Misschien een beetje een late reactie.. maar dit is dus echt onzin. De overdrachtssnelheid is een van de zwakste punten van de D2....Katsunami schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:38:
Wat de D2 in mijn ogen mooi maakte was zijn overdrachtsnelheid. Het kost 45 minuten om de ZEN 4GB vol te schrijven met muziek. De 4GB D2 die ik heb gehad werd volgeschreven in minder dan 20 minuten. Dat is ruim 2x zo snel.
Een 16GB ZEN zou ik niet eens willen hebben om muziek mee te shufflen. Dat zou ontzettend lang duren. Of alles moet erop passen, of het moet maar een klein deel zijn, voor bijvoorbeeld 4-5 dagen. (Met een 4GB ZEN kom ik ongeveer een werkweek vooruit, als ik ~4 uur per dag muziek luister.)
Dat mag je dan onderbouwen. Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Vandaag bij ibood de 8GB versie voor ~€ 146 incl. vzk.
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ja zag het, ik zit erg te twijfelen wat ik zal doen...... Wel mooi prijsje natuurlijk, maar eigenlijk wil ik geld sparen voor het koophuis wat er volgend jaar aan zit te komen, verjaardag van vriendin die er aan komt, enz.... Arghhhh zoveel keuzes....Wobcat schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:11:
Vandaag bij ibood de 8GB versie voor ~€ 146 incl. vzk.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Uiteraard..RoD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:08:
Dat mag je dan onderbouwen. Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Tja, ik weet niet of het helemaal eerlijk is, maar ik vergelijk ´m met mijn vorige speler, de Cowon iAudio M5L (deze was zeker 5 keer zo snel). Ter vergelijking, mijn M5L (20GB) had ik in 20 minuten vol. Ik heb een 8GB D2, en het duurt zeker 40 minuten voordat ik ´m vol heb.
Een firmware upgrade is daardoor een ramp. Alle bestanden gaan verloren, dus na de upgrade moet je alles er weer opnieuw opgooien. Nou is Cowon de laatste tijd een beetje aan het kl*ten met fw, meestal blijkt dat er weer een database corruptie op komt o.i.d. en dan mag je weer lekker terug naar je vorige firmware. In totaal ben je daar met de volgende dingen toch wel ff een tijdje mee bezig (als t een beetje meezit):
- Backuppen ~ 40 min
- Upgraden ~ 10 min
- Muziek erop gooien ~ 40 min
- Bricken en vorige fw opgooien met Tcctools ~ 30 min (bij mij duurde het 2 uur voordat ik dit uitgevogeld had)
- Muziek erop gooien ~ 40min
-------------------------------------------------
Das in het gunstigste geval toch wel 2 uur en 40 minuten (4 uur en 10 minuten als het minder goed uitpakt).
Ik ben totaal niet actief hier bij GoT (volg een aantal, inc. deze, topics wel), maar ik ben al sinds september actief op het iAudiophile forum, dus ´t is niet zo dat ik een beetje uit mijn nek klets als ik zeg dat het een bottleneck is.

De M5L had een hdd, en die zijn sneller dan spelers met flash. Beetje appels met peren vergelijken dus. Gezien het feit dat dit een algemeen "probleem" is met flashspelers vind ik niet dat dit een nadeel van de D2 is.
Dat de bestanden verloren gaan bij een firmware upgrade is een beetje jammer inderdaad.
Dat de bestanden verloren gaan bij een firmware upgrade is een beetje jammer inderdaad.
Klopt, daarom gaf ik dat ook al voorzichtig aan. Toch vind ik het "niet helemaal" appels met peren vergelijken. Op dit moment is er geen opvolger van de X/M reeks, voor mij toch wel de reeks waar de D2 het meest op aansluit gezien de opslag (20GB vs 8GB+16GB SDHC), accuduur (35h vs 52h) en audio/video ondersteuning.
Daarnaast is het ook zo dat ik de 8GB versie heb(!). Deze is aanzienlijk sneller dan de 2 en 4GB versie.
Het is inderdaad misschien iets te overdreven om te zeggen dat het een groot nadeel van de D2 is, maar ik zie het absoluut als een bottleneck.
Daarnaast is het ook zo dat ik de 8GB versie heb(!). Deze is aanzienlijk sneller dan de 2 en 4GB versie.
Het is inderdaad misschien iets te overdreven om te zeggen dat het een groot nadeel van de D2 is, maar ik zie het absoluut als een bottleneck.
Het klopt wel dat er niet echt een goede opvolger is voor de X/M-serie, maar dat is weer een hele andere discussie
Als ik dat zo hoor is de D2 gewoon minder geschikt voor jou. Hetzelfde geldt ongeveer voor de ZVM-bezitters die in de Zen geen echte opvolger zien.
Ik zal binnenkort mijn eigen deskundige mening hier over geven
Aangezien ik toch gezwicht ben voor de deal op iBood. Moet zeggen dat ik hoge verwachtingen heb. Maar die worden vast waar gemaakt, daar twijfel ik niet aan.
Het is de beste mogelijke oplossing.RoD schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:02:
Het klopt wel dat er niet echt een goede opvolger is voor de X/M-serie, maar dat is weer een hele andere discussieAls ik dat zo hoor is de D2 gewoon minder geschikt voor jou. Hetzelfde geldt ongeveer voor de ZVM-bezitters die in de Zen geen echte opvolger zien.
Edit: voor sommige interessant, de 16GB komt eraan: http://www.jetmall.net/in...ction=VIEWPROD&ProdID=425
[ Voor 12% gewijzigd door laropo op 07-05-2008 16:13 ]
Dat is idd wel interessant veel mensen verwacht ik.laropo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:04:
[...]
Het is de beste mogelijke oplossing.
Edit: voor sommige interessant, de 16GB komt eraan: http://www.jetmall.net/in...ction=VIEWPROD&ProdID=425
Bovendien nog relatief goedkoop ook, $240 (ong. € 155) is zeker niet slecht.
Helaas zal dat dollarteken waarschijnlijk vervangen worden door een euroteken zodra hij hier te verkrijgen is.
Verwijderd
hallo iedereen vandaag heb ik mijn d2 8G met de creative ep-630 oordopjes binnen hoera!!! Gister besteld bij mp3shop. Topservice. Ga morgen namelijk op vakantie.
@ laropo welke firmware heb jij d'r op zitten? Las dat jij ook een d2 8G hebt.
Ik heb nog geen firm eropgezet welk muziek. Het geluid klinkt super.
@ laropo welke firmware heb jij d'r op zitten? Las dat jij ook een d2 8G hebt.
Ik heb nog geen firm eropgezet welk muziek. Het geluid klinkt super.
Het is toch niet echt boeiend welke firmware laropo er op heeft staan? Je kan het beste de laatste stabiele versie van de 2.x of de 3.x firmware erop zetten.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, je kan zoals, master007 al zei, voor zowel de 2.xx als de 3.xx serie gaan.
2.xx:
- MTP mode voor synchronisatie met media spelers op je computer en muziek en audio boeken die DRM bevatten. Ook is dit nodig voor playlists (al is dit vrij beperkt).
3.xx
- Flash skins
- Woordenboek
- Geen MTP
Voor 2.xx raad ik 2.51 aan, die is veruit het stabielste (ook beter dan de versies die ik hieronder noem).
Voor 3.xx raad ik 3.51 en 3.55 aan.
Wat ik je nog het meest aanraad is je muziek goed te taggen. De D2 is daar enorm gevoelig voor!
Ps: Ik heb er 3.55 op staan, maar deze bevalt me niet, dus ik ga terug naar 2.51.
2.xx:
- MTP mode voor synchronisatie met media spelers op je computer en muziek en audio boeken die DRM bevatten. Ook is dit nodig voor playlists (al is dit vrij beperkt).
3.xx
- Flash skins
- Woordenboek
- Geen MTP
Voor 2.xx raad ik 2.51 aan, die is veruit het stabielste (ook beter dan de versies die ik hieronder noem).
Voor 3.xx raad ik 3.51 en 3.55 aan.
Wat ik je nog het meest aanraad is je muziek goed te taggen. De D2 is daar enorm gevoelig voor!
Ps: Ik heb er 3.55 op staan, maar deze bevalt me niet, dus ik ga terug naar 2.51.
[ Voor 6% gewijzigd door laropo op 08-05-2008 15:00 ]
Mijn reactie is geen "onzin"; de D2 was (is?) een van de snelste flashspelers die ik ken qua uploadsnelheid. Hij werd bij mij volgeschreven met 5 MB/s als ik grote files gebruikte. Dat is zeer acceptabel, namelijk om en nabij de snelheid van een Ultra II Sandisk-kaartje in een normale cardreader.laropo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:07:
Misschien een beetje een late reactie.. maar dit is dus echt onzin. De overdrachtssnelheid is een van de zwakste punten van de D2....
Zoals je in je volgende reactie zegt, heb je hem vergeleken met een HDD-speler, en deze spelers zijn veel sneller. Die kunnen een kleine 20 MB/s halen.
Ik ben zelf (weer) aan het kijken naar een speler, omdat ik toch het gevoel heb alle muziek mee te willen nemen om niet te hoeven shufflen. De enige goed verkrijgbare 80GB HDD speler rond de 200 euro lijkt de iPod te zijn... en die wil ik niet eigenlijk.
Jammer dat alle fabrikanten naar het (duurdere) flash aan het verschuiven zijn, hoewel het wel betrouwbaarder is natuurlijk.
(edit: als ik klaar ben met rippen en taggen van al mijn muziek in de door mij gewenste kwaliteit, zijnde 192-320 kBit VBR, verwacht ik ongeveer 60GB aan muziek te hebben.)
[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 08-05-2008 16:31 ]
Dat komt omdat 2.x de internationale firmware is, dus die vind je dan ook op de internationale site. Even zoeken geeft deze link.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan eerst even zelf rondkijkt voordat je hier vragen komt stellen, want dit had je toch gemakkelijk zelf kunnen vinden.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan eerst even zelf rondkijkt voordat je hier vragen komt stellen, want dit had je toch gemakkelijk zelf kunnen vinden.
Verwijderd
ja je hebt gelijk dat doe ik ook altijd maar ik ga morgen weg en moet ook nog eef naar de super wat kleertjes halen en ook nog effe straxies een na8dienst draaien dus kom wat handen tekort. Ik hoop dat ik tenminste een flashgame kan draaien en wellicht een filmpje. Maar wat ben ik blij dat je me dat link toch geef.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Ik heb ook nog een vraag voordat ik overga tot de complete beslissing om deze te kopen en er dus automatisch ook voor sparen. Ik heb er vandaag mee gespeeld iin de Mediamarkt en daar was het echt ook goed geluid, beeld en alles eigenlijk. Het enige wat ik niet heb kunnen proberen is de functie als je hem op hold zet dat je dan de keys op de bovenkant van de speler gebruikt voor het pauzeren, vooruit en achteruit. Nou wil ik dus zeker weten of deze functie bestaat en of hij werkt. Als het zo is dan word het in mijn ogen deze MP3 speler.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja hoor, dat kun je instellen in de settings. Volume up wordt dan forward en volume down wordt back. Werkt prima, ik gebruik het dagelijks.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Geweldig dat het goed werkt. Ik ga denk ik vanavond of anders ergens deze week de witte of zwarte 8GB variant bestellen. Daarna een Ipod stoffenhoesje bestellen( vind de standaard hoesjes gewoon ouderwets of het is een silliconen skin en vooral met die laatste heb ik slechte ervaringenqtee schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:53:
Ja hoor, dat kun je instellen in de settings. Volume up wordt dan forward en volume down wordt back. Werkt prima, ik gebruik het dagelijks.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Niet helemaal dus.RoD schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:53:
Helaas zal dat dollarteken waarschijnlijk vervangen worden door een euroteken zodra hij hier te verkrijgen is.
Ik zag vandaag op de site van MP3 spelers dat de 16 GB versie bij hun ook te koop is.
En dat voor de prijs van Euro 218. Dat is ook nog met extra 2 GB, dus totaal 18 GB.
Klik hier om meer info te zien.
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 08-05-2008 23:19 ]
Wauw, dat is een fantastische prijs voor een 16GB D2 in Europa!
Ps @ Katsunami, daarom had ik ook al aangegeven:
laropo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:53:
Verwijderd
Ik heb firm 2.51 erop gezet. Hoera een stuk of 20 games opgezet wat getest alles speelt. Eindelijk ook door hoe je het makkelijkst muziek kan overzetten. Nu nog effe proberen wat ebooks.
Precies, en de "bottleneck" die sommige potentiele kopers zien is hiermee ook uit de weg geruimd. Tenzij de eerste 32 GB op gaan duiken, dit is echter een komen en gaan, de techniek staat immers niet stil.laropo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:10:
Wauw, dat is een fantastische prijs voor een 16GB D2 in Europa!
[...]
Veel belangrijker is dat je NU van goede muziek kunt genieten ipv lang te wachten tot er een MP3 speler op de markt komt met een nog grotere capaciteit.
De uitbreidmogelijkheid is echter wel iets om bij de koop te overwegen.
Een SD kaartje erbij zetten is zo gebeurd.
Plus die SD(HC) kaart hoef je niet elke keer opnieuw op te vullen.
Idd.laropo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:37:
Plus die SD(HC) kaart hoef je niet elke keer opnieuw op te vullen.
Ik zag dat de prijs vandaag bij een bekende Nederlandse webshop onder de € 200 was gedaald. Tijdelijke aanbieding weliswaar maar zeker geen slechte prijs voor een 16 GB D2.
En daarbij ook nog een 2 GB SD kaartje dus totaal 18 GB.
Een jaar geleden betaalde ik nog meer voor mijn 4 GB D2 speler. Ik klaag daar niet over want dat is een normale marktontwikkeling.
Alles op dit gebied wordt goedkoper of je krijgt meer GB's voor hetzelfde geld.
Ik heb overigens ook wat Voice opnames gemaakt met de ingebouwde microfoon van de D2. Klinkt ook best prima. Ik had deze functie nog niet eerder gebruikt maar het werkt lekker.
[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 12-05-2008 22:15 ]
Heeft iemand geprobeerd de rockbox-firmware met de D2?
(zie http://forums.rockbox.org/index.php?topic=10164.360)
(zie http://forums.rockbox.org/index.php?topic=10164.360)
[ Voor 35% gewijzigd door miranon op 13-05-2008 12:47 ]
Nee, maar dat komt waarschijnlijk omdat die nog nergens goed voor is.
NOTE: The current Rockbox build is not functional - it is not in any way a replacement for the Cowon firmware.
Idd, Rockbox op de D2 kan nog geen muziek afspelen, het heeft zelfs nog geen database bouwer.
En inmiddels is firmware 2.57 er weer
Ditmaal eerder dan de 3.x serie...
zie http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=21505
zie http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=21505
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Verwijderd
Na veel vergelijken tussen wat spelers toch voor de 8GB D2 gekozen
Nog wat wennen met de interface enzo, maar dat komt vast nog wel. Voor de rest ben ik over de geluidskwaliteit erg tevreden. In vergelijking met mijn W800 klinkt het voller en helderder op het eerste gezicht. Ook een stuk gebalanceerder. Al met al ben ik er zeker tevreden over.
Hoi
Ik ga binnenkort op een (lange) reis, en ik vroeg mij af of het mogelijk is om foto's van een SD-kaartje op het interne geheugen te zetten van de iAudio D2? Dan kan ik tijdens het reizen (simpel) een back-up maken van de belangrijkste foto's. (En daarnaast natuurlijk muziek luisteren en filmpjes kijken
)
Kan iemand dit proberen voor mij of is dit al bekend?
Ik ga binnenkort op een (lange) reis, en ik vroeg mij af of het mogelijk is om foto's van een SD-kaartje op het interne geheugen te zetten van de iAudio D2? Dan kan ik tijdens het reizen (simpel) een back-up maken van de belangrijkste foto's. (En daarnaast natuurlijk muziek luisteren en filmpjes kijken
Kan iemand dit proberen voor mij of is dit al bekend?
Volgens mij kan dit niet. Het SD-geheugen en het interne geheugen worden namelijk geïntegreerd, en daardoor is er geen mogelijkheid om iets over te zetten van het ene geheugen naar het andere.
Dat is niet helemaal waar, maar uiteindelijk heb je gelijk RoD.
Het is mogelijk om foto´s op je SD kaartje te laten staan... je zult ze kunnen bekijken op je D2. Maar tot nu toe heeft de D2 nog geen mogelijkheid tot overzetten van gegevens. Zolang er geen computer aan tepas komt, zal dit niet gaan lukken.
Het is mogelijk om foto´s op je SD kaartje te laten staan... je zult ze kunnen bekijken op je D2. Maar tot nu toe heeft de D2 nog geen mogelijkheid tot overzetten van gegevens. Zolang er geen computer aan tepas komt, zal dit niet gaan lukken.
mijn d2 binnen lekker hoor 
kort vraagje, heb er flasspelletjes op gezet, maar van sommige werkt het geluid niet op de d2, iemand idee?
kort vraagje, heb er flasspelletjes op gezet, maar van sommige werkt het geluid niet op de d2, iemand idee?
Dat is ook precies wat ik bedoel.laropo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:48:
Voor probleemvragen mag je een eigen topic openen. We verwachten dan wel een wat uitgebreidere vraagstelling en inzet, in plaats van het dumpen van een vraagje.hrichard schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:04:
mijn d2 binnen lekker hoor
hmm, ik heb ook een mailtje gestuurd naar Cowon zelf en zij zeggen dat het wel mogelijk islaropo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:48:
Lijkt mij niet... maar staat er ook in dat mailtje hoe dat dan zou moeten?
Het vervelende is dat de site van Cowon America niet meer werkt nuRoD schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:36:
Lijkt mij niet... maar staat er ook in dat mailtje hoe dat dan zou moeten?
Maar ik zal hem even terug mailen om te vragen hoe dat zou moeten
edit: terugmailen gaat dus ook niet, heb ik de site voor nodig
[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 16-05-2008 18:42 ]
Ik heb vandaag mn D2 binnengehad, nog niet echt veel tijd gehad om ermee te spelen.
Kwam preloaded met FW 2.55
Hij voelt erg solide aan, maar ik heb al een bug ondekt.
Als je de functie van de "menu-long-hold" knop aanpast naar play/pause, pauzeert ie wel, maar de weergave hervatten werkt niet. Als je in keer het menu in en uitgaat dan werkt het wel.
Beetje vaag.
Ik zal overdag ens de 3.xx FW erop mikken en kijken hoe dat werkt.
De 93473042 mogelijkheden om het geluid aan te passen zijn wel erg mooi, alleen komt het als tijdrovend over. De speler herkent uit de doos ook al mn japanse muziek
Tekens worden correct weergegeven enzo.
Files taggen is wel een must met dit apparaatje.
Kwam preloaded met FW 2.55
Hij voelt erg solide aan, maar ik heb al een bug ondekt.
Als je de functie van de "menu-long-hold" knop aanpast naar play/pause, pauzeert ie wel, maar de weergave hervatten werkt niet. Als je in keer het menu in en uitgaat dan werkt het wel.
Beetje vaag.
Ik zal overdag ens de 3.xx FW erop mikken en kijken hoe dat werkt.
De 93473042 mogelijkheden om het geluid aan te passen zijn wel erg mooi, alleen komt het als tijdrovend over. De speler herkent uit de doos ook al mn japanse muziek
Files taggen is wel een must met dit apparaatje.
It's always DNS...
Ik ben bang dat dat aan Cowon America ligt, die zijn totaal niet up to date. De nieuwste firmware komt pas een (paar?!) we(e)k(en) later op hun site... ze zijn nog niet op de hoogte dat er zoiets als theme´s bestaat... stelletje idioten daar hoor.kepler schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:41:
[...]
Het vervelende is dat de site van Cowon America niet meer werkt nuIk kan dus nu niet mn vraag nakijken of die wel goed gesteld was (want nu ga ik dus twijfelen
).
Maar ik zal hem even terug mailen om te vragen hoe dat zou moeten
edit: terugmailen gaat dus ook niet, heb ik de site voor nodig
maar ze zeggen wel dat het werktlaropo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:07:
[...]
Ik ben bang dat dat aan Cowon America ligt, die zijn totaal niet up to date. De nieuwste firmware komt pas een (paar?!) we(e)k(en) later op hun site... ze zijn nog niet op de hoogte dat er zoiets als theme´s bestaat... stelletje idioten daar hoor.
Tja.. ik kan het gemist hebben, maar voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Als dat wel mogelijk is, dan zou ook graag willen weten hoe.
Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van. Het geheugen wordt simpelweg geïntegreerd en ik zie nergens een optie om vanuit de speler zelf media van de SD-kaart naar het interne geheugen of andersom te verplaatsen.
Verwijderd
ik heb sinds gisteren ook een D2 in bezit maar ik heb een heel raar probleem. Als ik hem aanzet, een muziekje ga spelen en even niks doe gaat hij na een aantal seconden uit en start hij opnieuw op. Is mijn D2 kapot ?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Kijk eens bij settings en dan vooral de auto power off functieVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:21:
ik heb sinds gisteren ook een D2 in bezit maar ik heb een heel raar probleem. Als ik hem aanzet, een muziekje ga spelen en even niks doe gaat hij na een aantal seconden uit en start hij opnieuw op. Is mijn D2 kapot ?
Maar ik heb sinds gisterochtend ook mijn zwarte 8GB D2 mogen ontvangen en wat een goed spelertje. Video werkt geweldig( heb nog niet alle subs weten mee te krijgen naar het converteren. Die moet ik er wel bij hebben want een cursus japans heb ik nog niet gehad
[ Voor 28% gewijzigd door Touchdomex op 18-05-2008 12:41 ]
Verwijderd
nou het is zo dat ik hem niet zelf aan zet maar dit gaat automatische. alsof je bij een computer op reset hebt gedrukt zeg maar. niet opgeslagen instellingen worden ook gereset.Touchdomex schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:39:
[...]
Kijk eens bij settings en dan vooral de auto power off functieHet kan zijn dat hij bij jou redelijk kort staat. Wat betekent dat als je weer wilt luisteren je hem idd aanzet
Terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, zij zijn verantwoordelijk.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:00:
Ok proberen firmware te updaten en nu doet hij helemaal niks meer.
Ik denk dat ik te maken heb gehad met een DOA.
hoe werkt de garantieprocedure bij CoWon?
Kijk ook even op de iaudiophile fora, daar staat een tooltje waarmee je een gebrickte D2 vaak zelf weer aan de praat kunt krijgen.
De FW updateprocedure bestaat uit 3 stappen he.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:00:
God knows why, maar heb je ze allemaal correct uitgevoerd?
Probeer het desnoods nogmaals en check anders de iAudiophile fora voor dat tooltje.
Ik heb gisteren mijn 2.55 geupgrade naar 2.57, alles lijkt tot dusver te werken.
It's always DNS...
De 2.57 voert eindelijk de file limit op naar 8000 (4000 op interne geheugen en 4000 op kaartje).
Hoop eigelijk dat ze de skin flash support ook willen doorvoeren
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
DOA betekent dead on arrival. Als je eerst al de firmware hebt kunnen updaten, waarna het ding gecrashed is, oid, dan heb je dus niet te maken met een DOA.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:00:
Zoals al gemeld kun je voor garantie bij de shop terecht waar je de D2 gekocht hebt.
Mocht je verder nog je probleem willen bespreken kun je hiervoor een apart topic openen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Als je toch skin flash support wil gooi je er toch gewoon de 3.55 firmware op. Het enige wat je niet moet doen is dan de speler in het Nederlands zetten. Je gaat nogal verward raken want het klopt niet helemaal met de nederlandse taalMaDLiVe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:20:
De 2.57 voert eindelijk de file limit op naar 8000 (4000 op interne geheugen en 4000 op kaartje).
Ik denk dat rk0 bedoelt dat de speler uit gaat terwijl hij speelt...?
Ja, maar dat heeft hij geprobeerd te verhelpen door een FW-upgrade, en daardoor lijkt zijn D2 nu gebricked te zijn. Het zou kunnen dat de speler al een defect had (het uitgaan), maar het zou ook een verkeerde instelling kunnen zijn (of zelfs een bijna lege batterij?).
Die tool waarmee je je D2 kunt unbricken zou hij in ieder geval kunnen proberen, mocht het probleem blijven bestaan, dan is de winkel het aanspreekpunt.
Die tool waarmee je je D2 kunt unbricken zou hij in ieder geval kunnen proberen, mocht het probleem blijven bestaan, dan is de winkel het aanspreekpunt.
Wie heeft er een screen protector op zijn D2 en zo ja van welk merk en hoe bevalt die?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Heb op het moment nog de protector vanuit de doos en behalve dat hij niet 100% goed zit vind ik hem best goed werken. Hij gaat er wel af wanneer mijn Hoodie binnen isDjWannaB2002 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:33:
Wie heeft er een screen protector op zijn D2 en zo ja van welk merk en hoe bevalt die?
Deze dus:

Die zit er bij mij ook nog op maar hij zit niet heel netjes, is nogal stroef en bedekt niet het hele scherm. vandaar dat ik op zoek ben naar een andere.Touchdomex schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:50:
[...]
Heb op het moment nog de protector vanuit de doos en behalve dat hij niet 100% goed zit vind ik hem best goed werken. Hij gaat er wel af wanneer mijn Hoodie binnen is
Deze dus:
[afbeelding]
Tof ding Touchdomex, waar laat je hem vandaan komen en tegen welke prijs?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Hij is eigenlijk bedoeld voor de Ipod Video( joh het zou eens niet met leuke hoesjes....Dadona schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 01:33:
Tof ding Touchdomex, waar laat je hem vandaan komen en tegen welke prijs?

Hij heeft er op dit moment nog 4 liggen
http://cgi.ebay.com/ws/eB...y=56170&_trksid=p3907.m29
Zelf heb ik net mijn screenprotector(s) binnen:DjWannaB2002 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:33:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.214
Past prima, en goedkoop.
[ Voor 45% gewijzigd door maniac2003 op 21-05-2008 20:25 ]
Firmware 3.57 is nu ook beschikbaar!
Puntjes die verbeterd (schijnen te) zijn:
- Filelimiet opgehoogd van 3000 + 3000 naar 4000 + 4000
- SD-card-corruptie komt niet meer zoveel voor
- Apparaat stopt met opnemen als het geheugen vol is
- Hoeveelheid opnametijd wordt nu opgeslagen in een file
- Nog wat kleine bugs
Niet gefixt:
- OGG-nummeringprobleem
Moet hem zelf nog proberen, maar 3.55 werkt bij mij prima, dus ik wacht nog heel even.
- Nog wat kleine bugs
Niet gefixt:
- OGG-nummeringprobleem
Moet hem zelf nog proberen, maar 3.55 werkt bij mij prima, dus ik wacht nog heel even.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Goed nieuws! Het enige waar het nu nog op wachten is de update van mijn theme en ik ga ook upgraden( heb nu de led theme van Iaudiophile) Bugfixes zijn altijd leuk. Ook al had ik nergens last vanqtee schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:39:
Firmware 3.57 is nu ook beschikbaar!
- Nog wat kleine bugs
Niet gefixt:
- OGG-nummeringprobleem
heb die ook aangeschaft of eigenlijk 3. Was nog geen 3 euro incl verzenden. Kan ik me dus geen buil aan vallen. nu de kwaliteit nog even afwachten maar de recensies waren wel ok.maniac2003 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:19:
[...]
Zelf heb ik net mijn screenprotector(s) binnen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.214
Past prima, en goedkoop.
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen tussen een D2 en 7 van iaudio.
Waar zit het verschil precies? Waarom voor de D2 of de 7 kiezen?
Dank voor de reacties
Dank voor de reacties
Kijk eens op de cowon site zou ik zeggen. D2 is soort van multimedia speler en de 7 is echt alleen voor muziek bedoeld. verder heeft de D2 de mogelijkheid om er SDHC kaartjes in te steken. Maar goed ken de specs van de 7 niet dus wederom kijk op de Cowon site.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:01:
Ik ben aan het twijfelen tussen een D2 en 7 van iaudio.
Dank voor de reacties
Verwijderd
Ik heb nu sinds een anderhalve week een witte D2, alleen nu begon me pen te lekken zonder dat ik het door had, en toen pakte ik me D2 dus
Nu zitten er op de achterkant wat kleine blauwe vlekjes(niet heel erg opvallend) en vroeg ik me dus af of je die er nog af kan halen.

Wat heb je zelf al geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:51:
Ik heb nu sinds een anderhalve week een witte D2, alleen nu begon me pen te lekken zonder dat ik het door had, en toen pakte ik me D2 dusNu zitten er op de achterkant wat kleine blauwe vlekjes(niet heel erg opvallend) en vroeg ik me dus af of je die er nog af kan halen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Meestal brilglazenreiniger werkt wel op de dingen die ik ook besmeurd heb gehad met inkt( telefoon, Vorige MP3 en ook mijn zonnenbrilVerwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:51:
Ik heb nu sinds een anderhalve week een witte D2, alleen nu begon me pen te lekken zonder dat ik het door had, en toen pakte ik me D2 dusNu zitten er op de achterkant wat kleine blauwe vlekjes(niet heel erg opvallend) en vroeg ik me dus af of je die er nog af kan halen.

Verwijderd
Ik zal het proberen
Nog alleen met heet water proberen het schoon te maken aangezien ik niet zoveel verstand heb van plastic en het schoonmaken daarvan. En ik was nogal huiverig om bijvoorbeeld ammoniak of aceton erop te doen zonder te weten wat het kan doen
ik heb gevraagd hoe je dan foto's kan overzetten van je SD-kaart naar de media-speler en dit krijg ik als antwoord:
Okay
Verwijderd
Ik had geen brilglazenreiniger bij de hand, dus heb ik het maar geprobeerd met glassex(reinigt ook glazen
) en dat werkte redelijk goed. Heb nog een klein vlekje over aan de bovenkant, dus dat wordt volgende week nog even van de brilglazenreiniger halen
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Dat laatste stukje kun je er wel af laten slijten. Gaat redelijk snel weg als het normale inkt is. Glassex doet niet meer dan het spul wat ik gebruik. Het enige voordeel ervan is het handzame kleine flesje( en de dure prijs...Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:28:
Ik had geen brilglazenreiniger bij de hand, dus heb ik het maar geprobeerd met glassex(reinigt ook glazen) en dat werkte redelijk goed. Heb nog een klein vlekje over aan de bovenkant, dus dat wordt volgende week nog even van de brilglazenreiniger halen
Verwijderd
Dan vind ik het wel goed
Ik ga niet extra betalen voor spul dat ik dan waarschijnlijk toch niet ga gebruiken.
Maar ik dacht dat het zonder pc dus echt niet mogelijk was om gegevens van de SD kaart naar het interne geheugen te verplaatsen... Maar misschien dat de iaudiophile forums het beter weten
Lekker antwoordkepler schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:49:
ik heb gevraagd hoe je dan foto's kan overzetten van je SD-kaart naar de media-speler en dit krijg ik als antwoord:
[...]
Voor zover ik kan zien worden de files vanaf de SD kaart en de files van het interne geheugen samengevoegd in 1 enkele library.
Verder heb je geen optie om files te bewerken op de D2, enkel verwijderen.
Verplaatsen tussen interne en externe geheugen behoort dus niet tot de mogelijkheden.
Verder heb je geen optie om files te bewerken op de D2, enkel verwijderen.
Verplaatsen tussen interne en externe geheugen behoort dus niet tot de mogelijkheden.
It's always DNS...
Ik heb sinds vrijdag ook de D2 mogen ontvangen. Ik heb een South Park aflevering geconvert en op de D2 gezet. Nou doet zich het volgende voor:
De aflevering loopt gewoon goed, alleen het geluid loopt niet synchroon. Iemand hier een oplossing voor?
Voor de rest is het een super apparaat! Kopiëren naar het music mapje en klaar is de D2
De aflevering loopt gewoon goed, alleen het geluid loopt niet synchroon. Iemand hier een oplossing voor?
Voor de rest is het een super apparaat! Kopiëren naar het music mapje en klaar is de D2
We verwachten wel van je dat je eerst zelf even het een en ander probeert voordat je hier vragen komt stellen. Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie en lees Video coderen voor je PMD: Tips en trucs eens door. Ik denk dat je er zo wel uit moet komen.
En lees de TS daar staat je antwoord.Roodey schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:49:
Ik heb sinds vrijdag ook de D2 mogen ontvangen. Ik heb een South Park aflevering geconvert en op de D2 gezet. Nou doet zich het volgende voor:
En zoek op het forum van www.iaudiophile.net naar iLove. iAudiophile is sowieso een must om te kennen voor iedere Cowon gebruiker.Roodey schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:49:
Dit ligt niet aan de speler, maar aan de converter.
Heb het inderdaad gevonden, in het hoofdstukje video zag ik het niet staan, maar blijkbaar staat het voorop beneden.
Hartelijk dank!
Hartelijk dank!
Verwijderd
Hoi,HoppyF schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:14:
[...]
Idd.
Ik zag dat de prijs vandaag bij een bekende Nederlandse webshop onder de € 200 was gedaald. Tijdelijke aanbieding weliswaar maar zeker geen slechte prijs voor een 16 GB D2.
En daarbij ook nog een 2 GB SD kaartje dus totaal 18 GB.
Een jaar geleden betaalde ik nog meer voor mijn 4 GB D2 speler. Ik klaag daar niet over want dat is een normale marktontwikkeling.
Alles op dit gebied wordt goedkoper of je krijgt meer GB's voor hetzelfde geld.
Ik heb overigens ook wat Voice opnames gemaakt met de ingebouwde microfoon van de D2. Klinkt ook best prima. Ik had deze functie nog niet eerder gebruikt maar het werkt lekker.
zou je mij misschien kunnen vertellen welke nederlandse webshop dit is? Ik kan geen winkel in NL vinden die de 16GB versie al verkoopt? Ik ben van plan de speler deze week aan te schaffen...
alvast bedankt,
Gr
www.mp3spelers.nlVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 03:22:
[...]
Hoi,
zou je mij misschien kunnen vertellen welke nederlandse webshop dit is? Ik kan geen winkel in NL vinden die de 16GB versie al verkoopt? Ik ben van plan de speler deze week aan te schaffen...
alvast bedankt,
Gr
M'n D2tje is vastgelopen, voor het eerst
Door een nr van Maaike lijkt het... Eens testen of mijn theorietje klopt.
Jep, bleek 30sec "niks" na 't nummer te komen en dat vond de D2 niet zo leuk
, ipv beginnen met afspelen hangt ie gelijk.
DBpowerAmp had er ook moeite mee, die had wel even tijd nodig om 't nummer om te zetten en daarbij de "void" weg te halen.
edit:
Als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik nog garantie heb op de D2. Accuduur gaat hard achteruit merk ik...
Door een nr van Maaike lijkt het... Eens testen of mijn theorietje klopt.
Jep, bleek 30sec "niks" na 't nummer te komen en dat vond de D2 niet zo leuk

DBpowerAmp had er ook moeite mee, die had wel even tijd nodig om 't nummer om te zetten en daarbij de "void" weg te halen.
edit:
Als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik nog garantie heb op de D2. Accuduur gaat hard achteruit merk ik...
[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 03-06-2008 18:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hi, mijn x5l is vervanging toe na drie trouwe jaren. Ik wil mss de d2 16gb importen. Ik wil weten hoe het dan met de garantie van 1 jaar zit.
Ik had namelijk mijn x5l ook laten importen maar die garantie heb ik nooit hoeven gebruiken.
En ik lees allemaal dingen over de d2 waarvan de kans hoger ligt dat ik de garantie weleens moet gebruiken.
Ik had namelijk mijn x5l ook laten importen maar die garantie heb ik nooit hoeven gebruiken.
En ik lees allemaal dingen over de d2 waarvan de kans hoger ligt dat ik de garantie weleens moet gebruiken.
realityalways start as a dream
Over het algemeen is het zo dat je garantie verzorgd wordt door de winkel waar je deze gekocht hebt. Bedrijven zijn namelijk niet zo blij met import omdat ze daar vaak geld mee mis lopen. Er zijn bedrijven die hier niet moeilijk over doen en je dus bij hen direct terecht kan ondanks import of niet. Maar dit moet je bij Cowon zelf navragen.DFC-Neo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:03:
Hi, mijn x5l is vervanging toe na drie trouwe jaren. Ik wil mss de d2 16gb importen. Ik wil weten hoe het dan met de garantie van 1 jaar zit.
Kan de D2 rechtstreeks op sdhc-kaartje schrijven en wissen?
realityalways start as a dream
De D2 kan als cardreader functioneren.. als je dat bedoelt (edit: maar dit is erg langzaam!). Hij heeft geen gegevensoverdracht mogelijkheid (dus on-the-go kunnen er geen gegevens uitgewisseld worden tussen de D2 en de SD(HC) kaart). Wissen van bestanden weet ik zo even niet, ik dacht het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door laropo op 09-06-2008 13:57 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik ben ook van plan om een D2 aan te schaffen, vooral vanwege de schijnbaar voortreffelijke geluidskwaliteit en de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken.
Vraagje : kan je gewoon files kopieren van je sd-kaart naar het intern geheugen en omgekeerd ?
Zou in mijn geval handig kunnen zijn omdat ik een fototoestel en een gps heb die met sd-kaartjes werken en zodoende in noodgevallen geheugen kan vrijmaken op mijn sd-kaartje.
Nu nog beslissen of ik de 4 GB of 8 Gb neem (verschil = 30 EUR).
Ik ben ook van plan om een D2 aan te schaffen, vooral vanwege de schijnbaar voortreffelijke geluidskwaliteit en de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken.
Vraagje : kan je gewoon files kopieren van je sd-kaart naar het intern geheugen en omgekeerd ?
Zou in mijn geval handig kunnen zijn omdat ik een fototoestel en een gps heb die met sd-kaartjes werken en zodoende in noodgevallen geheugen kan vrijmaken op mijn sd-kaartje.
Nu nog beslissen of ik de 4 GB of 8 Gb neem (verschil = 30 EUR).
Dat staat notabene in de post net boven die van jou...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:51:
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Sorry, niet goed gekeken.Cyphax schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:55:
[...]
Dat staat notabene in de post net boven die van jou...

Ik veronderstel dat het antwoord op mijn vraag dus "nee" is.
Dat klopt dus:
"on-the-go kunnen er geen gegevens uitgewisseld worden tussen de D2 en de SD(HC) kaart"
Op zich zou het een leuke uitbreiding zijn voor een volgende firmware-update, als het technisch te doen is.
"on-the-go kunnen er geen gegevens uitgewisseld worden tussen de D2 en de SD(HC) kaart"
Op zich zou het een leuke uitbreiding zijn voor een volgende firmware-update, als het technisch te doen is.
Als Cowon rekening houdt met zijn gebruikers, dan is de kans groot dat dit binnenkort in de firmware zit. Helaas geeft het verleden weinig hoop voor de toekomst.
Dat het mogelijk is weet ik niet zeker, maar voor een krachtig apparaat als de D2 moet dat geen probleem zijn lijkt mij.
En als Cowon het niet gaat doen, dan kunnen we iig nog Rockbox gebruiken..... over xx(x) maanden.
Dat het mogelijk is weet ik niet zeker, maar voor een krachtig apparaat als de D2 moet dat geen probleem zijn lijkt mij.
En als Cowon het niet gaat doen, dan kunnen we iig nog Rockbox gebruiken..... over xx(x) maanden.

Verwijderd
Nog even review geschreven van de D2
productreview: Cowon iAudio D2 8GB Zwart review door Verwijderd
Da's wel een nette review, thanks. 
Ik zie mezelf in de nabije toekomst nog wel een iAudio aanschaffen, alleen dan wil ik 'm eigenlijk wel heel graag in het wit, en 16GB. En die lijkt er niet te zijn, hopelijk komt dat dus nog.
Ik zie mezelf in de nabije toekomst nog wel een iAudio aanschaffen, alleen dan wil ik 'm eigenlijk wel heel graag in het wit, en 16GB. En die lijkt er niet te zijn, hopelijk komt dat dus nog.
Hier nog een nieuwe D2-gebruiker. Gisteren heb ik de 8Gb-versie gekocht, en tot nu toe zijn m'n ervaringen een mengeling van "heel positief" en "een beetje frustrerend". Positief omdat het een aparaat is met voortreffelijke geluidskwaliteit en fantastische mogelijkheden, en frustrerend omdat het sorteringsprobleem en het problematisch upgraden van de firmware zo irritant zijn. Ik hoop echt dat Cowon die issues oplost, want het zijn gewoon hele nare smetjes op dat wat misschien wel de beste PMP is die er momenteel te krijgen is.
Goddank trouwens dat er een Rockbox-implementatie in ontwikkeling is voor de D2. Het was een hele voorname reden voor mij om voor deze speler te kiezen.
Goddank trouwens dat er een Rockbox-implementatie in ontwikkeling is voor de D2. Het was een hele voorname reden voor mij om voor deze speler te kiezen.
Verwijderd
Er is wel een 16GB versie dacht ik. Volgens mij kon je die op mp3spelers.nl bestellen. Laat maar zitten, dat is een zwarte versieCyphax schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:48:
Da's wel een nette review, thanks.