Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:16:
Ik ben net afgestudeerd HBO bedrijfskundig Informaticus en ben dus druk aan het solliciteren. Atos Origin leek me een erg leuk en leerzaam bedrijf om mijn carriere mee te starten. Ik ken ook 2 personen intern daar zodat ik al aardig wat informatie heb gekregen. Morgen heb ik een sollicitiatiegesprek.

Echter heb ik één persoonlijke handicap, ik stotter namelijk vrij aardig. Ik weet dat dit het communiceren soms erg lastig kan maken, maar ik weet ook uit ervaringen dat het beter gaat als ik de ander beter leer kennen, andersom ook, als ik me thuis voel binnen AO of de klant en dat ik andere kwaliteiten heb welke dat probleem vaak aardig kunnen opvangen.

Mijn vraag is dus ook, hebben jullie hier misschien ervaring mee of kunnen jullie aangeven hoe men binnen Atos hierover denkt. Ik weet dat het vaak "harde en pure business bedrijven" zijn, maar toch hoop ik op een eerlijke kans.

Wat ik precies wil moet ik nog ondervinden. Ik vind vooral de functionele kant het meest interessante en daar liggen ook mijn kwaliteiten. Ik weet dat het echte concultancy vak nog te vroeg voor me komt en ik ben ook best bereid om een stapje terug te doen om gedurende de tijd mezelf verder te ontwikkelen op communicatief niveau. Want ook het werken en bouwen binnen CRM pakketten is een mooie uitdaging natuurlijk.

Ik ben daarom erg benieuwd naar de reacties hierop. Alvast bedankt en wees vooral zo open en eerlijk mogelijk. Ik kan een boel hebben ;)
Uit persoonlijke ervaring vond ik Atos Origin niet overkomen als een keiharde zaak met chagrijnige afdelingshoofden. De gesprekken die ik had tijdens mijn sollicitatie waren eigenlijk erg prettig.

Ik denk dat je je morgen niet zo heel druk moet maken daarom. Ze zullen er denk ik niet zo'n probleem van maken dat je stottert. Je moet een goede indruk op ze achterlaten en dat kan op heel veel manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 12:34

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:16:
Ik ben net afgestudeerd HBO bedrijfskundig Informaticus en ben dus druk aan het solliciteren. Atos Origin leek me een erg leuk en leerzaam bedrijf om mijn carriere mee te starten. Ik ken ook 2 personen intern daar zodat ik al aardig wat informatie heb gekregen. Morgen heb ik een sollicitiatiegesprek.

Echter heb ik één persoonlijke handicap, ik stotter namelijk vrij aardig. Ik weet dat dit het communiceren soms erg lastig kan maken, maar ik weet ook uit ervaringen dat het beter gaat als ik de ander beter leer kennen, andersom ook, als ik me thuis voel binnen AO of de klant en dat ik andere kwaliteiten heb welke dat probleem vaak aardig kunnen opvangen.

Mijn vraag is dus ook, hebben jullie hier misschien ervaring mee of kunnen jullie aangeven hoe men binnen Atos hierover denkt. Ik weet dat het vaak "harde en pure business bedrijven" zijn, maar toch hoop ik op een eerlijke kans.

Wat ik precies wil moet ik nog ondervinden. Ik vind vooral de functionele kant het meest interessante en daar liggen ook mijn kwaliteiten. Ik weet dat het echte concultancy vak nog te vroeg voor me komt en ik ben ook best bereid om een stapje terug te doen om gedurende de tijd mezelf verder te ontwikkelen op communicatief niveau. Want ook het werken en bouwen binnen CRM pakketten is een mooie uitdaging natuurlijk.

Ik ben daarom erg benieuwd naar de reacties hierop. Alvast bedankt en wees vooral zo open en eerlijk mogelijk. Ik kan een boel hebben ;)
Ik kende een jongen bij Atos die ook redelijk stotterde. Is verder helemaal geen probleem...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 07:15
Heeft iemand het volgende al gezien: http://www.battleofconcep...s.aspx?m=1&t=2&i=4&bid=46

Kwam dit tegen via een link naar Computable op de frontpage: Atos Origin werft ICT'ers via Battle of Concepts

Ben zelf niet geheel ontevreden over werken bij Atos Origin (er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering ;)), maar de grote detacheerders lijken bepaalde zaken niet te snappen...

Geen van de grote detacheerders onderscheid zich echt in primaire of secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij de ene krijg je een paar honderd euro meer loon, bij de andere een iets grotere lease auto... Maar alles bij elkaar opgeteld ligt het vrij dicht bij elkaar.

Ben ik de enige die ervan overtuigd is dat bekend staan als het bedrijf dat daadwerkelijk betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden biedt (lees meer loon en grotere auto, want dat zijn toch de meest besproken onderwerpen tussen IT'ers onderling) alle andere werfingsacties overbodig maken? IT'ers zijn vrij actief op internet en, als ik voor mezelf spreek, daardoor aardig op de hoogte van de voorwaarden bij de verschillende grote detacheerders. Dit staat nog los van het feit dat ik regelmatig in projectteams zit met diverse concullegas waarbij natuurlijk ook de auto's en voorwaarden met elkaar vergeleken worden.

Nou heeft Atos afgelopen jaar wel hard op de radio geroepen dat ze gekozen zijn tot "top werkgever in de ICT van 2007", maar wat heeft dat nou te betekenen als je daarnaast bekend staat als het eerste en enige IT-bedrijf dat personeel aan het staken heeft gekregen...

Ik zou op die battleofconcepts bijna dit als oplossing aandragen:
Besparen op werfingsacties en de bijbehorende (kosten voor) reclame. Dit geld stoppen in het echt tevreden krijgen van medewerkers. De rest komt gegarandeerd vanzelf.

Vraag me af wat jullie mening hierover is.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Per 18 augustus verlaat in Atos Origin en ga werken voor een kleiner bedrijf dichter bij huis. Heb niet echt veel op te merken aan AO, behalve dan dat ze van hetzelfde bedje ziek zijn dan al de andere grote spelers ... Als je op een site zit, wordt je vergeten, en kent eigelijk niemand je.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Johny58 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:07:
[...]
Nou heeft Atos afgelopen jaar wel hard op de radio geroepen dat ze gekozen zijn tot "top werkgever in de ICT van 2007", maar wat heeft dat nou te betekenen als je daarnaast bekend staat als het eerste en enige IT-bedrijf dat personeel aan het staken heeft gekregen...
[...]
Zo staan ze misschien wel bekend, maar de mensen die daar ook maar iets om geven weten ook dat het aantal stakers (absoluut, maar relatief zeker) zeer klein was en allemaal uit een bepaalde hoek kwamen (lees: oud personeel van KPN en Philips). Althans, dat mag ik aannemen. Maar zoals jij het nu brengt twijfel ik daar nogal over eigenlijk...

In ieder geval ben ik een tevreden Atos medewerker die geen bal geeft om de stakingen. Sterker nog, ik geef de directie groot gelijk in hun aanpak. Maar die mening heb ik een paar pagina's terug ook al verkondigd ;)
Shaidar schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:13:
Per 18 augustus verlaat in Atos Origin en ga werken voor een kleiner bedrijf dichter bij huis. Heb niet echt veel op te merken aan AO, behalve dan dat ze van hetzelfde bedje ziek zijn dan al de andere grote spelers ... Als je op een site zit, wordt je vergeten, en kent eigelijk niemand je.
Dat merk ik totaal niet. Ik heb elke 6 weken sowieso een gesprek met mijn people manager, daarnaast maandelijks een unit meeting. En dan belt mijn unitmanager nog met enige regelmaat en mijn contractmanager organiseert zo nu en dan een lunch. Lijkt me ruim voldoende ;)

[ Voor 25% gewijzigd door rb338 op 10-07-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Kettrick

Rantmeister!

Shaidar schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:13:
Dit is ook iets wat je zelf redelijk in de hand hebt, als je iig. aanwezig bent op unitmeetings hou je nog een beetje contact met het "thuisfront". Daarnaast kan je ook via IM contact houden en eventueel problemen overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
rb338 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:19:
Zo staan ze misschien wel bekend, maar de mensen die daar ook maar iets om geven weten ook dat het aantal stakers (absoluut, maar relatief zeker) zeer klein was en allemaal uit een bepaalde hoek kwamen (lees: oud personeel van KPN en Philips). Althans, dat mag ik aannemen. Maar zoals jij het nu brengt twijfel ik daar nogal over eigenlijk...

In ieder geval ben ik een tevreden Atos medewerker die geen bal geeft om de stakingen. Sterker nog, ik geef de directie groot gelijk in hun aanpak. Maar die mening heb ik een paar pagina's terug ook al verkondigd ;)
Mee eens.
Dat weet jij, dat weet ik... Maar de mensen voor wie werfingsacties worden georganiseerd zijn daar een stuk minder goed van op de hoogte.
Mensen die, via de media, op de hoogte worden gebracht van het feit dat Atos medewerkers zoekt, worden door die zelfde media geconfronteerd met beelden van stakende Atos medewerkers. Zeker als je kijkt naar de schoolverlaters, die nog niet zo goed op de hoogte zijn van hoe de vork in de steel zit, worden meningen van mensen die al langer in het vak zitten (bijvoorbeeld in dit soort topics - die ook niet uitblinken in positiviteit) gebruikt als referenties.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag dus gesprek gehad met de Recruiter van Managed Operations, MBS. Van te voren kreeg ik van iemand die al werk bij Atos te horen dat die jongen super leuk en normaal was. Ik moet hem dan ook volledig gelijk geven want het gesprek was echt in een heel apart ontspannen sfeer. Zelden meegemaakt eigenlijk, maar het maakte me wel een stuk rustiger. Geen moment gehad dat ik met zweet in de handen zat eigenlijk.

Hij heeft wat verteld over Atos en wat meer over MBS en ik heb verteld wat ik voor ogen had. Zowel de eerste tijd als mijn toekomst visie. Binnen een uur wisten we van elkaar wat we wilden weten en kreeg ik te horen dat die recruiter het een goed gesprek vond. Dat geeft iig al een wat positiever gevoel!

Hij zal nu de opties bespreken met een aantal managers en voor a.s. woensdag krijg ik te horen of ze met me verder willen. Spannende dagen dus, blijft toch je eerste echte baan!

Weten jullie misschien of ik al iets kan halen uit het feit dat de Recruiter het een goed gesprek vond en kansen voor me zag? Of is dat nog veelste pril en is het echt puur aan de managers?

Verder, kan iemand me misschien wat meer vertellen over het onderdeel Managed Operations/MBS bij Atos? Ik heb aangegeven dat ik absoluut geen programmeur ben, maar dat ik bijv. het bouwen etc. in een CRM pakket wel weer interessant vind. Maar mijn kwaliteiten liggen bij mijn afstudeerprofiel, namelijk Business Process Management. Wat dat betreft zou de SI tak van Atos me wel liggen, maar ik denk dat de MBS een prima basis kan vormen voor mij om me verder te ontwikkeling richting de meer consulting kant. Ook vanwege mijn stotteren zou ik dan prima de tijd hebben om me communicatief te verbeteren terwijl ik ook nog eens een prima vakinhoudelijke basis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:06:
Nou vandaag dus gesprek gehad met de Recruiter van Managed Operations, MBS. Van te voren kreeg ik van iemand die al werk bij Atos te horen dat die jongen super leuk en normaal was. Ik moet hem dan ook volledig gelijk geven want het gesprek was echt in een heel apart ontspannen sfeer. Zelden meegemaakt eigenlijk, maar het maakte me wel een stuk rustiger. Geen moment gehad dat ik met zweet in de handen zat eigenlijk.

Hij heeft wat verteld over Atos en wat meer over MBS en ik heb verteld wat ik voor ogen had. Zowel de eerste tijd als mijn toekomst visie. Binnen een uur wisten we van elkaar wat we wilden weten en kreeg ik te horen dat die recruiter het een goed gesprek vond. Dat geeft iig al een wat positiever gevoel!

Hij zal nu de opties bespreken met een aantal managers en voor a.s. woensdag krijg ik te horen of ze met me verder willen. Spannende dagen dus, blijft toch je eerste echte baan!

Weten jullie misschien of ik al iets kan halen uit het feit dat de Recruiter het een goed gesprek vond en kansen voor me zag? Of is dat nog veelste pril en is het echt puur aan de managers?

Verder, kan iemand me misschien wat meer vertellen over het onderdeel Managed Operations/MBS bij Atos? Ik heb aangegeven dat ik absoluut geen programmeur ben, maar dat ik bijv. het bouwen etc. in een CRM pakket wel weer interessant vind. Maar mijn kwaliteiten liggen bij mijn afstudeerprofiel, namelijk Business Process Management. Wat dat betreft zou de SI tak van Atos me wel liggen, maar ik denk dat de MBS een prima basis kan vormen voor mij om me verder te ontwikkeling richting de meer consulting kant. Ook vanwege mijn stotteren zou ik dan prima de tijd hebben om me communicatief te verbeteren terwijl ik ook nog eens een prima vakinhoudelijke basis heb!
Voor mij was het eerste gesprek een redelijk vrijblijvend gesprek. Ze kijken of je profiel past binnen aanwezige vacatures. De wat zwaardere gesprekken krijg je als je met de manager zelf gaat praten. Ook hier denk ik dat je niet met zweet in de handjes zal zitten, maar je zal misschien iets meer gespannen zijn. Het gesprek met de recruiter is inderdaad nog pril, maar als je een gesprek kan krijgen met een manager is het al een stapje verder naar je uiteindelijke doel!

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
XTREEMRaGE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:54:
[...]

excuses voor de verwarring, maar ik had het over de half jaarlijkse beoordelingen voor de junioren :D
Ik werk nu één jaar voor Atos en ben van de 2000 gestegen naar 2340. 2000-->2150-->2340.

Ben er erg blij mee

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Idd erg leuk om te lezen dat het startsalaris omhoog is gegaan.

Ik werk me de pleuris en breng bakken(of bakjes) geld binnen en zit na 1 jaar nog steeds op 2150(gestegen van 2000). Ik ga naar alle meetings, probeer zoveel mogelijk cursussen te doen en zet me op en top in. Krijg een btje het gevoel dat dat niet gewaardeerd wordt. Toch maar eens over praten met de managert.
Het startsalaris is sinds jan 2008 in de SAP practice 2150. Betekend dus dat iemand die daar nu nieuw binnen komt (vers van school) op het zelfde salaris begint als jij.... ik zou idd maar eens gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vandaag bericht gehad dat ik ben uitgenodigd voor het 2de gesprek. Het zal dan gaan om een traineeship Oracle. Bedoeling is dat ik 3 maand cursussen/opleidingen volg om inhoudelijk op voldoende niveau te komen en dat ik daarna in zal stappen bij de Managed Operations MBS unit in Groningen en Utrecht.

Ik heb de 28ste een gesprek met 2 managers waar ik zou onder komen te werken. Zal vooral iets inhoudelijker gaan en ze bekijken of ik als persoon geschikt ben. Toch spannend moet ik zeggen!

Helaas dat het pas zo laat is, maar tis nu natuurljk vakantieperiode.

Zelf had ik in de planning per augstus te beginnen omdat ik zit met mijn aflopende studiebeurs per augustus en ik wel een appartement moet onderhouden. Ook is het lastig mijn vakantie in te plannen omdat ik nog geen financiele zekerheid van een baan heb. Maargoed, misschien kon het eerder, maar die kans was niet groot.

Iemand nog tips ofdergelijke over zo'n 2de gesprek? En als je zo'n gesprek doorkomt, is het vrijwel zeker dat je een contract krijgt? Het 3de gesprek is toch puur over de voorwaarden etc.?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:50:
Nou, vandaag bericht gehad dat ik ben uitgenodigd voor het 2de gesprek. Het zal dan gaan om een traineeship Oracle. Bedoeling is dat ik 3 maand cursussen/opleidingen volg om inhoudelijk op voldoende niveau te komen en dat ik daarna in zal stappen bij de Managed Operations MBS unit in Groningen en Utrecht.

Ik heb de 28ste een gesprek met 2 managers waar ik zou onder komen te werken. Zal vooral iets inhoudelijker gaan en ze bekijken of ik als persoon geschikt ben. Toch spannend moet ik zeggen!

Helaas dat het pas zo laat is, maar tis nu natuurljk vakantieperiode.

Zelf had ik in de planning per augstus te beginnen omdat ik zit met mijn aflopende studiebeurs per augustus en ik wel een appartement moet onderhouden. Ook is het lastig mijn vakantie in te plannen omdat ik nog geen financiele zekerheid van een baan heb. Maargoed, misschien kon het eerder, maar die kans was niet groot.

Iemand nog tips ofdergelijke over zo'n 2de gesprek? En als je zo'n gesprek doorkomt, is het vrijwel zeker dat je een contract krijgt? Het 3de gesprek is toch puur over de voorwaarden etc.?

Alvast bedankt!
Hey

Gefeliciteerd met je goede nieuws. Ik heb in het totaal 3 gesprekken gehad. 1 met een recruiter. 1 met mijn baas en 1 met de competance manager van onze Unit. Het kan inderdaad zo zijn dat jij maar 2 gesprekken hebt, omdat je met je 2 bazen gaat praten.

Volgens mij laten ze je het nooit direct weten als je bent aangenomen. Ze zullen je vast vertellen hoe ze gesprek vonden gaan en dan is denk ik een leuke indicatie voor je.

Meeste afstudeerders krijgen een standaard contract voor afgestudeerden. Echt onderhandelen over voorwaarden wordt er volgens mij niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Ze zitten nog niet aan de Eemsgolaan. Verdieping is nog leeg. Er waren vorige week wel wat mensen van Achmea hier maar hoorde dat het alweer is uitgesteld. Als het een beetje meezit ga ik daar ook heen. ;)
Vorige week gesprek gehad met de unitmanager van Achmea, maar het gaat helaas niet door. Ze konden moeilijk peilen hoe snel ik dingen als junior zou gaan oppikken. Dat ik mijn vooropleidingen in sneltreinvaart heb gevolgd en al ver gevorderd ben met mijn MCSE was blijkbaar niet overtuigend. Afijn, over een maandje ben ik weer weg bij Atos. En dat vind ik best jammer. Maar goed, straks weer eerst drie weken vakantie. :9

@Johan: ze komen volgende week al in Groningen te zitten. Dichterbij voor jou in ieder geval. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn iig 2 managers waar ik onder zou komen te vallen dus het lijkt me sterk als ik daarna eventueel nog een inhoudelijk gesprek heb. Van de recruiter kreeg ik te horen dat ze me beter als persoon willen leren kennen, wat inhoudelijke zaken willen bespreken, in hoeverre ik mijn toekomstbeeld voor me heb en wat technische scans. Mocht ik hier doorheen komen lijkt het me dat ze voldoende weten....

Maargoed, het zal voor me al zwaar en moeilijk genoeg worden om dat 2de gesprek goed door te komen denk ik. Enerzijds door mijn stotteren en anderzijds door mijn niet echt inhoudelijke kennis rondom Oracle. Ik heb wel met schoolprojecten kennis gemaakt hiermee, maarja, school gaat nooit echt diepgaand in op pakketten. Maargoed, aan de andere kant weten ze dat van me omdat ik dat in het eerste gesprek al had aangegeven.

Het is bovendien in eerste instantie een meer functionele en ondersteunende functie waarbij ik veelal vanaf vaste locaties, Groningen en Utrecht, zal werken en af en toe bij een klant testen/implementeren etc.

Ben iig erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:25:
Enerzijds door mijn stotteren...
Ik stotter ook met enige regelmaat maar dat heeft nog nooit echt belemmerend gewerkt. Gewoon eerlijk en open zijn. Tijdens het gesprek laten vallen dat je wat gespannen bent en daardoor wat stottert breekt vaak ook al het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Gefeliciteerd met je goede nieuws. Ik heb in het totaal 3 gesprekken gehad. 1 met een recruiter. 1 met mijn baas en 1 met de competance manager van onze Unit. Het kan inderdaad zo zijn dat jij maar 2 gesprekken hebt, omdat je met je 2 bazen gaat praten.

Volgens mij laten ze je het nooit direct weten als je bent aangenomen. Ze zullen je vast vertellen hoe ze gesprek vonden gaan en dan is denk ik een leuke indicatie voor je.
Dat is niet overal zo, in totaal heb ik eigenlijk een gesprek gehad waaruit al bleek dat we het beide wel zagen zitten. Een week later lag het aanbod in mijn brievenbus.

Ik ben nu een tijdje in dienst van Bas IP en eerlijk is eerlijk het bevalt me goed.
Goede zorg en men staat altijd voor je klaar met een bak koffie en een luisterend oor.
Eindelijk een detacheerder waar ik me wel als persoon serieus genomen voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Kettrick

Rantmeister!

Security schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:58:
[...]
Dat is niet overal zo, in totaal heb ik eigenlijk een gesprek gehad waaruit al bleek dat we het beide wel zagen zitten. Een week later lag het aanbod in mijn brievenbus.
Ik heb twee gesprekken gehad, direct achter elkaar. Eerst met de unit manager, daarna met HRM en Sales. Ik had trouwens het aanbod al op mail staan toen ik thuis kwam :*)

Het kan dus best snel gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maargoed, het zal voor me al zwaar en moeilijk genoeg worden om dat 2de gesprek goed door te komen denk ik. Enerzijds door mijn stotteren en anderzijds door mijn niet echt inhoudelijke kennis rondom Oracle. Ik heb wel met schoolprojecten kennis gemaakt hiermee, maarja, school gaat nooit echt diepgaand in op pakketten. Maargoed, aan de andere kant weten ze dat van me omdat ik dat in het eerste gesprek al had aangegeven.
Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Dat stotteren zal niemand je kwalijk nemen. Je bent een starter en starters kunnen meestal nog niks; De ene opleiding heeft veel focus op ditzo en de andere op datzo. Dat weet Atos en daarom ga je meedoen aan een masterclass voor starters om je op het basisniveau te brengen.

Het salaris aanbod zal zo rond de 2000 euro liggen. Is het meer heb je mazzel. Hier is niet echt over te onderhandelen, laat het eerst maar een jaartje zien en ga dan om tafel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor HBO/WO afstudeerders is Atos-breed toch een startsalaris van 2100 bepaald? Of is dat alleen bij SI?

[ Voor 7% gewijzigd door Roeltjuh op 16-07-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:31:
Ik stotter ook met enige regelmaat maar dat heeft nog nooit echt belemmerend gewerkt. Gewoon eerlijk en open zijn. Tijdens het gesprek laten vallen dat je wat gespannen bent en daardoor wat stottert breekt vaak ook al het ijs.
Wat jij met enige regelmaat hebt, heb ik dus in vrij ernstige vorm. Soms floept een zin er zo uit, maar soms heb je van die dagen dat het gewoon niet goed gaat. Het wel zo dat als ik me eenmaal thuis voel binnen bijv. een projectteam en we gewend zijn aan elkaar het al een stuk beter gaat. Het scheelt iig wel dat ik er zelf enorm open voor sta en graag met de ander een zo goed mogelijke oplossing probeer te vinden. Je hebt namelijk ook type stotteraars die zich erachter gaan verschuilen. Dat heb ik dus absoluut niet. Het zegt ook veel, vind ik, dat ik toch mijn HBO bedrijfskundige informatica heb afgerond omdat het lang niet altijd makkelijk was hierdoor. Ik weet wat ik wil, dat scheelt al een hoop.

Ik kon echter puur hierdoor niet bij Accenture blijven waar ik mijn afstudeeropdracht heb gedaan. Ik zou daar in aanmerking komen voor consultancy en ik weet van mezelf ook wel dat ik daar (nog) niet geschikt voor ben wbt communicatie. Maar ik kreeg niet de indruk dat ze verder voor me keken zoals ze bij Atos wel direct deden. De recruiter was al laaiend enthousiast over de mogelijkheden voor me met de Oracle masterclass.
Butfox schreef op woensdag 16 juli 2008 @:
De ene opleiding heeft veel focus op ditzo en de andere op datzo. Dat weet Atos en daarom ga je meedoen aan een masterclass voor starters om je op het basisniveau te brengen.
Zo'n masterclass, wat houdt dat precies in? Ja natuurlijk zal je kennis op gaan doen over Oracle etc. maar moet je het echt zien als een soort van school met officiele examens etc? En als je die niet haalt dat je alsnog je koffers kunt pakken bij Atos? Dat zou natuurlijk wel jammer en zonde zijn want het meeste leer je door gewoon lekker in de praktijk bezig te gaan. Hoe zwaar zijn zulke masterclassen bijv.?
Butfox schreef op woensdag 16 juli 2008 @:
Het salaris aanbod zal zo rond de 2000 euro liggen. Is het meer heb je mazzel. Hier is niet echt over te onderhandelen, laat het eerst maar een jaartje zien en ga dan om tafel..
Het klopt dat het zo rond de 2100 ligt volgens mij. Bruto is rond de 29000 zo'n beetje markconform. Bij Accenture zou ik iig een contract krijgen van 29000 incl. lease auto. Het gaat me ook echt niet direct om het grote geld. Ik weet dat ik een starter ben,ik weet dat Atos investeert in mijn kennis en ik weet dat het een geweldige basis kan vormen voor mijn carriere. Die schalen omhoog komen vanzelf wel, ik las hier ook al een paar mensen die binnen een jaar omhoog gingen.

Gaat er mij vooral dat ik mezelf kan ontwikkelen en dat ik de kans krijg om me ook te laten gelden ondanks mijn stotteren. Ik wil wel, nu de ander nog ;)

Is het trouwens ook zo dat je direct als starter, ookal ga je eerst de masterclass doen, een leaseauto krijgt? De recruiter had het namelijk over dat ik, mocht ik in dienst komen bij Atos, de eerste 3 maand 50% "bezit" was van Atos en 50% van de partij die de masterclass aanbied. Echter moet ik wel tekenen dat ik ook daadwerkelijk bij Atos in dienst ga. Logisch natuurlijk....

Alvast bedankt voor jullie hulp en antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:15:
Zo'n masterclass, wat houdt dat precies in? Ja natuurlijk zal je kennis op gaan doen over Oracle etc. maar moet je het echt zien als een soort van school met officiele examens etc? En als je die niet haalt dat je alsnog je koffers kunt pakken bij Atos? Dat zou natuurlijk wel jammer en zonde zijn want het meeste leer je door gewoon lekker in de praktijk bezig te gaan. Hoe zwaar zijn zulke masterclassen bijv.?
Ik zit zelf niet in de Oracle hoek dus ik weet niet over de invulling die de Oracle practice geeft aan dit soort klasjes, maar bij mijn practice wordt zo'n masterclass gekoppeld aan 1 of 2 Java certificaten.
Is het trouwens ook zo dat je direct als starter, ookal ga je eerst de masterclass doen, een leaseauto krijgt? De recruiter had het namelijk over dat ik, mocht ik in dienst komen bij Atos, de eerste 3 maand 50% "bezit" was van Atos en 50% van de partij die de masterclass aanbied. Echter moet ik wel tekenen dat ik ook daadwerkelijk bij Atos in dienst ga. Logisch natuurlijk....
Bij ons worden starters gewoon volledig in dienst van de practice genomen. Ik zou er voor waken om via een onduidelijke constructie in dienst te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat jij met enige regelmaat hebt, heb ik dus in vrij ernstige vorm. Soms floept een zin er zo uit, maar soms heb je van die dagen dat het gewoon niet goed gaat. Het wel zo dat als ik me eenmaal thuis voel binnen bijv. een projectteam en we gewend zijn aan elkaar het al een stuk beter gaat.
Je hebt al eens een bezoek gebracht aan een logopedist denk ik? Heb ik veel aan gehad, het is voornamelijk het aanleren van andere spreekgewoontes, omgaan met spanning bij de stembanden etcetc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Het is bovendien in eerste instantie een meer functionele en ondersteunende functie waarbij ik veelal vanaf vaste locaties, Groningen en Utrecht, zal werken en af en toe bij een klant testen/implementeren etc.
Wat word je vaste standplaats dan: Groningen OF Utrecht? Dat lijkt mij persoonlijk wel essentieel om te weten...
En kom je aan de Oracle RDBMS-kant (database-beheer) of APPS (Oracle applications)? Of misschien wel SAP... Atos heeft her-en-der wel meer Oracle-zaakjes elders "verstopt" namelijk. :X

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Kan iemand mij de link vertellen waar ik online mijn uren kan schrijven? Zit op dit moment bij de klant en moet vandaag die uren erin knallen. Bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

Roeltjuh schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:16:
Voor HBO/WO afstudeerders is Atos-breed toch een startsalaris van 2100 bepaald? Of is dat alleen bij SI?
Als dit echt is vastgelegd hebben ze bij mij, in positieve zin voor mij, een foutje gemaakt. Ik ben als starter iets hoger ingestroomd.

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Sylis-masterclass start je op 2250 en krijg je bij je eerste opdracht (na +/- 2 maanden omdat je die maanden intern zit om certificaten te behalen en trainingen te krijgen in microsoft en of citrix en of Vmware) een autootje..
ik start 1 september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
kavorka schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:57:
Kan iemand mij de link vertellen waar ik online mijn uren kan schrijven? Zit op dit moment bij de klant en moet vandaag die uren erin knallen. Bedankt..
Binnen Atos online uren schrijven?! Ik wist niet dat dat bestond. Wij gebruiken zelf nog Basics en er zijn afdelingen die nog OMA gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 10:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Basics inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Johny58 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:38:
[...]

Binnen Atos online uren schrijven?! Ik wist niet dat dat bestond. Wij gebruiken zelf nog Basics en er zijn afdelingen die nog OMA gebruiken...
Ik werk pas sinds 1 juli bij Atos dus weet niet beter, maar m'n manager vertelde dat het pas een maand of 2 "bestaat" binnen Atos. Mogelijk heb ik dat verkeerd begrepen en bedoelde hij binnen onze unit, maat het is in ieder geval relatief nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 21:33

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Bij ES BI/CRM gebruiken we nu zo'n maandje of 3 a 4 Nessie tijdschrijven, via web dus. Ik denk dat het per practice uitgerold wordt en daarom nog niet heel Atos Origin over is op Nessie.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat dit bij heel SI al uitgerold was.
Wij gebruiken het ook al een paar maanden.
Bij de zoveelste time-out begin ik alleen heel soms OMA te missen.
Basics mis ik nooit eigenlijk ;)

PS.
Bedankt voor het linkje, ik had 'm nodig omdat tegenwoordig ook Google Bookmarks in smartfilter zit. :X
En laat ik daar nu net al mijn links verzameld hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 20:45

Gast1981

room with a moose!

Johny58 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:38:
[...]
Binnen Atos online uren schrijven?! Ik wist niet dat dat bestond.
Nessie!! Wat een uitkomst :)

Ik hoop dat ik met de volgende vraag niet heel erg off-topic vlieg;
Hoe kijken anderen aan tegen dat nabestaandenpensioen van Atos?
Navraag leerde mij dat dit 'slechts' een soort verzekering is...
Hiermee verzeker je je partner er eigenlijk van dat hij/zij recht heeft op 50% (of 25) van je gespaarde pensioen, na hun 65e, mocht jij dat niet halen. Heb ik dat goed begrepen?
Is dat op relatief jonge leeftijd (onder de 30) echt al nodig?
Ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Overigens vind ik dat middelloon pensioen vrij prijzig.
Ze graaien ff 200 p/mnd weg... ik hoop maar dat ik daar wat van terug zie straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 21:39
Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Nessie!! Wat een uitkomst :)

Ik hoop dat ik met de volgende vraag niet heel erg off-topic vlieg;
Hoe kijken anderen aan tegen dat nabestaandenpensioen van Atos?
Navraag leerde mij dat dit 'slechts' een soort verzekering is...
Hiermee verzeker je je partner er eigenlijk van dat hij/zij recht heeft op 50% (of 25) van je gespaarde pensioen, na hun 65e, mocht jij dat niet halen. Heb ik dat goed begrepen?
Is dat op relatief jonge leeftijd (onder de 30) echt al nodig?
1. een nabestaandenpensioen is per definitie een verzekering - je verzekert het risico dat jij voor je pensioengerechtigde leeftijd overlijdt.

2. de waarde die je zou moeten verzekeren is: de "net present value" van de benodigde nabestaandenuitkering = de som geld die nu nodig zou zijn om je nabestaanden van de benodigde inkomensaanvulling te voorzien voor de rest van hun leven / voor zolang als nodig is. Rekening houdend met het feit dat de benodigde uitkering een tijdscurve is en rekening houdend met de rente.

3. de mate waarin jij een nabestaandenpensioen nodig hebt wordt niet bepaald door je leeftijd, maar door de financiele behoeften van je nabestaanden (huis, vervoer, verzekeringen, boodschappen, kinderopvang etc). En door de mate waarin die behoefte reeds is vervuld (inkomen partner, ANW weduwen-uitkering, ANW halfwezen-uitkering, andere levensverzekeringen zoals de overlijdensrisicodekking van je hypotheek, vermogen).

Rekenvoorbeeld bij 2:
Om een vrouw van 30 jaar levenslang 500 euro per maand uit te keren, moet er naar verwachting zo'n 300.000 euro worden uitgekeerd (geen indexatie, levensverwachting van 80 jaar). Dat bedrag hoeft echter niet allemaal ineens maar over de komende 50 jaar te worden uitbetaald. Bij een lange rente van 4% moet je vandaag zo'n 110.000 euro in de pot hebben om die uitkering te kunnen voldoen.
Bij een ouderdomspensioen op basis van beschikbare premie heb je een persoonlijke spaarpot opgebouwd. Die is bij jouw overlijden natuurlijk niet meer nodig voor jouw ouderdomspensioen dus kun je die inzetten als onderdeel van het nabestaandenpensioen. Stel dat je tot op heden 20.000 hebt gespaard voor je ouderdomspensioen dan moet je nog 90.000 verzekeren.

Bij een middelloon/eindloon regeling ligt het iets anders. Het geld dat overblijft van jouw ouderdomspensioen komt dan ten goede aan collega's die oud worden (de pensioengelden van de deelnemers dekken onderling het "langleven-risico"). In zo'n regeling moet je de volle 110.000 verzekeren voor het genoemde nabestaandenpensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

He bedankt voor je uitleg :)

Ik zal er eens goed over na moeten denken of ik dat nabestaandenpensioen aanhoud.
Bij ons huis/hypotheek hebben we in elk geval al een ORV afgesloten.
Daarnaast bouwt mijn vriendin ook zelf pensioen op.
Wellicht is het een goede optie om gewoon zelf wat extra te sparen i.p.v. die pensioenverzekering.

Middelloon moet ook nog eens naar kijken.
Volgens mij is dat binnen Atos gewoon het 'basis pensioen' dus zit je er aan vast.
Het leek mij alleen rijkelijk veel om maandelijks 200€ in te leveren.

Nog een ander vraagje, over een ander onderwerp.
De Atos laptop...
Er zit een opstartscriptje in waardoor altijd de beveiligde screensaver aan gaat na 420 seconden. Ook de standaard achtergrond komt na elke restart terug. Aanpassen werkt, totdat je de laptop weer uitzet.
Is dat te omzeilen? Ik word er stuiterdol van... (ik gebruik em voornamelijk thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Goede vraag,

Ook hier erg benieuwd om dat uit te zetten.
Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ik heb al wel een reg bestandje geëxporteerd met de juiste settings.
Maar die moet je telkens nog OK geven...
Heb natuurlijk liever dat zelfs dat niet meer hoeft ;)
Bovendien krijg ik daarmee niet mijn favo bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gast1981 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:29:
Er zit een opstartscriptje in waardoor altijd de beveiligde screensaver aan gaat na 420 seconden. Ook de standaard achtergrond komt na elke restart terug. Aanpassen werkt, totdat je de laptop weer uitzet.
Is dat te omzeilen? Ik word er stuiterdol van... (ik gebruik em voornamelijk thuis)
In je regfile kun je je screensaver gewoon op 6300 seconde oid zetten, die setting blijft wel bewaard sinds ik die olympische heb. Ook kun je de tijd van password opgeven nadat de screensaver is aangegaan aanpassen in je regfile, dit bleef al staan voordat de oly screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:41:
[...]
Volgens http://www.pensioenfonds.nl.atosorigin.com/ :

Wanneer je een verzekering voor een nabestaandenpensioen hebt afgesloten, krijgt je partner na je overlijden levenslang een uitkering van 50% of 25% van je pensioengrondslag. Regel je niets, dan krijgt je partner ook niets.

Dus volgens mij gelijk bij je overlijden en niet pas na het behalen van haar 65ste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavorka schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Volgens http://www.pensioenfonds.nl.atosorigin.com/ :

Wanneer je een verzekering voor een nabestaandenpensioen hebt afgesloten, krijgt je partner na je overlijden levenslang een uitkering van 50% of 25% van je pensioengrondslag. Regel je niets, dan krijgt je partner ook niets.

Dus volgens mij gelijk bij je overlijden en niet pas na het behalen van haar 65ste...
Yep, as far as I know is dat inderdaad meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast1981 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:29:
Nog een ander vraagje, over een ander onderwerp.
De Atos laptop...
Vreemd, ik kan mijn screensaver wel uitzetten dat die nooit meer opkomt maar mijn desktop background wordt teruggezet tijdens een reboot.

We zoeken ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:46:
[...]
Vreemd, ik kan mijn screensaver wel uitzetten dat die nooit meer opkomt maar mijn desktop background wordt teruggezet tijdens een reboot.

We zoeken ff verder.
Ik heb de hele desktop naar mijn hand gezet, incl. Flurry-screensaver en themes. 8)
Als je CCleaner installeert, kan je bij de startup items het opstart-script van o.a. de screensaver-install uitzetten. Maar dan moet je weer wel LIR ("lokale installatie rechten") hebben natuurlijk...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mensen hier die de highscore op de WII tennissen hebben verbroken? 8)
hbokh schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:11:
[...]
Maar dan moet je weer wel LIR ("lokale installatie rechten") hebben natuurlijk...
Belletje naar de helpdesk en het is geregeld is mijn ervaring.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:
In de Sylis-masterclass start je op 2250 en krijg je bij je eerste opdracht (na +/- 2 maanden omdat je die maanden intern zit om certificaten te behalen en trainingen te krijgen in microsoft en of citrix en of Vmware) een autootje..
Na 2 maand pas? Ik kreeg hem op mijn eerste werkdag :) Ook als je intern bent moet je naar je werk reizen toch ;) Dus is die auto wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Na 2 maand pas? Ik kreeg hem op mijn eerste werkdag :) Ook als je intern bent moet je naar je werk reizen toch ;) Dus is die auto wel handig
De eerste 2 maanden heb je geen opdracht, dus dan heb ik em ook niet nodig.
Woon best wel dichtbij. Daarnaast krijg je bijna nergens zo'n mooi salaris i.c.m. een auto.
Heb alleen mijn opleiding afgerond. Nog geen rel. werkervaring en ook geen certificeringen.
Het bedrijf is wat kleinschaliger en dat ligt mij gewoon meer.
Ik ga niet voor een bedrijf werken die ik minder leuk vind, omdat ik er daar bijvoorbeeld wel gelijk een auto bij krijg.
Zo zit ik niet in elkaar.
Maar ja, iedereen zijn mening natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:46:
[...]

Woon best wel dichtbij. Daarnaast krijg je bijna nergens zo'n mooi salaris i.c.m. een auto.
Heb alleen mijn opleiding afgerond. Nog geen rel. werkervaring en ook geen certificeringen.
Ik ga niet voor een bedrijf werken die ik minder leuk vind, omdat ik er daar bijvoorbeeld wel gelijk een auto bij krijg.
Ik ben ook niet bij Atos gaan werken omdat ik er een auto kreeg hoor :) Als die auto zo belangrijk voor me was geweest had ik ook voor andere bedrijven die hogere leasevergoedingen en salarissen boden. Heb bewust voor Atos gekozen juist omdat ik bijna geen rel. werkervaring en/of certificeringen had. Atos bied juist heel veel mogelijkheden tot opleidingen. Iets wat mij goed bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 21:58

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:46:
[...]

Ik kreeg gelijk de 1e dag een auto! Maar dat zal meer te maken hebben met de reistijd die ik moet afleggen, want ik woon niet dichtbij! Maar daarvoor heb ik het ook niet gedaan! De sfeer vond ik geweldig bij AO en het gesprek liep anders dan ik bij andere bedrijven had ervaren. En nu heb ik een leuke klus in het buitenland! Het kan heel erg goed lopen, maar staar je niet blind op alle leuke dingen. Soms moet je ook ff kritisch zijn :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:10:
Is het startsalaris met Masterclass altijd 2250 of kan dit afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het startsalaris is 2250 voor iedere Masterclasser bij Sylis..

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

never mind then...

[ Voor 83% gewijzigd door Gast1981 op 15-08-2008 09:38 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Gast1981 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:59:
Inloggen op de webmail: HTTP Error 403

Zijn ze weer aan het klooien, of is mn europe ww verlopen?
Voor zover ik weet heb ik die niet zo lang geleden nog gereset...
Dit lijkt me meer iets voor de AO Helpdesk dan dit topic. Het functioneren van de webmail is (hopelijk) niet zo belangrijk voor de geinteresseerden in dit topic ;)

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

*knip* ondanks moderatie toch stug doorgaan heeft geen zin

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 14-08-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Rukapul schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:07:
[...]

Dit lijkt me meer iets voor de AO Helpdesk dan dit topic. Het functioneren van de webmail is (hopelijk) niet zo belangrijk voor de geinteresseerden in dit topic ;)
Een 403 heeft wel te maken met de toegankelijkheid, dus idd de AO helpdesk ff bellen. Of anders ff op een andere tijdstip proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd in de eerdere posts gesproken over dat je het lease bedrag bij je salaris moet optellen.
Maar het is toch zo dat je €2100,- aan salaris krijgt. Daarnaast kan je een auto uitzoeken van een leasebedrag van circa €550,-. De bijtelling op je salaris is 25% van de auto waarde waar je dus 42% belasting over moet betalen.

dus stel je hebt een auto van ongeveer 28000,-. lease bedrag is €550,-

25% van 28000=€7000,- bijtelling op bruto salaris.
huidig brutto salaris=2100x12=25200
berekende belasting=(7000+25200)x0.42=(32200)x0.42=€13524,- aan belasting.
Netto salaris per jaar=25200-13524=€11676,- per maand:€973,-
zonder lease auto had je een:1218 per maand gehad.

Deze berekening is niet helemaal solide, is meer als een soort voorbeeld bedoeld, want de belasting gaat ook met schalen en heb hier gewoon een vast percentage genomen van 42%.

Dus effectief verdien je netto een stuk minder omdat je een bijtelling hebt van 25%. Dit is ongeveer een verschil van een 200 a 300 euro. wat nog eens van je salaris wordt ingehouden.

Of heb ik het nu echt helemaal mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee hoor, al gebruik je een omslachtige manier om 28000*0,25*0,42/12=245 euro per maand te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te kort door de bocht om 42% te rekenen over het hele inkomen. Je moet rekenen met je belastbaar inkomen (is NIET je bruto salaris, want belastingvrije voet, aftrekposten) en de schijven box1 en je zult zien dat er netto meer overblijft, zeker na teruggaaf over 2008.

http://financieel.infonu....n-inkomstenbelasting.html

Je kunt wél stellen dat een leaseauto van 28k je 28000 * ¼ bij je belastbaar inkomen doet optellen. Op die manier zal de auto je, bij een belastbaar inkomen boven 17k, plm. 245 euro per maand kosten. Daar kun je nooit zelf een auto voor regelen, zeker geen nieuwe van 28k.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:32:
Het is te kort door de bocht om 42% te rekenen over het hele inkomen. Je moet rekenen met je belastbaar inkomen (is NIET je bruto salaris, want belastingvrije voet, aftrekposten) en de schijven box1 en je zult zien dat er netto meer overblijft, zeker na teruggaaf over 2008.

http://financieel.infonu....n-inkomstenbelasting.html

Je kunt wél stellen dat een leaseauto van 28k je 28000 * ¼ bij je belastbaar inkomen doet optellen. Op die manier zal de auto je, bij een belastbaar inkomen boven 17k, plm. 245 euro per maand kosten. Daar kun je nooit zelf een auto voor regelen, zeker geen nieuwe van 28k.
Helemaal waar, maar ik zou hier wel even aan toe willen voegen dat je hierbij het leasebedrag van de auto buiten beschouwing laat. Voor een auto van 28000 EUR heb je een leasebedrag van zo'n 725 EUR nodig en ik denk dat de meeste tweaking AO-ers, ondanks de verhoging die onlangs is doorgevoerd, nog lang niet in de buurt van dat bedrag zitten en dus moet je het bedag 'boven norm' ook nog even aftikken. Ik heb me wel 'ns uit laten leggen dat bedrag ook nog 'ns van je netto salaris gaat, maar dit weet ik niet zeker aangezien ik nu zelf een el-cheapo skoda rij die ver onder m'n leasebudget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Inderdaad 28000 euro voor een leasebedrag van 550 kun je inderdaad wel vergeten. Er is overigens binnen Atos Origin ergens een excel sheet waarmee je kunt zien hoeveel je ongeveer aan salaris overneemt per auto. Geen idee waar deze precies te vinden is overigens.

Op de sheet vul je gewoon in welke auto je wil met leasebedrag en aanschaf waarde auto en dan rolt er meteen je salaris uit met die auto. Zit ook meteen vergelijking in van huidige en eventueel nieuwe auto wat het je dus gaat kosten.

Mocht je de sheet willen stuur even een pb stuur ik hem via mail op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:47:
Inderdaad 28000 euro voor een leasebedrag van 550 kun je inderdaad wel vergeten. Er is overigens binnen Atos Origin ergens een excel sheet waarmee je kunt zien hoeveel je ongeveer aan salaris overneemt per auto. Geen idee waar deze precies te vinden is overigens.

Op de sheet vul je gewoon in welke auto je wil met leasebedrag en aanschaf waarde auto en dan rolt er meteen je salaris uit met die auto. Zit ook meteen vergelijking in van huidige en eventueel nieuwe auto wat het je dus gaat kosten.

Mocht je de sheet willen stuur even een pb stuur ik hem via mail op.
Ik denk dat er veel mensen in geinteresseerd zijn. Mogelijk kan je 'm ergens uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Volgens mij is het sheet waar jullie het over hebben door iemand in het vorige topic gemaakt. Zoek even deel 1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Johny58 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:53:
Volgens mij is het sheet waar jullie het over hebben door iemand in het vorige topic gemaakt. Zoek even deel 1 door.
Even snel proberen te zoeken. De spreadsheet is in ieder geval gemaakt door Herugrim. Ik zit extern en heb ding niet zo 1 2 3 bij de hand. Kan hem thuis wel ff uploaden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

niet meer relevant

[ Voor 75% gewijzigd door Cozm0 op 18-08-2008 14:46 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat ie: link. Gele velden invullen en je krijgt de resultaten.

EDIT: excelsheet even aangepast

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
de excel sheet heeft volgens mij nog wel een update nodig. (bijtelling van 22%) zie ik volgens mij in de formule staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em aangepast met 25% en tarief box 1 aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of het merkenbeleid nog uitgebreid gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Honda mogen ze van mij toevoegen in ieder geval. Die Civic Hybrid ziet er tenminste nog een beetje normaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is er geen hybride station beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is opeens een heel ander topic geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een aanbod mogen ontvangen.

Ik heb weinig it ervaring en het aanbod is 2400 + leaseauto, verder de standaard vergoedingen.
Waarschijnlijk ga ik dit wel doen, aangezien ik nu 2000 heb zonder leaseauto.

Mijn functie word een junior functie, maar wat ik mij afvraag is of het 'junior programma' voor iedereen geldt. Ik heb wat dingen gelezen over ieder half jaar een beoordeling+beloning, maar is dat zo?

Verder is de vraag of het wel verstandig is om een auto te leasen, aangezien je anders
je salaris + leasebedrag + kmvergoeding krijgt, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:44:
ik heb vandaag een aanbod mogen ontvangen.

Ik heb weinig it ervaring en het aanbod is 2400 + leaseauto, verder de standaard vergoedingen.
Waarschijnlijk ga ik dit wel doen, aangezien ik nu 2000 heb zonder leaseauto.

Mijn functie word een junior functie, maar wat ik mij afvraag is of het 'junior programma' voor iedereen geldt. Ik heb wat dingen gelezen over ieder half jaar een beoordeling+beloning, maar is dat zo?

Verder is de vraag of het wel verstandig is om een auto te leasen, aangezien je anders
je salaris + leasebedrag + kmvergoeding krijgt, of heb ik dat mis?
Heel mooi start bedrag, maar ik maak hierop uit dat je ergens anders al hebt gewerkt?!
Wat ga je doen bij AO?

De junioren krijgen idd elk half jaar een beoordeling (voor de eerste 2 jaar), maar stem dit af met je manager of het wel voor jou geld? Want volgens mij was het ook nog leeftijd gebonden?!

Volgens mij krijg je geen km vergoeding?! Maar dat weet ik niet zeker, kan iemand anders beter beantwoorden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:45:
[...]

Heel mooi start bedrag, maar ik maak hierop uit dat je ergens anders al hebt gewerkt?!
Wat ga je doen bij AO?

De junioren krijgen idd elk half jaar een beoordeling (voor de eerste 2 jaar), maar stem dit af met je manager of het wel voor jou geld? Want volgens mij was het ook nog leeftijd gebonden?!

Volgens mij krijg je geen km vergoeding?! Maar dat weet ik niet zeker, kan iemand anders beter beantwoorden ;).
Jep, een jaartje bij Getronics.
Bij AO ga ik de exchange kant op... in Rijswijk.

Maar in princiepe kun je dus je eerste 2 jaar nog 4x omhoog?
Hoe heet die regeling precies, dan kan ik het aangeven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 12:34

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

kilometervergoeding: toen ik er werkte (vorig jaar) kreeg je volgens mij 19 ct / km vergoeding, dit werd eerst van je 'leasebudget' afgetrokken (noemen ze alternatief vervoersbudget) en wat over is, krijg je bruto erbij (als ik het goed heb, ik heb het nooit gedaan)

die regeling heet volgens mij de 'jonge honden-regeling'

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

Volgens mij ga je het eerste jaar 2 x omhoog en daarna gewoon 1 keer zoals de rest. Ik ben inmiddels bijna 6 maand in dienst ben benieuwd wanneer en of ik er wat bijkreeg en hoeveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik zit inmiddels in mijn derde jaar en ben bij 2,5 jaar alsnog omhoog gegaan. Zal wel aan de afdeling liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:00
Vandaag gesprek gehad bij SI voor een functie in Requirements Engineering & Testing. Vond het zelf een erg leuke uitdaging die ik graag had aangegaan. Alles was ook prima, mijn brief/cv/ervaring met TmapNext. Als persoon zou ik ook prima binnen Atos passen.

Echter kreeg ik op het einde te horen dat, vanwege mijn stotteren, het toch niet werd. Uiteraard baal ik daar flink aangezien het me een super start leek binnen Atos. Flink balen dus nu.

Dat stotteren een probleem is/kan zijn besef ik. Maar ik heb absoluut andere kwaliteiten waar ik een hoop mee recht kan zetten. Goed, dat is natuurlijk mijn mening. Atos zal de keuze moeten maken.

Misschien dat jullie bepaalde functies/afdelingen weten waarbij het niet direct een probleem hoeft te zijn? Overigens wil ik binnenkort ook weer een curus oppakken dus ik doe er zeker alles aan. Atos lijkt me gewoon, na een aantal gesprekken, een erg leuk en goed bedrijf om mijn werkcarriere mee te starten......

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Juancho schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:26:
Vandaag gesprek gehad bij SI voor een functie in Requirements Engineering & Testing. Vond het zelf een erg leuke uitdaging die ik graag had aangegaan. Alles was ook prima, mijn brief/cv/ervaring met TmapNext. Als persoon zou ik ook prima binnen Atos passen.

Echter kreeg ik op het einde te horen dat, vanwege mijn stotteren, het toch niet werd. Uiteraard baal ik daar flink aangezien het me een super start leek binnen Atos. Flink balen dus nu.

Dat stotteren een probleem is/kan zijn besef ik. Maar ik heb absoluut andere kwaliteiten waar ik een hoop mee recht kan zetten. Goed, dat is natuurlijk mijn mening. Atos zal de keuze moeten maken.

Misschien dat jullie bepaalde functies/afdelingen weten waarbij het niet direct een probleem hoeft te zijn? Overigens wil ik binnenkort ook weer een curus oppakken dus ik doe er zeker alles aan. Atos lijkt me gewoon, na een aantal gesprekken, een erg leuk en goed bedrijf om mijn werkcarriere mee te starten......
Dat is balen, had niet verwacht dat AO je daarop zou afkeuren. Misschien richting sap, oracle en dan de technische kant binnen AO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had hiervoor al een gesprek gehad bij MO over een Oracle traineeship. Opzich een prima en leuk gesprek, maar we kwamen er beide achter dat de functie te technisch van aard was (de echte diep- en vergaande Oracle kennis). Ik zou ook in 3 jaar opgeleid worden dus dan moet het van beide kanten wel goed klikken. Vandaar dat ik ben voorgesteld bij SI waar ik meer functionele functies tegen zou komen. Eerst dus gesprek gehad bij Requirements Engineering & Testing waar ik, zoals gezegd, niet door ben gekomen puur vanwege mijn stotteren.

Ik heb ook geen idee of er verder binnen SI of misschien toch nog MO functies zijn waarbij ik wel de kans kan krijgen. Ik kreeg iig wel als advies mee om misschien eerst binnen een kleiner bedrijf te beginnen binnen een stabiele omgeving.

Tja, blijft lastig als jezelf barst van ambities, de juiste kennis en persoonlijheid hebt maar op mijn ene minpuntje wordt "gepakt".....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik had persoonlijk ook niet verwacht dat je op het feit dat je stottert afgewezen zou worden. Er zijn binnen BAST RT wel meer mensen die niet helemaal vloeiend praten. Bij welke vestiging heb je het gesprek gehad? Wellicht dat ze er in andere vestiging er een minder probleem van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Eentje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:22:
Ik had persoonlijk ook niet verwacht dat je op het feit dat je stottert afgewezen zou worden. Er zijn binnen BAST RT wel meer mensen die niet helemaal vloeiend praten. Bij welke vestiging heb je het gesprek gehad? Wellicht dat ze er in andere vestiging er een minder probleem van maken?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar ik kan niet bepalen natuurlijk in hoeverre Juancho stottert. Tijdens het gesprek, vonden ze het irritant? Want als functional consultant ben je wel vaak in contact (communiceren) met de klant/team. Ik zou zeggen probeer het gewoon ergens anders binnen AO, er zijn nog genoeg opties en ook binnen oracle en sap kan je ook de functionele kant op. Maar idd, je zal wel wat cursussen moeten volgen om het 1 en ander te kunnen beschrijven. Maar ja, 3 jaar training vind ik een beetje over de top. Iedereen die ik ken, leert het on the job. En sommige collega's hebben niet eens een cursus gevolgd. Een cursus is handig, maar daar blijft het ook bij imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het blijft toch een openbare site dus ik wil niet te diep ingaan op mijn "handicap", maar het is niet zo dat ik slechts 1 woord in 2 zinnen vastloop. Opzich ging het gesprek best goed hoor, ook de vorige bij MO. Ik kwam naar voren als een fijn persoon, open/eerlijk, doorzettingsvermogen en ambitie. Goed, ik weet natuurlijk niet hoe ze hierover onderling spreken, maar volgens mij viel dat reuze mee.

Maargoed, het verkrijgen van een passende functie is wel een ander verhaal omdat het natuurlijk wel om de klant gaat. Ik snap dat het lastig is/kan zijn, maar in al mijn bijbanen/stages heb ik het op een goede manier kunnen oplossen. Toen ik bijv. bij Accenture geen aanbod kreeg na mijn afstuderen, keken de andere afstudeerders waarmee ik werkte toch erg verbaasd. Puur omdat zij een tijd met me samenwerken terwijl een manager, met alle respect overigens hoor, op basis van 1 gesprek met beoordelen.

Daar ligt denk ik mijn valkuil. Lastig, maar ik ben geen opgever en ga gewoon door met zoeken. Liefst binnen AO want ik begin het steeds meer een erg fijn bedrijf te vinden! Uiteraard vind ik het volgen van cursussen of andere bijscholing absoluut geen punt. Sterker nog, in de IT wereld is dat gewoon een vereiste om bij te blijven. Echter zoals in dit geval drie jaar opleiding krijgen voor je helemaal op het juiste niveau zit en dan voor een functie die ik eigenlijk te veel de techniekkant op vind gaan is wel een erg grote gok. En niet alleen voor mij natuurlijk....

Tips of andere dingen van jullie kant zijn dan natuurlijk altijd handig! Zou bijvoorbeeld de ES, Enterprise Solutions, afdeling wat kunnen zijn voor me?

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 26-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Misschien is het handig om via de persoon/personen met wie je binnen AO een gesprek heb gehad om te vragen naar eventuele mogelijkheden of om contact te zoeken met recruitment.

Zeker recruitment heeft een goede kijk op de verschillende functies binnen de verschillende afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb al contacten met iemand binnen AO die ik ken en van hem hoor ik natuurlijk ook wel een en ander. Ook met de recruiter heb ik altijd prima contact gehad. Echter tot op heden is er helaas nog niets voorbij gekomen. Ja twee dingen, echter bleken beide toch niet waar we samen gelukkig van zouden worden. Wel heb ik zo'n goed gevoel over gehouden aan AO dat ik er echt heel graag zou willen werken.

Dus tips of andere dingen zouden erg super zijn. Via via kom je vaak toch aan mogelijkheden die je online bijv. niet direct tegenkomt.

Alvast bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Juancho schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:26:
Ik heb al contacten met iemand binnen AO die ik ken en van hem hoor ik natuurlijk ook wel een en ander. Ook met de recruiter heb ik altijd prima contact gehad. Echter tot op heden is er helaas nog niets voorbij gekomen. Ja twee dingen, echter bleken beide toch niet waar we samen gelukkig van zouden worden. Wel heb ik zo'n goed gevoel over gehouden aan AO dat ik er echt heel graag zou willen werken.

Dus tips of andere dingen zouden erg super zijn. Via via kom je vaak toch aan mogelijkheden die je online bijv. niet direct tegenkomt.

Alvast bedankt iig!
Moet je ff je dm aanzetten, anders kunnen we er ook niks mee ;D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok de DM functie heb ik aangezet dus ik ben benieuwd natuurlijk!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Weet iemand iets over nieuwe People Point acties?
Op Source staat the usual, maar er zou toch een nieuwe wervingsactie starten binnenkort?

Heb namelijk iemand om aan te dragen, en wil natuurlijk zelf optimaal profiteren ;)

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Als het voor BAS Oost is krijg je kaartjes voor Burgers Zoo ! :)

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Eentje schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:56:
Als het voor BAS Oost is krijg je kaartjes voor Burgers Zoo ! :)
Dierentuin burgers, hmmm! :+
Zou iemand mij de link naar people point willen dm'n, tnx :9

Heb hem al, tnx!

[ Voor 8% gewijzigd door XTREEMRaGE op 19-09-2008 11:13 ]

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 04:14
Hoe zit het eigenlijk met het verkopen van vakantiedagen, ik kan daar op Source niet het antwoord op vinden.

Hoeveel krijg je voor één dag uitbetaald en hoeveel belasting moet je daarover betalen? Danwel, hoeveel krijg je er uiteindelijk netto op je rekening bij? :)

.... Ik weet het ook niet

• Roeltjuh
  • Niet online
Staat in je arbeidsvoorwaarden, die heb je neem ik aan wel ergens liggen?
Of vraag het aan je manager ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Roeltjuh op 24-09-2008 12:37 ]

• Johny58
Roeltjuh schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:37:
Staat in je arbeidsvoorwaarden, die heb je neem ik aan wel ergens liggen?
Of vraag het aan je manager ;)
Arbeidsvoorwaarden staan overigens ook op source:
https://source.atosorigin...D484790/0/AVWgids2007.pdf pagina 20:
verkopen per dag : 4,6% x maandsalaris x 150%

edit: Je kan er max 5 per jaar verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Johny58 op 24-09-2008 15:18 ]

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-08 15:15
Verkopen levert je niet zoveel op.
Je kan dan beter op die 5 dagen ergens anders bijbeunen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Wordt er binnen AO gebruik gemaakt van "Exchange ActiveSync" (op MS Exch. 2007)? Voor o.a. Blackberry's en Windows Mobile.
Ik heb inmiddels VPN (Cisco IPSec) aan de praat op de iPhone 3G, maar vraag me af of e-mail / contacts / calendars synchroniseren tot de mogelijkheden behoort. Anders heeft VPN nog maar weinig zin...
Dus indien "ActiveSync" binnen AO: wat is de hostname / IP-adres van de server(s)?

UPDATE - 20080928_2149
Nevermind... het werkt inmiddels. *O*
"Gebruik SSL" moest worden uitgeschakeld in de iPhone-setting...
De server is gewoon aownlex010 / 161.90.126.xxx (uit de headers van willekeurig welke mail vanuit AO te halen). Deze keer het IP-adres gebruikt, voorheen steeds de hostname.
Mail / kalenders / contacten (die paar die aan het persoonlijke deel zijn toegevoegd, dus gelukkig niet het hele AO-lijstje) syncen werken ook.

[ Voor 36% gewijzigd door hbokh op 28-09-2008 21:49 . Reden: Update / oplossing ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49
hbokh schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:20:
Wordt er binnen AO gebruik gemaakt van "Exchange ActiveSync" (op MS Exch. 2007)? Voor o.a. Blackberry's en Windows Mobile.
Ik heb inmiddels VPN (Cisco IPSec) aan de praat op de iPhone 3G, maar vraag me af of e-mail / contacts / calendars synchroniseren tot de mogelijkheden behoort. Anders heeft VPN nog maar weinig zin...
Dus indien "ActiveSync" binnen AO: wat is de hostname / IP-adres van de server(s)?

UPDATE - 20080928_2149
Nevermind... het werkt inmiddels. *O*
"Gebruik SSL" moest worden uitgeschakeld in de iPhone-setting...
De server is gewoon aownlex010 / 161.90.126.xxx (uit de headers van willekeurig welke mail vanuit AO te halen). Deze keer het IP-adres gebruikt, voorheen steeds de hostname.
Mail / kalenders / contacten (die paar die aan het persoonlijke deel zijn toegevoegd, dus gelukkig niet het hele AO-lijstje) syncen werken ook.
Ik heb dit wel eens geprobeerd met een windows mobile 6.1 apparaat, maar het is me nooit gelukt, kun je mij misschien wat meer gegevens geven over je gebruikte instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Stubby schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:36:
[...]

Ik heb dit wel eens geprobeerd met een windows mobile 6.1 apparaat, maar het is me nooit gelukt, kun je mij misschien wat meer gegevens geven over je gebruikte instellingen?
Veel meer dan wat hierboven staat is er eigenlijk niet. Waar gaat het fout: op VPN-niveau of op Exchange?
De iPhone 3G is een ander apparaat dan een WM6.1-device, natuurlijk. De iPhone heeft standaard een stukje Cisco IPSec ingebouwd, waarmee het VPN-deel wordt geregeld.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49
hbokh schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:29:
[...]

Veel meer dan wat hierboven staat is er eigenlijk niet. Waar gaat het fout: op VPN-niveau of op Exchange?
De iPhone 3G is een ander apparaat dan een WM6.1-device, natuurlijk. De iPhone heeft standaard een stukje Cisco IPSec ingebouwd, waarmee het VPN-deel wordt geregeld.
Toen ik het had gepost zag ik het inderdaad dat de Iphone voorloopt op dat gebied. Ik ben nu bezig met Bluefire vpn om te kijken of dat wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 09:10
Mooi he, die nieuwe PhoneShop van Atos? Zijn meteen die VPN problemen op smartphones opgelost...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik zit er wel erg op te hopen dat de HTC Touch HD beschikbaar komt in die shop op korte termijn.

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!