Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Anoniem: 66537
In 3DMArk ongeveer 3000 punten teruggevallen en in COD4 rond de 20-30 FPS met alles op max.
Misschien ligt het puur aan WinXP.
Binnenkort eens een fresh install doen emt Vista erop.
Mocht dat ook nog bagger performance geven, dan staat me 3870X2 binnenkort op marktplaats.
Ik krijg er langzaam de kots van om 380 euro voor een kaart uit te geven die performance biedt van een enkele 3870.
Ff zonder gein,
Hoe staan je settings bij Catalyst AI? Als deze uit staat,dan scheelt het wel een paar duizend punten met 3dmark. Zet hem eens op standard/advance en kijk wat dan de score is.
Met standard/advance zet je de interne crossfire aan, misschien dat je daarom performance heb van 1 kaart als ie uitstaat.
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 66537
AI staat op advanced. Heb ook al eens op standard geprobeerd.Bullus schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:16:
Mail me ff als je hem verkoopt....
Ff zonder gein,
Hoe staan je settings bij Catalyst AI? Als deze uit staat,dan scheelt het wel een paar duizend punten met 3dmark. Zet hem eens op standard/advance en kijk wat dan de score is.
Met standard/advance zet je de interne crossfire aan, misschien dat je daarom performance heb van 1 kaart als ie uitstaat.
Performance is helaas mager.
Wat mij wel opviel is dat ik de 3d-verversingssnelheid eens op 60hz heb gezet (tabblad beeldschermopties in CCC) en zag tot mijn verbazing dat ik in 3dmark ongeveer 600 punten erbij kreeg. Als ik dan een vinkje zet bij " enable GPU scaling" (in CCC tabblad DVI en dan kenmerken)
dan vriest telkens mijn beeld in tijdens 3dmark en COD4.
Maar goed, ik ga toch eens een complete nieuwe windows install doen met Vista erop.
Misschien dat mijn problemen dan weg zijn.
Trouwens met de 8.3 drivers in XP kreeg ik bij COD4 steeds willekeurige foutmeldingen waarna het spel uitviel (foutmelding met iw3sp.exe). Dit kreeg ik bij 8.2 dus niet!
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 66537 op 06-03-2008 23:43 ]
Ik heb de benchmark niet eens tot het einde door laten lopen, want ik vrees dat mijn score ook bedroevend is t.o.v. met de 8.2 drivers.
Ik snap dus echt niet waarom Ati deze drivers heeft uitgebracht
Dat boeit me vrij weinig, als ik zie dat er in games dikke winsten zijn behaald met de 8.3 drivers. Benchen is leuk voor een keer maar ik heb toch liever dat een game soepeler loopt of dat framedrops weg zijn. Dit is het geval bij bijv. company of heroes waar ik in dx10 al meer dan 20 fps meer haalde gemiddeld.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:09:
Oh jee, die 8.3 drivers geven mij in 3dmark06 erge framedrops!
Ik heb de benchmark niet eens tot het einde door laten lopen, want ik vrees dat mijn score ook bedroevend is t.o.v. met de 8.2 drivers.
Mij boeit het dus wel.peakaboo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:11:
[...]
Dat boeit me vrij weinig, als ik zie dat er in games dikke winsten zijn behaald met de 8.3 drivers. Benchen is leuk voor een keer maar ik heb toch liever dat een game soepeler loopt of dat framedrops weg zijn. Dit is het geval bij bijv. company of heroes waar ik in dx10 al meer dan 20 fps meer haalde gemiddeld.
Ik haal overigens met COD 4 en Crysis exact dezelfde framerate als met de 8.2 driverset.
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=372893
Edit: Ik heb hem geprobeerd, de threshold heb ik op 50 graden gezet. De kaart is van 65 graden naar 53 graden gegaan en hij is nog lekker stil vergeleken met de herrie fanfixbios (die hem net op 48 kon kregen)
[ Voor 26% gewijzigd door THE_FIREFOX op 07-03-2008 14:21 ]
..fijn. Mijn eigen probleem opgelost. Er bleek (natuurlijk) niets aan de hand. Combo van ongelukkige toevalligheden.Bene schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:38:
Gaah! Ik heb een Peak HD3850 gekocht. In een PC gemikt, XP install gedraait, alles als een trein. Echter, nadat ik ATi drivers erop had gezet liep alles qua 3D vast op opstarten. CCC erop gemikt, deze geeft foutmeldingen bij "Tonen systeeminformatie".
- De catalyst versie op de bijgeleverde CD (7.11?) geeft dus fouten, 8.3 niet meer.
- Mocht je ongelukkigerwijs een oude 3dmark 2003 of 3dmark 2005 hebben, vergeet niet de hotfix van futuremark.com te installeren, anders freezen ze bij starten (zowel in vista als xp).
Speel je 3DMark dan? Als iedereen nou eens stopt met dat kansloze 3DMark en games gaat benchen dan meet je tenminste wat belangrijk isHugoBoss1985 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:09:
Oh jee, die 8.3 drivers geven mij in 3dmark06 erge framedrops!
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 07-03-2008 16:46 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb vlak na die post een nieuwe post geplaats met ervaringen met 2 games...Phyxion schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:46:
[...]
Speel je 3DMark dan? Als iedereen nou eens stopt met dat kansloze 3DMark en games gaat benchen dan meet je tenminste wat belangrijk is
Anoniem: 86561
Is er al een engelse versie ervan uit? Mijn duits is niet zo goedTHE_FIREFOX schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:55:
Er is een nieuwe ComputerBase ATi 36xx/38xx (X²) BIOS Editor. Met de nieuwe versie kan je de fanspeed van je HD38xx kaart (geen X2) aanpassen. Aangezien dit de eerste versie met fan speed editior is raad ik aan om voorzichtig te zijn.
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=372893
Edit: Ik heb hem geprobeerd, de threshold heb ik op 50 graden gezet. De kaart is van 65 graden naar 53 graden gegaan en hij is nog lekker stil vergeleken met de herrie fanfixbios (die hem net op 48 kon kregen)
|2600k|Asus 290|
Speel ik het nu offline kan ik zo 2uur gamen zonder freezes vastlopers etc. Rare bij offline is ook dat 90FPS laagste is wat ik draai in level tot zelfs uitschieters van 180FPS offline in de levels.
Ofline gamen gaat dus super online gamen is bar en boos en dan gelockt op 90FPS.
Heeft iemand diet ook ervaren met UT3 met een 3870x2?
Vandaag de snelste agp kaart ontvangen en aan een orienterend testje onderworpen. Hier mijn vooralsnog positieve en negatieve ondervindingen.
De kaart is geinstalleerd op een DFI Lanparty met een amd3400+ op socket 754 geklokt op 2.7Ghz communicerend met 2GB Crucial Balistix Tracer DDR1 op 240FSB.
Ik heb hem getest op Windows XP SP2 en Windows XP 64bit Edition beide met Catalyst 8.3 drivers.
3DMark 2005: 11917 (windows 32bit)
3DMark 2005: 11711 (windows 64bit)
Hierna dacht ik, moet meer uit te halen zijn. Dus ik installeer de laatste versie van atitool en begin te klokken. Core en mem 30 mhz omhoog en daarna opnieuw 3dmark 2005. Score 11600, hmm. Clocks nog eens beide 30 omhoog en opnieuw gebenched: 11300. WTF.
Overclocken had dus een negatieve invloed op de kaart. Alle combinaties geprobeerd: alleen mem, alleen core, mem ondergeklokt, core ondergeklokt, overal lagere scores. Hierna de kaart op stock gezet en toen weer de hoogste score: 11900.
Zal de kaart zijn geoptimaliseerd voor de limiet van de agp bus? Is de agp bus de bottleneck geworden? Misschien...
Dus ik met Clockgen de agp verhoogd van 66 naar 70 mhz en daarna opnieuw gebenched wat resulteerde in een lagere score. Overgeklokt ook weer een lagere score.
Meer heb ik nog niet geprobeerd, morgen eens opnieuw naar kijken.
De kaart maakt ook nog eens veel herrie. De fan staat op 100% en kan ik niet aanpassen. Atitool en Rivatuner geprobeerd. Daardoor wil ik deze koeler erop gaan zetten:
http://tweakers.net/ext/i/1178974817.jpg
Het positieve van de kaart is dat Crysis vloeiend loopt. Ik speel op een resolutie van 1280x1024 2ms iiyama scherm. Alle settings op high en 8x AA. Dus vol open!! (Niet op very high want dat gaat volgens mij alleen in Vista met DX10). Ziet er echt geweldig uit!
Mocht er iemand een oplossing hebben voor de fanspeed laat het me dan weten. Google heeft me geen werkende oplossing gegeven. Hoe gaat het jullie af met het overklokken van deze kaart?
Verder is de fan _gruwelijk_ lawaaiig. Zelfs op de laagste snelheid heeft hij een soort 'klikkend' geluid, alsof er iets aanloopt. Heeft het nu om deze kaart als DOA aan te bieden, of zijn er mensen die dezelfde kaart hebben die kunnen bevestigen dat dit zo hoort? Dat zou spijtig zijn, maar dan moeten we proberen er een Accelero S1 op te zetten. Het lawaai is echt niet om aan te horen.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Anoniem: 156281
Overklokissue lijkt me simpel, de cpu is een gruwelijke bottleneck voor deze kaart---RRR--- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 02:36:
CLub3D HD3850 AGP overclock resultaten:
Verhaal
Ik heb dus ook een Sapphire 3870, met de blauwe single slot fan.. Maar geen klikkend geluid te bekennen hier hoor.. Dus ik vrees inderdaad DOA..nare man schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:09:
Verder is de fan _gruwelijk_ lawaaiig. Zelfs op de laagste snelheid heeft hij een soort 'klikkend' geluid, alsof er iets aanloopt. Heeft het nu om deze kaart als DOA aan te bieden, of zijn er mensen die dezelfde kaart hebben die kunnen bevestigen dat dit zo hoort? Dat zou spijtig zijn, maar dan moeten we proberen er een Accelero S1 op te zetten. Het lawaai is echt niet om aan te horen.
Dat ligt nogal aan de processor die eraan hangt... Mijn X1950Pro haalt 10K met een X2 4600+ (AM2) op 2.7Ghz en 2GB ram (wel onder Vista, dit zal misschien nog iets uitmaken). Persoonlijk vind ik 11-12k misschien ook wel wat traag, maar een AGP systeem heeft waarschijnlijk geen E/Q6600 erin zitten die de score flink omhoog pusht. Voor een AGP systeem is dit volgens mij best een goede score, toch?Anoniem: 156281 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:25:
[...]
Overklokissue lijkt me simpel, de cpu is een gruwelijke bottleneck voor deze kaart. Logisch dus dat overklok geen hogere scores oplevert. 11-12K in 3d05 is trouwens erg laag, dat haalt een X1950pro kaart ook vlotjes en die is 50-100% trager.
EDIT: Er is dus een Single(!) core processor gebruikt die op 2.7Ghz geklokt is... Toch nog een mooie upgrade zou ik zeggen, die HD3850 is best aantrekkelijk voor mensen met een Opteron systeempje die een flinke OC heeft, dan heb je nog een best nette computer om mee te gamen voor relatief weinig geld
[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 08-03-2008 12:31 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik geloof dat er in de known bugs sectie van de drivers staat dat er nogsteeds problemen zijn met UT3 en grote textures, textures op medium zou moeten helpen (2 uit 5 geloof ik)Andso schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:37:
Ik heb ook wat vreemds met 3870x2 volgens mij. Ik roepen UT3 draait super erop nouw dat doet ie ook maar niet lang als ik online game! Ik heb het eigenlijk steeds maar ff level gespeeld online en weer gestopt ivm tijd etc. Nu heb ik dus tijd ga lekker UTen bekijk het maar 2min/5min/10min freezes, vastlopers in UT3 online. Online spelen is ook continue precies 90FPS hebben geen FPS meer of minder.
Speel ik het nu offline kan ik zo 2uur gamen zonder freezes vastlopers etc. Rare bij offline is ook dat 90FPS laagste is wat ik draai in level tot zelfs uitschieters van 180FPS offline in de levels.
Ofline gamen gaat dus super online gamen is bar en boos en dan gelockt op 90FPS.
Heeft iemand diet ook ervaren met UT3 met een 3870x2?
Kan je mij vertellen hoe warm deze kaart stressed wordt? Ben namelijk geintereseerd in deze kaart maar ik kan bijna nergens vinden hoe warm deze word.xxxneoxxx schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:41:
[...]
Ik heb dus ook een Sapphire 3870, met de blauwe single slot fan.. Maar geen klikkend geluid te bekennen hier hoor.. Dus ik vrees inderdaad DOA..
Ok, ik heb het nu getest op detail en world detail op 2 tot heden nog geen freezes en vastlopers +/- 60min gespeeld.roy-t schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:02:
[...]
Ik geloof dat er in de known bugs sectie van de drivers staat dat er nogsteeds problemen zijn met UT3 en grote textures, textures op medium zou moeten helpen (2 uit 5 geloof ik)
En ja, weet dat XP het niet ondersteund, vandaar dat ik dat vraag... Kan namelijk nergens terugvinden hoe XP er uberhaupt op reageert bij zo'n opstelling
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-03-2008 19:59 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Probleem:
Systeem 1: Tijdens de installatie krijg ik een melding: De INF-bestand kan niet worden gevonden.
Systeem 2: Mijn kennis krijgt een andere melding weet niet meer precies: De detectie systeem is niet gevonden.
Of we krijgen helemaal geen foutmelding maar de installatie gaat door zonder dat hij de drivers installeerd!!!
Drivercleaner gebruikt helpt ook niet.
De drivers worden eerst verwijderd daarna word de pc opnieuw gestart. De nieuwe drivers worden geinstalleerd, ik krijg een foutmelding(zie boven welke!) of helemaal geen melding. Bij een melding word de installatie gestopt. Als ik geen melding krijg en na het opnieuw starten krijg ik dat de drivers niet geinstalleerd is. In veilige modus helpt ook niet.
Als ik nu Vista opnieuw installeer dan kan ik de driver wel installeren.
Systeem 1 is 6 weken geleden opnieuw geinstalleerd en daarop is alleen 8.1 en 8.2 geinstalleerd. 8.3 lukt niet. Draaid nu op 8.2
Systeem 2 is vorige week opnieuw geinstalleerd. 8.0-BETA, 8.1, 8.2 geprobeerd te installeren niet gelukt. Draaid nu op 7.12
Systeem 1 specs:
ASUS EAH3870
Q6600(inmiddels verkocht, wacht op E8500)
GA-P35-DS4
4 * 1 GB RAM
Vista x64 SP1 RTM wave1
Systeem 2:
Sapphire 2900PRO
Q6600
GA-X38-DS5
4*1 GB RAM
Vista x64 SP1 RTM wave1
Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb van alles geprobeerd.
Dan wordt het tijd dat je de FAQ doorneemt en een topic start.MrJames schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:26:
Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb van alles geprobeerd.
Verder bedankt voor het delen van deze ervaring.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Onder XP worden de kaarten gewoon herkend en geinstalleerd, als losse videokaarten. Alleen in XP krijg je de optie Crosfire niet in de CCC. Wat het in Kubuntu doet zou ik zo niet kunnen zeggen maar ik denk exact hetzelfde kaarten worden herkend en Crossfire zal waarschijnlijk niet werken.bartgrefte schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:59:
Even vraagje tussendoor... Stel ik installeer naast XP/Kubuntu ook Vista. Kan ik dan gewoon zonder problemen (met de andere 2 OS'en) 2 3870x2tjes in CF(X) zetten? Of moet ik de CF(X) opstelling dan weer letterlijk afbreken om met XP/Kubuntu verder te kunnen?
En ja, weet dat XP het niet ondersteund, vandaar dat ik dat vraag... Kan namelijk nergens terugvinden hoe XP er uberhaupt op reageert bij zo'n opstelling
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, in XP staat met een X2 nog wel gewoon CF enabled je hoeft dit niet te doen in CCC of dergelijke dus de 2cores worden gewoon gebruikt in XP. Ik zal die bak een aan rammelen en screenshot posten.bartgrefte schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:23:
Maar de X2 waar het scherm aan hangt heeft intern dan nog wel CF aan staan?
Screenshot edit
De screenshot dan, hoop dat het dit is wat je bedoelt, me andere kaart zit er niet in omdat het niet werkt in combinatie met XP vandaar tevens in CCC krijg je ook geen optie om CF aan te zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Andso op 09-03-2008 14:13 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-03-2008 14:46 ]
Oscar Wilde
GPU1 (monitor): 60 graden idle
GPU2: 44 graden
GPU3: 46 graden
GPU4: 58 graden
Nu lijkt GPU4 meer bij GPU1 te passen, kijkend naar de temps, klopt dit ook? Dus maw: GPU1 en GPU4 = kaart 1 (bovenste kaart op het mobo)?
Verder nog iets 'raars': Als ik de PC aanzet, blijft de onderste kaart (2e kaart) nogal hard blazen (niet 100% iig) tot net voor het laden van de desktop in vista, dan is hij gewoon stil net zoals de bovenste kaart. Is dit weer zo'n bug in de bios, met de fanspeeds zoals bij de 3870?
Inhoud van de post per ongeluk weg gegooid
[ Voor 220% gewijzigd door Astennu op 12-03-2008 14:06 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De idle temp is van tussen de 37 en 43 graden, afhankelijk van of de fan draaide of niet, gedaald naar 32 graden. Onder het gamen is de kaart nog niet warmer dan 48 graden geworden, waar deze met de oude cooler wel naar de 60 wou!
Het belangrijkste is natuurlijk dat ik de kaart niet meer boven mij systeem uit hoor, in tegenstelling tot die rottige single-slot koeler.
Hieronder de foto's:

En ja, ik heb de lelijke plastic parts verwijderd
Edit: Puur passief heb ik niet getest, maar zonder Turbo Module blijft de kaart idle ook 32 graden en onder load is de kaart niet warmer dan 55 graden geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Grozno op 10-03-2008 17:32 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Heb je het over die VRM-heatsink met omhoogstaande 'pijpjes' in plaats van fins? Die is toch sowieso niet zo heel hoog? Lijkt mij iig makkelijk onder de Accelero passen.kindokolo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:13:
Net mijn Sapphire 3850 AGP standaard koeler vervangen door een Accelero S1 rev 2, past prima. De voltageregulator-heatsink die er bij zat past niet, maar die is ook niet nodig, aangezien er al een op de VGA-kaart zit die precies tussen de lamellen past van de accelero.
Wat waren je temperaturen met fan en wat zijn je temperaturen nu? Ik wil hetzelfde doen met mijn Sapphire 3850, maar dan moet het wel minstens gelijk blijven qua temperatuur.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Schermpje maximaliseren en multisampling op 16x zetten. Op deze manier heb ik mijn HD3870 toch al op 48 graden gekregen met turbo-module!
[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 10-03-2008 18:26 ]
Een 8800gtx past erin dus een 3870x2 ooksander-sp schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:55:
Zijn er hier mensen met een Coolermaster Centurion 5 icm een HD3870X2? Ik heb er 1 besteld, maar ik begin hem nu toch wel een beetje te knijpen eerlijk gezegd...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Gpu-z geeft geen goede waardes voor de x2.
http://www.hardware.info/...hread.php?t=144211&page=3
http://www.xtremesystems....hp?p=2782722&postcount=12
edit,
degene in HWI heeft een MSI, bij hem moest ie net andersom flashen.
atiflash.exe -p 0 ati1.bin
atiflash.exe -p 1 ati0.bin
ipv
atiflash.exe -p 0 ati0.bin 44kb
atiflash.exe -p 1 ati1.bin 64kb
[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 11-03-2008 10:14 ]
|2600k|Asus 290|
Dat weet ik en heb ik ook gedaan toch kreeg ik hier en daar vage waardes. De Core speed heeft hij wel goed gedaan want de scores in 3Dmark zaten op dat niveau. Maar blijkbaar heb ik dus geen manier om te controleren of mijn clocks die ik in de bios stop ook kloppen dat is wel vervelend. Nja vanavond nog maar een poging doen.Bullus schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:09:
De x2 heeft 2 biossen,je moet ze natuurlijk wel beiden gaan flashen.
Gpu-z geeft geen goede waardes voor de x2.
http://www.hardware.info/...hread.php?t=144211&page=3
http://www.xtremesystems....hp?p=2782722&postcount=12
edit,
degene in HWI heeft een MSI, bij hem moest ie net andersom flashen.
atiflash.exe -p 0 ati1.bin
atiflash.exe -p 1 ati0.bin
ipv
atiflash.exe -p 0 ati0.bin 44kb
atiflash.exe -p 1 ati1.bin 64kb
amd gpu clocktool(met aangepaste toollib.dll) kun je ook beide cores zien, maar ook niet tegelijk.(show current clocks)
Dus met rt 1 core monitoren,de andere core met amd gpu tool bekijken.Zo doe ik het tenminste,voordeel heb ik wel dat ik 2 tft's heb aangesloten en dus tegelijk kan zien als ik bench/game wat mijn cores doen..
|2600k|Asus 290|
Ja ok die GPU tool heb ik geprobeerd die liet ook een kaart zien met andere speeds. Heb de bios na gekeken die zij netjes de speeds die het hadden moeten zijn.Bullus schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:19:
Met rivatuner monitor,kun je beiden cores zien,maar niet tegelijk.
amd gpu clocktool(met aangepaste toollib.dll) kun je ook beide cores zien, maar ook niet tegelijk.(show current clocks)
Dus met rt 1 core monitoren,de andere core met amd gpu tool bekijken.Zo doe ik het tenminste,voordeel heb ik wel dat ik 2 tft's heb aangesloten en dus tegelijk kan zien als ik bench/game wat mijn cores doen..
Maar goed vanaaf poging 2
Iemand nog wat over deze kaarten gehoord? Ik heb Club3D laatst nog een mailtje gestuurd, maar geen antwoord op mogen ontvangen. Ook bij de huidige prijzen is het nog steeds een interessante deal, maar dan moet het niet te lang meer duren.HydroDiOxide schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:54:
Voor hen die de club3d 512mb HD3850 hebben besteld:
quote:
Geachte,
Op dit moment wordt door ernstige chipset tekorten enkel CGAX-3852DDO uitgeleverd. Midden volgende maand wordt beschikbaarheid verwacht van de CGAX-3852DD (wel met een andere koeling oplossing) info volgt later vandaag op onze website. Onze excuses voor het ongemak.
Vriendelijke groeten,
Club3d
[...]
Deze kaart was een week of drie geleden voor 117 euro bij Salland te bestellen. […]
Het verbaast mij overigens dat we zo weinig merken van de aangekondigde prijsverlaging door AMD van de 38x0 kaarten om beter tegen de nVidia 9600GT te concurreren. De 9600GT is in Nederland nu t.o.v. 512MB HD38x0 kaarten duidelijk goedkoper en daardoor eigenlijk interessanter.
