Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Er zijn genoeg mensen die een 8BG kaartje gebruiken, al schijn je wel op te moeten letten dat je de goede hebt. Het precieze weet ik er alleen niet van. Ik ben niet zo thuis in de µSD kaartjes en heb slechts 2x 2 GB (waarvan ik er maar 1 ook daadwerkelijk gebruik)
Een 8 Gb kaartje van Sandisk zou moeten werken dus.. :) Weet je zeker dat je goed zit. Zijn ook echt niet duur meer tegenwoordig, en zie net dat SanDisk een 16gb kaartje heeft aangekondigd.. alleen zijn die ietsje prijziger. :+

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Nilsx schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:40:
[...]

Ja, ik. Hij draait prima.
Wat zou je nog willen weten dan?
Heb je een gekocht of... en lukt dat met de interne gps zonder toeters en bellen, hoe snel is het standby en heb je Benelux of Europa.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:43
Kan iemand mij vertellen hoe dat media delen werkt?
Ik heb bijv. XBMC en WMP11 draaien, allebei delen ze Media(niet dat ik een xbox heb)
En dan? Ik vul bijv bij "Nieuw station" het IP adres van mijn PC in(http://192.168.1.133) en vervolgens gebeurd er niks. "Kan station niet vinden"
Eah..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rik027 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:54:
[...]

Een 8 Gb kaartje van Sandisk zou moeten werken dus.. :) Weet je zeker dat je goed zit. Zijn ook echt niet duur meer tegenwoordig, en zie net dat SanDisk een 16gb kaartje heeft aangekondigd.. alleen zijn die ietsje prijziger. :+
8gb kaartje werkt hier prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millerman schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:57:
[...]

Je kunt toch gewoon het programma foto's gebruiken om door vastgelegde afbeeldingen te kiezen door je gemaakte fotoś te lopen. Bewerkte foto's kun je bekijken door i.p.v. vastgelegd alle te kiezen.
Klinkt heel logisch idd, maar dat doet het dus niet... erg vervelend. Krijg gewoon maar paar foto's te zien en een hele berg aan albumhoesjes van de mp3's die er op staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Nieuw hier. Vandaag de N78 aangeschaft. Ben nog steeds aan het prutsen.
Ik vroeg mij af of er iemand is die weet hoe ik de zoekfunctie en het sterretje en tekst wolkje van mijn standby scherm af krijg. Deze staan er vanaf het begin op (samen met de agenda items en de Wlan). Ik ben er al achter dat je standby niet aan te passen is, maar kom toch overal screenshots tegen zonder de zoekfunctie en het sterretje en de tekstwolk (waar die laatste 2 voor dienen weet ik ook niet)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
Die screenshots zijn van oudere versies van het Symbian besturingssysteem, zover bekend is het niet mogelijk die onderdelen van het standbye scherm te halen bij de N78. Je kunt ze wel omzeilen door voor een ander standbye scherm layout te kiezen, bijvoorbeeld verticaal.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraag:

Tijdens het bellen lukt het me niet op de luidspreker aan te zetten. Hij blijft op "telefoon" staan, maakt niet uit hoe vaak ok op de toets "luidsrpeker" druk.

Luidspreker werkt wel: zowel bij muziek als de spraakberichten is er geen enkel probleem.

Iemand al een oplossing op mijn eerste vraag?

Het lukt niet om You Tube filpmjes af te spelen: als ik deze wil afspelen krijg ik de boodschap "standaard teogangspunt instellen" en dan krijg ik een .temp-bestandje die ik moet opslaan. Maar een filmpje krijg ik niet te zien.

Als ik connectie maak via WIFI lukt het wel, enkel als ik dit via T-mobile wil doen heb ik bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:30:
[...]

Klinkt heel logisch idd, maar dat doet het dus niet... erg vervelend. Krijg gewoon maar paar foto's te zien en een hele berg aan albumhoesjes van de mp3's die er op staan...
Als je bij camera > opties > instellingen kiest voor: toevoegen aan album en daar een albumnaam kiest worden je foto's onder dat album opgeslagen. Je kunt ze in het foto's programma weerzien door album te kiezen. Is dit voor jou een oplossing? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Dat Media delen werkt goed! Helaas heb ik geen upnp stereo, maar media afspelen op m'n eigen telefoon werkt perfect.
Windows media player aan, en dan op je telefoon: Menu-->Instrumenten-->Connecties-->Eigen media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wanneer de oplossing voor TomTom komt... Ik heb nu Garmin geïnstalleerd en dat werkt op zich wel goed, maar ik heb toch een voorkeur voor TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Mijn N78 geeft ineens bij elk nummer dat ik wil afspelen aan dat ik en systeemfout heb. Dan sluit de muziekspeler af maar ik hoor voordat ie de fout geeft wel een stukje muziek. Iemand hier nog meer last van gehad of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik heb ook de N78, mooi toestel en bijna alles werkt goed op twee puntjes na:
  • Het afspelen van flash filmpjes werkt niet. Als ik bijvoorbeeld op youtube een filmpje aanklik dan opent Realplayer en krijg ik eerste te zien dat "connecting.." en dan "Laden 0%" en daar blijft ie dan even op staan om vervolgens een foutmelding te geven. Kortom ik kan geen flash filmpjes afspelen wat wel jammer is
  • Ik heb nu een Telfort surf&mail onbeperkt abbo welke ik handmatig in heb gesteld en dit toegangspunt werkt in de Web browser. Echter zodra ik de Telfort Spot verbinding wil gebruiken in java-toepassingen zoals Google Maps, Gmail of Opera dan kan ik maar geen verbinding maken via het Telfort Spot toegangspunt. Ik heb zitten zoeken naar oplossingen maar kan het niet vinden. Ik ben er zeker van dat de Telfort Spot toegangspunt werkt, ik haal in Web namelijk de volle snelheid en tevens kan ik op mijn laptop internetten als ik de N78 als modem gebruik icm met Telfort Spot.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren aan de slag geweest met Ovi. Synchronisatie werkt prima via Wifi, alleen bij mijn pogingen via T-mobile internet krijg ik steeds een systeemfout. Lijkt erop dat ook dit niet wil samen werken met het t-mobile netwerk, net als online share :( Iemand anders dit ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Jorick schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:13:
Ik heb ook de N78, mooi toestel en bijna alles werkt goed op twee puntjes na:
  • Het afspelen van flash filmpjes werkt niet. Als ik bijvoorbeeld op youtube een filmpje aanklik dan opent Realplayer en krijg ik eerste te zien dat "connecting.." en dan "Laden 0%" en daar blijft ie dan even op staan om vervolgens een foutmelding te geven. Kortom ik kan geen flash filmpjes afspelen wat wel jammer is
  • Ik heb nu een Telfort surf&mail onbeperkt abbo welke ik handmatig in heb gesteld en dit toegangspunt werkt in de Web browser. Echter zodra ik de Telfort Spot verbinding wil gebruiken in java-toepassingen zoals Google Maps, Gmail of Opera dan kan ik maar geen verbinding maken via het Telfort Spot toegangspunt. Ik heb zitten zoeken naar oplossingen maar kan het niet vinden. Ik ben er zeker van dat de Telfort Spot toegangspunt werkt, ik haal in Web namelijk de volle snelheid en tevens kan ik op mijn laptop internetten als ik de N78 als modem gebruik icm met Telfort Spot.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn :?
Het eerste probleem, daar heb ik ook last van. Met een dedicated filmpjes afspeel progrogramma (Mobitubia) zou het wel moeten werken.

Het tweede probleem, naar het schijnt zijn er allerlei problemen met Telfort icm. de Nokia N78 en internet. Hier wordt aan gewerkt heb ik me in dit topic laten vertellen.

edit: Over je 2e vraag, wel vreemd dat de rest wel allemaal goed werkt..ik denk dan toch niet dat het aan Telfort ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Leolinedance op 07-10-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterpolow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:48:
Ik ben gisteren aan de slag geweest met Ovi. Synchronisatie werkt prima via Wifi, alleen bij mijn pogingen via T-mobile internet krijg ik steeds een systeemfout. Lijkt erop dat ook dit niet wil samen werken met het t-mobile netwerk, net als online share :( Iemand anders dit ook al geprobeerd?
Het lukt niet via T-Mobile Internet maar wel met t-zones. Via nokia.nl kun je de 't-zones-instellingen' toe laten sturen! (kies voor WAP/GPRS via Standaardinstellingen bestellen) Als je daarna via Instellingen>Verbinding>Bestemmingen de instellingen opzoekt, kun je ze bijvoorbeeld met prioriteit 1 onder 'WAP-diensten' zetten. Let er wel op dat 'Standaardverbinding' op 'Altijd vragen' staat.

Voor het geval er ook nog mensen zijn die Rabomobiel bankieren: ook dan kan het alleen via t-zones!

[ Voor 3% gewijzigd door Peterpolow op 08-10-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Peterpolow schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:32:
[...]

Het lukt niet via T-Mobile Internet maar wel met t-zones. Via nokia.nl kun je de 't-zones-instellingen' toe laten sturen! (kies voor WAP/GPRS via Standaardinstellingen bestellen) Als je daarna via Instellingen>Verbinding>Bestemmingen de instellingen opzoekt, kun je ze bijvoorbeeld met prioriteit 1 onder 'WAP-diensten' zetten. Let er wel op dat 'Standaardverbinding' op 'Altijd vragen' staat.

Voor het geval er ook nog mensen zijn die Rabomobiel bankieren: ook dan kan het alleen via t-zones!
Ik zou geen t-zones gebruiken als ik jou was! Valt namelijk niet onder je pit abo en word extra berekend.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterpolow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03-2024
DaveD1109 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:20:
[...]

Ik zou geen t-zones gebruiken als ik jou was! Valt namelijk niet onder je pit abo en word extra berekend.
Dat was in de begintijd van Pocket Internet Totaal het geval, maar al een tijdje niet meer hoor. Toen was het ook zo dat elke PIT gebruiker gratis toegang had tot de Hotspots. Ik heb net nog even voor de zekerheid verschillende gespecificeerde rekeningen bekeken en ondanks dat ik regelmatig t-zones gebruik, zijn er nergens kosten in rekening gebracht voor datagebruik via t-zones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
DaveD1109 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:20:
[...]

Dit is incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Bij mij is het dpad al beschadigd de lak bladdert eraf?

Iemand anders ook dit probleem?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Btje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:18:
Bij mij is het dpad al beschadigd de lak bladdert eraf?

Iemand anders ook dit probleem?
Nope, maar ik heb hem ook niet voor niets in een leren hoesje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 21:34
Is er ook een mogelijkheid om de alle internet behalve de WLAN verbindingen te blokkeren. Heb nu sinds gister al een paar keer gehad dat hij per ongeluk op het t-mobile netwerk ging koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt iig zorgen dat ie niet zomaar verbinding maakt. Dit kan op de volgende manier:

Ga naar: Menu --> Instrumenten --> Web
Kies dan voor Opties --> instellingen --> algemeen
Wijzig toegangspunt in "Altijd vragen"

Voordat je toestel dan verbinding gaat maken vraagt ie eerst op welke manier. Je kunt dan dus annuleren of voor je Wlan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik heb sinds juli een nokia n78 maar nu blijft er steeds verlichting aan
de rode en de groene toets en de 2 witte streepje boven aan blijven verlicht
ik heb niks veranderd in de instellingen snap er niks van :?
heb de telefoon al een paar keer uitgezet en de batterij er al uitgehaald maar niks help
wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Svenneh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:17:
Is er ook een mogelijkheid om de alle internet behalve de WLAN verbindingen te blokkeren. Heb nu sinds gister al een paar keer gehad dat hij per ongeluk op het t-mobile netwerk ging koekeloeren.
Gewoon het T-Mobile toegangspunt verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:14:
hallo
ik heb sinds juli een nokia n78 maar nu blijft er steeds verlichting aan
de rode en de groene toets en de 2 witte streepje boven aan blijven verlicht
ik heb niks veranderd in de instellingen snap er niks van :?
heb de telefoon al een paar keer uitgezet en de batterij er al uitgehaald maar niks help
wie weet raad?
Verlichting aan als de toetsen geblokkeerd zijn? Dat hoort inderdaad niet.
Je zou de telefoon kunnen herstellen via een software update, de software opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Gisteren de radio eens lang geprobeerd. Radio 3 werkte perfect van Ede, via Utrecht naar Eindhoven! Alleen het volume vind ik wat zacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al weer een tijdje in bezit van de N78 en over het algemeen wel tevreden. Behalve het stof wat zich in de rechterbovenhoek verzameld. Ik dacht eerst dat het kwam door de speakeropening, dus die heb ik met een plakbandje afgeplakt, maar dat maakt dus geen verschil. Vind het zo zoetjes aan wel irritant worden. Ben ik de enige met dat probleem, want ik kan er verder geen melding over terugvinden hier (of waar dan ook)??

En het geluid, dat is niet echt om over naar huis te schrijven (zeker niet in vergelijking met mijn vorige 6233). Klinkt al snel alsof de speakertjes kapot zijn.

Binnenkort maar weer eens een bezoekje brengen aan het CarePoint om het stof te laten verwijderen en te vragen wat zij van het geluid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:43:
Inmiddels al weer een tijdje in bezit van de N78 en over het algemeen wel tevreden. Behalve het stof wat zich in de rechterbovenhoek verzameld. Ik dacht eerst dat het kwam door de speakeropening, dus die heb ik met een plakbandje afgeplakt, maar dat maakt dus geen verschil. Vind het zo zoetjes aan wel irritant worden. Ben ik de enige met dat probleem, want ik kan er verder geen melding over terugvinden hier (of waar dan ook)??

En het geluid, dat is niet echt om over naar huis te schrijven (zeker niet in vergelijking met mijn vorige 6233). Klinkt al snel alsof de speakertjes kapot zijn.

Binnenkort maar weer eens een bezoekje brengen aan het CarePoint om het stof te laten verwijderen en te vragen wat zij van het geluid vinden.
Totaal geen stofophoping hier. Geluid klinkt uitstekend. Er lijkt me iets mis met jouw exemplaar.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:43:

Heb alleen wat stof achter het stukje van de camera voorop. Het geluid vind ik ook prima. Alleen het volume van de radio is wat zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Gister maakte ik voor de tweede keer mee dat m'n hele T9 woordenboek d'r uit werd gegooid! Al m'n custom words naar de ***
Hier erger ik me wel echt HEEL erg hard aan! Hoe krijgt dat ding het ooit voor elkaar om al die woorden te wissen?! Raar apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hier totaal geen stof in de behuizing, terwijl ik hem altijd in een broekzak bij me draag. Het volume van de radio en mediaspeler is voor mij hard genoeg, maar dat kan ook door de dopjes komen die ik gebruik (eerst de Sennheiser CX300, nu de CX500). Ook m'n T9 heeft zichzelf nog nooit gewist (tenminste, niet dat ik het heb gemerkt).
Ik vind het wel jammer dat hij geen smiley's meer heeft.

Wat mij van het weekend niet goed wou lukken, is via bluetooth een foto versturen naar m'n pc. Ik weet nog niet of het door de GSM of door m'n pc komt. Op beide staat de ander als vertrouwd en ik kan verbinding maken, maar versturen mislukt, tot ik via de pc een keer op de telefoon heb gebladerd. Dan kan ik wel foto's versturen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik foto's van mijn telefoon af wil halen doe ik dat altijd via de verkenner op mijn laptop. Dan ga ik gewoon naar de telefoon en kopieer ik de foto's.

Sinds kort heb ik rechts bovenin bij de icoontjes een icoontje met 4 kleine vierkantjes staan. Ik heb nog niet terug kunnen vinden waar dit van is. Kan iemand mij vertellen waar dit icoontje voor is?

Groetselz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De 4 vierkantjes is het icoontje dat je een (actieve) wifi verbinding hebt. Eventueel kan er in het vierkantje links onder ook een slotje staan, wat betekend dat het een beveiligd netwerk is. Waarschijnlijk heeft je gsm een onbeveiligd netwerk bij je in de buurt gevonden en daar verbinding mee gemaakt. Als je de wlan-wizzard start kan je zien welk netwerk het is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis mijn Wifi ingesteld en hier maakt ie ook verbinding mee als ik thuis online ga. Nu zit ik op mijn werk en vind ie 2 beveiligde netwerken. Mijn tel is echter op beide netwerken niet aangesloten, maar ik zie wel de vier vierkantjes.

Ik begrijp dat dit icoon aangeeft dat ie verbinding heeft, maar ik vraag me dan toch af waarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je kan ook bij het verbindingsbeheer (Menu>Instrumntn>Connect.>Verb.beh.)niks zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij act. gegevensverbindingen staat: (geen actieve verbindingen)
Bij beschikb. WLAN-netwerken staan alle beschikbare netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:41:
Bij act. gegevensverbindingen staat: (geen actieve verbindingen)
Bij beschikb. WLAN-netwerken staan alle beschikbare netwerken
Automatisch verbinding maken met WLAN netwerk indien beschikbaar uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik denk dat ik er uit ben! ;)
Instellingen --> verbinding --> Wireless LAN --> "beschikbaarheid WLAN tonen" op "Nooit" zetten zorgt dat ie niet meer wordt weergegeven. Ik ga er dan ook maar van uit dat dit icoontje getoond wordt als er een netwerk (zowel beveiligd als onbeveiligd) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
Instellingen --> verbinding --> Wireless LAN --> "beschikbaarheid WLAN tonen" op "Nooit" zetten zorgt dat ie niet meer wordt weergegeven. Ik ga er dan ook maar van uit dat dit icoontje getoond wordt als er een netwerk (zowel beveiligd als onbeveiligd) beschikbaar is.
Dat klopt, hij laat zien dat er een netwerk beschikbaar is, soms wel makkelijk als je er een nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:28
Nou heb gelukkig een nieuwe Nokia N78 gekregen van Nokia Benelux nadat de accu zonder duidelijke oorzaak in het toestel leeggelopen was. Vind het nog steeds vreemd maar kan gelukkig weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bokzelluf schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:38:
Nou heb gelukkig een nieuwe Nokia N78 gekregen van Nokia Benelux nadat de accu zonder duidelijke oorzaak in het toestel leeggelopen was. Vind het nog steeds vreemd maar kan gelukkig weer bellen.
Wat voor dingen is er bij jou vooraf gegaan! Is het spontane ontlading zonder navolgbare reden( halfvolle accu en een uur later leeg?) Of is dit iets anders :o Ik heb hier sinds een week of 2 last van.

Ook nog steeds veel vastlopers in het geval van media afspelen. Heb hem als reserve mp3 speler omdat mijn D2 kapot is nu al 3 weken. Maar hij loopt toch wel met een beetje media spelen 3 tot 4 keer per dag vast waardoor ik hem helemaal moet ontbatterijen en weer erin indoen :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Touchdomex schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:53:
[...]

Wat voor dingen is er bij jou vooraf gegaan! Is het spontane ontlading zonder navolgbare reden( halfvolle accu en een uur later leeg?) Of is dit iets anders :o Ik heb hier sinds een week of 2 last van.

Ook nog steeds veel vastlopers in het geval van media afspelen. Heb hem als reserve mp3 speler omdat mijn D2 kapot is nu al 3 weken. Maar hij loopt toch wel met een beetje media spelen 3 tot 4 keer per dag vast waardoor ik hem helemaal moet ontbatterijen en weer erin indoen :(
http://gathering.tweakers...filter_userids]=bokzelluf

[ Voor 6% gewijzigd door boaty op 16-10-2008 14:15 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:28
Het toestel functioneerde normaal en was in de nacht opgeladen. Toen tijdens het beantwoorden van een bericht het toestel uitviel deze weer aangezet. Toen viel het toestel weer uit en bleek de accu leeggelopen. Er kwam allemaal zwarte smurrie uit en de accu was warm. De leverancier heeft het toestel toen 2 maal opgestuurd naar hun reparatieservice (1x zonder acu en 1x met accu) en het werd afgekeurd vanwege vochtschade. Toen het toestel zelf opgestuurd naar Nokia Benelux en gelukkig een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
Het grootste nadeel is, dat als het aanstaat het best wel een aanslag pleegt op je accu. Met deze optie uit is de accu aan het einde van de dag vaak nog vol genoeg om een volledige indicator te geven, met de optie aan, is de indicator aan het einde van de dag vaak al halverwege.

Zijn er trouwens meer mensen bij wie de optie "Stereoverbreding" bij geluidsinstellingen van de muziekspeler verkeerd-om lijkt te werken? Als ik stereoverbreding uit zet krijg ik een hol en galmend geluid met een extreem breed stereobeeld, en staat het aan, dan klinkt het net als m'n iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milhouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Net even 'we travel' (open source navigation) geprobeerd op 'verse' t-mobile n78.

Installatie van software en kaarten gaat goed - nog niet mee rondgereden/lopen, maar krijg een gps fix, kan route invoeren en krijg eerste instructie - lijkt te werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 21:30
Firmware update opnieuw installeren op de N78

Ik wil mijn firmware opnieuw installeren via Software updater. Eerder was het mogelijk om een firmware opnieuw te installeren en nu geeft het deze optie niet meer.
Weet iemand hoe ik dat alsnog voor elkaar kan krijgen. Dit aangezien ik nu een nieuwe taal versie wil installeren.

Kan iemand mij helpen? Ik heb firmware 12.046 en custom versie 12.046.051.1.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wat betreft de firmware: is het niet raar dat er sinds juni geen updates meer zijn uitgekomen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1lub
Yohan schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:12:
Wat betreft de firmware: is het niet raar dat er sinds juni geen updates meer zijn uitgekomen?
Volgens mij zit er vaak een maand of 3 tussen nieuwe firmware. Tenzij er veel problemen met de firmware zijn. En dat is volgens mij niet het geval.

De 12.046 is van juni dus een update mag wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

offtopic:
Ik heb een N78 besteld.

Helaas vindt TNT-post de weg in Belgie blijkbaar niet zo goed ( het opgegeven adres is wel degelijk juist):

"Poging tot aflevering, zending niet afgeleverd: adres incorrect"

Helaas, hopelijk heb ik hem volgende week...

De FM-transmitter, zijn daar de oortjes voor nodig als antenne of kan het ook zonder oortjes?

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Als je de FM-Transmitter aan zet dan gebruikt hij geen oordopjes. Als je radio wilt luisteren heb je wel oordopjes nodig.

Weet iemand of het mogelijk is om te gamen op die N78? Moet ik hiervoor dat rare ngage installeren waar zoveel gezeur over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
stijnos1991 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:55:
Weet iemand of het mogelijk is om te gamen op die N78? Moet ik hiervoor dat rare ngage installeren waar zoveel gezeur over is?
Het Ngage platform is nog niet beschikbaar voor de N78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stom dat die ngage en nieuwe firmware zolang op zich laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Vandaag even de Barcode reader geïnstalleerd. Werkt perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Haha grappig die barcode reader! Wist dat het bestond was er alleen nog niet opgekomen. M'n ouders stonden even raar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hier kun je barcodes maken. Het valt me mee hoe makkelijk hij ze leest, gewoon vanaf het computerscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ja hij pakt ze echt perfect bij mij. Super snel ook. Op die site van Nokia kan je een visitekaartje maken, best leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Oei, de trilfunctie van mijn N78 is kapot. Dat wordt dus repareren. Je hoort in de telefoon wel getik als hij hoort te trillen. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
milhouse schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:16:
Net even 'we travel' (open source navigation) geprobeerd op 'verse' t-mobile n78.

Installatie van software en kaarten gaat goed - nog niet mee rondgereden/lopen, maar krijg een gps fix, kan route invoeren en krijg eerste instructie - lijkt te werken dus.
Heb je hier wat meer informatie over, ik ben wel geïnteresseerd ben niet zo weg van de Nokia maps ect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 17-11-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nokia heeft onlangs een fijne calculator gereleased, die een stuk prettiger werkt dan de standaard calculator :)

Verder ben ik aan het stoeien met Sports tracker, een tooltje dat je snelheid en het aantal afgelegde kilometers bijhoudt (werkt - gelukkig voor mij - ook in auto & trein :P).

De flashlight als zaklamp gebruiken is me nog niet gelukt. Iemand die hier al wel geluk mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deefdeef
  • Laatst online: 23-08 23:33
Ik heb een vraagje over de muziekspeler.

Is het eigenlijk mogelijk om de "gevoeligheid" van de volumeknop aan te passen? Nu kun je het volume namelijk alleen met 10% verhogen of verlagen, maar dat vind ik vaak net iets te grof. (bijvoorbeeld: op 70% is de muziek te zachten op 80% is net iets te hard en ik zou dus graag 75% procent willen hebben).

Of is er een mogelijkheid een andere muziekspeler te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:19
deepbass909 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:22:
@VerMax
Ik heb precies hetzelfde toestel (zelfde productcode) ook via T-Mobile. Om de één of andere reden is deze productcode nog steeds niet bekend op de update-servers van Nokia. Een paar weken terug had ik daar al over geklaagt bij Nokia Care, die dat inderdaad bevestigde. Het blijkt dat de datebase maar eens in de zoveel weken/maanden wordt bijgewerkt, en dat deze productcode bij de laatste update (eind juli werd mij verteld) er nog niet bij geplaatst was, maar dat bij een volgende update hij wel bekend zou moeten zijn. Ik ben daar eigenlijk nog geduldig op aan het wachten.

Mocht je, net zoals ik, bij T-Mobile een non-branded gsm hebben gekregen (waarschijnlijk wel, gezien de productcode), dan kan je hem ook ongestraft bij een service-punt laten updaten.

Ook een leuk testje om te doen, stop er eens een SIM in van een andere provider. Mijn N78 blijkt namelijk SIM-lock vrij te zijn.
Bovenstaand heb ik dus gedaan en het Nokia Service Point heeft voor mij de software geupdate,
heb nu 12.046 erop staan, en ja ook mijn N78 is simlockvrij :)

(komt door de overgang van orange klanten naar t-mobile)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hoe doet de internet radio het eigenlijk bij jullie? Bij mij buffert ie wel erg veel bij bijvoorbeeld XFM. Ik gebruik een T-Mobile WnW standaard abo maar in de trein is het niet bruikbaar met muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Yohan schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:10:
Nokia heeft onlangs een fijne calculator gereleased, die een stuk prettiger werkt dan de standaard calculator :)

Verder ben ik aan het stoeien met Sports tracker, een tooltje dat je snelheid en het aantal afgelegde kilometers bijhoudt (werkt - gelukkig voor mij - ook in auto & trein :P).

De flashlight als zaklamp gebruiken is me nog niet gelukt. Iemand die hier al wel geluk mee gehad?
Sportstracker werkt perfect! Ik gebruik hem altijd met hardlopen :) Je kunt je routes zelfs importen in Google Earth! De snelheid enzo kun je trouwens ook met de standaard N78 tooltjes: Instellingen -> connect. -> GPS gegevens -> Positie Leuk in de trein, weet nu dat een trein op topsnelheid ongeveer 135 km/u rijdt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
deefdeef schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:03:
Ik heb een vraagje over de muziekspeler.

Is het eigenlijk mogelijk om de "gevoeligheid" van de volumeknop aan te passen? Nu kun je het volume namelijk alleen met 10% verhogen of verlagen, maar dat vind ik vaak net iets te grof. (bijvoorbeeld: op 70% is de muziek te zachten op 80% is net iets te hard en ik zou dus graag 75% procent willen hebben).

Of is er een mogelijkheid een andere muziekspeler te installeren?
Dit vind ik ook vervelend inderdaad. Ik vind de muziekspeler trouwens sowieso niet zo fijn. Blijft wel eens hangen en hij reageert traag. Soms doet de volumeregeling het niet, je kunt niet bladeren door mappen (alleen op mp3 tags) etc. De bijgeleverde oordoppen zitten ook voor geen meter. Maar daar valt iets aan te doen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Leolinedance schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:27:
Hoe doet de internet radio het eigenlijk bij jullie? Bij mij buffert ie wel erg veel bij bijvoorbeeld XFM. Ik gebruik een T-Mobile WnW standaard abo maar in de trein is het niet bruikbaar met muziek luisteren.
Sommige zenders buffert die voortdurend, andere (bijv. Radio 1) totaal niet. Ligt dus kennelijk aan de stream.
Leolinedance schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:30:
[...]

Sportstracker werkt perfect! Ik gebruik hem altijd met hardlopen :) Je kunt je routes zelfs importen in Google Earth! De snelheid enzo kun je trouwens ook met de standaard N78 tooltjes: Instellingen -> connect. -> GPS gegevens -> Positie Leuk in de trein, weet nu dat een trein op topsnelheid ongeveer 135 km/u rijdt :*)
:D

Leuk spul !

* yohan is erg tevreden met z'n N78 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb sinds een weekje last dat m'n N78 continu aan het klagen is dat z'n intern geheugen vol zit... Ik heb er geen apps op geïnstalleerd, m'n internet cache is leeg, heb afgelopen weekend ongeveer alle ontvangen sms-en verwijderd (waren er 200) en de demo filmpjes eraf gehaald. Nokia Maps gebruikt m'n µSD-kaartje. Het lijkt op een app die continu geheugen aan het snoepen is (het ene moment heb ik nog enkele MB's vrij, en het volgende moment helemaal niks meer...).

Toen ik hem net had, was er 20MB intern vrij, maar nu krijg ik nog maar met moeite 2MB vrij... wie weet wat het zou kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
deepbass909 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:31:
Ik heb sinds een weekje last dat m'n N78 continu aan het klagen is dat z'n intern geheugen vol zit... Ik heb er geen apps op geïnstalleerd, m'n internet cache is leeg, heb afgelopen weekend ongeveer alle ontvangen sms-en verwijderd (waren er 200) en de demo filmpjes eraf gehaald. Nokia Maps gebruikt m'n µSD-kaartje. Het lijkt op een app die continu geheugen aan het snoepen is (het ene moment heb ik nog enkele MB's vrij, en het volgende moment helemaal niks meer...).

Toen ik hem net had, was er 20MB intern vrij, maar nu krijg ik nog maar met moeite 2MB vrij... wie weet wat het zou kunnen zijn???
En als je een hard reset doet wordt het niet beter? Ik heb zolang ik de telefoon heb rond de 40 MB geheugen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
boaty schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

En als je een hard reset doet wordt het niet beter? Ik heb zolang ik de telefoon heb rond de 40 MB geheugen vrij.
Waar kun je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
In Menu-->Instrumenten-->Bestandsbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer zojuist mij telefoon te synchroniseren met outlook op mun laptop. Al mijn afspraken uit mijn outlook zet ie over naar mijn telefoon. Andersom echter niet. Ik heb bij de optie synchronisatie alle opties (privé, geen en openbaar) geprobeerd.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:33:
Ik probeer zojuist mij telefoon te synchroniseren met outlook op mun laptop. Al mijn afspraken uit mijn outlook zet ie over naar mijn telefoon. Andersom echter niet. Ik heb bij de optie synchronisatie alle opties (privé, geen en openbaar) geprobeerd.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Start het sync tooltje.
Klik op het sleuteltje(instellingen) vervolgens weer op een sleuteltje(geavanceerde instellingen)
Richting-->Beide richtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

boaty schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

Een reboot van de GSM heeft geholpen, ik zit nu op 37mb, maar wel na een grondige opruimactie... En dat terwijl de GSM 60 of 70mb interne opslag heeft... waar dat allemaal aan opgaat, ik weet het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:19
deepbass909 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Een reboot van de GSM heeft geholpen, ik zit nu op 37mb, maar wel na een grondige opruimactie... En dat terwijl de GSM 60 of 70mb interne opslag heeft... waar dat allemaal aan opgaat, ik weet het niet :?
Standaard had mijn n78 iets van 42 mb vrij op het interne geheugen,
ik heb de filmpjes die op het interne geheugen verplaatst naar de geheugenkaart, je gaat naar menu, videocentrum en vervolgens naar mijn video's als je een filmpje selecteer dan zie je aan het icoontje rechts onder of deze op je telefoon op op de geheugenkaart staat, indien op telefoon en je wil het filmpje houden verplaats deze naar je geheugenkaart.

Tevens kan je instellen waar je berichtjes op binnenkomen, telefoon of geheugenkaart, ga naar berichten, opties, instellingen, en ga vervolgens naar overige, daar kan je instellen dat de berichten op je geheugenkaart komen te staan als daar nu telefoongeheugen staat dan kan je dit veranderen en dan vraag je telefoon of je de bestanden wil verplaatsen.

ik heb zelf nu 53.3 mb vrij op mijn telefoon

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Start het sync tooltje.
Klik op het sleuteltje(instellingen) vervolgens weer op een sleuteltje(geavanceerde instellingen)
Richting-->Beide richtingen
Thnx, dit was idd de oplossing! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1lub
Telfort in combinatie met de N78,

heeft iemand als iets weer gehoord over MMS-Internet in combinatie met de N78? Tot nu blijft het nog steeds angstvallig stil rondom dit probleem! Ik krijg wel steeds automatisch gestuurde Sms'jes dat ik naar de Telfort side moet om mijn MMS in te stellen. Maar die handmatige oplossing werk niet.

Iemand update of aanvulling? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee maanden de N78. Bevalt me wel. Maar ook hier met geen mogelijkheid e-mail en internet via mijn Telfort-abo op te krijgen. Als ik verbinding probeer te maken krijg ik voortdurend het bericht 'netwerkprobleem' of 'packet-ggevns tijdelijk netwerkprobleem'.

Ik heb het idee dat die packetggvns ergens ingevoerd moeten worden, maar kan hier niets van terugvinden. Iemand een ideetje.

Heb overigens ook de GPS nog niet kunnen instellen. Volgens mij ook iets met toegangspunten enz.

Gr,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Heb m vorige week gehaald als vervanger voor m'n N82, bevalt tot nu toe prima. Werkt zo goed als hetzelfde, fp2 heeft wat dingen net iets anders zitten maar het is grotendeels hetzelfde. Waarom dan een N78 ipv een N82? Simpel, de fm-transmitter :) M'n nieuwe auto heeft een radio zonder line-in of mogelijkheid om dat te krijgen en ik wil gewoon de fabrieksradio houden (stuurbediening, display bovenop dashboard).

Internet, email, gps, alles werkt verder precies hetzelfde en net zo snel. Dus ik kan er weer tegenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb antwoord ontvangen van Nokia en Telfort betreffende het GPRS probleem. Het is inmiddels diepgaand onderzocht en het probleem is vastgesteld. Om het probleem op te lossen is het noodzakelijk om een softwareupdate te doen. Voor de N78 is de update nog niet klaar, dit zal nog enkele weken in beslag nemen.

Nokia ziet dit probleem overigens niet als maintenance release dus er zal geen nieuwe versienummer voor komen. Als je hem dan aan de Nokia Software Updater hangt zal je de melding krijgen dat je toestel up-to-date is en krijg je de mogelijk om te herflashen. Dit zul je dan moeten doen.

Ik denk dat we over een week of twee eens moeten gaan proberen om te zien of de nieuwe versie inmiddels beschikbaar is. Als we via tweakers elkaar nu even op de hoogte houden van de testresultaten dan hoeven we het niet allemaal zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Robert, Thanks voor de update. Eelke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik merk dat de tril functie niet helemaal lekker meer is. Het lijkt wel alsof het is versleten ofzo. Als ik nu een sms krijg dan is het geen mooie tril meer maar een rateling. Als ik de telefoon lichtjes in mn hand heb en hij gaat dan trillen dan hoor je al helemaal veel geratel. Hij trilt wel, maar het geluid wat vrij komt is niet echt normaal denk ik.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Blijkbaar ben je niet de enige.

[ Voor 34% gewijzigd door yohan op 09-11-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

offtopic:
Dit heeft niet rechtstreeks met de N78 te maken, maar ik heb 15-10 een N78 bij 2call besteld.
Deze is verzonden geweest maar niet aangekomen(hoewel het adres correct was!). Bij De TNT Trace staat dat deze 25-10 terug bij 2call is aangekomen.
Ik heb sindsdien al enkele mails gestuurd om het naar een ander adress te laten verzenden, waar geen reactie op komt. Ik heb ze ook al meermaals proberen te bellen, maar ik krijg steeds de bezettoon.

Weet er iemand of 2call gestopt/failliet/ op vakantie zijn ofzo? Ik heb namelijk reeds betaald en wil dan ook mijn N78 krijgen =)

Om van Belgie naar 2call te bellen dien ik toch gewoon ipv 070 - 363.53.43 dit nummer te draaien 0031703635343, toch?

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
stijnos1991 schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:46:
Ik merk dat de tril functie niet helemaal lekker meer is. Het lijkt wel alsof het is versleten ofzo. Als ik nu een sms krijg dan is het geen mooie tril meer maar een rateling. Als ik de telefoon lichtjes in mn hand heb en hij gaat dan trillen dan hoor je al helemaal veel geratel. Hij trilt wel, maar het geluid wat vrij komt is niet echt normaal denk ik.
Meer mensen hier last van?
Jij hebt wel pech gehad..is dat nog steeds het toestel dat je via ebay hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nee (gelukkig) het Nederlandse toestel :)
Ach zolang hij nog wel trilt kan ik er mee leven, ik denk dat ie er vanzelf wel een keer helemaal mee kapt.. dan kan ik eenvoudig terug gaan naar een Care Point en een nieuwe toestel krijgen. Waarschijnlijk dan een nieuwere batch = minder hardware matige bugs!(denk aan krakende achterkant)

[ Voor 17% gewijzigd door stijnos1991 op 11-11-2008 17:38 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
stijnos1991 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:37:
Nee (gelukkig) het Nederlandse toestel :)
Ach zolang hij nog wel trilt kan ik er mee leven, ik denk dat ie er vanzelf wel een keer helemaal mee kapt.. dan kan ik eenvoudig terug gaan naar een Care Point en een nieuwe toestel krijgen. Waarschijnlijk dan een nieuwere batch = minder hardware matige bugs!(denk aan krakende achterkant)
Ik heb de krakende achterkant opgelost door er een stukje karton onder te doen.
Echter ben ik ook niet tevreden met de bouw kwaliteit van het toestel.
iemand een idee of je daarmee naar nokia terug kan? Er staat wel zoiets over in de garantie voorwaarden maar bij de winkel waar ik hem vandaan had en tevens nokia care center deden ze er moeilijk over en vonden me maar een zeikert. Kan ik niet rechtsstreeks met nokia in contact komen??

DaveD

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:21:
Heb sinds kort ook N78. Sygic draait prima, maar wel wat irritaties.
Belangrijke waar ik oplossing voor zoek: na het nemen van een foto komen de meeste foto' niet beschikbaar via de galerij functie. Ik moet dan via bestandsbeheer de foto's bekijken, één voor één, dat is niet echt een pretje... Iemand een oplossing?
Ik heb exact hetzelfde probleem! Het rare is dat mijn toestel wel altijd de foto's netjes in de galerijfunctie plaatste tot vandaag:

Ik neem een foto, ga naar "foto's" en ik kan de foto nergens vinden, om de foto te bekijken moet ik ook via bestandsbeheer. Ik heb niets aan de instelling gewijzigd...
Ik heb dan geprobeerd om via de instellingen van de camera een album aan te maken waar de foto's rechtstreeks geplaatst moeten worden, maar ook dit werkt niet (meer)...

Iemand hetzelfde probleem of nog belangrijker, een oplossing, want dit is wel vervelend!

• yohan
^^ Datum/tijd misschien aangepast?

Verwijderd

Yohan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:38:
^^ Datum/tijd misschien aangepast?
Nee ik heb geen aanpassingen gedaan aan tijd en/of datum. Heeft er volgens mij ook weinig mee te maken. Het feit is dat hij gemaakte foto's nog wel op de geheugenkaart plaatst, maar dat ik ze niet meer kan bekijken in "foto's". Ik moet via bestandbeheer gaan om de foto's te bekijken...

Toch bedankt!

Verwijderd

Even afreageren en kleine aanvulling op Nokia N78 en de problemen met Telfort mobiel internet. Ik ben ook maar eens in de pen geklommen en kreeg vandaag dit antwoord toen ik vroeg of mijn surf en mail per direct kon worden stopgezet:

"Telfort levert deze toestellen niet, dus kan Telfort ook niet akkoord gaan met uw voorstel. Wij verwijzen u graag door naar de dealer/tussenpersoon waar u het toestel heeft aangeschaft." Telfort biedt wel sim only + surf and mail aan zonder waarschuwing dat het voor bepaalde toestellen niet werkt en daarnaast een 26-stappenplan op de site om op de Nokia N78 surf en mail te installeren.

Weer een klantje kwijt!

Verwijderd

Weet iemand nog iets over N-Gage op deze telefoon? Ze beloven al een hele tijd op hun site dat het eraan komt. Maar elke nieuwere phone heeft meteen support hiervoor, vind het maar raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon inmiddels 3 maanden en hij bevalt uitstekend.

De bediening heb je snel door, maar ik heb wel wat minpunten:
- De telefoon is niet zo snel als ik wil. Menu's in en uitgaan duurt langer dan ik wel.
- De krakende achterkant. Simpel op te lossen overigens door 2 stukjes papier er tussen te stoppen.
- De stappen van het volume (eerder aan bod gekomen). Deze zijn te groot.

Wat positief is:
- Bedieningsgemak. Als je het "navigatiewieltje" onder controle hebt is het makkelijk. Het vraagt wel behoorlijke gewenning.
- Ziet er goed uit. Ook de menu's zijn goed opgebouwd. (Met uitzonderingen van icoontjes zoals de mobiele versie van Gmail).
- Geluidskwaliteit gesprek is redelijke goed. Kan beter, maar je bent goed verstaanbaar, en je kan goed verstaan wat andere zeggen.

Dan heb ik hier nog wat dingen waar ik niet uit kom:
- De FM-transmitter doet het niet meer. Van de één of andere dag lukt het mij niet meer om de muziek via de radio af te spelen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
- Mijn PC herkent de telefoon niet meer. Hij geeft een melding dat er software van de USB-controller geïnstalleerd moet worden. Maar die is er niet. De N82 van m'n pa herkent hij wel. De PC van m'n pa herkent mij telefoon wel.

2 problemen waar ik beetje behoorlijk van baal. De enige methode die ik nu heb om bestanden op m'n telefoon te zetten is via een achtelijk klein USB-kaartlezertje, en dan het minikaartje uit de telefoon halen en daar in stoppen. Met de angst dat het kaartje ooit is zal breken...

Kortom, heeft iemand oplossingen of tips??? Please send me!!!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:59:
- Mijn PC herkent de telefoon niet meer. Hij geeft een melding dat er software van de USB-controller geïnstalleerd moet worden. Maar die is er niet. De N82 van m'n pa herkent hij wel. De PC van m'n pa herkent mij telefoon wel.
Komt bij meerdere types voor. Gewoon bezopen dat Nokia (na al die jaren) dit nog steeds niet heeft weten te fixxen :S. Probeer even je Nokia Pc Suite te repareren (>software>Nokia Pc Suite>Wijzigen/Verwijderen>Herstel Nokia Pc Suite)

(ik neem aan dat de MOBO-drivers tbv de USB-controller geinstalleerd zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 15-11-2008 23:10 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, heb een probleempje.
heb de telefoon net 2 dagen en nu doet hij het al niet meer! :S
heb hem vanmiddag geupdate naar de nieuwste versie en niets aan de hand.
net ff wat contacten in mijn telefoonboek veranderd en ineens werd ik eruit gegooid!
Ik opende mijn telefoonboek weer maar hij sloot direct weer af, heel raar.
Ook een nieuwe bericht maken lukte niet meer.
Dus ff opnieuw opgestart, maar hij kwam niet verder als het logo van nokia gevolgd door een wit scherm wat niet weg wilt.
Toen opnieuw geprobeerd zonder simkaart en dat ging ook niet.
Toen zonder simkaart aan de pc, en doet deed hij het weer! (in de offline modus op de telefoon)
Hierna Met simkaart aan de pc en dat werkte weer niet.
groot probleem dus denk ik.

Weet iemand iets wat ik zou kunnen doen??
Is er iets van een reset manier ofzo?
Het probleem zit denk ik in de communicatie tussen simkaart en telefoon.
simkaart werkt wel gewoon in mijn oude sony W850i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deefdeef
  • Laatst online: 23-08 23:33
Ik keek vandaag voor de gein op de Ngage-site en zag tot mijn grote blijdschap dat NGage voor de N78 beschikbaar is gekomen!

edit:
ow wacht er staat nog wat meer op die site over welke versies compatible zijn:

Nokia N78
RM-235 Supported firmware 10.136

RM-342, RM-236 Certification Pending

Ik heb RM-235 maar firmware 12.xxx, zou ngage daar ook mee werken of werkt het echt alleen maar met 10.136. Heb hier geen wlan beschikbaar en usb-kabel ligt ook nog thuis, dus kan het zel f niet uitproberen.

[ Voor 61% gewijzigd door deefdeef op 17-11-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:08:
[...]

Komt bij meerdere types voor. Gewoon bezopen dat Nokia (na al die jaren) dit nog steeds niet heeft weten te fixxen :S. Probeer even je Nokia Pc Suite te repareren (>software>Nokia Pc Suite>Wijzigen/Verwijderen>Herstel Nokia Pc Suite)

(ik neem aan dat de MOBO-drivers tbv de USB-controller geinstalleerd zijn)
Het is inderdaad achtelijk. Zeker als hij het bij de oudere PC van m'n pa (7 jaar, de mijne is 2 jaar) het wel doet.

Inderdaad, alles MOBO-drivers tbv de USB-controllers zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
nGage werkt. Ik kan erin komen. Snap alleen het principe niet. Zijn er gratis games beschikbaar of MOET ik kopen? (dat ga ik mooi niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:25:
nGage werkt. Ik kan erin komen. Snap alleen het principe niet. Zijn er gratis games beschikbaar of MOET ik kopen? (dat ga ik mooi niet doen)
Een deel moet gekocht worden, een deel is gratis.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste