Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet toevallig met het schuifje op de zijkant van de afstandsbediening de knopjes geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Waarom zie ik pas de tijd van een ontvangen sms als ik eerst [opties -> berichtgegevens -> naar beneden scrollen] moet doen? Kan ik het niet gewoon in beeld krijgen zonder deze handelingen?

Oja, en ik heb een foei lelijke kras op m'n scherm gekregen, had nog geen tijd gehad om een protector te kopen. Waarschijnlijk moet ik nu eerst een nieuw schermglas kopen, of hebben jullie enige tips?

Voor de rest fijne telefoon hoor, hopelijk straks nog beter, na wat software updates :)

Knallert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Bij mij kan ik de Visuele radio wel harder, zachter, stop en play bedienenen, maar zodra ik mp3's ga afspelen dan werkt de afstandsbedeining alleen nog maar voor opnemen.....
Dat kan niet zijn zoals het hoort toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:42:
Niet toevallig met het schuifje op de zijkant van de afstandsbediening de knopjes geblokkeerd?
Uiteraard niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:24:
[...]

Dat kan niet zijn zoals het hoort toch?
Nee, maar ik ben allang tevreden met deze telefoon, prachtig dingetje en vergeleken mij oude samsung E-900 is het helemaal topkwaliteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jammer genoeg een hardwarefout in mijn telefoon gevonden. Als ik mijn menu knop indruk en alle lampjes van het toetsenbord branden gaat het lampje van de nummer 4 toets knipperen. Iemand anders ook last van soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Tomtom al werkend met de interne GPS? Ik heb de patch voor de N95 even geprobeerd en dat gaat helaas niet. De toepassing "bt" hangt het menu van de telefoon op en eindigt maar nooit. Even uit en weer aanzetten is noodzakelijk. Daarna moet je "GPSd"opstarten. Deze geeft netjes de positie waar ik me bevindt. Deze laat ik op de achtergrond draaien en sluit ik niet af. Maar als ik Tomtom start en deze naar een andere gps laat zoeken vind hij niks.

Al met al niet zo'n succes dus. Ik vermoed dat het wachten is op een update van Tomtom of een nieuwe patch van BinPDA.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:54:
Heeft iemand Tomtom al werkend met de interne GPS? Ik heb de patch voor de N95 even geprobeerd en dat gaat helaas niet. De toepassing "bt" hangt het menu van de telefoon op en eindigt maar nooit. Even uit en weer aanzetten is noodzakelijk. Daarna moet je "GPSd"opstarten. Deze geeft netjes de positie waar ik me bevindt. Deze laat ik op de achtergrond draaien en sluit ik niet af. Maar als ik Tomtom start en deze naar een andere gps laat zoeken vind hij niks.

Al met al niet zo'n succes dus. Ik vermoed dat het wachten is op een update van Tomtom of een nieuwe patch van BinPDA.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik hoop dat er een versie met interne GPS support komt, maar ik betwijfel het.
Iig heb ik die BinPDA manier wel werkend gekregen. Enige waar TomTom vreemd doet als
je het gebruikt is de horizontale/verticale view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:00:
Ik heb jammer genoeg een hardwarefout in mijn telefoon gevonden. Als ik mijn menu knop indruk en alle lampjes van het toetsenbord branden gaat het lampje van de nummer 4 toets knipperen. Iemand anders ook last van soortgelijk probleem?
Nee. Heb je al even geupgrade naar de nieuwste versie?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:59:
Iig heb ik die BinPDA manier wel werkend gekregen.
Werkt het bij jou wel op de interne GPS op de N78? Hoe heb je dat gehad? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:00:
Heb ik niet nee.

Mijn problemen op dit moment:

- Rode en groene knop die 2 indrukkingsniveaus lijken te hebben (of ik druk er verkeerd op..) Heeft in ieder geval niks met de behuizing temaken zoals iemand eerder als mogelijke oorzaak gaf.

- Volumeregeling visual radio doet een beetje vreemd soms (gaat niet harder of zachter)

- Bij internetradio wordt er om de minuut ofzo lange tijd gebuffert, ook als ik een wifi connectie van 8 mbit gebruik.

- Ik heb de zaklamp functie nog niet gevonden

- Nokia maps werkt niet ivm UK licentie (heb mail gestuurd naar Nokia)

Verder doet ie het wel prima maar ik heb dus zoals je kunt zien wel wat kanttekeningen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:06:
[...]

Nee. Heb je al even geupgrade naar de nieuwste versie?
Dit betreft duidelijk een hardwareprobleem. Als ik het menuknopje lichtjes betast (zonder dat ik de menu knop geheel indruk zodat die naar het menu ga), dan valt het lichtje van de nummer 4 toets voor een groot gedeelte tot soms helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:13:
[...]

Heb ik niet nee.

Mijn problemen op dit moment:

- Rode en groene knop die 2 indrukkingsniveaus lijken te hebben (of ik druk er verkeerd op..) Heeft in ieder geval niks met de behuizing temaken zoals iemand eerder als mogelijke oorzaak gaf.

- Volumeregeling visual radio doet een beetje vreemd soms (gaat niet harder of zachter)

- Bij internetradio wordt er om de minuut ofzo lange tijd gebuffert, ook als ik een wifi connectie van 8 mbit gebruik.

- Ik heb de zaklamp functie nog niet gevonden

- Nokia maps werkt niet ivm UK licentie (heb mail gestuurd naar Nokia)

Verder doet ie het wel prima maar ik heb dus zoals je kunt zien wel wat kanttekeningen erbij.
Zaklampfuntie ben ik inderdaad ook nog niet tegengekomen. Ik vraag me af of iemand dit weet of dat het misschien zelfs wel niet mogelijk is?

Ik heb verder geen problemen met de telefoon behalve dan de nummer 4 toets. Ik ga deze week nog terug naar de zaak waar ik de telefoon gekocht heb. Misschien bel ik morgen zelfs al even naar Nokia. Zover ik weer zit er een jaar beperkte fabrieksgarantie op. Dit lijkt mij meer een fabrieksfout en jouw defecten ook, dus ik denk dat er nog wel wat te regelen valt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:12:
[...]

Werkt het bij jou wel op de interne GPS op de N78? Hoe heb je dat gehad? Wat doe ik fout?
Geen idee :p, ik heb het gewoon via dezelfde methode als op de N95 geinstalleerd, hoewel
ik wel wat stappen door elkaar had gegooid, maar het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook een N78 in mijn bezit. Krijg echter de route 66 mobile 7 niet werkend. Iemand nog ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Is de berichten lees stem bij jullie ook alleen Engels (VK)? Ik krijg hem niet nederlands..eens kijken of ik dat kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:49:
Is de berichten lees stem bij jullie ook alleen Engels (VK)? Ik krijg hem niet nederlands..eens kijken of ik dat kan downloaden.
http://europe.nokia.com/A4286225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Netjes dat Nokia het zelf aankondigt :
Nokia N78 software version 12.046 released- 14 July 2008

This software release includes a number of performance improvements including softkey selection, Bluetooth stability, video playback, email sending and alarm clock functions. This software release is available though either the Nokia Software Updater or directly through your Nokia N78.

To get this software through your Nokia N78, click Menu > Tools > Utilities > Device Manager. Select Options > Check for updates and follow the on-screen prompts. Remember that you can also use Wi-Fi to download the update.
Heb 'em meteen ff binnengesluisd :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk navigatie systeem (los van die van de Nokia Maps) werkt op de Nokia N78? Ik wil er namelijk eentje aanschaffen maar weet niet welke precies...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:35:
[...] Geen idee :p, ik heb het gewoon via dezelfde methode als op de N95 geinstalleerd, hoewel
ik wel wat stappen door elkaar had gegooid, maar het werkt :D
Oké, hmmm, dat is wel vaag. Dus dan zou ik alles in random volgorde moeten proberen :? Nou ja, ik probeer nog wel eens wat.... Bedankt!

Iemand nog ervaringen met Tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

Kan iemand dit voor mij checken?

Wanneer ik naar contacten ga --> opties --> sim nummers --> Nrs. Vaste contacten = vaste nummers niet actief... :S

opties vaste nummers activeren...

Voer sim 2 in...

Of te wel heb ik mijn sim 2 code nodig om bij mijn contacten te komen?

Want ik kan op voor geen mogelijkheid bij mijn eigen contacten op de simkaart komen, of te wel, ik heb handmatig al mijn contacten moeten invoeren... 8)7

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Uhm..

Contacten -> Opties -> Instellingen -> SIM-geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Heb mijn N78 nu ongeveer een week na ruim twee jaar tevreden gebruiker te zijn geweest van een Samsung D900. Binnenkort zal ik een stukje schrijven over de meest opvallende zaken aan dit toestel, wat ik mis, wat ik juist goed vind en enkele voorbeelden om de kwaliteit van de camera duidelijk te maken.

Via de softwareupdate is (bij mij sinds gisteren) firmware 12.046 binnen te halen waarover Nokia hetvolgende zegt:
"This software release includes a number of performance improvements including softkey selection, Bluetooth stability, video playback, email sending and alarm clock functions. This software release is available though either the Nokia Software Updater or directly through your Nokia N78.

To get this software through your Nokia N78, click Menu > Tools > Utilities > Device Manager. Select Options > Check for updates and follow the on-screen prompts. Remember that you can also use Wi-Fi to download the update."

Meest duidelijke verandering na deze upgrade is het gebruik van de afbeelding die gekoppeld is aan een persoon wanneer je deze belt of door deze persoon gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
pandinus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:49:

Meest duidelijke verandering na deze upgrade is het gebruik van de afbeelding die gekoppeld is aan een persoon wanneer je deze belt of door deze persoon gebeld wordt.
Dat was bij mij al zo, ook vóór deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Zaklampfuntie ben ik inderdaad ook nog niet tegengekomen. Ik vraag me af of iemand dit weet of dat het misschien zelfs wel niet mogelijk is?

Ik heb verder geen problemen met de telefoon behalve dan de nummer 4 toets. Ik ga deze week nog terug naar de zaak waar ik de telefoon gekocht heb. Misschien bel ik morgen zelfs al even naar Nokia. Zover ik weer zit er een jaar beperkte fabrieksgarantie op. Dit lijkt mij meer een fabrieksfout en jouw defecten ook, dus ik denk dat er nog wel wat te regelen valt....
Gewoon een nieuwe vragen. Degene die je nu hebt wordt dan opgelapt en weer nieuw in een doos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Iemand een hulpprogrammatje ofzo om de zaklamp te activeren?

Er is een mailtje onderweg mbt. mijn Nokia Maps probleem met UK licentie.

Volgende probleem, bepaalde radiozenders (visual radio) worden iedere minuut een paar seconden onderbroken en komen dan langzaam weer terug. En dat zonder rede (dus geen inkomend gesprek/sms of iets dergelijks).

Is Pocket Internet Totaal trouwens snel genoeg voor internet radio? Bij mij wordt er om de minuut gebuffert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Leolinedance op 15-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:51:
welk navigatie systeem (los van die van de Nokia Maps) werkt op de Nokia N78? Ik wil er namelijk eentje aanschaffen maar weet niet welke precies...!!
Route 66 zou moeten werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Bij mij werkt McDriver van Sygic goed.