Probleem voorlopig opgelost, rivatuner 2.08 geinstalleerd en fan fixed op 34% (je stelt zelfs 35% in) laten draaien, komen idle niet eens boven de 40 graden uit. Dat is beter, volgens mij is er weer een brakke bios waarbij de fans op 25% blijven steken, vandaar die hoge idle temps..peakaboo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:34:
Zijn er meer mensen die hoge temps zien in CCC? Ik heb dus 2x een 3870x2, en de 1e gpu waar ik mn monitor aan heb hangen, is nogal hoog vergeleken met de overige 3 gpu's.
GPU1 (monitor): 60 graden idle
GPU2: 44 graden
GPU3: 46 graden
GPU4: 58 graden
Nu lijkt GPU4 meer bij GPU1 te passen, kijkend naar de temps, klopt dit ook? Dus maw: GPU1 en GPU4 = kaart 1 (bovenste kaart op het mobo)?
Verder nog iets 'raars': Als ik de PC aanzet, blijft de onderste kaart (2e kaart) nogal hard blazen (niet 100% iig) tot net voor het laden van de desktop in vista, dan is hij gewoon stil net zoals de bovenste kaart. Is dit weer zo'n bug in de bios, met de fanspeeds zoals bij de 3870?
Maar kan iemand mij nog verklaren waarom die GPU waar mijn monitor op aangesloten is een stuk hoger ligt dan de rest steeds?
|2600k|Asus 290|
Ja veel kan ik er ook niet aan doen, maar ondertussen wordt die kaart wel heet idle vind ik... 60 graden idle????Bullus schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:04:
Je bedoelt de fanspeed?Zal wel een bug zijn of zo, die kun je nl ook nie instellen met rivatuner.Niks van aantrekken.
Maar btw, ik kan wel die fanspeesd regelen hoor? Als ik em op 50% zet hoor ik em duidelijk harder gaan draaien. Maar zoals ik al zei, standaard hangt ie op 25% te niksen, waardoor ie idle dus richting de 60 graden gaat al.
Als ik dit fixed verander naar 35% (fan nog net niet hoorbaar) dan dalen de temps al ver onder de 40 graden, veel beter dus!
[ Voor 34% gewijzigd door peakaboo op 11-03-2008 17:07 ]
Score ging wel iets omhoog dit keer van 639xx naar 656xx Kleine boost dus. Had meer verwacht maar het kan zijn dat 3Dmark 2003 gewoon cpu limited is op mijn setup.
Ja ok, ik dacht nl dat je de 2e gpu bedoelde,die kun je niet aanpassen (core/mem/fan) met rivatuner.peakaboo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:05:
[...]
Ja veel kan ik er ook niet aan doen, maar ondertussen wordt die kaart wel heet idle vind ik... 60 graden idle????
Maar btw, ik kan wel die fanspeesd regelen hoor? Als ik em op 50% zet hoor ik em duidelijk harder gaan draaien. Maar zoals ik al zei, standaard hangt ie op 25% te niksen, waardoor ie idle dus richting de 60 graden gaat al.
Als ik dit fixed verander naar 35% (fan nog net niet hoorbaar) dan dalen de temps al ver onder de 40 graden, veel beter dus!
Ik heb hem op auto staan;
idle 22% ,2d modus(300/918), 51grd
|2600k|Asus 290|
Dit was met 3Dmark 2001 SE nature op 1920-1200. Er zit ook nog een optie voor 1.324v in wellicht dat mensen dan net wat hoger kunnen clocken.
Zelf heb ik 2e voltage van 1.22 naar 0.9v gezet werkt perfect bespaart ook weer wat
Edit:
Voor de mensen met 3Dmark probs: Ik heb net even 3Dmark gedaan op mijn X2 met SP3 RC2 en Cat 8.3. Heb gewoon 16459 punten gehaald met een 3150 MHz CPU. Dus ik heb geen problemen met deze driver.
Kaartje liep 850-975 op 1.275v.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 11-03-2008 23:50 ]
Ik neem aan 3Dmark 06? Voor 05 is het zowiezo te laag en voor 06 eigenlijk ook. Ik haal met HD3870 OC (wel 25Mhz meer op de core dan stockHeb gewoon 16459 punten
Zal vandaag is kijken wat ik met 3150Mhz behaal, dat is 9*350? Ik weet niet wat voor CPU je hebt, heb zelf een E8400 dus als je een E6xxx hebt zal ik hem wel op 3Ghz draaien omdat me cpu op gelijke snelheid toch sneller is (ja lekker dubbelzinnig
Niet om je naar beneden te halen maar zo kunnen we het verschil goed zijn (voor zover dat er is). En heb je een wattagemeter, waar woon je... Ik wil ook is testen wat me pc nou ongeveer verbruikt
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 12-03-2008 08:38 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Antwoord gehad van Club3D:martdj schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Iemand nog wat over deze kaarten gehoord? Ik heb Club3D laatst nog een mailtje gestuurd, maar geen antwoord op mogen ontvangen. Ook bij de huidige prijzen is het nog steeds een interessante deal, maar dan moet het niet te lang meer duren.
Geachte,
De kaart staat nu toch echt op komen...
We hebben een aantal re-designs uitgevoerd om het product zo te krijgen
zoals we dat wilden.
Volgende week (19 maart) worden deze modellen op de markt gezet.
Vriendelijke groeten,
Raymond
Ik heb een Q6600. 165xx is niet hoog nee. Maar dat scoorde ik met de 8.2 driver ook. Ik wou even aan geven dat ik niet 3k punten verloren ben zoals een aantal mensen hier.watercoolertje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:37:
[...]
Ik neem aan 3Dmark 06? Voor 05 is het zowiezo te laag en voor 06 eigenlijk ook. Ik haal met HD3870 OC (wel 25Mhz meer op de core dan stock) in CF 17000 wel met twee kleine kantekeningen, me CPU draaide 4,2Ghz maar 1 van me PCI-sloten heeft maar 4 ipv 16 lanes.
Zal vandaag is kijken wat ik met 3150Mhz behaal, dat is 9*350? Ik weet niet wat voor CPU je hebt, heb zelf een E8400 dus als je een E6xxx hebt zal ik hem wel op 3Ghz draaien omdat me cpu op gelijke snelheid toch sneller is (ja lekker dubbelzinnig).
Niet om je naar beneden te halen maar zo kunnen we het verschil goed zijn (voor zover dat er is). En heb je een wattagemeter, waar woon je... Ik wil ook is testen wat me pc nou ongeveer verbruiktmisshcien kan ik hem lenen als je inde buurt woont (zal wel niet).
Verbruik is full load gemeten dus 4 cores stressed met Rozetta@Home en dan 3Dmark 2001 SE Nature. Hij loopt stock zelfs op tot 565 piek.
Dit is wel me PC + 24"TFT scherm en speakers en alles er op. Heb niet alleen de kast gemeten. Scherm zelf is ook iets van 60 watt. Speakers ook snel 15 als ze niets doen.
En dan heb je het verbruik van je voeding. Afhankelijk van het rendement van je voeding is het echte verbruik van je pc 75-85% van dat getal.
Ik woon zelf in Nijmegen. Tis gewoon een simpel ding wat ik gekregen heb.
Evengoed wel een mooie score hoor 16xxx mijn 2 kaarten gaan in de verkoop en ik stap terug op een 8800gts 320.
Eigenlijk vrij offtopic maar me Z-5500 setje verbruikt natuurlijk niet 505 watt zoals het geluid in watt is. Best een kutvraag... Watt? Een kutvraag
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
- Voor alle mensen met fanproblemen is [Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan in het leven geroepen om een oplossing te zoeken. Graag daar over dit onderwerp discussiëren, hier wordt het een zootje anders
Wat voor clockspeeds kon je hiermee halen? Kan je ook nog lager Astennu? Ik heb wel interesse om eens <0.9v te proberen. Jij dat al geprobeerd?Astennu schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:41:
Voltage control in de Bios tool werkt ook. Heb net 1.22v getest tov 1.304v en ik ging van 515 watt load naar 488 watt met even daar na een vastloper
Dit was met 3Dmark 2001 SE nature op 1920-1200. Er zit ook nog een optie voor 1.324v in wellicht dat mensen dan net wat hoger kunnen clocken.
Zelf heb ik 2e voltage van 1.22 naar 0.9v gezet werkt perfect bespaart ook weer wat
[ Voor 50% gewijzigd door Jejking op 12-03-2008 14:25 ]
Klopt ik heb ook een Z-5500 die gebruikt als i niets doet iets van 10-20 watt maar als je em flink open draait heb ik em tot 300 gekregenwatercoolertje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:11:
Ah oke, dan hoef ik me iig niet druk te maken met 600watt zalman voedingEn mijn 22 inch gebruik 54watt volgens specs dus 24 zal daar idd net maar niet veel boven liggen.
Evengoed wel een mooie score hoor 16xxx mijn 2 kaarten gaan in de verkoop en ik stap terug op een 8800gts 320.
Eigenlijk vrij offtopic maar me Z-5500 setje verbruikt natuurlijk niet 505 watt zoals het geluid in watt is. Best een kutvraag... Watt? Een kutvraag
En waarom terug naar een GTS 320
Ik heb 850 stabiel op 1.275v. 1.22v lukte niet met 850 mhz. Lager kan denk ik wel moet je gewoon wat MHz inleveren. Hoeveel weet ik niet. Maar een HD3870 gebruikt 1.22v op een core geloof ik die halen 825 met OC. Dus ik gok dat ik maar iets omlaag had gehoeven om 1.22 werkend te krijgen. 0.9 alleen als 2D voltage getest dat werkt perfect dus die blijft staan. Maar clocks zijn dan ook 300 MHz. Op 0.9v ga je denk ik rond de 625-675 MHz zitten. Maar ik moet ook de hele tijd twee bios files aan passen en flashen heb die kaart gister al meer dan 10x geflashedJejking schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:13:
Omdat Dion_B het nog niet gedaan heeft doe ik het maar.Edit:"
- Voor alle mensen met fanproblemen is [Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fan in het leven geroepen om een oplossing te zoeken. Graag daar over dit onderwerp discussiëren, hier wordt het een zootje anders
[...]
Wat voor clockspeeds kon je hiermee halen? Kan je ook nog lager Astennu? Ik heb wel interesse om eens <0.9v te proberen. Jij dat al geprobeerd?
[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 12-03-2008 14:34 ]
Volgens Tomshardware scheeld het overall fps maar 12 frames en ik heb niet echt een snelheidsmonster gevoel wat ik wel bij me gts en gt had (ja ik heb al 1 gehad welliswaar de 640 maar dat maakt volgens mij niet zo heel veel verschil). Daarbij behoud ik eerst nog ff allebij de kaarten en kijk ik ff wat ze doen met OCen maar ide ATI kaart wil niet meer dan 30/50mhz op core/mem en dat vind ik erug gierig. Zoowiezo zie ik die GTSen stock 10K 3dmark punten halen maar OCed makkelijk richting de 13K wat ik met mijn hd3870 ook ongeveer haal.En waarom terug naar een GTS 320houd dan een HD3870 dat is veel sneller. Heb zelf hier voor een 8800 GT gehad. En het verschil met een HD3870 is niet super groot alleen met AA heeft de HD3870 wat meer moeite athans 2-4x aa met 8x is de HD3870 sneller.
http://www23.tomshardware...778&model2=1060&chart=318
Buiten dit alles speel ik alleen COD4 en CS1.6 en af en toe een ander spel om ff te kijken of het wat is (meestal niets helaas...).
Nog een puntje die GTS (van EVGA met die AS3 of AC3 cooling oid) komt hierheen voor 135 euro inc verzending wat het wel waard is om daarna met 5 euro of zonder verlies (of heel misschien zelfs nog 5 euro meepikken
320 of 640 maakt best veel verschil. Vooral in nieuwere games die veel mem gebruiken dan kan die HD3870 best 2x zo snel zijn. Ik zou het echt niet doen. Die HD3870 kaartjes zijn nu 150 euro of zo. En een GTS 320 is misschien 2e hands 50 euro goedkoper ?watercoolertje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:32:
[...]
Volgens Tomshardware scheeld het overall fps maar 12 frames en ik heb niet echt een snelheidsmonster gevoel wat ik wel bij me gts en gt had (ja ik heb al 1 gehad welliswaar de 640 maar dat maakt volgens mij niet zo heel veel verschil). Daarbij behoud ik eerst nog ff allebij de kaarten en kijk ik ff wat ze doen met OCen maar ide ATI kaart wil niet meer dan 30/50mhz op core/mem en dat vind ik erug gierig. Zoowiezo zie ik die GTSen stock 10K 3dmark punten halen maar OCed makkelijk richting de 13K wat ik met mijn hd3870 ook ongeveer haal.
http://www23.tomshardware...778&model2=1060&chart=318
Buiten dit alles speel ik alleen COD4 en CS1.6 en af en toe een ander spel om ff te kijken of het wat is (meestal niets helaas...).
Nog een puntje die GTS (van EVGA met die AS3 of AC3 cooling oid) komt hierheen voor 135 euro inc verzending wat het wel waard is om daarna met 5 euro of zonder verlies (of heel misschien zelfs nog 5 euro meepikken) weer weg te doen mocht ik het toch niks vinden
Maar goed dat is mijn mening
Edit 135 en een HD3870 zit al rond de 150. Zonde van het geld met dat prijs verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 12-03-2008 15:53 ]
Uhmm vaag ja. Maar goed 9800 GX2 is helemaal een lomp bak beest. Daar na weer HD4870X2 dan weer GT200 zo blijf je aan de gangwatercoolertje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:06:
Hmm naja zoals ik al zei ik kies wat op dat moment het beste is. Een 9800GX2 over een aantal weken/maanden is niet geheel onwaarschijnlijk voor meMaarja wat je zegt is ook wel weer waar... ik heb nu al 3 3870's gehad en geen 1 ging meer dan 10Mhz over de 800Mhz... vind het OC onvriendelijke kaarten...
Die 9800 GX2 gaat mij te veel verbruiken 250 watt per kaart

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 12-03-2008 16:37 ]
Specs:
Asus M3A32-MVP Deluxe
AMD 6400+ Black Edition
4x 1GB Kingston HyperX 1066mhz (@800mhz)
2x Asus EAH3870 512MB
Windows Vista Ultimate x64
Driver:
ATI Catalyst 8.3
Wat mij verder opviel was dat mijn eerste EAH3870 er zo uit zag:

En mijn nieuwe EAH3870 er zo uit ziet:

Verder zijn de type nummers en de specificaties wel hetzelfde. Vraag me af wat er anders is, of dat Asus gewoon het model heeft vernieuwd.

Update:
Vandaag even wat met de software settings gespeeld (niet overclocken oid) maar nog steeds maar 12265 in 3dmark06. Waarom blijft mijn score zo laag? Is het dan toch echt mijn processor.. dat moet toch wel meevallen
Iemand suggesties?

[ Voor 35% gewijzigd door richeh op 13-03-2008 19:46 ]
Is Jetway verder net zo goed als andere merken zoals Club3d etc, want 320 euro is niet veel voor zo'n kaartje.
http://www.dollarshops.eu...7_42_181/products_id/2778
CF x werkt wel, je hebt ook 4 gpu's in gebruik. Echter is het nog wachten totdat meer games alle 4 de cores gaan benutten. Bij sommige spellen zie je al echt dikke winst, sommige ook totaal niet of zelfs minder dan 1 X2... Wachten op nieuwe drivers met meer tweaks!Hasib schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:58:
Hoe zit het eigenlijk met de drivers van 3870 X2?Bij veel reviews zeggen dat er nog veel problemen zijn met name de CF werking.Zijn de problemen al verholpen?
Is Jetway verder net zo goed als andere merken zoals Club3d etc, want 320 euro is niet veel voor zo'n kaartje.
http://www.dollarshops.eu...7_42_181/products_id/2778
Serieus? Kan me niet voorstellen dat games nu wel geschreven zijn voor sli/cf (2 cores dus)... Het is volgens mij niet zo dat je net als voor CPU's echt multitreathed moet gaan schrijven wil je er profijt van hebben.Echter is het nog wachten totdat meer games alle 4 de cores gaan benutten.
Het is eigenlijk juist het omgekeerde. Om AFR goed toe te kunnen passen is het noodzakelijk dat er juist minder afhankelijkheden in geprogrammeerd worden. Game engines zijn eigenlijk per definitie geschikt voor multi-threading tenzij de programmeurs er zaken in stoppen die dat moeilijk maken.watercoolertje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:16:
[...]
Serieus? Kan me niet voorstellen dat games nu wel geschreven zijn voor sli/cf (2 cores dus)... Het is volgens mij niet zo dat je net als voor CPU's echt multitreathed moet gaan schrijven wil je er profijt van hebben.
Het verschil met CPU's ligt hem dus in de manier waarop. Om voor een CPU multi-threading voor elkaar te krijgen moet de programmeur juist code toevoegen om het multi-threaded te krijgen. Voor GPU's is het voldoende om bepaalde dingen juist minder of niet te doen.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Andso schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:49:
[...]
Ja, in XP staat met een X2 nog wel gewoon CF enabled je hoeft dit niet te doen in CCC of dergelijke dus de 2cores worden gewoon gebruikt in XP. Ik zal die bak een aan rammelen en screenshot posten.
Screenshot edit
De screenshot dan, hoop dat het dit is wat je bedoelt, me andere kaart zit er niet in omdat het niet werkt in combinatie met XP vandaar tevens in CCC krijg je ook geen optie om CF aan te zetten.
[afbeelding]
??bartgrefte schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:45:
Ik bedoel met 2 X2's ingebouwd, of de CF in de X2 waar het scherm aan hangt gewoon aan blijft staan bij XP.
Oscar Wilde
Na het terugsturen van de vernieuwde sapphire hd3870 met zeer luidruchtige koeler, had ik dus een asus besteld vanwege zijn grote dual slot koeler. Ik maak de doos open en dacht...niet weer hè. Omdat deze koeler er iets beter uit zag als de single slot van sapphire heb ik hem toch maar getest.richeh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:32:
Wat mij verder opviel was dat mijn eerste EAH3870 er zo uit zag:
[afbeelding]
En mijn nieuwe EAH3870 er zo uit ziet:
[afbeelding]
Verder zijn de type nummers en de specificaties wel hetzelfde. Vraag me af wat er anders is, of dat Asus gewoon het model heeft vernieuwd.
Mijn mening is dat hij zeer stil is, heb hem even getest tijdens een game maar de ventilator ging ook niet harder draaien of zo maar heb maar 2 minuten getest. De ventilator komt niet of nauwelijks boven mijn stille 12cm casefans uit als ik de kast open heb. Met kast dicht zeker niet omdat het geluid nu in de kast blijft en mijn kast goed geisoleerd is.
Overigens heb ik deze kaart ter vervanging van een 1950PRO, voornamelijk voor gebruik MS FS2004 en FSX. En de beeldkwaliteit is er super op vooruit gegaan. En Crysis 1.2 met Natural Mod (Very high mod) draait op 1280x960 2xAA echt prachtig!
|2600k|Asus 290|
Ik haal met een Single 3870 en q6600 @ 2.8 11936 punten, dus daar valt nog wel wat meer uit te halen lijkt mij!Spitfire123 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:32:
Ben sinds een paar dagen in bezit van een Powercolor 3870x2. Draait op win xp pro (verse install) met een e6600 @ 3,4 Ghz (375x9) en 2 Gig geheugen. Mijn 3dMark06 score is echter maar rond 11k. Lijkt mij vrij laag voor deze setup? Tevens bemerkte ik dat na een potje Crysis, 1 van de 2 cores van de kaart een stuk warmer was dan de ander, ~65 C tegenover ~45 C. Het lijkt dus wel of er slecht 1 core gebruikt wordt? Overigens heb ik de optimalisatie in CCC op Advanced staan, omdat ik begreep dat er anders geen CF is. Iemand een idee?
Overigens heb ik deze kaart ter vervanging van een 1950PRO, voornamelijk voor gebruik MS FS2004 en FSX. En de beeldkwaliteit is er super op vooruit gegaan. En Crysis 1.2 met Natural Mod (Very high mod) draait op 1280x960 2xAA echt prachtig!
Nu wil ik dit ook graag doen met de HD3870X2, maar wanneer ik kies voor de clone optie moet de resolutie van mijn pc monitor ook naar beneden. Is er een manier om dit op te lossen zodat ik dus gewoon kan computeren en tegelijkertijd iemand naar een serie oid kan kijken op de TV?
Het is trouwens een gewone SD tv.
Dat was dus geen 'clone'. Dat is namelijk 100% onmogelijk, aangezien een clone een 1 op 1 kopie is van dus ook de resolutie. Wat jij had was een extended desktop of er werd gedownscaled op de TV ipv geupscaled op de monitor. Hoe dan ook moet je op zoek naar iets dat geen 'clone' heet.sander-sp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:02:
Ik heb nu sinds een paar dagen een HD3870X2, en heb hiervoor een 7800GS gehad. Nou kon ik met die 7800GS altijd gemakkelijk video kijken op de tv met een gecloned beeldscherm. Ik had dan een hoge resolutie op de monitor en een lage op de tv, daar werd het beeld gewoon op volledig scherm gezet.
sander-sp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:02:
Is er een manier om dit op te lossen zodat ik dus gewoon kan computeren en tegelijkertijd iemand naar een serie oid kan kijken op de TV?
Hoe dan ook, wat je zoekt valt onder het kopje 'Scaling Options' en voor de rest ga je maar eens zoeken in de helpfunctie van CCC.Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic.
Ik kon het oopk niet vinden, wou op een beamer maar heb zelf breedbeeld. Der waren dus 2 opties zelf kutbeeld hebben op me monitor (daar keken ook mensen) en een resolutie van 1024*768 (op een 1680*1050 scherm) gebruiken of de beamer 1680*1050 laten downscalen.. Allebij niet echt om aan te zien...
Hier gaat hetzelfde verhaal op.watercoolertje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:19:
Ik kon het oopk niet vinden, wou op een beamer maar heb zelf breedbeeld. Der waren dus 2 opties zelf kutbeeld hebben op me monitor (daar keken ook mensen) en een resolutie van 1024*768 (op een 1680*1050 scherm) gebruiken of de beamer 1680*1050 laten downscalen.. Allebij niet echt om aan te zien...
[ Voor 11% gewijzigd door kalizec op 14-03-2008 09:13 ]
Heb al gelezen met het aanpassen van run.exe commands e.d maar ik snap niet precies wat daarmee bedoeld wordt. Heeft iemand een duidelijke oplossing?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ok dat heeft gewerkt. Nu kijken of die fan wat minder hard kan en hopen dat ik niet een zwart scherm krijg als ik bij CCC de clocksettings unlock en hem ietsiepietsie hoger zet. Dit had ik de vorige keer ook en nu weer bij een verse xp install.watercoolertje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:23:
Vanuit windows? je kan beter met atiflash vanuit dos en dan atitflash.exe -f -p 0 romnaam.rom (waar 0 meestal je videokaart is)
Thnx watercoolert
Andso schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:49:
[...]
Ja, in XP staat met een X2 nog wel gewoon CF enabled je hoeft dit niet te doen in CCC of dergelijke dus de 2cores worden gewoon gebruikt in XP. Ik zal die bak een aan rammelen en screenshot posten.
Screenshot edit
[afbeelding]
Hoe gaat XP op 2 X2's reageren?bartgrefte schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:45:
Ik bedoel met 2 X2's ingebouwd, of de CF in de X2 waar het scherm aan hangt gewoon aan blijft staan bij XP.
Oscar Wilde
Radeon 3850 werkt niet naar behoren.
[ Voor 224% gewijzigd door _Apache_ op 14-03-2008 15:38 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb gisteren o.a. HD3870 x2 besteld (heb atm een X850...dus is waarschijnlijk een zeer grote vooruitgang). Maar nou is mijn voeding vanmiddag kapot (Thermaltake Purepower 500W) gegaan en heb ik de voeding van mijn broertje erin geslingerd.
Deze voeding is echter 450W dus ik denk niet dat ik dat ga trekken, hoeveel Watt voeding moet ik minimaal hebben?
EDIT: och... laat maar ik zie het al:LINK
Word dus toch een andere voeding
[ Voor 20% gewijzigd door Taygeta op 14-03-2008 15:45 ]
Tenzij het een echte kwaliteitsvoeding is gaat dat inderdaad krap worden. Hier draait een HD3870 op een 380 watts voeding, 70 watt erbij voor een X2 zou wellicht nog kunnen, maar sowieso is de vraag of je voldoende PCIe stekkers gaat hebben. Ook is het erg lastig te beoordelen zonder voldoende specs (voeding en systeem). Hoe dan ook lijkt een nieuwe voeding mij wel aan te raden. Bij voorkeur in de 550watt regio en dan niet van Sweex of zo.Taygeta schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:43:
Deze voeding is echter 450W dus ik denk niet dat ik dat ga trekken, hoeveel Watt voeding moet ik minimaal hebben?
En weer... ineens een zwart scherm en dan gaat me monitorlampje op "oranje"Daywalk3r schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:58:
[...]
Ok dat heeft gewerkt. Nu kijken of die fan wat minder hard kan en hopen dat ik niet een zwart scherm krijg als ik bij CCC de clocksettings unlock en hem ietsiepietsie hoger zet. Dit had ik de vorige keer ook en nu weer bij een verse xp install.
Thnx watercoolert
waar kan dit aan liggen? heb net een nieuwe install van xp en ook ccc dus vers geinstalleerd.
Gelijk even bij die clocksettings gekeken waarna ik hem heb unlocked. Toen kreeg ik dat.
Daarna een andere bios geflashed en nu heb ik het nog.
Sorry dat ik mezelf quote maar het is echt schijt irritant.. weet iemand wat dit kan zijn?Daywalk3r schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:58:
[...]
En weer... ineens een zwart scherm en dan gaat me monitorlampje op "oranje"
waar kan dit aan liggen? heb net een nieuwe install van xp en ook ccc dus vers geinstalleerd.
Gelijk even bij die clocksettings gekeken waarna ik hem heb unlocked. Toen kreeg ik dat.
Daarna een andere bios geflashed en nu heb ik het nog.
Als je ccc niet gebruikt,heb je dat dan nog steeds?,anders zou ik gewoon rt of atitool gebruiken.
Of anders je stock bios weer inladen.
|2600k|Asus 290|
Niet zo schijt irritant als binnen 24 uur een topic kicken terwijl je al de laatste persoon was die gereageert heeft. Als het een klein probleempje is dat hoort het niet in dit topic thuis omdat dit een ervaringen topic is.Daywalk3r schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:22:
Sorry dat ik mezelf quote maar het is echt schijt irritant.. weet iemand wat dit kan zijn?
En als het geen klein maar een groot probleem is, dan is het zijn eigen topic waardig en hoort het hier dus ook niet thuis.Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic.
Nu moest ik me bijgeleverde mobo RMA-en, waar ik nu de vervanging van terug heb. Ik had nog niets gelezen over de huidige kwatiteis van de Powercolor producten.
Nu viel mij iets op tijdens inbouwen wat me eerst niet was opgevallen:
De memory koelplaat op me Powercolor is niet in contact met al me memory chippies. Twee van de bovenste maken geen contact met de heatsink.
Is dit makkelijk te fixen of is het een RMA geval? (weer maar dan voor me vid kaart)
Scores waren wel ok, 11070 3dmark06 en Oblivion draaide prerfect met texture mod en alles op high (min 30fps max 60fps outdoors)
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Het ging me nog niet eens om het overclocken.Bullus schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:44:
Nadat ik hem geflashed heb van 800/900 naar 850/918 (3870x2), kan ik met overdrive ook niet meer oc-en,hij gaat gewoon terug naar de clocks(850/918),maar geen zwart scherm.
Als je ccc niet gebruikt,heb je dat dan nog steeds?,anders zou ik gewoon rt of atitool gebruiken.
Of anders je stock bios weer inladen.
Ik klikte op dat "slotje" (unlock) bij CCC en toen iets later kreeg ik een zwart scherm.
Het is niet als ik bezig ben maar soms bij het opstarten of zoals net had ik het bij muziek afspelen.
Net of hij in een soort stand-by springt waarop hij vast loopt maar dat kan niet want ik heb het ook bij het opstarten. Het lijkt random. Ik wou een filmpje maken maar net voordat hij weer op zwart ging waren m'n batterijen leeg
Ik ervaar het als vervelend. Dus is het een ervaringkalizec schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:52:
[...]
Niet zo schijt irritant als binnen 24 uur een topic kicken terwijl je al de laatste persoon was die gereageert heeft. Als het een klein probleempje is dat hoort het niet in dit topic thuis omdat dit een ervaringen topic is.
[...]
En als het geen klein maar een groot probleem is, dan is het zijn eigen topic waardig en hoort het hier dus ook niet thuis.
Nee ik weet wat je bedoelt maar ik dacht als iemand wellicht een concrete oplossing heeft dan kan ik het snel verhelpen en hebben andere mensen er mischien ook wat aan. Als ik echter geen oplossing krijg/weet open ik een topic.
Edit: Nu ik ingelogd ben op de administrator account lijkt het probleem echt aan overdrive te liggen. Weet iemand of je die "unlock" ook weer kan "locken"? Mischien is daarmee het probleem opgelost. Of weet iemand gewoon waarom ik zwart scherm krijg door overdrive?
[ Voor 35% gewijzigd door Daywalk3r op 15-03-2008 14:04 ]
Nee okee, ik had een Thermaltake Purepower 500Watt, maar die is mij vorige week kapot gegaan.. en nu dus een Asus 450Watt.kalizec schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:52:
[...]
Tenzij het een echte kwaliteitsvoeding is gaat dat inderdaad krap worden. Hier draait een HD3870 op een 380 watts voeding, 70 watt erbij voor een X2 zou wellicht nog kunnen, maar sowieso is de vraag of je voldoende PCIe stekkers gaat hebben. Ook is het erg lastig te beoordelen zonder voldoende specs (voeding en systeem). Hoe dan ook lijkt een nieuwe voeding mij wel aan te raden. Bij voorkeur in de 550watt regio en dan niet van Sweex of zo.
Verder heb ik de CPU, mobo, geheugen van de Best Buy Guide hier van tweakers.
Dus ik denk dat ik dan ook maar die Zalmann ga halen van 600 Watt of een paar Wattjes meer

[ Voor 42% gewijzigd door richeh op 15-03-2008 23:36 ]
2 kaarten: 1 Bridge
3 kaarten: 2 Bridges
4 kaarten: 3 Bridges in Daisy Chain configu
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 251001
Systeem:
p4p800
2 x 1 GB PC3200
Zalman 600W
XX-Flow CPU koeler, eheim pomp
Raptor wd360adfd, 36gig, 16 MB, 10.000 rpm
Maxtor 6B160M0
Mijn ervaring tot nu toe:
Met de bijgeleverde driver draait niks soepel, scrollen bij een internetpagina is zelfs te sloom. Ik heb Club3D nog gemailed of ze met een nieuwe driver komen (ATI ondersteund de agp versie eigenlijk niet), maar daar heb ik nooit een antwoord op gehad.
Ook heb ik de 8.3 ati driver en de sapphire driver geprobeerd, maar ik was nog niet echt tevreden.
Nu handmatig de 8.2 ati driver erop gezet en het is een stuk beter.
Zonder overclock van de CPU is de 3dmark06 score 5116, met een kleine overclock naar 15x235 ipv 15x200 wordt de score al 5716.(cpu score ligt rond de 900 tot 1000)
Met Ati tools krijg ik een reboot als ik op een van de knoppen "find max gpu/mem" druk (ook zonder CPU overclock en bij alle drivers). Geen uitzonderingen, dit gebeurt altijd meteen.
CPU was altijd overclocked naar 15x276 ipv 15x200 -> nu komen er met het opstarten van games met dezelfde CPU OC in de voorstukjes/menu groene strepen (artifacts) of vallen er dingen weg,waarna die vastloopt en het beeld zwart wordt. Ik kan de cpu niet eens meer stabiel oc'en naar 15x220. Zeer instabiel dus na het monteren van deze kaart, Temp gpu blijft laag en cpu onder de 43 graden (waterkoeling).
Overclocken van de CPU lukt dus ook niet meer met deze kaart en een p4p800 moederbord, dit ondanks een zware overkill voeding van 600W. Voor een kleine overclock moet ik de vcore een stuk hoger instellen als voor het monteren van de kaart.Het is waarschijnlijk tijd voor een vcore droopmod.
De fan maakt een enorme herrie en het toerental is niet te verlagen met programma's zoals rivatuner V2.08.
Dat waren de negatieve dingen.
Mijn vorige kaart was een 9550, want ik ben eigenlijk niet zo een gamer. Maar de laatste tijd toch wat meer gaan gamen met mijn verouderde systeem.
Ik zat te twijfelen tussen een x1950pro en deze, uiteindelijk voor deze kaart gekozen om nog een jaar met dit systeem een beetje te kunnen gamen.
Bij COD4 ben ik van alles op zijn laagst (640x480,anti aliasing off, alles uit of low), naar alles op high gegaan (1024x768, anti aliasing 4x, alles op yes, alleen waterdetail op low), FPS rond de 60.
Bij crisis verandert er niks aan de instellingen en blijft alles op low met een druk op de knop "optimal system settings". FPS ging wel van onder de 20 naar de 50-60.
Als ik mijn CPU weer kan overclocken ben ik tevreden met deze kaart. Dus ik ga mij in deze maanden toch maar wagen aan een droopmod.
Opzich ook wel handig om te weten
Anoniem: 58485
Het verbaast me al dat je zo'n kaart op een P4 Prescott draaien wiltAnoniem: 251001 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:57:
Ik heb sinds kort de Club3D 3850 AGP, voor mijn P4 3E prescott.
Nou begin eens met zoeken van de afmetingen van de kaart en die van je kast. Kom je er snel genoeg achter.Taygeta schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:13:
Weet iemand ook of de ATI HD3870 X2 in een Thermaltake Shark past?
Opzich ook wel handig om te wetenstraks past ie niet
Anoniem: 251001
Dat weet ik ook wel, ik had alleen niet verwacht dat mijn cpu er instabiel van werd. Dit zal wel door het moederbord komen.Het verbaast me al dat je zo'n kaart op een P4 Prescott draaien wiltDat model P4 wat jij hebt is niet echt een snelle CPU ook, en zal de kaart ook niet maximaal aan het werk zetten lijkt mij.
Maar tot nu toe is het een prima upgrade om cod4 te spelen. Dat was eigenlijk mijn intentie.
Tijdens het spelen van spellen krijg ik flinke framedrops. D.w.z. een spel draait bijv. op 60 fps constant, om vervolgens terug te zakken naar 0. Het beeld en geluid hapert en ik hoor activiteit op de harde schijf.
Mijn specs zijn de volgende:
C2D 2.66GHZ
2GB mem
HIS HD3850
HD 7200rpm SATA AHCI
Vista Ultimate
ATI 8.3
Al kies ik bij alles de laagste instellingen dan nog krijg ik de framedrops
[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-03-2008 21:13 ]
Met dat soort informatie kunnen we je misschien verder helpen
Processor temperatuur is prima, max 50 graden. Videokaart heb ik niet gecheckt, maar ik hoor hem niet excessief opspinnen. Wat me vooral opvalt is het geratel op de harde schijf wanneer het beeld 'stottert'.Grozno schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:17:
Wat heb je zoal gecheckt voordat je hier poste? Wat is bijvoorbeeld de temp van je processor, videokaart e.d? Bij welke games heb je hier last van?
Met dat soort informatie kunnen we je misschien verder helpen
Spellen die ik heb geprobeerd:
- Crysis <-- niet meteen over vallen
- Half-Life 2 EP2
- Need for Speed Most Wanted
Vooral Half-Life 2 EP2 vind ik raar, omdat deze destijds met een 7600GS prima draaide.
Heb na lang twijfelen toch weer de stap gewaagd naar ATI, helaas weer met negatief resultaat...
[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-03-2008 22:40 ]
Ik heb een nieuwe account gemaakt en me bestanden overgezet. Dan maar geen overdrive.Daywalk3r schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:38:
[...]
Het ging me nog niet eens om het overclocken.
Ik klikte op dat "slotje" (unlock) bij CCC en toen iets later kreeg ik een zwart scherm.
Het is niet als ik bezig ben maar soms bij het opstarten of zoals net had ik het bij muziek afspelen.
Net of hij in een soort stand-by springt waarop hij vast loopt maar dat kan niet want ik heb het ook bij het opstarten. Het lijkt random. Ik wou een filmpje maken maar net voordat hij weer op zwart ging waren m'n batterijen leegdus ik ga die even opladen en straks nog eens proberen een filmpje te krijgen.
[...]
Ik ervaar het als vervelend. Dus is het een ervaring![]()
Nee ik weet wat je bedoelt maar ik dacht als iemand wellicht een concrete oplossing heeft dan kan ik het snel verhelpen en hebben andere mensen er mischien ook wat aan. Als ik echter geen oplossing krijg/weet open ik een topic.
Edit: Nu ik ingelogd ben op de administrator account lijkt het probleem echt aan overdrive te liggen. Weet iemand of je die "unlock" ook weer kan "locken"? Mischien is daarmee het probleem opgelost. Of weet iemand gewoon waarom ik zwart scherm krijg door overdrive?
Bij mij loopt alles als een trein, dus het ligt niet aan ATI.
Dit topic is gesloten.
Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic. <<-- "Geschikt voor mij ja of nee?"
Ook kleine dingen zoals "w00t ik heb er net een binnen!" "kijk mijn 3DMark score" en "waar haal ik zo'n ding" en bijbehorenden vallen onder 'liever niet'.
Gezeur over beschikbaarheid, prijzen en levertijden levert je een Officiele Waarschuwing op en riskeert het sluiten van dit topic.