Mijn trilfunctie is het ook aan het begeven denk ik. Heb er ook een rammeltje in zitten. Ik ga binnenkort maar eens terug naar Telefoonkopen denk ikstijnos1991 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:37:
Nee (gelukkig) het Nederlandse toestel![]()
Ach zolang hij nog wel trilt kan ik er mee leven, ik denk dat ie er vanzelf wel een keer helemaal mee kapt.. dan kan ik eenvoudig terug gaan naar een Care Point en een nieuwe toestel krijgen. Waarschijnlijk dan een nieuwere batch = minder hardware matige bugs!(denk aan krakende achterkant)
Blijkbaar een bekende bug.
Nouja, zolang het nog werkt, werkt het. Pas als hij echt kapot gaat of als het echt storend wordt ga ik een nieuw toestel eisen.
Nouja, zolang het nog werkt, werkt het. Pas als hij echt kapot gaat of als het echt storend wordt ga ik een nieuw toestel eisen.
ik heb ook sinds kort een N78, die m'n vader had meegenomen uit dubai
maar nu heb ik een probleem, volgens mij is dit sinds de update die ik heb uitgevoerd gisteravond (12.046 staat er in device manager)
als ik een wlan verbinding start, dan herstart de telefoon zomaar. ik heb Opera Mini geinstalleerd, als ik daarbij een verbinding start, dan herstart mijn telefoon. bij updaten ook.
wat kan dit zijn?
maar nu heb ik een probleem, volgens mij is dit sinds de update die ik heb uitgevoerd gisteravond (12.046 staat er in device manager)
als ik een wlan verbinding start, dan herstart de telefoon zomaar. ik heb Opera Mini geinstalleerd, als ik daarbij een verbinding start, dan herstart mijn telefoon. bij updaten ook.
wat kan dit zijn?
Misschien niet zo slim ivm garantie. En mijn ervaring is dat electronische producten niet bepaald goedkoper zijn in Dubai (vliegveld in ieder geval).oddish2211 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:43:
ik heb ook sinds kort een N78, die m'n vader had meegenomen uit dubai![]()
wat kan dit zijn?
Wat betreft je probleem, geen idee. Misschien even resetten? Of anders proberen garantie te claimen bij een Nokia Carepoint ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 19-11-2008 21:11 ]
garantie is inderdaad een probleem, ik ga nu even een harde reset proberen.
is het ook mogelijk om een update terug te draaien? want volgens mij is het pas sinds de update.
is het ook mogelijk om een update terug te draaien? want volgens mij is het pas sinds de update.
Die update zou het alleen maar beter moeten maken hoor, ik denk dat het verstandiger is om ervoor te zorgen dat alles mét die nieuwste update goed werkt.
Je kan een hard reset proberen, software opnieuw installeren op je telefoon..
Je kan een hard reset proberen, software opnieuw installeren op je telefoon..
ik heb een harde reset gedaan, volgens mij doet hij het nu goed.
nu kan ik met opera mini gewoon internetten, dus het heeft gewerkt.
bedankt.
even iets anders, hoe lukt het ordenen van muziek/ bij jullie?
want ik ben graag iemand die alles geordend heeft.
nu wil ik graag voor mijn muziek een aparte map hebben, en voor rare geluidjes/ringtones etc. een aparte map.
deze mappen heb ik aangemaakt in memory card -> sound files -> digital sounds , maar als ik dan naar music player ga, dan is alles bij elkaar gegooid.
is dit te ordenen
nu kan ik met opera mini gewoon internetten, dus het heeft gewerkt.
bedankt.
even iets anders, hoe lukt het ordenen van muziek/ bij jullie?
want ik ben graag iemand die alles geordend heeft.
nu wil ik graag voor mijn muziek een aparte map hebben, en voor rare geluidjes/ringtones etc. een aparte map.
deze mappen heb ik aangemaakt in memory card -> sound files -> digital sounds , maar als ik dan naar music player ga, dan is alles bij elkaar gegooid.
is dit te ordenen
[ Voor 44% gewijzigd door oddish2211 op 20-11-2008 09:28 ]
Nu wel, voor het geval sommige mensen het nog niet wisten.Mantis schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:21:
[...]
Het Ngage platform is nog niet beschikbaar voor de N78
Nokia N-Gage - N78
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Afgelopen donderdag kon ik voor het eerst internetten op mn N78 met Telfort internet abo. Ik begreep er niks van en heb het dan ook zeker 4 keer geprobeerd, gewoon internetten, google maps, internet radio, nos mobile applicatie, en 't ging nog snel ook. (Heb uiteraard ook ge4dubbelcheckt of ik niet stiekem toch via wifi was verbonden en dat was niet zo.) Vanaf vrijdag was de pret weer over en vandaag las ik dit op de frontpage.
Iemand een idee hoe we dat datacentrum permanent kunnen flooden?
Even serieus, heeft iemand dit toevallig ook gemerkt?
Iemand een idee hoe we dat datacentrum permanent kunnen flooden?
Even serieus, heeft iemand dit toevallig ook gemerkt?
Dan liggen de problemen dus wel gewoon bij telfort!
Verwijderd
Weet iemand of TomTom inmiddels met de interne GPS kan werken? Zou namelijk fijn zijn! Heb nu Garmin, maar daar ben ik niet echt van onder de indruk. TomTom kan ik wel gebruiken, maar dan moet ik m'n externe GPS gebruiken. Ook niet echt handig dus!
-Weet iemand hoe ik de internet beveiligingsmeldingen uit kan schakelen? Als ik bijvoorbeeld gmail app opstart en ik selecteer Vodafone Live! krijg ik vervolgens 3x ' weet u zeker dat u dit en dat want programma verstuurt gegevens via internet' o.i.d.
1x kan ik begrijpen, maar niet 3x achter elkaar en dan ook iedere keer dat je het programma opstart. Zelfde geld voor Ebuddy.
-Daarnaast, belt er iemand via SIP of VOIP? Ik heb nu wel fring en een onbeperkt data abbo, dus is het voordelig om via umts/hsdpa te gaan bellen?
-En als laatste: Wat is het verschil tussen Assisted GPS en 'op basis van netwerk'?
Als ik zowel internal als assisted aan zet wordt er geen gebruikt gemaakt van internet. Als ik alleen assisted selecteer dan maakt ie wel gebruik van internet zie ik. En dat op basis van netwerk doet gewoon niks.
1x kan ik begrijpen, maar niet 3x achter elkaar en dan ook iedere keer dat je het programma opstart. Zelfde geld voor Ebuddy.
-Daarnaast, belt er iemand via SIP of VOIP? Ik heb nu wel fring en een onbeperkt data abbo, dus is het voordelig om via umts/hsdpa te gaan bellen?
-En als laatste: Wat is het verschil tussen Assisted GPS en 'op basis van netwerk'?
Als ik zowel internal als assisted aan zet wordt er geen gebruikt gemaakt van internet. Als ik alleen assisted selecteer dan maakt ie wel gebruik van internet zie ik. En dat op basis van netwerk doet gewoon niks.
[ Voor 22% gewijzigd door stijnos1991 op 29-11-2008 13:11 ]
Gisteren kwam Karakedi op het N85 topic met de oplossing om SIP op de Nokia N85 werkend te krijgen. Aangezien de N78 ook een 3.2 toestel is, denk ik dat de oplossing ook wel zal werken voor de N78. Wellicht zijn er tweakerts die hun Voipbuster account op hun N78 willen gebruiken?
Ik heb er vandaag mee getest en het lijkt prima te blijven werken. Met de N95 (3.1 toestel) was het nog nodig om voor ieder wifi netwerk en het mobiele netwerk een profiel aan te maken. Bij 3.2 is dat niet meer nodig gezien we nu "bestemmingen" hebben. Op het moment dat ik nu thuis naar binnen loop, heb ik geen dekking meer met het mobiele netwerk maar wel met mijn eigen wifi netwerk. Overschakelen lijkt prima te gaan. Let op, dit is geen handover, als je aan het bellen bent, wordt de verbinding verbroken. Vervolgens kun je binnen dan via je wifi een nieuwe verbinding maken.
Hoe werkt de oplossing? Standaard vind je bij de instellingen alleen een SIP instellingen menu. Als je die invult kun je jezelf verbinden met je SIP provider maar vervolgens mist er nog een client om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. Via de Nokia ontwikkelaars website kun je nu een tool downloaden waarmee je nog veel meer geavanceerde SIP instellingen kunt doen en deze tool lijkt ook een ingebouwde SIP client te activeren.
Wat te doen? Eerst de Nokia SIP VoIP Settings application Release 3.0 downloaden (je moet wel een Nokia account hebben / aanvragen om te kunnen downloaden) en op je toestel installeren.
Vervolgens instellen, het onderstaande voorbeeld is voor Voipbuster.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan met de volgende instellingen:
Proefielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de blauwe balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel.
Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.
VoIP services >
Voipbuster >
Profile settings>
Provider Name: Provider
Profile Name: Voipbuster
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Count of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: Voipbuster
Voicemailbox preferred IAP ID: {niets invullen}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Profile locked to IAP: Off
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}
Used SIP profiles > Voipbuster
Codecs > {hier niets wijzigen}
10 Last SIP errors: {niets invullen}
NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}
Precense settings > {hier niets invullen}
XDM settings > {hier niets invullen}
Ga een stap terug om weer in Netinstellingen te komen en kies hier Prov..-inst.
Std.dienst vr internetopr. > Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)
Dienstverbindingen
Provider-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen > {hier hoef je niets te wijzigen}
Dienstinformatie > {hier kun je alleen informatie zien}
Toestel even uit- en weer aanzetten. Ga vervolgens naar Contactpersonen. Hier zie je nu een extra tabblad Provider. Er wordt eenmalig gevraagd om dit te activeren. Nadat je dit gedaan hebt, kun je via SIP bellen. Dit doe je door na het kiezen van een contactpersoon of het intoetsen van een nummer door op Opties > Bellen > Internetoproep te kiezen.
Let op: ik heb het nog niet zelf getest op een N78 dus wellicht zal het hier en daar een klein beetje anders gaan. Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Edit: Ik heb het nu zelf getest maar helaas werkt het niet
Er verschijnt geen icoon voor de geavanceerde VoIP settings. Als je versie 2.x download en die installeert dan verschijnt er een icoon bij de applicaties maar deze lijkt niets te doen.
Ik heb er vandaag mee getest en het lijkt prima te blijven werken. Met de N95 (3.1 toestel) was het nog nodig om voor ieder wifi netwerk en het mobiele netwerk een profiel aan te maken. Bij 3.2 is dat niet meer nodig gezien we nu "bestemmingen" hebben. Op het moment dat ik nu thuis naar binnen loop, heb ik geen dekking meer met het mobiele netwerk maar wel met mijn eigen wifi netwerk. Overschakelen lijkt prima te gaan. Let op, dit is geen handover, als je aan het bellen bent, wordt de verbinding verbroken. Vervolgens kun je binnen dan via je wifi een nieuwe verbinding maken.
Hoe werkt de oplossing? Standaard vind je bij de instellingen alleen een SIP instellingen menu. Als je die invult kun je jezelf verbinden met je SIP provider maar vervolgens mist er nog een client om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. Via de Nokia ontwikkelaars website kun je nu een tool downloaden waarmee je nog veel meer geavanceerde SIP instellingen kunt doen en deze tool lijkt ook een ingebouwde SIP client te activeren.
Wat te doen? Eerst de Nokia SIP VoIP Settings application Release 3.0 downloaden (je moet wel een Nokia account hebben / aanvragen om te kunnen downloaden) en op je toestel installeren.
Vervolgens instellen, het onderstaande voorbeeld is voor Voipbuster.
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan met de volgende instellingen:
Proefielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Vrije routing toegestaan: Ja
Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de blauwe balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel.
Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.
VoIP services >
Voipbuster >
Profile settings>
Provider Name: Provider
Profile Name: Voipbuster
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Count of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: Voipbuster
Voicemailbox preferred IAP ID: {niets invullen}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Profile locked to IAP: Off
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}
Used SIP profiles > Voipbuster
Codecs > {hier niets wijzigen}
10 Last SIP errors: {niets invullen}
NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}
Precense settings > {hier niets invullen}
XDM settings > {hier niets invullen}
Ga een stap terug om weer in Netinstellingen te komen en kies hier Prov..-inst.
Std.dienst vr internetopr. > Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)
Dienstverbindingen
Provider-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen > {hier hoef je niets te wijzigen}
Dienstinformatie > {hier kun je alleen informatie zien}
Toestel even uit- en weer aanzetten. Ga vervolgens naar Contactpersonen. Hier zie je nu een extra tabblad Provider. Er wordt eenmalig gevraagd om dit te activeren. Nadat je dit gedaan hebt, kun je via SIP bellen. Dit doe je door na het kiezen van een contactpersoon of het intoetsen van een nummer door op Opties > Bellen > Internetoproep te kiezen.
Let op: ik heb het nog niet zelf getest op een N78 dus wellicht zal het hier en daar een klein beetje anders gaan. Op- en aanmerkingen zijn welkom!
Er verschijnt geen icoon voor de geavanceerde VoIP settings. Als je versie 2.x download en die installeert dan verschijnt er een icoon bij de applicaties maar deze lijkt niets te doen.
Haha een meer uitgebreid antwoord had ik niet kunnen krijgen over SIP
Bedankt Robert voor deze geweldige info!
Bij Assisted GPS haalt je toestel iedere keer dat je GPS gebruikt een klein beetje data op bij een GPS server. In deze data staat waar de GPS satellieten precies zullen zijn het komende uur. Met deze data kan het toestel aanzienlijk sneller een plaatsbepaling berekenen dan zonder deze data.stijnos1991 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:41:
[...]
Belangrijk bij het gebruik van Assisted GPS is dat je een internet toegangspunt hebt geselecteerd bij de instellingen:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Positiebepaling > Positiebepalingsserver
Gebruik positiebepalingsserver: Automatisch (en als geen roamingkosten wilt Aut. in eigen netwerk)
Toegangspunt: selecteer hier een toegangspunt met internet toegang (dus geen WAP)
Serveradres: supl.nokia.com (maar dit kan automatisch veranderen als je in een ander land bent)
Daarnaast is het ook van belang dat je datum en tijd nauwkeurig zijn ingesteld! Als je tijd flink verkeerd staat zal deze functie juist tegengesteld werken! Mensen met een Vodafone abonnement kunnen de juiste tijd uit het netwerk halen: Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Datum en tijd > Automat. tijdaanpassing > Aan. De tijdserver in het netwerk wordt gesynchroniseerd met een atoomklok en vervolgens wordt je toestel automatisch gesynchroniseerd.
Wat zijn de kosten voor bellen via SIP? Zijn er gratis gesprekken mogelijk?
Heb je dit inmiddels gedaan?robertwebbe schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:38:
Ik denk dat we over een week of twee eens moeten gaan proberen om te zien of de nieuwe versie inmiddels beschikbaar is. Als we via tweakers elkaar nu even op de hoogte houden van de testresultaten dan hoeven we het niet allemaal zelf te testen.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
http://www.voipbuster.com/nl/free.htmlLeolinedance schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:13:
Wat zijn de kosten voor bellen via SIP? Zijn er gratis gesprekken mogelijk?
Vandaag is er nieuwe software voor de N78 beschikbaar gekomen (voor Nokia Service Centers), versie 13.052.
Ik ben hem nu aan het downloaden en ga hem zo installeren. Ik laat het straks nog even weten.
Changes/improvements made from MCU SW v 12.046 to v 13.052:
New feature: Maps 2.0
"Walk to" - Pedestration Navigation
Pedestration navigation - plan a walking route and the visual guidance helps navigate you
where you want to go. The "breadcrums" trace shows where you have walked, to further
aid your orentation.
Best-in-class Car Navigation and Traffic
Improved & faster routing, also with multiple way-points. Improved guidance, including
signposts and traffic. Grid menu & specific navigation map mode (wider roads) for ease-of-
use.
Satellite maps
Entertaining and useful satellite maps shows real aerial phtography of map locations and
a "hybrid view" also shows the street names overlaid on the pictures.
Multimedia Premium Guides
Rich media content including photos, video, audio from suppliers like Lonely Planet, Via
Michelin, etc.
One-box "stations" Map search
New always-visible one-box search framework with categorised content "stations" offers
an intuitive & efficient way to discover content in Nokia Maps.
It also adds Navigation capability to the following countries: Argentina, Botswana,
Bulgaria, Chile, Lesotho, Namibia, New Zealand, Romania, Swaziland and Venezuela. Maps
2.0 is backward compatile with Maps 1.2 data. However, to get the full benefit of Maps 2.0
ie. Walk navigation, it requires memory card pre-installed Maps data to be updated.
Improvements:
Connectivity:
- System Error message appears when trying to stream a clip from a busy server
- Timestamp corruption error in long streaming which leads to 'Error in receiving live
content'
-VPN not working through WLAN in offline mode
- Priorities of protected IAPs could not be changed via UI
- Mail For Exchange did not play tone for every mail received as per S60 3.0 and 3.1
products
- DM settings were not generated automatically when Email settings are defined in variant
Photos:
- Thumbnail displayed does not match actual image if user deletes thumbnail file in
memory card private folder
Internet:
- UI issues when viewing Youtube videos
Music:
- Playing WMA audio files improved
- IHF cannot be enabled during call when FMT is on
- DRM: The ampersand character ('&') encoding is not correct
Other changes:
- Weekly recurring clock alarm always sets for the current weekday regardless of the day
chosen
- Contact Groups are not titled correctly
- Help text located in settings/general/Navi Wheel
- Help text for Voice commands
- Access point generation difficulties after factory reset
Edit: Helaas.......in deze update is het Telfort GPRS probleem nog niet meegenomen.
[ Voor 112% gewijzigd door robertwebbe op 01-12-2008 14:55 ]
Enig idee waarom mijn telefoon (fw 11 punt nogwat) zegt dat er geen update voor is?robertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:08:
[...]
http://www.voipbuster.com/nl/free.html
[...]
Vandaag is er nieuwe software voor de N78 beschikbaar gekomen (voor Nokia Service Centers), versie 13.052.
Ik ben hem nu aan het downloaden en ga hem zo installeren. Ik laat het straks nog even weten.
Changes/improvements made from MCU SW v 12.046 to v 13.052:
New feature: Maps 2.0
"Walk to" - Pedestration Navigation
Pedestration [...]
Edit: Helaas.......in deze update is het Telfort GPRS probleem nog niet meegenomen.
[ Voor 62% gewijzigd door ernst op 02-12-2008 12:40 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Omdat er staat voor Nokia Service Centers?
Zoals ik al schreef, alleen voor de Nokia Service Centers (NSC). Het duurt meestal enkele dagen voordat hij beschikbaar is voor Nokia Software Updater (NSU) en Firmwareupdate Over The Air (FOTA).ernst schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:40:
[...]
Enig idee waarom mijn telefoon (fw 11 punt nogwat) zegt dat er geen update voor is?
Dus als je haast hebt, moet je even langsgaan bij een servicecenter, anders even nog een paar dagen geduld.
Kort vraagje ....
Ik heb nu mijn wireless signaal ingesteld op mijn Nokia N78 (wat perfect werkt) en waar ik ook mee kan internetten.
Nu wil ik alleen dat hij standaard deze verbinding kiest dus het wireless signaal in plaats van de vooraf ingestelde vodafone live ingestelde verbinding?
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?
Ik heb nu mijn wireless signaal ingesteld op mijn Nokia N78 (wat perfect werkt) en waar ik ook mee kan internetten.
Nu wil ik alleen dat hij standaard deze verbinding kiest dus het wireless signaal in plaats van de vooraf ingestelde vodafone live ingestelde verbinding?
Als je een programma opstart vraagt deze áltijd welke verbinding je wilt gebruiken. Mocht dat niet zo zijn(bijvoorbeeld bij berichten-->email) is dit in te stellen bij de opties welk toegangspunt de telefoon moet pakken.Plofke schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:26:
Kort vraagje ....
En als je echt geen internet dmv van vodafone wilt kan je deze instellingen er altijd handmatig uit slopen
[ Voor 7% gewijzigd door stijnos1991 op 02-12-2008 21:39 ]
Oke dat is me gelukt (Bedankt)stijnos1991 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:38:
[...]
Als je een programma opstart vraagt deze áltijd welke verbinding je wilt gebruiken. Mocht dat niet zo zijn(bijvoorbeeld bij berichten-->email) is dit in te stellen bij de opties welk toegangspunt de telefoon moet pakken.
En als je echt geen internet dmv van vodafone wilt kan je deze instellingen er altijd handmatig uit slopen
Nog 1 vraagje ....
Sync met Home Media Server...
Van telefoon naar pc gaat perfect (draadloos, automatisch)
Maar van pc naar telefoon niet, als ik op sync nu druk gebeurt er niets, poorten open gezet etc.... een map gedefineerd. Apparaat laten herkennen in home media server, nummers komen in media bibilitheek te staan, maar als ik sync komen ze er op mijn telefoon niet bij ... iemand een idee?
Heb je wel ingesteld dat hij beide richtingen op moet synchroniseren?
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Ja dat heb ik ingesteld, via de wizard.boaty schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:24:
Heb je wel ingesteld dat hij beide richtingen op moet synchroniseren?
Ik kan ook browsen via mijn telefoon binnen de applicatie, en wanneer ik een foto open klik op mijn telefoon opent hij hem netjes op mijn pc.
Ik kan mijn N78 ruilen tegen een SE G900. Is dit een goede deal?
Stijnos, ik zag dat jij ook problemen hebt gehad ivm syncen?stijnos1991 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:11:
Ziet er wel goed uit opzich ja..
Was dit in Simpel Center?
Jij krijgt dan een een SE G900? of krijg je een N78. Krijg je een SE dan zou ik het niet doen, dit omdat het platform waarop het ontwikkeld is niet meer ondersteund word. Ook is het dus bij ontwikkelaars niet meer populair of word het ondersteund.Leolinedance schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:00:
Ik kan mijn N78 ruilen tegen een SE G900. Is die een goede deal?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee hoor, syncen werkt naar behoren.Plofke schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:12:
[...]
Stijnos, ik zag dat jij ook problemen hebt gehad ivm syncen?
Was dit in Simpel Center?
Nou ik heb dan nog wat probleempjes:
-Geluid klinkt matig, ook door EP-630 oortjes. Beetje schel en met weinig detail en weinig midden+bass (met EQ deels te corrigeren)
-Geen EQ in te stellen voor Radio (
-Agenda geeft geen details aan (ook niet via sync met outlook)
-Update werkt niet. (mogelijk door T-mobile versie? Maar ik vind niks van T-mob terug in de menu's)
-Geen mogelijkheid om call's als taak in te stellen. Bij mijn SE k800i kon ik dat wel en dan hoefde ik als mijn reminder ging alleen nog op 'yes' te drukken om te bellen.
-Telfort internet werkt niet.
-Geluid uit 'oor'speakertje klinkt schel / minder vol vergeleken met SE K800i.
-mp3 speler stopt niet automatisch met spelen zoals K800i wel deed. (vervelend in de UB)
Wel fijn.
+Mooi scherm
+mooie telefoon
+Voelt erg snel aan met surfen over wifi en idem met google maps
+Batterij lijkt lang mee te gaan
+Mooi slank en licht voor een smartphone.
NB: Ik heb nog fw. 11.iets (dacht 83)
-Geluid klinkt matig, ook door EP-630 oortjes. Beetje schel en met weinig detail en weinig midden+bass (met EQ deels te corrigeren)
-Update werkt niet. (mogelijk door T-mobile versie? Maar ik vind niks van T-mob terug in de menu's)
-Geen mogelijkheid om call's als taak in te stellen. Bij mijn SE k800i kon ik dat wel en dan hoefde ik als mijn reminder ging alleen nog op 'yes' te drukken om te bellen.
-mp3 speler stopt niet automatisch met spelen zoals K800i wel deed. (vervelend in de UB)
Wel fijn.
+Mooi scherm
+mooie telefoon
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Ik schrijf toch dat ik mijn N78 kan ruilen? Maar ik denk dat ik er ook vanaf zie. De G900 mag dan nog wel wat duurder zijn dan de N78, qua functionaliteit is de G900 niks beter. Het design vind ik gelijkwaardig en het touchscreen lijkt me niet zo geweldig in het dagelijks gebruik. Ik hou het maar bij de N78Touchdomex schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:13:
[...]
Jij krijgt dan een een SE G900? of krijg je een N78. Krijg je een SE dan zou ik het niet doen, dit omdat het platform waarop het ontwikkeld is niet meer ondersteund word. Ook is het dus bij ontwikkelaars niet meer populair of word het ondersteund.
Ik vind het geluid juist best goed klinken (door EP-630 en Sennheiser CX500). Maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen, ik vind dat de EQ het in de meeste gevallen zeker niet beter maakt.ernst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:52:
Nou ik heb dan nog wat probleempjes:
Wel fijn.
+Mooi scherm
+mooie telefoon
Update OTA werkt bij mij prima (ook T-Mobile)
Telfort internet werkt niet maar ik neem aan dat je T-Mobile gebruikt? (zie vorige punt)
Hoezo stopt de mp3speler niet? Als ik gebeld word stopt hij gewoon. Wat is UB?
Ik vind het internet dan weer vaak niet zo snel, zelfs niet altijd met wifi. De batterij viel in het begin tegen maar die moest even op gang komen. Nu red ik het er wel 4 dagen ofzo mee (als ik hem niet aan de laptop hang voor internet).
[ Voor 15% gewijzigd door Leolinedance op 03-12-2008 18:39 ]
Denk dat 4 dagen een prima score is toch voor een telefoon met zoveel features?Leolinedance schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:36:
[...]
Ik vind het geluid juist best goed klinken (door EP-630 en Sennheiser CX500). Maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen, ik vind dat de EQ het in de meeste gevallen zeker niet beter maakt.
Update OTA werkt bij mij prima (ook T-Mobile)
Telfort internet werkt niet maar ik neem aan dat je T-Mobile gebruikt? (zie vorige punt)
Hoezo stopt de mp3speler niet? Als ik gebeld word stopt hij gewoon. Wat is UB?
Ik vind het internet dan weer vaak niet zo snel, zelfs niet altijd met wifi. De batterij viel in het begin tegen maar die moest even op gang komen. Nu red ik het er wel 4 dagen ofzo mee (als ik hem niet aan de laptop hang voor internet).
Mooi dat de laatste updat werkt. Ik ga die dan van 't weekend proberen.
De telefoon heb ik overgenomen en is gekocht met T-mob abo, maar ik gebruik hem met Telfort, that why
Bij het 'niet stoppen met mp3's spelen' hoorde eigenlijk nog iets, ik bedoelde nl. dat ie niet stop als je de jackplug van de koptelefoon er uit haalt. En da's jammer. UB = bibliotheek. Ik heb dus nu regelmatig dat ik ergens binnenkom, maar snoertje losmaken en vervolgens iedereen naar mijn muziek luistert
Verwijderd
Ik heb maandag bij een Nokia Service Point mijn firmware laten updaten naar versie 12.046. Mijn toestel liep vaak vast in de MP3 speler. Maar nu kan ik de telefoon niet meer op de handsfree functie zetten. Meer mensen met dit probleem?
Oh ja dat van het doorspelen van de muziek bij het lostrekken van het snoertje is echt klote...heb er ook al vaak last van gehad.ernst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:52:
[...]
Denk dat 4 dagen een prima score is toch voor een telefoon met zoveel features?
Mooi dat de laatste updat werkt. Ik ga die dan van 't weekend proberen.
De telefoon heb ik overgenomen en is gekocht met T-mob abo, maar ik gebruik hem met Telfort, that why
Bij het 'niet stoppen met mp3's spelen' hoorde eigenlijk nog iets, ik bedoelde nl. dat ie niet stop als je de jackplug van de koptelefoon er uit haalt. En da's jammer. UB = bibliotheek. Ik heb dus nu regelmatig dat ik ergens binnenkom, maar snoertje losmaken en vervolgens iedereen naar mijn muziek luistert
Nee, zijn geen bekende problemen volgens mij. Maar volgens mij kun je ook via de kabel en OTA de firmware updaten naar 12.046. De nieuwste versie heeft toch een nieuwer versienummer? Die kun je blijkbaar over een paar dagen ook zelf op je telefoon zetten.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:52:
Ik heb maandag bij een Nokia Service Point mijn firmware laten updaten naar versie 12.046. Mijn toestel liep vaak vast in de MP3 speler. Maar nu kan ik de telefoon niet meer op de handsfree functie zetten. Meer mensen met dit probleem?
[/quote]
Als je via een Sip provider wilt bellen zoals Voipbuster kun je makkelijker Nimbuzz gebruiken.
dit programma is ook geschikt voor MSN GTalk etc.
[/quote]
Als je via een Sip provider wilt bellen zoals Voipbuster kun je makkelijker Nimbuzz gebruiken.
dit programma is ook geschikt voor MSN GTalk etc.
zo'n agenda layout zou de telefoon voor mij zo veel beter hebben gemaakt

De hele agenda van de E66 vind ik trouwens veel overzichtelijker

De hele agenda van de E66 vind ik trouwens veel overzichtelijker
waarom heb je die dan niet genomen, of had je die eerst en kom je nu tot de conclusie dat het op de n78 minder goed werkt?
Nee, ik had hiervoor een K800i. Toen ik mijn N78 kocht dacht ik nog dat symbian, symbian was en dat het vooral voor meer serieuze dingen bedoeld was. Niet echt een verwijt aan Nokia dus, hoewel ik wel hoop dat ze de agenda nog eens aanpakken.Julius schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:43:
[...]
waarom heb je die dan niet genomen, of had je die eerst en kom je nu tot de conclusie dat het op de n78 minder goed werkt?
Ik heb inmiddels wel kunnen updaten naar 12.x. Dat lukte eerder niet doordat ik ook een t-mobile product code had die door nokia niet werd herkend. De product code via NSS (van B-phreaks) veranderen naar 0545492 lostte het probleem op. Nu hopen dat 13.x ook snel beschikbaar wordt.
Mijn telefoon loopt de laatste tijd regelmatig vast of herstart zichtzelf. Ik ga zo maar eens updaten, hopelijk maakt dat iets uit.
Heb het toestel nu ook sinds een dag en heb mijn 2 jaar oude SE K800i aan de wilgen gehangen. Lijkt me een prima toestel alleen heb wel wat vraagjes erover:
-Kan je in het standby menu ook aangeven dat hij niet de taken laat zien van uit de agenda maar echt alleen de agendapunten/afspraken? Als je nu taken overdue hebt laat hij die alleen maar zien namelijk en niet je komende afspraken.
-Is het mogelijk om de telefoon te laten trillen bij een binnengekomen sms? Gebruik een aangepast profiel dat alles stil is maar wel met trilstand aan, maar hij trilt niet bij een binnengekomen sms.
-Waarom Nokia Maps gebruiken ipv Google Maps? (staat er beiden op geinstalleerd)
-Klopt het dat de GPS antenne erg zwak is? Heb hem niet aan de praat gekregen nog, ben dan ook nog niet lang buiten geweest.
Alvast bedankt!
-Kan je in het standby menu ook aangeven dat hij niet de taken laat zien van uit de agenda maar echt alleen de agendapunten/afspraken? Als je nu taken overdue hebt laat hij die alleen maar zien namelijk en niet je komende afspraken.
-Is het mogelijk om de telefoon te laten trillen bij een binnengekomen sms? Gebruik een aangepast profiel dat alles stil is maar wel met trilstand aan, maar hij trilt niet bij een binnengekomen sms.
-Waarom Nokia Maps gebruiken ipv Google Maps? (staat er beiden op geinstalleerd)
-Klopt het dat de GPS antenne erg zwak is? Heb hem niet aan de praat gekregen nog, ben dan ook nog niet lang buiten geweest.
Alvast bedankt!
Neen
Wat ik heb gemerkt is dat de GPS antenne inderdaad vrij zwak is. Zelfs in plekken waar nauwelijks huizen staan begint hij te zeuren dat ik misschien buiten moest gaan staan en misschien zelfs niet bij de bomen. Van beide was ik minimaal 30 meter verwijderdBoesjke schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:07:
Heb het toestel nu ook sinds een dag en heb mijn 2 jaar oude SE K800i aan de wilgen gehangen. Lijkt me een prima toestel alleen heb wel wat vraagjes erover:
Alvast bedankt!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mag bij Vodafone mijn abo verlengen en heb de keuze uit 38 toestellen. Door ervaringen uit het verleden wil ik voor een Nokia gaan, waardoor er nog 11 toestellen overblijven (N78, N95, 3109, 6124, 6210, 6220 classic, 6300, 6500, 7610, E66 en N96).
Ik heb een aantal voorwaarde gesteld. Het toestel moet kunnen samenwerken met een Apple. Geen slide-foon, maar gewoon een strak classic design. Bluetooth is een absolute must. Camera is welkom, maar kwaliteit is niet van groot belang. Bellen, sms, agenda-functie zijn voor mij het belangrijkste. Daarnaast zal ik zo af en toe gebruik maken van de internet mogelijkheden, voor bijvoorbeeld Gmail.
Nu blijven de Nokia N78 en Nokia 6220 classic over als opties. Maar welke moet ik nu nemen?
Beide zijn volgens mij voorzien van Nokia Maps, lijkt mij handig, kan ik nooit mij navigatie vergeten. Maar is dat ook echt wat? Lees hier wat negatieve ervaringen.
De Nokia 6220 Classic heeft een groter intern geheugen, normale toetsen, mooiere kleurstelling (persoonlijk), meer megapixels, langere gesprekstijd. Dus ik neig om voor de Nokia 6220 te gaan, is dit echt een goede keuze?
Advies is welkom. Van de Nokia 6220 Classic is overigens geen topic, toch? Ik gebruik nu overigens een Nokia 2630 als tijdelijk toestel (traag, maar verder best).
Ik heb een aantal voorwaarde gesteld. Het toestel moet kunnen samenwerken met een Apple. Geen slide-foon, maar gewoon een strak classic design. Bluetooth is een absolute must. Camera is welkom, maar kwaliteit is niet van groot belang. Bellen, sms, agenda-functie zijn voor mij het belangrijkste. Daarnaast zal ik zo af en toe gebruik maken van de internet mogelijkheden, voor bijvoorbeeld Gmail.
Nu blijven de Nokia N78 en Nokia 6220 classic over als opties. Maar welke moet ik nu nemen?
Beide zijn volgens mij voorzien van Nokia Maps, lijkt mij handig, kan ik nooit mij navigatie vergeten. Maar is dat ook echt wat? Lees hier wat negatieve ervaringen.
De Nokia 6220 Classic heeft een groter intern geheugen, normale toetsen, mooiere kleurstelling (persoonlijk), meer megapixels, langere gesprekstijd. Dus ik neig om voor de Nokia 6220 te gaan, is dit echt een goede keuze?
Advies is welkom. Van de Nokia 6220 Classic is overigens geen topic, toch? Ik gebruik nu overigens een Nokia 2630 als tijdelijk toestel (traag, maar verder best).
Wat jij moet bepalen voor jezelf is hoeveel waarde vind jij die kleine extra's die de N78 heeft moeten krijgen. Dingen als de Radiozender en de Multimediafunctie's( mp3, video en de 3.5mm mogelijkheden!) zijn alleen te krijgen naar mijn weten op de N78. Gmail werkt gelukkig op beide telefoons prima. Want er zijn gewoon symbian aps voor dus dat zal geen verschil brengen. Voor de rest zijn de telefoons vrij aan elkaar gewaagt. persoonlijk ben ik een fan van het platte en in mijn ogen vrij strakke design van de N78. Heb je al eens met beide in de winkel gespeeld? Zo nee kun je eigenlijk ook niet voor jezelf een goede afweging makenArosa schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:03:
Mag bij Vodafone mijn abo verlengen en heb de keuze uit 38 toestellen. Door ervaringen uit het verleden wil ik voor een Nokia gaan, waardoor er nog 11 toestellen overblijven (N78, N95, 3109, 6124, 6210, 6220 classic, 6300, 6500, 7610, E66 en N96).

Er is wel een topic van de 6220. De N78 heeft Wifi wat de 6220 niet heeft. Misschien maakt dat nog verschil voor je?
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Als je niet wilt kopen zul je alleen trails kunnen spelen.stijnos1991 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:25:
nGage werkt. Ik kan erin komen. Snap alleen het principe niet. Zijn er gratis games beschikbaar of MOET ik kopen? (dat ga ik mooi niet doen)
Mijn telefoon geeft nu iedere keer aan dat ik op OK moet drukken om mijn geheugenkaart te verwijderen ofzo. Dan werkt de kaart ook niet meer. Ik heb heb er al een paar keer in en uit gedaan, schoongemaakt.
Wat nu te doen? Terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb (telefoonkopen)?
Het lijkt mij er op te duiden dat je geheugenkaart af en toe het contact verliest met de lezer.Leolinedance schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:20:
Mijn telefoon geeft nu iedere keer aan dat ik op OK moet drukken om mijn geheugenkaart te verwijderen ofzo. Dan werkt de kaart ook niet meer. Ik heb heb er al een paar keer in en uit gedaan, schoongemaakt.
Als ik jou was zou ik de geheugenkaart even schoonmaken met iets van schoonmaak alcohol (propanol, isopropanol, isopropylalcohol, IPA) en vervolgens even het mechanisme even een paar keer triggeren door een paar keer erin en eruit te halen.
Als die dan nog raar blijft doen, dan zit het echt in de lezer, dan moet je even inderdaad even terug naar het bedrijf waar je hem hebt gekocht of langs gaan bij een Nokia Care Point.
Dat schoonmaken en triggeren heb ik al gedaan. Dan doet de geheugenkaart het weer even (kwartier tot een uur) en gaat het weer fout. Wat raad je aan, terug naar de winkel of een Nokia Care Point? Neem aan dat ik mijn telefoon sowieso een tijdje kwijt ben dan...robertwebbe schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:46:
[...]
Het lijkt mij er op te duiden dat je geheugenkaart af en toe het contact verliest met de lezer.
Als ik jou was zou ik de geheugenkaart even schoonmaken met iets van schoonmaak alcohol (propanol, isopropanol, isopropylalcohol, IPA) en vervolgens even het mechanisme even een paar keer triggeren door een paar keer erin en eruit te halen.
Als die dan nog raar blijft doen, dan zit het echt in de lezer, dan moet je even inderdaad even terug naar het bedrijf waar je hem hebt gekocht of langs gaan bij een Nokia Care Point.
Bedankt. Kwam met de zoekfunctie alleen maar de oude Nokia 6220 tegen (uit 2003/2004). Wifi is leuk, maar eigenlijk overbodig voor mij. Zodra ik iets gekozen heb laat ik mij ervaring wel achter in het juiste topic.boaty schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:31:
Er is wel een topic van de 6220. De N78 heeft Wifi wat de 6220 niet heeft. Misschien maakt dat nog verschil voor je?
Is het WIFI (Geen contact met Gateway) probleem opgelost met deze nieuwe update ?
[ Voor 4% gewijzigd door Plofke op 09-12-2008 13:08 ]
Ik heb nooit een wifi probleem gehad?Plofke schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:07:
Is het WIFI (Geen contact met Gateway) probleem opgelost met deze nieuwe update ?
Wtf, dat heb ik ook. En mijn broer ook. Eerst werkte het allemaal prima, maar van de een op de andere dag krijg ik "Geen reactie van gateway". En dat alleen op de router thuis. Vanavond maar eens updaten dan.Plofke schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:07:
Bij een Care point kun je er meestal op wachten. Bij de winkel sturen ze hem standaard op.Leolinedance schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:01:
[...]
Dat schoonmaken en triggeren heb ik al gedaan. Dan doet de geheugenkaart het weer even (kwartier tot een uur) en gaat het weer fout. Wat raad je aan, terug naar de winkel of een Nokia Care Point? Neem aan dat ik mijn telefoon sowieso een tijdje kwijt ben dan...
ik dacht eens te gaan klooien met nokia maps, gps lock kreeg ik niet. dus ik heb de nokia maps 3.0 beta geinstalleerd en die werkt erg goed, maar de lock is erg langzaam (~ 5 min.) en soms gelemaal geen lock. ik heb zo het idee dat A-GPS niet werkt bij mij. (want ik meen gelezen te hebben dat sommige mensen een eerste lock binnen ~ 20 seconden kregen via A-GPS)
ik heb prepay van KPN, en ik vind het niet erg om elke keer voor een lock ~ 10KB te betalen.
nu heb ik door automatisch instellingen te downloaden van kpn 2 verbindingen erbij gekregen;
kpn mms (deze staat onder multimedia msg.)
mobiel internet (deze staat onder WAP services.)
bij de gps instellingen onder positioning server staat access point: Mobiel Internet
in nokia maps 3.0 onder internet staat bij network destination Internet (daar kan ik kiezen uit internet, multimedia msg. en WAP services)
maar volgens mij is dit menu voor instellingen om kaarten te downloaden en andere dingen.
heeft iemand anders A-GPS goed aan de praat gekregen, en weet hij/zij misschien wat ik fout doe?
--edit
ik ben al iets verder, in nokia maps 3.0 krijg ik bijna geen lock (tenminste niet na 5 min. wachten) maar als ik naar "connectivity" ga en dan "GPS" en daarna naar "position" dan heb ik binnen 30 seconden een lock, en vanuit daar kan ik automatisch nokia maps opstarten die dan direct een lock heeft
ik heb prepay van KPN, en ik vind het niet erg om elke keer voor een lock ~ 10KB te betalen.
nu heb ik door automatisch instellingen te downloaden van kpn 2 verbindingen erbij gekregen;
kpn mms (deze staat onder multimedia msg.)
mobiel internet (deze staat onder WAP services.)
bij de gps instellingen onder positioning server staat access point: Mobiel Internet
in nokia maps 3.0 onder internet staat bij network destination Internet (daar kan ik kiezen uit internet, multimedia msg. en WAP services)
maar volgens mij is dit menu voor instellingen om kaarten te downloaden en andere dingen.
heeft iemand anders A-GPS goed aan de praat gekregen, en weet hij/zij misschien wat ik fout doe?
--edit
ik ben al iets verder, in nokia maps 3.0 krijg ik bijna geen lock (tenminste niet na 5 min. wachten) maar als ik naar "connectivity" ga en dan "GPS" en daarna naar "position" dan heb ik binnen 30 seconden een lock, en vanuit daar kan ik automatisch nokia maps opstarten die dan direct een lock heeft
[ Voor 12% gewijzigd door oddish2211 op 09-12-2008 20:14 ]
Hier pcies zelfde prob, heeft gewerkt, heb gmail kunnen binnen halen alles.Svenneh schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:10:
[...]
Wtf, dat heb ik ook. En mijn broer ook. Eerst werkte het allemaal prima, maar van de een op de andere dag krijg ik "Geen reactie van gateway". En dat alleen op de router thuis. Vanavond maar eens updaten dan.
En ineens ... geen reactie van gateway ....
Hier ook wel vaak gehad, geen reactie van gateway.
Bij mij gebeurde het op school, dus ik dacht dat het daar aan lag. Ging daar het internet op door: Wifi in je homescreen 'browsen starten' te doen. Dan meteen geen reactie van gateway.
Als ik op Web klik, naar een site ga en vervolgens voor het Wifi netwerk kies, dan heb ik er nooit problemen mee!
Bij mij gebeurde het op school, dus ik dacht dat het daar aan lag. Ging daar het internet op door: Wifi in je homescreen 'browsen starten' te doen. Dan meteen geen reactie van gateway.
Als ik op Web klik, naar een site ga en vervolgens voor het Wifi netwerk kies, dan heb ik er nooit problemen mee!
Heb je het serveradres ook ingesteld?oddish2211 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:21:
ik dacht eens te gaan klooien met nokia maps, gps lock kreeg ik niet. dus ik heb de nokia maps 3.0 beta geinstalleerd en die werkt erg goed, maar de lock is erg langzaam (~ 5 min.) en soms gelemaal geen lock. ik heb zo het idee dat A-GPS niet werkt bij mij. (want ik meen gelezen te hebben dat sommige mensen een eerste lock binnen ~ 20 seconden kregen via A-GPS)
Bij mij is dat: h-slp.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org
Contactpuntjes even schoonmaken van de cover helpt ook wel eens.
helaas, hij wordt er niet sneller van.
ik gebruik nu de server supl.nokia.com
wat bedoel je met contactpuntjes schoonmaken?
--edit
als ik nu in connectivity -> gps -> position verbinding maak dan heb ik binnen ~10 seconden een lock
maar als ik nokia maps opstart, dan heb ik pas na ~3 minuten een lock.
start ik eerst die software onder connectivity -> gps -> position op (en dan verbinden) en daarna nokia maps dan heb ik meteen een lock.
ik denk dat nokia maps geen agps gebruikt
ik gebruik nu de server supl.nokia.com
wat bedoel je met contactpuntjes schoonmaken?
--edit
als ik nu in connectivity -> gps -> position verbinding maak dan heb ik binnen ~10 seconden een lock
maar als ik nokia maps opstart, dan heb ik pas na ~3 minuten een lock.
start ik eerst die software onder connectivity -> gps -> position op (en dan verbinden) en daarna nokia maps dan heb ik meteen een lock.
ik denk dat nokia maps geen agps gebruikt
[ Voor 59% gewijzigd door oddish2211 op 14-12-2008 16:45 ]
Klopt oddish2211. Ik denk dat we die conclusie wel kunnen trekken ja!
wie heeft er wel agps in nokia maps?
Iemand enig idee welk programma/tool ik het best kan gebruiken om een hele hoop nieuwe contacts toe te voegen aan de N78? Ik heb een lijst personen staan in txt/xls en één voor één toevoegen via PC suite gaat bijzonder traag.
Ik, Bij mij blijft hij alleen tot vervelens toe zeuren of hij verbinding mag maken om de positiebepalingserver te connecten. Ook als ik nee zeg.oddish2211 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:36:
wie heeft er wel agps in nokia maps?
Eerst importeren in outlook, vervolgens PC sync (1 way, naar je telefoon) alles staat er op, en dan kan je ze eventueel weer verwijderen uit outlook.Mantis schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:37:
Iemand enig idee welk programma/tool ik het best kan gebruiken om een hele hoop nieuwe contacts toe te voegen aan de N78? Ik heb een lijst personen staan in txt/xls en één voor één toevoegen via PC suite gaat bijzonder traag.
Weet iemand of er eigenlijk een andere media/video speler bestaat voor de N78/Symbian 3.2 die bookmarks ondersteunt?
Ik kijk namelijk vaak docu's, series of films in de trein, maar dat ritje duurt maar 20 tot 25 minuten. Ik kijk daardoor deze video's altijd in delen en moet nu dus steeds onthouden waar ik gebleven ben. Het zou makkelijk zijn als ik een bookmark kon aanmaken.
Ik kijk namelijk vaak docu's, series of films in de trein, maar dat ritje duurt maar 20 tot 25 minuten. Ik kijk daardoor deze video's altijd in delen en moet nu dus steeds onthouden waar ik gebleven ben. Het zou makkelijk zijn als ik een bookmark kon aanmaken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik las eerder ergens in dit topic vragen over Micro-SD kaartjes en tot aan welke capaciteit de N78 slikt. Misschien handig om te weten dan, ik heb nu een Sandisk 16GB kaartje er in zitten en het werkt prima. Zit nu voor zo'n 10GB aan bestanden op en ik merk niets van vertragingen of iets dergelijks, dus voor mij zit het wel goed.
Ben nog erg happy met dit toestel trouwens, gisteren voor het eerst de spraakherkenning gebruikt om een contact op te zoeken terwijl ik m'n handen niet vrij had.... erg handige functie, en werkt verbazingwekkend goed. Ik had er niet veel van verwacht, maar hij pakt commando's en namen goed.
Denk dat dit toch wel een van de leukste telefoons is als je een relatief goedkope smartphone wilt met zo goed als alles erop en eraan (en je niet zo veel om de camera geeft).
Ben nog erg happy met dit toestel trouwens, gisteren voor het eerst de spraakherkenning gebruikt om een contact op te zoeken terwijl ik m'n handen niet vrij had.... erg handige functie, en werkt verbazingwekkend goed. Ik had er niet veel van verwacht, maar hij pakt commando's en namen goed.
Denk dat dit toch wel een van de leukste telefoons is als je een relatief goedkope smartphone wilt met zo goed als alles erop en eraan (en je niet zo veel om de camera geeft).
Die paar dagen duren wel langrobertwebbe schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:06:
[...]
Zoals ik al schreef, alleen voor de Nokia Service Centers (NSC). Het duurt meestal enkele dagen voordat hij beschikbaar is voor Nokia Software Updater (NSU) en Firmwareupdate Over The Air (FOTA).
Dus als je haast hebt, moet je even langsgaan bij een servicecenter, anders even nog een paar dagen geduld.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Veel techneuten zijn vrij met kerst en oud & nieuw. Daardoor zal het wel wat langer duren denk ik.Yohan schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:13:
[...]
Die paar dagen duren wel langWaar blijven ze met die update?
Ik zit met hetzelfde probleem als een een aantal medetweakers.
Namelijk het niet kunnen gebruiken van telfort mobiel internet.
Ook kan ik de laatste update niet vinden.
Als ik op nokia ga controleren wat de laatste update is, zie ik het volgende
Latest available software for Nokia N78, product code 0545495
Version: 12.046
Het kan dus ook aan de product code liggen van je telefoon. I
Ik weet niet of er verschillende versies van de N78 zijn ?
Hopen dat er snel een oplossing van het probleem komt, want ik mis mijn internet
Blijf dit threadje in de gaten houden
Namelijk het niet kunnen gebruiken van telfort mobiel internet.
Ook kan ik de laatste update niet vinden.
Als ik op nokia ga controleren wat de laatste update is, zie ik het volgende
Latest available software for Nokia N78, product code 0545495
Version: 12.046
Het kan dus ook aan de product code liggen van je telefoon. I
Ik weet niet of er verschillende versies van de N78 zijn ?
Hopen dat er snel een oplossing van het probleem komt, want ik mis mijn internet
Blijf dit threadje in de gaten houden
@emakaay; jij hebt een toestel met een Scandinavische productcode. Ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar deze is niet door Nokia Nederland geïmporteerd en gedistribueerd. Ongetwijfeld zal er Nederlandse taal inzitten maar zonder tweaken zul je hem nooit op het Telfort netwerk zien internetten.
Als je het Telfort GPRS probleem wilt oplossen, dan heb je een softwareversie nodig waar de zogenaamde Telfort fix in zit. Deze zit slechts in één specifieke versie (gekoppeld aan een productcode). Alleen was er begin december een vergissing gemaakt, ze hadden hem aan een verkeerde gekoppeld. Zover ik weet zijn er in Nederland de volgende procuctcodes in omloop:
0545492 RM-235 CTR EURO 2 COCOA BROWN
0546594 RM-235 CTR EURO 2 PEARL WHITE
0569637 RM-235 CTR EURO 2 Black
0569338 N78 Vodafone NL CB
0567886 N78 KPN NL CB
0569863 N78 T-Mobile NL LB
Volgens mijn contactpersoon bij Nokia zou de Telfort fix alleen maar bij de KPN variant (0567886) toegevoegd worden maar ik heb hem verzocht om het ook de EURO2 versies (0545492, 0545694, 0569637) te doen omdat deze veel verkocht zijn door de retailers met verschillende abonnementen waaronder Telfort.
Betreft de huidige softwareversies, dit is de huidige status:
0545492 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0546594 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0569637 13.0.52
0569338 12.0.46 13.0.52
0567886 11.0.43
0569863 11.0.43
Zoals je ziet zijn nog niet alle varianten geschikt voor de laatste softwareversie, de openmarkt (EURO2) zijn allemaal 13.0.52, Vodafone 12.0.46 en KPN en T-Mobile nog op 11.0.43. Het is de operator die de software eerst moet goedkeuren en dan vervolgens pas wordt deze gedistribueerd. Meer over dit onderwerp is in het N96 topic te lezen waar het Telfort probleem inmiddels gedeeltelijk is opgelost.
Als je het Telfort GPRS probleem wilt oplossen, dan heb je een softwareversie nodig waar de zogenaamde Telfort fix in zit. Deze zit slechts in één specifieke versie (gekoppeld aan een productcode). Alleen was er begin december een vergissing gemaakt, ze hadden hem aan een verkeerde gekoppeld. Zover ik weet zijn er in Nederland de volgende procuctcodes in omloop:
0545492 RM-235 CTR EURO 2 COCOA BROWN
0546594 RM-235 CTR EURO 2 PEARL WHITE
0569637 RM-235 CTR EURO 2 Black
0569338 N78 Vodafone NL CB
0567886 N78 KPN NL CB
0569863 N78 T-Mobile NL LB
Volgens mijn contactpersoon bij Nokia zou de Telfort fix alleen maar bij de KPN variant (0567886) toegevoegd worden maar ik heb hem verzocht om het ook de EURO2 versies (0545492, 0545694, 0569637) te doen omdat deze veel verkocht zijn door de retailers met verschillende abonnementen waaronder Telfort.
Betreft de huidige softwareversies, dit is de huidige status:
0545492 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0546594 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0569637 13.0.52
0569338 12.0.46 13.0.52
0567886 11.0.43
0569863 11.0.43
Zoals je ziet zijn nog niet alle varianten geschikt voor de laatste softwareversie, de openmarkt (EURO2) zijn allemaal 13.0.52, Vodafone 12.0.46 en KPN en T-Mobile nog op 11.0.43. Het is de operator die de software eerst moet goedkeuren en dan vervolgens pas wordt deze gedistribueerd. Meer over dit onderwerp is in het N96 topic te lezen waar het Telfort probleem inmiddels gedeeltelijk is opgelost.
Ik heb een EURO 2 toestel, maar nog geen update. Komt er waarschijnlijk wel snel aan dus. Via die site van Nokia staat er ook 12.046 als laatste update.
Trouwens, de binnenkant van de telefoon vangt érg veel stof. Ook de camera aan de voorkant van het toestel is gewoon 1 wazige stoffige vlek geworden.
Ding zit altijd in mn broekzak. Het zal daar wel uit vandaan komen. (broek wordt wel netjes gewassen hoor)
Trouwens, de binnenkant van de telefoon vangt érg veel stof. Ook de camera aan de voorkant van het toestel is gewoon 1 wazige stoffige vlek geworden.
Ding zit altijd in mn broekzak. Het zal daar wel uit vandaan komen. (broek wordt wel netjes gewassen hoor)
[ Voor 8% gewijzigd door stijnos1991 op 29-12-2008 22:32 ]
Dat viel mij toevallig vandaag ook voor het eerst op. Hij kan zeker niet open?stijnos1991 schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:32:
@robertwebbe; Bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Ik snap nu tenminste waarom de update voor mij nog niet beschikbaar is.
Ben de naam van de (internet) winkel waar ik mijn telefoon besteld heb even kwijt, maar ik ga daar wel even kijken of ik aan een Nederlandse product code kan komen.
Wil nu en in de toekomst wel de mogelijkheid hebben om te updaten
Ik snap nu tenminste waarom de update voor mij nog niet beschikbaar is.
Ben de naam van de (internet) winkel waar ik mijn telefoon besteld heb even kwijt, maar ik ga daar wel even kijken of ik aan een Nederlandse product code kan komen.
Wil nu en in de toekomst wel de mogelijkheid hebben om te updaten
Bij Telfort klantenservice beginnen ze weer over handmatig instellen en je doet het niet goed.. maar bij de Telfort winkel lukte het ook niet... I rest my case!
Thanks for any update!
Jawel kan wel open met een torx schroevendraaier.Yohan schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:36:
[...]
Dat viel mij toevallig vandaag ook voor het eerst op. Hij kan zeker niet open?
Ik heb een N78 met T-Mobile abo. Ik gebruik nu softwareversie 12.046. De OTA updater geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn. Er is toch wel een nieuwe update? Ik heb mijn telefoon bij telefoonkopen.nl gekocht, volgens mij leveren zij wel Nederlandse toestellen?
Ja, Nederlandse versies.Leolinedance schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:24:
Ik heb een N78 met T-Mobile abo. Ik gebruik nu softwareversie 12.046. De OTA updater geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn. Er is toch wel een nieuwe update? Ik heb mijn telefoon bij telefoonkopen.nl gekocht, volgens mij leveren zij wel Nederlandse toestellen?
Alleen is het vreemd dat de nieuwe release nog steeds niet beschikbaar is via OTA. Volgende week ben ik weer aan het werk en zal ik eens bellen naar de vrienden van Nokia om te vragen of het iets sneller kan.
Heb je misschien NSU al geprobeerd? En als je dan nog steeds niet kan wachten, even een afspraak maken bij een NSP.
Paar pagina's terug staat er een hele update van Robbert. Erg informatief.r1lub schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:29:
![]()
Heeft iemand al iets weer gehoord over hoe het staat met het fixen van MMS/INTERNET in combinatie de Nokia N78?
Bij Telfort klantenservice beginnen ze weer over handmatig instellen en je doet het niet goed.. maar bij de Telfort winkel lukte het ook niet... I rest my case!
Thanks for any update!
Ik heb het idee dat de antenne van de N78 minder is dan de N82 of N95, deze krijgen veel sneller een fix dan ik, heeft iemand hier ook last van.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Ik heb binnen 5 seconden een fix.
[ Voor 14% gewijzigd door stijnos1991 op 01-01-2009 13:19 ]
De antenne van de GPS zit in het achterklepje. Als je deze eraf haalt, zie je vanzelf twee contactpuntjes zitten. Wellicht zijn die bij jou was vies of vettig geworden waardoor ze slecht contact maken en zorgen voor slechtere ontvangst. Als je deze even schoonmaakt met alcohol kan dat wellicht helpen. De meeste mensen zijn van mening dat de N78 echt veel beter is dan de N82 of N95, waaronder ikzelf.JJmac schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:30:
Ik heb het idee dat de antenne van de N78 minder is dan de N82 of N95, deze krijgen veel sneller een fix dan ik, heeft iemand hier ook last van.
Ik heb een N82 gehad voor deze maar ik merk eigenlijk geen verschil in ontvangst? Beide zijn gewoon snel met assisted-gps (heb een internet data bundel dus kost toch niks extra's om die nokia server te gebruiken) en zijn ook gewoon nauwkeurig.
Bedankt voor de info, heb direct de contacten schoongemaakt maar heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Hier staat ook de assisted-gps ingeschakeld, heeft iemand anders nog een idee, misschien een andere micro kaartje? dan de originele Nokia?
assisted-gps ingeschakeld kost toch geen geld???
En het ontvangst voor wifi is goed.
Gebruik Sygic 2009 voor navigatie, vanmiddag een N82 geactiveerd en binnen 10 sec een fix in huis?
Of zou het iets kunnen zijn met de positiebepaling / Server
Hier staat ook de assisted-gps ingeschakeld, heeft iemand anders nog een idee, misschien een andere micro kaartje? dan de originele Nokia?
Gebruik Sygic 2009 voor navigatie, vanmiddag een N82 geactiveerd en binnen 10 sec een fix in huis?
[ Voor 34% gewijzigd door JJmac op 01-01-2009 21:44 ]
Je kan ook zien of assited gps verbinding maakt ga naar menu, instrumenten, connect, gps-ggvnsJJmac schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:01:
Bedankt voor de info, heb direct de contacten schoongemaakt maar heeft nog geen resultaat opgeleverd.
je krijgt de melding zoeken naar gps apparaten / gps gegevens worden berekend.
Nu moet er linksboven onder het antenne icoontje van het netwerk 2 verbindings streepjes komen, komen die er niet dan maakt assisted gps geen verbinding.
Assisted gps uitzetten daarna opnieuw instellen, als het goed is moet je dan aangeven hoe je verbinding wil maken (toegangspunt) selecteer die juiste verbindingsinstelling en hij moet het doen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als ik het goed begrijp moet dat hier, Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Packet-gegevens >
Dit zijn mijn instellingen packet geg.> wanneer nodig Toegangspunt geen > en snelle toegangspunt uitgeschakeld.
En wat kan ik hier dan het beste invullen, heb Vodafoon met prepaid en kost dit dan ook geld?
Dit zijn mijn instellingen packet geg.> wanneer nodig Toegangspunt geen > en snelle toegangspunt uitgeschakeld.
En wat kan ik hier dan het beste invullen, heb Vodafoon met prepaid en kost dit dan ook geld?
Verwijderd
Hé gelukkig, ben eindelijk niet de enige met dit probleem...stijnos1991 schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:32:
Ghehe dan ga ik ze daar ook maar een keer mee lastig vallen. Ze maken het schoon voor je? Mogen ze 'm iedere week eventjes een onderhoudsbeurt geven.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:37:
[...]
Hé gelukkig, ben eindelijk niet de enige met dit probleem......paar maanden geleden al eens bij een Care Point geweest om het schoon te laten maken, maar binnen een paar weken zat er al weer een berg stof in. Het komt ergens rechtsboven in de hoek naar binnen, maar niet via het luidsprekergat want die heb ik al eens afgeplakt. Volgens de medewerkster van het Care Point kwam dat omdat mijn telefoon in mijn broekzak zit......leuk verhaal, maar daar zat mijn vorige telefoon ook altijd en die had helemaal geen stof achter het schermpje zitten (6233). Toch maar weer eens langs het Care Point rijden.
@sjippie01:
Als jij gaat browsen met je telefoon, werkt dat dan? Zo niet: controleer eerst je internet instellingen even.
Zo ja: Internet werkt
Ga naar menu-->instrumenten-->Connect-->GPS-ggvns-->Opties-->Instellpositiebepaling-->Methoden Pos.bepaling-->vink ALLEEN assisted aan.
Dat moet dan werken
[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 04-01-2009 11:55 ]
Verwijderd
Help!!!!
Ik heb maanden geleden met succes muziek vanuit I-tunes overgezet op de geheugenkaart van mijn N78. Nu probeer ik dit weer en ik krijg de muziek wel in de map digitale bestanden, maar de nieuwe nummers verschijnen niet in de lijst van af te spelen muziek in de muziekspeler. Ik weet niet wat ik hier nog aan kan doen. Kan iemand mij de weg wijzen. Uit de handleiding haal ik het ook niet.
Tnx, Anke
Ik heb maanden geleden met succes muziek vanuit I-tunes overgezet op de geheugenkaart van mijn N78. Nu probeer ik dit weer en ik krijg de muziek wel in de map digitale bestanden, maar de nieuwe nummers verschijnen niet in de lijst van af te spelen muziek in de muziekspeler. Ik weet niet wat ik hier nog aan kan doen. Kan iemand mij de weg wijzen. Uit de handleiding haal ik het ook niet.
Tnx, Anke
Heb je in het menu muziek al Opties > Bibliotheek vernieuwen geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:21:
Ik heb maanden geleden met succes muziek vanuit I-tunes overgezet op de geheugenkaart van mijn N78. Nu probeer ik dit weer en ik krijg de muziek wel in de map digitale bestanden, maar de nieuwe nummers verschijnen niet in de lijst van af te spelen muziek in de muziekspeler. Ik weet niet wat ik hier nog aan kan doen. Kan iemand mij de weg wijzen. Uit de handleiding haal ik het ook niet. Tnx, Anke
Verwijderd
Hallo
Ik wil graag een andere geheugen kaart in me telefoon
maar er zit nu een micro sd in en als ik groter wil dan wordt het al snel een micro sdhc
nu heb ik gelezen dat een micro sdhc niet zo maar overal in kan
Past er in de nokia n78 een micro sdhc en werkt deze dan ook goed?
Tot hoe een groot geheugen kan ik gaan?
heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes
maar er zit nu een micro sd in en als ik groter wil dan wordt het al snel een micro sdhc
Groetjes
Heb je de handleiding gelezen of uberhaupt gezocht. Staat vermoedelijk wel in de TS zelfsVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:26:
Hallo
Groetjes
Het is op alle vragen ja en hij gaat volgens mij tot op dit moment tot de maximale verkrijgbare grote van SDHC
Verwijderd
Ik heb gezocht maar daar werdt het me niet echt duidelijk.
In welke handleiding staat het?
Maakt het nog uit welk merk ik neem?
Of zijn ze allemaal wel goed?
Welk merk moet ik wel/niet nemen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 21:18 ]
Verwijderd
Moet het toch even kwijt. Robert, je bent een held! In dat menu was ik volgens mij nog nooit geweest. Maar het werkt. Je zou toch zeggen dat een groot bedrijf als Nokia betere handleidingen schrijft.
Tnx! Anke
Tnx! Anke
als ik op de website van nokia kijk naar update versies kan ik voor geen enkele productcode de nieuwste versie (13.0.52) vinden. Alles is nog versie 12.robertwebbe schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:29:
[...]
Ja, Nederlandse versies.
Alleen is het vreemd dat de nieuwe release nog steeds niet beschikbaar is via OTA. Volgende week ben ik weer aan het werk en zal ik eens bellen naar de vrienden van Nokia om te vragen of het iets sneller kan.
Heb je misschien NSU al geprobeerd? En als je dan nog steeds niet kan wachten, even een afspraak maken bij een NSP.
Is die laatste versie al daadwerkelijk vrijgegeven?
Welkom op GoTVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:42:
Ik heb gezocht maar daar werdt het me niet echt duidelijk.
Een beetje eigen initiatief wordt hier toch wel verwacht. Zo kan je vrij eenvoudig met de search van dit forum of via Google zoeken naar datgene wat jij wilt weten. Daarbij zou je ook nog in een winkel kunnen vragen of het betreffende geheugenkaartje compatible is met je telefoon.
Kortom: ga aan de slag, start een zoektocht en er gaat een wereld voor je open.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hoi,
Ik ben ook eigenaar van een N78, maar kan geen WLAN connectie maken, wat ik ook probeer.
Thuis, bij familie en op het werk staan SpeedTouch 780 routers, maar kan bij geen enkele connecten.
Telkens krijg ik de melding: "Web: Geen reactie van gateway".
Verschillende keuzes uitgeprobeerd, zoals:
WPA/WPA2 met alleen nummerieke sleutel (ergens op een forum gelezen),
Alleen WPA2,
WEP,
Zonder beveiliging kan ik niet instellen. Iemand een idee?
Dank alvast!
Ik ben ook eigenaar van een N78, maar kan geen WLAN connectie maken, wat ik ook probeer.
Thuis, bij familie en op het werk staan SpeedTouch 780 routers, maar kan bij geen enkele connecten.
Telkens krijg ik de melding: "Web: Geen reactie van gateway".
Verschillende keuzes uitgeprobeerd, zoals:
WPA/WPA2 met alleen nummerieke sleutel (ergens op een forum gelezen),
Alleen WPA2,
WEP,
Zonder beveiliging kan ik niet instellen. Iemand een idee?
Dank alvast!
[ Voor 7% gewijzigd door rhte op 12-01-2009 07:18 ]
Als je doet: Menu-->Instrumenten-->WLAN-wiz. kan je een WLAN netwerk opzetten. De wizard vraagt je vanzelf om de goeie WPA(2) key.
Daarna: Menu-->Web-->ga naar adres: www.google.nl, kies vervolgens jouw net opgezette WLAN verbinding.
Daarna: Menu-->Web-->ga naar adres: www.google.nl, kies vervolgens jouw net opgezette WLAN verbinding.