Ik heb een tijdje terug hier al een keertje iets gemeld over een geheugenprobleempje met mijn N78. Soms klaagt hij ineens dat z'n interne geheugen vol zit. Ik heb toen de telefoon opgeschoond in de hoop dat het dan over zou zijn. Maar zelfs met z'n interne geheugen vrijwel helemaal leeg, klaagt hij nog af en toe dat z'n geheugen helemaal vol zit. Het rare is dat er geen pijl op te trekken valt wanneer het gebeurd. Soms klaagt hij na een dag al dat het geheugen vol is, maar soms ook pas na een week. Ook qua applicaties is geen boosdoener aan te wijzen, want hij klaagt af en toe ook als ik alleen maar de basis functies (bellen en smsen) heb gebruikt en verder geen andere programma's hebben gedraait.
Zou dit met de firmware 12.0.46 te maken kunnen hebben?
.
Maar deze truc werkt inderdaad erg goed. Mijn N78 deed er altijd vrij lang over om een fix te krijgen (soms tot enkele minuten), en hij leek a-gps te negeren. Ik heb nu de normale gps uitgezet en net had hij binnen een paar seconden een fix op 5 of 6 satelieten (ik kon nog net de sat-status opvragen om deze van grijs naar blauw te zien springen
).
Zou dit met de firmware 12.0.46 te maken kunnen hebben?
Is er trouwens een reden bekend waarom T-Mobile zo ver achterloopt met z'n firmware versie? Ik heb hem zelf opgewaardeerd naar 12.0.46 door de productcode tijdelijk aan te passen, en deze firmware werkt gewoon goed met T-Mobile.robertwebbe schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:58:
[...]
Volgens mijn contactpersoon bij Nokia zou de Telfort fix alleen maar bij de KPN variant (0567886) toegevoegd worden maar ik heb hem verzocht om het ook de EURO2 versies (0545492, 0545694, 0569637) te doen omdat deze veel verkocht zijn door de retailers met verschillende abonnementen waaronder Telfort.
Betreft de huidige softwareversies, dit is de huidige status:
0545492 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0546594 13.0.52 12.0.46 11.0.43 10.0.136
0569637 13.0.52
0569338 12.0.46
0567886 11.0.43
0569863 11.0.43
Zoals je ziet zijn nog niet alle varianten geschikt voor de laatste softwareversie, de openmarkt (EURO2) zijn allemaal 13.0.52, Vodafone 12.0.46 en KPN en T-Mobile nog op 11.0.43. Het is de operator die de software eerst moet goedkeuren en dan vervolgens pas wordt deze gedistribueerd. Meer over dit onderwerp is in het N96 topic te lezen waar het Telfort probleem inmiddels gedeeltelijk is opgelost.
Kleine aanpassing gedaan, bij mijn N78 staat bij Connect namelijk niks over GPS, plus dat je via het GPS menu opties hoeft te doorlopenstijnos1991 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:54:
[...]
Ghehe dan ga ik ze daar ook maar een keer mee lastig vallen. Ze maken het schoon voor je? Mogen ze 'm iedere week eventjes een onderhoudsbeurt geven.
@sjippie01:
Als jij gaat browsen met je telefoon, werkt dat dan? Zo niet: controleer eerst je internet instellingen even.
Zo ja: Internet werkten volg deze stappen:
Ga naar menu-->instrumenten-->ConnectGPS-->GPS-ggvns-->Opties-->Instellpositiebepaling-->Methoden Pos.bepaling-->vink ALLEEN assisted aan.
Dat moet dan werkenJe kan dan even Positie selecteren (bij GPS-ggvns) je zult dan ongetwijfeld snel een fix krijgen.
Maar deze truc werkt inderdaad erg goed. Mijn N78 deed er altijd vrij lang over om een fix te krijgen (soms tot enkele minuten), en hij leek a-gps te negeren. Ik heb nu de normale gps uitgezet en net had hij binnen een paar seconden een fix op 5 of 6 satelieten (ik kon nog net de sat-status opvragen om deze van grijs naar blauw te zien springen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier