Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/sportstracker.png

Nokia heeft speciaal voor de sporter een applicatie ontwikkelt die makkelijk te installeren is op elke recente Nokia met Symbian. Hiermee kan je tijdens je workout registreren waar, hoe snel en hoelang je heb gerent, gefietst, geskate of wat dan ook.

De applicatie heeft natuurlijk wel een GPS signaal nodig, zodat hij weet waar hij is. Dit kan door middel van de geïntergreerde GPS (N95, N82, N78, 6110 Navigator en in de toekomst nog meer) of door middel van een losse GPS antenne, via Bluetooth.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/nokia_sports_tracker.png

De applicatie kan geminimaliseerd worden, zodat er eventueel ook nog naar muziek op de telefoon geluisterd kan worden, of natuurlijk gewoon een gesprek gevoerd kan worden.

Een workout op je telefoon is natuurlijk wel leuk, maar aangezien zelf geen landkaart heeft, zie je alleen maar een blauwe lijn, die laat zien werk route er genomen is. Gelukkig kan je met de applicatie 2 leuke dingen doen, zodat je workout beter te bekijken is.

Optie 1: Workout uploaden naar Nokia Online Sports Tracker: (leukste optie)

Registreer jezelf op de website van Nokia. Daarna ga je in je telefoon en open de workout die je wilt uploaden. Selecteer 'Options' gevolgd door 'Upload to Service'. De applicatie zal dan om de loginnaam een het wachtwoord vragen waarmee je jezelf geregistreerd heb op de website.

Zodra het toestel aangeeft dat je workout met succes is geupload, kan je naar de website gaan, waar je na je ingelogt te hebben, je workout bij je dashboard kan vinden

Let wel even op je privacy. Zoals te zien is op onderstaande workout, kom ik uit Heerhugowaard. Gelukkig kan je op dit plaatje nog net niet zien waar ik precies woon, maar op de website kan je zo inzoomen dat precies te zien is waar er begonnen en geëindigd is. Gelukkig kan je ervoor kiezen om je workout ontzichtbaar te maken, of alleen maar zichtbaar te maken voor 'Friends' (voor geïnteresseerde: mijn usernaam is hetzelfde als mijn nick hier)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/workout.png

Optie 2: Workout exporteren naar .KML bestand en in Google Earth bekijken:

Hiervoor is natuurlijk Google Earth nodig, maar ik denk dat dat geen uitleg behoeft.

Open de workout die je wil exporteren en selecteer 'Options', gevolgd door 'Export'. Daar kan je verschillende output formats kiezen. Selecteer daar 'Export to Google Earth' en kies waar het bestand opgeslagen moet worden.

Verplaats het bestand van je telefoon naar je PC middels een kabel of via Bluetooth. Zodra je het bestand open op je PC, zal waarschijnlijk Google Earth automatisch opstarten en zal laten zien waar je gereden hebt.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Ginz/TS/Sportstracker/google-earth.png

Verschillende versie en download locaties:

Nokia Sports Tracker for:
N71, N73, N75, N77, N80, N91, N92, N93, N93i, E50, E60, E61, E62, E65, E70, 3250 en 5500 Sport

Nokia Sports Tracker for:
N76, N81, N81 8GB, E51, 5700, 6110 Navigator, 6120, 6121 en 6290

Nokia Sports Tracker for: N95

Nokia Sports Tracker for: N82, N95 8GB

Nokia Sports Tracker for: E90

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Echt een super programma :) Werkt erg goed en het is erg leuk om het terug te zien of de site.
Nog even een vraagje is er iemand die een kaartje krijgt op ze telefoon waar je kan zien waar je bent geweest ? Op mijn E90 niet ik zie alleen de lijn netzoals hierboven in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Nee, ik krijg ook geen landkaart, dat zou veelste veel aan data zijn dat dan op je telefoontje moet staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Ginz schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:45:
Nee, ik krijg ook geen landkaart, dat zou veelste veel aan data zijn dat dan op je telefoontje moet staan.
Oke ! mooie route heb je gedaan kom zelf ook uit HHW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik vraag me af hoe nauwkeurig de gegevens zijn die mijn n82 afleest. Worden deze erg beinvloed door bomen, of valt dit mee? Ik heb namelijk 2 keer dezelfde route gelopen, en het totale hoogteverschil tussen beide keren is meer dan 50 meter. Of heb ik de betekenis van high en low verkeerd begrepen? Voor de rest lopen de lijnen ook wel een beetje naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik heb een keer een workout gedaan vanaf mijn werk (Hoorn), naar mijn huis (Heerhugowaard). Dat is ongeveer 20 KM. Volgens de workout heb op verschillende hoogtes gereden die 400 meter uit elkaar liggen. Het laagste was -221,5m (onder NAP denk ik dan) en de hoogste 180m

Nou, dat kan natuurlijk nooit in de polder. Het maximale verschil in hoogte lijkt mij 15 meter, wat zelfs al erg veel is.

Oftewel, aan de 'altitude' kan je dus weinig waarde hechten, imo

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Ginz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:17:
Ik heb een keer een workout gedaan vanaf mijn werk (Hoorn), naar mijn huis (Heerhugowaard). Dat is ongeveer 20 KM. Volgens de workout heb op verschillende hoogtes gereden die 400 meter uit elkaar liggen. Het laagste was -221,5m (onder NAP denk ik dan) en de hoogste 180m

Nou, dat kan natuurlijk nooit in de polder. Het maximale verschil in hoogte lijkt mij 15 meter, wat zelfs al erg veel is.

Oftewel, aan de 'altitude' kan je dus weinig waarde hechten, imo
Dat komt omdat er geen gyroscoop in je telefoon zit. Bij een beetje knappe autonavigatie zit dit wel en kan de navigatie ook goed onderscheid maken tussen rijbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Volgens mij heeft dat niets te maken met een gyroscoop.

Als je naar deze workout kijk, dan zie dat de hoogte wel redelijk constant is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Dan blijf ik me nog afvragen wat het wel zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat het op open stukken beter meetbaar lijkt. Delen jullie die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:02:
Dan blijf ik me nog afvragen wat het wel zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat het op open stukken beter meetbaar lijkt. Delen jullie die ervaring?
Misschien word de hoogte ook berekend aan wat google maps aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
feelthepower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:02:
Ja, dat zou wel eens is heel goed kunnen. Ik heb verschillende grafieken bekeken en zie dat als ik op open plekken rij, dat ik dan een redelijk constante hoogte meting krijg. De stukken dat ik onder een bomenlaan, of in de stad rij, fluctueerd de hoogte meting heel erg.
heerhugo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:14:
[...]

Misschien word de hoogte ook berekend aan wat google maps aangeeft ?
Nee, de hoogte is niet op basis van Google Maps, want als je je grafiek in je telefoon bekijk, zonder dat hij geupload is, of op je PC staat, weet `ie ook al op welke hoogte te je workout gedaan heb.

Vanavond ga ik nog eventjes een klein stukje naar de videotheek loggen...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Tazzios

..

hoogte meting gebeurd ook dmv GPS, maar om de hoogte(juist) te bepalen heb je natuurlijk (veel?) meer satellieten nodig dan je locatie.
zou mooi zijn als het gecorrigeerd kon worden dmv van een hoogte kaart na het uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 20-05-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:13
ik denk dat de erg afhankelijk is van de satelietontvangst, hoe meer satelieten hoe beter.
Vaak ren/fiets/loop je toch met de ontvanger in je broekzak waardoor de ontvangst minder is.

tijdens de wintersport had ik de ontvanger in een zakje op mijn schouder, en de metingen klopte perfect

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60511

Heb je per se een GPS signaal nodig om de applicatie te starten? Ik krijg namelijk wel de applicatie geïnstalleerd (Nokia E61), maar de applicatie start niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
Anoniem: 60511 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:17:
Heb je per se een GPS signaal nodig om de applicatie te starten? Ik krijg namelijk wel de applicatie geïnstalleerd (Nokia E61), maar de applicatie start niet op...
Nee hij gaat pas zoeken zodra je "workout" begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dan moet ik dus opzoek naar een oplossing om de applicatie draaiende te krijgen. Iemand tips? Op de site hebben ze niet echt een support gedeelte. Of kijk ik daar over heen?

[edit]
Ik heb al een idee... ik heb m'n internet via de telefoon af laten sluiten. Misschien dat ik dat maar weer aan moet gaan laten zetten. Dan krijg ik waarschijnlijk de vraag voor mijn gebruikersnaam en wachtwoord.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 60511 op 21-05-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Gister heb ik mijn workout (van mijn werk naar huis. ongeveer 20KM) live gestreamed naar internet. Zo kon mijn vriendin precies zien waar ik ben, erg grappig.

Bij het openen van een nieuwe workout moet je dan 'Live Share' op aan zetten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog maar ff de vraag waarom de applicatie niet draait. Iemand anders ook een Nokia E61? Ik heb het programma geïnstalleerd via de Nokia PC Suite. Internet was dus blijkbaar niet het probleem. Het hele programma wil gewoon niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Probeer even deze stappen te volgen.... Klinkt misschien gek, maar hier zou het echt aan kunnen liggen.
1: Zorg ervoor dat alle gegevens van zowel de telefoon als de geheugenkaart gekopieerd worden. De gegevens van het toestel kunnen doormiddel van PC Suite gebackupt worden naar de PC en de geheugenkaart kan via de USB of met een geheugenkaartlezer gekopieerd worden naar de PC.

2: Formatteer de geheugenkaart. Dat kan ik het toestel gedaan worden in het menu 'Geheugen' of met een geheugenkaartlezer.

3: Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen. Dat kan doormiddel van de volgende code in het toestel in te toetsen: *#7370# gevolgd door de beveiligingscode. (standaard 12345) als dat niet met de code werkt, dan kan het ook altijd in het menu 'Instellingen'. Met de Nokia 9-serie kan je het toestel formatteren door tijdens het opstarten de “CTRL”, de “Shift” en de “F” knop in te drukken. Het is mogelijk dat dit meerdere keren geprobeerd moet worden alvorens het werkt.

4: Plaats de geheugenkaart terug in het toestel en kopieer alle instelling terug naar de telefoon met behulp van PC Suite.

5: Kopieer alle gegevens die op de PC veilig gesteld zijn terug naar de geheugenkaart met behulp van de USB of met een geheugenkaartlezer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:57
Ginz schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:34:
Gister heb ik mijn workout (van mijn werk naar huis. ongeveer 20KM) live gestreamed naar internet. Zo kon mijn vriendin precies zien waar ik ben, erg grappig.

Bij het openen van een nieuwe workout moet je dan 'Live Share' op aan zetten.
LoL... doet me denken aan series als NCIS.. Die traceren mensen via GPS signaal :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 17:13
ben echt helemaal fan van nokia sportstracker, heel handig en erg leuk om het thuis terug te zien, voorbeeldje van ik op de fiets naar de stad etc,

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/qprkg6.jpg

als je het in google earth zelf bekijkt is het echt heel gedetailleerd.
aanrader voor mensen die er gek op zijn om alles bij te houden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Dit ziet er wel erg stoer uit... Ga dit ook eens even proberen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

SgtStrider

Fractal Switchover!

Meilu schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:29:
ben echt helemaal fan van nokia sportstracker
Misschien leuk om het Noord AA erop te knallen ;) Route om het Noord AA :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik gebruik het nu ook regelmatig voor mijn fiets tochtjes.. Leuk gadget :) Ik vind het erg leuk om te zien waar ik geweest ben .. Geeft je toch een heel ander idee :)

Ik merk overigens wel dat er een behoorlijke discrepantie zit tussen de gem. snelheid die ik met mijn kmteller meet en de gem. snelheid die de sportstracker achteraf aangeeft.. Ik heb zelf het idee dat het komt doordat de tracker in bepaalde intervallen meet en dan de rechte lijn tussen de twee punten, terwijl in werkelijkheid de afstand niet een rechet lijn is, maar een heel erg bochtig weggetje.. Daarnaast duurt het een bepaalde tijd, voordat je een gps fix hebt, terwijl je klokje al loopt..

Weten jullie of het mogelijk is om het interval te verkorten . dus ipv bijvoorbeeld om de minuut de gps coordinaten op te slaan, dit om de 30 seconden te doen.. of zelfs om de 15 sec.. Dan wordt het nauwkeuriger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
SgtStrider schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:36:
[...]

Misschien leuk om het Noord AA erop te knallen ;) Route om het Noord AA :)
Wat is Noord AA?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dati s een meer in Zoetermeer, in de buurt van de screenshot van Meilu :p

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
hendrikjan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:15:
Daarnaast duurt het een bepaalde tijd, voordat je een gps fix hebt, terwijl je klokje al loopt..
Dit kun je oplossen door even te wachten alvorens je start, je kunt aan het gps status vinkje zien of je echt satelieten hebt, deze is rood, oranje of groen
Weten jullie of het mogelijk is om het interval te verkorten . dus ipv bijvoorbeeld om de minuut de gps coordinaten op te slaan, dit om de 30 seconden te doen.. of zelfs om de 15 sec.. Dan wordt het nauwkeuriger :)
Het gebeurt al veel vaker, weet niet precies hoe vaak, maar het lijkt per sec of nog vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:34
gruwlijk programma! Bestaat er ook zoiets voor op een MDA Vario? Wil hier niet apart een Nxx voor kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Driek schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Dit kun je oplossen door even te wachten alvorens je start, je kunt aan het gps status vinkje zien of je echt satelieten hebt, deze is rood, oranje of groen

[...]

Het gebeurt al veel vaker, weet niet precies hoe vaak, maar het lijkt per sec of nog vaker
ja dat even wachten had ik ook al bedacht, maar zelfs dan lijkt t nog steeds erg traag te gaan, maar misschien ligt het aan mij.. alsof t lang duurt voordat de locatie berekend wordt.. De sats worden redelijk snel gevonden ..

En om de seconde.. dat lijkt me sterk.. dat interval ligt volgens mij echt veel lager.. Als ik inzoom op de kaartjes dan zijn de lijnen echt veel te hoekig voor een om de seconde registratie..

en @hierboven ja dr bestaan ook dit soort progs voor ander telefoons.. ik zal ff zoeken .

gevonden .. www.ttsm.com is een vergelijkbaar tooltje.. ik heb het geprobeerd op mijn n82 maar kreeg het niet goed aan de praat .. verder heb je ook nog motionbased maar hoe dat precies werkt weet ik niet..

[ Voor 15% gewijzigd door hendrikjan op 10-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren na herinstalleren van de FirmWare eindelijk gelukt om het programma te installeren. Bleek hij de eerste 0.43km gelogd te hebben en daarna deed hij niet veel meer terwijl hij aangaf dat hij wel satellieten had en mn GPS Receiver stond ook vrolijk te knipperen dat hij connectie had met de satellieten... Dat was wel jammer, kan ook niet vinden waarom hij ermee kapte. En ik had toch wel meer km's gefiets dan 0.43 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even een schopje...

Erg vermakelijk programma!
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/6424/logging01nn7.jpg
In de trein van Hoorn naar Amsterdam Sloterdijk
Nokia E65 icm Adapt 300 BT GPS (welke aan vervanging toe is omdat deze erg traag is).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:32
Er is ook een Windows Mobile variant:

http://www.rungps.net/

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Deze variant heb ik zojuist even getest met de Touch Diamond. Muziekje aangezet, programma aangezet en op record gedrukt en hij begint met meten, recorden enz. Telefoon weggestopt, headset op en gaan fietsen. Terwijl de muziek normaal afspeelde hoorde ik een stem om de 30 seconden verschillende gegevens op noemen, gemiddelde snelheid, huidige snelheid, tijd, afstand en het aantal verbrandde caloriëen. Aan het einde van de toch even de telefoon gepakt, het recorden gestopt en de boel geupload. Op www.gps-sport.net is een complete community waarbij je een eigen profiel kunt maken met trainingsrondjes, tijden, hoogtes enz.

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag eindelijk mijn bluetooth GPS ontvanger binnen gekregen. Dit weekend eens even een rondje fietsen en proberen. Ziet er echt erg goed uit.

Voor mensen die me toe willen voegen als friend, ik ben macer bij Nokia.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 60511 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:18:
Gisteren na herinstalleren van de FirmWare eindelijk gelukt om het programma te installeren. Bleek hij de eerste 0.43km gelogd te hebben en daarna deed hij niet veel meer terwijl hij aangaf dat hij wel satellieten had en mn GPS Receiver stond ook vrolijk te knipperen dat hij connectie had met de satellieten... Dat was wel jammer, kan ook niet vinden waarom hij ermee kapte. En ik had toch wel meer km's gefiets dan 0.43 :)
Dito! Ik heb hem net uitgeprobeerd tijdens een wandeling met de hond. Hij geeft aan dat ik maar 0.21KM heb gelopen met een snelheid van 0.5KM :? De duur van het geheel is 26 minuten en ik heb 2684 stappen.

Al ga je er vanuit dat je 0.5 Meter aflegt per stap kom je nog op 1300 meter uit, dus 1.3KM.

Edit, hij is dus na 0.21 KM al gestopt met werken, de GPS. Uploaden van de route ging ook niet, tot een restart van het programma... :/

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 12-07-2008 18:47 . Reden: typo ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hier hetzelfde als bovenstaande problemen. (nokia E65, losse GPS)

Hij had eerst 1,5 km gelogd, daarna niet meer. Vervolgens komt ie ook niet veel verder meer. Zie wel de huidige snelheid, maar er wordt geen afstand en zo gelogd.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 13-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
daar heb ik nog geen problemen mee gehad, gebruik het programma al 1,5 jaar (eerst op mijn e65 met externe en nu op n82)
Zelfs een keer 8 uur lang gelogd bij een bergwandeling. Ondanks dat alles tergend traag werd bleef hij het loggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Driek op 13-07-2008 14:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb hem nu toch weer aan het werk. Vanavond mijn eerste ritje gedaan op de fiets. Ziet er toch wel erg leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee, dit weekend ook even aan de slag gegaan met dit programma op m'n n95.

Erg grappig, dit weekend met de motor gaan toeren. Erg leuk om de route terug te kijken, vooral de snelheidsgrafiek ziet er grappig uit. Vraag me alleen af, of ze op basis van deze info niet m'n rijbewijs kunnen invorderen :P

Enige nadeel als je de telefoon in je jaszak stopt. Dat de interne GPS is dan niet echt in staat om signaal te blijven houden, waardoor het programma gewoon niet werkt. AGps heb ik bewust uitstaan aangezien ik voornamelijk in Duitse eifel rij en geen zin heb om GPRS roamingskosten te betalen. Deze week eens proberen om een BT-gps aan te sluiten.

Heb ook free.3dtracker.com geprobeert, ook wel een leuke tracker, alleen stuk minder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Joost79 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:18:
Enige nadeel als je de telefoon in je jaszak stopt. Dat de interne GPS is dan niet echt in staat om signaal te blijven houden, waardoor het programma gewoon niet werkt. AGps heb ik bewust uitstaan aangezien ik voornamelijk in Duitse eifel rij en geen zin heb om GPRS roamingskosten te betalen. Deze week eens proberen om een BT-gps aan te sluiten.
Dat vermoeden had ik ook al, dat dat de reden is waarom bij mij de applicatie vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Dat vermoeden had ik ook al, dat dat de reden is waarom bij mij de applicatie vastloopt...
Vanmorgen naar m'n werk gereden met een BT-GPS op't dashboard, ding werkte perfect.

Althans, totdat ik een SMS kreeg en zelf een SMS verstuurde. Toen ik na het versturen terug ging naar de sportstracker had gaf ie wel een groen "gps-vinkje",maar gaf hij geen waardes als snelheid en afstand meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189087

heerhugo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:01:
Echt een super programma :) Werkt erg goed en het is erg leuk om het terug te zien of de site.
Nog even een vraagje is er iemand die een kaartje krijgt op ze telefoon waar je kan zien waar je bent geweest ? Op mijn E90 niet ik zie alleen de lijn netzoals hierboven in de foto.
Hoe krijg je die mooie uitdraai die in dit forum te zien is ???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
welke uitdraai bedoel je? de plattegrond, de kaart of de grafieken.
In principe is het zo dat je de bestanden kan exporteren als bijv google earth bestand. Die kan je dan daarin bekijken.
Ook kun je ze oploaden naar de nokis sportstracker site om ze daar te bekijken.

mogelijkheden geneog dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar ik wil ze niet via gprs of zo uploaden maar gewoon op de pc zetten een openen en google earth is super maar wil graag ook een bestand met de statestieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Anoniem: 189087 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:07:
ja maar ik wil ze niet via gprs of zo uploaden maar gewoon op de pc zetten een openen en google earth is super maar wil graag ook een bestand met de statestieken
je kunt ze ook opslaan:
workout openen --> options -->export --> export to Google earth
dan slaat hij hem op, en kan je hem via bijv pcsuite op je pc zetten en openen via Google earth

als je de statistieken wilt. account maken bij sportstracker.nokia.com en hetzelfde bestand uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Maar uploaden kan alleen via de telefoon of hoe werkt dat ?? , Ik wil dit graag via de pc doen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Anoniem: 189087 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:22:
[Maar uploaden kan alleen via de telefoon of hoe werkt dat ?? , Ik wil dit graag via de pc doen

alvast bedankt
nee, je kan ook via je pc de files uploaden, via de website van sportstracker
bij dashboard, en dan import workout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Driek schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:30:
[...]

nee, je kan ook via je pc de files uploaden, via de website van sportstracker
bij dashboard, en dan import workout
Bedankt maar ik kan het zo niet vinden op de site

--------------------------------------------------------------------------------

You haven't done any workouts yet.

If you do not have the latest mobile client, you can get it from the downloads page. You can also create a new workout by drawing it on the map.

When you start using the Sports Tracker client on your mobile phone and upload workouts to the service, they will be shown in this view.

You can also share your workouts with others and follow what they are doing.

Heb je nog advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt moest eerst een route zelf maken, alleen heb ik nu weer een nieuw probleem gevonden ik heb met de auto een route gemaakt en deze klopt echt heel goed alleen de snelheden kloppen in google earth wel goed maar bij nokia niet 95 km/h word 350 km/h

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 189087 op 17-07-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:32:
Het is gelukt moest eerst een route zelf maken, alleen heb ik nu weer een nieuw probleem gevonden ik heb met de auto een route gemaakt en deze klopt echt heel goed alleen de snelheden kloppen in google earth wel goed maar bij nokia niet 95 km/h word 350 km/h
Heb je niet gewoon een snelle auto 8)7

Heb ook al gemerkt dat snelheden raar worden overgenomen.
Vooral als ik de interne GPS gebruik, daar had ik ook enkele punten tussen staan dat hij een snelheid van 180 weergaf op een plaats waar ik stil had gestaan voor een stoplicht. Nu een paar tracks met BT GPS geprobeerd en nu zijn de snelheden zowel op nokia als op google in orde.

Ik heb de sportstracker alleen nog gebruikt met de motor en auto, dus dat zijn vaker snelheden die je niet haalt op een fiets (althans in nl. nooit harder dan 70 gefietst). Wellicht dat hij niet nauwkeurig genoeg is op hoge snelheid (ik denk ook maar hardop...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:23:
Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen
Dat probleem heb ik ook, niet met mountainbiken, maar dit weekend weer geprobeerd op de motor. Losse BT gps op de tank getaped, Nokia in jaszak. Gechecked of beide goed signaal hadden, maar binnen een km. stopte het loggen weer.

Tijdens de rit verschillende keren gestopt om te de status te checken, ook geprobeerd de GPS en N95 dichter bij elkaar te houden, werkte allemaal niet. Sportstracker stopt binnen een km met de log. Telefoon ook even opnieuw opgestart, mocht ook niet baten...

Terwijl de combi van BT GPS en N95 in de auto goed werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Die ga ik ook maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:16:
Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen
Die settings staan bij mij al op disabled. Benieuwd of jij wel verschil merkt.
FreshMaker schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 06:02:
Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl
Zo zijn er nog wel een paar pure trackers, bv. 3d tracking
Mooie van Nokia Tracker is dat ie niet alleen je positie logged, maar er ook leuke analyse functies inzitten. Da's vooral leuk bij het sporten, als het werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag een klein stukje op de fiets gelogd en dat is goed gegaan dus van het weekend maar weer proberen tijdens mtb , de snelheid klopte nu ook netjes zowel in google earth als in sporttracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
M@cer schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:35:
Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.
ik heb het idee dat sportstracker idd de route "samenvat"
als ik namelijk een route opsla voor googleearth en hem daarin bekijk is deze ook veel precieser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Jammer hoor, had het programma geinstalleerd. Heb update van de telefoon software uitgevoerd, Sports Tracker opnieuw geinstalleerd.... en nu doet ie het dus niet meer. Start niet meer op!

Ga m'n telefoon niet nog eens opnieuw installeren want heeft me behoorlijk wat elende opgeleverd.

Heb trackr geinstalleerd, maar die is toch wel heel wat minder fijn in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Anoniem: 189087 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:24:
Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??
Slecht GPS ontvangst? Hoogte klopt vaak niet, voor een goede meting zijn op z'n minst 4 satellieten nodig. Voor een nauwkeurige meting heb je nog meer satellieten nodig. Heb Sygic McGuider navigatie op m'n telefoon. Bij 4 satellieten geeft deze een nauwkeurigheid van 22 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Oplossing gevonden!

Gewoon een oudere versie installeren!

V1.78 werkt niet op mijn telefoon. Nu kon ik nog de werkende versie terug vinden op m'n PC, v1.70. Deze geinstalleerd en start gewoon op. Dus voor mensen met hetzelfde probleem, probeer op internet een oudere versie dan v1.78 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat probleem had ik ook bij mij staat er ook een oudere versie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een N78, waarvoor alleen versie 1.78 te downloaden is, en bij mij stopt hij er ook op een gegeven moment mee... Wel jammer, want het is een leuk programma.
Ook logt hij bij mij de snelheid niet goed... Volgens Sports Tracker rij ik in m'n auto niet harder dan 30 km/u... Ik rij rustig, maar niet zo rustig...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 08-08-2008 11:17 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
deepbass909 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:16:
Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)
mijn ervaring is dat de hoogte het slechts werkt. Als ik een " voor mijn gevoel" vlak stuk fiets van een paar km, en ik kijk daarna in de hoogte grafiek, dan heeft hij hoogreverschillen van soms wel 15 mtr gelogd. Dit lijkt me haast onmogelijk in nl op een paar km afstand.

overigens kan je bij setting > general > altitude ofset, eventueel je standaard hoogte corrigeren

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 08-08-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, die setting kan ik vinden, maar ik heb gemerkt dat mijn N78 standaard ongeveer 45 meter teveel aangeeft. Als ik de standaard GPS-app start van Nokia, geeft hij op de straat in Den Haag en Gouda (beide zo goed als op zee-niveau) aan dat ik me op ongeveer 45 meter bevind. Ik heb nu een correctie van 45 meter op de hoogte zitten, en dat klopt redelijk (m'n appartement bevind zich dan op 9 meter hoogte, wat ongeveer wel klopt voor een 3de verdieping).
De nauwkeurigheid van de hoogte bepaling wordt vooral bepaald door de afstand van de verschillende satelieten t.o.v. elkaar. 3 satelieten dicht bij elkaar kunnen wel nauwkeurig je positie bepalen, maar slecht de hoogte. Daarnaast is 10 meter verschil in positie niet zo erg als 10 meter hoogte verschil, al levert dat eerste af en toe wel een rare route op (met rondjes op plekken waar je gewoon in een rechte lijn hebt gelopen/gereden...).

Misschien moet ik maar gewoon een keertje naar Scheveningen gaan, en op het strand rond gaan lopen... Dat is zeker weten 0 meter, dus kan ik de boel daar een beetje op calibreren...

[EDIT]
Vandaag nog wat meer met Sports Tracker zitten spelen, en blijkbaar waren het inderdaad de config-files van de oude installatie die bij mij dwars zaten. Nu logt hij wel goed, en geeft hij ook de goede snelheid aan. Er leuk om vervolgens via Google Earth te zien hoe je hebt gelopen of gereden.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 09-08-2008 00:34 ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Geweldig programma idd, weet iemand toevallig of iets dergelijks ook voor de iPhone bestaat? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Misschien dat TrackR op de iPhone werkt. Moet je even op de TrackR site kijken.

-

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb sinds afgelopen weekend ook eens dit programma geinstalleerd op mijn Nokia N95 (8GB versie) en het is echt een heel mooi stukje software. Het aantal stappen kan worden bijgehouden, het aantal kilocalorieren wat je verbrand hebt en het allerbelangrijkste: de route. Eerst bleef het programma na ongeveer anderhalve kilometer vaak hangen. De oplossing hiervoor is om niet het scherm weer te geven waar de route getekent wordt. Dus met de pijl even naar beneden om het op een ander scherm te zetten zoals bijv. gemiddelde snelheid e.d.

De nauwkeurigheid is niet verkeerd, maar valt me af en toe toch wat tegen, het lijkt net of hij continu consequent een meter of tien er naast zit. Ik heb het nu al gebruikt icm fietsen door de stad en vanavond een kilometer of vier wandelen. Maar als ik de opgeslagen route exporteer naar Google Earth en het daar bekijk, bevindt de route zich vaak niet op straat (zie dit plaatje), maar half door huizen heen (hooguit twee verdiepingen, geen flats). Nou stop ik de telefoon in mijn broekzak (met de achterkant van de telefoon gericht naar mijn been). Misschien moet hij toch echt helemaal vrij zicht hebben om perfect de lokatie vast te leggen. Vooral bij het sporten of fietsen lijkt het mij dat je hem juist in je broekzak stopt. Misschien is de stad ook gewoon een probleem plus af en toe wat bomen.

Maar verder niets te klagen, hij legt het merendeel van de route vrij gedetailleerd vast en het is verder een erg stoer programmaatje.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213616

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een N82 en Nokia Sports Tracker. Nu heb ik een aantal problemen met de applicatie, t.w.
1. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet ben ik mijn Route's kwijt.
2. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet is mijn naam weer teruggezet naar de default naam (Joe Average).
3. Het uploaden van een route lukt ook niet.Ik ben wel geregistreerd op de NST-site. Wanneer ik de route in mijn diary open en kies voor options dan staat daar de mogelijkheid 'zenden' en niet 'zenden naar webservice'. Wanneer ik kies voor 'zenden' gebeurd er vervolgens niets.
Ik heb NST geinstalleerd in het telefoongeheugen.
Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Probeer de nieuwste NST (opnieuw) te installeren, misschien verhelpt dat jouw probleem.

De problemen zijn mij niet bekend, terwijl ik het op verschillende toestellen al heb geprobeerd. Ook op een Nokia N82 van een vriend. En dat werkte goed.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213616

_/-\o_
Bedankt Ginz!
Ik heb een nieuwe versie (voor de N82) gedownload en geinstalleerd. Het werkt :)
Ik heb een testroute geupload en hij staat op de site. SUPER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278231

ik heb dit topic een beetje door zitten lezen, en dit lijkt me wel een erg goed programma. Ik heb echter een N72. Weet iemand of daar toevallig een alternatief voor is?

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 04-11-2008 17:35 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Anoniem: 278231 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:10:
ik heb dit topic een beetje door zitten lezen, en dit lijkt me wel een erg goed programma. Ik heb echter een N72. Weet iemand of daar toevallig een alternatief voor is?
http://www.trackr.nl/

Heb het alleen zelf nooit geprobeerd, dus heb er geen ervaring mee...

-

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik gebruik Sportstracker ook, een fraai stukje software voor mijn Nokia N78! Het enige nadeel is dat het zoeken naar GPS satellieten even kan duren. Verder vind ik hardloop routes exporteren naar Google Earth exporteren wel een leuke gadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:35
Ik heb de sportstracker van Nokia in het verleden gebruikt voor skeeleren en het viel me destijds al op dat de snelheidsregistratie erg onnauwkeurig was, terwijl de route keurig binnen het afgelegde traject valt. Nu heb ik het programma her-ontdekt (ik zie dat de huidige versie je trainingsdata met 1 druk oploadt naar het www) en gebruik het tijdens running.

Ook hierbij bemerk ik hetzelfde: bij een loopje met 11 km/uur gemiddeld zijn er snelheidspieken van 5 km/uur tot 18 km/uur. Ik heb behoorlijk constant gelopen (geen stoplichten, oversteken etc.) tussen 10.5 en 11.5 per uur, dat zegt mijn 'natuurlijke GPS'. Ik heb de optie 'GPS filtering' default op 'high' staan en ik dacht dat die wel voor nauwkeurigheid zou zorgen. Ik begrijp dat het signaal af en toe niet 100% zal zijn maar dan nog moet software toch kunnen bedenken dat je niet opeens een tussensprintje gaat maken als het GPS-oog even niet oplet.

Ik zag dat je bij Activities nog een optie 'Speed averaging' hebt, waar je de snelheid... ach, de naam zegt het al. De opties zijn het gemiddelde van 5, 10, 20, 30 of 60 seconden. Iemand hier een waarde in gevonden die bij running genoeg middelt om de onwerkelijke pieken en dalen op te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Poplitius schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:12:
Ik heb de sportstracker van Nokia in het verleden gebruikt voor skeeleren en het viel me destijds al op dat de snelheidsregistratie erg onnauwkeurig was, terwijl de route keurig binnen het afgelegde traject valt. Nu heb ik het programma her-ontdekt (ik zie dat de huidige versie je trainingsdata met 1 druk oploadt naar het www) en gebruik het tijdens running.

Ook hierbij bemerk ik hetzelfde: bij een loopje met 11 km/uur gemiddeld zijn er snelheidspieken van 5 km/uur tot 18 km/uur. Ik heb behoorlijk constant gelopen (geen stoplichten, oversteken etc.) tussen 10.5 en 11.5 per uur, dat zegt mijn 'natuurlijke GPS'. Ik heb de optie 'GPS filtering' default op 'high' staan en ik dacht dat die wel voor nauwkeurigheid zou zorgen. Ik begrijp dat het signaal af en toe niet 100% zal zijn maar dan nog moet software toch kunnen bedenken dat je niet opeens een tussensprintje gaat maken als het GPS-oog even niet oplet.

Ik zag dat je bij Activities nog een optie 'Speed averaging' hebt, waar je de snelheid... ach, de naam zegt het al. De opties zijn het gemiddelde van 5, 10, 20, 30 of 60 seconden. Iemand hier een waarde in gevonden die bij running genoeg middelt om de onwerkelijke pieken en dalen op te vangen?
Ik loop meestal een half uurtje, speed avg. is 11,3 met een piek van 24! Dat is inderdaad wel erg hoog. Maar het lijkt mij dat de gemiddelde snelheid wel klopt. Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er iets aan die onnauwkeurige pieken te doen is. Verder denk ik trouwens dat de hoogtemeting wel onnauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Voor je locatie heb je volgens mij met 1 of 2 sats nodig, voor snelheid alweer minimaal 3 en voor hoogtemeting minimaal 4. Dat de hoogtemeting en soms de snelheidsmeting wel eens inaccuraat is, zal we door de dekking komen denk ik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Hoogtemeting is, heb ik begrepen, eigenlijk altijd waardeloos met deze methode. Maar de actuele snelheid zou toch beter moeten kunnen. Of is dat met GPS-horloges net zo beroerd? Ik denk dat het wel behoorlijk goed aan te passen is wanneer het tijdinterval waarover die gemiddelde snelheid wordt berekend groter is.

Ik heb het vandaag geprobeerd, die 'speed averaging' over een groter tijdinterval in te stellen. Stom genoeg sloeg hij de instellingen niet op (ik had 30 seconden tijdsinterval gekozen, dat vind ik acceptabel voor een duurloop met constante snelheid). Gevolg was wederom een grafiek die niet onderdoet voor een hart-EMG wat betreft de spreiding. Zojuist opnieuw langs de instellingen geweest en ik zie nu dat 'ie alle andere opties behalve die 30 seconden wél opslaat!!

Dat ga ik dan de volgende training uitproberen. Ik wil grofweg kunnen zien b.v. in welk kwart van de training ik wat sneller en welke wat langzamer heb gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Ik ben eruit. Voor hardlopen (in elk geval in mijn tempo) is de actuele snelheidsweergave een volstrekt inacurate parameter. Zojuist 'n uur gelopen en mijn gevoelssnelheid heeft continu tussen 11 en 12 km/uur gelegen. Ding ingesteld op 60 seconden speed averaging en nog steeds gaf 'ie zinloze waarden aan. Ook de grafiek die achteraf op sportstracker website komt te staan geeft een piek van 33 km/uur. De totale afstand lijkt me behoorlijk correct, alsmede het parcours (als je niet te diep inzoomt op google earth), maar geen geschikte live snelheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Ik heb gelijktijdig gelopen met de sportstracker in de nokia 6110 navigator en met de garmin forerunner 305. Doel was om de acuraatheid van de 'live-snelheid' te vergelijken. Het valt me op dat de 305 telkens zeer dicht in de buurt zit van de (achteraf) gemiddelde snelheid over de gehele loop en de sportstracker er een rommeltje van maakt op gebied van spreiding.

Het kan te maken hebben met de ontvangst/bereik van de individuele apparaten, maar ze hebben de beschikking over dezelfde satelieten mag ik hopen. Verder kan het nog liggen aan de snelheidsberekening en ik vermoed dat die sportstracker ongelofelijk de mist in gaat op dat gebied. Op een afstand van pakweg 16.5 kilometer zit er 170 meter (1%) verschil tussen de totale afstand en de routekaartjes zijn beide op het oog nauwkeurig. Mijn conclusie: de speed averaging van de sportstracker deugt niet en het maakt 'm niet geschikt voor live snelheid. Ik ga 'n garmin 405 kopen. Lange leve de lage koers van de Engelse pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 18:27
Leuk stukje software, vooral de luxe ajax website maakt het nog leuker (vooral 'Live' tracking).

Vanochtend stopte de tracker ermee, d.w.z. de tijd loopt wel door, de GPS ontvanger werkt ook nog, maar de locatie wordt niet meer bijgewerkt (snelheid blijft op de laatste waarde staan). Wie heeft dat nog meer? (Nokia E51 met losse GPS - Adapt AD-350).

En algemeen: kun je meerdere applicaties laten gebruik maken van een GPS ontvanger of is dat altijd maar 1 op 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
Heb vandaag 2 rondjes geschaatst:
https://sportstracker.nok...detail/index.do?id=610979

Erg leuk om terug te zien zeg! En werkt vrij goed, alleen heb ik toch echt 2 rondjes gedaan, maar dat ziet ie niet helemaal goed. Moest alleen het uploaden 10x proberen, kan dat niet via de PC Suite of zo?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Geinig, bij Community zie je ook veel schaatstochtjes erin komen van de afgelopen dagen, sommigen met foto's... ik vind het concept erg sterk (google maps - gps route + foto's delen)

Ik zie trouwens 1 lap staan in je workout, ws had je aan het einde van lap 2 ook 'lap' moeten aangeven en pas daarna 'stop'. Want totaal is wel 2h55m, en de lap 1h17m.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 11-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Arnout schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:12:
[...]
Ik zie trouwens 1 lap staan in je workout, ws had je aan het einde van lap 2 ook 'lap' moeten aangeven en pas daarna 'stop'. Want totaal is wel 2h55m, en de lap 1h17m.
Inderdaad ja! Hij heeft wel alles gelogd, alleen 2e rondje niet als lap gezien. Lijkt me trouwens makkelijker als ie het 'lap-point' onthoud. Als ik op de ijsbaan sta, ga ik echt niet ieder rondje op lap duwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Is er eigenlijk al een nieuwe versie van de software uit? Ik kan mij herinneren dat de laatste keer dat ik het geprobeerd had de software soms stopte met het loggen van de route en er dus alleen de helft van de route tevoorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
BastiaanN schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:03:
Is er eigenlijk al een nieuwe versie van de software uit? Ik kan mij herinneren dat de laatste keer dat ik het geprobeerd had de software soms stopte met het loggen van de route en er dus alleen de helft van de route tevoorschijn kwam.
Heb ik geen problemen mee gehad, kan ook aan je telefoon liggen misschien, daar zijn wel regelmatig upgrades voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

BastiaanN schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:03:
Dat probleem heb ik ook gehad, maar het is in de versie die ik er momenteel op heb staan - van een half jaar geleden denk ik - op te lossen door na het starten (lees: opnemen van een route) een ander scherm te kiezen. Dus niet laten staan op het standaardscherm waar de route wordt getekend. Zet hem bijvoorbeeld op een scherm waar je allerlei getallen ziet staan, gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, maximum enzovoorts. Dan hangt hij bij mij niet meer.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tjeerd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:54:
[...]
Dat probleem heb ik ook gehad, maar het is in de versie die ik er momenteel op heb staan - van een half jaar geleden denk ik - op te lossen door na het starten (lees: opnemen van een route) een ander scherm te kiezen. Dus niet laten staan op het standaardscherm waar de route wordt getekend. Zet hem bijvoorbeeld op een scherm waar je allerlei getallen ziet staan, gemiddelde snelheid, afgelegde afstand, maximum enzovoorts. Dan hangt hij bij mij niet meer.
Gaan we morgen proberen, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Er is een nieuwe versie sinds 3 maanden. v1.82. Deze heb ik er recent op gezet en sindsdien geen plotselinge "stops" meer qua logging. Ook zitten er nu Navteq greyscale kaarten in (data abo vereist, of zoals ik het doe: preloaden via wifi).

Afbeeldingslocatie: http://research.nokia.com/files/NST_w_map.jpg

zie: http://research.nokia.com.../SportsTracker/index.html

en dan helemaal onderaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 12-01-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik krijg altijd wanneer ik live-sharing aanzet de volgende melding: "Maximum number of connections in use. Close an active connection first.". Wanneer ik op "OK" druk, verschijnt er dat ik moet disconnecten van mijn provider door de toepassing ST.

Als ik deze disconnect, geeft hij na een halve minuut een melding om te connecten om vervolgens weer bovenstaande melding te geven. Ik heb dit met zowel versie 1.76 als 1.79 en 1.82.

toen ik ST voor de eerste keer gebruikte, moest ik mezelf registreren. maar dit lukte niet omdat de dienst toen offline was (dat was geloof ik donderdag/vrijdag). wellicht dat daar de oorzaak in zit. is er een mogelijkheid om ST compleet te verwijderen en schoon opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Las net over deze applicatie en het ziet er echt top uit. Binnenkort schaf ik de nokia 5800 aan waar het ook op zou moeten draaien. Ga het zeker proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
inmiddels is de website onderhanden genomen.
Het is nu ook mogelijk om in te zoomen op stukken van de grafieken. Erg handig.
Tevens zie ik staan dat ook je hartslag verwerkt kan worden. Vraag me alleen af hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Driek schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:10:
inmiddels is de website onderhanden genomen.
Het is nu ook mogelijk om in te zoomen op stukken van de grafieken. Erg handig.
Tevens zie ik staan dat ook je hartslag verwerkt kan worden. Vraag me alleen af hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.
De website ondergaat regelmatig veranderingen, vind het wel jammer dat de google maps kaart kleiner is geworden.

Hartslag kun je meten met een bluetooth hartslag meter. In sommige gebieden wordt de N79 verkocht met hartslag meter: http://blogs.s60.com/2009...-n79-with-heart-rate-belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Net geprobeerd erg coole applicatie, heb een N82 met integrated GPS, alleen werkt het Live tracking niet heb je hiervoor een internet verbinding nodig op je mobiel?????

bij mij werkt het dus alleen achteraf dat ik de workout moet uploaden

edit - heb nu V1.82 geinstalleerd ipv 1.78 misschien dat het nu wel werkt - edit

[ Voor 15% gewijzigd door SOCO_cola op 09-03-2009 22:52 ]

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
SOCO_cola schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:26:
Net geprobeerd erg coole applicatie, heb een N82 met integrated GPS, alleen werkt het Live tracking niet heb je hiervoor een internet verbinding nodig op je mobiel?????
Ja, je hebt een internetverbinding nodig. Hoe kan je telefoon anders laten weten waar hij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Kreeg vandaag via de appl. een notificatie voor de nieuwe versie: 2.05

http://www.symbian-freak..../nokia_sports_tracker.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/downloads/freeware/cat_s60_5th/images/sport/tracker_00.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Arnout op 21-03-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Vandaag de versie 2.05 getest. Werkt goed.

Geen grote veranderingen bij gekomen, behalve dan dat er nu een greyscale map zichtbaar is op de achtergrond. Voor de rest kleine veranderingen zoals het 'live' en 'GPS' knopjes zijn kleiner. Ook de melding dat er een GPS signaal is, is beter.

-

Pagina: 1 2 Laatste