[PC] Team Fortress 2, deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
@Brainstorm
Ik speel wel eens op een 32-slots server met de standaard mappen in de cycle (ook fast respawn). Dus ook gravelpit, 2fort, well en hydro. Hydro eindigt vrijwel altijd in een stalemate, maar de overige zijn allemaal goed te doen met 32 man.

De server heeft een class-limit van 2 op engineers. Vervelend, want
- 2 teleports voor 16 man is watkrap
- kunt niet tijdens setup snel veel lv3 sentries bouwen
- als ze beide lopen te kutten is er niemand die er wat aan kan doen

Het zorgt echter ook dat vooral pyo, soldier, demo en medic veel gespeelt worden, waardoor de potjes pittig zijn, en een nietsende engineer verwaarloosbaar is.

[ Voor 52% gewijzigd door frickY op 27-02-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 07:49
Voor wat comics en video's van TF2: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=649323

Vooral deze is goed: The Fortress - Episodes 0, 1, 2, 3

[ Voor 4% gewijzigd door Brainstorm op 28-02-2008 00:11 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 15:28

JDeraGear

Mighty Pirate!

Vandread schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:18:
Mariomap met low grav is pauper voor scouts....
Vond er dan ook geen donder aan :)
Agreed.
Bij gebrek aan snipers en in een map waar sentries niet ver genoeg kunnen schieten om wat uit te richten is het Scout spammage ftw...
Pyro - closerange, kan je niks mee met die grote afstanden
demo - te grote afstanden, enige wat je kan doen is sticky spammen bij hun spawn (which is lame)
engi - useless, sentries shcieten niet ver genoeg voor mariokart
etc etc..

Mariokart is imho een veels te grote map om scouts én snipers toe te laten, map vol met demo's soldiers, heavies en spies en het wordt een stuk leuker denk ik.

• Brainstorm
Voor degenen die gebruik maken van reserved slots op #1: Ik heb het total aantal sloten met 2 opgehoogd, zodat het voor bezoekers lijkt alsof er gewoon 24 sloten zijn. Het kan dus lijken alsof de server vol zit (24/24) maar met een reserved slot kun je dan nog gewoon connecten.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• MochiGohan
  • Laatst online: 12-09 10:10
Brainstorm schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:59:
Geniaal _/-\o_

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
JDeraGear schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:25:
[...]
Mariokart is imho een veels te grote map om scouts én snipers toe te laten, map vol met demo's soldiers, heavies en spies en het wordt een stuk leuker denk ik.
Heavy met een medic was goed te doen... vooral voor het spwn punt (sorry for the lameness :P maar is al minder lame als een turret voor de deur ;))

Scouts en snipers is juist leuk met normale gravity, scouts pakken snipers vrij makkelijk *pokpokpok*

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
jammer dat de sniper is uiitgezet, dat kan je leuk doen, snipers zijn heel makkelijk uit teschakelen, door scouts of spys simpel is dat, dus sniper alowed please

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
LUH-3417 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:40:
Volgens mij is het een map met ongewoon veel gezichtsveld als je op de juiste punten staat. Toen een engineer zich op het dak van de tunnel had gewerkt en daar een teleporter had neergezet, kon ik samen met één andere sniper vrijwel het hele vijandige team gevangen houden in hun spawndoosje. Natuurlijk, slimme scouts en spy's weten je wel te vinden, maar de rest van de classes zijn vrijwel kansloos, als je slim snipet.
Ik vind juist dat normale maps veelal te weinig goeie snipespots hebben. De originele 2Fort was volgens mij ook groter, de afstand tussen de bunkers leek me verder en daar had je met goeie snipers enorme problemen om met een heavy in de andere base te komen. Heavies waren in TF ook veel meer dan in TF2 een defensieve class, duurde gewoon te lang om in de andere base te komen ;)

In mariokart kun je meestal wel zien welke kant een sniper op staat te kijken. Ze hebben een enorm bereik, maar maar een heel beperkt gezichtsveld. Ommetje maken dus, en gewoon van achter/zijkant aanvallen. heb je vaak rustig de tijd om goed op z'n hoofd te mikken :)
rinusnl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:45:
jammer dat de sniper is uiitgezet, dat kan je leuk doen, snipers zijn heel makkelijk uit teschakelen, door scouts of spys simpel is dat, dus sniper alowed please
Eens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 28-02-2008 14:39 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Er zijn mensen die serieus spelen op mario_kart? :X

• JDeraGear
  • Laatst online: 11-08 15:28

JDeraGear

Mighty Pirate!

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:00:
Competatief ingesteld. *check*
Altijd willen winnen. *check*
Whinen bij verlies (bij voorkeur op rest van eigen team). *check*

I'm a bitch and i know it :P

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
JDeraGear schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:30:
[...]

Competatief ingesteld. *check*
Altijd willen winnen. *check*
Whinen bij verlies (bij voorkeur op rest van eigen team). *check*

I'm a bitch and i know it :P
Tja nouja, heb zelf op mariokart meestal de neiging gewoon van alles te proberen en het andere team zoveel mogelijk te irriteren. Dat wil niet zeggen dat ik dan niet win ;)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
* Vandread zoekt screenshotje waar koei stijf bovenaan staat bij glasshouse met CSS.... ;)
want die heb ik vast nog wel :+

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zelf vind ik het een leuke map om gewoon aan te kutten en dingen te proberen, dus niet serieus in de zin van 'winnen', maar wel serieus in de zin dat ik beter probeer te worden.

Maargoed, jij bent zo goed, dat heb jij niet nodig natuurlijk :)

https://niels.nu

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Brainstorm schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:59:
Voor wat comics en video's van TF2: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=649323

Having females in your group is a real morale booster for the whole team
_O-
So true!

[GoT] TF2 Clan

Verwijderd

nahh lang offline te zijn geweest op tweakers :O << en TF 2 heb ik besloten om weer te beginnen met spelen. Ik ben weer helemaal verslaafd :O

Trouwens als je me zoekt mijn nick in game = [WTF]Go-tech

Verwijderd

Hmm ik zat ff op google te kijken naar ingame screens en ik kwam dit tegen :D

http://images.google.nl/i...fortress+2+ingame+screens
bekijk de 2de screen en dan rechts boven in. In die screen maak ik net een kill :D

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Valt toch ook wel weer mee??

:>

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• frickY
Brainstorm schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:19:
Voor degenen die gebruik maken van reserved slots op #1: Ik heb het total aantal sloten met 2 opgehoogd, zodat het voor bezoekers lijkt alsof er gewoon 24 sloten zijn. Het kan dus lijken alsof de server vol zit (24/24) maar met een reserved slot kun je dan nog gewoon connecten.
Ik krijg een Bad Spectator Password?

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Volgens mij moet je connecten via de console: "connect IP"

• frickY
Dat doe ik. Als je dat niet doe krijg je gewoon een "Server is full"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

frickY schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:13:
[...]

Ik krijg een Bad Spectator Password?
Heb ik ook al wel eens voorgehad. De (Het?) poortnummer achteraan de IP ff wissen helpt :)

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Gebruik poort 27015 ipv 27020. Die laatste is voor TV, Steam geeft dat af en toe verkeerd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In de popup die aangaf dat mijn spectator password fout was stond "SourceTV" inderdaad ni de titel.
Ik probeer het vanavond nogmaals :)

Heb me gister overigens wel vermaakt in ring_king met reinie en nog 2 randoms. Was komisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Added "Custom" tab to the server browser

* Servers can now specify metatags describing the custom rules they've adopted
* Players can use tag filtering to find servers running the custom rules they want to play
* Added options for servers who want to become custom games: Disable critical hits (tf_weapon_criticals), eliminate respawn times (mp_disable_respawn_times), and raise maxplayers above 24

Initial release of Tournament mode (mp_tournament)

* UI for handling team naming, ready mode, and win results
* Disables team player limits, autobalancing, and intermission

Class balancing

* Reduced Soldier's maximum rocket reserve ammo from 36 to 16
* Reduced Demoman's maximum sticky bomb reserve ammo from 30 to 16
* Reduced Demoman's maximum grenade launcher reserve ammo from 40 to 24

General

* Added protection against voice command spamming. Dramatic reduction in teleporters needed
* Fixed mp_timelimit ending the map during the middle of a round on maps like Dustbowl and GravelPit
* Fixed "lastdisguise" command not remembering if you were disguised as your own team
* Added "Toggle Disguise Team" binding in Options->Keyboard to toggle the disguise team for the Spy's PDA
* Changed PDA menus to accept keys bound to "slot1", "slot2", etc., and "slot10" cancels
* Fixed Spectator targetID not using team colors
* Changed team autobalance code to not balance the teams when the active round timer shows less than 60 seconds
* Fixed "-maxplayers" on the command line not correctly setting the maxplayers value for the server
* Fixed Badlands never having Sudden Death triggered
* Fixed Engineer being able to detonate buildings that are being sapped
* Changed Engineer buildings to detonate when a player disconnects instead of blinking out
* Fixed potential client crash for players being healed by a Medic or dispenser
* Made several improvements to server-side stat reporting (not related to individual player stats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck170
  • Laatst online: 08-06 12:33

psyduck170

Mééééédic

Toen de gravity heel laag stond was het te gemakkelijk om als sniper iedereen uit de lucht te schieten.
En ik weet dat want ik was één van de snipers voor de classlimit er was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat is een flinke nerf voor demo's & soldiers, extreem veel spammen zal er niet meer inzitten en misschien wordt Lazytown nu een beetje leuk? (Ha ha, ik mag dromen toch?)

Voor de rest fijne updates, ik hoop dat er gewone servers blijven bestaan want ik haat die 32mans/instantrespawn/nocrit servers met een passie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Brainstorm schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:15:
Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
Goldrush zou toch ook in feb. uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ik zie Koeitje hard zakken nu zijn spamclass generfed is :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:43
Placid_K schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:
Denk niet dat het heel erg veel uit gaat maken, behalve dat je nu wel moet opletten waar de wapens van de mensen die je dood liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Dat is is een stevige penalty voor demoman en soldier. De engineer wordt gelijk een stuk belangrijker met z'n dispenser. :*)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
MochiGohan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:41:
[...]

Goldrush zou toch ook in feb. uitkomen ?
Zoek eens op Google naar de term "Valve time" ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

zo dat zijn inderdaad stevige penalty's voor die classes. Wel terecht als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens mij krijg je ook minder ammo erbij als je een ammo pack pakt als soldier en demo.. Hmm, is toch even wennen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

die packs zijn toch altijd proportioneel tov je maximum ammo? Dus dan is het logisch dat je minder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lt. Marx schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:01:
die packs zijn toch altijd proportioneel tov je maximum ammo? Dus dan is het logisch dat je minder krijgt.
Het is ook zeker logisch. Alleen is het wel wennen, m'n rockets waren op op 2fort in m'n eigen basis en ipv terug lopen naar spawn ging ik de sewer in om vanaf daar door het water naar de tegenpartij te gaan. Althans, dat was het plan totdat ik er achter kwam dat die ammo pack maar 4 rockets gaf :)
Even wennen dus.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

He brainie... bedankt voor die reserved slot en dat 24/26 truukje ! Eindelijk hoef ik geen half uur meer te wachten voordat ik binnen kom ! Zalig...

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
denk dat die ammo beperking voor de soldner en demo niet zoveel zal uitmaken; over het algemeen redelijk goed te vinden op de meeste maps en bij de lichamen van je slachtoffers.
ik vind de demo en soldier meer beperkt worden door het moeten reloaden en de tijd dat dit kost dan door het verminderen van hun ammo. en wat sticky spam betreft ben je toch beperkt tot de 8 sticks in je magazijn.
denk niet dat dit veel gaat schelen voor de balans.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Kain_niaK schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:32:
He brainie... bedankt voor die reserved slot en dat 24/26 truukje ! Eindelijk hoef ik geen half uur meer te wachten voordat ik binnen kom ! Zalig...
Ik heb de server net teruggezet naar 24 spelers. Als je ook maar *iets* customized aan de server, dan wordt deze niet meer in de server browser getoond maar alleen nog maar in de 'custom' tab in TF2. tegelijkertijd is er een bug waardoor custom servers niet getoond worden in de custom tab, waaronder #1 dus. De server was voor mensen dus niet meer zichtbaar, waardoor niemand kon joinen. nadat de server terug stond op 24 spelers zat hij eigenlijk zo weer vol...

overigens zijn er nog steeds 2 reserved slots.

[ Voor 3% gewijzigd door Brainstorm op 29-02-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Placid_K schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:
Och, nu moet ik gewoon nog meer kills gaan maken om genoeg ammo te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Brainstorm schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:48:
[...]

Ik heb de server net teruggezet naar 24 spelers. Als je ook maar *iets* customized aan de server, dan wordt deze niet meer in de server browser getoond maar alleen nog maar in de 'custom' tab in TF2. tegelijkertijd is er een bug waardoor custom servers niet getoond worden in de custom tab, waaronder #1 dus. De server was voor mensen dus niet meer zichtbaar, waardoor niemand kon joinen. nadat de server terug stond op 24 spelers zat hij eigenlijk zo weer vol...

overigens zijn er nog steeds 2 reserved slots.
Hier ben ik blij om. Valve heeft niet voor niets 24 spelers max gezegd, en alleen al 1 speler meer kan de balans erg veel verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Hier ben ik blij om. Valve heeft niet voor niets 24 spelers max gezegd, en alleen al 1 speler meer kan de balans erg veel verstoren.
Met de nieuwe patch kan je gewoon naar 32 spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Switch schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:13:
[...]

dan is het evenwicht tussen de teams inderdaad ver te zoeken ineens! ;)

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Heeft iemand een free-invite van dit spel?
Wil het ook weleens proberen, kan ik het misschien kopen.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 15:02
Net even een uurtje gespeeld op de GoT server, maar het was flink uitgestorven, uiteindelijk was er rond een man of 6~8 gekomen.

Staat de server niet meer in de listing? Dacht dat het probleem op was gelost :+
T!m0n schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:05:
Free invites worden nog niet gegeven/uitgedeeld aan degene die het spel hebben zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Maar ik heb het spel nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe vanmiddag wel lol @ 2fort:
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/tf2/sentries_2fort.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat niemand je dus nog uit kan nodigen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Jimmie op 02-03-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
T!m0n schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:05:
Volgens mij zijn er nog geen invites van geweest .... hoewel nu ik het me bedenk .... het kan zijn dat er een duitse invite ronde is geweest.

Goldrush ziet er btw erg groot uit.

[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 02-03-2008 10:52 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldrush ! ;)

http://www.gametrailers.com/player/31346.html?type=wmv

Lijkt wel een leuke map ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Nice, ik zie al een paar goede plekken voor een ambush. Zooitje stickies op de rails en een sentry ernaast :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je merkt wel dat voor TF2 echt veel updates pushen. Natuurlijk staat Valve daarom redelijk bekend, met ook veel updates aan Counter-Strike/Day of Defeat Source maar het aantal updates aan TF2 is vrij veel.

Niet dat ik klaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wauw, goldrush ziet er indrukwekkend uit!
Kan niet wachten om hem te spelen.

Ik zal #2 een Goldrush-only server maken zodra hij uit is, in een poging wat meer volk naar dat ding te krijgen en iedereen de kans te geven hem te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Als ik dit spel nou koop via steam, is het dan zo rond de 23Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

T!m0n schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:44:
Als ik dit spel nou koop via steam, is het dan zo rond de 23Euro?
Volgens Steam Store, kom je idd op ongeveer 23€ incl. btw.
Je kan wel beter Orange Box kopen imho, meer games voor omgerekend minder. Tenzij Portal en HL2:EP2 je niet boeien of je ze al hebt :)

Heb ook die preview van Goldrush gezien, ik denk dat ie écht alleen maar leuk is als je 2 +/- even goede teams hebt. Mij lijkt dat als 1 team maar iets beter is qua teamplay of spelers dat het andere team ongenadig word ingemaakt. Dat heb je nu alleen als 1 van de teams écht slecht is...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldrush is niet zo erg groot hoor. Het bestaat uit 3 delen. Net als dustbowl (24/7 dustbowl servers ftw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Sowieso hebben beide teams een totaal andere rol.

Het blauwe team moet rond de wagon blijven hangen en zich door de verdediging van rood heen vechten. Al zullen er ook wel wat blauwen de map doortrekken om rood uit onverwachte hoek te verassen.
Al met al denk ik dat de map erg komische situaties kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
gisteravond had de server de toppunt.
om 8uur savonds geen enkele speler op de server!
jammer heel jammer...

waar zou het aan liggen?
het niveau? of doordat de maps niet meer leuks zijn ?
respawn tijd telang?
ik weet het niet misschien alle 3 eenbeetje.

ben daarna samen met insanty een andere server gejoind eentje met een map die er erg leuk uitzag en leuk was om tespelen.
het was een map dat ook met het oude counterstrike gespeel werd.
een grote keuke waar jij als "muis" doorloop.
misschien wel leuk voor server 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb echt zin in een nieuwe spelvariant../ Ziet er uit als een toffe map! Ben benieuwd hoe gebalanceerd deze nieuwe spelmodus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 12-09 13:26
rinusnl schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:17:
jammer heel jammer...

waar zou het aan liggen?
het niveau? of doordat de maps niet meer leuks zijn ?
respawn tijd telang?
ik weet het niet misschien alle 3 eenbeetje.
...
Misschien moeten die reserved slots van #1 verdwijnen...ik denk dat net als ik veel spelers die in het verleden een paar avonden probeerden te connecten en vervolgens telkens geweigerd worden... en vervolgens met auto-reconnect uiteindelijk worden 'bedrogen' door de melding dat lege plek enkel voor leden is... "doei" zeggen en voortaan opzoek gaan naar een andere server...

je maakt er een server van die voorrang geeft aan leden over de rug van andere TF2 spelers...dan moet je niet raar op kijken dat op een gegeven moment er enkel nog GOT-leden komen... er zijn immers nog vele andere servers...

Ik heb zelf in het weekend in de middag nog een uurtje of zo op de server gespeeld, maar in de avond probeer ik niet eens meer om te connecten en join ik andere servers, waar ik niet 10+ minuten moet wachten, enkel om er achter te komen dat het zojuist vrijgekomen slot voor een lid is...en ik dus voor Jan met de korte achternaam heb staan wachten...

[ Voor 15% gewijzigd door chrisO op 03-03-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:17:
Wauw, goldrush ziet er indrukwekkend uit!
Kan niet wachten om hem te spelen.

Ik zal #2 een Goldrush-only server maken zodra hij uit is, in een poging wat meer volk naar dat ding te krijgen en iedereen de kans te geven hem te proberen :)
Weet jij hoeveel dataverkeer een Team Fortress 2 server ongeveer genereert per speler? Online vind ik het getal 5kb/s per speler, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, dat durf ik zo niet te roepen. Brainstorm zal, met 3 servers, daar een betere indicatie van kunnen geven. Maar voor een idee;
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:50:
Niet zo veel, maar ongeveer 6-10mbit upstream excl map transfers. Dat gebruikte het bij mij geloof i
Dus eerder rond de 50kb/sec.
5kb/sec klinkt meer als een HLDS (CS1.6).

Ik zag gisteravond overigens dat #1 nog steeds niet in de serverbrowser staat, wat het lagere aantal spelers verklaard.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 03-03-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Misschien wordt de server nog steeds niet weergegeven in de gewone server list? Dat custom reserved slots mensen afweren is onzin, dat systeem hebben we namelijk al weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die post had ik ook gezien, maar voor hoeveel spelers is dat? 16 of 24? 50kb/s per speler lijkt me wat veel, zeker als je beseft dat Team Fortress Classic gemiddeld 3kb/s per speler nodig had :P

[edit]
3 ~ 5 zou inderdaad iets van het Half-Life 1 era kunnen zijn, maar het lijkt me niet dat het 10 a 15 keer meer is geworden. Zoveel is er niet veranderd en tegenwoordig kunnen onze CPUs meer data realtime decompressen, zou het echt uit de hand lopen. Denk ik :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 12-09 13:26
HertogJanNL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:23:
...
Dat custom reserved slots mensen afweren is onzin, dat systeem hebben we namelijk al weken.
Dat weet ik...en ik kom dus ook al weken 's avonds niet meer op de GOT server, en ik denk dat ik zeker niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Maar tot voor kort zat de server toch wel een aantal uren per dag vol of bijna vol, ondanks de reserved slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ik kom er de laatste tijd ook minder. Deels omdat ik weinig zin heb om te wachten als ik ook in een andere server in één keer erin kan springen. Oh, en omdat ik Mario Kart met lage zwaartekracht te leuk vindt om te spelen en dus naar die maps zoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Mja sinds de patch waarbij de server lijst in twee delen (internet & custom) is gesplitst is het erg rustig geworden. Sowieso is het aantal TF2 spelers sterk aan het teruglopen, check maar eens de tweede grafiek op http://www.onlinegamingzeitgeist.com/games/ .
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:04:
[...]
Weet jij hoeveel dataverkeer een Team Fortress 2 server ongeveer genereert per speler? Online vind ik het getal 5kb/s per speler, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is.
http://whisper.ausgamers.com/wiki/index.php/Tickrate Ik gebruik nu 25000 maxrate, wat een theoretisch maximum geeft van 4.8 Mbit bij 24 spelers. Het werkelijke gemiddelde verbruik ligt op 60-80% hiervan. De minrate staat ingesteld op 10000. Met net_graph kun je goed zien wat je eigen client doet. Pas geleden was er een moment waarop ik ~70 TF2 slots in gebruik had die samen ruim 9 MBit (up & down gecombineerd) verbruikten, gemiddeld dus meer dan 16 KB/s per client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
jammer heel jammer...
Ik was gisteravond rond een uur of 7 online. Ik liep een minuutje alleen waarna Whoeiter binnen kwam wandelen. Een tijdje met maximaal 4 tot 6 man rondgelopen waarna we Dustbowl hebben geRTV'ed en gelukkig kwam toen een grote groep regulars binnenwandelen. Uiteindelijk nog leuk potje op Dustbowl gespeeld waarna ik om half negen weer weg ben gegaan. Ik weet dus niet of je op dezelfde server hebt rondgelopen Rinus, want om 8 uur was de server toch echt vol. Heb je het nieuwe ip-adres wel aangehouden dan?

Ik weet niet hoe het verder na half negen was, maar ik heb een grote groep regulars in game gezien waardoor ik betwijfel of de server verder leeg was.

Reserved slots absoluut niet weghalen. Het is lullig voor mensen die niet kunnen profiteren van reserved slots (al is dat snel op te lossen als je terugleest in dit en het vorige topic), maar voor mensen die veel op de GoT-servers van brain rondwandelen een verademing. Geen gedoe meer met lang wachten, want wachttijden liepen soms op tot een half uur en op drukke avonden zelfs wel langer. Je moet iedereen de kans geven om op de server te kunnen spelen, maar je moet ook de 'vaste kern' de mogelijkheid bieden om eerder te kunnen joinen dan iemand die random allerlei servers afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Brainstorm schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:20:
Mja sinds de patch waarbij de server lijst in twee delen (internet & custom) is gesplitst is het erg rustig geworden. Sowieso is het aantal TF2 spelers sterk aan het teruglopen, check maar eens de tweede grafiek op http://www.onlinegamingzeitgeist.com/games/ .
Wat een dramatische terugloop zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Mik! schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:35:
Reserved slots absoluut niet weghalen. Het is lullig voor mensen die niet kunnen profiteren van reserved slots (al is dat snel op te lossen als je terugleest in dit en het vorige topic), maar voor mensen die veel op de GoT-servers van brain rondwandelen een verademing. Geen gedoe meer met lang wachten, want wachttijden liepen soms op tot een half uur en op drukke avonden zelfs wel langer. Je moet iedereen de kans geven om op de server te kunnen spelen, maar je moet ook de 'vaste kern' de mogelijkheid bieden om eerder te kunnen joinen dan iemand die random allerlei servers afgaat.
Bovendien is het vaak een goede opkikker voor het niveau als er een paar GoT regulars joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
HertogJanNL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:36:
[...]

Bovendien is het vaak een goede opkikker voor het niveau als er een paar GoT regulars joinen.
Absoluut, tis meteen te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

http://whisper.ausgamers.com/wiki/index.php/Tickrate Ik gebruik nu 25000 maxrate, wat een theoretisch maximum geeft van 4.8 Mbit bij 24 spelers. Het werkelijke gemiddelde verbruik ligt op 60-80% hiervan. De minrate staat ingesteld op 10000. Met net_graph kun je goed zien wat je eigen client doet. Pas geleden was er een moment waarop ik ~70 TF2 slots in gebruik had die samen ruim 9 MBit (up & down gecombineerd) verbruikten, gemiddeld dus meer dan 16 KB/s per client.
Bedankt :)

16KB/s is een flinke verhoging ten opzichte van vroeger. Aan 'net_graph' had ik nog niet gedacht, zometeen maar even proberen.

Ik heb een server tot mijn beschikking met een hele sloot dataverkeer, maar eigenlijk is dat dataverkeer bedoeld voor het verdienen van geld en niet voor spelletjes. Vandaar mijn interesse in het verbruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

ben daarna samen met insanty een andere server gejoind eentje met een map die er erg leuk uitzag en leuk was om tespelen.
het was een map dat ook met het oude counterstrike gespeel werd.
een grote keuke waar jij als "muis" doorloop.
misschien wel leuk voor server 3 ;)
Dat was "Rats: Kitchen". Lijkt heel erg op de CS versie. Voor de liefhebbers:
http://www.tf2dev.com/m_download.php?m_id=cp_rats.rar

Sniper galore natuurlijk. Maar wel erg leuk te spelen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:23:
Die post had ik ook gezien, maar voor hoeveel spelers is dat? 16 of 24? 50kb/s per speler lijkt me wat veel, zeker als je beseft dat Team Fortress Classic gemiddeld 3kb/s per speler nodig had :P
Dat zal 24 slots zijn.
TF2 is aardig netwerk intensief. Je hebt ontelbare gezichtsuitdrukkingen en andere physics die er bij zijn gekomen. Een en ander is natuurlijk ook zwaar afhankelijk van de servers tickrate.

Wat betreft die grafiek; Die terugloop lijkt me onnatuurlijk. Ik zou het daarom op een meetfout willen houden.

Ikzelf speel ook minder op #1 sinds ik een 32-slots dustbowl only server heb ontdekt waar je met een aardig niveau kan raggen. Stage-3 heb ik zelden gezien op die server, voornamelijk omdat stage2-cp2 vrijwel niet in te nemen is. Betekend niet dat je rondom dat cp niet de meest intensieve gevechten kunt hebben 8)

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 03-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Tank80

Cyanide&&Happiness

frickY schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:40:
[...]

Dat zal 24 slots zijn.
TF2 is aardig netwerk intensief. Je hebt ontelbare gezichtsuitdrukkingen en andere physics die er bij zijn gekomen. Een en ander is natuurlijk ook zwaar afhankelijk van de servers tickrate.

Wat betreft die grafiek; Die terugloop lijkt me onnatuurlijk. Ik zou het daarom op een meetfout willen houden.

Ikzelf speel ook minder op #1 sinds ik een 32-slots dustbowl only server heb ontdekt waar je met een aardig niveau kan raggen. Stage-3 heb ik zelden gezien op die server, voornamelijk omdat stage2-cp2 vrijwel niet in te nemen is. Betekend niet dat je rondom dat cp niet de meest intensieve gevechten kunt hebben 8)
Da's die [-Q-] servert zeker? Die hebben sowieso wel leuke 24/7 servers met een hoog niveau

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
Met die patch schijnen inderdaad veel mensen problemen te hebben, zie:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=659410
waarom valve dat nodig vond mag joost weten, ik stond zelf ook ff te kijken waarom er nog maar 1300 servers ipv de bijna 3000 servers die er normaal in serverlijst staan.
Slechte zet van valve dat opsplitsen, waarbij een customized server "besmet" lijkt en in aparte lijst terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Mik! schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:35:
[...]

Ik was gisteravond rond een uur of 7 online. Ik liep een minuutje alleen waarna Whoeiter binnen kwam wandelen. Een tijdje met maximaal 4 tot 6 man rondgelopen waarna we Dustbowl hebben geRTV'ed en gelukkig kwam toen een grote groep regulars binnenwandelen. Uiteindelijk nog leuk potje op Dustbowl gespeeld waarna ik om half negen weer weg ben gegaan. Ik weet dus niet of je op dezelfde server hebt rondgelopen Rinus, want om 8 uur was de server toch echt vol. Heb je het nieuwe ip-adres wel aangehouden dan?

Ik weet niet hoe het verder na half negen was, maar ik heb een grote groep regulars in game gezien waardoor ik betwijfel of de server verder leeg was.

mmm dan weet ik het ook niet meer dan moet het 6uur geweest zijn 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Gisteren weer met plezier op GoT gespeeld. Eerst in een team waarin men het nodig vond om met drie man te snipen als blauw team op Dustbowl, terwijl één andere besloot een Sentry te bouwen achter de muur van een cp die we net gecaptured hadden. Je hebt slecht spelen en je hebt dom zijn. Wat later waren de teams gelukkig wat gelijker en werd het meer pret. Je merkt als soldier/demoman met de ammo-reductions wel dat enigneers je vriendjes zijn. (Y)

Ik speelde ook nog even op een mario_kart map, maar daar was iedereen aan het vliegen. Niet door de lage zwaartekracht, maar letterlijk. Is het een mod of een exploit? Zodra je het vraagt krijg je het standaard 'PRESS F10!!!11!1! zomglollolkthxbai' antwoord. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Toen ik begon met het bouwen van die sentry was het CP nog helemaal niet gecapped, en heeft hij 3 man omgelegt die oa. jij anders op je dak had gehad.
Meteen concluderen dat een dergelijke sentry bouwen dom is, is welicht wat simpel.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 04-03-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ik denk dat we het over een andere game hebben. Het punt was wel al gecapped en het was geen naam die me bekend voorkwam die dat ding maakte. Zo niet, dan bied ik mijn excuses aan. Dan heb ik gewoon niet opgelet en/of snap ik de strategy van sentry's bouwen niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat is jouw ingame naam?

Het idee van een goede sentry is The Element Of Suprise. Pyros en medics rennen blind dat CP uit. Een sentry die ze vervolgens in de rug schiet doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
LUH-3417 ook, dus dat kan niet missen. Ach, het zal wel frustratie zijn geweest. Telkens opgeblazen worden aan het front en dan respawnen naast iemand die naast de voorraadkast staat te snipen kan frustrerend werken, dan kan niemand meer wat goed doen in, naar je idee. :)

Je hebt overigens gelijk ook. Aan het einde van de ronde was er zo'n suicidale Pyro die iedereen een halve minuut in het hok gevangen hield. Als je die kan aanpakken met zo'n sentry dan ben je mijn held. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb al een paar weken niet gespeeld vanavond maar weer eens op de GoT server inloggen *O* zijn er nog veel bekenden van mij over of is er allemaal "nieuw" volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
UlyssesNL schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:52:
Heb al een paar weken niet gespeeld vanavond maar weer eens op de GoT server inloggen *O* zijn er nog veel bekenden van mij over of is er allemaal "nieuw" volk.
Schande Uly, wat moet ik nou zonder jou ;) 1 Troost, naast het feit dat er boel nieuw volk rondhuppelt, lopen er nog steeds voldoende bekenden rond op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Mik! schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:55:
[...]

Schande Uly, wat moet ik nou zonder jou ;) 1 Troost, naast het feit dat er boel nieuw volk rondhuppelt, lopen er nog steeds voldoende bekenden rond op de server.
je mag me vanavond weer healen hoor schat >:) .(als je er bent)
Zal mischien wel een paar udates moeten binnehalen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:58:
Toen ik begon met het bouwen van die sentry was het CP nog helemaal niet gecapped, en heeft hij 3 man omgelegt die oa. jij anders op je dak had gehad.
Meteen concluderen dat een dergelijke sentry bouwen dom is, is welicht wat simpel.
Jij was 't niet ;) Ik was er ook bij. 't was een of andere noob (net als 3/4 van het team). Ik stond op een gegeven moment ook met een uber op de cap, blijft bijna iedereen staan campen enzo. En 3 snipers op spawn terwijl 1e cap al genomen was.
Later op castle maakte hij ook teleports die nergens op sloegen en dispensers bij spawn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistaV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 14:56
Good old oelie!
Ben er begin van de avond niet, misschien iets later op de avond wel, werd wel weer eens tijd! Bevalt de nieuwe baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
MistaV schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:08:
[...]

Good old oelie!
Ben er begin van de avond niet, misschien iets later op de avond wel, werd wel weer eens tijd! Bevalt de nieuwe baan?
Uiteraard bevalt de baan. Zelfs zo erg goed dat ik in mijn vrije tijd er vrijwillig mee bezig ben 8) maar vanavond toch maar weer effe TF2-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
UlyssesNL schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:56:
[...]

je mag me vanavond weer healen hoor schat >:) .(als je er bent)
Zal mischien wel een paar udates moeten binnehalen gok ik.
Neen, sorry skatteke, maar deze healslet heeft een sociaal leven tegenwoordig waardoor ik minder in game ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Mik! schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Neen, sorry skatteke, maar deze healslet heeft een sociaal leven tegenwoordig waardoor ik minder in game ben..
Daarom was ik ook een maand afwezig. Maar als ik je skatteke ben moest je maar eens uitgaan met je skatteke :P. Ach ja ik zie je wel weer eens online binnenkort denk ik.

Even iets anders. Ik heb allemaal vage geluiden nu in tf2 (de rockets klinken heel anders bijv.) is dat normaal????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die goldrushmap nou? Dat lijkt me echt een zo vette map..
Ik speel nu bijna alleen op 24/7 dusbowl servers. Die map is gewoon perfect.
Soms ook 24/7 2forts.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@UlyssesNL
Nee, dat is niet normaal. Enige geluid dat is gewijzigd is dat van knisperend vlees als je als pyro iemand te pakken neemt.

Heb je dit ook op de GoT-servers? Ik heb wel vaker op servers gespeelt die een apart geluidje laten horen als je damage doet. Wel grappig, dan hoor je hoelang iemandnog brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:05:
@UlyssesNL
Nee, dat is niet normaal. Enige geluid dat is gewijzigd is dat van knisperend vlees als je als pyro iemand te pakken neemt.

Heb je dit ook op de GoT-servers? Ik heb wel vaker op servers gespeelt die een apart geluidje laten horen als je damage doet. Wel grappig, dan hoor je hoelang iemandnog brand.
Ik heb het op alle servers ook op de GoT-servers.
Ik hoor bijvoorbeeld geen echte explosies meer maar meer een zachte plop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

UlyssesNL schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:28:
[...]

Ik heb het op alle servers ook op de GoT-servers.
Ik hoor bijvoorbeeld geen echte explosies meer maar meer een zachte plop.
Had ik ook een tijdje geleden, van headset wisselen deed wonderen...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Elvis schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:57:
[...]

Had ik ook een tijdje geleden, van headset wisselen deed wonderen...
Ik heb al van headset gewisseld (speakers, headest en oordopjes getest).
Tevens heb ik al geswitch tussen mijn x-fi en onboard ac97 audio maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Same here :P Heb ook al heeeel even niet gespeeld ;) Paar weekjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
UlyssesNL schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:59:
[...]

Daarom was ik ook een maand afwezig. Maar als ik je skatteke ben moest je maar eens uitgaan met je skatteke :P. Ach ja ik zie je wel weer eens online binnenkort denk ik.
Ik denk dat mijn real life skatteke dat iets minder vind ;) maar goed dit is ook waaaay OT

Trouwens, wat ik me nog wel eens afvraag; badlands draait nu een tijdje en ik ben wel benieuwd wat mensen van de map vinden. Ikzelf ben er nog steeds niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind hem ook maar matigjes.
Sowieso capped het eerste/laatste CP vééél te snel.

Ik speelde laatst als engineer en stond buiten toen CP2 gecapped werd. Ik rende naar binnen om CP1 te dekken. Halverwege was CP2 gecapped, werd ik ingehaald door 1 scout , en nog voor ik ook maar CP1 kon zien was hij gecapped en hadden we verloren.

Toen de map net uit was was het een erg welkome afwisseling. Vind ook dat hij leuk in elkaar zit; Een open CP3, hoge CP2's. Maar de map mist chokepoints. Je hebt alleen maar kleine gevechtjes tussen 2 of 3 personen (behalve in de eerste minuten rondom CP3). Elk CP heeft een veelvoud aan toegangsmogelijkheden.

Dustbowl is juist zo geweldig leuk omdat je regelmatig met 10 tegen 10 elkaar overhoop staat te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Inderdaad, Badlands grootste zwakte is dat het te open is en de snelheid waarmee de laatste 2 CPs gecapt worden. Zo is Granary veel beter terwijl het een soortgelijke opzet kent, zuiver en alleen al omdat het chokepoinst heeft in de vorm van tunnels. Bovendien zijn die maar beperkt, waardoor je elkaar vaak tegenkomt, in tegenstelling tot Badlands.

Ik heb dan nog maar een paar keer gespeelt, maar blijf me irriteren aan deze punten. Goed voorbeeld van de onbalans van de map is een potje gister: er stonden 2 sentries bij de laatste cap. Een spy wist deze te sappen, waarop ik als scout vervolgens snel de laatste CP op kon rennen en hem met 2 seconden gecapt had. Dat terwijl er dus gewoon engineers bij die sentries stonden en al rap de sappers hadden verwoest. Eerlijk is eerlijk, er stond een heavy de kogels op te vangen voor me, maar feit blijft dat de CP veels te snel gecapt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmmmmmmm, dat het laatste punt te snel gecapped wordt ben ik het mee eens. Maar die openheid vind ik juist leuk. Het vereist gewoon even anders nadenken. Normaal zijn er altijd smalle gangen en stroken van land waar je vecht. Zeker cp3 in badlands is gewoon erg open. Lastig te verdedigen met engineers en dus zal je wat creatiever moeten zijn.

Het leuke daarvan is dat ik al meerdere potjes heb gespeeld waarin cp3 echt vaak van eigenaar is gewisseld. Als je dit afzet tegen hoe moeilijk soms de cp3's van lazytown en warpath te pakken zijn dan vind ik dit een verademing. In deze mappen (granary heeft hier ook last van) valt me vaak op dat wie het eerste cp3 heeft in 90% van de gevallen ook het potje wint. Zelfs als teams heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Ik vind het leuker dat dit wat open ligt bij badlands.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.