Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Weet iemand of ik dan nu ook gewoon met mijn standaard Nokia via GPRS kan internetten? Mail lezen vind ik niet zo heel belangrijk, maar het kan soms wel handig zijn om iets op te zoeken als je in de stad bent.

edit:
En voor de mensen die net als ik niet snappen / snapten waar dit over gaat:
https://source.atosorigin.com/intranet/nl/people/supporter/bpm/sp/mobiele_telefonie/default.htm

[ Voor 41% gewijzigd door filerijder op 16-10-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me de verschillen tussen Atos Origin en Atos Consulting kunnen vertellen?
Qua sfeer, mensen, opdrachten, arbeidsvoorwaarden etc etc?

Tot dusver ben ik namelijk maar weinig over Atos Consulting tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:36:
Zou iemand me de verschillen tussen Atos Origin en Atos Consulting kunnen vertellen?
Qua sfeer, mensen, opdrachten, arbeidsvoorwaarden etc etc?

Tot dusver ben ik namelijk maar weinig over Atos Consulting tegen gekomen.
Mede geinteresseerd! Heb nl. aanstaande dinsdag een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan kan jij me na dinsdag wellicht al ietsies meer vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:37:
Nou dan kan jij me na dinsdag wellicht al ietsies meer vertellen :)
Zojuist op gesprek geweest, nuttig en goed informerend gesprek was het. Het was een 1e ronde gesprek en er werd me in duidelijke taal met whiteboard (wat ik zeer kon waarderen) verteld hoe heel Atos Origin en specifiek IPS in elkaar zaten. Ben ook al uitgenodigd voor een 2e ronde. Wel vroegen ze direct op de man af naar mijn salaris, ze zullen dus wel een calculatie gaan maken en daar iets boven gaan zitten met hun bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre zit er volgens jou nog veel verschil tussen Consulting en Origin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:28:
In hoeverre zit er volgens jou nog veel verschil tussen Consulting en Origin?
Ik heb het idee dat de scheidslijn tussen deze twee minimaal is, bij krapte of groei kan je nl. wel in de breedte ingezet worden. Bijv. VMware consultant die ook intern aan de slag gezet kan worden voor hands-on werk.

BTW, mss handiger de reactie hieronder te checken, ik zat nl. met mijn hoofd bij IPS.

[ Voor 9% gewijzigd door artharpe op 21-10-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atos consulting verschilt behoorlijk vergeleken met origin. Zoals de naam als zegt ben je bij consulting een business consultant binnen bijv. ICT. Bij origin wordt je gedetacheerd bij een klant. Consulting vragen ze volgens mij ook WO en bij origin niet. Origin neemt momenteel geen juniors meer aan omdat ze een tijdelijke stop daarop hebben gezet. Ik heb een aanbod gekregen voor origin, maar is op het laatste moment gecancelled vanwege die stop. Ik solliciteerde toen naar Requirements Engeneer. Consulting heeft ook een veel strengere sellectieprocedure. Qua arbeidsvoorwaarden heb je het daar ook beter voor elkaar. Je maakt sprongen van 10 tot 15% verhoging per jaar. Bij origin 2, misschien 3%. Ik baseer dit op mijn eigen ervaring en op basis van een vriend van mij die bij consulting werkt. Bij consulting ben je dus eerder bij een klant weg en behandel je de 1e fase. Dit betreft onderzoek en rapportages; geen IT vertaling, systeemontwikkeling etc. Je krijgt dus te maken met business cases.

Ik zit zelf ook in de sollicitatieprocedure. Atos origin ging dus niet door en atos consulting heb ik afgewezen, omdat ik een heel aantrekkelijk aanbod heb gekregen bij Ernst & Young. De arbeidsvoorwaarden waren daar beter plus het feit dat zij een regiobeleid hanteren. Ideaal dus, helemaal met die leuke files hier in NL. Ik start daar als Junior EDP auditor. Dat betekent 50 / 50 (audit / consult) voor mijn werkzaamheden. Als je meer wilt weten, vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 09:10
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:26:
Atos consulting verschilt behoorlijk vergeleken met origin. Zoals de naam als zegt ben je bij consulting een business consultant binnen bijv. ICT. Bij origin wordt je gedetacheerd bij een klant. Consulting vragen ze volgens mij ook WO en bij origin niet. Origin neemt momenteel geen juniors meer aan omdat ze een tijdelijke stop daarop hebben gezet. Ik heb een aanbod gekregen voor origin, maar is op het laatste moment gecancelled vanwege die stop. Ik solliciteerde toen naar Requirements Engeneer. Consulting heeft ook een veel strengere sellectieprocedure. Qua arbeidsvoorwaarden heb je het daar ook beter voor elkaar. Je maakt sprongen van 10 tot 15% verhoging per jaar. Bij origin 2, misschien 3%. Ik baseer dit op mijn eigen ervaring en op basis van een vriend van mij die bij consulting werkt. Bij consulting ben je dus eerder bij een klant weg en behandel je de 1e fase. Dit betreft onderzoek en rapportages; geen IT vertaling, systeemontwikkeling etc. Je krijgt dus te maken met business cases.

Ik zit zelf ook in de sollicitatieprocedure. Atos origin ging dus niet door en atos consulting heb ik afgewezen, omdat ik een heel aantrekkelijk aanbod heb gekregen bij Ernst & Young. De arbeidsvoorwaarden waren daar beter plus het feit dat zij een regiobeleid hanteren. Ideaal dus, helemaal met die leuke files hier in NL. Ik start daar als Junior EDP auditor. Dat betekent 50 / 50 (audit / consult) voor mijn werkzaamheden. Als je meer wilt weten, vraag maar raak.
Wat je verteld klopt niet helemaal. Origin detacheerd niet alleen mensen, ze doen alles wat er binnen IT te doen is. Ook binnen origin word er aan consultancy gedaan.

Ook op de salarisverhogingne moet je je niet blind staren, de verhoging is inderdaad 10 a 15% maar er word van je verwacht om na een aantal jaar "partner" word, dit kost je een investering van enkele tonnen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, je moet mijn verhaal ook niet te gedetailleerd bekijken. Maar de grote lijnen kloppen wel hoor. Je moet het meer zo zien. ff heel simpel voorbeeld: Een consultant doet onderzoek en geeft advies. Daaruit komt dat ze informatiesysteem A moet implementeren. Origin komt dan om de hoek kijken voor een vertaalslag. Het besluit staat al vast, alleen hoe gaat dit systeem nu gemaakt worden en wat zijn de specific needs? Daarnaast heb je ook nog een derde tak die is van managed operations heet ofzo (weet neit meer precies de naam). Zij zijn met name gericht op het beheerd van ongoing projecten etc. Bij origin heb je dus wel vrijheid in een opdracht, alleen de grenzen van die opdracht zijn dan al door consulting gelegd. Dit is het globale idee achter de organisatie. (nogmaals, gebaseerd op mijn ervaring en een vriend die er al 5 jaar werkt als IT consultant).

-----------
Ook op de salarisverhogingne moet je je niet blind staren, de verhoging is inderdaad 10 a 15% maar er word van je verwacht om na een aantal jaar "partner" word, dit kost je een investering van enkele tonnen.
----------

Kun je dit nader toelichten, ik begrijp dit niet zo goed? Dus je moet enkele tonnen investeren om een partner binnen Atos te worden? Meaw. je moet jarenlang sparen om de positie als partner te kunnen kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
artbij schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:37:
Zo'n carriereperspectief is slechts voor enkelen weggelegd volgens het pyramideprincipe en zal vast ook langer duren dan een 'aantal' jaar ;)

Dit roept bij mij wel de vraag op hoe dit bedrijfsmatig georganiseerd is. Je inkopen in een deel van een beursgenoteerde onderneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad hier ben ik ook benieuwd na. Ik neem aan dat je als partner een X percentage van de aandelen beheert van de organisatie? Ik zou ook wel willen weten hoe dit precies werkt. Op fok forum stond een gerucht dat een pwc partner 700000 bonus per jaar krijgt vanwege partnerschap. De meeste aandeelhouders van een organisatie werken toch meestal niet bij de organisatie zelf (Moral Hazard Problem / Agency problem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic deel I+II gelezen (wel grotendeels, maar het ging 80% over auto's :? ), maar wie heeft er ervaring met de combo Polytalent+ATOS?

Polytalent biedt een soort contract (DETA-VAST achtig) van een jaar, waarin een training verwerkt zit en ondertussen wordt je geplaatst bij AO voor een detacheringsfunctie.
De recruiter wist te vertellen dat je bij IPS in Adam geplaatst zou worden en in die regio te werk gesteld wordt.
Salaris: ca. 2600 bruto per maand vast, voor het gehele jaar.

Kan iemand dit beamen hier op het forum? :)

Daarna (na dit jaar) wordt je overgenomen door AO voor onbepaalde tijd...

Na alle 'bizarre' verhalen op dit forum ben ik wel op mijn hoede nu, maar vorig jaar stond AO op nummer 13 in de lijst van 'beste ICT-werkgevers', zo'n plek krijg je toch ook niet zomaar?

Iemand tips? (Zowel over Poly als over Atos) Alvast bedankt! :*)

(Wat is IPS trouwens? Hoe werkt dat met die lease-toelage, ik heb een auto en wil geen lease-auto, krijg je dan gewoon die toelage op je salaris? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Er zijn 2 oudere topics over polytalent:
werken bij Atos Origin via Polytalent
Ervaring werken bij Polytalent

Die zou ik even goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:13
IPS is weliswaar enigszins regiogebonden, maar IPS West (Amsterdam) doet de hele randstad, en komt ook daarbuiten. Niets mis mee, maar ik zou rekening houden met verder reizen dan 'regio Amsterdam'.

Re auto: Je krijgt dan een persoonsgebonden budget twv je leasebedrag, waartegen je je reiskosten declareert. Wat er overblijft krijg je bruto uitgekeerd. Is dat op, dan heb je pech (en kan je ook niets meer declareren).

(kleine aantekening: zo was het tot ongeveer een jaar geleden)

[ Voor 42% gewijzigd door ijdod op 22-10-2008 19:51 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:
IPS is weliswaar enigszins regiogebonden, maar IPS West (Amsterdam) doet de hele randstad, en komt ook daarbuiten. Niets mis mee, maar ik zou rekening houden met verder reizen dan 'regio Amsterdam'.

Re auto: Je krijgt dan een persoonsgebonden budget twv je leasebedrag, waartegen je je reiskosten declareert. Wat er overblijft krijg je bruto uitgekeerd. Is dat op, dan heb je pech (en kan je ook niets meer declareren).

(kleine aantekening: zo was het tot ongeveer een jaar geleden)
Heb dit verhaal ook bevestigd gekregen bij een ex Atos'er, hij had collega's in Noord die tot en met Zeeland hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 16:37
Johny58 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:58:
Ik zit er wel erg op te hopen dat de HTC Touch HD beschikbaar komt in die shop op korte termijn.
Die shop is leuk hoor, maar wie gaat er nou 600 e voor een gsm neerleggen?
Vooral ook wetende dat die smartphones met wm61 een levensduur hebben van 2 jaren?
Als je (privé) een abonnement neemt, krijg je hem gratis!

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 25-10-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 07:15
wvkreg schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

Die shop is leuk hoor, maar wie gaat er nou 600 e voor een gsm neerleggen?
Vooral ook wetende dat die smartphones met wm61 een levensduur hebben van 2 jaren?
Als je (privé) een abonnement neemt, krijg je hem gratis!
Laten we niet te ver ingaan op mobiele telefoons en abonnementen om te voorkomen dat, net nadat we de hele lease auto discussies achter ons hebben kunnen laten, we ons gaan storten op telefoons.

Maar het 'gratis' krijgen van een mobiele telefoons is nooit 'echt' gratis. Het is eerder een optie voor mensen die niet direct het volledige bedrag willen betalen voor een los toestel om er toch 1 te kopen. Een soort gespreide betalingsmogelijkheid die in je abonnementskosten is verwerkt. Als je namelijk een sim-only abonnement zou nemen, zonder een toestel dus, kan je in sommige gevallen goedkoper uit zijn.

Zeker als je een paar maanden wacht op het verlengen van je abonnement als je op een bepaald toestel wilt wachten kan het behoorlijk aantikken. Uiteraard is dit sterk afhankelijk van welk toestel je wilt, wat voor prive abonnement je hebt en voor hoeveel tijd je bereid bent af te sluiten (1 of 2 jaar). Zeker aangezien je met de meeste abonnementen voor toestellen van 600 euro nog steeds vaak een euro of 100 mag bijleggen.
Ik ben persoonlijk goedkoper uit door te verlengen met sim-only en vervolgens, met 90 euro korting via Atos een toestel van mijn bruto loon te kopen. Maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door Johny58 op 25-10-2008 15:30 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik heb net een brief gehad van de bond. Waar in staat dat de bonden te horen hebben gekregen, dat AO de eindejaars eindejaarsuitkering grondig wil wijzigen. Weet iemand hier iets van ? Kan dit zomaar ? Staat de eindjaars iutekring in het contract ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
In mijn contract staat in elk geval niets over de eindejaarsuitkering. Alleen m'n salaris per maand en de mededeling dat ik een netto onkosten vergoeding krijg waarvoor verwezen wordt naar de arbeidsvoorwaarden.

Staat er ook iets inhoudelijks over de wijziging in de brief van de bond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
filerijder schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:28:
In mijn contract staat in elk geval niets over de eindejaarsuitkering. Alleen m'n salaris per maand en de mededeling dat ik een netto onkosten vergoeding krijg waarvoor verwezen wordt naar de arbeidsvoorwaarden.

Staat er ook iets inhoudelijks over de wijziging in de brief van de bond?
Nee alleen dat ze hebben gehoord dat er iets gaat wijzigen. Niets inhoudelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Er gaan inderdaad al geruime tijd geruchten op de werkvloer dat er "iets" met de "13e maand" (eindejaarsuitkering van 8,33% over 12 maandsalarissen) gaat veranderen. Maar niemand weet er tot op heden het fijne van...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
hbokh schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:56:
Er gaan inderdaad al geruime tijd geruchten op de werkvloer dat er "iets" met de "13e maand" (eindejaarsuitkering van 8,33% over 12 maandsalarissen) gaat veranderen. Maar niemand weet er tot op heden het fijne van...
Ik ben benieuwd wat er dan gaat veranderen. Kijkend naar de tendens de afgelopen jaren zal het wel gekoppeld worden aan je prestaties. Maar dat is allemaal gok werk. Ik zie het wel als het bekend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-08 15:15
Ik heb iets gehoord van 6% per maand erbij (6*12 +6 bij vakantiegeld = 78%) en de rest 22% prestatie afhankelijk.
Of dit nu in het belang van de werknemer is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Sterk1 schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:18:
Ik heb iets gehoord van 6% per maand erbij (6*12 +6 bij vakantiegeld = 78%) en de rest 22% prestatie afhankelijk.
Of dit nu in het belang van de werknemer is vraag ik me af.
Natuurlijk vooral ook leuk voor de medewerkers die afkomstig zijn van KPN. Zij leverden ooit een percentage in van het salaris wat voor deze 13e maand gebruikt zou worden. Zie je met drie jaar vertraging met een beetje pech alsnog een leuke loonsverlaging. ;(

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Chocovla schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:04:
[...]

Natuurlijk vooral ook leuk voor de medewerkers die afkomstig zijn van KPN. Zij leverden ooit een percentage in van het salaris wat voor deze 13e maand gebruikt zou worden. Zie je met drie jaar vertraging met een beetje pech alsnog een leuke loonsverlaging. ;(
Maar is het mogenlijk dat ze dit in een keer kunnen wijzigen ? Zeker omdat mensen afkomstig van insourcing dit bijna allemaal zelf hebben moeten betalen ? Juridisch moet dit toch niet mogenlijk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Mainuser X schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:33:
[...]

Maar is het mogenlijk dat ze dit in een keer kunnen wijzigen ? Zeker omdat mensen afkomstig van insourcing dit bijna allemaal zelf hebben moeten betalen ? Juridisch moet dit toch niet mogenlijk zijn ?
Waarom niet ? Ieder bedrijf mag zelf beslissen op welke wijze het zijn personeel beloont? Als ik me niet vergis heeft een Siemens bijv. enkele jaren geleden zijn personeel voor de keuze gesteld: salarisverlaging of ontslag. De redenatie van AO zal waarschijnlijk iets in de trant zijn dat het een actie voor een beperkt aantal medewerkers is geweest die al meer dan 5 jaar geleden is uitgevoerd. En je mag natuurlijk gewoon goed je best doen om die "verlaging" terug te verdienen met goede prestaties. Wat niet wil zeggen dat ik daar persoonlijk gelukkig mee ben maar door de beslissing van de COR wordt het de AO directie nu natuurlijk wel erg makkelijk gemaakt om dit soort impopulaire maatregelen door te voeren onder het mom van betere prestatiebeloning en economisch zware tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Chocovla schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:03:
[...]

Waarom niet ? Ieder bedrijf mag zelf beslissen op welke wijze het zijn personeel beloont? Als ik me niet vergis heeft een Siemens bijv. enkele jaren geleden zijn personeel voor de keuze gesteld: salarisverlaging of ontslag. De redenatie van AO zal waarschijnlijk iets in de trant zijn dat het een actie voor een beperkt aantal medewerkers is geweest die al meer dan 5 jaar geleden is uitgevoerd. En je mag natuurlijk gewoon goed je best doen om die "verlaging" terug te verdienen met goede prestaties. Wat niet wil zeggen dat ik daar persoonlijk gelukkig mee ben maar door de beslissing van de COR wordt het de AO directie nu natuurlijk wel erg makkelijk gemaakt om dit soort impopulaire maatregelen door te voeren onder het mom van betere prestatiebeloning en economisch zware tijden.
Ik denk dat het afwachten wordt. Als atos verlies draait en ze gaan mensen ontslaan (Die niet op de bank zitten van de detachering) Dan kunnen we er over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
Even iets anders: hebben jullie al de username & password ontvangen van de nieuwe Mobiliteitskaart? (Mobilitymixx)

Heeft iemand eigenlijk al ervaring op gedaan met deze kaart? Ik vroeg mij namelijk af in hoeverre het mogelijk is om meerdere reizen per OV in 1 keer te boeken. Ik heb nu een maandtrajectkaart dus ik wil niet ieder avond boeken voor de volgende dag.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Packardhell schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:55:
Even iets anders: hebben jullie al de username & password ontvangen van de nieuwe Mobiliteitskaart? (Mobilitymixx)
Edit:
Ze lagen vanmiddag op de mat.

[ Voor 9% gewijzigd door filerijder op 12-11-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Vraagje: stel ik wil solliciteren bij Atos Origin en heb ik op dit moment een MBO Niveau 4 diploma... (nu bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica Deeltijd J1), ben ik dan bijvoorbaat al afgeschreven?

[ Voor 3% gewijzigd door iro op 01-12-2008 00:19 ]

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
iro schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
Vraagje: stel ik wil solliciteren bij Atos Origin en heb ik op dit moment een MBO Niveau 4 diploma... (nu bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica Deeltijd J1), ben ik dan bijvoorbaat al afgeschreven?
Dat hangt er een beetje vanaf wat je wil doen natuurlijk. Er zal, vanwege de krediet crisis, wel wat strenger geselecteerd worden maar om er maar weer eens een cliché in te gooien: "Niet geschoten is altijd mis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
iro schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
Volgens mij ben je nooit per direct afgeschreven, maar misschien is het tijdstip niet geweldig. Er zit een "stop" op recruitment van juniors. Ik weet niet of je daaronder valt, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Carnagy schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:22:
[...]

Volgens mij ben je nooit per direct afgeschreven, maar misschien is het tijdstip niet geweldig. Er zit een "stop" op recruitment van juniors. Ik weet niet of je daaronder valt, maar je kan het altijd proberen.
Ok thanks.. ik zal na het gesprek met mijn huidige werkgever bepalen of ik er nog een sollicitatie uitgooi.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik werk nu inmiddels bijna 2 jaar bij Atos Origin.

Ook ik heb 3 maanden opzegtermijn.

Ik ben bezig met een nieuwe baan. In hoeverre is het mogelijk om onder deze 3 maanden uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Niet, tenzij je manager een regeling met je treft.
Of anders gezegd: dat moet je aan je manager vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door Roeltjuh op 09-12-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik denk als je op de bank zit dat die 3 maanden zo 1 maand of nog minder zijn maar als je bij de klant zit gaat dit moeilijk worden ben ik bang.

Idd gewoon aan je manager vragen.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:24:
Ik ben bezig met een nieuwe baan. In hoeverre is het mogelijk om onder deze 3 maanden uit te komen?
Het lullige is, is dat de wettelijk bepaalde opzegtermijn 1 maand is, maar dat AO het in de CAO heeft vastgesteld op 3 maanden. Maar... in overleg is de opzegtermijn in te korten.
Uit de Arbeidsvoorwaardengids 2007 (want nog steeds geen CAO en die komt er ook niet meer):

Inzake de duur van de opzegtermijn voor werkgever en medewerker gelden de wettelijke
bepalingen, met dien verstande dat de minimum opzegtermijn voor beiden 3 maanden bedraagt. In
de individuele arbeidsovereenkomst kan een kortere, maar in alle gevallen voor werkgever en
medewerker gelijke opzegtermijn worden bepaald. Werkgever en medewerker kunnen, bij een
voorgenomen vertrek van de medewerker, een kortere opzegtermijn voor de medewerker schriftelijk
overeenkomen.

Ik heb vorige maand (ook) mijn ontslag ingediend en in overleg met mijn manager is de opzegtermijn een maand ingekort. Met aftrek van een xx-tal vakantiedagen ben ik na iets meer dan een maand weg. :w

Het komt er dus op neer dat je bent overgeleverd aan de goodwill van je management en je onmisbaarheid (lopende projecten e.d.). Ik heb ook mensen na een maand zien gaan, maar 2 maanden is een algemeen gemiddelde.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
hbokh schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:52:
[...]

Het lullige is, is dat de wettelijk bepaalde opzegtermijn 1 maand is, maar dat AO het in de CAO heeft vastgesteld op 3 maanden. Maar... in overleg is de opzegtermijn in te korten.
Om misverstanden te voorkomen: in een CAO mag van de wettelijk bepaalde opzegtermijn worden afgeweken, met als enige limitatie dat de opzegtermijn van de werkgever nooit korter mag zijn dan die van de werknemer.

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Roeltjuh schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:42:
[...]

Om misverstanden te voorkomen: in een CAO mag van de wettelijk bepaalde opzegtermijn worden afgeweken, met als enige limitatie dat de opzegtermijn van de werkgever nooit korter mag zijn dan die van de werknemer.
Dit klopt idd, heb dit ook weleens nagevraagd bij de rechtswinkel. Maar in de CAO wordt beschreven dat de opzegtermijn van de werkgever gelijk is aan de opzegtermijn van de werknemer. Hiermee dekken ze dit dus af. Als de opzegtermijn van de werkgever bijvoorbeeld lager zou zijn als die van die werknemer dan sta je sterk ;-)

swing when you're winning!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Zo ik heb mijn veroordeling lees beoordeling overleefd.
Ben ik er iets mee opgeschoten? NEE
Er is duidelijk een dalende trend gezien in het aantal opdrachten.

Momenteel is mijn motivatie dan ook behoorlijk ingezakt.
Ik hoop dat een gesprek met mijn mentor lees niet manager e.e.a. zal verklaren..
Wel merk ik in mijn eigen omgeving dat er steeds meer mensen bij Atos weggaan..
toeval?

[ Voor 11% gewijzigd door Security op 11-12-2008 10:19 ]

• Boy
  • Laatst online: 08-08 23:04

Boy

www.byoscoop.nl

Security schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:18:
Zo ik heb mijn veroordeling lees beoordeling overleefd.
Ben ik er iets mee opgeschoten? NEE
Er is duidelijk een dalende trend gezien in het aantal opdrachten.

Momenteel is mijn motivatie dan ook behoorlijk ingezakt.
Ik hoop dat een gesprek met mijn mentor lees niet manager e.e.a. zal verklaren..
Wel merk ik in mijn eigen omgeving dat er steeds meer mensen bij Atos weggaan..
toeval?
Ik ben een dik jaar geleden vertrokken. Is het dan rondom Eindhoven nu voor iedere detacheerder dan moeilijk om mensen te plaatsen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Security

Security

it's just me

Daar lijkt het op.. Owja dan wil ik nog de foto's van mijn kerstpakket delen...
Dit jaar geen magneetjes oid maar een heuse tinteling..
Dinniej en ik dachten goh laten we het suprise pakket nemen.. Het resultaat werd vandaag bezorgd...

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/xm4zkh.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Security op 11-12-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 17:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Een beter foto plz, want ik wilde deze ook bestellen?! Zie er niks van ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Helaas ff niet bij de hand maar voor de liefhebber:

een metertje drop
een reep chocolade
een chroom kaarsje
pate
kersttoast
een zak paprika chips
en last but not least een pakje thee..

Mijn dinniej kreeg een AH pakket tjee wat was dat goed gevuld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Ik wil alle Atos Origin medewerkers met de hoogste beoordeling (5) feliciteren met hun 1,5% salarisverhoging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ixion schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:42:
Ik wil alle Atos Origin medewerkers met de hoogste beoordeling (5) feliciteren met hun 1,5% salarisverhoging :+
Ik zag de mail net ook. Ik heb beoordeling (4), maar een salarisverhoging van 1.25% is toch belachelijk weinig? Wat was de verhoging voor voorgaande jaren bij beoordeling 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik had vorig jaar 4, ik meen dat ik toen iets van 5% erbij kreeg.

Nu 1 :(

Edit, 1% bedoel ik.

[ Voor 13% gewijzigd door djoelzz op 12-12-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Vorig jaar had ik met een beoordeling 5 volgens mij een salarisverhoging van 9-10%.

Kan wel dat dat toen ook samen ging met een skill level omhoog.

Heb Atos overigens in Juni verlaten voor een kleinere detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08 22:16
Ik verwacht ook dat veel mensen dit Atos niet in dank af zullen nemen. Iedereen had natuurlijk wel verwacht dat het dit jaar geen vetpot zou worden, maar 1,25 bij een beoordeling 4 zal voor menig een voldoende reden zijn om de arbeidsmarkt (hoe slecht de tijd misschien ook mag zijn) te gaan verkennen.

Vooralsnog wil ik nog wel wachten tot april, maar wanneer ze dan weer met vergelijkbare (slappe) excuusmailtjes komen zal ik ook niet langer twijfelen en mijn 3 maanden opzegtermijn laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 05-08 14:00
net het salaristabbelletje in de mail gehad :'(

Beoordelings-cijferSalaris-verhogingOpmerking
51,5%Mits salaris niet hoger dan 120% van referentiesalaris
41,25%Mits salaris niet hoger dan 110% van referentiesalaris
31,0%Mits salaris niet hoger dan het referentiesalaris
20 tot 0,5%Mits salaris niet hoger dan het referentiesalaris*
10%Opmerking
geen0%Opmerking

* Voor een PMF-score 2 geldt dat deze score verschillende achtergronden kan hebben. Op basis van deze achtergrond (“prestatie beneden niveau” tot “prestatie weliswaar nog niet op niveau maar wel in ontwikkeling”) kan wel of niet een verhoging worden toegekend.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:12

Kettrick

Rantmeister!

DaTiezl schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:21:
net het salaristabbelletje in de mail gehad :'(

...
Plak deze opmerking er dan ook even bij
Vervolgens zullen we in april 2009, op basis van de dan bekende en te verwachten omstandigheden, een goed afgewogen besluit nemen over de eventuele verdere salarisontwikkeling in 2009.
Er is dus nog hoop, maar gok niet dat we er echt vrolijk van worden .. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/1465/huhrp6.jpg

Kan iemand dit dan weer verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

OMX2000

By any means necessary...

Tja dat was te verwachten. Ik hoop dat mijn promotie wel de bijbehorende salarisverhoging inhoudt. Van skilllevel 5-6 houdt normaliter een redelijk grote sprong in.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

OMX2000 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:47:
Tja dat was te verwachten. Ik hoop dat mijn promotie wel de bijbehorende salarisverhoging inhoudt. Van skilllevel 5-6 houdt normaliter een redelijk grote sprong in.
Wat ik begreep heeft een promotie geen directe impact op je verhoging, maar kom je alleen verder van je ref. salaris te zitten. Als iedereen er 1% tot 1.5% bij krijgt ongeacht de bandposititie heeft je promotie dus geen directe impact.

Als er in april wel "normale" verhogingen doorgevoerd worden zou je dan wel een stuk omhoog moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11
Bij deze wil ik jullie even laten weten dat ik per 1 januari bij Atos Origin in dienst zal zijn. functie Integratie Specialist...mn eerste echte baan in de ict...ben benieuwd...nog tips voor starters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 09:10
0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:47:
Bij deze wil ik jullie even laten weten dat ik per 1 januari bij Atos Origin in dienst zal zijn. functie Integratie Specialist...mn eerste echte baan in de ict...ben benieuwd...nog tips voor starters?
Eerste baan en meteen specialist? Apart.

Welke afdeling kom je terecht?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Het is allemaal niet zo erg mensen. Wat niet is genoemd is de aanpassing die wordt doorgevoerd bij een promotie. Dit levert een extra verhoging van 2,5% op. Dan valt het nog mee tot April. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Ilantir schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:02:
Het is allemaal niet zo erg mensen. Wat niet is genoemd is de aanpassing die wordt doorgevoerd bij een promotie. Dit levert een extra verhoging van 2,5% op. Dan valt het nog mee tot April. :+
Klopt, dat heb ik ook net te horen gekregen :)

Enne, feli B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ilantir schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:02:
Die promotie is toch afhankelijk van je beoordeling? Kan iemand me uitleggen hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
Carnagy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:27:
[...]

Die promotie is toch afhankelijk van je beoordeling? Kan iemand me uitleggen hoe dit precies zit?
Dat hoeft niet. Je kunt ook gewoon een goede beoordeling krijgen zonder promotie. Dit is voornamelijk afhankelijk van hoe jij presteert en jouw groeimogelijkheden binnen jouw huidige functie.
Het is wel zo dat het logisch is dat je een goede beoordeling hebt als je promotie krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Begrijp ik nou dat er wel een 2,5% loonsverhoging bij promotie plaatsvindt in januari? En is dit bovenop de 1,5% bij een 5-beoordeling?

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
leejoow schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:44:
Begrijp ik nou dat er wel een 2,5% loonsverhoging bij promotie plaatsvindt in januari? En is dit bovenop de 1,5% bij een 5-beoordeling?
Dat van die 2,5% klopt iig en ik hoop dat het idd wordt opgeteld. Per 1-1 dus 1.5 + 2.5 = 4% erbij bij een 5 beoordeling en promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 20:21
Ik heb mijn AO mail paar dagen niet gelezen, maar dit is toch schrijnend, een kwart procent extra als je een 4 als beoordeling hebt. Waar doe je je best dan voor? 8)7

Ik ga per 01/01 een salarisband hoger, zal me benieuwen wat dat gaat betekenen. Als ik dit zo lees kan ik mijn verwachtingen wel naar beneden bijstellen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Abbadon schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:02:
Ik heb mijn AO mail paar dagen niet gelezen, maar dit is toch schrijnend, een kwart procent extra als je een 4 als beoordeling hebt. Waar doe je je best dan voor? 8)7

Ik ga per 01/01 een salarisband hoger, zal me benieuwen wat dat gaat betekenen. Als ik dit zo lees kan ik mijn verwachtingen wel naar beneden bijstellen.
Dit staat er in het "TOELICHTING BELONINGSSYSTEEM - ATOS ORIGIN IN NEDERLAND - VERSIE 7.0" document
: "Bij een promotie ontvangt medewerker een salarisverhoging gebaseerd op het salaris bij het RP (over het algemeen zal dat BP85 zijn) in de nieuwe salarisband."

Dat in combinatie met : "Eventuele promoties van medewerkers zullen in 2009 gewoon doorgang vinden. " uit de e-mail. Betekent in mijn ogen dat je bij promotie er toch behoorlijk op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 20:21
Daar ga ik wel vanuit. Het zal ook wel loslopen denk ik :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geldt dit ook voor AC? Die hebben normaal gesproken andere (lees: hogere) percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
artbij schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:56:
[...]

Eerste baan en meteen specialist? Apart.

Welke afdeling kom je terecht?
zit natuurlijk wel een traineeship (eerste jaar) aan vast...afdeling AIS, een wat kleinere tak binnen atos wat ik begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

damn, gaat het zo belachelijk slecht in de IT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Boy schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:11:
damn, gaat het zo belachelijk slecht in de IT?
Hoezo? Zie hetzelfde verhaal terugkomen wat men een jaar of 3 geleden ook had. Toen ging het ook al slecht waardoor we geen verhoging kregen. En voor de oud-KPN'ers ging het een jaar er voor slecht waardoor ze geen of amper een verhoging kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Chocovla schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:11:
[...]

Hoezo? Zie hetzelfde verhaal terugkomen wat men een jaar of 3 geleden ook had. Toen ging het ook al slecht waardoor we geen verhoging kregen. En voor de oud-KPN'ers ging het een jaar er voor slecht waardoor ze geen of amper een verhoging kregen.
3 jaar geleden zat ik net een jaar bij AO, toen heb ik toch wel een goeie verhoging gekregen en waren ze vollop nieuwe mensen aan het werven...vorig jaar ook nog...allemaal te maken met hypotheekcrisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Boy schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:09:
[...]

3 jaar geleden zat ik net een jaar bij AO, toen heb ik toch wel een goeie verhoging gekregen en waren ze vollop nieuwe mensen aan het werven...vorig jaar ook nog...allemaal te maken met hypotheekcrisis?
Hypotheekcrisis? Dat staat hier los van joh..
AO is nog steeds aan het werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Boy schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:09:
[...]
allemaal te maken met hypotheekcrisis?
Je zou wel kunnen stellen dat de krediet-crisis reeds zijn stempel op het Nederlandse (Europese?) IT-landschap aan het drukken is. Naast de aanpassing in de salaris-groei, speelt deze ook recentelijk:

Atos Origin eist lager tarief onderaannemer
URL: http://www.computable.nl/...tarief-onderaannemer.html

(Het verzand wel in een wat inhoudsloze discussie op het eind...)
Maar niet per sé uniek voor AO want ook Capgemini, Logica en Ordina hebben dergelijke brieven verzonden naar hun onderaannemers.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Security schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:37:
[...]

tja, tegenwoordig wordt alles op kredietcrisis gegooid...imo allemaal de schuld van mensen die ernaar handelen...maar da's een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het schokkend om te lezen wat een partij als AO aan het doen is.

-inhuurtarieven omlaag
-vaste mensen nauwelijks verhoging

ik hoop dat er mensen opstaan om te zeggen dat ze dit niet pikken.

ik hoor van meerdere kanten dat ze hun inhuurkrachten weg halen bij AO, nu maar hopen dat de vaste mensen daar ook gewoon vertrekken, er zijn zat goede werkgevers met goede voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 20:45

Gast1981

room with a moose!

[b][message=31202645,noline] ik hoop dat er mensen opstaan om te zeggen dat ze dit niet pikken.
Zoals begin dit jaar, met die CAO perikelen?
Met 14 man ergens op een pleintje staan, terwijl de rest het wel welletjes vindt?

Met alle respect, maar deze 1-1,5% was te verwachten...
Bovendien houdt AO nog een slag om de arm, en gaat in april weer iets roepen.
Niet dat dat veel beter zal worden trouwens.....
Bedrijven als AO grijpen dit soort 'gelegenheden' maar al te graag aan om de (salaris)kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:25:
[...]
Dit staat er in het "TOELICHTING BELONINGSSYSTEEM - ATOS ORIGIN IN NEDERLAND - VERSIE 7.0" document
: "Bij een promotie ontvangt medewerker een salarisverhoging gebaseerd op het salaris bij het RP (over het algemeen zal dat BP85 zijn) in de nieuwe salarisband."

Dat in combinatie met : "Eventuele promoties van medewerkers zullen in 2009 gewoon doorgang vinden. " uit de e-mail. Betekent in mijn ogen dat je bij promotie er toch behoorlijk op vooruit gaat.
Vreemde regeling, want niet iedere promotie zal resulteren in een andere salarisband aangezien twee skilllevels tot een band horen. Zo zitten 2-3, 4-5, 6-7 en 8-9 bij elkaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 17:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Security schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:37:
[...]

Nou dan ligt het echt aan de unit, want bij ons komt (tot nu toe) niemand meer binnen.... Junior of senior, het maakt niet uit.
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:09:
[...]

Vreemde regeling, want niet iedere promotie zal resulteren in een andere salarisband aangezien twee skilllevels tot een band horen. Zo zitten 2-3, 4-5, 6-7 en 8-9 bij elkaar, toch?
Dat d8 ik ook altijd :x

[ Voor 34% gewijzigd door XTREEMRaGE op 15-12-2008 17:50 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:09:
[...]

Ik ben het met je eens, het is niet eenduidig uit te leggen. Ik geloof dat dat ook bewust zo is gedaan...

Er staat dus : Bij een promotie ontvangt medewerker een salarisverhoging gebaseerd op het salaris bij het RP (over het algemeen zal dat BP85 zijn) in de nieuwe salarisband.

Een nieuwe salarisband kom je alleen maar in als je dus van 3 naar 4, 5 naar 6 en 7 naar 8 gaat. Promoveer je binnen de salarisband, dan zit je dichter bij BP100.

Maar goed dat is hoe ik het lees... Ik zal wel zien wat het uiteindelijk gaat worden. Zoieso gaat mijn lease vergoeding erop vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 21:39
Gast1981 schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:07:
[...]

Met alle respect, maar deze 1-1,5% was te verwachten...
Bovendien houdt AO nog een slag om de arm, en gaat in april weer iets roepen.
Niet dat dat veel beter zal worden trouwens.....
Bedrijven als AO grijpen dit soort 'gelegenheden' maar al te graag aan om de (salaris)kosten te drukken.
Ik heb iets gepost in "Ervaring werken bij Ordina", omdat daar het gerucht gaat van een nul-verhoging. Waarschijnlijk ook wel relevant hier.

Mijn stelling is dat de loonsverhogingen in IT-bedrijven al jaren wat achterblijven bij de industrie (om van de overheid te zwijgen).
Het verschijnsel wat je ziet: in de meeste bedrijfstakken worden CAO's 1 a 2 jaar vooruit vastgelegd. In een neergaande economie heb je toch nog een jaar met een forse loonsverhoging. Ik weet nog dat ik onder de Metalektro-CAO in januari 2003 3.25% erbij kreeg, en in april 2004 nog eens 2.75%. Terwijl die jaren economisch geen beste tijd waren.
Bij IT-bedrijven worden de collectieve loonsverhogingen jaar na jaar bepaald op basis van de actuele bedrijfsresultaten. In een neergaande economie is het dan meteen een lage verhoging. Dat wordt imho niet gecompenseerd in de goede jaren, dan stijgen de IT-lonen niet veel meer dan de CAO-lonen elders. Gevolg is dat de salarissen in de IT-sector iedere economische cyclus een stukje achterblijven t.o.v. elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Het is bij alle grote detacheerders eigenlijk wel hetzelfde. CAO of geen CAO, ze gedragen zich allemaal hetzelfde. Ik hoor altijd weer dezelfde verhalen, LogicaCMG, Atos Origin, CapGemini, Sogeti, Getronics, Ordina, etc.
Het is best vreemd eigenlijk, want heel cru gezegd doen ze allemaal aan mensenhandel. Dus je zou zeggen dat het personeel hun belangrijkste asset is. Dus investeer erin en hou ze blij.
Natuurlijk is het zo dat er mensen die bij de grotere detacheerders werken die helemaal tevreden zijn over hun werkgever. Maar ik ben ervan overtuigd dat je bij een kleine IT toko met mensen die dezelfde ideeen hebben als jijzelf veel gelukkiger wordt. De grote toko's zijn over het algemeen verzand in grote logge bedrijven, die het liefste klonen van tamme IT-ers in dienst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:13
t_captain schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:18:
Mijn stelling is dat de loonsverhogingen in IT-bedrijven al jaren wat achterblijven bij de industrie (om van de overheid te zwijgen).
In de IT liggen de lonen relief hoog. Kijk voor de gein eens in de draadjes over 'wat verdient een ...' die niet over ITers gaan. Dan zie je afgestudeerde HBOers tevreden zijn met startsalarissen waar een MBO ITer bij wijze van spreken de telefoon nog niet eens voor opneemt.

Wat de overheid betreft: de verhogingen zijn vrij hoog, en constant (periodiek + CAO). Daar staat tegenover dat de salarissen daar in onze beroepsgroep relatief laag liggen.

(Beide punten hierboven zijn iets gechargeerd, uiteraard. Your milage may vary. Full disclosure: werk zelf bij de overheid)

Wat AO betreft (heb ik hiervoor een paar jaar voor gewerkt): deja vu. Ook het beoordelings systeem is nog nauwelijks veranderd, als ik ex-collega's zo hoor :D.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 17-12-2008 20:54 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ijdod schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:52:
[...]

In de IT liggen de lonen relief hoog. Kijk voor de gein eens in de draadjes over 'wat verdient een ...' die niet over ITers gaan. Dan zie je afgestudeerde HBOers tevreden zijn met startsalarissen waar een MBO ITer bij wijze van spreken de telefoon nog niet eens voor opneemt.

[...]
Het klopt dat IT'ers nog altijd een stukje boven veel andere beroepsgroepen zitten. Ten opzichte van andere technische richtingen lijkt er nog een procent of 3 a 5 verschil te zijn. Maar ik heb het over IT'er bij een IT-bedrijf t.o.v. (dezelfde) IT'er bij een industrieel bedrijf, of voor mijn part een bank, verzekeraar of rijksdienst.

Het startsalaris van een IT'er (30.500 was het geloof ik volgens recent onderzoek) haal je ook niet in de detachering maar juist bij de grote "direkte" werkgevers (bedrijven zoals Philips, Rabobank, etc). Natuurlijk staat er een leaseauto tegenover, maar mijn idee is dus dat de IT-bedrijven geleidelijk wegzakken qua beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
t_captain schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:09:
[...]

Het klopt dat IT'ers nog altijd een stukje boven veel andere beroepsgroepen zitten. Ten opzichte van andere technische richtingen lijkt er nog een procent of 3 a 5 verschil te zijn. Maar ik heb het over IT'er bij een IT-bedrijf t.o.v. (dezelfde) IT'er bij een industrieel bedrijf, of voor mijn part een bank, verzekeraar of rijksdienst.

Het startsalaris van een IT'er (30.500 was het geloof ik volgens recent onderzoek) haal je ook niet in de detachering maar juist bij de grote "direkte" werkgevers (bedrijven zoals Philips, Rabobank, etc). Natuurlijk staat er een leaseauto tegenover, maar mijn idee is dus dat de IT-bedrijven geleidelijk wegzakken qua beloning.
Zijnde werkzaam in die industrie kan ik zowel het startsalaris als de jaarlijkse groei onderschrijven. Tegenover de leaseauto bij de IT bedrijven staan zeer goede andere secundaire voorwaarden bij de industrie zoals ATV-dagen en premievrijpensioen. De groeicijfers (zowel collectief als individueel) die ik langs zie komen in de diverse topics (wat verdient een ICT-er, AO, Logica, ...) zijn laag vergeleken met de industrie (X=1 maar toch :P). Een IT-er bij de pure IT bedrijven moet dus jobhoppen, danwel jaar na jaar promotie maken om op hetzelfde uit te komen, danwel heel erg assertief zijn, terwijl groei bij de grotere bedrijven ingebouwd zit in het beloningssysteem.

Ik denk dat er geen fundamenteel verschil in hoogte van de beloning zit - buiten dat sommige branches iets meer betalen dan andere - maar dat er vooral een andere dynamiek inzit waarbij de pure IT bedrijven meer uitschieters kennen dan de industrie.

Als ik de sfeer met betrekking tot salaris in de diverse topics zie dan herken ik een ontevredenheid die erg kenmerkend is voor de sector.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 17-12-2008 22:29 ]

• j0rDy
even wat anders dan salaris of leaseauto:

in januari de landelijke introductiedag! heb er zin in...vroeg me echter af wat de dresscode is voor zo'n dag...en eigenlijk ook een beetje voor de rest van het jaar...strak in pak vereist of? ligt natuurlijk ook beetje aan de functie en wat je zelf wilt maar het gaat mij er meer om dat ik straks niet strak in pak sta op de introductie en de rest de weekend outfit aanheeft :P

• Roeltjuh
  • Niet online
Qua kleding is intern (althans bij SI) iets wat in de buurt komt van een weekend outfit wat gangbaarder dan een pak. Of beter gezegd: ik heb nog maar zelden iemand in pak gezien. Extern (dus bij de klant) is het maar net wat de klant graag ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Roeltjuh op 18-12-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Zijn er al mensen die een brief hebben gehad met watvoor salaris ze gaan krijgen in het volgende jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Ja, ik. 1,25% erbij zoals verwacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
DaTiezl schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:43:
Same here, wat een feest! ;(

Benieuwd wat er in april gaat gebeuren aangaande de salarissen..

edit: als ik zo de ervaringen lees bij Ordina (geen kerstpakket en 0% erbij) mogen wij nog blij zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door kavorka op 22-12-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DaTiezl schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:43:
ach, dan zal kieboom ook wel geen 33% krijgen dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 16:10
kavorka schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:45:
[...]

Same here, wat een feest! ;(

Benieuwd wat er in april gaat gebeuren aangaande de salarissen..

edit: als ik zo de ervaringen lees bij Ordina (geen kerstpakket en 0% erbij) mogen wij nog blij zijn...
Blij zijn? Ik zou gewoon zeggen : het kan in ieder geval nóg slechter. Maar om nu blij te worden van een jaarlijkse verhoging van 1.5%, terwijl de index stijgt met zo'n 4%? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nou ik ben dus gepromoveerd... En heb dus meer gekregen dan de 1.5%. Maar voel me nog steeds behoorlijk benadeeld aangezien ik een jaar eerder al gepromoveerd had moeten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ik nu lang niet zoveel erop ben vooruit gegaan, als wanneer ik een jaar eerder zou zijn gepromoveerd. Dubbel genaait :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit jaar vertrokken.
Heb er altijd met plezier gewerkt, maar de beoordelingsrondes blijven erg ondoorzichtig.
Dat was zo toen "we" nog Origin waren en dat is eigenlijk niet veranderd.

Ik heb in de meer dan 10 jaar dat ik in dienst ben geweest 1 keer een tabel gezien waarin stond welke percentuele stijging je kon verwachten bij een bepaalde beoordeling.
Die was (natuurlijk) afhankelijk van het percentage dat je van je referentie salaris af zat.
Zo werkte het, in ieder geval in theorie, ook altijd. maar die tabel kreeg je nooit meer te zien.
Dat was volgens mij ook het jaar dat er eingelijk geen limiet bestond in de groei van de totale salaris som voor allle medewerkers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
1 ding snap ik niet. Ik ben begonnen op II 85

halfjaarlijkse beoordeling gehad. 125€ erbij. Nu de beoordeling. 4

de brief komt binnen en nog steeds zit ik op II 85

Hoe kan dit? Als ik een 5 gehad had was ik dan II 100 geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Carnagy schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:36:
1 ding snap ik niet. Ik ben begonnen op II 85

halfjaarlijkse beoordeling gehad. 125€ erbij. Nu de beoordeling. 4

de brief komt binnen en nog steeds zit ik op II 85

Hoe kan dit? Als ik een 5 gehad had was ik dan II 100 geweest?
Je hebt een referentiepunt waar je heen kan groeien. Voorbeeld : salarisband II RP (referentiepunt) 85 is 2661 euro. Het referentiepunt is het punt binnen je salarisband waar je heen kunt groeien (groeitraject). Dat betekent niet dat als jouw RP 85 is, dat je dan 2661 euro salaris krijgt. Meestal zit het eronder, tot je uitgegroeid bent. Als je niet promoveert dan wordt je RP verhoogd naar 100, waardoor je weer tot RP 100 kunt groeien.

Dus stel dat jij RP 85 hebt in salarisband II dan zegt dat nog niks over je salaris. Wat dus niet op direct op te maken is uit de brief is hoe ze komen tot de berekening van je salaris. Op mijn brief die ik heb gehad zie ik niet waar ik sta binnen de salarisband. Wel wat mijn salaris is. Gelukkig is je bandpositie (BP) makkelijk uit te rekenen.

Laten we weer uitgaan van de salaris band II waarbij RP85 = 2661 euro. Stel je salaris is 2000 euro, dan betekent het dus dat je bandpositie 2000/2661 * RP85 = afgerond 64 BP (bandpositie).

Wat er letterlijk in de "TOELICHTING BELONINGSSYSTEEM - ATOS ORIGIN IN NEDERLAND - VERSIE 7.0" staat is dat "Medewerkers die goed functioneren zullen uiteindelijk een salaris bereiken wat overeenkomt met hun referentiepunt" en dat "Medewerkers die bij voortduring beter dan gemiddeld (zeer goed, uitstekend) functioneren kunnen een salaris bereiken wat boven hun RP ligt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-08 15:15
Zouden er eigenlijk bedrijven zijn in Nederland / Wereld die een nog ingewikkelder salarissysteem hebben ?
Wat is er mis met een salarissysteem bestaande uit schalen met tredes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Sterk1 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:46:
Zouden er eigenlijk bedrijven zijn in Nederland / Wereld die een nog ingewikkelder salarissysteem hebben ?
Nou ik als ik eerlijk moet zijn is het niet zo heel ingewikkeld. Maar wat wel onduidelijk is hoe bepaald wordt dat je een bepaalde bandpositie krijgt. Ik vind het een behoorlijk willekeurig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterk1 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:46:
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar je altijd een percentage van je huidige salaris als verhoging kreeg afhankelijk van je beoordeling. Dat is erg eenvoudig en inzichtelijk, maar niet prettig als je een laag salaris hebt. De mastodonten in een organisatie die lachen in hun vuistje, maar starters niet. In die tijd was ik dus nog WO-starter met een salaris van 2000 euro. Bij een maximale beoordeling kreeg ik er 5% bij, maar 5% van weinig is nogsteeds weinig ;) Toen ik ging rekenen waar ik na 5 jaar op zou zitten, aangenomen dat ik ieder jaar maximaal zou groeien heb ik besloten te vertrekken.

Het systeem van Atos Origin werkt normaliter (dit jaar voorlopig helaas niet) met een percentage van je referentiepunt. Ofwel, een percentage van wat ik dan maar noem het 'doelsalaris'. Het systeem is er op gemaakt om redelijk snel te groeien naar dit doelsalaris of zelfs erover. Op zich dus een zeer redelijk systeem, maar je manager moet wel een beetje meewerken en je niet steeds afschepen met matige (lees: '3') beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
OMX2000 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:39:
[...]

Nou ik als ik eerlijk moet zijn is het niet zo heel ingewikkeld. [...]
Toch is het wel iets ingewikkelder dan een "normaal" schalensysteem volgens de Hays methodiek of de periodieken-methode van bv. de overheid. Daar heb je per schaal 1 referentiepunt, bij Hays genaamd RSP100 en bij het ambtelijke systeem genaamd het schaalmaximum. Bij normaal functioneren groei je geleidelijk aan richting de 100. Bij Hays systemen kun je bij zeer goed/uitstekend functioneren over de 100 heen (richting 110 of 120 uiteindelijk); het schaalmaximum is dus voorbehouden aan uitstekend presterende werknemers. Bij het ambtelijke systeem is het schaalmaximum altijd het eindpunt.

In deze beide systemen is er gewoon een koppeling tussen functie en schaal.

Van het AO systeem heb ik nooit begrepen waarom je nu RSP85 als referentiepunt kunt hebben, of RSP100 in dezelfde schaal als referentiepunt. Dan denk ik "maak er gewoon twee schalen van".
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!