Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Met de ZV:M zijn ze ook bezig.beantherio schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:16:
Hier nog een nieuwe D2-gebruiker. Gisteren heb ik de 8Gb-versie gekocht, en tot nu toe zijn m'n ervaringen een mengeling van "heel positief" en "een beetje frustrerend". Positief omdat het een aparaat is met voortreffelijke geluidskwaliteit en fantastische mogelijkheden, en frustrerend omdat het sorteringsprobleem en het problematisch upgraden van de firmware zo irritant zijn. Ik hoop echt dat Cowon die issues oplost, want het zijn gewoon hele nare smetjes op dat wat misschien wel de beste PMP is die er momenteel te krijgen is.
Goddank trouwens dat er een Rockbox-implementatie in ontwikkeling is voor de D2. Het was een hele voorname reden voor mij om voor deze speler te kiezen.
Vanaf de release, 2 jaar geleden.
Het kan nog heel lang duren voordat die Rockb0x er is.
Ja, maar voor het zelfde geldt dat er over een half jaar een werkende Rockbox versie voor de D2 is. Het duurt hoe dan ook nog een hele tijd, maar het is de afgelopen periode erg snel gegaan met Rockbox voor de D2. Al is het wel weer zo dat de belangrijkste twee dingen nog niet werken....Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:31:
Het kan nog heel lang duren voordat die Rockb0x er is.
Het feit dat ze het al hebben draaien geeft mij in ieder geval veel hoop. De D2 is echt een speler waar Rockbox goed tot z'n recht zou komen omdat a) de huidige firmware een beetje brak is maar b) de speler technisch wel heel mooi en toekomstzeker is.laropo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Ja, maar voor het zelfde geldt dat er over een half jaar een werkende Rockbox versie voor de D2 is. Het duurt hoe dan ook nog een hele tijd, maar het is de afgelopen periode erg snel gegaan met Rockbox voor de D2. Al is het wel weer zo dat de belangrijkste twee dingen nog niet werken....
Nog een vraag: weet iemand hoe en met welke software ik makkelijk playlists kan maken zonder dat ik WMP hoef te gebruiken en ook geen MTP? Het opbouwen/aanpassen van de systeem-db verloopt met MSC al onbetrouwbaar maar met MTP is het helemaal een ramp.

Ik ben het helemaal eens wat betreft je opmerking over Rockbox.beantherio schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:30:
[...]
Het feit dat ze het al hebben draaien geeft mij in ieder geval veel hoop. De D2 is echt een speler waar Rockbox goed tot z'n recht zou komen omdat a) de huidige firmware een beetje brak is maar b) de speler technisch wel heel mooi en toekomstzeker is.
Nog een vraag: weet iemand hoe en met welke software ik makkelijk playlists kan maken zonder dat ik WMP hoef te gebruiken en ook geen MTP? Het opbouwen/aanpassen van de systeem-db verloopt met MSC al onbetrouwbaar maar met MTP is het helemaal een ramp.
Playlists zijn MTP-only. Er zijn wel alternatieven voor WMP (bijvoorbeeld Mediamonkey), maar zit sowieso vast aan MTP.
Da's jammer, want ik dacht dat het gebruik van playlists een goeie oplossing zou zijn voor het Ogg-sorteerprobleem. Dan is het wachten toch maar op Rockbox of anders op een verbeterde firmware van Cowon zelf.laropo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:54:
[...]
Ik ben het helemaal eens wat betreft je opmerking over Rockbox.
Playlists zijn MTP-only. Er zijn wel alternatieven voor WMP (bijvoorbeeld Mediamonkey), maar zit sowieso vast aan MTP.
Nu heb ik "noodgedwongen" een 512MB'er van Inovix onder het stof weggehaald
Damn wat bagger geluid in vergelijking tot de D2. Daarbij zit de jackplug aansluiting weer iets los wat voor vervormd geluid zorgt als deze beweegt. De soldeerbout moet hier maar (weer) bij aan te pas komen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik merkte vandaag opeens dat m'n Ogg's toch gewoon netjes gesorteerd worden als ik ze via de folder-view bekijk. Hoe ik dat gedaan heb? Zeker weten doe ik het niet, maar nadat m'n db gisteren hardnekkig corrupt geraakt was heb ik m'n speler opnieuw gevuld via jetShell i.p.v. met de gewone verkenner. Voordat ik dat deed heb ik de inhoud van de speler gewist middels de "clear memory" functie op de speler zelf.Mijn OGG-files staan in de verkeerde volgorde!
Dit is een vervelende bug van de D2. Bij de OGG-files worden de tracknummers gesorteerd op het laatste getal, dus krijg je 10 01 11 02 12 etc. Hier is nog geen oplossing voor, helaas.
Misschien dat het puur toeval is, maar diegenen die het probleem ook hebben en hun speler opnieuw vullen kunnen dit allicht eens proberen of dit ook bij hen werkt. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, want dit was voor mij de meest storende bug die ik in de D2 ben tegengekomen.
Verwijderd
Niet getest, maar ik denk dat je hem opnieuw moet opstarten aangezien als ik elke keer iets nieuws erop zet, hij de database moet updaten.disheaver schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:35:
Een vraagje: Bij gebruik van meerdere SD-kaartjes: leest hij de data direct in, en kun je ongeveer direct muziek afspelen en doorbladeren na het verwisselen van de SD kaart?
Als je een SD kaart verwisselt, terwijl de D2 aanstaat, dan gaat hij de database opnieuw updaten. Hierna kun je de muziek gaan afspelen.disheaver schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:35:
Een vraagje: Bij gebruik van meerdere SD-kaartjes: leest hij de data direct in, en kun je ongeveer direct muziek afspelen en doorbladeren na het verwisselen van de SD kaart?
Beantwoord dit jou vraag?
OGG gebruikers op iAudiophile.net gebruiken over het algemeen ook alleen maar folder-browsing. Via folder-browsing wordt het inderdaad wel goed geordend, omdat er dan niet naar tags, maar naar filename wordt gekeken. En dan komt bijv. 01-song-artist wel gewoon netjes boven 02-song-artist.beantherio schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:26:
Er viel me zojuist iets raars (maar positiefs!) op aan m'n D2. Uit de OP:
[...]
Ik merkte vandaag opeens dat m'n Ogg's toch gewoon netjes gesorteerd worden als ik ze via de folder-view bekijk. Hoe ik dat gedaan heb? Zeker weten doe ik het niet, maar nadat m'n db gisteren hardnekkig corrupt geraakt was heb ik m'n speler opnieuw gevuld via jetShell i.p.v. met de gewone verkenner. Voordat ik dat deed heb ik de inhoud van de speler gewist middels de "clear memory" functie op de speler zelf.
Misschien dat het puur toeval is, maar diegenen die het probleem ook hebben en hun speler opnieuw vullen kunnen dit allicht eens proberen of dit ook bij hen werkt. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, want dit was voor mij de meest storende bug die ik in de D2 ben tegengekomen.
Nou, ik gebruikte ook folder-browsing en bij mij werden de nummers voorheen in een vrij willekeurige volgorde getoond en afgespeeld. Wat ik ervan begreep is dat dat ook een bekend probleem was.laropo schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:25:
[...]
OGG gebruikers op iAudiophile.net gebruiken over het algemeen ook alleen maar folder-browsing. Via folder-browsing wordt het inderdaad wel goed geordend, omdat er dan niet naar tags, maar naar filename wordt gekeken. En dan komt bijv. 01-song-artist wel gewoon netjes boven 02-song-artist.
Dan had je waarschijnlijk geen 01, 02, 03, etc., vooraan in de bestandsnaam gezet.beantherio schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:30:
[...]
Nou, ik gebruikte ook folder-browsing en bij mij werden de nummers voorheen in een vrij willekeurige volgorde getoond en afgespeeld. Wat ik ervan begreep is dat dat ook een bekend probleem was.
Verwijderd
Nog geen tijd gehad om muziek op te zetten, maar al wel wat mee gespeeld en JetAudio geïnstalleerd + handleiding D2.
Eerste indruk : veel mogelijkheden, maar niet zo gebruiksvriendelijk. Problemen om met mijn dikke vingers juist te drukken, maar dit is een kwestie van gewoonte denk ik, want op 't einde ging het al veel beter. De handleiding is verre van toereikend : Ik heb bvb ontdekt dat je 10 presets
Het bijgeleverde promofilmpje van Cowon heb ik bekeken, en dat lijkt me kwalitatief dik in orde te zijn.
Ik zal de komende dagen nog wel wat experimenteren, maar ik heb enkele vraagjes :
1. Is er een handleiding te vinden van het JetAudio - programma ?? Het lijkt me wel vrij uitgebreid, maar zonder enige handleiding of help-functie !
2. Ik heb een aantal nummers op mijn pc staan in WAV-formaat. Ik weet dat de D2 dit ondersteunt, maar aangezien WAV-files geheugenvreters zijn, wou ik deze converteren naar MP3 met JetAudio. Maar MP3 staat niet bij de output-formaten, wel OGG, FLAC,... Aangezien ik met geen van deze formaten ervaring heb, kan iemand mij hieromtrent tips geven ?
3. De batterij van mijn D2 was blijkbaar standaard al opgeladen. Ik heb ergens gelezen dat je de batterijstatus in % kan nakijken, maar ik vind het niet meer terug.
Ik kan wel even hierop reageren: OGG is vergelijkbaar met MP3, kwalitatief nog iets beter zelfs. FLAC is lossless, als je de muziek daarin comprimeert klinkt het hetzelfde als de originele WAV-bestanden. Nadeel is dat FLAC-bestanden wel een pak groter zijn (15MB ofzo moet je aan denken). OGG is wel weer lossy, maar dan heb je dus 3 á 4MB per file, afhankelijk van wat factoren ong.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:51:
OGG, FLAC,... Aangezien ik met geen van deze formaten ervaring heb, kan iemand mij hieromtrent tips geven ?
Verwijderd
Als het nodig is kan ik achteraf nog converteren naar OGG of MP3 om geheugen vrij te maken.
Bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Met die vingers komt het wel goed, ik bedien mijn D2 regelmatig met m' n duim.
Daarbij wil ik je afraden JetAudio te gebruiken. Er zijn voldoende betere programma's te vinden voor de dingen die jij van plan bent. (Bijvoorbeeld EAC, MediaMonkey en Foobar2000).
Ook wil ik je aanbevelen de fora van www.iaudiophile.net te bezoeken.
@ mp3 vs ogg vs flac
Ik vind het erg raar dat er hier mods zijn die flac boven ogg en mp3 aanbevelen, en dat de audiokwaliteit de bestandsgrootte rechtvaardigt. Ten eerste, als ze er al zijn, dan kunnen er maar zeer, zeer weinig mensen het verschil tussen flac en een goede mp3 en ogg horen. Het verschil tussen een v2 en een 320kbps mp3 is niet te horen, het verschil tussen een v0 mp3 en een flac bestand zal ook praktisch niet te horen zijn.
Het ligt er maar aan hoe je je muziek ript. Het verschil tussen een flac en goede mp3 of ogg kan absoluut niet het verschil in bestandsgrootte rechtvaardigen.
Daarnaast wil ik even zeggen dat ogg support nog niet 100% is op de D2, dus voordat je ogg kiest zou ik even op iaudiophile uitzoeken hoe het zit.
Al met al komt het er op neer dat een v0 (of zelfs v1, v2) mp3 prima zal voldoen.
@johnny mcclane
zonder budget kan niemand je helpen.
Persoonlijke voorkeur heeft helemaal niks met moderator zijn te maken.laropo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:57:
@ mp3 vs ogg vs flac
Ik vind het erg raar dat er hier mods zijn die flac boven ogg en mp3 aanbevelen, en dat de audiokwaliteit de bestandsgrootte rechtvaardigt.
[ Voor 46% gewijzigd door Vihaio op 18-06-2008 23:04 ]
Volgens mij staat het mij gewoon vrij om gewoon m'n mening te geven.laropo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:57:
@ mp3 vs ogg vs flac
Ik vind het erg raar dat er hier mods zijn die flac boven ogg en mp3 aanbevelen, en dat de audiokwaliteit de bestandsgrootte rechtvaardigt.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Flac heeft een geheel andere "sound" dan mp3. Dat je het verschil niet hoort tussen een 192Kbps mp3 en een 320Kbps mp3 kan ik me voorstellen, maar het verschil tussen een goeie Flac-file en een goeie mp3-file is véél groter, imo. Dat zeggen zelfs niet-kritische muziekluisteraars in mijn omgeving.Ten eerste, als ze er al zijn, dan kunnen er maar zeer, zeer weinig mensen het verschil tussen flac en een goede mp3 en ogg horen. Het verschil tussen een v2 en een 320kbps mp3 is niet te horen, het verschil tussen een v0 mp3 en een flac bestand zal ook praktisch niet te horen zijn.
Dat is jouw mening, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Zeker nu het erg makkelijk is om grote SD-kaartjes te gebruiken voor een kleine prijs valt er best wel wat te zeggen om grotere files te gebruiken dan "normaal". Zeker voor D2-bezitters, die toch gemiddeld wel wat geluidskritischer zijn dan gemiddeld, zal dit best een overweging zijn.Het ligt er maar aan hoe je je muziek ript. Het verschil tussen een flac en goede mp3 of ogg kan absoluut niet het verschil in bestandsgrootte rechtvaardigen.
Daarnaast wil ik even zeggen dat ogg support nog niet 100% is op de D2, dus voordat je ogg kiest zou ik even op iaudiophile uitzoeken hoe het zit.
In ieder geval, iedereen kan dit voor zichzelf beslissen door simpelweg even een cd naar Flac en naar mp3 te rippen, en dit te vergelijken.
Ten tweede snap ik niet hoe je er bij komt dat ik het verschil tussen een 192kbps en 320kbps niet hoor en een goede mp3 en een flac wel. Het verschil tussen 192 en 320 is duidelijk te horen en een veeeeel groter verschil dan tussen v2 en v0. Ik heb het hier dus over v2 en v0, en niet 192 en 320. Daarbij komt dat v0 praktisch gelijk is aan 320kbps, wat het beste resultaat is dat mogelijk is in mp3 formaat. Tussen v0 en 320 geen verschil te horen.
Ik kan me voorstellen als de "sound" van een flac anders is dan die van een mp3... dat is denk ik een kwestie van smaak en gewoonte.
Een v0 mp3 album is gemiddeld 70-100MB waar een flac album vaak 250-350MB. In het gunstigste geval kan er dus 4 keer zoveel muziek op de D2 gezet worden. Dat terwijl het kwaliteitsverlies minimaal is (naar mijn mening dus zelfs nul).
Ik ben het helemaal eens dat iedereen mag rippen hoe en wat hij/zij wil. Maar er werd hier twee maal gesuggereerd dat flac DE manier was. Daar was ik het niet mee eens. Leg de persoon keuzes voor, met voor en nadelen. Laat hem/haar zelf kiezen.
Ik geef jullie geen ongelijk, maar degene die de vraag stelde was al overgehaald voordat hij zijn opties kende. Dat vind ik een slechte zaak.
[ Voor 6% gewijzigd door laropo op 18-06-2008 23:55 ]
Naar mijn mening klikt Flac simpelweg beter dan wat er met mp3 mogelijk is. Wat anderen daarvan vinden en hoe ze mijn mening willen interpreteren moeten ze zelf weten. Voor mij is het duidelijk: Flac geniet de voorkeur. Ik zeg niet dat het dé manier is, als zijnde een feit, maar wel dat het voor mij dé manier is. Daarmij lijkt mij de kous afRoD schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:24:
Flac is imo zoveel beter dat het de grootte wel rechtvaardigt.
Verwijderd
[ Voor 125% gewijzigd door RoD op 19-06-2008 12:09 ]
Verwijderd
Dit zal ik zeker doen !In ieder geval, iedereen kan dit voor zichzelf beslissen door simpelweg even een cd naar Flac en naar mp3 te rippen, en dit te vergelijken.
Nog een "beginnersvraagje" : Ik weet wel dat de bitrate van een mp3 voor een groot stuk bepalend is voor de kwaliteit, maar ik lees hier ook over v0,v1,v2,... Wat wordt hiermee bedoeld ?
Ik heb eens een keer een testje gedaan met een groep vrienden die overtuigd waren dat je het verschil tussen FLAC en MP3 kon horen.
Eerst een rijtje waarbij ik ze vertelde welk formaat een file had, en natuurlijk kwamen meteen de bevestigende opmerkingen in de trant van: "Zie je nou wel, FLAC klinkt veel beter, meer deteail etc etc."
Maar daarna een blinde test gedaan (met één van mijn vrienden naast me als getuige dat ik de boel niet fleste). En toen bleek dat ze het verschil helemaal niet konden horen, sterker nog ze vonden de MP3's vaak voller en mooier klinken.
Kortom, ieder moet zijn eigen mening vormen, maar probeer het echt eens met blinde test. Grote kans dat je het verschil niet hoort, of dingen beter vind klinken die je met je verstand zou afwijzen.
Zelf gebruik ik gewoon MP3. Dat is voor mijn doeleinden ruim voldoende. Ik hoor in het OV, Taxi of Vliegtuig door het achtergrond geruis het verschil tussen FLAC en MP3 toch niet.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
Daar had ik al een link voor gegeven, namelijk deze: Wikipedia: Variable bitrateVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:55:
[...]
Dit zal ik zeker doen !
Nog een "beginnersvraagje" : Ik weet wel dat de bitrate van een mp3 voor een groot stuk bepalend is voor de kwaliteit, maar ik lees hier ook over v0,v1,v2,... Wat wordt hiermee bedoeld ?
Als je van je eigen CD's MP3's gaat maken is het belangrijk dat je ze goed ript (met ExactAudioCopy bijvoorbeeld) en een goede encoder gebruikt (voor MP3 is dat LAME). V0, V1 en V2 zijn een aantal parameters die bij het maken van een MP3 met LAME de variabele bitrate bepalen. Op de Hydrogenaudio Knowledgebase kun je vinden welke settings je hiervoor kunt gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:55:
[...]
Dit zal ik zeker doen !
http://xs.vc/eac/
http://jiggafellz.isa-geek.net/eac/
[ Voor 3% gewijzigd door laropo op 19-06-2008 20:07 ]
Verwijderd
[ Voor 156% gewijzigd door RoD op 19-06-2008 22:57 ]
Hij werd geleverd met de 2.57 firmware, dus updaten hoeft niet. Maar ik zie dat ie al flash support heeft?
En volgens de handleiding ondersteunt de 16 gb 5000 nrs/500 mappen. Zometeen ff checken hoe het klinkt.
Iig is ie lekker klein, compact, maar wel een chill schermpje en duidelijk beter dan de ms zune (1e g) 30 gb en zeker chiller dan de merkloze 128 mb mp3 speler die ik tijdelijk had.
Ltrz,....
Verwijderd
Heet iemand misschien wat feedback op de leercurve/mogelijkheden met skins in dat opzicht?
Met een iPod en die scroll wiel vlieg je namelijk heel snel door je muziek heen, maar heb me twijfels of dat bij de D2 ook zo makkelijk gaat. (en dan bedoel ik niet zoeken op artiest, maar gewoon door alle nummers scrollen (600/700 stuks))
Verwijderd
Je kan scrollen door over het scherm heen te 'strijken' zeg maar, en je hebt daarnaast nog een stel scrollknoppen waarmee je door de lijst heen kan. Duurt dan ong. 15 seconden om door een hele lijst van 900 nummers te gaan met de knoppen. IMO snel genoegViasco schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:51:
Kan je ook wel een beetje snel door je muziek heen bladeren met dit apparaatje?
Met een iPod en die scroll wiel vlieg je namelijk heel snel door je muziek heen, maar heb me twijfels of dat bij de D2 ook zo makkelijk gaat. (en dan bedoel ik niet zoeken op artiest, maar gewoon door alle nummers scrollen (600/700 stuks))
Dit dingetje wordt beter en beter. 48 gig flashgeheugen is al haalbaar (al zit je wel met de file/folderlimit).
Allemaal lossless muziek erop, dan kun je de ruimte wel benutten en loop je denk ik niet tegen die limit aan, of wel?laropo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:56:
Inmiddels schijnen 32GB SDHC kaartjes ook te werken (bron: iAudiophile forum).
Dit dingetje wordt beter en beter. 48 gig flashgeheugen is al haalbaar (al zit je wel met de file/folderlimit).
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-06-2008 23:05 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
1. is het een betrouwbare speler of gaat hij snel kapot of heeft hij veel errors?
2. hoe goed gaad hij om met een sd kaart?
3. wat is beter, de 8gb zen of de 8gb D2, de D2
ik ben nu geneigt toch de D2 te kopen, hij lijkt me beter.
sorry, ik zal het hele topic eens goed doorlezen. (ik doe dit voor het eerst, alleen het zen topic even gebruikt).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 13:11 ]
Inderdaad. Tot nu toe was er een goede rede om alles om te zetten naar lossy (tenminste... sommige schijnen het daar niet mee eens te zijn). Zeker als je collectie in mp3 formaat het interne geheugen en externe geheugen (16GB in mijn geval) al ruim overschrijd. Al zijn deze kaartjes nog wel veel te duur, flash begint qua geheugen nu eindelijk ergens te komen.Raven schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:05:
[...]
Allemaal lossless muziek erop, dan kun je de ruimte wel benutten en loop je denk ik niet tegen die limit aan, of wel?
Ook kan je er natuurlijk een aantal films op gooien... dan kom je er ook wel.
Verwijderd
het lijkt me namelijk geweldig als je er ook gewone tv op kunt ontvangen.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 18:14 ]
Hoe het zit in Korea weet ik niet, maar het formaat dat ze daar gebruiken, DMB (Wikipedia: Digital Multimedia Broadcasting), is wel degelijk in staat TV uit te zenden en ontvangen. Ik weet dat ze met hun D2 digitale radio kunnen ontvangen (vergelijkbaar met DAB), maar of ze ook TV kunnen ontvangen weet ik niet.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:22:
Ik heb op internet gelezen dat je er in korea ook tv op kunt ontvangen, kan dat ook hier met een update ofzo???
het lijkt me namelijk geweldig als je er ook gewone tv op kunt ontvangen.
Wat ik wel weet is dat er in Japan een D2TV is uitgekomen. Deze werkt met 1seg (Wikipedia: 1seg). Voor zover ik weet is dit alleen mogelijk in Japan en Brazilië.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 22-06-2008 16:28 ]
Hoewel het ergens een beetje raar is er films of lossless muziek op te gaan zetten enkel om onder de file-limiet te blijven en/of je geheugen 'toch maar te vullen'. Met lossless muziek -is de ervaring- dat je afwegingen moet gaan maken in het geval van beperkte opslag (Zune 80 eigenaar + 45gb WMA-Llaropo schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Inderdaad. Tot nu toe was er een goede rede om alles om te zetten naar lossy (tenminste... sommige schijnen het daar niet mee eens te zijn). Zeker als je collectie in mp3 formaat het interne geheugen en externe geheugen (16GB in mijn geval) al ruim overschrijd. Al zijn deze kaartjes nog wel veel te duur, flash begint qua geheugen nu eindelijk ergens te komen.
Ook kan je er natuurlijk een aantal films op gooien... dan kom je er ook wel.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
File/folder limits van Cowon zijn belachelijk. Maarja.. je moet er het beste van maken.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 20:57 ]
Maar zoals J MC Clane al zei, dat is 3.xx only. Wat niet perse de nieuwste firmware is.
Verwijderd
Dat wel volgensmij... moet je hier ff kijken http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=21572/ Maak me maar wakker als we een NL-FR FR-NL woordenboek hebbenlaropo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:30:
Koreaans - Engels en Engels - Engels is er ook voor de D2. En je hebt best kans dat er nog wel meer zijn...
Maar zoals J MC Clane al zei, dat is 3.xx only. Wat niet perse de nieuwste firmware is.
Verwijderd
Ik ga in Augustus naar Amerika, San Jose dus verre reis!, en heb natuurlijk voor onderweg, transfer vermaakt nodig in de vorm van muziek! Waar ik heen ga is een eSports tournooi ( ESWC ) om aan deel te nemen, en ook tijdens het spelen wil ik muziek hebben om me te kunnen concentreren en afzonderen van alles wat om me heen gebeurt.
Nou viel deze op om zijn 52 Uur speeltijd! Echter is dit natuurlijk wel de optimale speeltijd maar mijn vragen zijn:
1. Mijn gemiddelde mp3 collectie is 320kbits, in hoeverre zou de speeltijd zijn met dit soort kwaliteit muziek erop.
2. Ik zag op youtube aantal filmpjes van de user interface, dit ziet er toch wel leuk uit maar kan me voorstellen dat dit veel batterij verbruikt. Als je muziek speelt, schakelt die dit dan bijvoorbeeld uit? Om accu te besparen.
Dank
2. Er zijn 2 vormen van custom user interface, themes en flash skins. Themes zijn gewoon een vervanging van de originele interface, en zal geen vermindering van accuduur met zich meebrengen. Themes werken overal. Flash skins werken alleen in de muziek functie. Flash skins zullen de accu duur wel wat verminderen. Maar, zeker in het begin, hoef je echt niet bang te zijn dat je daardoor een gigantische accuduur misloopt. Flash skins zullen hoogstens 5 a 10% minder accuduur veroorzaken.
3. Misschien wel handig voor jou, aangezien je je vooral op de accuduur hebt geconcentreerd: http://www.batteryuniversity.com/
Hier vindt je een hele hoop over hoe je het beste met dit soort accu´s kan omgaan om er het meeste uit te halen.
4. Mocht je een SD(HC) kaartje er bij willen nemen, dan moet je wel met een accuduur vermindering van 10 a 20% rekening houden.
[ Voor 5% gewijzigd door laropo op 29-06-2008 13:30 ]
Verwijderd
Hartelijk danklaropo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:29:
1. Die 52 uur kan je inderdaad vergeten. Dat is in ideale omstandigheden. Maar met muziek in mp3 mag je, in het begin, toch wel op een uurtje of 48 rekenen. Naarmate je hem langer gebruikt zal de accu duur verminderen, dit is niet meer dan logisch. Ga er maar vanuit dat je in het eerste jaar (bij dagelijks gebruik) nog lang niet onder 30 uur per geladen accu gaat zitten.
2. Er zijn 2 vormen van custom user interface, themes en flash skins. Themes zijn gewoon een vervanging van de originele interface, en zal geen vermindering van accuduur met zich meebrengen. Themes werken overal. Flash skins werken alleen in de muziek functie. Flash skins zullen de accu duur wel wat verminderen. Maar, zeker in het begin, hoef je echt niet bang te zijn dat je daardoor een gigantische accuduur misloopt. Flash skins zullen hoogstens 5 a 10% minder accuduur veroorzaken.
3. Misschien wel handig voor jou, aangezien je je vooral op de accuduur hebt geconcentreerd: http://www.batteryuniversity.com/
Hier vindt je een hele hoop over hoe je het beste met dit soort accu´s kan omgaan om er het meeste uit te halen.
4. Mocht je een SD(HC) kaartje er bij willen nemen, dan moet je wel met een accuduur vermindering van 10 a 20% rekening houden.
Verwijderd
Verwijderd
Iets anders... Als ik een (avi/divx/xvid) film van dik 2 uur op de D2 zet, of mijn sdhc kaartje, hangt de speler als ik een te lang stuk vooruit spoel. Dus binnen een half uur zeg maar gaat het goed, verder hangt de zaak. Ik klik dus gewoon op de tijdbalk als ik wil spoelen. Het is me nog nooit geluk om bij een filmpje door de hele film te searchen/klikken zeg maar. Iemand een oplossing of dezelfde ervaring?
It happens alle tijd hiero.
Denk dat ik gewoon verkenner ga gebruiken, want jetaudio vind ik echt zwaar ruk...
Ltrz,....
Lijkt me een goed plan. Ikzelf heb JetAudio nog nooit gebruikt. Altijd verkenner.Steelo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:17:
Denk dat ik gewoon verkenner ga gebruiken, want jetaudio vind ik echt zwaar ruk...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik ben er nog steeds niet uit of er een verband bestaat, maar als ik verkenner gebruik i.p.v. JetAudio dan krijg ik regelmatig db-fouten. Vandaar dat ik tegenwoordig nog enkel JetAudio gebruik om bestanden over te zetten.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:25:
[...]
Lijkt me een goed plan. Ikzelf heb JetAudio nog nooit gebruikt. Altijd verkenner.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
dus...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:42:
Iets anders... Als ik een (avi/divx/xvid) film van dik 2 uur op de D2 zet, of mijn sdhc kaartje, hangt de speler als ik een te lang stuk vooruit spoel. Dus binnen een half uur zeg maar gaat het goed, verder hangt de zaak. Ik klik dus gewoon op de tijdbalk als ik wil spoelen. Het is me nog nooit geluk om bij een filmpje door de hele film te searchen/klikken zeg maar. Iemand een oplossing of dezelfde ervaring?
Verwijderd
Ik heb er wel al wat muziek op gezet,in WAV en MP3.
In eerste instantie viel de klank wat tegen, minder bass dan met m'n merkloze oude mp3-speler.
Maar na wat spelen met de equalizer en Jeteffects klinkt hij al stukken beter.
Ik heb daarnet ook even de radio geprobeerd, maar dat is qua ontvangst en klankkwaliteit niet veel soeps.
Gelukkig heb ik 'm daarvoor niet gekocht, maar het was een leuk extraatje geweest.
Nog een vraagje : ik heb gemerkt dat sommige nummers minder luid afspelen dan andere (iets wat bij mij vorige mp3 speler minder opviel). Ik weet dat dit ligt aan de kwaliteit van de opnamen, maar als je bvb met Nero een muziek-cd brandt, kan je kiezen om de tracks te "normalizeren", waardoor ze allemaal ongeveer even luid klinken.
Bestaat er een manier om dit ook te doen met mp3-bestanden?
Toevallig al gezocht op google naar: normalize mp3? Vast niet!Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:01:
De D2 nu een paar weken in bezit, maar nog niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn.
In eerste instantie viel de klank wat tegen, minder bass dan met m'n merkloze oude mp3-speler.
Ik heb daarnet ook even de radio geprobeerd, maar dat is qua ontvangst en klankkwaliteit niet veel soeps.
Gelukkig heb ik 'm daarvoor niet gekocht, maar het was een leuk extraatje geweest.
Nog een vraagje : ik heb gemerkt dat sommige nummers minder luid afspelen dan andere (iets wat bij mij vorige mp3 speler minder opviel). Ik weet dat dit ligt aan de kwaliteit van de opnamen, maar als je bvb met Nero een muziek-cd brandt, kan je kiezen om de tracks te "normalizeren", waardoor ze allemaal ongeveer even luid klinken.
De D2 is een kwaliteitsspeler en dus niet te vergelijken met goedkope MP3 spelertjes. Onvolkomendheden in opnames of slechte compressie van MP3 files hoor je dan ook beter.Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:01:
De D2 nu een paar weken in bezit, maar nog niet veel tijd gehad om er mee bezig te zijn.
Voor de rest moet je natuurlijk ook een kwalitatief goede headset/oordopjes gebruiken wil je de D2 goed kunnen gebruiken. Pas dan haal je eruit wat erin zit.
Ik heb zelf de Sennheiser CX300 wat geen super dure dopjes zijn maar wel een prima geluid geven. De EQ instellingen heb ik allemaal op neutraal (=0) of uit staan.
Er blijft ruim voldoende bass over.
Voor dopjes bestaat een apart topic, maar ik wil hiermee maar zeggen dat de combinatie van speler en dopjes de gehele geluidservaring bepalen. Dat is ook wel logisch.
Ik kreeg deze week de D2 16GB binnen. En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?
En wat gebruiken jullie aan je D2 voor oordopjes, een L stuk of gewoon een rechte verloopstuk.
[ Voor 16% gewijzigd door DFC-Neo op 06-07-2008 18:31 ]
realityalways start as a dream
Dat is bij mij maar net wat voor dopjes er aan zitten. Heb geen specifieke voorkeur.DFC-Neo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:16:
Hi,
Ik kreeg deze week de D2 16GB binnen. En ik wil weten hoe het zit met de coverart. Ik heb ze nu netjes in elke map zitten genaamd "folder" op mijn pc.
Laat de D2 het dan ook netjes zien op het scherm? Of moet ik het ook in de ID3v2-tags vermelden?
En wat gebruiken jullie aan je D2 voor oordopjes, een L stuk of gewoon een rechte verloopstuk.
Tubes....It's what make music music!
[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 06-07-2008 22:31 ]
realityalways start as a dream
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 06-07-2008 22:31 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 07-07-2008 00:33 ]
Met andere woorden: Nu weer graag ontopic aub.
Verwijderd
Verwijderd
Maarja.. aan de andere kant, er zijn ook mensen die de bijbel op hun D2 lezen...
Verwijderd
Vorige maand op de 4e teruggebracht naar MM omdat na een maand of 13-14 de accu begon af te takelen. Playtime was nog maar 50% +-, maar na lang wachten heb ik 'm weer terug.
Accu is vervangen (dat ze daar een maand over doen
Nu alleen even een manier vinden om de nieuwe accu te testen.
Zal eens topic doorneuzen of er een soort van stopwatch bestaat in flash die in een txt bijhoud hoelang ie bezig is.
Edit: dat kan dus blijkbaar niet, muziek afspelen en tegelijk flash draaien...
Btw, als je de D2 uit en aan zet, hoe kun je 'm ook alweer laten onthouden waar ie in het laatst afgespeelde nummer is gebleven? Bij de vorige FW deed ie dat wel, maar bij deze...
[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 09-07-2008 16:41 ]
Oscar Wilde
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 19:28
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Er weer een andere firmware opzettenRaven schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:
Hehe, mijn D2 is weer terug en back in business![]()
Vorige maand op de 4e teruggebracht naar MM omdat na een maand of 13-14 de accu begon af te takelen. Playtime was nog maar 50% +-, maar na lang wachten heb ik 'm weer terug.
Accu is vervangen (dat ze daar een maand over doen) en er is een nieuwe(re) FW opgezet, 2.55 met flash ondersteuning
.
Zal eens topic doorneuzen of er een soort van stopwatch bestaat in flash die in een txt bijhoud hoelang ie bezig is.
Edit: dat kan dus blijkbaar niet, muziek afspelen en tegelijk flash draaien...
Btw, als je de D2 uit en aan zet, hoe kun je 'm ook alweer laten onthouden waar ie in het laatst afgespeelde nummer is gebleven? Bij de vorige FW deed ie dat wel, maar bij deze...
Die maand wachttijd is te verklaren door controle media markt. Daarna opsturen, controle en analyse Cowon en daarna vervangen en daarna terugsturen. Dat het een maand duurt vind ik nog weinig. De media markt vertelde mij bij mijn Telefoon dat het wel 3 maand kon duren. Dat is mij toch best wel veel

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 09-07-2008 18:47 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik lees over het SDslot in deze, waardoor je sinds kort zelfs 32gb erbij kan pluggen. Dus is mijn vraag eigenlijk: maakt het uit watvoor geheugen je gebruikt? Ik bedoel hiermee waarom je de 16gb versie zou kopen, als je voor minder geld ook de 4gb versie kan kopen, en daar dan een x-aantal gb's bij kan gooien. Dus maakt het uit of je muziek op een losse-flashkaart staan, of op het geheugen? (is het te merken in zoek/menu-snelheid, 'gap' tussen de nummers, organisatie van je muziek (al las ik dat ie beide geheugens samenvoegd)?)
En raden jullie aan om er een tasje bij te nemen? Ik hoor regelmatig om mij heen dat schermpjes van morderne gadgets (telefoons vooral) snel barsten. Met een degelijk uitziende iAudio6/7 lijkt me dat overbodig, maar een touchscreen is kwetsbaar.
Verder snap ik niet veel van de Rockbox-site, maar heb wel gehoord dat ze bij de Sandiskspelers erg veel hebben toegevoegd. Als Rockbox op de D2 komt, wat houdt dat dan precies in?
Tasje vind ik persoonlijk niet nodig, als je fatsoenlijk met je D2 omgaat. Maar voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk. Het blijft een afweging die je zelf moet maken.
Wat Rockbox toevoegt staat trouwens gewoon op de site. Ik vind persoonlijk de mogelijkheden van de D2 meer dan goed genoeg.
settings-->general-->Resume.... klinkt bekendTouchdomex schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:45:
[...]
Er weer een andere firmware opzettenMijn 3.57 heeft namelijk wel. Daar staat het onder settings-->general-->Resume. Die is ook helemaal up to date qua firmware en heb tot nu toe weinig last gehad van bugs
Die maand wachttijd is te verklaren door controle media markt. Daarna opsturen, controle en analyse Cowon en daarna vervangen en daarna terugsturen. Dat het een maand duurt vind ik nog weinig. De media markt vertelde mij bij mijn Telefoon dat het wel 3 maand kon duren. Dat is mij toch best wel veel
Maand< reparatie-tijd was volgens MM te lang. Als ie vandaag niet binnen zou zijn geweest kreeg ik een nieuwe. Zou normaal 3-4 weken moeten duren, waren er 5, dan vinden hun het ook te lang worden...
Ben iig blij dat ie er weer is
De D2 klinkt toch even héél wat beter dan mijn Inovix IMP-64 (mijn 1e mp3-speler
Oscar Wilde
Er is een TIMER op iAudiophile verkrijgbaar. Zo kan je de testen hoelang je accu meegaat..Raven schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:
Hehe, mijn D2 is weer terug en back in business![]()
Tubes....It's what make music music!
Mijn ervaring is juist dat mijn 16GB 6x SDHC kaartje sneller is dan het interne geheugen van de D2. Ik weet niet of het ook werkelijk zo is maar het voelt wel sneller aan. Bovendien is de bandbreedte een stuk hoger. Dat is weer makkelijk met muziek overzetten.RoD schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:19:
Een reden om de 16GB versie te kopen is om er een 48GB speler van te kunnen makenMaar het is goedkoper om een D2 met 4GB te nemen en dan "slechts" met 36GB genoegen te nemen ja. Echter, volgens mij zijn 32GB kaartjes nog redelijk schaars en duur. Qua snelheid maakt het weinig uit wat voor kaart je neemt. Alleen het uploaden zal waarschijnlijk iets sneller gaan. Qua afspeelsnelheid of snelheid met browsen door je muziekbibliotheek zal het niets uitmaken; elke kaart is daar snel genoeg voor.
Tasje vind ik persoonlijk niet nodig, als je fatsoenlijk met je D2 omgaat. Maar voorkomen is beter dan genezen, natuurlijk. Het blijft een afweging die je zelf moet maken.
Wat Rockbox toevoegt staat trouwens gewoon op de site. Ik vind persoonlijk de mogelijkheden van de D2 meer dan goed genoeg.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Die bewaart de gelopen tijd niet, na uit en aanzetten is ie 't kwijt.silitek schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:37:
[...]
Er is een TIMER op iAudiophile verkrijgbaar. Zo kan je de testen hoelang je accu meegaat..
Daarbij is die flash, de D2 kan niet tegelijk music afspelen en flash draaien.
Maar heb andere methode. Ding blijkt de nr's op titel te hebben gesorteerd, al gooit ie titels die beginnen met een ü achteraan..., maar aangezien de D2 onthoud welk nr het laatst gespeeld was is het vrij makkelijk erachter te komen hoelang ie gespeeld heeft. Gewoon de afgespeelde nummers in WinAmp selecteren en dan staat er rechts onderaan de totale tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-07-2008 13:24 ]
Oscar Wilde