• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
He wat een hulpzame antwoorden weer hierboven... :?
roger1984 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:53:
Nou in de hoop dat iemand een oplossing heeft bedacht om hem weer vast te zetten.

Inderdaad erg vervelend want de mp3 speler is op deze manier waardeloos.
Maar het is toch een hardware matig probleem, dat binnen de garantie moet vallen?
Eventjes op het forum van www.iaudiophile.net kijken. Ik heb dit probleem al meerdere malen zien langs komen.. en het was vrij makkelijk op te lossen. Succes!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Thnx :D :D :D
Ik ga gelijk zoeken op het forum.
Had de mp3 speler in me hoofd al afgeschreven omdat het switch knopje er helemaal van af is. (zonder breuken)

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
laropo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:59:
He wat een hulpzame antwoorden weer hierboven... :?

[...]
Ja, best wel. Roger1984 vroeg zich af of het binnen de garantie valt en weet door de reacties boven jou dat dat niet zo is.

• laropo
roger1984 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:53:
Nou in de hoop dat iemand een oplossing heeft bedacht om hem weer vast te zetten.
Dat was niet het enige waar hij naar vroeg/suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul R421
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-07 09:42
kamphuis schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb even een sample wav *klik* gedownload en die werkt.

firmware 2.57
Inmiddels werken mijn wav files wel!
Snap niet waarom het eerst niet werkte.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn d2 nu enkele maanden en hij bevalt me prima.

Ik heb er een paar honderd nummers opstaan en ik heb gemerkt dat mijn id3-tags nogal wat fouten vertonen.
Ik heb mij dus enkele uren bezig gehouden om mijn tags te controleren en aan te passen met het programma mp3tag.
Dit is prima gegaan, maar als ik mijn d2 aan zet, blijken de meeste tags niet te zijn veranderd.
Als ik mijn d2 aan de pc koppel, en mijn files van daaruit bekijk met mp3tag, zijn ze wel degelijk gewijzigd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn d2 de gewijzigde tags kan laten zien.
Ik veronderstel dat het wel zal lukken als ik een kopie van mijn files maak op mijn harde schijf, dan alles wis op mijn d2 en vervolgens alles terugzet. Maar er moet toch een simpelere manier zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
Dacht altijd dat bij het aanzetten de D2 de music library update, maar kan het mis hebben. Misschien dit handmatig doen (weet alleen niet of dit ook wel echt mogelijk is)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:05:
Ik heb mijn d2 nu enkele maanden en hij bevalt me prima.

Ik heb er een paar honderd nummers opstaan en ik heb gemerkt dat mijn id3-tags nogal wat fouten vertonen.
Ik heb mij dus enkele uren bezig gehouden om mijn tags te controleren en aan te passen met het programma mp3tag.
Dit is prima gegaan, maar als ik mijn d2 aan zet, blijken de meeste tags niet te zijn veranderd.
Als ik mijn d2 aan de pc koppel, en mijn files van daaruit bekijk met mp3tag, zijn ze wel degelijk gewijzigd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn d2 de gewijzigde tags kan laten zien.
Ik veronderstel dat het wel zal lukken als ik een kopie van mijn files maak op mijn harde schijf, dan alles wis op mijn d2 en vervolgens alles terugzet. Maar er moet toch een simpelere manier zijn ??
Of je hebt met mp3tag een ander soort id-tags in de mp3's geschreven die de D2 niet uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:44:
Dacht altijd dat bij het aanzetten de D2 de music library update, maar kan het mis hebben. Misschien dit handmatig doen (weet alleen niet of dit ook wel echt mogelijk is)
Hij doet idd automatisch een update. Ik had een aantal WAVfiles omgezet in MP3, en die heeft hij wel aangepast.
Enkel de files met reeds bestaande mp3tags past hij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:42:
[...]

Hij doet idd automatisch een update. Ik had een aantal WAVfiles omgezet in MP3, en die heeft hij wel aangepast.
Enkel de files met reeds bestaande mp3tags past hij niet aan.
Dat is best vreemd want ik doe dat ook met een programmatje en bij mij pakte hij wel alles en werkte direct. Ook met coverart erbij en alles. Welk programma heb je hiervoor gebruikt? Ikzelf gebruikte MP3tag V2.41

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Dat heeft niks te maken met mp3tag.

Gewoon even de reset knop indrukken, als je 'm daarna opnieuw opstart dan bouwt ie de database weer helemaal opnieuw op. Dan zou alles weer goed moeten zijn (inc. de veranderingen).

Overigens heb ik ook ergens gelezen dat dit met het veranderen van taal ook werkt, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door laropo op 30-09-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een reset geprobeerd, en ook dat was geen oplossing.
Dus, alle files verwijderd van de d2, daarna alles terug gezet en dan was het in orde.

Maar nu duikt een ander probleempje op : ik heb met mp3tag ook albumart toegevoegd in mijn tags, maar die krijg ik niet te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Welke ID3 tags gebruik je? De D2 geeft namelijk een sterke voorkeur aan ID3V1 en ID3V2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laropo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:20:
Welke ID3 tags gebruik je? De D2 geeft namelijk een sterke voorkeur aan ID3V1 en ID3V2.3.
Het conversieprogramma gebruikt ID3V2.3, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb ook al gelezen dat er problemen zijn als de albumart uit "progressive" jpegs bestaat. Maar hoe kan je nu nagaan of een afbeelding een gewone of progressive jpg is ??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
OK de tags zullen het dan inderdaad niet zijn.

Het klopt wel dat de D2 geen progressive jpegs aan kan, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat moet checken. Misschien kan je de albumart ergens anders vandaan halen? (www.albumart.org bijv)

Vergeet trouwens niet de bestanden op je computer te veranderen, want als je tags op je D2 verandert werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een maandje of 2 de 16GB D2 + een 16GB sdhc kaartje.

Alles werkt leuk en aardig met firmware 3.57 dus ook m'n gebruikte skin. Let wel, mijn ervaringen zijn daar dus op gebaseerd!

Wat mij opvalt:

- De D2 bevriest soms of valt gewoon uit. Gelijk aanzetten werkt niet, na een sec. of 10 lukt dat wel
- Beluisterde nummers worden niet bijgewerkt, even op pauze drukken en daarna weer play en je ziet welk nummer op dat moment opstaat.

- Waar ik eerst last van had is dat ik een grotere bulk in 1x op m'n D2 had gezet (paar GB). Een bekend probleem is dan dat de muzieklijsten over de zeik gaan en alle mp3's 1 en dezelfde naam krijgen of dat je enkel het iccontje ziet zonder een bestandsnaam/ ID3 tag.

Een oplossing hiervan was de muziek in meerdere delen op de speler te zetten dus deed ik dat in delen van max. 1.3GB. Dat leek goed te gaan tot ik vandaag een nummer vanaf de SDHC kaart verwijderde en de D2 wederom over de zeik ging. Kortom: alles nummers kregen weer dezelfe naam. Resetten hielp niet dus heb ik alles meer weer moeten verwijderen.

Nu de vraag of het firmware problemen zijn en of dit mensen bekend voorkomt!

De D2 skin vind ik 3x niks en te omslachtig maar ja, als ik stabiliteit enkel bij firmware 2.57 kan vinden dan gaan we maar weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik dacht dat dat over de zeik gaan lag aan een corrupte mp3 in mijn collectie. Ik ehb daar in het begin dus een keer last van gehad. Vervolgens ben ik van al mijn nummers de tags nagelopen en de bestanden zelf gecontroleerd op correctheid (met mp3trim) en daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad (ook 16GB versie)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:57:
Ik heb nu sinds een maandje of 2 de 16GB D2 + een 16GB sdhc kaartje.

Alles werkt leuk en aardig met firmware 3.57 dus ook m'n gebruikte skin. Let wel, mijn ervaringen zijn daar dus op gebaseerd!

Wat mij opvalt:

- De D2 bevriest soms of valt gewoon uit. Gelijk aanzetten werkt niet, na een sec. of 10 lukt dat wel
Is inderdaad iets wat regelmatig voorkomt, dit en andere redenen hebben mij overgehaald terug te gaan naar skinloos. Dit kan je trouwens gewoon proberen, als je dat wilt, door flashskins uit te vinken bij settings.
- Beluisterde nummers worden niet bijgewerkt, even op pauze drukken en daarna weer play en je ziet welk nummer op dat moment opstaat.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt...

- Waar ik eerst last van had is dat ik een grotere bulk in 1x op m'n D2 had gezet (paar GB). Een bekend probleem is dan dat de muzieklijsten over de zeik gaan en alle mp3's 1 en dezelfde naam krijgen of dat je enkel het iccontje ziet zonder een bestandsnaam/ ID3 tag.

Een oplossing hiervan was de muziek in meerdere delen op de speler te zetten dus deed ik dat in delen van max. 1.3GB. Dat leek goed te gaan tot ik vandaag een nummer vanaf de SDHC kaart verwijderde en de D2 wederom over de zeik ging. Kortom: alles nummers kregen weer dezelfe naam. Resetten hielp niet dus heb ik alles meer weer moeten verwijderen.

Dat is niet helemaal de fout van de D2. Dit wordt veroorzaakt door de tags, bij mij gebeurd dit namelijk niet, terwijl ik mijn volle SDHC, 16GB, er elke keer in een keer in gooi. Dit is jou fout, omdat je muziek verkeerd getagged is, en de D2 z'n fout, omdat deze niet fatsoenlijk met tags om gaat.

Nu de vraag of het firmware problemen zijn en of dit mensen bekend voorkomt!

De D2 skin vind ik 3x niks en te omslachtig maar ja, als ik stabiliteit enkel bij firmware 2.57 kan vinden dan gaan we maar weer terug :)
In de quote opmerkingen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tags zal ik van het weekend eens nakijken. Bij het kopiëren van de muziek wordt bij een kleine partij aangegeven of ik die mp3tjes (die volgens de melding zonder eigenschappen zijn) nog wil kopiëren of niet.

Er zitten bij die mp3tjes wel tags aan, heb er net 1 opgezocht en dat is een ID3v1, sommige types schijnen minder te werken las ik net.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt...
Stel ik luister nummer X van Metallica, hij staat op shuffle en gaat daarna naar een nummer van Slipknot over dan blijft het nummer van Metallica in het display staan, hij ververst niet, pas als je pauzeert en daarna weer verder gaat.

Snappie?

Tis jammer dat m'n M3L defect is want ondanks de vele positieve punten van de D2 luistert het allemaal erg nauw om het goed draaiende te krijgen. We zullen zien wat bij een volgende firmware...

Ik zal eens een tijdje zonder skin werken, kijken of het dan stabieler wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30832201,noline][...]

Stel ik luister nummer X van Metallica, hij staat op shuffle en gaat daarna naar een nummer van Slipknot over dan blijft het nummer van Metallica in het display staan, hij ververst niet, pas als je pauzeert en daarna weer verder gaat.

Snappie?

Tis jammer dat m'n M3L defect is want ondanks de vele positieve punten van de D2 luistert het allemaal erg nauw om het goed draaiende te krijgen. We zullen zien wat bij een volgende firmware...

Ik zal eens een tijdje zonder skin werken, kijken of het dan stabieler wordt.
Dit lijkt mij een bug in de flashskin die je gebruikt. Welke skin gebruik je?

Ik zie dit probleem namelijk niet op mijn D2 (FW 3.57) met flash skin 'Dark Stage' en ook heb ik dit probleem niet met het standaard non-flash scherm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49
Het probleem om meteen je D2 vol te gooien met MP3tjes en dat die daarna overal dezelfde titelsong weergeeft of iets dergelijks heb ik ook meerdere malen last van gehad. Zeer irritant! Ik heb *AL* mijn ID3v2 tags met Tag&Rename gedaan dus ik snap er niks van.Zet ik mijn collectie er in kleine delen op, dan is er geen enkel probleem, maar ben toch altijd bang dat het weer verkeerd gaat zodat ik weer dat ding moet resetten, alles moet verwijderen, etc, etc. Gebruik trouwens gewoon firmware 2.57. Hoop dat daar ooit nog een fix voor komt.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
roelieboelie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:28:
Het probleem om meteen je D2 vol te gooien met MP3tjes en dat die daarna overal dezelfde titelsong weergeeft of iets dergelijks heb ik ook meerdere malen last van gehad. Zeer irritant! Ik heb *AL* mijn ID3v2 tags met Tag&Rename gedaan dus ik snap er niks van.Zet ik mijn collectie er in kleine delen op, dan is er geen enkel probleem, maar ben toch altijd bang dat het weer verkeerd gaat zodat ik weer dat ding moet resetten, alles moet verwijderen, etc, etc. Gebruik trouwens gewoon firmware 2.57. Hoop dat daar ooit nog een fix voor komt.
Welke ID3v2? v2.2... v2.3... v2.4...?

Ik heb het al enkele posts hierboven gezegd, maar ik zal het nog een keer zeggen. De D2 is eeerg gevoelig/kieskeurig wat betreft tags, ID3v1 en ID3v2.3 worden goed ondersteund, andere slecht of helemaal niet.

@Serius

Dat is geen bug van de D2, maar, zoals al correct geopperd, een bug van de flash skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wat betreft mijn albumart probleem :
Ik heb inmiddels één mp3tje bijgevoegd met een afbeelding van www.albumart.org en het wordt herkend door mijn d2!!!
Daarna nog eentje toegevoegd met een afbeelding die ik al eerder had gebruikt : bingo !

Voorlopige conclusie (zoals door anderen hiervoor ook al werd vermeld) : als je ze met mondjesmaat toevoegt is er geen probleem, maar als je er tweehonderd tegelijk op je d2 zet, dan vertikt de d2 het om de albumart weer te geven.

Aangezien de albumart uiteindelijk maar bijkomstig is, kan ik er wel mee leven, maar 'k vind het toch eigenaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49
laropo schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:08:
[...]

Welke ID3v2? v2.2... v2.3... v2.4...?

Ik heb het al enkele posts hierboven gezegd, maar ik zal het nog een keer zeggen. De D2 is eeerg gevoelig/kieskeurig wat betreft tags, ID3v1 en ID3v2.3 worden goed ondersteund, andere slecht of helemaal niet.
Uhm....Tag&Rename tag alle mp3's standaard in ID3v2.3 ("Tag&Rename always writes ID3v2.3 tags because of compatibility with other software/hardware"). Ik vind het vreemd blijven....waarom kunnen andere spelers (zelfs die low budget dingen) wel gewoon fatsoenlijk de data uitlezen en een Cowon Iaudio D2 niet? De Iaudio U5 heeft er trouwens ook last van. Dat ze daar maar eens wakker worden ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Vreemd... maar nog vreemder vind ik dat het voor sommige mensen wel problemen geeft en andere niet. Ik heb in maanden geen problemen meer gehad met de hele zooi er in een keer opgooien... 8)7

Nouja, ik ben het met je eens, dit zijn echt onnodige bugs. Geeft toch maar weer eens aan hoe goed Cowon met hardware is, maar hoe slecht ze eigenlijk ook met software zijn.

Reset forceert trouwens geen database rebuild, heb ik begrepen van mensen op iaudiophile. De taal veranderen doet dit dus wel. Dus als iemand een corrupt database heeft, dan moet hij/zij even de taal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nouja... "slecht met software" vind ik ook wel wat overdreven. Over het algemeen werkt het toch allemaal goed. Dat er verscheidene (nieuwe) spelers zijn die dat ID3-tagfoutje hebben... dat is jammer en had beter gekunt, maar om nou te zeggen dat Cowon softwarematig slecht is? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Uuh.. database corruptie? "shuffle"? synchonisatie audio bij video? max 400 bookmarks? filelimit?

Nee ze zijn niet slecht met software, maar kom op.. ze doen met de D2 wel verdomd veel verkeerd.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met mijn D2, prachtig dingetje. Maar zeggen dat dit spelertje alleen een ID3-tag"foutje" heeft, nee... dat is aan de andere kant van overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Databasecorruptie, shuffleprobleem... geen last van... synchronisatie bij video is een algemeen PMD-probleem.. bookmarks interesseren me niet, daarnaast, zijn 400 bookmarks al wel vrij veel, en veel fabrikanten hebben uberhaubt geen bookmarks zoals op de D2 ... filelimit is wel jammer.

Als je kijkt naar bugs of missende features van andere PMD-fabrikanten doen ze het nog helemaal niet zo gek. Alleen het file-limitprobleem is vrij abnormaal.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 04-10-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ach, zonder meningsverschillen is het leven ook maar zo saai. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albumart probleem opgelost !

Bij toeval ontdekt : Albumart werd niet weergegeven omdat hij op "pause" stond. In de "play"-modus geeft hij alles perfect weer. Ik vraag me wel af waarom dit zo is...??

In elk geval : bedankt aan iedereen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Lichte crosspost.

Ik heb ook iets nieuws :'( Een verse scheur in het touchscreen gedeelte van mijn Cowon iAudio D2 van ongeveer 175 euro. Natuurlijk heb ik geen geld voor een nieuwe en natuurlijk is het spelertje zo zeldzaam dat er nauwelijks losse touchscreens te verkrijgen zijn :'( Oh ja het is mijn eigen schuld :+ Mijn vader jaagde mij op want hij had haast en ik ging mee. Hij rijd al half weg als ik nog niet eens helemaal ben ingestapt. Trek in alle haast de deur dicht. Komt mijn jas met D2 tussen de deur. Alleen een scheur in mijn touchscreen en voor de rest alles perfect.

Maar zijn er mensen die weten waar die wel te halen zijn. Dit is namelijk de goedkoopste manier om hem te repareren. Heb nu tijdelijk mijn telefoon ingeschakeld als mp3 maar dat is nou niet bepaald de beste op gebied van geluid, bedienings gemak en afspeelbaarheid van FLAC(telefoon heeft dat niet :+)

Of zijn er misschien reperatiewinkels die dat soort dingen leveren/ hem voor mij repareren. Ik ga morgen eens bol.com en Cowon bellen om te kijken hoe hoog de prijzen zijn. Anders moet ik binnenkort eens op zoek gaan naar een goeie vervanger :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Je kan een kapotte tweedehandse D2 kopen... of 'm opsturen naar Cowon, dat gaat je 90 euro kosten. Veel meer opties heb je niet.

Koop de volgende keer trouwens een carrying case erbij. Gebroken scherm is iets wat heeel vaak gebeurd, en relatief heeel duur is om te herstellen. Die carrying case is 't waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

laropo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:31:
Je kan een kapotte tweedehandse D2 kopen... of 'm opsturen naar Cowon, dat gaat je 90 euro kosten. Veel meer opties heb je niet.

Koop de volgende keer trouwens een carrying case erbij. Gebroken scherm is iets wat heeel vaak gebeurd, en relatief heeel duur is om te herstellen. Die carrying case is 't waard!!
Bedoel je dan echt een plastic of leren geval eromheen.... :/ Het mag wel baten maar het is niet de meest mooie oplossing. :( Het maakt denk ik niet uit of ik hem opstuur of dat ik hem zelf repareer ik ben hoe dan ook rond de 90 euro kwijt( tenzij ik ga snipen op ebay want dan kan het denk ik voor 90 dollar :9 ) Het scheelt dat mijn moeder mij nu een sponsering heeft toegewezen voor het opknappen van het speeltje O+ Omdat ze weet dat ik elke dag minimaal 3 uur onderweg ben voor school en weer terug :+ _/-\o_ :D ( heen en terug vanuit eelde naar leeuwarden. Met een aansluiting die dagelijks om te huilen is :( ;( )

Nou ja vandaag of morgen eens bellen naar bol.com en Cowon voor een prijs. Ook eens gaan rekenen op marktplaats want het is wel goedkoper want ik heb direct reserve onderdelen voor de rest van het apparaat( scherm, behuizing en batterij :9) Desnoods het oude scherm weer los verkopen want er zullen best mensen zijn die het omgekeerde hebben(kapot scherm maar heel touchscreen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf vanochtend maar een lederen hoes besteld bij Bol. Dat moest er nou, na een maand, toch maar eens van komen.

Ik was al een tijdje van plan om zelf een doosje te gaan maken (Altoids-tin oid), maar heb nog niet echt een geschikt doosje gevonden. Nu heb ik eigenlijk gewoon iets meer tijd om zelf wat in elkaar te knutselen. (of niet natuurlijk)

Ik heb ook nog even aan zo'n plastic hoesje gedacht, maar dat vond ik toch de minst elegante oplossing. Ook is dan het scherm nogsteeds vrij, dus kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik loop al enige tijd met een Noreve leren hoes om mijn D2. Ik had de plastic case, maar daarmee bescherm je idd niet het beeldscherm, en dat vond ik toch wat tricky in een tas icm met sleutels, pennen e.d.. Ik ben ieg blij dat ik die erbij heb gekocht, alhoewel het geheel er wel wat groter van wordt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Zo'n hoesje is echt een behoud van je PMP! :) Ik heb de iAudio D2 nu ongeveer 2 weken in gebruik en hij bevalt echt super. Je kan hem gewoon lekker in je jas of tas stoppen, zonder dat je je druk hoeft te maken over dat die bekrast raakt:D

Ik heb het folie er ook nog op zitten wat er standaard op zit, ik dacht dat dit ook wel helpt om krassen te voorkomen. Daarnaast gebruik ik de D2 i.c.m. de Creative EP-830, dat is ook een goede combo :D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben eigenlijk van mening dat al die hoesjes alleen maar nodig zijn omdat de fabrikanten zijn apparaten gewoon niet stevig genoeg bouwt (ok die tussen de deur is wat overdreven, maar een simpele val van een meter moet hij kunnen overleven). De spelers worden er eigenlijk nooit mooier van, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat de D2 een val van een meter wel overleeft. Ik denk zelfs dat de meeste nieuwe (flash) PMD's dit wel overleven. Echter, een scherm blijft altijd een punt van zwakte. Mocht het ding verkeerd landen, heb je zo een barst in je scherm. Daar valt weinig aan te doen.. je hebt nou eenmaal een scherm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:19:
Ik denk eigenlijk dat de D2 een val van een meter wel overleeft. Ik denk zelfs dat de meeste nieuwe (flash) PMD's dit wel overleven. Echter, een scherm blijft altijd een punt van zwakte. Mocht het ding verkeerd landen, heb je zo een barst in je scherm. Daar valt weinig aan te doen.. je hebt nou eenmaal een scherm nodig.
Zelfs sommige HD spelers overleven zon val. Het enige idd is het scherm wat nadelig is omdat hij ongeveer het totale oppervlakte van het apparaat beslaat. Waardoor ipv de behuizing het scherm het meest gevoelige punt word

Vandaag weer eens nagedacht over het repareren en zelf zie ik nog het meeste het zelf doen van mijn D2, ook omdat ik dus reserve onderdelen heb. Het enige nadeel is dat ik er geen garantie op heb en als het fout gaat ik met 2 kapotten dingen zit...( mijn moeder geeft daarentegen de voorkeur aan Cowon het te laten doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
Mijn D2 (waar ik uiteraard helemaal tevreden over ben ;) ) begint nu een beetje aan zijn einde te komen geloof ik.
Ik had al redelijk snel een kraak in de plug ingang zitten maar nu ben ik ook ineens de helft van mijn lijnen kwijt in het beeld.

Nu ben ik echt niet heilig en hij is het verleden wel eens een keer gestuiterd, maar dat beeld is gewoon gebeurd terwijl ik op het strand lag en dus niet toen hij viel of onder iets zwaars lag ofzo.

Zijn deze problemen bekend of zal ik altijd als schuldige aangewezen worden als ik dit opstuur voor de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Een defecte koptelefoonaansluiting komt wel vaker voor en valt doorgaans niet onder user abuse. Wat betreft die lijnen in het beeld.. dat hangt er maar vanaf.. als er sporen van schade zijn kunnen ze zeggen dat ie gevallen is en dat daardoor het scherm beschadigd is. Het kan ook best zo zijn dat er wat mis is met de aansturing van het scherm (elektronisch) waardoor je de helft van de lijnen niet meer ziet.
Ik zou je in ieder geval niet bij voorbaat kansloos willen achten. Ik zou er echter wel goed naar kijken of er geen duidelijke sporen van schade zijn... want als Cowon van mening is dat je het zelf veroorzaakt hebt ben je sowieso de onderzoekskosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Sluit ook de firmware niet uit, om een of andere heeele vage reden geeft de firmware soms ook scherm problemen. Probeer zeker even een reflash.

Wat betreft die carrying case: nee, het zou misschien niet moeten gebeuren, maar een gebroken scherm komt nou eenmaal heel vaak voor. Ik heb bij mijn vorige Cowon speler twee keer op hele stomme wijze het scherm gebroken. En laat reparatie nou heel duur zijn. Als dit te voorkomen is door een carrying case te kopen is de keuze voor mij snel gemaakt. Vergeet niet dat het repareren tegenwoordig bijna net zo duur is als een nieuwe kopen met carrying case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
laropo schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:19:
Sluit ook de firmware niet uit, om een of andere heeele vage reden geeft de firmware soms ook scherm problemen. Probeer zeker even een reflash.

Wat betreft die carrying case: nee, het zou misschien niet moeten gebeuren, maar een gebroken scherm komt nou eenmaal heel vaak voor. Ik heb bij mijn vorige Cowon speler twee keer op hele stomme wijze het scherm gebroken. En laat reparatie nou heel duur zijn. Als dit te voorkomen is door een carrying case te kopen is de keuze voor mij snel gemaakt. Vergeet niet dat het repareren tegenwoordig bijna net zo duur is als een nieuwe kopen met carrying case!
Mee eens.
Een (goede) carrying case kost misschien wel wat maar bespaart je verder veel kosten doordat de speler gewoon minder snel stuk gaat.
Je hoeft het echt niet met een lelijk plastic hoesje te doen. Er zijn mooie zwart lederen cases te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn officiele Cowon hoes vanmiddag binnen gekregen. Is echt een mooi dingetje!
Het enige nadeel is dat het pakketje er 'iets' dikker van wordt... (van 16mm naar 26mm ongeveer) Persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem omdat ik de D2 toch voornamelijk in mijn jaszak of in mijn tas heb.

Overigens is het plaatje van de D2-case bij Bol.com niet hetzelfde als het werkelijke product. MP3spelers.com heeft wel het goede plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ja deze hoesjes krijg je soms zelf gratis bij de MP3-speler dus makkelijker kan haast niet. Ik heb het hoesje van mij gratis gekregen bij mijn mp3 speler, en het bevalt erg goed..!

Daarnaast heb je al een hoesje voor €25 ongeveer, dus dat is een vierde van wat je zou betalen als je scherm kapot gaat bijv. Ik zou zeggen: Kopen die hap!:D

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook hier nu een probleem met de D2.
Gisteren nieuwe muziek ed, erop gezet. Netjes in windows via de officiele weg de boel afgekoppeld. En nu leest die niet meer wat er op staat. Speelt niks meer af. Reset helpt ook niet.
Kortom dat wordt opnieuw flashen. Ben benieuwd of dat wel helpt.

Na opnieuw de firmware er weer opgeflashed te hebben werkt het nu weer gelukkig.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 08-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 11:22
Hallo,

heeft iemand ervaring met de D2 onder Mac OS-X? Zijn er voor de Mac programma's die het gemis van JetAudio op kunnen vangen? Ik wil vanwege de geluidskwaliteit een D2 kopen, maar twijfel over de functionaliteit onder OS-X. Als de speler zich gedraagt als een MassStorageDevice, wordt dan de muziek die ik erop zet automatisch herkend of moet ik zelf alle mappen maken per cd titel of artiest? Hoe gaat dit in zijn werk?
Mogelijk zijn er hulpprogramma's voor, weet iemand dit?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Wat bedoel je met "zelf alle mappen maken"? De muziek staat toch in mapjes op je Mac? Als je die mappen naar de D2 sleept komt het er op dezelfde manier op te staan als op je Mac. En als je bij de D2 instelt dat de ID3 Tag uitgelezen moet worden in plaats van de bestandsnamen wordt de muziek op de gebruikelijke ID3-tag-manier weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

master007 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:45:
Wat bedoel je met "zelf alle mappen maken"? De muziek staat toch in mapjes op je Mac? Als je die mappen naar de D2 sleept komt het er op dezelfde manier op te staan als op je Mac. En als je bij de D2 instelt dat de ID3 Tag uitgelezen moet worden in plaats van de bestandsnamen wordt de muziek op de gebruikelijke ID3-tag-manier weergegeven.
Oftewel hoef je niet eens de mapjes aan te maken want hij deelt ze dan dus in op de ID3-Tag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Je kan kiezen of je ID3-tags of mapjes wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

master007 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:44:
Je kan kiezen of je ID3-tags of mapjes wil gebruiken.
Ja maar je hoeft het dus niet zoals in zijn vraag dat gesteld is ;) Natuurlijk is er wel de optie maar als je tags in orde zijn dan werkt de rest ook mee als je hem goed instelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Malus65 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:19:
...Zijn er voor de Mac programma's die het gemis van JetAudio op kunnen vangen? ...
Kan me niet voorstellen dan iemand Jetaudio mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Malus65 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:19:
Hallo,

heeft iemand ervaring met de D2 onder Mac OS-X? Zijn er voor de Mac programma's die het gemis van JetAudio op kunnen vangen? Ik wil vanwege de geluidskwaliteit een D2 kopen, maar twijfel over de functionaliteit onder OS-X. Als de speler zich gedraagt als een MassStorageDevice, wordt dan de muziek die ik erop zet automatisch herkend of moet ik zelf alle mappen maken per cd titel of artiest? Hoe gaat dit in zijn werk?
Mogelijk zijn er hulpprogramma's voor, weet iemand dit?
:?
De D2 kan gewoon als plug´n´play apparaat gebruikt worden (gewoon een externe harde schijf dus). Jetaudio is helemaal nergens voor nodig en zoals DJWannaBe als suggereerde.. Jetaudio blegh!

En zoals Master al zegt, je hebt de keuzen om mappen of ID3tags te gebruiken. Vergeet niet dat de D2 erg gevoelig is voor tags, dus zorg wel dat je muziek GOED getagged is (gebruik ID3v1 en ID3v2.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 22:06
laropo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:26:
[...]

De D2 kan gewoon als plug´n´play apparaat gebruikt worden (gewoon een externe harde schijf dus). Jetaudio is helemaal nergens voor nodig en zoals DJWannaBe als suggereerde.. Jetaudio blegh!

En zoals Master al zegt, je hebt de keuzen om mappen of ID3tags te gebruiken. Vergeet niet dat de D2 erg gevoelig is voor tags, dus zorg wel dat je muziek GOED getagged is (gebruik ID3v1 en ID3v2.3).
JetAudio (tegenwoordig Cowon MediaCenter) heb je inderdaad niet nodig. Op een Mac kan je gewoon plug & play doen en je mappen/bestanden naar je D2 slepen. Het aan- en afkoppelen is trouwens een stuk sneller dan in een Windows-omgeving.

Om je muziek af te spelen op je Mac kan je je verzoenen met iTunes of een alternatief zoeken (VLC, Cog,...). Ben je echt verknocht aan JetAudio, installeer dan Windows in een VM. In Windows heb ik JetAudio lange tijd gebruikt omwille van de vele functies. Toen de nieuwere versies te zwaar werden, ben ik geswitched naar het supersnelle XMPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
Ik heb inmiddels een programmaatje gevonden wat zorgt voor juiste ID tags: AutoTag-X. Maar ik begrijp dus dat de speler mijn muziek doorzoekbaar maakt? ik heb een iRiver IFP 995, ik weet het, het is oud, maar daar moet ik in mappen kijken, kan ik niet op artiest of zoiets zoeken. Heeft wel een fantastisch geluid trouwens.
Op mijn macbook werk ik "gewoon" met iTunes, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
De D2 kan inderdaad met een standaard tag-library werken, zoals je die op de meeste PMD's ziet. Maar je had hier ook zelf even wat zoekwerk kunnen verrichten, want dit is toch wel vrij basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
Klopt, is het ook. Ik heb niet goed gekeken op de home page van Cowon. Heb het net gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Hallo,

ik ben zelf ook van plan deze speler te kopen, maar na wat op het internet rond gekeken te hebben, heb ik otch een klein vraagje:

Is het waar, dat wanneer je een album af wilt spelen, dat de speler deze dan afspeelt op alfabetische volgorde, of kijkt hij wel degelijk naar je ID3 tags?

srry voor deze vraag, maar veel info kan ik hierover niet vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lees het topic even door. Volgens mij wordt dit al een paar berichten boven die van jou besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ik geef djwannab gelijk met zijn opmerking.. het is een kleine moeite even verder te kijken dan je neus lang is
(!!).

Aan de andere kant type je in net zoveel karakters een fatsoenlijk antwoord waar de vrager wat aan heeft:
Dat ligt er maar net aan. Beiden is mogelijk (afspelen per artist of afspelen per album), mits je bestanden goed getagged zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik begrijp jullie reacties, maar misschien is mijn vraag wat krom gesteld, dus nogmaals:

op welke manier sorteert de speler de nummers in de playlist?

kijkt hij naar het tracknummer (die in de tag staat vermeld) of sorteert de speler op artiest/titel?

het lijkt me namelijk wel duidelijk dat wanneer je tags niet volledig zijn, dat het dan ook fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Jij vraagt het nog een keer... ik zeg het nog een keer. :?

Het kan allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb sinds zaterdag de 16GB versie en gistah viel opeens het beeld weg omdat de batterij helemaal leeggezogen was. Ik heb er zo'n 2 uur film op gekeken en een uurtje per dag muziek geluisterd.

Wel erg snel leeg vinden jullie niet?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mandrake466 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:48:
Ik heb sinds zaterdag de 16GB versie en gistah viel opeens het beeld weg omdat de batterij helemaal leeggezogen was. Ik heb er zo'n 2 uur film op gekeken en een uurtje per dag muziek geluisterd.

Wel erg snel leeg vinden jullie niet?
Tja met film gaat die snel leeg, dat is nou eenmaal zo.
Maar volgens mij moet je de batterij ook een aantal maal opladen voordat hij zijn volledige capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De capaciteit van de batterij neemt inderdaad nog significant toe na een aantal keer opladen heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb de knoop doorgehakt en laat toch uiteindelijk door bol.com mijn gebroken scherm repareren. Niet zelf ermee gaan prutsen want qua kosten loopt het mekaar niet zoveel uit elkaar( scheelt mij vermoedelijk 10 euro in voordeel van mij maar ik waag de gok toch niet want ik houd liever mijn garantie op het gebroken scherm dan dat ik mijn 175 euro in 1 keer kapot heb...)

Maar nu komt de reden waarom ik hier alsnog post. Ik draai een koreaanse firmware. Krijg ik hierbij problemen als ik hem opstuur( alsin weigering want er is teveel mee veranderd) of vinden ze het prima want alleen het touchscreen is kapot. Aanzetten om te testen of het scherm werkt kan toch met elke firmware?

Morgen ga ik nog eens direct achter een vermoedelijk prijs opgave want als het echt meer dan 100 euro gaat kosten dan kan ik het beter achteraf toch zelf doen

klinkt inderdaad als een domme vraag maar zoiets durf je niet te vragen aan de bitches van bol zodat je straks in een keer woeps geen garantie meer hebt want ze weten er al van dat je een niet officieel in europa ondersteunde firmware draait

Als hij gerepareerd word komt er natuurlijk een mooi en stevig hoesje in de plaats. Zijn er behalve de hoesjes van Noreve, Cowon en de plastic casetype's( die vind ik persoonlijk te lelijk en ook geen optie. Standaard is een hoesje al TE veel afbraak en onhandigheid maar ik wil toch wel mijn scherm koesteren... :( ) ook nog andere type hoesjes die niet van leer zijn maar wel stevigheid bieden en beschermen van het scherm maar niet al te duur zijn of te gesloten( de Noreve is mooi open nog maar ik vind hem toch vooral duur. Wil de knoppen dus op de fiets of in de trein kunnen pakken zonder het hele geval eruit te pakken en ermee te pronken. Het is geen Ipod)

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 23-10-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Volgens mij is mijn D2 dood... Hij doet niks meer tijdens het spelen is ie uitgevallen en sindsdien geen enkel teken van leven meer. Speler gaat niet meer aan en reageert ook niet als je hem in usb of t stopcontact stopt... Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
Heb je al geprobeerd om de firmware opnieuw te installeren? Bij mij was-ie ook gecrasht.
Nu gaat het weer goed. Ik ben langzamerhand de mogelijkheden een beetje aan het ontdekken en ik word steeds enthousiaster over dit spelertje. Het geluid is inderdaad erg goed, met de Porta pro van Koss, maar ook met de Sennheiser HD 600. Twijfel nog over een hoesje. Gebruik er een sdhc card van 4 gb bij. Kan ik mooi alle podcasts van Bommel erop kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Weet iemand de methode om de absloute fabrieksinstellingen weer te herstellen?
Je moet op een van de menuschermen 4 icoontjes in een bepaalde volgorde aantikken.
Als je je D2 vervolgens uit en weer aanzet kun je weer de regio kiezen.

Ik wist em uit mn hoofd maar helaas, ik kan het neit meer terughalen.
Misschien dat het meteen aan de Startpost kan worden toegevoegd?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Malus65 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:38:
Heb je al geprobeerd om de firmware opnieuw te installeren? Bij mij was-ie ook gecrasht.
Nu gaat het weer goed. Ik ben langzamerhand de mogelijkheden een beetje aan het ontdekken en ik word steeds enthousiaster over dit spelertje. Het geluid is inderdaad erg goed, met de Porta pro van Koss, maar ook met de Sennheiser HD 600. Twijfel nog over een hoesje. Gebruik er een sdhc card van 4 gb bij. Kan ik mooi alle podcasts van Bommel erop kwijt. :)
Dat gaat een beetje lastig als je je speler niet eens usb connected krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadyNetworker schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:36:
Je moet op een van de menuschermen 4 icoontjes in een bepaalde volgorde aantikken.

http://www.cowonglobal.co...D2/D2_DUT_manual_1.3D.pdf
pagina 21.

Als iemand die link in de Start Topic kan mikken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Done :)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
ShadyNetworker schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:36:

Of je verandert de taal eventjes. :)

Oh en absolute fabriek instellingen terug krijgen kan alleen via een re-flash.

[ Voor 7% gewijzigd door laropo op 24-10-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar deze uitstekende speler, kijk even op Ibood.com vandaag. De D2 16GB is daar in de aanbieding. Alleen vandaag. Scherpe prijs wel. (€ 149,95)
Daar kan een iPod niet tegenop.
Om even met andere sites te vergelijken (ik heb geen belangen bij ibood,com), kun je ook kijken op MP3spelers.nl. Die hebben ook regelmatige goed aanbiedingen. Nu (€ 178 inclusief leren case).

Mijn ervaringen met de D2 zijn zo goed, dat ik mensen graag wijs op deze top speler.
Uit de reacties blijkt dat men er vaak heel tevreden mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ga ook een D2 halen aangezien de accu van mijn bijna 4 jaar oude M3 het toch niet meer lang genoeg volhoudt. Maar nu zit ik helaas op mijn afstudeerplek zonder raboreader :S Want 150 is wel een erg goede deal.

edit: Maar gelukkig heb ik een vriendin die hem voor me wil bestelen.
thx voor de tip!

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 27-10-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Zag dat de 16GB bij Ibood in de aanbieding was.
Na wat zoek en denkwerk lijkt het mij verstandiger om hem bij MP3spelers.nl te bestellen.
Niet alleen zijn zij officieel importeur,
Je krijgt er ook meteen een bescherm tasje bij. (die ik, had ik hem bij ibood besteld, Alsnog had bestelt samen met een screenprotector en dan dus duurder uit was geweest.)

Zit echter nog met een vraag over de speler zelf:

Is het mogelijk de speler met windows mediaplayer 11 syncroniseren?
En zo je playlists over zetten naar de speler om die playlists daarna in de speler te gebruiken?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:58

tozzke

aka tozzert

ik heb hem zojuist besteld via iBOOD.

Na m'n trip naar de USA was mijn trouwe iRiver iFP-795 overleden (los contact van de jack-connector ìn de speler op de print waarschijnlijk) welke ik niet open kreeg /me schaam * :+

Toen was ik al aan het kijken naar de Cowon iAudio D2, maar ik gebruikte de mp3speler eigenlijk nauwelijks. Ik dacht, laat ik het uitstellen tot ik er weer een nodig denk te hebben. Tot ik vandaag dus op iBOOD keek ;)
Ik heb er al een hoop goede verhalen over gehoord, dus ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
LordSander, er staat gewoon in de topicstart dat je je playlists kunt laten syncen met WMP11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sorry om hier weer ermee lastig te vallen. Maar wel voor de laatste keer :+ Mijn met gebroken scherm 8GB gaat vervangen worden voor de 16GB variant :+ Daarna alle CD's die ik heb liggen rippen in FLAC want daar heb ik nu meer dan genoeg ruimte voor en daarna gaan met die zwarte banaan. Ibood aanbieding is lievv :9

De oude bewaar ik lekker voor reserve onderdelen. Mocht er nog eens een knopje of iets dergelijks kapot gaan of dat er iets anders het niet meer goed doet :+

Mijn reserve iRiver X20 ga ik lekker verkopen voor 50 a 60 euro. Is weinig tot niets mee gebeurd. Straks eens eventjes oppoetsen en displex gebruiken voor de laatste krasjes.

Straks nog eventjes op zoek naar een mooi lederen of siliconen hoesje en dan is me weer compleet happy O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou hijs binnen :) En toch weer een stukje kleiner dan mijn M3, die nu in de keuken als muziekbron gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik krijg de tv-out maar niet aan de praat, gewoon kabeltje aansluiten en hij moet het doen toch? Ik kan geen settings in het menu vinden om over te schakelen van display naar tv-out.

edit: eindelijk gevonden! bah wat een halfgare optie is het zeg, ik dacht dat ik gewoon alles op de tv out zou kunnen doen.. en DAAR moet je dan een extra kabel voor aanschaffen...

[ Voor 33% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-11-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne gdvd gejat in de trein afgelopen vrijdag :( :( :( :( :(
incl oplaad/pc kabel, crossroads x3i en nog een koptelefoon.
:X

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:53:
mijne gdvd gejat in de trein afgelopen vrijdag :( :( :( :( :(
incl oplaad/pc kabel, crossroads x3i en nog een koptelefoon.
:X
Verzekering aankloppen? In ieder geval aangifte doen. Vermoedelijk bestaat er een kans dat je hiervoor wel ergens verzekerd bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Nu bij de MM (Rotterdam) de 16GB + hoes voor 160 euro!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mandrake466 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:20:
Nu bij de MM (Rotterdam) de 16GB + hoes voor 160 euro!
Sinds vandaag mijn Interesse verlegt van de Meizu M6 SL naar deze Cowon iAudio D2, loop ik deze Top Actie net mis, nu wordt het denk toch een 8GB voor €155,-

Edit: Heeft iemand deze in gebruik icm een Creative-EP635 dit is het type Oordopjes dat je om je nek hangt. Aangezien het bevestig punt en de Audio Jack Parallel tegenover elkaar zitten vraag ik me af of dit wel een fijne oplossing is, het lijkt me wel te passen maar is het handig / functioneel?

[ Voor 31% gewijzigd door JunkieXP op 01-12-2008 11:43 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JunkieXP schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:52:
[...]

Sinds vandaag mijn Interesse verlegt van de Meizu M6 SL naar deze Cowon iAudio D2, loop ik deze Top Actie net mis, nu wordt het denk toch een 8GB voor €155,-

Edit: Heeft iemand deze in gebruik icm een Creative-EP635 dit is het type Oordopjes dat je om je nek hangt. Aangezien het bevestig punt en de Audio Jack Parallel tegenover elkaar zitten vraag ik me af of dit wel een fijne oplossing is, het lijkt me wel te passen maar is het handig / functioneel?
De Cowon D2 8GB kost nu nog maar € 137,75 (incl. verzendkosten) bij MP3spelers.nl
http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=524
Ervaring met de EP635 heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

HoppyF schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:55:
[...]

De Cowon D2 8GB kost nu nog maar € 137,75 (incl. verzendkosten) bij MP3spelers.nl
http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=524
Ervaring met de EP635 heb ik helaas niet.
Ik had het inderdaad gezien, maar dank voor je oplettendheid :). MP3Spelers is toch niet zoiets als ECI he, het voelt heel raar aan daar moet ik eerlijk zeggen, je moet Lid worden ipv een Account hebben en je hebt een status. Maar als dit Lidmaatschap geen geld kost zijn al mijn zorgen uit de lucht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Lidmaatschap bij mp3spelers.nl kost geen geld, mp3spelers.nl "representeren" Cowon NL, officieel is Tu&Tu de importeur van Cowon in Nederland, maar als ik het goed heb zijn dit de zelfde mensen als de mensen achter mp3spelers.nl.

Overigens heb ik ervaring met EP630 ( EP635 = witte EP630), maar ik snap je vraag niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

laropo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:12:
Lidmaatschap bij mp3spelers.nl kost geen geld, mp3spelers.nl "representeren" Cowon NL, officieel is Tu&Tu de importeur van Cowon in Nederland, maar als ik het goed heb zijn dit de zelfde mensen als de mensen achter mp3spelers.nl.

Overigens heb ik ervaring met EP630 ( EP635 = witte EP630), maar ik snap je vraag niet helemaal...
Ik heb zelf ook een Zwarte EP630 (vandaag de dag is er echter ook een Witte EP630 uit), voordeel (naar mijn inzicht) van de EP635 is dat dit de Oordoppen zijn icm. eem NeckStrap. Het verbindpunt voor het touwtje hiervan is echter aan de rechterkant (waar je ook het Pennetje / Standaardje in kan klikken). De Audio Input zit aan de linker kant van het apparaatje.

Aangezien je het touwtje dus rechts aan het apparaat vast moet maken zodat hij niet aan de plug hangt lijkt mij deze overbrugging ietwat onhandig.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shop.nl/images/product/image.php?id=44435&dimensionid=17&shopid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar alle andere oordopjes hangen toch ook gewoon aan de plug? Zou deze toch ook wel tegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:13:
Maar alle andere oordopjes hangen toch ook gewoon aan de plug? Zou deze toch ook wel tegen moeten kunnen.
Ik geloof ook wel dat het lang goed zou gaan, echter is dat touwtje er voor de extra veiligheid zegmaar, als er dan een keer een ruk gegeven wordt aan je MP3speler dan is de Plug zo los, en zit het touwtje wellicht nog vast. Je weet nooit waar je achter blijft hangen he.

Het verschil zit ehm dus in het feit dat de MP3speler om je nek hangt, bij de meeste oordopjes, (waarbij de kabel zon meter lang is.) laat je ehm denk niet buiten je zak bungelen, deze oortjes zijn daar echter wel voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow ok, ja nu het niet meer 's nachts is, dan snap ik het beter ;)
Als je elders nog een wit touwtje kan vinden kan je natuurlijk er nog een extra lus aanmaken aan de lus zelf om het zo net even wat langer te maken zodat het wat makkelijker past.
Maar goed, is de D2 echt een apparaat wat je om je nek wil hangen? (is trouwens ook iets wat ik me van telefoons afvraag, maar ja ook dat doen mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:04:
Ow ok, ja nu het niet meer 's nachts is, dan snap ik het beter ;)
Als je elders nog een wit touwtje kan vinden kan je natuurlijk er nog een extra lus aanmaken aan de lus zelf om het zo net even wat langer te maken zodat het wat makkelijker past.
Maar goed, is de D2 echt een apparaat wat je om je nek wil hangen? (is trouwens ook iets wat ik me van telefoons afvraag, maar ja ook dat doen mensen)
Dat extra touwtje is best een handig idee, ik ben wel iemand die z'n MP3speler om z'n nek hangt aangezien mn zakken aardig vol zitten met Sleutels, portemonnee's en niet de kleinste telefoons :).

Mn telefoon zou ik niet om mn nek hangen. Maar denk dat de Cowon nog net acceptabele nek apparatuur is, m'n vorige Creative Zen Xtra 30GB is er een die ik daarentegen zeker niet om mn nek zou hangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik vind de D2 toch net iets te zwaar om om de nek te hebben. In het begin merk je er niet zoveel van, maar na een tijdje gaat het mij toch ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ach opzich geen probleem, ik acht de kans dat ik bij de overstap naar de Cowon iAudio D2 ook van mijn Creative EP63* afstap naar een kwalitatief beter model zoals bijvoorbeeld V-Moda / Sennheiser / Shure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JunkieXP schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:29:
Ach opzich geen probleem, ik acht de kans dat ik bij de overstap naar de Cowon iAudio D2 ook van mijn Creative EP63* afstap naar een kwalitatief beter model zoals bijvoorbeeld V-Moda / Sennheiser / Shure
Ik zou dan voor shure gaan, maar dan wel een hogere prijsklasse.
De Sennheisers die lijken op de creatives, zijn zo goed als hetzelfde, daar zal je niet veel verschil in merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:41:
[...]

Ik zou dan voor shure gaan, maar dan wel een hogere prijsklasse.
De Sennheisers die lijken op de creatives, zijn zo goed als hetzelfde, daar zal je niet veel verschil in merken.
Ligt er wel aan welke sennheisers je neemt. Ik kan je vertellen dat de CX95 wel een veel beter geluid geeft, vooral een helderder geluid dan de EP630. Het is wel een zeer fijn geluid. Shure is inderdaad geweldig maar moet je wel een behoorlijke smak neerleggen. Ik zou zelf voor de Vmode gaan en dan in gunmetal black :9~ of Gun metal rouge :9~ ( ja het oog wil ook wat :+)

Maar voor de rest is denk ik in de hogere prijsklasse's moet je denk ik ook kijken naar wat voor muziek je nou echt luisterd en ook de kwaliteit waarin je het luisterd. Dit kan ook zeer veel doen voor een fijn geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Touchdomex schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:59:
[...]

Ligt er wel aan welke sennheisers je neemt. Ik kan je vertellen dat de CX95 wel een veel beter geluid geeft, vooral een helderder geluid dan de EP630. Het is wel een zeer fijn geluid. Shure is inderdaad geweldig maar moet je wel een behoorlijke smak neerleggen. Ik zou zelf voor de Vmode gaan en dan in gunmetal black :9~ of Gun metal rouge :9~ ( ja het oog wil ook wat :+)

Maar voor de rest is denk ik in de hogere prijsklasse's moet je denk ik ook kijken naar wat voor muziek je nou echt luisterd en ook de kwaliteit waarin je het luisterd. Dit kan ook zeer veel doen voor een fijn geluid
Doelde zelf ook meer op de CX300 dat die te vergelijken zijn met de creatives. :)
Zien er wel netjes uit die CX95 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Zullen we het weer over de Cowon iAudio D2 hebben? Oordopjes mogen elders in PMD besproken worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ik hoop dat ik hier geen probleem mee krijg, maar de nadruk ligt hier op de D2.

Als ik jou was zou ik ook wat verder kijken dan Vmoda, Shure, Creative of Sennheiser. De D2 is niet voor niks een audiofiel apparaat (itt de 10 euro spelertjes bij de Kruidvat ofzo). Als je de D2 koopt kan ik je aanraden verder te kijken dan alleen deze merken, er is nog zo veel meer, voor zoveel minder.

Ik ben terug bij EP630's, omdat mijn Head-Direct RE2's kapot zijn en om eerlijk te zijn wordt ik er niet erg vrolijk van.

Kijk even verder dan je neus lang is, de D2 kan het aan en is het helemaal waard.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste