Voor mensen met een Asrock 4CoreDual-VSTA bij deze een ervaring van mijn kant met de PowerColor HD3870 SCS3 versie.
Het leek mij prachtig deze kaart in mijn systeem te hebben, een stille kaart die zijn werk beter doet dan de stock cooler. Daarnaast zit de aansluiting voor een fan nog gewon op het PCB, dus in geval van nood kan hier ook nog mee gespeeld worden, gegarandeerd fun dus.
Helaas niet voor mij, want wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld, en er komt nog geen biepje uit mijn PC wanneer de kaart er in hangt. De volgende dingen heb ik geprobeerd (het is geen hulp topic, maar enige duidelijkheid maakt het wel eenvoudiger voor mede Asrock eigenaren):
1. Met de default settings beginnen d.m.v. een CMOS reset.
2. Via mijn AGP kaart alles goed instellen op PCI-e, om vervolgens dit op te slaan en de PC uit te zetten en de kaarten te verwisselen.
In beide gevallen maakte het niet uit op welke poort ik m'n monitor aan sloot, ik kreeg geen beeldsignaal door, en er kwam nog geen biepje uit de PC speaker, hij blijft dus al erg vroeg vast zitten. Ik heb dus eigenlijk zo goed als alles geprobeerd wat binnen mijn kennis en vermogen ligt, want alles is verder correct aangesloten, en het is niet voor het eerst dat ik een dergelijke wisseltruc heb gedaan. Wel voor het eerst dat ik een PCI-e kaart op dit moederbord heb geprobeerd, geen succes dus.
Verder kan ik zeggen dat het PowerColor pakket gewoon standaard is: Een grote doos, puur vanwege de koeler, gevuld met een voedingsverloop (molex naar degene op de kaart), Composite out, Component out, DVI->VGA verloop, DVI->HDMI verloop, en een schijfje met meuk.
Wat betreft de vraag over de stevigheid van de koeler, ik vond hem zelf stevig genoeg aanvoelen, maar enige voorzichtigheid is geboden. De koelvinnen zijn dun, dus je hebt het idee dat je ze zo kan buigen, maar het is ook zeker niet als "goedkoop" te labelen, zo slap is het ook weer niet. De koelblokken hangen er een beetje bij voor het gevoel, ik zou de kaart daar dus ook niet aan beet pakken. Het feit dat beide blokken enkel vastzitten d.m.v. de heatpipes geeft dus een onzeker gevoel, maar op zich is het stevig genoeg. Bij het kleine blok zit relatief weinig speling, bij de grotere iets meer, maar die kan enkel een plasticken schroefje op de kaart raken, het is millimeterwerk, en het breekt ook echt niet zomaar af.
Jammer dus dat het hier niet werkt, misschien toch maar kiezen voor een Sapphire dan maar. Ik heb de kaart gekocht bij Komplett, de enige webshop in Nederland die hem heeft geloof ik. Nu maar weer verder op mijn oude, immer betrouwbare Diamond Viper V770, het beestje dat het altijd blijft doen, zelfs op 1920*1200