Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189087

Driek schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:30:
[...]

nee, je kan ook via je pc de files uploaden, via de website van sportstracker
bij dashboard, en dan import workout
Bedankt maar ik kan het zo niet vinden op de site

--------------------------------------------------------------------------------

You haven't done any workouts yet.

If you do not have the latest mobile client, you can get it from the downloads page. You can also create a new workout by drawing it on the map.

When you start using the Sports Tracker client on your mobile phone and upload workouts to the service, they will be shown in this view.

You can also share your workouts with others and follow what they are doing.

Heb je nog advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt moest eerst een route zelf maken, alleen heb ik nu weer een nieuw probleem gevonden ik heb met de auto een route gemaakt en deze klopt echt heel goed alleen de snelheden kloppen in google earth wel goed maar bij nokia niet 95 km/h word 350 km/h

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 189087 op 17-07-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:32:
Het is gelukt moest eerst een route zelf maken, alleen heb ik nu weer een nieuw probleem gevonden ik heb met de auto een route gemaakt en deze klopt echt heel goed alleen de snelheden kloppen in google earth wel goed maar bij nokia niet 95 km/h word 350 km/h
Heb je niet gewoon een snelle auto 8)7

Heb ook al gemerkt dat snelheden raar worden overgenomen.
Vooral als ik de interne GPS gebruik, daar had ik ook enkele punten tussen staan dat hij een snelheid van 180 weergaf op een plaats waar ik stil had gestaan voor een stoplicht. Nu een paar tracks met BT GPS geprobeerd en nu zijn de snelheden zowel op nokia als op google in orde.

Ik heb de sportstracker alleen nog gebruikt met de motor en auto, dus dat zijn vaker snelheden die je niet haalt op een fiets (althans in nl. nooit harder dan 70 gefietst). Wellicht dat hij niet nauwkeurig genoeg is op hoge snelheid (ik denk ook maar hardop...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:23:
Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen
Dat probleem heb ik ook, niet met mountainbiken, maar dit weekend weer geprobeerd op de motor. Losse BT gps op de tank getaped, Nokia in jaszak. Gechecked of beide goed signaal hadden, maar binnen een km. stopte het loggen weer.

Tijdens de rit verschillende keren gestopt om te de status te checken, ook geprobeerd de GPS en N95 dichter bij elkaar te houden, werkte allemaal niet. Sportstracker stopt binnen een km met de log. Telefoon ook even opnieuw opgestart, mocht ook niet baten...

Terwijl de combi van BT GPS en N95 in de auto goed werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Die ga ik ook maar eens proberen...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:16:
Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen
Die settings staan bij mij al op disabled. Benieuwd of jij wel verschil merkt.
FreshMaker schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 06:02:
Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl
Zo zijn er nog wel een paar pure trackers, bv. 3d tracking
Mooie van Nokia Tracker is dat ie niet alleen je positie logged, maar er ook leuke analyse functies inzitten. Da's vooral leuk bij het sporten, als het werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag een klein stukje op de fiets gelogd en dat is goed gegaan dus van het weekend maar weer proberen tijdens mtb , de snelheid klopte nu ook netjes zowel in google earth als in sporttracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42
M@cer schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:35:
Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.
ik heb het idee dat sportstracker idd de route "samenvat"
als ik namelijk een route opsla voor googleearth en hem daarin bekijk is deze ook veel precieser

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jammer hoor, had het programma geinstalleerd. Heb update van de telefoon software uitgevoerd, Sports Tracker opnieuw geinstalleerd.... en nu doet ie het dus niet meer. Start niet meer op!

Ga m'n telefoon niet nog eens opnieuw installeren want heeft me behoorlijk wat elende opgeleverd.

Heb trackr geinstalleerd, maar die is toch wel heel wat minder fijn in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:24:
Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??
Slecht GPS ontvangst? Hoogte klopt vaak niet, voor een goede meting zijn op z'n minst 4 satellieten nodig. Voor een nauwkeurige meting heb je nog meer satellieten nodig. Heb Sygic McGuider navigatie op m'n telefoon. Bij 4 satellieten geeft deze een nauwkeurigheid van 22 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Oplossing gevonden!

Gewoon een oudere versie installeren!

V1.78 werkt niet op mijn telefoon. Nu kon ik nog de werkende versie terug vinden op m'n PC, v1.70. Deze geinstalleerd en start gewoon op. Dus voor mensen met hetzelfde probleem, probeer op internet een oudere versie dan v1.78 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat probleem had ik ook bij mij staat er ook een oudere versie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een N78, waarvoor alleen versie 1.78 te downloaden is, en bij mij stopt hij er ook op een gegeven moment mee... Wel jammer, want het is een leuk programma.
Ook logt hij bij mij de snelheid niet goed... Volgens Sports Tracker rij ik in m'n auto niet harder dan 30 km/u... Ik rij rustig, maar niet zo rustig...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 08-08-2008 11:17 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
deepbass909 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:16:
Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)
mijn ervaring is dat de hoogte het slechts werkt. Als ik een " voor mijn gevoel" vlak stuk fiets van een paar km, en ik kijk daarna in de hoogte grafiek, dan heeft hij hoogreverschillen van soms wel 15 mtr gelogd. Dit lijkt me haast onmogelijk in nl op een paar km afstand.

overigens kan je bij setting > general > altitude ofset, eventueel je standaard hoogte corrigeren

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 08-08-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, die setting kan ik vinden, maar ik heb gemerkt dat mijn N78 standaard ongeveer 45 meter teveel aangeeft. Als ik de standaard GPS-app start van Nokia, geeft hij op de straat in Den Haag en Gouda (beide zo goed als op zee-niveau) aan dat ik me op ongeveer 45 meter bevind. Ik heb nu een correctie van 45 meter op de hoogte zitten, en dat klopt redelijk (m'n appartement bevind zich dan op 9 meter hoogte, wat ongeveer wel klopt voor een 3de verdieping).
De nauwkeurigheid van de hoogte bepaling wordt vooral bepaald door de afstand van de verschillende satelieten t.o.v. elkaar. 3 satelieten dicht bij elkaar kunnen wel nauwkeurig je positie bepalen, maar slecht de hoogte. Daarnaast is 10 meter verschil in positie niet zo erg als 10 meter hoogte verschil, al levert dat eerste af en toe wel een rare route op (met rondjes op plekken waar je gewoon in een rechte lijn hebt gelopen/gereden...).

