Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Of dat bij D2+ firmware ook zo is weet ik niet, maar lijkt me wel...
Het is dus helaas een nieuwe feature en je kan het niet uitzetten. Ik ga eerst proberen er gewend aan te raken en anders gebruik ik de originele firmware wel weer.laropo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:37:
Ja, bij de oude firmware kon je de scrollspeed instellen. (Bij settings-->display)
Of dat bij D2+ firmware ook zo is weet ik niet, maar lijkt me wel...
Kia Niro-EV 2024
Kia Niro-EV 2024
Ik weet het, dit is het D2 topic, maar er bestaat nog geen E2 topic.
En veel enthousiaste D2 eigenaren (zoals ik), zullen vast wel de ontwikkelingen van nieuwe spelers in de gaten houden.
Het is niet verboden om zelf een nieuw topic te openen hoor.HoppyF schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:02:
Heeft er al iemand een review gelezen over de nieuwe Cowon iAudio E2 (kleine speler)?
Ik weet het, dit is het D2 topic, maar er bestaat nog geen E2 topic.
En veel enthousiaste D2 eigenaren (zoals ik), zullen vast wel de ontwikkelingen van nieuwe spelers in de gaten houden.
Geen van beiden lijkt me trouwens een opvolger van de D2.
Nu de IAudio9 beschikbaar komt, wordt het wel erg verleidelijk om mijn huidige speler uit juni 2007 te vervangen.
Volgens de opgegeven specificaties doet de iAudio9 29 uur op een volle accu. Da's toch wel wat minder dan de D2's 52 uur. Misschien dat het zelfs minder is als je D2 met minder wordende accu._Rayman_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:39:
De afgelopen dagen merk ik dat de accu van mijn D2 erg achteruit gaat. Normaal ging de accu met mijn gebruik een ruime week mee. Maar nu haal ik de week niet meer (3-4 dagen nog).
Nu de IAudio9 beschikbaar komt, wordt het wel erg verleidelijk om mijn huidige speler uit juni 2007 te vervangen.
Persoonlijk zou ik het trouwens ook niet zonder het SD-slot willen stellen. Wat dat betreft zou voor mij de enige vervanger van m'n D2 een nieuw exemplaar zijn.
http://www.rockbox.org/wiki/CowonD2Info
beantherio schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:00:
[...]
Volgens de opgegeven specificaties doet de iAudio9 29 uur op een volle accu. Da's toch wel wat minder dan de D2's 52 uur. Misschien dat het zelfs minder is als je D2 met minder wordende accu.
Persoonlijk zou ik het trouwens ook niet zonder het SD-slot willen stellen. Wat dat betreft zou voor mij de enige vervanger van m'n D2 een nieuw exemplaar zijn.
Het SD-slot is inderdaad erg makkelijk. Ik speel eigenlijk het meeste van de SD-kaart af (bv. wekelijkse podcasts).
Eigenlijk vind ik de D2 net wat te groot (incl. case). De IAudio9 is toch een stukje kleiner (formaat is ongeveer mijn huidige telefoon). Dat de accu dan minder is, dat neem ik dan op de koop toe.
Eigenlijk kijk ik ook nooit video's en foto's op mijn D2 meer.
Stel ik koop de I9, dan is dat mijn derde Cowon (G3 -> D2 -> I9)

Ik heb momenteel de Cowon D2, S9, F2, M3L, en zo'n oude met zo'n blauw schermpje
Het is jammer dat iedereen een Ipod koopt.. En alles heet nu ook Ipod en Mp3-speler ..
Als ik jou was zou ik de accu maar vervangen ipv de hele speler._Rayman_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:39:
De afgelopen dagen merk ik dat de accu van mijn D2 erg achteruit gaat. Normaal ging de accu met mijn gebruik een ruime week mee. Maar nu haal ik de week niet meer (3-4 dagen nog).
Beetje zonde om je goeie D2 aan te kant te zetten als alleen de accu maar slecht is.
De nieuwe E2 die binnenkort verkrijgbaar is is inderdaad geen vervanger voor de D2.
Het is een instapmodel van Cowon, maar daarom toch wel interessant voor mensen die alleen maar een simpele maar kwalitatief goede audiospeler zoeken.
Het lijkt mij een goed alternatief voor alle iPod meuk.
It's always DNS...
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 21:04
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Ja en weinig imho. Alleen BBE+ als het goed is als extra.ShadyNetworker schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:44:
Kan ik mijn D2 tot D2+ flashen en wat is heirvan het voordeel?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb het gedaan, het verschil is een wit (naar mijn mening mooier) menu en de BBE functie is aangepast (klinkt nu blijkbaar beter). Ook is het scrollen door je muzieklijst met de omhoog- en omlaag-pijltjes iets anders, wat ik eerst een nadeel vond, maar ben er nu helemaal aan gewend geraakt.ShadyNetworker schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:44:
Kan ik mijn D2 tot D2+ flashen en wat is heirvan het voordeel?
Kia Niro-EV 2024
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Dat witte is vrij simpel te skinnenFreak187 schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:58:
[...]
Ik heb het gedaan, het verschil is een wit (naar mijn mening mooier) menu en de BBE functie is aangepast (klinkt nu blijkbaar beter). Ook is het scrollen door je muzieklijst met de omhoog- en omlaag-pijltjes iets anders, wat ik eerst een nadeel vond, maar ben er nu helemaal aan gewend geraakt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Batterijduur > 30 uur
- Uitbreidbaar geheugen (SD slot)
Blijft over de iAudio D2, en de rest van mijn lijst van eisen. Het is alleen moeilijk gebleken om van bepaalde eisen te achterhalen hoe of dat de D2 hierhaan voldoet, dus daarom zou ik graag aan de mensen die er een in gebruik hebben willen vragen of ze misschien hier hun ervaringen bij kunnen geven.
- Moet op te laden zijn aan het stopcontact. Als ik de specs bekijk bij deze winkel lijkt dat wel in orde te zijn.
- Ik moet ook gewoon kunnen luisteren naar de speler als ik 'em oplaad aan het stopcontact. Mijn Zen V kan dit niet en ik vind dit hinderlijk. Kan dit niet ergens terug vinden, dus ervaringen worden gewaardeerd.
- Het minimale volume dat de speler uitstuurt mag niet te hoog zijn. Ik gebruik momenteel een Sennheiser CX400 II, welke een weerstandje in de draad heeft om het volume mee te regelen. In combinatie met mijn Zen V heb ik meestal het volumeschuifje op de helft van het volume staan, terwijl de speler zelf ergens tussen de 1 en 4 zit van het volume (uit 25). Dit is in een stille omgeving, zoals op m'n werk bijvoorbeeld, waar ik de mp3 speler gewoon toch het meeste gebruik. Dit gaat nu nog goed, maar als ik een andere koptelefoon koop, zoals bijvoorbeeld een Sennheiser IE7, heb ik niet meer de mogelijkheid om het volume omlaag te schroeven naar iets waarbij m'n oren niet pijn gaan doen, en dus zou ik graag willen dat een nieuwe speler wel de mogelijkheid heeft om een lager volume uit te sturen.
Het betreft dus het minimale volume in combinatie met in-ear koptelefoons. Kan iemand hier commentaar op geven?
Opladen gaat via usb, dus met adapter gaat dat lukken.henkie196 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:35:
• Moet op te laden zijn aan het stopcontact. Als ik de specs bekijk bij
(zit er dacht ik niet standaard bij)
Geen idee, nog nooit geprobeerd, mocht er niemand anders reageren probeer ik dit morgen even.• Ik moet ook gewoon kunnen luisteren naar de speler als ik 'em oplaad aan het stopcontact.
Ik heb de shure se530, volume staat meestal op 8 (van dacht ik max 50?)• Het minimale volume dat de speler uitstuurt mag niet te hoog zijn.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
D2 gewoon wel! Heb er hier ergens 2 liggen dus als iemand ergens wat tekort komtDDX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:58:
[...]
Opladen gaat via usb, dus met adapter gaat dat lukken.
Afhankelijk hoe je hem oplaad. Direct aan USB niet, met USB naar 220V ook niet... MAAR! de standaard meegeleverde adapter doet het wel! je moet dan op de middelste knop drukken en je komt in het normale menu!Geen idee, nog nooit geprobeerd, mocht er niemand anders reageren probeer ik dit morgen even.
Mijn volume staat ALTIJD op 34....

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 09-02-2010 23:15 ]
Ah ik heb de D2+ (dab) en daar zat alleen usb kabeltje bij.Touchdomex schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:11:
[...]
D2 gewoon wel! Heb er hier ergens 2 liggen dus als iemand ergens wat tekort komt
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Zit er wel een aansluiting voor een adapter?DDX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:21:
[...]
Ah ik heb de D2+ (dab) en daar zat alleen usb kabeltje bij.
DDX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:58:
[...]
Opladen gaat via usb, dus met adapter gaat dat lukken.
Opladen en luisteren is gewoon mogelijk tegelijkertijd.[...]
Geen idee, nog nooit geprobeerd, mocht er niemand anders reageren probeer ik dit morgen even.
Kan vrij zacht en evt. kun je dat nog fijner afregelen met de equalizer.[...]
Ik heb de shure se530, volume staat meestal op 8 (van dacht ik max 50?)
_██_
(ಠ_ృ)
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Dat is de adapter... Is volgens mij ook USB... Maar het is voor de D2 voor de adapter...Zie dat ze op Ebay niet te krijgen zijnDDX schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:52:
Zit nog een kleinere aansluiting op ja. (dacht altijd dat dit een 2e mini usb connector was oid)

Zou zoiets niet werken? Of ziet de speler dan alsnog dat hij via USB is aangesloten en kan hij dan alsnog niet afspelen.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Als je dus geen D2+, maar nog een ouderwetse D2 koopt (waar je vervolgens de D2+ firmware op kunt zetten, als ik me niet vergis), krijg je er nog gewoon een lader bij, en kun je alles wat je wilt.
Als je per se de D2+ wilt, kun je even kijken of je iemand die zijn D2 tweedehands verkoopt zo gek kunt krijgen dat hij je alleen de lader verkoopt. Of je koopt de lader er los bij, maar dan betaal je wat meer.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik heb hem nog niet te koop maar ik kan wel weer zoekenDDX schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:50:
Vast wel mensen die hun D2 gesloopt hebben en de lader los verkopen toch ?
Is zo'n D2 nog een beetje te krijgen dan? In de pricewatch zie ik er een staan, maar dan is 'ie wel 50% duurder dan een vergelijkbare D2+.Anakha schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:46:
Als je dus geen D2+, maar nog een ouderwetse D2 koopt (waar je vervolgens de D2+ firmware op kunt zetten, als ik me niet vergis), krijg je er nog gewoon een lader bij, en kun je alles wat je wilt.
En verder verkopen geen van de winkels die ik zo kan zien die ook de D2+ verkopen een adapter van Cowon zelf, alleen maar universele USB adapters.
/edit
[wishful thinking mode]
Of zou het kunnen dat je met de D2 niet kan luisteren icm een universele adapter, maar met een D2+ wel? Zou wel zo netjes zijn...
[/wishful thinking mode]
[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 10-02-2010 16:55 ]
Helaas is dat niet het geval[wishful thinking mode]
Of zou het kunnen dat je met de D2 niet kan luisteren icm een universele adapter, maar met een D2+ wel? Zou wel zo netjes zijn...
\[/wishful thinking mode]

- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ik ga denk ik binnenkort mijn oude D2(een kapotte) salvagen om onderdelen los te verkopen.
Heb een 8GB die al tijden stof ligt te verzamelen en niets loopt te doen
Let goed op de V&A
(het normale geluid is perfect)
Wat zou een goed alternatief zijn met een betere radio?
Kan iemand mij vertellen of het - vooral i.v.m. de onderstaande punten - praktisch zou zijn om met 2 SDHC kaarten van 32 GB (waarbij op elk 20GB / 3000 mp3’s staan) te werken?
Hoelang duurt het voordat de D2+ de bestanden in z’n database opneemt als ik van kaart wissel?
Is het in dit geval alsnog mogelijk om de playlists op de speler zelf te creëren (zoals dit beschreven is in de FAQ)?
Dab radio van d2+ is stuk beter als fm radio.roger1984 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:39:
Ik heb nu al een tijdje de D2, alleen de radio valt me vies tegen.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Wat voor dopjes gebruik jeroger1984 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:39:
Weet het type niet meer precies, maar ze lijken op deze.Touchdomex schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:51:
[...]
Wat voor dopjes gebruik jeAangezien hij de kabel als antenne gebruikt wil dat per dopjes nogal verschillen(ook hier dus)
SONY In-Ear Stereo Headset MDR-EX35LP Black
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Misschien een vreemde of gekke vraag, maar probeer het eens met andere dopjes die je ergens hebt slingeren of ergens kan lenen. Ook koptelefoons kunnen erg helpen om het uit te testen!roger1984 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:55:
[...]
Weet het type niet meer precies, maar ze lijken op deze.
SONY In-Ear Stereo Headset MDR-EX35LP Black
Probeer het dan eens en kijk of het verbeterd
Het scheeld in prijs namelijk behoorlijk met de lokale en internetwinkels hier in nederland. (16 GB Model)
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Vroeg mij dan ook af of er hier iemand is die er ervaring mee heeft en zijn speler ook via Amazon.de heeft gekocht.
Was toen de goedkoopste die ik kon vinden.
Verwijderd
Ik heb een D2 en een S9. FM ontvangst van mijn D2 is slecht tot matig/redelijk, die van de S9 is goed tot zeer goed.roger1984 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:39:
DAB ontvangst van de D2 is wel goed, maar helaas is de keuze beperkt wat betreft het aantal zenders.
Dat op de D2 de microfoon geen functie heeft, maar me niet uit, maar de afwijkende plug moet natuurlijk niet voor problemen zorgen. Dat je bijvoorbeeld maar geluid aan 1 kant hebt of helemaal niets.

Iemand die het misschien even kan uitproberen met een in-ear + ingebouwde mic voor Iphone / smartphone?
Zelf al kunnen testen: het werkt..
[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 15-02-2010 23:52 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Ok, bedankt voor de reacties.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:09:
[...]
Ik heb een D2 en een S9. FM ontvangst van mijn D2 is slecht tot matig/redelijk, die van de S9 is goed tot zeer goed.
DAB ontvangst van de D2 is wel goed, maar helaas is de keuze beperkt wat betreft het aantal zenders.
De D2 speelt wel als hij aangesloten is op een usb adapter, moet je op de menu toets drukken.Arethusa schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:22:
[afbeelding]
Zou zoiets niet werken? Of ziet de speler dan alsnog dat hij via USB is aangesloten en kan hij dan alsnog niet afspelen.
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Hier niet?brilsmurfffje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:22:
[...]
De D2 speelt wel als hij aangesloten is op een usb adapter, moet je op de menu toets drukken.
Liefst met clip-on.
Het hoort niet in het D2 topic thuis, want een D2 is geen mini speler.roger1984 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:20:
Kent iemand een mini mp3 speler (geen ipod) met een radio functie?
Liefst met clip-on.
Ik weet wel een goed alternatief voor je. Zoek eens naar de Sansa Clip Plus. Goede kleine speler en niet te duur.
Er is ook een topic over.
Verwijderd
Mijn vraag, heb ik wat aan DAB of wordt dit alleen in de UK ondersteund?
Verwijderd
Dan ga ik em bij advancedmp3players.co.uk bestellen, volgens mij zijn ze daar het goedkoopst.
Verwijderd
Had de site al even bekeken maar Amazon is net iets duurder, thnx anyway!Dennis Lammers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:33:
Amazon.de is ook wel goedkoop..
Ik las in het Cowon S9 topic dat het aan/uit schakelaar bij sommige gebruikers kapot is gegaan.
Hoe zit dat eigenlijk met de D2+?
Hadden ze gefixt door te solderen (omdat garantie al verlopen was).
Verwijderd
Bedankt voor de info, best wel een vreemde zaak dat Cowon daar niet extra garantie op geeft.laropo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:34:
Nooit last van gehad, maar er zijn wel mensen geweest bij wie deze kapot (of was het volume) kapot ging.
Hadden ze gefixt door te solderen (omdat garantie al verlopen was).
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit door onzorgvuldig gebruik door de gebruiker komt..
Maar je hebt grote kans dat dit op het hoopje "slechte omgang met de speler.. eigen schuld, dikke bult" wordt gegooid als je met dit probleem komt aanzetten ja...
Verwijderd
M.a.w. mochten mensen na de garantie-termijn dergelijke problemen ondervinden, dat ze dan alsnog een beroep op Cowon konden doen.
Maar de kans dat Cowon dat probleem erkent is waarschijnlijk net zo groot dat Pasen en Pinksteren op één dag valt.
Edit:
Thnx voor de info Uncle Leon!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 21:58 ]
Verwijderd
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de levensduur van de accu in de D2? Gisteren gaf hij een knipperend batterijtje aan, terwijl ik hem 2 of 3 dagen ervoor nog had opgeladen. Meestal doe ik langer dan een week met een opgeladen D2. Of zuigt mijn SD-kaartje hem sneller leeg? Het lijkt me niet dat het display in de war is, meestal is het batterij-icoontje wel accuraat.
Verwijderd
Uit de manual:
'De D2 verbruikt meer stroom bij het lezen en het afspelen/opnemen van bestanden op een externe
geheugenkaart.
Hierdoor is de levensduur van de batterij korter in vergelijking met waneer het interne geheugen
wordt gebruikt.'
------
Hoe lang geeft Cowon eigenlijk garantie?
Op de site van advancedmp3players.co.uk hebben ze het over 1 jaar.
Maar wanneer je een D2+ van CowonGermany via Ebay koopt (2e hands die 7 dagen als test gebruikt is), dan zit daar 2 jaar garantie op.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 00:08 ]
Weet iemand wat er gebeurd is met http://www.MP3Spelers.nl de site is inmiddels enige al weken offline. Wellicht heeft iemand een verduidelijkende link, of verklaring.
Niet dat er iets met mijn D2 is, maar vraag me af of ik nu direct m'n Garantie bij Cowon zou moeten claimen?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik ben even gaan zoeken vanavond. (ben ook een Cowon liefhebber...)JunkieXP schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:29:
Misschien een beetje offtopic, maar gezien het de officiële importeur van Cowon was toch enigszins relevant.
Weet iemand wat er gebeurd is met http://www.MP3Spelers.nl de site is inmiddels enige al weken offline. Wellicht heeft iemand een verduidelijkende link, of verklaring.
Niet dat er iets met mijn D2 is, maar vraag me af of ik nu direct m'n Garantie bij Cowon zou moeten claimen?
Ik vrees het ergste.
De Nederlandse importeur is namelijk failliet verklaard.
De eigenaar van de site mp3spelers.nl is/was EBS Benelux.
Dit bedrijf is in februari door de rechter failliet verklaard.
Naam: ENTERTAINMENT BUSINESS SERVICES B.V.
Vestigingsadres: Lorentzweg 1 3752LH Bunschoten
KvK-nummer: 32075650
Handelend onder de naam: EBS BENELUX
publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
11-02-2010 utr.10.78.F.1300.1.10 Uitspraak faillissement op 4 februari 2010
Curator: mr. J.A.A. Boers
Adres: Postbus 675 3900AR Veenendaal
Telefoon: 0318-522404
Rechtbank: Utrecht
Rechter-commissaris: mr. Y. Sneevliet
Insolventienummer: F.10/78
Verder vond ik hier het verslag van de curator met vele financiële details.
http://www.boersadvocaten.../1e%20verslag%2823%29.pdf
Je eerste aanspreekpunt blijft volgens mij de winkel in NL waar je deze gekocht hebt. Dat de importeur failliet gegaan is, is niet jouw probleem.JunkieXP schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:29:
_██_
(ಠ_ృ)
En als die winkel nu mp3spelers.nl was?Atomsk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:44:
[...]
Je eerste aanspreekpunt blijft volgens mij de winkel in NL waar je deze gekocht hebt. Dat de importeur failliet gegaan is, is niet jouw probleem.
Dan heb je toch echt een probleem want die winkel was van de importeur, die dus failliet is.
Nu kan het zijn dat er een nieuwe importeur opstaat die de garantieclaims over gaat nemen maar dat is nog maar de vraag. Als dat niet zo is zul je dus direct bij de fabrikant Cowon moeten aankloppen.
Nu maar hopen dat mijn Cowon niet stuk gaat binnen de garantieperiode (daarna ook niet, maar toch
Voordat we hier, te ver af gaan dwalen over deze kwestie, denk ik dat we maar weer OnTopic gaan. Bij interesse kunnen we wellicht een nieuw topic aanmaken in het Juridische gedeelte om de gang van zaken te bespreken, het is nu in iedergeval aangekaart en duidelijk, zodat men eventueel weet waar ze aan moeten kloppen bij Garantieafhandeling. Thanks to @HoppyF (en @Brilsmurfffje).
[OnTopic]
Het is triest dat de importeur is omgevallen maar helaas vallen er veel meer bedrijven om en het zijn lang niet allemaal de kleinste.
Er zal wel een nieuwe importeur ontstaan verwacht ik, misschien moeten we maar een berichtje naar de Cowon company zelf sturen. Op hun site staat mp3spelers er nog steeds op.
Mijn D2 is al een tijdje uit de garantie en werkt tot nu toe echt prima, en ik hoop dat hij het ook nog lang zo blijft doen.
Hoop niet dat dit ooit de nek omdraait van mijn Beloved D2.
Verwijderd
Vihaio schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:00:
En met de stylus is het vrij lastig om links boven wat aan te klikken.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 20:23 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Waarom? als je de knoppen niet meer kan gebruiken moet je gewoon de juiste flashskins selecteren... Kun je alles via het scherm instellen. Heb je die knoppen niet meer nodigJunkieXP schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:11:
Ben zo bang voor de toetsjes die aan de bovenkant zitten, vooral de "zachter" toets heeft bijna geen Feedback meer, maar functioneert nog wel. De menu toets voelt ook niet echt "klikkend" en de "harder" toets werkt gewoon nog goed.
Hoop niet dat dit ooit de nek omdraait van mijn Beloved D2.
Voorheen met mijn CX400 luisterde ik rond de 10 / 11
Echter met mijn MEElectronics M6 zit ik rond de 13, of dit nu aan de Seal ligt kan ik nu nog niet oordelen aangezien het een hele nieuwe FormFactor is.
Hoe hard staat jullie D2 ongeveer en met wat voor / welke Doppen is dit?
Als ik ga fietsen dan wil ik het soms wel op 13 zetten, maar dat is dan al best wel hard. Goed te doen voor 1 liedje
Sinds ik hem heb laten vallen doet mijn scherm vervelend. De onderste rijen pixels reageren niet meer. Maar ik ben nog steeds erg blij met de D2.
[ Voor 30% gewijzigd door Oyster op 12-05-2010 09:34 ]
Lichtelijke zorgen door bovenstaande reacties, hoewel het weinig verschilt.
_██_
(ಠ_ృ)
Grappig dat heb ik ook. Tijdens het sporten begin ik op een bepaald niveau maar naar mate ik even bezig ben gaat het volume omlaag. Maar dat heeft denk ik meer te maken met dat je gehoor went aan het geluidsniveau waardoor het naar beneden kan. Lijkt me niet dat oordopjes opeens harder gaan.Atomsk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:20:
De impedantie van ieder merk/type oordopje verschild en daarmee ook het aantal dB's dat geproduceerd wordt bij een bepaalde volumestand. Volumestanden vergelijken heeft dus niet zoveel zin bij verschillende types. Ik heb zelf Sharp MD-33's en de D2 staat max op 20. Bij langere luistersessies gaat het volume echter meestal terug naar 16 of zo. Naar mate ik ze langer in heb, gaan ze harder klinken namelijk, vreemd genoeg..
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En nee, daarmee bedoel ik niet icm een 32GB geheugenkaartje maar het ingebouwde geheugen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Sinds 2008 heb ik een witte D2 (2GB, met 8GB SD) en ik gebruik hem nog altijd. Het aan en uit-knopje voelt wat versleten aan, maar voor de rest voelt en doet hij het nog als nieuw. Ik gebruik ook het plastic beschermhoesje, dus dat scheelt.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor muziek, maar af en toe kijk ik wel eens een aflevering High Stakes Poker, of Family Guy. Ik zet er wel eens een film op, maar die kan ik niet in 1 keer afkijken vanwege vermoeide armen
Het is enigszins jammer dat je niet direct avi's etc op de speler kunt zetten, maar ze eerst moet converten. Dit duurt wel even maar daarna ziet het er ook prima uit op de D2.
Een nadeel van de speler is dat blind bedienen niet altijd lukt, en dan heb ik het over naar het volgende nummer skippen. Ik ken het menu onderhand wel uit mijn hoofd, maar ik druk (blijkbaar) erg vaak naast de Next-knop en moet ik dus weer het spelertje uit mijn zak halen.
De oortjes die bij de Cowon zitten zijn crap, maar gelukkig heb ik CX400's en die zijn erg fijn.
Ik denk dat ik deze speler nog wel een paar jaartjes ga gebruiken.
Als je dit spelertje voor een leuke prijs kunt krijgen (50 euro ofzo), denk ik dat hij nog steeds (bijna) niet te verslaan is.
:D
Zelf heb ik een D2 sinds dat deze te koop was. Deze is tot een maand of 3 geleden erg veel gebruikt en ligt nu in een la naast een Cowon iAudio G3. De accu gaat nu nog maar een paar dagen mee in plaats van de ongeveer 2 weken in het begin. Het gebruik is in deze periode ongeveer hetzelfde gebleven (muziek zelfde bitrate en ongeveer zelfde aantal uur per week).
Omdat ook mijn telefoon sterk achteruit ging, heb ik sinds een maand of 3 een iPhone

Ik laad hem ook pas op als hij helemaal leeg is, misschien dat dat heeft geholpen.
In het menu kan je de hold-state veranderen, dan kan je de knoppen boven op de speler een functie geven in hold. Deze wijkt af van de normale functie. Hier kan je dan bijvoorbeeld next onder zetten. zo blijft de knop een volume knop als hij niet op hold staat, maar zet je hem op hold dan kan je er liedjes mee skippenKoffieNT schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:22:
Een nadeel van de speler is dat blind bedienen niet altijd lukt, en dan heb ik het over naar het volgende nummer skippen. Ik ken het menu onderhand wel uit mijn hoofd, maar ik druk (blijkbaar) erg vaak naast de Next-knop en moet ik dus weer het spelertje uit mijn zak halen.
What the.... net eens zitten zoeken naar de 16GB, die blijkt alleen nog bij BOL op de site te staan, maar als ik deze pagina http://www.kieskeurig.nl/.../d2_16_gb/reviews/332621/ zo zie, dan kan BOL deze niet meer leverenRaven schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:11:
Is er al iets bekend of er (ooit) een 32 en/of 64GB versie komt van de D2?
En nee, daarmee bedoel ik niet icm een 32GB geheugenkaartje maar het ingebouwde geheugen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ze zijn op het moment vrij moeilijk leverbaar - eind juni/begin juli weer, dus tegen die tijd zullen er ook wel weer meer NL-aanbieders zijn..Raven schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:05:
[...]
What the.... net eens zitten zoeken naar de 16GB, die blijkt alleen nog bij BOL op de site te staan, maar als ik deze pagina http://www.kieskeurig.nl/.../d2_16_gb/reviews/332621/ zo zie, dan kan BOL deze niet meer leveren
Verder is Bol is sowieso veel te duur: http://www.bol.com/nl/p/e...00000007311021/index.html
Dit is beter: http://geizhals.eu/a409884.html ( http://geizhals.eu/?fs=Cowon+D2%2B&in= )
Kepi_nl
http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=9984
16 GB 140 euro
Hmm, okee. Maar dat maakt het wel wat lastiger met garantie, mocht dat nodig zijn, lijkt mij.
Mijn originele vraag staat nog onbeantwoord trouwens
Nu is 16GB al een mooie stap vooruit, maar meer zou mooi zijn
[ Voor 51% gewijzigd door Raven op 31-05-2010 15:47 ]
Oscar Wilde
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Oscar Wilde
Vaak valt bijvoorbeeld het schuifje bovenop niet onder de garantie. Dat is nou juist het enigste onderdeel dat altijd stuk gaat