Eensch! De openheid en de veelvoud aan routes vind ik de sterke punten van de map. Laatst bijvoorbeeld met brainstorm (ik medic hij pyro) de vijand meermalen ontregeld door onder CP3 door te lopen en ze in de rug aan te vallen. CP5 gaat inderdaad te snel qua cap. CP4 is lastig te verdedigen, maar heeft wel een mooie sentry plek om scouts neer te halen. Maar je moet goed samenwerken om het CP te verdedigen. Tja daar heb ik geen moeite mee.Lt. Marx schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:35:
Hmmmmmmmm, dat het laatste punt te snel gecapped wordt ben ik het mee eens. Maar die openheid vind ik juist leuk. Het vereist gewoon even anders nadenken. Normaal zijn er altijd smalle gangen en stroken van land waar je vecht. Zeker cp3 in badlands is gewoon erg open. Lastig te verdedigen met engineers en dus zal je wat creatiever moeten zijn.
Het leuke daarvan is dat ik al meerdere potjes heb gespeeld waarin cp3 echt vaak van eigenaar is gewisseld. Als je dit afzet tegen hoe moeilijk soms de cp3's van lazytown en warpath te pakken zijn dan vind ik dit een verademing. In deze mappen (granary heeft hier ook last van) valt me vaak op dat wie het eerste cp3 heeft in 90% van de gevallen ook het potje wint. Zelfs als teams heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Ik vind het leuker dat dit wat open ligt bij badlands.
Hoe bedoel je irritant
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
De oude badlands capture de flag was veel beter. Ik vind het zowiezo jammer dat valve practisch alleen maar bezig is met CP maps.
Fast respawn en flag based capture points >>> CP
Fast respawn en flag based capture points >>> CP
Badlands is niet zo slecht, ik heb al een paar sessie meegemaakt waar we ons van de laatste CP terugvochten. Niet gemakkelijk maar spannend is het wel. Je moet er alleen aan denken dat als je nog maar een CP hebt iemand erop blijft staan om die spy/scout tegen te houden. Zolang iemand erop staat kan er niet gecapped worden.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verwijderd
Ik kom niet meer bij
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 00:45 ]
Update van Maart 6 nerfed de Soldiers & Demo's crit chance:
Thread op officiele Steam forums over de update, gevuld met een hoop gewhine over de internet/custom tabs# Removed sv_alltalk from the list of convars that affect custom server tags
# Fixed Demoman grenades not hurting the shooter if fired at point blank range against a target
# Fixed critical modifier for explosive weapons (rockets, pipe bombs) increasing critical chance more than intended
# Fixed Sudden Death "seconds have passed" string not including the amount of seconds that have passed
# Fixed Internet and Custom tabs in the Server Browser not correctly displaying the server information for servers when going back and forth between the two tabs
# Updated the URL used for the "Click for more info on custom servers" link on the Custom tab
# Fixed a crash for a sound channel getting created without wavedata
# Fixed Setup timer not showing the correct percentage in the circular progress bar
# Fixed being able to enter a "spectate" command in the client console to join team Spectator when mp_allowspectators is set to 0
# Fixed SourceTV servers not being displayed in the Spectate tab for servers with custom server tags
# Fixed servers with maxplayers <= 24 that are running SourceTV having the "increased_maxplayers" tag added for their server
# Added mp_tournament_restart command to be used with Tournament Mode (mp_tournament). This can be used at any time to return to the "Waiting for Teams" state
# When a tournament match ends it now returns to the "Waiting for Teams" state
[ Voor 5% gewijzigd door Switch op 07-03-2008 11:13 ]
Verwijderd
Boeiend, rocket doet zat damage voor zo'n direct wapen. En pipebombs, wie gebruikt die nou echt. Stickybombs zijn veel beter
. Maar goed, we zien wel wat voor invloed dit heeft.
Viel me trouwens op dat ik gisteren precies op het juiste moment ben gestopt op de GoT server. 20.000 kills
Viel me trouwens op dat ik gisteren precies op het juiste moment ben gestopt op de GoT server. 20.000 kills
gouden site:
http://vanillatf2.com
zoeken naar puur vanilla server zonder Instaspawn/nocrit/class limits/custom maps/custom sounds etc...
ingebouwde custom filter werkt nie best naar mijn idee meeste servers in main browser zijn wel modded en op vanilla tag vind je niets in custom
http://vanillatf2.com
zoeken naar puur vanilla server zonder Instaspawn/nocrit/class limits/custom maps/custom sounds etc...
ingebouwde custom filter werkt nie best naar mijn idee meeste servers in main browser zijn wel modded en op vanilla tag vind je niets in custom
[ Voor 33% gewijzigd door PainkillA op 07-03-2008 16:39 ]
Moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat je de [GoT]-tag mag gebruiken? 
Heb het spel nu twee dagen. ken de maps half maar mijn scores zijn best redelijk (zal wel komen door 3 jaar Q3F ervaring).
Hoe zit het trouwens met de stabiliteit van TF2 bij jullie? Vista denkt 9 van de 10x bij het afsluiten van TF2 dat TF2 gecrasht is, terwijl ik gewoon op exit heb geklikt. Net liep het boeltje ook vast bij het maken van een screenshot (TF2.exe has stopped working), maar dat is voor het eerst in 5 uur spelen.
Heb het spel nu twee dagen. ken de maps half maar mijn scores zijn best redelijk (zal wel komen door 3 jaar Q3F ervaring).
Hoe zit het trouwens met de stabiliteit van TF2 bij jullie? Vista denkt 9 van de 10x bij het afsluiten van TF2 dat TF2 gecrasht is, terwijl ik gewoon op exit heb geklikt. Net liep het boeltje ook vast bij het maken van een screenshot (TF2.exe has stopped working), maar dat is voor het eerst in 5 uur spelen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Is "normaal" denk ik, verder doet tf2 het prima.Vista denkt 9 van de 10x bij het afsluiten van TF2 dat TF2 gecrasht is, terwijl ik gewoon op exit heb geklikt.
Verwijderd
Mij aanbiddenGizz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:46:
Moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat je de [GoT]-tag mag gebruiken?
Of gewoon member zijn op GoT...wat je dus bent...
dat is normaal... dat is nou het leuke van vista hebbeSurgue schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:58:
[...]
Is "normaal" denk ik, verder doet tf2 het prima.
je zal ook vast ook nog een engine error krijgen bij het wisselen van maps
Verwijderd
Gezeur over Vista altijdrinusnl schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:25:
[...]
dat is normaal... dat is nou het leuke van vista hebbe![]()
![]()
je zal ook vast ook nog een engine error krijgen bij het wisselen van maps
Bij mij werkt ie prima, nooit engine error gehad en HL2 error heb ik maar 1x per week en die hoef je alleen maar weg te klikken en verder gebeurt er niets.
Ik heb ook inderdaad dat hij altijd 'crasht' bij het afsluiten, kwestie van weg klikken. Overigens was dat voorheen nooit, het is op een gegeven moment onstaan (misschien na een TF2 patch ofzo?). Verder draait 'ie perfect. Wel heb ik een tijdje last gehad van frequente ingame crashes, maar dat was met een driver update verholpen.
[ Voor 19% gewijzigd door Brainstorm op 09-03-2008 12:31 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Het is van patch tot patch verschillend of hij wel of niet crashed bij het afsluiten van het spel onder Vista (64bit) bij mij.
het gaat nu al een tijdje goed, zonder HL2 errrors aan het einde maar ik geef toch nog steeds de voorkeur aan het spelen onder XP op mijn andere schijf. Ik denk trouwens dat het te maken heeft met de moeite die Windows heeft met het schakelen tussen de applicaties; hij heeft altijd erg veel tijd nodig om te schakelen in Vista, en in mindere mate ook in XP.
het gaat nu al een tijdje goed, zonder HL2 errrors aan het einde maar ik geef toch nog steeds de voorkeur aan het spelen onder XP op mijn andere schijf. Ik denk trouwens dat het te maken heeft met de moeite die Windows heeft met het schakelen tussen de applicaties; hij heeft altijd erg veel tijd nodig om te schakelen in Vista, en in mindere mate ook in XP.
wat voor mij nog steeds heel negatief is is het respawntijd.
dit blijft voor de verdediging altijd het nadeel die moeten ongeveer 20 seconden wachten.
hierdoor geef je de aanvallende partij de kans om het spel vroegtijdig aftesluiten.
dit komt echt niet tengoede van het spel.
dus daarom wil ik graag dat het verschil tussen de teams worden verkleind.
want 5 en 20 is echt tegroot.
wat vinden jullie?
dit blijft voor de verdediging altijd het nadeel die moeten ongeveer 20 seconden wachten.
hierdoor geef je de aanvallende partij de kans om het spel vroegtijdig aftesluiten.
dit komt echt niet tengoede van het spel.
dus daarom wil ik graag dat het verschil tussen de teams worden verkleind.
want 5 en 20 is echt tegroot.
wat vinden jullie?
... Is dat niet de bedoeling? De respawntijd is vervelend, maar het hoort erbij. Het is de bedoeling dat de aanvallende partij een opening maakt dmv de lange respawntijd, anders is het onmogelijk voor ze. Zonder respawn tijd is er weinig aan het spel, waarom ozu het dan erg zijn om dood te gaan als je direct weer respawned?
@rinusnl
Dat is juist de hele bedoeling van het spel. Je zult afwegingen moeten maken of je het je kunt veoorloven extra risico's te nemen en dood te gaan, of op safe te spelen.
20 seconden wachten is overigens wel heel lang. Maar ik vind lazytown sowieso een irritante map.
@Rutger Mulder hieronder
Je weet dat er gewoon CTF mappen met die speelstijl zijn?
Dat is juist de hele bedoeling van het spel. Je zult afwegingen moeten maken of je het je kunt veoorloven extra risico's te nemen en dood te gaan, of op safe te spelen.
20 seconden wachten is overigens wel heel lang. Maar ik vind lazytown sowieso een irritante map.
@Rutger Mulder hieronder
Je weet dat er gewoon CTF mappen met die speelstijl zijn?
[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 10-03-2008 15:33 ]
15 sec respawntijd is ook wel prima te doen dacht ik. Wordt het toch niet iets korter en sneller van.
Pwnd
Dat grote verschil in spawntijd is nodig omdat valve zo nodig het capture point systeem wil gebruiken. Het aanvallende team heeft dat beetje tijd nodig om een point te cappen.
In het oude systeem moest je een flag op het punt rennen en dan was ie gecapped. Bij dit systeem had je dus ook snelle respawn omdat cappen met flag makkelijker is dan CP van nu. Voordeel van dit oude systeem is dat er veel meer actie is en het is niet erg om dood te gaan en dus af en toe risico's te nemen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het oude systeem van TFC en ik blijf hopen dat valve ook deze game optie gaat toevoegen aan TF2 zodat er ook zulke maps gemaakt kunnen worden.
In het oude systeem moest je een flag op het punt rennen en dan was ie gecapped. Bij dit systeem had je dus ook snelle respawn omdat cappen met flag makkelijker is dan CP van nu. Voordeel van dit oude systeem is dat er veel meer actie is en het is niet erg om dood te gaan en dus af en toe risico's te nemen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het oude systeem van TFC en ik blijf hopen dat valve ook deze game optie gaat toevoegen aan TF2 zodat er ook zulke maps gemaakt kunnen worden.
zaten duidelijk voordelen aan dat systeem. Maar het even moeten vasthouden en verdedigen maakt wel dat het vaak team vs team is ipv individu vs individu...Rutger Mulder schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:17:
Dat grote verschil in spawntijd is nodig omdat valve zo nodig het capture point systeem wil gebruiken. Het aanvallende team heeft dat beetje tijd nodig om een point te cappen.
Let niet op hem hoor... hij heeft gewoon last van MKZ, z'n maandelijkse periode
Edit: binnenkort ga ik toch maar eens TF2 proberen, want het ziet er verslavend uit
[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 10-03-2008 16:14 ]
dat is wel de bedoeling van het spel idd
maar 20 seconden is toch wel heel lang?
dit kan toch korter dan inplaats 20 seconden.
ook is het erg vervelend als je 5 tegen 5 speel, dan hebbie het ook
dan zit je meer maps teladen dan tespele
ik snap wel waarom maar in sommige maps zijn die caps veel te kort op elkaar geplaats 3 scouts en je kan weer een nieuwe map laden
maar 20 seconden is toch wel heel lang?
dit kan toch korter dan inplaats 20 seconden.
ook is het erg vervelend als je 5 tegen 5 speel, dan hebbie het ook
dan zit je meer maps teladen dan tespele
ik snap wel waarom maar in sommige maps zijn die caps veel te kort op elkaar geplaats 3 scouts en je kan weer een nieuwe map laden

Verwijderd
in dustbowl is het toch 15 seconden voor de verdedigers en 5 voor de aanvallers? Ik vind dit eigenlijk best wel oke. Als verdediger heb je natuurlijk een voordeel (campen).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 19:34 ]
klopt maar ik ben geen camp figuur.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:33:
in dustbowl is het toch 15 seconden voor de verdedigers en 5 voor de aanvallers? Ik vind dit eigenlijk best wel oke. Als verdediger heb je natuurlijk een voordeel (campen).
ik sloop alles wat los en vast zit samen met mun soldiervriend
dus ik ga altijd dood
dus ik loop altijd 5 meter en kan ik weer 20seconden wachten
en dat dus 5minuten lang
das gaat toch een keer irriteren

ja jij heb makkelijk praten, als al iemand jouw ziet dan issie bang voor je naamVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 01:37:
Bestinclass is toch wel verdomd vermakelijk zeg
logisch wie wil er nou tegen een koe vechte
Gewoon al je munitie op het koetje schieten met de gedachte...vanavond eet ik kogelbiefstuk.... dan komt het altijd goedrinusnl schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:46:
[...]
ja jij heb makkelijk praten, als al iemand jouw ziet dan issie bang voor je naam
Ik ben nu zelf een test-servertje aan het opzetten om m'n eigen gemaakte stats-plugin te testen... maar hoe krijg je het werkend op de server dat maps worden gedownload van een http server?
Ik zet sv_downloadurl met url in de server.cfg
zet bijvoorbeeld de map mach4 als "ctf_mach4.bsp.bz2 op de http server....deze map is via een webbrowser gewoon te downloaden....maar een client gaat de map uiteindelijk gewoon via de TF2 server ipv de httpserver downloaden
[edit] Moest de mappen dus in een subfolder "maps" zetten....
M'n stats server begint eindelijk vorm te krijgen....en maak ik voornamelijk omdat deze op een lan gebruikt moet kunnen worden (mogelijkheid om stats ook bij te houden op ipadres) en het bijhouden van stats die niet in alle andere stats servers zitten
[edit]
Valt me ook op dat de het laatste week wel erg stil is op dit forum...is iedereen nu verhuist of zo naar het forum van de server of zo? Of begint men na +/- 6 maanden de intresse in TF2 te verliezen...
[ Voor 9% gewijzigd door chrisO op 12-03-2008 09:51 ]
Ik kon gisteren niet een spelen. Telkens een Bad Steam Ticket ID of een Incorrect Steam Authentication Code Length, of weet ik het wat voor onzin het was. Ik speel al maanden met veel plezier via Steam, maar ik was gisteren niet blij mee dat in feite niet kon spelen met de spellen waar ik dik voor betaald had. Maar goed... Serveronderhoud, las ik ergens, dus alles voor het goede doel.
Het gebeurd wel vaker da tje sessie corruptraakt. Je moet dan even uitloggen (niet afsluiten, uitloggen. In het menu te vinden als "change user") of het bestand ClientRegistry.blob verwijderen uit de steam-installatiemap.
Verwijderd
Het is heel vaak zo dat in de laatste ronde van dustbowl het verdedigende team aan het winnen is. Of althans, zo lijkt het. Omdat er dan niet zo veel druk meer staat op de final cp, gaat iedereen zich verspreiden, naar de enemy spawn, naar weet ik veel waar. En omdat de cp niet zo goed beschermd wordt, kan de attacking team het zo veroveren
.

Dat laatste. Tijd voor nieuwe maps en gametypes.chrisO schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:04:
Valt me ook op dat de het laatste week wel erg stil is op dit forum...is iedereen nu verhuist of zo naar het forum van de server of zo? Of begint men na +/- 6 maanden de intresse in TF2 te verliezen...
Ik ben er niet omdat ik nog steeds geen werkende headset heb en zonder headset voel ik me naakt.Rutger Mulder schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:06:
[...]
Dat laatste. Tijd voor nieuwe maps en gametypes.
gister zat ik in een server met alleen mensen van GOT te spelen op tweakers.net. Het klonk heel gezellig met jullie. dus graag zou ik bij de got clan willen komen.
zou dit kunnen?
http://steamcommunity.com/profiles/76561197961769323/home
zou dit kunnen?
Verwijderd
Heh, waar heb je het over? Ging om die map waarbij je als elke class speciale opdrachten hebt. Beetje tegen Mistav over het soldier parcours racenrinusnl schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:46:
[...]
ja jij heb makkelijk praten, als al iemand jouw ziet dan issie bang voor je naam
Je post op het juiste tijdstip dus je bent binnen hoorkami124 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:37:
gister zat ik in een server met alleen mensen van GOT te spelen op tweakers.net. Het klonk heel gezellig met jullie. dus graag zou ik bij de got clan willen komen.
zou dit kunnen?
GoT is gewoon een gezelligheidsgroep, iedereen is welkom afaik
[ Voor 59% gewijzigd door Freezerator op 11-03-2008 13:43 ]
same , vind het te traag worden op 1 of andere manier, het blijft me niet zo erg boeien meer.Rutger Mulder schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:06:
[...]
Dat laatste. Tijd voor nieuwe maps en gametypes.
Het tf.be forum is anders springleven hoor. De clan traint elke week, alleen gisteravond hadden we een funavond. En de GoT server is meestal gewoon vol en ik kan altijd wel een GoTer vinden om mee te gamen.SaURoN schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:46:
[...]
same , vind het te traag worden op 1 of andere manier, het blijft me niet zo erg boeien meer.
Maar jah, algemeen geblaat is er misschien wat minder, wat wil je, na 5 delen van dit topic.
[ Voor 10% gewijzigd door HertogJanNL op 11-03-2008 13:51 ]
Hallo mensen, zaterdag de orange box gekocht vanwege tf2. Na een lange tijd mmorpg's werd het weer eens hoogtijd om gewoon keihard te knallen 
Natuurlijk al een paar keer op de GoT server gespeeld en al wat bekende namen hier in dit topic voorbij zien komen. Het is allemaal nog wat uitvogelen, met tactieken enzo maar dat komt wel.
dus.. beware of the noob.. en frag ya'll later
Natuurlijk al een paar keer op de GoT server gespeeld en al wat bekende namen hier in dit topic voorbij zien komen. Het is allemaal nog wat uitvogelen, met tactieken enzo maar dat komt wel.
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
@ Shrimp O Vis
Idd, dat heb ik zondag nog eens voor elkaar gekregen. Mistav en 6 andere demomannen stonden de spawn te campen terwijl er 1 engy was achter gebleven op de laatste cap. Als spy langs iedereen lopen, sentry zappen, gespawnde soldier neer knallen en voordat alle campers halverwege terug waren was het punt al gecaped
Het verdediggende team zal het waarschijnlijk niet heel erg gevonden hebben, ze hebben tenslotte zal puntjes binnengehaald met hun campen. Maar toch, jullie hebben verloren, ik heb gewonnen
Trouwens dat sommigge het slechtere team willen joinen wanneer het verschil echt groot wordt, is ook bull. Ze hebben liever veel punten dan gelijke teams.
Idd, dat heb ik zondag nog eens voor elkaar gekregen. Mistav en 6 andere demomannen stonden de spawn te campen terwijl er 1 engy was achter gebleven op de laatste cap. Als spy langs iedereen lopen, sentry zappen, gespawnde soldier neer knallen en voordat alle campers halverwege terug waren was het punt al gecaped
Het verdediggende team zal het waarschijnlijk niet heel erg gevonden hebben, ze hebben tenslotte zal puntjes binnengehaald met hun campen. Maar toch, jullie hebben verloren, ik heb gewonnen
Trouwens dat sommigge het slechtere team willen joinen wanneer het verschil echt groot wordt, is ook bull. Ze hebben liever veel punten dan gelijke teams.
Ik vond het ook echt supergezellig gister, heb me weer erg vermaakt! Rocketcourse racen was teh bomb 
Had je al een paar keer zien spelen ja. Vond dat je het aardig snel en goed oppakt, en niet bang om te vragenLoque schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:53:
Hallo mensen, zaterdag de orange box gekocht vanwege tf2. Na een lange tijd mmorpg's werd het weer eens hoogtijd om gewoon keihard te knallen
waar heb jij het over?Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:39:
[...]
Heh, waar heb je het over? Ging om die map waarbij je als elke class speciale opdrachten hebt. Beetje tegen Mistav over het soldier parcours racen. Heb demoman parcours ook nog gehaald ondertussen. Alleen nog dat pyro gebeuren moet ik nog eens halen, maar die is lame.
race met tf2??
dat wil ik ook
Verwijderd
Jammer dat ik zo lang op je moest wachtenMistaV schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:26:
Ik vond het ook echt supergezellig gister, heb me weer erg vermaakt! Rocketcourse racen was teh bomb
@ Rinus: http://www.fpsbanana.com/maps/47484
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 16:27 ]
Change user gisteren al gedaan. Als hij vanavond weer ettert, zal ik die .blob eens een gooi geven. Bedankt.frickY schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:25:
Het gebeurd wel vaker da tje sessie corruptraakt. Je moet dan even uitloggen (niet afsluiten, uitloggen. In het menu te vinden als "change user") of het bestand ClientRegistry.blob verwijderen uit de steam-installatiemap.
Even een andere vraag: hoe werkt het precies met HLStatsX? Ik veronderstelde altijd dat alle stats van mij werden bijgehouden, zolang ik maar op een server speelde die die mod draait. Maar pas zat ik op een andere server met HLStatsX en begon ik weer bij de 1000 punten? Is dat een verschil in instellingen, of worden de stats per server bijgehouden? (lijkt me onwaarschijnlijk, gezien de globale ranking, enz.)
Dat gaat per account. Iemand (in het geval van de GoT server is dat Brainstorm) maakt een HLstatsX account aan, en kan vervolgens servers aan zijn account koppelen. De punten die je op die servers scoort worden bij elkaar op geteld, en zijn zichtbaar op de statspagina van dat account (in dit geval http://gottf.hlstatsx.com/?game=tf).
Spelen op een andere server betekend een ander account, en dus nieuwe statistieken.
De Global Ranking zijn een feature van HLstatX waarbij alle ranks van alle accounts bij elkaar opgeteld worden.
//Edit
cp_bestinclass_v2 is toegevoegd aan #2 Klinkt leuk
Spelen op een andere server betekend een ander account, en dus nieuwe statistieken.
De Global Ranking zijn een feature van HLstatX waarbij alle ranks van alle accounts bij elkaar opgeteld worden.
//Edit
cp_bestinclass_v2 is toegevoegd aan #2 Klinkt leuk
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 11-03-2008 17:19 ]
dank u!Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:27:
[...]
Jammer dat ik zo lang op je moest wachten. Wel mooi om de frustratie van de rest te zien trouwens. Volgens mij hebben alleen Jij, ik en reinie het soldier parcours gehaald
. Maar ik heb mijn belgisch nubje wel de muur opgekregen en jij niet!
![]()
@ Rinus: http://www.fpsbanana.com/maps/47484
master zeg!
die soldier is best moeilijk
die gracht lukt me niet

Scout van best in class map gedaan.. opzich niet erg moeilijk, in tegenstelling tot de soldier met rocketjump enzo. Ik speel ook bijna nooit soldier misschien komt het daar door.
ff een off topic vraagje, ik ben van plan een headset / koptelefoon + mic te kopen.
Tijdens het spelen hadden we het er al even over. Heeft iemand nog een goed advies?
Zolang de koptelefoon maar over de oren zit en er een mooi geluid inzit, mijn vorige sennheiser zat zeer goed geluid in maar drukten bij lang gebruik mijn oren op een dusdanige manier in dat pijn deed aan mijn oorschelpen.
Zag bij de mediamarkt de creative fatal1ty liggen, beetje geeky maar wel een handige 2in1 oplossing.
Anders een lossen koptelefoon en microfoon, de koptelefoons waren bij de mediamarkt hier niet op een muzieksysteem aangesloten dus kon ze niet testen.
ff een off topic vraagje, ik ben van plan een headset / koptelefoon + mic te kopen.
Tijdens het spelen hadden we het er al even over. Heeft iemand nog een goed advies?
Zolang de koptelefoon maar over de oren zit en er een mooi geluid inzit, mijn vorige sennheiser zat zeer goed geluid in maar drukten bij lang gebruik mijn oren op een dusdanige manier in dat pijn deed aan mijn oorschelpen.
Zag bij de mediamarkt de creative fatal1ty liggen, beetje geeky maar wel een handige 2in1 oplossing.
Anders een lossen koptelefoon en microfoon, de koptelefoons waren bij de mediamarkt hier niet op een muzieksysteem aangesloten dus kon ze niet testen.
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Verwijderd
Ik heb zelf een PC150 en daar krijg je na zekere tijd toch wel last van ja. Misschien een PC350 (iirc)? Zorg er iig voor dat je er 1 hebt met een goede mic. Sommige mensen zijn namelijk echt amper te verstaan (zoals codemann.be). Je hebt vrij weinig aan een mic als anderen je toch niet kunnen verstaan, omdat hij brak is of te zacht staat
.
heb deze über Geek headset zelf onlangs ook aangeschaft en het komt mijn verstaanbaarheid zeker ten goede!Loque schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:01:
ook heeft hij een prima geluid, ondanks dat hij zeker niet kan tippen aan een Sennheiser headset,
is hij prima waar voor zijn geld!
alleen dat Fatality op de zijkant is wel vrij treurig, maar voorlopig ben ik toch niet te vinden op een lan
144,- euro ex. verzendkosten.. beetje te duur.. maar wel een super oplossing.Ik heb zelf een PC150 en daar krijg je na zekere tijd toch wel last van ja. Misschien een PC350 (iirc)? Zorg er iig voor dat je er 1 hebt met een goede mic.
Nee precies ik dit weekend sinds lange tijd weer eens, hehe maarach als het functioneel is wat boeit wat anderen denken dan.krakbracket schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:47:
[...]
maar voorlopig ben ik toch niet te vinden op een lan
[ Voor 29% gewijzigd door Loque op 12-03-2008 23:38 ]
zelf heb ik ook een PC151 (PC150 met nieuw nummer zodat het interresanter klinkt) En ik moet zeggen, hij zit zeker beter dan het trust ding van 1,50 dat ik hiervoor had
Eigenlijk gebruik ik alleen de microfoon als ik speel, het geluid komt gewoon over mijn speakers. (Als Mistav lacht komt er zo'n mooie bas uit m'n subwoofer
) En ik ben gewoon te lui om steeds m'n headset als standaard apparaat in te stelen als ik er iets over wil horen.
Maargoed, die zit dus voor mij goed. Eventueel kan je naar z'n grote broertje, de PC160/PC161 kijken. Bijna hetzelfde, maar dan met schelpen over je oor heen.
Met de microfoon ervan zit het wel goed, tenminste, ik hoor niemand klagen. En als koeitje dezelfde heeft zit het wel goed, hij is soms té goed te verstaan
Maar er zijn zoveel van die over je oor dingen, zoek maar wat leuks uit, werken doet het toch wel.
Maargoed, die zit dus voor mij goed. Eventueel kan je naar z'n grote broertje, de PC160/PC161 kijken. Bijna hetzelfde, maar dan met schelpen over je oor heen.
Met de microfoon ervan zit het wel goed, tenminste, ik hoor niemand klagen. En als koeitje dezelfde heeft zit het wel goed, hij is soms té goed te verstaan
Als je de koptelefoon naast gamen ook voor muziek wilt gebruiken kun je beter voor een gewone hoofdtelefoon met losse mic gaan want de geluidskwaliteit is niet super van die headsets.
Ik gebruik deze AKG K701 hoofdtelefoon
Ik gebruik deze AKG K701 hoofdtelefoon

Ikzelf heb de Logitech Digital Precision Gaming Headset (lange naam die, neem ik aan, *cool* moet klinken, maar belachelijk overkomt imo)
Anywayz, ben je ongeveer 50€ voor kwijt. Hij's zeer robuust, de mijne is ondertussen al 3 jaar oud.
Het enige dat met de mijne (na 3 jaar) mis is, is dat de volumeregelaar in de draad geen goed contact meer maakte (geluid was gedempt/viel soms weg). Maar dat heb ik opgelost door het dopje eraf te halen en het vijsje eronder eens goed vast te draaien...
edit: Je draagt deze headset in je nek en niet op je hoofd.
Anywayz, ben je ongeveer 50€ voor kwijt. Hij's zeer robuust, de mijne is ondertussen al 3 jaar oud.
Het enige dat met de mijne (na 3 jaar) mis is, is dat de volumeregelaar in de draad geen goed contact meer maakte (geluid was gedempt/viel soms weg). Maar dat heb ik opgelost door het dopje eraf te halen en het vijsje eronder eens goed vast te draaien...
edit: Je draagt deze headset in je nek en niet op je hoofd.
[ Voor 4% gewijzigd door Elvis op 13-03-2008 00:31 ]
Ik heb een Labtec Axis 502 gehad, een wat simpeler Labtec en nu voor tijdelijk een 7 euro Sweexje met volumeregelaar (HM400). Beide Labtecs was ik tevreden mee maar het hardst slijtend (in termen van jaren) zijn helaas die foam dingen om de oren heen...
trouwens tijdelijk een MSI Geforce NX6600 ipv mijn unlockte 6800LE>GT. Geee wat scheelt dat in FPS zeg (negatief). Snel mijn 6800GT er weer in.
edit: die achter mijn hoofd langs dingen: brrrrr niet mijn ding
trouwens tijdelijk een MSI Geforce NX6600 ipv mijn unlockte 6800LE>GT. Geee wat scheelt dat in FPS zeg (negatief). Snel mijn 6800GT er weer in.
edit: die achter mijn hoofd langs dingen: brrrrr niet mijn ding
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 13-03-2008 00:33 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Ah de PC160. Die bedoelde ik dus, en niet de PC350DeNeusbeer schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:48:
zelf heb ik ook een PC151 (PC150 met nieuw nummer zodat het interresanter klinkt) En ik moet zeggen, hij zit zeker beter dan het trust ding van 1,50 dat ik hiervoor hadEigenlijk gebruik ik alleen de microfoon als ik speel, het geluid komt gewoon over mijn speakers. (Als Mistav lacht komt er zo'n mooie bas uit m'n subwoofer
) En ik ben gewoon te lui om steeds m'n headset als standaard apparaat in te stelen als ik er iets over wil horen.
Met de microfoon ervan zit het wel goed, tenminste, ik hoor niemand klagen. En als koeitje dezelfde heeft zit het wel goed, hij is soms té goed te verstaanMaar er zijn zoveel van die over je oor dingen, zoek maar wat leuks uit, werken doet het toch wel.
Bah, ik heb de K601Rutger Mulder schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:22:
Als je de koptelefoon naast gamen ook voor muziek wilt gebruiken kun je beter voor een gewone hoofdtelefoon met losse mic gaan want de geluidskwaliteit is niet super van die headsets.
Ik gebruik deze AKG K701 hoofdtelefoon![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Of je neemt de Sennheiser PC350

Lelijk ding voor 150€ imo

Lelijk ding voor 150€ imo
Gister cp_bestinclass_v2 gespeeld. De bedoeling was even te kijken, maar hij heeft me bijna 3 uur zoetgehouden
Heerlijke map! Lekker moeilijk! Ook zowel soldier als democourse weten te halen. Heerlijk frustrerend dat hoe vaker je een course probeert hoe slechter het gaat, omdat je de eerste sutkken overmoedigd gaat nemen.
Ook het defenden van ourses reeds van jouw team is leuk gedaan. Gister hadden we bijna de engineer-course toen een HWG van de vijand, die de course al had, aan kwam zetten. Vervolgens als soldier en demo de course ingegaanen de tele van de engineer gebruikt om het cp schoon te vegen. Geweldig
Zeker met een man of 10 moet de map hilarisch doch frustrerend zijn
Heerlijke map! Lekker moeilijk! Ook zowel soldier als democourse weten te halen. Heerlijk frustrerend dat hoe vaker je een course probeert hoe slechter het gaat, omdat je de eerste sutkken overmoedigd gaat nemen.
Ook het defenden van ourses reeds van jouw team is leuk gedaan. Gister hadden we bijna de engineer-course toen een HWG van de vijand, die de course al had, aan kwam zetten. Vervolgens als soldier en demo de course ingegaanen de tele van de engineer gebruikt om het cp schoon te vegen. Geweldig
Over die headsets zijn trouwens al vele topics verschenen. Maar goed, zelf had ik een Sennheiser M@B 30. Ding ziet er super cheap uit maar heeft echt het Sennheiser geluid - heel goed dus. Maarja, dat zwarte spul was eraf gesleten. Wilde eerst iets van de PC350 kopen, zoals Elvis heeft gepost, maar ben uiteindelijk voor een gewone koptelefoon gegaan, de HD 201:

Heb hem ook bij Rebelio gekocht voor €16 (!), nu is hij alweer €26. Maar het schijnt de beste koptelefoon voor onder de €100 te zijn (al zijn er tegenwoordig misschien betere). Check de prijzen hier maar. Mijn oude M@B 30 heb ik nu om mijn nek hangen met de microfoon voor mijn mond. Tja, 't is misschien behelpen. Maar ik gebruik mijn HD201 ook voor als ik elektrische gitaar speel en dan heb ik dus geen behoefte aan een microfoon. Bovendien zijn die headsets echt veel duurder!

Heb hem ook bij Rebelio gekocht voor €16 (!), nu is hij alweer €26. Maar het schijnt de beste koptelefoon voor onder de €100 te zijn (al zijn er tegenwoordig misschien betere). Check de prijzen hier maar. Mijn oude M@B 30 heb ik nu om mijn nek hangen met de microfoon voor mijn mond. Tja, 't is misschien behelpen. Maar ik gebruik mijn HD201 ook voor als ik elektrische gitaar speel en dan heb ik dus geen behoefte aan een microfoon. Bovendien zijn die headsets echt veel duurder!
[ Voor 5% gewijzigd door HertogJanNL op 13-03-2008 10:56 ]
Horen en luisteren zijn twee verschillende dingen koeitjeVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:55:
[...]
Ah de PC160. Die bedoelde ik dus, en niet de PC350. En ik heb inderdaad ook een PC150. Weet ik iig dat ik soms te goed te verstaan ben (weet ik tenminste dat jullie luisteren), want jij bent ook altijd goed te verstaan. Over speakers spelen is niet echt een optie, die staan namelijk achter me
.
Verwijderd
Zou het topic weer terug kunnen keren naar Team Fortress 2? Er zijn (inderdaad) een boel topics te vinden over koptelefoons / headsets
ach hoezo?Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:58:
[mbr]Zou het topic weer terug kunnen keren naar Team Fortress 2? Er zijn (inderdaad) een boel topics te vinden over koptelefoons / headsets[/]
bedoel dat met een microfoon een spelletje leuker maakt
ikzelf wil ook een microfoon aanschaffen
hahafrickY schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:12:
Gister cp_bestinclass_v2 gespeeld. De bedoeling was even te kijken, maar hij heeft me bijna 3 uur zoetgehouden
dat is handig, ik vind wel eigenlijk dat ze dat moeten afschaffen, dat alleen de goede classis daarin kan.
Omdat een koptelefoon niet TF2 specifiek is? Anders kun je ook wel gaan beginnen over beeldschermen, muizen en andere hardware, maar dan verzand elk gametopic in een random hardware topic.rinusnl schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:53:
[...]
ach hoezo?een microfoon is toch need to play thing. zonder mic heb je echt geen leuke spel.
bedoel dat met een microfoon een spelletje leuker maakt
Daarom zijn speciale topics over o.a. koptelefoons en praten we hier over TF2
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
misschien handig om hier dan door te verwijzen naar het juiste topic.Gizz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:59:
[...]
Omdat een koptelefoon niet TF2 specifiek is? Anders kun je ook wel gaan beginnen over beeldschermen, muizen en andere hardware, maar dan verzand elk gametopic in een random hardware topic.
Daarom zijn speciale topics over o.a. koptelefoons over en praten we hier over TF2
Als ik een headset heb begin ik pas weer met TF2 binnenkort dus
Haha, wat een woordspelingDe range van de vlammenwerper is kort, probeer je vijanden daarom te verassen.
If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It
Bestinclass is wel lachen als je genoeg mensen heb. Met te weinig mensen op de server is het te moeilijk om constant je points te verdedigen.
Verder heb ik geen idee waar ik heen moet met pyro op het einde
Verder heb ik geen idee waar ik heen moet met pyro op het einde

Verdidgen? Vind het moeilijk genoeg ze uberhaupt in bezit te krijgen
Bestinclass --> Ja ik heb uit pure ellende dan maar zelf een game gestart. sv_cheats op 1,noclip gebind aan de alt knop en hurtme -1000 voor unlimited health. Maar zelfs dan kom ik als soldier niet over de put en als demoman niet verder omhoog als een paar etages. Als scout word ik gecrushed door die kutsteen als pyro val ik de hele tijd dood. Als Heavy krijg ik in mijn eentje die puntjes niet groen. Etc etc.
Lastige map dus.... maar wel goed voor je skills en voor je uithoudingsvermogen.
Eens zal ik achter elkaar alle klassen kunnen spelen en de missies tot een goed einde brengen.... geblindoekt en met een touchpad
Team Fortress 2 was nog nooit zo irritant
Lastige map dus.... maar wel goed voor je skills en voor je uithoudingsvermogen.
Eens zal ik achter elkaar alle klassen kunnen spelen en de missies tot een goed einde brengen.... geblindoekt en met een touchpad
Team Fortress 2 was nog nooit zo irritant
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 13-03-2008 16:32 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik heb de map nog maar weinig gespeeld, maar de enige die ik nog niet gehaald heb zijn soldier en pyro. Bij pyro zie ik geen ruk meer op het einde en weet ik niet waar ik heen moet. Ik vind de rocketjump map ook geen ruk aan en het rocketjumpen gaat gewoon niet zo lekker als in TFC. In TFC had je van die conc maps waar je ook soldier kon gaan en dan kreeg je quad dmg en invincible mods van items. Die maps waren wel erg fun en veel beter.
Probeer de pyro course eens als engineer terwijl je gebukt een sentry probeert te bouwen. Scheelt een hoop
Verwijderd
Weer iemand die niet over de put komtRutger Mulder schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:26:
Ik heb de map nog maar weinig gespeeld, maar de enige die ik nog niet gehaald heb zijn soldier en pyro. Bij pyro zie ik geen ruk meer op het einde en weet ik niet waar ik heen moet. Ik vind de rocketjump map ook geen ruk aan en het rocketjumpen gaat gewoon niet zo lekker als in TFC. In TFC had je van die conc maps waar je ook soldier kon gaan en dan kreeg je quad dmg en invincible mods van items. Die maps waren wel erg fun en veel beter.
Als soldier kom je over de put, net als zoals je in het hoge gat komt; via de muur.
(achterwaarts) langs de muur de put over, en rockets op de muur naast je om snelheid en hoogte te maken.
Als demo is het slim niet 2 stickies pal naast elkaar te leggen, maar met enige afstand er tussen. Je komt dan nog steeds ruim hoog genoeg, maar met minder damage. Als je naar beneden valt, doe dat dan bovenop een healthpack
(achterwaarts) langs de muur de put over, en rockets op de muur naast je om snelheid en hoogte te maken.
Als demo is het slim niet 2 stickies pal naast elkaar te leggen, maar met enige afstand er tussen. Je komt dan nog steeds ruim hoog genoeg, maar met minder damage. Als je naar beneden valt, doe dat dan bovenop een healthpack
Verwijderd
Joh? Echt?frickY schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:00:
- eerste muurkan in 1 rocket, 2 is makkelijker.
- tweede muur kan ook in 1 denk ik, 2 is makkelijker.
- derde muur gaat in 3 rockets
- put in 2 rockets
- 5de muur in 4 rockets
@ hieronder: springen en bukken tegelijk
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 19:18 ]
Ik kom niet eens over de eerste muur bij Soldier, enige tips? ;o
nét nadat je springt tegelijkertijd crouch/bukken + schieten (recht naar beneden), verder een kwestie van veel doen; je moet er gevoel voor krijgen; rocketjumpen is een stuk makkelijker dan oldskool tfc concen gelukkig.
[ Voor 46% gewijzigd door Zydell op 13-03-2008 21:35 ]
Het is gelukt, bedankt Koeitje en Zydell, nu nog het "langs de muur over de put"-probleem overwinnen, maar dat zal wel meer skill dan techniek zijn.
Ik had vandaag dat mensen die gesniped werden, een enorme duikeling maakten, of tenminste, de ragdolls dan. Ik heb mensen achterwaartse salto's zien maken, of enorme afstanden weg zien vliegen na een headshot. Nu heb ik dat niet gezien in de steam updates, dus vroeg me af of anderen dit ook hebben gezien?
Ik ben wel over de put geweest maar de map time liep af, verder niet geprobeert met soldier. Speel weinig TF2 meer. Daarnaast word ik moe van jou omdat je nooit TFC gespeeld hebt, altijd wat te zeuren hebt en niks toevoegt aan de discussie hier....Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:04:
[...]
Weer iemand die niet over de put komt. Vergelijkingen met TFC wordt ik trouwens zo moe van....
Wat voegen de compleet nutteloze vergelijkingen met TFC toe aan de discussie dan?
TF2 is de opvolger van TFC en dus refereer je daar wel een naar....Switch schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:23:
Wat voegen de compleet nutteloze vergelijkingen met TFC toe aan de discussie dan?
Funmaps had je al in TFC en die waren echt wel pittiger dan wat je nu in TF2 heb.
Verwijderd
Ja, ook gezien.DaCoTa schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:22:
Ik had vandaag dat mensen die gesniped werden, een enorme duikeling maakten, of tenminste, de ragdolls dan. Ik heb mensen achterwaartse salto's zien maken, of enorme afstanden weg zien vliegen na een headshot. Nu heb ik dat niet gezien in de steam updates, dus vroeg me af of anderen dit ook hebben gezien?
Ik had het pas ook, maar dat was op een low-gravity map. Ik werd als soldier toen ZO ongelooflijk hard door m'n botte harses geschoten dat ik met een noodvaart naar achteren knalde, over het asfalt schoof en tegen een muur uit elkaar spatte alsof ik geraakt was door een rocket. Bestwel een auw-moment. Bizar om te zien.
Verwijderd
Kan zijn dat iemand met de gravity heeft lopen kloten. Sommige dingen resetten niet helemaal goed en hebben een maprestart nodig.DaCoTa schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:22:
En TF was oa. een mod op Q3. Moet zeggen dat plasmaclimbing in Q3 toch lastiger is dan rocketjumpen in TF2.Rutger Mulder schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:27:
[...]
TF2 is de opvolger van TFC en dus refereer je daar wel een naar....
Funmaps had je al in TFC en die waren echt wel pittiger dan wat je nu in TF2 heb.

Via robo: http://www.vimeo.com/744871
Ik zag het (acrobatische lijkjes) gister ook op #1 op verschillende maps. Op zich wel erg komisch en eng tegelijkertijd: normaliter vallen gesnipte mensen neer op de grond en besef je het niet zo goed als omstander. Nu zag ik mensen echt achterover vallen alsof ze in een foute kung-fu film zaten, waardoor ik ineens het besef kreeg dat er een sniper was. Werd er aardig paranoia van ineens 
BTW, de maps waren o.a. Dustbowl, Warpath en Lazytown waar ik dit heb mogen aanschouwen. Verder leek de gravity perfect normaal, dus het zal toch echt met de update te maken hebben (of een admin moet zich nu even schuldig melden).
Ik moet trouwens zeggen dat ik het zo wel leuker vind. Als je iemand hard snipet, dan is het mooier te zien dat hij echt een achterwaartse salto maakt (mits een keiharde headshot heeft plaatsgevonden en geen lamme limb-shot). Krijg je toch iets meer het gevoel dat het een loeiharde kogel was i.p.v. het oude 'oh, z'n knieen hebben het ook weer s begeven' gevoel.
BTW, de maps waren o.a. Dustbowl, Warpath en Lazytown waar ik dit heb mogen aanschouwen. Verder leek de gravity perfect normaal, dus het zal toch echt met de update te maken hebben (of een admin moet zich nu even schuldig melden).
Ik moet trouwens zeggen dat ik het zo wel leuker vind. Als je iemand hard snipet, dan is het mooier te zien dat hij echt een achterwaartse salto maakt (mits een keiharde headshot heeft plaatsgevonden en geen lamme limb-shot). Krijg je toch iets meer het gevoel dat het een loeiharde kogel was i.p.v. het oude 'oh, z'n knieen hebben het ook weer s begeven' gevoel.
gister met soldier in BestInClass (voor het eerst!
) bij die put geraakt waar je achterwaarts moet springen. Toen Mistav uitleg gaf over hoe ik het het beste kon doen moest ik ongelooflijk hard aan die scene uit The Matrix (1) denken, waar Neo van Morpheus tussen 2 wolkenkrabbers moet springen...
"No one makes their first jump" Natuurlijk ook gezegd op voicechat.
*POEF* Weg concentratie... Dood...
Scout is vrij simpel op het laatste gwoon rennen alsof je leven er van af hangt (dat is ook zo)

Scout is vrij simpel op het laatste gwoon rennen alsof je leven er van af hangt (dat is ook zo)
Ik heb gisteren nog ff de soldier course gedaan en heb em ook gehaald.
Ik had eerst het probleem dat ik na mn eerste rocket niet altijd genoeg boost kreeg 2e,3e en 4e rocket. Ik rocketjump en blijf mn duckkey ingedrukt houden maar schijnbaar werkt dit niet
. Maar wanneer ik bij elke rocket weer duck/jump doe krijg ik wel genoeg rocketboost maar dat wist ik eerst niet. Ging er vanuit de duck ingedrukt houden voldoende was. Vind het ook erg omslachtig dat je telkens op die keys moet rammen. Vind het hele duck systeem al dom. Maar de soldier course is echt schijt simpel nu ik 'het' door heb.
In de TFC conc/rocket maps was het wel wat moeilijker dan rechtomhoog rocketjumpen. Dan moest je bv onder muurtjes door, hiervoor moest je een rocket naar beneden schieten en op het juiste moment erop jumpen. Was veel meer timing en skill voor nodig. Zelfde voor conc grenades.
Conc_speed2 met soldier, willekeurige video van youtube. Geeft een beetje een idee van een conc/rocketjump map in TFC.
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=IJrfi0r6xh4&feature=related]
Ik had eerst het probleem dat ik na mn eerste rocket niet altijd genoeg boost kreeg 2e,3e en 4e rocket. Ik rocketjump en blijf mn duckkey ingedrukt houden maar schijnbaar werkt dit niet

In de TFC conc/rocket maps was het wel wat moeilijker dan rechtomhoog rocketjumpen. Dan moest je bv onder muurtjes door, hiervoor moest je een rocket naar beneden schieten en op het juiste moment erop jumpen. Was veel meer timing en skill voor nodig. Zelfde voor conc grenades.
Conc_speed2 met soldier, willekeurige video van youtube. Geeft een beetje een idee van een conc/rocketjump map in TFC.
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=IJrfi0r6xh4&feature=related]
TFC werd na de grootste update destijds hernoemd naar TF 1.5 (toen cp_dustbowl er in kwam als nieuwe spelmodus en de conc grenades generfed werden (die waren daarvoor nog veel extremer)
TF2 is dus gewoon in feite de opvolger en er valt prima terug te blikken naar het verleden en te vergelijken (toen steam kwam werd ie weer als TFC in de gameslijst gezet).
De oude garde mist gewoon de grenades met name de conc en dat is ook helemaal niet gek, want het maakte het spel zoveel dynamischer en verrassend als er weer eens een malloot door de defense heen schoot
Klasse specifieke grenades zou ik best graag terug willen zien, vroeger hadden alle klassen 2 grenades (frag en iets specifieks) als je nou elke klasse 1 specifieke grenade zou geven zoals dit lijstje bijv:
Dit kan prima tegengegaan worden door zoals bijvoorbeeld zoals met CS dat je daadwerkelijk je grenade moet selecteren zoals ieder ander wapen en dan de mogelijkheid hebt om 'm te primen (ondertussen schieten zit er dus niet in).
Deze dingen maken het spel toch wat diverser en vooral de conc grenades geven voor de gevorderde speler een extra skill dimensie aan het spel, het perfectioneren hiervan is altijd leuk om mee bezig te zijn en anders wel het oefenen en klooien op de custom jump maps.
Ik zelf bijvoorbeeld betrap me er regelmatig op dat ik als engineer lekker aan het kloten ben om via de dispenser en teleports op rare posities sentry's te plaatsen zoals in Well, Gravel Pit, Castle3 enz. puur om de fun als het goed gaat en de challenge die er aan zit om het op tijd op te hebben staan.
TF2 is dus gewoon in feite de opvolger en er valt prima terug te blikken naar het verleden en te vergelijken (toen steam kwam werd ie weer als TFC in de gameslijst gezet).
De oude garde mist gewoon de grenades met name de conc en dat is ook helemaal niet gek, want het maakte het spel zoveel dynamischer en verrassend als er weer eens een malloot door de defense heen schoot
Klasse specifieke grenades zou ik best graag terug willen zien, vroeger hadden alle klassen 2 grenades (frag en iets specifieks) als je nou elke klasse 1 specifieke grenade zou geven zoals dit lijstje bijv:
- Scout: 2 conc grenades, een grote schokgolf waarmee je tegenstanders een aantal meter achteruit laat vliegen of zelf door op tijd te springen een flink eind kan springen. De source engine heeft diverse dissy effecten om dit leuk toe te passen.
- Soldier: 1 standaard handgranaat
- Pyro: 3 of 4 napalm grenades of de originele bazooka hiervoor om een aantal van deze grenades te kunnen launchen.
- Demoman: 1 satchel charge om ergens neer te planten.
- Heavy: geen of misschien 1 clusterbom grenade
- Engineer: 2 EMP grenades, een EMP schok die enorm veel damage doet tegen klassen met heel zware ammo (het blaast ook een deel van de ammo op), heavy, soldier en demo hebben er het meest last van, de scout doet het maar een klein beetje damage.
- Medic: 1 conc grenade
- Sniper: geen
- Spy: de sapper (heeft ie dus al)
Dit kan prima tegengegaan worden door zoals bijvoorbeeld zoals met CS dat je daadwerkelijk je grenade moet selecteren zoals ieder ander wapen en dan de mogelijkheid hebt om 'm te primen (ondertussen schieten zit er dus niet in).
Deze dingen maken het spel toch wat diverser en vooral de conc grenades geven voor de gevorderde speler een extra skill dimensie aan het spel, het perfectioneren hiervan is altijd leuk om mee bezig te zijn en anders wel het oefenen en klooien op de custom jump maps.
Ik zelf bijvoorbeeld betrap me er regelmatig op dat ik als engineer lekker aan het kloten ben om via de dispenser en teleports op rare posities sentry's te plaatsen zoals in Well, Gravel Pit, Castle3 enz. puur om de fun als het goed gaat en de challenge die er aan zit om het op tijd op te hebben staan.
vroegah:
http://www.youtube.com/watch?v=6NFowa-Qmyo
zoooveel gespeeld dit
m'n eerste echte online liefde 
altijd pwnen met engineer met EMP grens en double barrel shotgun
http://www.youtube.com/watch?v=6NFowa-Qmyo
zoooveel gespeeld dit
altijd pwnen met engineer met EMP grens en double barrel shotgun
[ Voor 22% gewijzigd door RedruM op 14-03-2008 16:23 ]
Vandaag en in het weekend weer even spelen na 3 wekenElvis schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:09:
gister met soldier in BestInClass (voor het eerst!) bij die put geraakt waar je achterwaarts moet springen. Toen Mistav uitleg gaf over hoe ik het het beste kon doen moest ik ongelooflijk hard aan die scene uit The Matrix (1) denken, waar Neo van Morpheus tussen 2 wolkenkrabbers moet springen...
Verwijderd
Ja, laten we nades invoeren. Het is al totaal geen spamfest
. Liever meer skillbased kwa aim, en van zichzelf al snellere gameplay dan 3de rangs maatregelen ala nades..

Nades skill-loos spammen?? Enig idee hoe moeilijk het was om o.a. conc grenades te gebruiken? Dat was eigenlijk nog lastiger dan goed knallen met de guns zelf. Ik heb zelf geen TFC gespeeld, maar wel Q3F en daarbij waren de nades heerlijk. Goed gebruik van conc-nades door medics/scouts was het verschil tussen winnen of verliezen. Soldaten hadden nailgrenades die perfect waren tegen sentries (die moest je wel precies op de goede hoogte mikken, want sentries konden op elke richeltje gebouwd worden). Engineers die heavy's een flinke slag toe konden brengen met EMP grenades die de helft van de munitie lieten ontploffen etc.
Juist de gevorderde clanspelers deden een groot deel met nades ipv. met normale wapens. Beetje gek om te doen alsof nades voor spammende n00bs zijn en het hele niveau van een spel onderuit trappen.
Ik vind het ook jammer dat er geen nades meer inzitten, die dingen gaven alles juist een extra dimensie, zeker omdat er zoveel verschillende soorten waren
Juist de gevorderde clanspelers deden een groot deel met nades ipv. met normale wapens. Beetje gek om te doen alsof nades voor spammende n00bs zijn en het hele niveau van een spel onderuit trappen.
Ik vind het ook jammer dat er geen nades meer inzitten, die dingen gaven alles juist een extra dimensie, zeker omdat er zoveel verschillende soorten waren
Al dat gedoe over nades en anders spul uit Team Fortress Classic..... dan ga je toch lekker Team Fortress Classic spelen ipv TF2 !
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Screenshots tijd:
Mutant sentry:

Instant revenge:
Mutant sentry:

Instant revenge:

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Dat is het punt toch niet? Koeitje stelt dat het spel nogal lame zou zijn met grenades, alsof dat een feit is. Ik geef alleen aan dat het juist iets toe kan voegen. Dat mag ik niet zeggen en dan moet ik maar TFC spelen (wat ik nog nooit heb gespeeld)?Kain_niaK schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:11:
Al dat gedoe over nades en anders spul uit Team Fortress Classic..... dan ga je toch lekker Team Fortress Classic spelen ipv TF2 !
Ja, zo heb ik hem in ieder geval vorige week gekocht. Hij staat er toch gewoon bij als je op Steam kijkt?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:12:
Is TF2 al via steam te verkrijgen als stand-alone?
[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 14-03-2008 21:42 ]
pfff beetje privacy... laat me rustig lekker poepen!!
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Verwijderd
De gameplay van TF2 leent zich totaal niet voor dat soort onzin, daar zijn de maps veel te klein voor.Gizz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:41:
[...]
Dat is het punt toch niet? Koeitje stelt dat het spel nogal lame zou zijn met grenades, alsof dat een feit is. Ik geef alleen aan dat het juist iets toe kan voegen. Dat mag ik niet zeggen en dan moet ik maar TFC spelen (wat ik nog nooit heb gespeeld)?
[...]
Waarom hetzelfde maken.... voor een engine upgrade speel ik geen TF2....
* Vandread moppelt iets over opa's en vroegah
* Vandread moppelt iets over opa's en vroegah
denk dat het volgende topic toch maar weet terug moet naar TF ( C& Forever) en TF2, gezien de 'discussie' in de vele voorgaande posts in dit TF2 topic.
de grafiek die al eerder in dit topic voorbij is gekomen
http://www.onlinegamingzeitgeist.com/games/
laat trouwens nog steeds zien dat het aantal TF2 spelers aan het teruglopen is. Het nieuwe is er voor veel mensen vanaf?
die statistieken zijn overigens gebaseerd op de stats van Gamespy
http://archive.gamespy.com/stats/,
maar waar die het weer vandaan halen kon ik zo gauw niet vinden. Dus hoe reëel dit beeld is vraag ik me af. TF2 staat daar niet eens in.
de grafiek die al eerder in dit topic voorbij is gekomen
http://www.onlinegamingzeitgeist.com/games/
laat trouwens nog steeds zien dat het aantal TF2 spelers aan het teruglopen is. Het nieuwe is er voor veel mensen vanaf?
die statistieken zijn overigens gebaseerd op de stats van Gamespy
http://archive.gamespy.com/stats/,
maar waar die het weer vandaan halen kon ik zo gauw niet vinden. Dus hoe reëel dit beeld is vraag ik me af. TF2 staat daar niet eens in.
Dit topic is gesloten.