Wat is efficiënter? Zonnepanelen of een even grote zonneboileroppervlak?
Even iets anders. Is het niet mogelijk om alle overbodige kooldioxide in de lege velden te pompen en daarbij een zuurstofmengsel en dat laten ontbranden. Hebben we meteen genoeg grondwarmte voor alle kwekers.
Het is makkelijker om voor de opwarming te zijn. Sinds ik milieubewuster bezig ben krijg ik meer en meer kritiek van mensen. Doe je het goed is het niet goed en terecht. Zijn wij burgers niet verplicht de politieke wil te volgen?
Subsidies op zonnepanelen is ook niet alles. Ik betaal daar belasting voor en ik krijg er niets voor terug. Ik heb niks aan andermans feed-in als ik 23 cent/kw betaal (zal we fout geschreven zijn; help!)
Daarom dus 5 kolencentrales en kerncentrales? Die komt er ook en ik zou alle depleted uranium ook de grond inpompen evenals arm ijzer en koelwater, meteen dat gezeur van te warme opperblakte water en algengroei getermineerd. Pomp je het 2000 meter diep; heeft niemand er last van

Dat beetje straling kunnen we er ook wel bijhebben
Vandaag hoorde ik dat de kapaciteit verhoogt wordt van 3 Gigawatt/uur naar 3,5 Gigawatt/uur.
Mensen hier liggen wel te mouwen van positieviteit, maar de mijne wordt elke dag de grond ingestampt als ik mensen zo bezig zie dus ik heb een tweestrijd
De controversie van LaVey aanhouden zoals ik gekozen heb
Zwemmen in een zee van vervuiling met mijn schone groene zeilbootje?
Heet dit topic Duurzame Energie deel 5 of Zonnepanelen PV Installaties deel 5?
Ik betwijfel hier in dit topic de aanwezigheid van mijn persoon of deze wordt gewaardeerd, maar ik vrees van niet en dat kan me nu eens niets schelen want zolnag 5,9 miljard mensen verkeerd bezig zijn doen die 30 miljoen er niets aan. Die verhouding is zo uit belans dat ik me vraag hoeveel zonnepaneelbezitters besparen op de som van alle gebruikte en opgewektre energie. Voor 3,5 Gwatt/uur dus niet 3,5 Gw/p heb je een zonnepaneelpark nodig zo groot als Amsterdam zelf?
Ik stem meestal de sterkste partij en ik ga voor de grootheid van de zeteltelling en meningsvisie, maar nog geen een van mijn stem heeft als 1ste gestaan.
Pas als Den Haag en Brussel het milieu als kritisch punt aanhalen zal ik buigen. Ik ga niet zwemmen in een vervuilde zee met mijn groene zwembroek. Het heeft allemaal zo weinig zin.
Ik mag dan wel elektrisch rijden, maar ik kloot met de accu's en die halen het einde bij mij niet en wat de koper ermee doet na de levensduur??? Betrouwbaarheid is mijn partner en dat zijn elektrische voertuigen dus ik blijf dan ook elektrisch rijden en dat promoten, maar niet om het milieu. Zolang 1 miljoen scootersjonnies het leuk vinden om vol gas aerosolen de lucht in te pompen zijn we met die paar duizend man op elektrische voertuigen in het niet. Net als het melkwegstelsel en de aarde, het melkwegstelsel is de baas en als Saggetarius (de symbolische rode stier), het zwarte gat middenin oog in oog komt te staan met moeder aarde schijten we een voor een 7 kleuren strond (zoek maar op: Paroxisme). Zo machtig is energie. Leuk als je het nuttig kunt gebruiken, maar het moet zich niet tegen je keren.
Waarom zoeken wij mensen niet een oplossing? Ik vind al het aangedrage van energy-tv hartstikke leuk, echt waar en ik ben wel voor, maar ik ben geen forel. Nu de 129 andere naties nog en China is al helemaal in doorn in mijn oog. Mijn maat is Chinees en die wist me dat echt wel te vertellen hoe het daar gaat. Elke Chinees vervuild 3,9 NL eenheden per joule. Hoeveel mensen wonen er in China? en hoeveel in Nederland? Dus, we moeten internationaal de lat hoger leggen en een zin voor dit hele verhaal:
Een state of the art Kyoto verdrag. Zo nee, jammer dan wereld.
Voordat ik commentaar krijg:
Iemand moet het voorbeeld toch geven? Helemaal mee eens, maar niemand durft het heft in handen te nemen. Is het waar of niet? Het gaat toch om geld en geld gaat boven wijsheid (althans, dat denk ik)
Mijn idee? Pomp 2 gaten de grond in. Een van 200 meter diep en een op 12000 meter en drijf een stoomgenerator aan tussen het verschil (op 12000 meter is het 180 graden op 1750; 75 graden) en je hebt een energievoorraad die zijn weerga niet kent.
Nog beter: Stirling motor plaatsen.
Energie genoeg hoor! Geen gram kolen,gas of olie nodig, geen gram, geen atoom.
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 146043 op 28-02-2008 18:13
. Reden: Heel verhaal ]