Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:56:
Nog een heel ander, niet technisch punt:
kan je op grond van het niet leveren cq wanprestatie het abonnement bij telfort per direct opzeggen?
Als je de telefoon bij telfort direct hebt besteld zou je dat wellicht kunnen doen.
Als je hem ergens hebt besteld, wordt dat lastig, aangezien je er zelf voor hebt gekozen om deze telefoon te kopen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

boaty schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:20:
Installeren zoals je alle apps installeert 8)7 . Zover ik weet werkt alleen Nokia Maps en Sygic op de N78. Bij sommige mensen schijnt Tom Tom met de N95 fix te werken, echter bij mij lukte dat niet, dus die werkt niet bij iedereen. Route 66 V8 had ik gekocht maar die werkte niet, want dan kon je niet in het opties menu komen omdat de applicatie afsluit als je opties aanklikt. Dit heeft iets te maken met FP2 als ik het goed begrepen heb.
Garmin XT 4.20.20 werkt ook, net getest.
Enkel de Taiwanese versie is nog maar beschikbaar, gelukkig kan die ook in het engels (Voice gewoon nederlands) Was wel even vogelen om hem in het engels te krijgen, mijn Taiwanees is onder de maat. ;)
Garmin released the new GMXT 4.20.20 for Symbian and UIQ
Changelog:
fp2 support added (Nokia N78,N96,6220 / Samsung G810)
Get it from here:
http://www.garmin.com.tw/...minMobile10/download.html
SymbianS60: http://download.garmin.co...bileXT_4_20_20_S60_TW.exe
http://download.garmin.co...bileXT_4_20_20_UIQ_TW.exe
in combinatie met de 4.20.00 europa heb je ook de kaarten van de regio, deze werkte gewoon.

Ik vind het wel een goed toestel, al moet ik even wennen aan Symbian. Ik had even ook update problemen, even de productcode aangepast en toen ging het wel. (en ik was gelijk van de Tmobile rommel af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Judaz, kun je wat meer info geven over het Navigatie hoe heb je het gedaan en kost het ook wat?

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

De europese versie is nog niet uit dus je moet de Taiwanese kopen/ downloaden via de website van Garmin. in combinatie met de Europese versie van 4.22.00 heb ik hem aan de praat gekregen. Het was even flooien maar toen kreeg een engelse taal. Je kunt ook wachten op de Europese versie, dat zal denk niet zo lang meer duren.

meer details kan ik niet geven ivm de forumregels.

[ Voor 15% gewijzigd door Judaz op 18-08-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:56:
Ik kom nog even terug op mijn eerdere niet zo positieve bericht over de n78.

De problemen van Telfort en Nokia om dit toestel op het internet te krijgen zijn nog steeds niet opgelost.
Ook ik kreeg een berichtje van de "technische dienst" van Telfort dat ze het niet voor elkaar krijgen en dat het nu dus een Nokia probleem was.
Nokia verwijst naar de instellingen pagina's van hun website maar ook daamee is het niet in orde, per saldo heb ik nog steeds geen MMS en Internet op de N78.

Nog een heel ander, niet technisch punt:
kan je op grond van het niet leveren cq wanprestatie het abonnement bij telfort per direct opzeggen?
Ik krijg van de week (wo/do een nieuwe simkaart mijn oude simkaart was al 5 jaar oud
met vodaphone (nieuwesimkaart) geen probleem zette de instellingen automatische in de telefoon ik vermoet dat de symbian 9.3 (N78/N96 ook op de simkaart kijkt??? goed van de week weten we het of telfort werkt met de N78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@devalos
De simkaart kan provider specifieke info bevatten die de gsm inderdaad gebruikt voor bepaalde instellingen. Zo heb ik in mijn N78 een T-Mobile item wat puur van de simkaart wordt geplukt. Een sim van 5 jaar is ook al behoorlijk op leeftijd, dus die zou inderdaad de bron van je problemen kunnen zijn.

Ik heb zelf gister weer een tijd met Nokia Care aan de telefoon gezeten over Nokia Maps. Mijn call is geëscaleerd naar Finland, maar daar is nog geen reactie van terug gekomen. Normaal hoort er binnen 48 uur een reactie gegeven te worden, maar dat is niet gebeurt. De call wordt opnieuw onder de aandacht gebracht.
Ik heb ook nagevraagd hoe het zit met de firmware update's voor de N78. Het blijkt dat de database nog niet is bijgewerkt voor alle product codes. De zeer behulpzame helpdesker kon mij melden dat ik een non-branded gsm heb :D en dat hij dus gewoon de algemene firmware zou moeten accepteren. Nu zei hij ook dat de product-code database maar eens in de paar weken bijgewerkt wordt, en dat de huidige al uit begin juli stamt. Hij verwachtte dus dat binnen niet al te lange tijd de database bijgewerkt gaat worden, zodat de firmware update's ook voor o.a. mijn N78 beschikbaar gaat komen.
Nog even geduld dus...

Wat anders. Zijn er mensen die met Nokia Care hebben gebeld en de muziek die gebruikt wordt als je in de wacht staat, herkennen? Het is namelijk een onwijs lekker nummer en ik zou het wel willen hebben op mp3...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Is er iemand in de buurt van Wageningen of Best met een Nokia N78? Ik zou graag eens wat willen vergelijken qua behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:16:
Ik heb een paar vragen over de N78

1. Als ik de speakerfunctie wil gebruiken tijdens het bellen dan geeft hij de melding: telefoon ingeschakeld. Weet iemand wat dat betekent en hoe ik dan toch deze functie kan gebruiken'.

2. Helemaal rechtsbovenin naast de accumeter, staat een klein icoontje. Wat is dat? Heb geen bluetooth aanstaan.

3. Is er al een werkende MSN voor dit toestel? Zonee, zijn er andere mogelijkheden?

Tot zover dan maar weer....
Ik had het zelfde probleem met de melding "telefoon ingeschakeld" bij de speaker functie. De software had ik een tijdje geleden geupdate via de telefoon en sinds die actie gaf de tel dat probleem. Nadat ik de update opnieuw heb geïnstalleerd via de pc is het probleem verholpen!! Gewoon even proberen.. denk dat het ook bij jou gaat werken!

greetz Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
boaty schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:07:
[...]

Zoek even op mijn posts in dit topic. Ik heb hem ook bij GSMtrack vandaan met bijna dezelfde softwareversie (alleen 11.046, echter precies dezelfde aangepaste versie, en ik kon hem ook niet updaten). Probeer je productcode is op te zoeken. Hoe zit het trouwens met je Nokia Maps licentie?
@ boaty, zou je contact kunnen opnemen met mij, ik heb namelijk precies hetzelfde als wat jij hebt een hongaarse N78.

strobalen at live dot nl

Misschien kunnen we meerdere mensen benaderen om in actie te komen tegen gsmtrack. Samen staan we sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die vandaag een smsje kregen over een update? Via de updater kan ik geen update vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels gelukt:)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:43:
Zijn er meer mensen die vandaag een smsje kregen over een update? Via de updater kan ik geen update vinden.
Yep, SMS + mail, maar van update helemaal niets te vinden. Wellicht willen ze hiermee (alsnog) de 12.046 update onder de aandacht brengen bij de wat 'tragere' gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is het misschien zo dat 12.046 tot vandaag niet beschikbaar was via NSU?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
heeft er iemand ervaring met wifi dat de verbinding niet stabiel is? ik kan thuis 1 pagina openen (nu.nl) en dan als ik verder wil of op een link klik dat de gateway opeens niet meer reageert. ik heb al wel een nieuwste update erop staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:46:
@devalos
De simkaart kan provider specifieke info bevatten die de gsm inderdaad gebruikt voor bepaalde instellingen. Zo heb ik in mijn N78 een T-Mobile item wat puur van de simkaart wordt geplukt. Een sim van 5 jaar is ook al behoorlijk op leeftijd, dus die zou inderdaad de bron van je problemen kunnen zijn.

Ik heb zelf gister weer een tijd met Nokia Care aan de telefoon gezeten over Nokia Maps. Mijn call is geëscaleerd naar Finland, maar daar is nog geen reactie van terug gekomen. Normaal hoort er binnen 48 uur een reactie gegeven te worden, maar dat is niet gebeurt. De call wordt opnieuw onder de aandacht gebracht.
Ik heb ook nagevraagd hoe het zit met de firmware update's voor de N78. Het blijkt dat de database nog niet is bijgewerkt voor alle product codes. De zeer behulpzame helpdesker kon mij melden dat ik een non-branded gsm heb :D en dat hij dus gewoon de algemene firmware zou moeten accepteren. Nu zei hij ook dat de product-code database maar eens in de paar weken bijgewerkt wordt, en dat de huidige al uit begin juli stamt. Hij verwachtte dus dat binnen niet al te lange tijd de database bijgewerkt gaat worden, zodat de firmware update's ook voor o.a. mijn N78 beschikbaar gaat komen.
Nog even geduld dus...

Wat anders. Zijn er mensen die met Nokia Care hebben gebeld en de muziek die gebruikt wordt als je in de wacht staat, herkennen? Het is namelijk een onwijs lekker nummer en ik zou het wel willen hebben op mp3...
Aan:deepbass909
Nieuwe Simkaart is binnen.Ja hier ook een fin (non-branded toestel.Nieuwe sim werkt niet dus we moeten maar wachten op de update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
AseranO schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:51:
heeft er iemand ervaring met wifi dat de verbinding niet stabiel is? ik kan thuis 1 pagina openen (nu.nl) en dan als ik verder wil of op een link klik dat de gateway opeens niet meer reageert. ik heb al wel een nieuwste update erop staan.
Neen, hier op meerdere WiFi netwerken geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
je kan met de nokia ook spraaklabels gebruiken. Deze zijn automatisch toegewezen maar alleen in het engels. Is hier ook een nederlands language pack voor te downloaden zodat je in het nederlands tegen de telefoon kan praten?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Leolinedance schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:25:
Is er iemand in de buurt van Wageningen of Best met een Nokia N78? Ik zou graag eens wat willen vergelijken qua behuizing.
Mijn broer woont in Wageningen maar die heeft geen N78, en ik wel :P

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• Leolinedance
Lau26 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Mijn broer woont in Wageningen maar die heeft geen N78, en ik wel :P
Dan bezoek je broer een keer en ga met mij koffie drinken :P

Verwijderd

Ik ben erg geïnteresseerd in de N78, maar op veel sites van providers zie ik staan dat ze de uitvoering/kleur 'black' aanbieden. Op de site van Nokia zie ik toch duidelijk de volgende opties: 'pearl white', 'cocoa brown' en 'lagoon blue'.

Voor het gemak ga ik er van uit dat providers zoals Vodafone en Hi met 'black' de bruine variant bedoelen, maar echt zeker weten doe ik dit niet. En het studentje in de Vodafone-shop kon mij niet meer vertellen dan de informatie die ik zelf ook op de website kan lezen, datie dus zwart is... 8)7 Over de kleur van de achterkant wist hij niks te zeggen. :|

Dus mijn vraag is hier dan ook, welke kleuren bieden de verschillende providers aan, en is het waar dat alleen T-mobile de blauwe variant heeft (mijn voorkeur)? :'(

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Kan iemand mij vertellen of het nut heeft te updaten van firmware 11.043 naar 12.046? Er waren mensen die zeiden dat ze er problemen bij kregen maar het officiele changelog zegt iets over verbetering van de naviwheel prestaties en GPS prestaties wat allebei wel mooi zou zijn. Kan iemand mij vertellen of deze twee dingen merkbaar verbeteren? En of het dus nut heeft de firmware up te graden?

Edit:
Nog meer mensen die bij het afspelen van een stream in NOS mobiel de onbekende fout -12008 krijgen? :/

[ Voor 12% gewijzigd door boaty op 21-08-2008 16:55 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:20:
Ik ben erg geïnteresseerd in de N78, maar op veel sites van providers zie ik staan dat ze de uitvoering/kleur 'black' aanbieden. Op de site van Nokia zie ik toch duidelijk de volgende opties: 'pearl white', 'cocoa brown' en 'lagoon blue'.

Voor het gemak ga ik er van uit dat providers zoals Vodafone en Hi met 'black' de bruine variant bedoelen, maar echt zeker weten doe ik dit niet. En het studentje in de Vodafone-shop kon mij niet meer vertellen dan de informatie die ik zelf ook op de website kan lezen, datie dus zwart is... 8)7 Over de kleur van de achterkant wist hij niks te zeggen. :|

Dus mijn vraag is hier dan ook, welke kleuren bieden de verschillende providers aan, en is het waar dat alleen T-mobile de blauwe variant heeft (mijn voorkeur)? :'(
Black is niet het zelfde als cocoa brown. Het staat echt op zich zelf. Let wel op bij T-Mobiel dat SMS niet bij de bundel zit.

• Leolinedance
boaty schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:44:
Kan iemand mij vertellen of het nut heeft te updaten van firmware 11.043 naar 12.046? Er waren mensen die zeiden dat ze er problemen bij kregen maar het officiele changelog zegt iets over verbetering van de naviwheel prestaties en GPS prestaties wat allebei wel mooi zou zijn. Kan iemand mij vertellen of deze twee dingen merkbaar verbeteren? En of het dus nut heeft de firmware up te graden?

Edit:
Nog meer mensen die bij het afspelen van een stream in NOS mobiel de onbekende fout -12008 krijgen? :/
Heb het gevoel dat GPS toch wel beter is geworden ja. Verder heb ik ook geen nadelen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:12:
Black is niet het zelfde als cocoa brown. Het staat echt op zich zelf. Let wel op bij T-Mobiel dat SMS niet bij de bundel zit.
O, hoe ziet 'black' er dan wel uit?

Dat je bij T-M geen smsbundel standaard hebt weet ik. De reden dat ik twijfel is omdat ik over T-M nogal negatieve geluiden heb gehoord m.b.t. het netwerk. En dan bedoel ik niet de iPhone-ellende, maar gewoon het bereik van het gsm-netwerk (op veel plaatsen geen bereik e.d.). Of hebben jullie daar met de N78 geen problemen mee?

Persoonlijk kies ik daarom liever voor het kpn- of vodafone-netwerk, maar ik kan dus geen hoogte krijgen van hoe die n78 er uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb zelf al jaren T-Mobile (ik ben ooit begonnen bij Ben, wat dus later T-mobile is geworden) en ik heb eigenlijk geen last van het bereik. M'n vorige gsm wou af en toe weleens problemen hebben, maar dat was sowieso een probleemkindje van Nokia (de 6280), maar met de N78 heb ik nog geen problemen gehad.

Wat betreft de sms-bundel, tja wat versta je eronder? Ik heb T-mobile Flex, en daar betaal je voor 1 sms hetzelfde als voor 1 minuut bellen en dat gaat gewoon uit m'n standaard bundel.
T-Mobile Flex
  • Je koopt maandelijks beltegoed in.
  • Alles uit één bundel: je belt, internet, mms't en sms't uit één bundel.
  • Bel je buiten je bundel, dan geldt hetzelfde of een lager tarief.
  • Je beltegoed is onbeperkt houdbaar.
Dus dat sms-en bij T-Mobile niet in je bundel zou zitten is complete onzin (ik heb dat abbo nu 3 jaar, en altijd gesmst vanuit m'n bundel). Overigens geldt voor Relax wel dat sms-en buiten de bundel valt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Flex zit inderdaad alles in een bundel, maar dan moet je meteen ook weer een best prijzig abonnement nemen om niet te veel voor het toestel te betalen. Bovendien wil ik ook niet twee jaar aan T-Mobile vast zitten, omdat ik dus totaal geen ervaring heb met het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:06

EraZor

Don't mention the war

Ik kan 't zo gauw ff niet in dit topic terugvinden, maar ik krijg m'n N78 niet gepaired met m'n Parrot 3100 carkit. Zijn er hier mensen die dat wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:42:
Bij Flex zit inderdaad alles in een bundel, maar dan moet je meteen ook weer een best prijzig abonnement nemen om niet te veel voor het toestel te betalen. Bovendien wil ik ook niet twee jaar aan T-Mobile vast zitten, omdat ik dus totaal geen ervaring heb met het bereik.
Veel? Ik heb een 1 jarig Flex-25 abbo en kreeg de N78 er voor een tientje bij... €25 in de maand is imo niet veel en €10 bij betalen al helemaal niet voor een GSM die €405 los bij Nokia kost. Totale abbo kosten plus bijbetaling over het jaar is voor mij €310, dus bijna €100 minder dan de gsm alleen en daarvoor kan elke maand genoeg bellen en sms-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:43
Klein vraagje, ik heb vandaag het geld terug gekregen van m'n N78 die ik via Ebay heb gekocht.
Het plan is dus om er nu 1 aan te schaffen in NL. Even contact gehad met telecomlink.nl via de telefoon en zij garanderen mij dat ik een toestel krijg met de Nederlandse taal. Echter zijn de boekjes e.d. in het Duits...
Is er misschien iemand die zijn toetsel hier vandaan heeft gehaald? Want ik vraag mij af of deze netjes update naar 12.046...
Of is er iemand die me een shop aan kan raden? (of af raden..)
De handleiding boeit me echt niet, maar het gaat mij vooral om de updates (en de garantie, maar dat zit goed omdat het binnen Europa is)

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 23-08-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:17:
[...]

O, hoe ziet 'black' er dan wel uit?

Dat je bij T-M geen smsbundel standaard hebt weet ik. De reden dat ik twijfel is omdat ik over T-M nogal negatieve geluiden heb gehoord m.b.t. het netwerk. En dan bedoel ik niet de iPhone-ellende, maar gewoon het bereik van het gsm-netwerk (op veel plaatsen geen bereik e.d.). Of hebben jullie daar met de N78 geen problemen mee?

Persoonlijk kies ik daarom liever voor het kpn- of vodafone-netwerk, maar ik kan dus geen hoogte krijgen van hoe die n78 er uit ziet...
zwarte versie bedoelen ze de voorkant, zijn dus alle versies. Maar over dat achterkantje, je kan die dingen los kopen voor 15e,daar zou ik dus niet mijn abonnement op afstemmen..Hier in het forum staat wel ergens een link waar je dat kan kopen,zit nu op me n78 dus opzoeken is wat veel werk..

T-mobile geef ik je gelijk in, een paar vrienden hebben dat ook. Waar zij geen bereik hebben, heb ik dat eigenlijk altijd wel met vodafone. Ook was dat mijn ervaring 2 jaar geleden met t-mobile.
Die bundels vind ik ook niet heel erg voordelig,zo heb je bij flex wel sms in de bundel maar betaal je voor een belminuut veel meer dan voor belminuten in de relax bundels van t-mobile waar weer geen smsjes in de bundel zitten.

Ik heb trouwens sygic mcguider 7.50 werkend op de n78.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:15
stijnos1991 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:23:
Klein vraagje, ik heb vandaag het geld terug gekregen van m'n N78 die ik via Ebay heb gekocht.
Het plan is dus om er nu 1 aan te schaffen in NL. Even contact gehad met telecomlink.nl via de telefoon en zij garanderen mij dat ik een toestel krijg met de Nederlandse taal. Echter zijn de boekjes e.d. in het Duits...
Is er misschien iemand die zijn toetsel hier vandaan heeft gehaald? Want ik vraag mij af of deze netjes update naar 12.046...
De handleiding boeit me echt niet, maar het gaat mij vooral om de updates (en de garantie, maar dat zit goed omdat het binnen Europa is)
Dan heb je alsnog een import model....

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:23:
Waarom koop je er niet gewoon een in een betrouwbare winkel. Altijd dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Je zou zeggen dat je wel zou leren van je eerdere toestel van Ebay. Ga gewoon naar een winkel en bekijk het even. En stel je vraag aan de winkel, zij zouden die moeten kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Waarom onnodig teveel betalen? Als ik bij Vodafone binnenloop en zij vertellen mij dat ik 'm mee kan nemen voor 380 euro dan gaat er bij mij een lampje branden: NEE.
Nokia Care Point Hoorn: 425 euro. Hellooooo.. nogal een verschil met die 304 uit de Pricewatch, vind je het dan gek dat ik daar ook naar kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:53:
Waarom onnodig teveel betalen? Als ik bij Vodafone binnenloop en zij vertellen mij dat ik 'm mee kan nemen voor 380 euro dan gaat er bij mij een lampje branden: NEE.
Nokia Care Point Hoorn: 425 euro. Hellooooo.. nogal een verschil met die 304 uit de Pricewatch, vind je het dan gek dat ik daar ook naar kijk?
Ik zou je aanraden om ook eens naar service gerelateerde zaken te kijken. Als jij gewoon een telefoon had gekocht in een winkel of een betrouwbare webshop had je hem 2 maanden geleden al kunnen gebruiken en had het je veel tijd gescheeld met het zoeken op internet. Die tijd had je nuttiger kunnen besteden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Klopt, maar ik ben jong en heb bewust het risico genomen om het toestel eerst op Ebay te kopen. Natuurlijk eerst in goed overleg met mijn ouders, nou blijkbaar ging het fout en gelukkig is het nog met een sisser afgelopen.
Het enige wat ik nu doe is een aantal shops vergelijken met elkaar in prijs en natuurlijk kwaliteit. Ik twijfel erg aan telecomlink omdat het verschil met bijvoorbeeld 4launch wel erg groot is...
Maar goed ik moet inderdaad meer letten op service gerelateerde zaken zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:51:
[...]

zwarte versie bedoelen ze de voorkant, zijn dus alle versies. Maar over dat achterkantje, je kan die dingen los kopen voor 15e,daar zou ik dus niet mijn abonnement op afstemmen..Hier in het forum staat wel ergens een link waar je dat kan kopen,zit nu op me n78 dus opzoeken is wat veel werk..

T-mobile geef ik je gelijk in, een paar vrienden hebben dat ook. Waar zij geen bereik hebben, heb ik dat eigenlijk altijd wel met vodafone. Ook was dat mijn ervaring 2 jaar geleden met t-mobile.
Die bundels vind ik ook niet heel erg voordelig,zo heb je bij flex wel sms in de bundel maar betaal je voor een belminuut veel meer dan voor belminuten in de relax bundels van t-mobile waar weer geen smsjes in de bundel zitten.

Ik heb trouwens sygic mcguider 7.50 werkend op de n78.
Dat je andere achterkantjes kan bestellen wist ik, en de link naar een webshop ben ik ook al tegengekomen in dit forum. Alleen heeft die bruine zo'n bruinachtige rand in plaats van een zilverkleurige, dus ik vraag me af of dat in combinatie met blauw wel mooi staat. Maar met een bruine ben ik ook heel tevreden hoor! Ik heb dan ook gisteren de knoop doorgehakt en ben bij m'n oude vertrouwde provider gebleven. Kwaliteit gaat toch nog altijd voor het uiterlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nou ben ik sinds gisteren ook vrolijk eigenaar van de Nokia N78. Na een aantal niet zo luxe toestellen te hebben gehad van nokia nu maar een redelijk nieuw toestel met alles erop en eraan alleen ook dus een paar nadelen. Er zit rond de camera een spleet van zeker een milimeter en op die manier heb ik dus vrij veel speling in het achterkant van toestel. Wat vermoedelijk niet de bedoeling is.

Ook de oplader doet het niet goed( krijg hem er goed in maar hij begint niet met opladen) Dus heb ik maar de oplader van mijn oude telefoon gepakt om die te gebruiken en die werkte wel zonder enig zeuren.

Zijn dit bekende problemen of ben ik de enige. Ik ga zowiezo voor de oplader naar de winkel maar zal ik ook kijken of ik misschien garantie kan krijgen op de achterkant van het toestel? Hij is gisteren gekocht en het eerste moment dat ik pas weer naar de winkel kan gaan is dinsdag middag

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij sluiten camera en hoesje gewoon goed aan (heb je hem er wel goed op? Zo niet,dan kan het hoesje wel wat bewegen) en ik heb nog nooit een probleem met de lader en deze telefoon gehad,gewoon terug gaan dus. Als je telefoon er tot die dinsdag gewoon goed uit ziet is dat geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
stijnos1991 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:58:
Klopt, maar ik ben jong en heb bewust het risico genomen om het toestel eerst op Ebay te kopen. Natuurlijk eerst in goed overleg met mijn ouders, nou blijkbaar ging het fout en gelukkig is het nog met een sisser afgelopen.
Het enige wat ik nu doe is een aantal shops vergelijken met elkaar in prijs en natuurlijk kwaliteit. Ik twijfel erg aan telecomlink omdat het verschil met bijvoorbeeld 4launch wel erg groot is...
Maar goed ik moet inderdaad meer letten op service gerelateerde zaken zoals jij zegt.
Je kunt eventueel ook vragen welk productnummer ze leveren. Als ze dat geven weet je zeker voor welke markt de telefoon bestemd is en of je dus een echt Nederlandse telefoon krijgt.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in het menu Instrumenten aankies en ik kom in instrumenten ga ik naar WLAN-wiz
als ik op deze functie sta en klik hem aan dan reageerd hij hier niet op.
me toestel reageerd dan ook op geen ene toets meer alleen nog maar op de rode toests.
Ik hoor wel bij elke keer indrukken van een toets de toetstoon.
Is dit een instelling of is er meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dat klopt niet, het lijkt erop dat je toestel vastloopt. Normaal gesproken zou hij een lijst moeten openen met draadloze netwerken. Wat is je softwareversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Het is wel jammer dat de Fm-transmitter bereik van de telefoon zo minimaal is. het is pas merkbaar als je de telefoon tegen de radio antenne aanzet. Dus in de auto zou je er niks aan hebben. Heb het getest en me radio geeft geen kick. evenals een poging me collega's in de maling nemen:P

iemand anders dit ook zo mee gemaakt?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn softwareversie is 11.043
de aangepaste versie is 11.043.051.1
de functie heeft trouwens wel gewerkt en ging hij ook gewoon wlan netwerken zoeken
maar sinds een paar dagen reageerd hij er niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dan zou ik eerst eens even updaten, kun je nog wel connecten met draadloze netwerken, via je standbye scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Kijk eens naar 2call.nl? Goedkoop en betrouwbaar.
Scherm & bediening
De bediening van de telefoon vindt plaats op het apparaat zelf. De Nokia N78 heeft een door Nokia zelf ontwikkeld besturingssysteem. Het firmware van de telefoon is upgradable. Je kan dus eventueel later nieuwere versies van het besturingssysteem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Na aanhoudende berichten dat de N78 niet werkt met Telfort, ben ik er toch nog eens ingedoken. De dag dat ik de N78 voor het eerst in handen heb gekregen werkte dat nog prima dus ik vermoedde in eerste instantie dat de betreffende klagers toch verkeerde instellingen gebruikten.

Maar ik heb het weer eens zelf getest en inderdaad, het lukt mij nu ook niet meer. Nu heb ik onlangs een nieuwe SIM ontvangen van Telfort omdat ik mijn oude kwijt was dus ik vermoed dat het aan de nieuwe generatie SIM kaarten ligt.

Het is overigens niet alleen de N78, het is denk ik meer een generiek S60 3e editie feature pack 2 (a.k.a. 3.2) probleem want de 6210 Navigator en de 6220 classic hebben precies hetzelfde probleem. Dat zal betekenen dat het probleem vermoedelijk ook zal gaat optreden bij de N96, 5320 XpressMusic en de nieuwe 6650.

Maar ik heb inmiddels contact gezocht met zowel Nokia als Telfort en zodra ik een bevredigend antwoord heb zal ik het hier weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:23:
Na aanhoudende berichten dat de N78 niet werkt met Telfort, ben ik er toch nog eens ingedoken. De dag dat ik de N78 voor het eerst in handen heb gekregen werkte dat nog prima dus ik vermoedde in eerste instantie dat de betreffende klagers toch verkeerde instellingen gebruikten.

Maar ik heb het weer eens zelf getest en inderdaad, het lukt mij nu ook niet meer. Nu heb ik onlangs een nieuwe SIM ontvangen van Telfort omdat ik mijn oude kwijt was dus ik vermoed dat het aan de nieuwe generatie SIM kaarten ligt.

Het is overigens niet alleen de N78, het is denk ik meer een generiek S60 3e editie feature pack 2 (a.k.a. 3.2) probleem want de 6210 Navigator en de 6220 classic hebben precies hetzelfde probleem. Dat zal betekenen dat het probleem vermoedelijk ook zal gaat optreden bij de N96, 5320 XpressMusic en de nieuwe 6650.

Maar ik heb inmiddels contact gezocht met zowel Nokia als Telfort en zodra ik een bevredigend antwoord heb zal ik het hier weer posten.
Het gaat om het volgende de software is oke op de n78,maar Telfort is nog niet klaar met het update van de zendmasten dit houd in dat de masten van de KPN zijn en de sub provider (telfort/Rabo enz) hen software moeten update Telfort loopt hierop achter dus Telfort waar blijf je Verder mijn telefoon getest met Rabo mobiel wat ook op de zelfde zendmasten zit en werkte perfect.
DUS EEN ECHTE TELFORT PROBLEEM uit betrouwbare bron zal het eind van deze maand zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Leolinedance schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:47:
Scherm & bediening
De bediening van de telefoon vindt plaats op het apparaat zelf. De Nokia N78 heeft een door Nokia zelf ontwikkeld besturingssysteem. Het firmware van de telefoon is upgradable. Je kan dus eventueel later nieuwere versies van het besturingssysteem installeren.
Lees even de posts van Stijnos1991 en mij door in dit topic. Als je een telefoon van een andere regio krijgt loop je het risico dat de firmware niet upgrade door de verkeerde regio. Nu kan dat misschien ook wel zo zijn doordat de database volgens Nokia's zeggen niet bijgewerkt is waardoor voor sommige productcode's/regio's de nieuwste softwareversie nog niet verkrijgbaar is, maar dan loop je alsnog het risico dat je na een softwareupdate de Nederlandse taal kwijt bent.

[ Voor 21% gewijzigd door boaty op 25-08-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Beetje offtopic, maar goed ik heb 'm gister avond besteld bij 4launch. Paar euro meer betaald en ik ga ervan uit dat dat het waard is ook. Zoals Leolinedance al zei kan ik m'n tijd ook wel beter gebruiken en heb ik die paar euro maar neergelegd. Iedereen in ieder geval bedankt voor alle reacties die ik heb ontvangen, ook nog van mijn Ebay toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AseranO schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:29:
Het is wel jammer dat de Fm-transmitter bereik van de telefoon zo minimaal is. het is pas merkbaar als je de telefoon tegen de radio antenne aanzet. Dus in de auto zou je er niks aan hebben. Heb het getest en me radio geeft geen kick. evenals een poging me collega's in de maling nemen:P

iemand anders dit ook zo mee gemaakt?
Ik heb het ook geprobeerd, en pas de tweede keer lukte het.

Je zoekt op je radio een lege zender op (dus waar het alleen ruist en verder niets), dan pak je een nummer, en laat die afspelen op je telefoon. Dan zeg je: opties --> FM-zender. Zet je h'm aan, en de Frequentie stel in je op de lege zender waar je radio op staat. Dan moet ie het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens op telecomadvies. Hier heb ik h'm vandaan. Prima service. Vandaag voor 15.00 besteld, morgen in huis. Geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Touchdomex schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:07:
Nou ben ik sinds gisteren ook vrolijk eigenaar van de Nokia N78. Na een aantal niet zo luxe toestellen te hebben gehad van nokia nu maar een redelijk nieuw toestel met alles erop en eraan alleen ook dus een paar nadelen. Er zit rond de camera een spleet van zeker een milimeter en op die manier heb ik dus vrij veel speling in het achterkant van toestel. Wat vermoedelijk niet de bedoeling is.

Ook de oplader doet het niet goed( krijg hem er goed in maar hij begint niet met opladen) Dus heb ik maar de oplader van mijn oude telefoon gepakt om die te gebruiken en die werkte wel zonder enig zeuren.

Zijn dit bekende problemen of ben ik de enige. Ik ga zowiezo voor de oplader naar de winkel maar zal ik ook kijken of ik misschien garantie kan krijgen op de achterkant van het toestel? Hij is gisteren gekocht en het eerste moment dat ik pas weer naar de winkel kan gaan is dinsdag middag
De achterkant hoort er behoorlijk strak op te zitten. Wat ik vermoed is dat bij jou de achterkant aan de bovenkant niet helemaal lekker ingehaakt zit (gaat ook vrij lastig). Mijn N78 heeft een minimale speling aan de achterkant.

Wat betreft de lader, daarvoor zou ik als ik jou was, gewoon mee terug gaan naar de winkel. Mijn N78 werkt probleemloos op de lader.
Mocht je een andere lader willen gebruiken, elke Nokia lader werkt, je hebt hooguit een verloopje nodig van de oude "grote" aansluiting naar de nieuwe kleine. Ik heb vorige week m'n N78 zelfs opgeladen met de lader van een prehistorische 3210 8)7 (dus inmiddels bijna 10 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd, en pas de tweede keer lukte het.

Je zoekt op je radio een lege zender op (dus waar het alleen ruist en verder niets), dan pak je een nummer, en laat die afspelen op je telefoon. Dan zeg je: opties --> FM-zender. Zet je h'm aan, en de Frequentie stel in je op de lege zender waar je radio op staat. Dan moet ie het doen.
ja waarschijnlijk wel ja. heb ik het geprobeerd op de zender van 538 en slamfm. Daar moet je dus je telefoon naast de antenne leggen anders is het signaal te zwak. jammer

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Zijn er mensen die Vodafone Mobiel TV kijken werkend hebben op hun N78?
Bij mij blijft hij steeds hangen in RealPlayer op 'Connecting'.

Ik gebruik het Vodafone Live! accesspoint om op het Vodafone portaal te komen (dat is het accespoint met proxy, zonder proxy lijk je niet op het Live! portaal te kunnen komen).

In RealPlayer heb ik Vodafone Streaming als default accesspoint ingesteld.

Andere streaming dingen in realplayer werken wel (zowel via 3g als wifi).

Mijn vermoeden is dat realplayer het accesspunt van de browser (die met proxy) pakt en daarom de tv stream niet kan benaderen. Ik heb contact gehad met vodafone, maar na een aantal mailtjes heen en weer was het uiteindelijke commentaar: "Dan staan uw instellingen goed". Alleen werkt het nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:19:
[...]
Het gaat om het volgende de software is oke op de n78,maar Telfort is nog niet klaar met het update van de zendmasten dit houd in dat de masten van de KPN zijn en de sub provider (telfort/Rabo enz) hen software moeten update Telfort loopt hierop achter dus Telfort waar blijf je Verder mijn telefoon getest met Rabo mobiel wat ook op de zelfde zendmasten zit en werkte perfect.
DUS EEN ECHTE TELFORT PROBLEEM uit betrouwbare bron zal het eind van deze maand zijn opgelost
Waar haal je die informatie vandaan? Wat is je betrouwbare bron dan? Een Telfort medewerker die bij netwerkbeheer zit? Of iemand van een helpdesk?

Ik vermoed zelf dat het meer een probleem met de SIM is. Symbian S60 3e editie feature pack 2 (laat we het maar afkorten naar S60 v3.2) ondersteunt volgens mij de mogelijkheid om APN gegevens van de SIM te lezen. Geen enkel ander toestel heeft dit in het verleden ondersteunt en v3.2 is de eerste. En Telfort heeft blijkbaar SIM kaarten die dergelijke informatie kunnen opslaan maar er staat vermoedelijk iets fout waardoor het niet meer werkt. Aangezien v3.2 het eerste platform is dat hier iets mee gaat doen, is dit ook voor het eerst dat dit probleem zich openbaart.

De reden dat ik dit zo concludeer is omdat het voor de allereerste keer opstarten met een Telfort SIM langer duurt dan met SIM kaarten van andere netwerken. Als je vervolgens de Instellingen wizzard gebruikt, dan blijdft de display verlichting ook ± 8 seconde uit en kun je niets met het toestel doen. Met SIM kaarten van andere aanbieders is dat niet, dan kun je direct aan de slag. Ik vermoed dat er dan interactie met de SIM plaatsvindt.

Maar inmiddels heb ik al een mailtje terug van Nokia dat er iemand in gaat duiken. Van Telfort verwacht ik ook in de loop van de week wel antwoord dus laten we het er op houden dat de mensen die het kunnen oplossen dit nu onder de aandacht hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DanTm schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:59:
Zijn er mensen die Vodafone Mobiel TV kijken werkend hebben op hun N78?
Bij mij blijft hij steeds hangen in RealPlayer op 'Connecting'.

Ik gebruik het Vodafone Live! accesspoint om op het Vodafone portaal te komen (dat is het accespoint met proxy, zonder proxy lijk je niet op het Live! portaal te kunnen komen).

In RealPlayer heb ik Vodafone Streaming als default accesspoint ingesteld.

Andere streaming dingen in realplayer werken wel (zowel via 3g als wifi).

Mijn vermoeden is dat realplayer het accesspunt van de browser (die met proxy) pakt en daarom de tv stream niet kan benaderen. Ik heb contact gehad met vodafone, maar na een aantal mailtjes heen en weer was het uiteindelijke commentaar: "Dan staan uw instellingen goed". Alleen werkt het nog niet :)
Bij mij werkt het wel.

Om toegang tot de Vodafone portal te krijgen moet je inderdaad de wap proxy inderdaad gebruiken, anders kom je er niet op.
Als je dan streaming video gaat kijken, schakelt die over naar RealPlayer welke het streaming toegangspunt gebruikt.

Check even of je in RealPlayer de volgende instellingen:
Proxy > Proxy gebruiken: Nee
Netwerk > Stand. toegangspunt: Vodafone Live! Streaming
Onlinetijd: Onbeperkt
Laagste UDP poort: 6970
Hoogste UDP poort: 32000

Als het dan nog niet werkt, kijk dan even bij verbindingen bij de Vodafone Live! Streaming Geavanceerde instellingen of hier ook de proxy uit staat (Geen) en de proxypoort op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
boaty schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:36:
[...]

Lees even de posts van Stijnos1991 en mij door in dit topic. Als je een telefoon van een andere regio krijgt loop je het risico dat de firmware niet upgrade door de verkeerde regio. Nu kan dat misschien ook wel zo zijn doordat de database volgens Nokia's zeggen niet bijgewerkt is waardoor voor sommige productcode's/regio's de nieuwste softwareversie nog niet verkrijgbaar is, maar dan loop je alsnog het risico dat je na een softwareupdate de Nederlandse taal kwijt bent.
Denk je soms dat ik niet weet waar ik over praat? Nog sterker, ik heb zelf een telefoon van een andere regio gekregen. Mijn Nokia Maps licentie was voor de UK dus ik neem aan een UK versie. Dit is netjes opgelost door Nokia. Ik heb nog gewoon een Nederlands menu overigens en de laatste firmware upgrade (on the fly).

Als 2call.nl aangeeft op de site dat firmware upgrades mogelijk zijn neem ik aan dat dit ook zo is. En zonder problemen. Ik heb nog nooit een probleem met deze zaak gehad, sterker nog ze hebben juist een goede reputatie hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
deepbass909 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:11:
[...]

De achterkant hoort er behoorlijk strak op te zitten. Wat ik vermoed is dat bij jou de achterkant aan de bovenkant niet helemaal lekker ingehaakt zit (gaat ook vrij lastig). Mijn N78 heeft een minimale speling aan de achterkant.

Wat betreft de lader, daarvoor zou ik als ik jou was, gewoon mee terug gaan naar de winkel. Mijn N78 werkt probleemloos op de lader.
Mocht je een andere lader willen gebruiken, elke Nokia lader werkt, je hebt hooguit een verloopje nodig van de oude "grote" aansluiting naar de nieuwe kleine. Ik heb vorige week m'n N78 zelfs opgeladen met de lader van een prehistorische 3210 8)7 (dus inmiddels bijna 10 jaar oud).
Hoe kom je aan dat verloopje? Dat zou voor mij ook een uitkomst zijn. Ben dit weekend mijn lader vergeten toen ik bij mijn ouders ben geweest. Daar liggen nog een aantal Nokia laders maar deze passen inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

Bij mij werkt het wel.

Om toegang tot de Vodafone portal te krijgen moet je inderdaad de wap proxy inderdaad gebruiken, anders kom je er niet op.
Als je dan streaming video gaat kijken, schakelt die over naar RealPlayer welke het streaming toegangspunt gebruikt.

Als het dan nog niet werkt, kijk dan even bij verbindingen bij de Vodafone Live! Streaming Geavanceerde instellingen of hier ook de proxy uit staat (Geen) en de proxypoort op 0.
mmm... raar..
bij mij werkt het nu ook...
terwijl het toch echt al meer dan een maand niet gewerkt heeft
anyway.. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Leolinedance schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:33:
[...]

Denk je soms dat ik niet weet waar ik over praat? Nog sterker, ik heb zelf een telefoon van een andere regio gekregen. Mijn Nokia Maps licentie was voor de UK dus ik neem aan een UK versie. Dit is netjes opgelost door Nokia. Ik heb nog gewoon een Nederlands menu overigens en de laatste firmware upgrade (on the fly).

Als 2call.nl aangeeft op de site dat firmware upgrades mogelijk zijn neem ik aan dat dit ook zo is. En zonder problemen. Ik heb nog nooit een probleem met deze zaak gehad, sterker nog ze hebben juist een goede reputatie hoog te houden.
Ah ok ik vond je opmerking al raar in verband met de tijd die je al rondhangt in dit topic :P, maar er stond nergens waar je quote vandaan kwam en dacht eigenlijk niet verder dan: hij zal het wel van de Nokia site hebben gehaald ofzo.

Als ze inderdaad zelf aangeven dat updaten mogelijk is lijkt het mij inderdaad stug dat het opeens niet mogelijk zal blijken te zijn, en sta je in ieder geval sterk in dat geval.

[ Voor 8% gewijzigd door boaty op 25-08-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:35:
[...]

Hoe kom je aan dat verloopje? Dat zou voor mij ook een uitkomst zijn. Ben dit weekend mijn lader vergeten toen ik bij mijn ouders ben geweest. Daar liggen nog een aantal Nokia laders maar deze passen inderdaad niet.
Die verloopjes kun je gewoon in de winkel kopen, zag ze laatst geloof ik nog bij Belcompany voor een tientje ofzo. Nieuwe lader kun je trouwens ook wel rond die prijs vinden geloof ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Voor zo'n verloopje moet je even zoeken op Nokia CA-44. Ik heb hem ooit gekocht voor m'n autolader, die ik weer gratis via T-Mobile kreeg (toen waren de adapters nog een stukkie duurder en bovendien voor in de auto nog niet te koop met de kleine plug).
Ze kosten inderdaad zo'n €10.

En tja, als je al een berg Nokia laders hebt liggen (ik heb er nu een stuk of 5 :X ) dan is een verloopje wel makkelijk.

Mijn Nokia Maps is trouwens eindelijk geactiveerd :D Blijkbaar was er een tijd geleden al (12 augustus) een licentie-code gemailt, maar die heb ik nooit gezien... Ik heb hem nu telefonisch doorgekregen en hij is inderdaad actief :D En wel 90 dagen voor Nederland, België, Luxemburg, delen van Duitsland, Frankrijk en de UK. Ik kan hem nu dus eindelijk eens goed gaan testen. Nu nog een goede houder voor in m'n auto (hij ligt nu nog naast me in een vakje) zodat ik het scherm onder het rijden goed kan zien, en ik zal nooit meer verdwalen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:29:
Dan zou ik eerst eens even updaten, kun je nog wel connecten met draadloze netwerken, via je standbye scherm?
ik kan nog wel connecten met draadloze netwerken via web in me menu en dan zoeken naar wlan
dan vind ie me wlan wel en kan ik ook gewoon internetten maar met me wlan-wiz doet hij dus niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
AseranO schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:45:
[...]

ja waarschijnlijk wel ja. heb ik het geprobeerd op de zender van 538 en slamfm. Daar moet je dus je telefoon naast de antenne leggen anders is het signaal te zwak. jammer
Wat denk je zelf... Die zenders zenden op die frequentie uit van gigantische masten, daar ga jij met je telefoontje niet gauw overheen. Zoek een 'lege' frequentie op en je zult zien dat het stukken beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:36:
[...]

ik kan nog wel connecten met draadloze netwerken via web in me menu en dan zoeken naar wlan
dan vind ie me wlan wel en kan ik ook gewoon internetten maar met me wlan-wiz doet hij dus niets
Doe eens een update naar 12.046.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@boaty
Dat is nog niet voor alle N78's mogelijk... :( Ik ben nog aan het wachten tot ik mijn N78 eindelijk eens kan update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
deepbass909 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:38:
Voor zo'n verloopje moet je even zoeken op Nokia CA-44. Ik heb hem ooit gekocht voor m'n autolader, die ik weer gratis via T-Mobile kreeg (toen waren de adapters nog een stukkie duurder en bovendien voor in de auto nog niet te koop met de kleine plug).
Ze kosten inderdaad zo'n €10.
Dan kun je 'm beter voor $1,90 bij dealextreme bestellen. Geen originele Nokia accessoire natuurlijk, maar doet het net zo goed.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

Bij mij werkt het wel.

Nu we het er toch over hebben, is dat pakket je geld waard? Is alles goed te kijken en ook via 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
vbmot schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:42:
[...]

Dan kun je 'm beter voor $1,90 bij dealextreme bestellen. Geen originele Nokia accessoire natuurlijk, maar doet het net zo goed.
Wel mooi he..koop je iets van nog geen E1,50, moet het vanuit China ofzo hier naartoe komen voor niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:32:
Wordt de N78 standaard geleverd met een 2 gb sd kaart?

Ik heb hem besteld bij T-mobile en zie nu pas dat er niks bij staat over een meegeleverde sd kaart.

In de startpost staat ''MicroSD memory card support (hot swappable)
Approx. memory capacity indication with included 2GB microSD card:''
Moet dit een microSDHC kaartje zijn of volstaat een normale microSD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
deepbass909 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:13:
@boaty
Dat is nog niet voor alle N78's mogelijk... :( Ik ben nog aan het wachten tot ik mijn N78 eindelijk eens kan update...
Dat weet ik, ik had er eerst ook een die niet kon updaten, maar waarschijnlijk ligt dat dan aan je productcode, en als je een probleem hebt ergens mee kun je hem gewoon het beste eerst hardresetten en als dat niet helpt updaten. Vandaar mijn opmerking.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:55:
[...]

Moet dit een microSDHC kaartje zijn of volstaat een normale microSD kaart?
Ik heb een 8GB SDHC micro SD kaartje erin zitten die werkt. Zover ik weet is de Nokia kaart gewone Micro SD dus volgens mij werkt het allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

boaty schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:10:
[...]

Dat weet ik, ik had er eerst ook een die niet kon updaten, maar waarschijnlijk ligt dat dan aan je productcode, en als je een probleem hebt ergens mee kun je hem gewoon het beste eerst hardresetten en als dat niet helpt updaten. Vandaar mijn opmerking.
klopt. Ik kreeg van Nokia Care nog de tip dat als je echt problemen hebt, je kostenloos bij een Nokia service punt kostenloos de software kunt laten opwaarderen. De 2 jaar garantie geldt namelijk ook voor de firmware en bij een service punt kunnen ze de update forceren, dus ook op gsm's zetten die nog niet volgens de productcode ondersteund worden.
[...]

Ik heb een 8GB SDHC micro SD kaartje erin zitten die werkt. Zover ik weet is de Nokia kaart gewone Micro SD dus volgens mij werkt het allebei.
Elk MicroSD kaartje tot 8 GB werkt in de N78 voor zover ik weet.
vbmot schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:42:
[...]

Ik weet geeneens meer wat ik ervoor heb betaald, ik weet ook niet of het een officiële is. Maar ook de imitatie's worden aangeboden als CA-44. Ik heb hem ooit samen besteld met een nieuwe adapter en accu voor m'n vorige gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik ben toch niet heel erg kapot van de N78 heb ik besloten. Veel kleine dingetjes die een beetje irriteren. Mocht ik de kans krijgen hem te ruilen met een SE G900 zou ik het op dit moment overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
Ik heb sindskort het probleem dat mensen die mij proberen te bellen direct mijn Voicemail krijgen ipv dat mijn N78 overgaat. Na veel testen is gebleken dat dit zo'n beetje 7 op de 10 keer gebeurt, een andere keer gaat het zomaar weer 6-7 keer achter elkaar goed.
Het vreemde is dat de N78 het hiervoor probleemloos heeft gedaan. De (Hi) sim werkt verder prima in mijn vorige telefoon (Samsung D900), welke dus wel gewoon overgaat.

Wat ik al geprobeerd heb is het soft- en hard-resetten van de N78, beiden zonder enig resultaat. Morgen ga ik eens contact opnemen met KPN om te kijken of dit bij hen ligt, zo nee dan ga ik deze kwestie aan proberen te kaarten bij Nokia. Firmware is laatste versie (12.046).

Iemand een soortgelijke ervaring?

Ik hou jullie op de hoogte!

edit: En uiteraard heb ik 5-7 streepjes bereik, dus daar zal het niet aan liggen...

[ Voor 5% gewijzigd door pandinus op 26-08-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

Nu we het er toch over hebben, is dat pakket je geld waard? Is alles goed te kijken en ook via 3G?
je kunt tegenwoordig NED1 gratis kijken via het Vodafone portaal.
Kwaliteit is zo-zo (ondertiteling niet erg scherp). Verbinding lukt alleen via 3G (wifi niet), als je geen UMTS dekking hebt wil hij ook niet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pandinus schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:23:
Ik heb sindskort het probleem dat mensen die mij proberen te bellen direct mijn Voicemail krijgen ipv dat mijn N78 overgaat. Na veel testen is gebleken dat dit zo'n beetje 7 op de 10 keer gebeurt, een andere keer gaat het zomaar weer 6-7 keer achter elkaar goed.
Het vreemde is dat de N78 het hiervoor probleemloos heeft gedaan. De (Hi) sim werkt verder prima in mijn vorige telefoon (Samsung D900), welke dus wel gewoon overgaat.

Wat ik al geprobeerd heb is het soft- en hard-resetten van de N78, beiden zonder enig resultaat. Morgen ga ik eens contact opnemen met KPN om te kijken of dit bij hen ligt, zo nee dan ga ik deze kwestie aan proberen te kaarten bij Nokia. Firmware is laatste versie (12.046).

Iemand een soortgelijke ervaring?

Ik hou jullie op de hoogte!

edit: En uiteraard heb ik 5-7 streepjes bereik, dus daar zal het niet aan liggen...
Dit heb ik ook vaak gehad. Dan krijg ik na een uur een smsje dat ik 4 oproepen heb gemist terwijl ik helemaal niks gemerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
Net eventjes een belronde gedaan (dat kan hij gelukkig nog wel gewoon) met de volgende resultaten.

KPN: Ligt niet aan ons, ligt aan je Nokia. Zet al je instellingen terug op fabrieksinstellingen en hij zou het weer moeten doen. Ik: "Dank voor de tip, maar dat heb ik al geprobeerd, werkt dus niet...". KPN kerel: "Oh, dan zou je eventjes terug kunnen gaan naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt, misschien dat die je kunnen helpen. Ik kan hierin in ieder geval niets voor je betekenen." Duidelijk verhaal dus. Was ook wel aan te voelen dat probleem niet bij KPN lag aangezien sim in andere telefoon gewoon probleemloos werkt.

Nokia: (gruwelijk irritant en slecht verstaanbare vlaamse medewerkers trouwens) In hoofdlijnen kwam het er op neer dat het probleem lag in de doorschakel-instellingen van het toestel. Als ik die terug zou zetten zou alles weer goedkomen! Uitgelegd dat dat dus niet het geval was waarna deze vriendelijke Belg me aanraadde contact op te nemen met een Nokia care point om het toestel te laten flashen.

Zo gezegd zo gedaan. Dichtsbijzijnde NCP gebeld en het probleem was al bekend. Schijnt niet zozeer een N78-probleem te zijn maar ook andere toestellen schijnen deze kuur wel eens te vertonen. Uiteindelijk met een van de Repair-guys aan de lijn gehangen en afgesproken dat ik komende zaterdag eventjes langsga om het toestel te laten flashen.

Wederom zal ik jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pandinus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:23:
Net eventjes een belronde gedaan (dat kan hij gelukkig nog wel gewoon) met de volgende resultaten.

KPN: Ligt niet aan ons, ligt aan je Nokia. Zet al je instellingen terug op fabrieksinstellingen en hij zou het weer moeten doen. Ik: "Dank voor de tip, maar dat heb ik al geprobeerd, werkt dus niet...". KPN kerel: "Oh, dan zou je eventjes terug kunnen gaan naar de winkel waar je het toestel gekocht hebt, misschien dat die je kunnen helpen. Ik kan hierin in ieder geval niets voor je betekenen." Duidelijk verhaal dus. Was ook wel aan te voelen dat probleem niet bij KPN lag aangezien sim in andere telefoon gewoon probleemloos werkt.

Nokia: (gruwelijk irritant en slecht verstaanbare vlaamse medewerkers trouwens) In hoofdlijnen kwam het er op neer dat het probleem lag in de doorschakel-instellingen van het toestel. Als ik die terug zou zetten zou alles weer goedkomen! Uitgelegd dat dat dus niet het geval was waarna deze vriendelijke Belg me aanraadde contact op te nemen met een Nokia care point om het toestel te laten flashen.

Zo gezegd zo gedaan. Dichtsbijzijnde NCP gebeld en het probleem was al bekend. Schijnt niet zozeer een N78-probleem te zijn maar ook andere toestellen schijnen deze kuur wel eens te vertonen. Uiteindelijk met een van de Repair-guys aan de lijn gehangen en afgesproken dat ik komende zaterdag eventjes langsga om het toestel te laten flashen.

Wederom zal ik jullie op de hoogte houden!
Hartelijk dank! Ik heb er al een tijdje niet zo'n last meer van maar toch goed om te weten. Mocht het onverhoopt nog een keer gebeuren dan ga ik ook even langs mijn Nokia Care Point (volgens mij is PHC Telecom in Eindhoven er een?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@pandinus
Die lui zijn inderdaad slecht te verstaan... De eerste keer had ik zelfs iemand aan de lijn die moeite had met Nederlands verstaan...

Even iets compleet anders...
Weet jij welke muziek ze als wachtmuziek draaien? Het is maar 1 trance/dance nummer maar zo waanzinnig lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
deepbass909 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:02:
@pandinus
Die lui zijn inderdaad slecht te verstaan... De eerste keer had ik zelfs iemand aan de lijn die moeite had met Nederlands verstaan...

Even iets compleet anders...
Weet jij welke muziek ze als wachtmuziek draaien? Het is maar 1 trance/dance nummer maar zo waanzinnig lekker...
Draaien ze altijd hetzelfde nummer op repeat ja? Dat is ook duf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:13:
@boaty
Ik heb een update gedaan en nu werkt het weer normaal zoals het hoort te werken :)
Dank je wel Boaty _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
deepbass909 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:02:
Ik zou het niet weten (hing er iets te kort voor in de wacht), maar voor 5ct per minuut kan je er goed naar luisteren al zeg ik het zelf :).
Misschien kan je gewoon aan een van die gasten daar vragen welk nummer dat is.

• deepbass909

deepbass909

Leolinedance schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:35:
[...]

Draaien ze altijd hetzelfde nummer op repeat ja? Dat is ook duf..
Ja, maar ik heb nooit zo lang in de wacht gehangen dat het nummer rond ging. Wat dat betreft geen kwaad woord voor Nokia Care, de wachttijden zijn erg kort. En het nummer is ook nog eens erg lekker om te horen. Het is tenminste geen standaard wachtmuziek waar ik dagelijks op m'n werk mee geconfronteerd wordt.
pandinus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:01:
[...]

Ik zou het niet weten (hing er iets te kort voor in de wacht), maar voor 5ct per minuut kan je er goed naar luisteren al zeg ik het zelf :).
Misschien kan je gewoon aan een van die gasten daar vragen welk nummer dat is.
Ik heb eigenlijk geen klachten meer op het moment, dus om nou te gaan bellen alleen om achter de titel van de wachtmuziek te komen is ook zo suf :p

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om te forceren hoe de telefoon z'n geluid weergeeft als hij verbonden is met een A2DP (audio over bluetooth) apparaat? Mijn autoradio heeft bluetooth en daar moet hij van mij ook mee verbinden vanwege de handsfree functie. Maar zodra hij verbinding heeft, gaat ook de gesproken begeleiding van Nokia Maps over m'n radio. Als ik dan gesproken begeleiding wil, kan ik niet meer naar m'n radio of iPod luisteren... Ik kan in Nokia Maps helaas niet kiezen dat het geluid over de interne luidsprekers van de GSM moet (die voor gesproken begeleiding duidelijk en goed genoeg zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
HELP... had een mooie foto gemaakt, maar die heb ik per ongeluk verwijderd.
Is er een mogelijkheid om die terug te halen?

Ps heb een iMac24

OPGELOST met een programma dat heet Photorescue.

[ Voor 15% gewijzigd door JJmac op 30-08-2008 09:09 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
N78 gister binnen gekomen. Waaauw deze is nog veel beter dan m'n vorige. Achterklepje zit nu vást. Geen speling meer. Bruine kleurtje bevalt me opzich ook wel, al zou ik nog steeds voor blauw gaan.
MCguider werkt, Fring werkt.
Wauw! Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn n78 ook net binnen! K krijg alleen het achterklepje niet open :( :( De onderkant komt wel los, maar verder wil hij niet. Moet je hier gewoon heel veel kracht op zetten of is dit niet normaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even met een nagel tussen achterklep en toestel naar boven schuiven (beide kanten). Zit halverwege ook nog een "haakje" wat het klepje aan het toestel vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt! thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Is er al een manier om de flitser als zaklamp te gebruiken? En dan graag niet al te omslachtig zodat ik snel licht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ook ik ben sinds dit weekend in bezit van N78. Heb 'm via marktplaats van betrouwbaar persoon. Vind echter ook dat klepje beetje los zit. Heb nog wel rekening van de koper. Zal ik terug gaan of is het niet echt een probleem.

Verder vroeg ik mij af: als je agendapunten invoert, dan laat ie die continu in beeld staan. En dat wil ik niet. Weet iemand of en hoe je dat kunt uitzetten.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb het toestel dus sinds zaterdag in gebruik maar ben totaal niet te spreken over de accuduur!
Kijk ik gebruik dat ding echt heel veel, de hele dag wel, maar hij is in de avond gewoon zo erg leeg dat hij uitvalt! Vandaag: om 0800 van het stroom gehaald, accu dus vol, dag in gebruik op school; emailen, internetten, radio, muziek, ieder uur agenda bijwerken/taken. Thuis: Syncen, radio. Ik ga om 1700 naar m'n werk en in de pauze om 1900 valt hij uit!
Beetje teleurstellend, ik vind dat hij het wel 1 dag vol mag houden, of gebruik ik 'm echt zoveel dat het normaal is dat hij al leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@viedoc
Volgens mij laat hij standaard je eerste 2 agenda punten zien. Dit kan je ook niet veranderen. Op zich juist wel handig, want dan zie je tenminste niet pas op de dag van de agenda je punt, maar al een dag van te voren (of zelfs eerder).

@stijnos1991
Wat heb je allemaal aan staan? Vergeet niet dat opties als Wifi, bluetooth, gps, fm-zender en radio/media behoorlijk wat stroom trekken. Toen ik hem net had, trok ik ook de accu in 1 dag leeg. Nu kan ik zonder problemen 3 à 4 dagen zonder opladen en dan staat m'n bluetooth en wifi altijd aan. Zet ik deze opties uit, dan gaat de accu nog veel langer mee.
Daarnaast moet een Li-Ion accu vaak even op gang komen. Een nieuwe accu heeft een paar laadcycli nodig om tot z'n volledige vermogen te komen.

De laatste keer dat ik hem leeg heb getrokken in minder dan 1 dag tijd, was toen ik een GPS tracker had draaien die voor meer dan 8 uur had gelogd.

Ik zou dus eerst maar eens naar je gebruik kijken, want ik denk dat jij meer van je gsm verwacht dan je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Fijn om te horen dat het niet onmogelijk is om 'm in 1 dag leeg te krijgen. Het zal ook nog wel de nieuwigheid zijn. Veel spelen de hele dag door(op school is er toch weinig te doen he ;) )
Het blijft trouwens wel een prachtig toestel hoor! Zo ongelooflijk veel mogelijkheden.. dit is echt heel wat beter dan mijn oude E900, ik zou echt niet meer terug willen. Ik had in eerste instantie niet verwacht dat ik zoveel gebruik zou maken van de multimedia features, maar toch luister ik de hele dag door muziek en kijk ik wat filmpjes.
Foto kwaliteit is trouwens ook... _/-\o_
Ik heb al een aantal haarscherpe foto's gemaakt, waarvan ik dacht: WoW.. kom dit uit m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Filmpjes zijn trouwens ook moordend voor je accu... net als foto's maken. Je merkt dat als het nieuwe er een beetje af is, je ineens veel langer met je accu doet.

De camera heeft trouwens 1 echt nadeel. De standaard focus is niet oneindig ver, maar ergens dichtbij. Als je dan een foto bij weinig licht wil maken, kan hij niet scherpstellen... Ik hoopte laatst wat foto's te kunnen maken bij een concert, waar hij gewoon op oneindig moest staan (podium was ongeveer 10 meter bij mij vandaan), maar het lukte de n78 niet om scherp te stellen... dat was wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:14:
Fijn om te horen dat het niet onmogelijk is om 'm in 1 dag leeg te krijgen. Het zal ook nog wel de nieuwigheid zijn. Veel spelen de hele dag door(op school is er toch weinig te doen he ;) )
Het blijft trouwens wel een prachtig toestel hoor! Zo ongelooflijk veel mogelijkheden.. dit is echt heel wat beter dan mijn oude E900, ik zou echt niet meer terug willen. Ik had in eerste instantie niet verwacht dat ik zoveel gebruik zou maken van de multimedia features, maar toch luister ik de hele dag door muziek en kijk ik wat filmpjes.
Foto kwaliteit is trouwens ook... _/-\o_
Ik heb al een aantal haarscherpe foto's gemaakt, waarvan ik dacht: WoW.. kom dit uit m'n telefoon?
Ik vind de foto's juist vrij slecht. Alleen met veel licht is er wat van te maken. De flitser is niet krachtig genoeg en hij gaat al flitsen bij een heel klein beetje donkere lucht. Nee, dan was de camera van mijn Sony Ericsson K750i toch wel beter. Die kon ik tenminste ook als zaklamp gebruiken, iets wat ik toch wel heel erg mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Haha ja de foto's die ik maakte zijn van afgelopen zondag. Toen was het prachtig weer natuurlijk.
http://img65.imageshack.us/img65/7708/31082008007cn9.jpg dat vind ik best goeie foto's voor een telefoon!

[ Voor 22% gewijzigd door stijnos1991 op 02-09-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:20:
Haha ja de foto's die ik maakte zijn van afgelopen zondag. Toen was het prachtig weer natuurlijk.
http://img65.imageshack.us/img65/7708/31082008007cn9.jpg dat vind ik best goeie foto's voor een telefoon!
Dat is echt serieus een van de lekkerste bieren dat er bestaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:04:
[...]

Ik vind de foto's juist vrij slecht. Alleen met veel licht is er wat van te maken. De flitser is niet krachtig genoeg en hij gaat al flitsen bij een heel klein beetje donkere lucht. Nee, dan was de camera van mijn Sony Ericsson K750i toch wel beter. Die kon ik tenminste ook als zaklamp gebruiken, iets wat ik toch wel heel erg mis.
De flits kan je uitzetten.
Persoonlijk vind ik het voor een 3.2 megapixel camera nog best goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:03:
[...]

De flits kan je uitzetten.
Persoonlijk vind ik het voor een 3.2 megapixel camera nog best goed.
Megapixels hebben niks met kwaliteit te maken. Mijn oude 3.2 MP Canon Powershot A70 maakt vele malen mooiere foto's dan de N78.

• deepbass909

deepbass909

Vergeet niet dat de camera nog altijd een "pinhole" lens heeft. Daardoor heeft hij wat vertekeningen in het beeld en vrij veel ruis vergeleken met reguliere 3 MP camera's met grotere lenzen. Ik ben het met TmcT eens dat hij voor het type camera dat in de GSM zit, behoorlijk goede foto's maakt. Natuurlijk maakt een Sony of LG met grotere lens betere foto's. Maar dat is net zo eerlijk als een compact camera vergelijken met een dSLR en dan zeggen dat de compact slechte foto's maakt.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste