Das spijtig, en helaas. Dat zou me dan 9,50 per maand gaan kosten dus? Of werkt dat anders. Heb alleen een abbo om te bellen en sms-en.James85 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:15:
[...]
Om A(ssisted)-GPS te gebruiken heb je mobiel internet nodig. A-GPS haalt van internet de locaties van GPS satelieten, zodat je sneller een lock hebt (minder zoekwerk).
Werkt perfect, thanksMillerman schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:57:
Om de flits-led als zaklamp te gebruiken kun je het gratis programma brightlight gebruiken.
Is eigenlijk geschreven voor de nokia 5800 en werkt ook niet zo mooi als op de nokia 5800 maar het doet het wel.
Hier een link Brightlight of google even.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
De N78 pakte de update zelf niet op, dus maar even via NSU gedaan. Nu valt mij op dat Online Delen niet meer werkt. Het tabje is weg op het homescreen en starten via Toepassingen levert een systeemfout op. Het betrof Online Delen 4.3. Opnieuw installeren geeft geen soelaas.
Ja, de gewone GPS is uiteraard gewoon gratis.
Klopt, hij gedraagt zich dan als zelfcentrerende kaart.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:44:
Gewoon GPS is dus wel gewoon gratis net zoals mijn tomtom?
Pessimism is the foundation of survival
Verwijderd
Wat voor een uitgang heeft deze mobiel voor een hoofdtelefoon? Ik kan het niet vinden op internet of zie ik iets over het hoofd? Als het er een van 2,5 mm is breek dat ding niet snel af in de telefoon? En is het geluid een beetje goed?
Ik hoop dat iemand mij op deze vragen antwoordt kan geven, alvast bedankt.
Mvg
Mvg
3,5mm met een afstandsbediening/mic die ook naar 3.5mm loopt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:36:
Wat voor een uitgang heeft deze mobiel voor een hoofdtelefoon? Ik kan het niet vinden op internet of zie ik iets over het hoofd? Als het er een van 2,5 mm is breek dat ding niet snel af in de telefoon? En is het geluid een beetje goed?
Mvg
Verwijderd
Heb het al gevonden op internet.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:36:
Mvg
Verwijderd
bedanktHazurr schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:16:
[...]
3,5mm met een afstandsbediening/mic die ook naar 3.5mm loopt.
Verwijderd
Games die ik gratis van internet af download, kan ik die zo spelen op deze nokia? Op mijn sony ericsson kon ik dat namelijk wel maar ik heb gehoord dat Nokia dat beveiligd heeft ofso iets?
Zowel Nokia's als Sony Ericsson's ''domme'' telefoons gebruiken een Java Mobile Edition platform om simpele games en apps te draaien, de strenge beveiliging geldt alleen voor programma's die S60's native platform gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:56:
Games die ik gratis van internet af download, kan ik die zo spelen op deze nokia? Op mijn sony ericsson kon ik dat namelijk wel maar ik heb gehoord dat Nokia dat beveiligd heeft ofso iets?
Kortom, zolang je geen SE uit de P, X of UIQ serie hebt hoor je geen problemen te hebben met SE-compatible Java apps.
Verwijderd
Hoe ziet de wekker er op deze telefoon uit? Kan je de sluimertijd bijvoorbeeld instellen op 2 min.?
En hoeveel wekkers kan je er instellen? En kan je ook instellen hoe hard het wekker singaal gaat?
En hoeveel wekkers kan je er instellen? En kan je ook instellen hoe hard het wekker singaal gaat?
Ja sluimertijd kan worden aangepast, oneindig wekkers, je kan je eigen ringtone instellen als wekker signaal. Naar mijn weten bouwt het volume zich op en kan je hier weinig aan veranderen.
Per wekker kan je instellen wanneer deze wordt herhaalt: Niet, Binnen 24u, dagelijks, werkdagen, wekelijks.
Vervolgens kan je weer een wekker instellen...
Per wekker kan je instellen wanneer deze wordt herhaalt: Niet, Binnen 24u, dagelijks, werkdagen, wekelijks.
Vervolgens kan je weer een wekker instellen...
[ Voor 29% gewijzigd door stijnos1991 op 24-08-2009 09:42 ]
Dat klinkt goed, ik was bang dat het onder gebruiksschade werd gerekend. Toch maar eens een servicepoint opzoeken of anders maar even bij T-mobile langsbrengen. Er zit als het goed is toch 2 jaar garantie op, en ik heb de gsm nu over (ik heb inmiddels een nieuwe 5800). Hij gaat of naar m'n pa (hij wil graag GPS hebben) of ik ga hem als zakelijke gsm gebruiken (hij is namelijk sim-lock vrij) en dan is het wel fijn als hij er weer christelijk uit ziet.Btje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:55:
Bij mij bladerde de navi knop ook af.
Ik heb hem naar een servicepoint gebracht vanwaar ze hem opstuurden naar nokia.
Word onder garantie vervangen en deze bladert niet af.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met de Muziekspeler.
Hij zegt dat mijn bibliotheek leeg is en als ik bestanden aan de bibliotheek wil toevoegen(met vernieuw bibliotheek) dan wordt er niks gevonden. En er staan toch echt mp3-bestanden op mijn SD-kaart. Ik zie ze allemaal staan met Bestandsbeheer en vanuit Bestandsbeheer kan ik ook de muziekspeler starten.
Heb de telefoon al meerdere keren aan en uit gezet(met en zonder sd-kaart erin). Ik heb zelfs enkele mp3 naar het interne geheugen gezet en ik heb hele mappen verplaatst op mij sd-kaart. Zelfs de naam van de sd-kaart heb ik veranderd.
Wie weet raad of herkent het probleem.
ps: oh ja ik afgelopen weekend sportstracker geinstalleerd op het interne geheugen, maar dat kan deze problemen niet veroorzaken toch?
Hij zegt dat mijn bibliotheek leeg is en als ik bestanden aan de bibliotheek wil toevoegen(met vernieuw bibliotheek) dan wordt er niks gevonden. En er staan toch echt mp3-bestanden op mijn SD-kaart. Ik zie ze allemaal staan met Bestandsbeheer en vanuit Bestandsbeheer kan ik ook de muziekspeler starten.
Heb de telefoon al meerdere keren aan en uit gezet(met en zonder sd-kaart erin). Ik heb zelfs enkele mp3 naar het interne geheugen gezet en ik heb hele mappen verplaatst op mij sd-kaart. Zelfs de naam van de sd-kaart heb ik veranderd.
Wie weet raad of herkent het probleem.
ps: oh ja ik afgelopen weekend sportstracker geinstalleerd op het interne geheugen, maar dat kan deze problemen niet veroorzaken toch?
Vindt de mp3 speler de bestanden wel als ze op het telefoongeheugen staan?
nee, heb ik ook al geprobeerd. Maar dat werkt ook al niet.
Heb net de firmware opnieuw geinstalleerd dat heeft ook niet gelukt.
Ga de geheugenkaart denk ik maar formatteren en de muziek er op nieuw opzetten.
Heb net de firmware opnieuw geinstalleerd dat heeft ook niet gelukt.
Ga de geheugenkaart denk ik maar formatteren en de muziek er op nieuw opzetten.
zal waarschijnlijk niet helpen, ik raad aan hem naar een service punt te brengen.
heb de sd-kaart leeg gehaald met de pc(verkenner liep wel enkele vast tijdens kopieren van foto's) en heb daarna de kaart in de n78 gedaan.
Kreeg een melding dat de kaart beschadigd was, maar kon hem desondanks wel gewoon formateren met de n78.
Nu doet ie het weer goed. Maar weet helaas nog steeds niet wat nu de oorzaak was van deze fout. Iemand nog ideeën?
Kreeg een melding dat de kaart beschadigd was, maar kon hem desondanks wel gewoon formateren met de n78.
Nu doet ie het weer goed. Maar weet helaas nog steeds niet wat nu de oorzaak was van deze fout. Iemand nog ideeën?
Verwijderd
Ik ben er al vrij zeker van dat ik de N78 ga kopen. Dat lukt nu niet maar over een paar maanden wel. Hoelang denken jullie dat deze nog leverbaar zal zijn?
Zo lang er nog ergens voorraad blijft liggen in een webshop.
Ik wil je niet aan het twijfelen brengen, maar ik zou eerder gaan voor de N79 ...Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:53:
Ik ben er al vrij zeker van dat ik de N78 ga kopen. Dat lukt nu niet maar over een paar maanden wel. Hoelang denken jullie dat deze nog leverbaar zal zijn?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Snap ikrobertwebbe schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:00:
Zo lang er nog ergens voorraad blijft liggen in een webshop.
Maar ik dacht misschien weet iemand hoe lang ongeveer zo'n apparaat nog te koop is na de uitkomst.
Ik heb daar totaal geen idee over namelijk. En ik wil hem natuurlijk wel bij een beetje een betrouwbare site bestellen.
omdat......??PinokkioTV schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:46:
[...]
Ik wil je niet aan het twijfelen brengen, maar ik zou eerder gaan voor de N79 ...
onderbouwing graag. Dit soort loze kreten heeft niemand wat aan.
Is nog vroeg in de support-cycle; heeft een betere constructie; betere camera; accellerometer...deefdeef schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:08:
[...]
omdat......??
Genoeg redenen, maar ik ben best trots op mijn N78 (was ook redelijk goedkoop
Toestellen zijn functioneel vergelijkbaar. Ik heb zelf een N78, mijn vrouw een N79. Ik vind de N79 een prettiger toestel. Smaller, interface is sneller, GPS is beter. Nieuwer toestel. Betere camera. Behuizing kraakt niet.deefdeef schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:08:
[...]
omdat......??
Voldoende onderbouwing?
Kan er 1 kopen voor 135 euro van 8 maand oud.
Is dit een goeie prijs voor tweede hands of niet?
Is dit een goeie prijs voor tweede hands of niet?
[ Voor 36% gewijzigd door Daywalk3r op 02-09-2009 19:29 ]
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ik heb er één als-nieuw van iemand overgekocht voor dezelfde prijs. Dat was in februari 
Hebben jullie ook last van vastlopers? Vandaag twee vastlopers gehad
Laatste tijd meer last van...
Hebben jullie ook last van vastlopers? Vandaag twee vastlopers gehad
Zitten oordopjes en van alles bij he + 16 maand garantie nog. Is het dan een goeie prijs?WizZie- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:55:
Ik heb er één als-nieuw van iemand overgekocht voor dezelfde prijs. Dat was in februari
Hebben jullie ook last van vastlopers? Vandaag twee vastlopers gehadLaatste tijd meer last van...
Als jij het er voor over hebt, is het een goeie prijs.Daywalk3r schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:13:
[...]
Zitten oordopjes en van alles bij he + 16 maand garantie nog. Is het dan een goeie prijs?
Is het het geld waard itt nieuwe telefoons van dit bedrag?
Kom op zeg! Hoe kunnen wij dat nou voor jou beoordelen:?Daywalk3r schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:02:
Is het het geld waard itt nieuwe telefoons van dit bedrag?
Ja dat weet ik zelf ook niet, maar ik weet ook niet hoe ik het zelf kan beoordelen.
Nog even goed over nadenken. Bedankt voor de hulp iig.
Nog even goed over nadenken. Bedankt voor de hulp iig.
135 voor 8 maanden oud.. nou ik zou het er niet voor over hebben. Spaar door en koop een Pulse ofzo, of een N79.
Ik vind het echt niet slim om een verouderd toestel te kopen. Niet dat ik niet tevreden ben, ik vind mijn N78 echt geweldig, maar waarom zou je nu nog een 78 kopen als er een 79 is?!
Ook met Android op komst.. genoeg keus!
Ik vind het echt niet slim om een verouderd toestel te kopen. Niet dat ik niet tevreden ben, ik vind mijn N78 echt geweldig, maar waarom zou je nu nog een 78 kopen als er een 79 is?!
Omdat sommige mensen nu eenmaal slechts een budget van 200 euro hebben en waar voor hun geld willen ipv een early adopter te zijn voor een branded telefoon?stijnos1991 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:21:
135 voor 8 maanden oud.. nou ik zou het er niet voor over hebben. Spaar door en koop een Pulse ofzo, of een N79.
Ik heb gister de nieuwe firmware op mijn Nokia N78 gezet, versie 30.011.051.1
Nu probeer ik Google Maps te instaleren, alleen halverwege de installatie krijg ik nu de melding: "Kan niet installeren". Verder staat er niks bij, dus kan er niet veel mee. Ik heb bij de instellingen Software-installatie al op Alles staat er online certificaatcontrole op Uit.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Nu probeer ik Google Maps te instaleren, alleen halverwege de installatie krijg ik nu de melding: "Kan niet installeren". Verder staat er niks bij, dus kan er niet veel mee. Ik heb bij de instellingen Software-installatie al op Alles staat er online certificaatcontrole op Uit.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Dat heb ik inderdaad ook. Hoogst irritant.
Ik had dat probleem ook. Bleef ook hangen op het een vage melding dat Maps3 niet geinstalleerd kon worden.
Gisteravond nog eens geprobeerd en nu ging het wel. Ik heb de nieuwste MapUpdater nogmaals gedownload en heb de telefoon met de USB-kabel aan me pc gekoppeld. Ook heb ik de telefoon aan de oplader gelegd.
Ik dacht me vaag nog iets te herinneren dat de telefoon aan de oplader moest als je iets met Ovi wilde doen. Maar het kan natuurlijk ook puur toeval zijn dat het nu ineens wel werkt.
Misschien hebben jullie daar wat aan.
Gisteravond nog eens geprobeerd en nu ging het wel. Ik heb de nieuwste MapUpdater nogmaals gedownload en heb de telefoon met de USB-kabel aan me pc gekoppeld. Ook heb ik de telefoon aan de oplader gelegd.
Ik dacht me vaag nog iets te herinneren dat de telefoon aan de oplader moest als je iets met Ovi wilde doen. Maar het kan natuurlijk ook puur toeval zijn dat het nu ineens wel werkt.
Misschien hebben jullie daar wat aan.
Verwijderd
Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen, dus excuses als ik iets over het hoofd heb gezien.
Ik zit ook nog steeds vast aan firmware 12.046, vanwege Vodafone.
Is er een mogelijk om die Vodafone restrictie te omzeilen?
Ik zit ook nog steeds vast aan firmware 12.046, vanwege Vodafone.
Is er een mogelijk om die Vodafone restrictie te omzeilen?
Ja. Zoek eens op productcode.
Ik wil even melden dat ik van een N78 naar een HTC Hero ben overgestapt. Ergens voel ik me toch een klein beetje verbonden met dit topic en daarom wil ik iedereen nog even bedanken voor alles en succes wensen met de N78. Het is en blijft een geweldig toestel!
Sinds gisteren kan ik niet meer een sms sturen. Als ik deze wil verzenden blijft hij hangen in mijn outbox.
Ontvangen lukt wel.
Ik heb me simkaart in een andere telefoon gedaan en dan werken versturen en ontvangen prima.
(HI kwam hiermee) Maar goed het ligt dus aan me telefoon
fabrieksherstel gedaan, sms instellingen na gelopen, sms inbox opgeschoond evenals verzonden items.
Heeft allemaal niets kunnen helpen..
Heb versie 21.002.051.1, type RM-235
Via FOTA geen nieuwe update beschikbaar.
Iemand nog suggesties? ten tijden van het wel kunnen versturen en niet versturen zijn er geen instellingen veranderd, alleen de batterij was toen low.
edit:
Gister firmware geupdate naar 30....etc
Niets, volledige reset gedaan (*#7370#) en toen werkte het wel weer.
Ik heb toen de backup terug gezet en toen weer niets.
fin, ben nu zover dat ik alleen me contacten heb terug gezet en me berichten laten kopieren naar mijn geheugenkaart en de berichten van daaruit laten werken.
Dat werkt nog wel.
Ergens tussen de instellingen en bestanden zit dus een probleem.
De rest van de instellingen opnieuw ingesteld.
Ontvangen lukt wel.
Ik heb me simkaart in een andere telefoon gedaan en dan werken versturen en ontvangen prima.
(HI kwam hiermee) Maar goed het ligt dus aan me telefoon
fabrieksherstel gedaan, sms instellingen na gelopen, sms inbox opgeschoond evenals verzonden items.
Heeft allemaal niets kunnen helpen..
Heb versie 21.002.051.1, type RM-235
Via FOTA geen nieuwe update beschikbaar.
Iemand nog suggesties? ten tijden van het wel kunnen versturen en niet versturen zijn er geen instellingen veranderd, alleen de batterij was toen low.
edit:
Gister firmware geupdate naar 30....etc
Niets, volledige reset gedaan (*#7370#) en toen werkte het wel weer.
Ik heb toen de backup terug gezet en toen weer niets.
fin, ben nu zover dat ik alleen me contacten heb terug gezet en me berichten laten kopieren naar mijn geheugenkaart en de berichten van daaruit laten werken.
Dat werkt nog wel.
Ergens tussen de instellingen en bestanden zit dus een probleem.
De rest van de instellingen opnieuw ingesteld.
[ Voor 26% gewijzigd door AseranO op 22-10-2009 14:40 ]
-
Blijkbaar zit er in je berichten iets dat een database corrupt maakt. Wat je hebt gedaan is inderdaad de enige oplossing. Shit happens sometimes.
Thats it i've had it. Ik wacht al maanden op firmwareversie 30.etcetcetc maar ik heb niet het idee dat ie ooit nog uit gaat komen voor mijn toestel (productcode: 0545491). Dus ik ga de productcode mooi wijzigen in: 0545492, wish me luck
[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 11-11-2009 18:28 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Ging bij mij prima. Maar ik moet zeggen dat ik relatief vaak last heb van vastlopers.
Alles is goed gegaan, alleen het rare is dat Nemesis (het programma waarmee ik geflasht heb) aangaf dat m'n productcode 0545492 was/is ipv van 0545491 (wat achterop op de sticker staat). Weet iemand hoe dit kan en wat nu m'n werkelijke productcode is? 
Ik heb toen maar geflasht naar 0545491 en toen nadat ik geupdate had weer teruggeflasht naar 0545492 waarna ik erachter kwam dat ik uberhaupt niet had hoeven flashen omdat NSU de update al had op mijn standaard productcode (0545492)
Ik heb toen maar geflasht naar 0545491 en toen nadat ik geupdate had weer teruggeflasht naar 0545492 waarna ik erachter kwam dat ik uberhaupt niet had hoeven flashen omdat NSU de update al had op mijn standaard productcode (0545492)

[ Voor 32% gewijzigd door Lau26 op 25-11-2009 17:56 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Heb een tweedehands N78 kunnen aanschaffen, bijna nooit gebruikt, een pracht toestel.
Heb één probleem : het envelop van de berichten dat blijft constant flikkeren,net alsof er nog berichten niet gelezen zijn,heb nochtans alle berichten nagelezen en verwijdert.
Iemand een oplossing om dat flikkeren envelop uit te doen?
Mvg
Heb één probleem : het envelop van de berichten dat blijft constant flikkeren,net alsof er nog berichten niet gelezen zijn,heb nochtans alle berichten nagelezen en verwijdert.
Iemand een oplossing om dat flikkeren envelop uit te doen?
Mvg
Staan er nog berichten op de simkaart?
menu - berichten - opties - simberichten
menu - berichten - opties - simberichten
ja inderdaad,dank je voor je hulp, het flikkerende envelopje is verdwenen
Afgelopen augustus had ik mijn N78 in het water laten vallen. Ik ontdekte hem pas toen hij daar al even in lag. Toen ik hem zag was hij al uit. Ik heb hem vervolgens laten drogen maar hij deed niets meer. Ik heb toen een HTC Hero gekocht, maar vandaag dacht ik laat ik hem nog eens proberen aan te zetten. En ja hoor wonder boven wonder deed hij het weer. Blijkbaar is het een sterke telefoon.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Het zal qua firmware updates wel afgelopen zijn voor de N78?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Nadat mijn case was mishandeld door mij (kan er ook niets aan doen), heb ik op eBay een vervangingssetje gekocht. Uiteindelijk ook gekomen en tot de conclusie gekomen dat de N78 een telefoon is die je maar beter in elkaar kunt laten zitten. Het plastic van het keypad zit niet meer vast (lijm helpt niet) en mijn *-toets moet harder in worden gedrukt.
Voor de n95 hebben ze ook nog een update gemaakt, dus ik denk niet dat ze de n78 zomaar vergeten zijn.Yohan schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:34:
Het zal qua firmware updates wel afgelopen zijn voor de N78?
Ik heb sinds kort het probleem dat de foto/video-functie van mijn N78 niet meer werkt.
Zodra ik de fotomodus inschakel via de knop aan de zijkant, of via het menu komt hij niet verder dan het flippen van het beeld en het laten zien van de achtergrond. Hierna kan ik met de annuleerknop terug naar het menu, maar werken veel functies niet meer.
Wat ik geprobeerd heb:
-Geheugenkaart geformateerd
-Factory reset via *#7780#
-Reformat via *#7370#
-Complete reinstall van de software op de telefoon
-Nieuwste firmware opnieuw geinstalleerd.
Ik ben nu een beetje door de opties heen lijkt het wel. Iemand suggesties?
Zodra ik de fotomodus inschakel via de knop aan de zijkant, of via het menu komt hij niet verder dan het flippen van het beeld en het laten zien van de achtergrond. Hierna kan ik met de annuleerknop terug naar het menu, maar werken veel functies niet meer.
Wat ik geprobeerd heb:
-Geheugenkaart geformateerd
-Factory reset via *#7780#
-Reformat via *#7370#
-Complete reinstall van de software op de telefoon
-Nieuwste firmware opnieuw geinstalleerd.
Ik ben nu een beetje door de opties heen lijkt het wel. Iemand suggesties?
Ik heb een achterkantje voor de N78 op ebay gekocht. Kostte 1 dollar + 4 dollar verzendkosten. Ik verwachtte een fake achterkantje te krijgen maar hij is gewoon echt! Stond er echt van te kijken maar het ziet er prima uit en past ook uitstekend. Geef dus geen 17 euro (of iets in die richting) uit in de Nederlandse (web)winkels!
Verwijderd
Weet iemand mij te vertellen of OVI-maps ook voor de N78 gratis is? Heb nu de nieuwste versie (ik geloof Ovi 3.0) erop gezet, maar na ongeveer 30 seconden navigeren klapt die eruit en wil die online gaan voor een licentie op te gaan halen.
- Het tweede wat ik ook soms doe om het 'fix-zoeken' te versnellen is door de GPS positie eerst door Nokia zelf te laten zoeken Menu->Instument.-> Connect.->GPS-gegevens en dan "opties -> Satellietstatus".
Natuurlijk spelen slecht weer en (reflecties van) hoge gebouwen ook een rol voor slechte ontvangst.
- Vaak duurt het bij mij ook een stuk langer als ik mij ver van het oude punt bevind (daar waar ik Sygic/McGuider dus de laatste keer had afgesloten). Ik heb het idee dat de fix iets sneller wordt gevonden als je een route plant, waarbij je ook je beginpunt (waar je je dus ook echt bevindt) invoert.Leolinedance schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:36:
GPS met McGuider werkt trouwens de laatste tijd erg slecht. Ik krijg geen fix meer. Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
- Het tweede wat ik ook soms doe om het 'fix-zoeken' te versnellen is door de GPS positie eerst door Nokia zelf te laten zoeken Menu->Instument.-> Connect.->GPS-gegevens en dan "opties -> Satellietstatus".
Natuurlijk spelen slecht weer en (reflecties van) hoge gebouwen ook een rol voor slechte ontvangst.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 15:29 ]
Ik weet niet of het inmiddels gratis is, ik heb namelijk een ander probleem. Ik heb mijn N78 een volle reset gegeven (om hem leeg te maken, zodat ik hem voor mijn werk kan gaan gebruiken), maar OVI-maps start nu op met de melding dat ik moet update. Maar als ik dan van de nokia-site het installatiebestand download voor de N78 (S60v3), dan krijg ik een fout-melding dat het toestel geen .sis ondersteuntVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:17:
Weet iemand mij te vertellen of OVI-maps ook voor de N78 gratis is? Heb nu de nieuwste versie (ik geloof Ovi 3.0) erop gezet, maar na ongeveer 30 seconden navigeren klapt die eruit en wil die online gaan voor een licentie op te gaan halen.
[...]
Voor zover ik na kan gaan, staat ook de laatste firmware erop, dus ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken.
Voor de duidelijkheid, de microSD-kaart is helemaal leeg en op OVI-store na, staat er niks geïnstalleerd op het toestel. Een andere microSD-kaart heeft ook geen effect...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Ik heb een probleem met het werkend krijgen van WIFI op mijn N78 icm de modem/router (ZYXEL 2602).
Het lukt mij wel dat mijn telefoon mijn draadloze netwerk ziet, maar het lukt gewoonweg niet om er op te komen.
Mijn router maakt gebruik van WPA-PSK. Dit is zeker een variant van WPA wat zeker niet ondersteund wordt ?.
Uiteraard heb ik ook geprobeerd om zonder encryptie te werken, maar ook dan kom ik er niet op.
Wellicht ben ik een instelling vergeten. Heeft iemand misschien een idee? Bedankt ...
Het lukt mij wel dat mijn telefoon mijn draadloze netwerk ziet, maar het lukt gewoonweg niet om er op te komen.
Mijn router maakt gebruik van WPA-PSK. Dit is zeker een variant van WPA wat zeker niet ondersteund wordt ?.
Uiteraard heb ik ook geprobeerd om zonder encryptie te werken, maar ook dan kom ik er niet op.
Wellicht ben ik een instelling vergeten. Heeft iemand misschien een idee? Bedankt ...
De mijne heeft altijd goeie verbinding met WPA2-AES routers, kan misschien aan de router zelf liggen.Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:22:
Ik heb een probleem met het werkend krijgen van WIFI op mijn N78 icm de modem/router (ZYXEL 2602).
Verwijderd
Het is gelukt. Ik had het Macadres niet opgevoerd. Stom.
Ik heb nu alleen een ander probleem. Ik kan via mobiel internet een applicatie downloaden,
maar daarna krijg ik telkens de melding installatie mislukt.
Ik heb de geheugenkaart en telefoongeheugen geformatteerd en teruggezet naar de fabrieksinstellingen,
maar helaas ik blijf de foutmelding installatie mislukt houden.
Wat kan ik hier aan doen ?
Ik heb nu alleen een ander probleem. Ik kan via mobiel internet een applicatie downloaden,
maar daarna krijg ik telkens de melding installatie mislukt.
Ik heb de geheugenkaart en telefoongeheugen geformatteerd en teruggezet naar de fabrieksinstellingen,
maar helaas ik blijf de foutmelding installatie mislukt houden.
Wat kan ik hier aan doen ?
Dank je, ga ik proberen. Op vakantie was de GPS ontvangst dramatisch...op de camping heb ik 2x heel even een fix gehad, in de auto lukte het me helemaal niet meer. Ik krijg het idee dat mijn GPS ontvanger het aan het begeven is. Vroeger deed ie het zo goed?Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:17:
[...]
- Vaak duurt het bij mij ook een stuk langer als ik mij ver van het oude punt bevind (daar waar ik Sygic/McGuider dus de laatste keer had afgesloten). Ik heb het idee dat de fix iets sneller wordt gevonden als je een route plant, waarbij je ook je beginpunt (waar je je dus ook echt bevindt) invoert.
Ook wordt mijn wifi netwerk thuis niet goed meer gevonden (standaard Thomson UPS router) terwijl de SSID natuurlijk gewoon zichtbaar is. Raar..
[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 11-08-2010 23:33 ]
Nog steeds geen goede connectie tussen telefoon en Parrot CK3100, eerste telefoongesprek (en soms 2e) gaat eigenlijk altijd fout na het connecten.
Dit dusVerwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:10:
Ik heb ik nog wel eens last dat de verbinding tussen te telefoon en mijn parrot CK3100 (nieuwste firmware) weg valt . Erg lastig als je midden in een gesprek zit.
[ Voor 20% gewijzigd door Leolinedance op 19-10-2011 15:20 ]