Hoewel ik er aan zit te denken een aparte GSM muis te kopen voor in de auto. Toch problemen met initieel vinden van de sattelieten (pas sync na 20 km rijden) en soms een te kleine nauwkeuringheid. Maar ik ga eerst eens de nieuwste update downloaden. Wellicht dat de verbetering van de performance ook hier effect op heeft. Kom ik nog op terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Gewoon een nieuwe vragen. Degene die je nu hebt wordt dan opgelapt en weer nieuw in een doos gedaan.
Waar kan ik het best een nieuwe vragen? Bij telefoonkopen.nl of bij een Nokia dealer? Nokia dealer zit bij mij in het dorp, dat zou dus een stuk makkelijker zijn, maar misschien gaan ze de telefoon dan wel repareren. Ik heb liever een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:16:
Iemand een hulpprogrammatje ofzo om de zaklamp te activeren?

Er is een mailtje onderweg mbt. mijn Nokia Maps probleem met UK licentie.

Volgende probleem, bepaalde radiozenders (visual radio) worden iedere minuut een paar seconden onderbroken en komen dan langzaam weer terug. En dat zonder rede (dus geen inkomend gesprek/sms of iets dergelijks).

Is Pocket Internet Totaal trouwens snel genoeg voor internet radio? Bij mij wordt er om de minuut gebuffert.
Bij telfort Surf en Mail Unlimited heb je onbeperkt datagebruik, maar let op! Uitgezonderd audio/video-streaming en VOIP toepassingen. Weet niet hoe dat bij jouw provider zit, maar als je muziek gaat streamen moet je dus wel extra betalen.

Ik doe het via wifi, maar dan valt inderdaad ook af en toe de verbinding weg hoewel ik naast mn wifi connectiepunt zit. De streaming van de telefoon zelf kan het misschien gewoon niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
ik heb net de laatste update gedraait en ik krijg nu een extra functie genaamd Op. menu. Deze kan je vinden onder toepassingen. Wat is dit? Als ik het open kom ik op een operator home page terecht.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Hardresetten lukt mij niet.

To hard reset/format Nokia N78 (all data will be lost), follow the below mentioned steps:

1. Turn off the mobile phone.
2. Press and Hold the following three buttons: the green Call Answer button, the “*” button, and the number “3″ button.
3. While holding these three buttons, press the power button to switch on the device.
4. Release your fingers when the screen displays the Nokia Logo and the language selection menu further.

Iemand een idee? Moet ik het met of zonder sim proberen? Met of zonder pincode op sim?

Ik heb maar 3mb intern vrij op het toestel, omdat ik denk dat het fout is gegaan met mijn e-mail box toevoegen. Een nieuwe mailbox toevoegen lukt helaas niet. Iedere keer een vast loper.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Zou een Nokia Care point in Nederland het erg vinden als ik met een "UK toestel" binnen kom lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jeroendevries schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:40:
Hardresetten lukt mij niet.

To hard reset/format Nokia N78 (all data will be lost), follow the below mentioned steps:

1. Turn off the mobile phone.
2. Press and Hold the following three buttons: the green Call Answer button, the “*” button, and the number “3″ button.
3. While holding these three buttons, press the power button to switch on the device.
4. Release your fingers when the screen displays the Nokia Logo and the language selection menu further.

Iemand een idee? Moet ik het met of zonder sim proberen? Met of zonder pincode op sim?

Ik heb maar 3mb intern vrij op het toestel, omdat ik denk dat het fout is gegaan met mijn e-mail box toevoegen. Een nieuwe mailbox toevoegen lukt helaas niet. Iedere keer een vast loper.
probeer *#7370# eens :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Dat is fabrieksinstellingen reset, dat werkt via het menu ook. Ik wil een hard reset. ;(

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rderooij schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 07:30:
[...]

Route 66 zou moeten werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Bij mij werkt McDriver van Sygic goed.

Hoewel ik er aan zit te denken een aparte GSM muis te kopen voor in de auto. Toch problemen met initieel vinden van de sattelieten (pas sync na 20 km rijden) en soms een te kleine nauwkeuringheid. Maar ik ga eerst eens de nieuwste update downloaden. Wellicht dat de verbetering van de performance ook hier effect op heeft. Kom ik nog op terug...
Heb nu ook de McDriver van Sygic draaien! :) werkt prima! Heb nog een andere vraag; kun je de zwarte achtergrond vervangen voor een ander. In het beginscherm kan ik een foto plaatsen maar ik wil een andere achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:42:
Zou een Nokia Care point in Nederland het erg vinden als ik met een "UK toestel" binnen kom lopen?
Mijn toestel is volgens mij ook een UK model..tenminste dat zegt mijn licentie voor Nokia Maps wel. Gekocht bij telefoonkopen.nl in Utrecht..vreemd he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Wel vreemd, niet erg denk ik dan :)
Ik heb genoeg vertrouwen om zo'n ding van Ebay af te plukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Als ik een map met verzamel mp3's op mijn geheugenkaart zet, hoe speel ik die dan af of krijg ik die in een playlist? MP3's van allerlei verschillende artiesten dus.
Ik kan nl alleen maar zoeken op genre/artiest enzo maar niet gewoon bladeren! En als ik naar bestandsbeheer ga kan ik een enkel liedje selecteren en open maar dat is ook niet de bedoeling.

Hoe speel ik gewoon een map met muziek af, eventueel in random volgorde?

edit: Ik heb trouwens Sennheiser CX 500 besteld voor in de afstandsbediening, ik vond de Nokia doppen maar vervelend zitten, ze vielen ook uit bij het sporten. De geluidskwaliteit hield ook te wensen over. Ik zal volgende week laten weten wat het resultaat is.

[ Voor 23% gewijzigd door Leolinedance op 16-07-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Leolinedance schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:32:
Hoe speel ik gewoon een map met muziek af, eventueel in random volgorde?
Je moet de MP3's wel in de juiste map zetten:
Geluidsbestndn\ Dig.geluiden
Dan kan de audioplayer de mappen vinden.

De af te spelen nummers in een playlist zetten of een map opzoeken in de player.
Playlist of map starten.
Bij het afspelen - opties - willekeurig afspelen - aan

[ Voor 4% gewijzigd door rderooij op 17-07-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
rderooij schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:54:
[...]

De af te spelen nummers in een playlist zetten of een map opzoeken in de player.
Playlist of map starten.
Dit is bij mijn N82 niet het geval. Daar heb ik ze zelf op de sd gezet in een mapje muziek.
En deze vindt de muziekspeler gewoon, gewoon opnieuw laten scannen in het programma.

een specieke map afspelen gaat volgens mijniet aangezien hij met id3 tags werkt.
oplossing zou zijn de nummers in een map dezelfde id3 tag voor bijv album mee te geven

[ Voor 12% gewijzigd door Driek op 17-07-2008 09:29 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jeroendevries schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:53:
[...]

Dat is fabrieksinstellingen reset, dat werkt via het menu ook. Ik wil een hard reset. ;(
Eigenlijk wordt er meer gereset dan bij de optie in het menu ;) Hier raak je ook al je programma's mee kwijt e.d.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rderooij schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:54:
[...]

Playlist of map starten.
Maar hoe voeg ik nou in 1x een map toe aan bv een playlist? ik zie alleen maar 'liedje toevoegen' en krijg dan de lijst met mogelijke nummers te zien inclusief mappen, maar die mappen kan ik alleen 'uitvouwen' en dan moet je vervolgens alsnog nummer voor nummer toevoegen. beetje irritant...
of weet iemand een geschikt alternatief (liefst open source) voor de mediaplayer?

Verder best tevreden over mijn N78, sommige dingen nog even wennen, maar als multimediatelefoon gewoon erg geschikt. Loop ook tegen genoemde problemen met internet radio aan: om dezoveel tijd gaat hij bufferen, ook als je op wifi zit. beetje jammer vooral als je bv de finale van een tour de france etappe zit te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Iemand ervaring met bluetooth headet i.c.m. de N78, wanneer ik die van mij aan de N78 wil koppelen, blijft deze voor ongeveer 5 a 10 seconden gekoppeld, waarna de verbinding wordt verbroken.... zo kan ik dus totaal geen gesprekken voeren via bluetooth.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Driek schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:28:
[...]

Dit is bij mijn N82 niet het geval. Daar heb ik ze zelf op de sd gezet in een mapje muziek.
En deze vindt de muziekspeler gewoon, gewoon opnieuw laten scannen in het programma.

een specieke map afspelen gaat volgens mijniet aangezien hij met id3 tags werkt.
oplossing zou zijn de nummers in een map dezelfde id3 tag voor bijv album mee te geven
Ja precies dat bedoel ik dus. Maar ik heb geen zin om de bestanden id3 tags mee te geven enzo. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om gewoon een map met muziek af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:52:
[...]

Maar hoe voeg ik nou in 1x een map toe aan bv een playlist? ik zie alleen maar 'liedje toevoegen' en krijg dan de lijst met mogelijke nummers te zien inclusief mappen, maar die mappen kan ik alleen 'uitvouwen' en dan moet je vervolgens alsnog nummer voor nummer toevoegen. beetje irritant...
of weet iemand een geschikt alternatief (liefst open source) voor de mediaplayer?

Verder best tevreden over mijn N78, sommige dingen nog even wennen, maar als multimediatelefoon gewoon erg geschikt. Loop ook tegen genoemde problemen met internet radio aan: om dezoveel tijd gaat hij bufferen, ook als je op wifi zit. beetje jammer vooral als je bv de finale van een tour de france etappe zit te luisteren...
Dan hebben wij dezelde problemen dus. Stuur daar wellicht ook nog wel een mailtje over naar Nokia straks. Samen met dat mappen gebeuren. Als jullie dat nou ook eens doen, hebben we dan geen kans dat het in de volgende firmware versie gemaakt is?

Of al onze irritaties/problemen in een mail zetten en namens GoT sturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:47
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Heb nu ook de McDriver van Sygic draaien! :) werkt prima! Heb nog een andere vraag; kun je de zwarte achtergrond vervangen voor een ander. In het beginscherm kan ik een foto plaatsen maar ik wil een andere achtergrond?
Je kunt een andere achtergrond installeren. Verschillende freeware achtergronden kun je bijvoorbeeld vinden op www.mobile9.com. Er zijn ook editors beschikbaar waarmee je ze zelf kunt maken. bijvoorbeeld Carbide_ui_3_2_1_0_Theme_Edition_Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Werkt mobitubia (die Youtube speler) bij jullie? Het programma start bij mij wel alleen als ik filmpje aanklik blijft hij op 'connecting...' hangen. Dus het filmpje speelt niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: als ik met de WLAN-wizzard verbinding maak met een draadloze internet verbinding en hiermee ga internetten. Zitten hier dan kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:38:
Vraagje: als ik met de WLAN-wizzard verbinding maak met een draadloze internet verbinding en hiermee ga internetten. Zitten hier dan kosten aan verbonden?
Nee.

Ik heb een thema's en achtergronden op mijn telefoon gezet. Achtergronden werken goed, thema's krijg ik niet geinstalleerd. Ze komen zelfs niet in de lijst met thema's in het menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
is wellicht iets te kort door de bocht.
Vaak is het gratis, maar als je bijv in een hotel met wlan zit kan het zijn dat als je gaat surfen je als eerste naar een betaalpagina wordt geleid. Hier wordt je dan verzocht te betalen per tijdseenheid, waarna je kan surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Driek schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:53:
[...]

is wellicht iets te kort door de bocht.
Vaak is het gratis, maar als je bijv in een hotel met wlan zit kan het zijn dat als je gaat surfen je als eerste naar een betaalpagina wordt geleid. Hier wordt je dan verzocht te betalen per tijdseenheid, waarna je kan surfen.
Ja natuurlijk maar dan wordt dat wel duidelijk vermeld en ik denk dat de vraagsteller het antwoord dan zelf ook wel had kunnen bedenken. Hetzelfde voor in de trein bij bepaalde NS stations (bijvoorbeel Den Bosch met KPN hotspot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Het is duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:35:
[...]

Waar kan ik het best een nieuwe vragen? Bij telefoonkopen.nl of bij een Nokia dealer? Nokia dealer zit bij mij in het dorp, dat zou dus een stuk makkelijker zijn, maar misschien gaan ze de telefoon dan wel repareren. Ik heb liever een nieuwe!
Heb een nieuwe gekregen bij Telefoonkopen.nl !

Ps: Leolinadance..... Bij mij werken de themes wel die ik via torrents heb gedownload !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:17:
[...]

Ps: Leolinadance..... Bij mij werken de themes wel die ik via torrents heb gedownload !
Ik welke map zet je ze? En eindigen die van jou ook op thm?

Ik zit er ook aan te denken om terug te gaan, heb best wat klachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kopier de installer naar mijn geheugenkaart, ga dan naar bestanden beheren, open de installer en geef dan aan dat ik het op mijn Nokia geheugen wil installeren, de rest wijst zich vanzelf.....

Het is een SISX-bestand die te openen is met Nokia Application Installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
telefoonkopen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:17[/message]:
[...]

Als je dan toch wilt spammen, doe het dan in ieder geval wat minder opvallend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Als je dan toch wilt spammen, doe het dan in ieder geval wat minder opvallend :X
Boeiend?!?!?!?! Weten de mensen tenminste wat de mogelijkheden zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Verder niets te maken met deze organisatie.... Medewerkers rukken zonder gevoel het achterste klepje van de telefoon af, nee als het aan mij had gelegen had er ander personeel in dienst gestaan. Even voor de duidelijkheid ik wil deze organisatie niet de hemel inprijzen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:02:
[...]
Even voor de duidelijkheid ik wil deze organisatie niet de hemel inprijzen.....
je naam liegt er niet om grapjas!:P

[ Voor 32% gewijzigd door een moderator op 23-07-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

*weg*

Werving is niet toegestaan, zie ook het beleid.

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 26-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Iemand nog ideeen over mp3's uit een bepaalde map afspelen? Ik kopieer dus een complete map met verzamel mp3'd naar de telefoon en wil vervolgens alleen deze map afspelen.

En hoe krijg ik Mobitubia aan de praat? Hij start wel maar speelt geen filmpjes (als of ie blijft bufferen ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Leolinedance schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:59:
Iemand nog ideeen over mp3's uit een bepaalde map afspelen? Ik kopieer dus een complete map met verzamel mp3'd naar de telefoon en wil vervolgens alleen deze map afspelen.

Kopier een complete map met verzamel mp3'd naar de geheugenkaart. Ga dan naar muziekspeler, opties, ga naar mijn muziek.

Als je dat doet gaat de telefoon als het goed is snelkoppelingen aanmaken en staat je muziek bij albums en bij alle liedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, allemaal los per artiest en per album volgens mij.

@Leolinedance:

Je kunt altijd proberen om met een tag editor als bijv. Tag&Rename van alle liedjes uit die map tegelijk de album tag te wijzigen naar "Mijn Map" oid. Dan krijg je onder albums een album "Mijn Map", en kun je alle liedjes zo afspelen. Of maak met WMP of Nokia Music Manager gewoon een playlist van al die mp3's. Beetje omslachtig misschien, maar ik vind het sorteren op tags van de Music Player juist erg handig dus snap de keuze voor dat systeem ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:48:
Ja, allemaal los per artiest en per album volgens mij.

@Leolinedance:

Je kunt altijd proberen om met een tag editor als bijv. Tag&Rename van alle liedjes uit die map tegelijk de album tag te wijzigen naar "Mijn Map" oid. Dan krijg je onder albums een album "Mijn Map", en kun je alle liedjes zo afspelen. Of maak met WMP of Nokia Music Manager gewoon een playlist van al die mp3's. Beetje omslachtig misschien, maar ik vind het sorteren op tags van de Music Player juist erg handig dus snap de keuze voor dat systeem ook wel.
Toch te gek voor woorden dat ik de tags aan moet passen om een map met verzamel mp3's af te spelen?! Is er geen 3th party software, een winamp mobile ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Leolinedance schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:05:
[...]

Toch te gek voor woorden dat ik de tags aan moet passen om een map met verzamel mp3's af te spelen?! Is er geen 3th party software, een winamp mobile ofzo?
dat hoef je niet, je kan een playlist maken, of op je pc en deze in dezelfde map zetten, of rechtstreeks in je n78

overigens werken de meeste mp3 spelers alleen op tags en niet op mappen

[ Voor 8% gewijzigd door Driek op 19-07-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:05:
[...]

Goser ?!?!?! Ik heb je al 3 keer uitgelegd hoe het moet.... Beetje a- technisch volgens mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Goser ?!?!?! Ik heb je al 3 keer uitgelegd hoe het moet.... Beetje a- technisch volgens mij !
Ja dan staan de nummers tussen ' alle liedjes'. Dus kriskras door de andere nummers.

en nee, ik ben niet bepaald a-technisch maar de N78 valt gewoon best tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment kan ik de Fm transmitter alleen gebruiken in combinatie met de music player. Maar als ik Internet Radio wil beluisteren gaat dit niet via de FM-Transmitter.
Op dit moment gebruik ik Nokia software versie=12.046
Vorige versie werkte het namelijk nog wel.

Hebben jullie hier ook problemen mee met de nieuwe software versie van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb mijne net besteld! Yes! (ebay UK voor omgerekend 320 euro inc verzending+verzekering)

Is er iemand die wat kan zeggen over het WiFi bereik? Met mijn vaders HTC S620 valt de verbinding op de begane grond weg(router op zolder) terwijl laptop+iPod Touch wel zo'n 75% bereik hebben. Is die van de N78 ook een beetje oké?

[ Voor 10% gewijzigd door stijnos1991 op 19-07-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen reacties op een eerdere vraag van DanTM over GPRS en Telfort. Ik heb een (zakelijk) Telfort abonnement met GPRS. Het werkt prima op mijn oude Qtek smartphone, maar sinds deze week heb ik een nieuwe N78 en ik krijg het niet aan de praat. Ik heb Telfort al gebeld, maar die sturen me gewoon de standaard instellingen. Een collega heeft een E51 die met dezelfde instellingen geen problemen heeft. Ik krijg alleen maar een "verbinding niet beschikbaar" (of zoiets) als ik een site probeer te openen. Stop ik dan mijn prive T-mobile SIM in het apparaat dan werkt alles naar behoren. Is er een compatibiliteitsprobleem tussen de N78 en Telfort? Of moet er ergens nog een instelling gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:13:
Ik zie geen reacties op een eerdere vraag van DanTM over GPRS en Telfort. Ik heb een (zakelijk) Telfort abonnement met GPRS. Het werkt prima op mijn oude Qtek smartphone, maar sinds deze week heb ik een nieuwe N78 en ik krijg het niet aan de praat. Ik heb Telfort al gebeld, maar die sturen me gewoon de standaard instellingen. Een collega heeft een E51 die met dezelfde instellingen geen problemen heeft. Ik krijg alleen maar een "verbinding niet beschikbaar" (of zoiets) als ik een site probeer te openen. Stop ik dan mijn prive T-mobile SIM in het apparaat dan werkt alles naar behoren. Is er een compatibiliteitsprobleem tussen de N78 en Telfort? Of moet er ergens nog een instelling gewijzigd worden.
Nee hoor, het werkt bij mij prima. Maar het komt wel vaker voor dat je bij Telfort verkeerd geprovisioned wordt voor GPRS. Bel de klantenservice en vraag je GPRS voor je uit en vervolgens weer aan te zetten, dat helpt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Nee hoor, het werkt bij mij prima. Maar het komt wel vaker voor dat je bij Telfort verkeerd geprovisioned wordt voor GPRS. Bel de klantenservice en vraag je GPRS voor je uit en vervolgens weer aan te zetten, dat helpt meestal wel.
Wat bedoel je met provisioning? Want GPRS werkt met dezelfde SIM prima op mijn Qtek. Ik had ze wel al gebeld, maar ze deden heel geheimzinnig over de activering van GPRS omdat de eigenaar van de SIM mijn baas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:50:
[...]

Ja dan staan de nummers tussen ' alle liedjes'. Dus kriskras door de andere nummers.

en nee, ik ben niet bepaald a-technisch maar de N78 valt gewoon best tegen..
Zoals ik zal zei staan ook de liedjes in de apparte mappen bij albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
stijnos1991 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:33:
Ik heb mijne net besteld! Yes! (ebay UK voor omgerekend 320 euro inc verzending+verzekering)

Is er iemand die wat kan zeggen over het WiFi bereik? Met mijn vaders HTC S620 valt de verbinding op de begane grond weg(router op zolder) terwijl laptop+iPod Touch wel zo'n 75% bereik hebben. Is die van de N78 ook een beetje oké?
Bereik van WiFi is prima, stuk beter dan mijn windows mobile toestel, een HTC P3300. Het is stabiel wat erg fijn is en signaalsterkte is ook altijd dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:02:
[...]

Zoals ik zal zei staan ook de liedjes in de apparte mappen bij albums.
Ja... per album tag. Dus als je een map vol MP3's van verschillende albums op de geheugenkaart zet en je laat de music player de bibliotheek bijwerken, krijg je gewoon bij albums ook weer allemaal verschillende mappen ipv de ene map waar Leolinedance om vraagt.

Wat je bijvoorbeeld wel nog kan doen: http://czech-ware.net/popelka/#ocp

Gewoon OneClickPlay.exe in de map zetten waar de muziek ook staat, uitvoeren, en je hebt een random playlist. Laat hem in de map met muziek staan, kopieer de map naar je geheugenkaart, vernieuw de media bibliotheek en hij staat tussen Playlists. Snelste oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al geprobeerd de tomtom instructies via fm transmitter op de radio/speakers te laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb mijn Sennheiser CX500 binnen. Heb ze 2 dagen in laten spelen en zojuist aan de N78 gehangen. Wat een geluid! Dan merk je pas op dat de meegeleverde oordoppen niet zo denderend zijn. De geluidskwaliteit van de Nokia N78 is voor een telefoon echter verbluffend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:26:
heeft iemand al geprobeerd de tomtom instructies via fm transmitter op de radio/speakers te laten afspelen?
Ik denk dat je beter een koptelefoon ingang kunt gebruiken en die aan je auto radio hangen als dat kan. Als ik hierboven lees is de kwaliteit sowieso goed. (niet dat je extreem goeie audio kwaliteit nodig hebt bij af en toe: "over 500 meter réchts af")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:46:
[...]
Wat bedoel je met provisioning? Want GPRS werkt met dezelfde SIM prima op mijn Qtek. Ik had ze wel al gebeld, maar ze deden heel geheimzinnig over de activering van GPRS omdat de eigenaar van de SIM mijn baas is.
Dat de juiste APN (toegangspunt) open staat in hun systeem.
Heb je al een keer gekeken naar de proxy? Misschien houdt die je verbinding tegen. Als je hem uitzet werkt het wellicht wel.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
De N78 liep gisteren constant vast als ik een bepaalde site wilde laden. Het ging over een artikel op de site www.autoblog.nl en het heette 'Top Gear Magazine sloopt GT-R' ofzo. Kunnen jullie eens kijken wat ie bij jullie doet?

Ik heb eindelijk mijn Benelux licentiecode gekregen van Nokia! :*) Ik was niet blij dat het fout was gegaan bij het registreren vande telefoon en dat de helpdesk het bij de eerste poging niet voor elkaar kreeg. Maar uiteindelijk hebben ze het toch netjes opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:04:
[...]

Dat de juiste APN (toegangspunt) open staat in hun systeem.
Heb je al een keer gekeken naar de proxy? Misschien houdt die je verbinding tegen. Als je hem uitzet werkt het wellicht wel.
ik heb zelf inmiddels een fijne snelle verbinding via Vodafone. Mijn Telfort GPRS/UMTS heb ik nooit aan de praat gekregen, ook niet in het buitenland. Het heeft niet met de proxy te maken, hij weigert gewoon uberhaupt een packet data connectie op te zetten. Waarom is mij nog steeds onduidelijk.
Ik heb kortstondig contact gehad met de Telfort klantenservice en die gaven aan dat er inderdaad problemen waren met de N78 en Telfort (KPN?). Of dat voor iedereen geld weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Vodafone maakt ook gebruik van het KPN netwerk als ik het goed heb onthouden.
Edit: niet hetzelfde netwerk, wel zelfde frequentie:
"KPN en Vodafone hebben de beste dekking. Dat komt vooral omdat zij licenties voor de 900 MHz-frequentie hebben, terwijl T-Mobile, Orange en Telfort vooral op de 1.800 MHz-frequentieband werken."
(bron: http://www.telecomwereld.nl/n0001219.htm)

[ Voor 67% gewijzigd door stijnos1991 op 23-07-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Werkt mobitubia bij jullie? Of waar spelen jullie youtube filmpjes mee af?
En filmpjes op websites, doen die het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:36:
Werkt mobitubia bij jullie? Of waar spelen jullie youtube filmpjes mee af?
En filmpjes op websites, doen die het bij jullie wel?
Die doen het perfect ! Alles werkt overigens bij mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:01:
[...]

Die doen het perfect ! Alles werkt overigens bij mij....
Dus google video / 123video.nl, filmpjes van het nieuws enzo, dat werkt allemaal? Ik denk echt dat ik een gaar exemplaar heb gekregen... ;(

edit: Mobitubia werkt nu (via wifi)! Het begint steeds beter te gaan allemaal :)

[ Voor 11% gewijzigd door Leolinedance op 24-07-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Weet iemand hoe je de "online delen" functie van je hoofdmenu kunt verwijderen? (sterretje 0 ballonnetje 0). Ik gebruik dit niet, dus een beetje onzinnig om dit in het hoofdmenu te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
rderooij schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:34:
Weet iemand hoe je de "online delen" functie van je hoofdmenu kunt verwijderen? (). Ik gebruik dit niet, dus een beetje onzinnig om dit in het hoofdmenu te hebben.
Ik heb deze functie niet. Wat bedoel je met "sterretje 0 ballonnetje 0"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:00:
[...]

Dus google video / 123video.nl, filmpjes van het nieuws enzo, dat werkt allemaal? Ik denk echt dat ik een gaar exemplaar heb gekregen... ;(

edit: Mobitubia werkt nu (via wifi)! Het begint steeds beter te gaan allemaal :)
Klopt, alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkte, streamen via you tube en dergelijke werkt uiteraard niet meer als je te ver van je wifi aansluiting bent verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rderooij schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:34:
Weet iemand hoe je de "online delen" functie van je hoofdmenu kunt verwijderen? (sterretje 0 ballonnetje 0). Ik gebruik dit niet, dus een beetje onzinnig om dit in het hoofdmenu te hebben.
Het operator menu krijg je pas wanneer je hebt geupdate naar de laatste softwareversie. Geen idee hoe je dat uit de drivers van de telefoon kunt halen. Ik zou zeggen zoek naar de programm files map in het systeem symbian van je telefoon. Maar waarom zou je dit verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Het operator menu krijg je pas wanneer je hebt geupdate naar de laatste softwareversie. Geen idee hoe je dat uit de drivers van de telefoon kunt halen. Ik zou zeggen zoek naar de programm files map in het systeem symbian van je telefoon. Maar waarom zou je dit verwijderen?
Ik heb dat online delen niet hoor..wat bedoelt hij met sterretje 0 ballonnetje nogwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Leolinedance schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Ik heb dat online delen niet hoor..wat bedoelt hij met sterretje 0 ballonnetje nogwat?
Zie de plaatjes hier: Nokia N78
bij de review van robertwebbe.
Leolinedance schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:40:

.... Maar waarom zou je dit verwijderen?
Omdat ik het niet gebruik. Raar dat dit geen optie is om gewoon uit te zetten. Trouwens net zoals zoekopdracht, agenda en Wlan. Waarom moeten die altijd aanwezig zijn? Onzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 02:38

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Hebben jullie ook het probleem dat de N78 het geluid niet re-route naar de bluetooth carkit? Ik heb deze namelijk gepaird met een CK-20W en het toont een actieve connectie (laat ook het speaker icoontje zien, waardoor het het effectief ziet als een handsfree set), maar toch speelt het gewoon geluid af met de interne luidsprekers en dus niet met m'n car-audio...

Mijn E70 gebruikt automatisch m'n carkit van zodra het een bluetooth connectie heeft...

Is er misschien ergens nog een optie die ik moet aanzetten? Ik vind in ieder geval niets in de (extended) handleiding terug...

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vanavond Route 66 versie 8 gekocht voor mijn N78. Het programma werkt prima, echter is er een probleempje. Ik krijg het menu opties niet geopend. Zodra ik daar op wil klikken vliegt de hele applicatie eruit. Is er iemand die weet hoe dit komt en wat eventueel de oplossing van het probleem is? Alvast bedankt.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Iemand die kan bevestigen of dit werkt op de N78?
Het Sygic McGuider Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze werkt! Alleen de versies vanaf 7.52 die op het internet circuleren hebben een spraak bug d.w.z. de laatste klanken slikt de stem in. Dus dan krijg je: "sla over 50 meter links.....(af hoor je dus niet) Maar voor de rest werkt deze op mijn Nokia 78 prima! Schaf je deze aan voor €80,- heb je een prima navigatie systeem op je mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Het blijkt dus dat het crashen na het willen openen van het opties menu een fout is die ontstaan is na het wijzigen van het besturingssysteem of de hardware, is me niet helemaal duidelijk door Nokia, waardoor dit niet te openen is op de N78. Kan iemand mij garanderen dat Sygic Mc Guider niet hetzelfde probleem heeft? Degene die ook Route 66 geinstalleerd heeft kan hij mij vertellen of hij dit probleem ook had/heeft?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:05:
Deze werkt! Alleen de versies vanaf 7.52 die op het internet circuleren hebben een spraak bug d.w.z. de laatste klanken slikt de stem in. Dus dan krijg je: "sla over 50 meter links.....(af hoor je dus niet) Maar voor de rest werkt deze op mijn Nokia 78 prima! Schaf je deze aan voor €80,- heb je een prima navigatie systeem op je mobiel!
Ja ik hoor meer over zulke gekke bugs. Maar de "Sygic McGuider" versie schijnt goed te zijn, zoals ik dat lees in de start post van dat topic..
Quote uit dat topic:
Opgelet: Ga NIET op het versie nummer af. In het PietPiraat (TM) circuit is er veelal Sygic Mobile te downloaden met een versie nummer vanaf 7.52. Mijn advies, laat deze links liggen en ga opzoek naar Sygic McGuider. McGuider is in feite een beter getest consumenten product welke actiever ontwikkelt wordt dan Drive en Mobile en waar deze bugs ook niet inzitten.

[ Voor 24% gewijzigd door stijnos1991 op 25-07-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Als opvolger van mijn 6233 keek ik met smart uit naar de N78. Hoewel ik niet echt op al die uitgebreide (Symbian) functies zit te wachten, vind ik het in dit geval niet zo erg, mede doordat deze N-telefoon in vergelijking met de anderen eindelijk lekker slank is. Ook de ondersteuning van micro SDHC-kaartjes is iets wat ik erg prettig vind. Waar ik al heel lang naar opzoek ben, is een goeie walkman-phone. Om onderweg muziek te luisteren heb ik in de loop der jaren altijd iAudio-spelers gebruikt omdat deze een goed en hard geluid bieden. Ik ben dus wel een beetje verwend qua geluidskwaliteit.

Geluid via koptelefoons
Nou vandaag dus de N78 in m'n handen gehad en ik ben best teleurgesteld. Het geluid via de jack-aansluiting klinkt schel en de hoge tonen zijn maar heel matig aanwezig. De equalizer bied hier ook niet echt uitkomst. Hoewel de equalizer aardig wat banden heeft (pluspunt), kan je de de hoge tonen maar tot +-11K :| instellen. Echt een afgang, blamage, farce eerste klas. Een beetje redelijke equalizer moet minimaal tot 14K gaan. Hopelijk word dit nog opgelost met een FW-update. Voor mij is het in sommige gevallen nog te zacht maar het geluid via de jack-aansluiting kan voor een telefoon wel redelijk hard (pluspunt).

Geluid via de speakers
Nee ik ben niet zo'n irritanteling die altijd via z'n phone speakers in het OV anderen zit lastig te vallen :), maar ik ben een muziek liefhebber pur sang en moet altijd en overal muziek hebben, daarvoor gebruik ik de phone speakers (op m'n 6233) erg veel. Nu weet ik dat je van dit soort speakers niet veel mag en kan verwachten, maar de speakers op de N78 konden wat mij betreft net zo goed weg worden gelaten. Het geluid is echt bagger en maar een beetje beter dan bijv. zo'n speciale wenskaart waarin je wat kan opnemen en afspelen 8)7. Ook het volume van de speakers is best zacht. Wat dat betreft heb ik met de 6233 mbt de onboard stereospeakers één van de beste telefoons, zo niet dé beste, op de markt in bezit.

Voor de rest is de N78 best een prettig toestel die niet zo log is als alle andere N-telefoons. Als je hem (ter vervanging van je mp3-speler) als music-phone wilt aan schaffen en je best wat eisen stelt aan de geluidskwaliteit kan je dit toestel naar mening beter links laten liggen. Ik vind het echt jammer en balen dat er nog steeds géén goeie walkman phone op de markt is |:( en twijfel erg over de aanschaf van een N78. Grrrr ik wordt er best een beetje pissig door, hoe kan Nokia in godsnaam nou zo'n telefoon met zo'n geluidskwaliteit in de markt zetten als music phone en is er nog steeds niks met een goeie geluiskwaliteit :(.

p.s.: mij zegt het niet zo heel veel maar voor de echte audiofielen, check de tabel onderaan:
http://www.gsmarena.com/nokia_n78-review-255p6.php

p.s.2: aardig grote tabel waarin o.a. de hardheid van de onboard speakers tussen verschillende merken telefoons wordt vergeleken:
http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p3.php
De N78 is nog niet in die tabel opgenomen maar zit volgens diezelfde site als volgt:
-Voice: 70.7dB
-Pink noise/ Music: 66.6dB
-Ringing phone: 75,7dB
-Overal score: Good

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 26-07-2008 01:21 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste