Capcom Presents

Dante is terug in het vierde deel van Devil May Cry, alleen deze keer is de hoofdrol voor iemand anders weggelegd. Je speelt namelijk Nero, welke met zijn Devil Arm, zijn zwaard de Red Queen en zijn geweer de Blue Rose het op moet nemen tegen een heleboel verschillende monsters. Fans, wees niet getreurd, want ook Dante is gewoon speelbaar. Zijn rol is alleen kleiner dan in voorgaande delen.
Devil May Cry 4 is de eerste DMC die niet Sony-exclusive is - op de vreselijke PC port van Devil May Cry 3 na, dan. De game verscheen namelijk ook op de Xbox 360 en later op de PC.

Verhaal:
Op zijn weg naar het jaarlijkse Festival of the Sword wordt Nero tegengehouden door een aantal demonen. ‘Pfff, waarom nu juist op dit moment? Mijn vriendinnetje gaat zo optreden. Nouja, laat ik ze toch maar even in de pan hakken.’ Een hack-and-slash spektakel volgt en Nero komt als overwinnaar uit de strijd. ‘Nu snel mijn weg vervolgen naar het festival, misschien ben ik nog op tijd om Kyrie te horen zingen.’ Wanneer dit prachtige gezang voorbij is, verschijnt een mysterieus en machtig man op het strijdtoneel. Zonder ook maar enig verzet te krijgen, doodt hij de leider van de Order of the Sword. Deze gebeurtenis is het begin van een episch avontuur…
Interessant voor PS3-eigenaren:
De installatie van het spel is verplicht. Als Devil May Cry 4 voor het eerst wordt opgestart begint hij automatisch met installeren. Je hebt 4,8GB vrije ruimte nodig en het hele proces duurt ongeveer twintig minuten. Dat is even doorbijten maar daarna ben je wel voor de hele rest van het spel van laadtijden verlost!
Officiele website
Screenshots
Trailer

https://card.exophase.com/1/1116015.png