Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 44.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WaterCoolertje,

Ik meen dat de PEAK geen fan control hardware onboard had.
Maw one speed, and one speed only.

Ik overweeg wel een bios upgrade, maar heb nog te weinig info en
dus reden om het te doen.
Ja vroeger veel mijn ATI 8500 opnieuw gelfashed, dus ik weet hoe het moet etc.
En voltmods etc.

De PEAK card is een beetje een vreemde want het is een volledig ander design.
Ik krijg heel vaag het idee dat de bios in de PEAK wellicht de clocks gelocked heeft.
Aan de andere kant kan ik me het niet goed voorstellen dat ze die moeite zullen doen.

Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Madrox schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 06:44:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier; de sliders springen gewoon terug naar default. Heb ook de PEAK, de temp idle geeft 49c aan; is dit goed of kan het beter (met verse pasta) ?
Flash er een andere bios in, staat ook al wat vaker in dit topic hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

martdj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:31:
Tijdje terug kon je bij Salland en nog wat winkels een Club3D Radeon 3850 met 512MB kopen voor rond de 120 euro. Het gaat om deze kaart. Wat mij opvalt is dat als je een pagina hoger gaat, bij die kaart staat "Coming soon". Dat staat er nu dus al ruim twee weken. Ik vind het vreemd dat allerlei winkels plots deze kaart verkopen voor relatief weinig, dan vervolgens niet binnen de gestelde levertijd (10 werkdagen) leveren en bij Club3D deze kaart maar op "coming soon" blijft staan, terwijl andere fabrikanten al lang een 512 MB 3850 uit hebben. Heeft iemand hier toevallig meer gehoord over deze kaarten? Iemand ze zelfs al live gezien?
Ik heb zelf de CLUB3D 512MB ATI 3850 Overclock via McDos aangeschaft

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

watercoolertje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:50:
@klaas: ik weet niet of je kaart al de fanfix heeft in de huidige bios, maar ik zou zowiezo naar een bios zoeken die dat erin heeft zitten. Mijn fan gaat bij 60 graden op wat hogere toeren (daarvoor onhoorbaar) en dan komt ie niet boven de 62 uit... vaak slaat die fan 2 sec aan en dan stopt ie al omdat de core dan al 55 graden is ofso. Ingame maak je het volgens mij niet zo veel mee dat je kaart de hele tijd 100% load heeft.
Ik heb nooit een bios geflashd. Kan je nou elke bios van dezelfde type gebruiken.
Ik heb een ASUS EAH3870 512. Welke zou je aanraden te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Heeft iemand nog de originele PEAK HD3870 bios voor me, heb m per ongeluk verwijderd een keertje. [edit: laat maar - gevonden op techpowerup.com]

Ik heb de Sapphire bios erop staan, echter nogal wat artifacts en crashes. Ik heb het idee dat het aan de temperatuur ligt en niet aan de bios.

Bij mij is namelijk ook een schroefje afgebroken. Na contact met Peak blijkt het dat het een maand duurt voordat ik nieuwe schroefjes kan krijgen.

Welke 3rd party coolers passen er goed op de Peak kaart?

Thermalright HR-03 GT / HR-03 rev a ??
Arctic S1 ??

[ Voor 28% gewijzigd door Lightah op 19-02-2008 12:59 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik ben toch weer overgestapt op nvidia, maar de 3850 blijft echt een geweldig kaartje.

Hij ligt hier nu stof te happen, iemand intresse? :)

Het is een Asus EAH 3850 512MB met zo'n grote koeler erop. Klokt prima over (730/1000). Heb alles erbij.

de 3d mark 2006 score:

e6850 3Ghz@3,6GHz
en de Asus EAH 3850 512MB stock

[afbeelding]

3D Mark 2006 URL: http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13799451

En wanneer ik de Asus EAH 3850 512MB op 730/1010 zet is dit het resultaat:

[afbeelding]

Link naar 3D Mark 2006: http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=13799952

:)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Ik heb wel interesse maar geen geld :+
Speel voor vriendelijke man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn X1950 Pro voor een Hd3870 vervangen en sindsdien crashen spellen zoals NFS Carbon en TDU bij mij. Nu deden ze dat wel eens wat het zijn vrij brakke spellen, maar nu doen ze het en hangen mijn PC finaal tot ik een harde reset moet doen. Dat is nieuw!

Is dit een driverprobleem of zo? Voltages en temperaturen lijken allemaal in orden. Cat 8.2 er op.
XP SP2. Ik vind het vreemd. Ik ga nog wat verder testen maar als dit zo door gaat dan breng ik 'm terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Heb je dan wel op de goede manier de drivers geinstalleerd? Toen ik van een X1950 Pro naar de HD3870 ging bleef de PC de oude kaart herkennen, driver cleaner en al die zooi werkte niet, niet eens in veilige modus. Een format deed het hem, daarna ook nooit meer problemen gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet herinstalleren. Dat is onzin. De kaart wordt ook prima herkend en in veel andere spellen ben ik nog geen problemen tegen gekomen. Maar hier blijft het mis gaan. Ik kom nu ook weer vers terug van een harde reset tijdens testen.

Had jij ook dezelfde symptomen? Dus scherm uit, en een paar tellen later geluid ook vast?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:31:
Tijdje terug kon je bij Salland en nog wat winkels een Club3D Radeon 3850 met 512MB kopen voor rond de 120 euro. Het gaat om deze kaart. Wat mij opvalt is dat als je een pagina hoger gaat, bij die kaart staat "Coming soon". Dat staat er nu dus al ruim twee weken. Ik vind het vreemd dat allerlei winkels plots deze kaart verkopen voor relatief weinig, dan vervolgens niet binnen de gestelde levertijd (10 werkdagen) leveren en bij Club3D deze kaart maar op "coming soon" blijft staan, terwijl andere fabrikanten al lang een 512 MB 3850 uit hebben. Heeft iemand hier toevallig meer gehoord over deze kaarten? Iemand ze zelfs al live gezien?
Deze staat bij mij ook al zon 18 dagen in bestelling. Hij is nergens nog op voorraad.

Ik had een paar dagen geleden op een webshop (vergeten welke) gelezen dat ze hem op 3 Maart verwachten dus Salland zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Over die prijs; tja, waarschijnlijk een foutje en dus geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik ben sinds kort ook een gelukkige eigenaar van een HIS HD3870 IceQ3 Turbo. Deze draait icm een Q6600 @ 2,4 Ghz op een Gigabyte P35-DS3R met 4Gb OCZ Cas 4. Heb 3dmark06 laten lopen en daar kwam ik op een score van 9830 Met de catalyst 8.2 drivers en een score van 10700 met Omega 4x drivers. Vind het een beetje raar dat mijn score zo laag is met de originele drivers van ATI, hebben jullie hier ook last van of ligt het aan mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja, dat is vrij laag, maar eigenlijk niet het topic om vragen voor te stellen. Als de games goed draaien en 3DMark niet, big deal, tenzij je een 3DMark-hoer bent natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nee dat niet hoor. COD4 draait maxed-out zonder te stotteren :) Helaas is mijn kaart in raparatie nu. Raakte overhit en schakelde vervolgens uit. Schijnt bekend probleem te zijn met HD3870 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:54

watercoolertje

Untertitel

Schijnt bekend probleem te zijn met HD3870 kaarten
Nou zo is het niet, de meeste hebben wel een warmte probleempje maar dat is vaak makkelijk op te lossen (andere koelpasta + strakker vastzetten). Daarbij worden ze allemaal niet wel heet maar niet TE heet dus denk dat je 1 van de weinige bent eigenlijk. Persoonlijk had ik eht zelf opgelost, nu ben je je kaart voor een tijd kwijt en wordt de waarde minder, je kan nu niet gamen op die kaart... Dat zuigt gewoon allemaal :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zuigt wel, heb er nu een PCI geforce 2 in hangen :/. Vind toch toch wel belachelijk dat hij uitlaat na 15 minuten van gebruik als ik hem aant stressen ben. Misschien een productiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:57:
Ik heb gisteren mijn X1950 Pro voor een Hd3870 vervangen en sindsdien crashen spellen zoals NFS Carbon en TDU bij mij. Nu deden ze dat wel eens wat het zijn vrij brakke spellen, maar nu doen ze het en hangen mijn PC finaal tot ik een harde reset moet doen. Dat is nieuw!

Is dit een driverprobleem of zo? Voltages en temperaturen lijken allemaal in orden. Cat 8.2 er op.
XP SP2. Ik vind het vreemd. Ik ga nog wat verder testen maar als dit zo door gaat dan breng ik 'm terug.
En welke kaart is het precies geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5" :)

Maar als ik 'm niet crashvrij krijg gaat ie echt retour. Ik ben alles al aan het uitsluiten en het lijkt echt een driver-issue of zo. Nahja het lijkt op een hardware-issue maar daar wil ik eigenlijk niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:25:

Maar als ik 'm niet crashvrij krijg gaat ie echt retour. Ik ben alles al aan het uitsluiten en het lijkt echt een driver-issue of zo. Nahja het lijkt op een hardware-issue maar daar wil ik eigenlijk niet vanuit gaan.
Kan je misschien op een andera partitie winxp installeren en dan drivers, dan zul je zien of het een driver/hardware probleem is.

Asus EAH3870
Net nieuwe pasta gesmeerd:
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9130/afbeelding462lf0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4449/afbeelding463rn1.jpg
foto's met N73 genomen ;(

Temps:
Als de fan 10% draaid is het in idle max 30 en tijdens de artifacts max 56

Als de fan 100% draaid |KOMT NOG|

Asus heeft het netjes gehouden maar de koelpasta was echt veel te veel, te dik.

[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 19-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Het probleem met de kaarten met stockkoeling is gewoon dat er een bios in zit waarbij de fan op 25% blijft draaien.
Dat is gewoon te weinig en met mensen met minder goede of slechte airflow kunnen dan vastlopers of andere rare dingen gaan meemaken.
De kaartjes met stockkoelers worden gewoon veels te heet als die fan op 25% blijft draaien.
De 3870x2 heeft al wel een goed bios.
Een reparatie zal waarschijnlijk betekenen dat de webshop er een ander bios in flashed. :)
Dat kun je dus ook net zo goed zelf doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:25:

Heb je wel eens met de fansettings gespeeld?
Ik zou anders zeggen, flash er eens het fanfix + overclock bios.

Offtopic: ik heb die filmpjes van jou bekeken en ben nu benieuwd hoe vaak je nieuwe banden voor je Vette moet kopen? :P

[ Voor 40% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-02-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke fansetting? Het is een passief gekoelde kaart ;)
En hij komt met hard gamen ook niet eens aan de 80 graden. Airflow zat in de kast.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:40
Klaas Baas schreef:
Ik zal even alles goed deinstalleren, en 8.2 CCC en driver er weer clean opzetten. Ik heb de upgrade vanaf een vorige release niet netjes uninstalled. Dit zal het ongetwijfeld wel kunnen zijn.
En anders... Rivatuner, en/of een bios upgrade (saphire ofzo).

...

Ik krijg heel vaag het idee dat de bios in de PEAK wellicht de clocks gelocked heeft.

KB
Ik had (en heb) 0 troep op mn pc (nieuwe windows staat er nog geen week op), dus dat CCC en ATITool raar deden kan het niet aan liggen. Ik denk dat je RivaTuner nodig gaat hebben (ook na alles (un)installen).

En de clocks zijn dus niet gelocked, want RivaTuner kan het wel (heb je mn post wel gelezen? Ik reageer niet voor niets :P ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
@ HlpDsK ik had ook soortgelijk probleem dat de spellen vastliepen en alleen een harde reset werkte.
Ben ik langzaam gaan testen alles een voor een uitproberen en bij mij dat asus doctor het probleem was. Maar als je passief koelt dan zal je geen asus doctor hebben denk ik.
Het rare is dat ik met een evga mobo en een nvidiakaart heb vervangen voor een gigagytex38-ds5 met een asus 3870 512MB met zelfde windows en toen niets aan de hand. kon gewoon spellen uren lang spelen.
Na een verse install zijn de problemen begonnen dus het is weldegelijk een driver of software issue.
Of een windows probleem.
Weet het nog niet helemaal zeker.
Ben bezig met een xp64 cd te maken met nlite kompleet met drivers en updates en dan kijken of het goed gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:27:
Hallo allemaal.

Ik ben sinds kort ook een gelukkige eigenaar van een HIS HD3870 IceQ3 Turbo. Deze draait icm een Q6600 @ 2,4 Ghz op een Gigabyte P35-DS3R met 4Gb OCZ Cas 4. Heb 3dmark06 laten lopen en daar kwam ik op een score van 9830 Met de catalyst 8.2 drivers en een score van 10700 met Omega 4x drivers. Vind het een beetje raar dat mijn score zo laag is met de originele drivers van ATI, hebben jullie hier ook last van of ligt het aan mijn systeem?
Hmmm, toch weer die 3d mark verschillen.
Ik score een 9804 in 3d2006 en dat weliswaar met een oc systeem maar toch.

Mijn kaartje is een 3850...omega nog niet gedaan, weet ook niet of die er al zijn voor Vista.

Zoek eens naar vergelijkend systeem op futuremark..

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-whodini- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:02:
@ HlpDsK ik had ook soortgelijk probleem dat de spellen vastliepen en alleen een harde reset werkte.
Ben ik langzaam gaan testen alles een voor een uitproberen en bij mij dat asus doctor het probleem was. Maar als je passief koelt dan zal je geen asus doctor hebben denk ik.
Het rare is dat ik met een evga mobo en een nvidiakaart heb vervangen voor een gigagytex38-ds5 met een asus 3870 512MB met zelfde windows en toen niets aan de hand. kon gewoon spellen uren lang spelen.
Na een verse install zijn de problemen begonnen dus het is weldegelijk een driver of software issue.
Of een windows probleem.
Weet het nog niet helemaal zeker.
Ben bezig met een xp64 cd te maken met nlite kompleet met drivers en updates en dan kijken of het goed gaat.
Ik heb geen Asus doktor nee.

Maar als het een driverprobleem is dan helpt het ook niet om de kaart om te ruilen voor een versie met fan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:27:
Hallo allemaal.

In mijn systeem (zie sig.) haal ik met een 3850 512MB Asus ruim 10915. (Zonder OC van de kaart).

Jou score is veels te laag dus. :) Ik haaldie die score trouwens met Ati Catalyst 7.11

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Deorgere schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:37:
[...]

In mijn systeem (zie sig.) haal ik met een 3850 512MB Asus ruim 10915. (Zonder OC van de kaart).

Jou score is veels te laag dus. :) Ik haaldie die score trouwens met Ati Catalyst 7.11
Alleen zijn cpu draait op 2,4 ghz en de jouwe op 3,8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Ik heb geen Asus doktor nee.

Maar als het een driverprobleem is dan helpt het ook niet om de kaart om te ruilen voor een versie met fan? :/
Het zou in jouw geval ook een temp probleem kunnen zijn, aangezien je passief koelt.
Probeer een 90 of 12 mm fam direkt op je koeler, misschien dat het helpt.
Ik denk toch dat boven de 65 graden niet echt fijn is voor een gpu/cpu.
Ik probeer altijd daar onder te zitten(voor zover het lukt).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Net even overgeklokt mbv overdrive,maar volgens mij werkt ie niet.

Getest met core/mem op:
825/901
844/926
878/926

Gebenched met 3dmark01 test :nature

Results: alle 3 scores rond de 438FPS. 8)7

driver 8.451.2 08-01-23
cat 8.1

Waar kan dit aan liggen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet meegekregen maar welk merk X3870 heb jij ?

Weliswaar de laatste catalyst uitgeprobeerd en ook je systeemdrivers geupdate?

Ik raad iedereen die spelen wilt met clocks en temps, het merk Peak af. Peak gebruikt goedkope componenten en daarom zijn deze ook vaak goedkoper. Maar laat je niet misleiden door die stomme lage prijs alleen. Die fan komt 'gelocked' tenzij je er een potmeter tussenzet, de clocks staan vast, en er zal ongetwijfeld wel een bios in staan wat je limiteerd op bijna alles. Mensen.. Blijf van peak af als je lekker wilt rommelen met je kaartjes :)

en ik kan het weten na 2 modellen in handen gehad te hebben :+

M'n 3850 draait nog steeds prima. Ik had eerst de heatsinks op de verkeerde componenten geplaatst , maar achteraf na een uur gamen voelen die IC's nog niet eens warm aan :o

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jtIgbP0GZeXMl4NWRw8Qqma2/full.jpg

Rechts... Die zwarte dingen .. daar moesten die heatsinks eigenlijk op :+

Ondertussen draait het kaartje nog steeds heilig & prima. Games doen het lekker vlot en voorlopig blijft het deze kaart dus ook :) Hulde aan Ati voor een prima prijs/prestatie-verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan geen X3870's. Wel HD3870's ;)

Het is een Powercolor. Met passieve koeling. Maar blijkbaar gaat dat gewoon niet werken. Ik heb nu de kast opengemaakt en er een kamerfan op gezet en ik game al 2 uur crashvrij dus :/

Dat wordt ruilen.

Ik heb dat ding alleen maar stock gehad. Ik clock m'n videokaarten eigenlijk nooit. CPU + Ram zijn flink opgekieteld en dat is ook genoeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus wellicht te maken met een kaart die te warm wordt.

Je hebt het hoogste model onder de HD3870 en nog eens passief gekoeld ook. Wellicht wordt een VRM te warm op 1 of andere manier. Plaatsen van een kamerfan werkt? Hoe doet een fan dan op close range? Caseflow wel voldoende?

Natuurlijk moet je er gewoon vanuit kunnen gaan dat ook een passieve kaart van te voren uitvoerig getest wordt, maar dat is altijd moeilijk te schatten. Een dichte case met weinig airflow komt echt niet ten goede voor een passieve kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof maar dat de flow meer dan genoeg is. Dat maakt het zo raar. Zie m'n sig.
Ik heb al eerder passief gekoelde kaarten gehad zonder problemen.

En de 3870 is nog altijd de Value-reeks van ATI. Daarvan verwacht ik dan ook niet dat ie zo heet wordt.
Bovendien trekt ie amper 60 watt. Ik heb er een stroommeter tussen hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het letterlijk 1 onderdeeltje op de kaart wat het te warm krijgt onder games... En een kamerfan plaatsen (gericht) werkt.. dan is het duidelijk. Kan je nagaan welk onderdeeltje precies warm wordt? Vrm? Geheugen? Slecht contact met de core zelf?

Of je ruilt 'm idd in. Ben je hopelijk van het gezeik af ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen tempgun dus dat wordt lastig hé ;)

De radiators en heatpipes worden gewoon warm dus het is toch een flowprobleem op een of andere bizarre manier. En ruilen is ook niet tof want dan heb ik er een met fan en ik wil die herrie niet. Mijn X1950 Pro had een fan maar dan wel een Arctic Accellero X2. Iets vergelijkbaars is er nu niet. Er is welgeteld 1 kaart met een zalman koeler en die maakt het zo veel herrie als standaard, en er is 1 andere koeler die stil kan zijn maar op de kaart altijd max draait dus dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heatpipes transporteren de warmte naar boven. Als de kaart naar onderen hangt dan is die verhouding niet helemaal correct meer :P

Geen kleine stille 80mm fan bij de hand liggen? Ik heb er zelf een VF1000 op. Oc'en boeit me niet echt, maar een stillere kaart wel. Ideaale koeler dus. En een fan die op 5V draait hoor je nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er geen ghetto fan op zetten. Die tijd heb ik gehad. Sowieso heb ik geen stille bij de hand.

En de heatpipes zijn er voor ontworpen. Hij hangt ik alle kasten hetzelfde. Daar is het design naar.
Bovendien .. juist aan de bovenkant is de meeste koeling want daar hangen zo al 3 x 120 mm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat ligt er maar net aan hoe deze gericht zijn. heerlijk zo discusseren met jou :+ Een fan die aanzuigt binnen in een kast doet niet zoveel met componenten die warmte afgeven over de gehele kast in dit geval. Een fan die daarintegen gericht 'blaast' is velen malen effectiever dan een stel die aanzuigen. Warmte stijgt idd, en wordt ook sneller afgevoerd op die manier, maar koelt niet zo effectief als een gerichte fan naar de kaart.

Natuurlijk koop je een passieve kaart met een reden en er niet vervolgens nog een fan bij te moeten plaatsen omdat het ding chrasht... maar de oplossing lijkt me dan binnen handbereik. Ik heb een 80mm fan aan de bovenzijde van m'n case geplaatst, op 5V serieus geruisloos, maar wel airflow. En dat is belangrijk. Er zijn een hoop fans die prima koelen zonder al te serieus geluid te maken.

En als je nog eventueel belang hebt bij fans heb ik 4x120mm nog liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gaat er vanuit dat ik niet achterlijk ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 03:11:
Of je gaat er vanuit dat ik niet achterlijk ben ;)
_O-

Ruil die kaart dan ook in ook. Kampt gewoon met warmte-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-08 17:37

Hettic

PSN: Hettic1

Ik heb sinds gister een Asus EAH 3870 512MB. Echter wanneer ik de desktop aan doe, zie ik dat de fan op de kaart niet draait.

Is dit normaal, zie ik wat over het hoofd of is de kaart gewoon stuk?

[ Voor 15% gewijzigd door Hettic op 20-02-2008 08:23 ]

PSN-ID: Hettic1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hettic schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:22:
Ik heb sinds gister een Asus EAH 3870 512MB. Echter wanneer ik de desktop aan doe, zie ik dat de fan op de kaart niet draait.

Is dit normaal, zie ik wat over het hoofd of is de kaart gewoon stuk?
Of hij is heel heel, heel, erg koel en de fan draait daarom niet.
Of hij is kapot.

Ik heb er zelf ook een, en de fan draait gewoon zachtjes (ook in 2D-mode).

Een test of de fan kapot is kun je doen in de eerste 2-3 seconden dat je PC aan gaat.
De fan zal dan op moeten spinnen omdat software hem nog niet heeft kunnen downspinnen vanwege de lage temperatuur.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-08 17:37

Hettic

PSN: Hettic1

kalizec schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:43:
[...]

Of hij is heel heel, heel, erg koel en de fan draait daarom niet.
Of hij is kapot.

Ik heb er zelf ook een, en de fan draait gewoon zachtjes (ook in 2D-mode).

Een test of de fan kapot is kun je doen in de eerste 2-3 seconden dat je PC aan gaat.
De fan zal dan op moeten spinnen omdat software hem nog niet heeft kunnen downspinnen vanwege de lage temperatuur.
Ik zal dit vanavond testen. Ik neem aan dat je bedoeld dat de fan even moet bewegen wanneer ik de PC aanzet? Ik weet in ieder geval wel dat hij even beweegt wanneer ik de PC uitzet.

PSN-ID: Hettic1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Voor hen die de club3d 512mb HD3850 hebben besteld:
Geachte,

Op dit moment wordt door ernstige chipset tekorten enkel CGAX-3852DDO uitgeleverd. Midden volgende maand wordt beschikbaarheid verwacht van de CGAX-3852DD (wel met een andere koeling oplossing) info volgt later vandaag op onze website. Onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten,

Club3d
Deze kaart was een week of drie geleden voor 117 euro bij Salland te bestellen. Jammer van de levertijd en wellicht de dualslot koeler, maar nog steeds een goede prijs natuurlijk. Behalve van HIS heb ik nog geen andere dualslot koeloplossingen gezien voor een HD3850. Misschien iemand anders? Een Accelero S1 is natuurlijk ook een mooie oplossing.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Ik heb sinds gisteren een tweede HD3870 in m'n pc zitten en wat mij opvalt dat de temperaturen redelijk hoog zijn.

Voor de upgrade was de temperatuur van m'n enkele HD3870 45 graden. Nu met de tweede erbij is dat 52 graden geworden (vind ik nog normaal qua stijging met extra hardware). De nieuwe HD3870 is 67 graden idle. Ik heb van de nieuwe kaart de pasta verwijderd en een beetje AS5 erop gedaan en toen was het 64 graden idle.

Zijn dit nog redelijke normale temperaturen voor de HD3870's in crossfire ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Nee absoluut niet, mijn kaarten komen nooit boven de 62 graden stressed. Waarschijnlijk heb je geen fanfix bios (ze gaan niet harder of zachter draaien?). Dat ie maar 3 graden scheeld kan ik bijna niet geloven ben zelf bijna 20 graden omlaag gegaan door dezelfde actie. Zit de koeler wel goed strak, of een beejte los? ik heb rubberjtes achter het metalen bracket gefixed aan de achterkant (zodat ie verder vna de kaart zit en de koeler dus harder op de kaart drukt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan de airflow in je kast hé. Heb je gewone dubbelslot kaarten die de warme lucht gelijk naar buiten blazen of koelers die de warmte lucht binnen de kast houden? Dan ben je aangewezen op je outtake fans en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
watercoolertje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:58:
Nee absoluut niet, mijn kaarten komen nooit boven de 62 graden stressed. Waarschijnlijk heb je geen fanfix bios (ze gaan niet harder of zachter draaien?). Dat ie maar 3 graden scheeld kan ik bijna niet geloven ben zelf bijna 20 graden omlaag gegaan door dezelfde actie. Zit de koeler wel goed strak, of een beejte los? ik heb rubberjtes achter het metalen bracket gefixed aan de achterkant (zodat ie verder vna de kaart zit en de koeler dus harder op de kaart drukt.
Ik vind de fanfix bios remourig qua geluid. De fan springt telkens voor de kleine dingen aan zonder dat de kaarten veel koeler worden. De fans gaan pas rond de 90 graden veel sneller draaien (vind ik prima).
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:58:
Dat ligt aan de airflow in je kast hé. Heb je gewone dubbelslot kaarten die de warme lucht gelijk naar buiten blazen of koelers die de warmte lucht binnen de kast houden? Dan ben je aangewezen op je outtake fans en voeding.
Ik heb dubbelslot koelers, Ik heb 2 casefans in m'n kast zitten. 1 in het zij paneel die de lucht naar binnen blaast. Als ik die aanzet wordt het maar 3 graden koeler bij de onderste kaart. De andere casefan die op de outtake on de voeding zit, blaast de lucht naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Laatst online: 30-05 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:30:
Ik raad iedereen die spelen wilt met clocks en temps, het merk Peak af. Peak gebruikt goedkope componenten en daarom zijn deze ook vaak goedkoper. Maar laat je niet misleiden door die stomme lage prijs alleen. Die fan komt 'gelocked' tenzij je er een potmeter tussenzet, de clocks staan vast, en er zal ongetwijfeld wel een bios in staan wat je limiteerd op bijna alles. Mensen.. Blijf van peak af als je lekker wilt rommelen met je kaartjes :)
Ik overweeg zo'n achterlijk goedkope Peak (HD3850 256MB) te kopen. Ik heb wat geruchten opgevangen dat de koeling wat problemen zou hebben, maar ik ben van plan die er af te slopen en te vervangen door een passieve Accelero S1, dus ik ga er een beetje van uit dat dat de problemen verhelpt. Heeft ie nog andere problemen dan dat? De fan boeit me dus niet, en overclocken ook niet. Ik wil alleen dat ie zijn werk goed en stil doet en passief gekoeld kan worden.

Het enige waar ik mij zorgen over maak: Op de site van Arctic Cooling staat dat je bij de HD3870 de ram heatsinks moet laten zitten (terwijl die normaal vervangen moeten worden door die van de S1), en ik weet niet of dat dan ook voor zo'n Peak 3850 geldt.

Is zo'n Peak wat voor mij, of kan ik beter toch maar iets meer uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Dat is dus veel te weinig om een deftige airflow te creeeren... Ik heb 2 120mm fans in en 3 120mm en voeding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
watercoolertje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:36:
Dat is dus veel te weinig om een deftige airflow te creeeren... Ik heb 2 120mm fans in en 3 120mm en voeding uit.
ik heb 1 120mm fan in op de zijpaneel. een 140mm fan in de voeding. Een 120mm fan out onder de voeding.

Ik heb de kaarten nu om gedraait en de warmste kaart zit nu boven. Koeler heb ik goed vast gedraait, ik denk dat ik zo ff de pasta opnieuw erop gaat doen.

Edit: Pasta opnieuw erop gedaan, deze keer iets meer dan de vorige keer en dat scheelde weer 3 graden. (dit zonder werkende fan op het zijnpaneel). De temp van de oude kaart is jammer genoeg het zelfde gebleven. De kaarten komen bij mij niet ver (+/-2 graden) over de 90 graden stressed omdat op die temperatuur de fans geleidelijk veel sneller gaan draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door THE_FIREFOX op 20-02-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bij Arctic Silver heb je maar een rijstkorrel nodig. Zie de instructies op de website. Dat geldt meen ik ook voor andere koelpasta's, meer is minder.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 15:30
Voor mensen met een Asrock 4CoreDual-VSTA bij deze een ervaring van mijn kant met de PowerColor HD3870 SCS3 versie.

Het leek mij prachtig deze kaart in mijn systeem te hebben, een stille kaart die zijn werk beter doet dan de stock cooler. Daarnaast zit de aansluiting voor een fan nog gewon op het PCB, dus in geval van nood kan hier ook nog mee gespeeld worden, gegarandeerd fun dus.

Helaas niet voor mij, want wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld, en er komt nog geen biepje uit mijn PC wanneer de kaart er in hangt. De volgende dingen heb ik geprobeerd (het is geen hulp topic, maar enige duidelijkheid maakt het wel eenvoudiger voor mede Asrock eigenaren):

1. Met de default settings beginnen d.m.v. een CMOS reset.
2. Via mijn AGP kaart alles goed instellen op PCI-e, om vervolgens dit op te slaan en de PC uit te zetten en de kaarten te verwisselen.

In beide gevallen maakte het niet uit op welke poort ik m'n monitor aan sloot, ik kreeg geen beeldsignaal door, en er kwam nog geen biepje uit de PC speaker, hij blijft dus al erg vroeg vast zitten. Ik heb dus eigenlijk zo goed als alles geprobeerd wat binnen mijn kennis en vermogen ligt, want alles is verder correct aangesloten, en het is niet voor het eerst dat ik een dergelijke wisseltruc heb gedaan. Wel voor het eerst dat ik een PCI-e kaart op dit moederbord heb geprobeerd, geen succes dus.

Verder kan ik zeggen dat het PowerColor pakket gewoon standaard is: Een grote doos, puur vanwege de koeler, gevuld met een voedingsverloop (molex naar degene op de kaart), Composite out, Component out, DVI->VGA verloop, DVI->HDMI verloop, en een schijfje met meuk.

Wat betreft de vraag over de stevigheid van de koeler, ik vond hem zelf stevig genoeg aanvoelen, maar enige voorzichtigheid is geboden. De koelvinnen zijn dun, dus je hebt het idee dat je ze zo kan buigen, maar het is ook zeker niet als "goedkoop" te labelen, zo slap is het ook weer niet. De koelblokken hangen er een beetje bij voor het gevoel, ik zou de kaart daar dus ook niet aan beet pakken. Het feit dat beide blokken enkel vastzitten d.m.v. de heatpipes geeft dus een onzeker gevoel, maar op zich is het stevig genoeg. Bij het kleine blok zit relatief weinig speling, bij de grotere iets meer, maar die kan enkel een plasticken schroefje op de kaart raken, het is millimeterwerk, en het breekt ook echt niet zomaar af.

Jammer dus dat het hier niet werkt, misschien toch maar kiezen voor een Sapphire dan maar. Ik heb de kaart gekocht bij Komplett, de enige webshop in Nederland die hem heeft geloof ik. Nu maar weer verder op mijn oude, immer betrouwbare Diamond Viper V770, het beestje dat het altijd blijft doen, zelfs op 1920*1200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Milmoor schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:01:
Bij Arctic Silver heb je maar een rijstkorrel nodig. Zie de instructies op de website. Dat geldt meen ik ook voor andere koelpasta's, meer is minder.
Kuch er zat eerst rijstkorrel op en nu heb ik er 2 rijstkorrels erop zitten Hij koelt al een stuk beter dan eerst. M'n case temp is niet zo schrikbarend hoog (28 graden), Processor is 32 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cid Highwind, ik verdacht mijn kaart er ook van stuk te zijn, later bleek het dus dat het bij het opstarten een niet-dvi signaal afgeeft, en alleen D-sub. Heb je D-sub ook wel geprobeerd? DVI viel later in windows weer te activeren door eerst het D-sub weer uit te zetten.

Nu stuur ik mijn TFT met 2 kabels aan :P 1x DVI & 1x D-sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:24:
@Cid Highwind, ik verdacht mijn kaart er ook van stuk te zijn, later bleek het dus dat het bij het opstarten een niet-dvi signaal afgeeft, en alleen D-sub. Heb je D-sub ook wel geprobeerd? DVI viel later in windows weer te activeren door eerst het D-sub weer uit te zetten.

Nu stuur ik mijn TFT met 2 kabels aan :P 1x DVI & 1x D-sub.
Wat voor merk is de jouwe dan, als dat eveneens een PowerColor is dan heb ik nog hoop. Feit is echter, dat ik dat dus ook heb geprobeerd, eerder vanavond al, en dat dat ook geen succes was, helaas. Overigens had de computer dan ook gewoon door moeten lopen nadat ik alles goed had ingesteld via m'n VGA output op de AGP kaart, dan had hij eigenlijk naar Windows door moeten lopen, óf een BIOS error geven, wat ook altijd de nodige biepjes veroorzaakt. In dit geval blijft hij mijns inziens eerder hangen.

Als ik een snelle google doe, dan zie ik het volgende: link
Vertaald vanuit het Engrish: "Doesn't work with all HD3870 cards, such as my PowerColor one."

De pagina heb ik de afgelopen week wel gezien, helaas dat bericht over het hoofd gelezen. Misschien is er dan toch iets waardoor het moederbord en de GPU incompatible zijn. En nee, een BIOS flash is ook niet mogelijk, dit omdat er hier geen PCI-e PC staat.

Oh, en betreffende de TNT2, dat is mijn backup, mijn X1950Pro AGP was al verkocht. Beer en huid... jaja ik weet het |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 3850MSI OC edition. Ik had de RMA aanvraag al ingediend.. totdat ik op het advies van een ander de D-sub stekker probeerde :')
1 x PCI Express Graphics slot (@ x4 mode)
x4 modus dus. Je hebt geen volledig PCI-express compliant moederbord vrees ik. Die oplossingen van Asrock & hun Combo-moederborden zorgen altijd voor problemen in & rond windows ook.

Kan je niet beter kijken naar een beter merk plank zoals Asus met wel een volledig PCI-express slot?

Ik vindt asrock bordjes met hun ver verouderde Nforce 3 chipsets een ramp. Vista & Asrock/Nforce3/ Ati kaarten gaan absoluut niet samen.. En nvidia weigert er fatsoenlijke drivers voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:50:
En de 3870 is nog altijd de Value-reeks van ATI. Daarvan verwacht ik dan ook niet dat ie zo heet wordt.
Hoe heb je dat exact gemeten als ik vragen mag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:53:
Ik heb de 3850MSI OC edition. Ik had de RMA aanvraag al ingediend.. totdat ik op het advies van een ander de D-sub stekker probeerde :')

[...]

x4 modus dus. Je hebt geen volledig PCI-express compliant moederbord vrees ik. Die oplossingen van Asrock & hun Combo-moederborden zorgen altijd voor problemen in & rond windows ook.

Kan je niet beter kijken naar een beter merk plank zoals Asus met wel een volledig PCI-express slot?

Ik vindt asrock bordjes met hun ver verouderde Nforce 3 chipsets een ramp. Vista & Asrock/Nforce3/ Ati kaarten gaan absoluut niet samen.. En nvidia weigert er fatsoenlijke drivers voor te maken.
Tja het blijft de sport om het juist wél te laten draaien. Ik weet dat het een PCI-e 4x poort is, maar de laatste BIOS update maakt het dus dat HD3870 kaarten werken, ik heb daarnaast genoeg reports gelezen die dit bevestigen. Sommigen hebben kleine problemen, maar blijkbaar werkt de PowerColor dus geheel niet.

Een ander moederbord halen is uiteraard een oplossing, maar dan ben ik al snel weer 100€ verder, exclusief de kosten voor nieuw RAM, aangezien ik nu met wat CAS 2.0 Kingston HyperX DDR1 zit. Ik snap dat ik voor dat geheugen makkelijk wat kwaliteits DDR2 kan halen, maar dan nog ben ik al snel de nodige pegels verder, pegels die ik het liefste uitspaar voor een PS3, aangezien PC gamen voor mij afgezien van Test Drive Unlimited en Neverwinter Nights 2 toch al niet zo bar veel meer wordt gedaan. Daarnaast heb ik nog nooit een enkel probleem gehad met het moederbord. Een OC naar 2.8 GHz is een kwestie van twee tellen het BIOS induiken en stabiel verder gaan. Verder zie ik gewoon geen nut in meer power, tenzij het héél goedkoop kan. Maar met moederborden is dat vaak duurkoop.. De spellen die ik doe stel ik echter wel eisen aan, en op een X1950Pro was dat niet te doen toen ik een 24" in huis haalde ;)

Overigens heeft dit moederbord een VIA chipset, PT900 Ultra of iets dergelijks zo uit mijn hoofd. Ik ga er morgen nog even mee stoeien, het zal wat vloeken kosten, maar als het lukt is het het waard :9

Overigens is het dus weer wel zo frappant dat op de Asrock pagina PowerColor juist weer wél als compatible staat na de bios update. Vreemd vreemd, mischien hen maar een mailtje sturen. Als er hier nog ideeën zijn hoor ik ze graag, in ieder geval al vast bedankt er voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:50:
Geloof maar dat de flow meer dan genoeg is. Dat maakt het zo raar. Zie m'n sig.
Ik heb al eerder passief gekoelde kaarten gehad zonder problemen.

60 Watt in...? Idle of 3D-modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cid Highwind schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:37:
[...]

Tja het blijft de sport om het juist wél te laten draaien. Ik weet dat het een PCI-e 4x poort is, maar de laatste BIOS update maakt het dus dat HD3870 kaarten werken, ik heb daarnaast genoeg reports gelezen die dit bevestigen. Sommigen hebben kleine problemen, maar blijkbaar werkt de PowerColor dus geheel niet.

Een ander moederbord halen is uiteraard een oplossing, maar dan ben ik al snel weer 100€ verder, exclusief de kosten voor nieuw RAM, aangezien ik nu met wat CAS 2.0 Kingston HyperX DDR1 zit. Ik snap dat ik voor dat geheugen makkelijk wat kwaliteits DDR2 kan halen, maar dan nog ben ik al snel de nodige pegels verder, pegels die ik het liefste uitspaar voor een PS3, aangezien PC gamen voor mij afgezien van Test Drive Unlimited en Neverwinter Nights 2 toch al niet zo bar veel meer wordt gedaan. Daarnaast heb ik nog nooit een enkel probleem gehad met het moederbord. Een OC naar 2.8 GHz is een kwestie van twee tellen het BIOS induiken en stabiel verder gaan. Verder zie ik gewoon geen nut in meer power, tenzij het héél goedkoop kan. Maar met moederborden is dat vaak duurkoop.. De spellen die ik doe stel ik echter wel eisen aan, en op een X1950Pro was dat niet te doen toen ik een 24" in huis haalde ;)

Overigens heeft dit moederbord een VIA chipset, PT900 Ultra of iets dergelijks zo uit mijn hoofd. Ik ga er morgen nog even mee stoeien, het zal wat vloeken kosten, maar als het lukt is het het waard :9

Overigens is het dus weer wel zo frappant dat op de Asrock pagina PowerColor juist weer wél als compatible staat na de bios update. Vreemd vreemd, mischien hen maar een mailtje sturen. Als er hier nog ideeën zijn hoor ik ze graag, in ieder geval al vast bedankt er voor :)
Je kan de kosten van je investering in een nieuw moederbord met DDR2 geheugen deels terugwinnen door je oude set te verkopen ;) Immers is een AGP/PCI-express combo vaker gewild dan een regulier AGP of PCI-express mobo.

Ik wens je suc6 met het vinden van een oplossing, en hopelijk dat ook Asrock met een oplossing komt. Anders zit er niets anders op helaas :)

Overigens draait UT (1) belabberd op 1680x1050x32/16X aniso & 4xAA. Je zou toch zeggen met een game van 1999 dat dat hedendaags wel strak hoort te lopen niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:38:
[...]

60 Watt in...? Idle of 3D-modus?
Hij trekt onder full load (3DMark Nature op 2560 x 1600 en alles vol open) 60 watt meer dan idle. En dat is inclusief verliezen van de voeding en UPS.

Dat is bovendien gecompenseerd voor de CPU. Die heb ik met Orthos gestressed (Gromacs) en dat van de load afgehaald.

Mijn PC idle en scherm uit: 180 watt (torrentjes doen en zo)
Mijn PC met scherm aan, CPU Orthos + 3DMark Nature loop = piek van net 400 watt. ~380 aanhouden.

Scherm uit = 100 watt minder.

Verschil tussen CPU idle en CPU Orthos = 40 watt. CPU stock vcore C2D2.4@3.3

380 (meestal ~380 in games, 405 piek) - 100 - 40 - 180 = 60 watt.

Again .. dit is gemeten aan het stopcontact. Dus daar mag je een factor vanaf halen voor de UPS en de voeding. Ik schat dat als mijn PC 350 echte watts piek verbruikt het veel is. 250 watt zonder scherm meegerekend dus.

Het is geen exacte wetenschap maar ws. toch een heel aardige benadering.

Wbt het vastlopen .. ik denk niet dat de GPU te heet wordt maar eerder het geheugen. Dat zit op die kaart slechts van een heatspreader voorzien. Een platte metalen strip zonder profiel.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 01:33 ]

Verwijderd

ik zag op youtube een interessant flimpje van een 3870X2,die 26.000 punten haalde in 3Dmark06.Wat zou het halen als je een 3870X2 in crossfire opstelling gaat neerzetten?Richting de 35k? ziet er best netjes uit :)
hier de link:
http://www.youtube.com/wa...IMrTHthAw&feature=related

• Cid Highwind
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:46:
[...]

Je kan de kosten van je investering in een nieuw moederbord met DDR2 geheugen deels terugwinnen door je oude set te verkopen ;) Immers is een AGP/PCI-express combo vaker gewild dan een regulier AGP of PCI-express mobo.

Ik wens je suc6 met het vinden van een oplossing, en hopelijk dat ook Asrock met een oplossing komt. Anders zit er niets anders op helaas :)
Klopt, misschien dat dat wel het beste idee is. Alleen dan heb ik voor de tussentijd toch even andere plannen. Ik ga deze kaart terugsturen, Wet Koop op Afstand dan toch maar. Dan is het even wachten op een leuk tweedehands P35 bordje waarbij de IDE connector wél op een logische plek zit (geen Asus dus :/ ), en het eerst aanschaffen van nieuw geheugen, wat het wel zal moeten doen hier. Wanneer de prijs dan weer gedaald is gewoon een nieuwe HD3870 kopen, of beter al naar gelang van budget, en dan een leuke upgrade uitvoeren. Tot die tijd voldoet mijn TNT2 wel voor het office werk, en als ik een DVD wil kijken zal ik de desktop resolutie lager moeten zetten, het beeld gaat dan schokkerig en ik heb het vermoeden dat dat komt het gebrek aan VGA bandbreedte, of het feit dat mijn systeem sinds de bios flash op slechts AGP 4x draait. Bedank in ieder geval voor de ideeën, jammer dat het even niet werkt maar het is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Okay, ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen. Ik ben nogal bezig met fotografie, dus ik heb een colorspyder voor het profilen van mijn schermen.

Zijn er hier mensen met ervaring met een multi-monitor setup en kleurprofielen? Ik heb op dit moment een Radeon 8500, een oudje, maar daarbij staat de primaire monitor vast (ik kan scherm aan output 2 niet primair maken) en ik kan om de een of andere vage reden de kleurprofielen niet hard aan de monitoren hangen. Ik weet dat die bij de moderne Nvidiakaarten allemaal goed zit, maar ik heb geen idee hoe het met de moderne Ati's zit.

Is dit inmiddels verbeterd? Zijn de kleurprofielen goed te koppelen en kun je de primaire monitor aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lokale PC-shop hier in Belgie heeft eens zelf een mooie "betrouwbare" vergelijkende test gedaan tussen de laatste grafische kaarten van ATI en nVidia die ze aanbieden in hun shop ... al dan niet in CF of SLI geplaatst.
Ze hebben het op hun forum geplaatst,.. interressant om eens een kijkje te gaan nemen ;)

De 3850 in CF komt er toch echt wel héél goed uit, knap.

Klik

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

@Xadeon

Zou je de links naar de oude deeltjes willen opnemen in de startpost, is wel zo handig en gebruikelijk.

Moet het wel in het topic doen want je direct messages staat uit. ;) (tip voor iedereen zet je direct messages eens aan als hij nog standaard uitstaat)

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 23-02-2008 14:34 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ongeloofelijk. Ik heb ook de PEAK hd3870 besteld. Maar hij werd standaard zo heet dat bijv COD4 al niet te spelen was met hangups en driver recoveries door het overhitten.
Ik dus voorzichter de schroefjes een beetje aangedraaid (deze zaten echt heel lost er scheen bijna licht tussen de koeler en de chip) en jawel daar brak zomaar even een schroefje af.. nu zit ik dus met een nog hetere kaart. Waarschijnlijk zijn de schroefjes van zeer slecht metaal gemaakt. Hopen maar op een snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Laatst online: 30-05 16:55
Frank76NL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:03:
Vreemd dat mijn Peak kaart standaard te losse schroeven had. Koelpaste heb ik (nog) niet vervangen.
...
Vreemd dat Peak ze zo levert.
Ik heb meer verhalen gelezen over problemen met krakkemikkige koelers op Peak kaarten. Ik ga desondanks toch een Peak HD3850 kopen, want ik vervang de koeler door de Accelero S1, dus hopelijk heb ik geen problemen met die koeler.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:23:
Zover ik weet is de enige waar hij niet op gaat passen de Peak hd3870. Verder zou hij overal moeten passen.
Kijk, dat soort opmerkingen baren mij dan weer zorgen. Gaat mijn S1 wel op mijn Peak HD3850 passen?
Daarnaast, hoe duur is die S1 nou? :P
Die S1 is het probleem niet, de Peak wel. Als de S1 niet past, is het de Peak die weggegooid geld is. Dan koop ik liever een iets duurdere kaart.
JazzySOB schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:26:
Als je de S1 op een HD3850 of HD3870 wil plaatsen, maakt het helemaal niet uit of je een rev. 2 hebt of niet. Het enige verschil is dat een rev. 2 ook op andere videokaarten past doordat de bevestiging extra schroefgaten bevat. Wil je hem zetten op bovengenoemde kaarten, is een gewone S1 rev.1 voldoende. Die heb ik ook op mijn Peak HD3850 zitten en ben er nog steeds lyrisch over. :)
Dus hij past wel op de Peak HD3850? Dat is namelijk wat ik wil weten.

Overigens staat op de site van Arctic Cooling dat je als je een S1 op een HD3870 zet, je de originele ram heatsinks moet laten zitten. Enig idee of dat ook geldt voor de HD3850? En voor de Peak 3850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 13:09
Ghanso schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:39:
Ongeloofelijk. Ik heb ook de PEAK hd3870 besteld. Maar hij werd standaard zo heet dat bijv COD4 al niet te spelen was met hangups en driver recoveries door het overhitten.
Ik dus voorzichter de schroefjes een beetje aangedraaid (deze zaten echt heel lost er scheen bijna licht tussen de koeler en de chip) en jawel daar brak zomaar even een schroefje af.. nu zit ik dus met een nog hetere kaart. Waarschijnlijk zijn de schroefjes van zeer slecht metaal gemaakt. Hopen maar op een snelle oplossing.
LOL, waar heb ik dat nou nog meer gelezen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb de Peak HD3870.

Ook ff de koeler eraf gehaald.
Alles schoongemaakt.
Andere pasta erop, alles erop gezet.
Netjes goed vastdraaien de schroefjes.
Met voorzichtigheid is er dan niets aan de hand.

Fanfix bios Spahire erop geflashed, en nu kan ik clocken wat ik wil.
En hij wordt ook niet heter dan 64 graden celcius.

Maw, ze behoeven wat meer aandacht die Peak kaartjes, maar verder
dik in orde. Hij loopt nu meen ik op een core van 805 en memory rond de 1230 ofzo.
Geen extra cooling, geen voltmods.

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

jozy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:59:
[...]

LOL, waar heb ik dat nou nog meer gelezen... :9
Jups dat weet ik, daarom ook dat "Ongelooflijk" aan het begin. Ik heb een S1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
watercoolertje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:36:
.. lijkt me zelfs voor crossfire een beetje overdreven

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:01

Pinjataaa

Hit me!

mcvos schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:53:

Overigens staat op de site van Arctic Cooling dat je als je een S1 op een HD3870 zet, je de originele ram heatsinks moet laten zitten. Enig idee of dat ook geldt voor de HD3850? En voor de Peak 3850?
Waarom zou je het eraf halen als je het kan laten zitten?.. Die kaarten hebben niet eens die heatsinks :?

[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 25-02-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Ik heb twee 3870's in CF en die deden het prima. Ik heb een xonar geluidskaart toegevoegd, waardoor ik de videokaarten eruit heb moeten halen. Sindsdien krijg ik na het opstarten in Vista de volgende melding: "No graphic driver installed..." en CC wil niet meer openen. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

1) Op internet niet veel over te vinden
2) volledige ati catalyst 8.2 incl. manager verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit maakte geen verschil.
3) geluidskaart + 1x 3870 eruit -> geen invloed.
4) kaarten omgewisseld -> geen invloed, Steeds die melding...

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALLEEN de bijgeprikte audio kaart er eens uithalen wellicht. ??

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
Heb vandaag even een budget systeem in elkaar gezet en er maar een 3870 ingeprikt. Nu is mijn vraag hoe zet ik powerplay aan want de core en mem snelheid blijft op 800/1170 staan. Neem aan dat die omlaag horen te gaan als je gewoon in 2d bezig bent. Op m'n laptop hebik wel powerplay opties in CCC maar op deze nieuwe desktop dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Wat gebruik je om de clocks mee uit te lezen? Atitool en GPUZ geven hier in 2D ook altijd 776/1125 aan, Rivatuner (HW monitor) en CCC overdrive (current clocks) gewoon 300mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
bsquare schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:43:
Ik heb twee 3870's in CF en die deden het prima. Ik heb een xonar geluidskaart toegevoegd, waardoor ik de videokaarten eruit heb moeten halen. Sindsdien krijg ik na het opstarten in Vista de volgende melding: "No graphic driver installed..." en CC wil niet meer openen. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

2) volledige ati catalyst 8.2 incl. manager verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit maakte geen verschil.

Iemand een suggestie?
Ik heb het al opgelost. Ik gebruik HDMI 1080p via een a/v receiver op mijn samsung 37" en deze had even een storing. Het aan-/uitzetten (resetten) van de tv was voldoende. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Viss schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:49:
Wat gebruik je om de clocks mee uit te lezen? Atitool en GPUZ geven hier in 2D ook altijd 776/1125 aan, Rivatuner (HW monitor) en CCC overdrive (current clocks) gewoon 300mhz.
CCC geeft 800 en 1170 aan zowel in hardware als overdrive tab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Dit weekend mijn HD3870X2 gekregen, ben er tot nu toe heel erg tevreden mee! Ik moet wel zeggen dat hij erg warm wordt tijdens het gamen +/- 90 graden! (ik heb een goede airflow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afgelopen vrijdag mijn Powercolor HD3850 512MB PCS opgehaald (met die Zalman-like koeler erop, 715MHz GPU en 900x2 = 1800MHz GDDR3) :D

En net heb ik hem dus ingebouwd, deze nerd heeft ervaring kan ik u vertellen :N :+

Alles draait, werkt goed, maar nou snap ik waarom die user hem te koop zette. Hij moet zwaar aan de medicijnen geweest zijn van al het lawaai wat die fan maakte. Hij draait constant op 100%, en met zowel ATiTool 0.27B4 als RivaTuner 2.06 heb ik hem niet het zwijgen op kunnen leggen. De kaart blijft er wel lekker koel door, maar liever niet zo eigenlijk.

Ik heb zo'n vermoeden dat een BIOS-flash de enige mogelijkheid is die me rest, tenzij iemand anders ideeën heeft? Nu even 3DMark2006 draaien, dan gaan we lachen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
MIjn 3870 is dus ook een PCS versie en die fan wat irritant. Kan jij misschen checken of powerplay bij jou werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Asus 3870X2 flinke performance problemen!
In COD4 (1680x1050, 4x AA en alles op max) maar gemiddeld ongeveer 20 FPS (soms nog minder zelfs). In 3DMark06 krijg ik op de default settings ongeveer 10.520 3DMarks (zonder AA dus).

Misschien dat mijn cpu de bottleneck is maar dat betwijfel ik aangezien me E6600 op 3,6 Ghz draait!
Ik gebruik verder de Catalyst 8.2 drivers en draai op WinXp 32bit. Heb zelf een Asus P5B Deluxe mobo met bios versie 1215.

Ligt het nu toch aan de drivers of aan mijn systeem en misschien helpt een reinstall wel?
Misschien dat anderen dit probleem ook (her)kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

paragon schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:53:
MIjn 3870 is dus ook een PCS versie en die fan wat irritant. Kan jij misschen checken of powerplay bij jou werkt?
Als je me uitlegt hoe ik dat kan zien, of course :) Kom eens op msn of DM me, dan gaan we met z'n tweetjes gezellig kijken hoe we die klerefan aan kunnen pakken, hopelijk zonder geflash.

Powerplay O+
Undervolting O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:59:
Ik heb met mijn Asus 3870X2 flinke performance problemen!
In COD4 (1680x1050, 4x AA en alles op max) maar gemiddeld ongeveer 20 FPS (soms nog minder zelfs). In 3DMark06 krijg ik op de default settings ongeveer 10.520 3DMarks (zonder AA dus).

Misschien dat mijn cpu de bottleneck is maar dat betwijfel ik aangezien me E6600 op 3,6 Ghz draait!
Ik gebruik verder de Catalyst 8.2 drivers en draai op WinXp 32bit. Heb zelf een Asus P5B Deluxe mobo met bios versie 1215.

Ligt het nu toch aan de drivers of aan mijn systeem en misschien helpt een reinstall wel?
Misschien dat anderen dit probleem ook (her)kennen?
Je PCI-E slot draait zeer waasrchijnlijk x1 in plaats van de gebruikelijke x16. Dit kun je nagaan in CPUZ tabblad mainboard. Is een veelvoorkomend probleem op overclockte 965 borden van Asus. Wat kan helpen is de voltages NB/SB/FSB/MCH niet op "auto" te laten staan maar te kiezen voor de laagste optie na auto (zou voldoende moeten zijn voor 9x400).

Je CPU is dus niet de bottleneck wat dit probleempje betreft echter zal een C2D op 3600mhz een 3870X2 of 2x3870 in CF wel wat tegenhouden...

[ Voor 6% gewijzigd door Viss op 26-02-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Je PCI-E slot draait zeer waasrchijnlijk x1 in plaats van de gebruikelijke x16. Dit kun je nagaan in CPUZ tabblad mainboard. Is een veelvoorkomend probleem op overclockte 965 borden van Asus.
Ik heb het waarschijnlijk gevonden. In de bios heb ik de PEG link op FAST gezet en in cpu-z geeft hij nu x16 aan. Verder heb ik ook een update gedaan van de Intel Chipset drivers.
In 3DMarks06 krijg ik nu 15.940 3DMarks. Gaat dus de goede kant op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, nu krijg ik (nadat ik me pc reboot) weer maar rond de 10.000 3DMarks

Het blijkt dat als ik me pc helemaal uitzet (dus compleet de stroom eraf) en daarna weer opstart, dan krijg ik weer goede performance, namelijk rond de 16.000 3DMarks.

Hmmmm wel erg vreemd. Ik gebruik de laatste nieuwe bios versie nu van Asus P5B Deluxe (1226)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n HIS HD3870 IceQ3 Turbo binnengekregen, en net even een potje ermee gegamed. Wat een plezier om ook eens 120+ fps te hebben met alle grafische registers open (ok, was wel in CS:S, maar toch). Dit wordt een nachtje games testen :).

Zal straks dus ook eens even 3DMark06 draaien en kijken of de fabrieksoverclock nog wat uit haalt tegenover standaard 3870's :).
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:02:
Is hij ook stil? Zowel idle in Windows als in games?
Nog niet goed kunnen beoordelen aangezien ik enkel snel heb gegamed met headset op, echter met idle hoor ik volgens mij meer m'n casefans dan de kaart zelf. Zal het eens gaan uitzoeken deze nacht ;).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hij ook stil? Zowel idle in Windows als in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
KiLLaHeRTz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:44:
Dit weekend mijn HD3870X2 gekregen, ben er tot nu toe heel erg tevreden mee! Ik moet wel zeggen dat hij erg warm wordt tijdens het gamen +/- 90 graden! (ik heb een goede airflow)
Had ik eerst ook,maar heb nu een fan-profiel gemaakt in rivatuner; nu max 70 grd.

https://home.comcast.net/~boogie3/Riva%20guides%201.htm

Pagina duurt ff om te laden....ong. midden van pagina FAN SPEEDS....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
mcvos schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Kijk, dat soort opmerkingen baren mij dan weer zorgen. Gaat mijn S1 wel op mijn Peak HD3850 passen?

[...]

Die S1 is het probleem niet, de Peak wel. Als de S1 niet past, is het de Peak die weggegooid geld is. Dan koop ik liever een iets duurdere kaart.

[...]

Hij past zeker, zie hier mijn PEAK HD3850:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/HD3850/Accelero%20S1/foto2.jpg
Er zitten op de HD3850 standaard geen heatsinks op de memorychips. De heatsinkjes die bij de S1 geleverd worden passen hier perfect op. :)

Als je meer wilt weten over de PEAK in combinatie met de S1, lees dan vanaf hier en ook Het stille PC topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:02:
Nog niet goed kunnen beoordelen aangezien ik enkel snel heb gegamed met headset op, echter met idle hoor ik volgens mij meer m'n casefans dan de kaart zelf. Zal het eens gaan uitzoeken deze nacht ;).
En wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Begin zo het idee te krijgen dat die 3870 van mij gewoon geen powerplay ondersteund of zo. Heb me rot gezocht op het internet maar nergens een oplossing. Heb nu CAT 7.12, 8.1 en 8.2 geprobeerd onder vista en in 2d blijven de speeds op 800/1170 staan. Zal wel het gevolg zijn van de BIOS die powercolor erin flashed om hem standaard op die snelheden te laten draaien. Zo even XP installeren om te kijken wat daar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

bsquare schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:43:

Iemand een suggestie?
Had dezelfde melding, oude bios terug geflashed deed ie het weer... Wat het nou was weet ik niet... Had het ook met 2 kaarten in CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Temperaturen zijn geen probleem met deze Powercolor HD3850 512MB PCS :D

Idle CPU & Idle GPU: GPU = 28 graden.
Load CPU & Idle GPU: GPU = 30 graden.
Idle CPU & Idle underclocked GPU (van 720/900 naar 200/500): GPU = 27 graden.
Load CPU & Idle underclocked GPU (van 720/900 naar 200/500): GPU = 29 graden.

Load CPU & Load GPU op stock: 48 graden (na 45 minuten COD4.)

HD3850 512MB OC: van 720/900 naar 750/1017, maar er zit nog ietsje rek in :)

COD4 @ 1440x900 + 4xAA & 16xAF MaxIQ = geen probleem voorlopig.
Alleen Spiderman 3 wil dan niet zo heel erg meer, maar ach, dat is gewoon een brakke consoleport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
KiLLaHeRTz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:44:
Zoek even in dit topic of deel vier.
Je zult zien dat bijna alle hd3870 kaarten zo warm worden.
Dit komt omdat in de standaard bios geregeld is dat de fan niet harder dan (even uit het blote hoofd) 30 procent van zijn kunnen draait. (kan ook 20 procent zijn :p )
Dit geld dus ook onder heavy load. Een biosflash is een goede manier om je kaart een stuk koeler te houden.
Zoek en gij zult vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Sinds maandag ook in bezit van een 3870x2 en nog een 3870 voor 2andere schermen.

Gisteren ff systeem in mekaar gezet UT3 erop geweldige kaart die 3870x2 loopt echt fantastische en daar ging het mij ook om dat UT3 lekker draait. Ik vindt persoonlijk dat de kaart erg stil is.

Ik heb ook maar even 3Dmark06 laten draaien (beetje te vergelijken met de andere hier)

E8500 @ 3.16
Asus Maximus Formula X38
Corsair Dominator 4Gb PC8500
3870x2 met Cat8.2 drivers
WinXP Pro

Score: 15025 3DMarks volgens mij niet echt gek vergeleken alle Q6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

666pack schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:56:
[...]

Zoek even in dit topic of deel vier.
Je zult zien dat bijna alle hd3870 kaarten zo warm worden.
Dit komt omdat in de standaard bios geregeld is dat de fan niet harder dan (even uit het blote hoofd) 30 procent van zijn kunnen draait. (kan ook 20 procent zijn :p )
Dit geld dus ook onder heavy load. Een biosflash is een goede manier om je kaart een stuk koeler te houden.
Zoek en gij zult vinden!
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt.

Bij de 3870 kaarten is het inderdaad zo dat ze stock op een laag toerental blijven draaien.

De 3870x2 heeft dat allang niet meer, die hoor ik bij mij ook op toeren komen bij zware 3d applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed naar mijn mening :).

De kaart is lekker stil, ik hoor hem niet echt boven de casefans uitkomen, maar hou er even rekening mee dat dit de eerste PC is die ik zelf heb gebouwd... Ik moet bijvoorbeeld nog uitvogelen hoe ik de casefans regel etc etc. Die draaien nu namelijk op volle snelheid, en zijn de grootste lawaaimakers in m'n PC (E8400 hoor ik niet, GA-X38-DS5 = heatpipes, Samsung 750GB = stil en de HIS HD3870 = ook erg stil naar mijn mening). Heb echter geen vergelijkingsmateriaal met andere HD3870's ofzo.

Kaart komt met load volgens Overdrive niet boven de 70 graden. Dit was zelfs met de core clock op 890 en memory ergens in de 1200 (1250 ofzo). Kreeg alleen een paar artifacts in games, en aangezien ik nog lang mijn PC wil gebruiken heb ik alles weer terug gezet.

Vrijdag vrij, zal dan als ik me los kan rukken van de games die ik al die jaren op m'n laptop heb gemist, even wat meer concrete info/benchmarks posten/in een berichtje sturen.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic. <<-- "Geschikt voor mij ja of nee?"
Ook kleine dingen zoals "w00t ik heb er net een binnen!" "kijk mijn 3DMark score" en "waar haal ik zo'n ding" en bijbehorenden vallen onder 'liever niet'.
Gezeur over beschikbaarheid, prijzen en levertijden levert je een Officiele Waarschuwing op en riskeert het sluiten van dit topic.