Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Die van mij zet het LEDje nog aan in vol daglicht met de flitser specifiek op 'Uit'. Tevens geeft hij geen geluid bij het maken van een foto, bij geen van de 4 camera geluidendeepbass909 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:22:
De led brandt voor het scherpstellen. Als er genoeg licht is, dan zal hij niet branden. Het is vergelijkbaar met het rode lichtje op veel "gewone" camera's en heeft dus niks met privacy te maken (daarvoor maakt de telefoon namelijk geluid bij het nemen van een foto).
Als ik m'n camera hier op een lamp richt, gaat het ledje niet branden, hou ik m'n vinger voor de lens (dus donkerder) gaat hij wel branden.
Heb je misschien een Hong-Kong versie? Uit discussies op het Mobile-review.com forum heb ik begrepen dat in HK de FM zender verboden is en waarschijnlijk gedeactiveerd of verwijderd is bij de N78's daar.stijnos1991 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:13:
Volgens mij heb ik geen FM-Transmitter op mijn N78.
Ik kan de functie echt NERGENS vinden! De handleiding is Chinees dus kan het ook daar niet opzoeken. Iemand enig idee hoe ik dit "activeer" of gebruik?
Wat een rot winkel, koop NOOIT iets bij E-Cell op Ebay.co.uk! Slechte email respons, kut producten en oplichterij! Alles in 1 winkel, ja het kan écht! Tis ongelooflijk
Dat kan je ook melden in normale bewoordingen ...
[ Voor 54% gewijzigd door pven op 06-08-2008 22:57 ]
Als de FM transmitter sowtware matig niet aanwezig is dan zou je kunnen proberen om de code van je teleffon te veranderen naar een nederlandse versie en dan de nl software erop te zetten.stijnos1991 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:03:
Godverdomme, dan heb ik dus ook geen FM-Transmitter!
Wat een rot winkel, koop NOOIT iets bij E-Cell op Ebay.co.uk! Slechte email respons, kut producten en oplichterij! Alles in 1 winkel, ja het kan écht! Tis ongelooflijk
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik heb trouwens vandaag gebeld met Nokia Care, en zij gaven aan dat de navigatie geactiveerd zou moeten worden door je provider. Ik ga daar morgen contact over opnemen met T-Mobile...
Wat ik overigens wel irritant vind, is dat zowel Nokia als T-Mobile nog geen updates hebben naar de nieuwe versie in Nederland... (op de firmware pagina komt de N78 zelfs nog geeneens voor...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
1 hoe zet ik bij smsen T9 aan?
2 kan ik bij sms berichten ook een eigen geluid toevoegen?zo ja hoe doe ik dat?
groetjes
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een N78 had altijd een 6300
Nu staat er op het beginscherm, allemaal items, WLAN, zoekopdracht, agenda items etc.
Daarboven nog allemaal icoontjes waar je ene keus uit kan maken.
Kan je zoals de 6300 ook alleen de icoons en agenda items.
De regels met WLAN etc weglaten?
De FM-transmitter is in nl volgens mij vanaf dit jaar toegestaan.deepbass909 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:53:
Volgens de handleiding zou de Nederlandse versie ook geen FM-transmitter hebben (is hier namelijk ook niet toegestaan), maar in de NL-versie van T-mobile is hij gewoon aanwezig.
En mocht dat niet zo zijn dan mag hij in wel verkocht, als hij maar niet gebruikt wordt
Tijd van werken, tijd van rusten
Dat is bij mij dus ook het geval. Enig idee hoe je er vanaf komt?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:51:
Die van mij zet het LEDje nog aan in vol daglicht met de flitser specifiek op 'Uit'. Tevens geeft hij geen geluid bij het maken van een foto, bij geen van de 4 camera geluiden.
Dat lijkt helaas niet mogelijk te zijn... Ik had hiervoor een 6280 waar je ook het standby scherm helemaal aan kon passen, maar bij de N78 lijkt die optie niet aanwezig te zijn...Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:21:
Hallo,
Ik heb sinds vandaag een N78 had altijd een 6300
Nu staat er op het beginscherm, allemaal items, WLAN, zoekopdracht, agenda items etc.
Daarboven nog allemaal icoontjes waar je ene keus uit kan maken.
Kan je zoals de 6300 ook alleen de icoons en agenda items.
De regels met WLAN etc weglaten?
T9 staat aan als in een invoerveld voor het abc een pennetje staat met 2 streepjes. T9 is niet altijd beschikbaar, maar wel bij bijvoorbeeld sms-en, invoervelden op internet, etc, maar bijvoorbeeld niet in het telefoonboek. Staat het pennetje met 2 streepjes er niet voor, dan moet je op # drukken, dan zie je het symbooltje veranderen.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:56:
Ik ben vandaag in het bezit gekomen van mijn N78 maar kom er niet echt uit heb de gebruiksaanwijzing gelezen maar niets over gevonden dus voorlopig ff 2 vraagjes
1 hoe zet ik bij smsen T9 aan?
2 kan ik bij sms berichten ook een eigen geluid toevoegen?zo ja hoe doe ik dat?
groetjes
Dit staat overigens 100% zeker wel in de handleiding, en anders wel in de help-functie van de gsm.
En wat bedoel je met een eigen geluid toevoegen? In een bericht? Of als er een bericht binnen komt? In het eerste geval moet je geen sms maken, maar een mms, voor het 2de geval, RTFM.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
* Links naar fora vol met warez staan wij hier niet toe.
[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 08-08-2008 00:35 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Als aller aller laatste optie dan.. Nog steeds geen reactie terug van de o zo geweldige ebay shop.
Verwijderd
bedankt dat van die T9 was ff rommellen maar opeens zag ik daar 2 streepjesdeepbass909 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
Dat lijkt helaas niet mogelijk te zijn... Ik had hiervoor een 6280 waar je ook het standby scherm helemaal aan kon passen, maar bij de N78 lijkt die optie niet aanwezig te zijn...
[...]
T9 staat aan als in een invoerveld voor het abc een pennetje staat met 2 streepjes. T9 is niet altijd beschikbaar, maar wel bij bijvoorbeeld sms-en, invoervelden op internet, etc, maar bijvoorbeeld niet in het telefoonboek. Staat het pennetje met 2 streepjes er niet voor, dan moet je op # drukken, dan zie je het symbooltje veranderen.
Dit staat overigens 100% zeker wel in de handleiding, en anders wel in de help-functie van de gsm.
En wat bedoel je met een eigen geluid toevoegen? In een bericht? Of als er een bericht binnen komt? In het eerste geval moet je geen sms maken, maar een mms, voor het 2de geval, RTFM.
nog even over dat geluid voor sms
Ik heb zelf een geluid via blue tooth op mijn telefoon gezet(memory kaart) want ik wil dit geluid gebruiken voor als ik een sms bericht op mijn telefoon ontvang/binnenkrijg
maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg
Ik had wel gezien dat hij dit bij beltonen aageeft maar bij sms tonen zag ik deze optie niet staan
weet je misschien hoe dit moet?
Verwijderd
Je kunt natuurlijk wel het andere standby thema proberen, met de verticale icoontjes. Ik moest even wennen, maar vind het nu toch wel prettiger en overzichtelijker werken.deepbass909 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:52:
[...]
Dat lijkt helaas niet mogelijk te zijn... Ik had hiervoor een 6280 waar je ook het standby scherm helemaal aan kon passen, maar bij de N78 lijkt die optie niet aanwezig te zijn...
Nope, geen flauw idee. Ik heb er gelukkig niet al teveel last van omdat ik hooguit 2x per dag een foto maak, en de LED niet echt invloed heeft op de kwaliteit van de foto's. Dus het heeft voor mij niet echt een hoge prioriteit, en ik wacht dan ook vrolijk nog firmware updates af.Prince_of_Darkness schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:44:
[...]
Dat is bij mij dus ook het geval. Enig idee hoe je er vanaf komt?

***clique for full-res***
Helaas is op de volle resolutie redelijk wat ruis in de foto te zien. Met name de rode bestelauto heeft storend veel ruis. Maar voor snap-shots is de kwaliteit heel redelijk. Een leuke feature is de koppeling aan de GPS-ontvanger, zodat je bijvoorbeeld via google-maps de locatie kan koppelen.
Op mijn ovi-share (een dienst van Nokia zelf) van deze foto staat bijvoorbeeld een klein kaartje van google maps waarop is aangegeven waar de foto gemaakt is. Met name in vakanties een erg handige functie.
Wat betreft Nokia Maps, ik ben vandaag bij t-mobile in Gouda langs gegaan over het proef abbo van 3 maanden. Dit naar aanleiding van het contact dat ik gister met Nokia Care heb gehad. Nokia verwees mij door naar m'n provider, omdat het blijkbaar een actie is die afhankelijk is van de verkopende partij. Bij T-mobile is nu een call aangemaakt bij tech-support en zij gaan nog weer contact met mij opnemen hierover. Ik hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
In Nederland is het gebruik van FM-transmitters sinds januari 2008 toegestaan, mits geen storing veroorzaakt wordt.Driek schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:30:
[...]
De FM-transmitter is in nl volgens mij vanaf dit jaar toegestaan.
En mocht dat niet zo zijn dan mag hij in wel verkocht, als hij maar niet gebruikt wordt
Voor een betrouwbare ontvangst van de FM-transmitter op bijvoorbeeld de autoradio, dient de gebruiker gebruik te maken van een vrije frequentie in de FM-band. Welke frequentie is geheel afhankelijk van de omgeving waarin de FM-transmitter wordt gebruikt. Een geschikte frequentie kan eenvoudig worden uitgezocht via lijsten van uitgegeven FM-frequenties aan landelijke, regionale en plaatselijke zenders. Deze lijsten kunnen worden gevonden op internet. Het is echter raadzaam om de frequenties van de landelijke- en regionale zenders te mijden, daar deze zo krachtig zijn dat deze het signaal van de FM-transmitter eenvoudig wegdrukken. Ondanks goede voorbereidingen, kan het echter ook voorkomen dat de ontvangst van de FM-transmitter te wensen overlaat als gevolg van interferentie van onbekende zenders zoals radar en mobiele telefonie.
Verwijderd
nog even over dat geluid voor sms
Ik heb zelf een geluid via blue tooth op mijn telefoon gezet(memory kaart) want ik wil dit geluid gebruiken voor als ik een sms bericht op mijn telefoon ontvang/binnenkrijg
maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg
Ik had wel gezien dat hij dit bij beltonen aageeft maar bij sms tonen zag ik deze optie niet staan
weet je misschien hoe dit moet?
Het heeft geen zin om je bericht letterlijk te herhalen, daar wordt je echt niet sneller mee geholpen. Wat ik al eerder zei, RTFM, je vraag staat echt in de handleiding genoemd. Het is niet de bedoeling om pure basis vragen waarvan de antwoorden gewoon in de handleiding staan, hier te stellen.
Verwijderd
Sorry hoor maar ik weet niet wat voor gebruiksaanwijzing ik heb maar ik kan echt niets over RTFM vinden.
Kan je me misschien verder op weg helpen?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Verwijderd
Lekker is dat
Ik zei het al ik weet niet wat voor manual ik heb maar dat staat echt niets over die sms tonen in
Verwijderd
Dingen die je via bluetooth overzet komen eerst in je Berichten Inbox. In het geval van dit geluidje moet je dat bericht dan even openen, dan pakt hij de muziek speler. Als je dan op Opties drukt kun je hem opslaan. Dan komt hij op je geheugenkaart in de map Attachments (en mogelijk nog in een submap). Als je hem dan niet kunt gebruiken als ringtone is het misschien een oplossing om hem in de map Geluidsbestanden te zetten.
Mooie foto. Het valt mij op dit ik heel snel 'bewogen' foto's maak. Veel eerder dan bij mijn K750i.deepbass909 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:20:
Een klein voorbeeldje van de kwaliteit van de camera (van de week genomen in hartje Gouda):
[afbeelding]
***clique for full-res***
Helaas is op de volle resolutie redelijk wat ruis in de foto te zien. Met name de rode bestelauto heeft storend veel ruis. Maar voor snap-shots is de kwaliteit heel redelijk. Een leuke feature is de koppeling aan de GPS-ontvanger, zodat je bijvoorbeeld via google-maps de locatie kan koppelen.
Op mijn ovi-share (een dienst van Nokia zelf) van deze foto staat bijvoorbeeld een klein kaartje van google maps waarop is aangegeven waar de foto gemaakt is. Met name in vakanties een erg handige functie.
Wat betreft Nokia Maps, ik ben vandaag bij t-mobile in Gouda langs gegaan over het proef abbo van 3 maanden. Dit naar aanleiding van het contact dat ik gister met Nokia Care heb gehad. Nokia verwees mij door naar m'n provider, omdat het blijkbaar een actie is die afhankelijk is van de verkopende partij. Bij T-mobile is nu een call aangemaakt bij tech-support en zij gaan nog weer contact met mij opnemen hierover. Ik hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
Hij staat in de map muziek en daarna in muziek speler
Ik kan wel kiezen of ik hem als beltoon wil hebben
maar ik kan hem niet als toon/geluid instellen bij binnenkomst van een sms bericht
Ik zou graag willen weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen
Verwijderd
Ook niet via Instrument->Profielen->Algemeen->Aanpassen->Berichtsignaaltoon ?Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:03:
Ik heb hem al opgeslagen
Hij staat in de map muziek en daarna in muziek speler
Ik kan wel kiezen of ik hem als beltoon wil hebben
maar ik kan hem niet als toon/geluid instellen bij binnenkomst van een sms bericht
Ik zou graag willen weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen
Als dat namelijk wel werkt dan moet je toch echt de handleiding eens grondiger gaan bekijken. (op pagina 17 heb je het kopje tonen instellen).
Overigens is dit alleen als je een NL'se versie hebt. Mocht je een andere taal hebben zul je het zelf even op moeten zoeken.
Daarom zei ik al, RTFM, het staat er namelijk zeker weten in, en we zijn hier geen vraagbaak voor vragen die gewoon in de handleiding staan... Dit is een dermate basis vraag...
Wat betreft Nokia Maps, ik kreeg vandaag een sms van T-Mobile dat het om software van een 3de partij ging, en dat T-Mobile er dus niks te maken zou hebben... (in tegenstelling tot wat Nokia Care claimde...) Dit lijkt dus het verhaal van een kastje en de muur te worden... Met die sms nam ik uiteraard geen genoegen, want het is geen 3de partij software, maar software meegeleverd met de gsm van Nokia en van Nokia.
Ik kreeg van T-Mobile nog wel te horen dat ik met de wikkel, waarop staat dat je dus 3 maanden navigatie krijgt, zodat zij mij eventueel verder kunnen helpen, en anders toch weer contact opnemen met Nokia. Dat laatste levert alleen een klein probleem op... om de één of andere reden wordt de verbinding met Nokia Care telkens verbroken na een paar minuten... En ik heb thuis alleen de beschikking over m'n gsm (met een T-Mobile abbo)...
Komende week ga ik op m'n werk dus even met een vaste telefoon, hopelijk blijft de verbinding dan bestaan...
Raar maar echt waar, het callcenter van Nokia heeft problemen met T-Mobile-verbindingen. Even zeggen dat je via een T-Mobile-verbinding belt en je nummer geven, dan bellen ze je terug zodra je eruit geknald wordt. Misschien dat het ergens mis gaat met een bepaalde netwerkfunctie van T-Mobile. Als je namelijk bij sommige centrales in de wacht wordt gezet, zie ik automatisch op m'n tel. staan "u staat in standby" o.i.d. (overigens....niet dat je bij Nokia in de wacht wordt gezet ofzo hoor...want ik weet dat je er daar gewoon tijdens je gesprek eruit wordt geknald).deepbass909 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:42:
Dat laatste levert alleen een klein probleem op... om de één of andere reden wordt de verbinding met Nokia Care telkens verbroken na een paar minuten... En ik heb thuis alleen de beschikking over m'n gsm (met een T-Mobile abbo)...
Ook raar maar waar
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Verwijderd
Helemaal met je eens, ik vroeg me alleen af of dat het was. Als dat niet zo is dan is er misschien iets meer aan de hand. Maar daar krijgen we we geen duidelijkheid over...deepbass909 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:42:
@Plukkie
Daarom zei ik al, RTFM, het staat er namelijk zeker weten in, en we zijn hier geen vraagbaak voor vragen die gewoon in de handleiding staan... Dit is een dermate basis vraag...
Verwijderd
1. Als ik de speakerfunctie wil gebruiken tijdens het bellen dan geeft hij de melding: telefoon ingeschakeld. Weet iemand wat dat betekent en hoe ik dan toch deze functie kan gebruiken'.
2. Helemaal rechtsbovenin naast de accumeter, staat een klein icoontje. Wat is dat? Heb geen bluetooth aanstaan.
3. Is er al een werkende MSN voor dit toestel? Zonee, zijn er andere mogelijkheden?
Tot zover dan maar weer....
Verwijderd
Heel vervelend dus en denk dan ook dat ik morgen maar naar de tmobile shop ga.
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
Icoontje voor het feit dat er een geheugenkaart aanwezig is (tenminste, ik denk dat je die ziet).Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:16:
2. Helemaal rechtsbovenin naast de accumeter, staat een klein icoontje. Wat is dat? Heb geen bluetooth aanstaan.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het antwoord van deze vraag staat al in dit topic, de N78 heeft in vergelijking met andere mobiele telefoons een goede wifi connectie. Ikzelf haal op speedtest.nl een downloadsnelheid van 120 kb/ sec op mijn N78.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:42:
Iemand enig idee hoe ik de realplayer goed laat functioneren? Wanneer ik een link aanklik op youtube mobile zegt hij verbinding zoeken en vervolgens vraagt hij om de temp op te slaan. Ik heb reeds bij de settings het toegangspunt naar wlan omgeschakeld dus aan dit zou het niet kunnen liggen. De WLAN gaat over het algemeen ook enorm traag. Heeft Nokia in de N78 een baggere WLAN gestoken?
Verwijderd
Verwijderd
nog een vraagje, wanneer ik de backcover verwijder hoor ik precies een balletje rammelen in mijn N78, heeft iedereen dit voor? Met de backcover erop is het geluid al gedemt maar je hoort het nog altijd lichtjes
Verwijderd
Jouw onderwerp gaat zowel over Real Player als over WLan. Zoals ik al zei staat er in dit topic al geschreven dat de WLan van deze telefoon erg goed is in vergelijking met andere telefoons. Ik heb niet zoveel zin om alles weer door te lezen om de exacte tekst weer te vinden. Bij mij werkt realplayer juist perfect, het flilpje is zelfs even snel geladen als op de pc. Misschien zit je te ver van je wifi connectie af.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:14:
Ik heb zowel naar 'real player' als 'realplayer' gezocht en geen van de twee werd gevonden, dus ik zou het appreciëren als je mij kan verwijzen naar dit onderwerp.
nog een vraagje, wanneer ik de backcover verwijder hoor ik precies een balletje rammelen in mijn N78, heeft iedereen dit voor? Met de backcover erop is het geluid al gedemt maar je hoort het nog altijd lichtjes
Rammel zijn die 4 goudkleurige puntjes die je ziet met de cover open. Niks bijzonders dus.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:14:
Ik heb zowel naar 'real player' als 'realplayer' gezocht en geen van de twee werd gevonden, dus ik zou het appreciëren als je mij kan verwijzen naar dit onderwerp.
Het oploaden met PIT gaat bij mij goed. Wat betreft je andere vragen, daar heb ik nog niet naar gekeken..Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:33:
Iemnad ervaring met het rechtstreeks posten naar Flickr? (Met de tool van Nokia zelf). Als ik dit via T-Mobile verstuur krijg ik meteen systeemfout 19. Via wlan gaat het allemaal wel prima. Echter neemt hij dan niet de titel, omschrijving, tags en evt locatie mee. Toch wel erg jammer als je het mij vraagt en lijkt me dat dit toch op de eoa manier zou moeten werken?
Gebruik dan ShoZu (www.shozu.com). Het is net als ShareOnline een stukje middleware maar dan nog wat slimmer. Je kunt de applicatie zo instellen dat het automatisch opstart en op de achtergrond meedraait. Als je dan een foto of filmpje hebt gemaakt, dan stelt hij de vraag of hij voor je zal uploaden naar je favoriete foto of blogsite. Via de ShoZu site kun je een zogenaamde "one-click-destination" maken, je krijgt dan telkens de vraag "Upload to Flickr?". Je hoeft dat slechts op OK te drukken en that's it. Je kunt hem ook zo instellen dat alle foto's standaard worden geupload, zonder te vragen.Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:33:
Iemnad ervaring met het rechtstreeks posten naar Flickr? (Met de tool van Nokia zelf). Als ik dit via T-Mobile verstuur krijg ik meteen systeemfout 19. Via wlan gaat het allemaal wel prima. Echter neemt hij dan niet de titel, omschrijving, tags en evt locatie mee. Toch wel erg jammer als je het mij vraagt en lijkt me dat dit toch op de eoa manier zou moeten werken?
Zeker een aanrader om eens mee te spelen, het kost niets
Weet iemand waar die puntjes uberhaupt voor zijn? En weet iemand mischien al waar je losse achtercovers kunt (online) kopen, want mijn achtercover kraakt en beweegt (nog steeds)Leolinedance schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:10:
[...]
Rammel zijn die 4 goudkleurige puntjes die je ziet met de cover open. Niks bijzonders dus.

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
Hier heb je er 1:Lau26 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:35:
[...]
Weet iemand waar die puntjes uberhaupt voor zijn? En weet iemand mischien al waar je losse achtercovers kunt (online) kopen, want mijn achtercover kraakt en beweegt (nog steeds)
http://cgi.benl.ebay.be/K...ewItemQQitemZ290248790649
[ Voor 26% gewijzigd door boaty op 11-08-2008 22:56 ]
Verwijderd
Die kende ik al van mijn mda, maar daar vond ik hem niet al te fijn... Welke gebruik jij op de N78, die staat namelijk nog niet in de lijst en die voor de N82 crasht steeds...robertwebbe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:15:
[...]
Gebruik dan ShoZu (www.shozu.com). Het is net als ShareOnline een stukje middleware maar dan nog wat slimmer. Je kunt de applicatie zo instellen dat het automatisch opstart en op de achtergrond meedraait. Als je dan een foto of filmpje hebt gemaakt, dan stelt hij de vraag of hij voor je zal uploaden naar je favoriete foto of blogsite. Via de ShoZu site kun je een zogenaamde "one-click-destination" maken, je krijgt dan telkens de vraag "Upload to Flickr?". Je hoeft dat slechts op OK te drukken en that's it. Je kunt hem ook zo instellen dat alle foto's standaard worden geupload, zonder te vragen.
Zeker een aanrader om eens mee te spelen, het kost niets
De cover heeft een aantal antennes, ik dacht o.a. voor bluetooth en wifi. De pennetjes zorgen voor contact met deze antennes.boaty schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:53:
Volgens mij zijn de puntjes voor de connectie naar de antennes, je ziet in ieder geval een draadje vanaf de contactpunten lopen. En daarnaast staat er een antenne figuurtje naast het draadje.
Aha dat is prettig. Mijn verbinding vliegt er nl. nog wel eens uit hier, dan heb ik iets achter de hand. Hoe installeer ik mijn telefoon als modem? Hij staat er na het installeren van de software in ieder geval niet bij.deepbass909 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:00:
Ja, je kan je telefoon als modem installeren in Windows. Let wel op, dit maakt gebruik van je Dual-mode WCDMA 900/2100 (HSDPA), GSM/GPRS/EGPRS 850/900/1800/1900 MHz systeem, en niet het wifi netwerk. Afhankelijk van je abbo heb je dan de beschikking over een ISDN-snelheid of hoger.
Nu kom ik bij On Touch Access uit. Ik neem aan dat dit het is? De eerst pagina die ik open is meteen automatisch t-mobile, of ik mijn snelheid wil verhogen (door het verlagen van de beeldkwaliteit). Ben je er zeker van dat dit niks extra kost?
wOOt! Wat een snelheid!

[ Voor 23% gewijzigd door Leolinedance op 12-08-2008 14:22 ]
Dit is niet lullig bedoeld, maar het algemene beleid op GoT is toch wel dat je eerst zelf wat moeite doet...
Ik weet het, we zijn allemaal man, en het eerste dat een man doet is de handleiding weggooien, maar je krijgt die er niet zomaar bij... En de handleiding van de N78 is erg duidelijk, dus lees die gewoon eens door.
Ik ben nu ook in het bezit van de n78. Mijn provider is Telfort, maar ik krijg op geen enkele manier de MMS en Internet gegevens erin geladen. Mijn toestel wordt schijnbaar niet herkend.
Hoe is dit op te lossen?
Verwijderd
Ik ben vanochtend toevallig gebeld door de technische dienst van Telfort. Ze zijn al zes weken bezig met het werkend krijgen van GPRS. Inmiddels hebben ze het geescaleerd naar Nokia in Finland (eerst via Nokia Benelux, maar die kwamen er ook niet uit). Schijnt met alle providers prima te werken, behalve Telfort. Hij zou me vandaag of morgen terugbellen voor een indicatie wanneer het opgelost zou zijn, maar ik snap ook wel dat daar nog niet veel over te zeggen valt.WiNlUx schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:10:
Hoi mensen,
Ik ben nu ook in het bezit van de n78. Mijn provider is Telfort, maar ik krijg op geen enkele manier de MMS en Internet gegevens erin geladen. Mijn toestel wordt schijnbaar niet herkend.
Hoe is dit op te lossen?
Verwijderd
GPS, HSDPA en WIFI werken perfect en dat waren toch wel de voornaamste redenen dat ik deze telefoon kocht.
Moet helaas vrijdag een nieuw model ophalen omdat mijn toetsenbord niet goed is, de enterknop linksboven kraakt en lijkt gewoon niet goed gemonteerd. Even naar Vodafone geweest en kan vrijdag een nieuwe ophalen, top winkel
Edit//
Oja bijna vergeten, geweldige compatibiliteit met Mac!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 21:07 ]
Verwijderd
Had laatst wel de vraag gesteld of iemand iets wist over het installeren van de McGuider versie 7.52.541beta of desnoods een andere navi maar nog geen reactie... help iemand?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Voor € 30,00 kun je een licentie kopen van Nokia die is 3 jaar geldig, lijkt mij een eenvoudige en niet te dure oplossing voor een goed werkend navigatie.boaty schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:20:
Installeren zoals je alle apps installeert. Zover ik weet werkt alleen Nokia Maps en Sygic op de N78. Bij sommige mensen schijnt Tom Tom met de N95 fix te werken, echter bij mij lukte dat niet, dus die werkt niet bij iedereen. Route 66 V8 had ik gekocht maar die werkte niet, want dan kon je niet in het opties menu komen omdat de applicatie afsluit als je opties aanklikt. Dit heeft iets te maken met FP2 als ik het goed begrepen heb.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Dat is dan wel alleen voor Nederland, dat vind ik relatief duur.JJmac schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:56:
[...]
Voor € 30,00 kun je een licentie kopen van Nokia die is 3 jaar geldig, lijkt mij een eenvoudige en niet te dure oplossing voor een goed werkend navigatie.
Nee, Benelux bijvoorbeeld € 10,00 per jaar! waar hebben we het over.boaty schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:15:
[...]
Dat is dan wel alleen voor Nederland, dat vind ik relatief duur.
Jesus, voor die 22 pleuros krijg je zowat een compleet nieuwe phone
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
dit staat bij de uitleg:
stap 1
zet de map tom tom zonder aan te passen op de root van je geheugen kaart niet in een andere map gewoon
met gegevens overdracht niet pc suite op je geheugen kaart zetten
stap 2:
sluit je tel aan op pc suite en start ook nokia pc suite op
installeer alle losse bestanden uit de map tom tom op je tel met pcsuite applicatie instaleren(1bt,2gpsd,3.tomtom) in deze volgorde
stap 3:
sluit je tel weer aan maar dan weer met gegevens overdracht zet de map western europa ook net als de map tom tom op je geheugen kaart
duurt wel lang is 900+ mb
stap 4:
ga in je tel naar toepassingen en start "bt" staat nu onder aan in je toepassingen
druk op afsluiten nadat hij zegt device present
stap 5:
start weer in toepassingen onderaan gpsd let op druk dan op hide (niet afluiten)
stap6:
start tom tom ook onderin je toepassingen er komt te staan geen gps apparaat
druk linker toets boven de bel knop om in menu te komen kies dan wijzig voorkeuren druk dan naar rechts tot dat je boven aan "toon gps status"
ziet staan klik daar op dan links onder stel in kies andere bleutooth gps onvanger
dan kom je in een menu waar je apparaten staan omdat je eerst dat ene prog gpsd "stap 5 hebt gestart komt er nu te staan binpda gps
daarna heb verbnding met sattaliet en kun je je tom tom gebruiken
bij stap 4 kan ik de BT niet openen dan loopt t toestel vast.dus dan vind ie ook niet de binpda gps
iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Geen GPRS en ook geen MMS mogelijkheden bij Telfort. Heb zowel de instellingen via sms laten versturen van de Nokia als van de Telfort site. De Nokia helpdesk telefoniste wist nog niks van dit probleem.... Hou je ons ff op de hoogte? Dan wacht ik het rustig af.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:20:
[...]
Ik ben vanochtend toevallig gebeld door de technische dienst van Telfort. Ze zijn al zes weken bezig met het werkend krijgen van GPRS. Inmiddels hebben ze het geescaleerd naar Nokia in Finland (eerst via Nokia Benelux, maar die kwamen er ook niet uit). Schijnt met alle providers prima te werken, behalve Telfort. Hij zou me vandaag of morgen terugbellen voor een indicatie wanneer het opgelost zou zijn, maar ik snap ook wel dat daar nog niet veel over te zeggen valt.
volgens mij is deze versie nog niet werkend op de N78Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:39:
Ik heb ook de TomTom met de 1.bt.sis en dergelijke geprobeerd. Bij mij hangt 1.bt.sis ook. Daarna heb ik toch 2.GPSd even geprobeerd en die laat wel zien dat ie een GPS positie krijgt. Tomtom kon ik wel starten maar ik kon niet de binpda gps selecteren. Ik vermoed dat, dat komt omdat die 1.bt.sis niet goed uitgevoerd is. Dus ja, ik herken je probleem. Heb nog geen oplossing.......
Gaat volgens mij niet.JJmac schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:05:
Wie kan mij uitleggen hoe ik de snelkoppelingen van mijn scherm eraf krijgt, ik wil een mooie foto plaatsen.
Verwijderd
Staat ook al in dit topic....JJmac schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:05:
Wie kan mij uitleggen hoe ik de snelkoppelingen van mijn scherm eraf krijgt, ik wil een mooie foto plaatsen.
Nogmaals: instumenten --> instellingen --> algemeen --> persoonlijk --> standby modus --> standby thema --> selecteer dan standaard en gefixt !
Ps: mensen geen dubbele vragen stellen
dit vraag ik mij ook af.marciagillian schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:37:
Ik heb verder geen ervaring met een Nokia symbian toestel, maar kan iemand mij vertellen of je ook handmatig de toetsenblokkering aan kan zetten? Alvast bedankt
Toestel gister gehaald. ik switch nu van 6300 naar n78 en moet zeggen qua instellingen is het best wel beperkt. simpel die toetsblokkerings tijd veranderen kan ik niet eens vinden. hij gaat nu al na nog geen minuut op gelocked.
En is er ook een mogelijkheid om al je contacten te verwijderen? ook de telefoonboek is zeer beperkt qua instelling. ik vind dit vrij raar bij de 6300 kan het wel. n78 lijkt me toch wel wat 'slimmer' ik heb nu alles dubbel staan er wil opnieuw syncen met mn 6300
[ Voor 4% gewijzigd door AseranO op 15-08-2008 13:38 ]
-
Verwijderd
S60 is ook heel anders dan S40.AseranO schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:38:
[...]
dit vraag ik mij ook af.
Toestel gister gehaald. ik switch nu van 6300 naar n78 en moet zeggen qua instellingen is het best wel beperkt. simpel die toetsblokkerings tijd veranderen kan ik niet eens vinden. hij gaat nu al na nog geen minuut op gelocked.
En is er ook een mogelijkheid om al je contacten te verwijderen? ook de telefoonboek is zeer beperkt qua instelling. ik vind dit vrij raar bij de 6300 kan het wel. n78 lijkt me toch wel wat 'slimmer' ik heb nu alles dubbel staan er wil opnieuw syncen met mn 6300
1: Toestenblokkering handmatig: Linkerboventoets (standaard berichten), en daarna sterretje
2: Toetsenblokkerings tijd: Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon & SIM kaart -> Per. autom. blokk. ttsnb. (ja, mooie afkortingen).
3: Alle contacten verwijderen: Contacten -> Opties -> Markeringen aan/uit -> Alle markeren -> Opties -> Verwijderen.
Beetje langer spelen met de telefoon en je had het zelf ook gevonden
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen en of het mischien wel onder de garantie valt? Want het is op deze manier geen pretje om door de menu's te navigeren

Ik heb al gekeken op de ebay-link (zie mijn vorige post), maar bij die behuizing zit geen navigeer-toets zo te zien
[ Voor 19% gewijzigd door Lau26 op 15-08-2008 15:36 ]
S60 is echt een smartphone, veel meer dan de S40. Je kan bijvoorbeeld ook in 1 programma iets kopieren (bijvoorbeeld uit een mailtje) en dat vervolgens in een ander programma (bijvoorbeeld de browser) plakken, net zoals ctrl-c - ctrl-v in Windows.
Handmatig toesten blokkeren is bij Nokia al zo lang als ik me kan herinneren (en ik gebruik al sinds 1998 Nokia's) de linker selectie-toest, gevolgt door het sterretje. Is er geen linker selectietoest (bij oude modellen zoals de 3210/3310), dan is het de gewone selectietoest. Het voordeel van dat, t.o.v. van bijvoorbeeld # ingedrukt houden (zoals bij Siemens en ik dacht Sony/Ericson) is dat de kans dat je perongeluk 2 knoppen achter elkaar indrukt een stuk kleiner is, dan 1 knopje dat op een hoek zit een paar seconden ingedrukt houden.
Maar je moet met de telefoon spelen, en hou er rekening mee dat de selectie knop (middelste in het navigatie vierkantje) en de linker selectie knop niet altijd hetzelfde zijn. Soms laat de selectie knop een kleiner menu zien met alleen de meest gebruikte opties (bijvoorbeeld in Nokia Maps). Dan staat er in het scherm ook een menu-icoontje boven de selectie knop. Staat er een punt boven, dan is hij gelijk aan de linker selectie knop. Dat heeft me even tijd gekost voor ik dat door had.
Ik had wel het voordeel dat ik ooit een Nokia 3650 heb gehad, 1 van de eerste S60 GSM's van Nokia (die met het rond lopende keyboard), dus ik kende het systeem al wel. Op wat toevoegingen na is het princiepe nog steeds gelijk van S60 (ondanks dat de 3650 al weer uit 2003 stamt).
En jahoor, alles werkt naar behoren! Gewoon een perfect toetsel, met name door Symbian natuurlijk.
Navigatie, Online Radio, menu structuur, WiFi, simpel weg perfect.
Helaas had ik een Aziatisch model en heb ik die pas vandaag terug kunnen sturen naar de verkoper, omdat deze het af liet weten om fatsoenlijk email contact te onderhouden. Na inschakeling van Paypal(aanrader!!!) wel opeens reactie.
Ik had het intussen gevonden, bedankt voor de info.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:57:
[...]
Staat ook al in dit topic....
Nogmaals: instumenten --> instellingen --> algemeen --> persoonlijk --> standby modus --> standby thema --> selecteer dan standaard en gefixt !
Ps: mensen geen dubbele vragen stellen
Tot nu toe bevalt het prima alleen klok kijken gaat wat moeilijk omdat het beeld helemaal zwart wordt.
Verwijderd
Dit was niet de vraag van JJmac. Maargoed, ook dit is mogelijk, even wat beter kijken en je ziet snelkoppelingen staan. Dit lijkt mij voldoende instellingmogelijkheden. Als jij de wifi enzo weg wilt halen is dat niet mogelijk.deepbass909 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:30:
De vraag moet ook eerder zijn, hoe pas ik het standby menu aan... Dus niet de standaard thema's van verticaal, horizontaal en standaard, maar hoe kan ik m'n eigen items er neerzetten...
De snelkoppelingen zijn trouwens ook niet zo vrij als het lijkt, je kan namelijk maar uit een beperkt lijstje van programma's kiezen, en niet eigen programma's toevoegen...
Dat is nog steeds wel het grootste minpunt van deze GSM... bij m'n 6280 kon ik m'n standby scherm precies zo instellen als ik het hebben wou (Agenda, media spelers, snelkoppelingen).
Andere zaken werken nu wel helemaal goed. aGPS werkt soepel, m'n locatie wordt snel gevonden, ook met behulp van zendmasten (wat eigenlijk nog best nauwkeurig is), mediaplayer werkt lekker (ik ben nu een film aan het converteren om dat te testen).
Ik heb alleen een stom foutje in de software van de mediaspeler ontdekt. Ik had steeds een rare galm in het geluid, terwijl ruimtelijk geluid uit stond. Wat blijkt nou, die optie is bij mij omgedraaid

Wat ik wel jammer vind, is dat ik nog steeds m'n firmware niet kan opwaarderen... Ik heb nu 11.043 erop staan, maar ik wil graag naar versie 12 omdat die o.a. een aantal bluetooth dingen zou verbeteren (o.a. verbindingskwaliteit, BT audio hakkelt bij wat nu...). Maar zowel T-Mobile als Nokia Nederland lopen sowieso achter met hun settings en update pagina's, want beide kennen de N78 nog niet

Verwijderd
De linker van de 2 knoppen bovenin het toetsenbord kraakte en was niet goed.
Nou haal ik vandaag mijn nieuwe op en verdomme ja hoor ik kijk ernaar en de rechterknop is nu niet goed! Weer terug geweest en moet nu 3 weken wachten op een nieuw toestel omdat hij niet op voorraad is bij het city point.
Nu vraag ik me af of het nu zo'n gammel toestel is of ik gewoon echt pech heb?
juist m, thnx. Het is inderdaad goed zoeken. Een smartfoon zoals deze ben ik niet gewend. handmatig toetsblokkering wist ik wel. heb bijna altijd een nokia gehad. Maar menu is qua indeling heel anders. ik begin idd spelenderwijs van alles uit te vinden. Net zo als T9 woordenboek. dat heet nu woordvoorspellingen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:40:
[...]
S60 is ook heel anders dan S40.
1: Toestenblokkering handmatig: Linkerboventoets (standaard berichten), en daarna sterretje
2: Toetsenblokkerings tijd: Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon & SIM kaart -> Per. autom. blokk. ttsnb. (ja, mooie afkortingen).
3: Alle contacten verwijderen: Contacten -> Opties -> Markeringen aan/uit -> Alle markeren -> Opties -> Verwijderen.
Beetje langer spelen met de telefoon en je had het zelf ook gevonden.
wat me opvalt is dat de telefoon zeer licht is gewicht is.. vergelijken met de 6300 aluminium behuizing natuurlijk.
Ik ben nog bezig met uitzoeken dat als ik ga interneten dat ie mn wifi pakt en niet me gprs.
verbinden etc lukt wel. internetten ook maar ik kan (nog) niet duidelijk zien welk toegangspunt ie pakt.
-
bij mij is idd ook de rode toets wat kraakt soms. ligt er alleen aan of ik m goed indruk of schuin en snel wil drukken. mij stoort het nog niet echt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:28:
Vandaag binnen 3 dagen het 2e toestel op kunnen halen omdat bij mijn eerste die ik dinsdag kreeg bij vodafone niet goed was.
Nou haal ik vandaag mijn nieuwe op en verdomme ja hoor ik kijk ernaar en de rechterknop is nu niet goed! Weer terug geweest en moet nu 3 weken wachten op een nieuw toestel omdat hij niet op voorraad is bij het city point.
btw: is het flitslampje als zaklamp te gebruiken? had vanavond licht nodig en moet t doen met half fotomaken en laten focussen
-
Verwijderd
Hmm, misschien is het dan handig om even de opties van de web browser door te nemen. Volgens mij kun je daar instellen dat hij elke keer om bevestiging van de verbinding vraagt, en krijg je precies te zien welk toegangspunt beschikbaar is. Zo krijg ik thuis altijd wifi verbinding als eerste keus, onderweg GPRS en op het werk ook weer gewoon wifi. Het enige minpunt is dat je één keer meer op een knop moet drukken om de verbinding te bevestigenAseranO schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:51:
[...]
Ik ben nog bezig met uitzoeken dat als ik ga interneten dat ie mn wifi pakt en niet me gprs.
verbinden etc lukt wel. internetten ook maar ik kan (nog) niet duidelijk zien welk toegangspunt ie pakt.
daar is piloc connect voor uit gevondenVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 04:44:
[...]
Hmm, misschien is het dan handig om even de opties van de web browser door te nemen. Volgens mij kun je daar instellen dat hij elke keer om bevestiging van de verbinding vraagt, en krijg je precies te zien welk toegangspunt beschikbaar is. Zo krijg ik thuis altijd wifi verbinding als eerste keus, onderweg GPRS en op het werk ook weer gewoon wifi. Het enige minpunt is dat je één keer meer op een knop moet drukken om de verbinding te bevestigen.
dit programma zal altij deerst wifi proberen, en als dat niet lukt pakt hij de gprs verbinding.
roaming kun je uitzetten, ideaal dus
Verwijderd
Ik stoor me er ook niet echt aan maar die gozer van de Vodafone zei dat ik gewoon een nieuw toestel mocht omdat het echt niet goed blijkt te zijn, een foute serie ofzo. Ik wacht het mooi afVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 04:44:
[...]
Hmm, misschien is het dan handig om even de opties van de web browser door te nemen. Volgens mij kun je daar instellen dat hij elke keer om bevestiging van de verbinding vraagt, en krijg je precies te zien welk toegangspunt beschikbaar is. Zo krijg ik thuis altijd wifi verbinding als eerste keus, onderweg GPRS en op het werk ook weer gewoon wifi. Het enige minpunt is dat je één keer meer op een knop moet drukken om de verbinding te bevestigen.
Zat ook na te denken over een ander toestel maar er is echt geen toestel wat in de buurt komt eigenlijk, of te zijn te lomp of ze hebben windows mobile.
KickLau26 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:34:
Ik heb al vanaf het begin last van een moeilijk in te drukken navigeerknop (naviwheel-knop). Telkens als ik het bovenste gedeelte indruk (in een menu naar boven) gaat dat heel zwaar, terwijl de andere richtingen van de knop wel heel makkelijk zijn in te drukken.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen en of het mischien wel onder de garantie valt? Want het is op deze manier geen pretje om door de menu's te navigeren![]()
Ik heb al gekeken op de ebay-link (zie mijn vorige post), maar bij die behuizing zit geen navigeer-toets zo te zien
De N78 heb ik bij GSMtrack vandaan, hij is simlockvrij. Ik heb ook Nederlandse taal, hoe kan ik zien wat voor model ik heb??stijnos1991 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:46:
Cavemania, waar heb je je N78 vandaan? is ie gelockt? heb je een europese versie ja/nee(oftewel, heb je NL taal ja/nee)
na *#0000# krijg ik de volgende gegevens
softwareversie
10.136
Datum softwareversie
08-05-2008
Aangepaste versie
V S60x.x_xxxx_wkxx
Datum aangepaste versie
xx-xx-xxxx
Ingestelde taal
002
Telefoonmodel
N78
Typeaanduiding
RM-235
Laatste update
niet bijgewerkt
Misschien dat je hier iets aan hebt?
Verwijderd
De navigatie knop naar boven gaat bij mij ook een tikje zwaarder dan de andere richting, maar zeker niet zo erg dat het het navigeren onmogelijk of zelfs maar storend maakt. Dingen zoals dit vallen trouwens gewoon onder garantie (mits je telefoon er netjes uitziet voor de rest, geen valschade etc.). Dus gewoon even terug naar de winkel ermee, en laat ze het vergelijken met een andere N78.
Ik denk dat het toestel gewoon gammel is. Ik liet hem gisteren vallen (Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:28:
Vandaag binnen 3 dagen het 2e toestel op kunnen halen omdat bij mijn eerste die ik dinsdag kreeg bij vodafone niet goed was.
Dat programma is nergens voor nodig dus. Dat gaat nl. automatisch bij mij.Driek schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
daar is piloc connect voor uit gevonden
dit programma zal altij deerst wifi proberen, en als dat niet lukt pakt hij de gprs verbinding.
roaming kun je uitzetten, ideaal dus
Ja denk dat ik maar indd een beroep op m'n garantie ga doen, hij is voor de rest nog in onbeschadigde (perfecte) staat dus dat zal geen problemen geven.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:22:
[...]
De navigatie knop naar boven gaat bij mij ook een tikje zwaarder dan de andere richting, maar zeker niet zo erg dat het het navigeren onmogelijk of zelfs maar storend maakt. Dingen zoals dit vallen trouwens gewoon onder garantie (mits je telefoon er netjes uitziet voor de rest, geen valschade etc.). Dus gewoon even terug naar de winkel ermee, en laat ze het vergelijken met een andere N78.
Als ik naar beneden druk op de navigeer-knop dan hoef ik totaal geen kracht te zetten, dat gaat dus heel licht. En naar links of rechts gaat ook heel licht, alleen naar boven toe gaat dus zwaar.
Denk dat het het verschil is tussen alle richtingen dat me opvalt, maar goed ik ga er wel werk van maken iig (zal es vragen aan m'n broer binnenkort of hij het ook met me eens is of niet, aangezien het ook gewoon aan mij kan liggen natuurlijk)
Ik lees toch echt andere berichten wat betreft de prijs, dit lijkt niet op de telefonische prijzen wat ik door kreeg, ik lees zelf dat het 3 jarige abbo niet eens mee bestaat.JJmac schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:56:
[...]
Voor € 30,00 kun je een licentie kopen van Nokia die is 3 jaar geldig, lijkt mij een eenvoudige en niet te dure oplossing voor een goed werkend navigatie.
Moet toch maar eens kijken naar een andere oplossingen.
Zoek even op mijn posts in dit topic. Ik heb hem ook bij GSMtrack vandaan met bijna dezelfde softwareversie (alleen 11.046, echter precies dezelfde aangepaste versie, en ik kon hem ook niet updaten). Probeer je productcode is op te zoeken. Hoe zit het trouwens met je Nokia Maps licentie?Cavemania schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:27:
[...]
De N78 heb ik bij GSMtrack vandaan, hij is simlockvrij. Ik heb ook Nederlandse taal, hoe kan ik zien wat voor model ik heb??
na *#0000# krijg ik de volgende gegevens
softwareversie
10.136
Datum softwareversie
08-05-2008
Aangepaste versie
V S60x.x_xxxx_wkxx
Datum aangepaste versie
xx-xx-xxxx
Ingestelde taal
002
Telefoonmodel
N78
Typeaanduiding
RM-235
Laatste update
niet bijgewerkt
Misschien dat je hier iets aan hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 18-08-2008 09:11 ]
Ik ben daar zelf ook nog mee bezig. Ik had vorige week een reactie zullen krijgen van Nokia Care (heb vorige week dinsdag gebeld en er was mij toegezegt dat ik met 1 à 2 dagen een reactie zou krijgen), maar nog niet gehad. Ik ga vanmiddag dus maar weer opnieuw bellen.boaty schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:07:
[...]
Zoek even op mijn posts in dit topic. Ik heb hem ook bij GSMtrack vandaan met bijna dezelfde softwareversie (alleen 11.046, echter precies dezelfde aangepaste versie, en ik kon hem ook niet updaten). Probeer je productcode is op te zoeken. Hoe zit het trouwens met je Nokia Maps licentie?
In mijn geval zou Nokia Maps moeten werken (Nederlands geregistreerde GSM van T-Mobile), maar het werkt niet. Wat ik van Nokia begreep zijn er erg veel N78's verkocht in een korte tijd, waardoor de activatie van Nokia Maps blijkbaar wat spaak is gelopen.
Wat mij ook verteld werd, is dat de licentie omgezet kan worden naar een andere regio dan waar hij afhankelijk voor ingesteld was, maar daarvoor moet je wel contact opnemen met Nokia Care.
Ik hou jullie op de hoogte wat betreft Nokia Maps.
Verwijderd
De problemen van Telfort en Nokia om dit toestel op het internet te krijgen zijn nog steeds niet opgelost.
Ook ik kreeg een berichtje van de "technische dienst" van Telfort dat ze het niet voor elkaar krijgen en dat het nu dus een Nokia probleem was.
Nokia verwijst naar de instellingen pagina's van hun website maar ook daamee is het niet in orde, per saldo heb ik nog steeds geen MMS en Internet op de N78.
Nog een heel ander, niet technisch punt:
kan je op grond van het niet leveren cq wanprestatie het abonnement bij telfort per direct opzeggen?
Verwijderd
Zojuist aangemeld op dit topic.
Na zorgvuldig kiezen, en dit topic doorgelezen te hebben heb ik ook gekozen voor de N78!
Donderdag besteld en eindelijk is hij bezorgd!!
Het is een megaoverstap van de Nokia 2310 naar deze Nokia N78. Met het functioneren ben ik wel een beetje gewend, aangezien m'n pa enkele maanden een N82 heeft. Echt een grootverschil is het niet.
Ik heb de N78 i.c.m. een KPN-abonnement besteld. T-mobile was te duur, aangezien je SMS-bundel BIJ moest kopen, en las ook veel problemen met Telfort.
Ik profiteer ook nog van de 2 euro korting per maand, betekend over 2 jaar maar liefst 12 euro:)
Ik ga weer even verder spelen met de telefoon, vragen stellen mag gerust.
Adios!