Misschien moet ik maar gewoon een keertje naar Scheveningen gaan, en op het strand rond gaan lopen... Dat is zeker weten 0 meter, dus kan ik de boel daar een beetje op calibreren...

[EDIT]
Vandaag nog wat meer met Sports Tracker zitten spelen, en blijkbaar waren het inderdaad de config-files van de oude installatie die bij mij dwars zaten. Nu logt hij wel goed, en geeft hij ook de goede snelheid aan. Er leuk om vervolgens via Google Earth te zien hoe je hebt gelopen of gereden.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 09-08-2008 00:34 ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Geweldig programma idd, weet iemand toevallig of iets dergelijks ook voor de iPhone bestaat? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Misschien dat TrackR op de iPhone werkt. Moet je even op de TrackR site kijken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 21:51

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb sinds afgelopen weekend ook eens dit programma geinstalleerd op mijn Nokia N95 (8GB versie) en het is echt een heel mooi stukje software. Het aantal stappen kan worden bijgehouden, het aantal kilocalorieren wat je verbrand hebt en het allerbelangrijkste: de route. Eerst bleef het programma na ongeveer anderhalve kilometer vaak hangen. De oplossing hiervoor is om niet het scherm weer te geven waar de route getekent wordt. Dus met de pijl even naar beneden om het op een ander scherm te zetten zoals bijv. gemiddelde snelheid e.d.

De nauwkeurigheid is niet verkeerd, maar valt me af en toe toch wat tegen, het lijkt net of hij continu consequent een meter of tien er naast zit. Ik heb het nu al gebruikt icm fietsen door de stad en vanavond een kilometer of vier wandelen. Maar als ik de opgeslagen route exporteer naar Google Earth en het daar bekijk, bevindt de route zich vaak niet op straat (zie dit plaatje), maar half door huizen heen (hooguit twee verdiepingen, geen flats). Nou stop ik de telefoon in mijn broekzak (met de achterkant van de telefoon gericht naar mijn been). Misschien moet hij toch echt helemaal vrij zicht hebben om perfect de lokatie vast te leggen. Vooral bij het sporten of fietsen lijkt het mij dat je hem juist in je broekzak stopt. Misschien is de stad ook gewoon een probleem plus af en toe wat bomen.

Maar verder niets te klagen, hij legt het merendeel van de route vrij gedetailleerd vast en het is verder een erg stoer programmaatje.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213616

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een N82 en Nokia Sports Tracker. Nu heb ik een aantal problemen met de applicatie, t.w.
1. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet ben ik mijn Route's kwijt.
2. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet is mijn naam weer teruggezet naar de default naam (Joe Average).
3. Het uploaden van een route lukt ook niet.Ik ben wel geregistreerd op de NST-site. Wanneer ik de route in mijn diary open en kies voor options dan staat daar de mogelijkheid 'zenden' en niet 'zenden naar webservice'. Wanneer ik kies voor 'zenden' gebeurd er vervolgens niets.
Ik heb NST geinstalleerd in het telefoongeheugen.
Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Probeer de nieuwste NST (opnieuw) te installeren, misschien verhelpt dat jouw probleem.

De problemen zijn mij niet bekend, terwijl ik het op verschillende toestellen al heb geprobeerd. Ook op een Nokia N82 van een vriend. En dat werkte goed.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213616

_/-\o_
Bedankt Ginz!
Ik heb een nieuwe versie (voor de N82) gedownload en geinstalleerd. Het werkt :)
Ik heb een testroute geupload en hij staat op de site. SUPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278231

ik heb dit topic een beetje door zitten lezen, en dit lijkt me wel een erg goed programma. Ik heb echter een N72. Weet iemand of daar toevallig een alternatief voor is?

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 04-11-2008 17:35 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Anoniem: 278231 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:10:
ik heb dit topic een beetje door zitten lezen, en dit lijkt me wel een erg goed programma. Ik heb echter een N72. Weet iemand of daar toevallig een alternatief voor is?
http://www.trackr.nl/

Heb het alleen zelf nooit geprobeerd, dus heb er geen ervaring mee...

-

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik gebruik Sportstracker ook, een fraai stukje software voor mijn Nokia N78! Het enige nadeel is dat het zoeken naar GPS satellieten even kan duren. Verder vind ik hardloop routes exporteren naar Google Earth exporteren wel een leuke gadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:23
Ik heb de sportstracker van Nokia in het verleden gebruikt voor skeeleren en het viel me destijds al op dat de snelheidsregistratie erg onnauwkeurig was, terwijl de route keurig binnen het afgelegde traject valt. Nu heb ik het programma her-ontdekt (ik zie dat de huidige versie je trainingsdata met 1 druk oploadt naar het www) en gebruik het tijdens running.

Ook hierbij bemerk ik hetzelfde: bij een loopje met 11 km/uur gemiddeld zijn er snelheidspieken van 5 km/uur tot 18 km/uur. Ik heb behoorlijk constant gelopen (geen stoplichten, oversteken etc.) tussen 10.5 en 11.5 per uur, dat zegt mijn 'natuurlijke GPS'. Ik heb de optie 'GPS filtering' default op 'high' staan en ik dacht dat die wel voor nauwkeurigheid zou zorgen. Ik begrijp dat het signaal af en toe niet 100% zal zijn maar dan nog moet software toch kunnen bedenken dat je niet opeens een tussensprintje gaat maken als het GPS-oog even niet oplet.

Ik zag dat je bij Activities nog een optie 'Speed averaging' hebt, waar je de snelheid... ach, de naam zegt het al. De opties zijn het gemiddelde van 5, 10, 20, 30 of 60 seconden. Iemand hier een waarde in gevonden die bij running genoeg middelt om de onwerkelijke pieken en dalen op te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Poplitius schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:12:
Ik heb de sportstracker van Nokia in het verleden gebruikt voor skeeleren en het viel me destijds al op dat de snelheidsregistratie erg onnauwkeurig was, terwijl de route keurig binnen het afgelegde traject valt. Nu heb ik het programma her-ontdekt (ik zie dat de huidige versie je trainingsdata met 1 druk oploadt naar het www) en gebruik het tijdens running.

Ook hierbij bemerk ik hetzelfde: bij een loopje met 11 km/uur gemiddeld zijn er snelheidspieken van 5 km/uur tot 18 km/uur. Ik heb behoorlijk constant gelopen (geen stoplichten, oversteken etc.) tussen 10.5 en 11.5 per uur, dat zegt mijn 'natuurlijke GPS'. Ik heb de optie 'GPS filtering' default op 'high' staan en ik dacht dat die wel voor nauwkeurigheid zou zorgen. Ik begrijp dat het signaal af en toe niet 100% zal zijn maar dan nog moet software toch kunnen bedenken dat je niet opeens een tussensprintje gaat maken als het GPS-oog even niet oplet.

Ik zag dat je bij Activities nog een optie 'Speed averaging' hebt, waar je de snelheid... ach, de naam zegt het al. De opties zijn het gemiddelde van 5, 10, 20, 30 of 60 seconden. Iemand hier een waarde in gevonden die bij running genoeg middelt om de onwerkelijke pieken en dalen op te vangen?
Ik loop meestal een half uurtje, speed avg. is 11,3 met een piek van 24! Dat is inderdaad wel erg hoog. Maar het lijkt mij dat de gemiddelde snelheid wel klopt. Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er iets aan die onnauwkeurige pieken te doen is. Verder denk ik trouwens dat de hoogtemeting wel onnauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Voor je locatie heb je volgens mij met 1 of 2 sats nodig, voor snelheid alweer minimaal 3 en voor hoogtemeting minimaal 4. Dat de hoogtemeting en soms de snelheidsmeting wel eens inaccuraat is, zal we door de dekking komen denk ik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Hoogtemeting is, heb ik begrepen, eigenlijk altijd waardeloos met deze methode. Maar de actuele snelheid zou toch beter moeten kunnen. Of is dat met GPS-horloges net zo beroerd? Ik denk dat het wel behoorlijk goed aan te passen is wanneer het tijdinterval waarover die gemiddelde snelheid wordt berekend groter is.

Ik heb het vandaag geprobeerd, die 'speed averaging' over een groter tijdinterval in te stellen. Stom genoeg sloeg hij de instellingen niet op (ik had 30 seconden tijdsinterval gekozen, dat vind ik acceptabel voor een duurloop met constante snelheid). Gevolg was wederom een grafiek die niet onderdoet voor een hart-EMG wat betreft de spreiding. Zojuist opnieuw langs de instellingen geweest en ik zie nu dat 'ie alle andere opties behalve die 30 seconden wél opslaat!!

Dat ga ik dan de volgende training uitproberen. Ik wil grofweg kunnen zien b.v. in welk kwart van de training ik wat sneller en welke wat langzamer heb gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Ik ben eruit. Voor hardlopen (in elk geval in mijn tempo) is de actuele snelheidsweergave een volstrekt inacurate parameter. Zojuist 'n uur gelopen en mijn gevoelssnelheid heeft continu tussen 11 en 12 km/uur gelegen. Ding ingesteld op 60 seconden speed averaging en nog steeds gaf 'ie zinloze waarden aan. Ook de grafiek die achteraf op sportstracker website komt te staan geeft een piek van 33 km/uur. De totale afstand lijkt me behoorlijk correct, alsmede het parcours (als je niet te diep inzoomt op google earth), maar geen geschikte live snelheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Ik heb gelijktijdig gelopen met de sportstracker in de nokia 6110 navigator en met de garmin forerunner 305. Doel was om de acuraatheid van de 'live-snelheid' te vergelijken. Het valt me op dat de 305 telkens zeer dicht in de buurt zit van de (achteraf) gemiddelde snelheid over de gehele loop en de sportstracker er een rommeltje van maakt op gebied van spreiding.

Het kan te maken hebben met de ontvangst/bereik van de individuele apparaten, maar ze hebben de beschikking over dezelfde satelieten mag ik hopen. Verder kan het nog liggen aan de snelheidsberekening en ik vermoed dat die sportstracker ongelofelijk de mist in gaat op dat gebied. Op een afstand van pakweg 16.5 kilometer zit er 170 meter (1%) verschil tussen de totale afstand en de routekaartjes zijn beide op het oog nauwkeurig. Mijn conclusie: de speed averaging van de sportstracker deugt niet en het maakt 'm niet geschikt voor live snelheid. Ik ga 'n garmin 405 kopen. Lange leve de lage koers van de Engelse pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 23:43
Leuk stukje software, vooral de luxe ajax website maakt het nog leuker (vooral 'Live' tracking).

Vanochtend stopte de tracker ermee, d.w.z. de tijd loopt wel door, de GPS ontvanger werkt ook nog, maar de locatie wordt niet meer bijgewerkt (snelheid blijft op de laatste waarde staan). Wie heeft dat nog meer? (Nokia E51 met losse GPS - Adapt AD-350).

En algemeen: kun je meerdere applicaties laten gebruik maken van een GPS ontvanger of is dat altijd maar 1 op 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
Heb vandaag 2 rondjes geschaatst:
https://sportstracker.nok...detail/index.do?id=610979

Erg leuk om terug te zien zeg! En werkt vrij goed, alleen heb ik toch echt 2 rondjes gedaan, maar dat ziet ie niet helemaal goed. Moest alleen het uploaden 10x proberen, kan dat niet via de PC Suite of zo?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Geinig, bij Community zie je ook veel schaatstochtjes erin komen van de afgelopen dagen, sommigen met foto's... ik vind het concept erg sterk (google maps - gps route + foto's delen)

Ik zie trouwens 1 lap staan in je workout, ws had je aan het einde van lap 2 ook 'lap' moeten aangeven en pas daarna 'stop'. Want totaal is wel 2h55m, en de lap 1h17m.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 11-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Arnout schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:12:
[...]
Ik zie trouwens 1 lap staan in je workout, ws had je aan het einde van lap 2 ook 'lap' moeten aangeven en pas daarna 'stop'. Want totaal is wel 2h55m, en de lap 1h17m.
Inderdaad ja! Hij heeft wel alles gelogd, alleen 2e rondje niet als lap gezien. Lijkt me trouwens makkelijker als ie het 'lap-point' onthoud. Als ik op de ijsbaan sta, ga ik echt niet ieder rondje op lap duwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Is er eigenlijk al een nieuwe versie van de software uit? Ik kan mij herinneren dat de laatste keer dat ik het geprobeerd had de software soms stopte met het loggen van de route en er dus alleen de helft van de route tevoorschijn kwam.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
BastiaanN schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:03:
Is er eigenlijk al een nieuwe versie van de software uit? Ik kan mij herinneren dat de laatste keer dat ik het geprobeerd had de software soms stopte met het loggen van de route en er dus alleen de helft van de route tevoorschijn kwam.
Heb ik geen problemen mee gehad, kan ook aan je telefoon liggen misschien, daar zijn wel regelmatig upgrades voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 21:51

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

BastiaanN schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:03:
Dat probleem heb ik ook gehad, maar het is in de versie die ik er momenteel op heb staan - van een half jaar geleden denk ik - op te lossen door na het starten (lees: opnemen van een route) een ander scherm te kiezen. Dus niet laten staan op het standaardscherm waar de route wordt getekend. Zet hem bijvoorbeeld op een scherm waar je allerlei getallen ziet staan, gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, maximum enzovoorts. Dan hangt hij bij mij niet meer.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tjeerd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:54:
[...]
Dat probleem heb ik ook gehad, maar het is in de versie die ik er momenteel op heb staan - van een half jaar geleden denk ik - op te lossen door na het starten (lees: opnemen van een route) een ander scherm te kiezen. Dus niet laten staan op het standaardscherm waar de route wordt getekend. Zet hem bijvoorbeeld op een scherm waar je allerlei getallen ziet staan, gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, maximum enzovoorts. Dan hangt hij bij mij niet meer.
Gaan we morgen proberen, bedankt voor de tip :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Er is een nieuwe versie sinds 3 maanden. v1.82. Deze heb ik er recent op gezet en sindsdien geen plotselinge "stops" meer qua logging. Ook zitten er nu Navteq greyscale kaarten in (data abo vereist, of zoals ik het doe: preloaden via wifi).

Afbeeldingslocatie: http://research.nokia.com/files/NST_w_map.jpg

zie: http://research.nokia.com.../SportsTracker/index.html

en dan helemaal onderaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 12-01-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik krijg altijd wanneer ik live-sharing aanzet de volgende melding: "Maximum number of connections in use. Close an active connection first.". Wanneer ik op "OK" druk, verschijnt er dat ik moet disconnecten van mijn provider door de toepassing ST.

Als ik deze disconnect, geeft hij na een halve minuut een melding om te connecten om vervolgens weer bovenstaande melding te geven. Ik heb dit met zowel versie 1.76 als 1.79 en 1.82.

toen ik ST voor de eerste keer gebruikte, moest ik mezelf registreren. maar dit lukte niet omdat de dienst toen offline was (dat was geloof ik donderdag/vrijdag). wellicht dat daar de oorzaak in zit. is er een mogelijkheid om ST compleet te verwijderen en schoon opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Las net over deze applicatie en het ziet er echt top uit. Binnenkort schaf ik de nokia 5800 aan waar het ook op zou moeten draaien. Ga het zeker proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
inmiddels is de website onderhanden genomen.
Het is nu ook mogelijk om in te zoomen op stukken van de grafieken. Erg handig.
Tevens zie ik staan dat ook je hartslag verwerkt kan worden. Vraag me alleen af hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Driek schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:10:
inmiddels is de website onderhanden genomen.
Het is nu ook mogelijk om in te zoomen op stukken van de grafieken. Erg handig.
Tevens zie ik staan dat ook je hartslag verwerkt kan worden. Vraag me alleen af hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.
De website ondergaat regelmatig veranderingen, vind het wel jammer dat de google maps kaart kleiner is geworden.

Hartslag kun je meten met een bluetooth hartslag meter. In sommige gebieden wordt de N79 verkocht met hartslag meter: http://blogs.s60.com/2009...-n79-with-heart-rate-belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Net geprobeerd erg coole applicatie, heb een N82 met integrated GPS, alleen werkt het Live tracking niet heb je hiervoor een internet verbinding nodig op je mobiel?????

bij mij werkt het dus alleen achteraf dat ik de workout moet uploaden

edit - heb nu V1.82 geinstalleerd ipv 1.78 misschien dat het nu wel werkt - edit

[ Voor 15% gewijzigd door SOCO_cola op 09-03-2009 22:52 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
SOCO_cola schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:26:
Net geprobeerd erg coole applicatie, heb een N82 met integrated GPS, alleen werkt het Live tracking niet heb je hiervoor een internet verbinding nodig op je mobiel?????
Ja, je hebt een internetverbinding nodig. Hoe kan je telefoon anders laten weten waar hij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Kreeg vandaag via de appl. een notificatie voor de nieuwe versie: 2.05

http://www.symbian-freak..../nokia_sports_tracker.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/images/sport/tracker_00.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Arnout op 21-03-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Vandaag de versie 2.05 getest. Werkt goed.

Geen grote veranderingen bij gekomen, behalve dan dat er nu een greyscale map zichtbaar is op de achtergrond. Voor de rest kleine veranderingen zoals het 'live' en 'GPS' knopjes zijn kleiner. Ook de melding dat er een GPS signaal is, is beter.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
En, wanneer je de Navteq kaart optie aan hebt staan, zie je onderin het dataverbruik. Dit is voor het ophalen van de kaarten maar ook voor Live Sharing (real-time via de website iemand volgen).
Dit blijkt voor 5 minuten zo'n 200kB te zijn (Live Sharing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb Sports Tracker er ook al een tijdje op staan, en op zich ben ik best wel te spreken over de prestaties. Alleen de hoogte meter kraamt vaker onzin uit dan iets betrouwbaars, maar dat is GPS eigen (hier in Den Haag sta ik volgens de GPS-data soms op 200m boven NAP om binnen een paar meter ineens onder NAP te zitten...). Tijdens een schaatstocht over de Reeuwijkse plassen afgelopen winter, had ik een hoogte verschil van bijna 40 meter, terwijl ik nergens van het ijs ben geweest 8)7 Snelheidregistratie loopt in combinatie met een N78 wel goed (bij een stukje rustig aan doen hing de snelheid netjes rond de 5km/u).

Wat de ontvangst heel erg beïnvloed is waar je de GPS ontvanger draagt. Tijdens het schaatsen zat de GSM in m'n rugzak, waar hij bijna perfecte ontvangst had (helemaal in combinatie met een strak blauwe lucht en open omgeving). Dicht op je lichaam dragen, samen met stedelijk gebied, beïnvloed de ontvangst heel sterk.

Het jammere is alleen dat als je Sports Tracker echt een lange dag laat lopen, de log bestanden nogal zwaar worden voor het toestel en de accu relatief snel leeg gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Sportstracker 2.06 is uit.

De stappenteller is weer geïntegreerd, nadat die er in 2.05 uitgehaald was.

Ook ik heb 'problemen' met de hoogte registratie, maar dat is mij bekend. Om een juiste hoogte registratie te hebben, heb je minimaal 4 satellieten nodig en dat is niet altijd beschikbaar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hoogte is bij GPS 3x zo onnauwkeurig als de X-Y positiebepaling. Oftewel: daar wordt minder prioriteit aan gegeven bij GPS. Op zich wel fijn, X-Y bepaling is belangrijk, voor hoogte heb je wel andere manieren.

Daardoor kan het zo zijn dat de hoogte verspringt tussen de 0 en 100 meter of de -100 en 0 meter. Maar dit heeft weinig met de applicatie te maken.

Wel is het zo dat wanneer ik een fix van 11/11 of 12/12 heb, de hoogtebepaling best accuraat wordt (in orde van meters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hoogtemeting is ook nog eens sterk afhankelijk van welke satelieten je hebt. Met 4 kan je een best nauwkeurige bepaling hebben, als ze maar gunstig staan voor hoogte meting. Het probleem is alleen dat hoogte meting gewoon altijd onnauwkeurig is met GPS.

Ik heb gister zitten spelen met de nieuwe sports tracker, maar hoe kan ik kaarten "pre-loaden"? Elke keer als ik scrollde en weer op een punt kwam waar al een kaart van geladen was, haalde Sports Tracker toch opnieuw de kaart op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
deepbass909 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:34:
Ik heb gister zitten spelen met de nieuwe sports tracker, maar hoe kan ik kaarten "pre-loaden"? Elke keer als ik scrollde en weer op een punt kwam waar al een kaart van geladen was, haalde Sports Tracker toch opnieuw de kaart op...
Bij General Settings, Map Material, op Phone and network zetten. Vervolgens (met dataverbinding) wat rondscrollen of een workout op "replay" zetten. Daarna zonder dataverbinding zou de bezochte kaartdelen in de cache moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-06 09:21
Lo Arnout :w

Gebruik de sportstracker sinds ik weer hardloop (nu buiten). Hij werkt erg fijn op mijn 5800 (model staat trouwens niet in SP, Ginz ;)).

Bugs die ik merk zijn voornamelijk die in snelheid, 25 km/h ren ik niet zo snel. Zie ook mijn profile.

Met de 5800 kan je trouwens door je workout bladeren zoals je dat met foto's doet. Dus draggen in een bepaalde richting.

[ Voor 17% gewijzigd door Graham op 15-04-2009 21:19 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Graham :w das lang geleden. Heb ooit nog op de Essenburgsingel (2e gedeelte) gewoond. 8)

Over die snelheid: op de fiets merk ik wel eens dat ie totaal niet de juiste snelheid aangeeft, meer springerig tussen 2 en 8 km/u, terwijl ik dan makkelijk 15 km/u fiets (ongeacht het aantal gps sattelieten).
Heb nog niet kunnen vinden of dit nu GPS eigen is, of dat het aan de Sports Tracker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik gebruik Sportstracker nu ook al een tijdje op mijn 5800.
Gebruik hem regelmatig als ik naar huis fiets.

Afgelopen weekend heb ik hem ook gebruikt in Luxemburg, en wat ook wel leuk is, is dat ie eventueel genomen foto's ook gelijk meeneemt.

Heeft iemand het programma al eens gebruikt met een polar hartslagmeter?

Voor de geinteresseerden, mijn gebruikersnaam is JaccoW

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
F_demon schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:13:
Heeft iemand het programma al eens gebruikt met een polar hartslagmeter?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Helaas werkt mijn gewone hartslagmeter (Polar) niet met sportstracker (werkt natuurlijk met een ander systeem).

Neem even aan dat F_demon deze bedoelt. Vraag me eigenlijk af of dat ook met andere mobieltjes werkt zoals de 5800.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Die hartslag meter is nog nergens te verkrijgen, voor zover ik weet.

Ik heb eBay gekeken, alle Nederlandse Nokia Distributeurs al gevraagd, Nokia Online Shop en Polar al bekeken, maar ik kan `m nergens vinden. Ik ben het nu aan het proberen via een contact bij Nokia zelf, want ik weet dat er een paar op voorraad zijn in Finland....

Ik moet nog even geduld hebben dus.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik zag bij de Community workouts al wel een hart-icoontje staan, dus er lopen er al een paar mee rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
De hartslag band is ook in de Polar forums een veel gevraagd item, zijn genoeg mensen die daar interesse in hebben. Maar enige antwoord wat vanuit Polar komt is dat ie momenteel niet verkrijgbaar is maar dat we product aankondigingen in de gaten moeten houden.

Trouwens, is er een mogelijkheid om de snelheid van de log aan te passen?

Heb gisteren even een kort motor rondje gelog-ed, klik hier, maar valt me op dat ie om de minuut ofzo een positie opslaat. Hierdoor krijg je een raar snelheids verloop, mis je net de details als hoe hard rij ik nou in een bepaalde bocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 23:05

ctc

Wat ik erg jammer vindt, is dat in eerdere versies (de 1e of 2e beta voor de 5800) er behalve mapping in nokia maps, ook naar de satteliet view gemapt kon worden, en dit nu niet meer werkt. Het is namelijk erg leuk om real-time je route in die view te kunnen bekijken, vooral als je langs interessante gebouwen ofzo loopt.
Hopelijk komt die weer terug.

I reject your reality and substitute my own!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Joost79 schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:05:
Heb gisteren even een kort motor rondje gelog-ed, klik hier, maar valt me op dat ie om de minuut ofzo een positie opslaat. Hierdoor krijg je een raar snelheids verloop, mis je net de details als hoe hard rij ik nou in een bepaalde bocht :P
Dat gebeurt wanneer je de workout upload naar de website. Daarbij worden een vast aantal datapunten gebruikt, dus hoe langer je workout, hoe groffer de route en de details.

Dit heb je trouwens niet als je direct vanuit de Sports Tracker de workout exporteert, bijvoorbeeld naar Google Earth (kml) en deze inleest op je pc. Dan zie je volgens mij de echte GPS data, zoals die door je GPS ontvanger gemeld zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 20-04-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ginz schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:57:
Die hartslag meter is nog nergens te verkrijgen, voor zover ik weet.

Ik heb eBay gekeken, alle Nederlandse Nokia Distributeurs al gevraagd, Nokia Online Shop en Polar al bekeken, maar ik kan `m nergens vinden. Ik ben het nu aan het proberen via een contact bij Nokia zelf, want ik weet dat er een paar op voorraad zijn in Finland....

Ik moet nog even geduld hebben dus.
Laat even weten als je meer weet! Ik ben ook intresse in zowel die polar hartslag band als de sportarmband waar je telefoon in kan. Ik hoop wel dat ze niet alleen zo'n n79 pakket maken maar dat ze de accessoires ook los verkopen.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Hartslagmeter is binnen. Erg mooi dingentje.

Alleen, nu moet ik nog een versie van Nokia Sportstracker vinden, die dit apparaat ondersteund. Nu weet ik zeker dat die er is (geweest). Ik heb momenteel contact met een Zweed, die de Nokia N79 met een hartslagmeter gewonnen heeft.

Ik hoop dat ik van de Zweed de bestanden kan krijgen, zodat ik eindelijk mijn gadget kan gaan gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik gebruik de sportstracker op mijn Nokia 5800. Erg leuke applicatie.
Zou het mogelijk zijn om gedeelde routes of routes die je importeert via de webapplicatie op je telefoon te zetten? Dan kun je namelijk routes nawandelen of nafietsen die je zelf nog nooit gedaan hebt.
Vooral voor wanderroutes lijkt me dit leuk. Je kunt immers op het route overzicht wel zien of je nog op de juiste route zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ginz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:07:
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6086-0049-N0610.jpg

Is het deze??? € 50 valt nog best mee vind ik...

Ben net ook even wezen joggen, vlak na de stop van het handbal-training's seizoen, nog gauw voordat mijn kameraad aanbelde even NST geinstalleerd, het werkt nog niet vlekkeloos ik had hem in mijn kontzak van mijn sportbroek zitten. De route was ongeveer 10 kilometer en hij heeft er 35,5 geregistreerd. Nadat ik me ingelezen heb hier moet ik zeggen ben ik wel enthousiast geraakt en wil ik de polar band ook gaan aanschaffen.

Misschien moet ik de volgende keer wachten op een goede fix nu ik dat hier allemaal gelezen heb, anders moet er ook nog maar een bluetooth gps ontvanger bij. We weten het donderdag, dan staan de volgende 10 kilometer op het programma.

TTSM werkt overigens niet op mijn E71 tijdens de installatie procedure krijg ik een certificaat error, daar al iemand tegen aan gelopen?

Berekende route
Berekende route

Gelopen route
Gelopen route

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hoe langer je je GPS ontvanger (extern maar ik denk ook dat het geldt voor intern) vantevoren aanzet, hoe beter de fix en hoe beter je ontvangst op minder ideale plekken (zoals in je achterzak). Ik zet mijn gps muis meestal 10 minuten vantevoren aan (binnenshuis) en heb dan meestal 10/11 of 10/10 satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Kan iemand me wijzen welke versie nou werkt op de 5800?
Heb op dit moment 1.82 werkend gekregen, maar wil ook wel genieten van de 2.05 of 2.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Raymond Deen schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:24:
Kan iemand me wijzen welke versie nou werkt op de 5800?
Heb op dit moment 1.82 werkend gekregen, maar wil ook wel genieten van de 2.05 of 2.06.
2.06 werkt gewoon goed op mijn 5800. Dus die kan je gebruiken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Iemand aan het rennen met hartslag meter: hier. En ook deze vind ik grappig: vliegen .

[ Voor 8% gewijzigd door dinkelover op 04-07-2009 14:44 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris273
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
Ginz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:07:

Alleen, nu moet ik nog een versie van Nokia Sportstracker vinden, die dit apparaat ondersteund. Nu weet ik zeker dat die er is (geweest). Ik heb momenteel contact met een Zweed, die de Nokia N79 met een hartslagmeter gewonnen heeft.

Ik hoop dat ik van de Zweed de bestanden kan krijgen, zodat ik eindelijk mijn gadget kan gaan gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte.
Heb je de hartslagmeter aan de praat? Zoja, met welke telefoon en met welke versie van Sportstracker?

Nog tips om zo´n harslagmeter op de kop te tikken? Ik wil er ook wel eentje.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Graham schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:12:
[...]

2.06 werkt gewoon goed op mijn 5800. Dus die kan je gebruiken.
Hoi Graham,
als ik deze versie installeer dan geeft hij aan dat de applicatie niet compatible is. Voor welk toestel heb jij de applicatie gekozen, want daar zit ook nog verschil tussen??
Ik kan verder gaan met de installatie, maar vervolgens de applicatie niet opstarten (na een paar seconden startpoging stopt hij ermee)

Ik heb trouwens een unbranded toestel met de laatste 21.0.0.25 firmware erop.
Deze melding komt trouwens bij meer applicaties, zoals bijvoorbeeld de waterpas icm python.

*edit*

Gevonden! Heb gezocht op 206 en 50 in de naam en de versie die ik toen vond die gaf geen melding over incompatibiliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond Deen op 14-07-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris273
  • Laatst online: 21:58
Iemand enig idee hoe compatibel deze hartslagmeter is met sportstracker?

www.mobimotion.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
loewie-643- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:11:
[...]

[afbeelding]

Is het deze??? € 50 valt nog best mee vind ik...
Nee, maar hij lijkt er wel precies op.

Het is de iWearLink, die Polar in OEM opdracht heeft gemaakt voor Nokia. Polar zelf verkoopt ze niet en Nokia ook niet :? Nokia bundelt `m met de Nokia N79 in een "Active Edition", maar die is alleen maar in 4 landen te koop.

Degene die met NST werkt is echt een andere dan die jij hierboven laat zien. Die gaat echt niet werken.
Joris273 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:53:
[...]

Heb je de hartslagmeter aan de praat? Zoja, met welke telefoon en met welke versie van Sportstracker?

Nog tips om zo´n harslagmeter op de kop te tikken? Ik wil er ook wel eentje.......
Jep, working...

Ik had eerst een Nokia N79 te leen gekregen van Nokia, omdat het mij maar niet lukte om de hartslagmeter werkend te krijgen met mijn N78. Er schijnt wel een versie te zijn geweest (2.00) waarmee je op elke telefoon de hartslagmeter werkend kan krijgen, maar die is nergens meer te vinden.

Toen ik die Nokia te leen kreeg, was het heel simpel. NST (gewoon versie 2.06) installeren en er was direct een extra optie bijgekomen, waardoor ik mijn hartslagmeter kon koppelen via Bluetooth. Eerst lukte het mij niet om `m te koppelen, maar nadat ik `m had omgedaan begon hij automatisch met werken.

Helaas moest ik na een tijdje de N79 terug geven aan Nokia, waardoor ik weer een hartslagmeter had, maar geen mogelijkheid om te koppelen. Dus, ik heb zelf ook maar een N79 gekocht.

Wel is de knoopcel erg snel leeg gegaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de hartslagmeter van de buikband af moet halen. Anders blijft `ie waarschijnlijk gewoon aan staan. Tijdens het vervangen van de knoopcel heb ik helaas het accuklepje een beetje verdraaid, waardoor hij niet helemaal goed meer sluit. Gelukkig werkt `ie nog wel, maar ik heb vast geen waterdichte seal meer. Gelukkig verkoop een lokale rijwielhandelaar ook Polar en ik denk dat het accuklepje van mijn iWearLink vast wel hetzelfde is als die van normale WearLink.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vjFlGDf8GLm7HDsbmSSnu9QB/full.jpg
Klik voor vergroting

Hier kan je dan dus je hartslag zien, rechts in het grafiekje.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

Ik heb ook de 5800 en heb sportstracker geinstalleerd.
Ik heb dit topic zo eens door zitten lezen en heb nog een vraagje.
Ik heb geen i-net abo op mijn mobiel, maar moet er data verzonden/ontvangen worden over het mobiele netwerk om dit progje te gebruiken?
Uploaden doe ik thuis wel via WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nee, je kunt ook 'preloaden' door thuis (via WLAN) de kaart te openen en dan de middelste knop indrukken en dan wat rondsscrollen. Dit wordt opgeslagen in de media cache. Die is best groot.

hier dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-guru.com/wp-content/uploads/2008/10/sports_tracker_adds_2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Arnout op 25-08-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

Als ik het dus goed begrijp, moet de tracker voor de start contact hebben met i-net en (uiteraard) na het einde.
Beetje vervelend als er straks een flinke rekening komt ivm dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nee, je kunt de cache vooraf laden. Daarna kun je de app gewoon afsluiten.

Waarom probeer je het niet gewoon? En natuurlijk in de settings opgeven dat hij als accespoint je WLAN gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Is er eigenlijk al bekend of en zoja, hoe de bluetooth Polar hartslagmeter te bestellen is. Ik kan nog steeds nergens informatie hierover vinden.

Of is er misschien iemand die z'n hartslagband van zn N97 niet gebruikt en verkoopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Voor zover mij bekend, kan je `m alleen via welwillende Nokia Service Points bestellen, of in combinatie met een N79 in een paar landen kopen....

-

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Weet iemand een oplossing voor het voorkomen van programma crashes...? In het begin gingen alle logs bijna perfect, maar nu de laatste 3 grote fiets rondes crasht het programma en heb ik als ik thuis kom een incomplete log op variabele punten. (17 km, 50 km)

Dingen die ik geprobeerd heb:
- Telefoon even opnieuw opgestart voordat ik weg ging.
- Applicatie niet op het scherm met kaart laten staan (was een oplossing voor eerdere versies, werkt niet)

Ik heb een nokia N97 (FW 11.xxx) en NST versie..... 1.83

Hmmm... de app was standaard geïnstalleerd op mijn telefoon en had wel verwacht dat daar de laatste versie op zou staan... Kijk ik nu voor het eerst naar de versie... niet dus! Eerst maar op zoek naar een S60v5 versie dus!

Be reasonable.... do it my way

• Sinnedje
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:26:
Nee, je kunt ook 'preloaden' door thuis (via WLAN) de kaart te openen en dan de middelste knop indrukken en dan wat rondsscrollen. Dit wordt opgeslagen in de media cache. Die is best groot.

hier dus:

[afbeelding]
Bij mij lukt het preloaden niet. Ik gebruik versie 1.83 en las dat er ook al 2.06 uit is, ligt het daar aan? Ben een beetje huiverig met weer updaten (hij heeft sowiezo al niks aan via het programma zelf). Het werkt nu namelijk gewoon en straks gaan er na de update weer dingen mis.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
Ik heb hem na mijn vorige post direct ge-upgrade naar 2.06 en ben erg te spreken over de update. Hij is sindsdien niet meer gecrasht en maakt u alle rondes gewoon af. Ik wil in ieder geval niet meer terug. Deze versie is veel stabieler.

Be reasonable.... do it my way

• Sinnedje
  • Niet online
En dat preloaden? Als ik verbinding maak via WLAN (heb geen mobiel internet abonnement) dan laadt ie wel het kaartje waar ik zo ongeveer sta, maar ik zou graag het gebied willen uitbreiden. Ik dacht ik gelezen had dat ik gewoon kon schuiven zoals in Google Maps maar dat werkt niet. Doe ik iets verkeerd of kan het gewoonweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSVZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Heb zojuist Sports Tracker 2.06 gedownload en proberen te installeren op de Sony Ericsson Satio (s60v5). Maar zodra ik deze applicatie probeer te installeren gaat het mis omdat hij certificaten mist. Wellicht heeft iemand pointer/ervaring met het installeren van de Sports Tracker op niet Nokia telefoons en deze info wil delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:52
Ik heb dit programma geinstalleerd op mijn N82, na een rondje fietsen probeer ik nu de data te uploaden naar de web service. Nu heb ik een account aangemaakt en probeer ik verbinding te maken met de service na het invoeren van mijn login gegevens. Echter blijft hij minutenlang op "login to service" staan en gebeurt er verder niets. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of kan ik op een andere manier (bijv. door export) de data in de sports tracker web service zetten?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
En hoe bevalt de sportstracker jullie tot op heden? Heb nu ook die 206 versie op een n97. Wat uploaden multimedia werkt ie goed maar nu mis ik weer de optie van een hartslagmeter bij deze versie. Iemand hier ervaring mee? Jammer dat de site sportstracker.nokia.com zo matig up to date is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
vlasje79 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:12:
En hoe bevalt de sportstracker jullie tot op heden? Heb nu ook die 206 versie op een n97. Wat uploaden multimedia werkt ie goed maar nu mis ik weer de optie van een hartslagmeter bij deze versie. Iemand hier ervaring mee? Jammer dat de site sportstracker.nokia.com zo matig up to date is..
Volgens mij ligt het project stil, of is het dood. Dat wil zeggen, het werkt gewoon prima. Al in geen tijden meer een update gezien. Ik maak er nog veel gebruik van, is voor mij als wielrenner mooi "dagboek" en kan ik mooi routes terugkijken en analyseren enz! Super app! Hartslag mogelijkheid is leuk, maar niet essentieel. Velen hebben een polar oid.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Laatst online: 12-06 15:38
Een nieuwe versie is uitgebracht op 15 april, met ondersteuning voor Google-maps. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Meer informatie hier.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86374

Na wat gerommel de Sports Tracker voor de Nokia 5230 met touch-screen gevonden en geinstalleerd. Deze is nog niet officieel gezien maar werkt prima. Hier Bij installeren op de Nokia wel de punt tussen log en com weghalen. Heeft iemand al een hartslagmeter voor bij de 5230 gevonden? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 86374 op 03-05-2010 14:49 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Ik heb contact gehad via mail:
Thanks for contacting us.

Along with our new software release which saw daylight yesterday, E52 is now onboard the list of supported devices.

Our web front page at http://www.sportstrackingtechnologies.com has a direct link to the Ovi Store download page.

Regarding the availability of the heart rate monitoring belt, you are right – compatible belt was sold together onboard N79 Active bundle. But we are working hard on solving this dilemma. One of the dimmed links on the header section of our front page perhaps gives some hint on what’s coming out.

Stay tuned for upcoming updates.
Nokia Sports Tracker is niet meer namelijk, het is afgesplitst. De originele ontwikkelaars zijn er nu mee aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik vind het trouwens wel jammer dat foto's kijken nog steeds zo'n drama is. Als je foto's maakt dan worden ze weergegeven op de kaart, maar met een touchscreen moet je 5 keer klikken om de volgende foto te bekijken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
De hartslagmeter is nu ook verkrijgbaar! Heb hem besteld, vond 'm vrij prijzig, maar heb dan wel een compleet monitor pakketje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Update, update, update!

Sports Tracker is geen bèta meer, nu ook voor iPhone beschikbaar en binnen nu en een paar weken ook voor Android.. Ik ben erg benieuwd.

-

Pagina: 1 2 Laatste