Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

Q-bone

Dusss...

als je geluid wil hebben doe je toch doppen in? dan stoor je ook niemand :+ Kun je zelfs nog bepalen welke kwaliteit je aanschaft...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Q-bone schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:38:
als je geluid wil hebben doe je toch doppen in? dan stoor je ook niemand :+ Kun je zelfs nog bepalen welke kwaliteit je aanschaft...
Exact, en als je goede doppen zoekt op de N78 moet je maar even terugbladeren. Ik heb gelezen dat iemand met andere doppen prima geluid heeft. (heb zelf even geen zin dat op te zoeken). :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Q-bone schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:38:
Duh. Zoals ik al schreef vind ik het geluid via de doppen (lees het stukje met 'jack-aansluiting' :? ) ook niet zo denderend.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
En wat voor doppen gebruik je dan temp00? Ook wel leuk om erbij te vermelden.
Iemand hierboven gebruikte de CX500. Naar zijn mening goeie kwaliteit geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
temp00 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:24:
[...]

Duh. Zoals ik al schreef vind ik het geluid via de doppen (lees het stukje met 'jack-aansluiting' :? ) ook niet zo denderend.
Ik kan jou garanderen dat je zeer content zult zijn met (bijvoorbeeld) de Sennheisers CX500 (die ik nu heb) op je N78. Ik ben ook een echte audio liefhebber, en dit maakt écht een verschil. Ik hoef mijn equalizer ook helemaal niet te gebruiken. Je moet natuurlijk wel goede kwaliteit mp3's hebben he.

[ Voor 11% gewijzigd door Leolinedance op 26-07-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bedankt voor de tip en met alle repsect, maar ik vind +- 60 euro voor een paar koptelefoons bovenop een telefoon van een paar honderd euro zwaar overdreven. Alles kan goed/beter gaan klinken met zulke gear. Overigens weet ik dat 60 euro voor de echte audiofiel nog redelijk aan de lage kant is vergeleken met koptelefoons van 200 euro of meer.

De koptelefoons die ik heb gebruikt bij het testen waren van mindere kwaliteit (merk of type heb ik niet, ze waren niet van mij), maar ik ben van mening dat ik het met m'n kritische gehoor toch wel direct hoor of het goed/slecht is. M'n response klinkt trouwens misschien wat flamerig, zo is deze niet bedoeld en neem ik jouw reactie wel serieus (zeker omdat er staat 'ik ben ook een echte audio liefhebber'). Als de gelegenheid zich voordoet ga ik het geluid van de N78 ook zeker opnieuw testen met m'n eigen wat duurdere koptelefoontjes (niet van +-60! maar iets beschaafder :)), maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Jij zegt dat je de EQ niet nodig heb, mijn ervaring met alle elektronica is dat er altijd wel wat gesleuteld moet worden aan de EQ en dan bedoel ik niet debiele nutteloze functies zoals srs-wow, live, room enhancement blabla enz. enz., maar echt EQ-tweaken. Het feit dat het hoge bereik van de EQ ook maar in te stellen is tot een belachelijk beschamende waarde van +-11K geeft mij ook niet snel de indruk dat Nokia in deze phone eindelijk eens aandacht heeft besteed aan een goed geluid, maar wie weet....ik kan er natuurlijk ook naast zitten :).

edit:
Nogmaals met Sennheiser CX300 geluisterd. Conclusie: zéér matig geluid!

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
temp00 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:20:

Jij zegt dat je de EQ niet nodig heb, mijn ervaring met alle elektronica is dat er altijd wel wat gesleuteld moet worden aan de EQ en dan bedoel ik niet debiele nutteloze functies zoals srs-wow, live, room enhancement blabla enz. enz., maar echt EQ-tweaken. Het feit dat het hoge bereik van de EQ ook maar in te stellen is tot een belachelijk beschamende waarde van +-11K geeft mij ook niet snel de indruk dat Nokia in deze phone eindelijk eens aandacht heeft besteed aan een goed geluid, maar wie weet....ik kan er natuurlijk ook naast zitten :).
Nou, ik heb een kwalitatief hoogwaardige Marantz set en daarbij hoef ik toch écht niet aan de instellingen te draaien om het te verbeteren. Veranderen kan echter wel, of het er beter van wordt is een tweede. Ik gebruik bijna altijd de source direct schakeling, dan worden de potmeters zelfs helemaal overgeslagen in de versterker. Hoe minder tussenkomst op het signaal, des te zuiverder het geluid.

Over de rest van je post, je hebt ook wel ergens gelijk hoor. Er zitten niet erg veel opties en instellingen in de telefoon mbt. muziek afspelen. Mijn Sony Ericsson K750i met W800 oordoppen (die goed waren voor een telefoon!) klonk uit de doos zeker beter! Ik vond het geluid van de N78 in de eerste instantie ook tegenvallen, mede daardoor heb ik betere oordoppen gekocht, maar ben er nu meer dat tevreden mee. Al zou het volume voor mij nog wel iets harder mogen op 100%. Wellicht een firmware update?

Ik zou bovengenoemde oordopjes een stuk goedkoper kunnen leveren mocht er interesse zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 26-07-2008 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Om hier nog even op in te gaan, je koop toch ook geen complete hifi set die is samengesteld door één of ander merk... inclusief boxen en verwacht vervolgens het beste geluid....

Goede boxen zijn onnoemelijk duur... Bij een complete set wordt hier vaak op bespaard... Of te wel, niet voor een duppie op de eerste rij zitten ;)

De boxen in het toestel zijn gewoon oke... wil je wat beters dan zul je zelf goede doppen moeten kopen. (logisch toch)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er ook over om een N78 te kopen. Belangrijke overweging is de FM-transmitter. Ook heb ik eindelijk een toestel nodig waarmee ik mobiel kan internetten.

Nu lees ik dat de fm-transmitter van de N78 niet goed werkt. Is dit incidenteel, zijn er mensen die er wel goede ervaring mee hebben? Ook lees ik dat het Telfort-netwerk (mijn provider) geen goede combi is voor de N78.

Betekent dit dat ik maar beter een andere telefoon kan kopen of is een en ander op te lossen?

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:10:
Ik denk er ook over om een N78 te kopen. Belangrijke overweging is de FM-transmitter. Ook heb ik eindelijk een toestel nodig waarmee ik mobiel kan internetten.

Nu lees ik dat de fm-transmitter van de N78 niet goed werkt. Is dit incidenteel, zijn er mensen die er wel goede ervaring mee hebben? Ook lees ik dat het Telfort-netwerk (mijn provider) geen goede combi is voor de N78.

Betekent dit dat ik maar beter een andere telefoon kan kopen of is een en ander op te lossen?
Op forums zoals tweakers wordt meestal alleen maar gemeld wat er niet werkt, ga er dus niet vanuit dat als enkelen melden dat het bij hun niet (goed) werkt, dat het bij jou dan ook niet zal werken.

Met mijn Telfort abonnement werkt het prima, het is dus niet zo dat alle Telfort abonnementen niet werken.

En de FM transmitter werkte bij mij wel, alleen vond ik het bereik tegenvallen. Nu ik andere apparatuur met FM transmitters heb uitgeprobeerd, zie ik dat probleem bij andere apparatuur ook. Het is dus niet dat de N78 niet goed werkt, het is een algemeen iets. Het vermogen is te gering om een perfect resultaat te halen in een MPV ruimtewagen waar de antenne achterop staat. Het werkt wel maar in de pauzes hoor je toch een ruis. Als tweaker vind ik dat vervelend en stelde dit aan de orde. Maar in een Volkswagen Golf II (met antenne links voorop) werkt het prima omdat de antenne dan nog geen meter van je af staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:10:

Gr,
Bij mij (ingebouwde Audi) radio werkt de transmitter goed als ik hem in de armsteun leg. Geen idee hoe ver het bereik is. Laatst in een andere auto met oude Philips radio kreeg ik het niet snel goed voor elkaar, moet ook zeggen dat ik niet echt mijn best heb gedaan toen met het zoeken van een vrije frequentie enzo. Ook geen idee of het aan de radio kan liggen.

Internetten werkt ook best goed. Verwacht niet het gebruikersgemak van een pc, maar het kan allemaal wel. Hoe het met Telfort zit weet ik niet, ik gebruik T-Mobile, dat werkte in het begin ook matig maar het lijkt steeds beter te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 21:13
DanTm schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:16:
[...]

ik heb zelf inmiddels een fijne snelle verbinding via Vodafone. Mijn Telfort GPRS/UMTS heb ik nooit aan de praat gekregen, ook niet in het buitenland. Het heeft niet met de proxy te maken, hij weigert gewoon uberhaupt een packet data connectie op te zetten. Waarom is mij nog steeds onduidelijk.
Ik heb kortstondig contact gehad met de Telfort klantenservice en die gaven aan dat er inderdaad problemen waren met de N78 en Telfort (KPN?). Of dat voor iedereen geld weet ik niet.
Ik heb hetzelfde probleem met Telfort. Helaas is dit bij veel mensen het geval maar ook niet bij iedereen. Ik heb zelf ook contact gehad met Telfort. Ze werken samen met Nokia om probleem op te lossen. Men kan dan ook niet aangeven wanneer dit opgelost is. :(

[ Voor 4% gewijzigd door adsa op 27-07-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Q-bone schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:19:
Om hier nog even op in te gaan, je koop toch ook geen complete hifi set die is samengesteld door één of ander merk... inclusief boxen en verwacht vervolgens het beste geluid....

Goede boxen zijn onnoemelijk duur... Bij een complete set wordt hier vaak op bespaard... Of te wel, niet voor een duppie op de eerste rij zitten ;)

De boxen in het toestel zijn gewoon oke... wil je wat beters dan zul je zelf goede doppen moeten kopen. (logisch toch)
Zoals ik al zei weet ik dat ik bij mobiele telefoons niet veel van onboard speakers kan en mag verwachten. Ik verwacht dan ook zeker geen hifi-geluid uit die dingen.

Jij stelt dat de boxen "oke" zijn, dat is jouw mening, die mag je hebben :). Ik vind dat de boxen niet al te best zijn. Waar baseer ik dat dan op als ik al zeg dat je van dat soort boxen niet veel kan en mag verwachten? De vergelijking met andere telefoons, naar mijn mening een eerlijke manier om enigzins te bepalen of de speakers 'goed/redelijk' zijn. Ik heb aardig wat telefoon-speakers (van de wat nieuwere telefoons) gehoord en ik kan je vertellen dat deze speakers niet in het rijtje goed zitten. Maar ja, ieder z'n eigen mening he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prachtige N78 uitgezocht, hele topic doorgelezen, interessant. Vandaag kwam ie dan binnen.... Teleurstelling. De gleuf tussen scherm en toetsenbord sluit niet aan. Links een paar milimeter opening, rechts sloot hij wel aan (dus een van beide, scherm of toetsenbord, is scheef). Mooi balen. Ze sturen me nu naar een businesscenter van Hi om "te laten reparen, of eventueel een nieuw toestel op te halen". Mooi niet dat ze hem gaan reparen, hij is een paar uur terug geleverd!

Iemand van jullie dit toevallig ook meegemaakt, of hoort dit bij het toestel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op basis van de complete verbindingsopties heb ik dit toestel gekozen.

Ik heb er afgelopen weekend een gekregen, bij m'n abo, mijn eerste indrukken zijn erg negatief.
De menustructuur vind ik ronduit onhandig en onlogisch.
De kleine toetsjes/knopjes zijn eigenlijk TE klein
het naviwheel functioneert totaal niet (te dikke vingers waarschijnlijk)
de batterij is al na 1 dag leeg.
de mms en internet mogelijkheden worden (nog) niet ondersteund en herkend!!!
dan werkt de gps dus ook niet
Met een route66 abo krijg je een tweede memorycard meegeleverd waar dan Route66 op moet worden geinstalleerd. Ik zie me zelf al prutsen met die twee micro kaartjes.... ONhandig.

Zelfs op de site van Nokia zelf wordt het toestel niet vermeld voor support.

{{Ik heb hetzelfde probleem met Telfort. Helaas is dit bij veel mensen het geval maar ook niet bij iedereen. Ik heb zelf ook contact gehad met Telfort. Ze werken samen met Nokia om probleem op te lossen. Men kan dan ook niet aangeven wanneer dit opgelost is}}

Sla Dit Toestel Maar Over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:56:
De prachtige N78 uitgezocht, hele topic doorgelezen, interessant. Vandaag kwam ie dan binnen.... Teleurstelling. De gleuf tussen scherm en toetsenbord sluit niet aan. Links een paar milimeter opening, rechts sloot hij wel aan (dus een van beide, scherm of toetsenbord, is scheef). Mooi balen. Ze sturen me nu naar een businesscenter van Hi om "te laten reparen, of eventueel een nieuw toestel op te halen". Mooi niet dat ze hem gaan reparen, hij is een paar uur terug geleverd!

Iemand van jullie dit toevallig ook meegemaakt, of hoort dit bij het toestel? ;)
Gleuf tussen het toetsenbord en het scherm had je in de winkel ook al kunnen zien als je langs was gegaan om een showmodel te bekijken (tip voor de volgende keer). Dat probleem van de linker kant van het toetsenbord is bij iedere N78 het geval. Bij mijn vorige was het erger dan die ik nu heb. Heb overigens geluk gehad omdat mijn lampjes van mijn toetsenbord kapot waren kreeg ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan, maar is me daar niet opgevallen. Hebben alle dat? Zeker weten? Dan kan ik hem in gebruik nemen... Ik ben het ook nog niet tegengekomen in dit forum, of heb ik er overheen gelezen?

Hoor het graag van je, bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:00:
Heb ik gedaan, maar is me daar niet opgevallen. Hebben alle dat? Zeker weten? Dan kan ik hem in gebruik nemen... Ik ben het ook nog niet tegengekomen in dit forum, of heb ik er overheen gelezen?

De milimeter speling is te zien wanneer je de telefoon in het donker houd met de verlichting aan. Dit was bij beide Nokia N78's die ik in bezit heb gehad. als de speling ertussen te groot is zou ik het zelf niet acceptabel vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:11:
Ik heb er afgelopen weekend een gekregen, bij m'n abo, mijn eerste indrukken zijn erg negatief.
- De menustructuur vind ik ronduit onhandig en onlogisch.
Persoonlijke kwestie, ik vind het bijvoorbeeld veel duidelijker als het merendeel van de LG's en Samsungs

- De kleine toetsjes/knopjes zijn eigenlijk TE klein
Nog een persoonlijke kwestie, ik heb vrienden met flink dikke vingers die dit juist erg handig vonden werken, en ik heb zelf ook niet de kleinste vingers.

- Het naviwheel functioneert totaal niet (te dikke vingers waarschijnlijk)
Werkt perfect bij mij, ook weer met dikke vingers

- de batterij is al na 1 dag leeg.
Bij wat voor gebruik? Als je de hele dag filmpjes kijkt, internet en muziek luistert misschien. Mijn N78 is nu na 5x volledig laden in staat om een dag of 4/5 mee te gaan met ca. 20 min filmpjes kijken, 25 min bellen, uurtje muziek luisteren en een half uurtje internetten per dag.

-de mms en internet mogelijkheden worden (nog) niet ondersteund en herkend!!!
dan werkt de gps dus ook niet
GPS heeft geen MMS of Internet verbinding nodig? Gewoon kaarten erop gooien met Nokia Maploader en Nokia Maps starten? Of begrijp ik je verkeerd?

- Met een route66 abo krijg je een tweede memorycard meegeleverd waar dan Route66 op moet worden geinstalleerd. Ik zie me zelf al prutsen met die twee micro kaartjes.... ONhandig.
Dat is een probleem van het navigatiepakket, niet van het toestel :P

- Zelfs op de site van Nokia zelf wordt het toestel niet vermeld voor support.
Gebruik de Europese portal van Nokia.com, niet Nokia.nl. Klik. Wel nogal onhandig inderdaad, maar dit zie ik met meer toestellen, ook van andere merken.

- Sla Dit Toestel Maar Over
Ik denk dat dit moet zijn "IK sla dit toestel maar over?".
Mijn reactie is niet bedoeld om lullig te zijn, maar je klinkt wel erg negatief over dingen die mij vreemd in de oren klinken. Iedereen heeft natuurlijk een persoonlijke voorkeur, ook qua telefoon. Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat een N78 een supertoestel is, maar de aanbieding was mooi en het toestel voldoet voor de rest aan m'n eisen.

Bij mij zit er geen speling tussen het toetsenbord gedeelte en het scherm. Niet aan de linkerkant en niet aan de rechter, dus het is zeker niet met alle toestellen zo. Als je het storend vind, gewoon ermee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank noobtastic. Dien ik trouwens gebruik te maken van "mobiel internet" of "KPN MMS" als verbinding. Ik heb onbeperkt internet via Hi.

Ik ga dan maar even langs bij een businesspoint van hi met die gleuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Heb jij ook dat je groene en rode knoppen 2 indrukkingsniveaus als je recht op het rode streepje druk bijvoorbeeld?

Verder dus nog 2 problemen met de radio/mp3:

-volumeregeling, ik heb het er al eerder over gehad maar het werkt gewoon niet goed. Ik speel radio af. In het radio scherm zet ik de radio harder, na 2 tikjes kan hij niet meer harder. En dat terwijl hij nog lang niet op maximaal staat. Dan laat ik de radio draaien op de achtergrond, ga in het beginscherm op dat radio balkje staan en doe het opnieuw. En nu doet hij het wel! Iemand een idee?

- Verder nogmaals de vraag met betrekking tot albums op de geheugenkaart zetten:

Hoe krijg ik een verzamelalbum of een zelf samengestelde cd afgespeeld? En dan alleen die ene cd dus in de goede volgorde. Dus gewoon een map zeg maar. Het gaat nl. nog steeds niet, ook niet bij 'albums' ofzo. En ja, een playlist maken kan wel maar dan moet ik alsnog 20 nummers ofzo gaan sorteren uit mijn collectie van honderden nummers. Dat is erg onhandig. Iemand een beter idee? Ik zie het niet zitten om er andere software voor te installeren, dat zou ook niet nodig moeten zijn vind ik.

Verder al iemand een manier gevonden om de N78 als zaklamp te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raadpleeg dit forum nou al best een tijdje aangaande mijn N78 en er staat altijd wel iets op waarmee ik sommige kleine problemen kan oplossen. ik heb nu echter speciaal geregistreerd om een vraag te kunnen stellen aangaande een groter probleem en hoop dan ook dat iemand mij daarbij kan helpen.

dit probleem is de complete noncompatibiliteit met zo'n beetje elke applicatie die ik download en installeer of wil downloaden en installere. dit is zelfs aanwezig met de voorgeinstalleerde Download! applicatie, elke keer als ik die opstart geeft hij niet thuis en crasht hij bijkans en als ik is een dienst vind die zegt dat ie compatibel is blijkt dit ook weer niet zo te zijn. en laat de reden van aankoop van dit verder prachtige dingetje nou juist zijn dat ik er veel apps op wil zetten.

een ander probleem is de compatibiliteit met nokia PC suite, soms pakt ie hem compleet niet, soms verkeerd en als hij hem dan pakt zegt hij altijd als ik via pc suite een app wil installen dat de verbinding is verbroken.....

ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen zodat ik eindelijk echt van mn nokiaatje kan gaan houden :P

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 30-07-2008 11:47 . Reden: Aanhef en/of groeten niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 02:38

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Oberon schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:10:
Hebben jullie ook het probleem dat de N78 het geluid niet re-route naar de bluetooth carkit? Ik heb deze namelijk gepaird met een CK-20W en het toont een actieve connectie (laat ook het speaker icoontje zien, waardoor het het effectief ziet als een handsfree set), maar toch speelt het gewoon geluid af met de interne luidsprekers en dus niet met m'n car-audio...

Mijn E70 gebruikt automatisch m'n carkit van zodra het een bluetooth connectie heeft...

Is er misschien ergens nog een optie die ik moet aanzetten? Ik vind in ieder geval niets in de (extended) handleiding terug...
Nokia Customer Care:
Ik heb dit even nagevraagd en het klopt inderdaad dat de Nokia N78 enkel hands-free kan bellen met de Nokia CK-20W. Muziek beluisteren en de gesproken navigatie via de carkit laten afspelen, wordt niet ondersteund.
Balen, zeg. Koop ik net de N78 omdat deze wél A2DP ondersteunt (tov m'n E70). Die carkit is gvd nog geen jaar oud |:(

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Even inhaken op Oberon...

Is er al iemand die zijn toestel geheel werkend heeft ism het Fiat blue en me systeem?

Of is dit niet mogelijk :(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie me please kunnen vertellen of jullie ook zo'n ruimte tussen het beeld en toestenbord hebben (gleuf, links wel, rechts komt ie wel tegen elkaar aan) zoals ik en "telefoonkopen" hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 30-07-2008 11:46 . Reden: Aanhef en/of groeten niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggelmee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Zouden jullie me please kunnen vertellen of jullie ook zo'n ruimte tussen het beeld en toestenbord hebben (gleuf, links wel, rechts komt ie wel tegen elkaar aan) zoals ik en "telefoonkopen" hebben?
Zie foto's hieronder. Voordat je erover begon was het me niet opgevallen, maar als je goed kijkt loopt de aansluiting inderdaad een klein beetje scheef. Met het blote oog is het echter nauwelijks waarneembaar en ik stoor me er ook absoluut niet aan. Er komt in het donker geen licht dorheen als de achtergrondverlichting aan staat, dus dan is de schuine aansluiting al helemaal niet meer te zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7RW8ZVBS2j5xTrbg7Zavw7ci/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fLQ05AEmxtVCygJMmOxNG6Eo/full.jpg
Aanzicht linkerzijde (bij groene knop)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XdNF1VmQIRqBwPwf2GLnfk7f/full.jpg
Aanzicht rechterzijde (bij rode knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piggelmee, dank, dan ga ik er maar niet mee terug. Ik was bang dat er via die gleuf misschien stof onder het scherm zou komen, maar daar heb jij dus geen last van. Dan kan ik t.z.t. er altijd nog melding van maken. Ja ben misschien een zeikerd, maar jaren terug bij de old-school nokia's met die frontjes enzo, had je snel stof onder je scherm. Zal je nu niet meer hebben (tijd terug dat ik nokia's heb gehad). Daar was ik een beetje huiverig voor.
Toch is het nog steeds niet erg netjes van nokia vind ik, maar goed.

Groeten Rubbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:44:
Nee, geen last van. beide kanten zitten even strak tegen elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je het glazen scherm van de N78 kunt vervangen? ik zie nergens iets van schroefjes zitten.
Helaas zijn er een paar diepe krassen op gekomen dus wil ik er een nieuw glaasje op zetten.

oh, en voor diegene die de batterij cover in een andere kleur willen..
klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Woei, ik heb sinds gister ook de N78 en Me Like :D Er zijn alleen 2 dingen waar ik nog niet helemaal uit kom... Kan je in standby-modus de items op het scherm aanpassen (niet de snelkoppelingen, maar de regels daaronder, zoals agenda)? En ik vind hem traag met spellen en de visualisatie van de muziekspeler.

Oh en laat ik het niet vergeten, de naad tussen scherm en keypad is bij mij gewoon strak en netjes.
DanTm schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:18:
Weet iemand hoe je het glazen scherm van de N78 kunt vervangen? ik zie nergens iets van schroefjes zitten.
Helaas zijn er een paar diepe krassen op gekomen dus wil ik er een nieuw glaasje op zetten.

oh, en voor diegene die de batterij cover in een andere kleur willen..
klikkerdeklik
Als ik op de site kijk die jij opgeeft, dan zie ik daar direct een duidelijke foto van een los glas staan. Het lijkt mij dat hij er gewoon ingeklikt zit en dat je hem van binnen uit de gsm eruit kan drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 31-07-2008 09:46 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

temp00 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:20:
Bedankt voor de tip en met alle repsect, maar ik vind +- 60 euro voor een paar koptelefoons bovenop een telefoon van een paar honderd euro zwaar overdreven. Alles kan goed/beter gaan klinken met zulke gear. Overigens weet ik dat 60 euro voor de echte audiofiel nog redelijk aan de lage kant is vergeleken met koptelefoons van 200 euro of meer.

De koptelefoons die ik heb gebruikt bij het testen waren van mindere kwaliteit (merk of type heb ik niet, ze waren niet van mij), maar ik ben van mening dat ik het met m'n kritische gehoor toch wel direct hoor of het goed/slecht is. M'n response klinkt trouwens misschien wat flamerig, zo is deze niet bedoeld en neem ik jouw reactie wel serieus (zeker omdat er staat 'ik ben ook een echte audio liefhebber'). Als de gelegenheid zich voordoet ga ik het geluid van de N78 ook zeker opnieuw testen met m'n eigen wat duurdere koptelefoontjes (niet van +-60! maar iets beschaafder :)), maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Even mijn reactie hierop... Jij wilt beweren dat je met een goede geluidsspeler je geen dure koptelefoon meer nodig hebt? Dus ik zou op mijn (theoretisch) dure hifi set ook goedkope speakers kunnen zetten, want de versterker is zo goed, dat er geen dure speakers meer nodig zijn? Dat is echt de grootste onzin. Ik heb mijn N78 nu getest met mijn eigen Sennheiser CX500CX300 en ik ben erg te spreken over het geluid. Alle extra instellingen staan uit en het klinkt eigenlijk voller en beter dan m'n iPod. Ik ben juist blij dat ik op deze telefoon m'n eigen (goede) koptelefoon kan aansluiten en niet meer vast zit aan de matige headsets die eerder geleverd werden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zeg niet dat je met goedkope speakers op een goeie set een goed geluid moet verwachten. Wat ik wel vind is dat het absolute onzin is dat het gebruik van koptelefoons van +-60 euro een voorwaarde moet zijn voor een goed geluid. Zoals ik al eerder zei: met zulke gear klinkt alles goed/beter. Als je je Blokker crap mp3-speler aansluit op die dingen, klinkt hij ook een stuk beter dan met de standaard meegeleverde koptelefoon.

Idd ik heb goedkope doppen gebruikt toen ik het geluid van de N78 heb gecheckt maar, -en daar begrijp jij mij volgens mij niet goed- dure of goedkope doppen.....ik hoor toch wel gelijk of het geluid een goed potentieel heeft of niet. Dit betekent echter niet dat ik met goedkope zooi gelijk een goed geluid verwacht en dat ik met goedkope doppen zou gaan luisteren als ik een N78 zou bezitten. Maar 60 euro voor een stel doppen......nee dank je.

edit:
Nogmaals met Sennheiser CX300 geluisterd. Conclusie: zéér matig geluid!

[ Voor 4% gewijzigd door temp00 op 31-08-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Laten we het op een verschil in opvatting houden over wat een goede koptelefoon mag kosten. Ik gebruik al meer dan een jaar de Sennheiser CX300 dopjes en ik zou niet meer anders willen. Thuis heb ik nog een koptelefoon liggen die een veelvoud daarvan gekost heeft (een grote Sennheiser). Een goede koptelefoon mag van mij best wat kosten en ik heb er al jaren vrede mee dat dat betekend dat je een meegeleverde koptelefoon eigenlijk altijd direct weg kan gooien.

Aangezien ik met de Sennheiser dopjes echt elke vorm van geluidsverbetering (equalizer, loudness, etc) uit kan/moet zetten voor goed geluid, heeft deze telefoon dus zeker wel een goede geluidsproductie. Alleen houdt het uitzetten van al die hulpmiddelen wel in, dat een koptelefoon met een matige hoog of laag weergave direct brak gaat klinken. Dat ligt dus echt niet aan de telefoon, maar aan de koptelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
temp00 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:19:
Ik zeg niet dat je met goedkope speakers op een goeie set een goed geluid moet verwachten. Wat ik wel vind is dat het absolute onzin is dat het gebruik van koptelefoons van +-60 euro een voorwaarde moet zijn voor een goed geluid. Zoals ik al eerder zei: met zulke gear klinkt alles goed/beter. Als je je Blokker crap mp3-speler aansluit op die dingen, klinkt hij ook een stuk beter dan met de standaard meegeleverde koptelefoon.

Idd ik heb goedkope doppen gebruikt toen ik het geluid van de N78 heb gecheckt maar, -en daar begrijp jij mij volgens mij niet goed- dure of goedkope doppen.....ik hoor toch wel gelijk of het geluid een goed potentieel heeft of niet. Dit betekent echter niet dat ik met goedkope zooi gelijk een goed geluid verwacht en dat ik met goedkope doppen zou gaan luisteren als ik een N78 zou bezitten. Maar 60 euro voor een stel doppen......nee dank je.
Ik kan voor 35 euro Sennheisers CX500 regelen. Dat is de helft dus ongeveer. Wil jij wel goed geluid? Standaard oordoppen zijn bijna altijd zeer matig..Vervangen is in ieder geval altijd aan te raden :)

Verder nog 2 problemen met de radio/mp3:

-volumeregeling, ik heb het er al eerder over gehad maar het werkt gewoon niet goed. Ik speel radio af. In het radio scherm zet ik de radio harder, na 2 tikjes kan hij niet meer harder. En dat terwijl hij nog lang niet op maximaal staat. Dan laat ik de radio draaien op de achtergrond, ga in het beginscherm op dat radio balkje staan en doe het opnieuw. En nu doet hij het wel! Iemand een idee?

- Verder nogmaals de vraag met betrekking tot albums op de geheugenkaart zetten:

Hoe krijg ik een verzamelalbum of een zelf samengestelde cd afgespeeld? En dan alleen die ene cd dus in de goede volgorde. Dus gewoon een map zeg maar. Het gaat nl. nog steeds niet, ook niet bij 'albums' ofzo. En ja, een playlist maken kan wel maar dan moet ik alsnog 20 nummers ofzo gaan sorteren uit mijn collectie van honderden nummers. Dat is erg onhandig. Iemand een beter idee? Ik zie het niet zitten om er andere software voor te installeren, dat zou ook niet nodig moeten zijn vind ik.

Heeft al iemand een manier gevonden om de N78 als zaklamp te gebruiken?

EN hebben de groene en rode knop bij jullie niet 2 indrukkingsniveaus? Ik heb geen randje naast de knoppen maar wel het gevoel dat deze knoppen2 niveaus hebben. Ze klikken in ieder geval 2x, ook als ik de knop los laat.

[ Voor 35% gewijzigd door Leolinedance op 31-07-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@deepbass: Ik zie dat je het heb aangepast, maar je had het in 1ste instantie over de cx500, die vind ik idd te duur. De cx300 die je zelf gebruikt vind ik idd een redelijk acceptabele prijs hebben en zou ik zelf voor dat bedrag ook wel aanschaffen. Of het geluid van de N78 goed is moeten we het er ook maar op houden dat we daar verschillende opvattingen over hebben (jij vind het goed, ik vind het matig) :), maar toch wil ik je dit niet onthouden:
We certainly hoped that the audio quality of Nokia N78, unlike that of Nokia N82 would be at a good level but, unfortunately, this was not the case.

Our audio quality test showed that N78 has problems in several areas including extremely high intermodulation distortion and total harmonic distortion levels. The rest of the reading are also far from being impressive, save for the decent frequency response. So, even though the 3.5mm standard audio jack provides compatibility with a huge variety of headphones, you shouldn't set your hopes too high in terms of audio quality.
bron: http://www.gsmarena.com/nokia_n78-review-255p6.php

@Leo: Dat is een zeer aantrekkelijke prijs voor dat produkt dude :o. Ik weet niet of ik in kort tijdsbestek nog over ga tot aankoop van de N78, maar hoe lang geldt dit 'aanbod' nog? En zijn ze wel nieuw en ook geen namaak? Want anders zit ik er serieus aan te denken om ze van je te kopen.

Aangezien ik (nog) niet in bezit ben van de N78 kan ik je niet echt helpen met je vragen/problemen. Ik zou iig even van die radio volume-bug melding maken op het Nokia-forum en hopen dat het wordt gefixxed in een FW-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
temp00 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:27:
@deepbass: Ik zie dat je het heb aangepast, maar je had het in 1ste instantie over de cx500, die vind ik idd te duur. De cx300 die je zelf gebruikt vind ik idd een redelijk acceptabele prijs hebben en zou ik zelf voor dat bedrag ook wel aanschaffen. Of het geluid van de N78 goed is moeten we het er ook maar op houden dat we daar verschillende opvattingen over hebben (jij vind het goed, ik vind het matig) :), maar toch wil ik je dit niet onthouden:

[...]

bron: http://www.gsmarena.com/nokia_n78-review-255p6.php

@Leo: Dat is een zeer aantrekkelijke prijs voor dat produkt dude :o. Ik weet niet of ik in kort tijdsbestek nog over ga tot aankoop van de N78, maar hoe lang geldt dit 'aanbod' nog? En zijn ze wel nieuw en ook geen namaak? Want anders zit ik er serieus aan te denken om ze van je te kopen.

Aangezien ik (nog) niet in bezit ben van de N78 kan ik je niet echt helpen met je vragen/problemen. Ik zou iig even van die radio volume-bug melding maken op het Nokia-forum en hopen dat het wordt gefixxed in een FW-update.
Geluidskwaliteit beoordeel je niet aan de hand van een mening op een forum ofzo, dat doe je zelf. Misschien is het exemplaar van de reviewer ook wel matig. Ik heb een geoefend oor en mijn N78 heeft een prima geluidskwaliteit. Geen vervorming etc., ook niet bij hogere geluidsniveaus (al kan de N78 niet echt hard).

Oordoppen zijn nieuw, komen uit een faillissement. Zo ver ik heb kunnen achterhalen niet nep. Lijkt me ook sterk met deze geluidskwaliteit, ik gebruik ze zelf ook :)
Maar heb ze doorgemeten en qua uiterlijk vergeleken met de 'neppers' op internet. Deze zijn netjes 16 ohm en alles ziet er perfect uit en is natuurlijk geheel compleet in ongeopende verpakking.

[ Voor 11% gewijzigd door Leolinedance op 31-07-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Haha MIJN mening over de geluidskwaliteit heb ik geloof ik al duidelijk gegeven. En "Mening van een forum"? Ik zou zeggen check de link dan zie je dat het niet zomaar 'een mening ' is :?, maar dat ze die test, in tegenstelling tot veel andere sites, uitgebreid onderbouwen door de de geluidskwaliteit te testen met professionele audio analyzers (http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php).

Wat betreft de CX500 hou ik je zeker in gedachten. Ik hoop iig dat je ze nog een tijdje heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

je hebt gewoon een brakke foon... Als je de kwlaiteit niet toereikend vind... Neem dan een se ofzo... of een goede speler.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:27

Veritas

concedo nulli

Wat ik wel balen vind is dat ik mijn n78 niet via USB vanaf mijn pc kan opladen!

offtopic: Voor de geïnteresseerden: ik heb een gloednieuwe, verzegelde Nokia N78 in de 'aanbieding'. Zoals gezegd, ongebruikt en inclusief bon met 24 maanden garantie. Info: lostrebel@gmail.com

[ Voor 20% gewijzigd door Veritas op 01-08-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
Ill-Skillz schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:02:
Wat ik wel balen vind is dat ik mijn n78 niet via USB vanaf mijn pc kan opladen!
kan wel, alleen niet met een usb (mini) kabel
je kunt wel kabeltjes krijgen van usb naar de nokia-laadaansluiting.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Weet iemand hoe je het stand-by menu kunt aanpassen? En dan bedoel ik niet de snelkoppelingen bovenin, maar de items daaronder, zoals de agenda. En daarmee samenhangend, weet iemand een goede email client die, als er een wlan verbinding actief is, automatisch de email ophaalt en in het standby menu kan weer geven of er nieuwe emails zijn? Ik zou het namelijk makkelijk vinden als ik in bereik van m'n prive netwerk ben, hij automatisch melding geeft van nieuwe email, wat mij met de ingebouwde email client niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:40:
Weet iemand hoe je het stand-by menu kunt aanpassen? En dan bedoel ik niet de snelkoppelingen bovenin, maar de items daaronder, zoals de agenda. En daarmee samenhangend, weet iemand een goede email client die, als er een wlan verbinding actief is, automatisch de email ophaalt en in het standby menu kan weer geven of er nieuwe emails zijn? Ik zou het namelijk makkelijk vinden als ik in bereik van m'n prive netwerk ben, hij automatisch melding geeft van nieuwe email, wat mij met de ingebouwde email client niet lukt...
Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Ik zou vooral het Item 'Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud' weg willen van mij menu
* weg *
Check je mail even...

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 01-08-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Leolinedance schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Ik kan voor 35 euro Sennheisers CX500 regelen. Dat is de helft dus ongeveer. Wil jij wel goed geluid? Standaard oordoppen zijn bijna altijd zeer matig..Vervangen is in ieder geval altijd aan te raden :)
Ik heb wel interesse. Hoor graag: emmerx @@@@@

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb nog 2 problemen mp3's afspelen:

-volumeregeling, ik heb het er al eerder over gehad maar het werkt gewoon niet goed. Ik speel radio af. In het radio scherm zet ik de radio harder, na 2 tikjes kan hij niet meer harder. En dat terwijl hij nog lang niet op maximaal staat. Dan laat ik de radio draaien op de achtergrond, ga in het standbyscherm op dat afspeelbalkje staan en verander het volume. En nu doet hij het wel! Iemand een idee?

En hebben de groene en rode knop bij jullie niet 2 indrukkingsniveaus? Ik heb geen randje naast de knoppen maar wel het gevoel dat deze knoppen2 niveaus hebben. Ze klikken in ieder geval 2x, ook als ik de knop los laat. Ik druk er ook vaak naast als ik de telefoon op wil nemen, dan druk ik volgens mij op een andere knop ofzo? Erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Leolinedance schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:03:

heb je alle tips hierover gelezen er stond nl echt wel een oplossing tussen!

Wat je dus kan doen:
Op je pc een playlist maken van jouw nr's en volgorde, en vervolgens deze playlist ook op je nokia zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Driek schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

heb je alle tips hierover gelezen er stond nl echt wel een oplossing tussen!

Wat je dus kan doen:
Op je pc een playlist maken van jouw nr's en volgorde, en vervolgens deze playlist ook op je nokia zetten
Dat is toch geen 'oplossing'? Meer een omweg om het tóch te laten werken. Ik wil gewoon een map afspelen zonder fratsen graag. Dit zou toch niet moeilijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:03:
Bedoel je dat het display aan blijft?.
* Weg, geen spam hier

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 01-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:15:
[...]

Bedoel je dat het display aan blijft?
Een foto maken van een wit velletje en dat tonen...

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 01-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat Leolinedance de flitser bedoeld. Het scherm geeft amper licht en is als zaklamp niet echt bruikbaar... Bij de Sony-Erikson telefoons kan je bijna altijd de flitser (als het een LED is) aanzetten. Dan heb je een mooie gebundelde lichtstraal, die tenminste een meter ver reikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Leolinedance schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:10:
[...]

Dat is toch geen 'oplossing'? Meer een omweg om het tóch te laten werken. Ik wil gewoon een map afspelen zonder fratsen graag. Dit zou toch niet moeilijk moeten zijn?
dat gaat dus niet!
Dat kan overigens geen 1 mp3 speler die ik in bezit heb. Ze werken allemaal met id3 tags en niet met mappen structuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Driek schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

dat gaat dus niet!
Dat kan overigens geen 1 mp3 speler die ik in bezit heb. Ze werken allemaal met id3 tags en niet met mappen structuren
Mijn oude Creative kan dat gelukkig nog wel. Wel idioot trouwens dat dat tegenwoordig dus niet meer schijnt te kunnen. Makkelijker kan het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
deepbass909 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:36:
Ik denk dat Leolinedance de flitser bedoeld. Het scherm geeft amper licht en is als zaklamp niet echt bruikbaar... Bij de Sony-Erikson telefoons kan je bijna altijd de flitser (als het een LED is) aanzetten. Dan heb je een mooie gebundelde lichtstraal, die tenminste een meter ver reikt.
Precies, dat bedoel ik. Ik heb de zaklamp vaak gebruikt op mijn K750i :) Ideaal hoor, die werkte super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Leolinedance schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Mijn oude Creative kan dat gelukkig nog wel. Wel idioot trouwens dat dat tegenwoordig dus niet meer schijnt te kunnen. Makkelijker kan het toch niet?
Dat is net de gewenning die je hebt. Als je het gewend bent en het werkt nu niet meer dan is het idd erg lastig.
Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad en ben daarna structureel mijn id3 tags goed gaan zetten. Ik heb overigens wel gemerkt dat dat veel makeklijker werkt in veel meer situaties. Zo hoef je dus niet je mappen door om zoek naar alle liedjes van een zanger, maar zoek je gewoon in de id3 tags.
Overigens werkt ook bijna alle mo3 software met de id3 tags, en ook eene xtra reden om alle sgoe d te zetten.

In het begin even veel werk om alles om te zetten, daarna alleen maar makkelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Driek op 01-08-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:44:
Heb niet echt last van een ruimte ertussen, maar voor m'n gevoel zit het toch niet helemaal lekker. Als ik um vastpak, hoor ik (heel zachtjes) het toestel wel kraken.
* Weg, geen spam hier

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 01-08-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:34:
[...]

Heb niet echt last van een ruimte ertussen, maar voor m'n gevoel zit het toch niet helemaal lekker. Als ik um vastpak, hoor ik (heel zachtjes) het toestel wel kraken.
Ik denk dat het kraken van het achterklepje komt wat niet helemaal lekker zit, voel maar eens of je die wat heen en weer kunt bewegen of kunt indrukken.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 01-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:41:
[...]
Ik denk dat het kraken van het achterklepje komt wat niet helemaal lekker zit, voel maar eens of je die wat heen en weer kunt bewegen of kunt indrukken.
Klopt inderdaad. Het achterklepje is de oorzaak
* Weg, geen spam hier

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 01-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Driek schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Dat is net de gewenning die je hebt. Als je het gewend bent en het werkt nu niet meer dan is het idd erg lastig.
Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad en ben daarna structureel mijn id3 tags goed gaan zetten. Ik heb overigens wel gemerkt dat dat veel makeklijker werkt in veel meer situaties. Zo hoef je dus niet je mappen door om zoek naar alle liedjes van een zanger, maar zoek je gewoon in de id3 tags.
Overigens werkt ook bijna alle mo3 software met de id3 tags, en ook eene xtra reden om alle sgoe d te zetten.

In het begin even veel werk om alles om te zetten, daarna alleen maar makkelijk
Precies, sinds ik een HTPC had staan, heb ik al m'n tags in orde. Het kostte even werk (70GB aan mp3's...), maar ik heb er nu profijt van. Ook m'n iPod gaat er beter mee om. Er zijn verschillende tools te downloaden die het makkelijker maken, zoals tag&rename voor Windows. Ik draai zelf Linux en daar hebben 2 muziekspelers hele goede tag-editors ingebouwd zitten (Amarok voor KDE/QT en Banshee voor Gnome/GTK gebasseerde systemen). Het jammere is alleen dat die de album afbeeldingen op een andere manier opslaan dan de Nokia graag ziet, waardoor ik alleen geen album afbeeldingen te zien krijg... Maar dat zal een configuratie instelling zijn, en moet ik nog even induiken op m'n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Ik heb problemen om Pocket Internet Totaal in te stellen op mijn N78. Ik heb alle instellingen overgenomen van de T-Mobile site, alsmede het automatisch instellen d.m.v. de instellingen wizard. Als ik de browser open en aangeef dat ik via de GPRS verbinding wil internetten, merk ik dat het gprs icoontje, wat normaal gesproken gaat knipperen, nu niks doet. Bij Orange had ik deze problemen niet.

Edit: Ik merk ook dat mijn hele verbinding met het netwerk weg is als ik de telefoon een tijdje verbinding probeer te laten maken.

Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Friebo op 01-08-2008 21:08 ]

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Ik heb sinds vandaag ook de N78, probeer ook TomTom werkend te krijgen, krijg alleen de melding op 99% Kan niet installeren. Zowel legale versie als de internal gps versie.

Iemand enig idee wat ik kan doen om het probleem op te lossen?

De gehele microsd kaart heb ik al leeggemaakt en toen proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adsa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met Telfort. Helaas is dit bij veel mensen het geval maar ook niet bij iedereen. Ik heb zelf ook contact gehad met Telfort. Ze werken samen met Nokia om probleem op te lossen. Men kan dan ook niet aangeven wanneer dit opgelost is. :(
Iemand nog wat gehoord van Nokia of Telfort over dit probleem? Ik heb zelf ook Telfort een aantal keer gebeld en ik zou terug worden gebeld door de technische dienst, maar helaas. Na twee weken nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichten ---> gemiste oproep zonder voicemailbericht van 06********. Bij mijn oude sumsaung E-900 was het mogelijk om het mobiele nummer te gebruiken en dat die dan meteen het nummer terug belt. Bij de N78 moet ik eerst het nummer onthouden en dan v rvolgens overtypen. Weet iemand hoe je het nummer meteen kunt bellen vanuit het berichten menu zonder het eerst te onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:49:
Berichten ---> gemiste oproep zonder voicemailbericht van 06********. Bij mijn oude sumsaung E-900 was het mogelijk om het mobiele nummer te gebruiken en dat die dan meteen het nummer terug belt. Bij de N78 moet ik eerst het nummer onthouden en dan v rvolgens overtypen. Weet iemand hoe je het nummer meteen kunt bellen vanuit het berichten menu zonder het eerst te onthouden?
gewoon op de groene knop klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Friebo schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:29:
Ik heb problemen om Pocket Internet Totaal in te stellen op mijn N78. Ik heb alle instellingen overgenomen van de T-Mobile site, alsmede het automatisch instellen d.m.v. de instellingen wizard. Als ik de browser open en aangeef dat ik via de GPRS verbinding wil internetten, merk ik dat het gprs icoontje, wat normaal gesproken gaat knipperen, nu niks doet. Bij Orange had ik deze problemen niet.

Edit: Ik merk ook dat mijn hele verbinding met het netwerk weg is als ik de telefoon een tijdje verbinding probeer te laten maken.

Iemand een idee?
Bij mij knippert er niks van GPRS als ik ga internetten hoor? Alleen verandert het icoontje als ik me in een 3G gebied bevind. Ik heb niks in hoeven stellen voor PIT. Het werkte allemaal direct uit de doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:18:
[...]

gewoon op de groene knop klikken?
Bedankt, heb het al uitgevonden, eerst naar onder drukken, dan selecteerd die en dan idd de groene knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb vandaag een nieuw puntje ontdekt... Ik was eerst blij met de A2DP-ondersteuning met m'n autoradio (Pioneer DEH-75BT). Ik kan nu dus muziek en dergelijke via bluetooth afspelen op m'n autoradio. En juist in dat "en dergelijke" ligt het probleem. Ook de satnav gaat via A2DP als er een bluetooth verbinding actief is. Maar ik heb meestal de radio of iPod aanstaan, en kan dan dus de spraak aanwijzingen niet meer horen...
Op de autoradio zelf kan ik het niet veranderen (BT-audio uitschakelen heeft geen effect, want hij maakt dat gewoon weer actief op het moment dat de telefoon aankoppeld). Daarnaast wil ik wel een bluetooth verbinding met de autoradio houden, vanwege de handsfree functie van de radio.

Kan ik dus op de telefoon de ingebouwde luidsprekers inschakelen, onafhankelijk van een bluetooth A2DP verbinding? Ik heb het namelijk nergens kunnen vinden...

Wat betreft de navigatie, heb ik nog een ander raar probleempje. De navigatie werkt op zich goed, alleen wil hij bij het opstarten verbinding maken met een bepaalde dienst (welke weet ik niet). Ongeacht welke methode ik ook kies (wifi, t-mobile internet, of t-mobile mms) krijg ik een fout melding:
code:
1
Station Nieuw station niet beschikbaar. Opnieuw proberen?

Als ik dan annuleren kies, dan werkt alles wel gewoon. Ik weet dus niet wat deze melding inhoudt...

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 03-08-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de N78 standaard geleverd met een 2 gb sd kaart?

Ik heb hem besteld bij T-mobile en zie nu pas dat er niks bij staat over een meegeleverde sd kaart.

In de startpost staat ''MicroSD memory card support (hot swappable)
Approx. memory capacity indication with included 2GB microSD card:''

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:18:

Wat betreft de navigatie, heb ik nog een ander raar probleempje. De navigatie werkt op zich goed, alleen wil hij bij het opstarten verbinding maken met een bepaalde dienst (welke weet ik niet). Ongeacht welke methode ik ook kies (wifi, t-mobile internet, of t-mobile mms) krijg ik een fout melding:
code:
1
Station Nieuw station niet beschikbaar. Opnieuw proberen?

Als ik dan annuleren kies, dan werkt alles wel gewoon. Ik weet dus niet wat deze melding inhoudt...
Kijk eens bij Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Externe Stations. Daar staat denk ik een vermelding van "Nieuw station". Je kunt proberen die te verwijderen en kijken of het nog steeds werkt? Aangezien het annuleren van de melding geen problemen veroorzaakt en hij schijnbaar toch geen verbinding kan maken zou het geen kwaad kunnen om het te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:21:
[...]
Kijk eens bij Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Externe Stations. Daar staat denk ik een vermelding van "Nieuw station". Je kunt proberen die te verwijderen en kijken of het nog steeds werkt? Aangezien het annuleren van de melding geen problemen veroorzaakt en hij schijnbaar toch geen verbinding kan maken zou het geen kwaad kunnen om het te verwijderen.
Tnx, dat was inderdaad de oorzaak van deze fout. Het was een leeg station wat ik waarschijnlijk per ongeluk aangemaakt had.

Nu nog m'n bluetooth-probleempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele weken ben ik de gelukkige eigenaar van de Nokia N78, in mijn ogen echt een toppertje!
Zoals bij velen zit er in mijn Nokia een 2gb kaartje voor extra geheugen.

Sinds enkele dagen krijg ik de melding op het moment dat er iets met blue-tooth naar mij wordt verstuurd (liedje, video etc.) dat er te weinig vrije ruimte is. Dat klopt ook want op het intern geheugen is nog maar 2,7mb beschikbaar, maar op het externe kaartje nog 1,3gb!

Waarschijnlijk zal dit iets te maken hebben met waar hij het bestand naartoe wil schrijven en is dit dus een instellingsfout?
alleen ik doorzoek al dagen het menu van m'n telefoon maar ik heb nog niets gevonden waardoor ik dit probleem kan verhelpen,
iemand die dat wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 07:35
Iemand die al heeft geprobeerd een nieuwe firmware op zijn telefoon te zetten. Heb de hele ochtend geprobeerd er firmware 12.046 op te krijgen. Heb nu 11.043, maar zowel NSU als OTA zeggen dat er geen update voor de telefoon is 8)7 . Bovendien is mijn telefoon voor zover ik weet niet branded, maar hij heeft wel een rare softwareversie, tenminste: bij "aangepaste versie" staat "V S60x.x_xxx_wkxx" en als datum staat er xx-xx-xx. Iemand die mij kan helpen, of bij wie de update wel werkte?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:19:
Al enkele weken ben ik de gelukkige eigenaar van de Nokia N78, in mijn ogen echt een toppertje!
Zoals bij velen zit er in mijn Nokia een 2gb kaartje voor extra geheugen.

Sinds enkele dagen krijg ik de melding op het moment dat er iets met blue-tooth naar mij wordt verstuurd (liedje, video etc.) dat er te weinig vrije ruimte is. Dat klopt ook want op het intern geheugen is nog maar 2,7mb beschikbaar, maar op het externe kaartje nog 1,3gb!

Waarschijnlijk zal dit iets te maken hebben met waar hij het bestand naartoe wil schrijven en is dit dus een instellingsfout?
alleen ik doorzoek al dagen het menu van m'n telefoon maar ik heb nog niets gevonden waardoor ik dit probleem kan verhelpen,
iemand die dat wel weet?
Ik denk dat je dan even wat intern geheugen moet vrijmaken. Als je iets kopieert van bluetooth, wordt het eerst in het intern werkgeheugen gezet en dan vervolgens pas naar het extern geheugen. Ook moet er een bepaalde minimale hoeveelheid werkgeheugen vrij blijven, anders doet je het telefoon het niet meer. Ik raad je aan om altijd minimaal 10 MB intern geheugen beschikbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Net m'n N78 binnen uit Engeland.
Niet branded, simlock vrij en dergelijke kan gewoon bellen en alles, enige wat niet lukt is: telefoon op NL krijgen :S Bij Personalisation kan ik alleen kiezen uit de talen: Engels, Chinees
Het lijkt trouwens wel alsof ie uit China komt, redelijk chineese doos.. veel chinese tekst, maar de n78 zelf werkt perfect.. op het nederlands na dan.
Verdere info:
Software version: 10.136
Software date: 08-05-2008
Custom Version: 10.136.203.4
Custom date: 30-05-08
Language set: 015
Phone Model: N78
Type designator: RM-235
Latest update: not updated.

[ Voor 21% gewijzigd door stijnos1991 op 05-08-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
stijnos1991 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:24:
Net m'n N78 binnen uit Engeland.
...
Software version: 10.136
...
Latest update: not updated.
Geef hem eerst eens een software update. We zitten nu op 12.046.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

volgens mij heeft het met je language set te maken...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
rderooij schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:38:
[...]

Geef hem eerst eens een software update. We zitten nu op 12.046.
Ja dat probeerde ik dus ook al, maar via de telefoon zelf, of via de nokia software updater krijg ik het bericht no updates available!
Edit: Oké ook een topic geopend bij nokia support. Ik schijn een chinees/engelse versie te hebben? (link: http://discussions.europe...=100103&jump=true#M100103)
is er een manier om dit te veranderen? De hardware zou hetzelfde moeten zijn.. alleen de software erop is anders, right?

[ Voor 35% gewijzigd door stijnos1991 op 05-08-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem denk ik, ik heb de telefoon gekocht bij GSMtrack, en hij wil de firmware ook niet udaten, met dezelfde melding als bij jouw. Mijn Nokia Maps licentie is ook voor de Adriatische landen. Dus ik naar Nokia gebeld, blijkt mijn telefoon er een te zijn voor de Hongaarse markt bestemd, moest ik volgens Nokia GSMtrack dringend vragen om een Nederlandse telefoon 8)7 . Ik heb gelukkig wel de Nederlandse taal. Zou het niet mogelijk zijn er gewoon een Nederlandse firmware overheen te zetten? Als je daar tenminste aan kan komen :P, via Nokia Servicepunt ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door boaty op 05-08-2008 09:32 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Het is misschien wat offtopic maar ik denk dat er wel tweakers zijn die dit interessant vinden.

Sony Ericsson heeft nu ook een toestel met FM transmitter en was benieuwd hoe die nu zou presteren gezien de wat tegenvallende beleving van de N78 (zie review daarvan hier). Ik heb in het W980 topic er een kort stukje tekst erover geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:35:
Op basis van netwerk is een functie waarbij je netwerkprovider je locatiegegevens kan verstrekken. In Nederland is er (nog) geen aanbieder die dit doet maar laat maar aan staan voor het geval je een keer in het buitenland bent waar het wel wordt ondersteund. De netwerkinformatie is namelijk direct beschikbaar, je hoeft dan niet te wachten op de GPS fix. De nauwkeurigheid van deze informatie kan overigens best wel slecht zijn (in het geval dat je in gebied zit waar weinig zendmasten staan of als ze ver van je af staan).
Ik dacht ook dat dit nog niet zou werken in nederland, maar vorige maand had ik op mijn N73 toch echt een positie op mijn telefoon in google maps! Ik heb daar geen GPS module opzitten en er zit ook geen GPS in voor zover ik weet :) ik had vodafone ondernemersbundel op dat toestel voor de geinteresseerden
robertwebbe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:35:
Windows Live Messenger & Windows Live Hotmail
Ik heb op dit moment nog geen officiële Micorosoft Windows Live client kunnen vinden die werkt. Hij staat nog niet in Downloads (komt tzt vast nog wel) en de losse versie die op AllAboutPhones.nl staat, werkt niet. Als je DEP.sis installeert, geeft hij de foutmelding dat DEP al aanwezig is. En als je de Live client geïnstalleerd hebt, dan start deze niet.
ik heb een wel werkende versie van windows live gevonden, daarmee kan ik prima op msn en m'n hotmail uitlezen! ik heb geprobeerd de download locatie terug te vinden, maar weet even niet meer waar ik dit gevonden heb.. het bestand wat ik heb is: "WindowsLive_S60_3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS". op verzoek kan ik je dit wel toesturen, of je moet online even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dsmeef schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:07:
[...]
Ik dacht ook dat dit nog niet zou werken in nederland, maar vorige maand had ik op mijn N73 toch echt een positie op mijn telefoon in google maps! Ik heb daar geen GPS module opzitten en er zit ook geen GPS in voor zover ik weet :) ik had vodafone ondernemersbundel op dat toestel voor de geinteresseerden.
De manier die Google gebruikt is anders. Ze hebben zelf in de loop der tijd deze informatie verzameld. Alle gebruikers met GPS sturen namelijk naast de locatie ook de Cell-ID's mee die er ontvangen worden en de ontvangststerkte. Aan de hand van dat berekent Google dan zelf de locatie weer voor mensen zonder GPS.
In het begin had ik een straal van 2 kilometer om mijn huis bij Google. Vervolgens ben ik omtrekkende bewegingen gaan maken om mijn huis en 2 maanden later (verwerkingstijd) had ik een nauwkeurigheid van 100 meter.
Let wel dat ieder netwerk zijn eigen Cell-ID's heeft en dat GSM en UMTS netwerken ook weer andere Cell-ID's hebben!
[...]
ik heb een wel werkende versie van windows live gevonden, daarmee kan ik prima op msn en m'n hotmail uitlezen! ik heb geprobeerd de download locatie terug te vinden, maar weet even niet meer waar ik dit gevonden heb.. het bestand wat ik heb is: "WindowsLive_S60_3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS". op verzoek kan ik je dit wel toesturen, of je moet online even zoeken
Even googelen doet wonderen. Ik kwam net wel een hele aparte tegen, deze is nog gebaseerd op de oude versie Mobile MSN Messenger (dus niet de live versie): http://66.102.9.104/trans...mXGVWYVjvdeo_GiEpRQ-SK71A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
ik weet dat googlen de oplossing voor die applicatie download heeft, maar ik wilde geen aansprakelijkheid dragen voor veiligheid van die .sis files (op een feitelijk niet compatible telefoon) die je overal kan vinden, wellicht ook minder veilige varianten.. :)

gave oplossing van google, wist niet dat het zo werkte! dank voor die info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
boaty schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:28:
Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem denk ik, ik heb de telefoon gekocht bij GSMtrack, en hij wil de firmware ook niet udaten, met dezelfde melding als bij jouw. Mijn Nokia Maps licentie is ook voor de Adriatische landen. Dus ik naar Nokia gebeld, blijkt mijn telefoon er een te zijn voor de Hongaarse markt bestemd, moest ik volgens Nokia GSMtrack dringend vragen om een Nederlandse telefoon 8)7 . Ik heb gelukkig wel de Nederlandse taal. Zou het niet mogelijk zijn er gewoon een Nederlandse firmware overheen te zetten? Als je daar tenminste aan kan komen :P, via Nokia Servicepunt ofzo?
Ah Boaty! Gotcha!
Ik dacht al dat je Nederlands zou zijn ;)
Ik ben naar een nokia care point geweest zoals je waarschijnlijk al weet en hun vertellen me dat ik het beste terug kan gaan voor een Europees toestel.
Nou ligt dat bij mij wat moeilijker omdat ik 'm op Ebay heb gekocht, maar goed.. het verhaaltje is leuk (zie nokia support forum) dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik 'm terug mag sturen!
Het is níet mogelijk om de NL taal erop te flashen. De medewerker bij Nokia Carepoint kreeg het niet voor elkaar. De telefoon werd niet goed herkent bij hun.. Ook is er geen garantie als je een telefoon hebt uit een andere regio.
Dit hebben ze trouwens uitgeprint voor me: http://www.stijnos.nl/stijn/Nokia_Warranty_Void_Stijn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu ongeveer 24 uur: geniaal ding.

Wel een aantal vragen, heb het topic al doogespit maar het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb:

- verbinding maken met WLAN, is dit gratis? Betaal je ook niet voor de data die je hiermee verstuurd?

- GPS en aGPS, ik heb op dit moment een internetbundel voor mijn telefoon maar wil dit niet altijd aanhouden omdat ik mijn telefoon vaak gebruik in ruimtes waar WLAN aanwezig is. Kun je GPS en aGPS ook zonder gebruik van een WLAN of GPRS netwerk gebruiken?

- Is er een optie waarmee je ervoor kunt zorgen dat je telefoon nooit verbinding maakt met een GPRS of ander netwerk waarvoor je moet betalen?

-In mijn linker bovenhoek staat vaak get 3g tekentje, betekent dit dat ik verbonden ben of dat er een netwerk beschikbaar is? Ik heb mijn boekje hier niet liggen en kan het zelf pas over 2 weken nakijken.

- Zijn er verder nog dingen die aan te raden zijn om op de telefoon te installeren?

- Is er ergens een overzicht te vinden waar je de updates qua software kunt bekijken? Ik heb nu 11.043 en weet dat deze al wat ouder is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraag:

Ik heb hiervoor een Samsung gehad en daarmee kon ik via net zo'n programma als Nokia PC Suite mijn contactenlijst heel makkelijk aanpassen. Ik kan de optie in Nokia PC Suite niet vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:34:
Het is misschien wat offtopic maar ik denk dat er wel tweakers zijn die dit interessant vinden.

Sony Ericsson heeft nu ook een toestel met FM transmitter en was benieuwd hoe die nu zou presteren gezien de wat tegenvallende beleving van de N78 (zie review daarvan hier). Ik heb in het W980 topic er een kort stukje tekst erover geschreven.
De geluidskwaliteit is wel goed hoor. Als je evenveel verstand had gehad van auto's dan van telefoons had je geen MPV gekocht, maar bijvoorbeeld een stationcar (tip). Als je echt wilt luisteren via je telefoon, kun je altijd de antenne links voor op de motorkap laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Hmm, daar baal ik wel van. Ik ben nu dus aan het mailen met Nokia, maar die zeggen telkens dat ik maar met mijn verkoper contact moet opnemen 8)7 , en hij wilde mij dus ook geen 3 maanden licentie geven voor Nokia Maps :( . Dat is GSMtrack.nl, maar die gaan mij natuurlijk niet zomaar een ander toestel sturen voor een gebruikt toestel |:( . Dus ik hoop dat dat gaat lukken, heb ze een mailtje gestuurd, maar ze hebben nog niet gereageerd. Ik hoop dat Nokia ook nog wat druk gaat zetten, tenminste dat heb ik ze voorgelegd, want uiteindelijk ben ik de dupe van iets dat Nokia en GSMtrack samen voor mij georganiseerd hebben. Ik weet van tevoren nooit dat ik een telefoon uit Hongarije ga kopen :'( . Al met al baal ik een beetje van het hele verhaal. Hopelijk gaat et fatsoenlijk opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
boaty schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:19:
Hmm, daar baal ik wel van. Ik ben nu dus aan het mailen met Nokia, maar die zeggen telkens dat ik maar met mijn verkoper contact moet opnemen 8)7 , en hij wilde mij dus ook geen 3 maanden licentie geven voor Nokia Maps :( . Dat is GSMtrack.nl, maar die gaan mij natuurlijk niet zomaar een ander toestel sturen voor een gebruikt toestel |:( . Dus ik hoop dat dat gaat lukken, heb ze een mailtje gestuurd, maar ze hebben nog niet gereageerd. Ik hoop dat Nokia ook nog wat druk gaat zetten, tenminste dat heb ik ze voorgelegd, want uiteindelijk ben ik de dupe van iets dat Nokia en GSMtrack samen voor mij georganiseerd hebben. Ik weet van tevoren nooit dat ik een telefoon uit Hongarije ga kopen :'( . Al met al baal ik een beetje van het hele verhaal. Hopelijk gaat et fatsoenlijk opgelost worden.
Ja precies hetzelfde hier dus, ik hoop dat ik 'm terug mag sturen, m'n geld terug krijg en dan 1 in NL kan kopen(niet bij GSMtrack.nl iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De remote van de headset die bij de N78 is geleverd, heeft die een clip waarmee je hem kunt bevestigen aan kleding of zo of is ie gewoon zonder clip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
stijnos1991 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

Ja precies hetzelfde hier dus, ik hoop dat ik 'm terug mag sturen, m'n geld terug krijg en dan 1 in NL kan kopen(niet bij GSMtrack.nl iig)
Tja et probleem is bij mij nog eens dat ik er direct een abonnement bij heb afgesloten dus in mijn geval zal het nog iets lastiger worden, maar ja we zullen zien wat Nokia gaat doen. Ze kunnen het niet maken mij met een kluitje in het riet te sturen vind ik, ze kunnen op zijn minst overleggen met GSMtrack in mijn geval. In jouw geval zou het in ieder geval minder problemen op moeten leveren.

@hierboven: Hij heeft inderdaad een clip.

[ Voor 3% gewijzigd door boaty op 05-08-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:20:
[...]

@hierboven: Hij heeft inderdaad een clip.
Ok, thx. Dan is ie mooier dan degene die bij de N82 zit (S43). Die heeft minder bedieningsopties en je kunt je eigen headset er niet in pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb bij 2Call (nu de goedkoopste in de PW) gevraagd wat zij voor toestel hebben. Dan krijg je als antwoord dat er een nederlands menu op zit en 2 jaar garantie. Ik moet hier nog weer op antwoorden dat ik zeker wil weten dat ik de firmware kan updaten en dat de Nokia Maps gaat werken.

Kan je europese modellen wellicht altijd updaten? Of kan ik zelfs mijn toestel niet op vakantie in belgie kopen vanwege de marktbescherming?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Weet iemand hoe je de 3 maanden voice-guide navigatie kan activeren? Mij is alleen de 3-dagen trail gelukt, terwijl op de doos staat dat ik 3 maanden navigatie erbij zou krijgen. In de doos is ook geen coupon met een nummer o.i.d. aanwezig, alleen voor 10 gratis downloads bij Nokia Music...
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:52:
Ik heb de telefoon nu ongeveer 24 uur: geniaal ding.

Wel een aantal vragen, heb het topic al doogespit maar het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb:

- verbinding maken met WLAN, is dit gratis? Betaal je ook niet voor de data die je hiermee verstuurd?
Nee, je betaald natuurlijk wel de kosten van je vaste internet ;) Maar het data verbruik loopt uiteraard buiten je GSM-abbo (trek je sim er maar uit, WLAN werkt dan nog steeds ;) )
- GPS en aGPS, ik heb op dit moment een internetbundel voor mijn telefoon maar wil dit niet altijd aanhouden omdat ik mijn telefoon vaak gebruik in ruimtes waar WLAN aanwezig is. Kun je GPS en aGPS ook zonder gebruik van een WLAN of GPRS netwerk gebruiken?
Nee, aGPS is juist gebasseerd op een systeem dat van internet de meest actuele locaties van GSM-satalieten masten ophaald en deze match aan je cell-id (dus de gsm-mast waar je ingelogt bent). Zonder WLAN of GPRS kan die database dus niet opgewaardeerd worden en werkt aGPS niet meer. Je valt dan terug op gewoon GPS, waarbij een signaal lock aanzienlijk langer kan duren.
- Is er een optie waarmee je ervoor kunt zorgen dat je telefoon nooit verbinding maakt met een GPRS of ander netwerk waarvoor je moet betalen?
GPRS betaal je alleen als je er gebruik van maakt. Bij een aantal settings (bijvoorbeeld internet en Nokia maps) kan je opgeven dat hij bij roaming (gast gebruik van een ander netwerk) moet waarschuwen en vragen of hij in mag loggen. Verder kan je bij je internet settings GPRS verwijderen als verbindings optie. Maar of dat verstandig is, is een 2de...
-In mijn linker bovenhoek staat vaak get 3g tekentje, betekent dit dat ik verbonden ben of dat er een netwerk beschikbaar is? Ik heb mijn boekje hier niet liggen en kan het zelf pas over 2 weken nakijken.
3G is de opvolger van het GSM-netwerk, en is ook bekend als GPRS UMTS ;) Het is een verbeterd protocol waarover hogere snelheden te halen zijn. Daarnaast heb je een permanente verbinding en betaal je voor het datagebruik, niet voor de tijd dat je verbonden bent. Bij een data verbinding verschijnen er 2 pijltjes onder het G3 logo, en als deze pijltjes gestippeld zijn, vindt er data uitwisseling plaats.
- Zijn er verder nog dingen die aan te raden zijn om op de telefoon te installeren?
Zoek en zij zult vinden. Er zijn talloze apps te vinden voor de S60v3 GSM's, en de collectie is bijna net zo divers als voor Windows. Wellicht een leuke is Nokia Sports Tracker, een GPS tracker waarmee je achteraf je route kan terug zien, je gemiddelde snelheid, hoogte verloop, etc. en je de data (schijnbaar) kan exporteren naar Google Earth. Zorg wel dat je de juiste versie installeerd (voor Symbian S60v3.1) !!! Anders werkt hij niet.
- Is er ergens een overzicht te vinden waar je de updates qua software kunt bekijken? Ik heb nu 11.043 en weet dat deze al wat ouder is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Die Voice guided navigatie is automatisch voor een bepaalde regio geactiveerd, als jij na drie dagen niet meer kan navigeren heb je waarschijnlijk geen licentie voor de Benelux maar voor een andere regio dit kan maar hoeft niet te betekenen dat je een telefoon voor een andere regio hebt gekocht. In mijn geval was dat wel zo, namelijk voor Hongarije. Wil je het weten moet je kijken wat er op je doos staat: Zie ook hier.
Als je wilt weten voor welke regio je een licentie hebt, dit kun je zien of door via Nokia Map Loader te kijken of door naar Nokia Maps 2.0 te upgraden en dan kun je het ergens in het menu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb een telefoon voor regio NL (staat ook op de doos), gekocht via T-Mobile. Dat zou dus het probleem niet mogen zijn. Ik zal een kijken met Nokia Map Loader hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

robertwebbe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:12:
Ik heb vandaag iemand van Nokia gesproken, ze gaan het even uitzoeken. Waarschijnlijk zal het opgelost worden met losse vouchers voor de Benelux voor 3 maanden. Zodra ik meer weet laat ik het weten, geef het wel even een aantal dagen, dit soort zaken heeft altijd even tijd nodig.
Was dit al helderder geworden?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

pjottum schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:56:
[...]
Zover mij bekend is heeft Nokia het probleem onderzocht, gevonden en opgelost. Iedereen zou nu Benelux moeten kunnen krijgen. Bij de 3 mensen waarvan ik wist dat ze dit probleem hadden, is het allemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
pjottum schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:56:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. E-mail contact met Nokia heeft geholpen. Zij hebben mij een licentie gegeven voor 3 maanden Benelux navigatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:47
Weet iemand hoe je de flash uit krijgt? Zelfs wanneer ik de flash uitschakel in het menu, blijft de telefoon flashen. Google vertelt mij dat dit vanwege privacy redenen is (je kunt niet onopgemerkt een foto maken). Toch moet het uit kunnen (zonder de led te slopen), iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De led brandt voor het scherpstellen. Als er genoeg licht is, dan zal hij niet branden. Het is vergelijkbaar met het rode lichtje op veel "gewone" camera's en heeft dus niks met privacy te maken (daarvoor maakt de telefoon namelijk geluid bij het nemen van een foto).
Als ik m'n camera hier op een lamp richt, gaat het ledje niet branden, hou ik m'n vinger voor de lens (dus donkerder) gaat hij wel branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Volgens mij heb ik geen FM-Transmitter op mijn N78.
Ik kan de functie echt NERGENS vinden! De handleiding is Chinees dus kan het ook daar niet opzoeken. Iemand enig idee hoe ik dit "activeer" of gebruik?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste