Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik vind 180 dollar voor een Cowon iAudio D2+ 16GB eigenlijk heel weinig in vergelijking met een iPod.

Hoe zit het met de batterijduur eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die is fucking lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
35 - 40 uur?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Batterijduur van tot 52 uur audio en tot 10 uur video

Staat gewoon in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bovendien is het wel handig om eerst de reviews even door te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Coeluh schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:05:
Ik vind 180 dollar voor een Cowon iAudio D2+ 16GB eigenlijk heel weinig in vergelijking met een iPod.

Hoe zit het met de batterijduur eigenlijk?
Ik moest toch even slikken toen ik de aanbieding van de iPod zag en daarbij ook de nieuwprijs van €229,- voor zo'n €50,- meer heb je 7,5x (120GB) de Capaciteit van de grootste Cowon iAudio D2(+) en ben je ook nog is hip. Het kwaliteitsaspect en compactheid valt dan weg maar dat terzijde.

Desalnietemin zou ik mijn D2 voor geen goud willen ruilen met een iPod.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
JunkieXP schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Ik moest toch even slikken toen ik de aanbieding van de iPod zag en daarbij ook de nieuwprijs van €229,- voor zo'n €50,- meer heb je 7,5x (120GB) de Capaciteit van de grootste Cowon iAudio D2(+) en ben je ook nog is hip. Het kwaliteitsaspect en compactheid valt dan weg maar dat terzijde.

Je vergelijkt nu een hdd-speler met een flashspeler. Flash is altijd duurder geweest dus die vergelijking kun je niet direct maken. Het is wel zo dat je meer GB's hebt, maar daar staat tegenover dat je een harde schijf als opslagmedium hebt. Dus een lomper design (hdd's zijn nog altijd relatief groot) wat ook meer kans heeft op beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Vihaio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 02:57:
Geinig. Je kan de firmware van je D2 veranderen zodat je dezelfde functies hebt als de D2+. Lees hier hoe.
Update: Cowon contacted us to warn that there is risk in bricking (damaging/rendering it useless) your D2 by doing this. So in my words, do this at your own risk.

[ Voor 48% gewijzigd door laropo op 20-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

RoD schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:19:
[...]

Je vergelijkt nu een hdd-speler met een flashspeler. Flash is altijd duurder geweest dus die vergelijking kun je niet direct maken. Het is wel zo dat je meer GB's hebt, maar daar staat tegenover dat je een harde schijf als opslagmedium hebt. Dus een lomper design (hdd's zijn nog altijd relatief groot) wat ook meer kans heeft op beschadiging.
Ik snap wat je bedoeld, maar ben van mening dat hier ook veel mensen zijn die zich er niet mee bezig houden en die extra GB's graag nemen in plaats van een functioneel technisch beter / degelijker apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Vihaio schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:27:
Batterijduur van tot 52 uur audio en tot 10 uur video

Staat gewoon in de TS.
Ook al over de d2+?
JunkieXP schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Ik vind dat clickwheel echt oerirritant!

[ Voor 55% gewijzigd door Coeluh op 20-03-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

laropo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:19:
[...]

Update: Cowon contacted us to warn that there is risk in bricking (damaging/rendering it useless) your D2 by doing this. So in my words, do this at your own risk.
Ik kan natuurlijk niet kijken in de verschillen tussen de D2 en de D2+ maar het lijkt mij dat een bedrijf als Cowon er alles aan zou doen om zijn D2+ aan te prijzen en wellicht zelfs te proberen met de minieme verschillen die er tussen beide zijn toch de eigenaars van een D2 over te laten stappen naar de D2+. Dit is natuurlijk niet nodig wanneer blijkt dat de software gewoon onderling uitwisselbaar is.

Maar als je het doet, is het toch op eigen risico, ik sta nergens garant voor :p.

@Coeluh: Ik vind het irritant dat er perse iTunes geinstalleerd dient te worden zodat je niet even bij iemand anders een album er op wil zetten is dit niet snel te bewerkstelligen. Maar ja, voor de iPods is nou eenmaal een doelgroep beschikbaar, hoe graag we deze ook de wondere wereld van Cowon zouden willen laten ervaren.

[ Voor 17% gewijzigd door JunkieXP op 20-03-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
JunkieXP schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:41:
[...]

..

@Coeluh: Ik vind het irritant dat er perse iTunes geinstalleerd dient te worden zodat je niet even bij iemand anders een album er op wil zetten is dit niet snel te bewerkstelligen. Maar ja, voor de iPods is nou eenmaal een doelgroep beschikbaar, hoe graag we deze ook de wondere wereld van Cowon zouden willen laten ervaren.
Zijn er mensen die Songbird gebruiken met hun Cowon iAudio. Gebruik deze player nu een tijdje, vind hem echt heel fijn. Is van mozilla.
Of gebruikt iedereen windows media player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk dat er ook heel veel mensen gewoon met verkenner werken. Verder zijn er ook nog wel andere programma's die je kunt gebruiken, zoals Mediamonkey of Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
RoD schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:27:
Ik denk dat er ook heel veel mensen gewoon met verkenner werken. Verder zijn er ook nog wel andere programma's die je kunt gebruiken, zoals Mediamonkey of Winamp.
Maar stel je wil playlists. Dan heb je toch een programma nodig?

Ik zie eigenlijk nergens een filmpje van hoe het scrollen werkt in een grote lijst... Of kijk ik niet goed?

[ Voor 14% gewijzigd door Coeluh op 20-03-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JunkieXP schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:41:
[...]

verhaal

Maar ja, voor de iPods is nou eenmaal een doelgroep beschikbaar, hoe graag we deze ook de wondere wereld van Cowon zouden willen laten ervaren.
Hier een gebruiker die is overgestapt van een Cowon D2 4GB + 8GB SDHC (gekocht in 2007) naar een Ipod Nano. Ik had de Cowon gekocht vanwege de 'extra' functies zoals de FM radio en toentertijd de video functie en natuurlijk het aanraakgevoelige scherm. Op een gegeven moment wilde ik echter podcasts gaan luisteren, dat werkte niet goed. Toen me duidelijk werd dat er geen goede oplossing was om de podcasts aan de praat te krijgen heb ik maar een Nano gekocht.
Tot noch toe werkt de Nano perfect. De FM radio mis ik maar zelden (mede dankzij het slechte ontvangst) en video kijk ik al helemaal niet meer op dat ding - dat was leuk toen ik nog geen laptop had.

Kortom: de Nano bevalt me prima en heb de Cowon sindsdien niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Tidaku schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:03:
[...]

Hier een gebruiker die is overgestapt van een Cowon D2 4GB + 8GB SDHC (gekocht in 2007) naar een Ipod Nano. Ik had de Cowon gekocht vanwege de 'extra' functies zoals de FM radio en toentertijd de video functie en natuurlijk het aanraakgevoelige scherm. Op een gegeven moment wilde ik echter podcasts gaan luisteren, dat werkte niet goed. Toen me duidelijk werd dat er geen goede oplossing was om de podcasts aan de praat te krijgen heb ik maar een Nano gekocht.
Tot noch toe werkt de Nano perfect. De FM radio mis ik maar zelden (mede dankzij het slechte ontvangst) en video kijk ik al helemaal niet meer op dat ding - dat was leuk toen ik nog geen laptop had.

Kortom: de Nano bevalt me prima en heb de Cowon sindsdien niet meer aangeraakt.
Hoezo podcasts kunnen niet? Met Juice ofzo kan je toch iedere podcast downloaden? Of bedoel je die dingen uit itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Die dingen uit iTunes zijn precies dezelfde podcasts als je met heel vel andere programma's kan downloaden. Ik snap dan ook niet waarom je ze niet aan de praat zou kunnen krijgen.

En over het brikverhaal. Het lijkt me logisch dat er iets mis kan gaan als je iets doet wat officieel niet de bedoeling is. Maar ik denk dat Cowon die waarschuwing geeft omdat ze liever hebben dat je een D2+ koopt als je de extra functies wil hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Vihaio op 21-03-2009 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Vihaio schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 02:48:
Die dingen uit iTunes zijn precies dezelfde podcasts als je met heel vel andere programma's kan downloaden. Ik snap dan ook niet waarom je ze niet aan de praat zou kunnen krijgen.

En over het brikverhaal. Het lijkt me logisch dat er iets mis kan gaan als je iets doet wat officieel niet de bedoeling is. Maar ik denk dat Cowon die waarschuwing geeft omdat ze liever hebben dat je een D2+ koopt als je de extra functies wil hebben.
Dat laatste is uiteraard heel voor de hand liggend. Maar zouden er mensen zijn die een D2 zouden kopen en dan uppen naar d2+ ipv een d2+ nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ik ben het met jullie eens wat betreft het idee dat Cowon erachter heeft. Maar het kan geen kwaad om er twee keer over na te denken. Het zijn niet alleen de mensen die nu voor de + gaan ipv de normale, maar ook degene die al een normale hebben.

Anyway.. ik heb Cowon nog nooit zo'n bericht zien uitgeven, dus wie weet is 't wel echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zijn er winkels in Nederland (eindhoven om preciezer te zijn) waar ze zo'n cowon iaudio hebben zodat ik er even mee kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Ik heb nu een half jaar mijn Cowon D2 8GB en ben er zeer tevreden over. Nu heeft mijn tante hem een paar weken geleden per ongeluk in de wasmachine gedaan (de D2 lag op het tafelkleed dat ze had opgevouwen en in de wasmachine had gedaan). Nu werkt het touchscreen niet meer. Dit is redelijk irritant, ik kan nu alleen muziek afspelen door te navigeren met de volume knoppen (als hij op lock staat). Weet iemand hoe duur het zou zijn om dit te repareren, of dat het voordeliger is om een nieuwe te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk dat je beter een nieuwe kunt kopen. Je kunt natuurlijk altijd even informeren bij Cowon hoeveel het ongeveer zou gaan kosten, maar dit soort dingen zijn vaak hele dure grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 22:26
Coeluh schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:40:
Zijn er winkels in Nederland (eindhoven om preciezer te zijn) waar ze zo'n cowon iaudio hebben zodat ik er even mee kan spelen?
Mediamarkt verkoopt iAudio (maar ik weet niet of het assortiment van iedere Mediamarkt gelijk is) en zit in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anakha schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:57:
[...]

Mediamarkt verkoopt iAudio (maar ik weet niet of het assortiment van iedere Mediamarkt gelijk is) en zit in Eindhoven.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
RoD schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:47:
Ik denk dat je beter een nieuwe kunt kopen. Je kunt natuurlijk altijd even informeren bij Cowon hoeveel het ongeveer zou gaan kosten, maar dit soort dingen zijn vaak hele dure grapjes.
Ik heb op de site van cowon gezocht maar kan er geen telefoonnummers vinden die ik kan bellen. Ik heb ze in 2 weken tijd 4 keer gemailt maar nooit een reactie gehad. Weet iemand waar ik dan kan informeren (bij de winkel dan maar ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Bij de winkel is ook een optie inderdaad. Mocht het niet lukken zou ik het er bij laten. Je kunt ook een RMA aanvragen, het ding opsturen, en achteraf de rekening krijgen.. maar dat kan nog wel eens tegevallen. Dan zou ik op safe spelen en gewoon een nieuwe speler uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Vet ik zie nu dat de d2+ een tvout heeft!
Afbeeldingslocatie: http://www.cowonglobal.com/product_wide/COWOND2PLUS/images/features/feature_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ja, tv-out is leuk.. behalve dat de D2 geen files groter dan 320x240 af kan spelen, als ik het goed heb. En dat ziet er natuurlijk niet uit op een groot tv-scherm. Toch wel een tekortkoming van de D2, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
RoD schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:29:
Ja, tv-out is leuk.. behalve dat de D2 geen files groter dan 320x240 af kan spelen, als ik het goed heb. En dat ziet er natuurlijk niet uit op een groot tv-scherm. Toch wel een tekortkoming van de D2, imo.
Zou een d2+ dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De D2+ kent maar enkele verbeteringen ten opzichte van de gewone D2. En dat zijn ook nog maar voornamelijk enkele firmwarematige verbeteringen, zoals je hier kunt lezen. Ik denk dus niet dat de D2+ het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
RoD schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:21:
De D2+ kent maar enkele verbeteringen ten opzichte van de gewone D2. En dat zijn ook nog maar voornamelijk enkele firmwarematige verbeteringen, zoals je hier kunt lezen. Ik denk dus niet dat de D2+ het wel kan.
Ik vind hem fysiek wel mooier, vooral dat er niet met koeienletters portable media player staat opgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet naar gekeken of grotere resolutie dan 320 x 240 mogelijk was op mijn D2+... zal er nog eens naar kijken.

verder zat er GEEN AC-adapter bij, volgens mp3spelers.nl werd hiermee de USB-kabel bedoeld om de speler via de computer op te kunnen laden... helaas
na mijn vraag hebben ze aangegeven de term 'AC-adapter' weg te halen om meer verwarring tegen te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Nu mijn Creative Zen Vision M 60GB, een duik in een tas vol met cola niet heeft overleefd, zoek ik een nieuwe PMD. Waarschijnlijk wordt het de D2+ 16GB +32 GB SDkaart. Maar ik heb wat korte vrage;
1 Kan je de muziek en films drag en drop style via deze computer erop zetten?
2 Is de 4000/4000 item regel lastig of merk je hier eigelijk niks van.
3 worden de video's en muziek gezamelijk weergegeven? (creative zen (xfi) doen dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

Freak187

geen

Taarmen schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:52:
Nu mijn Creative Zen Vision M 60GB, een duik in een tas vol met cola niet heeft overleefd, zoek ik een nieuwe PMD. Waarschijnlijk wordt het de D2+ 16GB +32 GB SDkaart. Maar ik heb wat korte vrage;
1 Kan je de muziek en films drag en drop style via deze computer erop zetten?
2 Is de 4000/4000 item regel lastig of merk je hier eigelijk niks van.
3 worden de video's en muziek gezamelijk weergegeven? (creative zen (xfi) doen dit namelijk niet.
1: Muziek wel, films moet je volgens mij eerst converten (heb ik zelf nog niet geprobeerd)
2: Ik heb met mijn 16 GB helemaal geen last van de 4000 item regel, maar ik heb dan ook aardig wat FLAC en 320 kbps bestanden. Ik weet niet hoe het zit met een SD kaart erbij, of die dan een aparte limiet heeft?
3: Je stopt muziek in de MUSIC folder en films in de VIDEO folder. Dat wordt volgens mij niet gezamenlijk weergegeven, maar dat weet ik niet zeker.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
1. Ja. Dat is overigens zeer makkelijk even zelf uit te zoeken.
2. Dat is puur persoonlijk. Jouw setup is er een met 48GB. Zou kunnen dat je er dan aan toe komt.. maar met veel video denk ik dat eigenlijk niet. Kijk eens hoeveel files je er op zou willen zetten.
3. Muziek bij muziek, en video bij video. Je kunt ook nog browsen, dan is het afhankelijk van waar je het neer hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Bedankt voor de antwoorden, wat ik bij mijn 3de vraag eigelijk bedoelde was dat de muziekbestanden die op de sd-kaart en op het interne geheugen staan gezammelijk weer gegeven. Bij de creatives is dit namelijk niet zo, hier komen de sd kaart bestanden niet in de bibliotheek te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ah op die manier. Ja, die staan gezamenlijk weergegeven. Die vraag is overigens ook al een aantal maal beantwoord in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Taarmen schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:23:
Bedankt voor de antwoorden, wat ik bij mijn 3de vraag eigelijk bedoelde was dat de muziekbestanden die op de sd-kaart en op het interne geheugen staan gezammelijk weer gegeven. Bij de creatives is dit namelijk niet zo, hier komen de sd kaart bestanden niet in de bibliotheek te staan.
Wat vind je het fijnste eigenlijk? Ben ik benieuwd naar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Coeluh schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:24:
[...]

Wat vind je het fijnste eigenlijk? Ben ik benieuwd naar O-)
Dat alles gezamelijk staat, maar mijn ideale pmp zal ik het aan/uit willen zetten of een artiest in de library komt (bij artiesten waarvan je maar een paar nummers voor de speciale momenten heb (goude ouwe/foute nummers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Als je dat zou willen zou je er natuurlijk een aparte (kleine) SD-kaart voor aan kunnen schaffen. Die dingen kosten toch niks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
RoD schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:01:
Als je dat zou willen zou je er natuurlijk een aparte (kleine) SD-kaart voor aan kunnen schaffen. Die dingen kosten toch niks meer :)
Maar wel weer lastig een los stukje hardware extra mee te nemen. Qua maat en gewicht kost het geen moeite maar het is niet handig. PMD + earphones/boxjes neem, een los kaartje vergeet/raak je snel kwijt. Ik ga toch maar niet voor de D2+, alleen door de beperking van 4000/4000, ik heb een paar duizend foto's (incl album art) en dan hou ik ruimte over op de 16 gb versie en kleiner wil ik ivm video en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 08-09 11:28
Lol! Wat toevallig.
14 feb mijn Meizu M6 terug gestuurd ter RMA (updaten van de library duurde dik 10 minuten) en vandaag te horen gekregen dat ik het geld terug gestort krijg aangezien de M6 niet meer leverbaar is.

Nou had ik een paar weken geleden de D2+ al gezien en vond het meteen een mooi ding, dus die gaan we vanavond maar even bestellen denk ik :)

offtopic:
Nu zit ik met het probleem van kiezen; zwart of zilver ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Vinze op 01-04-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Taarmen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:35:
[...]

Maar wel weer lastig een los stukje hardware extra mee te nemen. Qua maat en gewicht kost het geen moeite maar het is niet handig. PMD + earphones/boxjes neem, een los kaartje vergeet/raak je snel kwijt. Ik ga toch maar niet voor de D2+, alleen door de beperking van 4000/4000, ik heb een paar duizend foto's (incl album art) en dan hou ik ruimte over op de 16 gb versie en kleiner wil ik ivm video en gemak.
Als ik het goed heb kun je er een onbeperkt aantal foto's op kwijt, de limiet geld alleen voor Audio/Video bestanden.
4000 internal + 4000 external = 8000. Good enough for a 16GB D2 + 16GB SDHC card. This only applies to audio files (and maybe video, but not photos, texts, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb onlangs toch de 'gok' gewaagd en de 3.x firmware geïnstalleerd op m'n D2. Ik ben helemaal verkocht aan de verticale themes :).

Afbeeldingslocatie: http://cowond2.god.su/uploads/images/image-1yxOvNaZ7I.jpg

Heb er momenteel Glass Pocket op staan, ook de OLED III UI van Cassini bevalt me erg maar die ziet er iets te sci-fi uit naar m'n smaak - al vind ik wel dat ie erg intuïtief werkt :).

O+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan de D2 ondertussen al gapless muziek afspelen?

Zat me daar vanavond flink aan te irriteren toen er een concert (nummers apart geript ipv 1 mp3/wv) zat te spelen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Nee dat kan ie niet. Verwacht ik ook niet meer. Er zijn maar weinig PMD's ook die gapless af kunnen spelen. Ik meen ook dat mp3 er niet voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Als je de voorlopige versie van Rockbox installeert, kun je al wel gapless afspelen. Helaas ondersteunt Rockbox op dit moment je SD-kaart nog niet, maar dat kan nog komen in de toekomst. Kijk voor instructies op het iAudiophile-forum!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is een idee :)
SD-kaart gebruik ik niet meer, scheelt 7.5u op de accu ;)

Zal daar eens kijken, thanks voor de tip :)
RoD schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:57:
Nee dat kan ie niet. Verwacht ik ook niet meer. Er zijn maar weinig PMD's ook die gapless af kunnen spelen. Ik meen ook dat mp3 er niet voor gemaakt is.
Hmm... Damn.

Maar waar ligt dat dan aan? Luie fabrikanten? Of is het gewoon te moeilijk gapless playback te realiseren...

Mp3 kan het wel, althans op de pc icm Winamp, WMP kan het niet gapless afspelen. (Net ff gechecked)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 23-04-2009 13:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk weinig interesse van de gemiddelde consument, en het feit dat het moeilijk te realiseren is. Ik weet overigens niet precies hoet het zit. Verder kan Winamp redelijk gapless afspelen, maar "echt" gapless is het niet. Ik heb het idee dat Winamp er wat trucjes voor heeft om dat effect te realiseren. Zelfde met fabrikanten die wél gapless mp3-playback aanbieden.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, ok.

Zag trouwens dit net op de site van Rockbox over gapless:
quote: Rockbox
Does Rockbox support gapless playback?

The answer to this question is a qualified "Yes."

MP3s were not designed to be played back gaplessly; this is a limitation inherent in the MP3 format. MP3 stores data in frames that contain 1152 samples (48/44.1/32 kHz sample frequency) or 576 samples (24/22.05/16/12/11.025/8 kHz sample frequency). Since the length of a song rarely corresponds exactly to a whole number of frames, MP3 encoders "pad" the end of the final frame in the song with additional samples. Unfortunately, most MP3 encoders do not store any information indicating what is padding and what is supposed to be part of the song. Thus, it is impossible for an MP3 decoder to play back an MP3 file gaplessly with two exceptions: (1) LAME 3.90.1 and higher stores information about the exact file length in the header (the LAME tag), thus allowing us to calculate which parts of the final frame are padding and to disregard those samples on playback. (2) LAME and maybe other encoders allow to encode an album in a way that the song ends are slightly shifted to end up exactly on frame boundaries (the LAME -nogap method; the shift is max. 1/2 frame length, i.e. usually not noticeable). These files can be played gapless regardless whether the player handles the LAME tag or not.

Note that some MP3 players implement a pseudo-gapless playback using one of a couple of methods of cheating. Some players which claim to be gapless will actually do a very short crossfade between the end of one song and the beginning of the next. Other players cut off any zero data (or near zero data) in the final frame of an MP3. This method, which is sometimes referred to as "gap detect" or "gap delete," is not truly gapless, because (1) is it not accurate, and (2) it will cut off silence that is supposed to be at the end of a track. "Gapless" will play back MP3s of a CD the way the mastering engineer intended it to be; "gap detect" or "gap delete" will not. For example, if the mastering engineer decided to put a 2-second gap between one song and another on a CD, true gapless playback will retain that 2-second gap, whereas gap detect or gap delete will not. Rockbox uses gapless playback, not gap detect or gap delete.

What does all this mean? Basically, Rockbox will play back LAME-encoded MP3s either gaplessly or very nearly gaplessly. However, MP3s encoded with other encoders will play back with a small but noticeable gap.
Dat legt het duidelijk uit :)

Dus een andere codec zou dat probleem niet moeten hebben(?).

Btw, D2+ las ik net ergens? Heb ik iets gemist?
http://www.cowonglobal.co...D2PLUS/product_page_1.php

Ah wacht, alleen paar minimale veranderingen in de firmware...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Raven schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:14:
Is een idee :)
SD-kaart gebruik ik niet meer, scheelt 7.5u op de accu ;)

Zal daar eens kijken, thanks voor de tip :)

[...]

Hmm... Damn.

Maar waar ligt dat dan aan? Luie fabrikanten? Of is het gewoon te moeilijk gapless playback te realiseren...

Mp3 kan het wel, althans op de pc icm Winamp, WMP kan het niet gapless afspelen. (Net ff gechecked)
RoD schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:16:
Ik denk weinig interesse van de gemiddelde consument, en het feit dat het moeilijk te realiseren is. Ik weet overigens niet precies hoet het zit. Verder kan Winamp redelijk gapless afspelen, maar "echt" gapless is het niet. Ik heb het idee dat Winamp er wat trucjes voor heeft om dat effect te realiseren. Zelfde met fabrikanten die wél gapless mp3-playback aanbieden.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe het precies zit.
Heb je wel eens een mp3 bestand geopend in een editor oid? Dan zie je dat elke mp3 op het einde een stukje heeft zitten waar geen geluid op zit. Gewoon één rechte platte lijn. Dit hangt samen met het mp3 formaat. Wat winamp volgens mij doet is gewoon een soort van crossfade. En dan wel zo dat het lijkt alsof er zonder gat gespeeld wordt, maar dat is niet het geval alleen hoor je het een stuk minder goed.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik zie het probleem ook niet zo. Bij de meeste geconverteerde cd's zou ik helemaal geen gapless playback willen. Gewoon omdat het verschillende nummers zijn die op cd ook niet naadloos in elkaar overgaan.

Bij live cd's waar het wel één continu opname is, zouden ze eigenlijk geen normale indexmarkers moeten gebruiken maar subindexmarkers. Deze zijn bedoeld voor skippen binnen een muzieknummer en altijd zonder pauze. Deze functionaliteit is echter tegenwoordig bijna niet meer te vinden op afspeelapparatuur en dus wordt dit nog maar nauwelijks toegepast.

Het enige probleem zijn cd's waar soms nummers soms naadloos overlopen en soms niet (Violator van Depeche Mode bijv). Hoe dan ook, het is op te lossen door een cd te rippen naar één mp3bestand, al kun je dan niet meer skippen natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 22:52
Ik had laatst een heel vaag probleem met mijn iAudio D2. Ik had er een album erbij opgezet en toen ik mijn D2 aanzette in de trein stond alles op 'unknown' (ook de filmpjes). Super lastig zoeken zo. Zover ik weet was er niks raars met de ID-tags. Heb alle albums weggegooid en heb ze stuk voor stuk weer toegevoegd. Nu is er niks aan de hand gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Daar is niks raars aan, dat is een welbekend probleem.

Dat heeft te maken met de hoeveelheid muziek je er in een keer opzet. Ik wissel wel eens tussen 4 en 1
6GB kaartjes, en dan krijg ik het ook regelmatig (bijna altijd). Probeer, als je dit weer krijg, eens je D2 te herstarten, werkt bij mij ook gewoon elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heeft er iemand enige suggestie hoe ik bij mijn FLAC bestanden ook netjes albumart laat werken. Dit is mij alleen nog maar gelukt om te krijgen bij het gratis album van Nine Inch Nails in FLAC. Voor de rest elke CD die ik rip wil op 1 of andere manier geen albumart bij... Elke MP3 daarentegen wel. Maar ik koop CD's hoofdzakelijk om ze te rippen in FLAC.

De programma's die ik tot nu toe heb gebruikt om te taggen en ook om dus album art toe te voegen zijn:
  • Songbird
  • Amarok
  • MP3Tag 2.xx ( de laatste versies allemaal)
  • Winamp
Op veel verschillende OSsen dit geprobeerd. Maar nog steeds niet een duidelijk programma gevonden die mij erbij kan helpen op de D2. Het programma zelf ziet wel de art in het geval van FLAC. De Cowon niet.... Maar bij Mp3 zien zowel het programma als mijn D2 de art.... Ik heb geen idee meer wat de oplossing is. Hoe passen jullie dit toe?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

cover.jpg bestandje in de folder met FLAC bestanden zetten?
Werkt met mp3'tjes in ieder geval prima.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bluppy2 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:06:
cover.jpg bestandje in de folder met FLAC bestanden zetten?
Werkt met mp3'tjes in ieder geval prima.
Wel alle verdomde rooie bietjes zeg 8)7 Waarom doen programma's dat niet standaard. Het werkt in ieder geval bij Arcade Fire. Nu bij de rest eens proberen :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik mis nog een programma in je lijstje, MediaMonkey :) In de laatste versie zit de nieuwste flac versie. Daarmee kun je covers toevoegen aan FLAC bestanden. Daarnaast kun je aangeven dat het programma standaard ook een folder.jpg aanmaakt voor albums.

[ Voor 24% gewijzigd door Dadona op 18-05-2009 19:29 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:25
Al een tijdje voeg ik de cover gewoon toe aan het bestand als ik rip/converteer met Easy CD-DA Extractor. Erg handig en compleet programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

maniac2003 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:09:
Al een tijdje voeg ik de cover gewoon toe aan het bestand als ik rip/converteer met Easy CD-DA Extractor. Erg handig en compleet programma.
Met FLAC rips?
Touchdomex schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:18:
[...]

Wel alle verdomde rooie bietjes zeg 8)7 Waarom doen programma's dat niet standaard. Het werkt in ieder geval bij Arcade Fire. Nu bij de rest eens proberen :9
Omdat het niet standaard is? :P. Mijn iRiver Clix wou graag folder.jpg in de map...

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 21-05-2009 08:33 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:25
Ja zelfs in FLAC bestanden zijn de covers in te voegen. Op de PC heeft de software er geen moeite mee. Op mijn speler heb ik alleen MP3 bestanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, hoe verander je de theme van je d2 eigenlijk? heb er net eentje gedownload, maarre waar moet ik em neerzetten of moet k iets anders doen..? en wat voor extensie hoort zo'n bestand te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:27:
hallo, hoe verander je de theme van je d2 eigenlijk? heb er net eentje gedownload, maarre waar moet ik em neerzetten of moet k iets anders doen..? en wat voor extensie hoort zo'n bestand te hebben?
Wat voor theme heb je? Flashtheme of gewoon een menu theme? In het eerste geval MOET je de koreaanse firmware erop hebben staan :P alleen die ondersteund flashtheme's. In het tweede geval is het makkelijkste om de firmware opnieuw te flashen(als je toch bezig bent direct naar de koreaanse, 2 vliegen in 1 klap) en dan stap 0(wissen) doen stap 1 doen(firmware zelf) de derde is voor het thema wat je gaat toepassen. Standaard is dat de font en de menu-uiterlijk. Bij deze fase doe jij de zelfgedownloade thema flashen en je bent in principe klaar :D Mocht het niet goed zijn gegaan weer terug naar stap 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt voor de tips, maarre heb er niet heel veel verstand van ofzo.. dus.. hoe moet ik de "oude" firmware wissen? in welke map staat ie? en waar kan ik de nieuwe firmware krijgen? heb trouwens nu versie 4.57 en ik moet ook een 4.nogwat versie houden in verband met DAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:22:
oke, bedankt voor de tips, maarre heb er niet heel veel verstand van ofzo.. dus.. hoe moet ik de "oude" firmware wissen? in welke map staat ie? en waar kan ik de nieuwe firmware krijgen? heb trouwens nu versie 4.57 en ik moet ook een 4.nogwat versie houden in verband met DAB
Ah. Wat jij direct moet doen is jezelf aanmelden op Iaudiophile.net. Daar staat alle info op. Omdat jij een DAB hebt werkt het net iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor het eerst een probleem met mijn i audio d2. Heb hem inmiddels twee jaar en sinds gister is het hele beeld ineens met zwart witte lijnen bedekt. zo erg dat je bijna de tekst niet meer kan lezen. Hij doet het verder nog wel. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft of weet wat ik eraan kan doen?? Heb al geprobeerd te resetten maar dat helpt ook niet.??? marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 17:10
Misschien proberen de firmware opnieuw te installeren. Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik ook doen maar het is bijna niet meer te lezen op het scherm. Je hoort of het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig waar je (in/om NL) een originele AC adapter voor de D2 kunt krijgen?
Google vind niks... Mjah niks: http://www.minidisc.com.a...u5-ac-adapter-p-1685.html

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zit vandaag eens met de equalizer te spelen maar kwam er niet echt helemaal uit. Momenteel staat hij op Pop en de daarbij behorende waarden. In de Jeteffect heb ik de instellingen nu op:

BBE: 4
Mach3bass: 4
3d surround: 4
Stereo enhance: 3

Ik heb de bass al omhoog gezet omdat die standaard op 2 stond volgens mij, vind het altijd wel prettig een bass.
Welke instellingen zijn nu over het algemeen het beste voor het luisteren? Ik heb een brede smaak en dat zal ook niet echt veel helpen denk ik omdat alles daarin weer verschilt?

Ik luister momenteel naar rap, hiphop, pop, rock en beetje dance. Iemand idee of is dit zelf proberen?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Raven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 03:49:
Weet iemand toevallig waar je (in/om NL) een originele AC adapter voor de D2 kunt krijgen?
Google vind niks... Mjah niks: http://www.minidisc.com.a...u5-ac-adapter-p-1685.html
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar dit is een oplader > usb adapter:
http://www.mp3shop.nl/pro...to-usb-adapter-black.html

Misschien kun je hier iets mee?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zoek dus echt de originele, USB lader heb ik niks aan omdat de D2 geen muziek kan afspelen dan...

Eigenlijk heb ik de originele lader zelf niet nodig, alleen die custom microUSB stekker wat er aan zit....

Wil 'm kunnen opladen met MintyBoost en tegelijk muziek luisteren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Ah ok, duidelijk. Ik ben er inmiddels ook achter dat het apparaat niet afspeelt als hij aan het opladen is. Nou ja, misschien kun je die mensen van de mp3shop eens je verhaal voorleggen? Mochten ze het door jou gezochte product niet hebben zijn ze misschien bereid om je een andere leverancier aan te bieden die het wel in huis heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Arethusa op 18-07-2009 15:18 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, mp3shop heeft 'm niet en kon er niet aankomen.
Cowon gaf mij een emailadres van iemand van "Entertainment Business Services B.V." (ebs-benelux.com).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raven schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:56:
Hmm, mp3shop heeft 'm niet en kon er niet aankomen.
Cowon gaf mij een emailadres van iemand van "Entertainment Business Services B.V." (ebs-benelux.com).
Wat mis je nu? Mis je de hele oplader of een gedeelte? Of is je oude gewoon kapot Ik heb 2 opladers hier liggen. 1 is de EU(van mijn eerste D2) en de 2e is een US die bij mijn tweede D2 zat :+ Als je mij een DM stuurt is misschien mogelijkheid dat jij die US koopt voor een zacht prijs? :P

Moet ik hem wel snel weer vinden :X Zit midden in een verhuizing zegmaar dus straks gaan alle dozen dicht en duurt het voor jou ook weer lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Modbreak:Kunnen we het weer over de D2 hebben? Voor bovenstaande zaken kun je in Shopping Forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gaat toch over de D2? Mjah ok, de adapter die erbij hoort...
Touchdomex schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:03:
[...]

Wat mis je nu? Mis je de hele oplader of een gedeelte? Of is je oude gewoon kapot Ik heb 2 opladers hier liggen. 1 is de EU(van mijn eerste D2) en de 2e is een US die bij mijn tweede D2 zat :+ Als je mij een DM stuurt is misschien mogelijkheid dat jij die US koopt voor een zacht prijs? :P

Moet ik hem wel snel weer vinden :X Zit midden in een verhuizing zegmaar dus straks gaan alle dozen dicht en duurt het voor jou ook weer lang
Mis niks, heb er wel een, maar heb een 2e nodig voor de stekker die eraan zit daar ik de mijne heel wil houden en die stekker een custom microUSB geval is wat nergens los te krijgen is...

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 20-07-2009 18:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
Wie kan er voor mij hun System map uploaden. Mijn D2 heeft een kapotte touchscreen, en tot voor kort gebruikte ik de knoppen om mn muziek op shuffle af te spelen, want D2 is al uit de garantie en heb geen zin/geld om hem te laten repareren.
Was zo stom om fw te upgraden, waardoor ik nu vast zit op het language select scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

-MB- schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:58:
Wie kan er voor mij hun System map uploaden. Mijn D2 heeft een kapotte touchscreen, en tot voor kort gebruikte ik de knoppen om mn muziek op shuffle af te spelen, want D2 is al uit de garantie en heb geen zin/geld om hem te laten repareren.
Was zo stom om fw te upgraden, waardoor ik nu vast zit op het language select scherm.
voila:
http://rapidshare.com/fil...owon_iAudio_D2_system.rar

het is wel de system-map van een D2+
hopelijk heb je er iets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

System map van mijn Cowon D2 firmware 3.59 (1.28 KB)
*linkje*

Als je meer nodig hebt, stuur me even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Gisteren ook een D2+ besteld. (Als vervanging van m'n Iriver iHP100)
4GB DAB versie.
En een 32gb sdhc kaartje, alleen dat is even een gok iets te goedkoop op ebay zegmaar.
Grote kans dat het een fake kaartje is, maargoed ebay staat iets te vol met kaartjes die uit china komen dus zeker weten doe je het niet zo snel.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zep
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 09:52

zep

Zijn er mensen die ervaring hebben met de D2 en de ultimate ears super.fi 5 ?

Dit omdat ik al een D2 heb en de ultimate ears super.fi 5 wil kopen.
alleen zag ik in de specificaties dat de ultimate ears super.fi 5 een impedantie hebben van 13 Ohm.
Dat vind ik wel heer erg laag. gaat dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Wat heb je hier zelf al over opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb ook nog een vraag. Hoe makkelijk is het om de aan en uit schakelaar en de volume/sneltoetsen te vervangen? Ik heb een kapotte D2 liggen. Maar ik ben nogal huiverig met het solderen op een printplaat :X Op dit moment blijft de hold niet goed zitten of hij gaat niet aan/uit, de knoppen gaan stroef of niet en hij valt regelmatig weg.

Nu komt het tweede. Mijn D2 is bijzonder instabiel. Er draait nu de 3.59 op. Maar hij blijft regelmatig hangen, heeft enorme vertraging met het skippen van nummers (echt alsin seconden of 3 a 4) Zou dit kunnen betekenen dat mijn flashchipje aan het doodgaan is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat je eens kunt doen is het interne geheugen formateren en een andere firmware (b.v. versie 2.XX) erop zetten.

Maak je gebruik van flash skins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Niet meer, ik had die gebruikt maar toen werd hij dus nog trager :P Het liefst gebruik ik die wel, maar als het tenkoste gaat van mijn snelheid dan is het jammer. Ik ga hem eens formatteren en een andere firmware gebruiken. Hopenlijk scheelt dat wat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Was de 3.xx niet alleen voor D2's met DAP..?

Heb hier 2.59 neergezet waarmee je de D2 naar D2+ kunt flashen zonder tcctool..

http://www.megaupload.com/?d=QQ0HNS19

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rabor schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:25:
Was de 3.xx niet alleen voor D2's met DAP..?

Heb hier 2.59 neergezet waarmee je de D2 naar D2+ kunt flashen zonder tcctool..

http://www.megaupload.com/?d=QQ0HNS19
Nee :) Het is de koreaanse firmware. Andere instellingen, dictionary en flashskins. Gebruik de 3.xx firmware al sinds dat ik het apparaat heb. Tot nu toe geen problemen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

d2+ dab is iig firmware 4.xx

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de gewone D2 is 4.xx ook de DAB versie, en die versie is in Nederland zinloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Yup en hij werkt ondertussen ook weer gewoon op de 3.59 firmware :) Formateren did the trick :D 4 keer in totaal ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:00:
de gewone D2 is 4.xx ook de DAB versie, en die versie is in Nederland zinloos..
Zinloos is wat overdreven. Er zijn 9 zenders te ontvangen, Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6, Top 2000, 24 nieuws en Funx. Maar op dit moment kun je beter een mp3 speler kopen met een goede FM ontvangst, ipv je geld uitgeven aan een Dab versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De D2 heeft standaard al een goede fm-ontvanger, ik heb nog nooit storing gehoord. Hij doet het zelfs als hij met een draadje naar de versterker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb onlangs mijn D2 omgezet naar D2+ firmware.
Niet heel veel verschil, misschien dat het net iets gebalanceerder klinkt nog voordat je ook maar iets gedaan hebt aan de instellingen, maar verder zit er niet heel veel verschil in. Maar goed wel grappig dat het gewoon kan natuurlijk. Voelt beetje als nieuw leven blazen in de D2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het ook jammer van Cowon dat ze voor de D2 niet een overstap hebben naar de D2+. Ze zijn op het gebied van hardware immers identiek. Maar gelukkig heeft de D2 een grote comunity (iaudiophile.net) Die het mede mogelijk maakt om je D2 om te zetten in een D2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

brilsmurfffje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:31:
Ik vind het ook jammer van Cowon dat ze voor de D2 niet een overstap hebben naar de D2+. Ze zijn op het gebied van hardware immers identiek. Maar gelukkig heeft de D2 een grote comunity (iaudiophile.net) Die het mede mogelijk maakt om je D2 om te zetten in een D2+
Wat zijn precies de voordelen hiervan? Laatste keer dat ik heb gechecked, vond ik de "verbeteringen" van de + niet heel noemenswaardig. Of heb ik het mis?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De enigste echte verbetering is een vernieuwde versie van BBE (BBe+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee is ook niet heel noemenswaardig. Maar als je van je D2 toch een plus kan maken waarom dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Heb mijn D2 maar even ge-update met de nieuwste D2+ firmware, met het oogpunt op toekomstige updates kan het altijd handig zijn. Nu heb ik alleen het probleem dat ik bij het browsen van mijn artiestenlijst (dit doe ik gewoon via de MUSIC map), wanneer ik eenmaal op de up- of down knop druk, hij 5 artiesten/tracks skipt. Dit heb ik nog nooit gehad en ik vind het zeer irritant. Ik kan het ook nergens uitzetten. Ik heb het probleem ook al op iaudiophiles voorgelegd, maar misschien weten jullie een oplossing?

Kia Niro-EV 2024

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste