Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 44.973 views

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Hmm sinds ik de orginele bios op me MSI OCed HD3870 heb terug gezet lijkt de fan wel constand op 80% te staan, wordt ook warmer dan voorheen. Vandaag de koeler en driver opnieuw installeren :) Heb er een ander 2de kaartje bij dan voorheen, heb nu 2 OC edities. Maar geen 2x 16x lanes mee rop me mobo maar 16x en 4x maakt volgens mij niet zoveel uit met 2x CF-bridge ertussen ofwel? Anders gaat er gewoon weer 1 de deur uit :) Ook me cpu is van een Quadcore naar Dualcore maar door de hogere aantal haalbare Ghzen zal dat wel niet zo veel uitmaken (of juist positief uitpakken). (quad 3,8Ghz dual minimaal 4,1Ghz)

[ Voor 17% gewijzigd door watercoolertje op 29-02-2008 11:13 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waar kan je zien dat PowerPlay enabled is? Ik heb namelijk ATiTool meedraaien op de achtergrond, maar volgens mij neemt die de voltages niet mee in 2D-modus, alleen de kloksnelheden.

En moet ik per sé zelf nog ergens ATi Powerplay enablen? Dat wordt me niet echt duidelijk na Google :?

Edit: voor 2D loopt m'n kaartje nu op 130 Core /325 (x = 650 effectief) Mem. 29 graden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 29-02-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
Zojuist heb ik geprobeerd met atitool 0.27B3 de temperatuur uit mijn 3870X2 (sapphire) te lezen, maar ik krijg dit niet voor elkaar: ik hou het standaard atitool logootje in het scherm. iemand een idee?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
In overdrive kun je je temps zien,wel met een 8pins pci-e.
Verder kun je met rivatuner 2.06 je temps zien.
Open de config van rivatuner en voeg bij [rv670] ,950Fh erachteraan bij ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
hmm de 8 pins connector heb ik niet => 2 x 6 pins en in rivatuner 2.06 krijg ik de waarschuwing dat "rivatuner has not been tested with the currently installed display driver" waar ik Cat. 8.2 geinstalleerd heb. In rivatuner kan ik naar ik weet niets toevoegen onder config.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik bedoel het bestand rivatuner.config, die openen met kladblok/notepad en daar ,950Fh toevoegen.

Die melding kun je gewoon negeren, gewoon op detect now drukken.

hier een guide
http://forums.extremeover.../showthread.php?p=3011572

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 29-02-2008 22:20 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke afmetingen hebben de 3850 bordjes? Zijn ze allemaal hetzelfde? Ik wil er 1 kopen in voor een Asus M2A (mATX) in een Antec Fusion case, maar ik twijfel of dit wel past. Een 3650 is zeker geen probleem, maar deze kan niet in de schaduw staan van de 3850. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Heeft een HD3870X2 gebruiker als de nieuw gespotte RC3 drivers uitgeprobeerd die in de ATi nieuws en discussie topic staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KiLLaHeRTz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:51:
Heeft een HD3870X2 gebruiker als de nieuw gespotte RC3 drivers uitgeprobeerd die in de ATi nieuws en discussie topic staan?
Werkt niet. HEt is btw een opgepoetste RC1 drivers, alleen changes in de CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Heeft RC1 wel performance improvements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
KiLLaHeRTz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:01:
Heeft RC1 wel performance improvements?
Nope, vrij buggy. Ik wacht op de official, het is inmiddels al 2 maart dus ;) Echt lang gaat het niet meer duren.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als in... 2 weken? Meestal komen ze op 2/3 van de maand uit had ik het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Ik ben van plan om op kort termijn een HD3870 te gaan halen. Mijn ruimte in de huidige kast is echter "limited" en ik ben bang dat een full-lenght HD3870 niet gaat passen. Ik weet dat de PEAK kaarten niet het standaard reference design aanhouden. Een paar vraagjes dus:

1: Zijn er nog meer kaarten die een "kort" model van de HD3870 hebben (Behalve PEAK dus)?
2: Wat mist de PEAK vergeleken met de andere HD3870's (Hij is korter, dus zal ook wel wat missen)?
3: Kan iemand meten voor me hoe lang zo'n PEAK nou is in centimeters?
4: Kan iemand meten voor me hoe lang een normale HD3870 is in centimeters (Ik geloof 22,9 maar wil zeker weten)?

Tevens las ik veel problemen met de koeling van de PEAK kaarten. Bestaat dit probleem nog bij de huidige versies?

[ Voor 7% gewijzigd door Yahiko750 op 02-03-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Fout gepost in nieuws discussie topic

Even een paar uurtjes zitten klooien en testen van me nieuwe systeem, ben niet echt een held in clocken etc maar vindt het volgens mij redelijk goed gelukt.

Op de temps heb ik eigenlijk niet echt gelet :+ meer eigenlijk of die 3870x2 nu echt x lawaai zou gaan maken dit heb ik niet ervaren.

Alles op air.

E8500 3.16 @ 4.16Ghz
Asus Maximus Formula X38
Corsair Dominator PC 8500 5-5-5-18 @ 5-5-5-10 887
Asus 3870x2 @ GPU 915 Mem 1072
Windows XP Pro
Ati cat 8.2

Processor kan ik nog veel verder ocen maar dan gaat 3Dmark maar tot de helft van de tests of loopt vast. De 3870x2 kan iets verder zonder artiflects of vastlopers op max GPU 918 mem 1074 maar dit maakt totaal geen verschil in 3Dmark

Afbeeldingslocatie: http://yahzoo.nimio.info/small.jpg

Score 3Dmark06: 18280

Ik heb nog een Asus 3870 liggen misschien dat de drivers het ooit toe laten om deze ook in CF te laten draaien of kan dit al?

Verder eigenlijk pas 2games getest UT3 en Stalker lopen geweldig! UT3 @ 1680x1050 alles high contineu 90FPS geen droppings (zonder oc!) Ik weet nu wel weer wat ik een paar jaar allemaal heb gemist van de games :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Crossfire X (meer dan 2 gpus) is alleen mogelijk in vista, en zo te zien draai jij xp. Voor de rest zou dit mogelijk moeten zijn, alleen weet ik niet of het al met non-beta drivers kan

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Bullus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:13:
Ik bedoel het bestand rivatuner.config, die openen met kladblok/notepad en daar ,950Fh toevoegen.

Die melding kun je gewoon negeren, gewoon op detect now drukken.

hier een guide
http://forums.extremeover.../showthread.php?p=3011572
Heeft iemand trouwens al een oplossing gevonden voor het irritante blokkeren van rivatuner als vista opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Even terugkomen op dat biosflashen,wat is je bedoeling om je kaart te biosflashen?

Ik heb het gedaan zodat powerplay wordt uitgeschakeld in 3d applicaties.Anders switch 1 core telkens van 3d naar 2d clocks tijdens het spelen,nu niet meer.(wel met Catalyst AI op standard/advance)
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=177607

Hebben mensen in crossfire dit probleem ook (2x 3850/3870)?

In CCC geeft ie bij mij ook 3d clocks aan, maar in rivatuner geeft ie 2d clocks aan.Het zal aan CCC liggen.

@bsquare
Welke irritante blokkering bij vista.Nergens last van.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 02-03-2008 15:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
@bsquare
Welke irritante blokkering bij vista.Nergens last van.
Wanneer vista 32-bit opstart dan verschijnt er in de tray een melding dat er enkele programma's (rivatuner) door vista worden geblokkeerd. Deze moet ik iedere keer handmatig de-blokkeren, anders wordt rivatuner niet gestart, wat natuurlijk resulteert in hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Nee dat heb ik niet,het is wel zo als ik een andere drivers installeer dat rivatuner gaat zeuren dat ik mijn aangemaakte fan-profiel niet meer kent.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 22:04
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende dillema, ik krijg uit een RMA een HIS HD3870 ICEQ3 OC versie terug. Nu wil ik er een tweede bij bestellen om crossfire te draaien. Echter als ik door dit topic heen blader zie ik dat een 3870X2 de voorkeur heeft ondanks dat ik in de test in het begin van het topic maar hele kleine verschillen zie. Al hoewel ik de vergelijk met de 3870x2 OC versie niet helemaal terecht vind. Nu zijn we al weer even verder en zijn de drivers denk ik wat beter voor de 3870x2. Dus mijn vraag is heeft er iemand ervaring met de HIS versie van 3870 OC in crossfire tegen over de X2? Want ik denk er nu over om de 3870 te verkopen en een 3870x2 te halen indien het verschil inmiddels groter is geworden. Ik moet alleen dan nog even kijken wat ik voor de 3870 kan vragen.

Alvast bedankt!

Greet Dwinzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou je HIS 3870 verkopen, als je er nog één bij moet kopen ben je toch weer 220 euro kwijt denk ik.
Terwijl een 3870x2 al voor rond de 340 te krijgen is, en je voor je huidige HIS vast nog wel 170/180 euro terug krijgt op v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bullus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:45:
Even terugkomen op dat biosflashen,wat is je bedoeling om je kaart te biosflashen?

Ik heb het gedaan zodat powerplay wordt uitgeschakeld in 3d applicaties.Anders switch 1 core telkens van 3d naar 2d clocks tijdens het spelen,nu niet meer.(wel met Catalyst AI op standard/advance)
Nou, bij mij doet de kaart niet aan 2D of 3D-speeds, hij blijft gewoon constant doorloeien op 720/900MHz. Ik heb wel met ATiTool de speeds omlaag gegooid naar 170/370 voor 2D, maar als hij geen echt 2D-profiel heeft gaat het voltage ook niet omlaag, en dat wil ik graag omdat ik niet supervaak meer game maar meer in 2D-mode werk. Imo is een biosflash dan de enige oplossing, right? De bios heb ik al, maar ik wil wel zeker weten dat ik het goed doe, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:53:
Crossfire X (meer dan 2 gpus) is alleen mogelijk in vista, en zo te zien draai jij xp. Voor de rest zou dit mogelijk moeten zijn, alleen weet ik niet of het al met non-beta drivers kan
Kan CrossfireX wel met linux dan? Of echt exclusief vista :/

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
bsquare schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:27:
[...]

Heeft iemand trouwens al een oplossing gevonden voor het irritante blokkeren van rivatuner als vista opstart?
Daarvoor moet je User Account Control uitzetten: Ga eerst naar Windows Security Center en dan onder Other Security Settings, daar kan je het uitzetten en heb je nergens last meer van, ook niet bij bijvoorbeeld speedfan of atitool.

Heeft iemand deze Catalyst 8.3 sneak preview al gezien:

http://www.hothardware.co...ossFireX_and_More/?page=1

Ziet er erg belovend uit! :9

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 17:23
Andso schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:37:

[afbeelding]

Score 3Dmark06: 18280

Ik heb nog een Asus 3870 liggen misschien dat de drivers het ooit toe laten om deze ook in CF te laten draaien of kan dit al?

Verder eigenlijk pas 2games getest UT3 en Stalker lopen geweldig! UT3 @ 1680x1050 alles high contineu 90FPS geen droppings (zonder oc!) Ik weet nu wel weer wat ik een paar jaar allemaal heb gemist van de games :o
Mooie resultaten, hoeveel 3dmarks haal je nou bij stock speeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
bartgrefte schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:47:
[...]

Kan CrossfireX wel met linux dan? Of echt exclusief vista :/
DX10 is ervoor nodig. daarom werkt het ook niet onder XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Theft_eXP schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:29:
DX10 is ervoor nodig. daarom werkt het ook niet onder XP
Die klopt niet. Ook DX9 onder Vista zou prima CrossfireX kunnen. De beperking zit in het aantal frames dat je vooruit kunt renderen in WindowsXP. Die limiet ligt op drie bij WinXP en daarom kun je niet dus geen AFR toepassen met WindowsXP omdat je daar vier frames tegelijk in vooruit moet kunnen werken plus eentje weergeven.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
hmm mijn fout dan, ik dacht dat dat een vernieuwing in dx10 was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou vandaag eens de 3870x2 getest met een overgelockte Quad Extreme.
Maakt aardig verschil .... met me e8500 op 4400mhz (deed 18k oid) :P

Score is met een standaard kaart geen oc ! :

Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08101/4300_x2stock_20825712.jpg.xs.jpg

Een quad is dus wel degelijk de moeite :*)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nou praktisch voordeel. Lang niet alle courante spellen hebben fatsoenlijke MSP support. Dat zal zeker wel komen maar dan kun je beter tegen die tijd voor een Quad gaan. Voor gamen althans. Voor je dagelijkse taken kan het best van pas komen. Tenminste als je meer doet dan wat surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb vorige week een sapphire hd3870 besteld omdat hij vrij stil zou zijn met de dual slot koeler. Overal stond een foto van de 2 slots koeler, op tweakers en ook op sapphiretech.com.

Tot mijn spijt heb ik nu een single slot sapphire hd3870 ontvangen die volgens veel websites continu op volle toeren moet draaien. Zit maar een kleine koeler op.

Ik heb hem dus ook niet in mijn pc gezet ivm terugsturen of iets dergelijks. Maar wat zijn mijn rechten ivm terugsturen? Aankoopbedrag terug excl. verzendkosten?

Dus voor iedereen die er nu een gaat bestellen. Kijk uit als je geen luidruchtige single slot koeler wil.

[ Voor 9% gewijzigd door wiene op 03-03-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen vraag die met de kaart te maken heeft maar met consumentenrecht. Je kunt je beroepen op de wet kopen op afstand en binnen 7 of 8 werkdagen desnoods zonder opgaaf van reden retourneren. Je hoort je geld terug te krijgen, en je moet de verzendkosten zelf dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
En voor de rest sta je waarschijnlijk zwak, je kan namelijk niet zeggen dat je 'die niet besteld hebt' tenzij in de beschrijving van de site zelf een dualslot koeler staat beschreven. Aan plaatjes kun je vaak geen rechten ontlenen omdat 'Het weergegeven product kan afwijken van het ontvangen product'.

EDIT: Heb je toevallig deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/198infocus.gif
Dit lijkt namelijk wel een singleslot koeler en dat is het plaatje wat bij een HD3870 staat op de Sapphire site ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Arjan90 op 03-03-2008 09:47 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat helemaal niet zwak want het maakt geen donder uit of dat je verkeerd hebt besteld, van gedachte veranderd bent, of wat dan ook. Je hebt die afkoeltijd en binnen die termijn mag je gewoon retourneren. Je hoeft geen reden te noemen. Zolang het ding nog in nieuwstaat is en maar kort getest.

Gewoon even contact opnemen met de winkel en vragen of dat je een RMA moet aanvragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Dat snap ik maar als ik zelfs op sapphiretech.com niks kan vinden van een aankondiging of iets dat de koeler gewijzigd zou zijn. Hoe kan ik het dan weten. Ik zie overigens nu bij de specs op de desbetreffende webshop: "Gebruikt 2 inbouwslots Nee" Maar dat is dus ook achteraf. Ik had extra niet de goedkoopste hd3870 gepakt omdat daar een luidruchtige koeler opzat, dus baal wel een beetje dat het nu mogelijk extra geld gaat kosten.

Op een andere site: http://www.hardware.info/...70_met_singleslot_koeler/ staat er dus wel iets over maar dat bericht is inmiddels ook alweer veroudert.

Ik heb contact opgenomen met de webshop. Ben benieuwd. Ik kan het product altijd terugsturen onder verkeerd besteld dan draai ik wel voor de verzendkosten op.

Edit: Ik heb hem overigens niet getest. Zelfs niks los hoeven maken van de verpakking zat geen sticker of niks op. Dus kan volledig in nieuwstaat terug. En ja heb die van het plaatje dus. Maar als je op de site op hd3870 klikt krijg je wel degelijk de dual slot koeler te zien. Of het moet vandaag verandert zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door wiene op 03-03-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verzendkosten draai je sowieso op want het is jouw keuze om op afstand te bestellen itt de winkel om de hoek. Zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:55:
Voor de verzendkosten draai je sowieso op want het is jouw keuze om op afstand te bestellen itt de winkel om de hoek. Zo werkt het nou eenmaal.
Nee bij de desbetreffende shop is het zo dat als het product verkeerd geleverd is dan nemen zij de verzendkosten van beide kanten voor hun rekening.

Probleem is meer dat het de vraag is of het verkeerd is geleverd. Het plaatje klopt wel niet met het product maar zoals ik al aangaf zie ik nu dat er niet staat dat de kaart 2 slots nodig heeft. Misschien heb ik daar niet opgelet en is het mijn eigen schuld.

Ik heb op tweakers gezocht naar een shop die hem op voorraad had en niet de goedkoopste. Bij alle goedkoopste shops staat de dubbele koeler op het plaatje. Bij de meeste staat niet eens iets bij van single slot koeler. Omdat ik dus al wist welk product ik zou gaan kopen en de specs al kende heb ik die niet meer volledig doorgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is coulance van de winkel. Ik zou in dat geval goed kijken of je daadwerkelijk verkeerd besteld hebt. Idd door de specs te vergelijken. Mss wil de winkel je matsen .. dat is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:49:
Hij staat helemaal niet zwak want het maakt geen donder uit of dat je verkeerd hebt besteld, van gedachte veranderd bent, of wat dan ook. Je hebt die afkoeltijd en binnen die termijn mag je gewoon retourneren. Je hoeft geen reden te noemen. Zolang het ding nog in nieuwstaat is en maar kort getest.
Ik bedoelde afgezien van dat ;) 'Voor de rest', maar goed als er dus op de site staat dat er géén dubbelslot wordt gebruikt, is het zeker apart te noemen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af over welke rest je dan spreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Woei, vanmiddag maar even uitproberen in verband met de fan-issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Toch maar even een schop voor de mensen die snel op zoek zijn naar ervaringen met RT 2.07...

Het werkt als een droom :)
Maar de problemen met de niet-instelbare fan zijn absoluut niet opgelost! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Jejking schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:50:
Toch maar even een schop voor de mensen die snel op zoek zijn naar ervaringen met RT 2.07...

Ik kan dit bevestigen. Werkt net zo slecht als in 2.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ARGH... Het wordt nóg erger.

ATi Tray Tools, de laatste officiële kon ik geen faninstellingen wijzigen, maar hij las de fan wel uit (16593 RPM oid). De beta van september wilde niet eens starten. Sja... nu worden we pas écht gek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Xeanor schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Mooie resultaten, hoeveel 3dmarks haal je nou bij stock speeds?
Score: 15025

Met UT3 is de 90FPS zonder OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:29:
Ik heb vorige week een sapphire hd3870 besteld omdat hij vrij stil zou zijn met de dual slot koeler. Overal stond een foto van de 2 slots koeler, op tweakers en ook op sapphiretech.com.

Tot mijn spijt heb ik nu een single slot sapphire hd3870 ontvangen die volgens veel websites continu op volle toeren moet draaien. Zit maar een kleine koeler op.

Ik heb hem dus ook niet in mijn pc gezet ivm terugsturen of iets dergelijks. Maar wat zijn mijn rechten ivm terugsturen? Aankoopbedrag terug excl. verzendkosten?

Dus voor iedereen die er nu een gaat bestellen. Kijk uit als je geen luidruchtige single slot koeler wil.
Toevallig ook besteld bij Azerty?
Het is inderdaad de ergste koeler die ik tot nu toe tegen ben gekomen, maakt een boel lawaai en blaast de lucht de verkeerde kant op...
Ik heb maar besloten, in de geen-gezeik-modus, om de Arctic Cooling Accelero S1 Rev.2 te bestellen samen met de Turbo Module. Die wilde ik namelijk toch al aan de tand voelen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.revioo.com/media/images/news/1/10983.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Andso schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:52:
[...]

Score: 15025

Met UT3 is de 90FPS zonder OC
+3200 3dmarks met een flinke CPU OC en een matige GPU OC.... damn nice. Vraag me af wat 2x 3870X2 zou halen.

Heb die 31k screenshot al gezien, maar dat was allemaal stikstofgekoeld. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 03-03-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
les_paulde schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:14:
[...]

Daarvoor moet je User Account Control uitzetten: Ga eerst naar Windows Security Center en dan onder Other Security Settings, daar kan je het uitzetten en heb je nergens last meer van, ook niet bij bijvoorbeeld speedfan of atitool.
... om 1 melding het hele beveleigingsmodel van windows uitzetten? 8)7

De truuk is meestal om zo'n programma als een service te draaien, die kunnen namelijk wel automatisch als administrator gaan draaien. Programma's die dat niet kunnen worden eerst geblokkeerd en daar krijg je dan zo'n melding van.

Even de docs van rivaturen nakijken of het dus mogelijk is om rivaturen als service te draaien, verschilt per programma.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Jejking schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:50:

Bij mij werkt ie !!!
Hier de instellingen

http://forums.guru3d.com/...hp?p=2622198&postcount=38

Voordat je wat aanpast ff eerst de forum doorlezen,er staat wat in voor de rv670
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=255207
There is one more parameter affecting transfer function based automatic fan control scheme and important for understanding the nature of infamous auto fan speed control bug existing in reference 3850/3870 BIOS images. This parameter is called spinup duty cycle and it defines initial duty cycle used by controller to spin up the fan during engine start. This parameter is required because due to fan engine nature it is physically impossible to start it on any desired duty cycle. The minimum duty cycle allowing starting fan engine is called spinup duty cycle and it is equal to 30% in reference BIOS images. This parameter is critically important and shouldn't be altered.
Voordat je settings kunt aanpassen,moet je het eerst unlocken,
zo:
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/rivatuner_fanparameter.jpg

Daarna rivatuner opnieuw opstarten.

Bij de lookup entry heb ik hem wat anders ingesteld

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/rivatuner_fansetting.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/rivatuner_monitor.jpg

Ik moet hem nog wel ff finetunen...
succes

[ Voor 89% gewijzigd door Bullus op 04-03-2008 04:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Yes, dat zou handig zijn! Ik ga het meteen even proberen. Wat nou nacht :+

Edit: gevoelsmatig werkt de truc niet. Je weet zeker dat hij op Automatic... 3 moet? Ik heb wel een HD3850 512MB PCS he? Misschien verschilt dat qua BIOS-instellingen?

[ Voor 53% gewijzigd door Jejking op 04-03-2008 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dat zou ik niet weten,als je pwm mode op 2 zet ,dan refereert ie met de core temp, dus 50 grd core, 50% fan.

Draait de fan niet op 1 snelheid?

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 04-03-2008 03:16 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mensen even een eyes opener voor sommigen:

Het is me gister weer duidelijk geworden dat driver uninstall niet voldoende is. Gister kompleet reinstall gedaan van me pc en me HD3870 X2 loopt in alle games veel beter alle stotters alles is weg. FPS ook hoger.

Ik heb ook nVidia kaarten in me pc gehad dus ik vermoed dat dat ook invloed heeft gehad. Maar heb je dus crappy performance probeer even een reinst all je PC wordt altijd sneller door een schoon register ja het kost wat werk maar dan heb je ook wat. Sommige dingen krijg je gewoon niet weg met driver remove tools en andere progjes.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
roy-t schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:49:
[...]

... om 1 melding het hele beveleigingsmodel van windows uitzetten? 8)7

De truuk is meestal om zo'n programma als een service te draaien, die kunnen namelijk wel automatisch als administrator gaan draaien. Programma's die dat niet kunnen worden eerst geblokkeerd en daar krijg je dan zo'n melding van.

Even de docs van rivaturen nakijken of het dus mogelijk is om rivaturen als service te draaien, verschilt per programma.
Ik vond die User Account Control toch alleen maar bagger en volgens mij beveiligd die geen reet als je gewoon slim surft, no-script gebruikt in firefox en een goede firewall + virusscanner hebt. Plus, 1 melding voor alle 4 programma's die ik bij het opstarten laad die ik bij elke reboot opnieuw weg moet klikken met een paar kliks vind ik toch wel mateloos irritant dus doe ik het liever zo.

Hij gaat alleen maar in de weg zitten en getuigd weer van typisch Microsoft gedrag: geef de gebruiker het gevoel dat ie beveiligd is door dingen gewoon te blokkeren, maar ik geef liever zelf aan wat ik wil blokkeren en wat niet. En nogmaals, er zijn genoeg sites op het net te vinden waarin duidelijk aangegeven wordt dat dit toch zo'n beetje de enige manier is om het op te lossen voor een hoop programma's (speedfan, atitool, etc.) Lange leve microsoft zullen we maar zeggen, in plaats van dat ze gewoon een optie hadden toegevoegd van 'Programma toestaan' of zo, maar nee, laten we het weer moeilijk oplossen... ;)

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke review van de Radeon HD 3870 X2 x 2 vs 8800 Ultra x 3 (tri way sli) link
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2008/0304/tawada132.htm
Vindt het wel jammer dat niet alles in het engels staat.Plaatjes zeggen genoeg denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Heeft iemand al enige custom air cooling gezien voor de 3870X2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
er is nog geen custom aircooling, wel waterkoeling van dangerden.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ja, er zijn al een stuk of 4-5 verschillende waterblokken, echter nog geen enkele custom air cooling. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok net de club 3d 3850HD binnen, heel erg lang, hij past net in me kast :D

Alleen heb ik een probleem, de temp ligt rond de 55 graden, en de GPU clock staat op 300 mhz volgens de ati tool, terwijl de memory cloak op 829 mhz staat.

Gaat deze automatisch omhoog bij het spelen van een spel? En hoe verander je de fan snelheid?

EDIT: Ook na het wijzigen van de gpu clock snelheid verandert hij weer terug naar 300, heel raar

Ok, even een update.

Ati tools eraf gehaald, fan draait niet to nauwelijks totdat ik hem wijzig in rivatuner. Hij draait nu op 70%, en blijft rond de 50 graden.

Toen ik vista opstarte, en rivatuner temps checkte, was hij rond de 82 graden, en de fan hoorde je nauwelijks

Heb ik te maken met een kapotte videokaart of wat?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Laatst online: 04-04-2023
Afgelopen weekend een PC geinstalleerd met de HD3870 X2 van Sapphire.

Prima kaart, even Crysis geprobeert op 1280x1024 High zonder AA. Draaide prima.
C&C3 Tiberium wars draait op 1280x1024 met alles High + AA. Hele verbetering t.o.v. 1024x768 Medium zonder AA :)

Ook nog de (laatste) ATI Ruby demo geprobeert, helaas loopt die na een minuut ongeveer vast. Misschien niet helemaal Vista 64bit proof... Temperatuur is geen probleem. Het is specifiek de scene waarin het geweer in beeld is nadat zij de berg afgaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Zyphrax op 04-03-2008 19:53 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:38:
Ok net de club 3d 3850HD binnen, heel erg lang, hij past net in me kast :D

Alleen heb ik een probleem, de temp ligt rond de 55 graden, en de GPU clock staat op 300 mhz volgens de ati tool, terwijl de memory cloak op 829 mhz staat.

Gaat deze automatisch omhoog bij het spelen van een spel? En hoe verander je de fan snelheid?

EDIT: Ook na het wijzigen van de gpu clock snelheid verandert hij weer terug naar 300, heel raar

Ok, even een update.

Ati tools eraf gehaald, fan draait niet to nauwelijks totdat ik hem wijzig in rivatuner. Hij draait nu op 70%, en blijft rond de 50 graden.

Toen ik vista opstarte, en rivatuner temps checkte, was hij rond de 82 graden, en de fan hoorde je nauwelijks

Heb ik te maken met een kapotte videokaart of wat?
Ik vond zelf ook dat die waardes van Atitool ook vreemd maar zodra je zelf een X clock invult en dan op set. En je kijkt bijv met GPU-Z staat ie wel goed geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andso schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Ik vond zelf ook dat die waardes van Atitool ook vreemd maar zodra je zelf een X clock invult en dan op set. En je kijkt bijv met GPU-Z staat ie wel goed geclockt.
Nee, hij staat echt standaart op 300 GPU Clock en 0 tot 10% fan speed. Ik draai nu maar rivatuner met saved settings, en hij is nu rond de 75 graden met 55% fan speed met frontlines (high settings) Ik vind dit heel raar, ik ga zo ook mailen morgen.

De fan draait ook alleen als ik fixed settings gebruik, op auto draait ie maar op 10%, heel raar

Ok, heel erg goed gechecked nu, fan staat gewoon stil bij opstarten. Eerst draait hij 1 seconden volop op 100%, pas als ik windows ben en riva opstart, draait hij pas. 8)7

Ook problemen met HD flash. Als ik fullscreen doe krijg ik 2 schuine strepen, een witte en een zwarte. Zet ik HW Accel uit, dan doet ie het wel 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de volgende vage OC ervaringen met mijn HD3870 X2 en ben niet de enige:

3Dmark 2003:

Stock: 63463
mem 955: 63376
Core 850: 63571
core 850 mem 955 :63367

Mem oc verlaagt de score. Ik heb geen idee wat het is maar ik ga het maar eens uitzoeken. Kunnen meer X2 gebruikers dit bevestigen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 04-03-2008 23:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eerst eens meerdere metingen om afwijkingen te middelen.
Je zit sowieso te rommelen in de marge. Imo niet significant.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Bummer, vandaag heeft mijn Peak HD3870 de geest gegeven. Niet helemaal een kosjer product (zoals eerder aangegeven met de stock koeler)... Hij was wel goed koel met een S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

de scores mochten 3% afwijken maximaal Astennu. Van 63000 punten is 3% dus nog steeds méér dan wat de afwijking bij jou is.

@ Bullus:

Ik zie bij Power User twee dingen staan, namelijk...
- een RivaTuner \ Fan, AutoFanSpeed Control staat nu op 2.
- Een RivaTuner \ Fan \ CurrentDevice, waar je ook een hoop dingetjes kan veranderen. Fanspeed stond op 19, ik heb 1 geprobeerd, maar geen verschil.

Er gebeurt weinig met de bovenstaande instellingen. Wat doe ik hier verkeerd? :?

En ja: de fan draait op 1 snelheid constant.

[ Voor 66% gewijzigd door Jejking op 05-03-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
een RivaTuner \ Fan, AutoFanSpeed Control staat nu op 2--->3 zetten
hiermee kun je je autofan settings aanpassen.Anders staat ie gelocked.
Een RivaTuner \ Fan \ CurrentDevice, waar je ook een hoop dingetjes kan veranderen. Fanspeed stond op 19, ik heb 1 geprobeerd, maar geen verschil
Hier moet je ook nix aan veranderen..

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/rivatuner_fansetting.jpg

Probeer hier eens op fixed te zetten en dan 50% zetten of zo,en dan op toepassen, draait de fan nu sneller/of langzamer?

Volgens mij werkt een custom cooling niet met de autosettings.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 05-03-2008 01:40 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Er gebeurt dus helemaal niéts, ook niet met jouw settings. De kaart wordt niet warmer en niet kouder.

Het gekke is, zowel ATiTool als RT geven aan dat de fansettings veranderd zijn (%), maar er gebeurt gewoon geen moer. Ik begin langzamerhand te denken aan opgave en terugsturen naar de winkel, dit is niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als je in tabblad Main gaat, en dan de pulldownmenu waar je kaart staat(hd3850), kun je dan ook een andere kiezen?

Weet niet maar, kan het niet zijn dat je je fan niet kunt instellen,omdat het een non-reference cooler is en dat ie maar op 1 snelheid draait?

[ Voor 39% gewijzigd door Bullus op 05-03-2008 01:59 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja dat is zo, dat had ik hierboven al ergens vermeld...

Het is zo'n Zerotherm-geval a.k.a. Zalman, er zijn meer mensen die er last van hebben maar ik dacht dus dat jij de oplossing had. Ivm X2 enzo. Ik kan nog een andere kiezen, dan staat er ipv (Samsung Syncmaster 206BW, Default Monitor). Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Bij mij kan ik bij rivatuner wel fixed instellen. Jetway 3870x2
Alleen ik wil een profiel kunnen maken. Nu vind ik hem te warm worden. De fan spint in werkelijkheid pas naar meer als 30% boven de 90 graden.
Dit kan ik oplossen door hem fixed op 40% te laten draaien. Max is dan 70 graden.
Maar ik wil gewoon een profiel kunnen maken en niet dat mijn fan altijd zo hard draait. ook als die niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Jejking schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 02:04:
Ja dat is zo, dat had ik hierboven al ergens vermeld...

Het is zo'n Zerotherm-geval a.k.a. Zalman, er zijn meer mensen die er last van hebben maar ik dacht dus dat jij de oplossing had. Ivm X2 enzo. Ik kan nog een andere kiezen, dan staat er ipv (Samsung Syncmaster 206BW, Default Monitor). Hoe dat zo?
Probeer die andere eens en probeer dan je fan in te stellen.

Ik heb nl ook 2 keuzes, mijn is wat logischer ik heb 2gpu's, maar als ik de andere gpu pakt en probeer dan mijn fan in te stellen ,dan gebeurt er ook niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 05-03-2008 02:13 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
CILLER schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 02:08:
Bij mij kan ik bij rivatuner wel fixed instellen. Jetway 3870x2
Alleen ik wil een profiel kunnen maken. Nu vind ik hem te warm worden. De fan spint in werkelijkheid pas naar meer als 30% boven de 90 graden.
Dit kan ik oplossen door hem fixed op 40% te laten draaien. Max is dan 70 graden.
Maar ik wil gewoon een profiel kunnen maken en niet dat mijn fan altijd zo hard draait. ook als die niet hoeft.
hier een guide
http://www.vaguesoft.com/index.php?pageid=rt207

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:03:
Ik heb de volgende vage OC ervaringen met mijn HD3870 X2 en ben niet de enige:

3Dmark 2003:

Stock: 63463
mem 955: 63376
Core 850: 63571
core 850 mem 955 :63367

Mem oc verlaagt de score. Ik heb geen idee wat het is maar ik ga het maar eens uitzoeken. Kunnen meer X2 gebruikers dit bevestigen ?
Lekker ook jou kaart dus 8)7
Zo dit een bios lock zijn of warmte issue ?

Heb het vermoeder dat dit met de bios te maken hebt.
We moeten eens kijken of we de MSI OC bios te pakken kunnen krijgen die draait op 850/900 en is van een nieuwere datum als de mijne en waarschijnlijk ook de jouwe is.
Op techpowerup staat maar 1 van de 2 GPU biossen gepost maar daaruit kan ik wel afleiden dat de build date van de MSI bios nieuwer is als die van ons.

Iemand die een MSI 3870X2 OC kaart heeft en ons aan de 2 biossen kan helpen ? O-)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:04:
Kan hier kort en bondig over zijn Astennu heeft het op mijn verzoek getest omdat het mij ook opviel dat de score's lager werden naarmate de mhz'en stegen.
Dit bevestigt gewoon dat er ergens iets fout gaat alleen nu uitvissen waar.

[ Voor 25% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 05-03-2008 08:20 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:04:
Heb ik gedaan heb dit al meerdere keren op deze manier ondervonden dat bij overlclocken van mem de score omlaag gaat. Smokey the bandit ook.

Heb het nu alleen inzichtelijk gemaakt. Ik zal vanaaf nog een test draaien zonder en met mem oc durf te wedden dat je weer die -3% zien ipv een + score.
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:15:
[...]

Lekker ook jou kaart dus 8)7
Zo dit een bios lock zijn of warmte issue ?

Heb het vermoeder dat dit met de bios te maken hebt.
We moeten eens kijken of we de MSI OC bios te pakken kunnen krijgen die draait op 850/900 en is van een nieuwere datum als de mijne en waarschijnlijk ook de jouwe is.
Op techpowerup staat maar 1 van de 2 GPU biossen gepost maar daaruit kan ik wel afleiden dat de build date van de MSI bios nieuwer is als die van ons.

Iemand die een MSI 3870X2 OC kaart heeft en ons aan de 2 biossen kan helpen ? O-)

[...]

Kan hier kort en bondig over zijn Astennu heeft het op mijn verzoek getest omdat het mij ook opviel dat de score's lager werden naarmate de mhz'en stegen.
Dit bevestigt gewoon dat er ergens iets fout gaat alleen nu uitvissen waar.
Uhmm ik denk het ook. Maar je ziet ook dat MSI memory niet overclockt. Echter op XS draaien mensen 1100+ ik weet ook dat die ook met bios'en liggen rommelen. Dus het is te proberen. Ik vind het wel vaag. Ik ga ook eens underclocken kijken of het dan hoger wordt. Kan een bios lock zijn heb ik ook wel eens bij 9600 kaartjes gezien dan ging je océn ging score ook omlaag door een lock.

[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 05-03-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44

HugoBoss1985

Xenotech

Bij de HD3870 waren er toch ook al rare effecten van het overclocken van het geheugen.
Waarschijnlijk is het bij de HD3870 en de HD3870 X2 zo dat de timings van het geheugen aangepast worden naarmate je het geheugen overclockt.
Op XS zijn er volgens mij al mensen geweest die met een bios editor leuke resultaten behaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HugoBoss1985 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:06:
Bij de HD3870 waren er toch ook al rare effecten van het overclocken van het geheugen.
Waarschijnlijk is het bij de HD3870 en de HD3870 X2 zo dat de timings van het geheugen aangepast worden naarmate je het geheugen overclockt.
Op XS zijn er volgens mij al mensen geweest die met een bios editor leuke resultaten behaald hebben.
Owh ja daar staat me inderdaad wat van bij. Dat zou goed kunnen. Dan zou je een harde bios mod moeten doen zodat de timings gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Kan iemand mij vertellen welk merk de stilste hd3870 koeler heeft? Ik had een sapphire gekocht en dacht een dual slot koeler te krijgen die vrij stil is maar heb een single slot gekregen (luidruchtig) en deze wordt nu op vrijwel alle webshops geleverd. Ik ga deze nu terugsturen en krijg mijn geld terug. Nu wil ik dus zeker een dual slot koeler hebben. De asus heeft dit wel als het goed is maar wil het graag zeker weten. Stiller is altijd beter ook al is dat een paar tientjes duurder. Ik heb extra mijn 2900xt verkocht ivm herrie.

Edit: Andere koeler is geen optie

[ Voor 3% gewijzigd door wiene op 05-03-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

wiene schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:47:
Kan iemand mij vertellen welk merk de stilste hd3870 koeler heeft? Ik had een sapphire gekocht en dacht een dual slot koeler te krijgen die vrij stil is maar heb een single slot gekregen (luidruchtig) en deze wordt nu op vrijwel alle webshops geleverd. Ik ga deze nu terugsturen en krijg mijn geld terug. Nu wil ik dus zeker een dual slot koeler hebben. De asus heeft dit wel als het goed is maar wil het graag zeker weten. Stiller is altijd beter ook al is dat een paar tientjes duurder. Ik heb extra mijn 2900xt verkocht ivm herrie.

Edit: Andere koeler is geen optie
Standaard hebben alle HD3870's met de stock dual slot koeler een stille werking.
Dat komt doordat de fan constant op 25% blijft draaien.
Of het goed is, is een ander verhaal... maar stil is het wel.
Ik heb altijd gelijk een ander bios in de kaarten geflashed om ze gewoon op toeren te laten komen naarmate de temperatuur steigt.
Op dat moment heb je wel herrieschoppers...
Je kunt het beste voor zo'n kaartje gaan en zelf de fanspeed aanpassen zodat je een balans hebt tussen geluid en koeling!

Je zou ook naar een passieve kaart kunnen kijken. (en daar één of twéé stille fans op monteren.)

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-03-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
HugoBoss1985 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
Standaard hebben alle HD3870's met de stock dual slot koeler een stille werking.
Dat komt doordat de fan constant op 25% blijft draaien.
Of het goed is, is een ander verhaal... maar stil is het wel.
Ik heb altijd gelijk een ander bios in de kaarten geflashed om ze gewoon op toeren te laten komen naarmate de temperatuur steigt.
Op dat moment heb je wel herrieschoppers...
Je kunt het beste voor zo'n kaartje gaan en zelf de fanspeed aanpassen zodat je een balans hebt tussen geluid en koeling!

Je zou ook naar een passieve kaart kunnen kijken. (en daar één of twéé stille fans op monteren.)
Sapphire had dus ook de stock dual-slot koeling. Helaas zijn ze daar om één of andere reden vanaf gestapt waardoor ik dus een single slot versie ontving en ik niet blij was. Als het goed is gaat de fan wel standaard harder draaien als je de kaart belast bij de dual-slot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

wiene schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:26:
[...]

Sapphire had dus ook de stock dual-slot koeling. Helaas zijn ze daar om één of andere reden vanaf gestapt waardoor ik dus een single slot versie ontving en ik niet blij was. Als het goed is gaat de fan wel standaard harder draaien als je de kaart belast bij de dual-slot toch?
Is het niet zo dat de kaart die jij had (met singleslot) gewoon een ander model is?
Je kunt anders het beste eerst even contact opnemen met een webshops, voordat je gaat bestellen ;)
Nee, die fan gaat niet harder draaien.
Je moet even zoeken in de vorige delen van dit topic, het is meerdere keren besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
HugoBoss1985 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:29:
[...]
Is het niet zo dat de kaart die jij had (met singleslot) gewoon een ander model is?
Je kunt anders het beste eerst even contact opnemen met een webshops, voordat je gaat bestellen ;)
Nee, die fan gaat niet harder draaien.
Je moet even zoeken in de vorige delen van dit topic, het is meerdere keren besproken.
Nee, het is gewoon de standaard sapphire hd3870 in de pricewatch. Als ik op de sapphire site kijk en hd3870 aanklik krijg je gewoon een plaatje met de dual-slot koeling. Dit plaatje stond ook op de site van de webshop. Heb dit ook eerder aangegeven paar bladzijden terug.

Edit: Net even gebeld, het probleem is bekend bij hun en ik mag dus een rma aanvraag doen. Of ik mijn verzendkosten terug krijg weet ik niet.

Maar van de koeling zal ik wel even kijken dan. Ik heb een vrij goede airflow in de kast dus 25% zou ideaal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door wiene op 05-03-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou een gemodde bios voor de club3d 3850 of ben ik gewoon de sjaak? Ik vind het erg vervelend dat ik rivatuner nodig heb om mijn fan fatsoenlijk te laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Laatst online: 27-07 13:15
Ik lees veel over problemen met fanspeeds bij HD3850 kaarten. Tot nu toe verhalen gezien over de MSI OC versie en de Club3D versie. Is dit bij alle HD3850 kaarten een probleem, of alleen bij deze 2 types? Gaan bij de Sapphire bijvoorbeeld de fans wel harder draaien als de temperatuur oploopt? Iemand ervaring hiermee?

Tsukasa: ik heb wel eerder in dit topic (weet niet zeker of het dit deel was) iemand een gemodde bios zien noemen die het probleem voor de MSI versie oploste. Ik weet niet zeker of deze ook op de Club3D werkt, maar volgens mij zijn ze beide reference design, dus dan zou het moeten werken, toch? Kan iemand dit bevestigen?

edit: HD3850 bios nodig? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Depep op 05-03-2008 13:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking meldt dus.

Het is niet een probleem wat slechts bij de Club3D of MSI OC-versie is, geldt voor meer kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Laatst online: 04-04-2023
Kan iemand zijn ervaring vertellen met de HD3870 X2 van Asus?
Zelf heb ik ervaring met die van Sapphire, maar die is erg moeilijk leverbaar op dit moment.

Ik weet niet of er onderling veel verschil zit in koeling?
Of is het een kwestie van andere accessoires en een andere sticker op de koeler :)?

[ Voor 4% gewijzigd door Zyphrax op 05-03-2008 16:14 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Astennu schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:09:
[...]

Owh ja daar staat me inderdaad wat van bij. Dat zou goed kunnen. Dan zou je een harde bios mod moeten doen zodat de timings gelijk blijven.
Ik had zelf ook al zo'n vaag vermoeden met de oc score van de 3870x2

Misschien als jij wat speeds hier wil plaatsen zal ik het ook met die speeds testen wat ie doet kwa scores.
Zyphrax schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:10:
Kan iemand zijn ervaring vertellen met de HD3870 X2 van Asus?
Zelf heb ik ervaring met die van Sapphire, maar die is erg moeilijk leverbaar op dit moment.

Ik weet niet of er onderling veel verschil zit in koeling?
Of is het een kwestie van andere accessoires en een andere sticker op de koeler :)?
Ik heb de Asus mijn eerste indruk is geweldige kaart voor waarvoor ik m heb aangeschaft (UT3) vindt m persoonlijk erg stil alleen als je pc aanzet dan draait fan even op 100% en dan gaat terug naar bijna niet hoorbaar met gamen etc zit bij mij de kaart rond de 55-65graden fan draait harder maar geen herriebak absoluut niet.

Volgens mij zit er vrij weinig verschil tussen de opbouw van de koeling de sapphire of de asus wel heeft volgens mij de Asus echt een eigen Asus bios de Sapphire een Ati dus die kan kwa opzichten kwa temps etc natuurlijk anders koelen, clocken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Depep schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:53:
Ik lees veel over problemen met fanspeeds bij HD3850 kaarten. Tot nu toe verhalen gezien over de MSI OC versie en de Club3D versie. Is dit bij alle HD3850 kaarten een probleem, of alleen bij deze 2 types? Gaan bij de Sapphire bijvoorbeeld de fans wel harder draaien als de temperatuur oploopt? Iemand ervaring hiermee?

Tsukasa: ik heb wel eerder in dit topic (weet niet zeker of het dit deel was) iemand een gemodde bios zien noemen die het probleem voor de MSI versie oploste. Ik weet niet zeker of deze ook op de Club3D werkt, maar volgens mij zijn ze beide reference design, dus dan zou het moeten werken, toch? Kan iemand dit bevestigen?

edit: HD3850 bios nodig? ;)
Zijn dat gefixte bios of gewoon een backup bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Yes! Vandaag mijn Jetway HD3870 binnen met Accelero S1. Van het weekend ga ik alles bouwen en testen. Ben echt benieuwd naar de performance van dit beestje, vergeleken met mijn oude 7800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:45:
[...]

Zijn dat gefixte bios of gewoon een backup bios?
Ik denk zomaar standaard bios. Ik vraag me af of je een Asus bios in een MSI/Club3D/Sapphire kaart zou kunnen flashen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Depep schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:21:
[...]

Ik denk zomaar standaard bios. Ik vraag me af of je een Asus bios in een MSI/Club3D/Sapphire kaart zou kunnen flashen...
Zou fijn zijn als er een club3d fixed bios was, ik wil namelijk weer xp erop zetten omdat rivatuner soms bugged op vista, en nu doe ik maar via onboard installeren, heb geen zin in overheat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Net even crysis getest ,cat 8.3/ alles high/1680x1050 no AA--gem 30fps (level onslaugth)

Ik draai dan in vista 64bit, maar ik heb even getest om mijn shortcut aan te passen met -dx9
en krijg ik zomaar gem. 8fps bij! en ook geen flikkering meer. Zonder -dx9 heb ik weer flikkering in het spel.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hee Astennu, nog iets interessant voor je gevonden :)

Voltmodguide voor ATi Radeon HD3870X2, http://vr-zone.com/articl...r_ATi_HD3870_X2/5563.html . Veel plezier ermee, ook met het geheugen clocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
Weet iemand of het helpt een 6800GT 256MB (AGP) te vervangen door een HD3850 512MB (AGP)?

Let wel, ik zit nog met AGP en ik weet niet goed in hoeverre ik dan te kampen heb met "CPU bottleneck" etc... (Ik heb een P4 3.2GHz Prescot op een Abit IC7) en het is voornamelijk om EverQuest2 wat vlotter te kunnen draaien (@1920x1200).

Of ben ik beter af meteen een nieuw system aan te schaffen?

Alle feedback is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:11:
Hee Astennu, nog iets interessant voor je gevonden :)

Voltmodguide voor ATi Radeon HD3870X2, http://vr-zone.com/articl...r_ATi_HD3870_X2/5563.html . Veel plezier ermee, ook met het geheugen clocken ;)
V-mod = veel hoger verbruik dus daar doe ik om die rede niet meer aan. Maar geheugen clocken is wel interssant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
MrSnake schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:17:
Weet iemand of het helpt een 6800GT 256MB (AGP) te vervangen door een HD3850 512MB (AGP)?

Let wel, ik zit nog met AGP en ik weet niet goed in hoeverre ik dan te kampen heb met "CPU bottleneck" etc... (Ik heb een P4 3.2GHz Prescot op een Abit IC7) en het is voornamelijk om EverQuest2 wat vlotter te kunnen draaien (@1920x1200).

Ik zou het nu zonde vinden om een nieuwe AGP-videokaart aan te schaffen waarbij je gewoon aan alle kanten weet dat je videokaart de bottleneck niet zal zijn, geheugen en processor zijn voor deze kaart echt de bottleneck. Het enige wat helpt op de hogere resolutie is de hoeveelheid geheugen op de videokaart. Ik zou zelf kijken of ik redelijk goedkoop een C2D systeem in elkaar zou kunnen zetten en daar een 3850 in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:02
MrSnake schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:17:

Ik zal je helpen :) Ik heb een p4 3ghz 2gig intern geheugen en een gloednieuwe 24" en wou idd mijn games kunnen gaan draaien op 1920 * 1200. Hierom heb ik de stoute schoenen aangetrokken en van Saphire de HD 3850 gekocht. Ik had een x850 xt.

Saphire geinstalleerd, en ik heb zelfs de upgrade gewaagd naar vista omdat ik direct x 10 ondersteuing wil.

Het resultaat:. Ik kan nu eindelijk Bioshock spelen op mijn pc! en Hoe! Ik draai het met alle toeters en bellen, dirext x10 shaders op 1920 bij 1200. Wow wat ziet dat er mooi en vloeiend uit!! Geenzins het idee dat mijn CPU moeite heeft. Verder blijft mijn pc heerlijk koel.

Ik zat in een dillemma om mijn pc te vervangen, maar nu kan ik zeker weer een half a driekwart jaar vooruit. Ik heb voor deze kaart overigens wel mijn voeding vervangen van 350 watt naar één van 420 watt van Trust. ( € 35 ). Mijn PC is overigens een 3 jaar oude medion pc.

Ode aan Saphire!!

Andromeda is near

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Gaah! Ik heb een Peak HD3850 gekocht. In een PC gemikt, XP install gedraait, alles als een trein. Echter, nadat ik ATi drivers erop had gezet liep alles qua 3D vast op opstarten. CCC erop gemikt, deze geeft foutmeldingen bij "Tonen systeeminformatie". Daarnaast denkt Windows bij apparaatbeheer dat er 1024mb videogeheugen op zit, terwijl dit toch zeker weten de 512mb versie is.

XP eraf, tijdelijke Vista installatie erop, deze geeft in apparaatbeheer een "Fout bij starten" op de videokaart. In beide installaties is het beeld in Windows goed (en "snel"). Iemand enig idee? Iemand enig idee wat nog te proberen? PCI-express kabel zit erin..

Wat andere gegevens: MSI P965-neo, Antec 380 watt (Greenwatts serie ui de NKS4480b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Voor iedereen met een Sapphire kaart met het fanspeed probleem:

Er is een nieuwe bios beschikbaar op het Sapphire forum. Zie http://www.sapphiretech.com/en/forums/showthread.php?t=18191

Voor andere merken, het probleem is bekend, dus daar zal ook wel aan een fix gewerkt worden. Ik zou even het forum checken. Dit probleem schijnt zich voor te doen op kaarten die door ATi zelf geproduceerd zijn, dus niet op de latere versies van de fabrikanten zelf.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Iemand enig idee welke koelers op de 3850 AGP passen? Dezelfde als op de 3850 PCI-E??

Welke alternatieve koelers gebruiken jullie voor deze kaart?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic. <<-- "Geschikt voor mij ja of nee?"
Ook kleine dingen zoals "w00t ik heb er net een binnen!" "kijk mijn 3DMark score" en "waar haal ik zo'n ding" en bijbehorenden vallen onder 'liever niet'.
Gezeur over beschikbaarheid, prijzen en levertijden levert je een Officiele Waarschuwing op en riskeert het sluiten van dit topic.