Nokia N96 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:
  • 267.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Mijn N96 wil steeds zoeken naar een WLAN. Maar ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt....

Er draaien geen andere programma's op de achtergrond mee.

Hoe kan ik erachter komen welk programma vraagt naar verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
wlan scan kun je gewoon uitzetten! Bij het begin scherm gewoon op klikken en invoeren dat hij niet meer moet zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
sjekrecords schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:42:
wlan scan kun je gewoon uitzetten! Bij het begin scherm gewoon op klikken en invoeren dat hij niet meer moet zoeken!
Hij staat uit, hij komt gewoon af en toe met een nieuw venster, en hij wil dan verbinding maken met wlan. Denk binnenkort maar ff wat programma's verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adinsx schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:41:

Wel iriteer ik me steeds meer aan de kinderziektes die erin zitten, de tijd die soms veranderd terwijl die functie uit staat, de verlichting van het beeld dat al snel uit gaat terwijl anders staat ingesteld, etc..etc..
misschien zaterdag maar even langs het NSP, m'n Ex-N73 moet toch nog gereset worden...

En owja, eerst staat de batterij op meer als half-vol. Zet ik ff internet aan om m'n mail te checken en heb ik nog niet ingelogd, komt al de melding "batterij bijna leeg, energiebesparende stand ingeschakeld"

Werd dit ook met een update opgelost?
Het batterij verhaal heb ik ook :( ..en nog wel meer problemen :(
Ik heb het toestel gewoon nieuw gekocht zonder Abbo...ben er best ziek van :'( ..hoe is het toch mogelijk dat dit een opvolger is van de N95..die was helemaal top..lekker snel etc.
Zou het echt helpen met toekomstige updates???Ik heb er iig een hard hoofd in...denk eerder dat er een hardware update ,moet komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:39:
[...]

Het batterij verhaal heb ik ook :( ..en nog wel meer problemen :(
Ik heb het toestel gewoon nieuw gekocht zonder Abbo...ben er best ziek van :'( ..hoe is het toch mogelijk dat dit een opvolger is van de N95..die was helemaal top..lekker snel etc.
Zou het echt helpen met toekomstige updates???Ik heb er iig een hard hoofd in...denk eerder dat er een hardware update ,moet komen 8)7
De N95 was in het begin ook drama, traag, vastlopers etc.
Dus tja.... wat ik ook gewoon niet snap is waarom dit iedere keer nodig moet zijn, ieder nokia toestel moet eerst een keer of 5 geupdate worden voor ie lekker draait.... zonde

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb deze phone nu één dagje. Opzich een chille phone, alleen zeer veel bugjes enzo..

Ik heb drie major issues..:

• Mijn N-Gage shizzle krijg ik niet in landscape mode..?
• Ik krijg gwn géén GPS ontvangst.. (HELP!)
• Ik kan niet de software updaten omdat ie een melding geeft dat ik een driver moet installeren en krijg mn PC Suite niet connected via USB..

Iemand hulp..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:58:
Ok, ik heb deze phone nu één dagje. Opzich een chille phone, alleen zeer veel bugjes enzo..

Ik heb drie major issues..:

• Mijn N-Gage shizzle krijg ik niet in landscape mode..?
• Ik kan niet de software updaten omdat ie een melding geeft dat ik een driver moet installeren en krijg mn PC Suite niet connected via USB..

Iemand hulp..?

De 1e keer moet je hem gewoon ff buiten laten, of dicht bij het raam laten zoeken naar een fix. De volgende keren gaat het echt sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Gisteren is mijn kpn abo met internet en mobiel tv in gegaan, maar mobiel tv krijg ik niet aan de praat.Alle instructies op kpn site betreffende Nokia N96 met mobiel tv nagelezen, maar ik krijg niet de optie "vrijwaren"zoals daar beschreven.
Toen maar kpn 1200 gebeld en deze vertelde mij dat er een storing was en dat nieuwe aboś nog niet op mobiel tv konden, vanwege storing.
Ik kan hier verder niets over lezen en wat ik lees is dat mensen nog recent mobiel tv konden ontvangen met nieuwe abo.
Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doggy1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:08:
Gisteren is mijn kpn abo met internet en mobiel tv in gegaan, maar mobiel tv krijg ik niet aan de praat.Alle instructies op kpn site betreffende Nokia N96 met mobiel tv nagelezen, maar ik krijg niet de optie "vrijwaren"zoals daar beschreven.
Toen maar kpn 1200 gebeld en deze vertelde mij dat er een storing was en dat nieuwe aboś nog niet op mobiel tv konden, vanwege storing.
Ik kan hier verder niets over lezen en wat ik lees is dat mensen nog recent mobiel tv konden ontvangen met nieuwe abo.
Weet iemand hoe dit zit?
Mijn abonnement is vanaf 1 december ingegaan (ik had hem al 4 november) en ik heb gewoon mobiel tv. Ik ben naar mijn abonnementen gegaan, daar basispakket aangevinkt en had direct tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:53:
Ben inderdaad begonnen met de Nokia Sip Voip App te installeren. Voor ik aan de rest van het verhaal begon.Dat gaat prima en nadat installatie balk volgelopen is kan ik het programma nergens terugvinden. Doe ik het opnieuw installeren dan vraagt hij of ik wil overschrijven dus het staat er wel op. Heb de nieuwste FM erop staan dus daar kan het ook niet in zitten lijkt me.
Zelfde probleem hier met de N78.
Programma is gewoon spoorloos haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:13:
[...]

Mijn abonnement is vanaf 1 december ingegaan (ik had hem al 4 november) en ik heb gewoon mobiel tv. Ik ben naar mijn abonnementen gegaan, daar basispakket aangevinkt en had direct tv.
Kreeg jij bij abos niet alleen optie te zien van 9,95 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Weet iemand hoe dit zit?
Ik had mijn mobiel zaterdag gehaald en op maandagmiddag deed MobielTV het. Dus misschien even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doggy1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:52:
[...]

Kreeg jij bij abos niet alleen optie te zien van 9,95 Euro?
Ja die heb ik gewoon aangevinkt, het lijkt me stug dat ze het me nu dubbel gaan laten betalen. Anders had ook wel adult tv en eredivisie live aan kunnen vinken, maar dat kon niet;)

Ik vond het inderdaad wel wat vreemd dat er een prijs bij stond, of ga ik nou dubbel betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb net de 'berichtenlezer' bij hulpprogramma's gevonden. Handig progje. :)
Heb net op de Nokia site nederlands taalpakket gedownload en ik moet zeggen dat het een duidelijke txt to speech is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:23:
[...]

De 1e keer moet je hem gewoon ff buiten laten, of dicht bij het raam laten zoeken naar een fix. De volgende keren gaat het echt sneller!
Heb ik gedaan.. Maar ook dan krijg ik geen fix :/

En weet iemand of er een sleep timer op de mediaplayer zit..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:25:
[...]

Heb ik gedaan.. Maar ook dan krijg ik geen fix :/

En weet iemand of er een sleep timer op de mediaplayer zit..?
Ook niet na ongeveer 20 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:05:
[...]

Ook niet na ongeveer 20 minuten?
:S Krijg vandaag ineens af en toe wel weer GPS, maar alsnog niet overal / altijd..

Heeft iemand anders nog ervaring met het niet kunnen aansluiten in PC Suite modus? En sowieso een niet altijd werkende USB connectie?

En N-Gage in landscape :S?

Na drie dagen nog niet helemaal tevreden over het hele toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:48:
Na poos proberen en rommelen kom ik er nog niet uit op mijn N96 om via voipbuster te kunnen bellen. Doe ik dezelfde instellingen op mijn N95 dan kan ik wel gewoon bellen. Ik kom op mijn N96 nergens de optie internetbellen tegen. Kan het soms zijn dat die door het KPN simlock verborgen is? Ik kom namelijk ook niet bij de optie: Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Ik kan tot Instrumenten > Connectiviteit en daar kom ik Netinstellingen > Advanced VoIP settings nergens tegen. Ook bij de contacten kom ik nergens de optie internetbellen tegen. Wat doe ik verkeerd? Groetjes Jack
Hier precies hetzelfde geen mogelijkheid voor de optie Advanced VoIP settings weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:57:
[...]

:S Krijg vandaag ineens af en toe wel weer GPS, maar alsnog niet overal / altijd..

Heeft iemand anders nog ervaring met het niet kunnen aansluiten in PC Suite modus? En sowieso een niet altijd werkende USB connectie?

En N-Gage in landscape :S?

Na drie dagen nog niet helemaal tevreden over het hele toestel :/
Ik weet niet waar je woont, maar probeer is in een open stuk waar geen bomen, huizen enz staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
demotjo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:54:
[...]

Hier precies hetzelfde geen mogelijkheid voor de optie Advanced VoIP settings weet iemand een oplossing?
:'( Hier staat de nokia N96 niet bij (nog niet hoop ik) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
herculesds schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:11:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar probeer is in een open stuk waar geen bomen, huizen enz staan...
In het bos hier had ik perfect bereik. Het klopte zelf precies met de plekken waar Google Earth bomen zag, al waren ze in het echt inmiddels wat groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Weet iemand hoe dit zit?
ik ben dus naar de primafoon geweest gisteren . TV Abbo geactiveerd voor mijn Hi Abbo! Nu is het 24 uur later en mijn mobo TV werkt ook nog niet! .. je zou haast denken; "Sorry meneer uw activatie heeft een grote storing veroorzaakt op het KPN netwerk HAHAHA ;)"

Anyway, indien ik het scherm krijgt om iets op te halen met die sleutel op het scherm:

"verzoek om abonnement op te halen is verzonden" staat er dan.

Ik doe dan niks want ik verwacht dat ik iets terug hoor te krijgen(certificaat oid)

loopt ie na 2 minuten vast en dat ik de telefoon opnieuwe moet herstarten error code -1605 ( gedaan maar dat maakte ook niks uit).
Ik vermoed wel een storing inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
freedzed6 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:00:
[...]

ik ben dus naar de primafoon geweest gisteren . TV Abbo geactiveerd voor mijn Hi Abbo! Nu is het 24 uur later en mijn mobo TV werkt ook nog niet! .. je zou haast denken; "Sorry meneer uw activatie heeft een grote storing veroorzaakt op het KPN netwerk HAHAHA ;)"

Anyway, indien ik het scherm krijgt om iets op te halen met die sleutel op het scherm:

"verzoek om abonnement op te halen is verzonden" staat er dan.

Ik doe dan niks want ik verwacht dat ik iets terug hoor te krijgen(certificaat oid)

loopt ie na 2 minuten vast en dat ik de telefoon opnieuwe moet herstarten error code -1605 ( gedaan maar dat maakte ook niks uit).
Ik vermoed wel een storing inderdaad!
Hij haalt hem op vanuit KPN Mobiel Internet. Zorg dat je die selecteert als hij vraagt om verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

heb de N96 al een paar weekjes. Mobiel TV instellen gaat inderdaad niet zonder slag of stoot, maar het is wel logisch in te stellen hoor. Heb een KPN abonnement met 2 jaar gratis Mobiel TV via KPN/digitenne

INSTELLEN MOBIEL TV (By Digitenne)

1) Scan eerst op programmagidsen. Scannen gaat redelijk langzaam, maar binnen 10 seconden, zou je wel de programmagids van Digitenne moeten vinden. Indien deze al in het lijstje staat, kun je cancellen en deze selecteren. N.B. voor een goed ontvangst van het digitale ethersignaal raad ik men aan dicht bij het raam te staan OF buiten, i.v.m. obstakels als betonnen en stenen muren.

2) Na het selecteren van de Digitenne programmagids, gaat je N96 de kanalen indelen. Dit is puur de indeling en herkenning. Je bent nog niet technisch aangemeld als abonnee. Dit komt in de volgende stap.

3)nu zou je in principe kunnen switchen tussen de tv-kanalen, maar geeft een zwart beeld aan dat je geen toestemming hebt of nog niet geabonneerd bent. Dit is niet erg, want nu gaan we ons abonneren.

4) Ga naar abonnementen. Selecteer "Nieuwe abonnementen". Dan "Kan.Pakketten". Je hebt maar 1 keuze (TV Basispakket). Selecteer deze!
N96 zal nu aangeven dat dit pakket 9,95 per maand kost (blabla). Gewoon doorklikken als je gratis Mobiel TV hebt via digitenne. Dit wordt niet in rekening gebracht op je tegoed of factuur.

5) Na continu OK en geENTERt te hebben, duurt het 15 seconden tot 2 minuten voordat je een abonnement-bevestiging hebt. Dit hoeft niet in 1 keer goed te gaan. Indien na 2 minuten nog geen bevestiging, dan stap 4 nogmaals herhalen.
N.B. Belangrijk is dat je een internet-toegangspunt "mobiel internet via WAP"hebt ingesteld EN dat je TV-signaal bereik goed is (dus buiten staan of dicht bij het raam) anders zal de abonnement-goedkeuring niet goed verlopen--> geen succesvolle aanmelding als abonnee.

6) Nadat je een bericht heb gekregen dat je de rechten om tv te kijken hebt gekregen, kun je de mobiele TV applicatie opnieuw opstarten en lekker tv kijken.

------------------

Reeds veel ervaring opgedaan met tv kijken in de auto. Hoef nu geen GTST te missen, mijn vriendin is dus helemaal blij. Ook mijn N96 aangesloten op de AUX aansluiting, dus chill tv kijken met surround sound :D Nou ja, soort van....

Als het niet lukt, gewoon ff mailtje droppen
Gr Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
[b][message=31154838,noline]
Reeds veel ervaring opgedaan met tv kijken in de auto. Hoef nu geen GTST te missen, mijn vriendin is dus helemaal blij.
Ik mag dan voor je hopen ze de oordopjes wel indoet :X O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Isane op 05-12-2008 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit forum al redelijk veel informatie over de N96 gevonden. Maar op internet is het lastig de echte gebruikerservaringen te vinden van de N96 t.o.v de N85. Ik wil 1 van deze telefoons kopen en hoor veel negatieve reacties van de N96 zoals traagheid etc. Bij de N85 zijn meer positive reacties te vinden sowieso qua design. Zijn hier mensen die bijvoorbeeld beide telefoons getest hebben? Wat zijn de algemene verschillen die echt van belang zijn bij beide telefoons? En is de N96 echt zo traag, want hier irriteerde ik mij bijvoorbeeld al aan bij mijn oude N73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Heb een KPN abonnement met 2 jaar gratis Mobiel TV via KPN/digitenne
Welke abonnement heb je dan wel niet? Ik moest volgens de KPN winkel gewoon betalen voor mobielTV...
Beetje vaag als het voor de 1 wel gratis is en de ander niet..

Overigens, ik kon direct de boel instellen na het abbo in de shop te hebben afgesloten.

@Mr.Carter
Ik hekelde mijn exN73 ook door de traagheid en de eerste week met de N96 ging het heerlijk vlot. Inmiddels wordt ie ook trager naar mijn mening. Ik hoop dat een software update hier tegen gaat helpen binnenkort.

N85 heb ik nooig kunnen testen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

sinds een paar dagen red mijn accu het niet meer dan 1 dag.
en dan ben ik niet echt bezig met speciale dingen, geen tv, amper internet, geen muziek, geen apps op de achtergrond aan.... ben hem echt helemaal zat aan het worden.

- verf die loslaat aan de zijkant.
- stof onder het scherm
- belachelijk korte accu duur, echt belachelijk!
- haperingen, opstarten, traag

was ik maar gewoon fijn bij mijn n95-1 gebleven

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Tha schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:11:
sinds een paar dagen red mijn accu het niet meer dan 1 dag.
en dan ben ik niet echt bezig met speciale dingen, geen tv, amper internet, geen muziek, geen apps op de achtergrond aan.... ben hem echt helemaal zat aan het worden.

- verf die loslaat aan de zijkant.
- stof onder het scherm
- belachelijk korte accu duur, echt belachelijk!
- haperingen, opstarten, traag

was ik maar gewoon fijn bij mijn n95-1 gebleven
Verf die loslaat heb ik geen problemen mee,
stof onder de kap ook niet.

Accu duur, tja, elke nacht opladen en je hebt geen problemen.

En de rest ehb ik een makkelijk antwoord op, heolang duurde het voor de N95-1 naar behoren werkte?
Is meer dan een jaar over heen gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

dude-nl schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:30:
[...]

Verf die loslaat heb ik geen problemen mee,
stof onder de kap ook niet.

Accu duur, tja, elke nacht opladen en je hebt geen problemen.

En de rest ehb ik een makkelijk antwoord op, heolang duurde het voor de N95-1 naar behoren werkte?
Is meer dan een jaar over heen gegaan....
Stof hebben meer mensen last van zoals reeds eerder gemeld.
Verf die loslaat, het is de zijkant van het toestel.... zonde!
En mijn toestel red het einde van de avond gewoon niet, ik vind dat niet normaal.
En jah, de N95-1 werkt sinds de laatste firmware perfect, maar mag je niet verwachten dat een bedrijf ergens iets van leert? zeker omdat het de "opvolger" genoemd word.

Mijne gaat iig de deur uit, wat een domper.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPanda
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08-2021
het meest trieste van het hele verhaal is dat sommige er zo aan gewend zijn dat ze het nu normaal vinden dat nokia zo'n kut toestel voor hoop geld op de markt brengt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

MrPanda schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:44:
het meest trieste van het hele verhaal is dat sommige er zo aan gewend zijn dat ze het nu normaal vinden dat nokia zo'n kut toestel voor hoop geld op de markt brengt hahaha
precies, en daarom ben ik er nu ook echt goed klaar mee.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren, hebben jullie ook last van dat toestel soms opeens uit zich opnieuw opstart? ik heb het al een paar keer ondervonden terwijl ik de tv opstarte, echt super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:12:
heren, hebben jullie ook last van dat toestel soms opeens uit zich opnieuw opstart? ik heb het al een paar keer ondervonden terwijl ik de tv opstarte, echt super irritant.
jazeker, ook dit hoort bij de standaard extra verborgen features
ik heb het voornamelijk bij het openen van mijn gmail applicatie, hangen, wit scherm, reboot, niets aan het handje

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze forum heeft mij al heel wat tijd en frustraties bespaard. Bedankt voor alle inbreng...
Ik heb de N96 nu 2.5 maand. Het is een geweldig toestel!!! En ja het zit nog vol met "features" wat ik niet in de handleiding heb kunnen terug vinden. Helaas blijkt dat tegenwoordig de norm te zijn. Noem maar een toestel met soortgelijke functies wat wel normaal functioneert. Je kunt er natuurlijk wel iets tegen doen. Koop het toestel niet als er te veel problemen mee zijn. Dit dwingt de fabrikanten een beter product te leveren.

Waar ik tegenaan loop:
* Dat het toestel vastloopt als in de auto het TV signaal minder wordt. Als het signaal wegvalt loopt het
toestel vaak vast. Het enige wat dan overblijft is de accu verwijderen. Hier mogen ze van mij aan gaan
werken.
* Kraken en het plakkend geluid van het toestel.. Dito !!
* Stof achter het scherm ? Ook last van . Heb zelfs het toestel uit elkaar gehaald om vuil weg te halen.
Helaas heeft het al wel beschadigingen achtergelaten in het scherm.
* Traag -> Ja mag sneller. Ik heb een vergelijk gemaakt met het starten van Garmin op de N96 en de
Omnia. Opstarten is de N96 sneller... Berekenen van de route gaat weer naar de Omnia. Neemt niet weg
dat beide toestellen mij keurig op de bestemming afleveren. Ik blijf het geweldig vinden navigatie altijd
beschikbaar!! Bij te veel toepassingen tegelijkertijd stort de performance volledig in. Probleem? Niet echt.
* Opgenomen TV bestanden kan ik niet afspelen vanuit mijn video's -> TV opnamen. Dit gaat weer wel via
Mobiele TV -> Mijn video's???? Heeft iemand daar ook last van? Heeft mogelijk te maken met
bestandsbeveiliging met methode 1 hoor je alleen het geluid.
- GPS Fix is trager dan de N95.

Wat mis ik:
* De drdls tts.brd applicatie wat wel op de N95 beschikbaar is. Het toestel leent zich te gebruiken voor het
inkloppen van notities tijdens vergaderingen. Heb je niet zo'n grote laptop voor je neus en heb ik ook altijd
bij. Hiervoor wil ik de SU-8W aanschaffen. Weet iemand of dat werkt op de N96? Is de applicatie los te
verkrijgen? Kent iemand een alternatief? Het toetsenbord van mijn Mac kan ik wel koppelen met de N95,
niet met de N96.
* Ik maak graag gebruik van luisterboeken. Vaak zijn dat lange verhalen wat je onderbreekt door het te
stoppen. Als je na een tijd (of na het uitschakelen van het toestel) verder wilt luisteren moet je het bestand
weer opzoeken via het Multimediamenu. Bij de N95 volstaat het indrukken van de Play toets. Beide
toestellen houden niet bij waar ze zijn gebleven in het audiobestand. Nokia doe je best hiervoor een
oplossing te vinden.

Grt,
Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Martin,

Even snel over je laatste opmerking over de luisterboeken.
Je moet deze pauzeren als je hem op wilt slaan waar je was gebleven. dit was naar mijn mening met de N95 8GB ook zo. Dan komt hij ook gewoon in je hoofdscherm te staan onder je agenda als zijnde gepauzeerd.

Verder ben ik het over het algemeen met je eens! vooral de kwaliteit van onderdelen (zoals speakers) zijn echt slecht! en natuurlijk de batterij cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Pt0X,

De methode om te pauzeren had ik gevonden. Alleen lukt het me niet, bij normaal gebruik , later op de dag met play verder te gaan waar ik gebleven was. Ik moet dan toch weer zoeken waar ik was. Is het geluidsbestand weg in de lijst van je hoofdscherm is het bij de N95 voldoende om op play te drukken ( ook na uitschakelen van het toestel). De N96 gaat hier anders mee om en moet je het starten via het Multimediamenu. Tenminste zo doe ik het....

Ik heb eens op de Engelse sites gezocht naar een applicatie voor de draadloos toetsenbord, had ik misschien eerder moeten doen. Het ontbrekende applicatie is vrij te downloaden. En jawel na installatie is het mogelijk de toetsenbord te koppelen en te gebruiken. Nu nog even sparen voor de SU-8W of de kerstman even lief aankijken :)

Kijk maar op:
http://europe.nokia.com/A4144291

Voor de gemakkelijke onder ons:
Download now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
Hallo :)

Wie weet of er een mogelijk is wanneer ik online ga mijn NOKIA N96 zo in te stellen dat hij wanneer ik in mijn woning ben automatisch MIJN ROUTER kiest en wanneer ik buiten berijk ben MOBIEL internet kiest ??
Zo ja hoe moet ik hem dan instellen ? :/
Ik ben overigens zeer tevreden over de N96 vooral dat navigeren met de nokia maps gaat naar mijn beleving zeer goed, gps connect zeker na de firmware update acceptabel ook binneshuis !
Eigenlijk scoort hij op alle fronten goed tot zeer goed !
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Goeie tip!

En over die music player, heb inderdaad wel gemerkt dat de telefoon niet onthoud waar je was als je de telefoon uitzet (wat nog wel een voor wil komen met die bugs). Bij mij is het enkel wel zo dat als ik 's ochtends op mijn werk aankom en een liveset heb gespeeld via de AUX op mijn autoradio en pauzeer, dat als ik weer naar huis ga 8/9 uur later ik gewoon weer op play kan drukken.

Misschien heeft het ermee te maken dat ik niet het multimedia menu gebruik. bij mij staat de music player in mijn active standby menu en daarmee open ik hem. alleen als er een gepauzeerde track bij staat in het hoofdscherm selecteer ik hem daar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat mijn N96 maar 20 sms'jes bewaart die ik verzonden heb. Is er een manier om dit getal aan te passen zodat er wat meer sms'jes in mijn verzonden item map kunnen blijven staan? 20 is namelijk erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:02:
Het lijkt erop dat mijn N96 maar 20 sms'jes bewaart die ik verzonden heb. Is er een manier om dit getal aan te passen zodat er wat meer sms'jes in mijn verzonden item map kunnen blijven staan? 20 is namelijk erg weinig.
Drie keer rondklikken in je telefoon was voldoende geweest, maar goed..
Bij Berichten > Opties > Instellingen > Overige > Aantal opgesl. ber.

Dan mijn topprobleem:

'Er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt.'

Da's de melding die ik sinds vanmiddag krijg in PC Suite. Het heeft ALTIJD gewerkt en nu opeens wil 'ie niet meer. Mijn pc herkent de telefoon gewoon (kan gewoon in de geheugenkaart), maar PC Suite wil niet meer (USB niet én bluetooth niet!).

Opnieuw installeren al geprobeerd (inclusief PC Suite Cleaner) en dat werkt dus niet..

Iemand, red me! Alsjeblieft!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:55:
[...]

Drie keer rondklikken in je telefoon was voldoende geweest, maar goed..
Bij Berichten > Opties > Instellingen > Overige > Aantal opgesl. ber.

Dan mijn topprobleem:

'Er is geen beschikbare verbindingstype en daardoor kan geen telefoonverbinding worden gemaakt.'

Da's de melding die ik sinds vanmiddag krijg in PC Suite. Het heeft ALTIJD gewerkt en nu opeens wil 'ie niet meer. Mijn pc herkent de telefoon gewoon (kan gewoon in de geheugenkaart), maar PC Suite wil niet meer (USB niet én bluetooth niet!).

Opnieuw installeren al geprobeerd (inclusief PC Suite Cleaner) en dat werkt dus niet..

Iemand, red me! Alsjeblieft!
Ik heb exact dat probleem, alleen dan al vanaf het begin :/ Het heeft bij mij te maken met het missen van een Nokia USB ROM driver oid :|

Iemand met een oplossing ben ik voor eeuwig dankbaar (ik kan namelijk zo dus ook niet mn firmware updaten)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
herculesds schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 07:39:
[...]

Ik mag dan voor je hopen ze de oordopjes wel indoet :X O-)
haha,. LoL.. Kan je ook weer een uur eerder van huis weg :P

m'n vader heeft vandaag een n96 gehaald bij de KPN shop.
inc DuoSim. hij werkt op de bouw dus erg handig is het niet om daar met deze telefoon te lopen..

Echter vergeten te bellen naar de klanten service om de duo sim te activeren :+ wachten tot maandag dus :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb hiervoor een paar jaar plezier gehad van mijn N70. Het geluid met de koptelefoontjes vond ik bij de N70 zeer goed. De bas word duidelijk weergegeven. Nadeel was dat je een adapter moest aanschaffen als je een andere koptelefoon wilde gebruiken want er zat geen normale koptelefooningang op.
Dat vond ik dus een verademing bij de N96. Echter het geluid vind ik zeer minder bij de N96.
Nu hoop ik maar dat het aan het bijgeleverde koptelefoontje ligt. Ik ga vanmiddag voor een beter koptelefoontje kijken want ik luister zeer regelematig muziek met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:41:
Ik heb hiervoor een paar jaar plezier gehad van mijn N70. Het geluid met de koptelefoontjes vond ik bij de N70 zeer goed. De bas word duidelijk weergegeven. Nadeel was dat je een adapter moest aanschaffen als je een andere koptelefoon wilde gebruiken want er zat geen normale koptelefooningang op.
Dat vond ik dus een verademing bij de N96. Echter het geluid vind ik zeer minder bij de N96.
Nu hoop ik maar dat het aan het bijgeleverde koptelefoontje ligt. Ik ga vanmiddag voor een beter koptelefoontje kijken want ik luister zeer regelematig muziek met mijn telefoon.
De bijgeleverde hoofdtelefoon is werkelijk de meest waardeloze die ik ooit in mn oren heb mogen hebben :D Dus inderdaad even een kwestie van betere doppen erin pluggen, en dan valt de kwaliteit reuze mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Ik heb eindelijk mijn N96 terug, een nieuwe!
Nu heb ik fimpjes geconverteerd naar mp4 en op de N96 gezet, alleen hij speelt geen geluid af :?
Ik gebruik als audio codec aac. Weet iemand welke instellingen (bitratio) op de N96 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:51:
[...]
Wat is dat dan voor een belachelijk iets....een carkit van Nokia en een telefoon van Nokia en het kan niet met elkaar samen zonder hapering.
Mogen we de bekeuringen voor het niet handsfree bellen dan ook bij Nokia declareren?
Ik heb de carkit giga vaak nodig.
Hoi,

Heb je inmiddels een oplossing? ik heb het zelfde probleem.
Met mijn N95 (8gig) deed hij het nog wel.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:42:
[...]

Hoi,

Heb je inmiddels een oplossing? ik heb het zelfde probleem.
Met mijn N95 (8gig) deed hij het nog wel.

Groeten
Nog geen oplossing voor het carkitprobleem. Ik krijg woensdag wel een nieuwe body en toetsen voor N96 bij het repaircenter, wegens het krakende geluid in de toetsen en display.
Ik laat dat ook door hen er "nieuwe" software opzetten, misschien dat het dan is opgelost, maar ik denk dat het pas bij een nieuwe sw versie zal zijn opgelost....en of die woensdag al voorhanden is?
Ik heb het repaircenter het carkitprobleem wel laten horen...ik was volgens hen de eerste, waarna ik ze heb verwezen naar deze site, met de mededeling dat er echt wel meer mensen zijn met een CK7-W carkit probleem. Ik hoop dat zij zich ook zullen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de N96 :)

Hij geeft in NSU aan dat v12.034 beschikbaar is!! :D Eens kijken wat de verschillen zijn met v11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Ik ben ook benieuwd ben nu aan het updaten

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2023
KEK! ik ga meteen aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb er eentje van T-Mobile. Ik wil thuis gebruik maken van VOIP om te bellen. Met dit toestel kan je ook gebruik maken van VOIP maar ik weet niet hoe. Ik heb een abonnement van XS4ALL met VOIP bellen en hierbij heb ik twee nummers, één is een 085 nummer en die wil ik gaan gebruiken om met de N96 via VOIP te bellen.
Heeft iemand een vergelijkbare combinatie en lukt het wel om met VOIP te bellen? Bij mij registreerd hij niet op de SIP server van XS4ALL. Ik heb ook Fring geprobeerd maar hiermee lukt het ook niet. Heeft T-Mobile soms iets uitgezet zodat ik niet op deze manier kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Upbeat schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:48:
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de N96 :)

Hij geeft in NSU aan dat v12.034 beschikbaar is!! :D Eens kijken wat de verschillen zijn met v11!
Heel mooi! Bezig met updaten op dit moment!

EDIT: Hij is nu net klaar, volgens mij is het toestel weer iets sneller geworden O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Isane op 08-12-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Telfot internet het nog doet na het updaten van de nieuwe firmware???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:30:
[...]

Heel mooi! Bezig met updaten op dit moment!

EDIT: Hij is nu net klaar, volgens mij is het toestel weer iets sneller geworden O-)
Hallo,

Ik heb net geprobeerd via de ''nokia software updater'' de update te krijgen maar hij zegt dat ik de nieuwste versie terwijl dat nog die 11. zoveel is.

Hoe hebben jullie hem dan geupdate?

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Update (v12.034) staat nu op mijn N96 Heb wel het idee dat hij nu al meer snelheid heeft met het openen van de programma's en telefoonboek. Voor de rest nog geen echte veranderingen of toevoegingen gezien. Kan nu de map download! bijwerken zonder dat ik foutmelding krijg. Nu de voip nog eens werkend zien te krijgen. Succes met updaten allemaal. Groeten Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:00:
[...]

Hallo,

Ik heb net geprobeerd via de ''nokia software updater'' de update te krijgen maar hij zegt dat ik de nieuwste versie terwijl dat nog die 11. zoveel is.

Hoe hebben jullie hem dan geupdate?

Groeten,
Jan
Jij hebt waarschijnlijk de kpn productcode er nog op staan. Je moet je productcode veranderen, dan zal het wel lukken! Hoe dat in zijn werk staat vind je wel op google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
Allereerst, het toetstel is idd weer sneller geworden. Kom steeds dichter in de buurt van m'n oude N95 - 8gb. Top is dit moet ik zeggen.

Het andere vooruitgangetje wat me is opgevallen, is dat het weer mogelijk is zonder de omslachtige manier via de mobielTV app je opnames te bekijken. Je kunt ze nu weer gewoon openen via je galerij.

Evertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:25:
[...]

Jij hebt waarschijnlijk de kpn productcode er nog op staan. Je moet je productcode veranderen, dan zal het wel lukken! Hoe dat in zijn werk staat vind je wel op google!
Thx >>> het is gelukt om de productcode te veranderen en nu kan ik hem updaten.
Ik hoop dat mijn carkit CK-7W hem nu wel kan ''zien''.
Dat laat ik later weer even weten.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12:034 nu aan het installeren zal de komende tijd mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de nieuwe FM update ben ik intussen aan het proberen om alsnog Voipbuster werkend te krijgen. Als ik SIP VoIP 2.X Settings installeer dan kom ik de applicatie tegen in Toepassingen. Alleen helaas kan hem niet openen om de nodige aanpassen te doen zoals eerder beschreven op dit topic. Als ik SIP VoIP 3.0 Settings installeer dan kom ik applicatie nergens tegen. Ook kom ik nog nergens de optie internetbellen tegen. De instellingen voor Voipbuster kun je per sms krijgen door op de site van Voipbuster je nummer en toesteltype in te geven. Deze sms kun je hierna openen en de instellingen opslaan. Alleen nu loop ik hier weer vast kan op SIP VoIP Settings klikken wat ik wil het opent niet. Heeft iemand een verder idee? Groeten Jack

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Nog even een change log van v12.034:

NEW FEATURES IN THIS RELEASE

Switch 4.0 – improved switch application to transfer user data from/to other devices

IMPROVEMENTS IN THIS RELEASE / GENERAL AREAS

Still image quality is improved, with fixes for color haziness and motion blur that appeared under certain conditions

Many fixes for conditions that can lead to application crashes or instabilities

Improved overall Bluetooth interoperability Improved overall Bluetooth interoperability

Now compatible with Nokia Email service (application available as separate download)

If user sets brightness to maximum value the display backlight now does turn back on after screensaver mode

The device autolock no longer locks the device while viewing or recording videos

SMS no longer gets auto-converted to an MMS message if there are more then 20 recipients

Music Player “Refresh Library” no longer hangs if General Settings Date separator is set to “:”

Now only one message alert tone is played per synchronization with Mail for Exchange, instead of one per message

Fix for issue with alarm snoozing when alarm was set and device was powered off

Theme no longer jumps back to default theme after using USB mass storage mode

CSHelp texts are now updated to resolves several identified issues

KNOWN ISSUES IN THIS RELEASE

During boot, we recommend to wait for battery bar to show up prior to using media keys to ensure they are responsive.

Ngage pre-selects wrong access point in certain operator networks, in these instances user needs to reconfigure Ngage access points manually from within Ngage settings menu

Bron: Symbian-freak forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soow.. bij de vorige updates merkte ik niet dat hij sneller was geworden maar nu wel! Heb er weer een beetje vertrouwen in. Ook lijken de kleuren op het scherm anders? Meer paars-achtig dan eerst... Of ligt dat aan mij?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Heb de nieuwe FW zojuist ook geinstalleerd (toch maar weer eens ff windows op een laptop erbij gezet) en ik ben er voorzichtig positief over! :D.

Wat er in de known issues staat klopt nog steeds: Na het aanzetten is het raadzaam te wachten tot battery bar en signal bar compleet verschenen zijn: Daarna is het toestel pas echt gebruiksklaar.

Wat ik duidelijk heb zien verbeteren:
* Algehele snelheid (vooral bij het openen van SMS berichten / scherm om nieuw sms bericht te typen!)
* Snelheid waarmee met WLAN Verbinding wordt gelegd
* Snelheid van de "media viewer"
* Het toestel wil weer op geldigheid van certificaten controleren bij bv. het installeren van Nederlandse text to speech bestanden (had ik toevallig gisteravond problemen mee).

Het is nog even afwachten omdat het toestel net opnieuw opgestart is natuurlijk, maar als het deze snelheid aanhoudt dan ben ik weer een stapje dichter bij een tevreden n96 bezitter :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
eymey schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:43:

Wat er in de known issues staat klopt nog steeds: Na het aanzetten is het raadzaam te wachten tot battery bar en signal bar compleet verschenen zijn: Daarna is het toestel pas echt gebruiksklaar.
Hij is al drie keer opnieuw opgestart terwijl ik wachtte op de batterij. Nu ik dit typ doet ie 't natuurlijk net weer. :) Lijkt dus niet erg te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:06:
Nog even een change log van v12.034:

NEW FEATURES IN THIS RELEASE

Switch 4.0 – improved switch application to transfer user data from/to other devices

IMPROVEMENTS IN THIS RELEASE / GENERAL AREAS

Still image quality is improved, with fixes for color haziness and motion blur that appeared under certain conditions

Many fixes for conditions that can lead to application crashes or instabilities

Improved overall Bluetooth interoperability Improved overall Bluetooth interoperability

Now compatible with Nokia Email service (application available as separate download)

If user sets brightness to maximum value the display backlight now does turn back on after screensaver mode

The device autolock no longer locks the device while viewing or recording videos

SMS no longer gets auto-converted to an MMS message if there are more then 20 recipients

Music Player “Refresh Library” no longer hangs if General Settings Date separator is set to “:”

Now only one message alert tone is played per synchronization with Mail for Exchange, instead of one per message

Fix for issue with alarm snoozing when alarm was set and device was powered off

Theme no longer jumps back to default theme after using USB mass storage mode

CSHelp texts are now updated to resolves several identified issues

KNOWN ISSUES IN THIS RELEASE

During boot, we recommend to wait for battery bar to show up prior to using media keys to ensure they are responsive.

Ngage pre-selects wrong access point in certain operator networks, in these instances user needs to reconfigure Ngage access points manually from within Ngage settings menu

Bron: Symbian-freak forum
Hoezo bluetooth verbeterd?
Ik heb nog steeds met deze sw versie geen goede connectie met m'n carkit Nokia CK-7W.
De haperingen heb ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Hij is iets sneller tot nu toe, alleen het probleem met het blijven branden van de toetsenboard verlichting en de toetsen onder het scherm is nog niet opgelost :/

Wat een update zeg. poepoe. op de snelheid na (die al minimaal is) was het eigenlijk niet eens de moeite waard.

[update]

Mcguider 7.52 werkt hier niet meer icm de nieuwe firmware. de app start op, "Benelux map geladen" en de telefoon reboot :/ Dan maar wachten tot de nieuwe binnen is.

[ Voor 25% gewijzigd door pt0x op 09-12-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Telfort internet blijft werken na de nieuwe update???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Laatst online: 10-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:11:
Na de nieuwe FM update ben ik intussen aan het proberen om alsnog Voipbuster werkend te krijgen. Als ik SIP VoIP 2.X Settings installeer dan kom ik de applicatie tegen in Toepassingen. Alleen helaas kan hem niet openen om de nodige aanpassen te doen zoals eerder beschreven op dit topic. Als ik SIP VoIP 3.0 Settings installeer dan kom ik applicatie nergens tegen. Ook kom ik nog nergens de optie internetbellen tegen. De instellingen voor Voipbuster kun je per sms krijgen door op de site van Voipbuster je nummer en toesteltype in te geven. Deze sms kun je hierna openen en de instellingen opslaan. Alleen nu loop ik hier weer vast kan op SIP VoIP Settings klikken wat ik wil het opent niet. Heeft iemand een verder idee? Groeten Jack
Dat probleem heb ik ook. Ik heb ook de SIP VoiP 3.0 settings geinstalleerd maar kom ook de toepassingen niet tegen. Heb jij een gebrande N96? Ik dus een T-Mobile. Ik heb Fring geprobeer maar dat werkt ook niet. Mischien heeft de Telecom Provider dit wel uit het toestel gehaald (of laten halen). Mischien is het op de één of andere manier weer te activeren. Ik kom hierover ook bijna geen informatie tegen op internet, komt mischien omdat het toestel nog niet lang genoeg op de markt is.

Ik ben benieuwd of iemand VoiP op de N96 werkend heeft en of degene een branded of unbranded toestel heeft. En van welke VoiP dienst gebruik gemaakt wordt als het werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Xiquena op 09-12-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
djpdjpnl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:03:
[...]

Hij is al drie keer opnieuw opgestart terwijl ik wachtte op de batterij. Nu ik dit typ doet ie 't natuurlijk net weer. :) Lijkt dus niet erg te zijn?
Mja... ik begin nu dus te twijfelen.

Toen ik gisteravond naar bed ging en de oplader aan de telefoon prikte, ging ie rebooten |:( . Vervolgens werd ik vannacht een keer tussendoor wakker en zag ik dat het navi-wheel verlicht was... telefoon bleek zichzelf te hebben uitgeschakeld :| . Wel ging vanochtend gewoon de wekker af die ik had ingesteld.

Ik weet het niet, maar er lijkt me iets niet pluis :S. Ik had juist gehoopt nu van die stomme spontane reboots af te zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:57:
Weet iemand of Telfort internet blijft werken na de nieuwe update???
Probeer het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Telfort internet werkt na de nieuwe update.

Ook Sygic Mcguide werkt gewoon bij me.
Carkit moet ik nog uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door dafmay op 09-12-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:57:
Telfort internet werkt na de nieuwe update.

Ook Sygic Mcguide werkt gewoon bij me.
Carkit moet ik nog uitproberen
Kan jij mij aangeven welke instelling je hebt gebruikt want bij mij doet ie het niet meer :( alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
pt0x schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:42:
Hij is iets sneller tot nu toe, alleen het probleem met het blijven branden van de toetsenboard verlichting en de toetsen onder het scherm is nog niet opgelost :/

Wat een update zeg. poepoe. op de snelheid na (die al minimaal is) was het eigenlijk niet eens de moeite waard.

[update]

Mcguider 7.52 werkt hier niet meer icm de nieuwe firmware. de app start op, "Benelux map geladen" en de telefoon reboot :/ Dan maar wachten tot de nieuwe binnen is.
McGuider 7.7 is al uit. versie van 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

trobbelsjoeter schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:15:
[...]

McGuider 7.7 is al uit. versie van 2009
Uh, ja. Daarom zeg ik ook ff afwachten tot de nieuwe binnen is (besteld dus) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:23:
[...]

Mja... ik begin nu dus te twijfelen.

Toen ik gisteravond naar bed ging en de oplader aan de telefoon prikte, ging ie rebooten |:( . Vervolgens werd ik vannacht een keer tussendoor wakker en zag ik dat het navi-wheel verlicht was... telefoon bleek zichzelf te hebben uitgeschakeld :| . Wel ging vanochtend gewoon de wekker af die ik had ingesteld.
Had 'm na t updaten in de oplader gegooid en was eindelijk 24: Redemption gaan kijken. Halverwege zag ik op m'n bureau een lampje aan gaan dat ie opgeladen was. Heb er tot dusver geen problemen meer mee gehad, maar ik moet dan ook zeggen dat ik 'm nog niet veel gebruikt heb sinds vannacht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Dat reboot en daarna uit zichzelf uit had ik gisteren ook, daarna niet meer voorgekomen overiges.

Wel eindelijk een firmware met de nodige verbeteringen.

Telefoon is sneller
WLAN verbinding lijkt beter en stabieler, en sneller
GPS is een heel stuk sneller geworden.

Helaas lijkt BT met de ck-7W nog steeds niet geweldig maar die andere dingen stemmen me erg hoopvol. Telefoon werkt een stuk prettiger nu.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

is bij jullie al gelukt om flash content af te spelen met opera mini?
mij lukt het niet. Als ik naar youtube ga en een filmpje aanklik, opent ie realplayer en blijft ie maar laden...
moet toch wel kunnen dat je in opera zelf gewoon flash moet zien?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
@r!k schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:23:
GPS is een heel stuk sneller geworden.
Dat kan ik 't weekend pas testen als ik naar de Midwinter Fair in Alphen a/d Rijn ga. :) Ben wel benieuwd hoe t werkt op lange afstanden, tot dusver steeds op kleine stukjes geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:18:
[...]

Groeten
Mensen >> goed nieuws !!!

De nokia ''ziet'' de carkit en koppeld hem.. ik kan weer handsfree bellen..

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds de update naar 11 een probleem met de datum... iedere x als ik m'n alarm gebruik en het toestel uitschakel , gaat bij aanzetten de datum op een week verder......... heel vreemd , heb al 3 x de datum terug moeten zz!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:04:
[...]

Kan jij mij aangeven welke instelling je hebt gebruikt want bij mij doet ie het niet meer :( alvast bedankt voor de moeite.
Oeps,

Telfort Internet deed het bij mij onder de Engelse firmware (landcode 016)
nu onder de Nederlandse werkt het niet meer...

:(

Hoe kan ik weer downgraden?
Heb mijn email nodig ivm mijn werk

[ Voor 7% gewijzigd door dude-nl op 09-12-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update zonder NSU???.

Zit nu net de forum te lezen zie dat de nieuwe update beschikbaar is. Als je gaat naar Instrumenten -> Hulpprogr -> App.Beh wordt je huidige Softwareversie weergegeven. Onder Opties staat de mogelijkheid Controleren op updates. Hierin werd aangegeven dat versie 12.043 beschikbaar is (Geen type fout ik zie dat er in het forum wordt gesproken over 12.034??). Op de vraag de update te installeren heb ik ja gegeven. Na een paar minuten stond de software erop Zonder tussen komst van een PC!!?? . Kei handig :)

Ps.
Ja, het is mogelijk Voip van XS4all via Fring aan de praat te krijgen. Was wel een test via KPN. Let wel dat Voip verkeer niet is toegestaan. (Ze lopen anders te veel inkomsten mis denk ik zo)

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:29:
[...]

Oeps,

Telfort Internet deed het bij mij onder de Engelse firmware (landcode 016)
nu onder de Nederlandse werkt het niet meer...

:(

Hoe kan ik weer downgraden?
Heb mijn email nodig ivm mijn werk
Dat is echt balen. Bij mij doet internet via Telfort het nu ook weer niet. Dat betekend dat we dus weer moeten wachten op een aanpassing op deze firmware!!!

Deed jouw internet het wel onder de engelse 12.043?? Wellicht kunnen we proberen die weer te installeren.

Downgraden is simpelweg niet mogelijk maar naar een andere taal misschien wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 22:35
Waar heb je ergens kunnen vinden hoe je de productcode kunt veranderen?
Ik krijg op google alleen maar wazige links die niet uitkomen waar ze horen enzo..

Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:18:
[...]

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:57:
[...]

Dat is echt balen. Bij mij doet internet via Telfort het nu ook weer niet. Dat betekend dat we dus weer moeten wachten op een aanpassing op deze firmware!!!

Deed jouw internet het wel onder de engelse 12.043?? Wellicht kunnen we proberen die weer te installeren.

Downgraden is simpelweg niet mogelijk maar naar een andere taal misschien wel??
Product code veranderen naar andere taal (ik gebruikte de productcode die hier op het forum staat bij de hyves link)

En dan huidige fimware overschrijden en hij is een andere taal.
Kortom kan ook met 12.043 naar 12.043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Bjornson schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:43:
Waar heb je ergens kunnen vinden hoe je de productcode kunt veranderen?
Ik krijg op google alleen maar wazige links die niet uitkomen waar ze horen enzo..

Alvast bedankt!

[...]
tik eens in dit forum de zoekopdracht: Hyves
Dan krijg je de link met tekst en uitleg.

Vooruit, ik ben in een goede bui, hierbij de link.
http://n96-nokia.hyves.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:48:
[...]

Product code veranderen naar andere taal (ik gebruikte de productcode die hier op het forum staat bij de hyves link)

En dan huidige fimware overschrijden en hij is een andere taal.
Kortom kan ook met 12.043 naar 12.043
en doet de engelse 12.043 het wel in cominatie met telfort???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een KPN abo en fring werkt prima hierop. Ook live messenger werkt. Alleen Viop wil nog niet lukken heb beide versies geprobeerd. Ene is wel zichtbaar in telefoon maar opent niet om aanpassingen te doen en de nieuwere is niet zichtbaar. Heb zelfde instellingen gedaan op mijn oude N95 en daar werkt het perfect via Wlan thuis. Kan niet via mobile internet proberen omdat daar pre paod kaart inzit.

Groeten jack

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:55:
[...]

en doet de engelse 12.043 het wel in cominatie met telfort???
Gisteravond geprobeerd en ik kon internet op.
Hoewel ik nu begin te twijfelen of het niet een opgeslagen pagina was die hij opende :(

Maar dat kan volgens mij niet.
Ik ging gisteravond hyves op met mijn mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude-nl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:01:
[...]

Gisteravond geprobeerd en ik kon internet op.
Hoewel ik nu begin te twijfelen of het niet een opgeslagen pagina was die hij opende :(

Maar dat kan volgens mij niet.
Ik ging gisteravond hyves op met mijn mobiel...
Heb je vandaag dan de nederlandse firmware erop gezet en had je gisteren de engelse 12.043. Want als dat zo is dan ga ik namelijk de engelse firmware eens proberen.

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien duidelijk uitleggen wat deze product-code verandering precies doet? Is het waar dat je dan je Nederlandse woordenboek volledig kwijt bent? En hoe doe je precies deze product-code wijziging?

Uiteraard kan er gerefereerd worden naar vage resultaten op google, maar een uitleg in normaal Nederlands voor leken zou opzich wel een uitkomst bieden, dank is uiteraard daarna eeuwig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:04:
Kan iemand misschien duidelijk uitleggen wat deze product-code verandering precies doet? Is het waar dat je dan je Nederlandse woordenboek volledig kwijt bent? En hoe doe je precies deze product-code wijziging?

Uiteraard kan er gerefereerd worden naar vage resultaten op google, maar een uitleg in normaal Nederlands voor leken zou opzich wel een uitkomst bieden, dank is uiteraard daarna eeuwig ;)
bij deze even geen referentie naar vage google resultaten maar even een uitleg. Gekopieerd van de n96 hyves, credits naar de maker! iig. Deze tutorial werkt goed.

Waarschijnlijk is het al in de 76 pagina's hier voor meerdere malen naar voren gekomen maar vooruit...

eerst even wat doet het? KPN heeft eigen productcodes en maakt zeg maar 'custom fw.' Door de EURO2 code er op te zetten wordt je nokia gewoon een europees toestel met de NL taal, zonder door NSU te worden herkent als een 'KPN' toestel. bij de N95 bleven de Hi toestellen erg ver achter bij de normale, dus het is zeker wel aan te raden. De nieuwste FW komt altijd eerst voor de niet - KPN toestellen, dus wil je het eerst de nieuwe FW er op, zet em om.

NL woordenboek ben je naar mijn weten niet kwijt als je de EURO 2 installeert, aanngezien hier gewoon de NL'se taalpack in zit.

K krijg de links uit de originele handleiding niet goed hier op tweakers, dus ik geef gewoon de link van de tutorial op hyves!

daarheen en dan rechtsonderin (helemaal beneden) staat de handleiding!

[ Voor 51% gewijzigd door McPeer op 09-12-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de nieuwste firmware 12:043 nog steeds last van de volgende fouten:
- Video.mp4 instellen als ringtoon werkt nog steeds niet, als er gebelt wordt hoor je de standaard Nokia tune
- De vooraf geinstalleerde realplayer kan nog steeds geen Youtube video's afspelen, als je een video aanklikt
zie je het scherm: laadt, die niets vooruitkomt waarna hij na een tijdje een foutmelding aangeeft: kan geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
Dankje!
Volgens mij is een forum er om vragen te stellen en antwoorden te krijgen. En niet om doorverwezen te worden naar Google.. Fijn dat jij dat begrijpt :)

Bij deze dus nogmaals bedankt!
McPeer schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:29:
[...]

bij deze even geen referentie naar vage google resultaten maar even een uitleg. Gekopieerd van de n96 hyves, credits naar de maker! iig. Deze tutorial werkt goed.

Waarschijnlijk is het al in de 76 pagina's hier voor meerdere malen naar voren gekomen maar vooruit...

eerst even wat doet het? KPN heeft eigen productcodes en maakt zeg maar 'custom fw.' Door de EURO2 code er op te zetten wordt je nokia gewoon een europees toestel met de NL taal, zonder door NSU te worden herkent als een 'KPN' toestel. bij de N95 bleven de Hi toestellen erg ver achter bij de normale, dus het is zeker wel aan te raden. De nieuwste FW komt altijd eerst voor de niet - KPN toestellen, dus wil je het eerst de nieuwe FW er op, zet em om.

NL woordenboek ben je naar mijn weten niet kwijt als je de EURO 2 installeert, aanngezien hier gewoon de NL'se taalpack in zit.

K krijg de links uit de originele handleiding niet goed hier op tweakers, dus ik geef gewoon de link van de tutorial op hyves!

daarheen en dan rechtsonderin (helemaal beneden) staat de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
Bjornson schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:18:
Dankje!
Volgens mij is een forum er om vragen te stellen en antwoorden te krijgen. En niet om doorverwezen te worden naar Google.. Fijn dat jij dat begrijpt :)

[...]
Graag gedaan, misschien komt het doordat ik pas ong. sinds pagina 60 dr bij zit :P

Ik kan me wel iets voorstellen dat het irri is om iets 15 x uit te leggen, maar ik geef toe, iets vinden in al die pagina's is niet heeeel makkelijk

BTW.

Ik ben zooo tevreden over die nieuwe FW! de phone is zoveel stabieler geworden. Vooral met 10 had je veel reboots enzo, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik wordt echt steeds tevredener.

Ik wist wel dat nokia betere FW zou vrijgeven, maar het is zoo jammer als je telefoon zo buggy is!

Ook qualiteit van foto's is beter mensen! :)

EJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
Mijne is nu ook ge-update.. Ziet er goed uit :D

Iets anders..
Ik heb de keuze uit McGuider 7.7 en Nokia Maps volledig.. Wat zouden jullie kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bjornson op 09-12-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Bjornson schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:52:
Mijne is nu ook ge-update.. Ziet er goed uit :D

Iets anders..
Ik heb de keuze uit McGuider 7.7 en Nokia Maps volledig.. Wat zouden jullie kiezen?
Ik zou McGuider kiezen...maar neem eens een kijkje in dit topic :

Het Sygic McGuider Topic

v7.70 wordt de komende dagen uitvoerig getest...ook door mijzelf :)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 09-12-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Bjornson schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:18:
Dankje!

[...]
(offtopic)
het past niet echt binnen de regels van dit forum om zulke dingen te bespreken. Daarom zullen mensen minder snel met antwoorden komen. Tevens is dit onderwerp al zovaak voorbij gekomen dat ik het ook nutteloos vind om weer het antwoord hier neer te zetten.
<Volgens mij is een forum er om vragen te stellen en antwoorden te krijgen> daar heb je zeker gelijk in mits je zelf natuurlijk al alles hebt onderzocht en er echt niet uitkomt.

(ontopic)
De nieuwe firmware is wel een verbetering maar het is nog geweldig. Dit zal waarschijnlijk vanaf v20 wel weer goed worden. Dit was met de n95-1 ook v11 bagger v12 beetje beter v20 wereld van verschil.
Hebben jullie trouwens ook last van het hyven en dat je dan geen fotos ziet in samenwerking met kpn-mobiel. Dit is echt irritant aangezien je via wifi wel gewoon fotos ziet.
Persoonlijk vind ik de behuizing vrij slecht van kwaliteit er gaat vuil onder de toetsen zitten, en bij de naviweel is er al een putje ontstaan en het scherm zelf is ook niet krasbestendg. Dus dat word over een maandje een nieuw frontje aanschaffen.
Weet iemand of zulke beschadigingen worden vergoed door je telefoon verzekering?
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic