Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 44.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
Word echt gewoon voltmodden met het potlood:(
Helaas kan ik het nog niet proberen want mijn multimeter ligt nog op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Frank76NL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:00:
[...]

Ja, ik hoor graag ook over ervaringen met dit progje. :P

Kan ik hier iets mee slopen? Wat zijn de grenzen?
Gelukkig heb ik een tijd in Duitsland gewoont, want je kan hier zeker je kaart mee slopen. Eigenlijk heeft het voor de standaard gebruiker nou niet echt nut omdat je het overclocken mbv CCC kan doen en de voltages moeten nog steeds via een Vmod omhoog gekrikt worden. Eigenlijk is dit dus alleen leuk om je timings aan te passen (zeeeeeeer gevaarlijk, 1 foutje en bye bye kaart) of je overclock hard in je bios te flashen. Ik laat hier zelf mijn vingers van want ik waag me binnenkort liever aan een pencil modje... :+

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 12:56
dangerpaki schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:13:
tweakers,
ik heb net m'n kaart overklokked.

met ati ccc pakte hij netje de volgende waarden 759 core en 1054 memory van mijn club 3d 8350 256mb. met de standaard bios.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan met mijn ccc (Catalyst 8.1) niet verder dan 730/1010. En zet ik het op deze waardes dan lopen games na een minuut vast. :/

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Astennu schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:40:
Zijn er hier mensen met Crossfire die Warcraft 3 spelen ? Op mijn X2 loopt het helemaal brak als in continu 15 FPS gevoel. Ik vraag me nu af of dit ook bij Crossfire het geval is.
Ik heb dat wel eens als ik met 200+ fps zit te gamen, vsync aan helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 12:13
Weet iemand hoe ik een Asus 3870 kan Flashen van Gen2 naar Gen1 ?

Ik heb een Asrock 775Dual VSTA mobo en deze loopt niet helemaal stabiel met de 3870. Ik heb soms last van artifacts in 2d Apps. Nu blijkt dat het moederbord PCIe 2.0 niet snapt. (PCIe 2.0 schijnt ook niet helemaal backwards compatible te zijn met de 1.X standaard).

Volgens diverse Fora maar ook Asrock zelf is dit probleem op te lossen door het flashen van je kaart van PCIe 2.0 naar 1.x

Iemand die mij kan helpen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
ChojinZ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:01:
Weet iemand hoe ik een Asus 3870 kan Flashen van Gen2 naar Gen1 ?

Ik heb een Asrock 775Dual VSTA mobo en deze loopt niet helemaal stabiel met de 3870. Ik heb soms last van artifacts in 2d Apps. Nu blijkt dat het moederbord PCIe 2.0 niet snapt. (PCIe 2.0 schijnt ook niet helemaal backwards compatible te zijn met de 1.X standaard).

Volgens diverse Fora maar ook Asrock zelf is dit probleem op te lossen door het flashen van je kaart van PCIe 2.0 naar 1.x

Iemand die mij kan helpen?
Volgens mij kom je hierop door de Nvidia 8800GT verhalen of niet? Daar was het inderdaad een oplossing om de kaart terug te flashen maar zover ik heb kunnen achterhalen is dit voor de HD3870 nooit ontwikkeld omdat hij op bijna elk moederbord werkt. Zelfs op jouw ASrock mobo draait ie wel (met problemen dan wel), terwijl de 8800GT waarschijnlijk nog geen eens op zou starten, vandaar dat Nvidia daar werk van wilde maken. Waarschijnlijk rest je dus niks anders dan een nieuw mobo te ritselen, mits je zeker weet dat het geen voedingsprobleem is, want daar klinkt het eerder gezegd naar...

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
Oh btw, als het goed is komen de Catalyst 8.2 drivers vanavond uit, ben heel erg benieuwd of er met HD3870 CF nog verschil te merken is, vooral in Crysis dan! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 20-06 12:13
les_paulde schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Volgens mij kom je hierop door de Nvidia 8800GT verhalen of niet? Daar was het inderdaad een oplossing om de kaart terug te flashen maar zover ik heb kunnen achterhalen is dit voor de HD3870 nooit ontwikkeld omdat hij op bijna elk moederbord werkt. Zelfs op jouw ASrock mobo draait ie wel (met problemen dan wel), terwijl de 8800GT waarschijnlijk nog geen eens op zou starten, vandaar dat Nvidia daar werk van wilde maken. Waarschijnlijk rest je dus niks anders dan een nieuw mobo te ritselen, mits je zeker weet dat het geen voedingsprobleem is, want daar klinkt het eerder gezegd naar...
Niet helemaal. Ik ben om diverse fora dit mailtje tegen gekomen:

"Dear ASRock America Customer,

Sorry, 775Dual-VSTA does not support PCIE GEN2 mode VGA card.

The only solution is to set HD 3870/3850 GEN2 mode PCIE VGA card to GEN1 mode. Please refer to the video card manufacture to have further information on how to flash the firmware of the VGA card to GEN1 mode."

Ik ben echter wel bekend met de probs van de 8800GT. En yes, de oorzaak is hetzelfde (GEN2).
Nu heb ik veel problemen weten te verhelpen door een bios instelling (PCIe pipeline downstream disabled) maar die 2d artifacts, daar ben ik helaas nog niet vanaf.

Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat ik toch maar een nieuw mobotje moet halen.... (Hmmm... wel weer een excuus om een p5k van asus te halen ;) )

Maaruh, in iedergeval bedankt voor het meedenken!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
ChojinZ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:19:
[...]

Maaruh, in iedergeval bedankt voor het meedenken!
Geen probleem, daar zijn we toch voor! :) Je hebt in ieder geval een hoop P5 plankjes onder de tweakers.net V&A afdeling dus wellicht kun je daar wat moois scoren. Let wel op de 8x/4x verdeling van de PCIe sloten in CF modus, daar schijnen mensen best last van te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Heeft er hier iemand ervaring met de Club3D Radeon HD3870 OC 512MB? Dit is een kaart met een heatpipe in een waaier met koelvinnen, en daar in het midden een fannetje. Qua performance geloof ik het wel .. maar ik zou graag weten hoe het ding qua geluidsproductie is. Ik zou wel een kleine upgrade willen doen van mijn videokaart, maar ik wil niet dat ik een lawaaierige videokaart krijg. Ik heb nu met vrij veel zorg een aardig stil systeem draaien en uiteraard wil ik dat zoveel mogelijk behouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/344391.jpg

Ik heb nu een Club3D X1950 Pro 512MB.
Maar dan niet de gewone uitvoering maar eentje met een superstille fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.appinformatica.com/imf/tarjetas-graficas-club-3d-radeon-x1950pro-512mb-pci-express-1g.jpg

Dat ding heeft een fan opgehangen in rubber mounts en draait echt onhoorbaar. Ook als hij onder full load bezig is. En dat waardeer ik erg. Maar ik stuur er een 30" TFT mee aan en ik merk dat games inmiddels aardig zwaarder zijn geworden en ik daarom wel een boostje kan gebruiken. Echter liever niet ten koste van herrie in de kast.

Dus als iemand er ervaring mee heeft dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Heeft er iemand al ervaringen met de 3850 op het AGP platform??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Anoniem: 4629 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:54:
Heeft er hier iemand ervaring met de Club3D Radeon HD3870 OC 512MB? Dit is een kaart met een heatpipe in een waaier met koelvinnen, en daar in het midden een fannetje. Qua performance geloof ik het wel .. maar ik zou graag weten hoe het ding qua geluidsproductie is. Ik zou wel een kleine upgrade willen doen van mijn videokaart, maar ik wil niet dat ik een lawaaierige videokaart krijg. Ik heb nu met vrij veel zorg een aardig stil systeem draaien en uiteraard wil ik dat zoveel mogelijk behouden.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat ding heeft een fan opgehangen in rubber mounts en draait echt onhoorbaar. Ook als hij onder full load bezig is. En dat waardeer ik erg. Maar ik stuur er een 30" TFT mee aan en ik merk dat games inmiddels aardig zwaarder zijn geworden en ik daarom wel een boostje kan gebruiken. Echter liever niet ten koste van herrie in de kast.

Ik dacht dat deze koeler een stuk luider was dan de koeler die op de reference kaartjes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 15:11
CCC 8.2 staat online
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx
Hopen dat het de performance in de 3870x2 idd verhoogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 16:22

Woembah

YNWA

Anoniem: 4629 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

De koeler is een Zerotherm GX810. Hij is temperatuurgestuurd met een variërende snelheid tussen 900 en 2500 rpm. Lijkt mij op zich een prima koeler, en volgens deze review is hij stiller dan de HIS IceQ-koeler van Arctic Cooling die er eerst op zat. Dat lijkt mij dus wel in orde, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229615

Woembah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:59:
[...]

De koeler is een Zerotherm GX810. Hij is temperatuurgestuurd met een variërende snelheid tussen 900 en 2500 rpm. Lijkt mij op zich een prima koeler, en volgens deze review is hij stiller dan de HIS IceQ-koeler van Arctic Cooling die er eerst op zat. Dat lijkt mij dus wel in orde, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ja en nee.

De versie die op de powercolor/club3d kaartjes zit is NIET variabel in snelheid. Dat ding maakt redelijk wat lawaai, en ik raad hem dan ook niet aan in een stil systeem. Ik heb hem zelf vervangen voor een arctic S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Woembah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:59:
[...]

Enig idee waarom deze review wat anders laat zien dan :S?
pricewatch: Club3D HD 3870 Overclocked Edition
(zie bericht hierboven)

Ik ben zelf het meeste geinteresseerd in de HIS HD 3870 IceQ 3 Turbo

Het gaat mij erom dat ik een stille kaart heb. Heb nu een Sapphire X1900XT met zelf gemonteerde Accelero X2 cooler (zelfde als de Club3D die HlpDsK dus heeft.)

Heb een PC gemaakt op stilte, dus wil wel ook een stille videokaart.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
[b][message=29600297,noline]

Een andere oplossing is mischien een accelero s1.
Lekker stille fan er op en dan blijft ie nog eens heerlijk koel ook.
Is ook niet duur. (zeker niet als je al een fijn fannetje in de kast hebt liggen of geen fan gebruikt)

[ Voor 6% gewijzigd door 666pack op 13-02-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je met de S1 af zonder de turbo module bij een kaart zoals een HD3780?

Ik heb net de pagina van de S1 eens bekeken en daar staat dat ie lucht van buitenaf tot zich neemt. Maar als ik de foto's zie dan zie ik niet hoe dat waar kan zijn. Het is gewoon een heatpipe radiatortje.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 13-02-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 09:06
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:14:

Ik heb net de pagina van de S1 eens bekeken en daar staat dat ie lucht van buitenaf tot zich neemt. Maar als ik de foto's zie dan zie ik niet hoe dat waar kan zijn. Het is gewoon een heatpipe radiatortje.
Volgens mij ligt dat er geheel aan hoe goed de airflow in je kast is. Maar zo'n turbo module, een beetje tweaker maakt er toch zelf een fan op als dat nodig is?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een stille fan had liggen mss wel ja ;)

Ik kan er wel een 220 volt stalen 120mm Papst voor hangen maar dan kan ik net zo goed de stofzuiger aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Nou, ik heb dus een nieuwe videokaart nodig omdat mn oude kapot aan het gaan is (fancontrol onboard is al jaar stuk... en nu kan ik geen games meer spelen (kort na begin zwart scherm, meerdere psu/mobo/pc geprobeerd, geen verschil). En ik heb dus zelf de koeling vervangen, waardoor ik geen garantie meer heb :(. Kaart is maar 1,5 jaar oud...

Daarom zoek ik naar een standaard stil gekoelde videokaart.

Niemand ervaring met die HIS IceQ3 Turbo kaart :P? Kan er ook weinig reviews over vinden.

[edit]
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:
Ik weet wat ze bedoelen maar die spelfout maakt het een erg rare zin :+
haha :+

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 13-02-2008 22:38 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de omschrijving van die IceQ:
Also it is sensitive to ultra violate light with special UV effect.
Ik weet wat ze bedoelen maar die spelfout maakt het een erg rare zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Zijn we nu met de 8.2 van die vervelende rode kleuren af onder de letters/fonts en ... is CCC er reeds in het nederlands :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 13-02-2008 23:59 ]

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:52:
Zijn we nu met de 8.2 van die vervelende rode kleuren af onder de letters/fonts en ... is CCC er reeds in het nederlands :?
Nou ik installeer het net op 64 bits HP, krijg na reboot in desktop meteen een foutmelding. Nu ga ik CCC in en zie ik maar 3 tabbladen, 3D en al die andere zijn weg. Begint lekker.... Overigens de 1e keer dat het niet goed gaat. Ik heb vooraf eerst de oude CCC package helemaal verwijdert, met die optie 'remove all ATI related programs'.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:35

Paladin

Play Ball!

BiG-GuY schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:29:
Nou, ik heb dus een nieuwe videokaart nodig omdat mn oude kapot aan het gaan is (fancontrol onboard is al jaar stuk... en nu kan ik geen games meer spelen (kort na begin zwart scherm, meerdere psu/mobo/pc geprobeerd, geen verschil). En ik heb dus zelf de koeling vervangen, waardoor ik geen garantie meer heb :(. Kaart is maar 1,5 jaar oud...

Niemand ervaring met die HIS IceQ3 Turbo kaart :P? Kan er ook weinig reviews over vinden.
Ik heb er 2 in mijn kast hangen op het moment draaiend op 850 core snelheid en 1190 mem speed zoals ie stock door His geleverd word. Kaarten presteren tot op heden prima, zijn erg still, ik hoor ze niet loeien zoals mijn 1900xtx deed, en worden verder ook niet overmatig heet.

Verder is het zoals elke andere ati kaart afhankelijk van de drivers hoe ze verder presteren, maar tot op heden ben ik erg positief over de kaarten van His.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Hangt inderdaad af van airflow. Ik heb een powercolor 3850 OC en een overclockte sapphire hd3850 in dezelfde kast hangen, allebei met een S1 er op. De Sapphire (hangt onderin) wordt 32 graden onder load en de powercolor haatl de 46. Dit alles hangt in een antec p182b, met de fans op low.

Het grootste nadeel is dat de processor warmer word omdat alles in de kast blijft hangen. Een 5600+ die gekoeld wordt door een arctic freezer 64 pro op silent wordt een tikkeltje warm. Nog wel ver onder de grenzen. 49 graden tijdens gamen.

Ik kan me wel voorstellen dat in een kast met minder airflow het problemen op gaat leveren, maar een single kaart levert toch minder warmte dan een crossfire opstelling. Volgens mij moet het gewoon kunnen, zolang je maar een outtake fan heb.

• Astennu
  • Laatst online: 21-06 02:37
unfor schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb dat wel eens als ik met 200+ fps zit te gamen, vsync aan helpt. :)
Volgens mij is war3 capped op 60. Maar ga er met fraps naar kijken wat er aan de hand is. Kan me niet voorstellen dat een single kaart ook niet van die hoge fps haalt tis maar een oud spel.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 18-02-2008 12:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Net de PEAK HD3870 gekocht, voor maar € 159,95 . Echt een koopje en ik moet zeggen dat de koeling redelijk stil is en goed koelt. 3Dmark 2003 op standaard settings: 37740.

Niet slecht dacht ik zo :-)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Zenix
  • Laatst online: 02:40

Zenix

BOE!

Madrox schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:29:
Net de PEAK HD3870 gekocht, voor maar € 159,95 . Echt een koopje en ik moet zeggen dat de koeling redelijk stil is en goed koelt. 3Dmark 2003 op standaard settings: 37740.

Niet slecht dacht ik zo :-)
Inderdaad niks mis met Peak kaartje, hij is niet gelimiteerd zoals sommige mensen zeggen. Is gewoon een HD3870 maar geen reference design.

• Muijs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 10:37
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een nieuw systeem met daarin een Club3D 3870X2. Na het spelen van een spel met, wat ik vond, tegenvallende prestaties, heb ik 3DMark06 gedraaid. De score die hier uit voort kwam leek mij ook aan de lage kant (ergens in de 13.000). Ik heb GPU-Z gedownload waarin ik iets zag wat niet lijkt te kloppen:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/mvj51f.jpg
Onderaan staat: ATI CrossFire - Disabled.

Daar hoort toch te staan 'Enabled (2 GPUs)'? Voorbeeld van iemand anders zn kaart.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn kaart stuk is? Ik heb alle stroomkabels aangesloten (1x 6-pins + 1x 8-pins; overdrive is ook toegankelijk), ik draai de 8.2 drivers, standaard bios en geen OC. Ik heb de kaart ook nog eens eruit gehaald en bekeken op eventuele mankementen, maar niks te zien.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Muijs schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:52:
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een nieuw systeem met daarin een Club3D 3870X2. Na het spelen van een spel met, wat ik vond, tegenvallende prestaties, heb ik 3DMark06 gedraaid. De score die hier uit voort kwam leek mij ook aan de lage kant (ergens in de 13.000). Ik heb GPU-Z gedownload waarin ik iets zag wat niet lijkt te kloppen:
[afbeelding]

Daar hoort toch te staan 'Enabled (2 GPUs)'? Voorbeeld van iemand anders zn kaart.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn kaart stuk is? Ik heb alle stroomkabels aangesloten (1x 6-pins + 1x 8-pins; overdrive is ook toegankelijk), ik draai de 8.2 drivers, standaard bios en geen OC. Ik heb de kaart ook nog eens eruit gehaald en bekeken op eventuele mankementen, maar niks te zien.
Nee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Anoniem: 181037

Heb zelf een jetway HD3850 en volgende setup.
E2160 @ 3000ghz
2gig transcend 5-5-5-12 ram 800mhz latten
msi P6N Sli mobo. Vista ultimate.

Heb reeds diverse OC pogingen ondernomen maar telkens krijg ik volgende symptomen.
Als ik met de core speed over de 730 ga keert hij bij UT3 terug naar vista en zegt dat het beeldschermstuurprogramma hersteld is. Dan kan ik terug op minimised UT3 klikken en verder spelen voor een minuutje tot ik terug hetzelfde probleem krijg. Dat gaat zo maar door.

Bij Moh Airborne blijft hij tijdelijk hangen en geluid gaat verder maar als ik wacht doet hij ook gewoon verder, deze keert wel niet terug naar vista. Maar telkens ook minuutje spelen minuutje wachten...

Wat kan hiervan oorzaak zijn? T°s zijn max 65c°...
Als ik nu met moeite over de 730mhz core raak zal een Bios flash mij wss ook niet veel helpen...

Any suggestions? en wat denken jullie?

• CoronelHimself
  • Laatst online: 21-06 19:41

CoronelHimself

Division Brabant

BiG-GuY schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:29:

[edit]

[...]

haha :+
Ik heb hem. Maar heb nog niet veel tijd gehad om het te testen. Maar één kan ik wel zeggen, ook onder full load is hij hardstikke stil. (en ja dit is relatief). Aanstaande woensdag heb ik mijn eindpresentatie en daarna heb ik eindelijk tijd om hem eens serieus te testen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229615 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:10:
[...]

Hangt inderdaad af van airflow. Ik heb een powercolor 3850 OC en een overclockte sapphire hd3850 in dezelfde kast hangen, allebei met een S1 er op. De Sapphire (hangt onderin) wordt 32 graden onder load en de powercolor haatl de 46. Dit alles hangt in een antec p182b, met de fans op low.

Het grootste nadeel is dat de processor warmer word omdat alles in de kast blijft hangen. Een 5600+ die gekoeld wordt door een arctic freezer 64 pro op silent wordt een tikkeltje warm. Nog wel ver onder de grenzen. 49 graden tijdens gamen.

Ik kan me wel voorstellen dat in een kast met minder airflow het problemen op gaat leveren, maar een single kaart levert toch minder warmte dan een crossfire opstelling. Volgens mij moet het gewoon kunnen, zolang je maar een outtake fan heb.
Mijn huidige koeler van de GPU laat de lucht ook binnen de kast. En daar heb ik geen problemen mee. Ik heb een 120 mm intake en een 120 mm outtake, en een 120 mm outtake in de voeding. Echter hangen die outtakes ter hoogte van de CPU-koeler (zie foto). En de grafische kaart zelf blocked de flow dus wel enigszins. Maar het is een brede kast dus er is wel ruimte voor luchtcirculatie.

Ik heb vroeger een 9700 Pro gehad met zelf er op gemonteerd passief koelblok van Zalman. Dat werkte ook prima (in een andere kast .. ook geen kleintje). Echter .. een beetje actieve airflow maakt echt heel veel verschil dus eigenlijk heeft dat mijn voorkeur. Mits het dus stil is .. en dát is dus weer het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=4629&FotoID=2490

Let niet op de rommel in de kast.. er zijn inmiddels wat flatcables uit gegaan en wat sata cables bij gekomen. De fan helemaal bovenin is niet aangesloten en het rooster onderin is geducttaped.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 15-02-2008 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zo veel ruimte heb is da arctic S1 denk ik de betere keus. die gaat het makkelijk redden. En met je airflow zit je ook wel goed. (en als het echt moet kan er altijd nog een cooler/turbo module op, maar lijkt me niet nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
Merken mensen hier ook zo'n enorme snelheidswinst na de installatie van de Catalyst 8.2 drivers en de Crysis update patch 1.1 onder Vista 32-bit?

Ik heb gisteravond even vergeleken en onder XP krijg ik met alles behalve water op extra high (gemod) zo 15-25 frames/sec, terwijl ik in Vista met deze settings 25-40 frames/sec krijg (resolutie 1680x1050). Dat verschil vind ik de moeite wel waard om nu dan toch over te stappen naar Vista want dat is een veel beter framerate en het hele spel voelt veel meer 'responsive'. Hulde aan ATI/AMD en Crytek! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Laatst online: 21-06 17:28

KoudeAardbei

Moderator

Woensdag kaart binnen gekregen (peak 3850).

Eerst ati-drivers geinstalleerd, 30k 3dmark 01, 7000 06

Daarna Omega: 41k 01, 9k 06.
Goede prestatiewinst dus :D

Vanavond klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
3dmark zegt niks over prestaties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het voor mij meer zin hebben om een 2e X1950 Pro te installeren en CrossFire te draaien, of om een enkele HD3870 te gebruiken? Puur vanuit prestaties gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 15-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkele 3870. Ik ben zelf van 1950pro naar 3850 gegaan, dat was al een extreme winst. Die 1950pro heb ik in crossfire gehangen bij de persoon die hem van mij heb overgekocht. Kon niet tippen aan een single 3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peakaboo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:16:
[...]

Nou ik installeer het net op 64 bits HP, krijg na reboot in desktop meteen een foutmelding. Nu ga ik CCC in en zie ik maar 3 tabbladen, 3D en al die andere zijn weg. Begint lekker.... Overigens de 1e keer dat het niet goed gaat. Ik heb vooraf eerst de oude CCC package helemaal verwijdert, met die optie 'remove all ATI related programs'.
En als je in XP nu de CCC laat staan en alleen de driver update ... lukt dat eigenlijk :?

Zijn er ondertussen hier nog mensen die de 8.2 op een HD3870 onder XP 32bit hebben draaien ... zijn er issues ... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 15-02-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:52:
Zou het voor mij meer zin hebben om een 2e X1950 Pro te installeren en CrossFire te draaien, of om een enkele HD3870 te gebruiken? Puur vanuit prestaties gezien.
Met 2x 1900GT haal ik 8000 punten in 3dmark 06, met een enkele 3870 is dat 11000. Die 1900GT is vergelijkbaar met de pro dus ik zou dat niet doen. Die nieuwe kaarten zijn veel sneller :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel jammer dat veel sites niet aangeven of de S1 die ze in stock hebben de rev2 versie is. En ook jammer dat je niet echt kunt zien of de HD3870 kaarten van de verschillende fabrikanten volgens het referentiemodel zijn gemaakt. M.a.w. dat je zeker weet dat je koeler gaat passen. Ik zie her en der al staan dat men de koeler niet terugneemt als je niet past. (onwettig imo maar goed).

Tevens jammer dat het lijkt alsof al deze kaarten zonder Video-In zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:06:
Wel jammer dat veel sites niet aangeven of de S1 die ze in stock hebben de rev2 versie is. En ook jammer dat je niet echt kunt zien of de HD3870 kaarten van de verschillende fabrikanten volgens het referentiemodel zijn gemaakt. M.a.w. dat je zeker weet dat je koeler gaat passen. Ik zie her en der al staan dat men de koeler niet terugneemt als je niet past. (onwettig imo maar goed).

Hint: Alternate heeft stilzwijgend de rev1 vervangen voor de rev2 ;)

Zover ik weet is de enige waar hij niet op gaat passen de Peak hd3870. Verder zou hij overal moeten passen.

Daarnaast, hoe duur is die S1 nou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:37:
[...]
Zijn er ondertussen hier nog mensen die de 8.2 op een HD3870 onder XP 32bit hebben draaien ... zijn er issues ... :?
Ik had 2x HD3870 in CF draaiende onder 32-bit XP met 8.2 en no problems, liep als een trein. Ik had ervoor de 8.1 erop staan en heb de nieuwe er gewoon overheen gegooid. Met ATI moet je nooit de oude verwijderen, gewoon meteen de nieuwere eroverheen gooien, nog nooit problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best duur voor een paperweight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er toevallig al iemand de PowerColor Radeon HD 3870 "SCS3" 512MB in handen gehad?

Het is een passief gekoelde HD3780. Met een 3-slot design. Ja je leest het goed. Radiators aan 2 kanten van de kaart. Het zou in mijn kast moeten passen, en de temps schijnen zelfs lager te zijn dan het refererentiemodel.

http://www.techpowerup.co...color/HD_3870_SCS3/3.html

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_3870_SCS3/images/card4.jpg

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_3870_SCS3/images/card2.jpg

Ik zou graag weten of het allemaal een beetje stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

les_paulde schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:30:
[...]

Ik had 2x HD3870 in CF draaiende onder 32-bit XP met 8.2 en no problems, liep als een trein. Ik had ervoor de 8.1 erop staan en heb de nieuwe er gewoon overheen gegooid. Met ATI moet je nooit de oude verwijderen, gewoon meteen de nieuwere eroverheen gooien, nog nooit problemen gehad...
Alleen de drivers bedoel je .... :? CCC heb je dus onaangeroerd gelaten .... correct :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Is er ook een HD3870x2 met 4 DVI Poorten?
Zoja, welke?

Edit:
Blijkbaar moet dit de
http://www.hardware.info/...met_alternatieve_koeling/
Asus zijn, iemand een idee wanneer deze uit is? (Staat nog niet in de PW)

https://www.pimspcshop.nl/page.htm?detail.asp?id=13058&

??
Kan dit kloppen?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 16-02-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
De gecube heeft volgens mij 4x dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar is in NL lastig/niet te krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

De Asus heeft dat dus ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:30
Ken jeje bios ook update zonder floppy drive ?Heb namelijk geen floppy drive meer in m'n pc om nou helemaal een usb floppy drive te gaan halen gaat me eigenlijk wat ver.

Ik wil een andere bios zodat dat ding wat hoger klokt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147889

Taenadar schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:40:
Ken jeje bios ook update zonder floppy drive ?Heb namelijk geen floppy drive meer in m'n pc om nou helemaal een usb floppy drive te gaan halen gaat me eigenlijk wat ver.

Ik wil een andere bios zodat dat ding wat hoger klokt :P
even zoeken, dit is echt al heel vaak langsgekomen... in elk deel eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Anoniem: 215257 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:03:
Is er ook een HD3870x2 met 4 DVI Poorten?
Zoja, welke?

Edit:
Blijkbaar moet dit de
http://www.hardware.info/...met_alternatieve_koeling/
Asus zijn, iemand een idee wanneer deze uit is? (Staat nog niet in de PW)

https://www.pimspcshop.nl/page.htm?detail.asp?id=13058&

??
Kan dit kloppen?
Volgens de code(Asus EAH3870X2/G/3DHTI/1G ) is het wel met de non-ref.cooler,staat trouwens ook in de specs dat ie 4xDVI heeft.

https://www.pimspcshop.nl...orttype=fabrikant&view=zp

Zou voor de zekerheid ff een mailtje sturen

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Anoniem: 147889 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:40:
[...]

even zoeken, dit is echt al heel vaak langsgekomen... in elk deel eigenlijk wel.
Foutje.. Ik had niet goed gelezen denk ik. ATiWinflash is the key

[ Voor 61% gewijzigd door Taenadar op 16-02-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 02:40

Zenix

BOE!

Taenadar schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:24:
[...]

Foutje.. Ik had niet goed gelezen denk ik. ATiWinflash is the key
ja of van een USB stick booten of van een cd booten of van een dvd booten met de files ;) Zijn zoveel dingen die je kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik ben bang dat mijn jetway zich niet zo lekker laat overclocken. Als ik hem op 840 zet heb ik al heel snel artifacts en mijn display driver stopt ermee. Lijkt me eerder aan m'n kaart te liggen dan een bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:01:
[...]

Alleen de drivers bedoel je .... :? CCC heb je dus onaangeroerd gelaten .... correct :?
nee, CCC heb ik ook opnieuw geinstalleerd, je ziet dan bij de herinstallatie aan het einde dat ie CCC aan het updaten is. Daarna even opnieuw starten en dan zou het gewoon moeten werken... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:06:

Als je de S1 op een HD3850 of HD3870 wil plaatsen, maakt het helemaal niet uit of je een rev. 2 hebt of niet. Het enige verschil is dat een rev. 2 ook op andere videokaarten past doordat de bevestiging extra schroefgaten bevat. Wil je hem zetten op bovengenoemde kaarten, is een gewone S1 rev.1 voldoende. Die heb ik ook op mijn Peak HD3850 zitten en ben er nog steeds lyrisch over. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 16-02-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neig inmiddels naar de kaart hierboven: Anoniem: 4629 in "Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5"

Aangezien dit een fabrieksaf optie is en dus ook garantietechnisch niet voor problemen kan gaan zorgen.

Maar ook deze heeft geen video-in. Een beetje raar want ik heb altijd nog kaarten van een nieuwe generatie met die functie kunnen vinden en nu ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:42:
...

Maar ook deze heeft geen video-in. Een beetje raar want ik heb altijd nog kaarten van een nieuwe generatie met die functie kunnen vinden en nu ineens niet meer.
Vind je de video-in functie nuttig dan? Zelf heb ik een Sapphire ATI X1900XT 512MB die ook video-in heeft. Maar de kwaliteit is om te huilen. Een simpel tvkaartje van 50 euro gaf al beter beeld op de S-Video poort. (ik heb mijn digitale decoder van Multikabel nu via een losse tvkaart aangesloten, en de kwaliteit is best goed)

[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 17-02-2008 01:15 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik het soms om video te capturen van een Hi8 camera. Ik heb pas mijn Cinergy600 verkocht omdat ik toch altijd video-in op mijn kaarten had. De kwaliteit is prima. Maar nu zit het er ineens niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Muijs schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:52:
[afbeelding]

Klopt wel hoor, bekend probleem van GPU-Z.
Als je een oudere versie van GPU-Z download dan staat er enabled.
Moet je één van de eerst versie hebben |:(
Ik heb zelf 2x 3870 en daar staat ook disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Anoniem: 4629 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:24:
Ik gebruik het soms om video te capturen van een Hi8 camera. Ik heb pas mijn Cinergy600 verkocht omdat ik toch altijd video-in op mijn kaarten had. De kwaliteit is prima. Maar nu zit het er ineens niet meer op.
Misschien is het dan per kaart verschillend. Maar mijn simpele Haupauge WinTV PCI-FM had een stuk beter beeld. Vooral omdat die wel kon capturen op 720x576 (volle PAL resolutie) en met die AV200 chip die op mn ATI kaart zit, heb ik volgens mij niet boven de 352x288 kunnen capturen, ik kan de resolutie wel instellen op 720x576, maar hij wordt dan alleen groter en het lelijke pixelige beeld blijft. Zoals ik al zei, dit kan natuurlijk exemplarisch zijn...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248935

Ik heb Gigabyte P35-DS4 ver. 1.1 en zou daar graag een 3870 en op termijn een 3850 of 3870 bij willen zetten. Aangezien dat er veer vragen/problemen zijn met luidruchtige fans en koeling ben ik uitgekomen bij de Powercolor 3870 (R67D-TE3P) met passieve SCS3 koeler. Aangezien dat er een mega koeler op zit en ook aan de bovenkant waar nu ook een koelblok van DS4 zit. Weet iemand of deze combinatie ook werkelijk past?

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_3870_SCS3/images/cooler2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1189946564.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:42:
Ik neig inmiddels naar de kaart hierboven: Anoniem: 4629 in "Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 5"

Aangezien dit een fabrieksaf optie is en dus ook garantietechnisch niet voor problemen kan gaan zorgen.

Ook ik zocht naar een 3870 die aan de eisen van jouw moest voldoen. Op internet lees je echter dat die Club3D veel lawaai maakt dus die viel af. Echter kwam ik nog een andere leuk tegen:
De Gigabyte 3870 512MB met Zalman koeler Klik
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.eu/FileList/Image/vga_productimage_gv-rx387512h_big.jpg

Misschien ook een optie voor jou? Ik heb hem echter nog niet gekocht, ik moet nog even wachten op loon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt, hij is 30 a 40 euro duurder dan de Powecolor :X
Modbreak:Is de topicwaarschuwing lezen echt zo moeilijk :?

Prijzen horen in http://www.tweakers.net/pricewatch en dus niet hier.

Wie niet horen wil moet voelen, check je mail en veel plezier met je OW :X

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 17-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kost die powercolor 140 euro dan? Dan is hij wel erg goedkoop zeg.
Modbreak:Is de topicwaarschuwing lezen echt zo moeilijk :?

Prijzen horen in http://www.tweakers.net/pricewatch en dus niet hier.

Wie niet horen wil moet voelen, check je mail en veel plezier met je OW :X

[ Voor 62% gewijzigd door dion_b op 17-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet wel appels met appels vergelijken. :) De GV-RX387512H heeft GDDR3 idd voor 185 maar de GV-RX387512H-B heeft net als de Powercolor GDDR4 geheugen dus duurder en sneller 8) . Dus blijf ik toch bij mijn eerste vraag of het pas...of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 248935 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:28:
Moet wel appels met appels vergelijken. :) De GV-RX387512H heeft GDDR3 idd voor 185 maar de GV-RX387512H-B heeft net als de Powercolor GDDR4 geheugen dus duurder en sneller 8) . Dus blijf ik toch bij mijn eerste vraag of het pas...of een andere oplossing?
Hoger != beter. GDDR4 hoeft niet sneller te zijn dan GDDR3. Hangt helemaal van de snelheid en timings af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phyxion schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:20:
[...]

Hoger != beter. GDDR4 hoeft niet sneller te zijn dan GDDR3. Hangt helemaal van de snelheid en timings af.
Uit de review tussen de Gigabyte(GDDR3) en een Asus 3870(GDDR4) blijkt dat het verschil echt 1-5% is. De vraag is dan of hij het wel waard is voor de meerprijs (ik zeg niet hoeveel, dan krijg ik een OW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Zucht,
Kon al die tijd goed overklokken met Rivatuner.
Nu gooit hij hem steeds terug.

Atitools heeft nog nooit gewerkt met deze kaart, (andere ati kaart erin, atitools startte toen wel gewoon op)

Specs:
e4500 @ 3.4 ghz
2048 Crucial
400 watt fortron
Peak 3850

Kon eerst makkelijk dit halen:
825/990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Heb je als een Atitool 0.27 geprobeerd? Moet je ff googlen, is namelijk een beta.

Werkt bij mij probleemloos :)

/edit,

linkje

[ Voor 39% gewijzigd door OcGuru op 17-02-2008 20:11 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Heel erg bedankt, het werkt :D

Vanavond nog dik overklokken, maar eerst zusjes verjaardag vieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

les_paulde schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:37:
[...]

nee, CCC heb ik ook opnieuw geinstalleerd, je ziet dan bij de herinstallatie aan het einde dat ie CCC aan het updaten is. Daarna even opnieuw starten en dan zou het gewoon moeten werken... succes!
We mogen daar dus uit concluderen dat er bij een nieuwe driver steeds een nieuwe, aangepast aan de nieuwe driver, CCC hoort .... ééntje die compatibel is dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-06 18:56

watercoolertje

Untertitel

Ik heb er sinds vrijdag een 2de HD3870 bij (2 voor 335 euro kwijt uiteindelijk), me 3dmark 06 doet max 15000 punten met een Q6600 op 3,6Ghz.

Eerste keer deed ie zelfs maar 13500 maar gek genoeg had 1 kaart de coresnelheid van 830 (is de OC-editie) en de ander 777, hoort dat in CF niet recht te trekken naar het laagste? Iig na beide dezelfde bios met de fanfix en 780Mhz core-speeds te hebben geflashed deden ze het dus wel iets beter met 15K maar dat is nog niet genoeg :P Ik wou eigenlijk wel meer richting 20K

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 18-02-2008 09:03 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Graag zou ik jullie (Ati mening en ervaring) willen weten:

Ik ga een nieuwe videokaart kopen, de keuze: 8800gt of HD3870.
Nu heb ik me aardig suf gezocht op internet en heb veel info opgedaan, maar heb nog een paar vraagjes.

- Veel benchmarks zijn pro nvidia, zeker als ik deze vergelijk die staan bij het start bericht. Welke is nu objectief? (En hoe zit dat met Crysis FPS cijfers? Is deze game op Nvidia afgestemd?)
- Bijna alle benchmarks zijn gemaakt bij introductie van de HD3870. Ik heb begrepen dat de drivers voor deze kaart nog niet goed door ontwikkeld zijn. Hoe is dat nu, weet iemand mij door te linken naar een site met recente benchmark cijfers?
- Zullen toekomstige drivers de HD3870 (nog meer) verbeteren?

Mijn twijvels:

- 8800gt komt op veel benchmarks beter uit.
- 8800gt heeft k*t koelers.....90c/Herrie?!
- HD3870 stil
- HD3870 betere features, heb het gevoel dat de kaart veel meer kan dan huidige cijfers aangeven.

Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Frank76NL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:17:
Gedaan. CCC wil niet meer verschijnen. Bij ATITool krijg ik vrij snel artifacts bij "Find max core", ATITool geeft aan dat er geen artifacts gevonden worden, maar ze zijn na enkele seconden zichtbaar.
Lijkt er op dat ik niet zal kunnen profiteren van de nieuwe bios :(

Edit: Alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd middels de drie losse bestanden die in de downlaod opties van de ATI-website standen. CCC is terug.
Proberen proberen. Bij mij lukt het ook niet perfect. Na een aantal keer dezelfde stap te doen krijg ik geen artifacts.

Dit is de eerste keer dat ik videokaart overclock.

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/9268/41324970qz4.gif
Hoger wilt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
deboer.bas schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:18:
Graag zou ik jullie (Ati mening en ervaring) willen weten:

Ik ga een nieuwe videokaart kopen, de keuze: 8800gt of HD3870.
Nu heb ik me aardig suf gezocht op internet en heb veel info opgedaan, maar heb nog een paar vraagjes.

- Veel benchmarks zijn pro nvidia, zeker als ik deze vergelijk die staan bij het start bericht. Welke is nu objectief? (En hoe zit dat met Crysis FPS cijfers? Is deze game op Nvidia afgestemd?)
- Bijna alle benchmarks zijn gemaakt bij introductie van de HD3870. Ik heb begrepen dat de drivers voor deze kaart nog niet goed door ontwikkeld zijn. Hoe is dat nu, weet iemand mij door te linken naar een site met recente benchmark cijfers?
- Zullen toekomstige drivers de HD3870 (nog meer) verbeteren?

...
Je hebt het zelf eigenlijk al gezegd. De 8800gt is inderdaad sneller, maar deze wordt heet en maakt meer lawaai. De HD3870 heeft directx 10.1, shader model 4.1, is zuiniger, koeler, stiller en goedkoper. Je moet voor jezelf een afweging maken wat je belangrijker vindt.

Aan optimalisaties in de drivers zou ik niet teveel aandacht geven. Deze komen ongetwijfeld nog wel, maar zijn vaak slechts voor een paar games en ATI is natuurlijkt niet de enige die regelmatig zijn drivers update. Het komt er op neer dat iedereen altijd meer verwacht van driver updates dan er uiteindelijk uit komt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 21-06 02:37
Astennu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:01:
[...]

Volgens mij is war3 capped op 60. Maar ga er met fraps naar kijken wat er aan de hand is. Kan me niet voorstellen dat een single kaart ook niet van die hoge fps haalt tis maar een oud spel.
Oplossing gevonden Catalyst AI uit zetten. Het was sowiezo al geen FPS probleem die was gewoon 60 ook met het stotteren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Ik krijg mijn GPU of memory clock niet veranderd.

Ik heb Windows Vista x64
Catalyst 8.2 (driver en CCC)
Peak 3870
Atitool 0.27 beta 4.

Als ik in CCC de clock verander (GPU of memory) kan ik hem niet setten (aplyen)
Doe ik het in atitool heb ik hetzelfde probleem en schiet terug naar default.
In de log kan ik dit ook zien van AtiTool (iets met Could not set.... bla bla).

Is dit X64 Vista eigen of moet ik iets anders doen (andere bios flashen?)

Mocht dit al 83 keer gevraagd zijn of langsgekomen dan mijn nederige excuses.

De cooler constructie van Peak is inderdaad 3 keer niets.
Loshalen en andere pasta tussen GPU en Cooler lost het wel op.

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Uhm mijn Club3D en mijn MSI kaart hadden beide een zeer grote hoeveelheid aan koelpasta en bij alletwee zat ook de koeler veel te los (hoe kan dat nou bij een product van 170 euro? gaat nergens over...). Het betreft dus niet alleen Peak. Beide andere koelpasta opgedaan (AS5) en met een rubbertje ertussen vastgedraait zodat ik de koeler niet zomaar kan bewegen... Ze zijn er beide een stuk stiller op geworden doordat de temp helemaal niet meer oploop zoals die dat deed.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Anoniem: 8392 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:48:
Ik krijg mijn GPU of memory clock niet veranderd.

Ik heb Windows Vista x64
Catalyst 8.2 (driver en CCC)
Peak 3870
Atitool 0.27 beta 4.

Als ik in CCC de clock verander (GPU of memory) kan ik hem niet setten (aplyen)
Doe ik het in atitool heb ik hetzelfde probleem en schiet terug naar default.
In de log kan ik dit ook zien van AtiTool (iets met Could not set.... bla bla).

Is dit X64 Vista eigen of moet ik iets anders doen (andere bios flashen?)

Mocht dit al 83 keer gevraagd zijn of langsgekomen dan mijn nederige excuses.

KB
Je hebt de clocks verhoogd en dan moet je niet meteen op apply klikken maar eerst op 'Test Custom Clocks'. Als het lukt krijg je passed en dan kan je applyen.

[ Voor 60% gewijzigd door MrJames op 18-02-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

watercoolertje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:48:
[...]
Uhm mijn Club3D en mijn MSI kaart hadden beide een zeer grote hoeveelheid aan koelpasta en bij alletwee zat ook de koeler veel te los (hoe kan dat nou bij een product van 170 euro? gaat nergens over...). Het betreft dus niet alleen Peak. Beide andere koelpasta opgedaan (AS5) en met een rubbertje ertussen vastgedraait zodat ik de koeler niet zomaar kan bewegen... Ze zijn er beide een stuk stiller op geworden doordat de temp helemaal niet meer oploop zoals die dat deed.
Ik heb hier een Asus EAH 3870 en de koeler is echt vast, ik kan hem niet los maken.

Maare vraagje: Je hoeft toch alleen op de chip te smeren of ook eromheen? Als ik zo kijk bij sommige zit er ook eromheen ook pasta.

EDIT: verkeerd gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel weinig erop smeren, en alleen op de chip.
Niet eromheen, is nergens goed voor, hooguit misschien zelfs
nadelig.

Bedankt voor de uitleg van het setten van de clock en de apply.
Had ik het dus verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Vanavond even proberen denk ik.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zijn er hier nog mensen die hun geluk hebben beproefd met het softwarematig voltmodden *undervolt vooral* door middel van RabIt in de BIOS, of met de ATi BIOS-Editor?

[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 18-02-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

MrJames schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:31:
[...]

Ik heb hier een Asus EAH 3870 en de koeler is echt vast, ik kan hem niet los maken.

Maare vraagje: Je hoeft toch alleen op de chip te smeren of ook eromheen? Als ik zo kijk bij sommige zit er ook eromheen ook pasta.

EDIT: verkeerd gequote.
Ik had het zelfde probleem met mijn asus 8600GTS, koeler zit vast op de chip gelijmd, kan dus mijn VF-900 niet bevestigen op die kaart.

En ja alleen op de chip, eromheen isoleert het alleen maar. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lukt me toch nog niet de clocks te veranderen.

Als ik het met CCC doe, verschuif het een beetje.
En dan Test Custom clocks. Dan valt die direct terug naar default.
En geen melding van passed of failt.

Als ik autoTune doe en kies voor All of voor de explicite 3870
dan zie ik de GPU ook gewoon 0 % blijven, maw hij tuned niet.

Eens googlen. Wel wat apart.

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack

Sorry, beetje laat, druk druk druk :)

Ik heb er gewoon een mooie stille ac koeler met verlichting aan hangen.
Ziet er ook nog eens gelikt uit, dat blauwe licht door die lamellen.

Ik weet niet of je een beetje airflow heb in je kast maar officieel zou ie het daarmee al moeten kunnen doen. Daarbij, standaard (dus ook zonder fanfixbios) worden deze beestjes stressed 90c.
Zo lang je daar dus niet over heen gaat zonder fan op de s1 is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Tijdje terug kon je bij Salland en nog wat winkels een Club3D Radeon 3850 met 512MB kopen voor rond de 120 euro. Het gaat om deze kaart. Wat mij opvalt is dat als je een pagina hoger gaat, bij die kaart staat "Coming soon". Dat staat er nu dus al ruim twee weken. Ik vind het vreemd dat allerlei winkels plots deze kaart verkopen voor relatief weinig, dan vervolgens niet binnen de gestelde levertijd (10 werkdagen) leveren en bij Club3D deze kaart maar op "coming soon" blijft staan, terwijl andere fabrikanten al lang een 512 MB 3850 uit hebben. Heeft iemand hier toevallig meer gehoord over deze kaarten? Iemand ze zelfs al live gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Anoniem: 8392 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:01:

KB
AutoTune werkt niet altijd bij mij.
Heb je CCC al opnieuw geinstalleerd. Verwijderen(ook de drivers)> opnieuw starten > installeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 21:38

KB
Ik heb precies hetzelfde (al is het met catalyst 8.1 en onder WinXP). Probeer RivaTuner eens, daarmee lukt het bij mij wel.

[ Voor 10% gewijzigd door PeteSapai op 19-02-2008 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

KB
Precies hetzelfde probleem hier; de sliders springen gewoon terug naar default. Heb ook de PEAK, de temp idle geeft 49c aan; is dit goed of kan het beter (met verse pasta) ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Madrox schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 06:44:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier; de sliders springen gewoon terug naar default. Heb ook de PEAK, de temp idle geeft 49c aan; is dit goed of kan het beter (met verse pasta) ?
Het moet echt beter kunnen. 49 idle en hoeveel is max? 70/80?
Die PEAK heeft die standaard koeler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Heeft asus het niet? Ik bedoel ook neit dat de complete koeler los zit alleen je kan hem een kleine stukje verschijven en er zit duidelijk een milimeter of minder spelling bij alle 2 de kaarten die ik had. Na het oplossen zijn de temps er met bijna 20 graden op vooruit gegaan (kouder geworden dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

watercoolertje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:28:
Ik heb er sinds vrijdag een 2de HD3870 bij (2 voor 335 euro kwijt uiteindelijk), me 3dmark 06 doet max 15000 punten met een Q6600 op 3,6Ghz.

Eerste keer deed ie zelfs maar 13500 maar gek genoeg had 1 kaart de coresnelheid van 830 (is de OC-editie) en de ander 777, hoort dat in CF niet recht te trekken naar het laagste? Iig na beide dezelfde bios met de fanfix en 780Mhz core-speeds te hebben geflashed deden ze het dus wel iets beter met 15K maar dat is nog niet genoeg :P Ik wou eigenlijk wel meer richting 20K
Die score valt een beetje tegen volgens mij, ik haal met een quad op 3600MHz namelijk bijna 18000 punten. Met 2x een niet overgeklokte club3d kaart. Om 20K te halen zul je toch echt een dikkere cpu moeten halen :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ja ik weet dat ik laag zit, misschien is een schone install van XP der op knallen zit nu met vista van 3 maanden oud wat bij mij inhoud dat er 50+ programma's geinstalled zijn.

Verder zou ik niet weten wat me kaarten er van weerhoud om wat hogere scores te halen... Kan er in CCC een setting te veel aan of uit staan? Ati 'ai' heb ik uitgezet maar haal geen betere score. Zowiezo vind ik het een klote control paneel, je kan er net niks mee... Niet dat NV een veel betere heeft, maar dat staat hier buiten.

Misschien ff beide kaarten appart overclocken naar 800 / 1200 en dat flashen ofso. Iemand nog een goede site met biossen? of een goed progje waarmee ik deze waarden aan kan passen en opslaan als een bios-bestandje zodat ik die er op kan flashen. De ene kaart is een OC die 830/1200 kan de andere is stock en heb ik nooit veel hoger gezet (wellis op 825Mhz maar niet helemaal stable).

Hardware of softwaremods zoek ik ook nog... kaarten worden absoluut niet warm (max 62 graden), dus voltage kan ik nog wel wat mee spelen als het mogelijk is tenminste.

[ Voor 16% gewijzigd door watercoolertje op 19-02-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn PEAK was uit de doos een kachel eigenlijk.
Ik meen inderdaad idle rond de 50 graden. Na stressen liep
die zelfs naar de 100 graden !!! Meen zelfs 109 gezien te hebben.

Vervolgens alles uitgezet. Kaart eruit.
Koeler los gehaald, alles schoongemaakt, nieuwe pasta erop
van mijn Scyth Mugen cpu cooler (silicone basis meen ik).
Erin gezet etc.

Nu idle rond de 30 graden meen ik, stressed rond de 70 max.

Over de clocks;
Ik zal even alles goed deinstalleren, en 8.2 CCC en driver er weer clean
opzetten. Ik heb de upgrade vanaf een vorige release niet netjes uninstalled.
Dit zal het ongetwijfeld wel kunnen zijn.
En anders... Rivatuner, en/of een bios upgrade (saphire ofzo).

Thnx all.

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

@klaas: ik weet niet of je kaart al de fanfix heeft in de huidige bios, maar ik zou zowiezo naar een bios zoeken die dat erin heeft zitten. Mijn fan gaat bij 60 graden op wat hogere toeren (daarvoor onhoorbaar) en dan komt ie niet boven de 62 uit... vaak slaat die fan 2 sec aan en dan stopt ie al omdat de core dan al 55 graden is ofso. Ingame maak je het volgens mij niet zo veel mee dat je kaart de hele tijd 100% load heeft.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk er aan dat dit een Ervaringen topic is.
Niet stel-hier-je-kleine-Radeon-38x0-related vraagjes topic. <<-- "Geschikt voor mij ja of nee?"
Ook kleine dingen zoals "w00t ik heb er net een binnen!" "kijk mijn 3DMark score" en "waar haal ik zo'n ding" en bijbehorenden vallen onder 'liever niet'.
Gezeur over beschikbaarheid, prijzen en levertijden levert je een Officiele Waarschuwing op en riskeert het sluiten van dit topic.