Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, Ik wil mijn D2 updaten, maar onder de kop "Firmware" wordt gesproken over bv Serie 4.xx. Kan iemand mij uitleggen met welke firmware dit overeen komt? Op de site van Cowon spreekt men van bv V1.47.
Daarna wordt er gesproken over een rootfile in je speler. Nu ben ik op dit gebied niet erg thuis, dus wie kan mij helpen om dit duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:49:
Vraagje, Ik wil mijn D2 updaten, maar onder de kop "Firmware" wordt gesproken over bv Serie 4.xx. Kan iemand mij uitleggen met welke firmware dit overeen komt? Op de site van Cowon spreekt men van bv V1.47.
Daarna wordt er gesproken over een rootfile in je speler. Nu ben ik op dit gebied niet erg thuis, dus wie kan mij helpen om dit duidelijk te maken?
Wat je vooral evenetjes kan doen is kijken naar www.iaudiophile.net en dan naar het forum gaan, Cowon D2 pakken en dan zoeken naar de firmware. Hier staat alles uitgelegd Waar je rekening mee moet houden is waar heb jij je speler gekocht en welke functie's wil je. Het getal staat voor welke firmware het is( zijn nu trouwens bij x.57) en de eerste staat voor de regio. Maar laat nu toevallig een aantal landen de firmware uitwisselbaar zijn. Ik draai nu op mijn 16GB 3.57. Deze komt uit Korea en heeft als extra dat hij flashskins ondersteund, wat een leuke toevoeging is, maar niet nodig. Wat de europese firmware is weet ik eigenlijk niet eens meer :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie. Ik ga op onderzoek uit. Ik bericht je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Kijk vooral in de sticky's, deze in het bijzonder:

http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=21572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit. Bedankt voor jullie steun!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Sinds kort ben ook ik in het bezit van deze prachtige PMP, echter vind ik het wel balen dat bij het gebruik van de Standaard Non-Flash skins de Titel van het Nummer niet zichtbaar was bij het tonen van de Previous - Play - Next Controls aangezien de Play knop dan over de Titel heen staat. Had liever gezien dat het album onderaan stond zodat ik de Titel wel kon zien tijdens het "Zappen".

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik las op iAudiophile forum nog wat verontrustende dingen die ik graag opgehelderd had :)
Hoe zit het met playlists maken op de D2? Als ik bijvoorbeeld een album afspeel en vervolgens wil ik daar 1 of meer nummers niet van horen, kan ik deze dan uit de playlist verwijderen en dan dat opslaan als playlist, dus dat ik de volgende keer die playlist kan selecteren en dan dat album behalve die specifieke nummers krijg?
Welke firmware hebben jullie en/of welke firmware zou ik het best kunnen downloaden (voor de 16gb variant)? Ik neem aan 3.57?
Hoe stabiel is de D2? Ik krijg van dat forum echt de indruk dat dat ding elke dag crashed. Nou kan ik begrijpen dat 90% van de mensen die daar posten mensen zijn die hulp nodig hebben ergens mee en dat mensen waar wel alles goed mee is ook geen behoefte heeft om te posten, maar ik wil het even zeker weten.
De D2 is zogenaamd "gevoelig" voor ID3Tags, ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen, ik heb alles getagged met http://www.mp3tag.de/en/ . Geeft dat problemen?
Onthoud de D2 je volume als je hem opnieuw aanzet? Of moet je dit elke keer weer verhogen/verlagen naar je gewenste niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Kan je niet op alles antwoord geven, maar wel een paar.
De firmware is inderdaad 3.57
Zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat de D2 vastliep bij het beluisteren van muziek of het kijken van een film. Wel liep die eens vast bij het experimenteren van flash spelletjes. Maar goed ook toen liep die niet dusdanig vast dat ik er niks meer mee kon en moest wachten tot de batterij leeg was. Voor mij is het dus een prima stabiele speler.
Het volume wordt gewoon onthouden alsmede waar je gebleven bent met het afspelen van een nummer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mag schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:39:
Ik las op iAudiophile forum nog wat verontrustende dingen die ik graag opgehelderd had :)
Hoe zit het met playlists maken op de D2? Als ik bijvoorbeeld een album afspeel en vervolgens wil ik daar 1 of meer nummers niet van horen, kan ik deze dan uit de playlist verwijderen en dan dat opslaan als playlist, dus dat ik de volgende keer die playlist kan selecteren en dan dat album behalve die specifieke nummers krijg?
Welke firmware hebben jullie en/of welke firmware zou ik het best kunnen downloaden (voor de 16gb variant)? Ik neem aan 3.57?
Hoe stabiel is de D2? Ik krijg van dat forum echt de indruk dat dat ding elke dag crashed. Nou kan ik begrijpen dat 90% van de mensen die daar posten mensen zijn die hulp nodig hebben ergens mee en dat mensen waar wel alles goed mee is ook geen behoefte heeft om te posten, maar ik wil het even zeker weten.
De D2 is zogenaamd "gevoelig" voor ID3Tags, ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen, ik heb alles getagged met http://www.mp3tag.de/en/ . Geeft dat problemen?
Onthoud de D2 je volume als je hem opnieuw aanzet? Of moet je dit elke keer weer verhogen/verlagen naar je gewenste niveau?
Hier ook een 16GB eigenaar met firmware 3.57 Na een half jaar heb ik welgeteld denk ik 1 vastloper gehad. Dat kwam door een niet goeie skin die niet lekker werkte. De tags waar jij het over hebt en ook bang voor bent is omdat het de verkeerde type id3 tag is. Je merkt vanzelf wel wanneer het de verkeerde is :+ Je hele apparaat en muziek bibliotheek gaat helemaal zeuren. Het volume word onthouden door je speler. Tenminste in mijn wel :+

Die playlists gebruik ik niet dus weet ik het niet :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

Mag schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:39:
Je kan een playlist maken door gewoon naar een album te gaan, dan op Settings te drukken en "Add to DPL" (Dynamic Playlist) te drukken. Dan ga je naar Browser, en dan naar DPL en zie je het album staan. Vanaf daar kun je heel gemakkelijk elk nummer apart deleten uit de playlist. Deze playlist wordt ook onthouden nadat je de speler hebt uitgezet. Dit is overigens wel een Dynamic playlist, waarvan je er maar 1 kan maken. Ik heb geen ervaring met meerdere playlists maken, die je dan kan opvragen op je speler. Ik heb gehoord dat daar veel problemen mee waren, al was dat een half jaar geleden, dus misschien is er iets op bedacht.
Het enige (kleine) nadeel van die Dynamic Playlist is, vind ik, dat die playlist niet start na het nummer dat je op dat moment afspeelt. Je moet die playlist dus apart selecteren.

Van firmware heb ik niet veel verstand, maar ik heb vanaf het begin versie 2.57 met een custom skin en het werkt altijd prima. Dat brengt me gelijk bij je vraag over stabiliteit: Mijn speler is maar 1 keer vastgelopen. Dat was toen ik hem net had, en de speler in 1 keer volgooide met muziek. Het is dus aan te raden om de 16GB in delen te vullen.

Over die ID3tags, dat moet je maar even zelf checken. Het heeft geloof ik te maken met 2 verschillende versies van ID3tags, waarvan de D2 een versie niet pakt. Ik heb er een keer last van gehad, maar met het programma "Mp3tag" al die tags veranderd naar de goeie versie en het werkte gewoon. Volume onthoudt hij gewoon.

Misschien extra motivatie om de speler te kopen: Ik heb deze nu al een hele tijd en kan met zekerheid zeggen dat dit de meest relaxte speler is die ik heb gehad. Hij is makkelijk te bedienen, zuinig en de geluidskwaliteit is gewoon geweldig.
Ik denk dat anderen het met me eens zijn als ik zeg dat ik gewoon vertrouw op dat ding. Hij doet het altijd, is snel, handig en goed. Het is gewoon precies wat je mag verwachten van een Mp3 speler. Muziek hoef je ook niet met een omslachtig programma op je speler te zetten. Je kan hem gewoon aansluiten en mappen verslepen. Ook erg handig als je bij andere mensen bent (en je USB kabel mee hebt), dan kun je gewoon even wat muziek van je speler naar hun computer slepen, of andersom :)

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Als ik al mn Tags check zie ik dat ik de volgende varianten heb:
ID3v1
ID3v2.2
ID3v2.3

Ik gok dan dat v1 of v2.2 ofzo niet gesupport wordt?

Ook jammer van die dynamic playlists. Er zijn namelijk wel een aantal bands waarvan ik alle nummers behalve een aantal leuk vind en die moet ik er dan elke keer opnieuw uitfilteren (en nee; ik ga ze niet van mn mp3speler afhalen).

Wat ik me ook afvraag is hoe deze speler zich verhoudt tot de nieuwe ipod nano die mij door de belachelijk goede afmetingen en gewicht nu ook wel aanspreekt, even los van het gemis van een sdhc slot en het feit dat je itunes moet gebruiken (wat ofcourse beide grote redenen zijn om geen ipod nano maar een cowon d2 te nemen).
Hoe zit het met geluidskwaliteit bijvoorbeeld, de cowon d2 staat bekend als een van de beste, zal je dan ook echt veel verschil merken met een ipod nano? Gaat het allemaal om zulke kleine verschillen dat alleen "audiofielen" dat gaan merken? Of is het vergelijkbaar met een standaard oordopje en een sennheiser bijvoorbeeld (iets wat ik echt een wereld van verschil vind)?
En verder het gebruiksgemak, de clickwheel versus een touschreen dus, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat betreft het merken van verschil, durf ik zo niet te zeggen of iedereen het gaat merken. De Nano is namelijk ook niet slecht. Ik kan het verschil wel merken.. maar het voornaamste voordeel van de D2 is toch wel dat je het geluid kunt customizen. Ik heb een persoonlijke voorkeur voor een wat lichtere bass en wat meer mid-hoge tonen. Dat kan ik uitstekend regelen met de D2. Op de Nano kun je nauwelijks het geluid customizen. Er zitten een paar brakke presets op en daar houdt het mee op. Dat vind ik een groot gemis.

Je kunt trouwens beide spelers eens pogen uit te proberen, bij bijvoorbeeld een Mediamarkt. Neem dan wel zelf goede oordoppen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RoD schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:37:
Wat betreft het merken van verschil, durf ik zo niet te zeggen of iedereen het gaat merken. De Nano is namelijk ook niet slecht. Ik kan het verschil wel merken.. maar het voornaamste voordeel van de D2 is toch wel dat je het geluid kunt customizen. Ik heb een persoonlijke voorkeur voor een wat lichtere bass en wat meer mid-hoge tonen. Dat kan ik uitstekend regelen met de D2. Op de Nano kun je nauwelijks het geluid customizen. Er zitten een paar brakke presets op en daar houdt het mee op. Dat vind ik een groot gemis.

Je kunt trouwens beide spelers eens pogen uit te proberen, bij bijvoorbeeld een Mediamarkt. Neem dan wel zelf goede oordoppen mee.
Oh ik dacht dat de Nano ook een equaliser had.

Nog een kleine vraag overigens; Hoe werkt het precies met Shuffle-repeat bij de Cowon D2? Ik heb nu met mijn Zen X-Fi dat het wel bijna lijkt alsof die een voorkeur geeft aan het nummer dat je zojuist geluisterd heb zodat ik soms wel tot 3x achterelkaar hetzelfde nummer hoor om vervolgens een nieuw nummer weer 2 keer achterelkaar te horen, etc. Heb hier nog nooit last van gehad bij een andere mp3speler (ook niet bij de Zen en Zen Vision:M). Ik neem aan dat dit wel gewoon werkt bij de Cowon D2?

semi offtopic: Anyways, ik kom regelmatig in de mediamarkt (rotterdam) maar heb nog nooit gezien dat je ergens mp3spelers kon uitproberen (ook nooit naar gekeken). Hoe werkt dat dan? Hebben ze allemaal gewoon 1 of enkele dezelfde nummers erop staan zodat je het goed kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Er staan altijd wel voorbeeldliedjes op die dingen :) Ik ben nog nooit in de MM in Rotterdam geweest, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

In Rotterdam bij de MM heb ik eigenlijk nog nooit een werkende voorbeeld-mp3speler gezien...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rudedadude schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:17:
In Rotterdam bij de MM heb ik eigenlijk nog nooit een werkende voorbeeld-mp3speler gezien...
In groningen staat er een compleet rek vol met zelfs hun eigen opgezette mp3tjes( Anouk en Strapping young lad zijn nou niet bepaald standaard artiesten op een Ipod :+ ) Leeuwarden heeft ook een rekje staan btw Ook kun je ze daar allemaal evenetjes uitproberen

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 12-01-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
DjWannaB2002 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:46:
Kan je niet op alles antwoord geven, maar wel een paar.
De firmware is inderdaad 3.57
Zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat de D2 vastliep bij het beluisteren van muziek of het kijken van een film. Wel liep die eens vast bij het experimenteren van flash spelletjes. Maar goed ook toen liep die niet dusdanig vast dat ik er niks meer mee kon en moest wachten tot de batterij leeg was. Voor mij is het dus een prima stabiele speler.
Het volume wordt gewoon onthouden alsmede waar je gebleven bent met het afspelen van een nummer.
Reset knopje werkte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:01
Past deze MP3 speler wel in je broekzak?
Ik heb 2 jaar lang de iPod Nano 2G (2gig) maar 2 gig is te weinig voor mij.
Nu lijkt me deze erg interessant, vooral omdat ik binnenkort jarig ben.
Welke raden jullie mij aan( hoeveel gig) en waar is deze het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mitashi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:14:
Past deze MP3 speler wel in je broekzak?
Ik heb 2 jaar lang de iPod Nano 2G (2gig) maar 2 gig is te weinig voor mij.
Nu lijkt me deze erg interessant, vooral omdat ik binnenkort jarig ben.
Hij past makkelijk in je broekzak, het is een erg klein spelertje.
Welke raden jullie mij aan( hoeveel gig) en waar is deze het goedkoopst?
Dit is toch echt iets wat je zelf moet bepalen. Wij kunnen niet voor jou zeggen hoeveel GB je nodig hebt, of hoeveel geld je te besteden hebt. Verder kun je prijzen gewoon in de Pricewatch vinden, die is daar speciaal voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
hij kost 139, maar dan heb je de zwarte versie( het liefst heb ik wit), en hij is dan 8gig.
Nu zie ik bij bol de Creative Zen voor 80 eurie's, ook 8gig.
Volgens mij is dat erg goedkoop. Welke moet ik kiezen?
En wat zijn de voordelen van de Zen ten opzichte van de D2 en andersom?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mitashi, dat zijn dingen die je prima zelf uit kunt zoeken. Sla de specs van beide er eens op na, en lees de ervaringen in beide ervaringentopics. Dit topic is uitsluitend bedoel voor ervaringen en discussie mbt de D2.

Het lijkt me handiger dat je zelf even op zoek gaat en zelf bepaalt wat je koopt. Door je er in te verdiepen krijg je een beter beeld van beide spelers en ben je beter in staat om te bepalen welke speler beter bij je past dan dat je het je laat voorkauwen door iemand anders, die een ander budget heeft dan jou en andere eisen.

Succes met je keuze in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Als ik een 4gb versie koop( in verhouding goedkoper), en dan nog een 8gig kaar erbij, is het gewoon alsof het 12 gb is? Bij de ZEN Ziet hij het als 2 aparte kaartjes, bij de D2 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mitashi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:09:
Als ik een 4gb versie koop( in verhouding goedkoper), en dan nog een 8gig kaar erbij, is het gewoon alsof het 12 gb is? Bij de ZEN Ziet hij het als 2 aparte kaartjes, bij de D2 niet?
Bij de D2 niet. Kun je overal vinden btw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Heb toch aardig veel gezocht, zit de hele dag al te vergelijken :) een ding weet ik wel, ze zijn allebij mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Welke (flash) media speler met >30gb ruimte ? is een soortgelijke zoektocht geweest, wellicht kun je daar wat uit opmaken.

De witte is over het algemeen wat duurder en ik heb hem nog niet in de 16GB variant voor bij zien komen, dit is echter niet relevant voor jou. http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=319 is de witte te vinden voor €158,- incl. Leren hoesje.

Overigens vind ik Accuduur een grote pro bij de D2, hoef je hem tenminste niet om de dag op te laden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
En er is weer een nieuwe firmware uit! x.59, in alle smaken.

Verbeteringen:
* Fixed the tag ordering error of OGG files in genre.
* Fixed the error that some irregular lyric text is broken.
* Fixed the booting error when there are some irregular ID3 tags.
* Fixed the error that even if it was user defined for "M" button to stop or playback, playback was not working as it supposed to.

Download:
1.59
2.59
3.59
4.59

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Goed dat er nog nieuwe firmwares komen, gebeurt dit vaak, en verwachten jullie dat het nog een tijdje doorgaat? Ik zit al een paar dagen te vergelijken met de Zen en mijn neiging begint sterk naar de D2 te gaan, ondanks dat hij duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het verbaast mij dat er nog firmware updates voor dit apparaatje uitkomen, gezien de leeftijd. De ondersteuning is dus erg goed van Cowon. Ik denk niet dat er nog veel updates komen, de frequentie waarmee de updates komen wordt ook lager. Maar opzich is de firmware (uiteindelijk) vrij goed, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Het punt is een beetje dat er voordat de nieuwe generatie (S9, O2) uitkwam, er een nieuwe firmware voor 1.xx en 4.xx uit kwam, met o.a. een fix voor de ogg ordering. Dit kwam toen niet voor 2.xx en 3.xx, maar later werd wel gezegd dat dit nog zou komen.

Ik denk dat dit een goedmakertje is, ik ga er niet vanuit dat hierna nog een fw upgrade komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

laropo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:16:
Het punt is een beetje dat er voordat de nieuwe generatie (S9, O2) uitkwam, er een nieuwe firmware voor 1.xx en 4.xx uit kwam, met o.a. een fix voor de ogg ordering. Dit kwam toen niet voor 2.xx en 3.xx, maar later werd wel gezegd dat dit nog zou komen.

Ik denk dat dit een goedmakertje is, ik ga er niet vanuit dat hierna nog een fw upgrade komt.
Ik mag lichtelijk toch wel hopen dat ze 1 ding regelen op zijn minst. Dat is namelijk nog steeds de file limit. Vind dit zonde dat het er uberhaupt nog opzit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik had wel eens "last" van een bug die nu geplet is:
"Fixed the error that even if it was user defined for "M" button to stop or playback, playback was not working as"

Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ondanks dat dit (waarschijnlijk) de laatste firmware upgrade is is het nog steeds de moeite waar om hem te kopen ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mitashi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:02:
Ondanks dat dit (waarschijnlijk) de laatste firmware upgrade is is het nog steeds de moeite waar om hem te kopen ?:)
Dat kan alleen jij bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Zo'n gevoel heb ik wel, vooral als ik kijk naar iAudiophile met al die skins/themes en games enzo, ziet er zeer strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik heb zojuist (fw 2.57) via Audible software een audiobook op mn D2 gezet.
Toen ik daarop mn D2 aanzette duude het even voodat ik em kon bedienen, vervolgens herkende hij NIETS van mn muziek meer. Hij gaf gewoon 0 files aan.

De bestanden zelf waren nog allemaal intact, via Windows kon ik ze gewoon afspelen.
Ook de resettbutton hielp niet, een SD card erin/eruit halen hielp niet, un/re-connecten aan de pc hielp ook niet.
Ik heb geen idee of het door de Audible software komt maar kijk er dus mee uit.

Ik zal mn FW ens updaten, ik zie dat ze eindelijk dat irritante problem met die playknop hebben opgelost. Hopelijk fixen ze dit ook :/

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Mitashi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:02:
Ondersteuning voor SDHC kaarten was voor mij instabuy.
Ook fijn dat ie OGG afspeelt.
Ook heb ik gemerkt dat mp3spelers nooit te groot zijn.
Ik had eerst 128 MB, daarna 2 GB, nu 8 GB.
Toen ik eerst van 128 MB naar 2 GB ging dacht ik van "WHOA, dat krijg ik nooit gevuld". Zelfde dacht ik toen ik deze kocht.
Zolang je meer muziek hebt dan storage op je portable krijg je em wel vol.

Verder zul je het toch echt zelf moeten beslissen.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Touchdomex schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:35:
[...]

Ik mag lichtelijk toch wel hopen dat ze 1 ding regelen op zijn minst. Dat is namelijk nog steeds de file limit. Vind dit zonde dat het er uberhaupt nog opzit... :/
Ik ben het helemaal met je eens dat een file limit belachelijk is, dat is gewoon niet meer van deze tijd (wie bedenkt zoiets?!).

Wel is het zo dat je met de huidige filelimit alleen met een 32GB kaart of hele slechte kwaliteit muziek tegen de filelimit aanloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ja die filelimit is echt belachelijk. De D2 is volgens mij ook de enige die dit heeft. Ik snap niet wie dat verzonnen heeft. Het lijkt wel alsof ze expres een limiet hebben ingebouwd om de consument te pesten. Nu zal dat wel niet zo zijn, maar het blijft bizar dat de D2 een limiet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Misschien kan de processor het niet aan qua bestanden? Ik persoonlijk zou er niet mee zitten hoor, aan 8gb heb ik al genoeg, en misschien 16 of 24 gb, dan heb je er al geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik weet niet wat de reden is, maar de reden is hoe dan ook slecht. Andere spelers hebben dit ook niet, dus Cowon zou er voor moeten zorgen dat zij het ook niet hebben. Ik heb er persoonlijk ook niet zoveel last van, maar ik vind het gewoon nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

FAT/FAT32 en een bestandslimiet van 4000(?) staat los van elkaar.
Dit is dus bij Cowon zelf ingegeven, de reden is (mij) onbekend.
Misschien heeft het te maken met de manier waarop de D2 zn library opbouwt, maar dan is het wel een hele gare methode.

Zelf heb ik er nog geen last van gehad, omdat ik vrij grote bestanden plaats op mijn speler.
Intern+Extern geheugen kom ik uit op 919 files.

@ M'n vorige probleem: zou iemand met een Mac eens willen kijken of je speler na een drag/drop operatie nog aangaat?
Misschien dat die hidden files in de root ervoor zorgen dat de D2 niets meer leest?
Ik heb mijnes zelf namelijk aan de Macbook van een kennis gehangen en weet niet meer of ik daarna heb getest of mijn D2 aanging, alvorens ik de Audible software heb gebruikt.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

ShadyNetworker schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:11:@ M'n vorige probleem: zou iemand met een Mac eens willen kijken of je speler na een drag/drop operatie nog aangaat?
Misschien dat die hidden files in de root ervoor zorgen dat de D2 niets meer leest?
Ik heb mijnes zelf namelijk aan de Macbook van een kennis gehangen en weet niet meer of ik daarna heb getest of mijn D2 aanging, alvorens ik de Audible software heb gebruikt.
Een hele tijd geleden heb ik mijn D2 aan en Mac gehangen en bestanden gesleept en die is daarna vastgelopen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
RoD schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:54:
Het verbaast mij dat er nog firmware updates voor dit apparaatje uitkomen, gezien de leeftijd. De ondersteuning is dus erg goed van Cowon. Ik denk niet dat er nog veel updates komen, de frequentie waarmee de updates komen wordt ook lager. Maar opzich is de firmware (uiteindelijk) vrij goed, dus dat moet geen probleem zijn.
Het op regelmatige basis uitbrengen van firmware updates is voor mij een sterk punt van deze fabrikant.
Als ze dat niet zouden doen had ik nooit een D2 gekocht.

Iedere software (firmware) is aan bugs onderhevig, juist daarom is het belangrijk dat er regelmatig updates uitkomen om bug op te lossen en eventueel nieuwe features te introduceren.
Dat de frequentie van updates lager wordt vind ik niet zo gek, op een gegeven moment zijn de bugs er wel uit en mag je een stabiele firmware verwachten. Aangezien de D2 nog steeds verkocht wordt is deze nog niet end-of-life, ondersteuning van firmware updates zal dus nog wel even doorlopen.
Pas als de D2 niet meer geproduceerd wordt zal het afgelopen zijn met updates, die kans zit er in. Zo ver is het echter nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
RoD schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:16:
Ja die filelimit is echt belachelijk. De D2 is volgens mij ook de enige die dit heeft. Ik snap niet wie dat verzonnen heeft. Het lijkt wel alsof ze expres een limiet hebben ingebouwd om de consument te pesten. Nu zal dat wel niet zo zijn, maar het blijft bizar dat de D2 een limiet heeft.
Die filelimit is niet zo random als je denkt. 4000 files zou voor een 16GB D2 met een 16GB kaartje geen enkel probleem moeten zijn zolang je een beetje fatsoenlijke kwaliteit houdt.

Er was op iAudiophile ergens een post, die ik nu niet meer kan vinden, waar iemand uitrekende dat met een redelijke kwaliteit mp3's 4000 files gelijk stond aan 16GB.

Het verklaart niet waarom deze filelimit er is, wel waarom deze 4000 files is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ja maar als ik er gewoon 6k files van kutkwaliteit op wil zetten moet dat toch gewoon kunnen? Nogmaals, ik heb er ook geen last van, het is voor mij geen belemmering, maar die limiet is gewoon erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ooh ik ben het helemaal met je eens hoor... maar helaas heeft Cowon de mp3speler veel te hard staan, ze zijn doof geworden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

pmeter

Poes!

Om het leren Cowon-tasje dat ik bij mijn D2 kreeg te sluiten moet ik vrij veel kracht zetten om het druk-knop-lipje dat over het klepje met onder meer de usb-aansluiting zit. Het druk-knopje werkt prima, maar het lipje (of hoe zo'n stukje leer heet) lijkt wat aan de korte kant zodat ik deze moet uitrekken om het drukknop-mannetje boven het drukknop-vrouwtje te krijgen. En dan heb ik de D2 al zo ver mogelijk in het tasje geduwd. Ik krijg 'm wel dicht, maar misschien is het tasje hierdoor straks stuk en valt dat niet onder de garantie.

Is dit normaal of heb ik een tasje met een fabricagefout gekregen? :?

Het gaat om het lipje aan de linker kant van dit tasje:
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/IAUDIOD2/cowonleathermed1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door pmeter op 24-01-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Is dit normaal of heb ik een tasje met een fabricagefout gekregen? :?
Dat hoort gewoon goed te passen.. bij mij zou die bv zelfs ietsie strakker mogen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hetzelfde tasje heb ik ook. Past uitstekend. Zit er geen randje in het tasje, waartegen de D2 steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

pmeter

Poes!

Meteen even kort mijn mening over de D2 na enkele maanden bezit. Ik ben ongelofelijk blij met dit apparaat waar ik na 2 weken zoeken op internet voor heb gekozen. Doorslaggevend: mass store device-compatabiliteit en op het apparaat navigeren door de met je favoriete file-manager aangemaakte folderstructuur. Tegelijk ondersteuning voor artist, title etc voor wie dat wil. Het apparaat herkent de tags zelf. het aanzetten duurt daarom altijd iets van 50 seconden (met 16Gb kaart) wanneer er een nieuw liedje is toegevoegd. Foldernavigatie is zo fijn dat ik dat graag voor lief neem.

Het touchscreen was voor mij onbelangrijk, het ging me om de andere functies en het leek me niet onhandig. Nu ik de touchscreen heb, werkt het zo fijn dat een speler met toetsen die zo fijn werkt wel heel goed ontworpen moet zijn. Grootste voordeel: er zijn veel virtuele knoppen zodat de knoppen niet telkens van functie veranderen. Even door de equalizer gaat snel. Ook kun je bij een muziekstuk of op de radio-band met één druk halverwege zijn zoals in Winamp

Slechts één teleurstelling. Ik kocht 'm onder meer voor de functie muziek vertraagd te kunnen weergeven. Ik had verwacht dat de pitch gelijk zou blijven, maar dat is niet zo...

Het rare bijgeleverde pennetje gebruik ik niet. Met de vinger gaat het prima. Priegelwerk - nummer van 20 minuten in één klik naar 15 minuten brengen - gaat goed genoeg met m'n nagel. Alleen de scrolbalk links is te klein om lekker met de nagel te doen. Gelukkig heb ik nooit meet dan zo'n 50 mp3's in een map zodat scrollen door een paar keer over het scherm te 'vegen' prima werkt.

Ik het de DAB versie. Die ondersteunt in tegenstelling tot de gewone versie geen flash interface. Dat staat niet aangegeven in de startpost.

Mijn favoriete functies:
*Uitbreidbaarheid met bijv. 16Gb SD kaart.
*Met 50 uur (op papier) denk ik een bijzonder lange batterijtijd
*Microfoon ingebouwd. Helaas geen (tijdens opname zich aanpassende) automatische opnamevolumeregeling zoals alleen Sony minidisk heeft, maar ja, dat heeft geen enkel ander apparaat dat ik ooit gezien heb...
*Ogg ondersteuning
*Naast touchscreen fysieke volumeknoppen + 1 instelbare knop die door je jaszak heen bedienbaar zijn
*FM-Radio, heeft enigszins nauw stereobeeld en de DAB-radio. Beide niet altijd optimale ontvangst. Toch valt er goed naar muziek te luisteren.\
*Bijzonder goede geluidskwaliteit. Met gevoelige oortelefoon (Sony EX71) wel een zachte constante hiss, maar die valt zodra de muziek begint niet meer op. Ik ken mezelf als kritisch op dit soort dingen. Sommigen zullen het niet eens horen. Ik vind het niet storend.
*Dankzij het aanraakscherm eindeloze mogelijkheden onder handbereik zoals repeat, niet repeat, shuffle en 1 song boundary, folder boundary of 'all'. Voor muzikanten ook nuttig: AB functie (herhaling van een fragment).
*Ik heb de goedkope 4Gb met 16Gb extern. Transfers doe ik meestal met de externe kaart in een kaartlezer. De wat tragere transfersnelheid van de D2 is daarom voor mij geen probleem.
_Rayman_ schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:16:
Hetzelfde tasje heb ik ook. Past uitstekend. Zit er geen randje in het tasje, waartegen de D2 steekt?
T.a.v. mijn vraag over het wat krappe tasje. Bedankt voor de antwoorden. :) Nee, geen randje. Ik laat het er waarschijnlijk bij zitten. Met enige moeite gaat het tasje dicht en misschien wordt het splinternieuwe tasje nog soepeler door uitrekking bij het gebruik. Vooral: dikke kans dat de webwinkel waar ik 'm vandaan heb er geen probleem in ziet en dan heb ik alleen extra kosten van 1. nakijken en 2. verzending. Ook heeft de winkel voor aftersales niet altijd goede punten gekregen in de shopsurvey en weken moeite doen voor zoiets heb ik geen zin in.

[ Voor 107% gewijzigd door pmeter op 24-01-2009 20:51 . Reden: Review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Iemand enig idee wat de prijs is van de D2 in de media markt? Woensdag is er namelijk geen BTW voor MP3 spelers, erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mitashi schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:16:
Iemand enig idee wat de prijs is van de D2 in de media markt? Woensdag is er namelijk geen BTW voor MP3 spelers, erg aantrekkelijk.
laaste keer was het 150€ voor 16 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02-2023

olafhartong

Erm...

Touchdomex schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:22:
[...]

laaste keer was het 150€ voor 16 GB
dat is waarschijnlijk de 8gb geweest want deze was nu 130eur ongeveer met de korting
ik heb net de 4gb gekocht voor 108eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

olafhartong schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:33:
[...]

dat is waarschijnlijk de 8gb geweest want deze was nu 130eur ongeveer met de korting
ik heb net de 4gb gekocht voor 108eur
Dan is de mediamarkt fors duurder geworden. Wel apart, want ik heb ze wel voor die prijs gezien. Dit was net nadat ik juist mijn 16GB D2 heb gekocht bij Ibood. Daarom weet ik het ook zo goed want ik had het idee dat ibood aanbieding goedkoop was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Zullen we het weer over de D2 zelf hebben? :) Prijzen kun je vinden in de Pricewatch of door de desbetreffende shop even op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Toch recentelijk een irritante eigenschap van de D2 ondekt, regelmatig wanneer ik mijn MP3 speler unlock en daarna uit wil zetten gaat hij niet uit, aangezien ik dit vaak "blind" doe komt het dus wellis voor dat hij 1 a 2 dagen ligt te spelen (in-ears op zacht volume hoor je niet wanneer ze niet in de buurt liggen), wanneer ik hem dan de volgende dag wil gebruiken blijkt hij leeg te zijn.

Nu probeer ik mezelf aan te leren de muziek eerst op pauze te zetten alvorens hem uit te zetten, wanneer hij dan niet uitschakelt dat hij dmv de Auto Off functie alsnog uitgaat.

Iemand die dit probleem ook heeft ervaren en een betere workaround heeft bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JunkieXP schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:57:
Toch recentelijk een irritante eigenschap van de D2 ondekt, regelmatig wanneer ik mijn MP3 speler unlock en daarna uit wil zetten gaat hij niet uit, aangezien ik dit vaak "blind" doe komt het dus wellis voor dat hij 1 a 2 dagen ligt te spelen (in-ears op zacht volume hoor je niet wanneer ze niet in de buurt liggen), wanneer ik hem dan de volgende dag wil gebruiken blijkt hij leeg te zijn.

Nu probeer ik mezelf aan te leren de muziek eerst op pauze te zetten alvorens hem uit te zetten, wanneer hij dan niet uitschakelt dat hij dmv de Auto Off functie alsnog uitgaat.

Iemand die dit probleem ook heeft ervaren en een betere workaround heeft bedacht?
Gebruik je flashskins? Ik heb gemerkt dat bij verschillende flashskins dit ook bij mij voorkomt. Maar dit is sterk afhankelijk van de skin. Sommige doen het wel en sommige niet

• JunkieXP

JunkieXP

Ja gebruik idd een flash skin...ik weet zo 1,2,3 niet hoe die heet maar hij is zwart met blauw en allemaal dotjes...en heeft in het midden een groot deel coverart die je met je duim naar links en rechts kan laten schuiven om van nummer te wisselen.

heb jij het opgelost of voer je gewoon ten alle tijden een 3dubbel check uit bij het uitvoeren

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@JunkieXP:
je kan toch gewoon je oortjes inhouden tijdens het uitschakelen, en als de muziek dan wegvalt staat hij uit en anders niet.
Het is soweiso raadzaam om ook het schermpje in het oog te houden als je hem uitzet, dat moet dan ook uitgaan na 1 of 2 seconden de uit-knop in te houden.
Wel raar dat dit aan de skin kan liggen, bij mijn Ipod-achtige skin doet ie alles toch normaal.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JunkieXP schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 03:31:
Ja gebruik idd een flash skin...ik weet zo 1,2,3 niet hoe die heet maar hij is zwart met blauw en allemaal dotjes...en heeft in het midden een groot deel coverart die je met je duim naar links en rechts kan laten schuiven om van nummer te wisselen.

heb jij het opgelost of voer je gewoon ten alle tijden een 3dubbel check uit bij het uitvoeren
Ik zie gewoon of hij mijn startknop beinvloed of niet. Doet hij dat niet dan is hij goedgekeurd. Doet hij het niet goed dan kies ik een andere uit :P Er zijn namelijk altijd wel genoeg mooie te vonden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heeft er hier iemand ervaring met het line-in opnemen? Hoe is de kwaliteit? Zit er nog een beetje overhead in de speler of als je in het 'rood' komt gaat het geluid dan meteen kraken?
Dit omdat ik een opname wil maken van een mix set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Cowon komt met de D2+.
Verbeteringen:
an included adapter, BBE+ sound enhancements, a brand new GUI, and updated physical design.
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/cowon-d2-plus.jpg
Apart. Ze gaan dus een adapter meeleveren. Zal dus wel een stroomadapter zijn. Dat doet tegenwoordig niemand meer. BBE+ sound enhancements klinkt leuk. Ik vraag me alleen wel af wat ze onder sound enhancements verstaan. Verbeteren ze het geluid ook echt, of voegen ze alleen gare geluidseffectjes toe? Ik ben niet zo'n fan van al die geluidsmodificerende opties, op een equalizer na. Een nieuwe GUI is natuurlijk nooit verkeerd. Maar volgens mij had dit verder allemaal ook wel met een firmware update afgekund. Adaptertje er voortaan bij leveren, en klaar. Er een nieuw (verbeterd welliswaar) product van maken is wat overkill. Waarschijnlijk gewoon marketing, aangezien de D2 al vrij oud is, en nieuw leven in een oud product pompen is niet zo verstandig. Dan de D2 maar een nieuwe look geven en een paar kleine features toevoegen... gok ik zo. Zegt wel iets over het succes van de D2.

Ik vind overigens wel dat ze de rand best wat minder dik hadden mogen maken. Als je toch de body van het apparaat veranderd, maak het dan ook wat effectiever qua schermoppervlak.

Nouja, al met al.. leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Hij is wel echt mooier dan de oude D2 (behalve de witte). En laten ze vooral een 32GB-versie maken. Dan is ie helemaal up-to-date. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik kan nog wel wat dingetjes verzinnen.. Bluetooth bijvoorbeeld. En die file-limit eraf. Maar de D2 kan verder opzich nog prima mee ja. Vooral als ze de GUI wat verbeteren. Die zijn over het algemeen tegenwoordig toch net even wat meer flashy dan wat de D2 nu heeft, al kun je met skins wel een hoop. Het is wel grappig om te zien dat Cowon zo'n lange tijd na de release nog een topspeler in handen heeft. Of misschien is dat ook wel een negatief punt, aangezien het aangeeft dat er niet zoveel innovatie in de PMD-markt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Oh en wifi zou ik wel willen zien op het apparaatje, met support voor shares en streams, dan zou ik 'm ook inzetten als radio thuis. Wellicht doen ze iets aan die file-limiet (anders heb je ook betrekkelijk weinig aan 32GB geheugen intern), ik ben wel benieuwd naar een fatsoenlijke review.
Qua innovatie is die hele PMD-markt inderdaad niet zo spannend. Microsoft probeerde het met de Zune met z'n Wifi-support, maar die werd een beetje de nek omgedraaid door nare limitaties, Apple probeert het met de interfaces maar verder lijken die dingen allemaal op elkaar.
Vind ik niet zo'n punt, het belangrijkst is dat zo'n machien alles netjes afspeelt en Cowon is daar wel een van de beteren in.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 23-02-2009 17:13 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Doe mij maar liever een goeie line out.. het liefst digitaal.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dat is een feature die na de iriver H1x0-serie vrijwel verdwenen is. Alhoewel het een goeie feature zou zijn, denk ik niet dat het erg realistisch is om dat te verwachten van Cowon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dit betekent waarschijnlijk wel dat we de komende tijd nog kunnen rekenen op nieuwe firmwares (er vanuit gaande dat de d2 plus van dezelfde firmwares gebruik maakt).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zelf hou ik het wel bij mijn D2, zoveel verschil zal er inderdaad niet inzitten. Firmware lijkt me zo op het eerste gezicht prima uitwisselbaar, en zo niet, dan worden ze vast wel zo gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Als ik naar de plaatjes van de nieuwe GUI kijk veranderd er bijzonder weinig. Jammer, want daar kan wel redelijk wat verbeterd worden: http://product.cowon.com/...D2PLUS/product_page_2.php

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het concept blijft min of meer gelijk, lijkt het wel. Iets meer flashy is het nu. Eigenlijk valt dat gewoon heel erg tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Iets heel anders: vorig jaar heb ik mijn zwarte D2 gekocht, en heb er toen van die metalen stickers bijgekocht. De laatste tijd was ik daar een beetje op uitgekeken, dus heb ik ze net verwijderd. Dit ging een stuk makkelijker dan ik verwachtte, mesje tegen een hoekje en het schoof er gemakkelijk onder, en alleen op de achterkant zitten een paar lijmrestjes die ik er nog af moet poetsen. Verder nergens!

De stickers hebben altijd goed gehouden, en ik was eigenlijk bang dat ze er niet af zouden kunnen. Wel dus, dus voor wie zijn D2 nog wat wil customizen, het is niet permanent!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
RoD, wat bedoel je met een stroomadapter wordt niet meer meegeleverd?? Ik heb gewoon een adapter bij mijn D2 gekregen, of snap ik even niet wat je onder stroomadapter verstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Je weet wel, zo'n ding die je in het stopcontact steekt, en vervolgens in je D2. Ik denk dat jij een USB naar D2-kabel erbij hebt gekregen? Of heb je misschien je D2 recentelijk gekocht? Want Cowon gaat bij de D2+ weer "normale" stroomadapters meeleveren, en zijn ze er nu misschien al mee begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Hehe... Ja ik dacht al, ben ik nou achterlijk ;).... Dan verstaan we hetzelfde onder een stroomadapter.. En die heb ik gewoon een half jaar geleden bij mijn D2 gekregen hoor! Gelukkig wel, want het lijkt me zeer irritant dat je dat ding steeds aan je computer moet hangen, bijvoorbeeld op reis enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Voor mij hetzelfde, die stroomadapter heb ik bij de aankoop van mijn D2 er al bijgeleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Precies... ik zie niet wat daar zo bijzonder aan is, is nu ook al zo (ik kreeg 'm er ook gewoon bij ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Apart, nooit geweten :o Blijft in ieder geval opvallend dat Cowon wél een stroomnetadapter meelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:31:
Apart, nooit geweten :o Blijft in ieder geval opvallend dat Cowon wél een stroomnetadapter meelevert.
Ik heb hier ergens in huis zelfs 2 liggen :+ Beide van Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

RoD schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:31:
Zo zie je maar weer hoe gedreven Cowon is in haar werk, ook ik heb er gewoon een Stroomlader bijgekregen. (moet wel eerlijk toegeven dat ik hem meestal oplaad met m'n USB lader omdat die er toch al ligt voor m'n telefoon :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Nu blijft overigens wel de vraag wat een "included adapter" is, wat bij de vernieuwingen bij de D2+ stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:17:
Nu blijft overigens wel de vraag wat een "included adapter" is, wat bij de vernieuwingen bij de D2+ stond...
Bij de 'comments' onder het artikel waar jij naar verwijst (bij ABI) heeft de auteur van dat bericht het volgende geschreven: 'I updated the post, no adapter is included. It was a miscommunication.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Mijn D2 lijkt niet meer optimaal te functioneren. Ik was eerst van mening dat het ging om kabelbreuk bij mijn koptelefoon aangezien hij, best vaak nu, geluid verliest en maar aan de linkerkant geluid krijg. Toen ik mijn koptelefoon echter aansloot op mijn Xperia (D2 vergeten op te laden |:( ) was het probleem totaal niet te bekennen. Binnenkort maar laten repareren.

Of ik koop dan een S9. Die ziet er wel heel leuk uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
SoundWave729 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:25:
Mijn D2 lijkt niet meer optimaal te functioneren. Ik was eerst van mening dat het ging om kabelbreuk bij mijn koptelefoon aangezien hij, best vaak nu, geluid verliest en maar aan de linkerkant geluid krijg. Toen ik mijn koptelefoon echter aansloot op mijn Xperia (D2 vergeten op te laden |:( ) was het probleem totaal niet te bekennen. Binnenkort maar laten repareren.

Of ik koop dan een S9. Die ziet er wel heel leuk uit O-)
Dat kan ook een "uitgelubberde" koptelefoon ingang zijn, is een bekend probleem bij Cowon spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
laropo schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Dat kan ook een "uitgelubberde" koptelefoon ingang zijn, is een bekend probleem bij Cowon spelers...
Ah okay, ik zal even rondkijken voor wat informatie betreft "uitgelubberde" koptelefoon ingangen :P. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Is het mogelijk met op de D2/D2+ om x264 mkv's met dvd-resolutie af te spelen? En zo ja, is het nodig de bestanden eerst te converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dat kun je gewoon vinden door even naar de specificaties op de site van Cowon te kijken danwel de topicstart te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De D2+ schijnt volgende week uit te komen.. in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja? laat ik m nu net vandaag in huis gekregen hebben... :)
een zwarte D2+ besteld bij mp3spelers.nl

maar nu meteen een vraag... ik heb versie 2.01 er op zitten, ofwel dat zal een nieuwe serie zijn dan de D2 firmwares. Zou het mogelijk zijn hier skins en themes op te zetten, of loop ik dan een te groot risico? Ik heb hier nl nog geen ervaring mee...

Oh, en er zat geen AC oplader bij.... ook al stond dat wel op mp3spelers.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Skins kan je proberen, zal weinig problemen geven. (betekent niet dat t ook werkt)

Themes zou ik even van af blijven... Je kan wel even kijken of de inhoud van folder 2 (o.a. themes) van de laatste gewone D2 firmware (x.59) gelijk in grootte is aan die van 2.01 voor de D2+. Zo ja, dan zou 't moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:08:
Dat is apart :o Je ziet zelden dat er iets eerder is in Nederland, dan in Azië. Heeft misschien iets te maken met het feit dat mp3spelers.nl een importeur is van Cowon-producten. Maar toch, opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

maar nu meteen een vraag... ik heb versie 2.01 er op zitten, ofwel dat zal een nieuwe serie zijn dan de D2 firmwares. Zou het mogelijk zijn hier skins en themes op te zetten, of loop ik dan een te groot risico? Ik heb hier nl nog geen ervaring mee...

Ik zou maar een email sturen naar MP3spelers waar je AC adapter blijft want deze staat wel degelijk bij de Specificaties op de site van MP3spelers zelf.

Voor de rest zal de Plus versie wel net zo goed (of beter?) zijn dan de gewone D2.

Inhoud verpakking Software, oortelefoon, usb kabel, handleiding, AC adapter, pen voor bediening en als standaard te gebruiken

Optioneel: Audio/video kabel, exclusieve Noreve carrying case, line in kabel, line in converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

En hoe ontvang je hem Fietserse? Vind je het een tof apparaat of valt het allemaal wel mee, uit je bericht maak ik op dat je geen ervaring heb met "the Original D2" toch ben ik benieuwd hoe men hem tegenover deze afweegt :). De prijs blijft namelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:40
Vraagje aan fietserse (of een ander persoon die de D2+ heeft gekocht), aangezien google (nog) geen antwoord biedt: hebben ze iets gedaan aan die belachelijk langzame transfer rate? Ik heb zojuist de D2 van een huisgenoot geleend, maar dat viel me toch wel erg tegen: ongeveer 1.5MB/s (da's niet bepaald usb 2.0). In de specs van de d2+ staat "USB 2.0 High Speed," maar op de site van mp3spelers.nl staat dan weer "max 48Mbit/s" wat -tenzij het een typfout is en ze de officiele "max 480Mbit/s" bedoelen- niet bepaald high speed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk dat het flashgeheugen de beperkende factor is, niet zozeer de USB 2.0-verbinding. Je ziet wel vaker bij flashspelers dat de transfer rate ver beneden de USB 2.0-snelheden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Geinig. Je kan de firmware van je D2 veranderen zodat je dezelfde functies hebt als de D2+. Lees hier hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Vihaio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:57:
Geinig. Je kan de firmware van je D2 veranderen zodat je dezelfde functies hebt als de D2+. Lees hier hoe.
Zijn er dan nog fysieke verschillen tussen de d2 (die dan d2+ draait) en de d2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Coeluh schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:13:
[...]

Zijn er dan nog fysieke verschillen tussen de d2 (die dan d2+ draait) en de d2+?
kleuren. dat was het volgens mi ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, eerlijk gezegd heb ik voor de plus gekozen omdat ie even duur was als de gewone en ik dacht dat een nieuwe versie van de hardware wellicht voordelen kan hebben, zoals zwakke punten van het vorige model verbeteren. Maar inderdaad heb ik geen ervaring met de gewone D2 dus echt vergelijken kan ik t niet :)

Ik ben er verder erg blij mee! Het navigeren is soms wat vreemd en duurt even voordat je t begrijpt, en zelfs nu vind ik dat ze sommige dingen wel anders hadden mogen doen. Over de geluidskwaliteit kan ik niet veel zeggen; ik heb lage bitrates in mijn muziek, goedkope oortjes en een oude stereo-installatie en hoor toch niet zo goed alle verschillen... Verder duurde het zo'n 2 of 3 uur om al mijn muziek te synchroniseren met windows media player; hopelijk kan t sneller als ik het gewoon kopieer... maar nog niet geprobeerd. Ik heb zo'n 9gb aan muziek.

En de AC adapter zal ik idd maar eens naar gaan vragen... zou toch mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vihaio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:57:
Zullen ze bij Cowon vast niet blij mee zijn >:)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste