Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:34:
@Dat is een issue dat mij erg bezighoud. We hebben mooie woorden, maar van de helft van de
eerst de intentie, dan besparen, dan de rest betalen van je gerealiseerde besparing.
zolang mijn schoonzus in de bijstand, het wel wil, maar niet bespaart, wel een nieuwe(volstrekt onnodige) auto koopt, en misschien zonnepanelen wil, is dat jammerdebammer.
de wil waarmee mensen al dan niet met of zonder budget, het geld spenderen aan nutteloze luxe artikelen, en hiermee meerdere kostenposten creeren, waardoor het uitgesloten is dat er ooit budget komt voor duurzaamheid, is erg jammer. (dit is de overheids verwijzing)
duurzaam creert namelijk budget daar ben ik nu wel achter, en zodra je woning duurzaam functioneert, is er als vanzelf ruimte voor de rest, maar dan wel bestendig en lang.
de uitgespaarde kosten staan loodrecht op een 2e hypotheek die energierekening heet.
<<sinds mijn plaatsing 1-5-2007 van 8440 euro alweer 3304 euro uitgespaard.>>
men wil de energiemaandlast gewoon niet zien, en zeker niet x10 doen.
daar zie je de kansen liggen, maar het geld gaat naar, zoals jeroen het zegt, naar het hd home theater setje, of lenen.nl.
"high definition" is een behoefte geworden, duurzaam nog lang niet bij jan modaal.
isoleren is voor nerds, en ik heb al een keer gehoord "chriet titulaar" huis.
@Nederlanders valt niets meer te plukken
je kunt die btw vermijden, door simpelweg minder te verbruiken, en later op te wekken.
wie het laatst lacht ...
Bedankt CanonG1, ik begin het te begrijpen en dat komt ook omdat mensen het dus massaal verkeerd gebruiken en voorbeeld doet volgen, ook in eenheidsfoutjes. Ik ben blij dat je het rustig opvat

Ik zal er wel degelijk op gaan letten want op het wetenschapsforum kreeg ik die notitie ook al in mijn post. Maar dat het tegen al mijn logica ingaat? ja.
Scherpe tekst, maar heel goed onderbouwt
Ten eerste is in de bijstand zitten én een auto kopen zogoed als onmogelijk. Als ik kijk naar mijn maat met een WIA dan krijgt hij 870 euro per maand. Ik weet dat hij per week 60 euro voor zakgeld kan opnemen en dat hij al 18 maanden rood staat aan het eind van de termijn en hoe komt dat? Je kunt niet meer inlopen met een uitkering, dus een auto kopen of zonnepanelen zit er voor 0,0% in.
Was ik van de controle dan zou ik graag met je schoonzus willen babbelen.
Dat houd mij erg bezig in de politiek.
1. We verhogen de gasprijs uit politieke druk en schaarste
2. We laten mensen in de koude zitten want deze mensen kunnen het niet meer betalen en zij zijn als eerste de lul
3. Rijkere mensen zoals ik en jij kunnen zonnepanelen kopen en investeren in besparen, maar als je niets kunt investeren heb je het hard te halen. Met 60 euro per week red hij het nauwelijks en als zijn PC kapot gaat zit hij 6 maanden in de shit want geld voor een nieuw apparaat? waar vandaan?
Dus nu ik het topic lees gaan we op 2 kampen stuiten in de komende jaren.
1. Een 2deling van mensen die kunnen stoken en mensen die uit geldnood in de koude zitten
2. Pachtige panelen op het dak terwijl je buurman met sleetse meubels zit en junkfood
3. Een auto is een vervuiler en een statussymbool voor de rijkere. We gaan mensen zien die hele einden fietsen en mensen die de kinderen per auto naar school brengen 600 meter verderop en de fietser die uit geldnood 40 km mag fietsen. Wie is hier goed bezig en wie krijgt dadelijk de hardste klappen op zijn nota?
Voor iemand met een uitkering is 100 euro per maand een slok op de borrel en voor de rijkere is 200 euro een lachertje en ze slapen er geen seconde minder om. Mijn maat heeft vorig jaar 6 dagen wakker gelegen om de eindafrekening. Is dat wat we willen met mensen een schuldgevoel opleggen.
Ik ben counselor van een lokale partij en wij houden ons ook hier meer mee bezig dan met het milieu. Zoalng we mensen zo laten stikken kan ik het moeilijk over mijn hart krijgen om met emphatie met de zaak om te gaan.
We besparen mooi, maar we zorgen maar slecht voor elkaar.
Negatief bericht, maar ik was gisteren bij hem en als ik in zijn huis ben geweest ben ik 2 dagen somber, zo verziekt.