Uit persoonlijke ervaring vond ik Atos Origin niet overkomen als een keiharde zaak met chagrijnige afdelingshoofden. De gesprekken die ik had tijdens mijn sollicitatie waren eigenlijk erg prettig.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:16:
Ik ben net afgestudeerd HBO bedrijfskundig Informaticus en ben dus druk aan het solliciteren. Atos Origin leek me een erg leuk en leerzaam bedrijf om mijn carriere mee te starten. Ik ken ook 2 personen intern daar zodat ik al aardig wat informatie heb gekregen. Morgen heb ik een sollicitiatiegesprek.
Echter heb ik één persoonlijke handicap, ik stotter namelijk vrij aardig. Ik weet dat dit het communiceren soms erg lastig kan maken, maar ik weet ook uit ervaringen dat het beter gaat als ik de ander beter leer kennen, andersom ook, als ik me thuis voel binnen AO of de klant en dat ik andere kwaliteiten heb welke dat probleem vaak aardig kunnen opvangen.
Mijn vraag is dus ook, hebben jullie hier misschien ervaring mee of kunnen jullie aangeven hoe men binnen Atos hierover denkt. Ik weet dat het vaak "harde en pure business bedrijven" zijn, maar toch hoop ik op een eerlijke kans.
Wat ik precies wil moet ik nog ondervinden. Ik vind vooral de functionele kant het meest interessante en daar liggen ook mijn kwaliteiten. Ik weet dat het echte concultancy vak nog te vroeg voor me komt en ik ben ook best bereid om een stapje terug te doen om gedurende de tijd mezelf verder te ontwikkelen op communicatief niveau. Want ook het werken en bouwen binnen CRM pakketten is een mooie uitdaging natuurlijk.
Ik ben daarom erg benieuwd naar de reacties hierop. Alvast bedankt en wees vooral zo open en eerlijk mogelijk. Ik kan een boel hebben
Ik denk dat je je morgen niet zo heel druk moet maken daarom. Ze zullen er denk ik niet zo'n probleem van maken dat je stottert. Je moet een goede indruk op ze achterlaten en dat kan op heel veel manieren.