Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het Cowon iAudio D2 ervaringentopic
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon1.jpg
Inhoudsopgave

Inleiding
Specificaties
Firmware
Reviews
Accessoires
Foto's
Flash
Video
Links
FAQ

Inleiding

De Cowon iAudio D2 is in korte tijd een van Cowons meest populaire draagbare mediaspelers geworden. In Nederland werd hij begin 2006 geïntroduceerd. In eerste instantie waren alleen een 2GB- en een 4GB-model verkrijgbaar, later werd dit uitgebreid met een 8GB-speler. Sinds kort is er zelfs een 16GB-speler op de markt! Desalniettemin is de grootte van het interne flashgeheugen bij deze speler niet zo belangrijk, aangezien hij over een SD-uitbreidingsslot beschikt, dat met de huidige firmware ook geschikt is voor SDHC-kaarten tot 32GB! Een andere opvallende bijzonderheid van de D2 is het 2,5 inch grote touchscreen. Deze alternatieve besturing voor de mediaspeler werkt soepeler dan je zou verwachten.
De D2 is verkrijgbaar in wit, zwart en rood, ook zijn er metalen stickers te koop om je speler een persoonlijke 'look' te geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon3.jpg
Specificaties

De featurelijst van de D2 is niet mis. Cowon geeft de volgende specificaties:
  • Ondersteunt de meeste audioformaten: MP3, FLAC, OGG, APE, WAV, WMA
  • FM-radio (het DAB-model ondersteunt ook digitale radio)
  • Afspelen van films op 320x240, 30fps
  • Laten zien van jpeg- en txt-bestanden (jpg instelbaar als persoonlijke achtergrond)
  • Batterijduur van tot 52 uur audio en tot 10 uur video
  • 2.5 inch 16 miljoen kleuren 24bit TFT-LCD - QVGA (320x240) touchscreen
  • SDHC-uitbreidingsslot tot 32 GB
  • Krachtige oortelefoonoutput (74 mW)
  • USB 2.0
  • Voicerecorder (ook opname van radio mogelijk)
  • Uitgebreide mogelijkheden om de EQ in te stellen en andere effecten toe te voegen
  • Kan gebruikt worden onder Mac OSX en onder Linux (drag-'n-drop)
  • Wekker, rekenmachine
  • Ondersteuning voor Flash-skins en -games (fw. 3.53 en hoger)
  • Line in, TV-out
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon4.jpg
Firmware

De firmware van de D2 is gemakkelijk te updaten.
Download het mapje met de nieuwste firmware van de Cowonsite. Haal eventueel de SD-kaart uit je speler.
In de map zitten drie folders met de namen 0, 1 en 2.
Sluit je D2 aan op je computer middels de USB-kabel. Sleep de inhoud van map 0 (een bin-file) in de root van je D2. Ontkoppel de D2 (veilig verwijderen!) en start hem op. Er zal een balkje in beeld komen dat de firmware aan het upgraden is. Na een tijdje gaat de D2 uit. Sluit hem opnieuw aan op je computer. Nu is de inhoud van map 1 aan de beurt. Dezelfde procedure als net, veilig de D2 verwijderen, opstarten en wachten tot hij klaar is (uitgaat). Herhaal dit voor map 2 (hierin zitten vaak twee files, doe deze om de beurt, niet tegelijk!). In totaal start je dus vier keer opnieuw op. Als het goed is, is de D2 nu voorzien van de nieuwste firmware!

Er zijn verschillende firmwares in de omloop, Cowon maakt het ons niet gemakkelijk.
Hieronder volgt een overzichtje:

Serie 1.xx is voor Korea gemaakt. Deze geeft DMB-support. Installeer deze firmware niet op een Europese D2!
Serie 2.xx is de internationale firmware. Deze ondersteunt op dit moment nog niet de Dictionary of de flash skins, maar is wel vrij stabiel.
Serie 3.xx is ook Koreaans, maar lijkt erg op de 2.xx-versie. Deze kun je dan ook veilig installeren. Firmware 3.xx ondersteunt flash-skins en het woordenboek.
Serie 4.xx is speciaal voor het DAB-model (Digital Audio Broadcast - digitale radio). Installeer deze firmware dan ook alleen daarop! Op dit moment wordt het DAB-model vooral in het Verenigd Koninkrijk verkocht, al kun je hem ook in Nederland vinden.

Reviews

Natuurlijk zijn er over deze speler veel reviews te vinden. Hier volgt een selectie.
Accessoires

Voor een populaire speler als de iAudio D2 zijn natuurlijk diverse accessoires te vinden, al zijn het er niet zoveel als je zou verwachten.
Er zijn bijvoorbeeld diverse opbergmogelijkheden. Cowon heeft zelf een leren beschermhoesje gemaakt voor de D2. Het tasje heeft een magneetsluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon2.jpg
De fabrikant Noreve heeft daarop een andere leren beschermhoes gemaakt, dit keer met een vakje voor de SD-kaart (dit heeft het Cowontasje niet) en zonder magneetje. Ook heeft dit tasje een riemclip:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/noreve.jpg
Qua kwaliteit liggen deze tasjes dicht bij elkaar, al is de Noreve wel een stuk duurder.

Ook zijn er mensen die hun D2 beschermen met een Crystal Case (en natuurlijk een screenprotector):
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/crystal.jpg

Jammergenoeg levert Cowon alleen een USB-kabel en een AC-adapter mee. Er zijn meer kabels te krijgen voor de D2 voor specifieke functies.
Als je je D2 wilt aansluiten op een televisie heb je een AV-kabel nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cable.jpg

Ook kun je met de line in opnemen, mits je deze kabel hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/linein.jpg
Foto's

Er zijn al veel foto's voorbijgekomen, maar voor degenen die er echt geen genoeg van krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon5.jpg
Diverse impressies
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/cowon/cowon6.jpg
De rode versie
Flash

Firmware 3.53 en later ondersteunen flash skins en flash games. Dat wil zeggen, dat je, binnen bepaalde grenzen, je D2 nu nog beter kunt customizen! Er zijn al diverse mooie skins gemaakt. Check deze thread op iAudiophile voor voltooide skins. Alleen de 3.xx-serie ondersteunt skins!

De D2 ondersteunt ook themes. Deze zijn wèl te gebruiken met iedere firmware, tenminste, afhankelijk van of de maker van het theme ook een versie voor jouw firmware heeft gemaakt.
De voltooide themes zijn hier te vinden.

Je kunt ook flashgames spelen op de D2. Plaats daarvoor de .swf-file in de Flashmap en probeer of het lukt!
Video

Video afspelen op de D2 is prima te doen. Het 320x240 scherm is scherp en kleurrijk. Ook ondertitels zijn goed te lezen. Maar hoe zet je nu het makkelijkst video om naar het formaat dat de D2 kan lezen?
Natuurlijk kun je de software van Cowon zelf gebruiken (JetAudio/Cowon Media Center), daarin klik je op 'Converteer', 'Video', en dan stel je de instellingen zo in als jij wilt (selecteer dus de D2 en verder wat je handig lijkt). Dit werkt prima, maar er zijn veel mensen die last hebben van asynchroon beeld en geluid (met name na even te hebben gepauzeerd).

Op het iAudiophile-forum is een aparte sectie gewijd aan alle vragen rondom het converteren van video voor de D2. Diverse gebruikers hebben eigen progjes geschreven. Eentje springt eruit en heeft voor veel mensen de problemen opgelost: iLove van elviselvis. Er zijn nog meer converteerprogramma's te vinden, als het bij jou niet goed gaat, probeer ze dan eens uit.

Links

Een paar handige links op een rijtje:
FAQ

Kan ik iedere firmware op mijn D2 zetten?
Nee, dat kan niet! Als je een DAB-model hebt, kun je alleen de 4.xx-versies gebruiken. De 1.xx is alleen voor Koreaanse spelers en kan je D2 bricken.
De 2.xx- en de 3.xx-versies zijn veilig om te gebruiken.
Let op! Als je het 8GB-model hebt, ga dan niet lager dan x.51, want voor die firmware werd dat model nog niet ondersteund! Voor de 16GB-versie geldt dat je (waarschijnlijk) minimaal firmware x.55 nodig hebt. Op dit moment is de meest recente firmware versie x.57, deze is erg stabiel en dus voor iedereen aan te raden.

Ik heb gehoord dat SD-kaarten van 16GB en meer niet meer ondersteund worden, klopt dat?
Daar was inderdaad even sprake van. De x.51 firmware ondersteunde 16GB-kaartjes, firmware x.53 niet. Met de nieuwste firmware lijkt de ondersteuning weer gewoon te bestaan. Op dit moment is firmware x.57 de meest nieuwe en stabiele firmware.

Hoe zit het met de filelimiet?
Cowon ondersteunt officieel maximaal 3000 files op de speler en 3000 op de SD-kaart. Dit zijn alle files, dus ook jpg's tellen mee. Sommigen hebben geen problemen met meer files, anderen wel. Als je je muziek in een formaat van hoge kwaliteit opslaat, kom je de limiet waarschijnlijk niet tegen, tenzij je een erg grote SD-kaart koopt. Met ingang van firmware x.57 is de filelimiet verhoogd naar 4000/4000!

Als ik op 'Dictionary' klik, krijg ik een foutmelding.
Je moet het woordenboek eerst installeren. Je kunt de volledige versie hier downloaden, en de lite-versie hier. Sleep de POWERDIC-file in de rootmap van je D2, vervang daarmee de POWERDIC-file die er al stond.

De D2 herkent mijn bestanden niet meer, laat 'Unknown' zien of bij elke file dezelfde naam!
Dit kan twee dingen betekenen. Zie je de laatst toegevoegde bestanden helemaal niet verschijnen (dus lege mappen, of helemaal niet), dan loop je tegen de filelimiet aan. De bestanden staan dan wel op de speler, maar worden niet gezien.

Een tweede mogelijkheid is, dat je muziekfiles niet goed getagd zijn. Het best werkt versie ID2v3. Misschien helpt het om je muziek een keer in zijn geheel te retaggen. Meestal lost dit het probleem op.

Mijn OGG-files staan in de verkeerde volgorde!
Dit is een vervelende bug van de D2. Bij de OGG-files worden de tracknummers gesorteerd op het laatste getal, dus krijg je 10 01 11 02 12 etc. Hier is nog geen oplossing voor, helaas.

Het geluid van de D2 wordt soms als 'vlak' omschreven, hoe zit dat?
Het geluid van de D2 is, zoals bij alle spelers van Cowon, zeer goed. Het wordt zo natuurgetrouw mogelijk weergegeven, met zo min mogelijk verandering. Je kunt de klank naar eigen smaak aanpassen met de Equalizer en JetEffect en MachBass. Je basisgeluid is dus wat neutraler dan bij een speler die al veel bewerkingen loslaat op je muziek, maar je kunt ervan maken wat je wilt. Het is wel belangrijk dat je muziekbestand van goede kwaliteit is, want een brak mp3'tje zal ook genadeloos brak klinken!

Ik wil graag meer ... in mijn muziek, hoe pak ik dat aan?
Het beste is, om datgene dat je wilt versterken niet te versterken, maar om alle andere dingen lager te zetten. Daarmee behaal je hetzelfde resultaat, zonder het gevaar van clipping.

Als ik de speler even pauzeer of een stukje skip tijdens het video kijken, lopen daarna beeld en geluid niet meer synchroon
Probeer eens een ander tooltje om je video te converteren. iLove schijnt dit erg goed te doen.

Hoe werken playlists op de D2?
De ondersteuning van playlists is niet zo goed. Gelukkig is er een manier bedacht om dit toch mogelijk te maken.

1. Zorg dat je speler op USB-mode MTP staat (in Menu -> Settings)
2. Upgrade je Windows Media Player naar versie 11 als je dat nog niet hebt gedaan. Anders zie je je speler alleen als een of twee driveletters in plaats van Cowon D2 en kun je niet naar de volgende stap.Otherwise #1 will have your player show up as just 1-2 drive letters instead in My Computer instead of "Cowon D2" & prevent you from going onto next step
3. In "My Computer" moet je nu je speler zien staan als "Cowon D2" en als erop klikt zou je "Internal Storage" (en eventueel "External Storage" als je een SD-kaart hebt) moeten zien staan.
4. Ga naar waar je muziek staat (maakt niet uit of je in intern of extern zit). Klik met je rechtermuisknop op een map waar wat (niet teveel!) muziek in staat en selecteer "Create Playlist".
5. Zodat je niet steeds opnieuw stap 4 hoeft te doen als je een nieuwe playlist wilt maken, kun je het beste de nieuwe file ergens heen kopiëren voor later gebruik.
6. Dubbelklik op het playlist-bestand, en drag-'n-drop de muziekbestanden die je wilt toevoegen op deze lijst. Je kunt alle files die je er niet op wilt hebben gewoon deleten.

Als je klaar bent klik je op de OK-knop om de lijst op te slaan en voilà!

Je playlist zou nu moeten staan onder:
BROWSER -- Music List -- MODE -- Music Library -- Playlist

Dit werkt helaas niet voor iedereen, hier is een guide van iemand die OGG-files wilde gebruiken.
Gebruik Quintessential Media Player en volg deze stappen:
1. Zorg dat je speler op USB-mode MTP staat (in Menu -> Settings)
2. Gebruik de nieuwste QMP, development build 118 werkt in ieder geval.
3. Als je de D2 inplugt krijg je een popup, waarbij ergens in de opties zoiets staat als "Manage this device using Quintessential Media Player". Klik dit aan.
4. Nu krijg je een scherm met verschillende selectiemogelijkheden. Beneden links staat ergens "My Devices" - daaronder kun je "Cowon D2" zien staan.
(Bij het testen was de muziek precies hetzelfde opgeslagen op de PC als op de D2, dus C:\MUSIC\ met dezelfde mappenstructuur. Of dit essentieel is, is nog niet bekend. Ook had de tester al playlists gemaakt (.m3u8-files), die al in c:\MUSIC stonden)
5. Terwijl je op het D2-icoontje staat, moet je klikken op "New Playlist" onderaan het scherm en die een naam geven.
6. Boven de "My Devices"-area is een "My Playlists"-areawaarin al de m3u- en m3u8-playlists staan die je in QMP hebt gemaakt. Klik op de nieuw aangemaakte playlist en de lijst met files wordt geopend rechts beneden.
7. Scroll links beneden totdat je nieuwe (lege) playlist zichtbaar is. Voeg files toe. Selecteer alle items in je playlist (CTRL-A) en sleep ze op het icon van je nieuwe playlist (op de D2).
8. Er verschijnt een popup "Duplicates in Queue" "There are files in the transfer queue that are already on the device". Als je klikt op "Skip Dupes" gebeurt er niets dus je moet klikken op "Overwrite dupes". Soms lijkt de applicatie te denken dat het twee keer zoveel files aan het schrijven is als het eigenlijk is. Dit is niet erg, uiteindelijk gaat het goed.
9) Nu kun je de playlist bekijken onder:
BROWSER -- Music List -- MODE -- Music Library -- Playlist

Waarom wordt mijn album art niet getoond?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als je FLAC- of OGG-files hebt, kun je de album art het beste als losse image in de map met het album zetten, met de naam cover.jpg.
Misschien heb je de art folder.jpg genoemd, die moet je even renamen naar cover.jpg.
Verder kun je in MP3-files je album art ook gewoon embedden. Gebruik wel ID3v2.3 voor het taggen!

Kan ik ook lyrics tonen op de D2?
Hiervoor heb je het gratis programma [http://www.cowonglobal.com/download/file/cowon_program/LDB_Mgr/iAUDIO_LDB20_Mgr_Setup_V2.36.zip]LDB Manager[/url] nodig. Dit is een programma van Cowon zelf. Je selecteert daarin de speler waarvoor de lyrics bedoeld zijn. Je voert de lyrics in en timet die met de muziek. Het is een tijdrovend karwei en LDB Manager is niet zo'n geweldig programma, maar het kan dus wel.

Help, ik ben mijn handleiding kwijt!
hier kun je de handleiding vinden!

Deze topicstart is gemaakt door Velvet. Fouten/aanvullingen graag via DM!

[ Voor 255% gewijzigd door Velvet op 24-10-2008 10:15 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Allereerst wil ik zeggen: mooi startpost. De faq lijkt me goed gevuld en de meeste vragen al te kunnen beantwoorden.

Wat ik me afvroeg, wie gebruikt het pennetje nog die erbij geleverd werd? Ik betrap mezelf er steeds mer op, dat ik deze niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik altijd m'n nagel. Het scherm blijft opzich wel schoon, dus wat dat betreft zie ik geen reden om de stylus te gebruiken. Verder heb ik het idee dat het met de nagel gemakkelijker klikken is. Als ik de stylus gebruik moet ik voor m'n gevoel hard drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:11
En met de stylus is het vrij lastig om links boven wat aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Mij lijkt ook dit wel een url om in de gaten te houden: http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/CowonD2Info

Zodra dit goed aan de gang is, kunnen we misschien nog wel meer verwachten van dit geniale apparaat! Aanklikken overigens altijd met mijn nagel, die stylus heb ik vanaf het begin al weggemieterd...

Misschien ook nog even een stukje toevoegen over de video-mogelijkheden van de D2 (en welke settings je het beste kan gebruiken)? Conversietools die goede sync hebben etc...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

qtee schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:42:
Jammergenoeg levert Cowon alleen een USB-kabel en een adapter met USB-aansluiting mee.
Dat is dus geen usb kabel. Andere aansluiting.
Als je de ac-adapter bedoelt

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 29-01-2008 20:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Inmiddels volg ik al een tijdje de verhalen over de D2 en met name of er binnenkort een oplossing komt de limiet van 3000 files. Voor de speler zelf is dit geen probleem, maar als je uiteindelijk een SDHC kaart erbij prikt van 32GB dan is het toch lastig omdat je dan moet gaan bijhouden of je over de 3000 files heengaat.
Ik ben alleen bang dat deze limiet er niet uit gaat, maar dat dit pas bij de opvolger zal gebeuren (de D3, die naar het schijnt dunner is en naar alle waarschijnlijkheid dan ook een kortere batterijduur heeft).

Voor de rest lijkt de D2 mij de ideale speler. Een super lange batterijduur, goede ondersteuning van formaten (met name flac vind ik belangrijk) en ook nog de mogelijkheid om een klein filmpje te bekijken.
De spelers die een half mediacenter zijn vind ik minder interessant omdat ik het gros van de tijd gewoon muziek zal luisteren en geen complete films zal kijken. Het enige voordeel van die spelers vind ik dat je een dock kunt kopen waarmee je de speler via s/pdif kunt aansluiten op je versterker. Omdat Cowon goede audiokwaliteit levert zou ik dat wel interessant vinden, maar helaas.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Dit is de link voor het progje wat wel perfect werkt volgens sommige hier voor het converten van video. Totaal open source!

[ Voor 8% gewijzigd door MrFl0ppY op 29-01-2008 20:58 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 17:20
Dadona schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:28:
Inmiddels volg ik al een tijdje de verhalen over de D2 en met name of er binnenkort een oplossing komt de limiet van 3000 files. Voor de speler zelf is dit geen probleem, maar als je uiteindelijk een SDHC kaart erbij prikt van 32GB dan is het toch lastig omdat je dan moet gaan bijhouden of je over de 3000 files heengaat.
Ik ben alleen bang dat deze limiet er niet uit gaat, maar dat dit pas bij de opvolger zal gebeuren (de D3, die naar het schijnt dunner is en naar alle waarschijnlijkheid dan ook een kortere batterijduur heeft).
Je moet zekerheidshalve het audiophile forum er even op na slaan, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de 3.54 firmware hier geen last meer van heeft; ook een eerdere firmware (getal even niet bekend) heeft er geen moeite mee.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:53:
Dit is de link voor het progje wat wel perfect werkt volgens sommige hier voor het converten van video. Totaal open source!
Dat linkje moet echt in de startpost :P
Had mij en m'n vriendin 3 maanden frustratie gescheeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Aesculapius schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:42:
[...]

Je moet zekerheidshalve het audiophile forum er even op na slaan, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de 3.54 firmware hier geen last meer van heeft; ook een eerdere firmware (getal even niet bekend) heeft er geen moeite mee.
Volgens mij heb ik 2.53 en heb er nu 3300+ liedjes op staan. En het werkt nog prima! :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het punt is dat je de files er wel op kunt zetten, maar dat de D2 ze dan niet allemaal pakt. Het gaat hierbij om de bestanden die je op je speler zet nadat je er 3000 op hebt gezet. De totale limiet die je kunt bereiken is 6000, 3000 voor het interne geheugen en 3000 voor de sdhc kaart. Zodra je daarbij in de buurt komt is de speler instabiel en traag aan het worden.
Bluppy2, heb jij de 3300+ liedjes op één opslagmedium staan? En weet je heel zeker dat ze allemaal te zien zijn en dat je niet opeens ergens lege mapjes hebt?
(Aesculapius, dat er limiet aan het aantal bestanden zat had ik juist op het audiophile forum gelezen :))

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Er is nu ook een V2.54 firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Bugfixes in v2.54:
- Fixed playing error of some 64kbps mp3 files
- Fixed error after file delete
- Fixed 'Restore' error in calculator
Niet echt een schokkende update zo op het oog.

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 30-01-2008 15:52 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar de +3000 files. Niet dat ik nu zoveel audio files heb, maar ik ben wel van plan om een tigtal CD's te gaan rippen om deze erop te zetten. 3000 is wel erg veel trouwens :) Veel luistertijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Dadona schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:10:
Het punt is dat je de files er wel op kunt zetten, maar dat de D2 ze dan niet allemaal pakt. Het gaat hierbij om de bestanden die je op je speler zet nadat je er 3000 op hebt gezet. De totale limiet die je kunt bereiken is 6000, 3000 voor het interne geheugen en 3000 voor de sdhc kaart. Zodra je daarbij in de buurt komt is de speler instabiel en traag aan het worden.
Bluppy2, heb jij de 3300+ liedjes op één opslagmedium staan? En weet je heel zeker dat ze allemaal te zien zijn en dat je niet opeens ergens lege mapjes hebt?
(Aesculapius, dat er limiet aan het aantal bestanden zat had ik juist op het audiophile forum gelezen :))
Niet op 1 opslagmedium. Ik heb er iets van 2800 op de SDHC kaart staan en iets van 550 in het geheugen van de D2. Ik heb nog een paar gig over op de SDHC dus ik kan eens kijken hoe ver ik kom...
In mijn ervaring toont hij overigens helemaal geen liedjes meer als je eenmaal over "de limiet" heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 23-07 01:32
Zit er over te denken om er een te kopen.
Heb ik er (in Nederland) iets aan als ik de DMB versie koop ipv de versie zonder?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Het is een DAB speler, en geen DMB speler volgens mij. (Als in: Je kan er alleen digitale radio mee luisteren, geen TV mee kijken)

En verder staat op Wikipedia een mooi stukje over de kwaliteit van DAB:
The DAB standard was designed in the 1980s, and receivers have been available in many countries for several years. Proponents claim the standard offers several benefits over existing analogue FM radio, such as higher-fidelity audio, more stations in the same broadcast spectrum, and increased resistance to noise, multipath, fading, and co-channel interference. However, listening tests carried out by experts have shown that the audio quality on DAB is lower than on FM due to the fact that 98% of stereo stations in the UK, Denmark, Norway and Switzerland (which are the only countries where DAB sales have taken off) are using bit rates levels that are too low.
Met andere woorden: Hier in Nederland is het totaal niet zinnig om een DAB-speler te kopen. Persoonlijk denk ik dat radio in de toekomst gewoon over internet-achtige kanalen zal gaan (zoals een opvolger van 3G of Wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Zie nu pas dat er een apparte D2 topic is gekomen, mooie startpost voor een mooie speler! Toch denk ik dat ik de mijne ga wegdoen en een GSM met MP3-functie ga kopen, die heb je tenslotte altijd bij je. Iemand enig idee hoeveel ik nog zou kunnen vragen op dit moment voor een D2 4GB (zwart) van 8 maand oud, zelden gebruikt...? Of iemand hier intresse?
Ga er wel eerst die nieuwste firmware eens opzetten want ben toch stiekem ook nog wat benieuwd hoe stabiel deze is enzo, ik verkoop hem dan misschien wel, maar de liefde voor het apparatje zal er blijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tunboy:

Nadeel vind ik van zo'n MP3 GSM is dat de batterij erg snel leeg kan lopen bij veel gebruik. Dan moet je je telefoon weer opladen. Nou ja, dit heb ik dan met mijn Nokia N95, wiens batterij nogal vrij snel leegloopt dan.

• yzf1kr
  • Laatst online: 02-09 14:59
Interessant topic.

Mijn Sony NW-3000 3 weken geleden spoorlos is verdwenen samen met mijn CX-300 dopjes. :'(
Waarschijnlijk in de taxi laten liggen. |:(

Reis voor mijn werk maandelijk vele uurtjes met het vliegtuig en de trein en ik mis mijn MP3 speler.
Het allerbelangrijkste is voor mij de geluidskwaliteit, een hoofdreden om de Ipods links te laten liggen.

Zijn er nog andere spelers waar ik eens naar zou moeten kijken?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

yzf1kr schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:20:
Interessant topic.

Mijn Sony NW-3000 3 weken geleden spoorlos is verdwenen samen met mijn CX-300 dopjes. :'(
Waarschijnlijk in de taxi laten liggen. |:(

Reis voor mijn werk maandelijk vele uurtjes met het vliegtuig en de trein en ik mis mijn MP3 speler.
Het allerbelangrijkste is voor mij de geluidskwaliteit, een hoofdreden om de Ipods links te laten liggen.

Zijn er nog andere spelers waar ik eens naar zou moeten kijken?
Als je een goede video-weergave wil dan is deze D2 de aangewezen keuze. Als dit echter onbelangrijk is dan is de iAudio 7 een uitstekend alternatief. Eén ding is zeker: bij Cowon iAudio heb je altijd een voortreffelijke geluidskwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dit topic gaat echter alleen over de D2, dus voor andere spelers zul je elders moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 15:37
Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een D2 en ik ben zeer tevreden. (heb hem pas 1 keer hoeven opladen. :D ).
Binnenkort (als de volgende stufi er weer is) ga ik maar eens een beschermhoesje halen, ik wil tenslotten wel lang van mijn speler kunnen genieten. ;)
Maar nu vroeg ik mij af of er echt zo weinig verschil in kwaliteit is tussen die twee hoesjes in de startpost? Ze schelen namelijk wel 15 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Thors_Hammer schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:54:
Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een D2 en ik ben zeer tevreden. (heb hem pas 1 keer hoeven opladen. :D ).
Binnenkort (als de volgende stufi er weer is) ga ik maar eens een beschermhoesje halen, ik wil tenslotten wel lang van mijn speler kunnen genieten. ;)
Maar nu vroeg ik mij af of er echt zo weinig verschil in kwaliteit is tussen die twee hoesjes in de startpost? Ze schelen namelijk wel 15 euro...
Zelf heb ik de eerste hoes (die van cowon zelf). De hoes zit als gegoten en ben er nog steeds erg blij mee. Maar er is ook een keer zijde. Namelijk dat je deze hoes niet te dicht bij een bankpas houd. Het heeft even geduurd voordat ik wist dat deze hoes zorgde voor kapotte bankpassen bij mij.

Misschien ga ik zelfs dat magneetje eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 21-10-2024
Thors_Hammer schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:54:
de cowon zelf heeft geen opberg vakje voor een sd kaart, maar wel een magnetische sluiting , de d2 zit al gegoten

de andere heeft dus wel een ds kaart opberg vakje , maar een druksluiting , de insteekhoes omsluit de d2 net niet helemaal op een milimeter of 1,5 / 2 , het leer voelt iets beter aan

de vraag is hoe sluitgevoelig is de hoes, dat merken we wel over een half jaar-jaar, zal morgen als de cowon hoes binnenkomt hem even op de gevoelige plaat zetten , vind het plaatje in de topic start geen eerlijk vergelijk door dat je een gesloten hoes ziet en een open hoes van ander merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheus_at_work op 20-02-2008 11:00 ]

iets met lenzen

Verwijderd

ze dalen trouwens wel als een gek in de prijs, om de markt nog even af te romen voordat de d3 wordt ingevoerd

• Morpheus_at_work
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:04:
ze dalen trouwens wel als een gek in de prijs, om de markt nog even af te romen voordat de d3 wordt ingevoerd
al hebben de meeste het nog niet door qua winkels , mediamarkt utrecht vroeg 219 voor 4gb d2 , bol heeft een hogere prijs staan voor de 2 gb dan de 4 gb,

mp3shop en mp3speler verkopen hem beide voor 179 met extra accesoires (geheugenkaartje of hoesje)

iets met lenzen

• urharm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 18:59
Wat denken jullie wat handiger is, ikzelf heb 200 euro over voor een mooie mp3 speler. Ik denk aan de D2. Is het handig om eerst nog even te wachten voor de D3 of zal ik gewoon voor de D2 gaan? (/me dacht aan deze: http://www.mp3shop.nl/pro...black-creative-ep630.html )

• RoD
  • Niet online
Er is nog niks bekend over de D3, behalve wat vage geruchten. Het is een keuze die je zelf moet maken :)

• urharm
brr... daar heb ik wat aan ;( (wat zou je zelf dan doen? wachten of em nu kopen)

[ Voor 16% gewijzigd door urharm op 21-02-2008 21:58 ]

• RoD
  • Niet online
Ik zit niet in jouw situatie, dus wat ik zou doen lijkt me niet relevant? :) Persoonlijk ben ik wel erg benieuwd naar de D3, aangezien de D2 al een topapparaat is. Maargoed, het kan nog maanden duren dus hier valt echt te weinig over te zeggen.

• urharm
Bij de winkel is ie iig uitverkocht, als ik nog een paar maanden moet wachten... jah, dan maakt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit. Zal ik de D23 dan maar gewoon kopen... :P

[ Voor 2% gewijzigd door urharm op 21-02-2008 22:02 . Reden: typo o.O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
drie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:02:
Bij de winkel is ie iig uitverkocht, als ik nog een paar maanden moet wachten... jah, dan maakt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit. Zal ik de D23 dan maar gewoon kopen... :P
Ligt er aan wat je als winkel defineert, maar de grote mp3shops hebben hem vrij snel weer op voorraad, het is op dit moment een groeiend populair item, omdat de prijzen aardig dalen, waarbij de fysieke winkels de prijsdaling nog niet helemaal doorhebben

Ik ben een tevreden d2 gebruiker, er moet heel veel gebeuren wil ik overstappen naar een d3, de d2 bied genoeg en goede functionaliteiten (ook al kan er aan sommige dingen nog gewerkt worden)

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik ben in een ander topic. De 3.54 firmware tegengekomen terwijl op de officele cowonglobal site de laatste versie 2.54 is.

Klopt het dat er al een 3.54 uit is?

EDIT: Laat maar, ik lees nu pas de openingspost. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door yzf1kr op 23-02-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Morpheus_at_work schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:44:
[...]

Ligt er aan wat je als winkel defineert, maar de grote mp3shops hebben hem vrij snel weer op voorraad, het is op dit moment een groeiend populair item, omdat de prijzen aardig dalen, waarbij de fysieke winkels de prijsdaling nog niet helemaal doorhebben

Ik ben een tevreden d2 gebruiker, er moet heel veel gebeuren wil ik overstappen naar een d3, de d2 bied genoeg en goede functionaliteiten (ook al kan er aan sommige dingen nog gewerkt worden)
De D2 is een uitstekende speler die waarschijnlijk alleen door Cowon zelf overtroffen kan worden. Ik zou ook niet zo gauw weten wat er nu mist in de D2 waardoor een D3 een verantwoorde keuze zou zijn. Prijsdalingen zijn normaal, dat zie je overal of je nu een MP3 speler koopt of een LCD-TV of wat dan maar ook. Blijven wachten tot iets goedkoper wordt kun je blijven doen, je moet op een gegeven moment de knoop doorhakken en tevreden zijn met wat je hebt.
Het kan altijd goedkoper en beter, maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik heb nu sinds zaterdag ook een D2.

Ik ben nog steeds aan het onderzoeken, en ik heb al meermaals op het punt gestaan hem weer terug in de doos te stoppen en hem retour te sturen. Maar na wat meer zoeken heb ik toch steeds nog wel de optie gevonden die ik zocht. Wbt bedieningsgemak mag er nog wel wat aan gewerkt worden.

Hele eenvoudige dingen als meerdere playlists etc zijn toch wel een gemis, ook het wisselen van album of artiest neemt naar mijn mening wat veel stappen in beslag. Misschien dat dat met een flash skin op te lossen is, want die heb ik nog niet geprobeerd.

Het geluid is fenomenaal. Ben nu aan het wachten op mijn CX95 dopjes, om er nog wat beter van te kunnen genieten.

Kortom, het is dat ik hem kocht vanwegen de geluidskwaliteit, en dat ik daarom bereid ben wat meer tijd in te steken in het leren bedienen van het apparaat. Want anders was hij nu al retour gegaan, en was er een Ipod Nano oid voor in de plaats gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De bediening heeft inderdaad een beetje een leercurve, maar zo ingewikkeld is het imo helemaal niet. Het spreekt allemaal behoorlijk voor zich. Vanuit het afspeelschermpje naar je muziekbibliotheek kost naar mijn mening helemaal niet te veel stappen, dat vind ik juist prima geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het is toch minstens 4 keer klikken.
1. de knopjes zichtbaar maken
2. op music drukken
3. music libary
4. vorige voor je album lijst
en eventueel nog een 5e of 6e keer als je je mapen als artiest-> album of nog anders hebt ingedeeld. Het is wel snel gebeurt maar toch zijn het wel redelijk veel stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Mja, maar als je er vertrouwd mee bent duurt het een paar seconden. Ik vind het prima. Liever een D2 met veel features die een beetje klikken vereist dan een iPod waar het wellicht in 1x kan en waar het verder aan features ontbreekt :)

Opzich had er nog wel een "tabje" bij kunnen komen die direct naar de muziekbibliotheek root gaat. Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
master007 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:48:
Het is toch minstens 4 keer klikken.
Nou, ik heb even snel geteld, maar als ik een ander album van een andere artiest wil starten ben ik 10 klikken bezig.

Maar zoals ik al zei, ik doe het voor de geluidskwaliteit.
Het feit dat ik geen Itunes oid nodig heb is ook wel en voordeel.

Maar wbt features doet een Ipod niet onder voor deze D2, en wbt bedieningsgemak zijn de meeste MP3 spelers (zelfs mijn oude NW3000) een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dat klikken is dan inclusief naar beneden of boven klikken het album te selecteren, neem ik aan. anders doe je echt iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
yzf1kr schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:25:
Maar wbt features doet een Ipod niet onder voor deze D2
Niet? Wat dacht je van codecsupport, fatsoenlijke instelmogelijkheden voor het geluid (een fatsoenlijke eq onder andere), een uitbreidingsslot met integratie met het intern geheugen, UMS-support.. om eens de key features te noemen.
Imo komt de iPod op gebied van het afspelen van media lang niet in de buurt van de D2. Daar is de D2 (en Cowon in het algemeen) *imo* onovertroffen in.

Wat betreft de bediening.. het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind zelf na het een beetje onder de knie te hebben gekregen prima te bedienen. Ideaal is anders, maar ik heb er geen enkel probleem mee :) Ik heb de manual nog niet opengehad in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
master007 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:47:
Dat klikken is dan inclusief naar beneden of boven klikken het album te selecteren, neem ik aan. anders doe je echt iets fout.
Ik doe het als volgt:

Klik 1: Roep knoppen op
Klik 2: Browser
Klik 3: Music list
Klik 4: Back (Album)
Klik 5: Back (Artiest)
Klik 6: Selecteer Artiest
Klik 7: Open Artiest
Klik 8: Selecteer Album
Klik 9: Open Album
Klik 10: Open Track

Als jij een snellere manier weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
O, dat was een klein lees foutje van mij, ik dacht dat je het nog steeds over het naar de music libary gaan had, jou mannier lijkt me inderdaad het snelste, maar als je dat onder de knie hebt duurt dat nog maar een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

GENIALE PLAYER! Heb hem nu al 2 jaar en geniet nog met volle teugen! Vooral de flash games en aplicaties die je kan draaien is een leuke bijkomstigheid.

'kHeb onlangs een nieuw thema geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://cowond2.god.su/uploads/images/image-3jghKtVXBZ.png

Afbeeldingslocatie: http://cowond2.god.su/uploads/images/image-GTr3LgDNFW.png

Bevalt me echt super goed. Link

[ Voor 9% gewijzigd door Wootism op 26-02-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ja, dat is zeker een mooie theme. Cassini heeft al wat mooi artwork laten zien! Deze theme heb ik ook gehad, in combinatie met de skin 'Utopia Flash Ultimate Edition', beviel goed, alles in een mooie stijl.
Op dit moment gebruik ik de vertical iCowon 2.0 flash skin (moet er nog een andere theme bij installeren, heb nog het Cassinitheme...).

Check ook regelmatig of er nieuwe flash skins of themes uit zijn, sommige zijn echt geniaal en prachtig!

Firmware 3.54 lijkt toch wel echt stabiel, ik draai hem al sinds hij uit is zonder problemen met tags e.d.

Verwijderd

Heb zelf ook deze player al enkele maanden, ben er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is zeer goed te noemen, mits de EQ wel wordt aangepast. EQ op normaal en overige opties uit levert gewoonweg een dramatische geluidskwaliteit op (voor mijn oren). Gelukkig is de EQ wel zeer zeer uitgebreid en is deze geheel naar eigen wens aan te passen. Wat een fantastisch resultaat oplevert.

Welke EQ instellingen gebruiken jullie eigenlijk?

Weten jullie mogelijk wat het effect op de batterij is m.b.t. het tussentijds laden van de speler? Ik heb zelf de 8gb versie, gevuld met alleen flac files, dus zoveel muziek is dit uiteindelijk niet. Ik ververs de speler regelmatig. Aangezien de batterij duur zo lang is, plug ik de speler regelmatig op de usb poort in als deze nog minimaal voor de helft aan batterij levensduur heeft.
Is het usb laden ook uit te zetten? Ik heb niet zoveel zin om de batterij naar de maan te helpen door het continu tussentijds kleine beetjes laden tijdens het verwisselen van muziek.

Op mijn oude iriver h340 kon ik dit uitzetten, alleen deze optie heb ik zo snel nog niet gevonden?

• RoD
  • Niet online
Bij li-ionbatterijen is dat niet nodig

Verwijderd

Top! bedankt voor de link :) Stelt mij weer wat gerust. Ik denk dat ik over het algemeen zo rond die 40/60% wel zit :)

• RoD
  • Niet online
Daar hoef je je verder ook niet al te veel zorgen over te maken hoor. Zo precies komt dat echt niet. Het is niet zo dat de levensduur zienderogen achteruitgaat als je de baterij niet tussen die percentages weglegt :)

Verwijderd

Mijn H340 van 3 jaar oud is in zijn 3e levensjaar wel dramatisch achteruit gegaan. Origineel ging hij denk ik een uur of 12 mee. Uiteindelijk met pijn en moeite ongeveer 2,5 tot 3 uur. Deze heb ik over het algemeen wel van vol naar leeg gebruikt en dan pas opgeladen.

Trouwens, nog even een bedankje voor de topic opener m.b.t. de tip van de coverart :) alles even hernoemt naar cover.jpg en het werkt perfect :)

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:38:
Mijn H340 van 3 jaar oud is in zijn 3e levensjaar wel dramatisch achteruit gegaan. Origineel ging hij denk ik een uur of 12 mee. Uiteindelijk met pijn en moeite ongeveer 2,5 tot 3 uur. Deze heb ik over het algemeen wel van vol naar leeg gebruikt en dan pas opgeladen.
Natuurlijk hebben ook li-ion-batterijen niet het eeuwige leven. Hoe je het ook went of keert, na verloop van tijd zijn ze gewoon op. Natuurlijk is wat je ermee doet wel een sterk bepalende factor voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante topic, vooral de opening! Heb sinds kort een Cowon/iAudio D2. Prachtig geluid, zelfs met de meegeleverde oortelefoontjes. Mp3-tjes op het apparaat zetten is geen probleem. Mijn vraag is, hoe krijg ik een videofilm, inclusief ondertitels, vanaf een DVD op de D2? Dat het videosignaal m.b.v. meegeleverd of op het forum genoemd progje naar D2-format moet worden omgezet begrijp ik. Maar wat moet er nog meer gebeuren en welke programma’s heb ik daar eventueel bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik stel voor dat je je eerst eens inleest over de materie. De topicstart geeft je al voldoende aanknopingspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, voordat ik m'n vraag stelde, heb ik me uitgebreid ingelezen. Ook verder op internet gezocht en het nodige gevonden over rippen e.d. van DVD's (zelf geen enkele ervaring mee). Geen idee of dat ook voor het overzetten van een videofilm op de D2 nodig is. Vandaar mijn in mijn vorige bericht gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
In de topicstart wordt gelinked naar een boel informatie + programma'tjes om video/dvd's om te zetten naar iets wat de D2 slikt.. dus als je die geprobeerd hebt, zou het gelukt moeten zijn. Die programma'tjes doen namelijk gewoon het werk voor je, zodat je een werkende videofile krijgt die afspeelt op je D2. Zo niet.. wat wil er dan precies niet? Je vraag komt een beetje op me over als "help, wat moet ik doen?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer eigenlijk dat ik bij Addo Schuur in de leer moet. :)
En nog bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Ik heb hem ook sinds een maandje. Mijn vriendin heeft hem meegenomen voor me uit New York. De 8GB versie. Omgerekend 140 euro. Goeie deal dus.

Over de nieuwere firmware ben ik echter niet zo te spreken. Hij werd geleverd met 2.51 en ik heb er toen vrij snel 3.54 opgezet zodat ik van de flash skins gebruik kon maken. De D2 database gaf echte iedere keer kuren. Bij het scrollen door mijn muziek kregen opeens alle nummers dezelfde naam of unknown.

Verschillende oplossingen die op internet genoemd worden om dit te voorkomen al geprobeerd. Muziek toevoegen in stappen en niet meer dan een x aantal gig per keer. Mocht allemaal niet baten, kreeg er telkens weer last van. Ik blijk overigens niet de enige te zijn als ik dat zo lees op internet.

Dus ik ben mooi weer terug naar firmware 2.51 en die bevalt me prima. Dan maar geen mooie flash skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om je muziek opnieuw te taggen? Ik weet niet wat voor audioformaat je gebruikt, maar met Mediamonkey of Tagscanner kun je alles naar wens aanpassen. Bij verschillende ID-versies door elkaar raakt de D2 van slag.
Ook is er een bug bekend die ervoor zorgt, dat je geen namen van alleen hoofdletters kunt gebruiken (bijvoorbeeld ABBA). Verander het in ´Abba´ en het gaat wel goed.
Vervelend dat 3.54 niet werkt! Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden, maar ik heb ook bijna alleen FLAC-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik heb net de 2 Gb versie gekocht voor 128 euro, spotgoedkoop voor dit ding.
Zoals gezegd ben je vrij lang bezig om tussen albums over te schakelen, ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze dit niet makkelijker hebben gemaakt, iemand een idee? Het lijkt me niet zo moeilijk te verhelpen..

Het geluid is echt weergaloos, ik kom van een ipod nano met sony koptelefoon van 12 euro, die combinatie was toen net iets minder dan mijn stereo: jbl speakers van 180 euro per stuk. Nu ik deze Cowon heb met de megeleverde koptelefoon (net iets beter als de sony) laat ik mijn stereo uit en luister ik voortaan ook thuis naar mijn muziekspeler. De kwaliteit is twee klassen beter. Ik heb net naar het unplugged album van Nirvana geluisterd, en hoorde dingen die ik nooit eerder kon horen, voorbeeld: tussen twee nummers zegt Cobain: 'Thanks, I've only had three cups of thee already!', vervolgens (en dit had ik nog nooit gehoord) zegt een van de bandleden (waarschijnlijk tegen het personeelslid met de thee): 'He's only joking'.
Ik heb de Yuin Pk3 besteld, dus ik neem aan dat het NOG beter wordt!

[ Voor 4% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 07-03-2008 00:22 ]

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik gebruik hem nu ongeveer een week met mijn nieuwe CX95 dopjes.
In het begin vond ik het geluid een beetje tegenvallen, het klonk allemaal een beetje dof en onduidelijk. Maar na 2 nachten op 50% volume inspelen klinken de dopjes fantastisch, het geluid van de D2 is echt super.

het bedienings gemak laat zwaar de wensen over (een goede flash skin help, maar het is nog niet je van het), maar het geluid maakt veel goed, en dat is wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de bediening best in orde. Touch screen vind ik ideaal. De knopjes die een dubbele functie hebben d.m.v. de keylock te gebruiken vind ik ook prima. Dat het best wel wat klikken is om een cd te selecteren neem ik maar voor lief. OVer het algemeen luister ik toch een hele cd eerst af, dus veel klikken valt dan wel mee. Geluidskwaliteit, degelijkheid apparaat wegen 10x zwaarder dan het iets onhandige bedieningsgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het is ook maar net hoe je de speler gebruikt. Ik ben iemand die vooral liedjes in de queue zet, dus die dynamic playlist is echt super. Ik vind het geweldig en zou niks anders meer willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:33:
Heb zelf ook deze player al enkele maanden, ben er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is zeer goed te noemen, mits de EQ wel wordt aangepast. EQ op normaal en overige opties uit levert gewoonweg een dramatische geluidskwaliteit op (voor mijn oren). Gelukkig is de EQ wel zeer zeer uitgebreid en is deze geheel naar eigen wens aan te passen. Wat een fantastisch resultaat oplevert.

Welke EQ instellingen gebruiken jullie eigenlijk?

Weten jullie mogelijk wat het effect op de batterij is m.b.t. het tussentijds laden van de speler? Ik heb zelf de 8gb versie, gevuld met alleen flac files, dus zoveel muziek is dit uiteindelijk niet. Ik ververs de speler regelmatig. Aangezien de batterij duur zo lang is, plug ik de speler regelmatig op de usb poort in als deze nog minimaal voor de helft aan batterij levensduur heeft.
Is het usb laden ook uit te zetten? Ik heb niet zoveel zin om de batterij naar de maan te helpen door het continu tussentijds kleine beetjes laden tijdens het verwisselen van muziek.

Op mijn oude iriver h340 kon ik dit uitzetten, alleen deze optie heb ik zo snel nog niet gevonden?
De standaard fabrieksinstellingen van de D2 heb ik aangepast en wel precies de andere kant op. Alles op "normaal" of op "0". De meest neutrale stand dus.
Dit levert ook het meest neutrale geluidsbeeld op omdat je de bass niet abnormaal versterkt. Megabass e.d. heb je immers niet nodig.

Het is wel zo dat de dopjes die je gebruikt in hoge mate bepalen hoe het geluid klinkt. Goede dopjes geven dan ook het beste resultaat met een neutrale EQ instelling van de D2. Dat is mijn ervaring.
Ik gebruik de Sennheiser CX300 dopjes die van zichzelf al een stevige bass hebben. Dat zou je ook al niet helemaal neutraal mogen noemen maar het klinkt goed. Voor die prijs zijn ze hun geld ook echt wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "normal" stand op de D2 heeft voor mij niets van doen met een "neutrale stand". De neutrale stand is wat voor mij de producer van de CD bedoelt heeft om het te laten klinken, blijft natuurlijk subjectief. Dit is nooit het standaard standje van de D2. Wat voor de producer van de cd als neutraal wordt beschouwd, heeft weinig te maken met de neutrale normal stand van de D2. Over het algemeen moet je op een mp3 speler wel EQ'zen om het potentieel van de speler te ontdekken, zelfs met duurdere koptelefoontjes...

Ik heb zelf de Shure SE 530, en geloof mij, zelfs met deze high end doen een paar EQ instellingen wonderen voor de muziekbeleving...zo ook met mijn oude Shure 2c's en UE super fi 5 pro's. Iedere koptelefoon met een andere EQ instelling, en zelfs iedere muziekstyle met een andere instelling. De 10 EQ instellingen die je zelf kunt programmeren komen mij zeer goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Ik moet zeggen dat ik aan het bijdraaien ben wat betreft mijn oordeel over dit apparaat. De bediening is gewoon abominabel, ik heb er nu 2 Gb op staan en zie door de bomen het bos niet meer, laat staan als ik het dadelijk naar 18 heb uitgebreid..
Ik ga kijken of ik hier een oplossing voor kan vinden, en anders zal ik toch een andere moeten kopen.

Ik had trouwens de muziek in mapjes ondergebracht op naam van componisten en genres, dit voor het overzicht, maar zag niks meer terug van die structuur op het apparaatje zelf. Weet iemand hoe je de mappenstructuur kan behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Als je in je music browser zit, waar je artist en album en dergelijke ziet, dan is de onderste optie de folders optie. Daarmee krijg je gewoon een folderoverzicht te zien van wat er op je D2 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk dat het feit dat je door de bomen het bos niet meer ziet vooral aan jezelf ligt. De D2 werkt namelijk (naast het folderoverzicht) met een standaard ID3-tag library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

En die werkt naar mijn idee prima. Ik heb zo rond de 20GB aan mp3's en kan alles zonder problemen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
powersmoker schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:13:
Ik moet zeggen dat ik aan het bijdraaien ben wat betreft mijn oordeel over dit apparaat. De bediening is gewoon abominabel, ik heb er nu 2 Gb op staan en zie door de bomen het bos niet meer, laat staan als ik het dadelijk naar 18 heb uitgebreid..
Ik ga kijken of ik hier een oplossing voor kan vinden, en anders zal ik toch een andere moeten kopen.

Ik had trouwens de muziek in mapjes ondergebracht op naam van componisten en genres, dit voor het overzicht, maar zag niks meer terug van die structuur op het apparaatje zelf. Weet iemand hoe je de mappenstructuur kan behouden?
Bij instellingen kun je ipv ID3 tags gewoon folder structuur selecteren. Werkt perfect.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, als je het album dat je aan het luisteren ben op je d2 eindigt, gaat die dan automatisch naar het volgende album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:27:
Vraagje, als je het album dat je aan het luisteren ben op je d2 eindigt, gaat die dan automatisch naar het volgende album?
Ja dat kun je zelf instellen volgens mij. Ik ga in iedergeval altijd over van het laatste nummer in het huidige album naar het eerste nummer in het volgende album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:17:
Als je in je music browser zit, waar je artist en album en dergelijke ziet, dan is de onderste optie de folders optie. Daarmee krijg je gewoon een folderoverzicht te zien van wat er op je D2 staat.
Ah, heel fijn. Bedankt. Nu gaat het wel ja.

Wat is de beste skin? Ik vind het vooral jammer dat 'Browser' links zit en de rest rechts (twee handen nodig) en dat 'naar onder' zo dicht bij 'close' zit (ben altijd bang om die in te drukken, kan je weer opnieuw beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat de prijs in de komende 2-3 maanden nog verder zal dalen? Ik wil heel graag de 8GB versie hebben maar vind hem op dit moment nog te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Er gaan geruchten over een D3, dus dat zou een prijsverlaging kunnen induceren. Maar mijn glazen bol is stuk, dus verder durf ik er niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een d2tje aanschaffen maar kun je er ook ebooks op lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 14:41
Vraagje, Hoe ervaren jullie de FM zenders?

Ik zit namelijk echt flink te twijfelen over de P2 van samsung en de Cowon D2.

@unholy1980
Wat ik van andere forums heb gelezen kan je er ook ebooks op lezen
"I go on with my cowon (reading ebooks, using calculator, using flash apps (games mostly, including chess" :)

[ Voor 43% gewijzigd door richards81 op 29-03-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met ebooks of spelletjes. Ik gebruik hem waarvoor hij in eerste plaats bedoeld is, als muziekspeler. De FM vind ik persoonlijk niet super, niet al te beste ontvangst, maar daar had mijn oude iriver h340 ook last van. Automatische zender sortering werkt voor geen meter, handmatig vind ik wel diverse stations...Geluidskwaliteit is voldoende, niet meer dan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
FM-radio is doorgaans niet om naar huis te schrijven. Vaak worden daar standaard-chipjes voor gebruikt, oid. Kwaliteitsradio's zul je eigenlijk nooit vinden. Het spectrum in PMD beslaat doorgaans slecht tot en met redelijk. Een goede radio is vrij zeldzaam.

En natuurlijk hangt het er ook een beetje vanaf waar je hem gebruikt, en wellicht speelt de gebruikte oordopjes ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 20:36
Ik heb sinds vandaag mijn D2 binnen, leuk apparaatje :)
heb gelijk al de nieuwe firmware erop gezet (3.55) alleen is er iets waar ik me een beetje aan stoor...

Ik heb een album erop staan waar de ID3 tags helamaal van kloppen alleen als ik album start staat het op de verkeerde volgorde, er is gesorteerd op de titel die in de ID3 tag staat en niet op tracknummer. Hoe los ik dit op?

edit: de album cover wordt ook niet goed weergegeven, het zit in de files embedded met ID3, het is een 600x600 jpg. Ik zie allemaal gekleurde strepen

edit 2: de jpg file los in de map als cover.jpg werkt wel goed

edit 3: Ik heb de 2.54 weer teruggezet en als ik nu via albums het album start klopt het gewoon, dan nog maar even wachten met flash skins...

[ Voor 31% gewijzigd door Bramster op 04-04-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 20:36
Nou, Ik zal even mijn eerste indrukken hier neerzetten dan:

Hardwarematig echt een prachtig ding, software is heel wat minder.
maar even wachten op Rockbox dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Ik kijk echt al zo lang uit naar deze speler, maar elke keer komt het er weer niet van. Aangezien het er nu ook nog niet aan zit te komen in de nabije toekomst, ben ik erg benieuwd naar de D3.

Is hier al meer over bekend?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik heb er nog niks weer over gehoord sinds de dag dat de eerste geruchten de kop opstaken. Ik zou dus zeggen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware uit: V3.55 Final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb deze firmware erop gezet.
Ziet er goed uit.
Op het iaudiophile forum wordt vermeld dat het volume harder zou klinken vergeleken met de vorige versie. Het zou kunnen het klinkt in ieder geval hard genoeg.
Om goed te vergelijken zou ik weer terug moeten naar de vorige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik draai ook 3.55 en hoor geen verschil in mijn FLAC-files met alles op flat. Misschien is er verschil, maar niet zo erg veel, volgens mij.
Wel leuk dat je D2 nu aan het begin laadbalkjes laat zien over waar hij mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Binnenkort een 16GB D2? Ik hoop het, volgens mij is het grootsteminpunt van deze speler dat er geen 16 en 32GB versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik had liever gehad dat ze iets bekend zouden maken over de D3, in plaats van nog weer nieuwe versies van de D2 aan te kondigen. Maargoed, dit is beter dan geen nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
master007 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:12:
Binnenkort een 16GB D2? Ik hoop het, volgens mij is het grootsteminpunt van deze speler dat er geen 16 en 32GB versies zijn.
Dat is helemaal geen min-punt.
Vergeet niet dat de D2 al ruim een jaar geleden op de markt gebracht is, de ontwikkeling van de D2 ligt daar nog ver voor. Aangezien (intern) geheugen toen behoorlijk duur was lag de grens van een betaalbare speler op 2 of 4 GB intern geheugen.
Juist het extra SD uitbreidingsslot is een PLUS punt omdat je daarmee meer geheugen toe kan voegen. Zoals je weet is juist SD geheugen stukken goedkoper geworden het laatste jaar.
Je kunt dus van je D2 een prima speler maken met 16 + 4 GB geheugen voor een betaalbare prijs.
Je zou er ook voor kunnen zien 4 of 8 GB kaartjes toe te voegen, nog voordeliger.
Zo blijft de D2 een speler die veel mogelijkheden heeft en nog lang niet aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Toentertijd was de D2 behoorlijk up to date wat betreft opslagcapaciteit. Tijden veranderen echter, en de concurrent komt met 16GB/32GB-spelers. Je kunt niet de concurrentie aangaan door te zeggen dat het vroeger allemaal zo duur was.
Natuurlijk worden SDHC-kaartjes goedkoper, maar dat geldt ook voor de concurrent die een speler met SDHC-slot heeft. Met name de Creative Zen heeft als grote voordeel op de D2 dat het veel meer opslagcapaciteit kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RoD schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:26:
Toentertijd was de D2 behoorlijk up to date wat betreft opslagcapaciteit. Tijden veranderen echter, en de concurrent komt met 16GB/32GB-spelers. Je kunt niet de concurrentie aangaan door te zeggen dat het vroeger allemaal zo duur was.
Natuurlijk worden SDHC-kaartjes goedkoper, maar dat geldt ook voor de concurrent die een speler met SDHC-slot heeft. Met name de Creative Zen heeft als grote voordeel op de D2 dat het veel meer opslagcapaciteit kan bieden.
Tuurlijk veranderen de tijden en Cowon zal best wel met iets nieuws gaan komen.
Dat wil echter niet zeggen dat de D2 meteen de prullenbak in kan en waardeloos is geworden.
Zoals gezegd is het voordeel van de D2 dat hij uitbreidbaar is met een SD(HC) kaart.
Dat stukje flexibiliteit hebben veel andere spelers niet, en als ze het al hebben is de kwaliteit van de speler niet gelijk aan die van de D2.

Kortom, prima speler voor een goede prijs.
Als er vandaag opeens een 16 GB D2 (of D3) zou komen vraag ik me af of dit wel de overstap van D2 naar D3 kan rechtvaardigen. Behalve het (interne) geheugen zouden er meer zaken aan toegevoegd moeten worden wil het een concurrerend product gaan worden.

Een Creative Zen met 32 GB kost al gauw € 300 dus een echt koopje is het niet.
Als er al een Cowon komt met 32 GB zal die zeker ook wel € 300 gaan kosten.
Dit topic gaat niet over de Zen maar volgens mij speelt deze ook geen FLAC en OGG af en is het uitgangsvermogen ook minder dan van een D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Zeker hoeft de D2 niet meteen afgeschreven te worden. Naar mijn mening is het zelfs de beste speler die er te krijgen is, op het moment. Echter, ik had liever gezien dat Cowon zijn tijd stak in het ontwikkelen en snel uitbrengen van de D3, in plaats van de "oude" versie nog eens te upgraden met een 16GB versie. Dit staat dus los van de D2 als speler zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
HoppyF schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:23:
Dat is helemaal geen min-punt.
Jij vindt het geen minpunt, maar hij wel, en ik ook eerlijk gezegd. Het is geen onoverkomelijk minpunt wat mij betreft, maar ik heb liever toch 16GB ipv 8, en lager dan 8GB wil ik sowieso niet met zo'n uitgebreide speler. SD-slot of niet. Als ze aankondigen met een 16GB-exemplaar te komen, dan juich ik dat toe. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Voorlopig is er nog geen officieel bericht dat er een 16GB versie komt. Het gerucht ontstond door een Duitse website die de 16GB versie op de site heeft gezet. Persoonlijk denk ik dat je dan al kunt aannemen dat de 16GB versie daadwerkelijk komt. Denk aan soortgelijke acties van andere producenten die 'lekken' en op die manier prijzen aftasten.
Zelf vind ik het niet waard om voor de 16GB versie te gaan, maar juich het wel toe omdat dit misschien de prijzen van de andere versies naar beneden laat gaan. De reden waarom ik geen 16GB versie hoef is simpwel, het prijs verschil is het mij niet waard. Ik koop dan liever een D2 met een kleiner intern geheugen maar met twee grote SD kaarten (als ik de opslag al nodig heb). Psychologisch gaat het mij vermoedelijk wat ver om dan de kleinste (2GB) versie te nemen, want daar kom ik vandaan, maar ik kijk nog even de kat uit de boom. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cyphax schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:14:
[...]

Jij vindt het geen minpunt, maar hij wel, en ik ook eerlijk gezegd. Het is geen onoverkomelijk minpunt wat mij betreft, maar ik heb liever toch 16GB ipv 8, en lager dan 8GB wil ik sowieso niet met zo'n uitgebreide speler. SD-slot of niet. Als ze aankondigen met een 16GB-exemplaar te komen, dan juich ik dat toe. :)
Ik vind dat de D2 geen minpunt(en) op het gebied van geen 16 of 32 GB uitvoering heeft omdat er ruim een jaar geleden toen de D2 uit kwam helemaal geen 16 of 32 GB spelers bestonden.

Je kunt nu van de huidige 32 GB spelers ook niet zeggen dat ze als minpunt hebben dat er geen 64 of 128 GB versies van zijn. Die bestaan gewoonweg nog niet.

De uitbreidbaarheid van de D2 is nog steeds een pluspunt omdat je dan kunt profiteren van het bijprikken van extra geheugen. Dat zou voor een 16 of 32 GB speler van dit moment ook een pluspunt kunnen zijn want die verouderen ook snel.

Als je op dit moment zou overwegen een goede MP3 speler te kopen is het wel logisch dat je er eentje kiest met zoveel mogelijk intern geheugen. Ik zou dan ook een 8 GB nemen ipv een 2 als de prijs betaalbaar is, vandaar dat ik een jaar geleden voor de 4 GB heb gekozen en niet voor de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:15:
[...]

Ik vind dat de D2 geen minpunt(en) op het gebied van geen 16 of 32 GB uitvoering heeft omdat er ruim een jaar geleden toen de D2 uit kwam helemaal geen 16 of 32 GB spelers bestonden.
Toen was het geen minpunt, nu wel. Andere bestaande PMD's zijn ook geupgrade naar 32GB. Bijvoorbeeld de Zen.
Je kunt nu van de huidige 32 GB spelers ook niet zeggen dat ze als minpunt hebben dat er geen 64 of 128 GB versies van zijn. Die bestaan gewoonweg nog niet.
Dat wordt er dus ook niet gezegd :)
De uitbreidbaarheid van de D2 is nog steeds een pluspunt omdat je dan kunt profiteren van het bijprikken van extra geheugen. Dat zou voor een 16 of 32 GB speler van dit moment ook een pluspunt kunnen zijn want die verouderen ook snel.
Dat blijft een pluspunt, inderdaad. Maar ten opzichte van de apparaten die ook uitbreidbaar zijn is het hebben van slechts 8GB intern geheugen natuurlijk een minpunt. Dus kun je best zeggen dat het niet hebben van 16/32GB een minpunt is van deze speler. Spelers van Creative en Sandisk (binnenkort) zijn upgradebaar naar 64GB. De D2 komt maar tot 40GB maximaal.
Natuurlijk is dit voor de meeste mensen genoeg, en zullen veel mensen dit niet als nadeel aanmerken, maar dat wil niet zeggen dat je het geen nadeel mag vinden. Want de D2 komt dus wel tekort qua opslagcapaciteit als je naar de concurrentie kijkt.

Dat jij het geen minpunt vindt moet je natuurlijk zelf weten, en ik snap je standpunt ook wel.. maar dat wil niet zeggen dat anderen het geen minpunt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
HoppyF schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:15:

Als je een nieuwe PMD gaat kopen, en je gaat vergelijkingen maken, dan zie je toch dat de D2 er in max 8GB is (even los van het SD-slot) en concurrenten intussen wel 16GB en hoger in hun assortiment hebben. In dat licht is het een beperking voor de D2 vind ik, en vele anderen misschien ook wel. Als 8GB toch genoeg is maakt het niet uit, als het gaat tussen een Zen met 8GB en een D2 met 8GB is opslag geen punt. Ik zou daarentegen op dit moment het liefst 16GB hebben in de speler, zodat ik geen SD-kaartjes nodig heb voor muziek. :)
Dat zou betekenen dat de D2 op dit moment geen hele goede optie is, ondanks alle andere voordelen. Nu heeft deze D2 wel een aantal hele sterke punten die bijvoorbeeld een Zen niet heeft (ondersteuning voor Ogg en FLAC bijvoorbeeld, een tv-out, en nog een paar dingen) dus als ze een 16GB gaan maken: count me in!
De D2 is niet uniek hierin, dus daar kunnen ze wmb beter niet teveel op leunen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat de D2 in mijn ogen mooi maakte was zijn overdrachtsnelheid. Het kost 45 minuten om de ZEN 4GB vol te schrijven met muziek. De 4GB D2 die ik heb gehad werd volgeschreven in minder dan 20 minuten. Dat is ruim 2x zo snel.

Een 16GB ZEN zou ik niet eens willen hebben om muziek mee te shufflen. Dat zou ontzettend lang duren. Of alles moet erop passen, of het moet maar een klein deel zijn, voor bijvoorbeeld 4-5 dagen. (Met een 4GB ZEN kom ik ongeveer een werkweek vooruit, als ik ~4 uur per dag muziek luister.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit voegt niets toe aan het topic. Gaan vissen naar ervaringen is niet de bedoeling. Zeker niet als het hele topic vol ervaringen staat.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 05-05-2008 23:20 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste