Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
ik heb hem idd zaterdag opgehaald bij t for telecom. Enige nadeel is dat mijn rode 'ophang' knop schraapt langs de behuizing. Dus ik moet vandaag ff bellen of ik het toestel om kan ruilen. Voor zo een duur toestel had ik dit eigenlijk niet verwacht.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Viper_4111 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:26:
ik heb hem idd zaterdag opgehaald bij t for telecom. Enige nadeel is dat mijn rode 'ophang' knop schraapt langs de behuizing. Dus ik moet vandaag ff bellen of ik het toestel om kan ruilen. Voor zo een duur toestel had ik dit eigenlijk niet verwacht.
hoe bevalt ie verder ?
toetsenbord fijn om mee te werken ?
en voelt ie echt zo goedkoop aan ?, kraakt de back cover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb ook mijn N78 ontvangen en er nu een review van aan het maken. Ik heb alvast wat foto's gemaakt en op mijn Flickr account gezet. Een aantal foto's is van de N78 en een aantal foto's is gemaakt met de N78. Ik zal er ook nog wat filmpjes mee maken en plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 30-06-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Is het met de FM transmitter alleen mogelijk om muziek uit te zenden, of worden/kunnen ook andere geluiden doorgezonden (zoals bijvoorbeeld TomTom).

Hoe is de ontvangst met WiFi? Mijn E65 is nou niet echt een uitblinker daarin.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hierbij de beloofde review van de Nokia N78 (RM-235). Het is niet een volledige review waarin ik alles over het toestel probeer te vertellen maar meer de zaken die mij opvielen (t.o.v. mijn huidige N82) en waar mij al eerder vragen over werden gesteld.

Verpakking
Mijn toestel werd geleverd met een licentie voor 3 maanden navigatie. Dat was te herkennen door een extra wikkel om de buitenkant van de doos met de tekst "3 months voice-guided navigation and local maps on an 2 GB memory card".

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3051/2624451020_777e0ab2c3_m.jpg

In de verpakking zaten de volgende artikelen verpakt:
- N78 toestel
- BL-6F accu (Li-ion 1200 mAh 3.7V)
- 2 GB micro-SD geheugenkaart
- AC-5E reislader (100-240V, 50-60Hz)
- CA-101 USB kabel (met micro-USB aan toestelzijde)
- AD-54 afstandsbediening
- HS-54 stereo headset (incl. oorkussentjes)
- DVD-ROM met PC Suite
- Handleidingen (w.o. Nederlands)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3206/2624869144_96ced0701f.jpg?v=0

Opstarten
Ik heb een Nederlandse Vodafone SIM en toch startte het toestel in het Engels op. Dat gebeurd wel vaker en via Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Taal zet je hem dan van Automatisch naar Nederlands. Het toestel moet dan wel weer even opnieuw opstarten.
Je kan overigens ook nog kiezen voor Engels, Frans, Duits, Turks en Italiaans.

Software update
Bij het uitpakken stond er nog 10.136 software op. Ik heb even wat gespeeld met het toestel en daarna geupdate. Via *#0000# kom je tegenwoordig direct in apparaatbeheer. Via Opties kun je dan kiezen voor Controleren op updates. Deze was inderdaad aanwezig, versie 11.043. Ik had tijdens het voorafgaand spelen al een wifi verbinding aangemaakt en heb de update via wifi binnengehaald. Dat ging razendsnel (uiteraard afhankelijk van de internetverbinding), binnen 20 seconden had ik de data binnen. Het verwerken van de update duurde ± 10 minuten. Joehoe!!! FOTA (Firmwareupdate Over The Air) werkt. Voor het geval dat iemand mijn productcode wil weten: 0545492.
Ik ging er al vanuit dat data preservation ook zou werken en dat was inderdaad het geval. Alle instellingen die ik had gemaakt met het voorafgaand proberen, stonden er nog in en ook de applicatie die ik geïnstalleerd had stond er nog op en werkte.

FM-transmitter
Het eerste dat ik wou testen was de FM transmitter. En ja hoor, hij zit er in. Er zou sprake zijn dat het voor Nederland gedeactiveerd zou worden maar gelukkig is dat dus niet het geval.
In menu muziek kun je hem vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3262/2623854115_c978d71959_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2623850253_edf7e9ff5f_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3042/2624687842_025248d5af_m.jpg

Dit zou natuurlijk perfect moeten werken in de auto. Maar ik heb zo'n MPV familieauto en daar staat de antenne buiten achterop het dak. Als de muziek aanstaat is het prima te doen. Maar zodra je de muziek pauzeert, dan hoor je toch een aardige ruis. Ik heb met mijn toestel door de auto bewogen en je hoort al snel dat het bereik beperkt is. Alleen als ik het toestel naast de antenne leg, is de ruis pas helemaal weg. Vervolgens heb ik handmatig nog een andere frequentie geprobeerd (die niet ingebruik was) en dat werkte wel weer ietsje beter maar nog steeds een beetje ruis als er geen muziek is. Ook een beetje opgevoerde langsrijdende brommer hoor je langskomen door geknetter op de verbinding. In de grensstreek zijn frequenties schaars. Tijdens mijn ritje naar huis, heb ik toch twee keer een nieuwe frequentie moeten zoeken omdat de zender zelf sterker binnen kwam dan de FM zender van de N78.

Opvallend is trouwens dat er RDS zendernaam weergave is:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3002/2623746737_f3be9bc9c4_m.jpg

Je kunt natuurlijk ook internet radio gaan luisteren. Het zou nog mooier geweest zijn als dan de naam van het radiostation getoond zou worden, afgewisseld met eventueel aanvullende informatie zoals de artiestnaam en titel van het liedje dat gespeeld wordt. Misschien in de toekomst.
Er zitten nog wat bugjes in de combinatie internet radio en de FM zender. Telkens als er verbinding is met een nieuwe zender, wordt de verbinding met de FM zender verbroken. Je moet dan weer handmatig de FM zender uit- en weer aanzetten. Ook al er een herstart is vanwege een lege buffer ofzo, dan schiet hij er weer uit. Maar het blijft natuurlijk geweldig om wereldwijde zenders op deze manier te relayen naar je eigen autoradio. Onderweg naar huis luisterde ik even naar een Surinaamse zender :)

Ik denk dat ik me nog gelukkig mag prijzen met een glazen dak want mensen met een dikke MPV zonder glazen dak zullen denk ik nog meer ruis hebben. Maar het is wel te doen. Ik denk dat mensen die de autoantenne links voorop bij de motorkap hebben zitten, het beste resultaat zullen boeken.

Ik hoop ook dat Nokia snel overgaat naar een auto frequencysensing systeem, dan gaat die eerst razendsnel kijken waar er draaggolven gedetecteerd worden (die frequenties worden dan al gebruikt) en pakt automatisch de best geschikte frequentie voor dat moment.

Nokia Maps
Wat me tegenviel was dat Nokia Maps 1.2 nog geïnstalleerd was in de zojuist geupdate versie. Maps 2.0 is al weer een tijdje uit. Je zult dan zelf de update moeten doen (aanrader!). Je kunt Nokia Maps 2.0 hier downloaden.
Vergeet ook niet je kaarten te updaten! Hiervoor heb je ook de nieuwste versie van MapLoader nodig, die staat op dezelfde pagina als Maps 2.0, even iets doorscrollen naar beneden.

GPS en A-GPS
De N78 heeft een ingebouwde GPS ontvanger. De eerste keer dat je hem start maakt hij een zogenaamde koude start. Dan kan het wel tot 2 minuten duren voordat er een plaatsbepaling is. Je kunt dit bespoedigen door het toestel mee naar buiten te nemen en op een plek neer te leggen met zoveel mogelijk zicht naar de hemel. Laat hem stil liggen tijdens het zoeken.
Via Menu > Instrumenten > Connect > GPS-gegevens > Positie > Opties > Satellietstatus kun je het proces goed volgen. Er komen dan balkjes op het scherm te staan.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2623906451_db7f86a864_m.jpg

Hoe meer balkjes, des te meer satellieten hij ontvangt. Er zijn er minimaal 4 nodig om een fix te krijgen, dat is vaktaal voor dat de plaatsbepaling is berekend. De nauwkeurigheid van de plaatsbepaling hangt af van de signaalsterkte. Als er ee fix is, zie je een aantal balkjes blauw gekleurd. Hoe hoger het signaal van de blauwe balkjes, des te nauwkeuriger is je plaatsbepaling. Juist bij plaatsen waar er twee wegen parallel lopen, is deze nauwkeurigheid van belang.

Je kunt de fix tijd verkorten door Assisted GPS te gebuiken. Er wordt dan via een mobiele internetverbinding een kleine file gedownload (paar kB) waarin staat waar de satellieten de komende 24 uur precies zullen hangen. Als het toestel dat al weet, kan hij sneller berekenen en heb je meestal binnen 20 seconden al een fix.
Als je een flatfee databundel hebt hoef je je nergens zorgen over te maken. Heb je dat niet, houd dan rekening met datakosten! Iedere keer dat je dan iets doet met GPS zullen er paar cent aan datakosten worden berekend (afhankelijk van abonnement).
Je kunt de instellingen voor Assisted GPS hier vinden: Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Positiebepaling. Je hebt hier 3 instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/2623906881_6abfbf28c8_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3292/2624732540_c6962bce94_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3092/2624732924_4d9040c33c_m.jpg

Bluetooth GPS is voor externe bluetooth GPS ontvangers, die mag uit, die heb je niet nodig.
Assisted GPS is zoals ik hierboven uitleg.
Integrated GPS is de geïntegreerde GPS ontvanger, die moet aan staan.
Op basis van netwerk is een functie waarbij je netwerkprovider je locatiegegevens kan verstrekken. In Nederland is er (nog) geen aanbieder die dit doet maar laat maar aan staan voor het geval je een keer in het buitenland bent waar het wel wordt ondersteund. De netwerkinformatie is namelijk direct beschikbaar, je hoeft dan niet te wachten op de GPS fix. De nauwkeurigheid van deze informatie kan overigens best wel slecht zijn (in het geval dat je in gebied zit waar weinig zendmasten staan of als ze ver van je af staan).

In het 3e plaatje kun je instellen of en hoe de Assisted GPS gebruikt mag worden. Je hebt hier keuzes uit Automatisch, Automatisch in eigen netwerk, Altijd vragen en Uitgeschakeld.
Ik heb hem op Automatisch gezet aangezien ik zelf de telefoonrekening niet hoef te betalen. Als ik in het buitenland ben (vaak hoge datakosten) haalt die ook nog steeds de data op. Maar als je niet wilt dat hij in het buitenland deze data ophaalt, zet hem dan op Automatisc in eigen netwerk. Wil je per keer toestemming geven, zet hem dan op Altijd vragen. Of als je helemaal geen data wilt verstoken, zet hem dan op Uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3092/2624732924_4d9040c33c_m.jpg

Geotagging
Net als bij de N82 kan de N78 out of the box direct geotaggen. Geotaggen is een functie dat bij iedere foto die je maakt, direct de plaats waar de foto is gemaakt, in de foto wordt weggeschreven. Dit gebeurd in de EXIF data van de foto welke door sites zoals OVI, Flickr en Picasa kunnen worden gelezen. Je kunt dan vaak in tekst zien waar de foto is gemaakt en of staat er een google kaart naast.
Voordat je je foto's gegeotagged op Flickr hebt staan, moet je wel eerst het een en ander aanzetten, dit in verband met de privacy.
1) In de camera functie van je N78 moet je de plaatsbepaling aanzetten.
Start de fotocamera op > Opties > Instellingen > Locatie vastleggen > Aan.
2) Stel bij je favoriete foto blog site in dat de EXIF data van je foto gelezen mag worden. Bij Flickr gaat dat bijvoorbeeld als volgt:
Log in op je Flickr account > You > Your account > Privacy & Permissions > Who will be able to see your stuff on a map: Anyone en Import EXIF location data: Yes
Een voorbeeld van een foto die gegeotagged is staat hier. Flickr gebruikt de Yahoo maps, deze zijn voor Nederland nog niet zo perfect als bijvoorbeeld Google maps.

Ik heb overigens nog een tip voor tooltje dat perfect foto's voor je uploaden naar je favoriete blog of fotosite: ShoZu. ShoZu draait op de achtergrond en zodra je een foto of filmpje hebt gemaakt, vraagt hij na een paar seconden (dan wordt de geotag even gedaan in die tijd) of hij hem mag uploaden naar je favoriete blog of foto site. Je kunt instellen dat hij het niet automatisch aanbiedt, wel vraagt of ongevraagd altijd automatisch upload. Bij ShoZu zijn er tientallen blog en foto sites te kiezen (zelfs Hyves) waardoor instellen een eitje wordt. Ik zweer bij deze tool.
Meer informatie over deze gratis tool kun je vinden op http://www.shozu.com/.

Toetsblokkade
Wat me ook opviel was dat het leek of de toetsblokkade niet of slecht reageerde. Maar ik denk dat ik snap wat er aan de hand is. Je moet de toets links onder de display iets langer ingedrukt houden dan voorheen en dan pas de * toets.
De reden hiervoor is denk ik energiebesparing. Bij mijn N82 gaat de displayverlichting direct aan als ik de toets links onder de displau druk. Als die in mijn zak zit, zal dit vaak gebeuren en kost onnodig veel verspilde energie. Door nu 1 seconde de toets ingedrukt te houden en dan pas de * toets, verhelp je dat.

Tekst to speech
Bij de toepassingen staat er ook een text-to-speech applicatie. Helaas was die standaard alleen Engels. Als je die graag in het Nederlands wilt, ga dan naar http://europe.nokia.com/A4286225, installeer eerst de Language package for Dutch en vervolgens Ingrid, de Nederlandse stem: Voice package Ingrid for Dutch.

Windows Exchange
Degenen die een Windows Exchange server willen gebruiken, hier kun je de Nokia Exchange applicatie vinden.

N-Gage
Het Nokia N-Gage game platform biedt nog geen ondersteuning voor de N78. Het is een kwestie van tijd. Hier zou je hem dan kunnen vinden: http://www.n-gage.com/.
Als je een versie voor een ander model probeert te installeren, krijg je een foutmelding...

Windows Live Messenger & Windows Live Hotmail
Ik heb op dit moment nog geen officiële Micorosoft Windows Live client kunnen vinden die werkt. Hij staat nog niet in Downloads (komt tzt vast nog wel) en de losse versie die op AllAboutPhones.nl staat, werkt niet. Als je DEP.sis installeert, geeft hij de foutmelding dat DEP al aanwezig is. En als je de Live client geïnstalleerd hebt, dan start deze niet.

Behuizing
Sommige mensen maakte zich zorgen of de behuizing kraakte. Als je de achterzijde niet goed terug zet dan kraakt en schuift die. Als je hem met zorgvuldigheid sluit, dan zit die perfect en kraakt er niets (althans, bij mij versie).

Garantie
Op alle Nokia toestellen die je in een Nederlandse winkel koopt, zit standaard 2 jaar garantie.
De winkelier is wettelijk verplicht deze garantie te geven.

That's it for now.
Er zijn nog meer foto's die ik heb gemaakt maar hier niet verwerkt zijn. Deze zijn hier te vinden.
Later vanmiddag zal ik even een filmpje maken en ook even hierbij zetten.

[ Voor 215% gewijzigd door robertwebbe op 30-06-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:35:

Ik heb overigens nog een tip voor tooltje dat perfect foto's voor je uploaden naar je favoriete blog of fotosite: ShoZu. ShoZu draait op de achtergrond en zodra je een foto of filmpje hebt gemaakt, vraagt hij na een paar seconden (dan wordt de geotag even gedaan in die tijd) of hij hem mag uploaden naar je favoriete blog of foto site. Je kunt instellen dat hij het niet automatisch aanbiedt, wel vraagt of ongevraagd altijd automatisch upload. Bij ShoZu zijn er tientallen blog en foto sites te kiezen (zelfs Hyves) waardoor instellen een eitje wordt. Ik zweer bij deze tool.
Meer informatie over deze gratis tool kun je vinden op http://www.shozu.com/.
Dat lijkt een handige tool. Maar als je alleen Flickr gebruikt, is het dan niet makkelijker om de ingebouwde 'online delen'-functie te gebruiken?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:35:
Hierbij de beloofde review van de Nokia N78 (RM-235). Het is niet een volledige review waarin ik alles over het toestel probeer te vertellen maar meer de zaken die mij opvielen (t.o.v. mijn huidige N82) en waar mij al eerder vragen over werden gesteld.
Ik ben nu vooral benieuwd naar het verschil tussen de N78 en N82. Kan je vertellen welke je op dit moment beter bevalt? Want mijn vriendin wil de N82 maar misschien kan ze beter gaan voor de (nieuwere) N78 ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:55:
[...]
Dat lijkt een handige tool. Maar als je alleen Flickr gebruikt, is het dan niet makkelijker om de ingebouwde 'online delen'-functie te gebruiken?
Zou ook kunnen. Alleen zit er in de Online delen tool nog geen batch verwerking. Je moet iedere keer wachten totdat de foto geupload is voordat je de volgende kunt selecteren. Bij ShoZu klik je door en hij zet ze zelf in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
bsmpower schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Ik ben nu vooral benieuwd naar het verschil tussen de N78 en N82. Kan je vertellen welke je op dit moment beter bevalt? Want mijn vriendin wil de N82 maar misschien kan ze beter gaan voor de (nieuwere) N78 ?!?
Ik quote mezelf maar even:
Yohan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:17:
Moet je daar echt over nadenken? :')

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080316-pyei22b1d7dqsmjeuxbm9w295h.jpg
N82 silver vs N78
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/04/n78-n82-n08.jpg
N82 black vs N78 (boven)
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/04/n78-n82-n10.jpg
N82 black vs N78 (onder)

[ Voor 24% gewijzigd door yohan op 30-06-2008 16:05 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

bsmpower schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:02:
[...]
De foto's van de N82 zijn toch wel iets mooier hoor. Ook heeft de N82 een Xenon flitser en de N78 een LED flitser.

De N78 heeft ook geen flash player. Op zich lijkt dat niet zo spannend voor een mobiel maar met browsen is dat wel een gemis. Op veel sites kom je vaak niet verder zonder flash omdat de navigatie er in verwerk zit.

Verder heeft de N78 een behuizing van pianolak. Je ziet er iedere vingerafdruk op en dat irriteert mij snel. Poetsen heeft geen zin want er blijven altijd vingers achter.

De N78 heeft weer een FM zender, dat is ook wel weer fijn. Maar ik denk dat ik dan toch maar voor de N96 ga, dat is eigenlijk de opvolger van de N95, inclusief FM zenern en MobieleTV van KPN (DVB-H).

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 30-06-2008 17:10 . Reden: foutieve info doorgehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

pianolak is vingers.... blijft over, de witte :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:09:
De N78 heeft ook geen flash player. Op zich lijkt dat niet zo spannend voor een mobiel maar met browsen is dat wel een gemis. Op veel sites kom je vaak niet verder zonder flash omdat de navigatie er in verwerk zit.
Jawel hoor, moet je aanzetten bij de browserinstellingen.
Q-bone schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:33:
pianolak is vingers.... blijft over, de witte :+
De witte is ook zwart van voren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Yohan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:55:
[...]
Jawel hoor, moet je aanzetten bij de browserinstellingen.
Inderdaad zeg... FlashLite 3.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N78 staat in de flyer van de meeste Mediamarkten voor 449 euro. Vanaf vandaag zou ie leverbaar moeten zijn maar MM Den Haag had hem vanavond nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

...

[ Voor 246% gewijzigd door robertwebbe op 02-07-2008 16:41 . Reden: op vriendelijk verzoek van mod verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:40:
[...]

Ehhhh, bij telefoonkopen.nl is die gratis in combinatie met een T-Mobile Relax 200 2 jaar waarbij je ook de hele 2 jaar looptijd ook nog eens 50% korting op het abonnement krijgt. Je betaalt dus maar 12,25 per maand (het is wel een tijdelijke actie). _/-\o_

24 x 12,25 = 294 euro...
Alleen zou ik nooit een 2 jarig abonnement kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:40:
[...]

Ehhhh, bij telefoonkopen.nl is die gratis in combinatie met een T-Mobile Relax 200 2 jaar waarbij je ook de hele 2 jaar looptijd ook nog eens 50% korting op het abonnement krijgt. Je betaalt dus maar 12,25 per maand (het is wel een tijdelijke actie). _/-\o_

24 x 12,25 = 294 euro...
Dat is zeker niet duur. Voor het overige (Telfort/Vodafone) is die zaak weer minder goedkoop dan wanneer je de N78 koopt bij bijvoorbeeld GSMweb.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:32:
Ik heb ook mijn N78 ontvangen en er nu een review van aan het maken. Ik heb alvast wat foto's gemaakt en op mijn Flickr account gezet. Een aantal foto's is van de N78 en een aantal foto's is gemaakt met de N78. Ik zal er ook nog wat filmpjes mee maken en plaatsen.
Mooie review. Wat ik wel interessant vind is die vitrine met telefoontoestellen. Zijn dat alle toestellen die je al hebt gehad in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Telfort internetbundel op je GSM voor 10 euro per maand (of 7 euro als actie)? Wat me opvalt is dat Vodafone de snelste internetbundel aanbiedt, tot 3600 Kilobits p/s (voor 9,50 euro). De overige providers stoppen zo'n beetje bij 128 kilobits p/s. Dat maakt op papier nogal wat verschil. Zie: http://www.bellen.com/con...ternet-op-gsm-of-pda.aspx

Wat ik me afvraag is of het in de praktijk ook verschil maakt of je bij Telfort of Vodafone zit. Of is die 3600 van Vodafone behoorlijk theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Leolinedance schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:01:
[...]

Alleen zou ik nooit een 2 jarig abonnement kopen...
Dan gooi je het simkaartje toch in de kliko :?
€ 294,00 (!) voor de N78 is echt cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Yohan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:09:
[...]

Dan gooi je het simkaartje toch in de kliko :?
€ 294,00 (!) voor de N78 is echt cheap.
Dus wat kan ik het beste doen..deze nemen en dan een sim-only van Vodafone 35 erin pleuren?

Bestaan er eigenlijk sim-only abonnementjes met van die internetbundels?

edit: Ik ga deze maar kopen..veel beter zal het niet worden denk ik en 200 minuten is toch wel genoeg voor mij. En dat voor maar 12,50 per maand! Maar nu zou ik dus best voor 5 euro / maand ofzo zo'n flat free internet abonnementje erbij willen hebben..hoe ga ik dat fixen?

edit2: Als je op die aanbiedingslink klikt zie je toch duidelijk staan 3 maanden 50% korting op maandbedrag.

http://www.telefoonkopen....estel/?cid=2832&ident_id=

Bij die andere staat maandbedrag €24,50:

http://www.telefoonkopen....estel/?cid=2827&ident_id=

Waarschijnlijk blij gemaakt met een dode mus dus.

Ik heb telefoonkopen.nl gemaild.

[ Voor 50% gewijzigd door Leolinedance op 01-07-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
De actie is echt bij TK.nl; de internetsite is nog niet helemaal goed. maar 24 mnd lang 50% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NicoF schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:39:
De actie is echt bij TK.nl; de internetsite is nog niet helemaal goed. maar 24 mnd lang 50% korting!
Is het toestel wel simlock vrij en niet voorzien van een t-mobile logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Het zijn simlockvrije toestellen. Het is een stuntaanbieding voor een nieuwe winkelketen, Telefoonkopen.nl; zeer goede aanbiedingen en gericht op het discount segment. 3,4 en 5 juli is de officiele opening daarom deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
De reactie
Goedemorgen,

Dank voor uw mail. Deze actie was nog niet aangepast. U heeft 24 maanden 50% korting op het aangegeven maandbedrag. Bij het afhalen kunt u aangeven een internet abonnement erbij te willen.
Ga hem maar bestellen dan :)

edit: Besteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Leolinedance op 01-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Als ik er nu een internet abonnementje bij neem he, zo een van 10 euro/maand, kan ik die ook weer opzeggen na 2 maanden als blijkt dat ik het niet zo vaak gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mannen (en vrouwen) met verstand...
Nokia N78 vs. Sony Ericsson G900

is een beetje gekke vergelijking maar waar gaat dan de voorkeur naar uit en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:22:
Even voor de mannen (en vrouwen) met verstand...
Nokia N78 vs. Sony Ericsson G900

is een beetje gekke vergelijking maar waar gaat dan de voorkeur naar uit en waarom?
Die keuze heb/had ik ook. Ik heb gekozen voor de Nokia N78. Een touchscreen lijkt me toch niet zo handig. Deze telefoon vind ik ook mooier. En de FM transmitter is wel leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik had nog beloofd een filmpje te maken met de N78. Bij deze of deze. Het is er wel een met een boodschap :) Met een camera in de hand kom je overal binnen...

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 01-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
robertwebbe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:24:
Ik had nog beloofd een filmpje te maken met de N78. Bij deze. Het is er wel een met een boodschap :) Met een camera in de hand kom je overal binnen...
Wel spam natuurlijk maar toch wel een puike aanbieding. Heb hem daar dan ook besteld zojuist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Heeft iemand met deze telefoon ervaring met de Sports Tracker software van Nokia?

Meer info: http://research.nokia.com.../SportsTracker/index.html
En: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

pandinus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:31:
Heeft iemand met deze telefoon ervaring met de Sports Tracker software van Nokia?

Ja, ik. Het werkt mits je maar de juiste versie download. Ik zie wel vaker dat je voor de N78 een andere versie moet downloaden. Blijkbaar is UI60 versie 3.2 toch dusdanig afwijkend dat ze er een aparte versie voor moeten maken. Wellicht dat ook daarom de Microsoft Live applicatie niet werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Is er iemand die al een bevestigingsmail van telefoonkopen.nl heeft gehad? lijkt me toch op zijn minst correct ;)

Heeft iemand tomtom werkend?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

pandinus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:31:

Kijk hier eens:

Nokia Sports Tracker Beta

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Q-bone schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:54:
Is er iemand die al een bevestigingsmail van telefoonkopen.nl heeft gehad? lijkt me toch op zijn minst correct ;)

Heeft iemand tomtom werkend?
Ja, heb ik al gehad. Ik kan hem donderdag of vrijdagochtend ophalen. Tussen 7 en 9 's ochtends :z Ik moet er ook nog met de bus en trein heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Leolinedance schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:48:
Als ik er nu een internet abonnementje bij neem he, zo een van 10 euro/maand, kan ik die ook weer opzeggen na 2 maanden als blijkt dat ik het niet zo vaak gebruik?
Nee als je een tergelijkertijd een extra bundel neemt dan zit je daar de rest van de contractsperiode
aan vast

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Megapaul schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:19:
[...]

Nee als je een tergelijkertijd een extra bundel neemt dan zit je daar de rest van de contractsperiode
aan vast
En als ik nu over een maandje graag die internetbundel toch nog wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Ik zou het iets nuanceren.
Als je voor een korting gaat op je toestel (vaak tot 150euro) dan zit je je hele contractsperiode er aan vast. Dit geldt ook voor netwerken als T-Mobile en KPN.
Vodafone heeft als enige deze module als een Blox. Deze kan je dan ook elke maand eropzetten en er weer afhalen. Mits je dus geen toestelkorting hebt gekregen,

De aktie van TK.nl is zonder internetbundel dus dat is zeker een zeer goedkope aanbieding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
O en je kunt achteraf altijd een internetbundel nemen (je zit er dan ook aan vast tot het einde van je contract. Behalve bij Voda dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
NicoF schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 05:47:
O en je kunt achteraf altijd een internetbundel nemen (je zit er dan ook aan vast tot het einde van je contract. Behalve bij Voda dus)
Dat is echt balen..en ook niet helemaal eerlijk naar mijn mening. Ik krijg geen toestelkorting maar toch zit ik eraan vast voor 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit er ook aan te denken een N78 aan te schaffen via telefoonkopen.nl. Hier heb ik alleen enkele vragen over. Het abonnement t-mobile relax 200, krijg je 200 minuten, kan je daar mee ook sms'en? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het niet zo was. Stel je kan er niet mee sms'en, is het dan mogelijk om een sms bundel erbij te kopen?

Knallert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:27:
Ik zit er ook aan te denken een N78 aan te schaffen via telefoonkopen.nl. Hier heb ik alleen enkele vragen over. Het abonnement t-mobile relax 200, krijg je 200 minuten, kan je daar mee ook sms'en? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het niet zo was. Stel je kan er niet mee sms'en, is het dan mogelijk om een sms bundel erbij te kopen?
Ja, je kunt er mee sms'en, kost je 0,25 per bericht.
Als je veel smst kun je beter een bundel nemen, dat is veel goedkoper. Bundels zijn er al voor 25 berichten per maand voor 2,50 per maand extra (0,10 p/b) en als je bundel op is 0,12 p/b.

Alle tarieven staat hier.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 02-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dankjewel.

Je kan dus niet sms'en binnen de bundel, dat één sms één minuut kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb het even nagevraagd:
Q-bone schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:54:
Er is een probleem op de mailserver, alle mail naar hotmail en yahoo adressen worden tegengehouden.
Leolinedance schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Ja, heb ik al gehad. Ik kan hem donderdag of vrijdagochtend ophalen. Tussen 7 en 9 's ochtends :z Ik moet er ook nog met de bus en trein heen..
Je mag ook wel iets later komen zegt men zolang je maar niet op de drukke prime-time uren komt.
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Dat is echt balen..en ook niet helemaal eerlijk naar mijn mening. Ik krijg geen toestelkorting maar toch zit ik eraan vast voor 24 maanden.
Er wordt in de prijsberekening eigenlijk al vanuit gegaan dat de meeste klanten een data- en sms bundel erbij nemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:43:
[...]
Is het toestel wel simlock vrij en niet voorzien van een t-mobile logo?
Ja, is SIMlock vrij en er zit geen t-mobile branding op.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:50:
Je kan dus niet sms'en binnen de bundel, dat één sms één minuut kost?
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de N78 nu even in handen gehad. De keypad is wel apart. Maar schijnt te wennen. Verder mooi toestel alhoewel ik nog twijfel. Vraag me af hoe robuust het toestel is.

Welk toestel maakt betere foto's: de N78 of de N82?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, Ik heb de N78 + relax 200 besteld. Wanneer kan ik nu een sms bundel erbij kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
En dat MyFaves25 dan? Is dat niet veel aanterkkelijker dan Relax200? Daar lijkt het op het eerste gezicht wel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:12:
En dat MyFaves25 dan? Is dat niet veel aanterkkelijker dan Relax200? Daar lijkt het op het eerste gezicht wel op..
Zal doorgaans aantrekkelijker zijn als je veel naar dezelfde mensen belt (je mag 5 favorieten instellen en die per maand ook wijzigen als je wilt).

Zag net dat telefoonverkopen.nl een dochter is van Belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:32:

Welk toestel maakt betere foto's: de N78 of de N82?
Dat lijkt me vrij simpel. Megapixels zegt niet alles, maar 5MP van de N82 wint het vast wel van 3,2MP van de Nokia N78. Ook heeft de N82 nog een xenon flitser

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:13:
[...]
Dat lijkt me vrij simpel. Megapixels zegt niet alles, maar 5MP van de N82 wint het vast wel van 3,2MP van de Nokia N78. Ook heeft de N82 nog een xenon flitser
Ik heb ze allebei en de ik meen toch dat de N82 echt beter is.
En de xenon flits is echter beter in donkere omgevingen. Een led haalt bij lange het bereik niet van een xenon flits lampje.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:46:
[...]
Nee, zuster. Beide zijn aparte werkmaatschappijen van de "moeder" Macintosh Retail Group.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:42:
Zo, Ik heb de N78 + relax 200 besteld. Wanneer kan ik nu een sms bundel erbij kiezen?
Ik neem aan dat je hem in de winkel gaat ophalen? Daar kun je het aangeven als je je meldt. Maar als het goed is gaan ze je het ook vragen bij het ophalen.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 02-07-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Zal doorgaans aantrekkelijker zijn als je veel naar dezelfde mensen belt (je mag 5 favorieten instellen en die per maand ook wijzigen als je wilt).

Oh balen nu zie ik hoe het zit. Ik heb ook liever een Relax 200 abonnement ipv het MyFaves25 wat ik nu besteld heb. Ik ga nu naar telefoonkopen.nl mailen of ik het nog kan veranderen, ik zou hem morgen op kunnen halen..

[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 02-07-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:48:
[...]
Mooie review. Wat ik wel interessant vind is die vitrine met telefoontoestellen. Zijn dat alle toestellen die je al hebt gehad in het verleden?
Speciaal voor jou: http://nl.youtube.com/watch?v=EQMuApFY-3M. Gefilmt met de N78.
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:36:
[...]
Oh balen nu zie ik hoe het zit. Ik heb ook liever een Relax 200 abonnement ipv het MyFaves25 wat ik nu besteld heb. Ik ga nu naar telefoonkopen.nl mailen of ik het nog kan veranderen, ik zou hem morgen op kunnen halen..
Volgens mij kun je dat morgen gewoon kenbaar maken als je hem komt ophalen.

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 02-07-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
robertwebbe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:48:

[...]

Volgens mij kun je dat morgen gewoon kenbaar maken als je hem komt ophalen.
Oke, dat zou mooi zijn. Dit weet je niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, waarom krijg je eigenlijk geen e-mail als je besteld hebt? Ik hoop wel dat ik een e-mail ontvang, als hij klaar ligt bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Abo kan je nog aanpassen, bij online bestelling word alleen de creditcheck gedaan,
op moment dat je de winkel in stapt en geholpen word dan kan je aangeven met welk abo je het wil hebben. relax 150 / 200 of myfaves 20 / 25. en met evt aanvullende bundels
ps naar welke winkel ga je?

[ Voor 3% gewijzigd door Megapaul op 02-07-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Megapaul schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:58:
[...]

Abo kan je nog aanpassen, bij online bestelling word alleen de creditcheck gedaan,
op moment dat je de winkel in stapt en geholpen word dan kan je aangeven met welk abo je het wil hebben. relax 150 / 200 of myfaves 20 / 25.
ps naar welke winkel ga je?
Ik ga naar Utrecht. Is relax 150 ook mogelijk ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:02:
[...]
Ik ga naar Utrecht. Is relax 150 ook mogelijk ja?
Relax 150 is mogenlijk maar dan zou je moeten bijbetalen bedrag weet ik niet uit me hoofd.
(Ben nog net geen Robot haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Foutje

[ Voor 130% gewijzigd door NicoF op 02-07-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:57:
Oke, waarom krijg je eigenlijk geen e-mail als je besteld hebt? Ik hoop wel dat ik een e-mail ontvang, als hij klaar ligt bij de winkel.
Zoals ik een paar berichten terug al had geschreven, is er een probleem met de mailserver. Bepaalde domeinen zoals hotmail en yahoo (e.d.) komen niet aan.
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:50:
[...]
Eigenlijk toch wel. De aanvraag van het abonnement kan pas plaatsvinden als ze je legitimatiebewijs en PIN pas in handen hebben.
Megapaul schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:04:
[...]
Relax 150 is mogenlijk maar dan zou je moeten bijbetalen bedrag weet ik niet uit me hoofd.
(Ben nog net geen Robot haha)
99,00. De actie is blijkbaar toegepitst op dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Maar een andere vraag, Robert is het jou gelukt de download applicatie te gebruiken? Bij mij geeft ie elke keer een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

NicoF schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:12:
Maar een andere vraag, Robert is het jou gelukt de download applicatie te gebruiken? Bij mij geeft ie elke keer een foutmelding.
Ja. Ik heb soms ook wel een foutmelding gehad maar meestal werkte het.
Belangrijk is dat als je de mobiele internetverbinding hiervoor gebruikt, dat je een internetverbinding gebruikt en niet de WAP verbinding. Sommige providers blokkeren van alles en nog wat via de WAP proxy. Via wifi is het nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Dank voor je (snelle) reactie. Via WiFi werkt het inderdaad. Via Vodafone GPRS en Vodafone Live profiel werkt het niet.
Maar ben al blij dat het nu lukt.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:09:
[...]

Zoals ik een paar berichten terug al had geschreven, is er een probleem met de mailserver. Bepaalde domeinen zoals hotmail en yahoo (e.d.) komen niet aan.
Hoe weet ik dan wanneer ik hem op kan halen? of is er gewoon een vertraging?

Knallert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
robertwebbe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:09:
[...]

Eigenlijk toch wel. De aanvraag van het abonnement kan pas plaatsvinden als ze je legitimatiebewijs en PIN pas in handen hebben.
Ik heb mijn pinpas niet hier, deze ligt in Eindhoven en ik ben in de buurt van Utrecht..Had gebeld met de klantenservice. Zij vertelden mij dat een bankafschrift niet ouder dan 1 maand ook oke is. Geen internetbankieren uitdraai. Ik heb een kleurenkopie van een bankafschrift. Dat werkt toch zeker wel he?

Ik denk trouwens dat Relax 200 het beste idee. is. Relax 150 zou ook kunnen maar dat scheelt maar 2,50 per maand voor 50 minuten extra. Dat is wel te doen lijkt me.

Komt goed! 12,25 + 9,50 = 21,75 / maand voor 200 minuten / smsjes en onbeperkt internet en natuurlijk een N78 gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let even op, dat je voor die 200 belminuten geen sms kunt versturen. Deze worden apart verrekend voor 0,25 per bericht. Ik neem daarom een sms bundel van 50 stuks á 4,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

NicoF schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:22:
Dank voor je (snelle) reactie. Via WiFi werkt het inderdaad. Via Vodafone GPRS en Vodafone Live profiel werkt het niet.
Maar ben al blij dat het nu lukt.
Dank!
Als je bij je Vodafone GPRS verbinding even Opties > Geavanceerde instellingen klikt en daar het proxyserveradres 192.168.251.150 weghaalt en de proxypoort van 8799 vervangt voor 0, dan heb je de proxy eruit.
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:25:
[...]
Hoe weet ik dan wanneer ik hem op kan halen? of is er gewoon een vertraging?
Donderdag, vrijdag of zaterdag ophalen bij de dichtsbijzijde winkel.
Of je belt morgen even met de klantenservice: 0318 - 569 848.
Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:27:
[...]
Ik heb mijn pinpas niet hier, deze ligt in Eindhoven en ik ben in de buurt van Utrecht..Had gebeld met de klantenservice. Zij vertelden mij dat een bankafschrift niet ouder dan 1 maand ook oke is. Geen internetbankieren uitdraai. Ik heb een kleurenkopie van een bankafschrift. Dat werkt toch zeker wel he?
Dan ben ik bang dat het niet gaat lukken. Je moet een origineel bankafschrift meenemen en zij gaan die dan kopieren. Ze moeten de echtheid van het bankafschrift zelfs vaststellen door op bepaalde echtheidskenmerken te letten. Er zijn in het verleden namelijk fraudeurs geweest die goed konden photoshoppen en op die manier met vervalste bankafschriften aan kwamen. Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
[sup][sub][sub]

Als je bij je Vodafone GPRS verbinding even Opties > Geavanceerde instellingen klikt en daar het proxyserveradres 192.168.251.150 weghaalt en de proxypoort van 8799 vervangt voor 0, dan heb je de proxy eruit.
[/sub][/sub][/sup]

Super het is geluk! Dank. Tot maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
robertwebbe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:39:
[...]

[...]

Donderdag, vrijdag of zaterdag ophalen bij de dichtsbijzijde winkel.
Of je belt morgen even met de klantenservice: 0318 - 569 848.

[...]

Dan ben ik bang dat het niet gaat lukken. Je moet een origineel bankafschrift meenemen en zij gaan die dan kopieren. Ze moeten de echtheid van het bankafschrift zelfs vaststellen door op bepaalde echtheidskenmerken te letten. Er zijn in het verleden namelijk fraudeurs geweest die goed konden photoshoppen en op die manier met vervalste bankafschriften aan kwamen. Helaas dus.
Oke, dan ga ik morgen naar Eindhoven en haal ik mijn pinpas op. Kan ik de telefoon dan ook morgenmiddag/tegen de avond ophalen in Eindhoven of moet ik toch naar Utrecht komen vrijdagochtend waar ik hem besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Leolinedance schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:59:
[...]
Oke, dan ga ik morgen naar Eindhoven en haal ik mijn pinpas op. Kan ik de telefoon dan ook morgenmiddag/tegen de avond ophalen in Eindhoven of moet ik toch naar Utrecht komen vrijdagochtend waar ik hem besteld heb?
Ik denk dat je hem dan ook wel in Eindhoven kan ophalen. Bel anders morgen even met de klantenservice: 0318 - 569 848 (ik ken het nummer inmiddels al uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze actie van deze winkel is duidelijk gebaseerd om omzet te halen uit de belminuten en sms- jes buiten de belbundel.

Ik zelf heb er 1 besteld en ook nog geen mail bevestigingsmail terug gekregen. Omdat 200 minuten per maand voor mij zelf veel te weinig is neem ik er gewoon een sim only pakketje van Telfort bij.

Straks heb ik veel belminuten en een mooie telefoon voor een go4edkope maandprijs. Nooit meer over mijn belbundel heen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk. Dank je! Vooral veel Ericsson en Motorola zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Nog meer mensen last van een menu knopje links onderin wat schraapt?

Nog een paar vraagjes :)

Hoe kan ik bij sms t9 aanzetten?
Hoe kan het scherm automatisch worden gedraaid als de telefoon wordt gedraaid?
Hoe importeer ik de contacten van mijn simkaart... ? (werkt nog steeds niet, maar heb ze er al handmatig in gezet.)

Idd Firefox werkt niet prettig met de site... :s

[ Voor 78% gewijzigd door Q-bone op 03-07-2008 12:36 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die de N78 in combinatie met Telfort gebruiken bij wie de GPRS (of UMTS) niet werkt?
Volgens de meneer van de helpdesk (2de lijns) van Telfort was het een bekend probleem.
Als het goed is wordt ik nog terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Meer mensen er last van dat de telefoonkopen website het niet goed doet in Firefox?
Even gebeld met de klantenservice in Utrecht, ontzettend vriendelijk! Kan de telefoon vanavond ophalen en het abonnement veranderen zou dan ook geregeld worden.

[ Voor 49% gewijzigd door Leolinedance op 03-07-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zijn er al mensen die deze N78 hebben en hiervoor een N73 hadden of weten hoe traag de N73 is?
Wat kunnen jullie zeggen over de snelheid van de N78??

Ik heb nu nl. een N73 met nieuwste firmware (tmobile) maar nog steeds niet vooruit te branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Q-bone schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:34:
Nog meer mensen last van een menu knopje links onderin wat schraapt?
Nope.
Hoe kan het scherm automatisch worden gedraaid als de telefoon wordt gedraaid?
Dat is niet mogelijk.
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:37:
En zijn er al mensen die deze N78 hebben en hiervoor een N73 hadden of weten hoe traag de N73 is?
Wat kunnen jullie zeggen over de snelheid van de N78??

Ik heb nu nl. een N73 met nieuwste firmware (tmobile) maar nog steeds niet vooruit te branden :(
Geen ervaring met de N73, maar de N78 reageert prettig snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:27:
Meer mensen er last van dat de telefoonkopen website het niet goed doet in Firefox?
Even gebeld met de klantenservice in Utrecht, ontzettend vriendelijk! Kan de telefoon vanavond ophalen en het abonnement veranderen zou dan ook geregeld worden.
In Firefox (zowel 2 als 3) loopt die site inderdaad niet lekker. Wel in Safari en naar ik aanneem ook wel in IE. Offtopic: Firefox 3 heeft meer bugs (hotmail doet het alleen in de light versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DanTm schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
Zijn er meer mensen die de N78 in combinatie met Telfort gebruiken bij wie de GPRS (of UMTS) niet werkt?
Volgens de meneer van de helpdesk (2de lijns) van Telfort was het een bekend probleem.
Als het goed is wordt ik nog terug gebeld.
Kan je dan helemaal niet internetten ofzo? Welke foutmelding krijg je dan waar?
Gebruik je het internet toegangspunt of WAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke aanbieding van telefoonkopen.nl natuurlijk, maar je hebt er weinig aan als je niet kunt bestellen: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon naar de winkel gaan...
Bij mij was de bestelling ook niet goed doorgevoerd, mijn gegevens stonden dus nog niet bij hun in de computer. Wel even legitimatiebewijs meenemen en je pinpas om € 0.01 cent te pinnen. Maar daarna krijg je hem dan ook gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb hem binnen van telefoonkopen.nl. Ziet er puik uit, ben er nu mee in de weer!

Een vraagje:

Als ik mijn gmail account instel op de N78 en ik ga email headers binnenhalen dan worden alleen de laatste binnengehaald. Nu heb ik bijna 3000 emails in mijn account staan dus alles zien lijkt me niet mogelijk. Nu wil ik graag de nieuwste 30 ofzo graag in mijn telefoon hebben..de niet de oudste 30 emails natuurlijk! Misschien is het heel stom maar ik krijg het niet voor elkaar..

[ Voor 70% gewijzigd door Leolinedance op 03-07-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten er ook spelletjes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die moet je downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloaden lukt hier niet krijg een foutmelding
ik heb telfort en las hier boven dat dat vaker voor komt
iemand een oplossing of moet ik gewoon ff telfort bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Probeer eens of het werkt als je de proxy uitzet.

Als je bij je Telfort GPRS verbinding even Opties > Geavanceerde instellingen klikt en daar het proxyserveradres weghaalt en de proxypoort vervangt voor 0, dan heb je de proxy eruit.
Leolinedance schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:04:
[...]
Als ik mijn gmail account instel op de N78 en ik ga email headers binnenhalen dan worden alleen de laatste binnengehaald. Nu heb ik bijna 3000 emails in mijn account staan dus alles zien lijkt me niet mogelijk. Nu wil ik graag de nieuwste 30 ofzo graag in mijn telefoon hebben..de niet de oudste 30 emails natuurlijk! Misschien is het heel stom maar ik krijg het niet voor elkaar..
Probeer het anders eens met de Google mail applicatie. Die kun je downloaden via je mobiel, je gaat dan naar Menu > Web > Opties > Navigatieopties > Ga naar webadres > http://gmail.com/app (let op dat je eerst even die www weghaalt)

[ Voor 251% gewijzigd door robertwebbe op 03-07-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Ik ga er waartschijnlijk ook een halen als opvolger voor de N72. Maar ik moet nog minimaal 150 Euro bijbetalen met het goedkoopste KPN abbo (17,50/maand) voor 2 jaar verlenging.
Dus ik denk dat ik nog even afwacht tot er wat leuke aanbiedingen komen. Hij is nu nog niet overal leverbaar dus ik hoop dat dat over een maandje anders is.
Of ik pak een nieuw abbo met nummerbehoud bij Vodafone.. maar die hebben hem ook nog niet.

Dat is dus als die 150 Euro echt veel is? Anders bestel ik hem deze week nog :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloaden doen ik via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
robertwebbe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:00:
Probeer eens of het werkt als je de proxy uitzet.

Als je bij je Telfort GPRS verbinding even Opties > Geavanceerde instellingen klikt en daar het proxyserveradres weghaalt en de proxypoort vervangt voor 0, dan heb je de proxy eruit.

[...]

Probeer het anders eens met de Google mail applicatie. Die kun je downloaden via je mobiel, je gaat dan naar Menu > Web > Opties > Navigatieopties > Ga naar webadres > http://gmail.com/app (let op dat je eerst even die www weghaalt)
Dank je Robert! Die Gmail app werkt prima!

De telefoon bevalt trouwens tot nu toe prima. Vind de geluidskwaliteit uit de luidsprekertjes niet zo geweldig. Ook de bijgeleverde oordoppen zijn niet heel erg goed maar ook niet erg slecht. De 'rock' presetting van de equalizer maakt er nog best wat moois van.

[ Voor 16% gewijzigd door Leolinedance op 03-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Leolinedance schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:17:
[...]
De telefoon bevalt trouwens tot nu toe prima. Vind de geluidskwaliteit uit de luidsprekertjes niet zo geweldig. Ook de bijgeleverde oordoppen zijn niet heel erg goed maar ook niet erg slecht. De 'rock' presetting van de equalizer maakt er nog best wat moois van.
Heb je de update al gedaan? Eén van de belangrijkste punten van de update was juist de verbetering van de audio. In mijn eerder geposte review staat daar meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Heb je de update al gedaan? Eén van de belangrijkste punten van de update was juist de verbetering van de audio. In mijn eerder geposte review staat daar meer over.
Waar kun je die update downloaden? En is het mogelijk dat er iets mis gaat want het blijven de rivers van je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik ga de update zo installeren..ik hoop eigenlijk stiekum ook wel op verbetering van de camera. Die is niks beter (misschien wel slechter) dan mijn oude SE K750i. Het is een toffe telefoon maar dit kon toch wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie die software dan vandaan want op nokia.nl staat bij software de N78 er nog niet bij?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:51:
Waar halen jullie die software dan vandaan want op nokia.nl staat bij software de N78 er nog niet bij?!?!?!
Meegeleverde cd..al moet ik zeggen dat die software het ook niet goed doet bij mij.

En het volume aanpassen bij het luisteren naar radio werkt ook niet (of ik doe iets fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister via wifi naar de radio en het werkt perfect! Harder en zachter zetten ook met de knoppen rechts aan de zijkant van de telefoon. Alleen jammer dat de zachtste stand nog best wel hard is of weet iemand hier nog iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
De updater in de telefoon doet het niet. Zowel met wifi als PIT niet.."bewerking geannuleerd door server" is de melding. De software werkt nu trouwens wel alleen de updater deed het niet. Nu via de PC Suite wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Leolinedance op 04-07-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik krijg dezelfde melding.... Geen idee hoezo je daar nee mee kan verbinden!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd dit, gisteren heb ik hem opgehaald met het t-mobile abbo. Even paar belletjes mee gepleegd, en sinds gisteravond krijg ik de melding "registratie simkaart mislukt". Ik denk oh morgenvroeg zal dat wel over zijn, niet dus. Enig idee wat ik zou kunnen doen? Aanmelden op t-mobile kan overigens ook nog niet.

Knallert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dames en heren, dit is tweakers.net, geen gsmhelpdesk.nl. Hier wordt verwacht dat je ook zelf moeite doet om je probleem op te lossen en als iets niet werkt dan beschrijf je wat je probleem is, wat je er zelf al hebt gedaan aan onderzoek en vervolgens beschrijft wat je precies doet en ziet als het nog steeds niet lukt. Zomaar even je probleem droppen met de omschrijving het werkt niet is niet de bedoeling, daarvoor zijn sites als gsmhelpdesk.

Betreffende de updates, ik schreef al in eerder bericht hoe je dat kunt doen:
Software update
Bij het uitpakken stond er nog 10.136 software op. Ik heb even wat gespeeld met het toestel en daarna geupdate. Via *#0000# kom je tegenwoordig direct in apparaatbeheer. Via Opties kun je dan kiezen voor Controleren op updates. Deze was inderdaad aanwezig, versie 11.043. Ik had tijdens het voorafgaand spelen al een wifi verbinding aangemaakt en heb de update via wifi binnengehaald. Dat ging razendsnel (uiteraard afhankelijk van de internetverbinding), binnen 20 seconden had ik de data binnen. Het verwerken van de update duurde ± 10 minuten. Joehoe!!! FOTA (Firmwareupdate Over The Air) werkt. Voor het geval dat iemand mijn productcode wil weten: 0545492.
Ik ging er al vanuit dat data preservation ook zou werken en dat was inderdaad het geval. Alle instellingen die ik had gemaakt met het voorafgaand proberen, stonden er nog in en ook de applicatie die ik geïnstalleerd had stond er nog op en werkte.

Als de update functie een foutmelding geeft, dan is dat meestal te wijten aan de proxyserver binnen het netwerk. Dat ding bemoeit zich met wat jij precies wel en niet mag doen. Je kunt dit ding gewoon uitzetten en dan heb je een rechtstreekse internetverbinding. Gevolg is wel dat je dan niet meer op de operator portal kunt komen want die zijn alleen bereikbaar via de proxy (is nog een 20e eeuwse gedachte maar de operators zijn niet zo snel van begrip op doit punt). Wellicht krijg je dan een foutmelding als je je internetbrowser opstart maar dat komt omdat de ingestelde startpagina meestal de homepage van de operator portal is (die nu niet meer bereikbaar is). Als je de startpagina dan nog even wijzigt naar bijvoorbeeld http://startpagina.mobi ofzo, dan ben je dat probleem ook kwijt.

Het uitzetten van de proxy gaat alsvolgt (for once and for all):
Bij je GPRS verbinding ga je naar Opties > Geavanceerde instellingen.
Verwijder het proxyserveradres en zet de proxypoort op 0.
Houdt er even rekening mee dat er wellicht nog meer verbindingen zijn aangemaakt in je toestel waarbij de proxy ook aanstaat. Controleer dan bij de applicatie die je gebruikt of je de juiste verbinding hebt gekozen.
Bij sommige verbindingen moet je de proxy niet uitzetten, bijvoorbeeld bij je MMS instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:06:
Heel vreemd dit, gisteren heb ik hem opgehaald met het t-mobile abbo. Even paar belletjes mee gepleegd, en sinds gisteravond krijg ik de melding "registratie simkaart mislukt". Ik denk oh morgenvroeg zal dat wel over zijn, niet dus. Enig idee wat ik zou kunnen doen? Aanmelden op t-mobile kan overigens ook nog niet.
Dan is er duidelijk iets mis met je aansluiting. Even een belletje naar de T-Mobile helpdesk of de winkel waar je hem hebt gekocht en het is meestal zo weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hartelijk bedankt! Je hebt ook gelijk, we moeten zelf een en ander uitzoeken. Maar dat doe ik ook wel hoor! Ik heb al een en ander geprobeerd en ook gegoogled naar een oplossing, dit zonder resultaat. Ik zie net dat ik de nieuwste firmware al in mijn telefoon heb, updaten zal dan ook geen zin hebben.
Ik kan mijn GPRS instellingen trouwens niet vinden :$
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste