Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Leolinedance schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:19:
[...]
Ik kan mijn GPRS instellingen trouwens niet vinden :$
Ik heb mijn N78 even niet hier, alleen een N82, daar gaat het iets anders maar dit "pad" zou je een stuk verder moeten brengen.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten (bij de N78 heet dit anders volgens mij)

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 04-07-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Toegangspunten om exact te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:29:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Toegangspunten om exact te zijn
Ik had het al gevonden maar de instellingen staan al goed (zonder proxy). Vreemd dat hij geen verbinding met de server kan maken..zou het komen omdat ik de nieuwste versie al heb? Zo ja, vind ik het een beetje een rare melding van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:13:
Ik ga de update zo installeren..ik hoop eigenlijk stiekum ook wel op verbetering van de camera. Die is niks beter (misschien wel slechter) dan mijn oude SE K750i. Het is een toffe telefoon maar dit kon toch wel beter.
Dat is wel jammer dan dat die camera niet beter is dan de K750i. Had meer verwacht. Moet wel zeggen dat ik de foto's zoals hier eerder gepost, wel ok er uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:57:
[...]

Dat is wel jammer dan dat die camera niet beter is dan de K750i. Had meer verwacht. Moet wel zeggen dat ik de foto's zoals hier eerder gepost, wel ok er uit vind zien.
Na wat langer ermee gespeeld te kunnen hebben kan ik het volgende concluderen mbt. de camera:

- Weinig licht is funest, met veel licht goede foto's
- Veel instellingen aan te passen bij het maken van foto's, dus je kunt de kwaliteit ook zelf enigszins aanpassen.
- Uploaden naar flickr werkt geweldig
- De flitser stelt niet veel voor

Al met al min of meer gelijkwaardig aan de K750i (die ik persoonlijk al vrij goed vind voor een telefoon)

Een vraag:
Heeft iemand al een oplossing/oorzaak voor mijn update probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb altijd Sony Ericsson gsm's gehad maar ben sinds gisteren overgestapt naar de N78. Moet even wennen aan het menu maar dat komt wel goed :)

Vanmorgen ontdekte ik een stofje onder mijn beeldscherm en ik ben benieuwd of er meerdere mensen hier last van hebben. Ik ben terug gegaan naar de winkel en daar zei men dat het stof via de speakers naar binnen komt. Mocht het binnen 2 weken erger worden (meer stof onder het scherm) dan kan ik hem omruilen voor een nieuwe. Maar als het stof inderdaad via de speakers naar binnen komt, dan kan het toch alleen maar erger worden? Ik twijfel nu een beetje aan de keuze die ik heb gemaakt om voor deze gsm te kiezen. De gsm is verder prima hoor, geen klachten, maar stof eronder vind ik erg irritant. Heb bij geen enkele gsm van SE stof onder mijn beeldscherm gehad.

Ik heb verder geen ervaring met een Nokia symbian toestel, maar kan iemand mij vertellen of je ook handmatig de toetsenblokkering aan kan zetten? Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Vanmiddag voor mn ma een N78 gehaald in de winkel van telefoonkopen.nl
Op internet stond dat de actie alleen via internet was, even gebeld en kon ook gewoon
in de winkel worden afgesloten, m'n ma had nog een abbo lopen en deze kon gewoon verlengd
worden voor de 12,25 pm ! Hele aardige mensen en een prima service !

Nu heeft ze dus een flex 25, en daarin betaal je toch alles uit 1 bundel ?
https://www.t-mobile.nl/p...PrijslijstFlexAbonnee.pdf

Nu is mij niet helemaal duidelijk of internet hier ook uit gaat en hoeveel dat kost,
Want Agps is natuurlijk wel heel makkelijk en snel. Heb even via mn N95 gekeken
hoeveel agps gebruikt per x en dat is 1 KB ongeveerd

Op internet staan €2,38 per mb = 1024 KB
Ronde alles af naar 10 kb wat dan dus 2,3 eurocent kost

Dus dan kost het haast niets om aGPS te gebruiken...
Of reken ik nu wel heel erg positief ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:40:
Vanmiddag voor mn ma een N78 gehaald in de winkel van telefoonkopen.nl
Op internet stond dat de actie alleen via internet was, even gebeld en kon ook gewoon
in de winkel worden afgesloten, m'n ma had nog een abbo lopen en deze kon gewoon verlengd
worden voor de 12,25 pm ! Hele aardige mensen en een prima service !

Nu heeft ze dus een flex 25, en daarin betaal je toch alles uit 1 bundel ?
https://www.t-mobile.nl/p...PrijslijstFlexAbonnee.pdf

Nu is mij niet helemaal duidelijk of internet hier ook uit gaat en hoeveel dat kost,
Want Agps is natuurlijk wel heel makkelijk en snel. Heb even via mn N95 gekeken
hoeveel agps gebruikt per x en dat is 1 KB ongeveerd

Op internet staan €2,38 per mb = 1024 KB
Ronde alles af naar 10 kb wat dan dus 2,3 eurocent kost

Dus dan kost het haast niets om aGPS te gebruiken...
Of reken ik nu wel heel erg positief ?
Even voor de duidelijkheid: assisted GPS (aGPS) is een hulpmiddel om je positie te bepalen netzoals wifi en GPS dat is. Volgens mij bedoel jij hierzo GPRS of UMTS

a-GPS is tevens gratis !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je oproepafbeeldingen kan instellen zodat als je door een bepaald persoon gebelt wordt zijn foto te zien krijgt? Ik heb al zitten vogelen maar of ik krijg bij iedere contactpersoon dezelfde afbeelding of ik krijg totaal geen afbeelding te zien wanneer ik wordt gebelt

De volgende instellingen heb ik hiervoor gebruikt:

Naar een foto gaan --> opties --> afbeelding gebruiken --> inst. --.>als opr afbeelding ??of toewijzen aan contact??

Daarnaast ben ik naar instrmnt. gegaan --> instell.--> algemeen --> persoonlijk -->thema's -->oproepafbeelding en dan moet die op een bepaalde instelling staan maar welke want ik heb ze allemaal al geprobeerd en het werkte niet

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Even voor de duidelijkheid: assisted GPS (aGPS) is een hulpmiddel om je positie te bepalen netzoals wifi en GPS dat is. Volgens mij bedoel jij hierzo GPRS of UMTS

a-GPS is tevens gratis !
Agps maakt wel degelijk gebruik van internet, positie bepaling en daarvoor heb je een internet verbinding nodig om daar gebruik van t maken

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:38:
[...]

Agps maakt wel degelijk gebruik van internet, positie bepaling en daarvoor heb je een internet verbinding nodig om daar gebruik van t maken
Dat klopt ja, je telefoon maakt dan gebruik van het mobiele netwerk, die weer met een hulpgegevensserver satelietgegevens doorgeeft waardoor jouw telefoon jouw locatie kan weergeven.

Ik heb naar de klantenserervice gebelt en gevraagd of het geld kost om a-GPS te gebruiken. Ze ging het even bij een collega navragen en vertelde mij vervolgens dat het gebruik van GPS geheel gratis is. Ze moest er uiteraard even bijzeggen dat het downloaden van nieuwe maps wel geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:57:
[...]

Dat klopt ja, je telefoon maakt dan gebruik van het mobiele netwerk, die weer met een hulpgegevensserver satelietgegevens doorgeeft waardoor jouw telefoon jouw locatie kan weergeven.

Ik heb naar de klantenserervice gebelt en gevraagd of het geld kost om a-GPS te gebruiken. Ze ging het even bij een collega navragen en vertelde mij vervolgens dat het gebruik van GPS geheel gratis is. Ze moest er uiteraard even bijzeggen dat het downloaden van nieuwe maps wel geld kost.
Natuurlijk is GPS gratis, en A-GPS ook, maar voor het dataverkeer moet je wel betalen.
Dus indirect is A-GPS NIET gratis, en het is dan bijvoorbeeld ook zeer aan te raden om A-GPS in het buitenland uit te zetten.

A-GPS gebruik zet gewoon een standaard TCP/IP connectie op naar een location server, bijvoorbeeld supl.nokia.com. Dat kost je dataverkeer.

Wat je zegt klopt niet helemaal, de telefoon geeft gewoon de code van de zendmast waar je op dat moment mee bent verbonden door aan de assistance server, en die weet vervolgens dus waar je ongeveer bent, en geeft je telefoon de azimuts en satelietlokaties voor dat deel van de horizon, waardoor je telefoon niet meer de hele horizon af hoeft te scannen, maar meteen weet waar de satelieten hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:14:
[...]

Natuurlijk is GPS gratis, en A-GPS ook, maar voor het dataverkeer moet je wel betalen.
Dus indirect is A-GPS NIET gratis, en het is dan bijvoorbeeld ook zeer aan te raden om A-GPS in het buitenland uit te zetten.

A-GPS gebruik zet gewoon een standaard TCP/IP connectie op naar een location server, bijvoorbeeld supl.nokia.com. Dat kost je dataverkeer.

Wat je zegt klopt niet helemaal, de telefoon geeft gewoon de code van de zendmast waar je op dat moment mee bent verbonden door aan de assistance server, en die weet vervolgens dus waar je ongeveer bent, en geeft je telefoon de azimuts en satelietlokaties voor dat deel van de horizon, waardoor je telefoon niet meer de hele horizon af hoeft te scannen, maar meteen weet waar de satelieten hangen.
Bedankt voor de informatie !

Ik heb mijn a-GPS zoiezo uitstaan, zonder werkt het ook prima. Volgens mij kost het mij nu helemaal geen geld als ik een route navigeer met i-GPS en op basis van netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Het is niet mogelijk om met de N78 een afbeelding aan een uniek contactpersoon te koppen zodat deze afbeelding alleen te zien is als deze unieke persoon belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:13:
Quote:

Het is niet mogelijk om met de N78 een afbeelding aan een uniek contactpersoon te koppen zodat deze afbeelding alleen te zien is als deze unieke persoon belt.
Dat klopt niet.
Ga naar je contactlijst, kies een contact en dan:
Opties -> Bewerken -> Opties -> Thumbnail toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

Meer mensen problemen met navigatie:

Ik heb namelijk nokia maps 2.0 geinstalled en nu kan ik dus niet meer gebruik maken van 3 maanden gratis gesproken navigatie... is dit op te lossen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:15:
[...]

Dat klopt niet.
Ga naar je contactlijst, kies een contact en dan:
Opties -> Bewerken -> Opties -> Thumbnail toevoegen
Opties -> Bewerken -> Opties -> In dit menu staat bij mij detailtoevoegen waarin ik geen foto kan koppelen aan deze contactpersoon. Verder staat er alleen detail verwijderen, label bewerken, invoertaal en help.

Mijn contactpersonen heb ik inmiddels naar mijn telefoon geheugen gekopierd, daarnet stond het nog alleen op mijn sim kaart, maar ik krijg het nog steeds niet werkend.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eindelijk toch gelukt, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Ik heb vandaag ook de N78 gekocht.
Mijn huidige telefoon was een Nokia E51 en dus wel even wennen met de toetsen die op een andere plaats liggen.
Ik heb hem bij de telefoonwinkel vandaan met het actie abbo van t-mobile ( my-faves 25)
Ze hebben er voldoende op vorraad en je hoeft niet via internet te bestellen.
Een probleemje heb ik al wel, de rechter menu button reageerd soms als de rode ophang toets.
normaal ga je met deze toets terug in een vorig menu.
Nu ga ik soms terug naar de beginscherm.
als je een internet verbinding hebt merk je dit pas goed.
als je nu een pagina terug wilt dan ga je dus meteen naar het beginscherm.
De laatste firmware erop zetten was niet mogelijk deze stond er al op.
navigatie werkt zeer goed, jammer dat je die niet in samenwerking kan gebruiken met de fm zender.
alleen muziek is volgens mij mogelijk.
De ontvangst is bij mij goed, het ligt er wel aan waar je antenne zit op je auto.
Bij mij zit die aan de voorkant van de auto op het dak.
Er zitten een aantal leuke verbeteringen in deze nieuwe S60 versie.
Mensen die een N82 overwegen zou ik eereder een N78 aanraden.
De toetsen werken een stuk prettiger en het toestel kraakt tenminste niet.
Foto's zien er goed uit op het eerste gezicht, geen 5mpix maar goed genoeg voor een afdrukje.
Zolang er geen normale zoom opzit wordt het nooit geen vervanger voor een normale camera.
Ik hed nokia maps eigenlijk nooit goed uitgeprobeerd maar deze werkt zeer goed.
De poi's zijn ook zeer uitgebreid. de stembegeleiding is ook zeer goed.
Jammer dat het maar 3 maanden gratis is.
Als mensen nog vragen hebben kan ik deze msschien beantwoorden.
Voorlopig ligt die aan de lader en vannavond mijn 4gb kaartje erin en alle programma's weer opnieuw installeren die op mijn E51 staan. :?
De laatste firmware staat er al op en is van 28 mei 2008 volgens de telefoon (11.043)
Als je toestel een oudere firmware heeft zal het wel grijze inport zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hebben jullie ook dat de rode ophangknop als het waren 2 indrukkingsniveau's heeft? Volgens mij is dat niet zo maar als ik er op druk doet ie 'klik' en als ik iets harder druk nog een keer 'klik'. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Heb hem vandaag ook gehaald bij telefoonkopen.nl.

Nog voor dat ik thuis was al meteen het grootste manco van de N78 te pakken. Ik belde mijn moeder en ze dacht dat haar telefoon stuk was omdat ze mij zo slecht kon verstaan. Nu moeten jullie weten dat ik standaard handsfree bel en ik had de N78 dus nu ook op speaker staan.

Hier baalde ik dus behoorlijk van en om alle andere mogelijkheden uit te sluiten meteen wat getest. Ik belde haar nogmaals om te zien of het niet tijdelijk aan het netwerk lag. Ik belde vervolgens met mijn oude eenvoudige 2310 !! en dit werkte prima.

Ik dus terug naar de winkel en daar hebben we nog twee andere n78's uitgeprobeerd allen met het zelfde euvel. Handsfree bellen levert een zeer zacht geluid op bij de ontvanger met ook nog eens veel kraken en wegvallen. De medewerkers waren het er mee eens dat dit belabberd is.
De verkoper die zelf deze telefoon had gaf aan dat hij dit probleem niet heeft op zijn n78 dus is dit misschien te verhelpen met een software update?

Ik ben er inmiddels achter dat ik al de laatste versie (11.043) er op heb zitten en dat dat dus niet zal gaan werken ;(
Dat wordt dus een andere phone uitzoeken.. wellicht dan maar de LG Viewty...

Herkennen andere het probleem met het handsfree bellen? Ook het bellen met de oordopjes wordt door de ontvangers niet echt goed ontvangen, dit moet ik nog verder testen want dat heb ik zelf nog niet gehoord.

Het ligt niet aan het netwerk want ik had dit probleem in Rijswijk met mijn Telfort sim en in de winkel in Delft met een sim kaart van van de shop. Daarnaast is de verbinding met het toestel aan het oor wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallant schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:09:
Heb hem vandaag ook gehaald bij telefoonkopen.nl.
misschien te verhelpen met een software update?

Dat wordt dus een andere phone uitzoeken.. wellicht dan maar de LG Viewty...
Zou niet switchen naar LG. Hoor over LG telefoons alleen maar slechte verhalen.

Persoonlijk zou ik blijven bij Nokia of SE, zijn de beste. Of de Apple natuurlijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de N78 en N82 eens in een Mediamarkt getest. Metaliclook randje rond de N78 is helaas wat bruinig, was mooier geweest in een lichtere metaliclook. Toetsen N78 zijn iets prettiger dan N82. Beeldscherm N82 lijkt een hogere resolutie te hebben, ziet er wat beter uit. Ben er nog niet uit welke ik neem, misschien ook wel een iPhone en een SE C702 voor situaties dat je in wat ruigere omstandigheden terecht kunt komen (strand e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Kan iemand mij vertellen welke licensie jullie hebben gekregen voor nokia maps? Bij mij staat er vrolijk UK bij. Of te wel mijn navigatie werkt niet... (ook telefoonkopen.nl)

In maps --> opties --> extra --> mijn licenties

navigation Upgrade UK 87 dagen resterend...

Is dat correct? Zou dat niet NL moeten zijn?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Q-bone schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:46:
Kan iemand mij vertellen welke licensie jullie hebben gekregen voor nokia maps? Bij mij staat er vrolijk UK bij. Of te wel mijn navigatie werkt niet... (ook telefoonkopen.nl)

Ik denk dat je een andere versie van maps hebt.
Ik kan allen vanuit kaarten naar opties,extra diensten en dan gidsen of navigatie toevoegen.

Ik kan nergens iets vinden over 90 dagen trial, deze melding kreeg ik alleen bij de eerste keer opstarten.
Ok staat op het 2gb kaartje volgens mij al een deel van europa geinstalleerd.
Ik heb versie v1.2 wK 07 b02 OpenGL LM MN
Niet upgraden naar versie 2 want dan ben je je trial periode kwijt heb ik ergens gelezen.

heb je je land instelling niet verkeerd staan ergens in je settings van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Ik heb dus geupgrade naar 2.02 :+

zal nokia wel even bellen morgen, want dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn...

En nog even iets...

Wanneer ik een sms wil typen, kun je kiezen uit cijfers, letters, letters met t9 etc...

Wanneer ik dus een andere optie kist (laat zeggen, normaal naar t9) dan kan ik niet meer typen, dan moet ik eerst afsluiten en dan weer terug, en dan kan ik pas typen, andere mensen die dit ervaren?

[ Voor 56% gewijzigd door Q-bone op 06-07-2008 12:44 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook gehaald bij telefoonkopen.nl. Ik heb alleen het probleem dat als ik een sms verstuur er bij 'rapporten' blijft staan dat de sms 'onderweg' is en dit terwijl hij officieel wel is afgeleverd ( ik heb het met mn moeder uitgeprobeerd ). Heeft iemand anders hier ook last van of weet hoe dit op te lossen is. Ik vind het namelijk vervelend dat ik niet weet of de sms is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Je kunt gewoon je 3 maanden gratis navigatie gebruiken met Nokia Maps 2.0. Ook als je eerst 1.2 hebt geprobeerd en later bent geupgrade naar 2.0. In Maps activeer je je licentie als volgt:
Opties > Extra's > Mijn licenties > Bijwerken.
De licentie wordt namelijk gekoppeld aan je IMEI en je telefoonnummer. Als je ooit wisselt van een van beide, dan kun je met deze procedure je licentie weer updaten.

Zou het kunnen zijn dat je je toestel op Engels hebt staan? Of had staan toen je Nokia Maps de eerste keer startte? Zo niet, wat is dan je productcode? Deze kun je vinden onder je batterij. De code zou bijvoorbeeld 0545492 kunnen zijn.
Q-bone schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:42:
Wanneer ik een sms wil typen, kun je kiezen uit cijfers, letters, letters met t9 etc...

Wanneer ik dus een andere optie kist (laat zeggen, normaal naar t9) dan kan ik niet meer typen, dan moet ik eerst afsluiten en dan weer terug, en dan kan ik pas typen, andere mensen die dit ervaren?
Dat heb ik ook met mijn N82, lijkt me nog een 'algemeen' probleem in de texteditor welke nog niet ontdekt is door de vrienden bij Nokia. Ik hoop dat je het snel ontdekken en dat ze dit oplossen in toekomstige updates.
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:02:
Ik heb hem gisteren ook gehaald bij telefoonkopen.nl. Ik heb alleen het probleem dat als ik een sms verstuur er bij 'rapporten' blijft staan dat de sms 'onderweg' is en dit terwijl hij officieel wel is afgeleverd ( ik heb het met mn moeder uitgeprobeerd ). Heeft iemand anders hier ook last van of weet hoe dit op te lossen is. Ik vind het namelijk vervelend dat ik niet weet of de sms is afgeleverd.
Dit is duidelijk een probleem bij je netwerkprovider, ze updaten het deliveryrapport dan niet. Dit komt vaak voor als je vanuit of naar het buitenland sms't maar nationaal zou het gewoon moeten werken. Zo niet, bel de klantenservice van je provider dan en meldt je klacht.

[ Voor 49% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Robert,

jij hebt de n82 en de n78, kan je zeggen hoe het zit met de verstaanbaarheid van deze modellen als je op speaker belt?

Dit is voor mij belangrijk aangezien ik veel op speaker bel. Ik heb wel een work-around gevonden door het eerste deell van de koptelefoon in te pluggen gebruikt tie de mic van de koppetelefoon dit werkt dan prima.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Robert,

Code is dezelfde als jij opgegeven hebt. Bij opstarten was het nl, en nog steeds. Maps is ook nl. Bij updaten zegt ie oke. En vervolgens wanneer ik rijden/lopen selecteer moet ik een licentie aanschaffen...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code voor UK ziet er als volgt uit:

http://www.intomobile.com...back_off_sans_battery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Dus er is iets misgegaan met de activering denk ik dan... Maar zo als gezegd neem ik morgen wel even contact op met nokia...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de nokia n78
ik vind het alleen erg irritant dat de snelkoppelingen op het scherm blijven staan

ik heb geprobeerd ze weg te halen maar lukt me niet
weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er inmiddels positieve ervaringen met de installatie van Fring op de N78??
Op een ander forum werd gemeld dat dit lukte, maar iemand uit mijn omgeving probeerde de Fring software op haar N78, maar toen liep de telefoon vast. Er was geen enkele knop te gebruiken en ze kon Fring ook niet op de telefoon verwijderen. Via de Nokia application installer op de laptop lukte het uiteindelijk de Fring-software er weer vanaf te halen.

Andere ervaringen / oplossingen??? TIA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:20:
ik heb ook de nokia n78
ik vind het alleen erg irritant dat de snelkoppelingen op het scherm blijven staan

ik heb geprobeerd ze weg te halen maar lukt me niet
weet iemand of dat kan?
Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Standby-modus -> Standby thema -> Standaard.

Dan zijn de snelkoppelingen naar bijvoorbeeld berichten/web/bluetooth/maps etc als het goed is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:33:
Zijn er inmiddels positieve ervaringen met de installatie van Fring op de N78??
Op een ander forum werd gemeld dat dit lukte, maar iemand uit mijn omgeving probeerde de Fring software op haar N78, maar toen liep de telefoon vast. Er was geen enkele knop te gebruiken en ze kon Fring ook niet op de telefoon verwijderen. Via de Nokia application installer op de laptop lukte het uiteindelijk de Fring-software er weer vanaf te halen.

Andere ervaringen / oplossingen??? TIA !
Hier het zelfde.
tomtom installeren werkt, maar niet de bt gps patch.
Het toestel loopt dan vast als je het bt patch bestandje wil opstarten.
GarminXT hetzelfde installeren werkt maar opstarten resulteerd in een vastloper.
Iemand enig idee?
Ik ben al de hele avond bezig.
Ik dacht dat het eerst aan het 4gb kaartje lag.
Ik heb ook al een 1gb en 2gb kaartje geprobeerd.
tevens de telefoon al een hardreset gegeven.
Toen las ik jou berichtje van fring en ook deze loopt vast na opstarten.
Het heeft niets te maken met het niet goed installeren oid op mijn E51 werkt het allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik had ook een vastloper met de Garmin Micro SD kaart. Waarschijnlijk is het toch het besturingssysteem want anderee programmas kreeg ik ook niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:34:
Je kunt gewoon je 3 maanden gratis navigatie gebruiken met Nokia Maps 2.0. Ook als je eerst 1.2 hebt geprobeerd en later bent geupgrade naar 2.0. In Maps activeer je je licentie als volgt:
Opties > Extra's > Mijn licenties > Bijwerken.
De licentie wordt namelijk gekoppeld aan je IMEI en je telefoonnummer. Als je ooit wisselt van een van beide, dan kun je met deze procedure je licentie weer updaten.

[...]

Zou het kunnen zijn dat je je toestel op Engels hebt staan? Of had staan toen je Nokia Maps de eerste keer startte? Zo niet, wat is dan je productcode? Deze kun je vinden onder je batterij. De code zou bijvoorbeeld 0545492 kunnen zijn.
Ik heb nu precies hetzelfde, had helemaal nog niet naar de licenties gekeken, aangezien ik het toch niet gebruik. Maar ik krijg ook "Navigatie Upgrade UK 90 dagen resterend". Toestel heeft vanaf het begin op Nederlands gestaan, eerst Maps 1.2 gebruikt, daarna 2.0. Productcode is 0545492.

Nu kan het mij eigenlijk niet zo veel schelen omdat ik het dus niet gebruik, maar even ter info voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Ik loop tegen een probleempje aan met de de fm radio ontvanger. Het schakelen naar andere zenders doet tie niet goed. Hij blijft maar zoeken naar de zender ook heeft tie die allang gevonden. Het scherm geeft soms de tekst aan " afstemmen" maar het komt ook voor dat de grijze balk leeg blijft met helemaal geen info, dan is tie ook nog aan het afstemmen. Ik moet dan op stoppen drukken en kom terug bij de zender waar ik dan vandaan gekomen ben. Dit gebeurd zowel bij het schakelen naar voorgeprogrammeerde zenders als ook bij het zoeken naar een nieuwe zender. De radio opnieuw opstarten heeft geen nut ik moet de phone resetten dan werkt het weer even goed.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Op mijn vraag mbt. het speaker bellen heb ik nog geen feedbak op gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:19:
[...]
Ik heb nu precies hetzelfde, had helemaal nog niet naar de licenties gekeken, aangezien ik het toch niet gebruik. Maar ik krijg ook "Navigatie Upgrade UK 90 dagen resterend". Toestel heeft vanaf het begin op Nederlands gestaan, eerst Maps 1.2 gebruikt, daarna 2.0. Productcode is 0545492.
Hmmm, meerdere mensen die een UK licentie hebben dus, dan gaat er ergens iets mis. Laten we proberen uit te zoeken waar exact, dan ga ik dat de vrienden van Nokia laten weten.

Degenen die nu een UK licentie hebben, zouden die even kunnen de volgende vragen kunnen beantwoorden:
- Heb je productcode 0545492?
- Kijk even op de wikkel van de verpakking en controleer of dit er op staat:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3127/2645612534_206fe87a79.jpg?v=1215424210
- Heb je het bij Maps 1.2 of 2.0?

Als je Maps 2.0 hebt;
- Heb je voor de update 1.2 geopend?
- Wanneer heb je de licentie geactiveerd? Bij 1.2 al of na de update 2.0?

Als je het al bij 1.2 hebt gedaan;
- Was die toen ook al UK of was het toen nog Benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:43:
[...]
Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Standby-modus -> Standby thema -> Standaard.

Dan zijn de snelkoppelingen naar bijvoorbeeld berichten/web/bluetooth/maps etc als het goed is weg.
gelukt heel erg bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

@robbert,

Zal vanavond even kijken voor je!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:55:

- Ja

- Kijk even op de wikkel van de verpakking en controleer of dit er op staat.
- Staat er op

- Maps 2.0

Als je Maps 2.0 hebt;
- Ja

- Heb in 1.2 helemaal niet eens iets over een licentie gezien, dus pas in 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: koop gewoon via TomTom.com of via R66.nl navigatie en dan heb je die problemen niet!

[ Voor 57% gewijzigd door DaannO op 08-07-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:44:
Tip: Download via torrents bijvoorbeeld TomTom mobile of route 66 mobile en je bent af van dat gezeik!
Maar dat mag toch niet? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

leuke tip is dat... het werkt volgens de berichten alleen niet op een n78 omdat deze te nieuw is :+

- Ja

- Staat er op

- Maps 2.0

Als je Maps 2.0 hebt;
- Ja

heb exact het zelfde :) ook niets over een licentie gezien en ook niet de navigatie gebruikt. Gelijk 2.0 erop 8)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag iemand van Nokia gesproken, ze gaan het even uitzoeken. Waarschijnlijk zal het opgelost worden met losse vouchers voor de Benelux voor 3 maanden. Zodra ik meer weet laat ik het weten, geef het wel even een aantal dagen, dit soort zaken heeft altijd even tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb ook even een belletje gewaagd aan Nokia omdat ik ook de UK licentie heb.

Mijn IMEI nummer is totaal niet bekend bij Nokia (ook niet op extranet). Daar gaat `ie dus in ieder geval even achteraan. Daarna hoop ik dat ik wel redelijk snel een juiste licentie krijg.

Om aan Robert zijn lijstje te voldoen:

- Ja

- Staat er op

- Maps 2.0

Als je Maps 2.0 hebt;
- Ja

Robert, heb jij toevallig voor mij een IMEI van een toestel waar dit ook mee aan de hand is? Dan kijk ik even of dat IMEI nummer wel bekend is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:47:
[...]
Robert, heb jij toevallig voor mij een IMEI van een toestel waar dit ook mee aan de hand is? Dan kijk ik even of dat IMEI nummer wel bekend is.
Nee, mijn toestel had dat probleem niet. Het lijkt een kleine batch te zijn waar iets mis mee is. Ik denk dat je de mensen die hier gereageerd hebben even moet vragen om hun IMEI naar je te sturen.

Ik ben nu trouwens wel weer nieuwsgierig of de toestellen met de UK licentie allemaal bij telefoonkopen.nl vandaan gekomen zijn. Dat zou op zich wel mooi zijn, dan is het één en dezelfde batch.

Ginz, Q-bone, Noobtastic, hebben jullie hem allemaal bij telefoonkopen.nl gekocht? Wellicht zelfde filiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

robertwebbe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Nee, mijn toestel had dat probleem niet. Het lijkt een kleine batch te zijn waar iets mis mee is. Ik denk dat je de mensen die hier gereageerd hebben even moet vragen om hun IMEI naar je te sturen.

Ik ben nu trouwens wel weer nieuwsgierig of de toestellen met de UK licentie allemaal bij telefoonkopen.nl vandaan gekomen zijn. Dat zou op zich wel mooi zijn, dan is het één en dezelfde batch.

Ginz, Q-bone, Noobtastic, hebben jullie hem allemaal bij telefoonkopen.nl gekocht? Wellicht zelfde filiaal?
Nope, mijn toestel komt bij een lokale zakelijke dealer, die ze via Dangaard/Brightpoint heeft besteld.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Grappig,

Ik had dus ook nokia gecontacteerd... Mijn imei nummer was ook niet bekend... Maar heb vandaag een mail gehad dat het wordt uitgezocht in finland :+

Robbert, thankx alvast. Is er trouwens al wat bekend over de sms bug met gebruik 123, abc, ABC en t9 etc. ?

Vandaag gelijk even een microsd ultra (sandisk) kaartje gehaald.
voor de liefhebber :+
transfer rate:
minimun 15.2 MB/sec
maximum: 17,9 MB/sec
avarage: 16,7 MB/sec

acces time 1,9ms
burstrate 12,2 MB/sec

[ Voor 28% gewijzigd door Q-bone op 08-07-2008 21:50 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:55:
Grappig,

Ik had dus ook nokia gecontacteerd... Mijn imei nummer was ook niet bekend... Maar heb vandaag een mail gehad dat het wordt uitgezocht in finland :+

Robbert, thankx alvast. Is er trouwens al wat bekend over de sms bug met gebruik 123, abc, ABC en t9 etc. ?

transfer rate:
minimun 15.2 MB/sec

acces time 1,9ms
burstrate 12,2 MB/sec
Meneer bedoelt ultra 2 geheugen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Q-bone schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:55:
Grappig,

transfer rate:
minimun 15.2 MB/sec

acces time 1,9ms
burstrate 12,2 MB/sec
Nee, dergelijke bugs duren vaak wel een paar maanden, helaas.

Heb je die snelheden gehaald met het kaartje in het toestel en dan via de USB kabel? Of kaartje in een snelle reader direct op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb hem nu een week en hij bevalt goed. Wel vind ik de navknop lastig: het draaien werkt niet goed omdat hij niet echt rond is. Als ik met mijn vinger bij de hoekjes kom tijdens het draaien, dan stopt de beweging soms. Dat werkt niet lekker en gebruik ik dus niet meer.
Verder druk ik (te) vaak niet in het midden van de knop waardoor ik net iets anders opstart dan ik had bedoeld :'( . Dat is net te gevoelig / moet nog wennen.

Verder heb ik een vraag: weet iemand een autohouder voor de N78 waar je de telefoon ook in kunt opladen?
Omdat de lader aan de zijkant zit, valt een aantal houders af omdat het laadpunt precies zit op de plek waar de telefoon wordt vastgehouden. Duidelijk gevalletje van "niet over nagedacht" bij het ontwerp.
Volgens mij vallen de CR-82 en CR-39 om deze reden af.
Bij Nokia raden ze de CR-82 aan. Iemand ervaring mee?
Een aantal niet-nokia houders vallen ook af.

Kan iemand me vertellen welke houder wel te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

robertwebbe schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:40:
[...]

Heb je die snelheden gehaald met het kaartje in het toestel en dan via de USB kabel? Of kaartje in een snelle reader direct op de computer?
Kaartje direct op de pc. Moet nog even een testje doen dat de kaart in de telefoon zit. Komt vanavond, eerst even shoppen in germany :+

Dis trouwens de 8gb versie.

SDSDQY-8192-E11M

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
De telefoon updater werkt nu wel :) Er zijn alleen geen nieuwe updates gevonden maar de foutmelding is weg.

Vraagje over de navigatie. Ik gebruik 1.2 nog..ik kan dus gewoon naar 2 updaten zonder dat ik mijn licentie verlies voor 3 maanden?
Nu heb ik vorige week mijn licentie geactiveerd. Dat werkte allemaal gewoon. Nu wilde ik het gisteren weer gebruiken, krijg ik te zien dat ik de gesproken dienst aan moet schaffen! Ik zou nog bijna 3 maanden moeten hebben maar het lijkt alsof ie dat vergeten is?!

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Ik krijg mijn licenties overigens ook helemaal niet te zien..ik zoek orecies waar jij zegt maar zie echt niks?

Iets anders (al eerder gevraagd):
Hebben jullie ook dat de rode en groene ophang/belknop als het waren 2 indrukkingsniveau's heeft? Volgens mij is dat niet zo maar als ik er op druk doet ie 'klik' en als ik iets harder druk nog een keer 'klik'. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Leolinedance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:05:
De telefoon updater werkt nu wel :) Er zijn alleen geen nieuwe updates gevonden maar de foutmelding is weg.

Vraagje over de navigatie. Ik gebruik 1.2 nog..ik kan dus gewoon naar 2 updaten zonder dat ik mijn licentie verlies voor 3 maanden?
Nu heb ik vorige week mijn licentie geactiveerd. Dat werkte allemaal gewoon. Nu wilde ik het gisteren weer gebruiken, krijg ik te zien dat ik de gesproken dienst aan moet schaffen! Ik zou nog bijna 3 maanden moeten hebben maar het lijkt alsof ie dat vergeten is?!

Iemand een idee?
Volgens mij krijg je 3 maanden navigatie, maar slechts 3 dagen gesproken navigatie.

Overigens heb ik het geprobeerd, maar ik ben niet tevreden over deze navigatie.
Voorbeeldje: ik moet naar rechts (kan gewoon). Hij stuurt me naar links om me vervolgens na 20 meter om te laten draaien. Ja... dat kan natuurlijk ook.
Geef mij maar McDriver van Sygic

[ Voor 14% gewijzigd door rderooij op 09-07-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
rderooij schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Volgens mij krijg je 3 maanden navigatie, maar slechts 3 dagen gesproken navigatie.

Overigens heb ik het geprobeerd, maar ik ben niet tevreden over deze navigatie.
Voorbeeldje: ik moet naar rechts (kan gewoon). Hij stuurt me naar links om me vervolgens na 20 meter om te laten draaien. Ja... dat kan natuurlijk ook.
Geef mij maar McDriver van Sygic
Op de doos staat toch duidelijk "3 months voice-guided navigation".

Ik heb de navigatie ook geprobeerd en ben er best tevreden over. Niet zo goed/snel als de standaard Audi navigatie (en minder makkelijk in te stellen) maar toch wel oke.

[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 09-07-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Ik zelf heb maps 2.0 er op staan, vandaar dat ik de licenties kan zien, deze zijn waarschijnlijk in 1.2 niet zichtbaar.

Weet iemand trouwens hoe je sygic geïnstalleerd krijgt?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Q-bone schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:32:
...
Weet iemand trouwens hoe je sygic geïnstalleerd krijgt?
Het installatiebestand in de root zetten van je geheugenkaart, subdirectories ook in de root plaatsen. Naar bestandsysteem gaan, het installatiebestand opzoeken en de applicatie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

sygic werkt eindelijk, maar niet de retail versie :( alleen de beta...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Welke beta?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Nou, ik heb net mijn eerste factuur bekeken van t-mobile met telefoonkopen op t-mobile.nl

Ben een beetje verrast:

- Er staan aansluitkosten op de factuur
- Ik heb op de dag dat ik mijn telefoon kreeg een sms naar Duitsland gestuurd? Ik heb helemaal geen vrienden ofzo in Duitsland..

Verder iets vreemds met de telefoon. Ik ging gisterenavond naar bed met 4 streepjes batterij. Ik had het alarm gezet. Het is alleen vanmorgen niet afgegaan en de telefoon stond uit. Ik heb hem aan de lader gehangen en hij deed het weer. Ik ben niet echt tevreden met de accu dus denk ik...

edit: Ik heb even gebeld met T-Mobile..alles is geregeld. Aansluitkosten en die sms (gaat natuurlijk om het principe) hoef ik niet te betalen. Goede helpdesk trouwens! Korte wachttijden en ze staan je goed en duidelijk te woord.

[ Voor 16% gewijzigd door Leolinedance op 10-07-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Leolinedance schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:22:

Verder iets vreemds met de telefoon. Ik ging gisterenavond naar bed met 4 streepjes batterij. Ik had het alarm gezet. Het is alleen vanmorgen niet afgegaan en de telefoon stond uit. Ik heb hem aan de lader gehangen en hij deed het weer. Ik ben niet echt tevreden met de accu dus denk ik...
Ik heb ook twee keer spontaan met een lege accu gezeten. Batterij was gewoon vol en op het volgende moment ( hoog uit half uur) Telefoon dood en batterij dus leeg. GPS stond de tweede keer wel aan maar dan nog zou die toch niet zo snel leeg mogen zijn? Of bloedt tie sneller leeg als die verbinding probeert te maken en dat telkens niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb geen idee maar vind het wel vreemd. Vanavond nog maar eens proberen en dan voor de zekerheid maar gewoon de normale wekker aan :P

Hoe zit dat nu met mijn licentie voor gesproken navigatie? Heeft iemand daar een idee over? Deze heeft het een dag of 3 gedaan en nu moet ik al gaan kopen. Dat kan vast niet de bedoeling zijn..Ik gebruik overigens 1.2 nog. Hoe update ik eigenlijk naar 2.0? Ik heb zitten zoeken maar kon het niet vinden.

Ik ben nog een beetje sceptisch over de telefoon..hij heeft leuke features en werkt best praktisch maar laat toch ook de nodige steken vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:18:
Ik heb geen idee maar vind het wel vreemd. Vanavond nog maar eens proberen en dan voor de zekerheid maar gewoon de normale wekker aan :P

Hoe zit dat nu met mijn licentie voor gesproken navigatie? Heeft iemand daar een idee over? Deze heeft het een dag of 3 gedaan en nu moet ik al gaan kopen. Dat kan vast niet de bedoeling zijn..Ik gebruik overigens 1.2 nog. Hoe update ik eigenlijk naar 2.0? Ik heb zitten zoeken maar kon het niet vinden.

Ik ben nog een beetje sceptisch over de telefoon..hij heeft leuke features en werkt best praktisch maar laat toch ook de nodige steken vallen.
Ik weet niet wat voor kapriolen jullie met jullie telefoon uitvoeren maar de wekker werkt perfect en ook als die uitstaat ! Misschien heb je je wekker na 00.00 uur ingesteld, dan steld de telefoon de wekker automatisch op de volgende dag af, dus niet dezelfde dag als jij gaat slapen en opstaat maar die dag erna. Succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem met de batterij. Batterij houdt het na de eerste keer volledig opladen drie dagen uit met regelmatig ge-wifi, afleveringen van Futurama kijken, stuk of 40 foto's maken en natuurlijk een aantal (stuk of 8 ) telefoongesprekken van een paar minuten elk.

Wel een beetje apart vind ik de flitser van de camera, die in de automatische stand zelfs op een heldere lichte dag nog wil flitsen. Ben trouwens aangenaam verrast door de foto kwaliteit. Ik geil niet zo op de megapixels, maar ben meer geïnteresseerd in hoeveel ruis in foto's zichtbaar is. De foto's die ik tot nu toe heb gemaakt (voornamelijk binnen en van objecten vrij dichtbij) zijn erg goed qua ruis, ook als je inzoomed op de foto's. Mooi spul.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 02:45 . Reden: Onbedoelde smiley verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Leolinedance schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:18:
Je krijgt gratis 3 maanden (gesproken) navigatie voor je regio waar je de telefoon gekocht hebt en daarbij als bonus 3 dagen EU.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:41:
[...]

Ik weet niet wat voor kapriolen jullie met jullie telefoon uitvoeren maar de wekker werkt perfect en ook als die uitstaat ! Misschien heb je je wekker na 00.00 uur ingesteld, dan steld de telefoon de wekker automatisch op de volgende dag af, dus niet dezelfde dag als jij gaat slapen en opstaat maar die dag erna. Succes ermee !
Ik werd wakker toen de telefoon uit stond. En de batterij waarschijnlijk leeg was terwijl ik met 4 streekjes accu ging slapen..Dat heeft dus niks met het alarm temaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
emmerx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:12:
[...]

Je krijgt gratis 3 maanden (gesproken) navigatie voor je regio waar je de telefoon gekocht hebt en daarbij als bonus 3 dagen EU.
Ik heb de telefoon in Utrecht gekocht. Dit houdt dus in dat ik alleen in Utrecht kan navigeren met spraak? En maar 3 dagen in Eindhoven? Wat is dit voor een onzin zeg..dat heb ik dus nog nooit ergens (duidelijk) zien staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

je hebt gewoon 3 maanden gesproken navigatie en 3 dagen als trail voor de rest van europa, dat heeft namelijk iedereen... De trail is voor mensen die maps aanschaffen maar het niet kopen. Dan krijg je dus 3 dagen (nokia wil je overhalen) maar je hebt al 3 maanden gratis... dus lijkt misschien wat dubbel.;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 02:16:
[...]
Ik heb de telefoon in Utrecht gekocht. Dit houdt dus in dat ik alleen in Utrecht kan navigeren met spraak? En maar 3 dagen in Eindhoven? Wat is dit voor een onzin zeg..dat heb ik dus nog nooit ergens (duidelijk) zien staan..
Nieuwe poging, hopelijk duidelijker ...

Een Nederlandse telefoon (identificatie daarvan gaat op productcode en IMEI) heeft 3 maanden gratis (gesproken) navigatie in de Benelux. Versie van Nokia Maps maakt hiervoor niet uit, bij een update .

Daarnaast krijg je 3 dagen extra voor Europa, ik dacht zelfs de hele wereld; je telefoon is dan dus heel even 'regio-vrij'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 02:15:
[...]

Ik werd wakker toen de telefoon uit stond. En de batterij waarschijnlijk leeg was terwijl ik met 4 streekjes accu ging slapen..Dat heeft dus niks met het alarm temaken.
Heb je de accu wel eerst helemaal ontladen en dan weer helemaal opgeladen? Dit moet je ten alle tijden met een batterij doen, vooral de eerste 2 of nog beter 3 keer. Hierdoor wordt de levensduur van de betterij langer en krijg je dus geen problemen met de wekker die niet afgaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
emmerx schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:25:
[...]

Nieuwe poging, hopelijk duidelijker ...

Een Nederlandse telefoon (identificatie daarvan gaat op productcode en IMEI) heeft 3 maanden gratis (gesproken) navigatie in de Benelux. Versie van Nokia Maps maakt hiervoor niet uit, bij een update .

Daarnaast krijg je 3 dagen extra voor Europa, ik dacht zelfs de hele wereld; je telefoon is dan dus heel even 'regio-vrij'...
Waarom moet ik nu dan de gesproken navigatie gaan kopen (ben gewoon in NL)? Er staat nu echt dat ik het aan moet schaffen (komt na de waarschuwing van copyright ofzo). Kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben gewoon in NL en nog niet over de grens geweest sinds ik de telefoon heb.

Verder, connecten met a-GPS duurt wel érg lang en lukt hier binnenshuis zelfs helemaal niet. Ik zit nu naast een raam maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:59:
[...]

Heb je de accu wel eerst helemaal ontladen en dan weer helemaal opgeladen? Dit moet je ten alle tijden met een batterij doen, vooral de eerste 2 of nog beter 3 keer. Hierdoor wordt de levensduur van de betterij langer en krijg je dus geen problemen met de wekker die niet afgaat !
Ja zeker helemaal opgeladen en ontladen.

Vannacht is het trouwens wel goed gegaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 11-07-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Binnenshuis doet mijn gps het ook niet. Connecten duurt soms eeuwen.. Maar vanochtend route aangegeven, en bij de eerste stoplichten ging miep praten ;) dus in de auto en een beetje open pikt die het signaal zo op!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Nee ik had dat van te voren niet gedaan omdat ik er vanuit gegaan was dat de batterijen tegenwoordig geen geheugen meer zouden hebben. Nu die een aantal keer "depleted" is gegaan en ik hem helemaal heb opgeladen is dit dus nu ook gebeurd :z Ik heb overigens geen waarschuwing gekregen dat tie bijna op was :O

Dat van de opneem toets heb ik ook, als ik iemand wil bellen moet ik of hard en langdrukken op de bel toets of twee keer drukken :? Daarnaast zijn de knoppen "opnemen" " rechter knop" en de "menu knop" niet goed gescheiden. Ook als ik bewust de "opneem knop" druk krijg ik de functie van de " rechter knop", heel irritant

En ik blijf ruzie hebben met de fm radio ontvanger :(

Op die knoppen na zijn het wel zaken die met een fix te reparen zijn dus laat die maar snel komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:05:
[...]
Waarom moet ik nu dan de gesproken navigatie gaan kopen (ben gewoon in NL)? Er staat nu echt dat ik het aan moet schaffen (komt na de waarschuwing van copyright ofzo). Kan toch niet de bedoeling zijn? Ik ben gewoon in NL en nog niet over de grens geweest sinds ik de telefoon heb.
Ik heb eerder in dit topic gelezen over foutief geregistreerde IMEI van een bepaalde productie batch. Wellicht dat dat ook jouw probleem is?
Onder Options | Extras | My licences kun je vinden welke licentie je precies hebt; bij mij is dat Benelux+
Verder, connecten met a-GPS duurt wel érg lang en lukt hier binnenshuis zelfs helemaal niet. Ik zit nu naast een raam maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding.
Beste verbindt de GPS in openlucht en stilstaand. In de bewegende auto wordt datal lastiger. A-GPS helpt sneller een eerste lock te krijgen, maar kost ook geld.
Bij mij duurt een lock zonder A-GPS meestal 10-30 seconden, in een rijdende auto ongeveer een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Just out of curiosity, Zit er nou nog veel verschil tussen Symbian 9.2 FP1 (N82,N95) en Symbian 9.3 FP2? (N78)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
emmerx schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:22:
[...]

Onder Options | Extras | My licences kun je vinden welke licentie je precies hebt; bij mij is dat Benelux+

[...]
Dat heb ik dus niet?!

En hebben jullie groene en rode ophang/belknoppen ook twee indrukkingsniveaus? Heb het idee dat er helemaal geen verschil in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Als je de licenties niet kunt zien heb je versie 1.2. update naar 2.0 en je hebt wel die optie.

Het dubbele niveau heeft te maken met dat de knop blijft hangen achter de zijkant. Zet je nagel even tussen het zilvergrijze gedeelte en je rode of groene knop en het is weg.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Q-bone schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:55:
Als je de licenties niet kunt zien heb je versie 1.2. update naar 2.0 en je hebt wel die optie.

Het dubbele niveau heeft te maken met dat de knop blijft hangen achter de zijkant. Zet je nagel even tussen het zilvergrijze gedeelte en je rode of groene knop en het is weg.
Maps 2.0 staat er nu op.

licenties:

Navigation Upgrade UK 84 dagen resteren.

Nu ga ik navigeren, moet ik weer dingen installeren/kopen/ondertekenen. Het is niet bepaald duidelijk..de eerste keer dat ik Maps startte werkte alles gewoon en nu moet er vanalles gebeuren iedere keer..

Eerst die 'kaarten' melding, gewoon accepteren.
Dan het 'Rijden/lopen' scherm. Dat moet ik downloaden. Dus ik klik 'downloaden'. Regio Frankrijk en Benelux.

Kom ik in een scherm waarbij de aankoopopties worden gedownload. Zullen we ook maar doen dan.

Bijwerken...

Nu kan ik verdorie alleen maar licenties kopen! Niks geen proefperiode ofzo...hoe kan dat nou allemaal! Het heeft gewoon een paar dagen gewerkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Ik heb de internetverbinding maar gekilled omdat ik kosten maakte voor A-GPS. Met een beetje spelen €2,65 in 3 dagen...
Hij doet er nu wel heeeeel lang over om te connecten. Soms heb ik na 5 minuten (lopen) nog geen verbinding.

Weet iemand trouwens wat de extra mogelijkheid "op basis van netwerk" is? Het staat niet vermeld in de (uitgebreide) handleiding.

Edit: ik heb het al gevonden. Op basis van de GSM masten. Maar dat wordt niet ondersteund in NL (volgens ene robertwebbe)

Nogmaals: heeft iemand een telefoonhouder gevonden voor de N78????? Bij Nokia weten ze het ook niet meer. (ga maar naar de winkel 8)7 )

[ Voor 26% gewijzigd door rderooij op 11-07-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

In het nokia n82 gedeelte is een mooie te vinden, maar denk niet dat deze gaat passen voor de N78. Dus als iemand een aanbeveling heeft, het liefst met een lader erbij ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
*#06# is imei nummer
*#0000# is informatie telefoon

Je hoeft dus niet onder je battrij te kijken voor deze informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Mijn E900 begeeft het langzaam (touch toetsen worden niet actief als ik de telefoon open slide)

Het plan is dus om een N78 te kopen. Het liefst in Amerika, simpelweg omdat ik 'm zo goedkoop mogelijk(wel nieuw!) wil hebben. Amerika is op dat gebied het meest aantrekkelijk.
Ik lees hier 2 posts boven dat de "gratis"(not) maps een trial van 3 maanden heeft in het gebied dat terugkoppelt op je IMEI/prod#. Zou dus betekenen dat ik fijn in de US kan navigeren, en niet in Europa? :) Funny..
Ik neem het voor lief, want ik ga ervan uit dat er binnenkort wel een alternatief navigatie programma verschijnt voor Symbian S3 SP2, of zie ik dat helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:37:
Just out of curiosity, Zit er nou nog veel verschil tussen Symbian 9.2 FP1 (N82,N95) en Symbian 9.3 FP2? (N78)
Interessante link voor je:

Mobile Review S60 3rd Edition FP2 overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dank _/-\o_ er zijn wel hele aardige verbeteringen toegevoegd aan de gui. Jammer dat ze nog steeds geen mogelijkheid hebben toegevoegd om de gallerij gewoon lekker simpel weer te geven door een normale miniaturen weergave zonder al dat geschuif... :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
rderooij schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:12:
...
Nogmaals: heeft iemand een telefoonhouder gevonden voor de N78????? Bij Nokia weten ze het ook niet meer. (ga maar naar de winkel 8)7 )
Deze houder zou geschikt moeten zijn voor de N78: http://www.smartphoneshop...-universal-carholder.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Nee, deze past ook niet. Tenzij je de boormachine erbij pakt, kun je de lader niet aansluiten.
p.s. hier in de bijlmer kost deze €15 op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die problemen hebben met Nokia maps heb ik een goed alternatief:

Weg..
Succes !

[ Voor 30% gewijzigd door DaannO op 12-07-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Werkend getest? inc tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:02:
[...]

Maps 2.0 staat er nu op.

licenties:

Nu ga ik navigeren, moet ik weer dingen installeren/kopen/ondertekenen. Het is niet bepaald duidelijk..de eerste keer dat ik Maps startte werkte alles gewoon en nu moet er vanalles gebeuren iedere keer..

Dan een melding over 'Rijden/lopen'. Dat moet ik downloaden. Dus ik klik 'downloaden'. Dan selecteer ik bijvoorbeeld Frankrijk/Benelux.

Kom ik in een scherm waarbij de aankoopopties worden gedownload. Zullen we ook maar doen dan.

Bijwerken...

Nu kan ik verdorie alleen maar licenties kopen! Niks geen proefperiode ofzo...hoe kan dat nou allemaal! Het heeft gewoon een paar dagen gewerkt ;(
Heeft iemand nog een idee of zal ik Nokia maar bellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Leolinedance schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:19:
[...]

Heeft iemand nog een idee of zal ik Nokia maar bellen of mailen?
Same here....
Probeer jij het eens. Als je er in je eentje niet doorkomt kunnen we alsnog een "mailbommetje" hierover organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Waarom werkt G3 niet met Pocket Internet Totaal op mijn N78? Ik moet de telefoon op GSM zetten (dus niet dual mode) om te kunnen internetten op mijn telefoon. Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Leolinedance schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:02:
[...]

Maps 2.0 staat er nu op.

licenties:

Je hebt dus een UK branded telefoon en de 3 maanden gratis navigatie voor Engeland. Je IMEI is dus niet geregistreerd als een Benelux toestel. Even naar het verkooppunt of Nokia bellen dus ...

Dan het 'Rijden/lopen' scherm. Dat moet ik downloaden. Dus ik klik 'downloaden'. Regio Frankrijk en Benelux.

Bijwerken...

Wat heeft gewerkt waren de 3 dagen gratis navigatie Europa. Vanaf dat moment kon je alleen nog in de UK navigeren met de 3 maanden proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
emmerx schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Je hebt dus een UK branded telefoon en de 3 maanden gratis navigatie voor Engeland. Je IMEI is dus niet geregistreerd als een Benelux toestel. Even naar het verkooppunt of Nokia bellen dus ...

[...]

Wat heeft gewerkt waren de 3 dagen gratis navigatie Europa. Vanaf dat moment kon je alleen nog in de UK navigeren met de 3 maanden proef.
Dat dacht ik dus ook al..hoe is het toch mogelijk allemaal? Ik ben niet echt tevreden over hoe alles loopt tot nu toe.. Net telefoonkopen.nl gebeld met de vraag hoe dit mogelijk was. Ik moet maar naar de winkel gaan.
Ik ga nu Nokia emailen maar baal er stevig van.

edit: Wil je een email naar Nokia sturen met behulp van het formulier op de website, staat de Nokia N78 helemaal niet in de lijst 8)7 . Dan pak ik de N82 maar, die lijkt er tenminste nog een beetje op.
edit2: Oh nee, die staat er ook niet bij..dan maar overige.

[ Voor 15% gewijzigd door Leolinedance op 14-07-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Volumeregeling tijdens het radio luisteren doet het ook niet altijd even goed. Zojuist kreeg ik hem niet meer zachter, niet op de afstandbediening als op de telefoon zelf. Heb ik overigens al eerder problemen mee gehad. Iemand dezelfde ervaring?

edit: 3G probleem opgelost, het ligt aan de lage dekkingsgraad hier. In het centrum werkt het wel, zelfs 3.5G :)

[ Voor 19% gewijzigd door Leolinedance op 14-07-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:53:
Volumeregeling tijdens het radio luisteren doet het ook niet altijd even goed. Zojuist kreeg ik hem niet meer zachter, niet op de afstandbediening als op de telefoon zelf. Heb ik overigens al eerder problemen mee gehad. Iemand dezelfde ervaring?

edit: 3G probleem opgelost, het ligt aan de lage dekkingsgraad hier. In het centrum werkt het wel, zelfs 3.5G :)
Bij mij kan ik de Visuele radio wel harder, zachter, stop en play bedienenen, maar zodra ik mp3's ga afspelen dan werkt de afstandsbedeining alleen nog maar voor opnemen.....
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste