Een hele rij microsoft certificeringen.
Klopt! Maar die liep toch ook vertraging op?@r!k schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:51:
[...]
Er was ook een speciale actie waarin je hem kon preorderen door ik geloof 759 euro op naar het wereld natuur fonds over te maken. Iemand in dit topic heeft dat gedaan en die heeft hem dus wel al.
Verwijderd
Jep, we hebben hem vorige week dinsdag binnengehad. Zonder de extra memory card, die schijnt later te komen.herculesds schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:54:
[...]
Klopt! Maar die liep toch ook vertraging op?
Verwijderd
Ik ook, volgens de verkoper krijgen ze 'm een paar dagen voor de release binnen. Dus hopelijk eind deze week...Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:20:
heb hem ook besteld vandaag bij kpn, hoop dat ik hem snel heb
Jup! Zou een beetje raar zijn als ze hem de 15e smiddags pas binnen krijgen heVerwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:31:
[...]
Ik ook, volgens de verkoper krijgen ze 'm een paar dagen voor de release binnen. Dus hopelijk eind deze week...
Je kan hem nu ook al bestellen via hi.nl als je je abonnement wilt verlengen.
Everything Can Help!
Verwijderd
herculesds schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:35:
[...]
Jup! Zou een beetje raar zijn als ze hem de 15e smiddags pas binnen krijgen he
Verwijderd
Verwijderd
Maar jij hebt een goedkoper abonnement, dus het is het een of het ander he?Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:58:
Zonde dat ze hem deze week al binnen krijgen, en dat wij hem pas maandag thuisgestuurd krijgen..
Verwijderd
maar iedereen krijgt hem toch pas op 15 september?
Verwijderd
Geen idee, de verkoper zei tegen me dat ze 'm een paar dagen voor de release binnen krijgen, of ze 'm dan gelijk leveren of wachten tot de 15e is even afwachten. Eind van de week loop ik in m'n pauze wel even bij de primafoon binnen, kijken wat de stand van zaken is.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:55:
ik ben een gelukkig man! ik vind het alleen een beetje raar
Mochten ze de 15 geleverd worden is het op zich ook niet zo'n probleem, nog maar 1 weekje dan!
Zie je toch ook met spellen en cd's. Als de releasedatum op de 20e ligt en ze krijgen het de 10e al binnen dan worden er al genoeg verkocht in die week hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling is. Bij de Primafoon zal het zo zijn dat ze het ook niet mogen verkopen voor de 15e maar al wel binnen hebben. Als je dan net de goede verkoper treft krijg je 'm eerder. Misschien dat ze het juist zeggen zodat de grotere shops wat druk weghouden op de 15e zelf als iedereen 'm gaat halen. Heb je 100 klanten die 'm op de 15e komen halen dan ben je blij als ze de 10e al voor de deur staan bij wijze van. Maar dat is mijn visie.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:02:
[...]
Geen idee, de verkoper zei tegen me dat ze 'm een paar dagen voor de release binnen krijgen, of ze 'm dan gelijk leveren of wachten tot de 15e is even afwachten. Eind van de week loop ik in m'n pauze wel even bij de primafoon binnen, kijken wat de stand van zaken is.
Mochten ze de 15 geleverd worden is het op zich ook niet zo'n probleem, nog maar 1 weekje dan!
Normaal gesproken wel. Denk ook dat wij m maandag binnen krijgen. Moeten ze maar ff een vrachtwagen met de N96 hier naar Almelo sturenVerwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:55:
ik ben een gelukkig man! ik vind het alleen een beetje raar
Kan niet wachten op de N96
Verwijderd
Met die visie ben ik het helemaal eens!djpdjpnl schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:52:
[...]
Zie je toch ook met spellen en cd's. Als de releasedatum op de 20e ligt en ze krijgen het de 10e al binnen dan worden er al genoeg verkocht in die week hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling is. Bij de Primafoon zal het zo zijn dat ze het ook niet mogen verkopen voor de 15e maar al wel binnen hebben. Als je dan net de goede verkoper treft krijg je 'm eerder. Misschien dat ze het juist zeggen zodat de grotere shops wat druk weghouden op de 15e zelf als iedereen 'm gaat halen. Heb je 100 klanten die 'm op de 15e komen halen dan ben je blij als ze de 10e al voor de deur staan bij wijze van. Maar dat is mijn visie.
Verwijderd
Ik heb de klantenservices gebeld degene die hem als gratis hebben staan op hun factuur dus bij 1 van de eerste geweest zijn die hem bestelde krijgen hem ook daadwerkelijk gratis volgend de klantenservices medewerkster.
vindt het een behoorlijk prijsstijging van € 0,00 naar € 129,95
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
ik kan het me haast niet voorstellen?..
Weet iemand het?
Verwijderd
Klopt. Vind ik persoonlijk ook erg jammer.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:24:
Op veel sites staat dat de n96 geen infrarood heeft
ik kan het me haast niet voorstellen?..
Weet iemand het?
*weg* Lees de modbreak hierboven aub nog eens even door
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 08-09-2008 22:54 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Hehe, dat vroeg ik mij ook af. Als ik per se IR wil dan pak ik m'n SE T300 of SE T610 wel.NoepZor schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:54:
Wat moet je tegenwoordig nog met infrarood als je bluetooth en 3G hebt?
Edit: ik wil absoluut niet tegen de mods in gaan bashen maar ik heb toch een vraag over de mod break. Wat als ik een specifieke vraag heb betreffende de N96 en een bepaald abonnement? Mag ik deze hier stellen gezien de meeste mensen die er ervaring mee hebben of krijgen hier zitten, of moet daar een apart topic voor gemaakt worden?
Edit 2: Op Nokia.nl verkopen ze tegenwoordig ook simlock vrije telefoons. Daar kost ie €799,- en krijg je dr naast 3 mnd navigatie en de Transformers film ook een N-Gage game bij (edit: dat zal Tetris zijn). ^_^
[ Voor 51% gewijzigd door djpdjpnl op 09-09-2008 20:08 ]
Verwijderd
maja, dat is inderdaad niet het belangrijkst aan een telefoon
Als je dr maar mee kan bellenVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:03:
Afstandsbedieningen werken ook met infrarood. Er zijn gewoon programmaatjes voor je telefoon en PDA om dmv je telefoon(infrarood) bijvoorbeeld de tv te bedienen.
maja, dat is inderdaad niet het belangrijkst aan een telefoon
[ Voor 8% gewijzigd door Isane op 09-09-2008 22:24 ]
De front camera is inderdaad alleen bedoeld voor videobellen.djpdjpnl schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:30:
Weet iemand iets over de front-camera? Wat doet een 640x480 VGA cameraatje beter dan de back-cam van 5mp? Is dat voor beeld bellen of is het gewoon nutteloos?
Kan de N96 trouwens de software draaien die voor de N95 op de markt is ??
Of zit er toch een verschil in OS ?
[ Voor 80% gewijzigd door Mister.Ed640 op 10-09-2008 10:54 ]
En om te controleren of er nog etensresten tussen je tanden zitten.robertwebbe schreef op woensdag 10 september 2008 @ 07:39:
[...]
De front camera is inderdaad alleen bedoeld voor videobellen.
Verwijderd
Beeld bellen.djpdjpnl schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:30:
Weet iemand iets over de front-camera? Wat doet een 640x480 VGA cameraatje beter dan de back-cam van 5mp? Is dat voor beeld bellen of is het gewoon nutteloos?
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 10-09-2008 15:23 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
geef ons dan ergens ruimte waar we het wel kunnen bespreken.pven schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:19:
[modbreak]Berichten over waar mensen hem hebben besteld zijn verwijderd.
(De betreffende users krijgen er bericht over.)[/modbreak]
we zitten allemaal in afwachting, en zouden elkaar graag op de hoogte houden
Ben t met je eens!Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:55:
[...]
geef ons dan ergens ruimte waar we het wel kunnen bespreken.
we zitten allemaal in afwachting, en zouden elkaar graag op de hoogte houden
Ben ik ook erg benieuwd naar, zou mooi wezen...!Mister.Ed640 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:52:
--delete-- had ff de waarschuwing niet gezien
Kan de N96 trouwens de software draaien die voor de N95 op de markt is ??
Of zit er toch een verschil in OS ?
dus dat moet geen probleem opleveren denk ik zo.
The N95 runs on Symbian OS v9.2, with an S60 3rd Edition platform with Feature Pack 1.
Symbian OS v9.3 S60 3.2 Edition, user interface.
Hij is toch iets verschillend zie ik net;
Heeft de N96 eigenlijk die accelometer standaard werkend?# S60 3rd Edition is upgraded from Feature Pack 1 to Feature Pack 2
* Symbian OS is upgraded from version 9.2 to 9.3
* The Java ME engine is upgraded from MIDP 2.0 to MIDP 2.1
* User data is preserved when upgrading firmware (This feature is also present on the N95-2 as v21 installs UDP base files)
[ Voor 32% gewijzigd door Tha op 11-09-2008 11:52 ]
Tha
Waar het mij hoofdzakelijk omgaat is dat ik gewoon TomTom op de N96 kan draaien. Op de nokia site wordt alleen maar gesproken over NokiaMaps en bij sommige aanbieders kan er Route66 erbij genomen worden.
Dat is toch dat als je 'm kantelt dat het beeld ook kantelt? Dan wel zo ver ik weet > TV, foto's etc.Tha schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:38:
Heeft de N96 eigenlijk die accelometer standaard werkend?
Je kan TomTom ook kopen voor mobiele telefoons. Dus als je wilt kende t altijd bijkopen, downloaden ken natuurlijk ook, maar dat doen wij hier nooooit. ^_^Mister.Ed640 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:17:
Waar het mij hoofdzakelijk omgaat is dat ik gewoon TomTom op de N96 kan draaien. Op de nokia site wordt alleen maar gesproken over NokiaMaps en bij sommige aanbieders kan er Route66 erbij genomen worden.
Je kan TomTom ook kopen voor mobiele telefoons. Dus als je wilt kende t altijd bijkopen, downloaden ken natuurlijk ook, maar dat doen wij hier nooooit. ^_^
En ik niet dat er een officiële TomTom beschikbaar zal komen voor Symbian 60 3.2. Van de vorige versies zijn namelijk aanzienlijk meer illegale versies in omloop dan legale en dat heeft TomTom doen besluiten hier niet meer voor te gaan ontwikkelen. En hetgene dat nog "illegaal" draait op de N95 werkt alleen met oud kaartmateriaal. Het is dus een kwestie van tijd dat niemand het meer wil hebben.
Maar gelukkig zijn er voldoende goede alternatieven
Die foto's zien er echt heel goed uit
Tha
nouja, verder wel een positieve review
Verwijderd
Neuj, moest ingeschakeld worden. Werkt niet echt heel denderend trouwens.Tha schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:38:
Heeft de N96 eigenlijk die accelometer standaard werkend?
Edit:
Ik ben net gebeld door AMP dat ze maandag m'n telefoon komen afleveren. Hi verlenging
[ Voor 44% gewijzigd door MichaelK1985 op 12-09-2008 14:11 ]
Everything Can Help!
Ik heb nu de HTC Touch Cruise. Daarbij zit een functie dat je de mobiel als een draadloos modem kan gebruiken voor je laptop.
Is dit ook mogelijk bij de N96?
Huub Huub Barbatruc!
Heb het op m'n Samsung D900 ook zitten en als ik me niet vergis zat het ook op m'n SE T610... lijkt me dus wel dan. Maar als je Surf&Mail Totaal hebt mag dat niet i.v.m. enorme bandbreedte wat je dan verbruikt.DNA_Saint schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:36:
ik heb de n96 gewonnen bij een prijsvraag. Maandag gaat het Nokia hoofdkantoor het naar mij sturen.
Ik heb nu de HTC Touch Cruise. Daarbij zit een functie dat je de mobiel als een draadloos modem kan gebruiken voor je laptop.
Is dit ook mogelijk bij de N96?
dat is zonder data limiet.
kreeg vorige maand rekening binnen. 6,3 gb dataverkeer
Huub Huub Barbatruc!
Surf&Mail Totaal is ook limietloos... met een FUP dan.DNA_Saint schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:49:
ik heb web&walk van t-mobile.
dat is zonder data limiet.
kreeg vorige maand rekening binnen. 6,3 gb dataverkeer
Mare... voor de mods ons weer zien spammen hier..
[ Voor 20% gewijzigd door djpdjpnl op 12-09-2008 14:55 ]
Als je mobiele tv neemt, heb je dus alleen maar nl1,2,3, rtl4, sbs6 en mtv?
Gaat het dan allemaal streamend? Wordt er dus af en toe gebufferd?
Huub Huub Barbatruc!
Nokia N96 Telecom topic!!! Daar zal ik antwoord op je vraag posten.DNA_Saint schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:13:
ja, dat is waar.
Als je mobiele tv neemt, heb je dus alleen maar nl1,2,3, rtl4, sbs6 en mtv?
Gaat het dan allemaal streamend? Wordt er dus af en toe gebufferd?
Ik weet niet wat de problemen waren met de N95 slider maar tot nu toe geen slider problemen kunnen ontdekken bij de N96MichaelK1985 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:02:
En bevalt iegeen slider problems zoals bij de N95 in het begin?
Klikbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Stefan© op 12-09-2008 16:28 ]
Zometeen een MobTV en menu filmpje!Stefan© schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:28:
Zoals beloofd: mijn uitpakfeestje gefilmd
Klikbaar
[afbeelding]
Kan je al een beetje verklappen wat je van t TV vindt?
MobTV ziet er heerlijk uit! Zodra ik thuis ben zal ik dit even vastleggendjpdjpnl schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:46:
[...]
Zometeen een MobTV en menu filmpje!Wohoo!
Kan je al een beetje verklappen wat je van t TV vindt?Ben wel heel benieuwd namelijk.
Dat is inderdaad wel fijn. Met de exclusive had dat wel gekund.Stefan© schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:57:
![]()
[...]
MobTV ziet er heerlijk uit! Zodra ik thuis ben zal ik dit even vastleggenIk ben overigens ook heel blij dat ik nergens een KPN logo aantref zoals dit wel op de Samsung P960 en LG toestellen het geval is.
Het menu...
Verwijderd
Maar was benieuwd of je gelijk mobiel tv kan gaan kijken. Of wordt dat later geactiveerd'?
Verwijderd
Mobiele tv werkt direct, even de handleiding volgen en programma gids ophalen en tv kijken maar. Kwaliteit valt niet tegen. Ondertitels zijn goed te lezen, vooral als je breedbeeld kijkt (slider naar rechts schuiven).
Verwijderd
TV gaat pas in als je Tmobile nummer op je KPN sim kaart zit!Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:50:
hij wil wel laden, maar geeft een server fout. Heb nu een tijdelijk nummer, omdat k nog een contract bij tmobile hebt lopen. Zal dit een mogelijk fout zijn?
Verwijderd
Design ziet er goed uit en de specificaties zijn ook lekker
Even met 1200 bellen! Keuze 5 (overige vragen), en vragen of ze MobielTV ook op je tijdelijke nummer willen activeren. Heb ik ook gedaan!Upbeat schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:03:
[...]
TV gaat pas in als je Tmobile nummer op je KPN sim kaart zit!
Ontopic:
Ik ben net de auto ingestapt, en bij 120km/u nog steeds goede TV. Ik heb alleen bij mij thuis binnen zeer slecht DVB-H ontvangst. Ik woon dan ook net buiten het officiele dekkingsgebied.
GPS-fix gaat ook zeer snel. Heb het e.e.a. op film gezet, maar YouTube is nog bezig met processen
Verwijderd
Ik vind 'm steviger aanvoelen als de N95(8gb) en de uitstraling is wat minder plastic-fantastic. Hij is nog niet zo robuust als bijvoorbeelde de Samsung SGH-G810 maar het valt mij niet tegen.StrayDog schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:35:
En hoe is de bouwkwaliteit (vooral de slider), niet zo gammel als de N95(8gb)?
Valt mij nu alleen wel op dat als je er van opzij (aan de kant van het geheugenslot) naar kijkt dat het toestel niet helemaal recht loopt (slider wel) en in het midden iets naar beneden zakt. Maar dat viel me pas op toen ik er echt op aan het letten was. Normaal kijk je niet zo naar de zijkant ;-)
Die ben je kwijt zeker
Verwijderd
Zit er een zaklantaarn op? Kan je die ook gebruiken zonder een filmpje te maken?
En heeft ie een stereo of mono speaker?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 21:58 ]
Geen fullscreen TV op de N96
Weer van die zwarte balken boven en onder het beeld. Alleen Veronica (Simpsons) is nog goed, dit omdat zij nog ouderwets 4:3 uitzenden.
Dit valt me echt tegen zeg. Op de P960 van Samsung had ik daar ook al een hekel aan dat er geen scaler inzat.
Verwijderd
Omdat twee mensen iets zeggen?TF schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:33:
ik proef wat negatieve dingen over de n96...
Verwijderd
Gelijk een vraag:
-klopt het dat je eventueel oudere symbian programma's hierop niet kunt draaien?
-en is Divx mogelijk?
Er bestaat geen toestel zonder negatieve aspecten, maar geloof maar dat dit wel het toestel is met de minste!TF schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:33:
ik proef wat negatieve dingen over de n96...
Verwijderd
Verder ga ik nu maar eens ontdekken wat het toestel allemaal kan.
Wel een vraag voor iemand die er al meer ervaring mee heeft: Mobiel TV.
Programmalijsten komen goed binnen, maar als ik een programma wil bekijken, lukt dat niet, er komt een foutmelding dat het programma niet te bekijken is/dat er techisch iets mis is.
Dekking is prima: 100/100. Heb instellingen al eens ge-reset maar hielp niet.
Als er iemand weet wat dat kan zijn, graag jullie reactie, dank je wel!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 14:32 ]
Verwijderd
dus gelijk maar`n harde reset gedaan.
via nokia updater kon ik nog niks.
dus ik sta net op het punt om maar weer terug naar de primafoon te gaan, maar wou het nog 1 keer proberen en had binnen 5 sec vol gps.
dus mob v ook even geprobeerd en kon ook gelijk de programma gids binnen halen. maar nu niet meer. maar ik zit op de dekkings kaart ook net op het randje. ik moet zo toch naar `ndekkend gebied dus ik ga het daar ook even proberen.
dus ik heb misschien mijn negatieve reactie te snel gegeven.
Ja ik merk zelf dat de achtercover niet echt heel stevig is. Bij het bedienen van de Video/Game toetsen, beweegt de cover mee. Als ik ook op de hoekpunten druk, veert ie mee. Anderen daar last van?Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:15:
Ik heb hem ook opgehaald, mooi toestel, wel wat meer kunststof-achtig t.o.v. N95 die een kennis heeft. Het kraakt een beetje bij de bediening, waarschijnlijk door de kunststof achterzijde.
Verder ga ik nu maar eens ontdekken wat het toestel allemaal kan.
PS. Yep, ik heb ook last van ruis bij het opnemen van een video!
[ Voor 5% gewijzigd door Upbeat op 13-09-2008 15:34 ]
Verwijderd
Hoe ging jullie eerste keer werken met mobiel tv, werkt hier nog niet echt vloeiend........
Verwijderd
Verwijderd
had ik eerst ook, maar na stevig drukken op de hoekpunten kwam er een klik en vanaf dat moment geen gekraak meer: achterkant zit muurvastUpbeat schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:19:
[...]
Ja ik merk zelf dat de achtercover niet echt heel stevig is. Bij het bedienen van de Video/Game toetsen, beweegt de cover mee. Als ik ook op de hoekpunten druk, veert ie mee. Anderen daar last van?
PS. Yep, ik heb ook last van ruis bij het opnemen van een video!
Verwijderd
nee.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:40:
Zit er een zaklamp op? Die je zonder filmen kan aanzetten?
maar als je `n zaklamp zo belangrijk vind heb je voor `n paar euro `n goede hoor.
net bij primafoon geweest maar die vonden het ook vreemd dat mijn mobiel tv niet werkt.
hij zei dat ik tot maandag moest wacht want dan krijg heel het DVB-H netwerk `n flinke boost dus op meer plekken dekking. hoop dat hij de waarheid spreekt.
Is het nou zo moeilijk om naar de website van de fabrikant te gaan, het produkt op te zoeken en te kijken bij de specificatie'sVerwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:40:
Zit er een zaklamp op? Die je zonder filmen kan aanzetten?
Klik
Hopen dat de boerendorpjes in Brabant niet vergeten worden.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:49:
[...]
net bij primafoon geweest maar die vonden het ook vreemd dat mijn mobiel tv niet werkt.
hij zei dat ik tot maandag moest wacht want dan krijg heel het DVB-H netwerk `n flinke boost dus op meer plekken dekking. hoop dat hij de waarheid spreekt.
De ondertitels blijven goed leesbaar.NordicBlue schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:51:
Hoe zit het eigenlijk met bv. ondertitels?
Die ben je kwijt zeker
Ik kan deze functie niet vinden op de telefoon, en ben te lui om de handleiding er op na te slaan.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:54:
Ik heb gezocht op zaklamp, zaklantaarn en led maar kan niets vinden hier. Mijn vraag:
Zit er een zaklantaarn op? Kan je die ook gebruiken zonder een filmpje te maken?
En heeft ie een stereo of mono speaker?
Ik heb niets bijzonders moeten doen, maar er zit wel een handleiding in de doos van KPN waarin vermeld staat hoe je handmatig DVB-H ontvangst kunt instellen. Als dit niet helpt zou ik een belletje naar 1200 wagen om te vragen of het misschien nog niet aan staat op jouw aansluiting. Het kan ook zijn dat de dekking niet 100% is. Ik woon zelf buiten het dekkinggebied, wanneer ik echter een dorpje verder ga heb ik perfect ontvangst. Wat me verder is opgevallen is dat de compressie artifacts zichtbaar worden wanneer je boven de 120km/u gaat rijden.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:25:
vreemd maar op mijn n96 werkt gps en tv niet. heeft iemand nog iets aparts moet doen
Ik heb de ruis inderdaad ook. Ik kan me hier echter niet aan storen want dit is bij mij enkel wanneer er geen achtergrond geluiden zijn. Ik ben het wel met je eens dat dit niet hoort!JBreuer1985 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:33:
Ik heb mijn N96 vandaag gekocht, maar ben niet tevreden met het opnemen van de filmpjes. Als ik een filmpje opneem heb ik op de achtergrond enorm veel ruis. Iets dat ik bij mijn vorige telefoon de N93 niet had. Hebben meer mensen hier last van? Ik denk dat ik hem morgen om ga ruilen want dit kan niet goed zijn.
Verder.....
Ik blijf me verbazen over de snelle GPS-fix. Overal waar ik kom heb ik na enkele seconden een fix, en ook de foto's die ik maak ontvangen snel een geotag.
Het achter klepje is bij mij ook niet kraakvrij, dit is wel iets wat me enigszins stoort.
Over de batterijduur kan ik na 1,5 dag nog weinig zeggen, maar mijn vermoeden is dat de N96 hier goed op scoort.
Tot dusver ben ik een zeer tevreden N96 gebruiker.
Ik ben er al wel over uit dat ik mijn abonnement om wil zetten naar T-Mobile omdat hun een betere internet voorziening hebben dan Hi (wat ik nu heb). Ik heb op de website van T-Mobile gelezen dan ook zij de N96 binnenkort gaan aanbieden, dus ook dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Maar en nu de hamvraag, wat biedt de N96 meer dan de N95-8GB behalve DVB-H en de mogelijkheid voor een geheugen kaartje? Als ik alle mogelijkheden vergelijk op http://www.forum.nokia.com/devices/N96 en http://www.forum.nokia.com/devices/N95_8GB dan concludeer ik dat de N95-8GB (met de nieuwste firmware) beter moet zijn dan de N96 op het DVB-H stukje na. Maar T-Mobile biedt dit niet dus zou ik er ook niets aan hebben. De N96 heeft naar mijn idee een beter design, maar daar staat weer tegenover dat hij een langzamere processor en geen 3D hardware acceleration heeft.
Waar zouden jullie voor kiezen als je niet gebruik zou maken van DVB-H en niet naar het design kijkt?
Ik zou dan een tweedehands N95 kopen. Die heb je inmiddels voor 200 - 300 euro. Dat lijkt me de goedkoopste oplossing. Mocht het niet bevallen kun je 'm ook altijd weer kwijt omdat ie niet verbonden zit aan 2 jaar abonnnement. Nu de N96 uit is zullen er wel wat meer N95 op de markt komen.Thierry schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:39:
Na wikken en wegen en het N95 topic en dit topic door te lezen kan ik er niet over uit welk toestel ik nou moet nemen. Ik heb op dit moment een N73 dus elke telefoon zou een welkome verbetering zijn. Maar ik kan niet beslissen of ik nou de N96 of de N95-8GB wil.
Ik ben er al wel over uit dat ik mijn abonnement om wil zetten naar T-Mobile omdat hun een betere internet voorziening hebben dan Hi (wat ik nu heb). Ik heb op de website van T-Mobile gelezen dan ook zij de N96 binnenkort gaan aanbieden, dus ook dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Maar en nu de hamvraag, wat biedt de N96 meer dan de N95-8GB behalve DVB-H en de mogelijkheid voor een geheugen kaartje? Als ik alle mogelijkheden vergelijk op http://www.forum.nokia.com/devices/N96 en http://www.forum.nokia.com/devices/N95_8GB dan concludeer ik dat de N95-8GB (met de nieuwste firmware) beter moet zijn dan de N96 op het DVB-H stukje na. Maar T-Mobile biedt dit niet dus zou ik er ook niets aan hebben. De N96 heeft naar mijn idee een beter design, maar daar staat weer tegenover dat hij een langzamere processor en geen 3D hardware acceleration heeft.
Waar zouden jullie voor kiezen als je niet gebruik zou maken van DVB-H en niet naar het design kijkt?
De bouwkwaliteit van de N95 daarentegen is matig (sliderspeling enz), dus mocht je er nieuw een halen dan zou ik wel voor de N96 gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 18:58 ]
Helaas is mijn budget er niet naar om een 2e hands telefoon te kopen, dus zal ik toch voor een abonnement moeten gaan. Maar de bouwkwaliteit van de N95 is slecht? Geldt dit ook voor de N95 8GB?Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:56:
[...]
Ik zou dan een tweedehands N95 kopen. Die heb je inmiddels voor 200 - 300 euro. Dat lijkt me de goedkoopste oplossing. Mocht het niet bevallen kun je 'm ook altijd weer kwijt omdat ie niet verbonden zit aan 2 jaar abonnnement. Nu de N96 uit is zullen er wel wat meer N95 op de markt komen.
De bouwkwaliteit van de N95 daarentegen is matig (sliderspeling enz), dus mocht je er nieuw een halen dan zou ik wel voor de N96 gaan.
Wat ik lees over dat de behuizing niet stabiel is; John-Hendriks gaf aan dat je de behuizing extra moet aandrukken..
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic