Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Nokia Maps op me telefoon gezet. Ziet er ook leuk uit.
Maar elke keer als Nokia maps start wil hij verbinding maken met de GPRS/UMTS (wat-functie zeg maar). Waarom wil hij dit doen en als hij dit doet blijft hij dan constant in verbinding?

Ik heb zelf al de GPRS/UMTS uitgezet want dit gaat hoog in de kosten lopen anders.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 26-01-2008 18:08 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dit doet hij omdat je geen kaarten hebt gedownload, deze haalt hij dan via GPRS/UMTS van de server.
Als je Nokia Map loader gebruikt zal hij niet meer online zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bierkameel schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:49:
Dit doet hij omdat je geen kaarten hebt gedownload, deze haalt hij dan via GPRS/UMTS van de server.
Als je Nokia Map loader gebruikt zal hij niet meer online zoeken
Juist wel in heb netjes Nederland erop gezet en toch wil hij nog inbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:14

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kickje van mijn kant..

De kans is vrij groot dat ik binnenkort een N81 krijg. Deze bezit zelf geen interne GPS. Ik ben ook niet van plan een externe GPS-muis aan te schaffen. Nu zit ik met de volgende vraag. Ik wil Nokia maps gaan gebruiken als een wegenkaart, dus zonder de navigatiemogelijkheden. M'n route kan ik best zelf vinden. Kan ik dan met behulp van nokia map loader de kaart van bijvoorbeeld canada (of een specifiekere bestemming) op de telefoon zetten? Het is dan vervolgens niet de bedoeling dat het het programma in het buitenland vervolgens alsnog verbinding wil maken met internet, aangezien datakosten in het buitenland niet mals zijn..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Beetje laat antwoord: maar je kunt in Nokia Maps instellen dat ie geen verbinding maak wanneer je aan het roamen bent, dus in het buitenland bent.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Nokie Map Loader. Als ik mijn N82 verbindt met de pc en het programma opstart, krijg ik de volgende melding:

Connecting to the map server has been interrupted. Make sure that your Internet connection is working and retry. If you are still unable to download, try again later.

De internetverbinding doet het echter prima. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

http://nokiamaps.moo.no/

Op deze website kan je kaarten zelf downloaden zonder nokia map loader programma. Dat is handig, omdat ik microsoft.NET voor geen meter geinstalleerd krijg, errors volgen elkaar :).

So far so good, maar ik wordt op die website niet duidelijk hoe ik ze op mijn telefoon zet. Moet ik eroverheen copy pasten ofzo?, behoud ik dan nederland nog wel (ik wil ierland er bij op zetten).

Kortom, ik snap het niet zo goed, iemand die mij kan helpen? (ik heb zo'n zip gedownload en uitgepakt, daarna is me dus niet helemaal duidelijk hoe ik die op mijn telefoon zet), de map heb ik wel gevonden, maar moet ik dan van al die 100 mapjes 1 voor 1 het betandje erbij in zetten?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 23:24
Om niet meteen een nieuw Nokia Maps topic aan te maken, heb ik het volgende probleem:

Ik heb een licentie gekocht voor verkeersinformatie voor Nokia Maps 2.0. Als ik de verkeersinformatie echter wil bijwerken op mijn telefoon (N82) krijg ik de volgende melding:

"niet ondersteund in uw huidige kaartgegevens"

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Welke versie van Nokia Maps draai je? Wanneer heb je je kaarten op je SD kaart gezet? M.a.w. zijn je kaarten voor de versie 2.0 van Nokia Maps?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
roma0803 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:00:
Welke versie van Nokia Maps draai je? Wanneer heb je je kaarten op je SD kaart gezet? M.a.w. zijn je kaarten voor de versie 2.0 van Nokia Maps?
Nokia Maps 2.0.
Ik heb de kaarten m.b.v. Nokia Map Loader op m'n mobiel gezet. Dit was nadat ik Nokia Maps 2.0 had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Met welke versie van maploader?

Ik neem aan dat je verkeersinfo hebt gekocht voor de kaarten die je hebt? (moet het even vragen om er zeker van te zijn... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
roma0803 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:55:
Met welke versie van maploader?

Ik neem aan dat je verkeersinfo hebt gekocht voor de kaarten die je hebt? (moet het even vragen om er zeker van te zijn... ;) )
Map Loader versie 1.2.

Nokia support ook al gemailt, maar daar kwam ik niet veel verder mee...
Mogelijke test:
U zei dat u de nieuwe Nokia Maps van nederland heeft binnen gehaald.
Heeft u eerst via de Nokia Map Loader de oude content verwijderd ? en dan pas de nieuwe gedownload
Gelieve dit eerst anders te proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dan zit daar het probleem. Je hebt een oude maploader gebruikt. Versie 1.3.8 is de huidige versie. Je moet met minimaal versie 1.3 nieuwe maps laden. Oude dus eraf en met versie 1.3.8 de nieuwe kaarten erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
roma0803 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:38:
Dan zit daar het probleem. Je hebt een oude maploader gebruikt. Versie 1.3.8 is de huidige versie. Je moet met minimaal versie 1.3 nieuwe maps laden. Oude dus eraf en met versie 1.3.8 de nieuwe kaarten erop zetten.
Ik ben er net achter gekomen, thanks!
Ik dacht dat de Map Loader versie niets uitmaakte, blijkbaar wel dus :)

Ben alleen benieuwd hoe accuraat de verkeersinfo is. Lijkt wel of er geen komma's tussen de getallen worden geplaatst. Hij geeft b.v. aan dat er op de A4 44 km file staat. Beetje veel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Mjaah, die verkeersinfo ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben TomTom RTT gewend en die geeft zelfs vertragingen weer op hoofdwegen (dus niet snelwegen). Daarnaast vind ik de statusbar van TT wel prettig, dit om te zien of er verderop op de route ook vertragingen zijn.

Met Nokia Maps heb ik nog niet het gevoel gehad dat de verkeersinfo iets voor me deed. Ik heb bewust de optie aangezet dat ie niet automatisch een andere route moet kiezen. Dit zodat ik erop wordt geattendeerd voordat er een rerouting plaatsvindt. Heb het echter nog niet ervaren en heb al wel 2x in een file gestaan. Een korte welliswaar, maar wel een file die ik via TT wel gemeld had gekregen.

Edit:
Nee, lijkt niks. Eén melding geeft Nokia Maps op de A31 (Maintenance) terwijl er op dit moment 43 files staan in het land. Ook diverse op de route die ik heb gekozen. Deze dienst lijkt alleen maar geld te kosten maar niets te bieden....

[ Voor 14% gewijzigd door roma0803 op 27-05-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
roma0803 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:20:
Mjaah, die verkeersinfo ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben TomTom RTT gewend en die geeft zelfs vertragingen weer op hoofdwegen (dus niet snelwegen). Daarnaast vind ik de statusbar van TT wel prettig, dit om te zien of er verderop op de route ook vertragingen zijn.

Met Nokia Maps heb ik nog niet het gevoel gehad dat de verkeersinfo iets voor me deed. Ik heb bewust de optie aangezet dat ie niet automatisch een andere route moet kiezen. Dit zodat ik erop wordt geattendeerd voordat er een rerouting plaatsvindt. Heb het echter nog niet ervaren en heb al wel 2x in een file gestaan. Een korte welliswaar, maar wel een file die ik via TT wel gemeld had gekregen.

Edit:
Nee, lijkt niks. Eén melding geeft Nokia Maps op de A31 (Maintenance) terwijl er op dit moment 43 files staan in het land. Ook diverse op de route die ik heb gekozen. Deze dienst lijkt alleen maar geld te kosten maar niets te bieden....
Die RTT van TomTom, bedoel je daar die nieuwe HD traffic dienst mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Eh, ja. Die bedoel ik inderdaad. Erg goede dienst vind ik. Ik verwacht niet direct dezelfde kwaliteit van Nokia, maar naar mijn gevoel wel een betere dan ze nu bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

hmm ik heb vandaag voor het eerst genavigeerd met nokia maps.. de gratis "test" variant bij een nieuw toestel .. En ik durf zowaar te stellen dat het apparaat me om heeft laten rijden, zonder aanwijsbare reden ... Iemand die ook deze ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ja. Ik vind de keuze van de route van Nokia Maps zeker niet altijd een logische. Tijdens de spits door de binnenstad van Groningen worden geloodst terwijl er een ringweg ligt. Maar ook een route via alleen maar hoofdwegen terwijl binnendoor zeker 15 minuten sneller was. Maakte hierbij niet uit op welke manier de route geplot moest worden, optimaal of snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben van mening dat Nokia Maps pas echt goed tot zijn recht komt als je uit de auto bent gestapt. Nokia Maps is namelijk ontwikkeld voor voetgangersnavigatie en later is pas auto navigatie toegevoegd.

Om eerlijk te zijn, ik heb een TomTom GO HD-Traffic voor autonavigatie maar als ik in een onbekende stad ben, neem ik dat ding niet mee, dan gebruik in mijn N82. Sinds Map 2.0 staat er onderin ook een zoekbalk, daar kun je direct de naam van het bedrijf, restaurant, etc intypen en hij zoekt de 25 dichtsbijzijnde hits. Vervolgens kun je via het menu een route maken. En het is ook heerlijk om te zoeken naar een dichtsbijzijnde geldautomaat, restaurant, bioscoop, etc.

Onlangs was er ook nog een test een aantal navigatiesystemen in Kassa3. Het weggedeelte werd gewonnen door TomTom, het wandelgedeelte door Nokia Maps.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 05-06-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrikjan schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:45:
hmm ik heb vandaag voor het eerst genavigeerd met nokia maps.. de gratis "test" variant bij een nieuw toestel .. En ik durf zowaar te stellen dat het apparaat me om heeft laten rijden, zonder aanwijsbare reden ... Iemand die ook deze ervaring heeft?
Datzelfde heb ik gezien op terugreis van wintersport met Nokia Maps versus TomTom:
We volgde de route van de TomTom op een gegeven moment maar, Maps kwam met langere suggesties, versprong na een kruispunt en toonde toen wel een kortere route....

Niet 1 keer, wel 10 keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Irritant van Nokia Maps: rijdend over de A32 Leeuwarden - Meppel kreeg ik bij een aantal afslagen te horen dat ik links moest aanhouden... oftwel gewoon op de snelweg blijven. Waarom?

En dat van die omwegen herken ik ook: Oosterbeek - Zevenaar via Arnhem Zuid... terwijl de snelste route via Arnhem Noord is of desnoods via Arnhem Centrum. Nou ja als je er maar komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week mijn N82 en afgelopen weekeinde de probeerversie van Maps geinstalleerd.
Mijn zoontje van 11 vindt het geweldig en we hebben samen een blokje om gelopen waarbij hij, met de N82 in zijn hand, het " kruisje" op de kaart volgde. Tot zo ver ging het goed.
Daarna een route uitgezet.
De route zag er, op de kaart, logisch uit. Maar,....op een gegeven moment wilde de juffrouw die mij aanwijzingen gaf " keren bij de eerstvolgende mogelijkheid" terwijl de route aangaf dat we rechtdoor moesten, feitelijk juist. Ik heb haar maar laten kletsen.
Jammer dat je niet alleen moet luisteren naar wat ze zegt, je moet ook controleren of het juist is met de route zoals die op je GSM staat aangegeven. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Misschien een rare vraag, maar waar installeert mijn tel. (E51) Nokia maps???

Na de installatie heb ik de shortcut nog nergens kunnen vinden...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:50
Geweldige navigatie!
Herberekend zeer snel, vooral met fietsen kent de beste routes tussen alles door!
Beste navigatie die er is 8)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
rutgerw schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:37:
Irritant van Nokia Maps: rijdend over de A32 Leeuwarden - Meppel kreeg ik bij een aantal afslagen te horen dat ik links moest aanhouden... oftwel gewoon op de snelweg blijven. Waarom?

En dat van die omwegen herken ik ook: Oosterbeek - Zevenaar via Arnhem Zuid... terwijl de snelste route via Arnhem Noord is of desnoods via Arnhem Centrum. Nou ja als je er maar komt...
Herken ik ook. en als je over de snelwegen rijdt en nog tientallen kilometers deze snelweg moet volgen gaat hij soms miepen bij snelwegopritten dat ik mij op de oprit bevind en de snelweg op moet, terwijl ik er al rijd. Dat gebeurt redelijk vaak. Iemand dit bekend (6120c v5.11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dat heeft eerder te maken met de gebruikte kaarten dan Nokia Maps. Alle navigatie apparaten met NavTeq kaarten doen dat... Wat ook altijd leuk is, is dat een afrit een kilometer van te voren en pas op het allerlaatste moment gemeld wordt... Als het dan druk is, rij je zo je afrit voorbij...

Maar op de beloofde proef periode van 3 maanden na (die ik maar niet actief krijg), werkt zeker Nokia Maps 2 erg goed. Ook leuk om het in de trein te gebruiken. Dan kan hij maar niet kiezen tussen de snelweg aan de ene kant, en de lokale weg aan de andere kant :D

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:08

davinci

Super-Grover to the rescue

Hier sinds een week het probleem dat maps niet meer wil starten.
Je ziet het netjes initialiseren en op 90% van de voortgangsbalk sluit hij af.
uninstall en herinstall van maps werkt niet...

Ben nu bezig met een volledige backup om vervolgens dezelfde firmware nog maar eens terug te zetten.

<removed>

Pagina: 1