Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 20:35

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Ervaring werken bij Atos Origin (deel 2)

Deel 1: Ervaring werken bij Atos Origin

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.atosorigin.com/general/images/AtosOrigin_Olympic_Games_Logo.gif

Naam:Atos Origin
Website:http://www.atosorigin.com
Sinds:2000 (fusie tussen Franse Atos en Nederlandse Origin)
Aantal mw:50.000 (9.000 in Nederland)
Vestigingen NL:O.a. in Utrecht, Groningen, Rijswijk en Eindhoven

Atos Origin
Atos Origin, een internationale IT-dienstverlener, stelt klanten in staat hun visie om te zetten in resultaten door de toepassing van consulting, systeemintegratie en managed operations.

Atos Origin is de wereldwijde informatie-technologie partner voor de Olympische Spelen en heeft een internationaal klantenbestand. Atos Origin staat genoteerd op de Paris Eurolist Market en opereert onder de namen Atos Origin, Atos Euronext Market Solutions, Atos Worldline en Atos Consulting.

Aanvullingen op deze startpost zijn welkom :) Misschien leuk om een lijst te maken wie bij welke practice werkt zodat anderen wat directer vragen kunnen stellen?

[ Voor 31% gewijzigd door Wacky op 09-02-2008 11:57 ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:04

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

leuk dat jij het over neemt!
Misschien ook de leasebedragen + banden erbij te zetten?
Althans het gaat meestal over lease etc. welke auto's?
link naar atos zelf? :P

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:17
Ja zeker de GCM Skillmatrix meenemen.
En natuurlijk leasemarket.
Lijst van Practice kan maar zou met een poll moeten of zo?

Lokatie: Eindhoven?

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 09-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
Ik heb een aantal gegevens in een tabel gezet, het plaatsen van de GCM Skillmatrix en leasebedragen vind ik persoonlijk wat te ver gaan, laten we het vooral over AO in het algemeen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 22:52
XTREEMRaGE schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:35:
leuk dat jij het over neemt!
Misschien ook de leasebedragen + banden erbij te zetten?
Althans het gaat meestal over lease etc. welke auto's?
link naar atos zelf? :P
Over leasebedragen gesproken...beetje gek dat Opel en de Ford's Fiesta & Fusion niet in de DB staan.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Wacky schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:58:
Ik heb een aantal gegevens in een tabel gezet, het plaatsen van de GCM Skillmatrix en leasebedragen vind ik persoonlijk wat te ver gaan, laten we het vooral over AO in het algemeen hebben.
De sectoren/afdelingen erbij zetten (in het algemeen)?
Packardhell schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:22:
[...]

Over leasebedragen gesproken...beetje gek dat Opel en de Ford's Fiesta & Fusion niet in de DB staan.
Had ao ook opel opgenomen? ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Een apart topic over "Lease-auto's en -voorwaarden van Atos Origin". Of trek het breder naar "Lease-auto's en -voorwaarden van $EMPLOYER".

Sorry dat k het zeg, maar als niet-mobiele werknemer zijn die onderwerpen alhier mij al enige tijd een doorn in het oog! :X

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:36
Ik ben het er mee eens met hbokh. Houd de ellenlange leaseauto discussie a.u.b. uit deze topic, begint eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-04 20:36
Ik ben bezig met het invullen van een declaratieformulier. Daar moet ik mijn SAP nummer op invullen. Kan iemand mij vertellen welk nummer dat is/waar ik het kan vinden? Is het het nummer op mijn salaris strook? Of is het mijn NL/A-nummer?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Aram schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:34:
Ik ben het er mee eens met hbokh. Houd de ellenlange leaseauto discussie a.u.b. uit deze topic, begint eentonig te worden.
eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik denk eerlijk gezegd dat je daar wel te maken zal krijgen in dit topic :x
Johny58 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:04:
Ik ben bezig met het invullen van een declaratieformulier. Daar moet ik mijn SAP nummer op invullen. Kan iemand mij vertellen welk nummer dat is/waar ik het kan vinden? Is het het nummer op mijn salaris strook? Of is het mijn NL/A-nummer?
Dat nr staat gewoon op je badge ;D...als het goed is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Wie weet er meer over de huidige CAO onderhandelingen?
Op Source las ik dat de bonden (een deel van) de aangeboden verbeteringen geweigerd hebben.
Maar toch lijken bijv. de leasebedragen wel aangepast...
Is de nieuwe CAO dan toch deels in gebruik genomen?
En volgt er later nog een (terugwerkende) aanpassing voor bijv. het loon?

Heb ook nog een vraag over de salarisbanden.
In het document 'Protocol Salarisontwikkeling 2008' staan per band en referentiepunt bedragen genoemd.
Zijn dat leidende bedragen?
Ik bedoel als je op punt X in band Y zit, behoor je dan exact het bedrag uit de tabel te krijgen?
Tijdens de eindejaarsronde heb ik wel een verhoging gehad, maar toen ik de brief kreeg las ik dat mijn referentiepunt niet opgehoogd was maar alleen het bedrag behorende bij de punt... en ook dat bedrag was niet hetzelfde als in de tabel uit het protocol... vreemd (of niet?)
Ik was in de veronderstelling dat je steeds naar referentiepunt 100 (100%) toe groeide, of verder naar 120/125 indien boven norm gepresteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Gast1981 op 12-02-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Zet Arnhem even bij de vestigingen, dan heb je alle hoofdvestigingen genoemd.

We worden al zo vaak vergeten :'(
bovendien kunnen we nog best wat ervaren programmeurs gebruiken :) (net zoals iedereen waarschijnlijk :P ), waarschijnlijk ook andere type werknemers, maar als programmeur hou ik me daar niet zo mee bezig..

@hierboven, die bedragen in de tabel zijn min of meer je plafond. Zit je ver van je plafond krijg je een meer salarisverhoging dan wanneer je er vlakbij of zelfs boven zit. Eigenlijk is het dus meer een.. referentiepunt.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 12-02-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

En hoe weet ik op welk punt ik zit, gezien t.o.v. mijn referentiepunt?

Ja, aan de hand van het bedrag zou ik het dus kunnen gokken...
maar kan ik ergens mijn exacte huidige bandpositie vinden?
Dan kan ik nagaan hoe die stijging de afgelopen tijd verlopen is.

Mijn ref.punt is al een hele tijd 100 in band II.
En ondanks een beoordeling 4 ('boven norm') vond ik de salarisstijging tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201323

Check even Anoniem: 201323 in "Ervaring werken bij Atos Origin" Misschien maakt dat het duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wel iets...
Blijf het een ondoorzichtig geheel vinden.

Volgens die berekening daar kun je je bandpositie uitrekenen.
Ik ben "ongeveer" van positie 94,4 naar 99,3 gegaan.
Vind dat nogal mager voor een eindejaarsbeoordeling 4 ('Boven Niveau') of lijkt dat maar zo.
Wanneer krijg bijv te maken met die uitloop naar BP120?

edit:
Daarnaast trouwens nog mijn onduidelijkheid over het CAO gebeuren.
Als de salarisbanden worden opgehoogd, dan zou je op basis daarvan toch ook een loonstijging tegemoet mogen zien? Ik neem aan dat je eigen bandpositie hetzelfde blijft (tenzij stijging o.b.v. goede beoordeling) en dat dus het bedrag dat daarbij hoort iets omhoog gaat.
Dat zou dan toch eigenlijk 2 stijgingen betekenen? Waarvan 1 een soort inflatiecorrectie is?

Aangezien het CAO nog niet definitief is, wordt dit straks dan met terugwerkende kracht ingevoerd?

[ Voor 51% gewijzigd door Gast1981 op 13-02-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gast1981 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:07:
Wel iets...
Blijf het een ondoorzichtig geheel vinden.

Volgens die berekening daar kun je je bandpositie uitrekenen.
Ik ben "ongeveer" van positie 94,4 naar 99,3 gegaan.
Vind dat nogal mager voor een eindejaarsbeoordeling 4 ('Boven Niveau') of lijkt dat maar zo.
Wanneer krijg bijv te maken met die uitloop naar BP120?
Dat komt omdat je steeds dichter bij je referentiepunt komt. De mensen die meer dan 20 punten van hun RP zitten krijgen meer verhoging dan mensen die 6-10 punten of 5> van hun RP afzitten, dat kun je in de verhogingstabel zien. En aangezien je bijna op je RP zit krijg je relatief weinig verhoging. Je moet dus als de wiedeweerga zorgen dat je naar de volgende band plus nieuw RP komt. De uitloop naar 120 is voor zover ik weet alleen mogelijk als je een 5 haalt.
edit:
Daarnaast trouwens nog mijn onduidelijkheid over het CAO gebeuren.
Als de salarisbanden worden opgehoogd, dan zou je op basis daarvan toch ook een loonstijging tegemoet mogen zien? Ik neem aan dat je eigen bandpositie hetzelfde blijft (tenzij stijging o.b.v. goede beoordeling) en dat dus het bedrag dat daarbij hoort iets omhoog gaat.
Dat zou dan toch eigenlijk 2 stijgingen betekenen? Waarvan 1 een soort inflatiecorrectie is?

Aangezien het CAO nog niet definitief is, wordt dit straks dan met terugwerkende kracht ingevoerd?
Zoals al een aantal keer aangekaart, de salarisverhogingen vallen buiten de CAO bij Atos Origin.
Die kan Atos dus eenzijdig vaststellen in het en dat hebben ze nu gedaan. Nu kunnen de bonden met acties misschien nog wat bereiken maar hoe reeel is die kans. Daarnaast, eerst wordt de band opgerekt, en daarna krijg je verhoging. Dus eerst komt je RP verder te liggen ( en zakt je bandpositie virtueel ) en dan krijg je verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 10:12
Heeft iemand anders ook de uitnodiging van de talentenlunch gehad? Ben benieuwd aan hoeveel mensen die gestuurd is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

artbij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:12:
Heeft iemand anders ook de uitnodiging van de talentenlunch gehad? Ben benieuwd aan hoeveel mensen die gestuurd is.
Misschien moet je even delen bij welke unit je precies zit, dit soort initiatieven zijn namelijk zelden op landelijk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Talentenlunch met Jos Blejie lijkt me vrij landelijk.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

@ topic starter
De logica got'ers hebben ook een nieuwe deelopgestart, misschien kan zo meer ideeen opdoen om de topicstart meer leven te geven.

Ervaring werken bij LogicaCMG [deel 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

artbij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:34:
Talentenlunch met Jos Blejie lijkt me vrij landelijk.....
De beste man is volgens source 'Executive VP Managed Operations', dus dit lijkt me typisch een MO-feestje.

• Johny58
artbij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:12:
Ik heb de uitnodiging in ieder geval ook binnen gehad.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Artbij
Ga je ook? En wat is volgens jou de reden dat je hem gehad hebt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik ga, uit mijn hoofd, de 31ste van maart in Utrecht. En de reden? Ik had een beoordeling 5, denk dat dat het is. En wat is volgens jou de reden dat je gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Johny58 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 07:35:
Ik ga, uit mijn hoofd, de 31ste van maart in Utrecht. En de reden? Ik had een beoordeling 5, denk dat dat het is. En wat is volgens jou de reden dat je gaat?
Ik had ook een 5, niks gehad. Zit bij BAS RT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik had ook een 5 en een promotie van 2 skilllevels in 1 keer. Misschien heeft de leeftijd er iets mee te maken. Ik ben 27.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Misschien inderdaad dat het deels om leeftijd gaat. Ik had ook een promotie van 2 skilllevels in 1 keer en ben 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Kettrick

Rantmeister!

Naar welke skilllevels zijn jullie gegaan dan?, van 2 -> 4 of van 3 ->5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
2 -> 4
5 staat voor dit jaar op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik ook, na een half jaar Atos van 2 -> 4. Ik hoef niet zo nodig naar 5 aan het eind van dit jaar, ik wil gewoon een goede salaris verhoging.

