Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb hem besteld. Nu afwachten maar. Zodra ik hem heb zal ik een uitgebreide review plaatsen natuurlijk.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm besteld bij 2Call. Vriendin van mij werkt er en ze hadden 'm binnen. Ik haal 'm vanavond even bij haar op i.p.v. morgen op de post te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
laat allebei graag jullie ervaringen weten :-)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia N78 bevalt prima tot nu toe. Het toetsenbord is verreweg het fijnste telefoontoetsenbord dat ik ooit heb gehad. Het reageert snel en precies. Ik ben erg onder de indruk. Ook al zijn de knopjes (de vier balkjes) erg smal en "staan" ze na langdurig gebruik wel in je vingers.

HSDPA is erg vlot en je kan razensnel door internetpagina's scrollen. Niet altijd met de NaviWheel want die werkt maar in een deel van de applicaties. Wel bij foto's, contacten, mp3's, maar niet bij de internet radio stations (wat er soms zoveel zijn dat het wel handig is).

Ik heb er trouwens gelijk een 8 Gb geheugenkaartje ingestopt en dat werkt probleemloos (hotswap). Via mijn computer de kaarten van de Benelux gedownload, want toen ik via de telefoon "even" ging inzoomen had ik 1,5 Gb binnen voordat ik erg in had.

Als je verbinding maakt met WLAN via het hoofdscherm en je hebt de WEP code ingevoerd, dan vergeet die die code voor de volgende keer. Je kunt er beter gelijk een toegangspunt van maken, dan wordt het uiteraard wel onthouden. Toen ik ging browsen met een actieve WLAN verbinding gebruikte hij toch HSDPA. Ofwel, dat is de default. Ik heb dat dus gelijk aangepast naar "vragen" zodat ik thuis goedkoper kan internetten.

Het scherm vind ik héél erg mooi, maar natuurlijk nog niet bij veel zonlicht kunnen testen.

NaviWheel vind ik persoonlijk wel erg prettig, al zorgt het er soms voor dat als je met de op/neer/links/rechts toets werkt dat je dan toch verplaatst.

Flickr account was zo gekoppeld en uploaden is een fluitje van een cent. GeoTagging van foto's staat standaard uit, dus gelijk even aangezet. GPS nog niet echt kunnen testen... Ik heb 'm pas 15 uur! (waarvan een nachtje slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Thanks voor je ervaringen. Typen op het keypad (van sms'jes e.d.) gaat wel lekker? Daar waren wat negatieve geluiden over. En welke kleur heb je gekozen? Ik denk dat ik voor de cacao brown ga. Die is volgens mij zo donker dat ie bijna zwart overkomt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:16:
Thanks voor je ervaringen. Typen op het keypad (van sms'jes e.d.) gaat wel lekker? Daar waren wat negatieve geluiden over. En welke kleur heb je gekozen? Ik denk dat ik voor de cacao brown ga. Die is volgens mij zo donker dat ie bijna zwart overkomt.
De toetsen voor het sms-en zijn dus die smalle balkjes. Dat is wel wat dun en spits voor je vingers. Maar ik sms er héél makkelijk op omdat de toetsen verder een goede aanslag hebben. Ik sms met beide duimen en dat is het héél makkelijk. Als je alles met één duim zou doen is het misschien wel iets lastiger omdat 3 toetsen in één balk zitten en je er sneller naast zit.

De toetsen die in de achtergrond zitten verwerkt zijn geen aanraaktoetsen, maar "klikken" alsof het normale toetsen zijn. Ze voelen aan als normale toesten, het ziet er alleen mooier uit.

Ik heb de bruine. Het is inderdaad een redelijk donkere kleur en omdat de achterkant toch vaak de schaduwkant is valt het niet echt op die ie bruin is. De achterkant is trouwens een vrij dun stukje plastic. Misschien komen er mogelijkheden om 'm te "skinnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een top-telefoon lijkt me! heb hem net besteld op 2call.nl en komt morgen binnen! kan niet wachten. volgens mij de eerste site die hem ook echt verkoopt. 397 eurie.

ik laat nog weten hoe die bevalt. vooral het WiFi en de navigatie lijkt me top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik hoop die van mij ook, maar zal nog wel even duren denk ik. Nummerbehoud enz moet ook allemaal aangevraagd. Daarnaast moet ik nog ff snel 0.01 euro overmaken en ben nog niet thuis. wel bijna :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Is het een Duitse uitvoering trouwens? Of zit er een Nederlandse manual bij?

Ik belde de Mediamarkt net: 'De N78? Dan moet u nog drie maanden wachten meneer, wij krijgen 'em in het derde kwartaal'. :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Alles is geregeld en nu is het wachten op de KPN omdat ik mijn abbonement heb omgezet van Orange/T-mobile naar KPN. Als zij de opdracht geven dat het in orde is (waarschijnlijk morgen ofzo) dan krijg ik mijn nieuwe telefoon dus morgen met de post,, donderdag hier en dan zit ik lekker op Texel :S

Dus volgende week meer nieuws van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:26:
Is het een Duitse uitvoering trouwens? Of zit er een Nederlandse manual bij?
Er zat een scandinavische manual bij (geen idee welke taal!). Maar goed, de Engelse manual had ik al een tijdje in huis en de Nederlandse download je hier: http://europe.nokia.com/A4841313

Het gaat erom dat je de sim en de batterij weet te plaatsen. Als je de telefoon opstart vraagt hij eerst naar welke taal je de telefoon wilt gebruiken, daarna verloopt alles in het Nederlands. Alleen als je sms berichten wilt uit laten spreken is dat in het Engels beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Top voor je, maar dit voegt echt helemaal niets toe aan dit topic

[ Voor 79% gewijzigd door Ginz op 06-06-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
1

1

1

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Wel jammer dat je een opdruk heb op de beschermsticker, anders had je mooi een gratis screenprotector

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Wauwie wauwie, wat ziet hij er mooi uit! Nu nog wachten op een prijs verlaging:P
Gefeliciteerd met je aankoop.

[ Voor 22% gewijzigd door stijnos1991 op 07-06-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Is de N78 ook al in de gewone winkels gespot? Wil eigelijk eerst even het toetsenbord voelen voordat ik het toestel bestel.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dat toetsenbord hoef je niet te gaan checken!
die werkt perfect. ook de scroll-phone achtige knop werkt best ok. vooral in de galerij is het handig.
soms wel verwarrend wanneer het wel geactiveerd is en wanneer niet.
wat een top-telefoon! heb hem een paar dagen. vooral de leuke foefjes Wifi en de Fm frequentie zijn erg gaaf.
vet uiterlijk. de dunste N telefoon denk ik. mega snel, de 470 mhz processor.
ik ben er echt vet blij mee.
minpuntjes: (nog) geen stopwatch erop. en de n-gage is nog niet installeerbaar op deze N78?? foei Nokia. wel goed voorbereiden.
verder heeft Telfort de standaard internet instellingen nog niet beschikbaar, sufferds. dus gebruik nu KPN. wat een snel internet, ik start mijn pc niet eens meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Waarschijnlijk ga ik wederom overstappen op een Nokia-telefoon omdat ik een Windows Mobile based telefoon toch niet zo leuk vind (HTC TyTN II)... De N78 zou mijn volgende telefoon kunnen worden. Ik moet er echter zeker van zijn dat ik op het Active Standby scherm meerdere afspraken kan zien, want dit was op mijn N73 niet het geval. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Na het toestel inmiddels een aantal dagen te hebben gebruikt, is het tijd voor wat ervaringen.

Het design van het toestel is super. De N78 is zonder twijfel de stijlvolste Nokia die ik tot nu toe heb gezien (al komt de 6500 Classic ook een eind). Hoewel nog nooit met een N-toestel had gewerkt, is de bediening simpel en intiutief. Het touch-navigatiewieltje leek in eerste instantie lastig, en had ik daarom uitgeschakeld. Inmiddels wil ik er niet meer zonder! Het bladeren door foto's, contacten etc.: het gaat veel simpeler en sneller dan met de standaard navigatietoetsen. :)

N's zijn natuurlijk echte entertainment&fun-toestellen. De N78 is hierop geen uitzondering. Een paar highlights:
- De functie 'diavoorstelling': doordat de N78 zoomt en te pant lijkt het alsof je naar filmpjes zit te kijken, i.p.v. naar foto's. Het is lastig te omschrijven, maar het ziet er echt super uit.
- De FM-zender: het geluid is glashelder, volledig vrij van ruis. Kortom: een leuk idee dat perfect is uitgewerkt.

Verder werkt alles gewoon zo als het hoort: WLAN, GPRS, een goede camera, een fantastisch display. Ik denk dat Nokia een nieuw succesnummer op de markt heeft gezet. Niets dan lof! d:)b
sylvesterrr schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:45:
Waarschijnlijk ga ik wederom overstappen op een Nokia-telefoon omdat ik een Windows Mobile based telefoon toch niet zo leuk vind (HTC TyTN II)... De N78 zou mijn volgende telefoon kunnen worden. Ik moet er echter zeker van zijn dat ik op het Active Standby scherm meerdere afspraken kan zien, want dit was op mijn N73 niet het geval. ;(
Ik heb het even getest voor je: er staan nu drie afspraken onder elkaar in m'n active standby-scherm. Je kunt 'em gaan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Thanks. Ik twijfel nu tussen de N78 en de N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Moet je daar echt over nadenken? :')

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080316-pyei22b1d7dqsmjeuxbm9w295h.jpg
N82 silver vs N78
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/04/n78-n82-n08.jpg
N82 black vs N78 (boven)
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/04/n78-n82-n10.jpg
N82 black vs N78 (onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Yohan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:17:
Moet je daar echt over nadenken? :')
Nou ik wilde eerst de N82 maar nu de N78 zo zie twijfel ik ook tussen deze 2 toestellen.
Design van de N78 is wel mooier, 3MP is opzich camera is voldoende, maar die heb ik nu ook al op me N73, of is de fotokwaliteit van de n78 beter ten opzichte van de n73? N82 is weer beter in foto's, met name de flits.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De foto's boeien mij helemaal niets. Ik wil er fatsoenlijk mee bellen en mijn agenda kunnen inzien (ik sync het wel met Outlook).

Ingebouwde GPS lijkt mij trouwens ook wel handig. Volgens mij heeft de N78 dat niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Jawel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zie A-GPS staan bij de specifications, geen GPS. Volgens mij is A-GPS niet hetzelfde als GPS.

Even zoeken: A-GPS lijkt een soort uitbreiding te zijn van GPS. Het heeft dus wel ingebouwde GPS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ga hem zo ophalen op het postkantoor. Vanavond dus een uitgebreid verslag met pics en vergelijking met mijn E70. Dingen die ik even wilde aanstippen:
1 gebruik toetsenbord
2 kwaliteit van het scherm
3 bouwkwaliteit
4 afmetingen
5 gewicht
6 snelheid van de UI
7 nieuwe functies 2nd symbian 3rd edition
8 camera

dat was het eigenlijk wel... als ik nog iets anders moet toevoegen, pleur het hier even neer.

[ Voor 56% gewijzigd door k0ewl op 09-06-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
GPS? Ben echt wel benieuwd hoe de GPS er van presteert maar er is hier niemand die er een woord over rept :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De GPS werkt perfect, keurige kaarten van TeleAtlas, in 2D en 3D. Snelle satellietverbinding. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
sylvesterrr schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:45:
werkt op mijn N73 gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:18:
De GPS werkt perfect, keurige kaarten van TeleAtlas, in 2D en 3D. Snelle satellietverbinding. Niets op aan te merken.
Moet je per se een internetverbinding op je GSM hebben voor gebruik van A-GPS of kun je ook van tevoren kaarten downloaden (via je internetverbinding thuis) van het gebied/land waar je heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N82 heeft een schuifje voor de camerlens. De N78 heeft dat niet. Weet iemand of je snel krassen krijgt of heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Heeft iemand Youtube aan de praat gekregen? De testfilmpjes op test.orb.com speelt-ie prima, maar Youtube-filmpjes pakt ie niet bij mij.

Edit: opgelost door Mobitubia te installeren :D

[ Voor 23% gewijzigd door yohan op 09-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
pascalheister schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:06:
[...]
werkt op mijn N73 gewoon hoor
Kan jij meerdere afspraken op je active standby scherm zien? Dat is mij destijds (tot oktober 2007) niet gelukt. Het kan ook dat ik het verwar met taken...

In oktober 2007 was het feit dat ik op m'n active standby scherm onvoldoende informatie (zowel vergaderingen als taken) zag de reden dat ik een HTC TyTN II heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Bouwkwaliteit:
Zoals jullie wel weten is de N78 een prachtig candybar toestel. Hij voelt solide aan op 1 punt na. Het klepje achterop de telefoon. Het zit met 1 klikje en 3 schuifjes vast. Niet echt het beste mechanisme. Als het weer eenmaal vastzit, zit het ook wel vast, maar het blijft ietsje beweegbaar. De rest van de telefoon voelt goed aan.

Toetsenbord:
Naar mijn mening de mooiste candybar phone die ik de laatste tijd heb gezien. Het nadeel van het ontwerp zit volgens velen in het toetsenbord. De laatste 2 jaar heb ik gespeeld met mijn Nokia E70. De E70 heeft een extreem groot toetsenbord welke duidelijke knoppen heeft. Helaas zit er een nadeel aan. Namelijk dat het niet al te mooi oogt. Daar heeft de N78 geen last van. De knoppen zijn klein, maar heel duidelijk voelbaar. Als je op een knopje drukt komt het niet voor dat je van hetzelfde balkje het andere knopje ook indrukt. De knoppen zijn precies groot genoeg.
Als je met 2 vingers sms'ed is het een lekker bordje om mee te tikken. Het nav-wheel werkt ook goed. Helaas inderdaad onduidelijk wanneer het wel en niet werkt. In mijn opinie hadden ze het oplichten van het nav-wheel ervoor kunnen gebruiken. Dat was duidelijker geweest. Dan nog de overige knoppen. De knop om de 2e menu optie te kiezen zit een beetje raar. Het probleem is ook wel dat ik grote vingers heb. Het grootste probleem is dat de "C"-knop op een bijna onreikbare plaatst ligt. Dus, niet teveel foutjes maken.

Kwaliteit van het scherm:
Mijn Nokia E70 heeft een prachtig scherm. Iets kleiner als dat van de N78, maar met een kleinere pitch. Dat betekent dat de pixels dichter op elkaar zitten. Dit wordt meteen zichtbaar als een scherper beeld. Het scherm van de N78 daarentegen is MEGA. Helaas groeit het aantal pixels niet mee. Het scherm is vergelijkbaar met de N95 van een vriend van me evenals de K750i van een ander. Dus wel mooi, maar niet zo scherp als de E70. De donkere voorkant van de telefoon helpt mee met het contrast. De kleurenweergave is straks en helder.

Snelheid van de UI:
Mijn E70 werd geteisterd door een trage UI. De N95 had hetzelfde probleem en dan vooraal wanneer er foto's bekeken werden. De N78 heeft er geen last van. Hij maakt snel thumbnails en scrollen met het nav-wheel is loeisnel. Werkt echt prima!

Camera:
De camera van de N78 heeft geen beschermkapje zoals de N82. Alhoewel dit opzich geen probleem hoeft te zijn, want mijn E70 had het ook niet. Deze lens is nooit beschadigd. Het nadeel is dat er wel vuil bij kan. Dus, ben je een regelmatige bezoeker van pinkpop en lowlands, dan heb je even pech. Zo niet, dan is er niets aan de hand. De camera heeft een Carl Zeiss optiek, wat opzich helemaal niets zegt behalve dat een of ander bedrijf er een lens in heeft geplakt. Hij heeft autofocus en het werkt. Mijn E70 was lang zo scherp niet in de foto's. De flits werkt prima. Op mijn donkere bureau heb ik een goed verlichte foto gemaakt. De flits werkt prima en in een pikzwarte kamer kan ik tot op een meter of 2 een perfect verlichte foto maken.

GPS:
Zodra de maps geinstalleerd zijn kun je aan de slag. Ik heb nog geen fix kunnen krijgen, maar ik ben dan ook nog niet buiten geweest. Morgen hier meer over.

Conclusie:
Een erg mooi toestel met goede functionaliteiten. De camera werkt goed, maar het blijft een feit dat als je echt foto's wil maken, je een echte camera moet kopen. De GPS weet ik morgen meer over. De UI is snel en de toetsen zijn handig op de "c"-knop na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Moet je per se een internetverbinding op je GSM hebben voor gebruik van A-GPS of kun je ook van tevoren kaarten downloaden (via je internetverbinding thuis) van het gebied/land waar je heen gaat?
Weet iemand dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Je kunt gewoon via de map-loader op de pc de kaarten al downloaden. Daarna kun je aangeven op de N78 dat je geen gebruik wilt maken van A-GPS, maar alleen van GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm die GPS:

- moet je voor het ingebouwde Nokia GPS-systeem betalen? Ik dacht dat je gratis mappen kon bekijken, maar om routes te beschrijven..
- zou het mogelijk zijn om er TomTom op te zetten, of is hiervoor weer een externe GPS-muis nodig? Enkele mensen hebben dit kunnen bereiken op een andere Nokia, maar of het daarmee ook op de N78 werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:25:
Ivm die GPS:

- moet je voor het ingebouwde Nokia GPS-systeem betalen? Ik dacht dat je gratis mappen kon bekijken, maar om routes te beschrijven..
- zou het mogelijk zijn om er TomTom op te zetten, of is hiervoor weer een externe GPS-muis nodig? Enkele mensen hebben dit kunnen bereiken op een andere Nokia, maar of het daarmee ook op de N78 werkt..
1. Je hoeft er naar mijn weten niet voor te betalen als je geen gebruik maakt van de data die hij probeert te downloaden van internet. Je moet dit dus wel uitschakelen in het opties menu.

2. Als het goed is wel, want de chip is hetzezlfde en het enige wat de patch doet is een daemon maken voor de bluetooth poort. Dus, technisch gezien moet het op dezelfde manier kunnen. Ik zal vandaag eens proberen of ik een fix kan krijgen en kunnen navigeren zonder data download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Ik lees op verschillende plekken dat er geen ondersteuning voor IMAP meer in zit.. klopt dit?

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik ga dit supertoestel ook kopen, vandaag of morgen. Nu nog even de goedkoopste zien de vinden met een Vodafone 35eur 1 jaar abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja om je positie snel te bepalen mbhv A-GPS heb je datakosten.
je kan er voor kiezen om dit uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Iemand al de video playback getest? Want ik vraag mij af op de N78 ook filmpjes kan laten zien aan sneller dan 15fps. En hoe is de FM transmitter want gmsarena zegt dat deze nog al zwak is.

Belgische shops weten nog altijd niet wanneer ze hem verwachten en bovendien lijkt het erop dat die evenveel gaat kosten als de N82. Dilemma, dilemma, dilemma :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Pegas schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:28:
Iemand al de video playback getest? Want ik vraag mij af op de N78 ook filmpjes kan laten zien aan sneller dan 15fps. En hoe is de FM transmitter want gmsarena zegt dat deze nog al zwak is.
De FM-transmitter werkt prima zolang je in de buurt van de radio blijft. Als je een paar meter afstand neemt houdt het op.

[ Voor 26% gewijzigd door yohan op 11-06-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
x fps?

En die paar meter afstand zal geen probleem zijn want ik zou het vooral willen gebruiken voor in m'n auto :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De max. framerate die ik heb getest is 15.0. I.c.m. 320x240 geeft dit een prachtig resultaat (geconverteerd van VOB naar 3GP). Ik zal vanavond nog even een testje voor je doen met 25fps.

De RTL Nieuws-applicatie raad ik overigens niemand aan. Niet alleen is de beeldkwaliteit om te huilen zo slecht, het nieuws is ook zeer beknopt en niet erg actueel. Verder is geen van de varianten die online staat echt compatible met de N78. Dat ligt niet aan Nokia, maar aan RTL die geen goede versie beschikbaar stelt.

De NOS Mobiel applicatie daarentegen verbaasde mij in positieve zin. Het ziet er erg goed uit, de bediening is heel intiutief en het nieuws is uitgebreid en voorzien van vrij goede kwaliteit filmpjes. Ook kun je live kijken naar Politiek24 en Journaal24. Aanrader dus :)

[ Voor 75% gewijzigd door yohan op 12-06-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
Bedankt Yohan :). Wacht met ongeduld af op de resultaten van de 25fps test.

Maar met 15fps lijkt dus ook alles vloeiend, want dat is waar het me uiteindelijk om gaat? Nja, waarom vraag ik het eigenlijk nog als ik nu zeker ben dat ik me deze ga aanschaffen, hoe de videoplayback ook is (GPS, Wifi en die FM-tranmitter is iets belangrijker voor mij) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie http://www.n78.nl voor meer info en plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik begrijp uit diverse reviews dat de N78 geen VOIP/SIP client meer heeft.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? en zo ja, werken alternatieve clients zoals Fring of Gizmo wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DanTm schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:58:
Ik begrijp uit diverse reviews dat de N78 geen VOIP/SIP client meer heeft.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? en zo ja, werken alternatieve clients zoals Fring of Gizmo wel?
Volgens mij wel hoor.. Ik kan toch echt een SIP enz instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
De volgende review klik
zegt:
However Nokia have removed the Internet Telephone application which means you can no longer easily set up a SIP based VoIP service. Service providers can, theoretically, build a VoIP client on top of the SIP service, but they can not build on top of the Nokia VoIP client (which most existing ones do and which allows you to use most generic VoIP services). The removal of the Internet Telephone application and associated settings is a serious retrograde step. The reasons behind this are not clear; there are some inidictations that the feature will be put back in a later firmware upgrade, but it is also possible that Nokia has removed the feature at the behest of operators. We'll try and find out more information about this and report back.
en ook deze discussie heeft het over het ontbreken van de VOIP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
DanTm schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:47:
De volgende review klik
zegt:

[...]

en ook deze discussie heeft het over het ontbreken van de VOIP client.
Als ik kijk onder instrumenten->instellingen->verbinding->SIP-instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:
[...]

volgens het artikel is de SIP stack ook wel aanwezig, maar geen VOIP client om er gebruik van te maken. Kun je (of iemand anders) confirmeren dat je ook daadwerkelijk een VOIP gesprek kunt opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week zou de N78 in de (fysieke) winkels moeten liggen. Iemand hem al ergens gespot? Wil hem graag eens in handen hebben om te kijken of het inderdaad wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
ik ben gister nog alle winkels nagelopen in het winkelcentrum en volgens de tfortelecom zou hij deze week binnen moeten komen. Dus mocht hij inderdaad binnenkomen dan zal ik het hier even posten.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ze zijn nog steeds niet geleverd bij de Nederlandse distibuteurs. Ook hebben die nog geen verwachte leverdatum gekregen van Nokia.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturn meldt nu 1 juli als eerste verkoopdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

Kan iemand mij vertellen hoe de gps nu precies werkt? Kan ik de telefoon bijvoorbeeld gebruiken als gps voor in de auto? Zegt ie dan ook links rechts, stop, indien mogelijk keren :+ etc?

En het kan gratis had ik begrepen...? tenminste er was iemand waarbij gps het deed zonder dat de sim er in zat ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:03:
Kan iemand mij vertellen hoe de gps nu precies werkt? Kan ik de telefoon bijvoorbeeld gebruiken als gps voor in de auto? Zegt ie dan ook links rechts, stop, indien mogelijk keren :+ etc?

En het kan gratis had ik begrepen...? tenminste er was iemand waarbij gps het deed zonder dat de sim er in zat ;)
Wat heeft GPS met navigatie an sich te maken?
GPS is puur een manier om jouw coordinaten te bepalen, het is een stukje software dat daar aanwijzingen en kaarten aan vast plakt.

GPS is altijd gratis, de software die de rest doet kost geld.
Kaarten komen niet uit de lucht vallen.

Je hebt grofweg keuze uit een handjevol software pakketten voor navigatie, geen enkele is helemaal gratis en vaak heb je UMTS connectiviteit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k0ewl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Maar heb je ook onder menu -> Connectiviteit -> Internettelefonie?

Zie ook:
http://www.forum.nokia.co...ort_in_nokia_devices.html

De N96 heeft bijvoorbeeld ook geen native VoIP client.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Of te wel, de kaarten levert nokia erbij... Echter zit daar ook de route navigatie bij die gratis is? Tom tom bleek niet te werken (mobile dacht ik wel)

Of te wel, is het mogelijk gratis route navigatie werkend te krijgen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:33:
Of te wel, de kaarten levert nokia erbij... Echter zit daar ook de route navigatie bij die gratis is? Tom tom bleek niet te werken (mobile dacht ik wel)

Of te wel, is het mogelijk gratis route navigatie werkend te krijgen?
Nokia levert helemaal geen kaarten mee, die moet je downloaden via UMTS.
In NL kan je daar een bundel voor kopen, in het buitenland betaal je je scheef.

Navigatie in Nokia Maps kost geld, en is te kopen per week, maand, etc.

Wellicht een idee om zelf eens wat onderzoek te doen?
Zie: http://europe.nokia.com/A4944530

TomTom werkt sinds kort ook met de interne Nokia GPS.

Voor niks gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Nokia maps kun je volgens mij hier gewoon downloaden en op je telefoon zetten..

http://europe.nokia.com/link?cid=PLAIN_TEXT_985070

Er staat nergens dat je moet betalen (uit een aantal reviews heb ik begrepen dat alleen de loop versie van gps gratis is, en de drive etc niet) kan het echter niet vinden. Ook geen prijzen. Andere reviews melden weer dat het de dienst een experimentele dienst was, en misschien gratis aangeboden zou worden wanneer deze gereed was.

Dus zeg het maar :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nokia Maps is gratis! De kaarten zijn ook gratis en legaal van internet te halen en er is geen UMTS verbinding nodig om te navigeren.

City Guide Maps en gesproken navigatie ( "Over 300 meter rechts afslaan") zijn betaald. Daarvoor kan je een licentie voor een bepaald tijd voor kopen.

Voor meer: Nokia Maps

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Thankx, daar heb ik wat aan ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Top, het werkt inderdaad perfect. Het programma integreert ook volledig met de systeemsoftware, je kunt Maps 2.0 - na installatie - starten door 'Kaarten' aan te klikken in het hoofdmenu. Raar dat ze dit er niet standaard in deze vorm opzetten?

Edit:
Ginz schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:31:
Nokia Maps is gratis! De kaarten zijn ook gratis en legaal van internet te halen en er is geen UMTS verbinding nodig om te navigeren.

City Guide Maps en gesproken navigatie ( "Over 300 meter rechts afslaan") zijn betaald. Daarvoor kan je een licentie voor een bepaald tijd voor kopen.

Voor meer: Nokia Maps
Wanneer ik een route wil starten vraagt Maps of ik een betaalde dienst wil aanschaffen. Je kunt dus überhaupt geen gratis route berekenen, ook niet zonder gesproken navigatie?

[ Voor 56% gewijzigd door yohan op 22-06-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

staat er ook bij wat de kosten zijn? :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had in dit topic gelezen dat je dan A-GPS moet uitzetten en dus gewoon GPS dient te gebruiken wil je het zonder internet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag is de N78 officieel leverbaar in de VS: http://www.nokia.com/A4136001?newsid=1230590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 16:41
Ik heb het toestel nu 2 weken.
Ben erg tevreden, ook al moest ik even aan het toetsenbord wennen.

Ik mis momenteel echter een ding. Namelijk smilies bij het sms'en.
Zijn er meer mensen die daar 'last' van hebben, en weet iemand hoe je dat aan kunt zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Viper_4111 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:
ik ben gister nog alle winkels nagelopen in het winkelcentrum en volgens de tfortelecom zou hij deze week binnen moeten komen. Dus mocht hij inderdaad binnenkomen dan zal ik het hier even posten.
Goed hij kwam dus niet binnen vorige week maar according to T For Telecom zou hij deze week donderdag of vrijdag binnen moeten zijn aangezien hij ook in hun warehouse lag. Ik houd jullie op de hoogte.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emakaay schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:19:
Ik heb het toestel nu 2 weken.
Ben erg tevreden, ook al moest ik even aan het toetsenbord wennen.

Ik mis momenteel echter een ding. Namelijk smilies bij het sms'en.
Zijn er meer mensen die daar 'last' van hebben, en weet iemand hoe je dat aan kunt zetten ?
Waar komen die toestellen in die internetshops eigenlijk vandaan omdat Nokia Nederland twee weken geleden nog niet leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Finland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks van Nokia? Soort parallelimport is het dan. Vaag. Maar goed, wil het toestel eerst eens in handen hebben alvorens te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Viper_4111 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:42:
[...]

Goed hij kwam dus niet binnen vorige week maar according to T For Telecom zou hij deze week donderdag of vrijdag binnen moeten zijn aangezien hij ook in hun warehouse lag. Ik houd jullie op de hoogte.
Jammer genoeg hoor, maar de leverancier van T for Telecom heeft ze helaas niet steeds niet op voorraad.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Rechtstreeks van Nokia? Soort parallelimport is het dan. Vaag. Maar goed, wil het toestel eerst eens in handen hebben alvorens te kopen.

Waar komen die toestellen in die internetshops eigenlijk vandaan omdat Nokia Nederland twee weken geleden nog niet leverde.
Nee, niet van Nokia.

Gewoon een Deense distributeur. Precies zoals in Nederland, alleen de Nederlandse distibuteurs hebben ze nog niet geleverd gekregen van Nokia.

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 25-06-2008 12:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het nadeel dat hij van een Deense distributeur komt?
Ik begin namelijk een beetje het gevoel te krijgen dat die telefoon pas ergens eind juli of iets dergelijks in de winkel ligt. De winkels blijven maar beloven dat 'hij deze week binnen komt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:41:
Ik begin namelijk een beetje het gevoel te krijgen dat die telefoon pas ergens eind juli of iets dergelijks in de winkel ligt. De winkels blijven maar beloven dat 'hij deze week binnen komt'.
Volgens mij is dat niet echt een nadeel. Je koopt gewoon in Nederland dus Nederlandse regels zijn van toepassing. Saturn gaf vorige week al aan dat het 1 juli wordt. Ik wacht nog even omdat ik het toestel even in handen wil hebben alvorens ik besluit welk toestel ik ga kopen. Vind je dat niet belangrijk dan kun je via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik zat ook meer te denken aan dat je bijvoorbeeld geen nederlandse taal kan instellen, of misschien geen nederlandse T9 of iets dergelijks..
Ik zie hem liever ook eerst in het echt voor ik hem koop, maar hij zal wel aardig op de andere N series lijken, die vind ik behalve de N95 allemaal wel mooi :)
Saturn geeft 1 juli aan, maar belcompany, vodafone en tfortelecom noemen ook de hele tijd data die toch weer verschoven worden.
Ginz gaf gister ook aan dat ze nog niet bij de (tfortelecom) distributeur is. Het lijkt me dan moeilijk om in een weekje tijd die telefoon binnen te krijgen en door te sturen naar Saturn voor de 1e dag van juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
In de VS is ie trouwens een stuk goedkoper! Voor 280 euro inclusief verzendkosten(ex douane) ligt ie thuis hoor! Check ebay.com maar eens, voor 420+20 dollar heb je zo'n mooie N78 al.
Maar zoals iedereen hierboven al zegt, ik wil em wel 1x in het echt gezien/gevoeld hebben voordat ik zoiets aanschaf. Net ff teveel geld om blind te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:41:
Geen. 2Call geeft gewoon 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Alleen je boekje is in het Deens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nou, eindelijk is de N78 op voorraad bij de Nederlandse distributeurs.

Volgende week in de winkel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:13:
Nou, eindelijk is de N78 op voorraad bij de Nederlandse distributeurs.

Volgende week in de winkel.
Beter. Datum van 1 juli zoals genoemd door Saturn lijkt dan aardig te kloppen. Twijfel nog tussen de N82 (betere camera en lenscover maar zwaarder en dikker dan N78), N78 (trendy look maar mindere camera dan N82), SE C702 (spatdicht, niet duur maar minder trendy look en uiteraard geen Nokia Maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
N78 is binnen bij tfortelecom. De cacao brown versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Le0032 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:39:
Klopt. De andere kleuren zijn alweer uitgefaseerd |:(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Le0032 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:39:
Staat niet op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niks gezien helaas. Ga dinsdag of woensdag wel weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ook in Hoorn is er nog geen spoor te bekennen van de N78.
Bij Vodafone zeiden ze zelfs: "Nokia N78? Nog nóóit van gehoord, waarschijnlijk bedoel je deze: *laat N95 zien*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen bij BelCompany cacao brown versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:24:
Bij Vodafone zeiden ze zelfs: "Nokia N78? Nog nóóit van gehoord, waarschijnlijk bedoel je deze: *laat N95 zien*"
Triest dat medewerkers van telefoonwinkels niet eens weten welke modellen er aan komen. Mensen die in telefoonwinkels werken zouden verplicht in ieder geval wekelijks de verschillende gadgetsites en mobile review sites moeten bekijken zodat ze niet alleen weten wat er aan komt maar ook hoe toestellen getest zijn.
In dit geval is het helemaal triest omdat de N78 al bijna 3 maanden op de site van Nokia zelf valt te bewonderen. Ik mag hopen dat Vodafone meeleest (ze hebben daar mensen die internetsites afzoeken naar berichten over Vodafone) en die winkel in Hoorn eens wat beter gaat aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
stijnos1991 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:24:
:D 8)7

Wat een onkunde. OMG.

Lekker online kopen die zooi. Er zijn imo nog maar weinig of geen telecomzaken waar men kennis van zaken heeft. Ook niet verwonderlijk: studenten achter de balie die op provisiebasis de duurste toestellen moeten slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Er is sinds 25/06 een firmware upgrade, ik heb net geupgrade van 10.136 naar 11.043.

EnGadget heeft wat info over de upgrade:
The company is finally taking advantage of S60's over-the-air update capability, allowing users to nab the 2MB binary for the European variant of the N78 right over a WiFi or 3G connection (GPRS / EDGE too, we imagine, but that'd be pretty painful). Version 11.043 is said to imbue handsets with "improved stability with Bluetooth (headsets and car kits) and music (playback over a long time and content refresh)" alongside "optimized Camera performance and Naviscroll sensitivity improvements,"
Je hebt voor het upgraden overigens geen PC nodig, het gaat gewoon via 'Instrumenten' -> 'Applicatiebeheer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
En merk je nog verschillen in stabiliteit, snelheid of wat dan ook?
Wat verstaan ze onder Optimized Camera performance? Sneller een foto nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Yohan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:58:
[...]

:D 8)7

Wat een onkunde. OMG.

Lekker online kopen die zooi. Er zijn imo nog maar weinig of geen telecomzaken waar men kennis van zaken heeft. Ook niet verwonderlijk: studenten achter de balie die op provisiebasis de duurste toestellen moeten slijten.
Daarom moet je ook nooit naar een Vodafone/T-Mobile winkel gaan. Die gasten kunnen echt alleen maar verkopen en verkopen ook alleen maar de dingen die T-Mobile of Vodafone wilt verkopen.

Als je volgens mij naar een TPH, BC of TfT zou gaan, weten die het echt wel... (in ieder geval die in Hoorn weten het allemaal wel)
Yohan schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:35:
Er is sinds 25/06 een firmware upgrade, ik heb net geupgrade van 10.136 naar 11.043.

[...]

Je hebt voor het upgraden overigens geen PC nodig, het gaat gewoon via 'Instrumenten' -> 'Applicatiebeheer'.
Een 'update' van 2MB kan echt niet meer dan een patch zijn.

Veel mensen die dit doen, denken dat ze de nieuwste firmware hebben. Toch is dit iets heel ander als wat er bij een NSP gedaan kan worden. Jammer dat ze het als een 'update', in plaats van 'patch' noemen, imo een groot verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door Ginz op 29-06-2008 13:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:35:

[...]

Als je geen flatrate internet abo hebt kun je dit beter via de pc doen lijkt me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Wel fijn dat TforTelecom en BelCompany hun sites ook zo goed up to date houden...
Wat een vervelende winkels zijn dat ook. Ik snap niet dat zij hun hoofd nog boven water kunnen houden met de huidige ontwikkelingen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is inderdaad binnen bij T for Telecom, ik heb hem daar gister ook meteen gehaalt.. :)
Design viel me echt 100% mee! Tot nu toe lijkt het ook een heel mooi toestelletje met top functionaliteit. Ben nu ff met de FM transmitter aan het spelen. Hoe ver is het bereik bij jullie ongeveer? Moet je ook uitzenden op een frequentie waar geen andere zender op te ontvangen is voor een beter bereik? Zo strax in de auto (volvo) van me ouders werkte het nog niet echt lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:32:
Hij is inderdaad binnen bij T for Telecom, ik heb hem daar gister ook meteen gehaalt.. :)
Design viel me echt 100% mee! Tot nu toe lijkt het ook een heel mooi toestelletje met top functionaliteit. Ben nu ff met de FM transmitter aan het spelen. Hoe ver is het bereik bij jullie ongeveer? Moet je ook uitzenden op een frequentie waar geen andere zender op te ontvangen is voor een beter bereik? Zo strax in de auto (volvo) van me ouders werkte het nog niet echt lekker...
Waarom haal jij je telefoon bij de T for Telecom? En hoezo valt het design mee? Ik heb deze telefoon nog niet in het echt gezien maar als je de plaatjes ziet en de reacties leest van de mensen hier op het forum had je al wel kunnen verwachten dat het een fraai dingetje is.

Die FM transmitter zou prima moeten werken als ik de reviews zo lees. By the way, was het gebruik van een FM transmitter niet verboden in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Als je geen flatrate internet abo hebt kun je dit beter via de pc doen lijkt me ;-)
Gewoon ff via WLAN :)
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:32:
Ja, je moet een lege frequentie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Waarom haal jij je telefoon bij de T for Telecom? En hoezo valt het design mee? Ik heb deze telefoon nog niet in het echt gezien maar als je de plaatjes ziet en de reacties leest van de mensen hier op het forum had je al wel kunnen verwachten dat het een fraai dingetje is.

Die FM transmitter zou prima moeten werken als ik de reviews zo lees. By the way, was het gebruik van een FM transmitter niet verboden in Nederland?
Nou, ik haal mn telefoon ook liever bij een fysieke winkel. Als er wat mee is kun je zo terug. Je weet zeker dat je een verzegelde verpakking hebt en bovendien wil je toch eerst het toestel even in handen hebben voor je hem koopt. OK, via internet misschien een paar tientjes goedkoper maar je moet dan wel weer het pakje ophalen op het postkantoor etc...dat kost ook tijd en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Omdat ik hem bij T for Telecom meteen mee kreeg :)
Ik vond het design gewoon nog een stuk mooier dan ik had verwacht naar aanleiding van de foto's. Dat anderen hem mooi vinden is opzich logisch, want wat doe je in dit topic als je hem niet mooi vind. Daarom basseer ik daar niet zoveel mijn verwachtingen op.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste