-programma hangt mijn tel ook. Dus voorlopig maar even met de externe GPS-ontvanger en wachten op een werkend progje voor de interne GPS
Wel ff nog 1 tip, stuur het toestel aangetekend op, de belgische post is helaas wat minder dan de nederlandse er raken daar wat meer pakketje's kwijt dan in nl.bokzelluf schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:40:
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Nou toch even een plus puntje opmerken: Accu duur!
4 dagen standby! Iedere dag even internetten, veel sms, 2 a 3 telefoon gesprekken +- 10 min p.stuk.
Ik laad het ding standaard na 2 dagen op, maar ik liet 'm deze keer gewoon doorlopen en hij hielt het gewoon 4 dagen vol! Ja, dat vind ik lang.
4 dagen standby! Iedere dag even internetten, veel sms, 2 a 3 telefoon gesprekken +- 10 min p.stuk.
Ik laad het ding standaard na 2 dagen op, maar ik liet 'm deze keer gewoon doorlopen en hij hielt het gewoon 4 dagen vol! Ja, dat vind ik lang.
Om hier nog even op terug te komen... Als er mensen zijn met hetzelfde probleem, het was bij mij opgelost door het Audio Thema even op Space te zetten, en daarna terug op Nokia. Deuntje bij het opstarten werkt nu goed, en de camera shutter sound ook.Propane schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:27:
Ik wil trouwens nooit meer terug naar de standaard "Active Standby", met de horizontale snelkoppelingbalk en daaronder agenda-items, WiFi en dergelijke. Die verticale variant is 10x prettiger.
- Ziet er strakker uit
- Overzichtelijker
- Sneller (horizontale layout werd bij mij supertraag als de muziekspeler op de achtergrond draaide, de verticale slechts iets trager dan normaal)
- Geen irritante sharing icoontjes meer die in die horizontale layout onderaan staan

Ondertussen heb ik de telefoon dik drie maanden, en eerlijk gezegd nog geen irritante dingen gemerkt. Moet ik wel zeggen dat ik geen navigatie gebruik, maar gewoon Nokia Maps als routeplanner/positieindicator. Dus al het gedonder wat ik hoor over TomTom en dergelijke heb ik geen last van.
Klopt. Ik heb hem gister dan wel in 1 dag leeggetrokken, maar dat was met bluetooth aan (wel inactief) en heb vanaf 12.15 tot 17.00 uur sportstracker (gps) aan gehad die m'n route aan het tracken was, regelmatig mobiel internet en Nokia Maps. Dit was dus behoorlijk intensief op de accu en zelfs een volbloed GPS-ontvanger houdt het weinig langer uit.stijnos1991 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:49:
Nou toch even een plus puntje opmerken: Accu duur!
Ik zit alleen nog steeds met spanning te wachten tot ik mijn gsm eindelijk kan updaten naar versie 12...
Mja dat verticale menu is ook wel leuk om te proberen.
Hoe maak je trouwens van die mooie screenshots? Is daar een leuk tooltje voor?
http://www.antonypranata.com/screenshotstijnos1991 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:02:
Mja dat verticale menu is ook wel leuk om te proberen.
Directe download link:Easily capture screenshot on your Symbian OS mobile phones
* Absolutely FREE!
* Source code available!
* Over 1/4 million downloads!
* Supporting 31 languages!
Screenshot for Symbian OS is a FREE program to take screenshot on your Symbian OS mobile phones (UIQ or S60). You can capture screenshot and save it to a file in JPEG, PNG, BMP or MBM format. The screenshot can be sent directly to a PC via Bluetooth or infrared and another mobile phone. Furthermore, you can customize the shortcut key, file name and delay of capturing. It supports continuous mode that allows you to capture screenshot every a few seconds.
http://www.antonypranata....eenshot_s60_3rd_v3.01.sis
Nog een vraag over het verticaal plaatsen, als je horizontale icoontjes hebt kan je deze aanpassen in het standby menu. Dit gaat niet in het verticale menu zover ik heb kunnen uitvinden. Enig idee of is het jou wel gelukt?
-edit-
ze staan nu bovenaan bij het diamandje ben weer te snel met vragen geweest
fijn weekend
-edit-
ze staan nu bovenaan bij het diamandje ben weer te snel met vragen geweest
[ Voor 18% gewijzigd door Viper_4111 op 26-09-2008 16:14 . Reden: Foutje ]
Geen informatie beschikbaar
Wie heeft de nieuwe Sygic MC Guider 7.60.730 draaien op de N78, wie kan mij wat meer voorzien van informatie want ik wil dit eventueel aanschaffen.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ja, ik. Hij draait prima.JJmac schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:07:
Wie heeft de nieuwe Sygic MC Guider 7.60.730 draaien op de N78, wie kan mij wat meer voorzien van informatie want ik wil dit eventueel aanschaffen.
Wat zou je nog willen weten dan?
Sygic MC Guider lijkt veel op TomTom. Menu werkt met icoontjes. Map van 2008 Q1. Hun website: http://www.sygic.com/JJmac schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:07:
Goed nieuws, met die nieuwe versie van Sygic (7.60.731) op *weg* heb ik geen last meer van die spraak bug!
Alle zinnen worden netjes uitgesproken.
Alle zinnen worden netjes uitgesproken.
[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 29-09-2008 10:30 ]
Zoals ik dit hier hoor van Sygic is het een mooi alternatief van Tomtom die WEL werkt met de interne GPS zonder hacks. Als ik ook op de website kijk en het intro filmpje zie moet ik zeggen dat hoewel het reclame is hij best leuk en scherp is 
Heeft iemand enig idee wanneer nu trouwens Ngage in voor de N78 beschikbaar is. Ik wacht er nu al een tijd op en het nadeel is dat hij wel in de pipeline zit zoals ik via de ngage downloader kan zien... Maar hij werkt nog niet
Heeft iemand enig idee wanneer nu trouwens Ngage in voor de N78 beschikbaar is. Ik wacht er nu al een tijd op en het nadeel is dat hij wel in de pipeline zit zoals ik via de ngage downloader kan zien... Maar hij werkt nog niet

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Touchdomex, sygic is een perfect alternatief voor TomTom. Het pakket werkt nu 100% op mijn N78 en alles zit erop.
Verwijderd
ik snap er niets van... iedere keer als ik sygic na installeren probeer op te starten krijg ik een 'unexpected error'. iemand enig idee? ik heb wel gewoon die 12.046 firmversie
Ja daar ben ik ook benieuwd naarTouchdomex schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:23:
....
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Iemand enig idee hoe je een extern station kunt toewijzen naar een (gedeelde) harde schijf in je home netwerk. Kan er verder weinig over vinden. Lijkt me gemakkelijk om via je telefoon rechtstreeks een harde schijf te benaderen voor opslag en muziek/video bestanden.
Verwijderd
Heb sinds kort ook N78. Sygic draait prima, maar wel wat irritaties.
Belangrijke waar ik oplossing voor zoek: na het nemen van een foto komen de meeste foto' niet beschikbaar via de galerij functie. Ik moet dan via bestandsbeheer de foto's bekijken, één voor één, dat is niet echt een pretje... Iemand een oplossing?
Belangrijke waar ik oplossing voor zoek: na het nemen van een foto komen de meeste foto' niet beschikbaar via de galerij functie. Ik moet dan via bestandsbeheer de foto's bekijken, één voor één, dat is niet echt een pretje... Iemand een oplossing?
Ik heb geen oplossing maar bij mij komen foto's gewoon in de gallerij terecht?Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:21:
Iemand al een goede zaklamp optie voor de N78 gevonden?
Kan iemand eens WeTravel installeren & Proberen? Hij is hier te vinden: http://we-travel.co.cc/ en het is Open Source en werkt met Open Street Map.
(Ik heb hem gisteren op mijn w800i gestart - starten duurt wel even.. - en laten pairen met een lossen bluetooth ontvanger. Dit gaat goed. De sw doet het dan ook, ik kan alleen niet echt eh, navigeren.
)
Maar goed. Ik vraag me nu dus af of deze sw het doet op de n78 met de interne ontvanger. Kan iemand dat eens proberen?
(Ik heb hem gisteren op mijn w800i gestart - starten duurt wel even.. - en laten pairen met een lossen bluetooth ontvanger. Dit gaat goed. De sw doet het dan ook, ik kan alleen niet echt eh, navigeren.
Maar goed. Ik vraag me nu dus af of deze sw het doet op de n78 met de interne ontvanger. Kan iemand dat eens proberen?
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Kan iemand mij helpen...
Ik heb sinds kort de nokia N78. ALs ik op You Tube filmpjes wil bekijken krijg ik altijd de boodschap:
"standaard toegangspunt instellen" en krijg ik 1 of ander bestandje dat ik moet opslaan. Jammer genoeg werkt het dan nog steeds niet.
Voor de rest werkt het internet perfect en ben ik ook erg tevreden over dit toestel.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb sinds kort de nokia N78. ALs ik op You Tube filmpjes wil bekijken krijg ik altijd de boodschap:
"standaard toegangspunt instellen" en krijg ik 1 of ander bestandje dat ik moet opslaan. Jammer genoeg werkt het dan nog steeds niet.
Voor de rest werkt het internet perfect en ben ik ook erg tevreden over dit toestel.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
sorry voor t vragen, ik heb het steeds proberen te installeren vanuit een mapje op je memcard, na eindeloos proberen dan de bestandjes los op de kaart gezet en toen werkte het natuurlijk wel!
net al even mee gespeeld en eigenlijk mooier programma dan tomtom zelf en zeker vele malen handiger in gebruik als de versie van nokia
net al even mee gespeeld en eigenlijk mooier programma dan tomtom zelf en zeker vele malen handiger in gebruik als de versie van nokia
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 20:54 ]
Verwijderd
Ben sinds een week ook in bezig van de N78.
-Zijn er meer mensen die last hebben van een naad tussen toetsenboard en rechterkant? Ben naar een nokia service point geweest maar ze hadden nog geen onderdelen van de N78. En moet volgende maand maar keer terug komen.
Ik heb ik nog wel eens last dat de verbinding tussen te telefoon en mijn parrot CK3100 (nieuwste firmware) weg valt . Erg lastig als je midden in een gesprek zit.
En ik krijg bij NOS mobiel bij livestreaming een foutmelding ''onbekende fout 12008'' wie weet daarvoor een oplossing ?Tevens heb ik nog een goedkoop Crystal case uitgeprobeerd maar deze was binnen 2 uur al kapot (de pootjes afgebroken) . Jammer vind ik dat Telfort nog geen internet heeft voor de N78.
Voor de rest een super toestel.
-Zijn er meer mensen die last hebben van een naad tussen toetsenboard en rechterkant? Ben naar een nokia service point geweest maar ze hadden nog geen onderdelen van de N78. En moet volgende maand maar keer terug komen.
Ik heb ik nog wel eens last dat de verbinding tussen te telefoon en mijn parrot CK3100 (nieuwste firmware) weg valt . Erg lastig als je midden in een gesprek zit.
En ik krijg bij NOS mobiel bij livestreaming een foutmelding ''onbekende fout 12008'' wie weet daarvoor een oplossing ?Tevens heb ik nog een goedkoop Crystal case uitgeprobeerd maar deze was binnen 2 uur al kapot (de pootjes afgebroken) . Jammer vind ik dat Telfort nog geen internet heeft voor de N78.
Voor de rest een super toestel.
Verwijderd
Geen zaklamp hier...Leolinedance schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:50:
[...]
Ik heb geen oplossing maar bij mij komen foto's gewoon in de gallerij terecht?
Iemand al een goede zaklamp optie voor de N78 gevonden?
Rare is dat sommige foto's wel en andere er niet in komen. Erg vervelend. Wél alle hoesje van mijn albums (liever niet...) en niet mijn foto's op een paar na. Via bestandsbeheer zie ik ze wel, maar dus niet via die mooie fotoviewer
Ik heb overigens ook die fout met NOS mobiel, wel jammer.. maar ach... Youtube werkt wel, maar via WIFI alleen geloof ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 21:37 ]
Kan dit ook op de N82? Dus Symbian zonder FP2?Propane schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:33:
[...]
Om hier nog even op terug te komen... Als er mensen zijn met hetzelfde probleem, het was bij mij opgelost door het Audio Thema even op Space te zetten, en daarna terug op Nokia. Deuntje bij het opstarten werkt nu goed, en de camera shutter sound ook.
Ik wil trouwens nooit meer terug naar de standaard "Active Standby", met de horizontale snelkoppelingbalk en daaronder agenda-items, WiFi en dergelijke. Die verticale variant is 10x prettiger.
- Ziet er strakker uit
- Overzichtelijker
- Sneller (horizontale layout werd bij mij supertraag als de muziekspeler op de achtergrond draaide, de verticale slechts iets trager dan normaal)
- Geen irritante sharing icoontjes meer die in die horizontale layout onderaan staan.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Ondertussen heb ik de telefoon dik drie maanden, en eerlijk gezegd nog geen irritante dingen gemerkt. Moet ik wel zeggen dat ik geen navigatie gebruik, maar gewoon Nokia Maps als routeplanner/positieindicator. Dus al het gedonder wat ik hoor over TomTom en dergelijke heb ik geen last van.
Je kunt toch gewoon het programma foto's gebruiken om door vastgelegde afbeeldingen te kiezen door je gemaakte fotoś te lopen. Bewerkte foto's kun je bekijken door i.p.v. vastgelegd alle te kiezen.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:21:
Ik zou zeggen zoek het op. Het zit in ieder geval bij de N78 onder het kopje instellingen -->algemeen-->persoonlijk--> standby modus -->standy thema. Zit er standaard in, vind het zelf niet fijn want je hebt niet een duidelijk overzichtsscherm meer. Dat is juist wat ik zo fijn vond aan symbianbarzi schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:38:
[...]
Kan dit ook op de N82? Dus Symbian zonder FP2?
Ik zit te twijfelen tussen de N78 en de N73, en het enige dat mij tegenhoud bij de N78 zijn de toetsenbord knoppen? Ik heb ze even getest in de winkel maar het lag me niet echt, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je er aan gewend was? Want deze telefoon is toch de opvolger van de N73?
XBL: Sgt Rik NL
en deze telefoon is ook al opgevolgd door de N79, maar die is niet breed verspreid door nederland( zeg maar gerust zeldzaamRik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:36:
Ik zit te twijfelen tussen de N78 en de N73, en het enige dat mij tegenhoud bij de N78 zijn de toetsenbord knoppen? Ik heb ze even getest in de winkel maar het lag me niet echt, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor je er aan gewend was? Want deze telefoon is toch de opvolger van de N73?
Ik vind het toetsenbord best een verademing eigenlijk. Ik heb op de N73 van m'n oom getypt en dat vond ik maar niks eigenlijk. Daar heb je toch ook veel problemen met een brakke 4 enzo? Hier werkt het gewoon goed
Ik heb hem tegenwoordig ook op Haze staan, maar ik heb geen andere effecten dan met een ander thema. Welke effecten zouden erbij moeten komen?Yohan schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:41:
Het toetsenbordje is even wennen, omdat je geen duidelijk verschil voelt in de horizontale rijen, maar dat went snel. Ik heb eerder ruzie met perongeluk 2 rijen indrukkenRik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:36:

Externe stations zijn (voor wat ik heb kunnen ontdekken) alleen media player 9 of 10 servers. Als ik mijn MythTV server aan heb staan, dan vind de N78 deze als MP9-server. Het is mij nog niet gelukt om muziek/video te kopiëren, maar dat kan een beperking in MythTV zijn. Wel kan je muziek vanaf de server rechtstreeks op de gsm afspelen, wat in mijn geval dus 70GB aan muziek beschikbaar maakt op m'n N78Millerman schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:43:
Iemand enig idee hoe je een extern station kunt toewijzen naar een (gedeelde) harde schijf in je home netwerk. Kan er verder weinig over vinden. Lijkt me gemakkelijk om via je telefoon rechtstreeks een harde schijf te benaderen voor opslag en muziek/video bestanden.
Waar je het thema instelt op het ingestelde thema gaan staan, vervolgens 'Opties'--> 'Thema-effecten-->Aan. Als het goed is zie je nu extra effecten.deepbass909 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:17:
[...]
Ik heb hem tegenwoordig ook op Haze staan, maar ik heb geen andere effecten dan met een ander thema. Welke effecten zouden erbij moeten komen?
Dus het is gewoon wennen, eigenlijk is dat sowieso zo bij een nieuwe telefoon. En wat zit er allemaal in de doos? En hoe zo'n grote geheugenkaart ondersteund de N78?
In de doos zit een opladerRik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:05:
Dus het is gewoon wennen, eigenlijk is dat sowieso zo bij een nieuwe telefoon. En wat zit er allemaal in de doos? En hoe zo'n grote geheugenkaart ondersteund de N78?
Dat is erg mooi:D Wilde graag wat meer dan 2 Gb kwijt kunnen, en de 8 gb versie van de N81 was minder goed dan deze (vooral camera) en de N95 8 gb was veel duurder. Dus een 8 gb kaartje zou moeten passen?Touchdomex schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:19:
[...]
In de doos zit een opladerKoptelefoon, afstandbediening voor de mp3 speler, driver cd, Telefoon
2GB geheugenkaart( heb er nu 4GB in. Vermoedelijk tot 16GB maar dat is de grootste nu
, ook je antwoord)
Daar zou ik wel vanuit gaanRik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:26:
[...]
Dat is erg mooi:D Wilde graag wat meer dan 2 Gb kwijt kunnen, en de 8 gb versie van de N81 was minder goed dan deze (vooral camera) en de N95 8 gb was veel duurder. Dus een 8 gb kaartje zou moeten passen?
Woei, dat ziet er strak uitboaty schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:22:
[...]
Waar je het thema instelt op het ingestelde thema gaan staan, vervolgens 'Opties'--> 'Thema-effecten-->Aan. Als het goed is zie je nu extra effecten.
Er zijn genoeg mensen die een 8BG kaartje gebruiken, al schijn je wel op te moeten letten dat je de goede hebt. Het precieze weet ik er alleen niet van. Ik ben niet zo thuis in de µSD kaartjes en heb slechts 2x 2 GB (waarvan ik er maar 1 ook daadwerkelijk gebruik)Rik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:05: