Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n78/01_NokiaN78_lowres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n78/02_NokiaN78_lowres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n78/06_NokiaN78_lowres.jpg

Meer foto's @ http://www.nokia.com/A4630648?category=n78#

Spec's

General

Sleek design; Capable multimedia computer

Search and find places and know how to get there, with integrated A-GPS
Tag images automatically with capture location and upload directly to the web
Browse the internet with large 2.4” display, access the web over Wireless LAN (WLAN) with automatic hotspot authentication
Up to 24-hour music playback time, scroll to your favorite tracks using Navi™ wheel
Access images, music, podcasts, video with high speed WLAN, or 3.5G connection
Operating Frequency

Dual mode WCDMA 900/2100 (HSDPA), GSM/GPRS/EGPRS 850/900/1800/1900 MHz
Automatic switching between bands and modes
Dimensions

Volume: 76.5 cc
Weight: 101.8 g
Length: 113 mm
Width: 49 mm
Thickness: 15.1 mm
Memory Functions

Up to 70MB internal memory
MicroSD memory card support (hot swappable)
Approx. memory capacity indication with included 2GB microSD card:
Video (VGA @ 15fps): up to 120 min
Photos (3.2 megapixel): up to 3,400 photos
Music (eAAC+): up to 1,500 tracks*
* Capacity based on 3:45 per song with 48 kbps eAAC+ (M4A) encoding on the Nokia Audio Manager. Capacity with 128 kbps AAC encoding is up to [1500] songs.

Power Management*

Battery: Nokia Battery BL-6F 1200mAh
Talk time: up to 190 minutes (WCDMA); 260 minutes (GSM)
Stand-by time: up to 320 hours (WCDMA); 320 hours (GSM)
Still images: up to 375 pictures (3.2 megapixel)
Video capture: up to 215 minutes (VGA @ 15fps)
Video call: up to 125 minutes
Video playback: up to 280 minutes (VGA @ 15fps)
Music playback: up to 24 hours (offline mode)
Web browsing: up to 3 hours (3.5G)
FM radio: up to 14 hours
*Operation times may vary depending on radio access technology used, operator network configuration and usage.

Display and User Interface

2.4” QVGA (240 x 320 pixels) TFT color display with up to 16 million colors and wide 160° viewing angle. Ambient light detector - to optimize display brightness and power consumption
Operating system: Symbian OS
User Interface: S60 3rd Edition, Feature Pack 2
Java™: MIDP2.0
C++ and Java SDKs
Call Management

Call logs, speed dial, voice dialing, voice commands, and talking ringtone
OMA PoC 1.0
Messaging

E-mail (SMTP, IMAP4, POP3), MMS, SMS
Data Transfer*

WCDMA 850/1900 (HSDPA) with simultaneous voice and packet data (PS max speed UL/DL= 384/3.6MB, CS max speed 64kbps)
Dual Transfer Mode (DTM) support for simultaneous voice and packet data connection in GSM/EDGE networks. Simple class A, multi slot class 11, max speed DL/UL: 118.4/118.4 kbits/s
EGPRS class B, multi slot class 32, max speed DL/UL= 296 / 177.6 kbits/s
*Actual achieved speeds may vary depending on network support.

--------------------------------------------------------------------------------

Imaging

Imaging and Video

Up to 3.2 megapixel (2048x1536 pixels) camera, Carl Zeiss Optics, Tessar™ lens, MPEG-4 VGA video capture of at 15 fps
Secondary camera, CIF (352x288 pixels) sensor
On device photo editor (manual & automatic) and video editor (manual)
2.4” QVGA (240 x 320 pixels) TFT color display with up to 16 million colors and wide 160° viewing angle. Ambient light detector - to optimize display brightness and power consumption
Nokia XpressShare solution - share easily from Photos application or after capture via email, by using Bluetooth connectivity or MMS
Video call and video sharing support (WCDMA network services)
Online album/blog: image/video uploading from Photos application or camera post-capture view
Tag images automatically with capture location and show on a map where they were captured.
Nokia XpressPrint solution – online printing service or direct printing via USB, Bluetooth connectivity (BPP), WLAN (UPnP), from compatible memory card
Transfer and organize photos and video between your device and compatible PC
Mobile Video

Video resolutions: Video resolutions: up to VGA @ 15 fps
Audio recording: AAC stereo, 48kHz
Digital video stabilization
Video clip length: max 60 min per clip
Video file format: .mp4 (default), .3gp (for MMS)
White balance: automatic, sunny, cloudy, incandescent, fluorescent
Scene: automatic, night
Color tone: normal, sepia, B&W, negative
Zoom: Digital up to 8x
Mobile Photography

Still image resolutions: up to 3.2 megapixel (2048x1536)
Still image file format: JPEG/EXIF
Auto focus
Auto exposure - center weighted AE
Exposure compensation: +2 ~ -2EV at 1/3EV step
White balance: automatic, sunny, cloudy, incandescent, fluorescent
Scene: automatic, user, close-up, landscape, night, night portrait
Colour tone: normal, sepia, B&W, negative
Zoom: Digital up to 20x
LED flash
Secondary camera, CIF (352 x 288) sensor
Camera Specifications

CMOS, 3.2 megapixel (2048x1536)
Carl Zeiss optics: Tessar™ lens
Focal length: 4.6 mm
Focus range: 10 cm ~ infinity
Macro focus distance: 10 cm - 30 cm

--------------------------------------------------------------------------------

Music

Music Features

OMA DRM 2.0 support for music
Integrated FM transmitter (88.1 – 107.9 MHz)
Nokia Internet Radio
Stereo speakers
Nokia Stereo Headset HS-45/AD-54
Digital music player: supports MP3/ AAC/ AAC+/ eAAC+/ WMA with playlists, equalizer and album art
Synchronize music with Windows Media Player 10 & 11
Rip your CDs with one click, converting and transferring music to your device using Nokia Music Manager
Stereo FM radio (87.5-108MHz /76-90MHz) with Visual Radio™ support

Explore

Navigation

Integrated Assisted Global Positioning System (A-GPS)
Pre-installed Nokia Maps application and free downloadable maps*
* The service is available free of charge, although any data transferred over the network will incur charges from your network operator. To check the availability and cost of the service, contact your network operator or service provider.

Easy-to-use email client with attachment support for images, videos, music and documents
Compatible with Nokia Wireless Keyboard SU-8W (sold separately)
Browsing

Nokia Web Browser with Mini Map
Web feeds support (RSS)
xSP framework support
Digital home

Access multimedia content on your compatible home media network over UPnP
Java Applications

Java™: MIDP2.0
Over-the-air download of Java-based applications and games
Other Applications

Personal Information Management (PIM)
Advanced S60 PIM features including contacts, calendar, to-do list, notes, recorder, calculator, clock, converter
Office applications: Quickoffice supports viewing of common e-mail attachments and Adobe PDF Reader
Settings wizard for easy configuration of e-mail, push to talk and video sharing
Data transfer application for transfer of PIM information from other compatible Nokia devices
WLAN wizard
Connectivity

WLAN IEEE802.11 b/g with UPnP support
USB 2.0 high-speed through micro USB connector
Bluetooth wireless technology 2.0 + EDR
Nokia AV connector 3.5mm
Nokia Nseries PC Suite connectivity with USB, and Bluetooth wireless technology
Local synchronization of contacts and calendar to a compatible PC using connection
Remote over-the-air synchronization
Send and receive images, video clips, graphics, and business cards via Bluetooth wireless technology

Video

RealPlayer media player

Full-screen video playback to view downloaded, streamed or recorded video clips
Supported video formats: MPEG-4, H.264/AVC, H.263/3GPP, RealVideo 8/9/10, Flash 3.0

Package Contents

Standard Sales Package Contents*

Nokia N78 (including Nokia 2GB microSD Card MU-37)
Nokia Battery BL-6F
Nokia Travel Charger AC-5
Nokia Music Headset HS-45/AD-54
Nokia Connectivity Cable CA-101
User guide
Quick Start guide
DVD

-------------------------------------------------------------------------------

Pricewatch: Nokia N78 Bruin
-------------------------------------------------------------------------------
Jammer dat Nokia over lijkt te gaan op 1 design, het design is voor mij zeker wennen. Mijn eerste indruk is niet positief iig. Ik blijf lekker bij m'n N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Al met al is het wel een vooruitgang op de N73, die ik nu nog steeds heb. Hier zit dat op waarvan men zoiets had van: Als de N73 dat had gehad was het de perfecte telefoon. Nu hebben ze een goed concept een beetje in de war gegooid door wel alles te bieden, maar het ontwerp weer te veranderen.

A-GPS klinkt erg verleidelijk en ik heb een half jaar lang onderzoek gedaan naar voetgangersnavigatie en het feit is dat het wel wat preciezer is, maar niet schrikbarend veel. Ik weet nog niet volgens welke principes deze A-GPS werkt, Gyroscoop? High Definition? Radiobakens? Het probleem met veel technieken is nog de afwijking als GPS wegvalt, echter als GPS aanwezig is geeft het wel een aanzienlijke verbetering in precisie.

Zijn dat nou van die kleine knopjes? Net als op de N81? Want dat vind ik echt helemaal niets... tenminste, dat lijkt me niets. Ik ben bang dat de N78 niet het succes van de N73 gaat halen. Touchscreen zit er nog steeds niet op nee, maar denk dat de meningen daarover verschillen. Daarbij is Symbian S60 3rd edition pack 2 niet geschikt voor touchscreen, of wel? Hmmm... denk dat ze er wel goed aan gedaan hebben geen touch te doen.

De N78 laat ik waarschijnlijk aan me voorbij gaan ik ga voor de N81...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:17:Jammer dat Nokia over lijkt te gaan op 1 design, het design is voor mij zeker wennen. Mijn eerste indruk is niet positief iig. Ik blijf lekker bij m'n N82.
Persoonlijk vind ik 'em er prachtig uitzien. Eindelijk eens een dunne 'N' :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Persoonlijk vind ik 'em er prachtig uitzien. Eindelijk eens een dunne 'N' :)
Ik begin het design ook steeds meer te waarderen. De n96 begin ik nu ook steeds veel mooier te vinden. Het is denk ik puur ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vind hem wel netjes. Je ziet wel dat op de duurdere toestellen GPS en WLAN steeds meer standaard wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Weet iemand wanneer de N78 in NL op de markt komt?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Officiële Europese Nokia n78 site > http://europe.nokia.com/A4799136
Kort youtube hands-on filmpje > http://www.youtube.com/watch?v=oCx7azPIUBg
Stuk over de n78 door mobile-review > http://www.mobile-review..../2008-3gsm-nokia-en.shtml
Hans-on door symbianblog > http://thesymbianblog.com/2008/02/12/hands-on-with-the-n78/

Releasedatum weet ik nog niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hij wordt het tweede kwartaal verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad een heel veelbelovende gsm uit. Vooral wifi vond ik een groot gemis op de n73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Lijkt een mooie opvolger voor de N73 die ikzelf nu heb, maar ik weet het nog niet. Ik heb nu mijn N73 zo'n 1,5 jaar en ben er niet tevreden over. Langzaam, blijft vaak hangen (ook met nieuwste fimware), camera is traag en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het design van dit toestel vele male beter dan de N73. Wel raar dat ze nog steeds een "maar" 3.2 megapixel camera inzetten terwijl de meeste duurdere toestellen 5 megepixelcamera`s hebben. Wat ik ook apart, maar wel leuk vind is de ingebouwde FM transmitter. Dit heb ik nog niet in andere toestellen gezien.
vegterb schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:49:
Ik weet nog niet volgens welke principes deze A-GPS werkt, Gyroscoop? High Definition? Radiobakens?
A-GPS werkt toch door je positie te bepalen door te kijken waar jij je bevind tussen meerdere zendmasten en GPS?

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen797 op 20-02-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen797 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:08:

Wel raar dat ze nog steeds een "maar" 3.2 megapixel camera inzetten terwijl de meeste duurdere toestellen 5 megepixelcamera`s hebben.
De n78 is niet het vlaggenschip van nokia, het is bedoelt voor mensen die geen 500 euro willen geven aan de top-of-the range gsm maar een beetje een betaalbare gulden middenweg willen. (hij zal trouwens rond de 350 euro gaan kosten.) Het is dus normaal dat ze er niet alle beste features in gaan steken. Dit zou de prijs te hoog maken en de n96 overbodig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:26:
[...]
De n78 is niet het vlaggenschip van nokia
Waarom zat er in de N73 dan wel een 3.2 megapixel camera wat 1.5 jaar geleden top of the line was (de N73 was ook niet het vlaggenschip van nokia maar dat was destijds de N93 toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen797 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Waarom zat er in de N73 dan wel een 3.2 megapixel camera wat 1.5 jaar geleden top of the line was (de N73 was ook niet het vlaggenschip van nokia maar dat was destijds de N93 toch?)
n93 was beetje voor ander publiek bedoeld denk ik. De n93 met zijn afmetingen was eerder iets voor de liefhebbers. n73 was eerder het vlaggenschip denk ik. (Zie je ook aan de introductieprijs)
De n78 zou rond de 350 euro kosten. n96 zal nu top of the line zijn.

(Zijn allemaal maar mijn interpretaties hoor, helemaal geen zekerheden ofzo ;-) )

Hier nog wat real life fotos van de n78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me een behoorlijk ideale telefoon. Qua omvang en gewicht acceptabel en toch alle opties die je je kunt wensen.

Ben erg benieuwd wanneer deze exact gaat uitkomen en tegen welke prijs. Als het inderdaad 350 euro wordt is het een zeer concurerend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:38:
Ben erg benieuwd wanneer deze exact gaat uitkomen en tegen welke prijs.
Tweede kwartaal ( = bij Nokia waarschijnlijk rond 30 juni :( ).

* yohan is Nokia-fan, maar ze stellen ons geduld toch wel erg op de proef de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Yohan schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:10:
[...]

Tweede kwartaal ( = bij Nokia waarschijnlijk rond 30 juni :( ).

* yohan is Nokia-fan, maar ze stellen ons geduld toch wel erg op de proef de laatste tijd.
3e kwartaal komt die toch? September ofzo?

En kun je er nou mee navigeren zonder extra gps muisje?

[ Voor 8% gewijzigd door repsaj op 13-03-2008 21:38 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:37:
[...]

3e kwartaal komt die toch? September ofzo?

En kun je er nou mee navigeren zonder extra gps muisje?
Heb nog even wat gezocht en eind 2e kwartaal lijkt nu vrij realisitisch. Prijsindicaties variëren vanaf 350 euro tot rond de 425. Persoonlijk denk ik dat rond de 425 realistischer is gezien de aanwezige opties van het toestel.

De navigatieknop van de N78 kan traditioneel gebruikt worden (4 richtingen) maar ook als 'naviwheel'. Met de naviwheel kun je gemakkelijker navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat er een integreerde fm-zender inzit kun je dan ook luisteren naar de radio zonder je oordopjes??? (zou wel gaaf zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:11:
omdat er een integreerde fm-zender inzit kun je dan ook luisteren naar de radio zonder je oordopjes??? (zou wel gaaf zijn)
Nee, de oordopjes blijf je nodig hebben als antenne. De FM-zender zorgt ervoor dat je mediabestanden die je afspeelt op de N78 kunt beluisteren via je (auto)radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
mobile-review heeft live foto's gepubliceerd van de N78. Een selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n78/live/high/9641.jpg
(het is dus de verste)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n78/live/high/9649.jpg
(hier links)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n78/pic/pic5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n78/pic/pic6.jpg

Daarnaast staat er een zeer uitgebreide review op de site.

Enkele opvallende punten hieruit:

• er wordt een 2gb microSD card meegeleverd, maar het apparaat leest ook 8gb (!) kaartjes
• verwachte adviesprijs: € 350,00
• de voorzijde is glanzend zwart, als achterkant kun je kiezen uit wit, bruin en blauw
• de N78 heeft aan beide zijden een speaker
• een stofdoekje bij je dragen is een must ivm de vingerafdrukken
• het was al bekend, maar die 2,4" is echt huge :D
• de reviewer vindt de 'naviwheel' tegenvallen. Zoals bekend kun je de navigatietoets ook gewoon op de conventionele manier (UDLR) gebruiken.
• lichtsensor die de backlight van het scherm en de toetsen dimt naarmate er meer omgevingslicht is
• binnenin de navigatietoets bevindt zich een oplichtende rand, die bijvoorbeeld aangeeft wanneer je een SMS hebt ontvangen (deze optie is uitschakelbaar); te zien op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n78/pic/pic6.jpg
• de accu was leeg na drie dagen vrij intensief gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
ook bewegingsherkenning like n95..?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat heeft hij niet. Verder wel leuk toestel, misschien iets voor na mn E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yohan: Dank je voor deze nieuwe info. Erg interessant. Vooral de prijs van 350 euro is relatief laag gezien de opties die het toestel biedt. Nokia heeft het toestel nu ook zelf op haar .nl site staan. Releasedatum Nederland is nog steeds niet bekend volgens Nokia Care Benelux. Sommige andere Europese landen krijgen hem in juni. Niet onaannemelijk dat dit ook voor Nederland zal gaan gelden.

De drie kleuropties voor de achterkant zijn ook nieuw maar de donkere achterkant is m.i. het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
Wauw! hebbe hebbe hebbe als ie uit is!
Ik kan echt niet wáchten gewoon. Ik had zelf in m'n hoofd zitten (nav bericht op tweakers.net FP) dat hij in Q3 uit zou komen, maar het is dus al Q2!
Bye bye zwaai zwaai E900. Lekker GPS-en met m'n nieuwe N78! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Phonehouse heeft de N78 al in de papieren catalogus staan (zonder prijs). Staat bij dat ie binnenkort uitkomt en daarmee nu nog niet leverbaar is. Helaas wordt geen exacte leverdatum/maand genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb nu een Nokia N81 maar wil nu toch overstappen naar de N78 vanwege de camera. Maar zullen de speakers van de N78 even hard gaan als die van de N81 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:26:
[...]

De n78 is niet het vlaggenschip van nokia, het is bedoelt voor mensen die geen 500 euro willen geven aan de top-of-the range gsm maar een beetje een betaalbare gulden middenweg willen. (hij zal trouwens rond de 350 euro gaan kosten.) Het is dus normaal dat ze er niet alle beste features in gaan steken. Dit zou de prijs te hoog maken en de n96 overbodig maken.
Die € 350,00 is exc. BTW; hij wordt dus rond de € 416,00.
persbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Yohan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Die € 350,00 is exc. BTW; hij wordt dus rond de € 416,00.
persbericht
edit: laat maar

[ Voor 17% gewijzigd door stijnos1991 op 29-03-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit. Heb nu ook een N73 en vind die navi button echt 3x niks. Steekt tever uit de phone, zodat ie overal achter blijft haken. :/

Zou TomTom ook op de N78 werken? Liefst natuurlijk met de ingebakken GPS, scheelt weer een unit meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben ook toe een een nieuwe telefoon en aan de specs te zien is de N78 zeker een kandidaat. Wat ik me wel afvraag: ik weet niet precies wat internettoegang voor mij zou toevoegen. Wat doen anderen hiermee? En is een conventioneel toetsenbord wel handig bij bvb gebruik van de agenda? Verder heb ik 7 use-cases bedacht: bellen, sms'en, navigeren, agendafuncties, fotograferen, muziek luisteren en prutsen (altijd leuk als tweaker! ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net op de Nokia site en daar staat dat hij leverbaar is. Althans, er staat niet bij "binnenkort leverbaar". Maar helaas, ik ben hem nog nergens leverbaar tegengekomen online.

Een touchscreen met een pennetje had me toch wel makkelijk geleken met tekst invoeren (o.a. voor SMS'jes)...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:38:
Een touchscreen met een pennetje had me toch wel makkelijk geleken met tekst invoeren (o.a. voor SMS'jes)...
Zo blijkt maar weer hoe persoonlijk de keus voor een GSM is. Wanneer er een touchscreen op zou zitten, zou ik 'em zeker niet kopen: pennetje kwijt, je scherm vol vingerafdrukken en krassen enz. :P

Misschien is een HTC'tje meer iets voor jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:22:
[...]
pennetje kwijt, je scherm vol vingerafdrukken en krassen enz. :P
[...]
1. Nou, dat is een aardige tegenstrijdigheid: met een pen laat je geen vingerafdrukken achter.

2. Of je nou een gewoon scherm hebt of een touchscreen, als je er met je vingers op zit heb je vlekken. (En op een touchscreen hoef je niet te zitten als je de toetsen of de pen gebruikt).

Ik ben zelf alweer 3 jaar in het bezit van een touchscreen met pennetje (Motorola A780). Eventuele vlekjes kan je afvegen en hoe kan je nou ooit je pennetje verliezen? Dat ding zit muurvast in de telefoon gestoken. Maar nee, geen taiwanees HTC prul voor mij. Dit keer wordt het weer een stabiele Nokia. De N78 of toch maar een gewone 6300. Ik geef ze nog tot het einde v.d. maand om hem uit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:45:
[...]

1. Nou, dat is een aardige tegenstrijdigheid: met een pen laat je geen vingerafdrukken achter.

2. Of je nou een gewoon scherm hebt of een touchscreen, als je er met je vingers op zit heb je vlekken. (En op een touchscreen hoef je niet te zitten als je de toetsen of de pen gebruikt).
Uhm is toch vrij logisch, hij zegt pennetje kwijt ; dus ga je er met je vingers aanzitten, dus krijg je er vingerafdrukken op. Ik zie daarentegen geen enkele reden om met je vingers op een gewoon scherm te lopen drukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:43:
[...]

Uhm is toch vrij logisch, hij zegt pennetje kwijt ; dus ga je er met je vingers aanzitten, dus krijg je er vingerafdrukken op. Ik zie daarentegen geen enkele reden om met je vingers op een gewoon scherm te lopen drukken.
How silly can you get? ;( Zucht... ik geef het op ook... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:43:
[...]

Exactly my point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is ut probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vergezocht allemaal... om geen touchscreen te kopen omdat je je pennetje kan verliezen.

Is net zo'n redanatie als: auto gekocht -> lekke band -> toch doorrijden -> velgen naar zijn moer :)

Maar goed, stel nou dat je een adres in je navigatie wilt invoeren. Met een pennetje alles invoeren gaat toch veel sneller dan zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoeveel verschil er zit tussen Nokia die zegt dat een telefoon leverbaar is (N78) en wanneer die telefoon daadwerkelijk in de winkels ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mailtje van Nokia:
Geachte heer,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Wij hebben helaas nog geen informatie over de lanceerdatum van de N78 in de Benelux.
In Frankrijk wordt dit toestel in juni op de markt verwacht. Het gaat hier wel om
een schatting; het kan dus vroeger, maar tevens later zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Vanaf 15 mei in de UK op Vodafone verkrijgbaar; zal hier wel weinig verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, dat is mooi! Dan nog maar en maandje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Diverse Nederlandse winkels geven 21 april aan als verwachte beschikbaarheidsdatum. De prijzen liggen rond de € 400,00 (incl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:08:
Diverse Nederlandse winkels geven 21 april aan als verwachte beschikbaarheidsdatum. De prijzen liggen rond de € 400,00 (incl. BTW)
Aha, ik zie dat inderdaad staan bij Central Point nu. Bij de rest van de winkels die ik bekeken had staat nog 'levertijd onbekend'. Het zou heel mooi zijn als dit klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is erg goed nieuws. Ik hoop dat het toestel daadwerkelijk leverbaar zal zijn vanaf eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sterk te twijfelen tussen de N78 en dat Iphone geval van Nokia.
Beide lijken me erg interessant...
N78 gaat wel verder waar de N73 gebleven is, al vind ik zo'n Iphone ook wel mooi en op die van Nokia zal waarschijnlijk wel TomTom gaan (voor mij een van de eisen van een nieuwe tel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
leuk ding, hoop dat hij nog een beetje op tijd uit komt om mijn SE W810 te vervangen, verwacht dan wel dat hij ook kwa prijs onder de N82 gepositioneerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Tot nu toe ziet het er naar uit dat het prijsverschil niet groot zal zijn (beide rond de €400), wat de keus niet bepaald makkelijker maakt wat mij betreft.

@ Derice: dat iPhone geval van Nokia zal nog wel ff duren, de N78 is al bijna op de markt, die Nokia Tube is nog niet eens officieel aangekondigd.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:00:
Ik zit sterk te twijfelen tussen de N78 en dat Iphone geval van Nokia.
Beide lijken me erg interessant...
N78 gaat wel verder waar de N73 gebleven is, al vind ik zo'n Iphone ook wel mooi en op die van Nokia zal waarschijnlijk wel TomTom gaan (voor mij een van de eisen van een nieuwe tel).
Waarschijnlijk werkt de N78 hetzelfde als de N95, dus dan kan je er geen TomTom op werkend krijgen...

In het N95 topic staat hierover het volgende: Je kunt echter wel TomTom-mobile installeren, maar je zult dan van een externe gps-muis gebruik moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
De keuze lijkt me vrij simpel: op de N82 zit een betere camera met xenon(!!) flits. Het enigste is dat sommigen misschien het design van de N78 toffer vinden.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
ik vind die fm-transmitter wel een leuke functie (of ik heb echt zou gebruiken is een 2e).
tevens vind ik 3.2mp ook wel zat (als ik echte foto's wil maken pak ik m'n nikon d50 wel), maar zo'n ledje kan soms wel handig zijn als zaklamp, (weet alleen niet of je die van de n78 daar ook voor kan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twinkey schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:40:
[...]

Waarschijnlijk werkt de N78 hetzelfde als de N95, dus dan kan je er geen TomTom op werkend krijgen...

In het N95 topic staat hierover het volgende: Je kunt echter wel TomTom-mobile installeren, maar je zult dan van een externe gps-muis gebruik moeten maken.
Heb nu op mijn N73 ook al een externe GPS dus dat is geen issue. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
ben ook aan het kijken naar een nieuwe mobiel, gps is eigenlijk wel een pre. vandaar ook dat deze telefoon een grote kanshebber is. Ben nu zelf bijna 2 jaar in bezit van een n73, de n78 lijkt me een mooie opvolger met alles erop en eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het toestel komt in drie nogal aparte kleuren. De Nederlandse winkels die de N78 eind deze maand op voorraad krijgen, hebben alleen de 'cocao brown'-versie beschikbaar. Zijn jullie er al uit welke kleur het gaat worden?

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/2378/kleurenn78bh0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
mocht het niet de n82 worden, maar deze, dan toch wel de cacao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik hoop dat het eind deze maand gaat worden. Ik ben erg enthousiast over dit toestel...

Eindelijke eens een mooi toestel in het blauw. De Nokia 6233 was ook in het blauw verkrijgbaar, maar dat design viel mij niet goed. De specs zijn ook zeer aanrekkelijk.....

Ik wacht met smart.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En nog steeds zit dezelfde GPS5300 GPS chip van Texas Instruments in dit toestel..... jammer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
Als het goed is kan ik dit toestel op 2 mei op gaan halen (mooi bij verlenging van me abbo) en dan kan ik eens gaan kijken wat het beestje allemaal kan.

Ik hoop alleen wel dat je route66 kan installeren want het gebruik van nokia maps kost bandbreedte (je moet verbinding maken met internet om maps te downloaden als ik het goed heb) en omdat ik deze telefoon mee wil nemen naar New York gaat dat een beetje veel geld kosten :P

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
je kan als het goed is wel van te voren kaarten inladen, maar mocht je hem dan als routeplanner willen gaan gebruiken, dat kost dan wel weer geld via nokia maps (al zouden volgens mij de 1e 3 maanden gratis zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De goedkoopste winkel die ik kan vinden is bestelmaar.nl (€ 377,00 incl.).

Ik durf 'em alleen (nog) niet online te bestellen, wil eerst de kleuren in real life bewonderen c.q. vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal webwinkels heeft een leverdatum van 5 of 8 mei. Vraag me af of die andere webwinkels zoals bestelmaar.nl hem nu al wel leveren of dat het meer een soort pre-order is als je daar bestelt. Ik vermoed het laatste. Heb de N78 ook nog nergens in een winkel zien liggen.
Hij is in ieder geval kleiner ietsje platter dan de N82 dus dat is een voordeel. De N82 heeft een betere camera maar verder toch wel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pricewatch link toegevoegd voor de bruine versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een aantal webwinkels worden nu leverdata vanaf 19 mei genoemd. Sommige sites noemen de 19e, andere rond de 22e of zelfs de 27e. Eerder genoemde data worden daarmee telkens vooruit geschoven. Ben benieuwd wanneer ze echt in de winkels liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor degenen die niet per se een Nokia hoeven: de SE C702 is ook over enkele weken verkrijgbaar. Voordeel van de SE is de lagere prijs en het feit dat deze stof en spatwaterdicht is. Wel een heel ander type telefoon qua uiterlijk maar qua specs enigszins vergelijkbaar (ook GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
Viper_4111 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:35:
Als het goed is kan ik dit toestel op 2 mei op gaan halen (mooi bij verlenging van me abbo) en dan kan ik eens gaan kijken wat het beestje allemaal kan.

Ik hoop alleen wel dat je route66 kan installeren want het gebruik van nokia maps kost bandbreedte (je moet verbinding maken met internet om maps te downloaden als ik het goed heb) en omdat ik deze telefoon mee wil nemen naar New York gaat dat een beetje veel geld kosten :P
En ik heb hem dus ook nog niet. Ik werd vorige week geinformeerd dat hij eind juni pas binnenkomt :( helaas maar niks aan te doen.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wat betreft de leverbaarheid van dit toestel, worden er (op de sites van de bij Kieskeurig aangesloten dealers) de volgende data aangegeven:

27/05 (1 winkel)
20/05 (3 winkels)
23/05 (1 winkel)

20 mei lijkt dus de meest waarschijnlijke datum te zijn. Nog een klein weekje wachten dus :)

Persoonlijk durf ik de telefoon overigens nog niet online te bestellen. Ik wil de drie kleuren in real life vergelijken voor ik m'n keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
Al wat aan de oude kant,maar hier vind je een filmpje van de FM transmitter . En vreemd genoeg lijkt de de N96 dit niet te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Pegas op 14-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nokia heeft een demo (FLASH) van het toestel online geplaatst.
Ook is de gebruiksaanwijzing (PDF) inmiddels te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:21
Volgens algebeld.nl is hij uitgesteld naar half juli !
Dat gaan dan helaas nog wel ffies duren!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
robbinonline schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:03:
Volgens algebeld.nl is hij uitgesteld naar half juli !
Dat gaan dan helaas nog wel ffies duren!
Deze data waren al eerder bekend. Ik loop namelijk de laatste dagen te zoeken naar leuke weetjes over de N78. Ik weet zeker dat dit mijn volgende telefoon gaat worden. Heb nu een E70, maar wil weer gewoon een no-nonsense model. Geen schuifjes, klapjes of andere dingen die af kunnen breken. Gewoon veel in een kleine behuizing.

Juli is het natuurlijk ook zo. Ietsje meer als een maand. Daar kan ik nog wel op wachten.

BTW, ik denk dat de patch die gemaakt is voor TomTom weer meer mensen richting deze telefoon trekt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De distributeur waar ik mijn informatie vandaan haal meldt nog steeds 27 mei.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
k0ewl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:51:
[...]

Deze data waren al eerder bekend. Ik loop namelijk de laatste dagen te zoeken naar leuke weetjes over de N78. Ik weet zeker dat dit mijn volgende telefoon gaat worden. Heb nu een E70, maar wil weer gewoon een no-nonsense model. Geen schuifjes, klapjes of andere dingen die af kunnen breken. Gewoon veel in een kleine behuizing.

Juli is het natuurlijk ook zo. Ietsje meer als een maand. Daar kan ik nog wel op wachten.

BTW, ik denk dat de patch die gemaakt is voor TomTom weer meer mensen richting deze telefoon trekt.
Welke patch? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Jij komt dus ook nooit op de frontpage? ;)

Hackers maken interne gps van n95 toegankelijk

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellcompany heeft in het bestelsysteem nu staan week 25. Dat is vanaf maandag 16 juni. Later dus dan die 27 mei die hierboven genoemd wordt maar toch een maand eerder dan die hiervoor genoemde half juli. Komt ook overeen met de eerder in maart door Nokia genoemde eind juni.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Ben vandaag naar het Nokia Center in Antwerpen geweest en daar zeiden ze ook juni. Dus ik denk dat je hem begin juni gaat kunnen verwachten.

Dat gaat nog een dilemma worden. De n81, n78 of n82. De n78 is dus de middelmaat en hopelijk valt de prijs ervan ook mooi tussen die 2.

[ Voor 33% gewijzigd door Pegas op 21-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
28 mei is een richtdatum die veel online shops nu hanteren.

Overigens, om dit schijnbaar op alle fronten onfeilbare toestel toch even door de modder te halen: de reviewer van iGadget Life is niet te spreken over het keypad (N78 keypad - What were you thinking, Nokia?!)

Binnenkort maar 'es testen bij de Mediamarkt. Hopelijk heeft ie ongelijk :)

Verder zijn de Nederlandse documenten ('Get started' etc.) nu te downloaden vanaf de Nokia-site.

[ Voor 17% gewijzigd door yohan op 21-05-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Heb ik ook gelezen, maar volgens mij is het daar ook gewoon een kwestie van gewoon worden (en smaak).

In de blog van symbianworld is er een hands-on van de n78 (en n96 tegen de n95 8gb, n82 en n81) en hier zegt men het volgende over de keypad:
The keypad seems to have a gap next to the green key (call key), and according to Henri Mattila, it’s so that people don’t press keys by mistake. I kept on pressing it, as my finger recognized it as the Menu key, but the Menu key is on the left side of the numeric keypad. The keypad in general, you just have to get used to it, it isn’t as bad as it looks, the keys are well rised and your fingers can differentiate. Henri even proposed a competition and said he could type on the N78 faster than ANY of us on OUR phones
Hier zijn ze dus vrij positief over de keypad, maar dan weer iets minder te spreken over de positie van de groene toets.

EDIT:
Bij intomobile hebben ze zelfs helemaal geen problemen.
The keypad looks small, but it is totally manageable, I got used to it in less than 5 minutes.

[ Voor 12% gewijzigd door Pegas op 23-05-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Weet er iemand een goeie webshop of vergelijking site(a la Pricewatch) in Amerika?
Zit een beetje te twijfelen tussen een N95 of een N78. Haal 'm zowiezo liever uit the states vandaan, maar ik heb geen idee wat daar de betere webshops zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Pegas schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:41:

EDIT:
Bij intomobile hebben ze zelfs helemaal geen problemen.
Thanks voor de link. Er staan ook leuke detailfoto's in de review, plus een serie foto's waar de N78 naast de N82 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
stijnos1991 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:50:
Weet er iemand een goeie webshop of vergelijking site(a la Pricewatch) in Amerika?
Zit een beetje te twijfelen tussen een N95 of een N78. Haal 'm zowiezo liever uit the states vandaan, maar ik heb geen idee wat daar de betere webshops zijn..
Ik neem aan ivm de goedkope dollar prijs
Als je hem daar vandaan haalt heb je 9 van de 10x geen hdspa
omdat ze dat daar niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Geen HSDPA? Maar bedoel je dan een hele aangepast telefoon zonder de hardware die het mogelijk maakt om HSDPA aan te kunnen, of gewoon aangepaste Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Betreft het keypad van de N78;
de toetsen afgezien van het numberpad, kun je die indrukken of zijn dat van die toetsen waar je alleen je vinger op hoeft te leggen en die je niet daadwerkelijk in kunt drukken?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
stijnos1991 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:38:
Geen HSDPA? Maar bedoel je dan een hele aangepast telefoon zonder de hardware die het mogelijk maakt om HSDPA aan te kunnen, of gewoon aangepaste Firmware?
Nee dat is niet op te losse door de productcode te veranderen en een europeese firmware op te halen. Dit is omdat ze geen hdspa hebben in de states, maar zo'n erg gemis is het ook niet hoor.

Zolang je Wifi hebt kom je al een heel eind..
Maar van mij mag hij wel een keertje uit komen iemand die al wat meer weet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ja met Wifi kom ik inderdaad al een heel eind. Heb een beetje lopen googlen via google.com ipv van .nl(hoe dom dat ik daar nog niet eerder op kwam) en vond een paar shops die 'm dus binnenkort krijgen. Helaas is dit ding toch iets duurder dan ik had verwacht. Het wordt echt 400+ euro neer leggen voor dit dingetje.. Nee dat is me echt te gek voor een telefoon.
Het wordt toch een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Als ik de specs moet geloven ondersteunt de USA versie wel HSDPA, maar geen idee in hoeverre die compatibel is met de frequencies van hier.
HSDPA 2100 / 900
HSDPA 850 / 1900 - US version
Nokia is vorige week begonnen met het verschepen van de N78 en kan je nu stilletjes aan in de winkels vinden (maar geen idee of het in de USA of Europa is)
And the final Nokia story for today is that Nokia N78 has finally started selling. Nokia N78 is a quad-band GSM/GPRS/EDGE Symbian smartphone with dual-band HSDPA support. The novelties are geotagging and the integrated FM transmitter, allowing music to be played on any FM radio (just like the Sony Ericsson W980 we reviewed recently). It also has a multimedia menu with the same Navi wheel known form Nokia N81. Nokia N78 uses S60 3rd edition, FP2 and has a 2.4" QVGA (240 x 320 pixels) TFT display with 16M colors. It offers A-GPS support, Wi-Fi, 70MB on-board memory, expandable via microSD slot.

Nokia N78 has a 3.2 megapixel autofocus camera with Carl Zeiss optics. It also records video in VGA resolution at 15fps but is still capable of playing VGA video clips at 30 fps.

The connectivity set includes the mentioned Wi-Fi b/g with UPnP, microUSB v2.0, 3.5mm stereo headphone plug and Bluetooth v2.0 with A2DP stereo audio.

The official estimated price announced by Nokia was around 350 euro before subsidies and taxes. Currently, it can be found at several online stores at a price of around 600 US dollars (385 euro).
Bron: gsmarena

Ook heeft smape een vrij uitgebreide review van de N78 online staan en wederom niets slechts over het keypad en eigenlijk niets slechts over de N78 in het algemeen. Na die review gelezen te hebben weet ik zeker dat ik deze ga aanschaffen, zelfs al kost ie bijna evenveel als de N82.

[ Voor 9% gewijzigd door Pegas op 26-05-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
stijnos1991 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:35:
Ja met Wifi kom ik inderdaad al een heel eind. Heb een beetje lopen googlen via google.com ipv van .nl(hoe dom dat ik daar nog niet eerder op kwam) en vond een paar shops die 'm dus binnenkort krijgen. Helaas is dit ding toch iets duurder dan ik had verwacht. Het wordt echt 400+ euro neer leggen voor dit dingetje.. Nee dat is me echt te gek voor een telefoon.
Het wordt toch een iPhone.
Het spijt mij wel maar een N78 vergelijken met een iPhone is echt een appels/peren verhaal. Ik heb de iPhone hier 3 weken op bezoek gehad en 'm intensief aan de tand kunnen voelen. Het scherm is subliem, en de GUI middels vinger-besturing is erg leuk. Maar wat betreft mogelijkheden en vooral apps, is het wat mij betreft niet te vergelijken met de Nokia N series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Hmmja ik baal er ook wel van, maar dat geld..

Trouwens voor de liefhebbers: http://www.dechowireless....php?NOKIA_N78-pid263.html
Hij IS er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:58:
[...]

Het spijt mij wel maar een N78 vergelijken met een iPhone is echt een appels/peren verhaal. Ik heb de iPhone hier 3 weken op bezoek gehad en 'm intensief aan de tand kunnen voelen. Het scherm is subliem, en de GUI middels vinger-besturing is erg leuk. Maar wat betreft mogelijkheden en vooral apps, is het wat mij betreft niet te vergelijken met de Nokia N series.
bedoel je dat dan positief of negatief? Hebben de N series dus meer mogelijkheden of niet? Ikzelf heb nog niet echt rondgekeken naar een IPhone, dusja :)

btw.. die prijzen zullen hoogstwaarschijnlijk nog genoeg afvallen. Enkele weekjes geduld oefenen, dan heb je dezelfde gsm, zónder de babyfoutjes, mét inzage tot uitgebreidere reviews, voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:56:
[...]

bedoel je dat dan positief of negatief? Hebben de N series dus meer mogelijkheden of niet? Ikzelf heb nog niet echt rondgekeken naar een IPhone, dusja :)

btw.. die prijzen zullen hoogstwaarschijnlijk nog genoeg afvallen. Enkele weekjes geduld oefenen, dan heb je dezelfde gsm, zónder de babyfoutjes, mét inzage tot uitgebreidere reviews, voor een lagere prijs.
De N-series van Nokia (ik heb zelf de N95) zijn de meest complete mobiele telefoons op het moment. Geen enkel toestel kan er aan tippen, en al helemaal niet de iPhone. Die is gewoon heel erg beperkt in functies. Overigens vond ik de iPhone erg zwaar aanvoelen, ook al weegt ie "slechts" 140gr. Ook voelde ie erg glad aan, ik was echt bang om 'm te laten vallen. En als ik de behuizing zo bekijk en aanvoel dan denk ik niet dat de iPhone daar tegen bestand is. Denk dat er dan onvermijdelijk grote deuken en krassen op dat mooie ontwerp komen, als ie al niet in 1000 stukken uit elkaar spat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
stijnos1991 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:03:
Hmmja ik baal er ook wel van, maar dat geld..

Trouwens voor de liefhebbers: http://www.dechowireless....php?NOKIA_N78-pid263.html
Hij IS er!
Dat is €371 dan is het niet echt de moeite om hem uit de VS mee te nemen volgende week
Hij ligt hier voor 377 in de winkel. Ligt er natuurlijk een beetje aan of hij hier snel op de markt komt anders toch maar uit de US ,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij (de importeur in Noorwegen) hebben ze sinds vanmorgen binnen, in wit en cocoa...

Natuurlijk moet er dan ook even bekeken worden wat we precies verkopen ;)
Mijn eerste indruk: leuk toestel, en voor Nokia een leuke aanvulling op het assortiment.
In het begin was ik wat sceptisch m.b.t. de toetsen, maar ik vindt ze persoonlijk prettiger dan die op de N82, hier was ik na een kwartiertje aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Goed nieuws! Dan is het hier ook nog een kwestie van dagen :)
Wat vind je van de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hier is `ie ook al op voorraad bij de importeurs/distributeurs

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 30-05-2008 20:59 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Ginz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:
En dat betekent dat we hem binnen een paar dagen kunnen verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Let's hope so. Ben wel toe aan wat nieuws. Mijn E70 echoed als een gek en hij is al 3 keer naar de reparateur geweest. Dat ding gaat binnenkort de deur uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Beetje rond wezen zoeken maar nog nergens te leveren vanuit Nederland!
En krijg overal het zelfde antwoord eind juni verwachten ze hem leverbaar

[ Voor 34% gewijzigd door robbinonline op 29-05-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
robbinonline schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:25:
Beetje rond wezen zoeken maar nog nergens te leveren vanuit Nederland!
En krijg overal het zelfde antwoord eind juni verwachten ze hem leverbaar
Ook ik heb hetzelfde te horen gekregen. Even wachten dus nog blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ginz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:
Was verkeerde info... helaas.

Nog even wachten dus.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Vreemd. In Noorwegen issie gewoon al een paar dagen te koop.

Vrij verkeer van goederen binnen de EU, anyone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Update: het toestel is nu uit voorraad leverbaar bij 2Call en Goedkoopste.nu!

[ Voor 7% gewijzigd door yohan op 31-05-2008 13:01 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste