Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, er zijn ongetwijfeld mensen die ervaring hebben met het laten vallen van telefoons, maar ik zie niet in hoe dat relevant is ;) In ieder geval, als je telefoon niets meer wil, valt er weinig te doen. Je kunt dan inderdaad naar een service point, maar verwacht dan niet dat je garantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
RoD schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:56:
Ja, er zijn ongetwijfeld mensen die ervaring hebben met het laten vallen van telefoons, maar ik zie niet in hoe dat relevant is ;) In ieder geval, als je telefoon niets meer wil, valt er weinig te doen. Je kunt dan inderdaad naar een service point, maar verwacht dan niet dat je garantie krijgt.
mischien had iemand toevallig dezelfde fout gemaakt. Garantie voor zoiets verwacht ik ook niet hoor ;) Als je telefoon kapot is besef je pas hoevaak je hem gebruikt :s

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Over die geheugenkaartjes, ligt eerder aan het kaartje zelf dan aan de telefoon denk ik. Ik heb ook vaak genoeg corrupte USB sticks gehad. Gewoon terug naar de winkel: "Hij doettet niet!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:34
1) Zeg, Mobitubia wil hier totaal niet werken :( Ook YouTube in Opera of de standaard browser werkt niet... Bij MobiTubia doet ie het soms, maar het geluid heeft krakjes als ie nog aan het laden is, en soms - wanneer ik een filmpje goed gekeken heb en ik wil er daarna nog één kijken - dan sluit ie het programma gewoon af :S

Weet iemand hier raad mee? Het is zo irritant :(

2) Ik heb een RM-235, en ik heb firmware 12.x Maar bij Nokia Software Updater krijg ik steeds te horen dat er geen firmware beschikbaar is, terwijl nummer 21.x er al is...?

[ Voor 32% gewijzigd door Atomius op 13-05-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same problem als nummer 2. ik ben pas bij 10.x en elke keer zegt ie dat er geen firmware beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
@ Brandplank Volgens mij komt het doordat we een Vodafone Nokia hebben. Vodafone branded N78's hebben een eigen, aangepaste firmware. Vodafone moet dus een eigen versie uitbrengen. En blijkbaar kunnen ze na meer dan 9 maanden niet bedenken dat hun gebruikers de nieuwe firmware ook weleens willen uitproberen waar heel veel verbeteringen inzitten. Belachelijk echt.

Je kan dus wel je typenummer wijzigen, maar dan void je je garantie geloof ik -_-

http://forum.vodafone.co.uk/index.php?showtopic=17052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen vodafone maar een tmobile abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Toevallig gekocht bij GSMtrack?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
@ Brandplank; het principe blijft hetzelfde. Ook bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Moet trouwens wel zeggen dat ik die ultrakleine knopjes erg irritant vind. Ik druk continu de verkeerde in :/ Meer mensen die daar problemen mee hebben?

En nog iets, tijdens het SMSen moet je, als je een teken wil uit de symbolenlijst, eerst op * drukken (oke, dit is normaal), maar dan krijg je maar een klein lijstje van meest gebruikte symbolen, en moet je nóg een keer klikken (op 'mijn symbolen') om uiteindelijk bij álle symbolen te kunnen :S Hondsirritant, en ook de smiley's zijn weg (allemaal i.v.m. mijn 6233).

[ Voor 54% gewijzigd door Atomius op 16-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Je kunt * ook lang indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Supertip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn nokia n78 net een nieuwe cover besteld, weet iemand hoe je de voorkant kan verwijderen? Ziet er niet uit of dit heel makkelijk gaat.

Bedankt alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Klein vraagje:
Ik gebruik m'n N78 vaak als UMTS modem voor mijn NC10. Nu is het zo dat als ik even geen wireless of andere bedrade verbinding heb, de laptop gaat zeuren om verbinding te maken met het modem.
Maar soms gebeurd dit ook als ik al wél verbonden ben met mijn eigen WLAN surf en een verkeerde URL intyp. Komt er een kleine dialoog naar voren om te vragen of ik wil inbellen. Dit begint echt storend te worden. Is er een manier om ervoor te zorgen dat Windows NIET meer zeurt om de modem verbinding, maar alleen als ik zeg dat hij er iets mee mag doen?(als mn N78 is verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Bij Internet Explorer ga je naar de Internet Opties > tabblad Verbindingen > Never dial a connection (Geen verbinding maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
omg, dankje. zo simpel altijd achteraf :P thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn nokia n78 net een nieuwe cover besteld, weet iemand hoe je de voorkant kan verwijderen? Ziet er niet uit of dit heel makkelijk gaat.

Of weet niemand dit??...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:21:

Of weet niemand dit??...
Dat schijnt niet heel eenvoudig te gaan. Google maar eens op 'nokia n78 replace front cover' ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Laatste tijd een beetje bezig met flickr enzo. Als ik een foto upload dan staat de foto vervolgens als 'prive' gemarkeerd, wat wil zeggen dat alleen ik de foto kan zien. Dat is nou net niet de bedoeling :P
Instellingen op www.flickr.com staan goed. Defaults e.d. staan allemaal op public (anyone)
Ik merk nu dat: Wanneer ik thuis ben en ik upload de foto via mijn Wifi netwerk(maar nog wel vanaf m'n telefoon) dan wordt de foto wel publiekelijk gepubliceerd, maar als ik "Vodafone GPRS" als toegangspunt neem, dan is het opeens een privé foto?
edit: opgelost, gebruik nu simpelweg twitpic

[ Voor 43% gewijzigd door stijnos1991 op 04-06-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik wil een carkit voor mijn N78 kopen. Wat wil ik graag:

- Telefoon in het zicht zodat ik de navigatie kan gebruiken
- Een (het liefst geïntegreerde) auto oplader
- Handsfree kunnen bellen

Wat kan ik het beste doen om dit allemaal makkelijk te bewerkstelligen? Ik zat te denken aan een houder voor op het dashbord/raam, autooplader erin (het liefst in de houder) en een bluetooth oortje. Andere optie is de telefoon via een systeem op mijn autoradio aansluiten, die heeft een telefoon-in aansluiting. Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer ;) Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 09-06-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Bij m'n vader met zijn navigator 6210 gaat hij in de auto zitten en zodra je de sleutel omdraait wordt de telefoon verbonden met 'de auto' (a.k.a RNS510), dat is opzich een mooie oplossing omdat je 0 last heb van lelijke houders op je dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:00:
Bij m'n vader met zijn navigator 6210 gaat hij in de auto zitten en zodra je de sleutel omdraait wordt de telefoon verbonden met 'de auto' (a.k.a RNS510), dat is opzich een mooie oplossing omdat je 0 last heb van lelijke houders op je dash.
Ja maar hoe gebruikt hij zijn navigatie dan? Ik denk dat ik maar voor een bluetooth carkit ga met een houder + oplader. Aansluiten op de radio zie ik nog niet lukken (al kan de radio het wel). Jammer dat er geen alles in één oplossing is voor wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Hallo, ik was aan het rondneuzen naar een nieuwe muziektelefoon/alleskunner en ik heb deze in overweging (met de 5320 als close second), maar ik hoor in de reviews zeer nare dingen over bouw kwaliteit, snel afbladderende verf en krakende achter en zijkanten.

Heeft nokia ondertussen iets aan dit probleem gedaan of zijn recente exemplaren nog steeds krakend?

[ Voor 4% gewijzigd door Hazurr op 14-06-2009 20:23 . Reden: nog een naar ding erbij gezet. ]

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hazurr schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:38:
Hallo, ik was aan het rondneuzen naar een nieuwe muziektelefoon/alleskunner en ik heb deze in overweging (met de 5320 als close second), maar ik hoor in de reviews zeer nare dingen over bouw kwaliteit, snel afbladderende verf en krakende achter en zijkanten.

Heeft nokia ondertussen iets aan dit probleem gedaan of zijn recente exemplaren nog steeds krakend?
Ik heb één van de eerste Nederlandse exemplaren en heb nergens last van. Alles werkt 100% naar behoren, zeker na diverse softwareupdates. De accu is na een jaar ook nog van uitstekende kwaliteit. De problemen die jij noemt herken ik dan ook totaal niet. Deze telefoon heeft ook nog eens zeer veel functies.

Ik heb overigens een Parrot CK3100 carkit gekocht, ga hem over een paar dagen inbouwen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb het bij meerdere modellen zelf ervaren dat het achterklepje kan kraken. Zelf heb ik ook een N78 vanaf vrij kort nadat hij uit was gekomen, en deze heeft het ook een klein beetje. Het kan veroorzaakt worden door een klepje dat er niet goed recht op zit, of een klepje dat nog net wat speling heeft naar links/rechts of boven/onder nadat je hem er op zet. In beide gevallen makkelijk op te lossen waarna je er geen last meer van hebt. Eerste geval is een kwestie van klepje er recht op zetten, tweede geval kun je gewoon een stukje dubbelgevouwen papier onder het klepje plakken en dan is het vaak ook opgelost.

Dit is het enige kleine gebrek aan de bouwkwaliteit die ik in een dik jaar heb kunnen merken. Ook al zou je een 'ghetto-fix' op het batterij klepje moeten toepassen om hem kraakvrij te krijgen.... voor ca. €210 heb je eigenlijk geen beter uitgeruste telefoon dan de N78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Propane schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:53:
Ik heb het bij meerdere modellen zelf ervaren dat het achterklepje kan kraken. Zelf heb ik ook een N78 vanaf vrij kort nadat hij uit was gekomen, en deze heeft het ook een klein beetje. Het kan veroorzaakt worden door een klepje dat er niet goed recht op zit, of een klepje dat nog net wat speling heeft naar links/rechts of boven/onder nadat je hem er op zet. In beide gevallen makkelijk op te lossen waarna je er geen last meer van hebt. Eerste geval is een kwestie van klepje er recht op zetten, tweede geval kun je gewoon een stukje dubbelgevouwen papier onder het klepje plakken en dan is het vaak ook opgelost.

Dit is het enige kleine gebrek aan de bouwkwaliteit die ik in een dik jaar heb kunnen merken. Ook al zou je een 'ghetto-fix' op het batterij klepje moeten toepassen om hem kraakvrij te krijgen.... voor ca. €210 heb je eigenlijk geen beter uitgeruste telefoon dan de N78.
Zeer bedankt voor de uitleg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Propane schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:53:

Mijn N78 is ook al een paar keer gevallen maar hij doet het nog perfect. Héél soms blijft hij hangen maar dat is echt 1x per 3 maanden ofzo. Voor dit geld vind je echter geen telefoon met zoveel functies die er (naar mijn mening) ook nog eens mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3618/3654251218_bd37be057b.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3361/3654251226_3be4c544d4.jpg

SW 30.011 improvements and corrections

Genius Cases fixed:
113892: Nokia N78 / RM-235: MMS Slides not shown in correct order
117617: Nokia N78 / RM-235: Connect with headset and activated silent profile when received SMS, the loudspeaker will play the music.
115735: Nokia N78 / RM-235: While listening music with HS, if a sms is received the speakers are enabled
Localization
111153: Nokia N78 / RM-235: WLAN menu not in Italian language
111089: Nokia N78 / RM-342: Issue with easy wlan languague .
112639: Nokia N78 / RM-235: Camera cannot zoom in/out after changing phone language
106338: Nokia N78 / RM-235: WLAN shortcut and its submenu are not translated into Russian
107670: Nokia N78 / RM-236: Can't input Chinese character ""丁"" by stroke input
114436: Nokia N78 / RM-235: Slovenia: N78 SW 21.002 and WLAN untranslated part of menu
112392: Nokia N78 / RM-235: English is the software of the WLAN menu problem
115610: Nokia N78 / RM-235: N78 WLAN releted UI are in English in 21.002 but it's in Chinese in previous SW
116268: Nokia N78 / RM-235: Menu Options ""WLAN"" two different languages

Camera/photos:
105329: Nokia N78 / RM-235: N78 photo missing in gallery when change to simplifed UI
110903: Nokia N78 / RM-236: N78 EDGE has ""video sharing"" in UI during the call but it doesn't support it
117912: Nokia N78 / RM-235: No ZOOM function in RUSSIAN UI in SW ver. 21.002
117788: Nokia N78 / RM-235: UNABLE TO ZOOM WHILE CAPTURING THE PHOTO N78
114400: Nokia N78 / RM-235: N78 digital zoom in/out doesn't work in SW 21.002
115199: Nokia N78 / RM-235: Missing Camera Capture Tone : Nokia N78 / RM-235: While listening music with HS, if a sms is received the speakers are enabled

Audio:
108674: Nokia N78 / RM-235: Cracking sound when using loudspeaker during calls

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 23-06-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ik vind het zo belachelijk dat ik met mijn Vodafone branded ***apparaat niet gewoon de normale updates kan installeren, maar dat Vodafone eerst zijn eigen versie van de firmware uit moet brengen, wat ze al een jaar vertikken te doen. En maar vol blijven houden dat het branden van een telefoon in het voordeel van de consument zou moeten zijn, hou toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dan weet je dus voor de volgende keer dat je beter je toestel bij een onafhankelijke retailer kunt kopen en moet vragen naar een Nederlands open-markt toestel. Je betaalt wellicht een paar tientjes meer maar dan heb je dat gedoe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
WizZie- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:03:
Ik vind het zo belachelijk dat ik met mijn Vodafone branded ***apparaat niet gewoon de normale updates kan installeren, maar dat Vodafone eerst zijn eigen versie van de firmware uit moet brengen, wat ze al een jaar vertikken te doen. En maar vol blijven houden dat het branden van een telefoon in het voordeel van de consument zou moeten zijn, hou toch op.
Troost je, ik kan mijn origineel simlockvrij NL versie N78 ook nog niet updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hoezo niet Pinokkio?

Ik zit nog steeds vast op 12.046, type RM-235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
edit:

Niet opgelet...

[ Voor 89% gewijzigd door boaty op 24-06-2009 10:49 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

PinokkioTV schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:51:
[...]
Troost je, ik kan mijn origineel simlockvrij NL versie N78 ook nog niet updaten :)
Hij is sinds gisteren beschikbaar voor de Nokia Service Points. Binnen enkele dagen is die meestal ook wel beschikbaar voor de Nokia Software Updater en Firmware-update Over The Air.

Al ben ik tegenwoordig toch wel voorstander voor de NSU boven FOTA want dit geeft toch wat vaker vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Ik heb gister de n78 binnengekregen i.c.m een holster van Noreve, mijn enige opmerkingen tegenover een SE gsm is dat de GUI relatief traag is, sommige apps eigenwijs zijn over welke verbinding ze kiezen (ik gebruik exclusief WiFi omdat mijn abbo 1 euro per minuut per MB eist) en dat de GPS pas een lock krijgt als het hem uitkomt.

Verder ben ik er zeer tevreden erover!

ik gebruik btw versie 21.xxx

[ Voor 5% gewijzigd door Hazurr op 24-06-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Ook ik heb sinds gisteren een N78. Bedankt voor alle reacties en tips hier, ik heb het hele topic gelezen. ;)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 16:41
@robert webbe

Is in deze versie ook internet via telfort goed werkend te krijgen ?
En zo ja, in welke uitvoering. Ik zou graag mijn N78 updaten want ik gebruik nog 13.052. En hoger kom ik momenteel niet

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, vanaf firmware versie 2 hoef je je geen zorgen meer te maken over Telfort.
Het tweede gedeelte van je vraag begrijp ik niet, bedoel je wellicht productcode?

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 27-06-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 16:41
Ja, sorry. Met uitvoering bedoel ik de product code. Kon even niet op het woord komen, daarom dat 'knullige' woord 'uitvoering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb productcode 0545492.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik ook, vandaag geupdate naar 30.011.0511 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Damnit ik heb produktcode 0545491 en daarvoor is ie nog niet beschikbaar (scheelt 1 lullig cijfertje wat anders is |:( ).

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ook hier nog geen update, kan er niet op wachten want ik heb best veel last van die music bug. Laatst weer.. zat ik in de wachtkamer bij de dokter rustig Deadmau5 - hey baby te luisteren krijg ik een sms knalt die muziek opeens door die wachtkamer heen: "WANNA DO ME WANNA SCREW ME MAKE ME WET, IM YOUR PET"
Ik kon wel door de grond heen zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
WizZie- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:03:
Dit heb ik ook.. Is er een mogelijkheid om deze toch te updaten? Ik heb al verschillende productcodes gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
stijnos1991 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:17:
Ook hier nog geen update, kan er niet op wachten want ik heb best veel last van die music bug. Laatst weer.. zat ik in de wachtkamer bij de dokter rustig Deadmau5 - hey baby te luisteren krijg ik een sms knalt die muziek opeens door die wachtkamer heen: "WANNA DO ME WANNA SCREW ME MAKE ME WET, IM YOUR PET"
Ik kon wel door de grond heen zakken...
Da's je straf voor het luisteren van zulke muziek :D _O-

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
dbzokphp schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Dit heb ik ook.. Is er een mogelijkheid om deze toch te updaten? Ik heb al verschillende productcodes gebruikt..
Ja, ik heb het beestje nu geupdate naar een non-branded N78 door die produktcode te wijzigen. Erg simpel. Zoek maar in dit topic op die codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Laatst online: 11-09 17:08
Omdat ik wat kleine probleempjes had met m'n N78 heb ik vandaag de software opnieuw geinstalleerd. Ik heb dat al een aantal keren gedaan en steeds zonder problemen.

Alleen stopte nu halverwege het proces NSU er mee en werd m'n computer opnieuw opgestart. De N78 bleef achter met een wit scherm. Ik was al bang dat ik een groot probleem zou krijgen, maar na het opnieuw opstarten van de PC kon ik via NSU er toch weer software opzetten. Alleen heb ik nu geen NL-versie meer, maar is alles in het Engels.

Bij 'languages' staat ie op automatic, maar ik kan nergens Nederlands kiezen. Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Zoek in het N79-topic even op Phoenix. Hiermee kan je je toestel flashen naar de gewenste productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Laatst online: 11-09 17:08
[b][message=32190309,noline]Bij 'languages' staat ie op automatic, maar ik kan nergens Nederlands kiezen. Wie kan mij op weg helpen?
Met NSS een andere produktcode ingevoerd, update uitgevoerd en weer Nederlands... :)

Vreemd, mijn originele productcode (0545489) zou het toch ook moeten doen, misschien is er wat met de firmware voor die versie. Als de nieuwe 3.0 versie beschikbaar is nog eens kijken of een update met m'n eigen code dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
WizZie- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:05:
[...]

Ja, ik heb het beestje nu geupdate naar een non-branded N78 door die produktcode te wijzigen. Erg simpel. Zoek maar in dit topic op die codes.
Ok. Welk productcode heb jij dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
0545492 RM-235 CTR EURO 2 COCOA BROWN
0546594 RM-235 CTR EURO 2 PEARL WHITE
0569637 RM-235 CTR EURO 2 Black

De laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

De mijne (0566376) is dan vast uit een heel andere zone dan europa gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Hazurr schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:52:
De mijne (0566376) is dan vast uit een heel andere zone dan europa gehaald.
Valt wel mee: 0566376 RM-235 CTR GERMANY COCOA BROWN

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Waarom is firmware 30.x er nog niet voor de Black maar wel voor de Cocoa Brown...? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Vraagje aan de carkit gebruikers icm de N78:

Wanneer ik mijn telefoon aansluit op mijn Parrot CK3100 werkt alles prima. Alleen wanneer ik ga navigeren staat het geluid echt super hard. Ik kan het op de Parrot niet instellen. Kan dit op de telefoon? Het belvolume, wat overigens wel in valt te stellen, is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Heb je je Parrot wel eens geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Sinds de update naar 21.x blijft mijn scherm bijna altijd gewoon aanstaan. Heel irritant en vreemd. Hij zou na 55 seconden gewoon in de spaarstand moeten gaan, maar dat vertikt ie. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Ik vindt nokia's N-gage systeem maar van zeer lage kwaliteit, mijn gratis game (niet trial) is ongeldig gemaakt nadat ik de sd kaart met een 8gb uitvoering wisselde.

Nu ben ik blij dat ik niets betaald heb ervoor en dat het spel in kwestie (asphalt 3) erg saai was, maar ze mochten toch wel waarschuwen dat een reservekopie van de 2gb kaart op de 8gb zetten niet geldt voor software licenties.

[ Voor 41% gewijzigd door Hazurr op 08-07-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
WizZie- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 07:20:
Sinds de update naar 21.x blijft mijn scherm bijna altijd gewoon aanstaan. Heel irritant en vreemd. Hij zou na 55 seconden gewoon in de spaarstand moeten gaan, maar dat vertikt ie. Ideeën?
Het komt bij mij wel eens voor dat het scherm blijft branden als je de toetsen blokkeert. Is dat wat je bedoeld? Even rebooten, en het is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja, dat bedoel ik. Heb hem al een keer gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik heb nog steeds geen update. Duurt wel erg lang deze keer.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ik ook niet, welk producttype heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
0545495. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Voor de Scandinavische versie (die jij hebt) is ie nog niet beschikbaar blijkbaar. Vraag me af voor welke typenummers wel.

Ik heb 0569637 RM-235 CTR EURO 2 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
robertwebbe schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:24:
[afbeelding] [afbeelding]

SW 30.011 improvements and corrections

Genius Cases fixed:
113892: Nokia N78 / RM-235: MMS Slides not shown in correct order
117617: Nokia N78 / RM-235: Connect with headset and activated silent profile when received SMS, the loudspeaker will play the music.
115735: Nokia N78 / RM-235: While listening music with HS, if a sms is received the speakers are enabled
Localization
111153: Nokia N78 / RM-235: WLAN menu not in Italian language
111089: Nokia N78 / RM-342: Issue with easy wlan languague .
112639: Nokia N78 / RM-235: Camera cannot zoom in/out after changing phone language
106338: Nokia N78 / RM-235: WLAN shortcut and its submenu are not translated into Russian
107670: Nokia N78 / RM-236: Can't input Chinese character ""丁"" by stroke input
114436: Nokia N78 / RM-235: Slovenia: N78 SW 21.002 and WLAN untranslated part of menu
112392: Nokia N78 / RM-235: English is the software of the WLAN menu problem
115610: Nokia N78 / RM-235: N78 WLAN releted UI are in English in 21.002 but it's in Chinese in previous SW
116268: Nokia N78 / RM-235: Menu Options ""WLAN"" two different languages

Camera/photos:
105329: Nokia N78 / RM-235: N78 photo missing in gallery when change to simplifed UI
110903: Nokia N78 / RM-236: N78 EDGE has ""video sharing"" in UI during the call but it doesn't support it
117912: Nokia N78 / RM-235: No ZOOM function in RUSSIAN UI in SW ver. 21.002
117788: Nokia N78 / RM-235: UNABLE TO ZOOM WHILE CAPTURING THE PHOTO N78
114400: Nokia N78 / RM-235: N78 digital zoom in/out doesn't work in SW 21.002
115199: Nokia N78 / RM-235: Missing Camera Capture Tone : Nokia N78 / RM-235: While listening music with HS, if a sms is received the speakers are enabled

Audio:
108674: Nokia N78 / RM-235: Cracking sound when using loudspeaker during calls
Nog steeds niet beschikbaar. Raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Als je echt niet meer wilt wachten, ga dan even naar een Nokia Service Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dat ga ik nu wel eens doen ja, de Parrot doet zo nu en dan vreemd. Hij verbindt en disconnect regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Het scherm blijft sinds de vorige update trouwens wel erg lang aan zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Leolinedance schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:50:
[...]

Dat ga ik nu wel eens doen ja, de Parrot doet zo nu en dan vreemd. Hij verbindt en disconnect regelmatig.
Vanochtend mijn Parrot 3100 geupdate, en de problemen die jij noemt zijn opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, tijdens het navigeren staat er telkens "Niet op een weg".
Daarom geeft hij niet meer aan waar ik heen moet en werkt in prencipe de navigatie niet meer.
Dit gebeurd overal, midden in het dorp of de snelweg.

Verder denkt hij vaak dat ik de andere kant op rijd, dus dan zegt ie: draai om.

Iemand hier een fix voor? of goed alternatief programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Ik wilde even melden dat versie 30 op NSU is uitgekomen voor 0566376 RM-235 CTR GERMANY COCOA BROWN. Hij weegt 131,1 meg.

Update: de veranderingen die ik op de eerste oogopslag zie is dat de wlan driver ook nederlandstalig is, de videocenter horizontaal is en dat dat zowel de videocenter als het zoekprogramma een andere pictogram hebben.

[ Voor 56% gewijzigd door Hazurr op 14-07-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:52:
Ik heb een probleempje, tijdens het navigeren staat er telkens "Niet op een weg".
Daarom geeft hij niet meer aan waar ik heen moet en werkt in prencipe de navigatie niet meer.
Dit gebeurd overal, midden in het dorp of de snelweg.

Verder denkt hij vaak dat ik de andere kant op rijd, dus dan zegt ie: draai om.

Iemand hier een fix voor? of goed alternatief programma?
Nouja misschien weet ik wel een alternatief, maar daarvoor moet ik eerst weten welk programma je nu gebruikt, toch?
Is het niet zo dat je kaarten per ongeluk gewist zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:28:
[...]

Nouja misschien weet ik wel een alternatief, maar daarvoor moet ik eerst weten welk programma je nu gebruikt, toch?
Is het niet zo dat je kaarten per ongeluk gewist zijn?
Ik gebruik nu gewoon nokia maps 2.0 ...
Nee ik heb er juist een nieuwe kaart op gezet, daardoor deed ie het iets beter maar nog steeds die problemen.

Gr Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Yohan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:17:
[...]

Vanochtend mijn Parrot 3100 geupdate, en de problemen die jij noemt zijn opgelost :)
Aha dank je! Dan ga ik hem binnenkort ook maar eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nog even een leuk stukje software n.a.v. de android barcode scanner: http://www.upc.fi/en/upcode/download/
Upcode doet hetzelfde, alleen de directe link met de pricewatch ontbreekt, maar de barcode wordt opgeslagen in je clipboard, dus als je daarna snel je browser opstart en een bookmark hebt naar de pricewatch, plak je het er zo in, en zie je de prijzen :D (plakken binnen symbian heb ik vandaag geleerd, gaat als volgt: hekje ingedrukt houden en dan op 'plakken')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Koning! Hij is eindelijk ook uit voor mijn apparatus! Wordt nu gedownload!

Ik heb de 0569637 RM-235 CTR EURO 2 Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De foon is wat stabieler geworden, heb ik het idee, met de nieuwe FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Zeg, is het bij jullie ook zo dat jullie telefoon, als je hem op toetsenblokkering hebt staan, het lampje van de joystick afwisselend laat opkomen en laat dimmen? Ik vind dat best wel irritant 's nachts maar weet niet hoe het uit te zetten. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

WizZie- schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:21:
Zeg, is het bij jullie ook zo dat jullie telefoon, als je hem op toetsenblokkering hebt staan, het lampje van de joystick afwisselend laat opkomen en laat dimmen? Ik vind dat best wel irritant 's nachts maar weet niet hoe het uit te zetten. Jullie wel?
Codewoord is breathing. Dat is dat lichtje wat dimt en opkomt. Hij gaat sneller knipperen als je een bericht of gemiste oproep hebt. Best fijn imho, maar kan begrijpen dat het vervelend is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kun je uitzetten bij Instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ja ik zie het, bij navigatiewieltje, stom. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Het is me opgevallen dat de muziekspeler nu steeds vaker vastloopt met FW 30.011, ik kan wel door de muzieklijsten afbladeren maar hij reageert niet als ik iets wil afspelen, een reset lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob16
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-04 13:57
ik had eigenlijk even een simpel vraagje. Ik heb mijn N78 nu een half jaartje en dat is duidelijk te zien. Vooral de achterkant krast als een malle. Nu had ik al op internet gekeken en daar verschillende covers gezien. Maar bij mij is ook het plastic voor het beeldscherm bekrast. Dit kan je ook op internet kopen, maar niet zelf vervangen aangezien dan de hele telefoon uit elkaar moet. Kun je het schermje op internet kopen en bij een Service Point er op laten zetten? Of gaan ze dan moeilijk doen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk niet dat ze je zelf meegbrachte frontje er op gaan schroeven bij een NSP. Ongeveer hetzelfde als je eigen eten meenemen naar een restaurant. Ze verkopen die dingen daar ook voor een appel en een ei.
De losse verkoop is meer van de handigerts die het zelf willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik vind het sowieso vreemd dat je je N78 in een half jaar zo bekrast krijgt. Ik heb de mijne al ruim in een jaar maar hij ziet er nog goed uit! Sowieso is het nog steeds een toptelefoon al werkt McGuider niet altijd even goed (GPS fix valt weg, soms helemaal geen fix). Over het algemeen ben ik nog steeds een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Leolinedance schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:48:
Ik vind het sowieso vreemd dat je je N78 in een half jaar zo bekrast krijgt. Ik heb de mijne al ruim in een jaar maar hij ziet er nog goed uit! Sowieso is het nog steeds een toptelefoon al werkt McGuider niet altijd even goed (GPS fix valt weg, soms helemaal geen fix). Over het algemeen ben ik nog steeds een zeer tevreden gebruiker.
Bij mij dus absoluut niet meer. Ben er dan ook niet extreem zuinig mee omgegaan, maar afgeragt ook zeker niet. Vind het wel 1 van de minst stevige nokia's die ik in jaren heb gehad. Wat ik wel jammer vind stiekem.

Maar ik heb nu goedkoop via ebay een setje om de complete! behuizing(dus ja ook knopjes en lipjes en alles) te vervangen. Hij word dan all-black. Eigenlijk hoe ik hem graag had willen zien dus :o Word wel een extreem gepriegel vermoedelijk. Maar dat heb ik wel over voor deze telefoon. Als ik hem vervangen hebt kan hij hopenlijk weer een jaar mee. Dan een nieuwe betere en stevigere telefoon uitzoeken.

Heeft iemand hier ervaring met het uit elkaar halen van de N78? Is het een beetje te doen met enigzins ervaring of zit dit toetstel echt moeilijk in elkaar?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Touchdomex schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:08:
[...]

Bij mij dus absoluut niet meer. Ben er dan ook niet extreem zuinig mee omgegaan, maar afgeragt ook zeker niet. Vind het wel 1 van de minst stevige nokia's die ik in jaren heb gehad. Wat ik wel jammer vind stiekem.

Maar ik heb nu goedkoop via ebay een setje om de complete! behuizing(dus ja ook knopjes en lipjes en alles) te vervangen. Hij word dan all-black. Eigenlijk hoe ik hem graag had willen zien dus :o Word wel een extreem gepriegel vermoedelijk. Maar dat heb ik wel over voor deze telefoon. Als ik hem vervangen hebt kan hij hopenlijk weer een jaar mee. Dan een nieuwe betere en stevigere telefoon uitzoeken.

Heeft iemand hier ervaring met het uit elkaar halen van de N78? Is het een beetje te doen met enigzins ervaring of zit dit toetstel echt moeilijk in elkaar?
Demonteren en monteren is niet moeilijk als je een setje torx schroevendraaiers hebt. Ik heb hem ook al eens open gehad om hem schoon te maken. Er is volgens mij ook wel een handleiding op internet te vinden. Ik moet ook nog een jaartje door met mijn N78 maar als hij het net zo goed gaat doen als het eerste jaar voorzie ik geen problemen. De accuduur is nog steeds prima en alles behalve de routeplanner werkt goed. Het kan natuurlijk altijd beter, hij mocht wel wat sneller zijn bijvoorbeeld, maar zo is er altijd wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Touchdomex schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:08:
[...]

Zoals ik het altijd zeg: Als je met lego kunt spelen dan kun je ook telefoons uit en in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
kalua85 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Zoals ik het altijd zeg: Als je met lego kunt spelen dan kun je ook telefoons uit en in elkaar zetten.
Zeg dat niet tegen een 8-jarig jochie :P

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Nicap

Tsssk....

Bij T for Telecom stond een actie in de folder. Een N78 voor 9,95 in combinatie met energiedirect.

Dat zou dan 9,95 zijn met een 3 jarig contract of 39,95 met een 1 jaarcontract. Verder niet met een telefoonabonnement blijkbaar. Lijkt me geen verkeerde actie, omdat de prijzen van energiedirect ook best concurrerend zijn.
Mijn HTC Wizard is inmiddels ook aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bob16 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:56:
ik had eigenlijk even een simpel vraagje. Ik heb mijn N78 nu een half jaartje en dat is duidelijk te zien. Vooral de achterkant krast als een malle. Nu had ik al op internet gekeken en daar verschillende covers gezien. Maar bij mij is ook het plastic voor het beeldscherm bekrast. Dit kan je ook op internet kopen, maar niet zelf vervangen aangezien dan de hele telefoon uit elkaar moet. Kun je het schermje op internet kopen en bij een Service Point er op laten zetten? Of gaan ze dan moeilijk doen?

Mvg
Ik heb mijn N78 al een paar keer laten stuiteren (niet handig, in een open binnenzak van een jas en dan voorover op je fiets zitten...) wat een paar lelijke plekken heeft veroorzaakt. Verder wat lichte gebruiks krassen.
Waar ik wel van baal is, dat al heel snel de zilveren lak van de navi-knop begon te bladeren. Nu heeft die dus allemaal lelijke zwarte plekken en werkt de aanraaksensor er niet goed meer van...

Nu zie ik dat zo'n dingetje al snel €30 kost (inc verzending vanuit Duitsland)... Een ander ding is, dat het mij nog niet gelukt is om een N78 open te maken. Hij zit namelijk geklemd ipv met schroeven...

Hij ligt overigens op dit moment bij T-Mobile/Nokia voor een lamme laadplug aansluiting... het plugje viel er namelijk wel erg makkelijk uit. Maar goed, hij is ook inmiddels vervangen voor een Nokia 5800 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Bij mij bladerde de navi knop ook af.

Ik heb hem naar een servicepoint gebracht vanwaar ze hem opstuurden naar nokia.

Word onder garantie vervangen en deze bladert niet af.

Xiaomi 13T Pro

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Komt het vaker voor dat de batterij twee dagen achtereen op 100% blijft steken en dan plots uitvalt door batt-uitputting?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb die van mij nog maar een week, weet dus niet of de batterij vol werkt.
Ik heb hem vanmorgen gepakt en was ie helemaal uit. Ik kreeg hem ook niet meer aan. Aan de lader gelegd en toen deed ie het weer. Toen ik gister keek zag ik zeker aardig wat batterijstreepjes.

Ben benieuwd of ie het nog eens gaat doen.

• Hazurr

Hazurr

wannabe

bij mij deed een harde reset (waarbij de batt even wordt geamputeerd) de truc, hopelijk was het eigenaardigheid, anders gaat ie naar een NSP

• Leolinedance
Vreemde verhalen lees ik. Ik denk toch dat het iets met een verkeerde batch te maken heeft. Mijn batterij werkt na ruim een jaar nog uitstekend en ik heb ook geen last van een afbladderende navi knop, die functioneerd nog geweldig. En er zitten haast geen krassen op terwijl ik hem iedere dag in mijn broekzak heb of hij ligt op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Om de flits-led als zaklamp te gebruiken kun je het gratis programma brightlight gebruiken.
Is eigenlijk geschreven voor de nokia 5800 en werkt ook niet zo mooi als op de nokia 5800 maar het doet het wel.

Hier een link Brightlight of google even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Is het mogelijk om 1 of meerdere nummers te blokkeren? Ik hoorde dat je een bepaalde contactgroep kan verbieden jou te smsen/bellen? Het is niet dat ik in een bedreigende situatie o.i.d. zit, maar ik zit wel steeds vaker te denken: he.. als die persoon mijn nummer nou niet zou hebben zou ik veel meer tijd over houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb vanmorgen sportstracker gebruikt en dat beviel op zich best goed. Ik zag alleen dat het eerste stuk van de route er niet op stond omdat hij geen fix had. Ik heb Assisted GPS uitstaan. Als ik wel gebruik wil maken van A-GPS, moet ik dan mobiel internet hebben?
Of kan ik ook gewoon een adres invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 20:11
Nicap schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:40:
Ik heb vanmorgen sportstracker gebruikt en dat beviel op zich best goed. Ik zag alleen dat het eerste stuk van de route er niet op stond omdat hij geen fix had. Ik heb Assisted GPS uitstaan. Als ik wel gebruik wil maken van A-GPS, moet ik dan mobiel internet hebben?
Of kan ik ook gewoon een adres invoeren?
Om A(ssisted)-GPS te gebruiken heb je mobiel internet nodig. A-GPS haalt van internet de locaties van GPS satelieten, zodat je sneller een lock hebt (minder zoekwerk).
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste