Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Voor mijn gevoel heb ik mijn D2 in 4 jaar tijd ongeveer 10 keer opgeladen. :D Het is echt schrikbarend hoelang het apparaatje met een energie voorraad doet. Dat is bij ongeveer 1 1/2 uur luisteren op doordeweekse dagen. Ik heb het eigenlijk niet nauwkeurig bijgehouden, maar ik denk dat ik maand op een voorraad eenvoudig haal. Dat is met ~27 Ohm koptelefoontjes.

Opvallend dat dit apparaatje na al deze jaren nog steeds vrij populair is. Het is natuurlijk al wat verouderd, maar geluidtechnisch er lastig bij te houden. Gelukkig was hij tijdens de lancering vrij rijkelijk uitgerust, iets dat ook meetelt en waarom ik er nog steeds prima over tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

D2 is een heerlijk apparaat. Ik hoop dat cowon later nog een opvolger voor de D2 maakt. Ik hoef geen grotere mp3 speler die video kan afspelen.

Maar heeft iemand een idee hoe ik wellicht de D2 kan laten syncen met Itunes (osx). Voor de vakantie gaat er veel muziek op maar slepen is onhandig met itunes library

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Je kan van je D2 altijd een D2+ maken natuurlijk. Heb je weer even softwarematig een ander apparaat ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:29:
De Nederlandse importeur is failliet, dus je hebt meer kans in Duitsland.
http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=9984
16 GB 140 euro
Is die zaak betrouwbaar?
Anders zou ik deze speler alsnog graag willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Net mijn D2 de hele nacht aan het stroom laten hangen (per ongeluk :P) maar toen ik hem aandeed had de accu nog maar 2 streepjes over. Mijn D2 is ook alweer bijna 2 jaar oud (op 1 maand na) is het dan gebruikelijk dat de accu snel minder wordt, meer mensen hier ervaringen mee?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier hetzelfde. Zie mijn post op een pagina terug.

Zelf houd ik deze speler voor nood, aangezien erop een iphone geen fm radio zit. |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:54:
[...]

Is die zaak betrouwbaar?
Anders zou ik deze speler alsnog graag willen aanschaffen.
sorry voor de late reactie, maar deze shop is betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Zijn er hier veel mensen die de D2+ gebruiken i.c.m. Mac OSX?
Ik heb met deze MP3-speler nooit geen problemen gehad toen ik nog Windows gebruikte, maar sinds ik Mac gebruik gebeurd het vaak dat hij niet meer wilt opstarten en ik hem moet resetten.
Ook heb ik al 2x voorgehad dat ik er nieuwe muziek op gezet had en er helemaal geen muziek meer te vinden was als ik op de MP3-speler keek :?
En het is ook al verschillende malen gebeurd dat ik hem opstart en van zodra ik op een pictogram duw, er allemaal vertical strepen op het schermpje kwam, alsof de pictogrammen uitliepen.
...
Maar heeft iemand een idee hoe ik wellicht de D2 kan laten syncen met Itunes (osx). Voor de vakantie gaat er veel muziek op maar slepen is onhandig met itunes library
http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/
iTuneMyWalkMan is daarvoor handig
...
Een nadeel van de speler is dat blind bedienen niet altijd lukt, en dan heb ik het over naar het volgende nummer skippen. Ik ken het menu onderhand wel uit mijn hoofd, maar ik druk (blijkbaar) erg vaak naast de Next-knop en moet ik dus weer het spelertje uit mijn zak halen.
...
Je kan bij de instellingen een functie instellen voor wanneer je de menu-knop (tussen de volume knopjes) 1 seconde ingedrukt houd. Dat staat in het menutje als "gebruikersgedefineerde knoppen" en je kan kiezen voor volgend nummer (zo bedien ik mij D2 blindelings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb sinds vandaag ook een klein probleem :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vJ9wZkGorA0pGfUKBF45e2Gp/thumb.jpg

Dit doet hij sinds vandaag... Hij heeft een halve week geleden op mijn bureau gelegen omdat ik hem niet heb gebruikt. Vandaag aanzetten om wat muziek up te daten.... Toen gaf hij dit scherm bij het aanzetten :'( Hij reageert nog op reset... Daarna komt dit weer. Op het moment dat ik hem aanzet dan begint hij met het laden. Mooi Cowon screen met 3.59 firmware :+ En daarna vrolijk dit scherm :'( Ik denk dat hij een beetje dood is :X Iemand bekent met dit probleem?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Geeft hij van te voren nog wel beeld? Of is dit het eerste en enige wat je ziet? Als hij nog wel beeld geeft kun je misschien andere firmware flashen en hopen dat hij het dan doet.
Is hij nog wel bereikbaar via een usb-kabel?

Je kunt hem ook een keer open schroeven en alles een keer goed aandrukken.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KoffieNT schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:58:
Geeft hij van te voren nog wel beeld? Of is dit het eerste en enige wat je ziet? Als hij nog wel beeld geeft kun je misschien andere firmware flashen en hopen dat hij het dan doet.
Is hij nog wel bereikbaar via een usb-kabel?

Je kunt hem ook een keer open schroeven en alles een keer goed aandrukken.
Hij geeft alleen het eerste bootscreen en dan dit.... USBkabel aansluiten werkt niet/kan niet... Daarvoor moet hij eerst zijn database laden/aanmaken en dat gebeurd niet.

Ik laat hem nu leeglopen om hem dan direct via usb op te laden.... Wie weet werkt dat wel. Anders gaat hij open en alles vastzetten.... Maar ik vrees zelf het ergste...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik had bij het uploaden van een thema precies hetzelfde. Wel het opstartlogo etc, maar daarna ook allerlei krassen en dergelijke.
Gelukkig kon ik mijn D2 nog wel benaderen via usb en kon ik het thema weer veranderen in wat anders. Daarna deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Thanks hiervoor, ik heb hem besteld. Weet je ook misschien hoe lang het zal duren voordat ik hem ontvang?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KoffieNT schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:04:
Ik had bij het uploaden van een thema precies hetzelfde. Wel het opstartlogo etc, maar daarna ook allerlei krassen en dergelijke.
Gelukkig kon ik mijn D2 nog wel benaderen via usb en kon ik het thema weer veranderen in wat anders. Daarna deed ie het weer.
Ik heb ondertussen weer een werkende D2 gemaakt :X 8GB binnenwerk met het scherm van die 16GB :+ Werkt als een trein! Direct weer de 3.59 firmware erop. Hij had nog 3.55 oid :X

Ik ga alleen wel binnenkort nog eens kijken of ik die 16GB binnenwerk werkende krijg :) Heb hem namelijk nog niet geprobeerd te booten in developermode/overige mode/special mode :X Beetje dom achteraf :X Maar ja weer een nieuw project :D

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

geheugenchip over solderen :+

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat gaat mij te ver :+ Maar wel tof is het om te zien dat het scherm eigenlijk 2x zo dik is als de printplaat! :D Maar dat is het enige eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:47:
[...]

Np!
Heb de (D2+ 16 GB, zwart) vandaag eindelijk binnen gekregen en dat alles voor Euro 155 incl. verzendkosten, een mooie deal.

Had de mp3-speler ruim 2 maanden terug in bestelling gezet.
Ik vroeg de shop hoelang het zou duren voordat ik de speler in ontvangst kon nemen aangezien deze niet op voorraad was.

Binnen twee weken zou ik de speler wel moeten hebben.
Toen ik na een maand nog es een mail stuurde met de vraag wanneer ik mijn speler wel binnen zou krijgen...werd er niet op mijn mail gereageerd.
Kwader kun je me niet krijgen, toen heb ik binnen het bedrijf bij elke afdeling dezelfde vraag achtergelaten.

Dat werkte, de volgende dag kreeg ik een reply met daarin het bericht dat het nog een maand zou duren.
Iets waar ik ondertussen al een beetje vanuit ging aangezien ik google er op op had los gelaten....waar een duitser eenzelfde ervaring heeft gehad.

Ben er nu mooi mee aan het spelen, wel een beknopte handleiding trouwens.
Gelukkig in de OP een fatsoenlijke manual te vinden. :)

Edit:

Balen zit er geen stroomnet-adapter in de doos....kan ik daar weer achter aan.

Voor het overzetten van mp3's sluit ik nu mijn D2+ via een usb op de pc aan...
Is er dan ook een mogelijkheid om het opladen te voorkomen?
(een hub ertussen zetten mocht overigens ook niet baten)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:39:
[...]

Np!
Heb de (D2+ 16 GB, zwart) vandaag eindelijk binnen gekregen en dat alles voor Euro 155 incl. verzendkosten, een mooie deal.

Had de mp3-speler ruim 2 maanden terug in bestelling gezet.
Ik vroeg de shop hoelang het zou duren voordat ik de speler in ontvangst kon nemen aangezien deze niet op voorraad was.

Binnen twee weken zou ik de speler wel moeten hebben.
Toen ik na een maand nog es een mail stuurde met de vraag wanneer ik mijn speler wel binnen zou krijgen...werd er niet op mijn mail gereageerd.
Kwader kun je me niet krijgen, toen heb ik binnen het bedrijf bij elke afdeling dezelfde vraag achtergelaten.

Dat werkte, de volgende dag kreeg ik een reply met daarin het bericht dat het nog een maand zou duren.
Iets waar ik ondertussen al een beetje vanuit ging aangezien ik google er op op had los gelaten....waar een duitser eenzelfde ervaring heeft gehad.

Ben er nu mooi mee aan het spelen, wel een beknopte handleiding trouwens.
Gelukkig in de OP een fatsoenlijke manual te vinden. :)

Edit:

Balen zit er geen stroomnet-adapter in de doos....kan ik daar weer achter aan.

Voor het overzetten van mp3's sluit ik nu mijn D2+ via een usb op de pc aan...
Is er dan ook een mogelijkheid om het opladen te voorkomen?
(een hub ertussen zetten mocht overigens ook niet baten)
Ook bij Mp3-player.de? Ik heb de mijne namelijk besteld op 26 augustus en ook vandaag binnen gekregen. Mijn mailcontact met de website was overigens wel in orde.

Mijn D2 was half juli gestolen en ik kan slecht zonder, dus ik werd bijna gek van het wachten. Maar mijn D2+ staat nu al weer vol met muziek :) Adapter (van mijn vorige speler) heb ik gelukkig dus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

Ook bij Mp3-player.de? Ik heb de mijne namelijk besteld op 26 augustus en ook vandaag binnen gekregen. Mijn mailcontact met de website was overigens wel in orde.

Mijn D2 was half juli gestolen en ik kan slecht zonder, dus ik werd bijna gek van het wachten. Maar mijn D2+ staat nu al weer vol met muziek :) Adapter (van mijn vorige speler) heb ik gelukkig dus nog wel.
Klopt, had de besteling idd geplaatst bij mp3-player.de. (heb jij toch minder lang hoeven wachten).
Ze vertelden me in eerste instantie dat het twee weken gaat duren, toen heb ik ze nog twee weken gegeven.
Daarna een mail gestuurd, met de vraag wanneer ze de D2+ verwachten....dan vertellen ze me dat het nog een maand zou gaan duren. (ze houden je gewoon aan het lijntje)
Goed, ik heb mijn bestelling binnen, en hopelijk hoef ik daar nooit weer iets te bestellen.

Ik kan ook niet zonder mp3-speler, daarom heb ik er ook meerdere, ik zou gek worden. ;)
Maar vertel, hoe kun je muziek indelen (dus wanneer je mp3 is aangesloten op je pc) zonder dat je D2+ met opladen gaat beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:37:
[...]

Klopt, had de besteling idd geplaatst bij mp3-player.de. (heb jij toch minder lang hoeven wachten).
Ze vertelden me in eerste instantie dat het twee weken gaat duren, toen heb ik ze nog twee weken gegeven.
Daarna een mail gestuurd, met de vraag wanneer ze de D2+ verwachten....dan vertellen ze me dat het nog een maand zou gaan duren. (ze houden je gewoon aan het lijntje)
Goed, ik heb mijn bestelling binnen, en hopelijk hoef ik daar nooit weer iets te bestellen.

Ik kan ook niet zonder mp3-speler, daarom heb ik er ook meerdere, ik zou gek worden. ;)
Maar vertel, hoe kun je muziek indelen (dus wanneer je mp3 is aangesloten op je pc) zonder dat je D2+ met opladen gaat beginnen?
Hoe bedoel je dat precies? Wanneer je de D2+ aansluit met USB, herkent je computer de opslagruimte van de speler. Muziek in de "MUSIC" map plaatsen en klaar. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:19:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Wanneer je de D2+ aansluit met USB, herkent je computer de opslagruimte van de speler. Muziek in de "MUSIC" map plaatsen en klaar. Of bedoel je dat niet?
Ik wil mijn mp3 speler pas opladen wanneer de accu leeg is. (om de levensduur van de accu niet te verkleinen)
Het probleem is dat wanneer ik mijn mp3-speler aansluit op de pc, dan begint de mp3-speler al direct met opladen.Dat is nou net wat ik niet wil.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je het beste mp3tjes kunt toevoeg/verwijderen wanneer je accu leeg is en dus aan het stroom hangt.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

Ik wil mijn mp3 speler pas opladen wanneer de accu leeg is. (om de levensduur van de accu niet te verkleinen)
Het probleem is dat wanneer ik mijn mp3-speler aansluit op de pc, dan begint de mp3-speler al direct met opladen.Dat is nou net wat ik niet wil.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je het beste mp3tjes kunt toevoeg/verwijderen wanneer je accu leeg is en dus aan het stroom hangt.
Wat je wil is volgens mij gewoon onmogelijk. Om te functioneren als USB-drive heeft de D2 spanning nodig en een (groot) deel v/d USB-spanning wordt gebruikt om de accu op te laden. Dat gebeurt tegelijkertijd en kun je niet gedeeltelijk uitschakelen.
Daarnaast denk ik niet dat het een significant effect op de levensduur zal hebben wanneer je de accu iedere keer zou uitschakelen. Li-ion accu's slijten vooral door ontladen bij hoge temperatuur, maar daarom ga je ook niet je zakken vol met koelelementen steken neem ik aan. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:49:
[...]

Wat je wil is volgens mij gewoon onmogelijk. Om te functioneren als USB-drive heeft de D2 spanning nodig en een (groot) deel v/d USB-spanning wordt gebruikt om de accu op te laden. Dat gebeurt tegelijkertijd en kun je niet gedeeltelijk uitschakelen.
Daarnaast denk ik niet dat het een significant effect op de levensduur zal hebben wanneer je de accu iedere keer zou uitschakelen. Li-ion accu's slijten vooral door ontladen bij hoge temperatuur, maar daarom ga je ook niet je zakken vol met koelelementen steken neem ik aan. :P
Bedankt voor je info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Bij sommige MP3-spelers kan je inderdaad de optie USB-opladen uitzetten (Creative Zen MicroPhoto bvb.), maar bij de D2(+) dus niet.
Overigens duurt het ook wel zeer lang eer de batterij leeg is, heb ik op 2 jaar tijd nog maar 3x voorgehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EZ_ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32:
Bij sommige MP3-spelers kan je inderdaad de optie USB-opladen uitzetten (Creative Zen MicroPhoto bvb.), maar bij de D2(+) dus niet.
Overigens duurt het ook wel zeer lang eer de batterij leeg is, heb ik op 2 jaar tijd nog maar 3x voorgehad :)
Bedankt voor je reactie!

De optie om het te kunnen uitzetten zou geweldig zijn geweest.
Want wanneer je alleen een paar nrs aan je mp3speler wilt toevoegen ben je automatisch al aan het opladen.

Een paar nrs toevoegen hoeft niet langer dan 5 minuten te duren.....maar hoe 'schadelijk' is dat voor je accu wanneer die maar 5 minuten aan het stroom hangt/aan het laden zet?

Daarnaast heb ik gelezen dat je je accu bij zo'n 40% moet gaan opladen en dus niet helemaal leeg moet laten lopen.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:06
In maart heb ik hier op tweakers.net een Cowon D2+ 16gb van een andere tweaker overgekocht,
Ik heb daar toen gelijk al problemen mee gehad met het afspelen van MP3's (320 CBR) en Flac files. (compressie level 8.)
Daarna nog contact gehad met die tweaker maar we zijn nooit tot een oplossing gekomen.

Ik heb hier dus al maanden een speler liggen waar ik maar vrij weinig mee kan. (Ja, Wave files afspelen maar dan past er maar weinig op en daar kocht ik hem niet voor. Ik wilde hem gebruiken voor flac files.

Er zit nog garantie op (hierbij ga ik ervanuit dat er 2 jaar garantie op zit.)
Maar nooit de tijd gehad om er achteraan te gaan.
Nu heb ik eindelijk vakantie dus leek het mij mooi tijd om dit is te gaan regelen.

De problemen die ik heb zijn wat moeilijk uit te leggen maar ik zal mijn best doen:
Tijdens het afspelen van Flac en MP3 files komt het regelmatig voor dat de muziek heel kort en snel pauseerd en weer verder gaat (echt een miliseconde maar je kunt duidelijk horen dat ie even vasthangt en zich zegmaar verslikt. de ene keer hangt hij wat langer dan de andere keer maar nooit meer dan één seconde, Het is wel ontzettend storend voor mij.
Ook komen er af en toe storingen voor in de vorm van scherpe kraak geluiden. (vergelijkbaar met wat je hoort als je kabels in of uitplugt terwijl de audio apparatuur nog aanstaat en aan het spelen is.)
En daar kan ik heel slecht tegen, Ik ben slechthorend en heb een zeerlage pijngrens als het aankomt op zulke scherpe en harde geluiden.

Bijde storingen komen random voor en aan de muziekbestanden ligt het ook niet. (die spelen immers perfect af op elk ander apparaat hier in huis.)
Bij wave files heb ik er nog nooit iets van gemerkt.

Omdat ik op internetfora niets kan vinden over deze problemen vraag ik het hier maar. (misschien gebruik ik niet de juiste engelse verwoording voor mijn probleem en vind ik daarom niks, Maar ik heb iaudiophile.net regelmatig doorgezocht en nooit iets vergelijkbaars gezien.)

En dan vroeg ik mij ook af of ik ook per email contact kan leggen met Cowon in het nederlands om mijn probleem aan hun voor te leggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Sato.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de firmware al eens geupdate? Alle settings gereset?

Lijkt me namelijk dat er iets met de software gebeurt is. De kans dat het een hardware probleem is, is niet zo groot.

• Sato
Firmware was al eens geupgrade maar dat hielp toen niet.
Staat nu weer op 2.02.

Maar ik zal eens kijken wat hij met de nieuwste firmware doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hopelijk wordt de D3 een ware opvolger voor zijn prachtige voorganger de D2

nieuws: Cowon brengt D3 met Android en Amoled uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Cowon kennende is dat er wat mij betreft wel eentje om in de gaten te houden.
Aan de andere kant moeten ze kwa prijs wel uitkijken denk ik. Je hebt een Android-telefoon waarmee je ook muziek afspeelt voor een euro of 200? En dan kan je bellen, internetten, en weet-ik-veel-wat; da's misschien lastig om tegenop te concurreren.
Maargoed, ik ben wel redelijk fan van Cowon sinds ik een D2+ heb, dus ik ga ze in de gaten houden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:50:
Cowon kennende is dat er wat mij betreft wel eentje om in de gaten te houden.
Aan de andere kant moeten ze kwa prijs wel uitkijken denk ik. Je hebt een Android-telefoon waarmee je ook muziek afspeelt voor een euro of 200? En dan kan je bellen, internetten, en weet-ik-veel-wat; da's misschien lastig om tegenop te concurreren.
Maargoed, ik ben wel redelijk fan van Cowon sinds ik een D2+ heb, dus ik ga ze in de gaten houden. :)
Ze hebben meerdere USP's in vergelijking met de concurrentie. De eerste is het geluid. Als ze dat goed regelen is het al 10x beter dan de concurrentie. Daarnaast een simpele en modbare interface en besturingssysteem. Ze moeten het zo open mogelijk houden en toch zoveel mogelijk kwaliteit bieden voor de prijs. Stevige behuizing, goede en duidelijke interface en geluid zijn toch dingen die je voor Cowon laten kiezen tegenover de concurrentie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Wat ik hoop is dat ze alles wat de D2 kan behouden, en daar nog wat verbeteringen aan de integratie van de sd-kaart, en wifi aan toevoegen. Wifi vind ik wel interessant voor webradio, het is wel jammer dat de D2 dat niet kan. En de mogelijkheid om 'm te gebruiken terwijl ie opgeladen wordt zou ook heel mooi zijn.
Maar ik heb over de D2 zo weinig klachten dat ze wel met iets moois moeten komen, of de D2 moet het begeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:10:
Wat ik hoop is dat ze alles wat de D2 kan behouden, en daar nog wat verbeteringen aan de integratie van de sd-kaart, en wifi aan toevoegen. Wifi vind ik wel interessant voor webradio, het is wel jammer dat de D2 dat niet kan. En de mogelijkheid om 'm te gebruiken terwijl ie opgeladen wordt zou ook heel mooi zijn.
Maar ik heb over de D2 zo weinig klachten dat ze wel met iets moois moeten komen, of de D2 moet het begeven. :)
Je kan opladen terwijl je hem gebruikt maar je moet daarvoor de oplaadkabel gebruiken ;) Als het goed is heeft jou D2+ naast de USB nog een uitgang/ingang. Die kun je gebruiken voor stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hij gaat vooral goed worden in combinatie met spotify, dat draai ik nu op een ipod touch V3, maar die komt niet in de buurt van mijn D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ben ook erg benieuwd wat de D3 gaat doen en verbetert tov de D2.
De D2 was (en is) een erg goede speler.
De nieuwe speler zal dus uit moeten blinken in gebruikersvriendelijkheid, dus een mooie en intuïtieve interface moeten bieden en de resolutie moet beter zijn dan de D2 en daar lijkt het wel op dat het zo gaat worden.
Voor de rest moet de geluidskwaliteit even goed of beter zijn dan de D2.
Zo niet, is het een speler zonder toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Touchdomex schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:14:
[...]

Je kan opladen terwijl je hem gebruikt maar je moet daarvoor de oplaadkabel gebruiken ;) Als het goed is heeft jou D2+ naast de USB nog een uitgang/ingang. Die kun je gebruiken voor stroom :)
Oh? Ik heb geen oplaadkabel. Je bedoelt de aansluiting voor de TV-out? (die kabel heb ik wel :+)
Misschien moet ik die los bestellen? Dat is wel interessant.
Hoewel ik 'm nu oplaadt via de USB, en dat gaat prima verder.. uberhaupt hoef je 'm weinig op te laden. :)
HoppyF schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:20:
Ben ook erg benieuwd wat de D3 gaat doen en verbetert tov de D2.
De D2 was (en is) een erg goede speler.
De nieuwe speler zal dus uit moeten blinken in gebruikersvriendelijkheid, dus een mooie en intuïtieve interface moeten bieden en de resolutie moet beter zijn dan de D2 en daar lijkt het wel op dat het zo gaat worden.
Voor de rest moet de geluidskwaliteit even goed of beter zijn dan de D2.
Zo niet, is het een speler zonder toekomst.
Die geluidskwaliteit zal wel goedkomen, Cowon heeft een goede naam op dit gebied. Dat zullen ze zelf ook wel weten. :)
De interface... daar zullen ze dan wat aandacht aan moeten besteden. De interface van de D2 is prima, maar op dit punt doet Apple het wel beter vind ik.
Ohja nog een verbeterpunt, dit is naar mijn mening toch de grootste tekortkoming van de D2 (en het is nieteens een ramp verder): je moet alle video's transcoden. Dat vind ik wel jammer. En mp4's kan ie niet afspelen.
En playlists moeten makkelijker. Ik ben Linuxgebruiker, en dat betekent eigenlijk dat ik geen playlists kan maken. En zelfs met de software van Cowon onder Windows is het gewoon verre van intuitief vind ik. Als ze nu een bestaand playlistformaat gaan ondersteunen (pls ofzo), dan is dat ook wel een hele fijne. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 24-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:27:
[...]

Oh? Ik heb geen oplaadkabel. Je bedoelt de aansluiting voor de TV-out? (die kabel heb ik wel :+)
Misschien moet ik die los bestellen? Dat is wel interessant.
Hoewel ik 'm nu oplaadt via de USB, en dat gaat prima verder.. uberhaupt hoef je 'm weinig op te laden. :)
Ik heb die gewoon gekregen bij mijn D2's ja heb 2 van die dingen :X maar als het goed is gaat dat inderdaad via de TV-Out. Daarmee kun je wel opladen en spelen tegelijk.
Die geluidskwaliteit zal wel goedkomen, Cowon heeft een goede naam op dit gebied. Dat zullen ze zelf ook wel weten. :)
De interface... daar zullen ze dan wat aandacht aan moeten besteden. De interface van de D2 is prima, maar op dit punt doet Apple het wel beter vind ik.
Ohja nog een verbeterpunt, dit is naar mijn mening toch de grootste tekortkoming van de D2 (en het is nieteens een ramp verder): je moet alle video's transcoden. Dat vind ik wel jammer. En mp4's kan ie niet afspelen.
En playlists moeten makkelijker. Ik ben Linuxgebruiker, en dat betekent eigenlijk dat ik geen playlists kan maken. En zelfs met de software van Cowon onder Windows is het gewoon verre van intuitief vind ik. Als ze nu een bestaand playlistformaat gaan ondersteunen (pls ofzo), dan is dat ook wel een hele fijne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het interface is gewoon default android :P
Misschien dat ze met een eigen app komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Touchdomex schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:32:

Ik heb die gewoon gekregen bij mijn D2's ja heb 2 van die dingen :X maar als het goed is gaat dat inderdaad via de TV-Out. Daarmee kun je wel opladen en spelen tegelijk.
Ik zal nog eens in de doos kijken dan. Apart zeg, dat je 'm op twee manieren kan opladen. Maar zou te gek zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:52:
[...]

Ik zal nog eens in de doos kijken dan. Apart zeg, dat je 'm op twee manieren kan opladen. Maar zou te gek zijn. :)
Maakt wel uit of je een D2 of D2+ hebt. Bij de D2 schijnt hij standaard geleverd te zijn maar bij de D2+ niet meer :/
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:38:
het interface is gewoon default android :P
Misschien dat ze met een eigen app komen
Waarom een default android interface? Dat is gewoon lui... Aangezien juist Android zich er perfect voor leent om een unieke en gebruiksvriendelijke interface te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Jelte schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:26:
Heb je de firmware al eens geupdate? Alle settings gereset?

Lijkt me namelijk dat er iets met de software gebeurt is. De kans dat het een hardware probleem is, is niet zo groot.
Firmware update heeft hem weinig goed gedaan. (Van 2.02 naar 2.13)
Nu valt de speler steeds uit en herstart hij zichzelf weer, Of hij loopt muurvast en moet handmatig worden uitgezet.
Zal er morgen nog eens naar kijken. (Ondertussen laat ik hem aan de pc hangen om op te laden.)

Is het mogenlijk om contact op te nemen met Cowon per email?
Zo ja, Wat is het adres?
Dan zal ik ze eens een email sturen met mijn klachten.

Alvast bedankt.

Edit:
Zojuist de firmware gedowngrade naar 2.10 en de speler blijft nu weer gewoon aan en loopt niet meer vast.

Of het probleem met het afspelen van mp3 en Flac bestanden nu ook opgelost is kan ik nog niet zeggen,
Zodra ik dat uitgebreid heb kunnen testen zal ik deze post weer updaten.

Edit 2:
Speler speelt alleen op een normale manier Wave muziek af als ik alle equalizers en andere effecten uitschakel,
Doe ik dat niet dan word het (voornamelijk op het linker kanaal) één grote mix van storings geluiden en uitval.

MP3 en Flac blijven de in mijn eerdere post genoemde problemen vertonen ook als alle equalizers en andere effecten uitschakel.

Wat mij betreft is deze speler hardwarematig totaal niet in orde,
Zal straks of morgen dan ook een email sturen naar de winkel waar hij vandaan komt en het liefst ook meteen naar cowon maar daar heb ik geen nederlands of engels contact adres van (email) en Duits heb ik nooit echt gehad op school, Dus het contact formulier op www.cowon-germany.com kan ik niet zelf invullen.

Dus als iemand mij daarmee kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sato op 27-12-2010 23:36 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:19
Iemand nog een tip waar ik de D2 nog kan vinden ? Mis hem echt hard sinds mijn scherm is gecrasht.
Liever de D2 dan de D2+ , maar als het niet anders kan.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

V&A aangeboden: Cowon D2 8GB Black

Op marktplaats staan er ook nog een paar.

Ik vind 100 euro trouwens aardig aan de prijs, maar goed.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
100 euro voor een D2 8GB, 2e hands? Huh?
Ik heb 140 euro betaald voor mijn nieuwe D2+ 16GB! Dat is geen goede deal.

Waarom heb je liever een D2 boven de D2+? Ik heb eens gelezen in een review dat een nadeeltje van de D2+ zou zijn dat het geluid zonder met de equalizers te rommelen iets minder is dan dat van de D2, maar aan de andere kant heeft de D2+ weer betere mogelijkheden om het geluid naar je eigen hand te zetten.
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk nooit aan de equalizer kom. Ik heb niet van die peperdure dopjes waar je het verschil echt goed mee hoort. En ik luister meer naar de radio dan naar opgeslagen muziek, op de fiets.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:22:
100 euro voor een D2 8GB, 2e hands? Huh?
Ik heb 140 euro betaald voor mijn nieuwe D2+ 16GB! Dat is geen goede deal.

Waarom heb je liever een D2 boven de D2+? Ik heb eens gelezen in een review dat een nadeeltje van de D2+ zou zijn dat het geluid zonder met de equalizers te rommelen iets minder is dan dat van de D2, maar aan de andere kant heeft de D2+ weer betere mogelijkheden om het geluid naar je eigen hand te zetten.
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk nooit aan de equalizer kom. Ik heb niet van die peperdure dopjes waar je het verschil echt goed mee hoort. En ik luister meer naar de radio dan naar opgeslagen muziek, op de fiets.
Het enige verschil tussen de D2 en de D2+ is het uiterlijk en de software ;) D2 is prima te flashen naar een D2+ namelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn er liefhebbers voor een TS over de Cowon D3?

plaatjes en specs:
http://product.cowon.com/product/COWOND3/product_page_5.php

vertaling:
http://anythingbutipod.com/2010/12/cowon-d3-specs/#more-2515

Ik kan niet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik wil er best mee bezig gaan. Maar heb niet veel tijd :) Mocht iemand het ook willen doen eventjes een DM voor wat overleg oid ;)
Touchdomex schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:24:
Ik heb sinds vandaag ook een klein probleem :'(

[afbeelding]

Dit doet hij sinds vandaag... Hij heeft een halve week geleden op mijn bureau gelegen omdat ik hem niet heb gebruikt. Vandaag aanzetten om wat muziek up te daten.... Toen gaf hij dit scherm bij het aanzetten :'( Hij reageert nog op reset... Daarna komt dit weer. Op het moment dat ik hem aanzet dan begint hij met het laden. Mooi Cowon screen met 3.59 firmware :+ En daarna vrolijk dit scherm :'( Ik denk dat hij een beetje dood is :X Iemand bekent met dit probleem?
Hij is net weer gekoppeld aan de PC. Deels althans. Windows maakte geluidjes maar kon de driver niet installeren. Het scherm ging ook weer aan. Eens mijn 8GB D2 voorzien van een 16GB printplaat als alles lukt. Heb ik weer de ruimte om alle muziek in FLAC erop te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Ik heb het terug zitten: zet wat muziek bij op m'n D2+, start hem opnieuw op, druk op Music er staat op "No Music", waarop hij blijft hangen op dat scherm en zichzelf (gelukkig) afsluit na een tiental seconden.
Als ik hem inplug op een computer staat alle muziek er nog steeds op.

Heb dit regelmatig voor sinds ik een MacBook Pro gebruik i.p.v. mijn vorige Windows-laptop, ben ik echt de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EZ_ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:42:
Ik heb het terug zitten: zet wat muziek bij op m'n D2+, start hem opnieuw op, druk op Music er staat op "No Music", waarop hij blijft hangen op dat scherm en zichzelf (gelukkig) afsluit na een tiental seconden.

Heb dit regelmatig voor sinds ik een MacBook Pro gebruik i.p.v. mijn vorige Windows-laptop, ben ik echt de enige?
Een maat van me bezit een mac en ooit heb ik daar eens wat muziek van overgezet op mijn D2 en volgens mij werkte dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

EZ_ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:42:

Unmount je hem wel netjes in OSX? Gooi je wel voor het unmounten je prullenbak leeg? Ik had ook wel op mijn Macbook dit soort problemen destijds. Unix is er niet zo happig op als je zonder een unmount commando toch iets gaat unmounten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Prullenbak leegmaken doe ik altijd voor het unmounten, maar het unmounten zelf geeft wel steeds een probleem:
Ik versleep hem naar de prullenbak, en dan komt er na enkele seconden een venstertje op dat het niet lukt om hem te verwijderen, en op dat venstertje komt dan na een second het bericht dat het verwijderen gelukt is.
Bij mijn externe harde schijf of usb-stick heb ik dit nooit, enkel bij mijn D2+

Ik heb hem ook al eens geformatteerd in OSX, maar dat gaf geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Nou, na lange tijd goed gewerkt te hebben heb ik toch last gekregen van het corrupt raken van de interne database. Alle files hebben geen naam meer (blanco) en alle directories hebben dezelfde naam. Komt weleens voor naar het schijnt. Alles weghalen en opnieuw plaatsen is geen oplossen. Van iemand op anythingbutipod (geloof ik) de tips gevolgd: Panasonic SD formatter geinstalleerd en daarmee het interne geheugen geformatteerd (na backup van de systeembestanden). Daarna bestanden teruggezet, en in het menu de boel nog eens gecleared en alles terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens firmware geupdate en nog een keer settings gecleared.
En nu werkt ie weer. :)

Ik zag ook dat Cowon een nieuwe speler heeft gelanceerd die veel wegheeft van onze geliefde D2(+): de C2. (http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=38980)
Vind ik eigenlijk interessanter dan de andere "opvolgers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Van dat corrupt raken van database heb ik ook vaak last sinds ik Mac gebruik.
Hopelijk werkt die oplossing ook hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Wat heel belangrijk schijnt te zijn is dat je 'm formatteert met die tool van Panasonic. Macgebruikers hebben het probleem ook vaker, zo lijkt.
Het is in elk geval te fixen, dat is sowieso al fijn om te weten. Met dit soort dingen ben ik altijd bang dat ie kapot zou kunnen zijn ofzo.

Het corrupt raken van de database zorgde er ook voor dat de opstarttijd echt heel lang werd. Halve minuut ofzo, dat is ook niet normaal. Gaat nu ook weer goed. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 13-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cyphax schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:51:
Nou, na lange tijd goed gewerkt te hebben heb ik toch last gekregen van het corrupt raken van de interne database. Alle files hebben geen naam meer (blanco) en alle directories hebben dezelfde naam. Komt weleens voor naar het schijnt. Alles weghalen en opnieuw plaatsen is geen oplossen. Van iemand op anythingbutipod (geloof ik) de tips gevolgd: Panasonic SD formatter geinstalleerd en daarmee het interne geheugen geformatteerd (na backup van de systeembestanden). Daarna bestanden teruggezet, en in het menu de boel nog eens gecleared en alles terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens firmware geupdate en nog een keer settings gecleared.
En nu werkt ie weer. :)

Ik zag ook dat Cowon een nieuwe speler heeft gelanceerd die veel wegheeft van onze geliefde D2(+): de C2. (http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=38980)
Vind ik eigenlijk interessanter dan de andere "opvolgers".
Hier de spec's van de opvolger van de D2, de C2.
Er zit ook Nederlands is als taal, voor de rest veel van de D2 spec's.
Vooral de 55 uur afspeeltijd doet het goed, welke speler doet je dat na?

Hier ook nog wat mooie plaatjes van Cowon zelf:
http://product.cowon.com/product/COWONC2/product_page_3.php

Voor de rest is het rustig in D2 land....
Zijn er geen liefhebbers meer? (kan ik me haast niet voorstellen)

Afbeeldingslocatie: http://www.exportprive.fr/images/Image/Cowon/Cowon_C2_Specs.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 25-04-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het kopen van Cowon's is sinds dat de importeur van Nederland failliet is gegaan een klote karwei want je moet hem dus importeren en je garantie moet je ook maar via die weg regelen..... Hetzelfde met de D3 bijvoorbeeld.
Leuk android dingetje voor op de bank en wat filmpjes in de trein kijken. Af en toe een android spelletje spelen en vervolgens weer genieten van de geluidskwaliteit van Cowon.... Je kan hem nergens krijgen! Zo is het dus met alle Cowon's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Touchdomex schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:06:
Het kopen van Cowon's is sinds dat de importeur van Nederland failliet is gegaan een klote karwei want je moet hem dus importeren en je garantie moet je ook maar via die weg regelen..... Hetzelfde met de D3 bijvoorbeeld.
Leuk android dingetje voor op de bank en wat filmpjes in de trein kijken. Af en toe een android spelletje spelen en vervolgens weer genieten van de geluidskwaliteit van Cowon.... Je kan hem nergens krijgen! Zo is het dus met alle Cowon's....
Ja, ik weet het, helaas.
Beetje vreemd dat er geen importeur in Nederland (en Belgie) te vinden is die portable audiospelers van goede kwaliteit wil importeren. Er zijn zat smartphones die ook leuk video en audio kunnen afspelen maar die kunnen niet tippen aan de Cowon's. Bovendien zie ik een smartphone nog geen 50 uur audio afspelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HoppyF schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:16:
[...]

Ja, ik weet het, helaas.
Beetje vreemd dat er geen importeur in Nederland (en Belgie) te vinden is die portable audiospelers van goede kwaliteit wil importeren. Er zijn zat smartphones die ook leuk video en audio kunnen afspelen maar die kunnen niet tippen aan de Cowon's. Bovendien zie ik een smartphone nog geen 50 uur audio afspelen....
Ik denk dat mensen er niet zoveel om geven om echt de ultieme kwaliteit te hebben. Bedoel een gemiddelde smartphone geeft voor 90% van de mensen meer dan puik geluid. Ik denk dat de markt voor dit soort spelertjes in ieder geval in Nederland gewoon bijna dood is.... Het gemak van een apparaat wat alles in 1 is en een normale dag meegaat is voor mensen genoeg. Je smartphone moet dan toch al aan de stroom omdat je de hele volgende dag niet haalt...

Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat het zo is maar ik moet eerlijk bekennen als mijn volgende telefoon een redelijke audochip heeft en een hele dag doet met normaal gebruik en 16GB of meer opslag heeft dan gaat mijn huidige D2 vermoedelijk met pensioen. Het gemak van 1 apparaat wint het jammer genoeg van een los apparaat als zo'n C2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik snap dat ook wel eerlijk gezegd. Ik heb ook een Android-telefoon, en die kan zelfs dus nog meer formaten afspelen (de enige formaten die ik soms mis zijn de modules: mod/xm/s3m/it) maar die doet niet zo heel lang met de batterij en de geluidskwaliteit is minder, en de opties zijn veel minder (qua eq e/d). Ik vind het ook jammer dat de d2 geen wifi heeft en dus geen streams kan afspelen, dat kan de telefoon ook.

Toch is de d2 mijn belangrijkste bron van muziek onderweg. Hoofdzakelijk omdat het een ontzettend goede speler is, hij 16GB ruimte heeft + SD-kaartslot (de telefoon heeft wel micro-sd maar om de een of andere reden moet je die krengen daarvoor helemaal openmaken - dat vind ik dusdanig onhandig dat ik zoiets heb van "laat maar").

Qua gemak wint wmb de d2 het nog van de gemiddelde telefoon. Dat kan best nog veranderen, de nadelen van de telefoon zijn niet onoverkomelijk (het vervelendst is de ruimte nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:23:
Ik snap dat ook wel eerlijk gezegd. Ik heb ook een Android-telefoon, en die kan zelfs dus nog meer formaten afspelen (de enige formaten die ik soms mis zijn de modules: mod/xm/s3m/it) maar die doet niet zo heel lang met de batterij en de geluidskwaliteit is minder, en de opties zijn veel minder (qua eq e/d). Ik vind het ook jammer dat de d2 geen wifi heeft en dus geen streams kan afspelen, dat kan de telefoon ook.

Toch is de d2 mijn belangrijkste bron van muziek onderweg. Hoofdzakelijk omdat het een ontzettend goede speler is, hij 16GB ruimte heeft + SD-kaartslot (de telefoon heeft wel micro-sd maar om de een of andere reden moet je die krengen daarvoor helemaal openmaken - dat vind ik dusdanig onhandig dat ik zoiets heb van "laat maar").

Qua gemak wint wmb de d2 het nog van de gemiddelde telefoon. Dat kan best nog veranderen, de nadelen van de telefoon zijn niet onoverkomelijk (het vervelendst is de ruimte nog wel).
Groot voordeel van bijvoorbeeld een Android telefoon als je Winamp draait op je PC en op je Telefoon is wireless sync. Dit is dus via wifi nummers naar je telefoon sturen. Je kan dus gewoon terwijl je telefoon aan de lader zit of in je broekzak nummers sturen zonder dat je telefoon ook maar een seconde aan je PC is geweest.

Telefoon heeft inderdaad nog al die nadelen die je opnoemt maar elk model worden die steeds minder en andere voordelen beginnen er ook te komen voor telefoons. Telefoons moeten imho lossless gaan ondersteunen en eindelijk eens een fatsoenlijke EQ en geluidsaansturing krijgen. Die chips zijn de helft van de tijd eigenlijk wel dik in orde.... Samsung Galaxy S en de Nexus S hebben bijvoorbeeld dezelfde chips als de iPhone/iPod Touch. Deze chip is eigenlijk voor een telefoon erg prettig maar de aansturing in het geval van een EQ en bijvoorbeeld ook de standaard mediaplayer zijn nog echt niet fijn. Een EQ op de telefoon kun je beter uitlaten... Dit is jammer aangezien het technisch erg goed mogelijk is allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Touchdomex schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:22:
[...]

Ik denk dat mensen er niet zoveel om geven om echt de ultieme kwaliteit te hebben. Bedoel een gemiddelde smartphone geeft voor 90% van de mensen meer dan puik geluid. Ik denk dat de markt voor dit soort spelertjes in ieder geval in Nederland gewoon bijna dood is.... Het gemak van een apparaat wat alles in 1 is en een normale dag meegaat is voor mensen genoeg. Je smartphone moet dan toch al aan de stroom omdat je de hele volgende dag niet haalt...

Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat het zo is maar ik moet eerlijk bekennen als mijn volgende telefoon een redelijke audochip heeft en een hele dag doet met normaal gebruik en 16GB of meer opslag heeft dan gaat mijn huidige D2 vermoedelijk met pensioen. Het gemak van 1 apparaat wint het jammer genoeg van een los apparaat als zo'n C2...
Toch vreemd.
De (gemiddelde) smartphone gebruiker geeft met gemak zo'n € 500 uit voor een smartphone maar stelt vervolgens nagenoeg geen eisen.
Bellen kan ik met mijn simpele Nokia ook, het geluid wat eruit komt is bagger.

Ik begrijp ook wel dat het handig is als je een smartphone hebt en alles bij de hand hebt.
Je mag een smartphone echter niet zien als complete vervanger van een PC, TV of -goede- audiospeler.
Een smartphone doet een beetje van alles wat en heeft het voordeel dat deze mobiel is en overal mee te nemen is. De gebruiksduur is echter beperkt, een paar uurtjes op je telefoon luisteren/kijken is wel het maximum.

Ik geloof dat ook niet dat de markt voor goede draagbare audio spelers helemaal dood is.
Een deel van de markt wordt overgenomen door smartphones, dat is juist. Dat zijn mensen die met flutdopjes luisteren en het nog mooi vinden ook. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Maar de echte liefhebber blijven bij hun Cowon D2 of equivalent of gaan op zoek naar een vergelijkbaar merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokun23
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:35
Jammer genoeg heb ik mijn D2 laten vallen met een barst in het scherm als gevolg. Daarom ben ik naar de MM gegaan om deze te laten repareren. De reactie van hun was dat de reperatie meer dan 200 euro gaat kosten en dat de nederlandse importeur failliet is.
Is er niet een andere mogelijkheid om mijn D2 te laten repareren voor iig minder dan 200 euro.
Anders moet ik maar een J3 kopen. Is alleen weer veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je zou op ebay kunnen kijken of je zelf het scherm kan vervangen. Dat is de enigste rendabele oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het goedkoopste is afhankelijk van wat voor D2 je nu hebt om een oude 2GB te kopen 2e hands en daar het scherm van gebruiken voor je eigen D2. Ik heb hetzelfde gedaan en het is echt heel gemakkelijk. Gewoon de behuizing eraf halen, batterij eruit halen en vervolgens het scherm van het moederbord losklikken en de kabels loshalen. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 21:01
Mijn D2+ heeft het verleden week ook begeven, hoe het exact gebeurt is weet ik niet maar de power-knop begaf het ineens. Ik heb hem open gehaald en het ziet er naar uit dat die op de printplaat vast zat en ik er zelf dus weinig aan kan doen. Ook is het apparaat al ouder dan 2 jaar dus garantie is ook over. Jammer, want voor de rest was ik enorm tevreden over het ding en het is voor mij een must om een dedicated MP3 speler te hebben (op geen enkele telefoon die ik heb gezien zit een audio player die ook maar in de buurt van de D2+ komt).

Lange intro voor een korte vraag: is er al iemand die de C2 heeft besteld/geïmporteerd en z'n bevindingen wil delen? En zoja, waar heb je hem besteld en ging het allemaal een beetje soepel e.d.

p.s. tenzij iemand een manier weet om alsnog de powerknop van de D2+ te fixen (voor een redelijk bedrag uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
bokun23 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:20:
Jammer genoeg heb ik mijn D2 laten vallen met een barst in het scherm als gevolg. Daarom ben ik naar de MM gegaan om deze te laten repareren. De reactie van hun was dat de reperatie meer dan 200 euro gaat kosten en dat de nederlandse importeur failliet is.
Is er niet een andere mogelijkheid om mijn D2 te laten repareren voor iig minder dan 200 euro.
Mocht je interesse hebben.. Ik heb nog een D2 8GB (met 2+ fw) liggen die ik al tijden niet meer gebruik.. Heeft altijd in z'n leren Cowon-hoesje gezeten.., dus in prima staat met op het oog geen zichtbare krasjes op het scherm.

[ Voor 43% gewijzigd door rabor op 23-05-2011 15:21 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokun23
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:35
rabor schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:21:
[...]
Mocht je interesse hebben.. Ik heb nog een D2 8GB (met 2+ fw) liggen die ik al tijden niet meer gebruik.. Heeft altijd in z'n leren Cowon-hoesje gezeten.., dus in prima staat met op het oog geen zichtbare krasjes op het scherm.
Ik heb al een j3 gekocht. Werkt heel erg mooi. Maar ga wel even zoeken naar een goedkope donor d2.
De powerknop doet het iig nog goed.

@asterik. Als het idd zo is dat je makkelijk een scherm kan overzetten kan je jouw d2 scherm in mijn mp3 speler zetten en heb je weer een werkende d2. Ik heb al een j3 en hoef m dus niet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
asteriK schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:51:
Lange intro voor een korte vraag: is er al iemand die de C2 heeft besteld/geïmporteerd en z'n bevindingen wil delen? En zoja, waar heb je hem besteld en ging het allemaal een beetje soepel e.d.
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in deze speler en ik vraag me (net als asteriK) ook af of iemand deze speler al geïmporteerd heeft. Bij gebrek aan een Nederlandse leverancier vraag ik me af wat betrouwbare buitenlandse webshops zijn waar deze speler verkocht wordt.

Daarnaast ben ik natuurlijk benieuwd naar ervaringen met deze speler. Kunnen we het trouwens (gezien de overeenkomsten) als een "update" van de D2(+) beschouwen of verdient ie zijn eigen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd heb ik mijn cowon D2 eens uit de kast gehaald.

Mijn probleem was dat ik alleen een Mac heb. Als ik dan de Cowon daar op aan sloot dan viel mijn Cowon dood.
En moest ik weer naar mijn ex om achter een windows computer hen weer te reanimeren.

Is dat probleem al opgelost, in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Laatst online: 16:04
Zo te zien is de C2 bij mp3shop net binnen.

Wel een beetje aan de prijzige kant vergeleken met buitenlandse prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hij is inderdaad iets duurder dan de D2+. Ik heb die van mij voor 130 euro gehaald, een 16GB D2+, daar heb je bij mp3shop net een 4GB C2 voor. Wel fijn dat ze uberhaupt besteld kunnen worden, 'k dacht dat de importeur failliet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien besteld bij een distributeur in .de of zo?

Heb Cowon maar even een mailtje gestuurd via de contact pagina voor zakelijke gebruikers, Q&A is helaas niet bruikbaar daar mijn ID+PW niet meer werken en de PW-vergeten link geen email naar mij stuurt met die gegevens. Ben benieuwd of hun weten of er ooit nog weer een Nederlandse importeur/distributeur komt.
bokun23 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:20:
Die van mij heeft ook een barst, gelukkig een kleintje en de D2 doet verder nog goed.
Geen idee hoe het gekomen is :?
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/d2-display.jpg
:/

Garantie is overigens al lang voorbij.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 28-07-2011 10:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Van de C2 vond ik net een behoorlijk uitgebreide review. Een hele nette review I might add.
Grootste nadeel in mijn ogen is het touchscreen: een capacitief scherm zou wel heel fijn zijn geweest. Het scherm van de D2+ doet het voor een resistief scherm wel vrij goed, maar als ik het vergelijk met het scherm van m'n telefoon, dan weet ik wel waar mijn voorkeur ligt. Blijkbaar heeft het ding ook nog mogelijkheden die Cowon niet etaleert.. mp4-playback bijvoorbeeld. De D2 kan 't niet. Radiostations (ik luister op mijn D2+ graag naar de radio - de antenne is behoorlijk goed voor z'n portable dingetje) kun je namen geven door een ini-file te wijzigen...
Het is dus wel een upgrade tov de D2 maar verre van revolutionair.

Hopelijk blijft Cowon dit soort spelers maken, ik vind ze grandioos. :)

[edit]
Hey die radio.ini staat ook op de D2 en ook daarin kun je een station toch een naam geven. Dat is wel fijn! Ook al heb ik er maar 1 station in staan. :)

Ik las ook de review van de J3 omdat ie genoemd werd in de review van de C2 (die namen ook soms 8)7) en daar word ik ook wel heel enthousiast van eigenlijk... :+

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 28-07-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een cowon (liefst een D2, anders een J3 of D3) te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaBUMP.

Naast mijn muziekfolder zou ik ook graag een folder willen hebben waar ik standup comedy in wil hebben, werkt dat met deze speler?
Ik had een poging gedaan maar toen zag ik alsnog de standup-comedy tussen mijn muzieknrs staan, terwijl ik de comedy, uiteraard niet in de muziekmap had gedaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je tijdens het afspelen van muziek op het 'spraakwolkje' drukt rechts boven in het scherm dan kom je in een overzichtje. Als je daar op het eject teken druk kom je in de mappen structuur. Ga net zo ver naar 'boven' in de mappenstructuur totdat je ook mappen kan kiezen (standaard staat hij bij de D2 op albums) en daar kan je dan je map met standup comedy kiezen.

Wat misschien nog makkelijker is, is met tagscanner oid, de album informatie, etc aan te passen en het een eigen cover te geven. Dan komt het naar alle waarschijnlijkheid in een apart mapje in je cover overzicht te staan. De D2 is erg kieskeurig als het aankomt op deze informatie. Zo zit ik zelf nog met twee mappen die standaard door de D2 ergens anders onder gezet worden wat ik ook probeer. Maar het merendeel staat gewoon netjes verdeeld.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat je er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top dat je de moeite hebt willen doen om het e.e.a te verduidelijken!
Echter, lukt het me met geen mogelijkheid het 'spraakwolkje' te vinden waar je op doelt.

Heb hier overigens FW 2.11 draaien, wellicht dat het daar het veschil in zit...?
Binnen muziek, kan ik alleen naar browser, settings en terug naar het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oh, ik zie nu ook dat het net andersom moet. Eerst de eject knop en dan het spraakwolkje. Hier wat foto's ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/56h9rykv7/IMG_4196.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ske4dm0kf/IMG_4198.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/uje2b0lef/IMG_4199.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/qbldyngwz/IMG_4200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de foto's!
Mijn menu zit er heel anders uit en beschikt niet over de functies die bij jouw D2+ zijn ingebakken.

Niet mijn foto maar zo ziet het er bij mijn uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/6/d2p5.jpg/
Zoals je kunt zien, geen 'wolkje'/'ballon', en geen open/eject knop.

Zojuist mijn D2+ even geupdated (naar 213) maar daar is qua uiterlijk helaas niets veranderd.
Ik vrees dat ik het moet oplossen door het door jouw genoemde alternatief.....(tagscanner)
Zal me er in gaan verdiepen.

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Even harde schop.
Nogsteeds tevreden gebruiker van de d2+, gisteren een 128 gigabyte (micro)sd kaartje geplaatst die zonder problemen werkt :)

Enkel exfat opnieuw geformateerd naar fat32.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 17-03-2016 15:10 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
DDX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:10:
Even harde schop.
Nogsteeds tevreden gebruiker van de d2+, gisteren een 128 gigabyte (micro)sd kaartje geplaatst die zonder problemen werkt :)

Enkel exfat opnieuw geformateerd naar fat32.
128GB? Netjes. Ik heb nooit een groter kaartje aangedurfd dan 8GB (met 16GB intern) omdat ik op gegeven moment tegen bugs aanliep van de firmware. Kan goed zijn dat dat vooral die ALBUMARTIST-tag is (die moet je even weggooien uit je tags), en evt de bekende limiet op aantal files dat ie kan behappen maar ik gok dat je veel grotere files zult hebben (FLAC)? :)

Verder blijft dit imho een van de beste muziekspelers voor on-the-go, al mis ik in 2016 wel wifi en bluetooth (voor de koptelefoon en voor streaming) waardoor ik de telefoon in de prakijk eigenlijk meer gebruik. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 17-03-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier hebben we vraag en aanbod voor.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 25-09-2016 20:57 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste