Het Xbox 360 ervaringen Topic #45 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 76.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:14:
Er is helaas geen Devil May Cry 4 topic dus ik vraag het maar hier: Zijn er meer mensen hier die net als ik nu verslaafd zijn aan DMC4? :D Ik kom nu even niet verder maar vindt het wel grappig om dit alles te moeten uitvogelen :)
U vraagt wij draaien :P

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280468

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Slm :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Armada schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:46:
http://www.kotaku.com.au/...hip_edition_issues-2.html

En ik maar denken dat alle 360's hetzelfde zouden moeten kunnen, met alleen variaties in aansluitingen en grootte van HDDs. Stomme ik... ;)
Ik zat nog even aan wat anders te denken. Als er blijkbaar een verschil is tussen een nieuwere 360 en een oudere, waarbij de oudere dus allerlei framedrops heeft, kan dit dan ook niet gelden voor andere spellen?
Als ik kijk naar Burnout (paradise), dan was ik nog in de veronderstelling dat Burnout op de 360 soms framedrops heeft, waar de PS3 dat nooit heeft (volgens mij gaf penny-arcade.com dat ook aan). Sindsdien heb ik een aantal andere reviews gelezen en sommige maken wel en andere geen melding van framedrops. Zou dit ook niet afhangen van de 360 waar het op afgespeeld is?
Dit zijn verschillen die je niet wilt in 1 generatie.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Sagat schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:12:

'there is no better d then 2d' 8)
DD? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

sekeroglan schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:06:
[...]

Het is niet 'beter' om hem op 720p of 1080i te zetten, maar gewoon wat je zelf mooi vind :)
met mijn 1st gen 360 (via component) is de 360 interface op 1080i scherper maar ingame is het iets lelijker imo. ik draai m daarom op 720p. (op een 40" samsung M71)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de release date van Street Fighter 4 bekend? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:16:
Is de release date van Street Fighter 4 bekend? :>
Yep, zomer 2008 in Japan, arcades only.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubisoft Ubisoft Ubisoft... |:(
Ik hoop dat de rest van Lost Via Domus niet van die idioterie bevat als het begin in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Zojuist offieel in de winkel de bevestiging gekregen van de nieuwe 360 prijzen per 14 maart.

Arcade €199,-
Premium €299,-
Elite €399,-

Prijzen staan ook al in het nieuwe E-plaza blaadje.

De Arcade gaat dus €80 omlaag, en wordt €50 goedkoper als een Wii.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:56:
Zojuist offieel in de winkel de bevestiging gekregen van de nieuwe 360 prijzen per 14 maart.

Arcade €199,-
Premium €299,-
Elite €399,-

netjes voor de arcade, alleen jammer dat het voor de premium maar iets van 2 tientjes scheelt. ben namelijk van plan om een premium te halen, al dan niet 2e hands.

Weet iemand trouwens of je de garantie over kan nemen als ik besluit de xbox 2e hands te kopen. Kom namelijk vaak xboxen tegen die pas enkele maanden oud zijn en waarvan de verkoper de bon nog heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Arcade €199,-
Premium €299,-
Elite €399,-

Ik ben benieuwd wat de bundels nu gaan doen, bijvoorbeeld die bundel met Forza 2 en Viva Pinata die al heel lang in omloop is. Of die ook met 50 euro omlaag gaan (MM Ehv had die bundel al voor slechts 333 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
@^^: Die bundel heb ik een paar maanden geleden al voor 299 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
SH4D3H schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:03:
@^^: Die bundel heb ik een paar maanden geleden al voor 299 gekocht.
een aanbieding zeker want normaal vind je die dus nergens voor dat geld

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Toch wel netjes die arcade prijs. Je kan overwegen om een arcade te kopen en de hdd erbij, of een 120gb hdd. 2e hands 20 gig hdd zijn ook goed te krijgen vanwege upgrades naar 120gb. Heb je een goedkope premium (afgezien van een zilver randje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Phusebox schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:19:
[...]
een aanbieding zeker want normaal vind je die dus nergens voor dat geld
De mediamarkt & saturn hebben al enkele malen zo'n actie gehad de afgelopen maanden.
En dan hebben ze er zat staat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zich dit nog herinneren: "live anywhere"? Is het al geflopt of heeft het nooit bestaan?
Op de E3 had MS het erover dat je op je mobiele telefoon kon bekijken welke spelletjes iemand uit je vriendenlijst die dag had gespeeld :O
Echt, de toekomst :z
Maar even serieus, komt dit er nog aan? Want het is alweer bijna 2 jaar geleden. Of is het iets wat voor de volgende xbox iteratie bestemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erg mooi die prijsdaling! Ik ben geen fanatieke gamer (meer) maar voor 199 euro vind ik het wel de moeite waard er een aan te schaffen en ik denk dat er meerdere net zo denken als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:50:
Kan iemand zich dit nog herinneren: "live anywhere"? Is het al geflopt of heeft het nooit bestaan?
Op de E3 had MS het erover dat je op je mobiele telefoon kon bekijken welke spelletjes iemand uit je vriendenlijst die dag had gespeeld :O
Maar even serieus, komt dit er nog aan? Want het is alweer bijna 2 jaar geleden. Of is het iets wat voor de volgende xbox iteratie bestemd is?
Dat kan al sinds live bestaat man.
Surf via bijvoorbeeld Opera Mini naar xbox.com, log in en dan bekijk je je friends list.

Voila.. Live anywhere.
Beetje dom om het wiel nogmaals uit te vinden. Vandaar dat je er waarschijnlijk niets meer van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er wat van gelezen of is het puur toeval dat er precies nu een update over is? (de update is dat er geen nieuws over is overigens...)

http://www.joystiq.com/20...s-in-the-immediate-futur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Net als wat .KeN aangeeft kan dat gewoon via Live.com en dat kon al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Don't feed the troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik heb gisteren Army of Two in coop gespeeld. Het is echt heel jammer dat er 4 versies zijn die niet tegen elkaar kunnen spelen, maar gelukkig heb ik iemand die heel dedicated is. En dan is het spel echt wel heel tof. Samen een gang in rennen, 1 schiet de ander kopstoot een soldaat tegen de grond schiet op de volgende terwijl de eerste speler een omtrekkende beweging maakt en ze van achteren neersabelt. Dit is echt wel hoe co-op hoort te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arcade €199,-
Premium €299,-
Elite €399,-

Netjes Netjes, verwacht overigens maandag de officiele persconferentie van MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arcade €199,-
Premium €299,-
Elite €399,-

Die premium zal dan voor die 299,- wel standaard met 1 of 2 games worden geleverd, anders is het verschil met de arcade te groot.

Anders koop je voor 199,- een arcade en HD voor 80,-. Dan heb je voor 279,- een Premium met Memory Stick en 5 XBLA games.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 07-03-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Die premium zal dan voor die 299,- wel standaard met 1 of 2 games worden geleverd, anders is het verschil met de arcade te groot.

Anders koop je voor 199,- een arcade en HD voor 80,-. Dan heb je voor 279,- een Premium met Memory Stick en 5 XBLA games.
Daar zeg je wat, dat zou een behoorlijke vergissing van ze zijn. Het feit dat de Arcade geen chrome-finish heeft neem ik dan wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ja, ik zou het zelf ook logischer hebben gevonden als de Premium naar 249,- gegaan was.

Ik heb het ook maar van de filiaalmanager (die ook nog eens een goede vriend is), maar kan best zijn dat het maandag toch net iets anders is en dat de premium toch goedkoper zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:11:
Ja, ik zou het zelf ook logischer hebben gevonden als de Premium naar 249,- gegaan was.

Ik heb het ook maar van de filiaalmanager (die ook nog eens een goede vriend is), maar kan best zijn dat het maandag toch net iets anders is en dat de premium toch goedkoper zal zijn.
Gaat die prijsverlaging dan maandag al in, ipv de 14e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 10:01
Ik was effe aan het kijken hoe het zat met Bully die ik besteld heb bij Gamehubs.com.
Maar de levering gaat niet door omdat hij niet regio vrij is. :(
Hi mate,

We are please to inform that we have cancelled up the upcoming X360 Bully
stocks inquiry as we have found it out that it is not region free as
expected at the first place.

For this reason, we are very sorry about the above incident and we wish we
could proceed for the sales transaction; unfortunately not at the moment.
Please kindly acknowledge us soonest in term you are pleased to refund the
payment instantly.

On the other hand, we are please to offer an exclusive optional upcoming
titles replacement of invalid region free X360 Bully whereby we will
absorb the shipping cost via the express UPS shipping courier service in
term to serve you better.

Once again, we are very sorry about the error coding as provided for the
X360 Bully and we hope we could provide a better service and information
for our value client’s reference in the near future. Thanks for your
kindly understanding!

Do not hesitate to select any updated optional titles in our list in term
for the latest replacement of X360 Bully and please feel free to inform us
soonest for further action.

Happy Gaming!

Warm regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stollie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:44:
Ik was effe aan het kijken hoe het zat met Bully die ik besteld heb bij Gamehubs.com.
Maar de levering gaat niet door omdat hij niet regio vrij is. :(

[...]
Same here. Dom van Rockstar. Ik had deze game besteld, maar nu ga ik hem dus gewoon niet halen :)

Helaas betekend dat ook dat GTA4 niet Regiovrij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

PWM schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Maar zit je dan niet met bedrade controllers ipv wireless ? Of is dat tegenwoordig al niet meer zo bij de 'instapmodellen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Nog even gekeken, maar de officiele prijs van een 20GB HD is nog altijd 99,- dus dan zouden de premium en de arcade op de zelfde prijs uitkomen.

In werkelijkheid zullen op veel plekken de prijzen 2 of 3 tientjes lager liggen als de adviesprijs, dus ik vermoed zelf dat men een beetje de adviesprijzen en straatprijzen door elkaar haalt. En dat de straatprijs van premium straks op 279,- komt te zitten en de Elite op 379,- ofzo.

Daarnaast zou er straks een PS3 bundle komen met GTA IV (en een met GT5:P) voor 399,-, maar dat is iets voor het andere topic. Helaas nog €100 te veel om naast mijn 360 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

.KeN. schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:48:
[...]

Maar zit je dan niet met bedrade controllers ipv wireless ? Of is dat tegenwoordig al niet meer zo bij de 'instapmodellen' ?
Dat is gelukkig verleden tijd. De controllers zijn gewoon draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:45:
Het is echt heel jammer dat er 4 versies zijn die niet tegen elkaar kunnen spelen, maar gelukkig heb ik iemand die heel dedicated is.
Ik snap niks van deze zin? :?

Ik hoor ook berichten dat het te kort is, hoe werkt het online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Laatst online: 15-09 10:01
PWM schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:47:
[...]

Same here. Dom van Rockstar. Ik had deze game besteld, maar nu ga ik hem dus gewoon niet halen :)

Dit ga ik nu pas kopen als tie 30 euro is ofzo.
GTA4 wou ik toch al bij bol.com bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 15:03
it0 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:07:
[...]
Ik snap niks van deze zin? :?

Ik hoor ook berichten dat het te kort is, hoe werkt het online?
Als je het hier in de winkel koopt, koop je Army of Two (EU) en als je hem in Amerika koopt koop je Army of Two. En als ik een invite stuur naar iemand uit Amerika gaat het niet werken omdat die geen Army of Two (EU) heeft. Ze hebben twee verschillende spellen uitgebracht, en er komen er nog twee voor Azie en Oceanie.

De campaign is vrij kort ja; een uurtje of zes. Online werkt het prima van wat ik tot nu toe gezien heb. Ik ga van het weekend wat ranked spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Iemand Triggerheart Exelica geprobeerd? Is een nieuwe live arcade titel, gebaseerd op een gelijknamige dreamcast shooter. Op zich niet veel bijzonders, maar het "grijp vijand vast, slinger hem rond en werp hem tegen een andere vijand" mechanisme is cool om te doen :). Er zijn betere sidescrolling shooters op de markt, maar niet op de xbox marketplace voor zover ik weet. De fans moeten het zeker eens proberen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb triggerheart vorige week gekauft ja omdat er een optie in zit om vertikaal te spelen, wilde ff proberen of dat wat is op die draaibare HP monitor. Op zich wel grappig spelletje maar ik heb echt een grafhekel aan "bullethell" shooters. Ik weet niet wat voor type masochist je moet zijn om dat spul te spelen.... :) Anyway, voor 10 minuutjes met onbeperkte continues vind ik het wel ff leuk maar verder moet het echt je ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

PWM schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:47:
[...]

Is dat al bevestigd dan? of is dat een logische aanname ondat Bully ook niet regiovrij is
Dan is het zinloos om GTA4 bij gamehubs te kopen

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 11:52
Gerucht gaat nu ook dat er een grotere harde schijf op de xbox komt; 60gb.

Wat ik nog steeds klein vind... maar ach - we redden ons er wel mee uh...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Hen3s schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:01:
Gerucht gaat nu ook dat er een grotere harde schijf op de xbox komt; 60gb.

Wat ik nog steeds klein vind... maar ach - we redden ons er wel mee uh...??
Dan neem je toch de 120 GB schijf die al een half jaar verkrijgbaar is?

Ik zie het nut van een 60 GB schijf trouwens niet. Waarom niet de standaard 20 GB schijf vervangen door het 120 GB model en die laatste vervangen door weer een grotere harde schijf?

[ Voor 19% gewijzigd door MetroidPrime op 07-03-2008 23:09 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom heb je überhaupt zo'n grote harde schijf nodig op je Xbox?
Ik heb er een van 20GB en die zit nog lang niet vol.

Oké als je veel arcade games e.d. download kan het handig zijn, maar 60GB is echt meer als genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Misschien dat mijn info voor de toekomstige aankopers wel van belang kan zijn.

Verder vind ik 60 of 120 gig nog steeds weinig....
Mocht hier (in NL) die marketplace ook nog echt van de grond komen; en al die films en tv series gaan aanbieden. Dan komt de arcade games er nog bij + de xbox originals. Alle add-ons (nieuwe songs on Guitar Hero etc.) en updates van games.... (recent updates bij Halo en COD4); waar blijf je dan met 20 gig of 60 gig = zelfs 120 gig kan weinig worden.

=====

Mijn vermoeden is; dat de fabrikant tegen microsoft heeft gezegd "jullie zijn de enige waar we deze kleine 20gigs nog voor maken; indien je overgaat naar 60 gig - dan krijg je nog 4 dollar korting."

@MetroidPrime - jouw laatste zinnetje ben ik het helemaal mee eens
"Ik zie het nut van een 60 GB schijf trouwens niet. Waarom niet de standaard 20 GB schijf vervangen door het 120 GB model en die laatste vervangen door weer een grotere harde schijf?"

Of misschien toch de mogelijkheid om je eigen HD aan te sluiten - en die vol te benutten.

[ Voor 20% gewijzigd door Hen3s op 07-03-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

TwyLight schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:12:
Waarom heb je überhaupt zo'n grote harde schijf nodig op je Xbox?
Ik heb er een van 20GB en die zit nog lang niet vol.

Oké als je veel arcade games e.d. download kan het handig zijn, maar 60GB is echt meer als genoeg lijkt me.
Van die 20GB is er maar 13 GB beschikbaar. Sommige Xbox Originals zijn al 5 GB, dus daarmee staat je harde schijf al vrij snel vol. Daarnaast nemen de films en TV series die je hopelijk binnenkort kunt downloaden ook enkele gigabytes ruimte in beslag.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer nieuws rond Blu-Ray voor de 360:

http://www.nu.nl/news/146...jgt_Blu-rayspeler%27.html

Lijkt mij een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:47:
Iets meer nieuws rond Blu-Ray voor de 360:

http://www.nu.nl/news/146...jgt_Blu-rayspeler%27.html

Lijkt mij een goede ontwikkeling.
Alleen doen nu.nl niet echt aan complete verhalen; want het artikel waar ze naar referreren geeft al aan dat Microsoft dit verhaal ontkent;

"Microsoft declined to confirm any talks, saying: ”We have made no such announcement. Games are what are driving consumers to purchase game consoles and we remain focused on providing the largest library of blockbuster games available.”

Ik vraag me ook af of we dit moeten willen.
Daarbij; ze zeggen al dat de blu-ray speler pas in december 2009 op een 200 dollar komt.
Kun je nagaan hoe duur dan een Elite met Blu-Ray moet zijn.

Van mij mogen ze zo snel mogelijk het marketplace gedeelte uitbreiden. Dat met een grotere harde schijf; en ik heb geen blu-ray nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Hen3s schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:02:
[...]

Alleen doen nu.nl niet echt aan complete verhalen; want het artikel waar ze naar referreren geeft al aan dat Microsoft dit verhaal ontkent;
Het artikel van nu.nl is niet bepaald goed, maar in het stukje dat je citeert komt geen enkele ontkenning voor. Er staat alleen dat Microsoft het niet wil bevestigen. De CEO van Microsoft zegt nu echter dat Microsoft juist het Blu-Ray formaat zal gaan steunen in plaats van HD-DVD.
Daarbij; ze zeggen al dat de blu-ray speler pas in december 2009 op een 200 dollar komt.
Kun je nagaan hoe duur dan een Elite met Blu-Ray moet zijn.
Het zal eerder om een losse drive gaan dan om een console met een ingebouwde drive, net zoals bij de HDDVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:55:
Ik heb triggerheart vorige week gekauft ja omdat er een optie in zit om vertikaal te spelen, wilde ff proberen of dat wat is op die draaibare HP monitor. Op zich wel grappig spelletje maar ik heb echt een grafhekel aan "bullethell" shooters. Ik weet niet wat voor type masochist je moet zijn om dat spul te spelen.... :) Anyway, voor 10 minuutjes met onbeperkte continues vind ik het wel ff leuk maar verder moet het echt je ding zijn.
Tja, met 5 levels was het nooit de bedoeling geweest om gemakkelijk te zijn :). Het principe van deze games is simpel: een zo hoog mogelijke score halen en voor een perfect ending proberen gaan. Dit kan je enkel door te oefenen, oefenen, oefenen, en DAAR haalt het zijn replay-factor vandaan ;). Je moet er inderdaad wat masochistische trekken voor hebben, maar Japanners zijn er dol op, en eerlijk gezegd....het is gewoonweg enorm leuk om aan vrienden te kunnen tonen hoe pro je er zelf in bent na lang oefenen. Ikaruga is een bekender spel in dit genre, en zeg nu zelf: Je kan toch niets anders dan eindeloos veel respect hebben voor mensen die dit foutloos kunnen uitspelen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 08-03-2008 01:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Okay - Microsoft wil niet bevestigen dat ze in gesprek zijn....
En dat Microsoft bezig is met blu-ray - tja - die drivers.... ;)
Daarbij hebben ze toch ook nog een soort van Tivo - waarbij ze waarschijnlijk HD-DVD (nu dan misschien blu-ray) willen integreren.

Na wat googlen vind je ook de verhalen alle kanten op; totale ontkenning - maar ook de verwachting dat er binnen 3 maanden al een blu-ray add on is......

Prijsstelling; HD-dvd was al goedkoper in fabricage dan blu-ray = en dat ding kostte toch al een 149 euro..??
Dus veel minder dan die 200 dollar (meestal ook euro) zal het niet gaan worden.... dus misschien verstandiger om het bij de elite in te bouwen....
k blijf me wel afvragen of de gamer hier echt op zit te wachten.....

Maar ja - het blijft allemaal koffie-dik kijken.

Ik ben wel benieuwd wat dit gaat brengen; het zou ook nog kunnen betekenen (om op een vorige discussie terug te komen) dat microsoft iets meer haast gaat zetten achter een nieuw xbox (720 etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zolang de prijzen van die blu-ray films op dit niveau blijven is het nog helemaal niet interessant. Afgezien van 1 of 2 showcase filmpjes boeit het mij eigenlijk weinig of ik een upscaled dvdtje of een blu-ray kijk. En dan nog ziet een wvc1 avi'tje er ook puik uit vind ik... Blu-ray zie ik voorlopig dus nog lang geen noodzaak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hen3s schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:08:
Daarbij hebben ze toch ook nog een soort van Tivo - waarbij ze waarschijnlijk HD-DVD (nu dan misschien blu-ray) willen integreren.
Integratie van BR in de mediacenter lijkt me vanzelfsprekend...al zouden ze dan ook wel eens mogen werken aan de support van meerdere formaten :)

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 08-03-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:16:
Ach zolang de prijzen van die blu-ray films op dit niveau blijven is het nog helemaal niet interessant. Afgezien van 1 of 2 showcase filmpjes boeit het mij eigenlijk weinig of ik een upscaled dvdtje of een blu-ray kijk. En dan nog ziet een wvc1 avi'tje er ook puik uit vind ik... Blu-ray zie ik voorlopig dus nog lang geen noodzaak in.
Ok, daar ben ik het mee eens. Maar ik gebruik mijn 360 ook veel voor DVD-films en mocht Blu-Ray dé standaard worden, dan zou ik dit toch graag ondersteund zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 16:44

Sagat

Is pappa x2!

Boeboe schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:01:
[...]
Tja, met 5 levels was het nooit de bedoeling geweest om gemakkelijk te zijn :). Het principe van deze games is simpel: een zo hoog mogelijke score halen en voor een perfect ending proberen gaan. Dit kan je enkel door te oefenen, oefenen, oefenen, en DAAR haalt het zijn replay-factor vandaan ;).
*snip*
Ikaruga is een bekender spel in dit genre, en zeg nu zelf: Je kan toch niets anders dan eindeloos veel respect hebben voor mensen die dit foutloos kunnen uitspelen? :)
Vroeger veel korte portjes op dit soort spellen in de arcade gespeeld, helaas nooit echt goed geworden. Inderdaad respect voor mensen die er wel echt goed in zijn.
Op home consoles nooit echt een topper in dit genre gehad, maar het is altijd in mijn achterhoofd blijven steken om mezelf verder in te verdiepen.
Via mame vind ik Truxton helemaal super.
Met die gedachte heb ik de trial van excile Triggerheart Exelica gedownload. Maar ik vind bullethell echt een zeer toepasselijke naam. Voor mij dan ook reden om niet direct over te gaan op aankoop, want paterns leren is niet echt mijn ding.
Daarentegen wacht ik nog wel op Ikaruga (omdat je tussen light en dark kunt swappen vind ik het pattern gebeuren toch minder erg 8)7 ), die was ergens halverwege 2007 als gerucht als aankomende titel voor xbla maar is nooit echt bevestigd as far as i know.
Iemand nieuws hierover?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar bartsmit heeft volgende week een actie lopen... (zogenaamde prijsverlaging) Xbox 360 + controller voor maar 199euro!!! en dat alleen maar op de donderdag, vrijdag en zaterdag... Nou dat was het weer :P veel plezier zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:11:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar bartsmit heeft volgende week een actie lopen... (zogenaamde prijsverlaging) Xbox 360 + controller voor maar 199euro!!! en dat alleen maar op de donderdag, vrijdag en zaterdag... Nou dat was het weer :P veel plezier zou ik zeggen :)
Welke versie? Arcade neem ik aan? Wat voor controller? Wired of wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
199 wordt de gewone normale prijs hoor. voor een arcade.. niks tijdelijk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Phusebox schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:15:
199 wordt de gewone normale prijs hoor. voor een arcade.. niks tijdelijk
Vandaar dus ook mijn vraag of het de Arcade betrof. Kan altijd een actie zijn natuurlijk, hoewel het me stug lijkt dat ze de premium voor zo weinig aanbieden.. Misschien wireless controller of w/e.

[ Voor 16% gewijzigd door 2dope op 08-03-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgeprijsde xboxen zijn van de oude batch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
2dope schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Vandaar dus ook mijn vraag of het de Arcade betrof. Kan altijd een actie zijn natuurlijk, hoewel het me stug lijkt dat ze de premium voor zo weinig aanbieden.. Misschien wireless controller of w/e.
De arcade heeft toch altijd al een wireless controller..
http://www.xbox.com/nl-nl/hardware/x/xbox360arcadesystem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:20

S2S

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:26:
De afgeprijsde xboxen zijn van de oude batch neem ik aan?
Lijk me stug dat er nog veel van de oude batch over zijn..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
S2S schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Wat bedoelen jullie precies met de oude batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Oh bliksem, dat wist ik niet :o
Aangezien cc_tuner zegt dat het een actie betreft maar verder niet aangeeft waar deze uit bestaat ben ik benieuwd wat d'r in zit :). Maar inderdaad aannemelijk dat het gewoon met de reeds aangekondigde (blijvende) prijsverlaging te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Aaghr, mn xbox is dood. Hij heeft het dan eindelijk begeven (sinds maart 2006). Helaas heb ik geen garantie meer (open gemaakt om zo'n ding toe te voegen om mn HD te kunnen backupen enzo). Dus das helemaal klote. Nu komt er de komende tijd eventjes niets denderends uit en hoop ik dan natuurlijk bij GTA weer een nieuwe te hebben. maar nu was ik dus aan het zoeken naar betekenissen van die RRoD en nou kon ik niet precies vinden wat er bij mij aan de hand was. Ik namelijk dat ie niet eens een error geeft ofzo (hele beeld werkt niet). Maar lampje 1, 2 en 3 knipperen (terwijl ik op internet vind dat 1, 2 en 4 of een andere combinatie de echte RRoD is. Iemand misschien een handig overzicht van alle betekenissen die de xbox lampjes kunnen hebben?
Lama, heb al gevonden, is error 0022.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 08-03-2008 15:19 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:13:
Aaghr, mn xbox is dood. Hij heeft het dan eindelijk begeven (sinds maart 2006). Helaas heb ik geen garantie meer (open gemaakt om zo'n ding toe te voegen om mn HD te kunnen backupen enzo). Dus das helemaal klote. Nu komt er de komende tijd eventjes niets denderends uit en hoop ik dan natuurlijk bij GTA weer een nieuwe te hebben, maar nu was ik dus aan het zoeken naar betekenissen van die RRoD en nou kon ik niet precies vinden wat er bij mij aan de hand was. Ik namelijk dat ie niet eens een error geeft ofzo (hele beeld werkt niet). Maar lampje 1, 2 en 3 knipperen (terwijl ik op internet vind dat 1, 2 en 4 of een andere combinatie de echte RRoD is. Iemand misschien een handig overzicht van alle betekenissen die de xbox lampjes kunnen hebben?
Eerste resultaat op Google. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ja bedankt, sorry, ik zag het net iets later als dat ik poste. Eens kijken wat ik er nog mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vraag me of Major League Baseball 2008 ook een EU versie krijgt. Vind het zo'n misser dat ze die delen hier nooit uitbrengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Laten we zeggen dat deze ietsje minder stabiel zijn... vergeleken met wat velen van MS gewend zijn (het bedrijf, niet de ziekte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Laten we zeggen dat deze ietsje minder stabiel zijn... vergeleken met wat velen van MS gewend zijn (het bedrijf, niet de ziekte).
Nu doe je net alsof een oud model bezitten zo'n drama is. Niet overdrijven he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

barzi schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Degene zonder HDMI en met nog de oude chip in plaats van de nieuwere energiezuiniger en koelere chip.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Niet zo zeer minder stabiel, enkel meer warmteontwikkeling en stroomgebruik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
S2S schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Ach, Saladin loopt weer te trollen. Beter gewoon de rest van zijn posts volledig negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Martinspire schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:13:
Aaghr, mn xbox is dood. Hij heeft het dan eindelijk begeven (sinds maart 2006). Helaas heb ik geen garantie meer (open gemaakt om zo'n ding toe te voegen om mn HD te kunnen backupen enzo). Dus das helemaal klote.
Gewoon opsturen. Vriend van me heeft laatst ook zijn gemodde 360 opgestuurd, en gewoon zijn gemodde console gerepareerd weer retour gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

yzf1kr schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:47:
[...]

Ach, Saladin loopt weer te trollen. Beter gewoon de rest van zijn posts volledig negeren.
Wie?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
yzf1kr schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:49:
[...]

Gewoon opsturen. Vriend van me heeft laatst ook zijn gemodde 360 opgestuurd, en gewoon zijn gemodde console gerepareerd weer retour gekregen.
Ik zal es kijken. Kreeg net een WTF en nu weer. De eerste was dat ik aan mn pa liet zien dat ie het niet meer deed en dat ie gewoon opstartte. En nu doet ie het weer niet. Al geeft ie nu ook geen rode ring, krijg gewoon geen beeld :S

Ik denk dat ie niet meer zo stabiel is als eerst, maar hoop dat ie het gewoon blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
yzf1kr schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:49:
[...]

Betekent niet dat ze met iedereen zo coulant omspringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

Martinspire schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:55:
[...]

Ik zal es kijken. Kreeg net een WTF en nu weer. De eerste was dat ik aan mn pa liet zien dat ie het niet meer deed en dat ie gewoon opstartte. En nu doet ie het weer niet. Al geeft ie nu ook geen rode ring, krijg gewoon geen beeld :S

Ik denk dat ie niet meer zo stabiel is als eerst, maar hoop dat ie het gewoon blijft doen!
Zit je voedingskabel goed en je scart/component kabel ook? Als je een hele rode ring krijgt (dat is geen RROD :)).... maar dan zit je kabel gewoon niet goed.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Net kreeg ik geen rode ring maar ook geen beeld. Nu krijg ik hem weer wel. Erg vaag dit. Kabels zitten wel goed. Alleen doet ie het dus niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zat er aan te komen dat er een xbox zou verschijnen die goedkoper was dan een Wii. Het was voorheen bijna al zover met een 'arcade' voor 279 euro, maar nu zal dit model dus blijkbaar aanmerkelijk goedkoper gaan worden dan een Wii (zo maar even 50 euro :s )

Dan moet je echt wel nintendo liefhebber zijn om nog te twijfelen.

Ik heb steeds beweerd dat een Wii voor mezelf gewoon 'not an option' is, als ze voor verouderde hardware de volle pot blijven vragen. Ik ga met plezier een Wii halen van zodra het ding kost wat het waard is, namelijk een 130-150 euro. Een fancy controller zal wel iets kosten aan r&d, maar 150 meer dan wat de prijs was van de gamecube? (en een Wii is gewoon een beefed up gamecube, dus aan de hardware was er weinig r&d)

Xbox 360 Arcade <=> Wii
-triple core, goede gpu <=> overclockte gamecube
-gigantische library <=> huh? Library?
-beperkt flashgeheugen voor savegames <=> beperkt flashgeheugen voor savegames
-draadloze controller <=> draadloze controller
-dure wifi adapter :( <=> huh? Online gaming?
-betalend online abo <=> huh? Online gaming?
-199 euro <=> 250 euro
-games a 50 euro <=> games a 50 euro :(
...............<=> Zwaaicontroller! O-)

Ik heb zelf nog geen next gen console. Er zijn nog niet super veel games uit die ik echt wil spelen ( en ik heb er ook niet meteen het geld voor). Daarnaast ben ik een notoire playstation aanhanger (qua gevoel/sentiment) en heb ik al vaak de vergelijking gemaakt met de ps3 zwaar ten nadele van de xbox (waar ik nog steeds achter sta: online prijsmodel, dure accessoires, beperkte dvd opslag, kwaliteit en gesloten karakter)

Toch denk ik er over om eerst een arcade te halen (wegens prijs, GTA IV, veel games). :X 8)7 |:(
Daar gaat mijn geloofwaardigheid :p
Onze Vader die in de hemelen zijt,
...
En leid mij niet in bekoring,
maar verlos mij van het kwade.
...
Amen
.
:+

Wifi heb ik geen nood aan, voor die 90 euro kan ik best wel een kabeltje gebruiken. Hard disk opslag is wegens downloadlimieten toch irrelevant, ik zou er toch geen gebruik van maken. Neemt niet weg dat, ondanks dat ik het niet nodig heb of er geen gebruik van ga maken, ms nog steeds een kwalijk prijs/productmodel heeft met betrekking tot bovenstaande punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

andere consoles met elkaar vergelijken is zoooo 2006 ;)

(er loopt hier zo nog eentje rond natuurlijk, maar wou het toch even vermelden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consoles vergelijken hier is alleen leuk als het in het voordeel van de xbox is.
In dat opzicht mag je alleen de wii vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:51:
ms nog steeds een kwalijk prijs/productmodel heeft met betrekking tot bovenstaande punten.
Persoonlijk vind ik het wel meevallen. Alleen die HD is enorm stom geweest. Die dingen zijn relatief natuurlijk goedkoop in te bouwen, en hadden er natuurlijk gewoon in moeten zitten. Dan maar iets meer verlies pakken.

Zo lang games als GTA4, GoW (2), CoD, etc. op 1 DVD passen, vind ik het prima.

WiFi heb ik zelf geen last van omdat ik met kabel speel. Als je het nodig hebt, is het natuurlijk rete-irritant dat het er niet in zit.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 08-03-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:00:
[...]

Persoonlijk vind ik het wel meevallen. Alleen die HD is enorm stom geweest. Die dingen zijn relatief natuurlijk goedkoop in te bouwen, en hadden er natuurlijk gewoon in moeten zitten. Dan maar iets meer verlies pakken.
Of op zijn minst user upgradable zoals de ps3. Als sony, de koning van de gesloten systemen en proprietary zut, dat toelaat moet het toch wel mogelijk zijn. Zelfs voor microsoft.

Daar val ik idd nog het meest over. Harddisks zijn goedkoop, en het getuigt van goodwill naar de klant toe om daar geen dure proprietary accessoire van te maken. Klanten zijn niet dom, die weten ook wel dat de xbox harddisk niets meer is dan de losse harddisk een beetje verder in de winkel aan de helft van de prijs, maar met een plastiekje rond. Daarenboven is niets meer standaard dan harddisks, op de ps3 loopt het in elk geval nooit mis.

Goed, ik zou dus duidelijk geen harddisk nodig hebben (gezien ik toch niets zou downloaden wegens downloadlimieten en ik een xbox alleen voor de basis functionaliteit zou willen, namelijk gamen. Hoe groot zijn patches eigenlijk?)
Boeboe schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:14:
[...]

andere consoles met elkaar vergelijken is zoooo 2006 ;)

(er loopt hier zo nog eentje rond natuurlijk, maar wou het toch even vermelden :p)
Akkoord, maar hier was het toch wel even heel flagrant. Ok, de echte nintendo fans gaan geen xbox overwegen. Het gros van de consumenten ziet echter zo een stoere witte next gen console staan met stoere graphics van een bedrijf waar ze erg mee vertrouwd zijn (het maakt namelijk ook hun windows op de pc). En dan nog eens 50 euro goedkoper en massa's games op het rek er naast... Twee keer nadenken wat ze in huis zullen halen. Budget is budget, zo simpel is het. Daarnaast is de xbox wel high def (voor games niet zozeer belangrijk, maar qua interface en leesbare UI wél. Op de ps2 met een gewone scart kon je sommige tekst gewoon niet meer lezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:08:
[...]
Hoe groot zijn patches eigenlijk?)
Klein, daar loop je niet in de problemen.

DLC word echter wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:51:

Ik heb zelf nog geen next gen console. Er zijn nog niet super veel games uit die ik echt wil spelen ( en ik heb er ook niet meteen het geld voor). Daarnaast ben ik een notoire playstation aanhanger (qua gevoel/sentiment) en heb ik al vaak de vergelijking gemaakt met de ps3 zwaar ten nadele van de xbox (waar ik nog steeds achter sta: online prijsmodel, dure accessoires, beperkte dvd opslag, kwaliteit en gesloten karakter)

Toch denk ik er over om eerst een arcade te halen (wegens prijs, GTA IV, veel games). :X 8)7 |:(
Daar gaat mijn geloofwaardigheid :p
Goed om je hier ook met een berichtje te zien. Welcome to the dark side. :)

Laat ik brutally honest zijn. Er zijn een hoop dingen die me niet aan het MS wereldje zinnen.
- Je betaalt je scheel aan sommige accessoires en ik kan niet bedenken waarom het zo is. Wifi: van de zotten. Die harddisk? Waarom moet dat zo duur? (vandaar ook mijn vraag een paar dagen geleden, heeft iemand uberhaupt dat ding gekocht). Ik begrijp het niet.
- Proprietaire zooi. Je dacht dat de koning van eigen formaten (Sony) erg was? Hier is het nog erger, men pakt standaard dingen en lockt ze in, zodat je zelf geen zaken kan toevoegen (lees eigen HDD inbrengen, USB stick gebruiken als savegame opslag, beide niet mogelijk)
- De HDD niet verplicht maken. Dit aspect hadden ze goed in generatie 1. Maar blijkbaar was het te duur om die 20GB als extra verlies te slikken.
- Xbox Live prijzen; ja we dokken ervoor, ja het kan goedkoper met Ebay. Maar waarom moeten we betalen? Ja, het werkt goed, maar het enige dat de mensen die wel betalen krijgen bovenop het goed geregelde Live is de multiplayer. Moet alleen dat aspect nou zoveel kosten? Je ziet hoe ze vierkant uitgelachen worden op de PC met het Live idee, omdat ze daar wel alternatieven hebben.
- Geen grote opslag-drive. Eerlijk gezegd had ik het meer future-proof gevonden als MS de ballen had gehad om een HD-DVD drive er in te gooien.
- Hardware-matige kwaliteiten. De accessoires zijn stuk voor stuk top notch, maar de console zelf (voornamelijk de eerste series. Wauw, royal screw up. Maar goed 1 mrd USD verder en een ervaring rijker, zeggen we dan maar :+ .

Goed, zo heb je dus genoeg redenen om geen 360 te kopen. Klaar! 8)

En dan begint dat kleine stemmetje. Want stiekem, heel stiekem weet jij ook dat MS ook gewoon een paar dingen verdomd goed gedaan heeft. Het verbaast me dat hetzelfde team dat de bovenstaande screw-ups heeft gemaakt tegelijkertijd zoveel goeds kon doen.
Sla dit stuk gewoon over als je lekker bij playstations wil blijven.

- Spellen, spellen, spellen. Ja, ik betreur het ontbreken van goede platformers, vooropgesteld. Maar de bibiliotheek aan spellen is op dit moment gewoon te overweldigend om te laten liggen. Veel spellen die al in de budgetbakken te vinden zijn. En het werkt gewoon goed, ik kan niet anders zeggen. Geen vragen of dit spel nou het spel was dat ze helemaal aan baklappen geport hebben, nee het werkt gewoon. Did I mention the controller? Echt, wat mij betreft een 10. Elke keer dat ik dat ding weer vast heb, valt het op hoe dat ding als gegoten in de handen ligt.
- Focus op games. Zoals al opgemerkt door een aantal bladen (waaronder Edge), heeft de uitstraling van een 360 meer weg van een spelcomputer, dan een stuk geavanceerde elektronica (PS3, if you will). Deze filosofie is in alles doorgetrokken. Niets mag de spelbeleving onderbreken. Het dashboard werkt naadloos in alle spellen en alles heeft een uniforme look and feel.
- Live. Het doet wat het moet doen en het doet het goed. Demo's zijn er heeeeel erg veel en altijd snel te krijgen. De interface is handig, overzichtelijk. Geen installaties van programma's. Je downloadt het, je bent klaar. (BTW, ik zag in het andere topic, dat men beweerde dat de 360 al iets van installatie in de achtergrond doet. Dit is niet waar. Ik heb het downloaden via de wireless repeater in de gaten gehouden. Het moment dat het downloadverkeer ophoudt, is het moment waarop je kan gamen). Elke Arcade-game heeft een demo. Elke.
- Service. Terug naar het hardware verhaal vande console. Voor de consument is er echt nauwelijks risico. Microsoft haalt snel en levert weer snel terug. Als je even geluk hebt, inclusief diverse presentjes. Voor accessoires kan je meestal al gelijk dat ding thuis ind e vuilnisbak gooien. Geen proof of purchase, geen kapotte rotzooi versturen, gewoon een pakketje aan de deur zodat je weer lekker door kan spelen.
- Uitbreiding. Boven zie je dat niets in de weg van de spelervaring mag zitten. Toch is MS heel hard aan de weg aan het timmeren om ook de 360 (nog) meer andere functionaliteit te geven. Ten principale zijn ze wel tegen zaken als browsers inbouwen, maar de Divx uitbreiding, Media Center extensie functionaliteit, MS Video Store, IP TV, laten zien dat MS ook in beweging blijft. De spring en fall updates van de firmware zijn meestal aardige happenings, met een flinke lijst aan aanpassingen en toevoegingen. Ja, ze zullen wel moeten met de concurrentie op de hielen, maar het is goed om te zien dat MS niet wacht tot ze ingehaald zijn.
- Technisch. Laat je niet misleiden, de 360 en de PS3 zouden in hetzelfde jaar uitkomen, of vlak na elkaar. Bij de vertraging van de PS3 zijn er geen veranderingen meer in de specs doorgevoerd en we hoeven geen wonderen te verwachten van de kleine (verwachte) edge die de PS3 heeft. Ze zijn 'too close too call'. Ik kijk altijd weer verwonderd naar uitspraken als: "we zitten pas op 30% van de potentie". Als-je-blieft. Tot op de dag van vandaag wacht ik nog steeds op de resterende 30% van de PS2 om vrij gelaten te worden. Opslagtechnisch is het nog een beetje mistig in mijn glazen bol, maar qua processingkracht ontloopt het elkaar niet veel. En wat betreft opslag zit Kojima nu al weer te klagen 8)

Ik denk dat ik zo redelijk objectief ben geweest in mijn voors en tegens. Doe er mee wat je wilt.

Alleen: denk serieus na over de HDD. Al koop je hem er tweedehands bij.
1) Je kan dan Xbox 1 generatie spellen spelen (ik neem aan dat je die ook allemaal niet gespeeld hebt)
2) Je kan patches installeren
3) Je kan bakken en bakken met demo's en filmpjes downloaden en spelen/bekijken.
4) downloadable content (denk GTA 4)
5) Andere Arcade/XNA spellen
6) Xbox original games waar er nu steeds meer van komen
Let wel, je hoeft hier dus geen betaalde Live voor te hebben. Silver volstaat voor het aankopen van spelletjes op Arcade en XBO, demo's filmpjes, etc. Het is alleen voor het multiplayer gamen dat je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een van de beste analyses die ik in dit topic al heb gelezen. Erg genuanceerd en volledig.
Goed om je hier ook met een berichtje te zien. Welcome to the dark side. :)
:p
En dan begint dat kleine stemmetje.
idd
Want stiekem, heel stiekem weet jij ook dat MS ook gewoon een paar dingen verdomd goed gedaan heeft. Het verbaast me dat hetzelfde team dat de bovenstaande screw-ups heeft gemaakt tegelijkertijd zoveel goeds kon doen.
Eén simpel antwoord: software. MS=software, core business en dat merk je ook. Games rollen van de band aan hoog tempo (goede developers ondersteuning, goed te benaderen hardware met snel resultaat) en Live...

Wat je hierboven nog zegt ben ik het helemaal mee eens. Op hardwaregebied proberen ze bepaalde zaken te forceren, wat gewoon jammer is.
- Spellen, spellen, spellen. Ja, ik betreur het ontbreken van goede platformers, vooropgesteld.
Ik ook, in alle pro en contra overwegingen speelt dit ook wel mee. Daarvoor koop ik persoonlijk een console. Erg jammer dat er goede platformers ontbreken. :( Gelukkig wordt dit ook wel goedgemaakt door andere games, maar het is een pijler die duidelijk ontbreekt.
Ik denk dat ik zo redelijk objectief ben geweest in mijn voors en tegens. Doe er mee wat je wilt.
Absoluut.
Als ik zelf de pro's en con's afweeg merk ik dat het gemakkelijk omslaat. De console had echt ruimschoots een persoonlijke voldoende kunnen krijgen zonder de 'screw ups' zoals je het zelf noemt. Nu is het echt op het randje, either way. Best jammer. (natuurlijk is dit voor het gros van de consumenten anders, wij op tweakers zijn echter elektronica-minded en bekijken het totaalplaatje dan ook anders en kritischer)
Alleen: denk serieus na over de HDD. Al koop je hem er tweedehands bij.
Ik denk niet dat ik die in eerste instantie snel nodig zal hebben. Gamen en patches installeren lukt ook prima zonder harddisk. Als het na verloop van tijd echt niet anders kan, kan je een HD er achteraf altijd nog bijkopen. Misschien hoeft het nooit, misschien hoeft het pas op een moment dat die flink goedkoper is.

Een ps3 komt er sowieso, maar pas zodra GT5 uit is (en er meerdere goede games verschijnen. Voor enkel Ratchet and Clank en Uncharted hoeft het voorlopig nog niet.)

Een xbox aan 200** euro (waarop je dan alle crossplatform en GTAIV speelt) en daarna een ps3 voor gt5 (op dat moment zal de ps3 ook goedkoper worden) lijkt me op zich wel een goede deal

**Gesteld dat de geruchten over een prijsverlaging uberhaupt zouden kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

quote:
- Spellen, spellen, spellen. Ja, ik betreur het ontbreken van goede platformers, vooropgesteld.

Ik ook, in alle pro en contra overwegingen speelt dit ook wel mee. Daarvoor koop ik persoonlijk een console. Erg jammer dat er goede platformers ontbreken. :( Gelukkig wordt dit ook wel goedgemaakt door andere games, maar het is een pijler die duidelijk ontbreekt.
Platformers is als genre op sterven na dood. Je hebt Kameo voor de 360, Galaxy voor de wii, en voor de ps3 wellicht Ratchet and Clank, hoewel ik dat al eigenlijk meer een action shooter vind dan een platformer. Verder....? Middelmatigheid, net niet games en veel movie to game conversies. Wordt je niet vrolijk van.

Er is natuurlijk de ps store, xbla en de vc, maar voor puur platformers ben je beter af met retro of handhelds imho.

Als ik het goed begrijp wil je eigenlijk uiteindelijk ALLE current gen consoles halen. Ik zou je dan idd adviseren om nu voor de 360 te gaan, en later de ps3/wii te kopen. Het is al gezegd, maar de 360 is gewoon koning software(=games) op dit moment. De ps3 zal vast nog wel goedkoper worden in navolging van de prijsdaling voor 360 en succes wii, maar met de 360 in je bezit zal het wachten daarop geen enkel probleem zijn :)
En hoewel de hd niet essentieel is, is het wel erg gemakkelijk. Als het financieel kan altijd doen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik ben het wel eens met bovenstaande analyses.

De 360 heeft voordelen en nadelen. De hardware is niet een van de betouwbaarste, maar de service hebben ze wel beter op orde dan hun concurrenten. Want ook de PS3 is niet perfect, er duiken steeds meer meldingen op van mensen met een probleem met hun blu-ray drive. En die mensen zijn dan hun PS3 2 weken tot een maand kwijt.

Ik speel regelmatig op een PS3 en op een Wii bij vrienden. De PS3 zit zeker goed in elkaar, en ik ga er op den duur ook wel een aanschaffen, maar hij is op dit moment nog te duur voor wat hij bied. Hardwarematig is hij wel uitgebreid, maar wbt (goedkope) games is het aabod nog erg zwak. De PS3 fans zullen zeggen "wacht maar want game x, y en z komen nog", maar daar heb ik nu niets aan. Als de prijs onder de 300,- zakt zal ik er eens over gaan denken.

De Wii is een leuke console, maar alleen als je met een paar vrienden speelt. In mijn eentje kan ik er geen lol in zien om als een idioot met een controller staan te zwaaien om kinderlijke games te spelen. Wij hebben één Wii in een groep van 14 vrienden, en dat is voldoende. :)

Als je twijfeld over de HD kan je nog even wachten op de 60GB premium waarmee MS binnenkort gaat komen. (Ja, het is een gerucht.......... ;) ) Maar ik heb aan mijn huidige 20 Gig voldoende, ik krijg hem niet vol, ik speel een demo uit en gooi hem dan weg. Ik ben niet iemand die demo's bewaard want ze zijn toch wel opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
yzf1kr schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:32:
Maar ik heb aan mijn huidige 20 Gig voldoende, ik krijg hem niet vol, ik speel een demo uit en gooi hem dan weg. Ik ben niet iemand die demo's bewaard want ze zijn toch wel opnieuw te downloaden.
Dan moet je ook niet alle x-box originals willen spelen. Een maat van me heeft er 3 of 4 plus een berg savegames, themes en XBL-games en zijn schijf was al vol. Hij heeft laats al zijn demo's weg moeten gooien om een x-box original te kunnen downloaden.
Ik zelf zal dit probleem niet snel hebben maar hij download koopt arcade games en x-box originals. Deze games heb je wel voor betaald en wil je er niet zomaar afgooien...
Ik geloof dat die originals iets van 4 GB zijn ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Waarom een original downloaden terwijl je hem ook voor 5 of 10 euro op marktplaats,nl kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Als je originals wil spelen kun je beter een gewone xbox erbij kopen voor wat tientjes. Dan heb je tenminste de hele verzameling van spellen voor dit platform ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dracul schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:21:
Als je originals wil spelen kun je beter een gewone xbox erbij kopen voor wat tientjes. Dan heb je tenminste de hele verzameling van spellen voor dit platform ter beschikking.
Het is wel handig om af en toe even een spelletje te halen. Crimson Skies is bijvoorbeeld een pareltje (waar blijft deel 2?), en toch leuk om af en toe even te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Damn.......

Nu Lost Odyssey uit is ben ik toch erg zwaar aan het twijfelen gekomen, ik was namelijk stellig van plan de 360 in te ruilen op een PS3 deze zomer.
Gisteravond kwam het tot me.. Ridge Racer, .. Ace Combat,.. , Devil may Cry, ... Lost Odysey (in feite soort van het vervolg op de oude goede FF's, en het vervolg is gepland).

Alleen wordt ik nog steeds knettergek van de herrie die het ding maakt, na 3,5 :X 2,5 jaar nog steeds.
Dacht telkens dat het ooit zou wennen maar de geluidsproductie is schijnbaar belangrijker dan sommige mensen beweren, da's een feit lijkt me.

Edit: Zondag ochtend.... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 09-03-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Laatst online: 12-09 10:10
Mutatie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:42:
Damn.......

Nu Lost Odyssey uit is ben ik toch erg zwaar aan het twijfelen gekomen, ik was namelijk stellig van plan de 360 in te ruilen op een PS3 deze zomer.
Gisteravond kwam het tot me.. Ridge Racer, .. Ace Combat,.. , Devil may Cry, ... Lost Odysey (in feite soort van het vervolg op de oude goede FF's, en het vervolg is gepland).

Alleen wordt ik nog steeds knettergek van de herrie die het ding maakt, na 3,5 jaar nog steeds.
Dacht telkens dat het ooit zou wennen maar de geluidsproductie is schijnbaar belangrijker dan sommige mensen beweren, da's een feit lijkt me.
Als je toch geen garantie meer hebt zou ik hem openslopen en er 2 papst fans inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik heb gemerkt dat de geluidsproductie heel erg van console tot console verschilt.

Ik dacht dat die van mij redleijk stil was, tot ik hem laatst uit reparatie terug kreeg wegens een RRoD. Nu is hij opeens een stuk stiller.

Maar idd, tegen een PS3 zal hij wel nooit op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zieligste post die ooit op GoT stond is verwijderd.

[ Voor 111% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nintex, hoewel ik ook akkoord ben dat er zeer goede redenen zijn om een Wii te kopen doet jouw post me haast beschaamd zijn om ook een nintendo fan te zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:38:
Nintex, hoewel ik ook akkoord ben dat er zeer goede redenen zijn om een Wii te kopen doet jouw post me haast beschaamd zijn om ook een nintendo fan te zijn :|
Wat een polarisatie hier. Ik heb een Xbox hier naast me monitor staan en als je het apparaat in het echt gezien hebt dan kun je het toch geen witte stoere console noemen? Het is een grauwe bak met een rond knopje en een shiny DVD laadje. De zijkanten en bovenkant zijn geperforeerd en het ding maakt best wel een herrie. Hoe kunnen graphics overigens "stoer" zijn? Hey dude de graphics van mijn Xbox rijdt op een brommer!! "Wow! stoer man" 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Trouwens wat zit iedereen over die dure WiFi adapter te klagen van de xbox? Gewoon een crossed cable kopen van 5 euro in je pc jassen internet delen en taaadaaaa, voor 5 euro xbox live! :D

Het grote nadeel van de Wii is voor mij dat er gewoon geen interesante spellen opuit zijn. Metroid vind ik gewoon niet echt een goede shooter, en mario galaxy? JA het was te verwachten, ik vraag me alleen af wat ze als volgend deel gaan doen. Want alsje het universum hebt gehad is alles daarna een step down toch?
(even niet om Wii te bashen ik had er 1, totdat ik hem ruilde voor een xbox en eindelijk weer normaal kan gamen :D, mijn pc is al een poosje soort van dood)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

yzf1kr schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:17:
Waarom een original downloaden terwijl je hem ook voor 5 of 10 euro op marktplaats,nl kan vinden.
Waarom al die moeite doen om 5-10 EUR uit te sparen? En daarnaast kan je de verzending weer afwachten. Nu is het gewoon aanzetten met downladen en 2-3 uur later kan je er van genieten... Bovendien heb je ook het stukje gemak dat het al klaar staat op de harddisk en dat je geen discs hoeft te wisselen of wat dan ook. Van mij mag het hele compatible spellenarchief op XBO komen.

De 360 is voor mij een natuurlijke keuze geweest, omdat mijn eerste Xbox zeer rare kuren kreeg (vanzelf opstarten, midden in de nacht, de lade er steeds uit willen gooien). En die rare kuren zijn voor mij een reden geweest om niet meer te diep in de Xbox spellen te investeren. Dus ik heb Crimson Skies, Fable en Psychonauts gemist. Iets wat ze zeker goed hebben gedaan bij de 360 is die backwards compatibility. Elke 360 kan emuleren (wel HDD benodigd, voor de programmatuur). Volgens mij weer een knap staaltje programmeerwerk van MS, omdat de architectuur van de 360 niet in de verste verte op de Xbox lijkt.

Is er een site die ervaring geeft op dit moment met die spellen? Ik vraag me af of ze nog steeds 'genietbaar' zijn. Ik heb Anachronox ook redelijk laat gespeeld, maar het verhaal was goed genoeg om door de graphics heen te kijken. Wellicht is dat nu ook het geval?

Enige is natuurlijk wel weer de harddisk. Koop je voor 45 EUR aan 3 XBO spellen, dan is er vrijwel geen vrije ruimte op je harddisk meer over en ben je in feite gedwongen om de grote harddisk te kopen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:54:
Trouwens wat zit iedereen over die dure WiFi adapter te klagen van de xbox? Gewoon een crossed cable kopen van 5 euro in je pc jassen internet delen en taaadaaaa, voor 5 euro xbox live! :D
Wat dacht je van gewoon een kabel in je modem stoppen, dan hoeft de PC tenminste niet aanblijven als je op Xbox live bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik vind fanatieke fans altijd leuk, voornamelijk als ze het goed onderbouwen.
Het 'lijstje' was nogal subjectief, maar voor mij niet erg genoeg om er op te reageren.
Ik heb het al ontzettend vaak gezegd maar voor mij zijn spellen leuk of niet leuk, en het platform maakt daarbij weinig uit. Maar aangezien bijna iedereen multi format gamer is. (pc/consoles/handhelds/last gens) snap ik niet zo goed dat mensen het nog zooooo belangrijk vinden om hun ene systeempje op te hemelen en de rest de grond in te stampen.
@boe: Maar je schamen voor het Nintendo fan zijn?! NOOIT ;)

Wat betreft hardware, voor de wireless adapter heb jij dus een alternatief, maar wat nou als je vrouw nou net even geen kabel door de kamer wil zien lopen? En idd de harde schijven worden ook voor belachelijke bedragen verkocht. Ik zou graag zien dat randapparatuur goedkoper werd, maar dat is gewoon een gedeelte waar ze winst pakken. Het enige voordeel is dat ms dan dus ook niet moeilijk doet bij garantie. En dat het kwalitatief goed spul is. Oke meer dan een voordeel dus, maar dat mag ook wel voor dat geld :P

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Net als op de rest van het forum is het ook hier de bedoeling dat we vriendelijk blijven, tegen elkaar en tegenover MS.