Met gestrekt been.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 11:10

Boy

www.byoscoop.nl

wow...gaat wat mis bij m'n oude werkgever -> http://webwereld.nl/ref/rss/49982

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55
Is dat niet elk jaar bij AO? Dat was vorig jaar ook...toen gingen twee kleine bonden accoord... Ben benieuwd of er acties komen...

• Artbij
Abom schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:04:
Is dat niet elk jaar bij AO? Dat was vorig jaar ook...toen gingen twee kleine bonden accoord... Ben benieuwd of er acties komen...
Acties? Van wie? Van dat anderhalve lid?

Als niet meer mensen lid worden van een vakbond blijft AO lak hebben aan de bonden.

Met gestrekt been.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

cool, gaan we staken, kan ik thuis op de bank zitten 7(8)7

RoeLz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:18:
cool, gaan we staken, kan ik thuis op de bank zitten 7(8)7
wel betere koffie dan :Y)

lichtelijk ontopic, ik vind Atos Origin best een prima bedrijf om als starter voor te werken, maar de koffie is echt slecht. Gelukkig wordt ik gedetacheerd bij bedrijven waar ze betere koffie hebben :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 21-02-2008 21:31 ]

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

>:)

dat is iig. wel landelijk consequent doorgevoerd :X

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:16
Ik heb binnenkort een gesprek bij Atos als voor de functie Young Professional. Ik ben recentelijk afgestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen, studie Informatiekunde. Enig idee wat ik kan verwachten bij Atos? Soort werk? Salaris? Etc...

smeerbartje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:32:
Ik heb binnenkort een gesprek bij Atos als voor de functie Young Professional. Ik ben recentelijk afgestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen, studie Informatiekunde. Enig idee wat ik kan verwachten bij Atos? Soort werk? Salaris? Etc...
dat hangt een beetje van de afdeling af waar je heen gaat.

edit:
nouja, beetje... zeg maar beetje veel :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 21-02-2008 21:41 ]

• smeerbartje
Ik ga in gesprek met de afdeling BES; heel veel meer weet ik niet. Wat zou de beste 'match' zijn met mijn studie Informatiekunde? Ik vind Informatie Analyse en/of Functioneel Ontwerp echt leuk om te doen en ambieer dan ook een functie in die richting... welke afdeling is hiervoor het meest geschikt?

smeerbartje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:48:
Ik ga in gesprek met de afdeling BES; heel veel meer weet ik niet. Wat zou de beste 'match' zijn met mijn studie Informatiekunde? Ik vind Informatie Analyse en/of Functioneel Ontwerp echt leuk om te doen en ambieer dan ook een functie in die richting... welke afdeling is hiervoor het meest geschikt?
Is het niet afdeling BAS? Die detacheren, althans, als junior wordt je waarschijnlijk fulltime gedetacheerd. Je heb software ontwikkelen (Microsoft en Java), je hebt testers/requirement engineering, project management en oracle database beheer.

• smeerbartje
Nee, het is toch echt de unit Business Enterprise Solutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
smeerbartje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:30:
Is dat niet gewoon Enterprise Solutions wat onder System Integrators valt?
Ben zelf trouwens sinds 1 feb aan de bak bij Enterprise Solutions, Enterprise Content Management ook vers van de Radboud Universiteit trouwens (Bedrijfswetenschappen).

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 17:39
smeerbartje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:30:
BES is een onderdeel van Atos Consulting:
BES:
De markt voor standaard IT-oplossingen zoals Enterprise Resource Planning groeit nog steeds. De IT-voorziening vormt de basis onder ieder bedrijfsproces. Bedrijfsbrede standaardoplossingen worden in vrijwel alle sectoren toegepast. Atos Consulting adviseert organisaties binnen verschillende markten over deze standaardoplossingen, en beantwoordt onder andere de volgende vragen:

welke verbeteringen worden met standaardoplossingen gerealiseerd in bedrijfsvoering en processen?
welke standaardoplossingen zijn het meest geschikt én hoe deze het beste toe te passen?
hoe ziet het migratiepad er uit?

http://www.nl.atosconsult...ise_solutions/default.htm
Indien je meer de kant op wil van informatie-analyse en functioneel ontwerp (software ontwerpen) raad ik je BAS aan met als functie Requirement Engineer:
Business Applications Solutions
Als onderdeel van de divisie Systeem Integratie biedt Atos Origin Business Applications Solutions (BAS) hoogwaardige ICT-diensten op het gebied van applicatie-ontwikkeling, -integratie en -beheer. Dit omvat architectuurontwerp, requirements engineering, ontwerp, constructie, integratie, testen, invoeren en beheren van maatwerk informatiesystemen.
We leveren ICT-services die aansluiten op de bedrijfsprocessen en de operationele ICT-infrastructuur van de opdrachtgever. Om deze services onderscheidend in de markt te houden, zijn product- en competence ontwikkeling kernbegrippen in onze organisatie. Wij zijn op zoek naar gemotiveerde, creatieve en probleemoplossende collega's die onze populatie komen versterken

Omschrijving
Als Requirements Engineer ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de specificaties. Samen met de opdrachtgever, gebruikers en materiedeskundigen bereik je overeenstemming over het te ontwikkelen systeem. Je weet je weg te vinden in het soms complexe krachtenveld van scope- en budgetbewaking, technische haalbaarheid, gebruikersacceptatie en andere (politieke) krachten. De klant- en projectspecifieke (materie)kennis kun je je snel eigen maken, zodat je in staat op alle niveaus met klanten, opdrachtgevers en gebruikers te communiceren. We zoeken requirements engineers voor onze vestigingen in Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 13:26

casapira

The truth is in me.

Packardhell schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:14:
[...]

Is dat niet gewoon Enterprise Solutions wat onder System Integrators valt?
Ben zelf trouwens sinds 1 feb aan de bak bij Enterprise Solutions, Enterprise Content Management ook vers van de Radboud Universiteit trouwens (Bedrijfswetenschappen).
Ahh nog een ECM collega! welke unit val je onder? Ik zit bij WCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
casapira schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Ahh nog een ECM collega! welke unit val je onder? Ik zit bij WCM.
EDM, pas sinds 1 feb begonnen en druk bezig met Websphere Portal Workplace Web Content Management. Zit nu voor nog in Utrecht, maar hopelijk komt daar na het behalen van een aantal workshops verandering in :)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 23:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Als je interesse hebt voor SAP consultancy, waar kan je dan het beste aan de slag. Atos Origin of Atos consulting? Ik heb namelijk begrepen dat het bij beide bedrijven kan. Wat is precies het verschil tussen beide?

• Johny58
Mijn RSA tag verloopt binnenkort, nou heb ik inmiddels een nieuwe opgehaald: een RSA tag in de vorm van een USB stick. Ik heb andere collega's er al mee rond zien lopen. Maar waar dient het USB gedeelte eigenlijk voor en/of hoe gebruik je dat?

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Johny58 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:56:
Mijn RSA tag verloopt binnenkort, nou heb ik inmiddels een nieuwe opgehaald: een RSA tag in de vorm van een USB stick. Ik heb andere collega's er al mee rond zien lopen. Maar waar dient het USB gedeelte eigenlijk voor en/of hoe gebruik je dat?
Je kan er zelf niks mee.

Johny58 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:56:
Als de software het ondersteund kan je het ding als token gebruiken. Dan hoef je de code niet meer over te typen. Maar de software ondersteund het niet afaik.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

smeerbartje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:48:
Als je FO en aanverwanten leuk vind kun je wel goed terecht bij de RE (requirements engineering) club lijkt me.
Informatie Analyse hebben ze geloof ik niet voor starters... daar kun je wel naartoe groeien vanuit RE.
Of misschien is Tester iets voor je, zeker als je je met BPV bezig mag houden.
Dat ligt ook wel erg tegen de RE/FO kant aan.
Valt wel onder BAS, en dus niet onder ES, tenzij ES zelf ook zoiets heeft... zo goed weet ik het allemaal ook niet binnen AO :P

• Abom
  • Laatst online: 12:55
Anoniem: 43565 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:30:
[...]

wel betere koffie dan :Y)

lichtelijk ontopic, ik vind Atos Origin best een prima bedrijf om als starter voor te werken, maar de koffie is echt slecht. Gelukkig wordt ik gedetacheerd bij bedrijven waar ze betere koffie hebben :)
Wanneer het om de koffie gaat moet je niet naar IBM komen ;) Dies hier nog slechter dan bij AO en hier kost de koffie ook nog eens €0,25 :D

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 28-02-2008 13:25 ]

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11-2024
Onzin, ik heb gewoon per 1 januari een verhoging gehad (van meer dan 4,5% overigens). Het artikel waarnaar je verwijst, vertelt trouwens ook dat het voorstel gewoon is doorgevoerd door de directie. Het is éénzijdig doorgevoerd omdat het niet de zegen van de bonden heeft.

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 243942 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:50:
Als je interesse hebt voor SAP consultancy, waar kan je dan het beste aan de slag. Atos Origin of Atos consulting? Ik heb namelijk begrepen dat het bij beide bedrijven kan. Wat is precies het verschil tussen beide?
Ik zelf werk pas(01-06-2007) binnen Atos Origin als SAP Netweaver Portal consultant. Helaas kan ik daarom ook niet veel zeggen over de verschillen tussen AO en AC. Maar wat wil jij dan gaan doen binnen SAP als je meer interesse hebt DM me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sparidem schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:39:
[...]

Onzin, ik heb gewoon per 1 januari een verhoging gehad (van meer dan 4,5% overigens). Het artikel waarnaar je verwijst, vertelt trouwens ook dat het voorstel gewoon is doorgevoerd door de directie. Het is éénzijdig doorgevoerd omdat het niet de zegen van de bonden heeft.
min of meer inderdaad :P
de 4,5% en de leaseverhogingen zijn al eenzijdig doorgevoerd en blijven ook eenzijdig doorgevoerd. De afpsraken die er lagen over verdere flexibiliteit van de secundaire arbeidsvoorwaarden, liggen nu terzijde maar zullen waarschijnlijk ook éénzijdig doorgevoerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-09-2024

smc

Member of the Redeemercows

http://www.fnvbondgenoten...igin/252773/737899/737904

de bonden laten het er dus nog niet bij zitten. Ben benieuwd zal er dan toch een aktie komen?

En kan je daar als niet vakbondslid aan mee doen?

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik ga in ieder geval niet meedoen aan de aktie, mocht dat kunnen zonder lid te zijn van de vakbond.

Vind het plan van Atos Origin namelijk prima, beter dan het plan van de bond. Als de minimale verhoging stijgt zal de maximale verhoging namelijk afnemen en aangezien ik in de positie zit dat ik een flinke verhoging kan verwachten (relatief laag salaris voor de band waarin ik zit met de volgende band al in het verschiet) vind ik het prima zoals het is.

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 05-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 08-02 17:06
Weet iemand of Atos carriereswitchers ziet zitten? Ik ben bezig met een carriereswitch vanuit een academische post-doc positie naar de ICT en heb begin deze week een open sollicitatie naar Atos gestuurd. Omdat mijn opleidingsachtergrond niet direct in de ICT ligt, maar met elektrotechniek wel aangrenzend en technisch is, vraag ik mij af of dit een zinvolle benadering is.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 05-05 13:55
rb338 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:10:
Ik ga in ieder geval niet meedoen aan de aktie, mocht dat kunnen zonder lid te zijn van de vakbond.

Vind het plan van Atos Origin namelijk prima, beter dan het plan van de bond. Als de minimale verhoging stijgt zal de maximale verhoging namelijk afnemen en aangezien ik in de positie zit dat ik een flinke verhoging kan verwachten (relatief laag salaris voor de band waarin ik zit met de volgende band al in het verschiet) vind ik het prima zoals het is.
* DaTiezl sluit zich aan ;)

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Hinotori schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:17:
Weet iemand of Atos carriereswitchers ziet zitten? Ik ben bezig met een carriereswitch vanuit een academische post-doc positie naar de ICT en heb begin deze week een open sollicitatie naar Atos gestuurd. Omdat mijn opleidingsachtergrond niet direct in de ICT ligt, maar met elektrotechniek wel aangrenzend en technisch is, vraag ik mij af of dit een zinvolle benadering is.
In het algemeen zal een IT bedrijf zeker belangstelling hebben in elektrotechnici op WO niveau. De praktijk leert dat je vakgebieden zoals software ontwikkeling, data analyse etc. wel zult oppakken; je wiskundige basis is sterk genoeg om er de domeinkennis bij te leren en succesvol te kunnen zijn in je nieuwe vakgebied.

Bij een sollicitatie kun je verwachten dat ze (zowel in je brief en CV als in het gesprek) op zoek gaan naar affiniteit met de IT. Wat heb je tot nu toe aan ervaring met programmeren, heb je in je studie of post-doc periode het accent steeds meer verlegd in de richting van IT, etc.
Daarnaast moet je rekening houden met vragen naar je motivatie: waarom wil je uit de elektro naar de IT? En vanuit de academische wereld naar het bedrijfsleven?

Haal IT-affiniteit naar voren in je CV, bereid je antwoorden voor op motivatie-vragen, en je zult waarschijnlijk vrij snel een baan hebben.

Blijft het volgende over: Atos haalt een groot deel van haar omzet uit detachering. In die wereld ben je (ondanks je postdoc achtergrond) toch weer een junior. Klanten huren jou namelijk in om de software kennis en vaardigheden dat je meeneemt. Daarin telt vooral (zakelijke) werkervaring.

In de detachering liggen de startsalarissen voor HBO en WO vrij dichbij elkaar (veel dichter dan in de industrie, financiele sector of overheid). In het verlengde hiervan is er niet altijd ruimte om iets extra te doen voor een stuk extra opleiding (Ph.D. / tweede M.Sc. i.p.v. enkelvouidige M.Sc.). Ik weet niet hoe belangrijk je aanvangssalaris is, maar schrik niet als ze je 2000+auto aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124299

Hinotori schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:17:
Wat wil je in de ICT gaan doen. Denk je dan aan de technische automatisering of meer richting de SAP ERP hoek?

Ikzelf zit in de technische automatisering en heb als opleiding HBO elektro gedaan. Via Atos heb ik toendertijd de ATA (Academy Technical Automation) gedaan. Daarna ingezet in de detachering op de software ontwikkeling.
Wat t_captain zegt over het salaris is wel waar maar als je jezelf goed kunt verkopen is onderhandeling mogelijk (afhankelijk welk gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 124299 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:01:
[...]

Wat t_captain zegt over het salaris is wel waar maar als je jezelf goed kunt verkopen is onderhandeling mogelijk (afhankelijk welk gebied).
Jezelf goed kunnen verkopen werkt in de consultancy/detachering inderdaad in je voordeel. Als je het kunt bij je sollicitatie, zul je het ook kunnen bij een klant. Dat levert je werkgever weer winst op en een stukje daarvan is loonruimte voor jou.

Desondanks moet je rekening houden met een bescheiden startsalaris, tenminste in vergelijking met werkgevers die aparte inschaling doen voor HBO/WO/Ph.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 08-02 17:06
Anoniem: 124299 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:01:
[...]

Wat wil je in de ICT gaan doen. Denk je dan aan de technische automatisering of meer richting de SAP ERP hoek?
Het precieze gebied ligt nog een beetje open. Wel weet ik dat ik geen hardcore code klopper ben. Ik kan redelijk programmeren, maar daar kan ik niet mijn voldoening uit halen. Gebieden als security of systeem integratie spreken mij meer aan, hoewel ik dan op business vlak nog aardig wat leeswerk te doen heb.
t_captain schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:21:
[...]

Jezelf goed kunnen verkopen werkt in de consultancy/detachering inderdaad in je voordeel. Als je het kunt bij je sollicitatie, zul je het ook kunnen bij een klant. Dat levert je werkgever weer winst op en een stukje daarvan is loonruimte voor jou.

Desondanks moet je rekening houden met een bescheiden startsalaris, tenminste in vergelijking met werkgevers die aparte inschaling doen voor HBO/WO/Ph.D.
De inschaling en waarde van Ph.D.'s is een verhaal apart. Grofweg kun je stellen dat er maar weinig commerciele bedrijven op een Ph.D. zitten te wachten. PhD.'s weten meestal heel veel, maar kunnen nogal weinig in relatie tot hun leeftijd en ervaringsjaren en zijn dus duur. Hierdoor is de waarde van een Ph.D. nogal laag en groei je op een gegeven moment vast aan een werkgever omdat niemand anders je wil hebben. Mede hierom vind ik het tijd om nu weg te gaan uit het academische wereldje. Dat dit een behoorlijke val in salaris betekent zal ik maar even moeten slikken. Met een paar jaar stevig ploeteren zal dit hopelijk wel weer bijtrekken.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hinotori schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Het precieze gebied ligt nog een beetje open. Wel weet ik dat ik geen hardcore code klopper ben. Ik kan redelijk programmeren, maar daar kan ik niet mijn voldoening uit halen. Gebieden als security of systeem integratie spreken mij meer aan, hoewel ik dan op business vlak nog aardig wat leeswerk te doen heb.

[...]

De inschaling en waarde van Ph.D.'s is een verhaal apart. Grofweg kun je stellen dat er maar weinig commerciele bedrijven op een Ph.D. zitten te wachten. PhD.'s weten meestal heel veel, maar kunnen nogal weinig in relatie tot hun leeftijd en ervaringsjaren en zijn dus duur. Hierdoor is de waarde van een Ph.D. nogal laag en groei je op een gegeven moment vast aan een werkgever omdat niemand anders je wil hebben. Mede hierom vind ik het tijd om nu weg te gaan uit het academische wereldje. Dat dit een behoorlijke val in salaris betekent zal ik maar even moeten slikken. Met een paar jaar stevig ploeteren zal dit hopelijk wel weer bijtrekken.
Ik ben het met je eens, als je na een promotie en eventueel nog 1 of 2 jaar nog steeds bij een universiteit werkt, dan wordt de kans op een loopbaan buiten de wetenschap met het jaar kleiner. Het is dus een stap die niet al te lang moet wachten.

Er is een tussenweg. Denk aan bedrijven in de industrie, die een flink stuk high-tech onderzoek en ontwerp doen. ASML, Philips Research, Philips Medical, TNO, Oce.
Daar zijn wel functies waar een Ph.D. wordt gevraagd (overigens wel beperkte aantallen in verhouding tot de totale vraag naar afstudeerderden). Het gaat dan om de research functies op R&D afdelingen. Soms ook een system engineer / application engineer functie, al zie je daar dat men vaak op zoek is naar werkervaring en domeinkennis in de betreffende branche.

Inschaling zit bij zulke bedrijven op WO+ niveau: een WO startsalaris + een stukje compensatie voor de "dienstjaren" van je promotieonderzoek en eventueel de periode daarna.
Je kunt dan bijvoorbeeld 2 jaar werkervaring (=loonsverhoging) bovenop het WO-startsalaris onderhandelen. Dan kom je qua salaris rons de 2700-2900 range. Doorgaans geen leaseauto bij deze bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t_captain schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:17:
[...]
Er is een tussenweg. Denk aan bedrijven in de industrie, die een flink stuk high-tech onderzoek en ontwerp doen. ASML, Philips Research, Philips Medical, TNO, Oce.
Daar zijn wel functies waar een Ph.D. wordt gevraagd (overigens wel beperkte aantallen in verhouding tot de totale vraag naar afstudeerderden). Het gaat dan om de research functies op R&D afdelingen. Soms ook een system engineer / application engineer functie, al zie je daar dat men vaak op zoek is naar werkervaring en domeinkennis in de betreffende branche.
Betekent wel een stukje rijden voor Hinotori.
Hinotori schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:04:
[...]
Hardcore code klopper ben ik ook niet. ICT bestaat niet alleen uit code kloppen. Er komt veel meer bij kijken.

Ik denk wel dat je voor jezelf duidelijk moet hebben wat je wil doen en ook niet te vergeten hoever je wilt rijden. Als ik in je profiel kijk zie ik dat je net boven R'dam woont. Dan is Eindhoven niet echt naast de deur.
Wel is het zo (in ieder geval bij ons) dat ze proberen werk te zoeken dat voor jij redelijk bereikbaar is. Minder dan 1 uur rijden. Zo zal ik nooit in bv. Rotterdam terecht komen.

PS: Als je interesse hebt kan ik bij ons wel eens informeren. En jou eventueel aandragen. Dan is de eerste stap al gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 05-05 13:55
Er gaat inmiddels een mailing rond met brief en link naar enquete van de bonden.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 09:37
DaTiezl schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:12:
Er gaat inmiddels een mailing rond met brief en link naar enquete van de bonden.
Dezelfde link bedoel je die is geblokeerd door intimidatie management Nederland? :+ AO doet al aan een aardig potje censuur zo te zien.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:52

TheFirepit

Vuurbal

Chocovla schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:28:
[...]
Dezelfde link bedoel je die is geblokeerd door intimidatie management Nederland? :+ AO doet al aan een aardig potje censuur zo te zien.
*moppert iets van beperking van vrijheid van meningsuiting

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253546

Is het mogelijk om bij AO in deeltijd te werken? Bijvoorbeeld 4 dagen per week (32 uur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EngelF schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:35:
[...]

*moppert iets van beperking van vrijheid van meningsuiting
Naja het is de proxy van de werkgever, maar het is net zo kinderachtig als het niet meer toegankelijk maken van de salaristabellen van 2006 toen die van 2007 net gepubliceerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc

smc

Kan iemand die link naar de enquete van de bonden hier misschien ff posten. De AO medewerkers die niet in een Atos Pand zitten hebben hier nog niets over gelezen of gezien!

En idd erg flauw als Atos die link dan gaat blokken op de proxy. Wat hopen ze daarmee te bereiken behalve dan een hoop commentaar van de medewerkers. Je komt de inhoud toch wel te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253546 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:00:
Is het mogelijk om bij AO in deeltijd te werken? Bijvoorbeeld 4 dagen per week (32 uur)?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
smc schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:12:
Kan iemand die link naar de enquete van de bonden hier misschien ff posten. De AO medewerkers die niet in een Atos Pand zitten hebben hier nog niets over gelezen of gezien!
De link naar deze site is geblokkeerd. Reden hiervoor is dat vakorganisaties een mailing hebben gestuurd naar medewerkers van Atos Origin, waarin een link naar deze site is opgenomen. Op de site is een enquete geplaatst. Vakorganisaties hebben medewerkers opgeroepen deze enquete in te vullen. Atos Origin heeft er geen bezwaar tegen dat dergelijke enquetes worden gehouden, maar vindt het niet wenselijk dat een enquete van vakorganisaties onder werktijd met gebruik van bedrijfsmiddelen en bedrijfsnetwerk wordt ingevuld.

Atos Origin vindt het uiteraard wel belangrijk dat medewerkers zich kunnen informeren over de huidige stand van zaken met betrekking tot de CAO 2008. Er zijn dan ook diverse berichten geplaatst op Dutch News en het blijft mogelijk om vanuit Atos Origin sites van vakorganisaties te benaderen.
Ze staan in hun recht, maar je laat je als organisatie natuurlijk wel kennen op deze manier. Over de gekleurde berichtgeving op de Dutch pravda News site zal ik me maar verder stilhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Chocovla schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:42:
[...]

http://www.emailenquete.nl/enquete?zV3FDsHPMS

[...]

Ze staan in hun recht, maar je laat je als organisatie natuurlijk wel kennen op deze manier. Over de gekleurde berichtgeving op de Dutch pravda News site zal ik me maar verder stilhouden.
Slim om die link hier te plaatsen, kan 'm zo invullen voor je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Boy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Slim om die link hier te plaatsen, kan 'm zo invullen voor je :p
Als jij graag voor AO medewerker wilt spelen, be my guest. De link hierboven is de algemene enquetelink zoals deze is doorgestuurd naar de medewerkers. De code is dus geen persoonlijke code mocht je dat denken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Chocovla schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:09:
Als jij graag voor AO medewerker wilt spelen, be my guest. De link hierboven is de algemene enquetelink zoals deze is doorgestuurd naar de medewerkers. De code is dus geen persoonlijke code mocht je dat denken O-)
offtopic:
Heej... mij niet steeds in je posts gebruiken jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Chocovla schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:42:
[...]
Het blijft gewoon sneu dat AO het eenzijdig afkapt, en slechts een handjevol verbeteringen doorvoert.
Vervolgens via de Proxy dingen daarover blocken is nog veel triester ;)

Ook vind ik het geen stijl om mensen met een beoordeling "4" een verhoging van een procent of 3 te geven, terwijl eenzelfde verhoging ook behaald wordt met een lagere beoordeling. Als ze dan toch zo op de cijfers hameren, handel er dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Wat een slappe enquette zeg, met suggestieve vragen. Beetje jammer van de bonden. En wat willen ze ermee bereiken? Zoals hierboven al gesuggereerd kan iedereen hem invullen, ook niet atos medewerkers.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc

smc

artbij schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:58:
Wat een slappe enquette zeg, met suggestieve vragen. Beetje jammer van de bonden. En wat willen ze ermee bereiken? Zoals hierboven al gesuggereerd kan iedereen hem invullen, ook niet atos medewerkers.
Ik denk dat ze willen weten of de medewerkers vinden of zo op de goede weg zitten. Daar is het een prima middel voor toch? En dat er misschien een niet-atosser hem ook invult is dan gewoon jammer.

Chocovla, bedankt voor het posten van de link

Wat mij stoort is waarom er een verschil moet zijn voor CAO verhogingen? JA als je goed presteert of over schaarse kennis beschikt dan moet je meer opslag krijgen maar daar is de persoonsgebonden jaarlijkse opslag toch al voor bedoeld? De CAO verhoging is mijns inzien bedoeld om de inflatie en waardevermindering tegen te gaan en afhankelijk van het presteren van het hele bedrijf. Die is toch voor iedereen gelijk dus zou iedereen een gelijk percentage CAO verhoging moeten krijgen1?

De c van CAO staat toch voor collectief, en als het nu slecht ging met Atos dan ben je daar collectief verantwoordelijk voor en zou je minder moeten krijgen. Nu het goed gaat met Atos zou je collectief (met zijn allen) dus meer moeten krijgen.

Of zie ik nu iets over het hoofd? Ik ben vorig jaar overgenomen door Atos van een ander bedrijf en daar werkte het in ieder geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Het effect van het dichtzetten van de proxy vandaag blijkt (deels) averechts te werken: mensen die zich eerst niet genoodzaakt voelden hier aan mee te doen, hadden met deze toch wel ietwat dubieuze praktijk ineens de aandrang het alsnog in te vullen... :Y

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hbokh schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:21:
Het effect van het dichtzetten van de proxy vandaag blijkt (deels) averechts te werken: mensen die zich eerst niet genoodzaakt voelden hier aan mee te doen, hadden met deze toch wel ietwat dubieuze praktijk ineens de aandrang het alsnog in te vullen... :Y
En wat zou dat? Denk je nu echt dat Atos het erg vind als alle bijna 10.000 medewerkers het invullen en negatief stemmen? Als je de enquette naar waarheid invult is het bijna onmogelijk om niet negatief te zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Chocovla schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:09:
[...]

:) dacht ik inderdaad dat ut persoonlijk was :p

maar kan 'm wel invullen ... kwas half jaartje geleden nog een collega van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Was er niet een ultimatum vd vakbonden, tot 10 maart ofzo?
Komen er stakingen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

artbij schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:45:
[...]
En wat zou dat? Denk je nu echt dat Atos het erg vind als alle bijna 10.000 medewerkers het invullen en negatief stemmen? Als je de enquette naar waarheid invult is het bijna onmogelijk om niet negatief te zijn.
Het gaat er niet om "wat dat zou"... het gaat om het initiële (bij)effect van het dichtzetten van de proxy.

@Matthijst: Staken? Wil je dat graag?
Atos wil dat toch zien te voorkomen (en terecht)! Zie Atos Origin wil CAO-gesprekken hervatten
http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2385170

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 11-03-2008 12:59 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

hbokh schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:58:
[...]
@Matthijst: Staken? Wil je dat graag?
Atos wil dat toch zien te voorkomen (en terecht)! Zie Atos Origin wil CAO-gesprekken hervatten
http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2385170
Zal mij benieuwen.
Met een beetje geluk zijn ze er in de zomer helemaal uit......

Kunnen ze zich beter gelijk op CAO 2009 gaan voorbereiden,
dan hoeft het niet weer zo lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Topicstarter
De bonden weten niet eens de bedrijfsnaam goed te spellen ...
Welkom Atos Medewerker
Chocovla, niet echt verstandig om te enquetelink hier te plaatsen, zou je deze willen verwijderen uit je post?

[ Voor 42% gewijzigd door Wacky op 12-03-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Wacky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:01:
De bonden weten niet eens de bedrijfsnaam goed te spellen ...

[...]

Chocovla, niet echt verstandig om te enquetelink hier te plaatsen, zou je deze willen verwijderen uit je post?
En u bent? Zoals al aangegeven gaat het hier niet om een persoonlijke link maar om een algemene link. Zie dus niet in wat het probleem hierbij kan zijn buiten wat idioten die het nodig vinden nep gegevens te plaatsen. Wat mijns inziens verwaarloosbaar is.

Ben het gezeur ook beu. Link weggehaald. Liefhebbers kunnen het via pm opvragen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chocovla op 12-03-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Chocovla schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:13:
En u bent? Zoals al aangegeven gaat het hier niet om een persoonlijke link maar om een algemene link. Zie dus niet in wat het probleem hierbij kan zijn buiten wat idioten die het nodig vinden nep gegevens te plaatsen. Wat mijns inziens verwaarloosbaar is.

Ben het gezeur ook beu. Link weggehaald. Liefhebbers kunnen het via pm opvragen.
In principe staat hij nog wel gequote in dit topic, maar hierbij weer de link, zo hoef je in elk geval niet lastig gevallen te worden via de pm:

[ Voor 113% gewijzigd door TheFirepit op 12-03-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

EngelF schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:33:
[...]

In principe staat hij nog wel gequote in dit topic, maar hierbij weer de link, zo hoef je in elk geval niet lastig gevallen te worden via de pm:

ehm, zou je die link wel hier zo neerzetten?

(sorry, kon ut niet laten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Boy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:12:

Ik zie geen reden om de link hier niet neer te zetten :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheFirepit op 13-03-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
Boy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:12:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Hoi Atos-lui, :)

Een vriend van mij die werkt voor Atos emailde mij aan het begin van de week met de vraag of ik niet geïnteresseerd was in een baan bij Atos. Uiteraard dien je altijd de kat uit de boom te kieken, dus heb ik gevraagd of hij een mooi verhaaltje naar mij toe kon mailen.

Het verhaaltje (zie quote hieronder) is opzich duidelijk, maar niet duidelijk genoeg. Daarom wil ik graag weten waarom Atos opeens een O.S.-afdeling aan het opzetten is en wat voor projecten ik aan moet gaan denken.
We zijn bezig om een opensource expertise groep op te zetten.
Dat is natuurlijk gaaf want dat biedt kansen en mogelijkheden tot leuke
klussen.
Recentelijk is er een opensource expert aangenomen, en ik ben zelf
natuurlijk ook bezig met dit soort projecten, maar we zijn nog op zoek
naar mensen.
Uit ervaring weet ik dat jij opensource interessant vind, en dat je
graag verder leert, dus daarom heb ik jou gebeld of je interesse had.

mocht het je wat lijken om hier bij Atos te helpen met het opzetten van
een OS groep dan moet je het maar laten weten en je CV sturen.
Ondanks Atos Origin a.s. zaterdag aanwezig zal zijn op de Nationale Carrièrebeurs, betwijfel ik het ten zeerste dat de beste heren en dames niet echt wat kunnen vertellen hierover. Dit gevoel is nog eens versterkt toen diezelfde vriend het met mij eens was. Tevens is het een drukke dag, en wil elk bedrijf zo veel mogelijk potentiere werknemers naar zich toe trekken. Dat worden dus snelle maar kort en krachtige gesprekken. Persoonlijk houd ik daar niet van, en daarom raadpleeg ik dit topic maar eens :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 35475 op 14-03-2008 16:38 . Reden: typo's gefixed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij welke unit is dit dan, MO, SI of AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Ik zou het niet weten Herugrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

ik vermoed SI :), binnen BAS is AO druk bezig met dergelijke zaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SI-BAS is daar mee bezig, het idee is dat bedrijven weten welk bedrijf ze moeten benaderen omtrent de laatste open-source zaken. Uiteraard Atos Origin.
Ik neem aan dat het om de ET tak binnen BAS gaat? De Java hoek is dat :) Daar werk ik ook en momenteel gebeuren daar wel interessante dingen.
Als het idd om Java gaat zou je ipv naast de carrièrebeurs ook naar de NLJug's JSpring (http://www.nljug.org/). Helaas moet je daar wel lid van zijn van het NLJug, iets wat je bij Atos Origin automatisch wordt. Atos Origin is daar dit jaar wederom hoofdsponsor.

Wel je door die vriend van je voor laten dragen hè, als je eenmaal besluit te solliciteren, krijgt hij ook nog wat leuks :P

en al het niet gaat om SI-BAS-ET dan ehm.. dan heb ik geen idee waar het over gaat :P :D

om welke stad gaat het? Utrecht?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 15-03-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBaten
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-04-2008
Hallo The_Tzar en Porto,

Porto: je mailtje waaruit je citeert is gestuurd door iemand die in mijn team zit. Mijn naam is Jeroen Baten. Ik ben o.a. team coordinator voor de Atos brede competence lijn Open Source. Google mijn naam maar, dan heb je mijn c.v. eigenlijk al te pakken.

Tzar noemt SI-BAS (de software ontwikkeltak van Atos) en die zijn als club ook lid van dit team. Er zijn binnen Atos diverse Open Source initiatieven. Zo werken veel Java programmeurs binnen BAS het liefste met hun Ubuntu desktop, Eclipse en de nodige andere Open Source tools. Binnen MO-IPS-AIS (de plek waar ik zit) ligt de focus veel meer op integratie vraagstukken. Bijvoorbeeld het opzetten, inrichten en overdragen van een ontwikkelstraat, of het bouwen van IT oplossingen voor banken, zorginstellingen e.d.

Samengevat: wil je programmeren, stuur me een mailtje en ik breng je in contact met de BAS groep. Zit je meer in zaken als Linux, MySQL, FreeBSD of PostgreSQL en wil je wisselende projecten, stuur me dan een mailtje voor een job bij IPS (Infrastructuur Professional Services). Is beheer 'jouw ding' dan kun je het beste bij MO (Managed Operations) aan de slag.

Ach, met 9500 mensen in Nederland is je eigen fantasie je enige beperking.

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met IPS heb ik wel positieve ervaringen, daar zorgen ze goed voor hun werknemers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnyvdm
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik overweeg bij MO-IPS op gesprek te gaan, wat zijn de ervaringen met deze afdeling?
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is voor ervaringen met het werken bij AO en geen alternatief voor de AO helpdesk!